Geleihoofd schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 19:49:
[...]

Dat "been there, done that" gevoel heb ik bij 90% van de "trailer".
Ooh nee dat heb ik niet, vind die cutscenes die in gameplay overgaan er wel heel goed uit zien verder.

I wake up in the morning and I piss excellence

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Smotske schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 15:35:
Zou het voor GTA6 nog waard zijn om eerst RDR2 nog te spelen?
Nee hoor absoluut niet, de learning curve van controls etcetera zal niet zo hoog zijn.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik ben eigenlijk ook nog steeds wel heel benieuwd, zeker nadat ze FiveM hebben overgenomen, wat Rockstar in petto heeft voor de RP scene in GTA Online/RP. Ik denk dat daar ook heel veel geld te verdienen is (dedicated servers, microtransactions voor custom cars, custom outfits). Ik ben heel benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken, en of ze dat aan gaan pakken (Lijkt mij sterk dat ze RP links laten liggen, helemaal nadat ze FiveM hebben overgenomen).

Ik heb nooit (of incidenteel) Gta Online gespeeld omdat ik mij eigenlijk ergerde aan alles wat Online was, maar heb wel veel plezier beleefd aan FiveM mede omdat servers goed in de gaten werden gehouden door de moderators/beheerders en je geen overdreven gekke dingen tegen kwam (op de wat betere servers dan). Dat maakte RP voor mij veel leuker dan GTA Online.

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 29-08-2026 21:11 ]

RedHat schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:09:
Ik ben eigenlijk ook nog steeds wel heel benieuwd, zeker nadat ze FiveM hebben overgenomen, wat Rockstar in petto heeft voor de RP scene in GTA Online/RP. Ik denk dat daar ook heel veel geld te verdienen is (dedicated servers, microtransactions voor custom cars, custom outfits). Ik ben heel benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken, en of ze dat aan gaan pakken (Lijkt mij sterk dat ze RP links laten liggen, helemaal nadat ze FiveM hebben overgenomen).

Ik heb nooit (of incidenteel) Gta Online gespeeld omdat ik mij eigenlijk ergerde aan alles wat Online was, maar heb wel veel plezier beleefd aan FiveM mede omdat servers goed in de gaten werden gehouden door de moderators/beheerders en je geen overdreven gekke dingen tegen kwam (op de wat betere servers dan). Dat maakte RP voor mij veel leuker dan GTA Online.
Rockstar heeft wel volledige controle over Online, maar FiveM zit eigenlijk alles in de mod zelf, van de makers, rockstar heeft daar weinig vinger in de pap wat er aan custom cars/etc in zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:35

Geleihoofd

Always a jellyhead

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 20:40:
[...]

Gelukkig maar, wat ha je anders verwacht/willen zien in een GTA spel??
Ik heb de game niet gespeeld, ik heb de trailer gezien. In een GTA game verwacht ik in ieder geval veel van hetzelfde maar wel progressie. In een trailer van een GTA waar ze 13 jaar over hebben gedaan verwacht ik toch wel wat meer vernieuwing en innovatie te zien of bijvoorbeeld iets meer diepgang in nieuwe mechanics.
Het is vooral een showcase van hoe mooi de game wordt, iets waar ik het ook zeker mee eens ben. Echter staat hoe een game eruit ziet compleet los van of de game ook leuk is en kan dan ook niet enthousiast worden omdat het zo mooi is. Vooralsnog zie ik vooral een opgepoetste GTA V met RDR2 invloeden waar ook niks mis mee is, RDR2 is één van de beste games ooit tenslotte. Er had alleen veel meer in een 25 minuten durende trailer/preview/extended look kunnen zitten dan een uit elkaar getrokken trailer opgevuld met een bombardement aan random korte clips. Rockstar heeft zelf aangegeven dat het wel duidelijk wordt na het zien van de extended look waarom deze op Netflix in premiere ging, ik zou het nog steeds niet weten waarom dit opeens zo nodig moest anders dan geld.

Task failed succesfully!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18
Geleihoofd schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:22:
[...]

