Zeer matig seksleven, vriendin wil vrijwel nooit

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 93.799 views

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:41
ShortsNL schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:52:
Ik heb het topic doorgelezen, maar ik mis een bepaalde invalshoek: leg de hand regelmatig aan jezelf om zo het verschil op te vangen. Is helemaal niks mis mee! En ja, ik bedoel dit 100% serieus.
Het zal voor iedereen anders zijn, maar voor mij klinkt dat als "drink wat water als je honger hebt".

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 19:10
chaoscontrol schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Het zal voor iedereen anders zijn, maar voor mij klinkt dat als "drink wat water als je honger hebt".
Klinkt voor mij als "stop zelf wat eten in je mond als je honger hebt in plaats van dat je je enkel door je vrouw wil laten voeren ". ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:13

Metalfreak

Hoije woh!

Hackus schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:26:
Doen jullie nog wel leuke dingen samen wat kan leiden tot seks ?

Ik heb sterk het gevoel dat ze is uitgekeken op jou, en misschien zelf vreemdgaat en daarom geen seks meer wil met jou. Of ze heeft gevoelens voor een ander of het andere geslacht. Ik denk dat je daar alleen achter komt als je in therapie gaat.
Wat een bullshit, dus als je vriendin een enorm lage seksdrive heeft, moet dat meteen betekenen dat ze vreemdgaat? Terwijl daar dus echt 100.000en redenen voor kunnen zijn.
LuNaTiC schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:49:
Niet alle reacties gelezen, alleen even gezocht op 'open relatie' om te zien of dat als optie vaak is geopperd.

[...]

Dat dacht ik ook, 4 jaar lang, maar uiteindelijk toch ter sprake gebracht. En nu hebben we die open relatie. En zelfs zij vindt het nu ook leuk, daten met anderen. Zeg nooit nooit.

Alleen het uitgangspunt was bij ons wel anders, ik had eigenlijk niets te klagen over ons seksleven, dus dat was ook niet mijn motief of drijfveer. Dus in die zin moet je dat zelf afwegen of het het waard is.

Ik wil alleen maar zeggen dat je nog verbaasd kan staan hoe iemand zal reageren. Verwacht niet dat ze het met het open armen zal ontvangen, maar het hoeft ook echt niet meteen het einde van je relatie betekenen. Je moet alleen wel allebei sterk in je schoenen staan, je relatie moet sterk zijn, en je moet heel goed samen kunnen praten / communiceren.

Dat laatste is misschien wel een dingetje als dat nu ook moeilijk gaat over jullie seksleven samen.
toon volledige bericht
Ik denk niet dat dat in het geval van TS gaat werken. Zoals jij al zegt: je relatie was al goed en je seksleven ook, ik denk dat dat ook echt de ultieme voorwaarde is voor een open relatie. Een open relatie begin je vanwege het feit dat het een toevoeging is binnen je eigen relatie, niet om gaten te vullen (zowel letterlijk als figuurlijk ;) ).
RodeStabilo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Dat snap ik maar ik reageer alleen op de claim van iemand die zegt dat een relatie zonder sex eentje is als huisgenoten. Er is zoveel meer.

Ik lees en hoor wel eens dat mensen relaties verbreken als (goede) sex ontbreekt. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje oppervlakkig.
En toch hoort seks er ook bij. Als beiden geen behoefte hebben hieraan (en ja die zijn er), dan is het prima om geen seks te hebben. Maar als de een die behoefte wel heeft en de ander niet, dan zit er iets scheef in de behoeftes van je relatie en moet je onderzoeken of dat te herstellen is. Dat is zeer zeker niet oppervlakkig.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:43:
Naarmate ik reacties blijf posten stijgt ook het aantal negatieve reacties. Logisch wellicht, want er is steeds meer tekst om op aan te slaan, maar probeer het wel netjes te houden.

Nee ze gaat niet vreemd, dat weet ik 100 procent zeker dus suggereer dat soort onzin dan ook niet.
Het is niet negatief, zo gaan dingen vaak in het leven. In je emotie noem je het onzin, maar het zijn feitelijke dingen die kunnen gebeuren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Metalfreak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Wat een bullshit, dus als je vriendin een enorm lage seksdrive heeft, moet dat meteen betekenen dat ze vreemdgaat? Terwijl daar dus echt 100.000en redenen voor kunnen zijn.

[...]

I
De gehele context lezen en begrijpen, zonder iets gelijk bullshit te noemen.

edit: misschien heeft zijn vriendin wel een satisfyer waar ze tevreden mee is

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 11-10-2022 10:38 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:10:
Maar goed, (prima) adviezen zijn hier dus: praat erover of praat met een seksuoloog.

En dan? Denk ik dan. Dan nog moet er iemand zijn die over de brug komt toch?

En dat geldt nogmaals ook voor mij. Ik sta voor alles open. Erotische verhalen, pakjes, oliën, luchtjes, gekke standjes. Alles om het haar gemakkelijker te maken.
Praat met een seksuoloog. Maar, eerlijk, ik heb dit soort situaties zo vaak gezien bij vrienden en familie om mij heen, er is gewoon geen "silver bullet". Ook mensen die netjes allebei welwillend naar de seksuoloog gaan en relatietherapie nemen en van alles proberen: het werkt maar matig, het werkt maar tijdelijk, of het werkt niet.

Ik heb nog nooit gezien dat dit soort dingen wél werken.

Wat ik wel heb zien werken is 2 oplossingen:

1. de man kwam testosteron tekort en kreeg hiervoor medicatie (geen idee hoe), waarna hij daadwerkelijk vaker wilde en vaker kon;

2. dat men op "een break" gaat, separaat gaat wonen, en dit voor onbepaalde tijd volhoudt. Zij woont op zichzelf, jij woont op jezelf, en allebei ben je gewoon single en onderhoud je geen contact meer. De relatie is uit, met de kanttekening dat je elkaar over 6 en 12 maanden nog eens gaat zien voor een date; mocht je allebei nog single zijn op die momenten.

Ja, dat laatste betekent dat jij en zij op Tinder (en 5+ andere dating-apps) gaan zitten.

In die twee gevallen heb ik iets soortgelijks zien werken. De aanwezige liefde, als die nog aanwezig is, is voor de één een motivatie om meer zijn/haar best te doen, en de andere persoon zal iets minder willen.

Maarja, dan kom je niet uit op een 5x-per-week situatie ;) Eerder een 1x-per-2-weken lovelife.

Een seksuele disconnect is gewoon erg lastig op te lossen. Het kan komen door fysieke problemen (stofjes in de hersenen), onzekerheid, afkeer, gemakszucht, gebrek aan interesse, emotionele schade (trauma's), en zóveel meer, of een combinatie van deze dingen.

Als ikzelf in jouw schoenen stond zou ik me realiseren dat er iemand anders is in de wereld waar jij verliefd op kan gaan worden waarmee je wél een seksuele match bent. De "sunk cost fallacy" is in relaties ook vaak een feit. Soms groei je als koppel uit elkaar en niet naar elkaar toe. Cut your losses, wens elkaar veel plezier en geluk in de toekomst, bijt door de zure appel, en ga verder met je leven.

Want wees eerlijk, je wil niet oud worden met elkaar op deze manier.

Tenzij je denkt dat het na de geboorte van 1 of 2 kinderen opeens beter gaat worden, want ook daar heb ik slecht nieuws voor je, statistisch gezien:

https://www.blueheart.io/...fe-changes-after-children

Straks ga je naar 2x per jaar, en dan voel jij je praktisch een verkrachter van iemand die duidelijk niet wil maar het met tegenzin doet "omdat jij een typische man bent." Veel plezier in zo'n setting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:30:
De oorzaak: Mijn vriendin is altijd ziek, zwak, misselijk, heeft stress, vindt het gedoe, heeft een 'drukke' dag gehad, etcetera. Initiatief komt eigenlijk nooit van haar. Aan het begin van de relatie haalden we overigens de 1 keer in de week nog wel.
...

In de gesprekken die we wel hebben gehad merkte ik een totaal negeren van mijn behoeftes
...
Als oorzaken kan ik vooral aanwijzen dat ze een vrij negatief beeld heeft van seks. Ondanks dat ze geniet van het voorspel, ziet ze het toch nog steeds als iets waarbij de man aan zijn trekken moet komen.

Hebben jullie tips?
Ik denk dat er iets veel diepers zit bij je vriendin waardoor ze geen zin en behoefte heeft aan seks.
In plaats van je op de seks alleen te richten, misschien eens kijken wat er nog meer speelt want altijd ziek zwak misselijk en stress is niet goed.

En zoals eerder gemeld, een open relatie werkt alleen als het thuis ook goed zit. (zelf 20+ jaar non-monogaam/polyamoreus met meerdere partners).

[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 11-10-2022 10:38 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Viezeman
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-08 19:11
Als dit zou gebeuren bij mij, zou ik toestemming vragen om met andere meiden naar bed te gaan.

Je bent een man, je hebt behoeftes en het frustreert je.

Je mist de tijd waarin je wel seks had.

Je leeft maar één keer. Wil je serieus zonder intimiteit oud worden?

Als je vriendin bovenstaande weigert, is zij gewoon super egoïstisch en zou ik op zoek gaan naar een dame die jouw mannelijke behoeftes wel erkent en graag met je naar bed gaat. Er zijn meer dan genoeg vrouwen op de wereld.

Als er uitjes gepland zijn, stuur haar lekker met een vriendin! Of neem een van je matties mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22

Jrz

––––––––––––

Viezeman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:41:
Als dit zou gebeuren bij mij, zou ik toestemming vragen om met andere meiden naar bed te gaan.

Je bent een man, je hebt behoeftes en het frustreert je.

Je mist de tijd waarin je wel seks had.

Je leeft maar één keer. Wil je serieus zonder intimiteit oud worden?

Als je vriendin bovenstaande weigert, is zij gewoon super egoïstisch en zou ik op zoek gaan naar een dame die jouw mannelijke behoeftes wel erkent en graag met je naar bed gaat. Er zijn meer dan genoeg vrouwen op de wereld.

Als er uitjes gepland zijn, stuur haar lekker met een vriendin! Of neem een van je matties mee.
YouTube: You didn't give me pussy!! 😂😂😂

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:43
Volgens mij is het probleem veel groter dan enkel het seksuele gebied. Even met wat slagen om de arm omdat ik natuurlijk maar 1 kant van het verhaal lees: de problemen bij je vriendin zijn vele malen groter dan dit.

