Dazzler2120 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:49:
[...]
Je kan een exemption uiteraard maar één keer boeken hé. Er is een deadline wanneer RB haar final report moet inleveren, daarna vinden er gewoon geen revisions meer plaats. Als RB de tax exemption verkeerd boekt, waardoor deze niet goed wordt afgetrokken, kunnen ze niet opeens die kostenpost verplaatsen.
Ik ben totaal niet thuis in de juridische wereld, maar aangezien elke nieuwssite het zo schrijft lijkt het niet te gaan om een eenmalige of een exemption.
Meerdere teambazen hebben aangegeven dat de FIA best goed meewerkte met vragen beantwoorden. Ook van RB hebben we geen andere informatie gehoord, dus vanwaar de aanname dat de FIA niet zou meewerken?

Dat is beetje koffiedik kijken. In ieder geval 7 teambazen die vinden dat alles best is, is niet echt een objectief statement. Wel feitelijk.
Het is de taak van de FIA om de boekhouding van RB te controleren. Als er een tax exemption is die hierbuiten valt, dan is het bij het achteraf nakijken niet aan de FIA om te zeggen "die tellen we alsnog mee"
Maar een fout is een fout of ben ik nu te zwart wit? Dus, hoe ik het bedoel, ze gaan dus wel zeggen dat RB verkeerd is en daardoor boven de cap uiitkomt, maar wat ze verkeerd doen waardoer de overschrijding significant lager wordt, dat passen ze niet aan. Ik weet dat ik krom denk, maar dit is zo krom als een boomerang. Want dan kun je een zooitje maken van je boekhouding, opzettelijk, en de FIA gaat dat nooit rechttrekken in een jaar om er zo vanaf te zijn missen ze flink wat fouten.