Ik heb mijn Jaarnota binnen.
Krijg €1423.82 terug, collega van mij €1361.04
Krijg €1423.82 terug, collega van mij €1361.04
Vorig jaar was het 7 dagen na de JaarnotaRemiR schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:50:
Ik krijg ook terug. De openstaande jaarrekening + januari zijn daar tegen weggestreept maar het resterende bedrag is nog niet overgemaakt. Anderen al wel een uitbetaling ontvangen?
Self quoteRen-z schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:38:
Alle laatste correcties worden uiterlijk woensdag 8 februari verstuurd zoals in de Twitter post werd vermeld. Heb dat ook telefonisch bevestigd gekregen.
Ben benieuwd of ze mijn klacht daarbij nog in behandeling gaan nemen. Verwacht van niet maar ik geef ze nog 1 laatste kans. Daarna ga ik de rechtsbijstand inschakelen.
Ik zit met hetzelfde en ik weet ook eigenlijk niet waar ik aan toe ben nu. Mijn termijnbedrag staat nog steeds op 611 euro, ik heb een overzicht van de tarieven die voor mij hadden moeten gelden, mijn jaaroverzicht zou in maart moeten komen.Ren-z schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:33:
[...]
Self quote
Ik zie het niet meer gebeuren dat vandaag de correctie in m'n mailbox terecht komt. Dus net alweer aan de lijn gehangen. Het wordt als het goed is deze week verstuurd. Ze zijn er 'druk' mee bezig.
Ik zit ook in deze situatie. Ik heb in november 10 dagen hogere tarieven betaald bij oxxio (waarvan ik nog geen correctie heb ontvangen), daarna heb ik mijn contract beëindigd. Later bleek dat ik tot 15 januari 2023 recht had op de originele tarieven.Ren-z schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:45:
@HenkEisDS Ik zit toch in een net iets andere situatie. Ik heb mijn eindafrekening in december al ontvangen. Ben eerder overgestapt waar ik achteraf natuurlijk spijt van heb. Heb nu gemiddeld meer betaald bij Zonneplan (dynamisch) dan dat ik gedaan zou hebben bij Oxxio tot einde contract.
P8
[Voor 19% gewijzigd door Padje87 op 09-02-2023 12:10]
4800Wp - 225° ZW - 12°
Ondertussen hebben we alles uitgezocht. Je ontvangt van ons:
€ 259,64
Je krijgt binnen 3 werkdagen een correctienota. Deze correctienota vervangt je eindnota die je hebt ontvangen op 10-12-2022. Op deze gecorrigeerde eindnota is met de juiste tarieven gerekend. Het totaalbedrag van de eerder ontvangen eindnota trekken we af van het totaalbedrag van de gecorrigeerde eindnota. Dat komt overeen met bovenstaand bedrag. Dit bedrag betalen we aan je uit.
Heb je nog openstaande nota’s? Dan wordt het te ontvangen bedrag eerst verrekend met je andere nota’s.
Waarom we dit op deze manier rechtzetten?
[Voor 28% gewijzigd door Blazer1234 op 09-02-2023 18:13]
Zoals verwacht heb ik ook geen reactie gehad op mijn brief gehad vandaag. Kunnen we als Ex-Oxxio klanten kijken of we onze krachten kunnen bundelen?skyhigh schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:48:
Hier ook een reactie. Wel correctie. Echter niets over een schadevergoeding ivm mijn overstap naar een andere leverancier. Ook geen inhoudelijke reactie op de brief dus.
P8
Hier nog steeds geen bericht. Ons contract liep in september af, en ook wij zijn in augustus verhuisd (dus één maand op vast contract nog gezeten) een verhuizing betekend geen ander contract mijns inziens. Wel zijn we van stroom/gas naar alleen stroom gegaan.Ruvetuve schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:08:
Ik heb bericht gehad en er staat 0€ omdat ik sinds okt geen klant meer ben. Klopt niet want ik ben het nu nog. Wel in juli verhuisd. Dan loopt mijn contract nog gewoon door toch.