Mijn inziens is er maar 1 oplossing, je vriendin zal eerst hulp moeten zoeken om aan zichzelf te werken zodat ze beter in haar vel komt te zitten. Als gevolg daarvan zal hopelijk de relatie verbeteren, inclusief het fysieke deel.

Het is echter wel een kwestie van geduld en 'lange adem' daarin. Dat zal echt niet van maandag op dinsdag geregeld zijn. Maar belangrijk is dat ze het inziet en er vol voor gaat, alleen op die manier kan je hier samen uitkomen wat mij betreft.

Als ze dit niet wil, dan lijkt mij het advies wat al meermaals gegeven is het meest logisch. Dan ga je op zoek naar een andere partner. Je bent begin 30 en laten we uitgaan van een actief seksleven tot ongeveer 70 jaar dan betekent dat anders dat jij je nog 40 jaar gaat zitten opvreten en hopen dat het ooit veranderd?

Seks is niet het belangrijkste in een relatie wat mij betreft, maar het is er wel onlosmakelijk mee verbonden. Net als vele andere aspecten van een relatie. Natuurlijk is het niet elke dag hosanna op alle gebieden, er zijn vele goede redenen waarom er periodes minder in bed gebeurd of je minder samen leuke dingen gaat doen. Dat is nu eenmaal onderdeel van het leven. Maar gemiddeld genomen moet het wel in balans zijn.

Ik zou er dus op aandringen om te praten met je vriendin en voor te leggen waar je mee zit en wat je ziet als oplossing. Natuurlijk hoeft ze niet volledig jouw kant op te bewegen, maar dat verwacht je volgens mij ook niet. Er zit nogal wat tussen 1 keer per maand en 3 keer per dag.

Als ik heel eerlijk ben, en dat vind je wellicht niet zo leuk om te horen, denk ik niet dat dit ooit goed gaat komen. Het leest alsof je vriendin vele problemen heeft maar er weigert aan te werken, de seks is maar een pietluttig onderdeeltje wat jij toevallig uitlicht omdat dit je op dit moment het meeste last bezorgd. De relatie is gedoemd om te mislukken, tegenpolen zijn is leuk maar er zijn wel grenzen. En dan kan je beter vandaag de stekker eruit trekken dan over 5 jaar met een te duur koophuis en een kind (om maar even iets te noemen).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Metalfreak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:12:
En toch hoort seks er ook bij. Als beiden geen behoefte hebben hieraan (en ja die zijn er), dan is het prima om geen seks te hebben. Maar als de een die behoefte wel heeft en de ander niet, dan zit er iets scheef in de behoeftes van je relatie en moet je onderzoeken of dat te herstellen is. Dat is zeer zeker niet oppervlakkig.
Het hoort er zeker bij. maar om er een (langdurige) relatie om te verbreken vanwege gebrek aan sex? dan zou ik andere opties voorstellen. Mijn vrouw wil ook niet alles uitvoeren tussen de lakens. Beetje geven en nemen dus. Maar om haar daarom te verlaten? nee.

ok misschien had ik m'n woorden anders kunnen kiezen dan oppervlakkig.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 11-10-2022 10:57 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drardollan
Overigens nog een extra tip, stop met je confrontatievermijdende gedrag. Je loopt, zover ik het kan lezen, constant op eieren omdat je vriendin anders boos wordt. En als je dan toch ergens probeert een opening te zoeken dan krijg je, nogmaals zover ik lees, opmerkingen als "waarom moet er altijd een piemel bij" of "Dus omdat jij meer seks wilt moet ik me aanpassen aan jou?".

Het wordt tijd dat je er wat serieuzer in gaat. Dat betekent niet dat je haar voor de kanis moet slaan of volledig de grond in moet boren. Maar een goed weerwoord zou niet misstaan, want waarom zou jij wel voor haar moeten aanpassen?

Het wordt tijd om te zeggen waar het op staat en wat de consequenties zijn van keuzes. Als zij er voor kiest om een dergelijk leven te leiden, dan moet zij dat weten en moet zij ook de mogelijk consequenties aanvaarden. Datzelfde geldt voor jou, jij maakt ook keuzes en dat heeft ook consequenties. Zo kan je er nu voor kiezen dat de huidige situatie prima is (conflict mijdend), maar ga dan ook niet piepen dat je leven tussen de lakens niet voldoet aan je behoeftes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
RodeStabilo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Het hoort er zeker bij. maar om er een (langdurige) relatie om te verbreken vanwege gebrek aan sex? dan zou ik andere opties voorstellen. Mijn vrouw wil ook niet alles uitvoeren tussen de lakens. Beetje geven en nemen dus. Maar om haar daarom te verlaten? nee.
Totaal andere situatie. Als ik het zo lees staat jouw vrouw blijkbaar wel open om over dergelijke zaken een open gesprek te voeren om te kijken de mogelijkheden die er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 23:33
Een mismatch in sexuele behoeftes (en ook andere behoeftes) hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, mits je er samen een middenweg in kan vinden.

En dat hoeft zeker geen letterlijke middenweg te zijn (jij moet een paar keer missen en zij moet maar een paar keer de benen uit elkaar doen). Als genoemd zijn externe oplossingen ook mogelijk (zoals een open relatie) mits beide daar voor open staan. Maar dat is nu niet eens een discussie, want er is überhaupt geen gesprek. Afspraken als open relaties zijn gebouwd op wederzijds vertrouwen en vereisen een hoop eerlijke gesprekken. Die hebben jullie nu niet, dus imo is het geen optie.

Je mag best verschillen in behoeftes hebben, sterker nog, denk dat ze in elke relatie bestaan. Maar als je elkaars verschillen niet eens onder ogen kan zien en zelfs een gesprek daarover uit den boze is. Dan is er geen oplossing. Behalve dat 1 van 2 alles opkropt en lijdzaam doorgaat in deze scheve relatie.

Ben niet de eerste die het noemt, maar op het moment is de mismatch in sex totaal niet jullie issue. Maar de totale onmogelijkheid tot een goed gesprek naar jullie beider behoeftes. Dat is prio nummer 1 als jullie het een kans willen geven.

In dit geval misschien eens toelaten dat het uitloopt op (figuurlijk!) slaande ruzie. Desnoods dat een partij boos wegloopt en elders overnacht. Misschien dat dat het eea aan het denken zet.

Als het er op uit komt dat ze niet wil praten en geen externe hulp (psycholoog, relatietherapeut, etc) wil accepteren. Dan denk ik dat je je antwoord hebt, tenzij jij bereidt bent om de rest van je leven te bukken (wederom figuurlijk) en alle confrontatie uit de weg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een berg aan reacties weer. Bedankt voor alle PM's inmiddels, heb een flinke stapel binnengekregen. Veel hulpvaardige mensen. :P

Wat ik wel herken aan een aantal reacties, onder andere @Drardollan en @Ora et Labora is dat er ook een ander patroon speelt: Ik laat veel te veel over mij heen lopen, en niet alleen op dit vlak. Mijn gedrag is te conflictvermijdend op veel punten. Juist daarom accepteert ze het niet als ik een keer wel van me af probeer te bijten.

Het punt is dat het met andere mensen in haar omgeving net zo gaat. Ze maakt theater, reageert agressief defensief en wint daardoor haar gevechtjes. Terwijl ze zelf niet gelukkig is. Ik heb het idee dat ze zichzelf hier ook totaal niet goed bewust van is overigens, ze doet het niet eens bewust.

Er is een Engelse term voor dit soort relaties, maar ik kan hem even niet vinden. De man is zachtaardig en de vrouw dominant en klagerig. Zolang de man instemt met het geklaag gaat het goed, maar als de man een keer van zich afbijt ontstaat conflict. De relatie bestaat dus vooral op basis van de tolerantie die de man heeft voor het klagen en zeuren van zijn vriendin.

Dit is wel iets waar ik zelfkritisch op mag zijn. Vind het erg lastig om echt boos te worden, te schreeuwen of dat soort dingen. Kun je zoiets aanleren?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Teakwer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-10-2023
Deze relatie gaat stuk lopen, hoe dan ook. De enige vraag is, welke lijdensweg wil je nog afleggen voordat je dat zelf ook inziet.

De sleutel bij een goede relatie ligt bij een vrouw die begrijpt dat de eenvoudige behoefte van de man er voor zorgt dat de relatie goed blijft. Dat ontbreekt in jouw geval dus compleet en dat zal ook niet komen! Meestal gaat dat pas mis als er kinderen zijn. Gelukkig is het nu nog niet zo ver want dan is de ellende pas echt compleet.

Je hebt maar 1 leven, maak jezelf gelukkig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:47

NoTimeRemains

I know

RodeStabilo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

ok misschien had ik m'n woorden anders kunnen kiezen dan oppervlakkig.
mooi dat dat voor jou werkt, maar elk persoon heeft andere behoeftes en voorwaarden. /r/deadbedrooms is een bekende en daar zie je (even kort door de bocht) als je er samen aan wilt werken dan kan "alles" goed komen, wil een van de twee niet dan is het wel over.

En het stukje wat OP benoemt in zijn laatste post lijkt me wel een goede. Hij laat te veel over zich heen lopen in het algemeen en zij bijt van zich af op dit onderwerp.

Tsja ik zou het gesprek eens echt goed aangaan, wil ze er aan "werken" mooi, wil ze dat niet dan moet OP voor zichzelf afvragen of hij dit nog wil.

This is the Way.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 22:09
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:22:
Wat een berg aan reacties weer. Bedankt voor alle PM's inmiddels, heb een flinke stapel binnengekregen. Veel hulpvaardige mensen. :P

Wat ik wel herken aan een aantal reacties, onder andere @Drardollan en @Ora et Labora is dat er ook een ander patroon speelt: Ik laat veel te veel over mij heen lopen, en niet alleen op dit vlak. Mijn gedrag is te conflictvermijdend op veel punten. Juist daarom accepteert ze het niet als ik een keer wel van me af probeer te bijten.

Het punt is dat het met andere mensen in haar omgeving net zo gaat. Ze maakt theater, reageert agressief defensief en wint daardoor haar gevechtjes. Terwijl ze zelf niet gelukkig is. Ik heb het idee dat ze zichzelf hier ook totaal niet goed bewust van is overigens, ze doet het niet eens bewust.

