Oh shit, wist niet dat al zo veel info uit zou komen ook. Maar ga dat maar niet allemaal lezen. Zie het wel ingame over een paar maandenkaanmijo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:17:
Hele sloot nieuwe info en screenshots van IGN:
- https://www.ign.com/articles/gta-6-exclusive-preview
- https://www.ign.com/articles/gta-6-new-gameplay-details
- https://www.ign.com/artic...-interview-rockstar-north
- https://www.ign.com/artic...ize-map-rockstar-confirms
- https://www.ign.com/artic...e-humor-rockstar-comments
- https://www.ign.com/artic...ts-considered-by-rockstar
- https://www.ign.com/artic...tionship-system-explained
- https://www.ign.com/artic...tar-nervous-about-success
was een joke van mij haha.-tom-562 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:06:
[...]
Bron? Dan kom je met een Xbox Series x niet eens weg
Grappig dat de game er zo leip eruit ziet en dat je hierover nog kunt twijfelen.
10 minuutjes gekeken en ik weet genoeg, dit is veel beter dan we in de leaks gezien hebben. De PC versie kan alleen maar mooier worden. Ik ben enthousiast!
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive
Is al bekend of de gameplay op een normale PS5 of Pro is opgenomen?
https://lockpickshop.nl/products/slim-jim-kit?srsltid=AfmBOors_m6oLyV2v5DjKhjad4sM8u62xHw1PqRcNBkD24E2iVp1ZAXcDrials schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:18:
Wat is Slim Jim?
Tool om autodeuren open te maken
n.a.
Het ziet er echt geweldig en gedetailleerd uit. Het verhaal en de karakters zijn denk ik ook echt prima.
Maar ik ga niet terug in de tijd waarbij ik tevreden moet zijn met sub 30fps. Alle gameplay beelden hadden een zeer rustige camera movement en ik weet van mijzelf dat ik absoluut niet zo rustig zal spelen. En zelfs met die rustige camera movement zag ik volgens mij al behoorlijk wat frame dips.
Als dat bij release ook zo is wacht ik gewoon lekker op de volgende generatie consoles.
Maar ik ga niet terug in de tijd waarbij ik tevreden moet zijn met sub 30fps. Alle gameplay beelden hadden een zeer rustige camera movement en ik weet van mijzelf dat ik absoluut niet zo rustig zal spelen. En zelfs met die rustige camera movement zag ik volgens mij al behoorlijk wat frame dips.
Als dat bij release ook zo is wacht ik gewoon lekker op de volgende generatie consoles.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
NormaalBioHazard schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:22:
Is al bekend of de gameplay op een normale PS5 of Pro is opgenomen?
Als dit op base PS5 was dan kan je nog Pssr 2 verwachten op de ps5 pro.
Hele vette gameplay! Ik heb nu geen console, maar ga die zeker wel kopen voor GTA VI. Ben Xbox gewend, dus gewoon daarvoor kiezen? Of zou PS5 veel meer performance hebben..
What's in the case?
R.G schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 21:37:
''Ps5 pro heeft zeer waarschijnlijk 60 fps.''
Dat betwijfel ik, cpu in PS5 Pro is bijna hetzelfde als in de PS5.
Draait op alle consoles op 30fps staat hier. Maar ze lijken een slag om de arm te houden door geen echte technische details te geven.
https://flowgames.gg/exclusivo-vimos-gta-6-de-perto-salto-maior-ja-visto/
https://flowgames.gg/exclusivo-vimos-gta-6-de-perto-salto-maior-ja-visto/
Hopelijk duurt de PC release niet al te lang (niet langer dan een jaar)
Denk dat het er met een 5090 uitziet om te kwijlen. En ook wel.goed zal draaien. Desnoods met DLSS. Damn wat een details en wat een graphics. En wat een belichting.
En de gameplay ziet er ook prima uit.
Dit wordt toch wel weer "gewoon" een GTA "banger" denk ik. Ik twijfelde eerst een beetje (want ja, je moet het eerst wel ff zien he) maar dat is nu wel weg.
Edit: ik zou dit spel iig niet willen spelen op 30 fps, maar ga er vanuit dat er ook wel performance modes zijn.
Denk dat het er met een 5090 uitziet om te kwijlen. En ook wel.goed zal draaien. Desnoods met DLSS. Damn wat een details en wat een graphics. En wat een belichting.
En de gameplay ziet er ook prima uit.
Dit wordt toch wel weer "gewoon" een GTA "banger" denk ik. Ik twijfelde eerst een beetje (want ja, je moet het eerst wel ff zien he) maar dat is nu wel weg.
Edit: ik zou dit spel iig niet willen spelen op 30 fps, maar ga er vanuit dat er ook wel performance modes zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door Format-C op 27-08-2026 22:37 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Toch benieuwd of er een online modus komt en vooral… wanneer
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Wat denk je zelf? De grootste cash cow van Rockstar de afgelopen 15 jaar. Natuurlijk komt die er, maar wanneer inderdaad?ScreamGT schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:30:
Toch benieuwd of er een online modus komt en vooral… wanneer
Heb de eerste 10 minuten net even gekeken maar ben nog niet echt hyped eerlijk gezegd. Voornamelijk cut scenes, veel fuck nigger style gameplay waar ik in GTA SA al niet fan van was en ik had echt meer GTA VC style gehoopt al zie je dat na het eerste deel wel terug gelukkig
Oh ja, Jason.....