Zouden ze dan nu het oude adres hebben afgehandeld en komt het nieuwe adres nog? Verhuizing is geen reden dat ik dan op een nieuw contract gezet wordt toch? Heb nooit nieuw contract aangevraagd alleen verhuizing doorgegeven.
we only make way for the man who boldly pushes past us
[Voor 10% gewijzigd door R0N4NN op 09-02-2023 20:35]
Same here, €0 terug want ik ben geen klant meer. Dan wil ik al mijn termijn bedragen ook wel terug😉Doedelzak schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:18:
[...]
Hier nog steeds geen bericht. Ons contract liep in september af, en ook wij zijn in augustus verhuisd (dus één maand op vast contract nog gezeten) een verhuizing betekend geen ander contract mijns inziens. Wel zijn we van stroom/gas naar alleen stroom gegaan.
In de app heb ik de correctienota al gevonden. Daarin staat dat ik 341,33 terug krijg. Dat is anders dan de 259,64 die in de mail staat (vorig bericht). Morgen maar is even alles op een rijtje zetten.Ren-z schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:00:
Eindelijk een mail van ze ontvangen. Nu nog even die correctienota afwachten en alles op een rijtje zetten voordat ik het dossier bij de rechtsbijstand neer leg.
[...]
Rotterdam, 14 februari 2023 Pagina: 1 van 8
Je correctienota
Beste heer X,
Alsjeblieft. Hierbij ontvang je je correctienota. Wat direct op zal vallen is dat je ¤ 341,33 ontvangt. We
verrekenen dit tegoed met andere nota(’s). Op de volgende pagina lees je hier meer over. Meer informatie
over je verbruik of de precieze berekening van je correctienota vind je op de volgende pagina’s.
Je hebt gelijk inderdaad, thanks!secretfool schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:22:
@Ren-z is wat in de correctie nota staat niet het uiteindelijk eindtotaal, en wat in de mail staat verekend met wat je al eerder bij eindafrekening hebt terug gekregen?
Note; geen idee waarom ik geen klant meer zou zijn. Hier ga ik nog wel even achterna; zeker gezien mijn LosVast contract gewoon meeverhuisd is, en ik dus ook voor dit adres de tarieven van april 2022 verwacht. In ieder geval van juli t/m april.In december heb je van ons een bericht ontvangen. Hierin vertelden we dat je door een vergissing eerder een aanpassing van je tarieven hebt ontvangen dan de bedoeling was. Op dit moment ben je geen klant meer bij ons. We gaan dit nog wel voor je corrigeren.
Ondertussen hebben we alles uitgezocht.
Uit de correctie blijkt dat je eigenlijk € 63,58 te weinig hebt betaald. Omdat de situatie is ontstaan door een vergissing van ons, laten we dit bedrag vervallen.
Je krijgt binnen 10 werkdagen een correctienota. Deze correctienota vervangt je eindnota die je hebt ontvangen op 04-08-2022. Op deze gecorrigeerde eindnota is met de juiste tarieven gerekend. Het totaalbedrag van de eerder ontvangen eindnota trekken we af van het totaalbedrag van de gecorrigeerde eindnota. Het bedrag dat overblijft heb je te weinig betaald. Direct daarna ontvang je bericht dat we de zojuist uitgestuurde correctienota compenseren. Je hoeft dus niets te betalen.
Beste heer xxxx,
Alsjeblieft. Hierbij ontvang je een correctienota. Wat dat voor je betekent, vertellen we je graag hieronder.
Je correctienota door jou te ontvangen
Deze nota vervangt een nota die je eerder van ons ontving. Wat direct op zal vallen, is dat je € 392,39 ontvangt én welke eerder gestuurde nota je kunt negeren. Samen met andere nota’s en tegoeden ontvang je nu nog € 707,26, dit is inclusief je termijnbedrag.
Te ontvangen van Oxxio
Voor 21 februari 2023 staat het bedrag van € 392,39 op je rekening NL15ABNxxxxxxxxx Heb je nog openstaande nota’s? Dan wordt dit bedrag verrekend met je andere nota’s. Dit betekent dat er minder teruggeboekt wordt. Meer details én een uitgebreide berekening vind je in de bijlage en in de Oxxio App.