Er is een Engelse term voor dit soort relaties, maar ik kan hem even niet vinden. De man is zachtaardig en de vrouw dominant en klagerig. Zolang de man instemt met het geklaag gaat het goed, maar als de man een keer van zich afbijt ontstaat conflict. De relatie bestaat dus vooral op basis van de tolerantie die de man heeft voor het klagen en zeuren van zijn vriendin.

Dit is wel iets waar ik zelfkritisch op mag zijn. Vind het erg lastig om echt boos te worden, te schreeuwen of dat soort dingen. Kun je zoiets aanleren?
toon volledige bericht
Er hoeft ook niets mis te zijn met een tolerante man en een klagende zeurende vrouw/vriendin, als beiden het maar accepteren.
Het zal jou wel helpen door voor jezelf grenzen op te trekken. Ook jij bent een mens en hebt grenzen nodig.
Zo heb ik bijvoorbeeld als grens gesteld, ik accepteer nooit dat er wordt geschreeuwd of gescholden naar mij toe.
Je zult voor jezelf die grenzen moeten bepalen, communiceren naar vriendin, niet als een soort lijstje maar als je grens wordt overschreden, en vast blijven houden.
Als boos worden, schreeuwen of dat soort dingen niet in je natuur zit, moet je het ook niet willen aanleren.

Zoals ik zei, een tolerante man is echt niet verkeerd, de relatie kan uitstekend blijven bestaan als het wordt geaccepteerd maar dat is aan jou wat je wel en niet accepteert. Belangrijk is dat je vriendin ook duidelijk weet wat je grenzen zijn, dat geeft duidelijkheid.

Zo is het ook op seksueel gebied.
- Of je accepteert eens per maand slechte seks voor de rest van de tijd dat je bij haar bent.
- Of je geeft aan dat de huidige situatie over jouw grens heen gaat en samen in therapie wil omdat je niet gelukkig bent. Argumenten die dan direct van haar komen als "moet ik mij dan maar aanpassen" "ligt altijd aan mij" enzovoorts, aan de kant schuiven. Ik ben niet gelukkig met deze situatie en wil dat veranderen. Aan jou de keuze om mee te gaan of we groeien nog veel verder uit elkaar wat betekent dat de relatie vroeg of laat zal eindigen.

Dat zijn eigenlijk de keuze's die je op dit moment hebt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-08 15:59

toon volledige bericht
Been there, done that, got divorced. Zij is vertrokken en het is allemaal mijn fout uiteraard.
Het begint met iets en het trekt op den duur doorheen heel je leven.
Je kan niks meer goed doen, je durft daardoor ook niets meer te doen, constant op eierschalen lopen.
Je zit totaal burnt out in een relatie en voelt alsof je geen kant meer op kan.
Ergste is dat je ze nog altijd graag ziet... 8)7

Ik ben misschien een beetje cynisch hierdoor, maar trek je conclusies alvorens je te diep in het drijfzand zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
Waarschijnlijk onbewust ben je in een situatie beland waarin zij alle touwtjes in handen heeft. Uiteraard vliegt ze dan tegen het dak als ze een weerwoord krijgt, dat is ze niet gewend.
Heel herkenbaar, ik herken dat uit mijn omgeving. Maar uiteindelijk blijft zo iemand alleen over, op den duur heeft niemand meer zin in dergelijke situaties. En als je dan kan kiezen, dan kiezen de meesten ervoor om de situaties voortaan te ontlopen. Alleen dat is al een goede reden om je vriendin aan zichzelf te gaat laten werken, zoals ik eerder aangaf: de problemen zitten veel dieper.
Er zit een hele wereld tussen conflictmijdend gedrag en schreeuwen. Schreeuwen lijkt mij een reactie die je ten alle tijden wil vermijden. Daarmee ga je nooit iets bereiken. Ook boos worden is waarschijnlijk geen goede reactie, dan gaat het alleen maar harder botsen.

De juiste reactie is, denk ik en ik ben geen (!) expert, om weerwoord te bieden en niet mee te gaan met alles. Heel achterlijk voorbeeld: wil jij naar Artis en zij naar Dierenpark Amersfoort, dan ga je naar Artis. Met haar of zonder haar. Laat haar maar meemaken wat de consequentie is en dat niet altijd iedereen haar volgt. Praat er vooral over, blijf communiceren. Maar laat ook zien dat jouw keuzes anders kunnen zijn en dat je die niet meer zomaar aanpast aan haar. Uiterlijk binnen het normale en redelijke ;)

Op het gebied van seks zou ik niets doen op dit moment. Dat is een gevolg van de situatie en je bereikt er niets mee om daar vol er tegenin te gaan. Je kan en mag iemand niet dwingen tot bepaalde handelingen. Ik zou het vooral in de basis aanpakken (niet goed in haar vel zitten en op een verkeerde manier haar omgeving dwingen haar te gehoorzamen). Het seksuele kan daarna aan bod komen.

Ook iets om mee te geven, niemand zal het je kwalijk nemen als je aan jezelf denkt en de relatie achter je laat. Je moet niet bij iemand blijven omdat je het zielig vindt of bang bent voor reacties uit je omgeving. Of je staat er volledig achter en gaat aan de slag met en voor haar of ga er vandoor. Alles er tussenin is een zwaktebod en zal uitdraaien op een fiasco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Update: het bleek een typefout, daarom is mijn reactie overbodig en overtrokken en is hij deze weg.

[ Voor 60% gewijzigd door Drardollan op 11-10-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 12:44

toon volledige bericht
En kijk! Hier heb je wellicht de kern van de situatie te pakken. Maar ik ga hem even aanvullen;

1) Ik laat veel te veel over mij heen lopen, en niet alleen op dit vlak.
2) Mijn gedrag is te conflictvermijdend op veel punten. juist daarom accepteert ze het niet als ik een keer wel van me af probeer te bijten.
3) Ik vind dat: Het punt is dat het met andere mensen in haar omgeving net zo gaat. Ik vind dat: : Ze maakt theater, reageert agressief defensief en wint daardoor haar gevechtjes. Ik denk dat: Terwijl ze zelf niet gelukkig is.
4) Ik heb het idee dat ze zichzelf hier ook totaal niet goed bewust van is overigens, ze doet het niet eens bewust.

Mooie zelfreflectie van 1 + 2. Je bent 'nog maar' 32(?), Werk hieraan en daar ga je de rest van je leven profijt van hebben.

Punt 3+4 zijn jouw observaties, en dit staat je tegen. Dat snap ik! En hier zit de kern van de frustratie in, frustratie over seks lijkt mij daarbij een logisch gevolg. Punt vier is misschien wel correct. Als samen bespreken niet lukt is relatietherapie een goede! Wij hebben ook RT, en zelfs dan blijven bepaalde punten niet makkelijk te overwinnen(Wij praten veel met elkaar, maar luisteren niet altijd goed. En dan blijf je rondjes draaien. ;) ). Aan jou de keus hoe ver je hier in wil gaan.

Met deze post ben je op de goede weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 22:09
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ora et Labora op 11-10-2022 11:48 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ora et Labora schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:41:
[...]

Dat was een typefout en zeker niet de bedoeling.
Dan heb ik niets gezegd en mijn reactie verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:32
Als je relatie zo goed is en sex zo belangrijk is. Waarom ga je het gesprek niet maar haar aan? Ik bedoel je bent nu nu nog 30. Je wilt niet straks 40 zijn en zeggen f....c heb ik daar al mijn tijd aan verspild. Of f...c had ik dit maar eerder gedaan.

Heb gewoon een gesprek en geef aan wat jouw behoeftes zijn maar stel het niet uit.

How are you doing?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:21
Lumics schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:39:
[...]
3) Ik vindt dat: Het punt is dat het met andere mensen in haar omgeving net zo gaat. Ik vindt dat: : Ze maakt theater, reageert agressief defensief en wint daardoor haar gevechtjes. Ik denk dat: Terwijl ze zelf niet gelukkig is.
Waarom wel ik vindt, maar niet ik denkt?

TS moet gewoon zn vriendin beleefd voor het blok zetten: relatietherapie, of anders is het over.
Je bent 30, nog zeker 40-45 jaar te gaan als het meezit.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-08 22:57

Ik merk dat je wel vaak grijpt naar generalisaties in jouw communicatie. Dat is allemaal leuk en aardig, maar daar heb je in dit soort situaties niks aan. Het gaat om JOUW behoeftes, JOUW gevoelens naar de situatie toe, niet wat er 'normaal' is en 'wat je zou mogen verwachten'. Misschien communiceer je deze generalisaties ook (onbewust) naar jouw vriendin toe als je hierover een gesprek begint en schiet ze daarom in de verdediging.

Ik zou het gesprek dan ook heel erg aanvliegen vanuit jouw eigen gevoelens. Uiteraard kom je dan ook uiteindelijk bij haar gevoelens en visie op de situatie. Hopelijk komen daar dan verklaringen uit waar jullie misschien samen iets mee kunnen.

En als ze daar niet open voor staat, niet wilt luisteren, alles wegwuift, dan is dat jouw antwoord. Dan gaan jouw behoeftes en gevoelens er nooit om doen. Dan is het aan jou om te bepalen of je dat accepteert of niet.
Alsjeblieft, leer jezelf dat niet aan! Schreeuwen heeft echt geen enkel nut. Het maakt jouw punt niet sterker en het is juist aannemelijk dat de andere partij dan eerder zoiets heeft van "laat maar". Boos worden is één ding, maar laat dat op een gezonde manier zien en maak er geen wedstrijdje van "wie het hardst kan schreeuwen".

Probeer je communicatie kalm te houden, maar wel duidelijk en streng.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 11:16
Schreeuwen is onmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-08 08:42
Hoe is de relatie opandere vlakken: is het nog steeds fijn om bij elkaar te zijn en met elkaar te praten?

