Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

tolunaygul12 schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:53:
[...]

Dat is wel erg laag de waterflow.. dat moet echt aangepakt worden morgen met 28 of 32mm leidingen !
Ik zit op gemiddel 20-22 ltr/min met 2 verdelers en 10 groepen
Morgen gaan ze kijken, dus zal nog wel 1-2 weken duren voordat ze het gaan oplossen…
Of kunnen ze vrij snel schakelen @matuncer ?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matuncer
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-07 20:49
DutchWing schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:21:
[...]

Morgen gaan ze kijken, dus zal nog wel 1-2 weken duren voordat ze het gaan oplossen…
Of kunnen ze vrij snel schakelen @matuncer ?
Ik vind het ook dramatisch laag, voor swww verwarming geeft ie boven 15 aan.

Ik denk dat het wel 1/2 weken duurt indd.
Vloer wordt wel warm nu maar minimaal.
Ik heb de flowmeters ingesteld, ook voor het eerst 😅 woonkamer heb ik op 4 l/m gezet en de slaapkamers op 2/lm ik vraag het morgen ook even na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

matuncer schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:20:
[...]

Ik heb de flowmeters ingesteld, ook voor het eerst 😅 woonkamer heb ik op 4 l/m gezet en de slaapkamers op 2/lm ik vraag het morgen ook even na
Je boiler heeft natuurlijk een kortere weg + relatief gezien minder weerstand.
Je ziet bij de vloerverwarming dat de combinatie verkeerde diameter hoofdleidingen icm vloerverwarming teveel weerstand geeft, waardoor ook een lagere flow.
Misschien kun je voor nu beter de flow proberen te verdelen en aankijken of de flow niet nog verder zakt.
Dus elke slang groep inregelen op iets van 1 liter/minuut.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchWing op 06-11-2022 20:10 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 07:31
Je kan ook even proberen de interne pomp op maximaal zetten, weet zo niet welke vermogen deze u draait. Misschien haal je daarmee iets meer flow tijdelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

@matuncer Had de second opinion nog iets opgeleverd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matuncer
Hoi de second opinion is verplaatst naar vanmiddag 15 uur. Ben benieuwd. ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:44

paQ

matuncer schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:20:
[...]

Naja, of zet even alle meters helemaal open, dan is er ook meer flow natuurlijk.

Wat is de wijze van waterdebietregeling?
Als die op optimale flow staat, dan duikt ie bij mij ook tot 6.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
matuncer schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:26:
Hoi de second opinion is verplaatst naar vanmiddag 15 uur. Ben benieuwd. ik hou jullie op de hoogte!
Ben ook zeer benieuwd naar hun reactie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

123Arjan schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:16:
[...]

Ben ook zeer benieuwd naar hun reactie:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyLcvdzXvKOZqcX47cv55ua82eE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RRe25VIP3qpN1g5b5GZ0PEv5.png?f=user_large

• paQ

paQ

Je houdt het wel spannend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matuncer
@paQ @123Arjan @DutchWing @tolunaygul12 @BjornHero

Zie onderstaand resultaat van derde partij, zij zijn van mening dat het zo aangesloten moet worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50f3qASQRhM-EbvEZsfVDp9GMFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ikG1XXQVFOQ1yORBh6f80DM.jpg?f=fotoalbum_large

ben zeker zeer benieuwd naar jullie reacties.

• matuncer
tolunaygul12 schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:56:
Je kan ook even proberen de interne pomp op maximaal zetten, weet zo niet welke vermogen deze u draait. Misschien haal je daarmee iets meer flow tijdelijk
ik heb de pomp helemaal losgekoppeld.
nu haal ik debiet van 10.

ik heb ook lucht water aangepast naar alleen water. nu gaat er i.i.g. 35 graden door de verdelers heen.
niet zuinig qua elektra, maar mijn vloeren zijn in ieder geval niet extreem koud.

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

matuncer schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:12:

Zie onderstaand resultaat van derde partij, zij zijn van mening dat het zo aangesloten moet worden

[Afbeelding]

Ik zou persoonlijk lekker het buffervat en de extra pomp ertussen uit laten.
En als je toch het buffervat wilt laten zitten deze dan als serie in de retour leiding monteren.

Bij de huidige schema/opstelling zou ik de magneetfilter verplaatsen (en/of een extra magneetfilter in de retour van de warmtepomp plaatsen) en eventueel een kleinere 12 liter expansievat in de retourleiding van de warmtepomp plaatsen, dit zodat je gehele installatie hydraulisch in de pers zijde van de pompen staan.

Vorstbeveiliging is persoonlijke voorkeur installateur.

[ Voor 17% gewijzigd door DutchWing op 10-11-2022 17:01 ]

• DutchWing
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

matuncer schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:14:
[...]

ik heb de pomp helemaal losgekoppeld.
nu haal ik debiet van 10.

ik heb ook lucht water aangepast naar alleen water. nu gaat er i.i.g. 35 graden door de verdelers heen.
niet zuinig qua elektra, maar mijn vloeren zijn in ieder geval niet extreem koud.
Bij vloerverwarming is niet belangrijk of je vloer warm wordt, maar of de woning op temperatuur komt ;)

Al kun je met 23 graden vloertemperatuur je woning op bijvoorbeeld 21 graden krijgen is al prima.
Warme voetjes is leuk, maar een paar pantoffels is goedkoper, maar dit is natuurlijk persoonlijk :)

• matuncer
DutchWing schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:53:
[...]

Bij vloerverwarming is niet belangrijk of je vloer warm wordt, maar of de woning op temperatuur komt ;)

Al kun je met 23 graden vloertemperatuur je woning op bijvoorbeeld 21 graden krijgen is al prima.
Warme voetjes is leuk, maar een paar pantoffels is goedkoper, maar dit is natuurlijk persoonlijk :)
de vloer iets warmer houden is meer voor de kruipende kinderen, dochter van 2 jaar en van 8 maandjes.
als ik niet aanzet wordt vloer wel erg koud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tolunaygul12
Met zoveel vloerverwarming zou ik eerder ervoor kiezen om de buffertank in serie aan te sluiten zoals @DutchWing voorstelt. Daarna kan je de externe circulatie motor laten vervallen, scheelt weer leidingwerk, weerstand en wat stroomverbruik ;)
Magneet filter voor de warmtepomp plaatsen en dan alles aan sluiten met 32mm rechte pex ( niet op een rol ).
Netjes laten beugelen aan de muur dan heb je een mooie installatie.

• tolunaygul12

[Afbeelding]

Wat is die gas afsluiter voor iets in de aanvoer leiding ?

edit / volgens mij heb je je aanvoer en retour verkeerd getekend. De 3 weg hoort volgens mij in de aanvoer te zitten. De 2 retourleidingen mogen wel bij elkaar komen

[ Voor 11% gewijzigd door tolunaygul12 op 10-11-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Nu online

[Afbeelding]

3 wegklep mag in retour maar persoonlijk zet ik hem bij warmtepompen in de aanvoer

Wat lopen krassen in je tekening, hoop dat het zo duidelijk is(exp vat is beter om na je buffervat te doen ipv voor zoals ik heb getekend(wel in de retour), maar niet net voor de pomp)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dYMmKz10noTcWhu9fy8DVu5XGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYyrQCNFljhSxcQmANB8n02x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 16:28
Ik denk dat het meeste reeds genoemd is maar blijf mezelf herhalen; controleer de oppervlakte van de spiraal in je tapwatervat.

Zoals ik het zie is deze gewoonweg TE KLEIN om het tapwater op een efficiënte wijze te verwarmen.

Til hier niet te licht aan.

Ik snap dat de focus nu ligt op "een werkend systeem" krijgen maar in de basis schaffen mensen warmtepompen aan omdat ze efficiënt werken, en (mede) door dit soort zaken als een ongeschikt tapwatervat verspil je een hoop efficiëntie.

Later ga jij en of andere bewoners hier nooit meer aan denken, beetje zoals mensen die in een tochtig huis wonen en dat als normaal zijn gaan zien... Maar dit merk je zelf niet en gasten al helemaal niet...
Maar je betaald deze inefficiëntie wel ieder jaar.

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas O
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-09-2024
Het is net een thriller! Met spanning het hele topic gelezen.

Ongevraagd advies mbt het boilervat (dus niet de buffer): zo'n groot mogelijke warmte wisselaar kiezen. Als je even op mijn posts kijkt zie je een overzicht van de meest voorkomende opties, had al flink lopen speuren voordat ik de keuze heb gemaakt.. Ik heb zelf een Remeha gekocht, gemaakt door De Jong Gorredijk, of te wel de DJ 300WPS (koopje op Marktplaats), Die Remeha die je nu hebt staan is nog geen 0,8 m2, terwijl de 300 WPS een spiraal heeft van 2,9 m2.

Ik vind je tekeningen erg inspirerend als amateur, heb je nog een uiteindelijke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matuncer
Goedemiddag Allemaal,

zie resultaat van gisteravond, ziet er beter uit toch? :)
Nieuwe warmtepomp, 9kW, veel dikkere leidingen, alle tussen componenten.
mijn debiet is van 8 naar 25 gegaan, luchtafscheiders deed goed zijn ding.

Vanmorgen was de woning heerlijk warm, de warmtepomp heeft hele nacht doorgewerkt.
SWW water was nog niet opgewarmd, terwijl er op de monitor DHW verwarming stond.
ik denk dat ik de driewegklep aansluiting nog moet omdraaien hiervoor.

Kan je nog instellen op de controller, eerst woning verwarmen daarna water of andersom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_T3-F1scGIYyCCc8t_e5wpc28Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCC2QqhpLoWDgeNsceTEptYi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7YUOsVTOTb0q8FtL1xsyt3Q96Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lizN6wRxJf9kRnGKhfuvvBDn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rONL7-qFWBAOOKsnJfK9rmHoN0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyGoDGonObpiyIwieyCCOyAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dat ziet er al heel anders uit zeg *D

Maar, SWW nog niet warm. Heb je een ander vat? (zie 2 reacties boven je)
Het lijkt alsof dit dezelfde is?

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 25-11-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Nu online
In het installateur menu kan je voorrang instellen op dhw of cv, hier kan je ook de maximale tijd instellen dat hij op dhw mag draaien om vervolgens weer over te gaan op cv

Ondanks dat je boiler niet geschikt is, zou hij toch wel op temperatuur moeten komen, dus even de draden l en l1 omwisselen bij de buitenunit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 20:54
Ik heb dit topic met verbazing gelezen. Wat ongelofelijk slecht. Ik heb al wroeging omdat ik één koppeling verprutst heb. Honderden euro's aan materialen en uren verloren. Die installateur zit ook nog met een tweedehands warmtepomp en straks nog met een tweedehands boilervat. Ik neem aan dat hij die nog mag komen omwisselen toch?

Wel mooi dat koper!

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matuncer
ik had 1 extra loze kabel bij getrokken, verkeerde kabel aangesloten op driewegklep.
systeem doet het nu prima.
SWW op temperatuur en de buffervat ook.

Welke temperatuur adviseren jullie voor de vloerverwarming? 30/35 graden?
ik wil nog wel wat manieren vinden om debiet te verhogen.
Als de warmtepomp draait dan heb ik een debiet van 25-28 (CV en SWW)
zodra de warmtepomp stopt en cv (vloerverwarming externe pomp) is nog actief dan geeft deze nog maar 8-10 aan.
deze kan ik niet doorzetten naar leverancier, omdat vloerverwarming door een andere partij gelegd is.

wellicht extra Autoflow componenten bij de retour van de 3 verdelers? zal dat helpen.
de leidingwerk van CV is trouwens meerlaags 26mm

Mijn Autocad licentie was verlopen, zodra deze weer actief is, zal ik een gereviseerde schema verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Nu online
Pompen uit je verdelers halen, die externe pomp van jou is sterk genoeg voor je woning

Ik zou gewoon weersafhankelijk gaan stoken, eerst op vaste temperatuur uitzoeken wanneer de warmtepomp rustig en langdurig draait (met het traag halen van de gewenste temperatuur)
Die temperatuur opzoeken op de lijn van weersafhankelijk met de buitentemperatuur
Daar je war(weersafhankelijke regeling) op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kane
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-01 20:38
zijn er mensen in de omgeving van Roermond die mij kunnen helpen met instellen van de controler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matuncer
Kane schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:19:
zijn er mensen in de omgeving van Roermond die mij kunnen helpen met instellen van de controler.
Wellicht belangrijk te melden wat je allemaal ingesteld wil hebben?