Je eerdere betalingen of terugbetalingen
Heb je de oorspronkelijke nota al betaald? Of het notabedrag op je rekening ontvangen? Dan is dat verrekend op deze nota. Meer details én een uitgebreide berekening vind je in de bijlage en in de Oxxio App.
Heb je ons nodig?
Dan kun je 24/7 terecht in de Oxxio App of stel je vraag supersnel op Oxxio.nl/service.
[Voor 37% gewijzigd door JvdW op 11-02-2023 21:37]
Ik zou zeggen dat je nog € 707,26 van Oxxio krijgt. En als je alleen maar het bedrag uit de correctienota krijgt zou ik de betaling die je al gedaan hebt storneren.Bushie schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:01:
Oxxio, makkelijker kunnen we het niet maken, wel frustrerender :-)
Ik heb dus de eindnota (de verkeerde) destijds wel betaald, beetje vaag wat ik nu ga ontvangen.
[...]
we only make way for the man who boldly pushes past us
Tenzij het termijnbedrag 314,87 is wat je normaal gesproken betaalt. Dan wordt als het goed is die niet geincasseerd en wordt het verrekend met de 707,26.WiseGuy! schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Ik zou zeggen dat je nog € 707,26 van Oxxio krijgt. En als je alleen maar het bedrag uit de correctienota krijgt zou ik de betaling die je al gedaan hebt storneren.
[Voor 32% gewijzigd door Doedelzak op 13-02-2023 19:12]
Hier ook een ex-klant. Na de prijsverhoging direct gezocht naar een alternatief, die ook duur is maar wel minder.Ren-z schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:05:
[...]
Zoals verwacht heb ik ook geen reactie gehad op mijn brief gehad vandaag. Kunnen we als Ex-Oxxio klanten kijken of we onze krachten kunnen bundelen?
Wie o wie is er nog meer de dupe vanwege de overstap naar een andere energieleverancier? Laten we beginnen met dat inzichtelijk te maken?
@skyhigh
@straat
@Montalbano
@Ren-z
PSN: Redrafted
-Geen deurwaarder-
Tenzij ze je ten minste één maand van te voren een bericht hadden gestuurd dat je tarieven per 23-12-2022 zouden wijzigen zijn ze ook gewoon verplicht door te rekenen met de LosVast-tarieven.F_Lenn schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:00:
Ik heb inmiddels mijn correctienota binnen.
Ik maakte onderdeel uit van de "speciale" groep door een verhuizing tijdens de looptijd van mijn vaste contract.
Ze hebben het ook nu niet goed gedaan. Echter dit keer in mijn voordeel. Mijn LosVast liep af op 23-12-2022. Ik ben overgestapt op 01-01-2023 en ze hebben de LosVast tarieven doorgetrokken tot opzegdatum. Dus heb nu met terugwerkende kracht nog 7 dagen extra van lage LosVast tarieven mogen genieten. Scheelt toch weer €100 extra.
-=-
Keurig netjes 1 maand+1dag van te voren gemeld dat mijn tarieven per 23-12-2022 zouden wijzigen.Tom-Z schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:49:
[...]
Tenzij ze je ten minste één maand van te voren een bericht hadden gestuurd dat je tarieven per 23-12-2022 zouden wijzigen zijn ze ook gewoon verplicht door te rekenen met de LosVast-tarieven.
Ik heb daarover geklaagd (ze hadden bij mij alleen tot de afloopdatum van LosVast gecorrigeerd, maar vervolgens doorgerekend met niet juist aangekondige tarieven). Die klacht hebben ze afgewezen (want bla bla, het was terecht) maar ik heb vannacht drie correctienota's ontvangen waarin ook dat is rechtgezet.
-Geen deurwaarder-
Weet je zeker dat je tarieven in de app niet juist zijn? Ik was ook in verward maar klopt bij mij toch wel. In de app zijn de tarieven inc. Energiebelasting (15ct/kwh per 2023), waar de tarieven in de mail incl. btw, excl overheidsheffingen zijn.Deurwaarder schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:45:
Ik heb 'de mail' ontvangen.
Conclusie: alles wordt bij komende jaarrekening gecorrigeerd danwel goed afgerekend.
Helaas geeft de app nog steeds geen juiste tarieven aan, dus of het goed gaat weet ik pas in Juni.