[ Voor 21% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-08-2026 22:45 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Ik lees meer dat het op een normale PS5 is captured, maar ik zou toch graag een bron van Rockstar zelf zien die dit bevestigt...
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
WAUW!!!kaanmijo schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:17:
Hele sloot nieuwe info en screenshots van IGN:
- https://www.ign.com/articles/gta-6-exclusive-preview
- https://www.ign.com/articles/gta-6-new-gameplay-details
- https://www.ign.com/artic...-interview-rockstar-north
- https://www.ign.com/artic...ize-map-rockstar-confirms
- https://www.ign.com/artic...e-humor-rockstar-comments
- https://www.ign.com/artic...ts-considered-by-rockstar
- https://www.ign.com/artic...tionship-system-explained
- https://www.ign.com/artic...tar-nervous-about-success
Dit wordt op het einde van de trailer omschreven!Richh schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:40:
[...]
Ik lees meer dat het op een normale PS5 is captured, maar ik zou toch graag een bron van Rockstar zelf zien die dit bevestigt...
Ja, geheel eens. De 3 characters uit GTA V hadden een stuk meer personage imho!Shadow_Agent schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:35:
Oh ja, Jason.....beetje saai en monotoon of ligt dat aan mij?
Desondanks is de vibe van de game denk ik wel goed. Dat heeft de trailer wel goed overgebracht.
"Captured on PS5" is imho niet een 100% waterdichte omschrijving dat het niet op de Pro zou zijn...Pvt.Zaitsev schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:42:
[...]
Dit wordt op het einde van de trailer omschreven!
Ja. Denk dat ik op zoek moet naar een SSD expansion, maar dat is er de laatste tijd niet goedkoper op geworden.lord_fh schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:42:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, hoe groot de game zal zijn qua GB. Ik denk dat het zomaar richting de 200gb kan gaan
Ik zat net een filmpje te kijken van een youtuber die in juli in Edinburgh is geweest bij Rockstar en daar werd op een `base` PS5 gespeeld. Bron: TGGRichh schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:43:
[...]
"Captured on PS5" is imho niet een 100% waterdichte omschrijving dat het niet op de Pro zou zijn...
Hier en daar krijg je nieuwe info!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Zag er goed uit. Coole gameplay. Leuke free-roam dingen denk ik.
Ik denk dat ik een paar missies ga doen en dan uren free-roamen met een leuke radiozender op
.
Ik denk dat ik een paar missies ga doen en dan uren free-roamen met een leuke radiozender op
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Kinda Funny heeft het aan Rockstar gevraagd tijdens een sessie van drie uur. Gameplay komt van een base PS5 (devkit)Richh schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:43:
[...]
"Captured on PS5" is imho niet een 100% waterdichte omschrijving dat het niet op de Pro zou zijn...
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Wel vet dat je er ook voor kunt kiezen dat Jason en Lucia geen romatische relatie krijgen en dat het puur zakelijk blijft. Ik weet nu al dat ik wel de romantisch kant op ga
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Bizar hoe ze op deze schaal deze graphics daar nog uit trekken!Mog schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:47:
[...]
Kinda Funny heeft het aan Rockstar gevraagd tijdens een sessie van drie uur. Gameplay komt van een base PS5 (devkit)
Hopelijk deelt Rockstar snel meer info over de voordelen van een PS5 Pro nog voordat Sony de prijzen verhoogt
Ik ook. Ik wil alles van mijn aan Lucia geven.Chaoss schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:49:
Wel vet dat je er ook voor kunt kiezen dat Jason en Lucia geen romatische relatie krijgen en dat het puur zakelijk blijft. Ik weet nu al dat ik wel de romantisch kant op ga
Daar hebben ze ook naar gevraagd. Die info komt later. Ze zijn nog aan het polishen.Richh schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:49:
[...]
Bizar hoe ze op deze schaal deze graphics daar nog uit trekken!
Hopelijk deelt Rockstar snel meer info over de voordelen van een PS5 Pro nog voordat Sony de prijzen verhoogt
Vind de stem van Jason toch een beetje raar en niet echt bij hem passen.
En verder... Na deze game is er geen énkele developer meer die meer dan 60 euro voor een game kan vragen, want dit is de nieuwe benchmark denk ik. Hier komt geen enkele andere developer bij in de buurt.
Edit; denk wel (om toch nog wat kritiek te hebben) dat het verhaal van de vorige delen me toch wat meer aansprak, maar deze gaat vast ook wel leuk worden.
En verder... Na deze game is er geen énkele developer meer die meer dan 60 euro voor een game kan vragen, want dit is de nieuwe benchmark denk ik. Hier komt geen enkele andere developer bij in de buurt.
Edit; denk wel (om toch nog wat kritiek te hebben) dat het verhaal van de vorige delen me toch wat meer aansprak, maar deze gaat vast ook wel leuk worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 27-08-2026 22:54 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Net de 4K versie gedownload zo dat ik het zonder gelul van een streamer kon kijken en ik vond de details in de wereld echt wel weer top. Aan de main personages moet ik nog wel een beetje wennen. Vooral de stem van die guy.
Jammer dat er niet wat meer details zijn gedeeld (in de vorm van tekst) wat we als fps mogen verwachten op de consoles en dingen als crossplay. Zeker dat laatste hoop ik op met mijn GTA spelende vrienden op de PS5 terwijl ik alleen de series X heb en de PC versie nog wel even op zich zal laten wachten.
Jammer dat er niet wat meer details zijn gedeeld (in de vorm van tekst) wat we als fps mogen verwachten op de consoles en dingen als crossplay. Zeker dat laatste hoop ik op met mijn GTA spelende vrienden op de PS5 terwijl ik alleen de series X heb en de PC versie nog wel even op zich zal laten wachten.
Sorry maar nu praat je wel een beetje als een fanboy. Zo heel speciaal is het nou allemaal ook weet niet.Format-C schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:52:
Vind de stem van Jason toch een beetje raar en niet echt bij hem passen.
Ziet het er mooi uit ja, zal het 1 van de betere games van het jaar zijn, ongetwijfeld. Maar of het de beste gaat zijn moet ik nog maar zien om heel eerlijk te zijn.
Even voor de duidelijkheid. Ik ben juist GEEN fanboy.
Ik had echt verwacht iets anders te gaan zien, en had echt zo iets van ik moet het allemaal maar eens zien... maar dit valt me reuze mee (ben toch wel positief verrast) .
En er komen echt veel crap games uit de laatste jaren. Die me totaal niet boeien. (Gelukkig maakt oa Capcom nog wel goeie games. )
Edit: En ik ga gewoon wachten tot hij op PC uitkomt. Ben totaal niet gevoelig voor "de hype". Er zijn nog wel wat andere games die ik moet / kan spelen, want dit jaar was op zich (voor de verandering) wel een redelijk goed game-jaar.
Ik had echt verwacht iets anders te gaan zien, en had echt zo iets van ik moet het allemaal maar eens zien... maar dit valt me reuze mee (ben toch wel positief verrast) .
En er komen echt veel crap games uit de laatste jaren. Die me totaal niet boeien. (Gelukkig maakt oa Capcom nog wel goeie games. )
Edit: En ik ga gewoon wachten tot hij op PC uitkomt. Ben totaal niet gevoelig voor "de hype". Er zijn nog wel wat andere games die ik moet / kan spelen, want dit jaar was op zich (voor de verandering) wel een redelijk goed game-jaar.
[ Voor 71% gewijzigd door Format-C op 27-08-2026 23:03 ]
Het ziet er erg mooi uit maar het lijkt er wel op als of de console versie ergens tussen 720p en 900p draait want het zag wel best wel blurry uit en dan nog die 30 fps om het nog net aan speelbaar te houden. Ben benieuwd, zal wel ff wennen zijn op deze manier. Ja RDR2 is ook 30fps maar dat spel is ook wat slomer qua gameplay. GTA6 heeft snellere actie dus dat wordt misschien toch wel een beetje GTA5 op de 360/PS3 all over again
Poah, lekkere kont heeft Lucia, hoeveel uur moeten we hier tegenaan kijken?
Heb je wel de 2160p stream gekeken?Sir_Hendro schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:57:
Het ziet er erg mooi uit maar het lijkt er wel op als of de console versie ergens tussen 720p en 900p draait want het zag wel best wel blurry uit en dan nog die 30 fps om het nog net aan speelbaar te houden. Ben benieuwd, zal wel ff wennen zijn op deze manier. Ja RDR2 is ook 30fps maar dat spel is ook wat slomer qua gameplay. GTA6 heeft snellere actie dus dat wordt misschien toch wel een beetje GTA5 op de 360/PS3 all over again
Ja ik hoop tegen beter weten in op een 40fps optie. Bij Black Flag resynced vond ik dat veel beter te behappen op de 120hz TV dan 30 fps games. En bij die game wisselde ik nog tussen de PC en de Series X en dan voelt 30 echt stroperig aan voor mij bij andere games.Sir_Hendro schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:57:
Ik ben erg onder de indruk. Wat een gave missies zitten daar al bij zeg en wat een beelden! Je kan echt super veel doen. En dan het schieten op de banden van de auto's waardoor die weer slippen ipv maar random op de auto te schieten. Heerlijk!
Man, wat was dit genieten zeg… niet alleen omdat ik afgelopen Mei naar Miami en de Keys ben geweest en de vibe echt goed overkomt. Toch maar een vrije dag inplannen voor 19 November
[ Voor 10% gewijzigd door LAD93 op 27-08-2026 23:09 ]
per aspera ad astra
Aan alles merk je dat het een blend is van RDR2 meets GTA.
Minder arcade, meer simulatie.