Wat over het algemeen poslitief werkt is:
- verras je partner eens door wat huishoudelijke klusjes te doen.
- zorg ervoor dat lichamelijk contact niet altijd tot seks moet leiden maar probeer ook gewoon te genieten van lichaam contact zonder dat er seks tegenover staat.
-het belangrijkste seksoorgaan zijn de hersenen, dus als daar iets wringt lijkt het me handig om daar eerst wat aan te doen.
-seks is veel meer dan even snel er bovenop, dus probeer ook hier eens wat anders.
-een andere omgeving(weg van TV, laptop en telefoon) kan ook zeker helpen, als kan je dat wellicht niet iedere week doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 10:36
Er is een Engelse term voor dit soort relaties, maar ik kan hem even niet vinden.
Ik denk dat je codependentie bedoelt, dat kan beide kanten op werken. Het draait erom dat je in een ongelijkwaardige relatie blijft hangen omdat je bang bent om alleen te zijn. Kern van het verhaal blijft toch dat je de oplossing bij jezelf moet zoeken, niet bij je vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-08 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:22:Er is een Engelse term voor dit soort relaties, maar ik kan hem even niet vinden. De man is zachtaardig en de vrouw dominant en klagerig. Zolang de man instemt met het geklaag gaat het goed, maar als de man een keer van zich afbijt ontstaat conflict. De relatie bestaat dus vooral op basis van de tolerantie die de man heeft voor het klagen en zeuren van zijn vriendin.
Ik wil geen oordeel vellen over of het hier aan de hand is, maar ik zie de reactie hierop nog niet, daarom wilde ik de term toch even noemen. Wellicht mis ik een beter passend woord, maar een veel gebruikte term voor vergelijkbaar gedrag is gaslig
hting.

Dit betreft vooral manipulatief gedrag waarin een partij alles zo verwoordt dat zij de slachtoffer lijken, en de ander altijd laat denken dat ze het fout doen. Dit kan zelfs zover gaan dat gewoon waarheden verdraaid worden, en door het herhaaldelijke gedrag het slachtoffer er bijvoorbeeld volledig van overtuigd kan zijn dat hij(/zij/..) is vreemdgegaan, terwijl dit in werkelijkheid nooit is gebeurd. Ik heb ooit een verhaal gelezen over een vriendin die willekeurig huishoudobjecten stal, en haar vriend ervan beschuldigde dat hij ze kwijtraakte (of iets dergelijks), waardoor hij enorm aan zichzelf ging twijfelen.

Je zou eens wat meer over de term kunnen opzoeken en zien of je er iets aan herkent in jouw situatie.
Vistajevski schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Ik denk dat je codependentie bedoelt, dat kan beide kanten op werken. Het draait erom dat je in een ongelijkwaardige relatie blijft hangen omdat je bang bent om alleen te zijn. Kern van het verhaal blijft toch dat je de oplossing bij jezelf moet zoeken, niet bij je vriendin.
Dit klinkt meer als het omgekeerde van wat hij beschrijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:31

Yucon

*broem*

Misschien heb ik er overheen gelezen. Ervaart zij het nu eigenlijk als een probleem? En dan bedoel ik niet dat ze 'gezeur' moet doorstaan en er af en toe niet onderuit komt, maar dat jij structureel gefrustreerd bent.

en om het toch even te noemen.. zou ze het mogelijk juist prettig vinden die macht te hebben? Al dan niet bewust? Dit bepaalt immers heel sterk de oplossingsrichting

[ Voor 29% gewijzigd door Yucon op 11-10-2022 12:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 18:38
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:30:
met bijbehorend drama en zelfs tranen. Ik zelf blijf in dat soort gesprekken rustig en probeer rustig te praten en te communiceren. Het levert echter niets op.
Hier gaat het fout toch? Natuurlijk levert het niets op als jij rustig blijft want de boodschap is dan dat haar verdedigingsmechanisme werkt. Dan hoeft zij dus ook nooit in de spiegel te kijken, iets wat jij voor jezelf met dit topic in elk geval probeert.

Op dat moment is het denk ik belangrijk om afstand te nemen van de situatie. Trek je conclusie, zeg haar de waarheid. Eventueel vertrek je. Als zij van een normaal discussiepunt een heel drama maakt heeft ze een probleem op te lossen. Dat hoef jij niet voor haar te doen, maar je kan wel aangeven dat ze een probleem heeft en dat jij een dergelijke reactie niet accepteert. Helaas is de kans groot dat zij niet zal veranderen, en dan ben je haar dus kwijt.

Crisis is voor de mens vaak de enige manier om tot blijvende verbetering van een slechte situatie te komen en helaas is meestal de enige manier om in die crisissituatie te komen (zodat het opgelost móet worden) het risico te nemen dat je haar kwijtraakt. Dan is dus de vraag hoe graag ze echt bij jou wil zijn en of ze bereid is daarvoor over haar eigen verdedigingsmechanisme heen te stappen. Als ze zo graag bij jou wil zijn, dan is die stap aan haar.

In jullie geval zijn er denk ik 2 waarschijnlijke opties: Of er komt een of ander verzwegen trauma/probleem naar boven zodra haar gevoelens en gedrag en wat daarachter zit worden geanalyseerd, of jullie beëindigen de relatie vanwege een mismatch rondom onderdanig/dominant gedrag en libido.

[ Voor 4% gewijzigd door Ahrnuld op 11-10-2022 12:33 ]

Niets...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hier doorheen gelezen te hebben, moet ik ook eens mijn centen geven:

Naar therapie, jij en zij. Niet eens relatietherapie, al is dat of systeemtherapie vast ook wel leuk later, maar begin eens met individuele gesprekken.

Eigenlijk voor dezelfde redenen ook nog, namelijk grenzen op een gezonde manier aangeven.

Daarnaast ook nog altijd leuke dingen als "emoties op een gezonde manier uiten" en waarschijnlijk ook wel een stukje "op welke manier zijn jullie verbonden?"

Nu is het natuurlijk nogal leunstoel-psychologie van mij, maar wat ik zo lees klinkt het gewoon alsof jouw vriendin totaal niet lekker in d'r vel zit, en tja, dan kan seks hebben heel moeilijk zijn. Vooral penis-in-vagina seks is voor sommigen veel "emotioneler" dan vingerwerk. Als je emotioneel niet tof in je vel zit, kan dat dan erg moeilijk worden.

Maar jij klinkt ook soms een beetje gefrustreerd, en dat bedoel ik niet negatief, want frustratie is normaal als je voelt dat er niet aan jouw behoeften wordt voldaan, en ook als je het gevoel hebt dat er eigenlijk niet eens naar jou geluisterd wordt. Niks mis mee, maar het kan het wel moeilijker maken om op een open, vriendelijke en rustgevende manier kenbaar te maken wat je wil.

Ik denk zelf echt dat communicatie de sleutel is, niet alleen communicatie tussen jullie, maar ook de innerlijke communicatie. De wensen, behoeftes, emoties, hoe die met elkaar verbonden zijn, hoe je die moet uiten, hoe je soms moet kunnen verdragen dat iets niet kan. Dat soort dingen.

Dus ja, mijn 5 cent is therapie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:30
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Pensacola op 11-10-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ging zij vreemd dan? Dat is wel opvallend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pensacola
  • Laatst online: 10:30
Dat is de million dollar question die nooit echt beantwoord is.
Ik denk dat het kwam omdat wij uit elkaar gegroeid waren, en ze toch iets ging zoeken wat ze miste aan connectie. Het missen van een lichamelijke connectie was enkel een symptoom.

[ Voor 15% gewijzigd door Pensacola op 11-10-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Een matchende seksdrive en dito seksleven is belangrijk voor een goede relatie.
Ga je dit niet kunnen tackelen dan is m.i. je relatie gedoemd te mislukken.

Wat mee kan spelen is dat je te groot geschapen bent voor je partner. Maar weinig vrouwen vinden baarmoedermondkusjes prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 14:23

Agent47

I always close my contracts.

Probeer eens spanning op te bouwen? Als je steeds hetzelfde doet is het ook niet leuk. En met alcohol op bijvoorbeeld? Niet dat je elke dag of elk weekend moet drinken, maar toch...

Doe eens ander voorspel? Geef eens een spontane massage etc.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, even wat actiepunten voor Bert want als het topic zo voortmoddert word ik zelf ook een klager. Allereerst is het interessant dat er achter dit slechte seksleven meer relatieproblemen schuilgaan dan ik in eerste instantie dacht. Ik tolereer haar dominantie, en zij accepteert het niet als ik aan haar dominantie probeer te tornen.

1. Dus. Duidelijker grenzen aangeven. Uitleggen dat haar negatieve visie op het leven en haar geklaag (niet alleen over seks) mij negatief beïnvloeden.
2. Aangeven dat ik het een probleem vind dat er te weinig seks is. Dat dit niet alleen mijn probleem is maar een gezamenlijk probleem in de relatie. Dit heb ik overigens al wel gedaan.
3. Seks bespreekbaar maken. Blijven benadrukken dat seks leuk voor allebei moet zijn.
4. Relatietherapeut voorstellen. (nog nooit eerder gedaan dus wellicht brengt dit een schokeffect met zich mee)
5. Uitmaken. Ik moet zeggen dat ik in dat stadium echt nog lang niet ben met mijn hoofd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RodeStabilo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Ik lees en hoor wel eens dat mensen relaties verbreken als (goede) sex ontbreekt. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje oppervlakkig.
Er worden ook relaties verbroken over wel of niet kinderen, of over te veel blowen, of dat de bril omlaag of omhoog moet.

Wat zou jou oplossing zijn voor TS dan? Naar de hoeren gaan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:13

charrel

Cortisol4life..

Marzman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

Er worden ook relaties verbroken over wel of niet kinderen, of over te veel blowen, of dat de bril omlaag of omhoog moet.
Dat zijn symptomen, niet zozeer de oorzaak.

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 11-10-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:02:
Goed, even wat actiepunten voor Bert want als het topic zo voortmoddert word ik zelf ook een klager. Allereerst is het interessant dat er achter dit slechte seksleven meer relatieproblemen schuilgaan dan ik in eerste instantie dacht. Ik tolereer haar dominantie, en zij accepteert het niet als ik aan haar dominantie probeer te tornen.
Ik weet niet waar dat dominante opeens vandaan komt, ik zie je dat nergens zeggen eerder.

Jullie zijn gewoon niet compatibel, en niemand wil daar schijnbaar aan werken.
Er zijn gewoon mensen die sex niets interesseert en meer dan je denkt.
Zoek een nieuwe vriendin en ga aan jezelf werken, en laten we hopen dat de dame in kwestie dat ook gaat doen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

charrel schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

Dat zijn symptomen, niet zozeer de oorzaak.
Dan worden de meeste relaties verbroken om symptomen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Heb niet alles gelezen, wel een boel. Lees veel reacties die neigen naar passief-agressief handelen, voor het blok zetten, sterker reageren. Dat is allemaal niet de manier om dit aan te vliegen. Je bent beiden volwassen dus de enige manier om dit op te lossen is het bespreekbaar maken, of zelfs het bespreekbaar maken van het bespreken ervan. Gedrag dat richting manipulatie gaat, niet om haar het bed in te krijgen maar om zonder het uit te spreken jouw ongenoegen te uiten, is niet handig. Gezien het feit dat enkel een gesprek over seks al zoveel weerstand oproept is voor mij een signaal dat het passief-agressief aanpakken mogelijk nog meer schade aanricht dan goeds. Passief-agressief is sowieso nooit een respectvolle aanvliegroute.

Praten heeft TS al veel geprobeerd en eindigt in tranen of terugtrekkend gedrag van vriendin, dus veel opties blijven er niet over. Spanning opbouwen of op andere manieren proberen seks te hebben zal hierbij volledig averechts werken als ze tijdens het knuffelen al vindt dat er "altijd een piemel bij moet komen kijken". Probeer dus niet op andere manieren seks te triggeren want voor haar zal het altijd alleen maar over seks gaan, wat zij niet wil.

Onder de streep blijft het probleem dat jullie behoeften niet afgestemd zijn op elkaar en dat dat frictie veroorzaakt in de relatie. De een vindt dat je een relatie niet stuk moet laten lopen op seks, de ander zal vinden dat het wel belangrijk is en dat het ook op andere gebieden van de relatie frictie zal veroorzaken, wat reden is om er mee te stoppen. De huidige situatie geeft in ieder geval wel een ongezonde verhouding in de relatie, aangezien zij bepaalt en jullie daarmee niet gelijkwaardig zijn.

Waar ik misschien het antwoord van over het hoofd heb gezien; vindt zij dat zij een probleem heeft waardoor haar libido lager is, of heeft ze bijvoorbeeld wel eens gezegd dat ze zou willen dat ze meer zou willen, of is dit het gewoon? Heeft ze vroeger negatieve ervaringen met seks of intimiteit gehad die ervoor kunnen zorgen dat zij ervan in de stress schiet? Indien ja, dan heeft zij mogelijk nog last van een gebeurtenis in haar leven en is het slim om dát aan te pakken (niet door jou, door een therapeut/psycholoog). Het niet willen hebben van seks is dan een symptoom en niet het probleem. Aangezien TS aangeeft dat ze altijd gestressed/ziek/zwak/misselijk is is de kans aannemelijk dat er meer speelt wat wij/TS niet weten, dat kan ook iets anders dan een seksuele gebeurtenis zijn. Linksom of rechtsom kan er alleen iets veranderen als vriendin wil praten/onderzoeken of het gebrek aan libido misschien een symptoom is van onderliggende problematiek. Staat zij daar niet voor open is het aan TS om te bepalen of hij kan leven met het (bijna) niet hebben van seks of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-08 15:59

1. Dus. Duidelijker grenzen aangeven. Uitleggen dat haar negatieve visie op het leven en haar geklaag (niet alleen over seks) mij negatief beïnvloeden.
2. Aangeven dat ik het een probleem vind dat er te weinig seks is. Dat dit niet alleen mijn probleem is maar een gezamenlijk probleem in de relatie. Dit heb ik overigens al wel gedaan.
3. Seks bespreekbaar maken. Blijven benadrukken dat seks leuk voor allebei moet zijn.
4. Relatietherapeut voorstellen. (nog nooit eerder gedaan dus wellicht brengt dit een schokeffect met zich mee)
5. Uitmaken. Ik moet zeggen dat ik in dat stadium echt nog lang niet ben met mijn hoofd.
Als je zaken bespreekt en het ontploft steeds, trek er heel snel een psycholoog/therapeut bij. Ik denk dat je eigenlijk al ver over dit punt zit. Die ontploffende situatie maakt het voor iedereen alleen moeilijker, en je moet daardoor steeds van dieper terugkomen. Vaak zit iedereen naast de kwestie over semantiek te praten, en een externe partij kan dit snel in de kiem smoren.
Veel succes ermee, het is zeker niet gemakkelijk, en uiteindelijk kan het resultaat nog steeds het uiteengaan zijn. Maar het zal wel veel aangenamer zijn.

Zoek ook een goede psycholoog, want ze zijn niet allemaal compatibel met iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 11:26
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:13

Metalfreak

Hoije woh!

Als ik even uit mijn eigen ervaring spreek (want wederom herkenbaar), is dit ook niet iets wat er ineens in is gekomen en is dat geleidelijk gegaan. Verwacht dus ook niet dat je dit in 1x kunt veranderen en dat dat een lang en moeizaam traject kan zijn. Ik raad je ook echt aan hierbij hulp in te schakelen (dat is meteen ook een tip voor mezelf). Je vriendin zal echt niet ineens accepteren/begrijpen dat je 180 graden gedraaid bent en voor jou voelt dit natuurlijk ook ongemakkelijk in het begin en gaat dit ook met vallen en opstaan.

Het is natuurlijk makkelijk praten om te zeggen "je moet gewoon niet zo conflictvermijdend zijn", maar als je dat je hele leven lang bent geweest, dan is het veranderen daarvan echt geen makkelijke opgave.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Marzman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Zo veel mensen die gewoon niet willen/kunnen communiceren over wat nou het probleem is. Dat lijkt mij ook in dit geval te spelen.

Om de TS te citeren:
Het punt is dat het met andere mensen in haar omgeving net zo gaat. Ze maakt theater, reageert agressief defensief en wint daardoor haar gevechtjes.
Ervanuitgaande dat dit klopt, is dit gewoon een zeer ongezonde manier van omgaan met conflicten. Daarover kun je praten, maar dan moet de ander ook bewegen. Dan kun je kijken naar de oorzaken.

Er zijn ook mensen die dat 15 jaar slikken, en dan het opeens zat zijn. En dan ga je inderdaad weg vanwege de symptomen.

@Verwijderd je laatste post heeft goede punten, maar als ik het zo lees, heb je al veel geprobeerd qua praten met haar. En ala je nooit echt grenzen hebt kunnen/durven aangeven, is het ook vrij lastig om dat op een gezonde manier te doen.

En misschien bedoel je het anders dan ik het oppik, maar "benadrukken" kan al heel snel als "pushen" gezien worden, en ik denk dat dat het tegenovergestelde is van wat jouw partner zoekt. De druk lijkt er juist wat vanaf te moeten zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in. Zo veel mensen die gewoon niet willen/kunnen communiceren over wat nou het probleem is. Dat lijkt mij ook in dit geval te spelen.

Om de TS te citeren:

[...]

Ervanuitgaande dat dit klopt, is dit gewoon een zeer ongezonde manier van omgaan met conflicten. Daarover kun je praten, maar dan moet de ander ook bewegen. Dan kun je kijken naar de oorzaken.

Er zijn ook mensen die dat 15 jaar slikken, en dan het opeens zat zijn. En dan ga je inderdaad weg vanwege de symptomen.

@Verwijderd je laatste post heeft goede punten, maar als ik het zo lees, heb je al veel geprobeerd qua praten met haar. En ala je nooit echt grenzen hebt kunnen/durven aangeven, is het ook vrij lastig om dat op een gezonde manier te doen.

En misschien bedoel je het anders dan ik het oppik, maar "benadrukken" kan al heel snel als "pushen" gezien worden, en ik denk dat dat het tegenovergestelde is van wat jouw partner zoekt. De druk lijkt er juist wat vanaf te moeten zeg maar.
toon volledige bericht
Ja dat is dus de cirkel waarin je zit. Als er 0 druk op wordt gelegd gebeurt er ook helemaal niets want mijn vriendin neemt geen enkel initiatief. Heb ook al weleens gezegd tegen haar: Zeg jij maar als je zin hebt of wilt, dan zeg ik gewoon een tijdje niets.

Maar ik denk dat je dan al wel kunt raden wat er wekenlang of zelfs maandenlang gebeurt: Niets.

Het zou me niets verbazen als de boel echt totaal opdroogt voor jaren als ik vanaf nu het letterlijk nooit meer zou aankaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:21
Idd, hun het wat tijd. Relatie = werken aan. Alles "for granted" nemen werkt niet echt.

Ik zie dat het woord seks veel gebruikt wordt, maar wat wordt hiermee bedoeld?
Intimiteit? Geilheid? Primaire driften?

Er zijn zoveel verschillende omgangsvormen tussen mensen die elkaar lief hebben. Mogelijk dat er daar een mismatch is? En als de primaire behoefte er niet is, kijk dan vooral naar de anticonceptie!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Ja dat is dus de cirkel waarin je zit. Als er 0 druk op wordt gelegd gebeurt er ook helemaal niets want mijn vriendin neemt geen enkel initiatief. Heb ook al weleens gezegd tegen haar: Zeg jij maar als je zin hebt of wilt, dan zeg ik gewoon een tijdje niets.

Maar ik denk dat je dan al wel kunt raden wat er wekenlang of zelfs maandenlang gebeurt: Niets.

Het zou me niets verbazen als de boel echt totaal opdroogt voor jaren als ik vanaf nu het letterlijk nooit meer zou aankaarten.
Nouja, er zit natuurlijk meer tussen "druk zetten" en "achterover leunen tot er wat gebeurt"

Dit is dus ook iets waar een professional je mee kan helpen, hoe doe je dit.

Dat er iets zit is toch wel vrij evident. Bij haar waarom ze niet seksueel is, bij jou gewoon heel wat frustratie.

Plus, wat is inderdaad seks? Gaat het voor jou echt om penis-in-vagina, of kun je ook gelukkig zijn met andere vormen van seks? Ik ken iemand met vaginisme, tja, zij moet ook creatief zijn, en natuurlijk had ze het liever niet, maar haar seksleven is okay volgens haar.

Overigens kan het natuurlijk ook zijn, ook al eerder geopperd, dat jouw partner aseksueel is. Betekent niet dat ze niet van jou houdt, maar dat seks gewoon niet haar ding is. Al kun je ook dan kijken of er nog andere mogelijkheden zijn natuurlijk. Ik heb de gevleugelde woorden "I close my eyes and pretend i'm a jackhammer" wel eens gehoord :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:52
ja jongens luister maar naar opa alles wordt minder kan ik je vertellen na 36 jaar huwelijk en dat geld niet alleen voor mijn vrouw maar ook voor mij

maar ach ze kan goed koken en ik goed eten dat scheelt :P

en zo als mijn grote held eens zei

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7A_UXI70bJsD5jEVRHqs5hSi6k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/32gwH5tHLUXZI9JpMxRXP1uG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-08 17:17

OmeJoyo

This is me

Ik had een heel verhaal geschreven met ook reacties op vanalles, maar toch besloten dat je daar ook niets mee opschiet.

