Ik ben niet bekend met het aansluit schema van LG, dan zou ik mij daar echt in moeten verdiepen.
Normaal als je een secundaire pomp via de warmtepomp aansluit, dan schakelt de warmtepomp deze zelf in wanneer nodig, dus het zou kunnen dat er op dat moment geen spanning op de secundaire pomp klemmen stond.
@Devil heeft al aangegeven hoe dit bij LG wel zit. Trouwens ik heb op 3 verdiepingen vloerverwarming aan laten leggen, alle 3 verdelers hebben geen pomp, maar iedereen zegt dat pomp niet hoeft. ik weet het ook niet meer. iets moet toch de warme water door de 3 verdelers moeten sturen?
Als de warmtepomp een eigen transportpomp heeft ingebouwd, dan duwt deze pomp normaal via de driewegklep AB de flow over A - vloerverwarming of B - boiler.
De retour vloerverwarming gaat over het buffervat en de retour boiler kan na de retour buffervat aangesloten worden, of ook over het buffervat indien de boiler ongelukkig is gekozen.
Sommige boilers zijn minder geschikt voor warmtepompen omdat deze geen zogenaamde HR (verlengde) spiraal hebben.
Echter met zoveel vloerverwarming was een buffervat sowieso niet nodig geweest.
Zo’n complex is de situatie niet, je bent alleen 1 volle dag bezig om alles eruit te slopen en opnieuw op te bouwen.
Ik zou trouwens je elektra ook laten controleren, dat vind ik met zo’n partij sowieso geen overbodige luxe!
[
Voor 10% gewijzigd door
DutchWing op 03-11-2022 23:19
]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu