Ik ben benieuwd of de warmtevraag oploopt op de Autotemp nadat je de spider hebt verzet naar 24 bijvoorbeeld.Sjepers schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:58:
[...]
Het probleem start al bij het volgende:
Wanneer de woonkamer temp gedurende 30 min lager is dan 22,5 C, dan zouden alle vloerverdeelkleppen in de woonkamer dicht moeten gaan, maar dat gebeurt pas na ruim 2 uur en daarna blijft hij fictief na-koelen via de slaapkamers en in mijn geval 36 uur.
Ik heb de spider ruim 30 min hoger gezet dan de werkelijke woonkamer temp, maar zonder resultaat.
Daarna heb ik het batterijtje van de spider er even uitgehaald en daarna werkte alles weer normaal.
Wellicht gaat daar iets niet goed. Als die 0% blijft zal hij ook niet naar verwarmen springen. Dat de thermostaat gewijzigd wordt betekend niet dat dit in de communicatie naar pomp/Autotemp ook goed is doorgevoerd. Kan een bug zijn. Houden jullie ook de Ramses communicatie bij? Dan kunnen we kijken of de setpoints goed verstuurd en beantwoord worden op dat moment.
Ik blokkeer zelf het koelen nooit maar alleen verwarmen en dat gaat altijd goed.
Sterker nog, als ik mijn thermostaten niet mee laat schuiven dan kan hij zover door koelen dat hij daarna zelf gelijk weer gaat verwarmen
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 21-05-2025 12:20 ]