Het doet me wat, omdat het herkenbaar is, dus ik heb nog een paar conrete tips.

* Pas op jezelf, zorg dat je jezelf niet voorbijloopt
* Inventariseer of er buiten de seks nog meer problemen zijn. Ergens zegt mijn hoofd dat als jij hier in je eentje een oplossing zoekt voor een probleem van jullie samen dat er meer moet spelen. Het is moeilijk maar wees hierbij heel realistisch
* Doe vooral NIET wat anderen doen. Leuk dat het bij hun werkt, maar jij bent een uniek persoon en je partner is een uniek persoon

Waarom dit afwijkende advies? Als ik al je reacties zo lees, dan bekruipt mij het gevoel dat jij voelt alsof je er al alles aan hebt gedaan en dat je partner geen seks hebben helemaal niet als zo'n probleem ervaart, hooguit als een schuldgevoel naar jou toe.

Jullie kunnen nu dus niet verder uit elkaar staan dan dit eigenlijk en in een goede relatie kom je simpelweg niet tot zo'n punt is mijn idee. Zeker als ik daarbij optel dat ik lees dat je partner over alles negatief is. Er lijkt dus heel veel hulp nodig te zijn, maar het is aan je partner en jou om te kiezen of ze wel hulp wilt.

Als ze die hulp niet wilt, of dat het voor haar niet voelt dat er een probleem is, denk dan goed na wat je daarna wilt en hoeveel energie je wilt besteden.

Ik ben al een jaar uit een depressie aan het komen en ben ook aan het scheiden, ik kan het niemand aanraden om zichzelf voorbij te lopen, dat is liefde niet waard.

Succes en sterkte met de hele situatie!

Edit: Toch weer een heel verhaal geworden :X

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
OmeJoyo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:49:

Jullie kunnen nu dus niet verder uit elkaar staan dan dit eigenlijk en in een goede relatie kom je simpelweg niet tot zo'n punt is mijn idee. Zeker als ik daarbij optel dat ik lees dat je partner over alles negatief is. Er lijkt dus heel veel hulp nodig te zijn, maar het is aan je partner en jou om te kiezen of ze wel hulp wilt.
Je kan het ook omdraaien, misschien is alles wel negatief.
Dat krijg je met eenzijdige verhalen.

Dat laatste leest een beetje alsof alleen zij hulp nodig heeft, ik denk niet dat je het zo bedoelde maar het komt over alsof zij moet veranderen en er anders geen oplossing is.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-08 15:30
Ok, na pagina's vol tips ga ik ook maar een poging wagen.

Als ik je berichten zo lees wordt ze gefrustreerd als je de suggestie oppert voor meer seks.

Volgens mij voelt zij zich niet gehoord in haar gevoelens en heeft zij het idee dat je daar ook niet naar luistert als je met de suggestie komt om meer seks te hebben.
Wanneer zij zich gehoord voel zal ze zich ook comfortabeler voelen. En als het gesprek er is probeer niet direct met oplossingen te komen, dat is een aanpak die wij mannen erg fijn vinden, maar vrouwen willen vooral gehoord worden en begrip krijgen. (geldt niet altijd weet ik ook wel)

Na wat gesprekken kan je ook aan je vriendin vragen om zich in jou te verplaatsen en kan je uit leggen waarom je het er moeilijk mee hebt.

In alle gesprekken die je voert niet vanuit jezelf kijken maar juist je partner centraal zetten. Iedereen die zegt dat jezelf op de voorgrond moet zetten heeft wat mij betreft een verkeerd beeld van een relatie. Een relatie is niet geven en nemen maar geven en krijgen.

Niet te snel uit elkaar gaan, er is geen weg terug.. Wat mij betreft wordt er veel te snel gescheiden zonder er eerst alles aan gedaan te hebben. (ik snap dat er uitzonderingen zijn)

Overigens kan ik je relatietherapie van harte aanbevelen. Iedereen zou dat als een jaarlijkse APK moeten doen. Geeft hele fijne inzichten. Mocht je in het midden van het land wonen kan ik je er één aanbevelen, DM me dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Bad Brains schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Je kan het ook omdraaien, misschien is alles wel negatief.
Dat krijg je met eenzijdige verhalen.

Dat laatste leest een beetje alsof alleen zij hulp nodig heeft, ik denk niet dat je het zo bedoelde maar het komt over alsof zij moet veranderen en er anders geen oplossing is.
Goed dat je dit aangeeft, zo bedoelde ik het inderdaad niet. De strekking van dat deel moet zijn dat als zij niet wilt/kan veranderen en dat voor TS een probleem is, dat je dan ook niet door zou moeten gaan omdat die zichzelf dan ongelukkig maakt. Ongeacht aan wie het dan ligt.

Vond het lastig om te schrijven zonder daar ook mijn eigen gevoel uit mijn huidige situatie in te verpakken. :)

Al met al lijkt er in deze relatie, als in zovelen een probleem in de communicatie. Hopelijk kunnen TS en partner de oorzaak vinden en aan de hand daarvan kiezen en gaan voor de beste oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door OmeJoyo op 11-10-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:03:
Wat zou jouw oplossing zijn voor TS dan? Naar de hoeren gaan?
Als hij daar met z'n partner overeenstemming zou kunnen krijgen. Waarom niet. Ideaal is anders maar er zijn ook genoeg die een open relatie geen bezwaar vinden.

Al krijg ik het idee van TS dat zijn partner mogelijk niet zo open minded is.

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 11-10-2022 14:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Verwijderd Ik vind dat je volwassen en opbouwend omgaat met de commentaren alhier! Gelijkwaardigheid en communicatie zijn key. Het is ook haar probleem. Veel waardevolle input is al geleverd; het is nu aan jou wat je ermee kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37
Tip: dit kost je je relatie als jullie zo aan blijft modderen.
-probeer libido verhogende pillen voor je vriendin
-ga in therapie

Als beide niet helpen moet je jezelf afvragen: wil ik een seksloos leven gaan leiden en ongelukkig zijn, of maak ik een eind aan de relatie en ga op zoek naar iemand die een zelfde libidolevel heeft.
Mannen gebruiken seks vaan als middel om te ontspannen terwijl vrouwen juist ontspannen en in de mood moeten zijn.
Dan kan het voor de vrouw van belang zijn dat mars, jupiter, de maan en de zon in een lijn moeten staan de planten water gehad moeten hebben.
Met andere woorden dat is niet te sturen en er is geen pijl op te trekken.
Probeer ook niet seks als beloning te zien als in : je hebt de vaatwasser uitgeruimd, de was gedaan en gestofzogen. Nu zal ik wel lief/goed bezig zijn en seks van haar krijgen. Zo werkt het helaas niet.

En het is echt niet alleen de seks, je zal misschien merken dat intimiteit over het algemeen ook minder is. De kleinste aanrakingen, knuffels zullen waarschijnlijk op een gegeven moment ook niet meer fijn gevonden worden door je vriendin.
Het kan helaas zo zijn dat jullie niet ment-to-be zijn en dat uit elkaar gaan (hoe verdrietig ook) de enige oplossing is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

SniperGuy schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:12:
Tip: dit kost je je relatie als jullie zo aan blijft modderen.
-ga in therapie

Als beide niet helpen moet je jezelf afvragen: wil ik een seksloos leven gaan leiden en ongelukkig zijn, of maak ik een eind aan de relatie en ga op zoek naar iemand die een zelfde libidolevel heeft.
Mannen gebruiken seks vaan als middel om te ontspannen terwijl vrouwen juist ontspannen en in de mood moeten zijn.
Dan kan het voor de vrouw van belang zijn dat mars, jupiter, de maan en de zon in een lijn moeten staan de planten water gehad moeten hebben.
Met andere woorden dat is niet te sturen en er is geen pijl op te trekken.
Probeer ook niet seks als beloning te zien als in : je hebt de vaatwasser uitgeruimd, de was gedaan en gestofzogen. Nu zal ik wel lief/goed bezig zijn en seks van haar krijgen. Zo werkt het helaas niet.

En het is echt niet alleen de seks, je zal misschien merken dat intimiteit over het algemeen ook minder is. De kleinste aanrakingen, knuffels zullen waarschijnlijk op een gegeven moment ook niet meer fijn gevonden worden door je vriendin.
Het kan helaas zo zijn dat jullie niet ment-to-be zijn en dat uit elkaar gaan (hoe verdrietig ook) de enige oplossing is.
toon volledige bericht
Ik zou nog eens goed nadenken over dat eerste advies. Zijn vriendin moet aan de pillen is wel de aller, aller, allerlaatste stap die er is en zou enkel vanuit haar gevraagd moeten worden als ze wel graag wilt maar simpelweg niet kan en alle andere opties zijn uitgesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Blijkbaar is seks gewoon niet echt een ding voor je vriendin. Dat kan een bepaalde reden hebben, maar als je vriendin geen stappen zet om dat op te lossen (eventueel samen met jou), dan houdt dat op.

Heel eerlijk zie ik je vriendin niet veranderen, maar hoop voor jou dat ze inziet dat ook zij een aandeel heeft in het gezond en gelukkig houden van de relatie. Maar blijkbaar kan of wil ze niet bieden wat jij nodig hebt, noch zoekt ze (actief) hulp.

Dan zijn er twee uitkomsten, of je accepteert de beslissing van je vriendin of je gaat uit elkaar.

In het eerste geval zul je of een oplossing moeten verzinnen voor het gebrek wat je nu voelt (open relatie, prostitutie) of accepteren dat seks iets van vroeger was. Ik vrees dat beide opties jou (en haar) niet gelukkiger gaan maken.