• matuncer
@123Arjan @paQ @BjornHero @Klaas O @tolunaygul12

Zo eindelijk mijn AutoCAD Licentie op orde. Bij deze schema zoals het geinstalleerd is.

ik vraag me alleen af, de driewegklep staat standaard op klep A (SWW), kan ik dit instellen dat hij standaard op B (vloerverwarming) kan staan met dit weer?

Als ik als leek even de schema volg, heb ik geen flow (bedoel hier waterstroming) van de vloerverwarming als de klep op A staat. of zit ik helemaal mis?

ik ga dan bij mezelf van uit dat als er veel waterstroming is door de vloerverwarming dat ik beter de ruimte verwarm? maar weet niet of dit logica wel klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VA4PiTiYpFVpPGiuPb2vDP2dn98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrTzkomoWEi9mtSMHxyRAS59.jpg?f=fotoalbum_large

• matuncer
123Arjan schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:24:
Pompen uit je verdelers halen, die externe pomp van jou is sterk genoeg voor je woning

Ik zou gewoon weersafhankelijk gaan stoken, eerst op vaste temperatuur uitzoeken wanneer de warmtepomp rustig en langdurig draait (met het traag halen van de gewenste temperatuur)
Die temperatuur opzoeken op de lijn van weersafhankelijk met de buitentemperatuur
Daar je war(weersafhankelijke regeling) op zetten
Hoi Arjan, ik heb sowieso geen pompen bij de verdelers, alleen 1 stuks voor alle drie.
klikt allemaal heel spannend, maar dit gaat mij te ver, maar hoop ooit ook weersafhankelijk te stoken, echter echt geen flauw idee, ondanks je uitleg hoe het moet.

• tolunaygul12
matuncer schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:45:
@123Arjan @paQ @BjornHero @Klaas O @tolunaygul12

Zo eindelijk mijn AutoCAD Licentie op orde. Bij deze schema zoals het geinstalleerd is.

ik vraag me alleen af, de driewegklep staat standaard op klep A (SWW), kan ik dit instellen dat hij standaard op B (vloerverwarming) kan staan met dit weer?

Als ik als leek even de schema volg, heb ik geen flow (bedoel hier waterstroming) van de vloerverwarming als de klep op A staat. of zit ik helemaal mis?

ik ga dan bij mezelf van uit dat als er veel waterstroming is door de vloerverwarming dat ik beter de ruimte verwarm? maar weet niet of dit logica wel klopt.
Werking van de klep kan je verandere door de 2 aanstuur kabels te verwisselen

• matuncer
tolunaygul12 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:46:
[...]

Werking van de klep kan je verandere door de 2 aanstuur kabels te verwisselen
had ik al geprobeerd, maar dat snapt straks mijn controller niet meer, die denkt dat hij dan SWW water verwarmt terwijl hij CV aan het verwarmen is,CV draaint natuurlijk op 55 graden en de cv op 25-30 graden.

dan zie ik dat hij telens sww probeer top te waren, terwijl hij de water door de vloerverarming pompt.

• tolunaygul12
matuncer schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:34:
[...]

had ik al geprobeerd, maar dat snapt straks mijn controller niet meer, die denkt dat hij dan SWW water verwarmt terwijl hij CV aan het verwarmen is,CV draaint natuurlijk op 55 graden en de cv op 25-30 graden.

dan zie ik dat hij telens sww probeer top te waren, terwijl hij de water door de vloerverarming pompt.
Dan zijn volgens mij de leidingen verkeerd aangesloten A en B.
Andere kunnen dat beter zien denk ik.

• 123Arjan
  • Nu online
matuncer schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:34:
[...]

