• CloudPrutser
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:23
Wimpie79 schreef op zondag 6 september 2026 @ 11:58:
[...]

Ik heb 19 en 20 november verlof
Ik pak gewoon 5 dagen. :+

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:06
WeirdScience schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:02:
offtopic:
Ik ben benieuwd hoe hoog het ziekteverzuim gaat zijn in de laatste maanden van het jaar. :+
Dat het hier populair is, wil niet zeggen dat de gemiddelde persoon zo hyped is dat ie zich ziek gaat melden. Ik verwacht enkel een significant aantal in de IT branche, maar verder niet. Hoewel die groep wellicht al ruim vantevoren vrije dagen heeft aangevraagd.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:23:
[...]

Dat het hier populair is, wil niet zeggen dat de gemiddelde persoon zo hyped is dat ie zich ziek gaat melden. Ik verwacht enkel een significant aantal in de IT branche, maar verder niet. Hoewel die groep wellicht al ruim vantevoren vrije dagen heeft aangevraagd.
offtopic:
Dat het hier al zo populair is, zou kunnen betekenen dat de gemiddelde persoon net zo hyped is, dat ie zich ziek gaat melden om veel gta6 te kunnen spelen.

WeirdScience blijft benieuwd en zal er verder over ophouden. ;)

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:14
LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:23:
[...]

Ik zit niet in de IT branche, maar heb “toevallig” wel vakantie in die periode 😉
Drials schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:34:
[...]

Ik zit niet in de IT branche, maar heb “toevallig” wel vakantie in die periode 😉
Zou ik ook zeggen “toevallig” vakantie :+

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:23

lord_fh

Môge!

WeirdScience schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:29:
[...]
offtopic:
Dat het hier al zo populair is, zou kunnen betekenen dat de gemiddelde persoon net zo hyped is, dat ie zich ziek gaat melden om veel gta6 te kunnen spelen.

WeirdScience blijft benieuwd en zal er verder over ophouden. ;)
@LA-384 Waarom specifiek de IT branche ? Ik werk niet in de IT maar neem wel vrij gok ik denk dat "IT" branche specefiek er niet perse zoveel mee te maken heeft hoor

[ Voor 9% gewijzigd door lord_fh op 06-09-2026 13:12 ]

PS5 Pro + AOC U32G4U

• LA-384
lord_fh schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:11:
@LA-384 Waarom specifiek de IT branche ? Ik werk niet in de IT maar neem wel vrij gok ik denk dat "IT" branche specefiek er niet perse zoveel mee te maken heeft hoor
Voor m'n gevoel zijn er meer gamers in de IT branche, vandaar mijn verwachting.
En vrij vragen/nemen is wat anders dan ziekteverzuim natuurlijk.

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:23

lord_fh

Môge!

LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:19:
[...]

Voor m'n gevoel zijn er meer gamers in de IT branche, vandaar mijn verwachting.
En vrij vragen/nemen is wat anders dan ziekteverzuim natuurlijk.
Ik debk echt dat dat niet klopt. (Van meer in IT branche gamers)

PS5 Pro + AOC U32G4U

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:45
Bij voorgaande delen van GTA, hoe verder je in het verhaal kwam. Dat je dingen had vrijgespeeld. Bijvoorbeeld in GTA 4, dat je in de wapen shop nog niet krachtige wapens kon kopen. Of delen van de map waren 'gesloten'.

Of met tuning in GTA V, dat je nog niet veel kon tunen en daarmee steeds meer dingen vrijspeelde,.

Denken jullie dat het ook zo zal zijn met GTA VI?

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Milan1NL schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:48:
Bij voorgaande delen van GTA, hoe verder je in het verhaal kwam. Dat je dingen had vrijgespeeld. Bijvoorbeeld in GTA 4, dat je in de wapen shop nog niet krachtige wapens kon kopen. Of delen van de map waren 'gesloten'.

Of met tuning in GTA V, dat je nog niet veel kon tunen en daarmee steeds meer dingen vrijspeelde,.

Denken jullie dat het ook zo zal zijn met GTA VI?
Zo is het in elke GTA, dus ja.

• LA-384
lord_fh schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:24:
Ik debk echt dat dat niet klopt. (Van meer in IT branche gamers)
Ik heb chatgpt gevraagd te zoeken naar cijfers en onderzoeken, maar die zijn niet heel specifiek. Dus heb ik chatgpt gevraagd de aanwezige cijfers te interpreteren en converteren naar percentages met daarbij een betrouwbaarheidspercentage.
Daar komt het volgende uit:
2e kolom is hoeveel van de 1000 werkenden werkzaam is in die categorie, 3e kolom is hoeveel van de 1000 gamers werkzaam is in die categorie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVEeefboVoWfG1gplUvC2NFfWOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IgXd2qt08lx1jAD949Wgzq1w.png?f=fotoalbum_large

We zullen het vooral met een korreltje zout moeten nemen. Mijn aanname komt vooral van het feit dat mijn vriendengroep/kennissenkring geen mensen bevat die in de IT/ICT/software werkzaam zijn, wel in praktisch alle andere werkvelden. Geen van mijn vriendengroep/kennissenkring is een gamer, of heeft het er ooit over gehad, ook niet over de komst van gta6.