Ik heb de game niet gespeeld, ik heb de trailer gezien. In een GTA game verwacht ik in ieder geval veel van hetzelfde maar wel progressie. In een trailer van een GTA waar ze 13 jaar over hebben gedaan verwacht ik toch wel wat meer vernieuwing en innovatie te zien of bijvoorbeeld iets meer diepgang in nieuwe mechanics.
Het is vooral een showcase van hoe mooi de game wordt, iets waar ik het ook zeker mee eens ben. Echter staat hoe een game eruit ziet compleet los van of de game ook leuk is en kan dan ook niet enthousiast worden omdat het zo mooi is. Vooralsnog zie ik vooral een opgepoetste GTA V met RDR2 invloeden waar ook niks mis mee is, RDR2 is één van de beste games ooit tenslotte. Er had alleen veel meer in een 25 minuten durende trailer/preview/extended look kunnen zitten dan een uit elkaar getrokken trailer opgevuld met een bombardement aan random korte clips. Rockstar heeft zelf aangegeven dat het wel duidelijk wordt na het zien van de extended look waarom deze op Netflix in premiere ging, ik zou het nog steeds niet weten waarom dit opeens zo nodig moest anders dan geld.
Maar wat jij vindt en verwacht en voelt etc, doet er eigenlijk toch weinig toe? Velen zullen je mening delen, maar zitten dan niet in een GTA topic, omdat ze het niet zo bezig houdt. Maar dit is een topic over GTA VI...
edit:
en gefeliciteerd @Donstil

• RedHat
SinergyX schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

Rockstar heeft wel volledige controle over Online, maar FiveM zit eigenlijk alles in de mod zelf, van de makers, rockstar heeft daar weinig vinger in de pap wat er aan custom cars/etc in zit.
Ik snap niet helemaal goed wat je bedoeld. FiveM is van Rockstar en Rockstar bepaalt zelf wat ze wel of niet toelaten (nu nog via 'softrules', dus soort van afspraak van niet doen hè, en daardoor niet geforceerd). Ik denk ook dat ik je bericht verkeerd interpreteer, misschien kun je wat verduidelijken? (En ik snap de relatie met mijn bericht ook niet helemaal tbh, misschien zou je dat ook wat kunnen verduidelijken?)

nieuws: Rockstar neemt makers roleplayingmods voor GTA V en Red Dead Redemption 2 over

[quote]

[/quote]

Die diepgang zit er toch ook in? (politie die signalementen krijgt, auto's stelen heeft meer diepgang gekregen, het gebruik en opslaan van wapens en zo nog 100 andere dingen). Het moet nog maar blijken of dat de game ook echt beter maakt of dat mensen het alleen maar hinderlijk gaan vinden, maar ben benieuwd wat jij dan aan 'diepgang' mist?

[sub] blijkbaar werken quote tags niet meer [/]
edit2: blijkbaar werkt niet één ubb code meer :+

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 29-08-2026 21:35 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:47
Geleihoofd schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:22:
[...]

Oprecht benieuw wat jij dan had willen extra zien. Er zat toch genoeg in? Genoeg gameplay gezien zonder veel te spoilen. En tuurlijk moet het "bombastisch zijn". Op een puur technische video over mechanics zat toch niemand te wachten op dit moment.
RedHat schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:30:
[...]

Ik snap niet helemaal goed wat je bedoeld. FiveM is van Rockstar en Rockstar bepaalt zelf wat ze wel of niet toelaten (nu nog via 'softrules', dus soort van afspraak van niet doen hè, en daardoor niet geforceerd). Ik denk ook dat ik je bericht verkeerd interpreteer, misschien kun je wat verduidelijken? (En ik snap de relatie met mijn bericht ook niet helemaal tbh, misschien zou je dat ook wat kunnen verduidelijken?)
Rockstar heeft geen invloed op welke auto's etc er wel/niet in een FiveM mod kunnen zitten, dat doen de mod-makers gewoon zelf, buiten natuurlijk de rechten rond merk etc van auto's, maar als iemand een 3D model maakt van een F1 auto of van een vrachtauto, zit die gewoon 'gratis' in het spel, daar kan Rockstar (voorlopig) niets aan doen, en dus ook niets aan verdienen.

Hoofdreden dat Rockstar FiveM heeft, was omdat indirect Rockstar aangeklaagt werd omdat er bepaalde dingen in de game zaten die niet mochten (rechten, namen, etc), maar het is nog steeds gewoon een mod-platform.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RedHat
SinergyX schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:39:
[...]

Rockstar heeft geen invloed op welke auto's etc er wel/niet in een FiveM mod kunnen zitten, dat doen de mod-makers gewoon zelf, buiten natuurlijk de rechten rond merk etc van auto's, maar als iemand een 3D model maakt van een F1 auto of van een vrachtauto, zit die gewoon 'gratis' in het spel, daar kan Rockstar (voorlopig) niets aan doen, en dus ook niets aan verdienen.