Ik ben heel benieuwd of het verhaal ook een veel serieuzere toon zal bevatten.
Minder arcade, meer simulatie.
Ik ben heel benieuwd of het verhaal ook een veel serieuzere toon zal bevatten.
Er zit geen 80 uur die nodig is voor het hoofdverhaal in één dag.LAD93 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:08:
Man, wat was dit genieten zeg… niet alleen omdat ik afgelopen Mei naar Miami en de Keys ben geweest en de vibe echt goed overkomt. Toch maar een vrije dag inplannen voor 19 November
Ik ben wel een fanboy en heb de ps5 pro al een jaar klaar staan. 30 fps of niet... dit wordt genieten.
Nou echt. String er nog bovenuit in sommige beelden. Nice.Jumpman schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:57:
Poah, lekkere kont heeft Lucia, hoeveel uur moeten we hier tegenaan kijken?
lekker einde ook met die beelden en muziek en deze tekst:
You might not feel like it but this are your glory days.
The salad years you know? Nothing is goining to beat who you are now.
you can’t see all the f*cked up shit looming on the horizon.
enjoiy this dude. If this right now was all that there is.. all the time.. It would be perfect.
Trust me.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ik kom al een heel eind met m’n standaard vrije vrijdag en het weekend erachteraanJumpman schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:12:
[...]
Er zit geen 80 uur die nodig is voor het hoofdverhaal in één dag.
per aspera ad astra
Ziet er allemaal heel mooi uit. Alleen de stem van Jason... klinkt als een 50/60 jarige.
Enige wat ik denk, als dit console is, dan wordt PC echt genieten
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja hij is een beetje suf. Verwacht niet dat ie zo typerend zal zijn als Arthur Morgan of voorgaande GTA hoofdpersonages. Maar is wel in balans met zo’n pittige tante als Lucia misschien.Veertien14 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:24:
Ziet er allemaal heel mooi uit. Alleen de stem van Jason... klinkt als een 50/60 jarige.
Verder ongelofelijk genoten van de beelden en gameplay. Echt ziek, niets komt in de buurt hiervan. Puur genieten.
Ziet er echt geweldig uit! Denk wel door de leeftijd dat ik nooit meer zo ga genieten als toen bij gta 3, vc of sa als kind zijnde maar dit gaat echt een heel ver spel worden.
Snap de kritiek op de stem van Je niet echt, klinkt prima en warm voor mij en bewust een contrast met de Latin Lucia die de energie heeft.
Snap de kritiek op de stem van Je niet echt, klinkt prima en warm voor mij en bewust een contrast met de Latin Lucia die de energie heeft.
Over 2 jaar ofzo jaSinergyX schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:28:
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Vond ik ook wel een beetje. Het ziet er allemaal heel erg gelikt uit, maar ik voelde het nog niet echt qua GTA sfeertje. Denk dat het gewoon komt door de chaotische montage en dat alles door elkaar loopt. De mogelijkheden zijn zo te zien eindeloosshoombak schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:14:
Prima om wat beelden te zien, maar het voelt wat onsamenhangend allemaal. En 30 fps neem ik aan?
Heeft de leaker nog wat geleaket. 
Haha wat een verschil in beleving.
Maar wel waarschijnlijk een jaar later, daarom afgelopen Black Friday maar een Sony PlayStation 5 Pro met game gekocht in Duitsland voor €672,00. En i.p.v. een nVidia RTX 5080 een AMD Radeon RX 9070 XT, om het toch wat in balans te houden.SinergyX schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:28:
Wat drie jaar development doet he. En de "Rockstar gone WOKE" mensen kunnen ook terug hun hol inEvertonPride schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:56:
Heeft de leaker nog wat geleaket.
Nou hoeveel Xbox Series X en Playstation 5 consoles zullen er na het zien van deze beelden nog extra verkocht gaan worden 
Denk dat dit de verkoop zeker wel goed gaat doen.
Denk dat dit de verkoop zeker wel goed gaat doen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nou heb hem gedownload via Netflix, kijk hem wel in het vliegtuig zaterdag ofzo.
Wil hem wel graag zien, maar kan nog wel effe wachten
.
Wil hem wel graag zien, maar kan nog wel effe wachten
Het team achter Grand Theft Auto VI spreekt zich uit op Twitter, hier paar van die tweets;
I am beyond proud and excited for everyone to see the #GTAVI extended look.
— Bradley Stone (@BradTheStone) 27 augustus 2026
For this game, I've help build and lead an amazing team that develops our unique in-engine editor for artists to create this truly in-depth world and the designers to create impressive missions/content… https://t.co/MnLqmdNNE6
So immensely proud of my team and everyone else, such a colossal, monumental effort and I cannot wait for everyone to experience this! https://t.co/xv3JvNUG6E
— Ross Littlejohn (@Macreusz) 27 augustus 2026
The vfx team has some of the best, most talented people around and everyone did a phenomenal job!!!! It has been a joy to work alongside so many wonderful people and I can’t wait for you all to meet Lucia and Jason frfr 🙏 https://t.co/PdTrAatBTM
— Chloe ⚡️ (@Chlobimay) 27 augustus 2026
Our Teams across the World have worked incredibly hard. So proud of everyone. Watching this with coworkers as a Family - and when I get home I’ll watch again with my Family! #GTAVI pic.twitter.com/UioHI9l1pM
— Terrance (@SincereSounds) 27 augustus 2026
Just finished watching. It's great to finally see it all come together beautifully, the work of so many incredibly talented colleagues. On my side I mainly worked on dynamic lighting, volumetrics, some shadow tech, lots of optimization, and I'm very proud of it. So close now https://t.co/BpBR2mS055
— Emilio López (@redorav) 27 augustus 2026
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat een game, man man man.