Uit elkaar is pijnlijk en kloten, maar behoedt je wel van problemen verder in je leven. Relaties waarbij er zo'n gat zit tussen seksuele verwachtingen zijn geen gelukkig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bad Brains
SniperGuy schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:12:

wow

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-08 09:48
Zelf ook te lang in die situatie gezeten, nu alweer bijna 5 jaar uit elkaar ( helaas met 2 kids )
Maar nu al 4 jaar wel een geweldige vriendin die niet alleen een geweldige toevoeging is op mijn leven, maar ook op mezelf als persoon.
En ja, de seks is ook zoals het heurt te zijn... gewoon goed en vrij frequent ;)
'' oh zo kan het dus ook ''

Ik ken het gevoel, de mentale oorlog die je met jezelf VS haar speelt, de verwachtingen en teleurstellingen, de onbegrip, irritatie en frustratie. Je leven is te kort om je met deze onzin bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
OmeJoyo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Ik zou nog eens goed nadenken over dat eerste advies. Zijn vriendin moet aan de pillen is wel de aller, aller, allerlaatste stap die er is en zou enkel vanuit haar gevraagd moeten worden als ze wel graag wilt maar simpelweg niet kan en alle andere opties zijn uitgesloten.
Het is wel een laagdrempelige stap. Therapie is toch vaak wel een dingetje en de hormoonhuishouding op orde krijgen is vaak simpeler zelf te doen (als het werkt)
Dan hoeft het niet alleen libidoverhogende pillen te zijn (geen idee of die op doktersrecept te krijgen zijn of dat er iets homeopatisch te krijgen is.
De vriendin in kwestie kan ook andere anticonceptie proberen of tijdelijk stoppen aangezien enkele van die anticonceptie middelen een verlaagd libido als bijwerking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Als de stelling van de vriendin eenzelfde is dat ze zelfs dat niet wil proberen is het zaak om direct een einde aan de relatie te maken, de TS zichzelf op op de 1e plaats te zetten en een andere vriendin te zoeken met eenzelfde sexdrive.
Lichamelijk zal de TS en vriendin wel compatible zijn, maar geestelijk dus duidelijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik weet niet of het is toegestaan hier maar om te proberen de TS te helpen. Er zijn bepaalde drugs die je kan gebruiken om verschillende redenen. Nu is dit wel een extreme stap voor sommige (zeker als je geen ervaring hier mee hebt). Maar enkele voorbeelden
Ayahuasca: kan gebruikt worden om bepaalde problemen (uit het verleden) te behandelen. Het is uiteraard wat complexer dan dit maar wellicht interessant om eens te kijken wat dit voor jullie kan betekenen als je niet naar een psycholoog wilt of kan.
mdma/xtc: dit werkt bij bepaalde mensen lustverhogend. Uiteraard niet iets om elke week te doen! Daarnaast zorgt het dat je heel ontspannen en open wordt waardoor bepaalde problemen wellicht beter bespreekbaar zijn zonder dat men zich aangevallen voelt en open het gesprek aan kan gaan.

Disclaimer: Ik zeg absoluut niet gooi er een pil in of doe een ayahuasca sessie morgen. Verdiep je wel eerst in wat kan, wat je wil, wat de voordelen maar ook de nadelen kunnen zijn etc. Niet iedereen staat open voor de want minder conventionele behandelingen maar wilde het toch als optie aangeven. Het lastige is dat men hoort "drugs" en dan al gelijk met de voeten in het zand staat dus als je er niet op open staat gaat het wel lastig worden. Het negatieve beeld wat er vaak is en in de media geschetst wordt is imo niet terecht en je kan er veel profijt mee hebben met goed en verstandig gebruik.

Succes met je zoektocht. Denk dat de meeste tips en adviezen al wel langs zijn gekomen en je echt zelf nu die afweging moet gaan maken. Het moet van 2 kanten komen en als 1 kant continue de deur dicht gooit dan wordt het lastig.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timberleek
SniperGuy schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:24:
[...]
Als de stelling van de vriendin eenzelfde is dat ze zelfs dat niet wil proberen is het zaak om direct een einde aan de relatie te maken, de TS zichzelf op op de 1e plaats te zetten en een andere vriendin te zoeken met eenzelfde sexdrive.
Lichamelijk zal de TS en vriendin wel compatible zijn, maar geestelijk dus duidelijk niet.
Zelfs dat niet wil proberen?

Het is nogal een ver gaande oplossing die je oppert. Niet kijken naar eventuele onderliggende problemen, niet kijken naar de onderlinge verstandhouding. Maar gewoon pillen erin proppen. Laat mevrouw zich maar gewoon onderwerpen aan de lusten van meneer. Als we dan toch op die toer gaan. Kan meneer net zo goed lustdempende middelen gaan slikken. Hoeft hij ook niet meer zo veel bij mevrouw te komen zeuren om seks.

Dit soort middeltjes zijn juist het laatste wat je doet. Als je weet dat het psychologisch en lichamelijk goed zit tussen jullie twee, maar ze moeite heeft met de lust opwekken terwijl zij het wel zelf zou willen. Dan zou je misschien zoiets kunnen overwegen.

[ Voor 7% gewijzigd door timberleek op 11-10-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 19-08 22:13

charrel

Cortisol4life..

Marzman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Precies, dat is niet de kern van het probleem maar de spreekwoordelijke druppel. De relatie wordt niet verbroken omdat de ene partner uit de zak chips wil eten en je partner wil dat je een bakje pakt.
Dus de ts gaat hier 1000 adviezen krijgen maar het kern probleem blijft hetzelfde. Of je nu 1 of 30x seks hebt in de maand.
(Zal me niks verbazen als het gemiddelde sex in de maand die ene keer niet zoveel zal ontlopen, we overdrijven ook graag wat dat betreft en het gras is altijd ergens groener).

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 11-10-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
timberleek schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:31:
[...]

Zelfs dat niet wil proberen?

Het is nogal een ver gaande oplossing die je oppert. Niet kijken naar eventuele onderliggende problemen, niet kijken naar de onderlinge verstandhouding. Maar gewoon pillen erin proppen. Laat mevrouw zich maar gewoon onderwerpen aan de lusten van meneer. Als we dan toch op die toer gaan. Kan meneer net zo goed lustdempende middelen gaan slikken. Hoeft hij ook niet meer zo veel bij mevrouw te komen zeuren om seks.

Dit soort middeltjes zijn juist het laatste wat je doet. Als je weet dat het psychologisch en lichamelijk goed zit tussen jullie twee, maar ze moeite heeft met de lust opwekken terwijl zij het wel zelf zou willen. Dan zou je misschien zoiets kunnen overwegen.
Je geeft haar toch gewoon de vrijwillige keus? Dus "pillen erin proppen" is gewoon een overtrokken reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
Dat mag ik hopen inderdaad.

Maar dan nog is het een laatste redmiddel, niet een eerste.

Symptoombestrijding doe je pas als de oorzaak niet vindbaar of niet oplosbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 18-08 19:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hoezo wow ? hebben wij ook geprobeerd, alleen reageert ze meestal compleet anders op medicijnen dan de doorsnee gebruiker, dus ook hier :+

geprobeerd, niet gelukt .. en weer door. Het was iig bespreekbaar. d:)b
OmeJoyo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:17:
hoezo laatste stap? proberen kan geen kwaad toch? moet uiteraard wel in overleg en vrijwillig geprobeerd worden. Maar baat het niet schaadt het niet. Je bent dan beiden op zoek naar een oplossing. Alleen dat al is wat waard. Maar ze moet er dan wel voor openstaan en willen meewerken.

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-10-2022 14:52 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:06

de Peer

under peer review

Alfa Novanta schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

hoezo wow ? hebben wij ook geprobeerd, alleen reageert ze meestal compleet anders op medicijnen dan de doorsnee gebruiker, dus ook hier :+

geprobeerd, niet gelukt .. en weer door. Het was iig bespreekbaar. d:)b
ik denk 'wow' omdat niet iedereen zo maar naar medicijnen grijpt voor situaties waar dat eigenlijk niet nodig is of zou moeten zijn omdat er een ander probleem speelt.

misschien speelt werkstress of algemene neerslachtigheid hier wel een rol. Dan lijken 'lust-pillen' me niet echt de bedoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 11-10-2022 14:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-08 22:01
@Verwijderd

Ik merk wel een soort groei in je reacties hier, kudo´s daarvoor.

Verder ben ik het ook eens met wat je eerder schrijft:
  • Ga het gesprek aan, en ben niet bang voor tranen, loop niet weg, laat haar niet weglopen, dit moet uitgesproken worden
  • Blijf kalm en maak het probleem echt duidelijk, en ook dat dit voor jou een probleem is wat opgelost dient te worden, zo niet dat er consequenties aan zitten
  • Ben open voor haar input, ook jij zal niet perfect zijn
  • Kom je er samen niet uit, suggereer relatietherapie
  • Wil ze dit niet, dan is het aan jou, maar ik zou suggereren het dan te stoppen, het leven is te kort om in een ongelukkige relatie te zitten
En mensen stop met allemaal dingen aan te nemen over de partner van TS, dit is alles behalve bevordelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Buitenspel op 11-10-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Viezeman schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:41:
Als dit zou gebeuren bij mij, zou ik toestemming vragen om met andere meiden of mannen naar bed te gaan.
Je kunt natuurlijk ook met mannen naar bed gaan hoor: veel mannen doen dit, ook omdat ze niet aan hun trekken komen en in het geheim biseksueel zijn. Maar ik zou nooit toestemming vragen, alleen als je vriendin er achter komt heb je wel een probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Buitenspel
Marco-Peters schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

Je kunt natuurlijk ook met mannen naar bed gaan hoor: veel mannen doen dit, ook omdat ze niet aan hun trekken komen en in het geheim biseksueel zijn. Maar ik zou nooit toestemming vragen, alleen als je vriendin er achter komt heb je wel een probleem.
Mensen die vreemdgaan, zijn mensen die te laf zijn de relatie af te breken.

Hoe zou jij je voelen als je partner vreemd ging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 18-08 19:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Buitenspel schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:53:

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je kunt een verschil in sexuele beleving hebben waarbij de ene partij nog wat andere dingen wil proberen die de andere partij niet persé behoefte aan heeft. Het zou het beste zijn om dat inderdaad in overleg met toestemming te doen, maar dat je verlangens hebt om te experimenteren wil niet betekenen dat je het uit moet maken omdat de relatie slecht is. Een tussenoplossing zou zijn om een triootje voor te stellen. Kun je toch wat nieuws proberen en doe je het met toestemming en samen .. dat is natuurlijk perfect.

Niet dat dit een advies is aan TS maar een reactie op jouw "kort door de bocht" aanname.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:31

Yucon

*broem*

[...]

Als je het zo bekijkt dan is vriendin's gedrag het relationele equivalent van quiet quitting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Niet online

toon volledige bericht
Mooi om te lezen dat je ook kritisch naar jezelf kan kijken. Zou het ook kunnen zijn dat je haar gedrag als aggressief ervaart, juist doordat je zelf je grens niet zo duidelijk aan durft te geven?