Hoofdreden dat Rockstar FiveM heeft, was omdat indirect Rockstar aangeklaagt werd omdat er bepaalde dingen in de game zaten die niet mochten (rechten, namen, etc), maar het is nog steeds gewoon een mod-platform.
Correct me if i'm wrong, maar naar mijn weten heeft Rockstar CFX in handen en kunnen ze gewoon bepaalde models blokkeren of zelfs models whitelist only maken. Dat hebben ze niet gedaan maar ze hebben wel in de voorwaarden gezet dat merknamen en nog een zooi categorieën niet meer mogen en dat ze servers zullen bannen die daar geen gehoor aan geven. Dat de handhaving er niet is wil nog niet zeggen dat het technisch onmogelijk is natuurlijk.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Als dit uit een PS5 gepompt kan worden natuurlijk razend knap.

Maar om toch te zeuren;

-voice-acting Jason; alsof Tom Hardy er niet zoveel zin in geef

-binnenruimtes met wat minder licht; lijkt erg lage resolutie , weinig details, weinig diepte in textures, moeizame belichting?

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:33

Vis

Deruxian schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:56:
Als dit uit een PS5 gepompt kan worden natuurlijk razend knap.

Maar om toch te zeuren;

-voice-acting Jason; alsof Tom Hardy er niet zoveel zin in geef

-binnenruimtes met wat minder licht; lijkt erg lage resolutie , weinig details, weinig diepte in textures, moeizame belichting?
Volgens mij is die Extended look niet in HDR opgenomen meen ik gelezen te hebben. Shoot me if im wrong..

Die stem van Jason past idd niet bij gezichtsuitdrukkingen van die man tijdens sommige scènes. Hoop dat ze daar nog aan gaan sleutelen voor de release. Ze hebben namelijk nog 3 maanden om te polijsten.

En anders, tja het zijn maar cinematic cutscenes van missies.

GTA speel je het liefst gewoon als free roam imo.

Gaat vast goedkomen!

[ Voor 8% gewijzigd door Vis op 29-08-2026 23:08 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:35

Geleihoofd

Always a jellyhead

carpebios schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:28:
[...]

Maar wat jij vindt en verwacht en voelt etc, doet er eigenlijk toch weinig toe? Velen zullen je mening delen, maar zitten dan niet in een GTA topic, omdat ze het niet zo bezig houdt. Maar dit is een topic over GTA VI...
Wat ik vind en voel doet er net zo veel toe als een ander die het prachtig vindt en helemaal enthousiast is. Of dat er veel of weinig toe doet, laat ik aan één ieder zelf over. Maar post juíst vooral wat je zelf vindt, discussies zonder andere meningen zijn zinloos.
GTA houdt mij sinds deel 1 met elk deel vanaf releasedag al genoeg bezig, in potentie dus óók GTA VI. Echter ben ik vooralsnog teleurgesteld in wat ik van de buiten-de-missies-om gameplay heb gezien en hoe afgeraffeld de trailer op mij overkomt, maar blijkbaar is je teleurstelling uiten als de hype train langs dendert iets vies.
RedHat schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:30:
[...]

Die diepgang zit er toch ook in? (politie die signalementen krijgt, auto's stelen heeft meer diepgang gekregen, het gebruik en opslaan van wapens en zo nog 100 andere dingen). Het moet nog maar blijken of dat de game ook echt beter maakt of dat mensen het alleen maar hinderlijk gaan vinden, maar ben benieuwd wat jij dan aan 'diepgang' mist?
Wat minder gescripte gameplay en wat meer de tijd nemen om iets echt te laten zien en een wat samenhangender verhaal te vertellen had best gemogen. Maar misschien ben ik simpelweg gewoon geen fan van dit type in-elkaar-flans-trailerconcept, waar je weer een andere video voor nodig hebt om al die 100 dingen die je hebt gemist alsnog te zien.
[sub] blijkbaar werken quote tags niet meer [/]
edit2: blijkbaar werkt niet één ubb code meer :+
Je hebt wel rechtsonder je reactieveld "broncode" geselecteerd?
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 21:32:
[...]

Oprecht benieuw wat jij dan had willen extra zien. Er zat toch genoeg in? Genoeg gameplay gezien zonder veel te spoilen. En tuurlijk moet het "bombastisch zijn". Op een puur technische video over mechanics zat toch niemand te wachten op dit moment.
Zie hierboven, less is more.

Task failed succesfully!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien op mijn pc. Hopelijk komt de port ergens voor het einde van 2028 uit. In deze film zag alles er in elk geval heel mooi en tof uit.