Dankjewel, dat zal het inderdaad zijn. Dat tarief voor energiebelasting is flink veranderd:TimRoelofs schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:39:
[...]
Weet je zeker dat je tarieven in de app niet juist zijn? Ik was ook in verward maar klopt bij mij toch wel. In de app zijn de tarieven inc. Energiebelasting (15ct/kwh per 2023), waar de tarieven in de mail incl. btw, excl overheidsheffingen zijn.
-Geen deurwaarder-
.
Niet vanuit Oxxio zelf. Kunnen ze ook niet want ze weten niet wat de "schade" is omdat ze niet weten wat er verbruikt is nadat je weg bent gegaan en wat je bij een ander betaald. Hier zal je zelf achteraan moeten gaan. Dit is m.i. de hele opzet geweest van Oxxio om geld te "besparen". Of je dat geld nog gaat zien is ook maar de vraag want je bent zelf vrijwillig weggegaan bij Oxxio. Echter wel door de foutieve informatie vanuit Oxxio, anders was je ws niet overgestapt.Flipsen schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:37:
Iemand nog zicht op of er compensatie komt voor klanten (zoals ik) die na de (achteraf bezien foutief) verhoogde losvast tarieven zijn overgestapt?
-=-
Daar zul je zelf achteraan moeten gaan. Ik heb besloten om het erbij te laten zitten. De tijd, moeite en kosten die het zullen vragen, staan voor mijn gevoel niet in lijn met wat het eventueel zou kunnen opleveren. Zeker gezien ik momenteel met mijn dynamische tarief alweer een tijdje gewoon fatsoenlijke tarieven betaal.Flipsen schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:37:
Iemand nog zicht op of er compensatie komt voor klanten (zoals ik) die na de (achteraf bezien foutief) verhoogde losvast tarieven zijn overgestapt?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ja lastig he, over de energiebelasting gaat dan ook weer BTW (wat is de toegevoegde waarden van energiebelasting?)Deurwaarder schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:48:
[...]
Dankjewel, dat zal het inderdaad zijn. Dat tarief voor energiebelasting is flink veranderd:
2022 € 0,03679
2023 € 0,12599
Bron
Deze belastingen zijn uiteraard ex BTW, dus nu 0.152445 euro per kwh inclusief.
De opslag duurzame energie is dan weer van 3 cent naar 0 gegaan volgens die site, de BTW was in juni 2022 nog 21%, werd 9% en is nu weer 21%
De belastingvermindering was in 2022 verhoogd, maar in 2023 niet meer, en nu hebben we een enerige-plafond..
Ik snap wel dat Oxxio het moeilijk heeft, ik ben in iedergeval het bos kwijt door alle bomen.
Ik ben in juli 2022 verhuisd met een (eerste) LosVast contract gestart in april 2022. Op 18 februari ontving ik mijn correctienota voor het oude adres (periode april 2022 t/m juli 2022). Informatie over correctie op het nieuwe adres ontvang ik pas met de jaarnota van juli 2023 volgens de medewerker.R0N4NN schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:30:
Iemand al wel de afrekening van na een verhuizing binnen? Volgens de chat is er een correctienota aangemaakt die ik uiterlijk de 28e zou ontvangen (als die al is aangemaakt waarom dan niet eerder).
Ik heb alles binnen. Zowel de correctienota als het geld op mijn rekening.R0N4NN schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:30:
Iemand al wel de afrekening van na een verhuizing binnen? Volgens de chat is er een correctienota aangemaakt die ik uiterlijk de 28e zou ontvangen (als die al is aangemaakt waarom dan niet eerder).
De kantonrechter vond het ook een grote waaier aan mogelijkheden:Real schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:00:
[...]
Ik zie dat je het RWE Vertrieb arrest hebt toegevoegd. Heel goed.
Persoonlijk vind ik namelijk het prijswijzigingsbeding in de AV van de energiebedrijven (die overigens vrijwel allemaal identiek zijn; hoezo ' energiemarkt' en concurrentie?) helemaal niet zo eenduidig. Het is een grote waaier aan mogelijkheden, maar ik vrees dat die teksten min of meer het gevolg zijn van het arrest.