[ Voor 6% gewijzigd door LA-384 op 06-09-2026 14:10 ]

Ik ben op 19 November vrij, want donderdag is mijn standaard vrije dag. Zou het wederom heel zuur en vervelend vinden als je niet gewoon na 00:00 kan beginnen..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:15
Dertien jaar wachten oké, maar die paar uurtjes, oh oh oh :P

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Jovatov schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:51:
Dertien jaar wachten oké, maar die paar uurtjes, oh oh oh :P
Wat een ongevoelige en harteloze reactie. :P

Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36
CloudPrutser schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:43:
Ik ben overstag gegaan en heb een PS5 Slim Disk Edition gekocht

Laat maar komen!
Hier gaat de XBOX Series X eruit en komt een PS5 Slim Disc Edition terug. Vind dit wel een mooi moment om te switchen van platform. De PS5 Pro is mij te duur.
LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:09:
[...]

Ik heb chatgpt gevraagd te zoeken naar cijfers en onderzoeken, maar die zijn niet heel specifiek. Dus heb ik chatgpt gevraagd de aanwezige cijfers te interpreteren en converteren naar percentages met daarbij een betrouwbaarheidspercentage.
Daar komt het volgende uit:
2e kolom is hoeveel van de 1000 werkenden werkzaam is in die categorie, 3e kolom is hoeveel van de 1000 gamers werkzaam is in die categorie.
[Afbeelding]

We zullen het vooral met een korreltje zout moeten nemen. Mijn aanname komt vooral van het feit dat mijn vriendengroep/kennissenkring geen mensen bevat die in de IT/ICT/software werkzaam zijn, wel in praktisch alle andere werkvelden. Geen van mijn vriendengroep/kennissenkring is een gamer, of heeft het er ooit over gehad, ook niet over de komst van gta6.
Je plaat laat vooral zien dat Finance / business / administratie / kantoor hierin de meeste gamers heeft, voor zover het klopt natuurlijk. Ik heb het even aan Claude gevraagd en die vind weer iets heel anders:
Een Oekraïense enquête onder 13.000 IT-professionals liet zien dat ongeveer 55% van hen gamet, met sysadmins en game designers als grootste gamers binnen IT.

Ter vergelijking: in de VS speelt 64% van alle volwassenen games (dus over alle beroepen heen). Dat betekent dat IT'ers (55%) hier zelfs onder het landelijke gemiddelde zou zitten, niet erboven.

Een Duitse bron (SolarWinds' Head Geek) beweert dat het verband tussen gaming en IT-carrières "geen zeldzaamheid" is, vooral omdat pc-gamers vaak al hardware/software-skills opbouwen. Dat is echter meer een anekdotische observatie dan harde statistiek.

Conclusie: Er is geen goed onderbouwd bewijs dat IT de branche is met de meeste gamers, of zelfs een bovengemiddeld aandeel. De enige harde cijfers die ik vond wijzen eerder de andere kant op.
Ik zou de aanname zelf ook redelijk snel maken overigens, want IT = computers = gamen, maar er lijkt dus geen aansluitend bewijs voor te zijn.

I wake up in the morning and I piss excellence

• LA-384
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:15:
Je plaat laat vooral zien dat Finance / business / administratie / kantoor hierin de meeste gamers heeft, voor zover het klopt natuurlijk.
In absolute zin wel, omdat er meer mensen werkzaam in zijn. De 4e kolom geeft de verhouding aan.

Mogelijk dat er met genoeg verzuim na release van gta 6, iemand zich waagt aan een fatsoenlijk onderzoek O-)
LA-384 schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:45:
[...]

In absolute zin wel, omdat er meer mensen werkzaam in zijn. De 4e kolom geeft de verhouding aan.
Goochelen met cijfers net zo lang tot het klopt zeg maar 😜

• LA-384
Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 17:57:
[...]