Kan het verschil in perceptie ook liggen aan de bitrate? Zodra de bitrate wat zakte vond ik de gezichten ook flets. Zodra de details weer scherp zijn waren de gezichten soms fotorealistisch.
Kan het verschil in perceptie ook liggen aan de bitrate? Zodra de bitrate wat zakte vond ik de gezichten ook flets. Zodra de details weer scherp zijn waren de gezichten soms fotorealistisch.
Ja hoe veel ik deze comments dus al zie overal. (ook van mezelf terwijl ik die gameplay keek) kan het toch niet zo zijn dat niemand bij rockstar hetzelfde dachtVeertien14 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:24:
Hoop echt dat je er aan went als je speelt en het niet lang stoort zeg maar.
Nu ik die trailer in 4k gedownload kijk vallen me wel meer "mierenneuk" dingetjes op
Als ze met die bolle in de lift staan om naar "boobies" te gaan hoor je tik geluiden van die telefoon waar die op typt bijv. Maar ze vingers staan stil
Het doet niks natuurlijk maar toch als ik dat dan zie denk ik wel: had ze even echt laten typen
Vind het leuk om zulke dingetjes te zoeken haha
Doet voor mij persoonlijk niks af aan kwaliteit mits het niet te opvallend of te veel wordt.
Als ze met die bolle in de lift staan om naar "boobies" te gaan hoor je tik geluiden van die telefoon waar die op typt bijv. Maar ze vingers staan stil
Het doet niks natuurlijk maar toch als ik dat dan zie denk ik wel: had ze even echt laten typen
Vind het leuk om zulke dingetjes te zoeken haha
Doet voor mij persoonlijk niks af aan kwaliteit mits het niet te opvallend of te veel wordt.
Dit wordt sowieso genieten. Zoveel zin in deze game, zeker na de uitzending gezien te hebben op Netflix. Nog ruim 80 dagen wachten en dat duurt eigenlijk al te langSinergyX schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:28:
[ Voor 27% gewijzigd door Nol_NL op 28-08-2026 00:57 ]
Oke, ik was niet zo hyped. Nog steeds niet zo (als in ik MOET het day one spelen) voornamelijk vanwege de 30fps wat natuurlijk al wel een zekerheid was.
Maar in alle eerlijkheid, dit is echt totaal een league of it's own.
De eerste minuten had ik een GTA5 all over again gevoel maar aan het eind totaal blown away.
Dit is insanity, zo'n complete wereld, zo bizar veel inhoud, details, immersion. Deze game is gevaarlijk, echt om helemaal totaal in op te gaan!
Een technisch creatieve mijlpaal.
Holy damn!
Maar in alle eerlijkheid, dit is echt totaal een league of it's own.
De eerste minuten had ik een GTA5 all over again gevoel maar aan het eind totaal blown away.
Dit is insanity, zo'n complete wereld, zo bizar veel inhoud, details, immersion. Deze game is gevaarlijk, echt om helemaal totaal in op te gaan!
Een technisch creatieve mijlpaal.
Holy damn!
Ik denk dat geen enkele game dit gaat overtreffen. Dit kan alleen Rockstar Games / Take Two. Een video van ongv halfuur lang, je zit naar links, rechts, boven, onder, midden, te kijken wat er allemaal gebeurt. En daar uren, dagen, weken,. over te praten van wat je tot nu toe hebt gezien van trailers, extended look(s???), nog steeds zit misschien met vragen over bijvoorbeeld het ''online wereld'' gedeelte,.. ''weet je nog dat we toen zo lang zaten te wachten op een game?'' als de game uit is gekomen..
B-I-Z-A-R
B-I-Z-A-R
AMD Ryzen 7 9700X | Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro
Pff, morgen maar even met de hypotheekadviseur gaan zitten om te kijken wat mogelijk is als hij op de PC uit komt. De nieuwe GTA is voor mij altijd het moment om een nieuwe PC te kopen. Maar als ik de graphics zo zie mag dat wel een machientje worden
Ik heb gelezen, het was wel maar een gerucht, dat deze game in co-op zou te spelen zijn. Iemand die daar iets meer over weet? Zou wel vet zijn.