Stroomloos zijn de meeste kleppen cv zijdig open
Meeste kan je ook door de draden te wisselen omdraaien, als dat niet werkt bij jou is het enige wat je kan doen de klep omdraaien (ab is altijd warmtepomp, a meestal cv maar afhankelijk van merk klep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matuncer
Beste @tolunaygul12 je hebt helemaal gelijk.
Ik zat verkeerd met pinnetje van de driewegklep.
A = SWW = pinnetje naar links
B= Vloerverwarming = pinnetje naar rechts.

de pinnetje staat voornamelijk naar rechts, het viel me gisteren op, bij sww verwarming pinnetje naar links ging.
ik had dit verkeerd begrepen/ingeschat qua positie van pinnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Critje
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-12-2022
Krijg de indruk dat iemand zelf een warmtepomp mee heeft geïnstalleerd, mede met deze problemen, en deze installateur woont ook in deze woning.

Ga niet zelf prutsen en proberen en denken hoe het wel moet. Laat het over aan een goed installatiebedrijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matuncer
Critje schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:21:
Krijg de indruk dat iemand zelf een warmtepomp mee heeft geïnstalleerd, mede met deze problemen, en deze installateur woont ook in deze woning.

Ga niet zelf prutsen en proberen en denken hoe het wel moet. Laat het over aan een goed installatiebedrijf
Fijn zo'n gedachte. Ik ben een elekctricien en geen wp installateur.
aangezien de leverancier wel hele systeem voor mij vervangen heeft (mede dankzij tweakers hulp van alle bovengenoemd) ga ik hun hier niet zwart maken.

ze blijken van origine airco installateur te zijn en nieuw gestart met warmtepompen (zoals zij aangeven, tegenovergestelde werking van koeling, maar in praktijk is het dus niet zo). programmatie begrijpen ze nog steeds niet, maar dat ga ik komende jaar wel zelf uitzoeken, t systeem draait nu lekker naar mijn mening, maar ik wil natuurlijk wel de zuinigste stand uitvinden.

daarnaast ga ik binnenkort iemand inhuren voor waterzijdig inregelen van de vloerverwarming, dat had ik uitbesteed aan een andere partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanske82
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-07 13:21
Wie kan mij helpen met deze vraag?

Ik heb zelf een monoblock LG therma V draaien en ik help een vriend om er eentje bij hem te installeren. Nu wil hij graag met een warmtewisselaar werken ivm glycol oplossing in het buiten circuit. Het binnen circuit heeft dus een secundaire pomp nodig. De WP heeft er een aansluitpunt voor, echter ik krijg geen spanning op de klemmen, wat we ook proberen. Is er iets wat ik over het hoofd zie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_KvtI-Te5wc5rb_lHE9TbYljyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YaFsW0FHgo4UkbPkHC4ma03B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALrIZ0C45vQJQIiDJMCooXYLtTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKwxeARPCgNKC2kdEBpVJeIv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Qc6aqLeGJkYKwMQ7a_lO24ASDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXh5jinGnAx0CqM5kLNLKRFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ussKH6nCbsQ-fZ2agFEO6JY0ksI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EbKR0Tviw5GsWbRIiOd4mJK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matuncer
Hanske82 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:52:
Wie kan mij helpen met deze vraag?

Ik heb zelf een monoblock LG therma V draaien en ik help een vriend om er eentje bij hem te installeren. Nu wil hij graag met een warmtewisselaar werken ivm glycol oplossing in het buiten circuit. Het binnen circuit heeft dus een secundaire pomp nodig. De WP heeft er een aansluitpunt voor, echter ik krijg geen spanning op de klemmen, wat we ook proberen. Is er iets wat ik over het hoofd zie?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik ben geen expert, maar grote kans dat je eerst een dipswitch moet aanzetten.
kijk even goed in boekje voor de dipswitch instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Nee dat is het niet, die aansluiting is potentiaalvrij, dus niet meer dan een schakelaar die aan/uit gaat, zonder eigen spanning (potentiaal). Je zult dus met bijvoorbeeld een relais moeten werken, waarbij de aansluiting op de warmtepomp de relais inschakelt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobrie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 15:54

dobrie

x 220 330 010

Weet iemand nog een adres in regio twente om een LG monoblock te laten installeren?

LG 9KW U44 (3.064)

Pagina: 1 2 Laatste