Als je zelf op dat gebied gewend bent een passieve houding te hebben, voelt assertiviteit al snel als agressiviteit.

Als je niet gewend bent dat aan jouw behoeften voldaan wordt, voelt jezelf als prioriteit stellen al snel als egoistisch.

Je eigen comfort zone is geen goede maatstaf.

Boos worden kan je overigens prima leren (het is mij gelukt in elk geval). En kan ook zonder schreeuwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
[...]

Ik denk niet dat het met laf zijn te maken heeft: nu ben ik slechts 1x vreemd gegaan en eerlijk gezegd, omdat de meid waar ik vreemd mee ging gewoon vele malen aantrekkelijker was. Maar echt een serieuze relatie, had ik niet met de meid die ik bedroog.....

Maar ik weet hoe het voelt, want de meid waar ik vreemd mee ging en een relatie mee gehad heb. Zij zat in een rockband en ging dus vreemd, met die oude *** van bijna 30 jaar terwijl zowel zij en ik minderjarig destijds waren.

Soms gaan mensen onbewust vreemd: bijvoorbeeld je wordt steeds closer met een collega, tot het een keer verkeerd gaat en je na een gezellig avondje bij elkaar in bed belandt. Oh wacht ik ben 2x vreemd gegaan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-07 13:02
Heeft ze overgewicht? Doet ze aan sport? Ook vrouwen hebben testosteron nodig om seksdrive te krijgen. Misschien iets om naar te kijken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Marco-Peters schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Soms gaan mensen onbewust vreemd: bijvoorbeeld je wordt steeds closer met een collega, tot het een keer verkeerd gaat en je na een gezellig avondje bij elkaar in bed belandt. Oh wacht ik ben 2x vreemd gegaan _O-
ja lach er maar om. daar is niets onbewust aan.

het heeft alles met laf te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-08 21:20

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

[...]

Dat is wel een erg kortzichtige reactie.

Wij hebben hier aan de begin van onze relatie regels opgesteld.
En allerlei scenario's doorsproken.
Hoewel wij van mening zijn dat seks en liefde aan elkaar verbonden zijn. zijn we het er ook over uit dat het een natuurlijke drang is om genoeg seks te hebben.
Als 1 van ons niet meer in staat is (in de breedste zin van het woord), om de andere van zijn/haar seksuele behoefte te voorzien, dan mag dat gewoon buiten de deur gezocht worden, (hoe en wat hebben we ook wat regels over).

Daarmee is dit scenario gewoon helder. daarmee heb je elkaar ook ontslagen om de plicht te hebben om seks te hebben. immers treed scenario X dan in werking en kan de partner dat buiten de deur zoeken.

Naast het libido van je vriendin verhogen, kan je er natuurlijk ook voor kiezen om je eigen libido te verlagen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unifi
  • Niet online
[...]

Mensen die heel stellig zijn, zijn mensen die te laf zijn om hun oordeel uit te stellen.

Hoe zou jij je voelen als de wereld complexer blijkt dan je had verwacht?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Masvic
Marco-Peters schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:01:
[...]

Oh wacht ik ben 2x vreemd gegaan _O-
Grappig joh. :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smuggler schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Hoewel wij van mening zijn dat seks en liefde aan elkaar verbonden zijn. zijn we het er ook over uit dat het een natuurlijke drang is om genoeg seks te hebben.
Als 1 van ons niet meer in staat is (in de breedste zin van het woord), om de andere van zijn/haar seksuele behoefte te voorzien, dan mag dat gewoon buiten de deur gezocht worden, (hoe en wat hebben we ook wat regels over).

Daarmee is dit scenario gewoon helder. daarmee heb je elkaar ook ontslagen om de plicht te hebben om seks te hebben. immers treed scenario X dan in werking en kan de partner dat buiten de deur zoeken.

Naast het libido van je vriendin verhogen, kan je er natuurlijk ook voor kiezen om je eigen libido te verlagen.
toon volledige bericht
Heerlijk als je zulke afspraken kunt maken maar toch geloof ik er voor geen meter in.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Buitenspel
[...]

toon volledige bericht
Dat is niet vreemdgaan, dat is een open relatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Masvic schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:05:
Heeft ze overgewicht? Doet ze aan sport? Ook vrouwen hebben testosteron nodig om seksdrive te krijgen. Misschien iets om naar te kijken.
Nee totaal normaal gewicht en sport 2 keer per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masvic
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Nee totaal normaal gewicht en sport 2 keer per week.
Vind ze het zelf een probleem? Of vind ze het wel prima zonder seks

Verder geen burnout achtige klachten ofzo? Slaapt goed en is gezond? Vegan?

[ Voor 13% gewijzigd door Masvic op 11-10-2022 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-08 15:21
[...]

toon volledige bericht
In overleg is geen vreemd gaan. Dat heet gewoon een open relatie.

Vreemdgaan op de manier waarop het hier bedoeld wordt, is gewoon in en in triest. Zet eerst een punt achter je relatie voordat je buiten de deur neukt. Zo moeilijk is het toch niet?

Ik ben het helemaal met @Buitenspel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
de Peer schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

ja lach er maar om. daar is niets onbewust aan.

het heeft alles met laf te maken.
Jij bent zeker nooit jong geweest? Ik snap dat sommige mannen allang blij zijn, dat ze überhaupt een vrouw kunnen krijgen: zoals Sheldon in de Big Bang Theory _O-

Maar ik weet zeker dat genoeg van mijn ex-vriendinnen al met een andere aan het pappen waren, nog voordat ze uitmaakte. Vreemdgaan is niet alleen je piemel in een andere vagina of anus steken: je kunt ook emotioneel vreemd gaan, zonder enige seksuele handeling uit te voeren.

Het komt heel vaak voor, dat mannen of vrouwen gevoelens voor een ander ontwikkelen. Dat is niet laf, maar zo werkt ons brein gewoon. Vooral in de puberteit heb ik er weleens aan toegegeven. Nu ik een gezinnetje heb, zou ik het niet meer doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Marco-Peters schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:13:
[...]

Jij bent zeker nooit jong geweest?
zeker wel. Maar er was wel altijd sprake van wederzijds respect en fatsoen. Je zou het nu niet meer doen vanwege je gezinnetje geef je aan. Maar je vroegere vriendinnen kwetsen was geen probleem blijkbaar.

Nu ben ik natuurlijk weer de moraalridder, maar inderdaad, ik houd er andere normen en waarden op na.

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 11-10-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
de Peer schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

zeker wel. Maar er was wel altijd sprake van wederzijds respect en fatsoen. Je zou het nu niet meer doen vanwege je gezinnetje geef je aan. Maar je vroegere vriendinnen kwetsen was geen probleem blijkbaar.

Nu ben ik natuurlijk weer de moraalridder, maar inderdaad, ik houd er andere normen en waarden op na.
Denk dat het meer om gaat wat je bereid bent te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Marco-Peters schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:13:
[...]

Jij bent zeker nooit jong geweest? Ik snap dat sommige mannen allang blij zijn, dat ze überhaupt een vrouw kunnen krijgen: zoals Sheldon in de Big Bang Theory _O-

Maar ik weet zeker dat genoeg van mijn ex-vriendinnen al met een andere aan het pappen waren, nog voordat ze uitmaakte. Vreemdgaan is niet alleen je piemel in een andere vagina of anus steken: je kunt ook emotioneel vreemd gaan, zonder enige seksuele handeling uit te voeren.

Het komt heel vaak voor, dat mannen of vrouwen gevoelens voor een ander ontwikkelen. Dat is niet laf, maar zo werkt ons brein gewoon. Vooral in de puberteit heb ik er weleens aan toegegeven. Nu ik een gezinnetje heb, zou ik het niet meer doen.
Het laffe zit hem in het achter de rug van je partner om doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 07:55
Op zich is na deze mooie reflectie alles voor nu toch wel gezegd toch? Ga met elkaar in gesprek. Neem elkaars behoeftes en verlangens in de breedste zin (meer dus dan seks) serieus. Wanneer nodig met hulp van anderen (huisarts, psycholoog, seksuoloog, etc). Dat geldt voor haar net zo goed als voor jouw. En dan hoeft ook niet direct gezamenlijk.

Wat eerder ook al is gezegd. Als ze / jullie dat niet zien zitten, eng vind(en), niet voor elkaar over hebben etc. dan moet je daar je eigen conclusies uit trekken. Neerleggen of weggaan. Dat kan alleen jij beslissen.

Alles staat en valt bij de wil om te veranderen. Waarbij de reden "omdat je de ander lief hebt" voldoende zou moeten zijn. Dat je de wil hebt om naar elkaar toe te willen groeien, zonder jezelf uit het oog te verliezen. Waarbij je ook niet zo streng hoeft te zijn op elkaar dat er bij wijze van spreken morgen verandering is, zolang jullie beide maar merken dat er stappen worden gezet.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
matthijst schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:25:
[...]

Het laffe zit hem in het achter de rug van je partner om doen 8)7
Reageer dan niet

Soms kom je ook heel moeilijk uit een relatie, ondanks dat je niet getrouwd bent en je er iedere moment uit zou moeten kunnen stappen. Voor TS lijkt mij raadzaam, om na te denken of het hem dit wel allemaal waard is?

[ Voor 52% gewijzigd door Outerspace op 12-10-2022 10:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• matthijst
Marco-Peters schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

Partner? Mits je niet getrouwd bent, dan ben je gewoon vrijgezel. Of een samenlevingscontract of hoe zoiets heet? Maar goed vreemdgaan is nooit goed, al zou ik het in TS zijn situatie wel begrijpen hoor.
Ja hoor |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heeft niemand het door dat er veel meer speelt dan alleen de seks ?

@bie100 Hier niet als 55 jarige :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 11:37
@ TS, lastige situatie! Ik kan niet meer zeggen dan wat er al gezegd is.. relatietherapie o.i.d. lijkt mij de enige echte optie nog of anders inderdaad inzien dat dit niet de juiste partner is helaas..

Heel veel succes!
Volgens mij is het gewoon een troll..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 11:37
Hackus schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:53:
Heeft niemand het door dat er veel meer speelt dan alleen de seks ?

@bie100 Hier niet als 55 jarige :>
Zeker wel, is ook al meerdere keren benoemd
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Red Pill en incel reacties voegen niks toe, laat dat achterwege aub