Bron: https://www.facebook.com/share/p/19JWFf55hb/
Lijkt mij een verzinsel om aan likes te komen. Als co-op mogelijk was dan hadden ze dat, denk ik, nu wel bekend gemaakt. Ben het wel eens dat het wel echt enorm vet zou zijn.Maditude schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 01:52:
Ik heb gelezen, het was wel maar een gerucht, dat deze game in co-op zou te spelen zijn. Iemand die daar iets meer over weet? Zou wel vet zijn.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G9 OLED | Corsair RM850x
Ik kon het niet laten, deze quote was inderdaad geweldig!RawChild schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:12:
[...]
Nou echt. String er nog bovenuit in sommige beelden. Nice.
lekker einde ook met die beelden en muziek en deze tekst:
You might not feel like it but this are your glory days.
The salad years you know? Nothing is goining to beat who you are now.
you can’t see all the f*cked up shit looming on the horizon.
enjoiy this dude. If this right now was all that there is.. all the time.. It would be perfect.
Trust me.
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Die graphics.. de belichting.. de colorgrading. Ongekend.
Dit straks op mijn PC met full Path Tracing (?) en een Enhanced versie.
Maar eerst maar in 30FPS op m’n Series X.
Dit straks op mijn PC met full Path Tracing (?) en een Enhanced versie.
Maar eerst maar in 30FPS op m’n Series X.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het loont wel om de extended look van de GTA VI site zelf te downloaden en te bekijken. Toch ff beter beeld dan Netflix gister in mijn geval.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Same! Ik ben toch wel hyped genoeg om hem op de Xbox te kopen, maar vind het het toch ook wel weer heel jammer dat ze niet direct op PC releasen. Maar goed, het zag er echt heel goed uit. Hoe ze dit toch hebben geflikt is me een raadsel. De art direction is heel goed en zeker de gezichten en animaties waren heel nice.SinergyX schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:28:
Niemand trouwens opgevallen dat het preimannetje als magneet op de koelkast zat
Mijn boefje is liev!
Thanks voor de tip! Die ga ik thuis nog eens zo bekijken.swv schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:05:
Het loont wel om de extended look van de GTA VI site zelf te downloaden en te bekijken. Toch ff beter beeld dan Netflix gister in mijn geval.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 3TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Zou een mooie stunt zijn inderdaad. maar die zat er niet op.JB schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:40:
Niemand trouwens opgevallen dat het preimannetje als magneet op de koelkast zat![]()
Gisteren de beelden gezien, DAMN wat ziet dit er fantastisch uit. ik ben benieuwd hoeveel miljoen mensen dit inmiddels al gezien hebben Youtube stond een uur geleden op 1.8 miljoen, inmiddels op 2.4... gaat hard.
Ik was heel erg onder de indruk van die achtervolging met de politie trouwens, het schieten op die auto's en wat dat teweeg brengt zag er wel vet uit.
Iemand anders trouwens opgevallen, dat Jason (volgens mij) geen enkele keer geraakt is door een kogel van een enemy? hij leek er in ieder geval aardig makkelijk doorheen te rennen (en wist uiteraard al vroeg waar de enemy zou komen, alsof die een wallhack had haha)
Wat is er veel nieuwe informatie over het spel, binnenkort maar even een middag bezig met de TS om deze weer bij te werken.
Pfff niet normaal, net nog eens bekeken. Dit gaat zo mega dik worden op de OLED tv in de woonkamerRivanov schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:05:
HIer kun je de uncompressed versie downloaden (14GB).
https://www.rockstargames.com/VI/media/videos
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Wat een trailer, en dan de muziekkeuze: Bellamy Brothers, Prefab Sprout en Phil Collins. Adembenemend, zelfs mijn partner was onder de indruk van de details (en de muziek).
Nog minder dan 3 maanden!
Nog minder dan 3 maanden!
Ik vind zijn stem helemaal niet opvallend, raar of niet bij hem passen... Leek kwa intonatie eigenlijk wel een klein beetje op die van Arthur uit RDR2, zonder het accent. En Arthur was ook geen oude man van 50-60.Ricmaniac schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 00:23:
[...]
Ja hoe veel ik deze comments dus al zie overal. (ook van mezelf terwijl ik die gameplay keek) kan het toch niet zo zijn dat niemand bij rockstar hetzelfde dacht?
Hoop echt dat je er aan went als je speelt en het niet lang stoort zeg maar.
Als je het stukje kijkt waarin ze met dat oudere koppel aan de bar praten hoor je het verschil met de stem van een oude man
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2026 08:06 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Wellicht wel. Niemand die het weet tot dusver.Davidas schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:04:
Zal het op de PS5 Pro op een hogere fps gaan draaien dan 30?
We moeten wachten op de eerste reviews of statement van Rockstar.
Denk zelf wel dat we met de Pro 40fps kunnen bereiken d.m.v. VRR op een moderne TV.
In welke graphic settings je dan zit is allemaal nog de vraag. Maar ik weet wel dat de Pro duidelijk zichtbare voordelen biedt met games die Pro Enhanced zijn, door PSSR.
Dat gaat bij GTA ook gebeuren.