Goochelen met cijfers net zo lang tot het klopt zeg maar 😜
Dat is toch hoe statistiek werkt? O-)

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:17:
Ik ben op 19 November vrij, want donderdag is mijn standaard vrije dag. Zou het wederom heel zuur en vervelend vinden als je niet gewoon na 00:00 kan beginnen..
Voor zover bekend;

The Grand Theft Auto 6 launch schedule has been released, including key countries and time zones with exact local unlock times:

New Zealand, Auckland (GMT+13) - November 18 at 18:00
Australia, Sydney (GMT+11) - November 18 at 16:00
Japan, Tokyo (GMT+9) - November 18 at 14:00 p.m.
South Korea, Seoul (GMT+9) - November 18 at 14:00 p.m.
China, Hong Kong (GMT+8) - November 18 at 13:00
UAE, Dubai (GMT+4) - November 18 at 09:00
Türkiye, Istanbul (GMT+3) - November 18 at 08:00
Ukraine, Kyiv (GMT+3) - November 18 at 08:00
Eastern Europe (GMT+2) - November 19 at 07:00
Central Europe (GMT+1) - November 19 at 06:00
United Kingdom, London (GMT) - November 19 at 05:00
Brazil, Sao Paulo (GMT-3) - November 19 at 02:00
USA, New York (GMT-5) - November 19 at 00:00
USA, Los Angeles (GMT-8) - November 18 at 21:00 p.m.
The official worldwide release will take place on November 19, 2026. Initially, the project will be available exclusively on current-generation consoles: PlayStation 5 and Xbox Series X|S. A PC version will be available later, but Rockstar Games hasn't yet announced a specific release date

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:14
We kunnen dus gewoon optijd op bed
Nol_NL schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:36:
[...]

Voor zover bekend;

The Grand Theft Auto 6 launch schedule has been released, including key countries and time zones with exact local unlock times:

New Zealand, Auckland (GMT+13) - November 18 at 18:00
Australia, Sydney (GMT+11) - November 18 at 16:00
Japan, Tokyo (GMT+9) - November 18 at 14:00 p.m.
South Korea, Seoul (GMT+9) - November 18 at 14:00 p.m.
China, Hong Kong (GMT+8) - November 18 at 13:00
UAE, Dubai (GMT+4) - November 18 at 09:00
Türkiye, Istanbul (GMT+3) - November 18 at 08:00
Ukraine, Kyiv (GMT+3) - November 18 at 08:00
Eastern Europe (GMT+2) - November 19 at 07:00
Central Europe (GMT+1) - November 19 at 06:00
United Kingdom, London (GMT) - November 19 at 05:00
Brazil, Sao Paulo (GMT-3) - November 19 at 02:00
USA, New York (GMT-5) - November 19 at 00:00
USA, Los Angeles (GMT-8) - November 18 at 21:00 p.m.
The official worldwide release will take place on November 19, 2026. Initially, the project will be available exclusively on current-generation consoles: PlayStation 5 and Xbox Series X|S. A PC version will be available later, but Rockstar Games hasn't yet announced a specific release date
Maar dan komt hij dus op 18 november uit, dat lijkt mij vreemd.

Edit: En waarom zou hij 18 november om 08:00 uitkomen in Turkije en dan November 19 om 07:00 8)7

Volgens mij is deze opsomming BS

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 06-09-2026 20:06 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Donstil schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:04:
[...]

Maar dan komt hij dus op 18 november uit, dat lijkt mij vreemd.

Edit: En waarom zou hij 18 november om 08:00 uitkomen in Turkije en dan November 19 om 07:00 8)7

Volgens mij is deze opsomming BS
Volgens mij ook..
Had dit gister al gepost wat op dezelfde speculatie is gebaseerd: CyBeRSPiN in "[Multi] Grand Theft Auto VI"
Based on current PlayStation Store listings across multiple regions, GTA 6 is expected to launch simultaneously worldwide at approximately 5:00 AM UTC on November 19, 2026. While this aligns with the existing countdowns, Sony and Rockstar have not officially announced the global unlock schedule

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-09-2026 20:16 ]

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zondag 6 september 2026 @ 20:15:
[...]

Volgens mij ook..
Had dit gister al gepost wat op dezelfde speculatie is gebaseerd: CyBeRSPiN in "[Multi] Grand Theft Auto VI"

[...]
Ik zie dat het inderdaad speculatie is, dus nog even afwachten wat de officiële aankondiging gaat worden. Ik hoop 00:00 uur, maar mezelf een beetje kennende, is 07:00 uur misschien beter voor de gezondheid :)
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Spoilers en leaks tussen de spoilertags! Story-spoilers met duidelijke waarschuwing, maar liever helemaal niet, om het voor iedereen leuk te houden.

Voorkom steeds herhalende discussies, lees de TS of zoek in het topic. Er is al veel over gesproken, en met uitgesproken meningen ga je elkaar niet meer overtuigen. Houd het vriendelijk en volwassen, zoals onze huisregels voorschrijven. Denk na over het nut van posten over bijvoorbeeld:
• '30 fps is onspeelbaar'.
• de waarde van standaard t.o.v. luxere edities.
• discussies over digital only of de prijzen van games, die horen thuis in [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
• discussies over de Playstation 5 Pro en de prijs.

Countdown Timer