Ik heb nog maar weinig van de eerdere GTA's gespeeld (stukjes van IV en V) en misschien is dit in alle games met NPC's wel zo, maar het voelde aan het begin van de video wel heel erg als 'NPC aan, NPC uit'. Bijv. in de hal wanneer ze zich aanmelden bij de bendeleden. Iedereen komt erbij staan zodra de 2 hoofdpersonen binnenkomen en iedereen sluit zich daarna weer af in zijn/haar 'parkeerhoekje' in de hal als de scene gespeeld is. De personages worden niet meer nagekeken, er is geen gesprek meer, niks. Ik had het overtuigender gevonden als er nog meer beweging was (tekst, houding, alive eruit zien, etc.)

Voor de rest ziet het er natuurlijk allemaal hartstikke goed uit en ik ben dan ook erg benieuwd naar de ontwikkeling van het verhaal.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:28
Geleihoofd schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 00:25:
[...]

Wat minder gescripte gameplay en wat meer de tijd nemen om iets echt te laten zien en een wat samenhangender verhaal te vertellen had best gemogen. Maar misschien ben ik simpelweg gewoon geen fan van dit type in-elkaar-flans-trailerconcept, waar je weer een andere video voor nodig hebt om al die 100 dingen die je hebt gemist alsnog te zien.
Ik vond deze presentatie geweldig, een beeld van hoe de graphics zijn, hoe de wereld is, de karakters, sfeer. Een erg duidelijk beeld waar je in terecht gaat komen zonder veel weg te geven. Verhaal wil ik absoluut niet gespoiled krijgen, trailers die alles weggeven vind ik echt zwaar, HEEL zwaar k*t (hallo FFVII Remake/Rebirth) :P . Geen gameplay meer zelf te ontdekken, verhaal spoilers, nahhh.
Meer trailers wil ik persoonlijk ook eigenlijk niet gaan kijken, maar lastig om me niet te laten verleiden.

Van RDR2 wist ik ook bijna niks, pas 2 jaar na release eens gekocht omdat ik zin had in een goede western open world, BEST GAME EVER!

Als je meer wil weten kan je ook gaan lezen ;)

kaanmijo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:17:
Hele sloot nieuwe info en screenshots van IGN:We hebben nog een paar maanden te gaan, er gaat vast nog veel geshowed worden.

Alles bevalt me zoveel meer dan GTAV, wereld, karakters, sfeer. En die heb ik destijds kapot gespeeld.
Ik had helemaal geen zin in GTA, toch wat hyped, fck!
Dan maar 30fps slikken en aan wennen, FU R*ckstar! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 30-08-2026 01:28 ]

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:46
Toch heb ik de indruk gekregen dat zodra je in een 'missie' zit de aloude Rockstar formule geld waarin het scherm zwart wordt en je 'Mission failed' bent zodra je even een andere afslag neem in een achtervolging of niet precies binnen het gewenste pad blijft. Dit voelt echt al wel heel lang outdated.

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:46
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lyy5U5fW-2eK6K3-xVxpV7PCWLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IdsXV7O0uLOVoa09kgHK0Q9V.jpg?f=fotoalbum_large zag ik voorbij komen. UI linksboven

AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:28
wauturr schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 01:44:
Toch heb ik de indruk gekregen dat zodra je in een 'missie' zit de aloude Rockstar formule geld waarin het scherm zwart wordt en je 'Mission failed' bent zodra je even een andere afslag neem in een achtervolging of niet precies binnen het gewenste pad blijft. Dit voelt echt al wel heel lang outdated.
Ik verwacht niet anders dan de GTAV/RDR2 formule met wat aanpassingen en tweaks.
Jammer dat de missiestructuur niet vrij is, maar ik zou niet een heel andere game verwachten. Alleen meer complex en meer inhoud.

Het mooiste zou zijn als je totaal vrij bent, midden in een missie naar de andere kant vd map een heli, tank of heavy weapons oid ophalen en de missie slopen, tenzij ze echt hun hele opzet op de schop hebben gegooid gaat dat echt niet het geval zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 30-08-2026 01:53 ]

Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
GEEN PS5 vs PS5 pro VS Xbox series X of S discussie.
Samenvatting: De trailer is gedaan met een Base PS5, ja er komt een PS5 PRO enhanced versie en nee niemand weet op dit moment wat de verschillen gaan zijn.

LET OP: Er worden momenteel helaas heel veel spoilers gelekt door leakers. Om het voor iedereen zo leuk mogelijk te houden, het verzoek om deze zo min mogelijk te delen, en zo veel mogelijk de spoiler tag te gebruiken. Op deze manier houden we het zo leuk mogelijk voor iedereen.

Niet discussiëren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Ultimate vs. standard edition. Zie het topic start voor de verschillen.

Telkens vragen wat je in de normale of ultimate-editie krijgt is overbodig, dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in de topicstart.

Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Countdown Timer