In moderne games als Crimson Desert lukt het de Pro zelfs via PSSR om 4k output 60fps te geven op Performance mode. Opgeschaald wel, maar de beeldkwaliteit levert daarbij nauwelijks in. Bizar wat er tegenwoordig kan met PSSR 2.0
[ Voor 17% gewijzigd door Vis op 28-08-2026 08:14 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ik heb toch nog een vermoeden dat dit op een PS5 Pro is opgenomen. Captured on PS5 kan ook de PS5 Pro zijn. Als dit niet te Pro was dan zouden ze dit willen benadrukken denk ik. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat dit geweld op een base PS5 is opgenomen.Davidas schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:04:
Ik gok dat het een base PS5 is omdat de trademark PS5 is en niet PS5 Pro zoals verplicht is vanuit Sony. Daarbij maakt het mij weinig uit, ik heb een PS5 Pro gelukkig.EvertonPride schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:13:
[...]
Ik heb toch nog een vermoeden dat dit op een PS5 Pro is opgenomen. Captured on PS5 kan ook de PS5 Pro zijn. Als dit niet te Pro was dan zouden ze dit willen benadrukken denk ik. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat dit geweld op een base PS5 is opgenomen.
Ik zei ook niets over een oude man toch ?Geronimous schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:05:
[...]
Ik vind zijn stem helemaal niet opvallend, raar of niet bij hem passen... Leek kwa intonatie eigenlijk wel een klein beetje op die van Arthur uit RDR2, zonder het accent. En Arthur was ook geen oude man van 50-60.
Als je het stukje kijkt waarin ze met dat oudere koppel aan de bar praten hoor je het verschil met de stem van een oude man
Ze stem is gewoon slecht voor die character en gezien hoe veel reacties er op X, Youtube, of eigenlijk overal over te zien zijn, bevestigd het mijn mening en lag het niet per se aan mij
We gaan het zien, kijk maar terug wat Rockstar uit console heeft kunnen pompen, en wat voor technieken en tricks zij daar voor hebben gebruikt.EvertonPride schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:13:
[...]
Ik heb toch nog een vermoeden dat dit op een PS5 Pro is opgenomen. Captured on PS5 kan ook de PS5 Pro zijn. Als dit niet te Pro was dan zouden ze dit willen benadrukken denk ik. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat dit geweld op een base PS5 is opgenomen.
Ik vind sws de hele fps en base/pro discussie onnodig, we weten het niet, het gaat continue opnieuw over verwachtingen/meningen.
Waarom hebben we het niet over de details, wat we allemaal gezien hebben in de trailer? Er zijn dingen die we nog niet eerder hebben gezien.
De game is cpu limited. Ga er maar vanuit dat het 30 fps wordt. Ook op de pro.Vis schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:09:
[...]
Wellicht wel. Niemand die het weet tot dusver.
We moeten wachten op de eerste reviews of statement van Rockstar.
Denk zelf wel dat we met de Pro 40fps kunnen bereiken d.m.v. VRR op een moderne TV.
In welke graphic settings je dan zit is allemaal nog de vraag. Maar ik weet wel dat de Pro duidelijk zichtbare voordelen biedt met games die Pro Enhanced zijn, door PSSR.
Dat gaat bij GTA ook gebeuren.
Dan valt het voor de meeste mensen mee als er onverwachts toch een andere modus in de game zit. Ik vond het namelijk niet heel erg soepel lopen. En ze lieten eigenlijk amper echte chaos en snelle gameplay zien.
Als het 30fps blijft denk ik dat ik lekker wacht tot de nieuwe generatie consoles en koop ik wel de enhanced edition
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Misschien.Davidas schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:04:
Niemand weet het
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Mijn browser flipte alle kanten op met die rare inbrowser download link.Rivanov schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:05:
HIer kun je de uncompressed versie downloaden (14GB).
https://www.rockstargames.com/VI/media/videos
Dit is de directe link:
https://media-rockstargam...TAVI_An_Extended_Look.mp4
Voor mij is het ook niet noodzaak maar ik ben wel nieuwgierig. Ik ben sowieso overtuigd door de beelden gisteren. Ik wil ook geen nieuw beeldmateriaal of informatie meer tot de release. Dit was genoeg gisteren.Christoxz schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:18:
[...]
We gaan het zien, kijk maar terug wat Rockstar uit console heeft kunnen pompen, en wat voor technieken en tricks zij daar voor hebben gebruikt.
Ik vind sws de hele fps en base/pro discussie onnodig, we weten het niet, het gaat continue opnieuw over verwachtingen/meningen.
Waarom hebben we het niet over de details, wat we allemaal gezien hebben in de trailer? Er zijn dingen die we nog niet eerder hebben gezien.
Ik denk het ook… ik denk zelfs dat het niet speelbaar is op een gewone 5 en X seriesEvertonPride schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:13:
[...]
Ik lach me helemaal kapot als een paar nerds hier straks zitten met een Pro zonder toegevoegde waarde
Mijn boefje is liev!
@JB dan heeft toch juist de Pro toegevoegde waarde als jij denkt dat het niet speelbaar is op de normale 5? Of mis ik sarcasme?
Heel veel Ajax fans beweren dat ze de beste zijn. Wilt niet zeggen dat dat zo is natuurlijkRicmaniac schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:18:
[...]
