greatgonzo schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:33:
Ik zoek eigenlijk wat tips om fatsoenlijk te snipen. Op korte afstand lukt dat, maar verder weg vind ik toch lastig.
Elke scope heeft wel streepjes of puntjes, die corrigeren voor de bullet drop, neem ik aan.
Maar hoe weet je wat elk streepje doet. Per streep 100 meter oid?
Op korte afstand is de crosshair gewoon het mikpunt. Meeste snipers zijn tot een metertje of 200 nagenoeg zonder drop. Alleen de Signal 50 heeft al heel snel last van bulletdrop.
Tips:
- Sowieso High Velocity ammo gebruiken. Dit reduceert bulletdrop significant.
- Attachments selecteren op bullet velocity. Des te hoger de snelheid van de kogel, des te minder de drop is.
- Indien mogelijk, zorg voor een bipod onder je barrel. Zodra je ligt en de bipod gebruikt, staat je scope stil en heb je geen last van sway. Dit maakt op langere afstanden met 1 schot raak schieten een heel stuk makkelijker. Dit maakt het wapen wel minder handelbaar en langzamer om te gebruiken, maar voor de langere afstanden is geen sway een enorm genot.
- Gebruik de Raptor-FVM40 scope zodra je die vrijgespeeld hebt. Die is lastig vrijspelen, maar een bijna onmisbaar middel om je raakpunt te bepalen op extreme afstanden. Deze scope heeft een ingebouwde rangefinder en geeft met een rode dot in de scope aan wat het mikpunt is. Zo kwam ik erachter dat de Signal 50 extreme bulletdrop had en ik nooit iemand kon raken op die afstand. Met High velocity ammo wordt het beter, maar komt nooit in de buurt van de andere snipers.
- Als je hem al hebt vrijgespeeld gebruik de nieuwe FJX Imperium Sniper. Voordeel van deze sniper is de grote hoeveelheid ammo die je bij je hebt, vergeleken met alle andere snipers. (Zolang je geen ander magazine plaatst) De SPX-80 en de Victus XMR vind ik persoonlijk nog iets beter op extreme afstanden, maar die extra hoeveelheid ammo is gewoon erg fijn, zeker in Invasion, waar je veel tegenstanders hebt om af te knallen.
- Ga veel in invasion spelen. Dan krijg je als sniper veel tegenstand, leer je automatisch afstanden in te schatten en waar je wel en niet moet gaan sniperen. Vergeet niet dat je met 11-13x scopes een enorme scope glint hebt, zodat je voor andere snipers vaak snel te spotten bent. Zodra je dus in stelling bent, heb je niet veel tijd om je tegenstander te killen. Leer ook het verschil in movement tussen AI soldiers en echte spelers. Die laatste zijn uiteraard gevaarlijkere tegenstanders. AI zoekt niet specifiek naar snipers en spelers neerschieten geeft meer punten en eerder killstreaks.
Veel plezier en succes met snipen. Mijn persoonlijke record ligt op 542 meter op Sariff Bay.