Ex-klanten Oxxio met voormalig losvast contract

Pagina: 1
Acties:
  • 3.754 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-05 20:23
Naar aanleiding van dit topic,
Rossi46 in "Energietarieven LosVast - feitelijk variabel? - Dagvaarding"

doel van dit topic is de bundeling van consumenten welke zich door Oxxio gedwongen voelde om over te stappen naar een andere energieleverancier, en nu er achter komen dat Oxxio ten onrechte tarieven heeft verhoogt.

Mijn eigen case:
Persoonlijke gegevens op verzoek van TS verwijderd.

[ Voor 190% gewijzigd door Yorinn op 13-12-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-05 16:24
Ik denk dat ik de volgende maar eens bij Oxxio naar binnen schiet;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het stukje vorderen nog maar even weggelaten, geen idee of dat wijs is echter...

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secretfool
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:42
Goedemiddag,

Ik zit met dezelfde situatie en na de mail gaan rondzoeken of ik nog iets kan doen aan opzegging. Toen kwam ik hieruit,

Mijn situatie:
Oxxio klant vanaf 13-03-2021 jaar contract
Op 03-12-2022 overgezet op LosVast met mail met de tarieven
Op 13-09-2022 nieuwe tarieven gekregen (stuk hoger) waarna ik ben gaan kijken naar andere aanbieders, terecht gekomen bij dynamische aanbieder sinds 16-11-2022
13-12-2022 bericht gehad van Oxxio dat tariefwijziging 13-09-2022 niet had mogen plaats vinden.
Zonder die wijziging was ik op zijn minst tot maart bij Oxxio gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 11:49
Hoi allemaal,

Ik zit in precies dezelfde situatie met 2 aansluitingen: die van mijzelf en van mijn moeder.

Zojuist naar Oxxio gebeld om opheldering te vragen, de beste dame begreep mijn situatie maar kon niks voor mij doen. Ik ben tenslotte zelf overgestapt naar Zonneplan...

Wat ze mij adviseerde was om maar een klacht in te dienen op hun website. Dat gaan we nu dus maar in ieder geval als stap 1 doen.

@Xrypta netjes bericht, vind je het goed als wij het ook gebruiken? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ren-z op 13-12-2022 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:44
Ren-z schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:44:
@Xrypta netjes bericht, vind je het goed als wij het ook gebruiken? ;)
Het is mijn template.

Herstel van de overeenkomst kun je wel vragen, maar daar heb je geen recht op en het is denk ik beter om schadevergoeding te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-02 22:25
Ik heb ook de mail ontvangen, maar ben niet overgestapt.
Beste heer..,

In september eindigde de looptijd van je vaste contract en ben je overgegaan op ons LosVast product. Dat is een contract voor onbepaalde tijd met variabele leveringstarieven. Volgens jouw contract hadden deze LosVast tarieven het eerste jaar gelijk moeten blijven, maar door een vergissing zijn er voor jou al eerder nieuwe tarieven ingegaan. Sorry, dit had niet mogen gebeuren. We gaan dit dan ook corrigeren.
Ik begrijp het alleen niet helemaal, 3 december zijn mijn tarieven veranderd (iets lagere gasprijs, iets hogere elektra). Gaan ze dit dus terugdraaien naar de tarieven van september?

Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ik bij moet gaan betalen, maar de mail komt over alsof ik iets terug zou moeten krijgen.

Mischien begrijp ik het gewoon verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Daikirai schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:08:
Ik heb ook de mail ontvangen, maar ben niet overgestapt.
Dan moet je in dit topic zijn.
Ik begrijp het alleen niet helemaal, 3 december zijn mijn tarieven veranderd (iets lagere gasprijs, iets hogere elektra). Gaan ze dit dus terugdraaien naar de tarieven van september?

Dat zou waarschijnlijk betekenen dat ik bij moet gaan betalen, maar de mail komt over alsof ik iets terug zou moeten krijgen.

Mischien begrijp ik het gewoon verkeerd?
Ik denk dat je voor de duidelijkheid even jaartallen erbij moet zetten (en je post in het andere topic plaatsen). Wat ook heel belangrijk is: wanneer is je vaste contract afgelopen en ben je overgegaan op LosVast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 11:49
Herstel van de overeenkomst kun je wel vragen, maar daar heb je geen recht op en het is denk ik beter om schadevergoeding te vragen.
Mmm hoe zal ik dat gaan formuleren dan? Ik heb op dit moment dynamische tarieven en weet dus nog totaal niet hoeveel schade ik geleden heb tot 11 januari 2023. Dat is de datum dat ik 1 jaar LosVast heb en ze mij nieuwe tarieven mogen bieden.

Zou ik beter kunnen wachten met het sturen van de brief totdat ik alle informatie inzichtelijk heb (na 11 jan 23)?

Of zal ik de geleden schade tot gisteren berekenen en vermelden dat ik de schade die ik in de toekomst ga leiden (tot 11 jan 23) ook vergoed wil hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Ren-z schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:33:
[...]

Mmm hoe zal ik dat gaan formuleren dan? Ik heb op dit moment dynamische tarieven en weet dus nog totaal niet hoeveel schade ik geleden heb tot 11 januari 2023. Dat is de datum dat ik 1 jaar LosVast heb en ze mij nieuwe tarieven mogen bieden.

Zou ik beter kunnen wachten met het sturen van de brief totdat ik alle informatie inzichtelijk heb (na 11 jan 23)?

Of zal ik de geleden schade tot gisteren berekenen en vermelden dat ik de schade die ik in de toekomst ga leiden (tot 11 jan 23) ook vergoed wil hebben?
Ik ben maar amateur-jurist, en deze vraag is iets te lastig voor mij. Ik denk dat je de toekomstige schade mag begroten (met verwachte afname en verwachte tarieven).
Ik zou gewoon eventjes tot 11 januari wachten. Dat duurt niet meer zo lang en de kans dat ze het voor de kerstvakantie oplossen is toch 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik doe dit topic op slot. Gezien de overlap met Energietarieven LosVast - feitelijk variabel? - Dagvaarding en de, veelal, zelfde discussie die langskomt in beide topics zie ik zo niet waarom dit uitelkaargetrokken in meerdere topics moet.

Zo krijg je dezelfde vragen / discussie op meerdere plaatsen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.