Ik zei ook niets over een oude man toch ?![]()
Ze stem is gewoon slecht voor die character en gezien hoe veel reacties er op X, Youtube, of eigenlijk overal over te zien zijn, bevestigd het mijn mening en lag het niet per se aan mij
Op de productpagina in de Playstation Store staat dat de game "PS5 Pro Enhanced" is. Rockstar moet nog invullen in welke vorm dat precies gaat zijn (gerenderde resolutie, framerate...)JB schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 08:26:
[...]
Ik denk het ook… ik denk zelfs dat het niet speelbaar is op een gewone 5 en X series![]()
Ik lach me helemaal kapot als een paar nerds hier straks zitten met een Pro zonder toegevoegde waarde
Ik vond dit wel een goede video, laat mooi wat dingen zien die opvielen in de gameplay
YouTube: GTA 6: Gameplay DETAILS WE FOUND
Ik heb echt ge-no-ten. Als we de hele graphics discussie even laten voor wat het is (en de 30 40 60 fps ) dan valt wel op dat de gameplay en mechanics echt dik zijn geworden vind ik. ook ff een biertje pakken uit de koelkast om weer de energizen enzo.
Ik las ook ergens dat je de ene auto zoals te zien was met een wipper open kan maken, maar geavanceerdere autos moet je weer een ander tooltje hebben (of vrijspelen) waarmee je die kan kraken enzo.
Ben zo benieuwd naar 19 nov! ik ga de trailer vanmiddag nog een keer kijken maar dan echt in 4k, want nu had ik hem op netflix gekeken maar ik heb een 1080 abbo (oke de tv heeft wel AI voor 4k maar dannog)
YouTube: GTA 6: Gameplay DETAILS WE FOUND
Ik heb echt ge-no-ten. Als we de hele graphics discussie even laten voor wat het is (en de 30 40 60 fps ) dan valt wel op dat de gameplay en mechanics echt dik zijn geworden vind ik. ook ff een biertje pakken uit de koelkast om weer de energizen enzo.
Ik las ook ergens dat je de ene auto zoals te zien was met een wipper open kan maken, maar geavanceerdere autos moet je weer een ander tooltje hebben (of vrijspelen) waarmee je die kan kraken enzo.
Ben zo benieuwd naar 19 nov! ik ga de trailer vanmiddag nog een keer kijken maar dan echt in 4k, want nu had ik hem op netflix gekeken maar ik heb een 1080 abbo (oke de tv heeft wel AI voor 4k maar dannog)
PS5 Pro + AOC U32G4U
HUGE new GTA 6 details from creators who played 3+ hours at Rockstar North.
- Map reportedly 2x GTA 5, 3x RDR2
- Vice City alone is ~2x Los Santos
- Manual aiming with aim-assist replaces auto-aim
- Crimes now have far greater consequences
- Vehicle theft requires assessing witnesses, police & risk
- Criminal Profile system tracks how professionally you commit crimes
- Excessive violence can hurt your profile
- Jason & Lucia have a relationship system affected by your choices
- Focus ability slows time and highlights vehicle parts/enemy weak points
- Cars require fuel; EVs need charging
- Cash can be lost after death/arrest and must be stored physically
- Fences return for selling stolen loot
- Heavier, more realistic driving
- Police won't constantly appear on the minimap
- 6-star wanted level can trigger a map-wide manhunt
- Police can shoot tires and remember your clothes, car and appearance
- Some vehicles have trackers that must be removed
- Full social media system with NPC-generated content
- Gyms return with memberships, workouts & protein shakes
- Buses and taxis can be used for fast travel
Rockstar is clearly pushing GTA 6 toward a more immersive criminal simulation rather than pure chaos.
https://x.com/GamingCulture_/status/2093140023663341640
Let op:
LET OP: Er worden momenteel helaas heel veel spoilers gelekt door leakers. Om het voor iedereen zo leuk mogelijk te houden, het verzoek om deze zo min mogelijk te delen, en zo veel mogelijk de spoiler tag te gebruiken. Op deze manier houden we het zo leuk mogelijk voor iedereen.
Niet discussiëren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Ultimate vs. standard edition. Zie het topic start voor de verschillen.
Telkens vragen wat je in de normale of ultimate-editie krijgt is overbodig, dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in de topicstart.
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Countdown Timer
LET OP: Er worden momenteel helaas heel veel spoilers gelekt door leakers. Om het voor iedereen zo leuk mogelijk te houden, het verzoek om deze zo min mogelijk te delen, en zo veel mogelijk de spoiler tag te gebruiken. Op deze manier houden we het zo leuk mogelijk voor iedereen.
Niet discussiëren over de waarde van games ansich. Of over de waarde van de Ultimate vs. standard edition. Zie het topic start voor de verschillen.
Telkens vragen wat je in de normale of ultimate-editie krijgt is overbodig, dit staat heel duidelijk en overzichtelijk in de topicstart.
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Countdown Timer
:strip_exif()/f/image/8MLnmJYIB4Mk97NPkpVN9njL.jpg?f=fotoalbum_large)