[...]
Oei oei oei oei... Hiermee (als deze uitspraak stand houdt) gaan dus misschien zo'n beetje alle prijswijzigingsbedingen van de meeste energieleveranciers van tafel.27. Conclusie van het bovenstaande is dat de mogelijkheden om prijswijzigingen door te voeren in artikel 19.3 veel te ruim zijn omschreven.
[...]
27. De consument is op grond van artikel 19.3 niet (voldoende) in staat de economische gevolgen van het beding voor zijn financiële verplichtingen te beoordelen. Het beding is daarom niet eerlijk en wordt dan ook ambtshalve vernietigd. De vordering tot een verklaring tot recht daartoe wordt daarom toegewezen. [...]
Het RWE arrest is op de kop af 10 jaar oud en nu nog steeds staan er in allerlei consumentenovereenkomsten wijzigingsbedingen in strijd met het arrest.Tom-Z schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:40:
[...]
De kantonrechter vond het ook een grote waaier aan mogelijkheden
[Voor 4% gewijzigd door Real op 01-03-2023 10:32]
Op basis van deze beslissing is er dus eventueel ruimte voor gedupeerden die zijn overgestapt (en hun LosVast-tarieven onbenut hebben gelaten) om daarvoor schadevergoeding te claimen.Het College acht het aannemelijk dat dit laatste de gemiddelde consument bij de keuze voor een energiecontract ertoe brengt of kan brengen een besluit over een transactie te nemen dat hij anders niet zou hebben genomen. [...] Denkbaar is dat de gemiddelde consument zal besluiten af te zien van het LosVast-product (en te kiezen voor een ander, mogelijk duurder contract) in de onjuiste veronderstelling dat (al) binnen één jaar de tarieven van het LosVast-product kunnen stijgen. Op grond van het voorgaande is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC.
[Voor 4% gewijzigd door Tom-Z op 04-04-2023 16:04]
Je moet er uiteraard zin in hebben en kunt ook alleen zelf inschatten of het gedrag daadwerkelijk tuchtrechtelijk verwijtbaar was, maar je kunt zo nodig een klacht indienen bij de deken in het arrondissement waar de advocaat kantoor houdt op grond van art. 46 Advw en art. 46c lid 1 Advw:Tom-Z schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:04:
Ik vind dat Oxxio op een onbehoorlijke manier heeft geprocedeerd: ik werd neergezet als een querulante complotdenker die "niet kon accepteren" dat Oxxio een foutje had gemaakt, WTF. Oxxio's advocaat heeft ook herhaaldelijk onwaarheden verkondigd en mij dingen in de mond gelegd die ik helemaal niet gezegd had (met name hebben ze beweerd dat ik het was die er irrelevante algemene voorwaarden bij had gehaald terwijl zij er over begonnen waren, en ze hebben hun eigen onjuiste mededelingen proberen af te schuiven op dat de commissie het verkeerd begrepen had).
[Voor 5% gewijzigd door Blazer1234 op 19-04-2023 22:01]
Ik vraag me weleens af of bedrijven wel je telefoonnummer mogen bewaren als een overeenkomst is beëindigd. Het heeft niets met de fiscale bewaartermijn te maken, maar je telefoonnummer kan wel op straat komen te liggen bij een eventueel datalek.Blazer1234 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:56:
Zojuist werd ik door Oxxio telefonisch benaderd
Gefeliciteerd! Erg netjes volgehoudenskyhigh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:17:
Eindelijk heeft de afdeling cases contact met me gezocht over mijn klacht en het feit dat ik schade heb omdat ik me genoodzaakt voelde over te moeten stappen (zie mijn eerdere posts)
Conclusie is nu (ook per mail bevestigd gekregen). Er volgt een vergoeding die gelijk staat aan het verschil tussen het oorspronkelijke tarief van Oxxio en het tarief dat ik heb betaald na mijn overstap vermenigvuldigt met mijn verbruik bij mijn nieuwe energie leverancier. Hiermee is er dus een vergoeding voor mijn schade.
Heel blij mee!!!fijn dat er erkenning is.
Complimenten aan de afdeling cases...al heeft het wel heel lang geduurd.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details