Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een veel voorkomend symptoom van teveel Russisch nieuws consumeren.

Laat me raden, volgens Rusland is het bruggehoofd vernietigd met kolossale verliezen aan Oekrainse kant?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
IJzerlijm schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Een veel voorkomend symptoom van teveel Russisch nieuws consumeren.

Laat me raden, volgens Rusland is het bruggehoofd vernietigd met kolossale verliezen aan Oekrainse kant?
Hij bedoelt dat ik geheel onbewust vanuit mijn oude brein nog denk aan 'de Oekraïne' ipv Oekraïne.. Waar ik Birma/Myanmar, Beijing/Parking, Wit Rusland/Belarus, wit/blank puur willekeurig door elkaar gebruik omdat mijn brein dat zo associeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:46

Jiffy

God, you're ugly!

dangerousp schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Hij bedoelt dat ik geheel onbewust vanuit mijn oude brein nog denk aan 'de Oekraïne' ipv Oekraïne.. Waar ik Birma/Myanmar, Beijing/Parking, Wit Rusland/Belarus, wit/blank puur willekeurig door elkaar gebruik omdat mijn brein dat zo associeert.
Beijing/Parking? ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
Nou, zelfs mijn autocorrect kent Peking niet meer..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Beetje bij beetje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:07
Storm Shadow (s)?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:26
Begin me af te vragen hoeveel storm shadows er geleverd zijn, ik zie veel storm shadow attacks voorbij komen. Van wat is begreep had USA bijv maar 1000 ATACMS op voorraad en worden die niet meer geproduceerd, is er dan een grote stock storm shadows in GB of worden die nog wel geproduceerd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

saikol schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:13:
[...]

Begin me af te vragen hoeveel storm shadows er geleverd zijn, ik zie veel storm shadow attacks voorbij komen. Van wat is begreep had USA bijv maar 1000 ATACMS op voorraad en worden die niet meer geproduceerd, is er dan een grote stock storm shadows in GB of worden die nog wel geproduceerd?
Grote kans dat allerlei explosies ten onrechte toegeschreven worden aan Storm Shadow. Hiervoor was alles wat ontplofte HIMARS. Als die F-16's eenmaal geleverd zijn wordt alles wat ontploft op conto van de F-16's geschreven. Zo denken mensen nu eenmaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe dag, nieuwe bridgehead update

Tekst:
Despite the encouraging statements by Russian officials, the Antonovsky Bridge foothold is causing a very palpable concern among the Russians. All day yesterday they discussed the footage of Russian soldiers ending up under a heavy barrage while attempting to moor on the Dnieper in a small boat. This was followed by mass calls to find boats all across Russia and bring them in.

Today, even Girkin who previously dismissed the perspectives of such a foothold, came out with a very long post saying Russians are unable to "dislodge" the Ukrainian defence forces (full post here https://t.me/strelkovii/5847, here https://t.me/strelkovii/5848 and here https://t.me/strelkovii/5849).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

All day yesterday they discussed the footage of Russian soldiers ending up under a heavy barrage while attempting to moor on the Dnieper in a small boat. This was followed by mass calls to find boats all across Russia and bring them in.
Tot zo ver enig idee dat Rusland succesvol een amfibische invasie kan lanceren ergens.

Zoalng Oekraine die puist aan de verre kan van de Dnieper heeft moet Rusland daar troepen en materiaal houden. Doen ze dat niet dan kan die puist groeien ondanks enig gebrek aan goed materiaal voor een massale oversteek vanuit Oekraine.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:56:
Nieuwe dag, nieuwe bridgehead update
[Embed]

Tekst:

[...]
Aanvulling, Romanov onderschrijft deze informatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En weer een Rybar update
Positief signaal. We weten dat daar een defensieve linie is. Als die op kraken staat is dat goed nieuws. Uiteraard is meer info nodig.

Nog even een officieel bericht erbij van Maliar, al zegt die weinig concreets.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 02-07-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En nog even een kaartje van de richtingen waar vandaag UA vorderingen zijn gemeld.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F0DOdbWWAAQW-x8?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44
150 meter effectieve winst van terrein dus. Dat schiet helaas nog niet echt op. Is Robotyne dan echt een defensief bolwerk? Ik dacht namelijk dat die juist pas bij Tokmak zat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

q-enf0rcer.1 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:32:
150 meter effectieve winst van terrein dus. Dat schiet helaas nog niet echt op. Is Robotyne dan echt een defensief bolwerk? Ik dacht namelijk dat die juist pas bij Tokmak zat.
https://deepstatemap.live/en#11/47.4608/35.8165
En dan de loopgraven info aanklikken :)

Voordat ze in tokmak zijn hebben ze 3 loopgraven linies gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 02-07-2023 21:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
YakuzA schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:45:
[...]

Dat is een goede tip. Ik zie dat Robotyne inderdaad allerlei loopgraven heeft. Dat maakt die 150 meter dus wel al een stuk significanter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:28
Ik heb vooral het idee dat ze heel voorzichtig te werk gaan. Geen onnodige mensenlevens op het spel zetten. Dat blijkt ook wel aan alle raketten die achter de linies worden gedropt.

Zonder aanvoer breekt de linie vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 17:05
File van Russische strandgangers op route naar de Krim

Dezelfde berichten vorig jaar, echt bizar. Bord voor de kop of compleet wereldvreemd, ik weet niet wat erger is. Zijn ze al vergeten wat er vorig jaar gebeurde? Zie videootje van Oekraïne, met dank aan @Arator in het algemene topic.

[ Voor 17% gewijzigd door sjroorda op 03-07-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50
sjroorda schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:50:

Dezelfde berichten vorig jaar, echt bizar. Bord voor de kop of compleet wereldvreemd, ik weet niet wat erger is. Zijn ze al vergeten wat er vorig jaar gebeurde? Zie videootje van Oekraïne, met dank aan @Arator in het algemene topic.
Die staat er al dagen. Het lijkt erop dat toegang tot de Krim niet meer mogelijk is, of er zijn rigireuze controles.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:49
sjroorda schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:50:

Washingtonpost heeft wel een aardig artikel over toerisme op de Krim: https://www.washingtonpos...a-tourism-ukraine-russia/

Samenvatting is dat de hotels etc op de Krim het beeld proberen te geven dat er niets aan de hand is op de Krim en het volkomen veilig is. Ondertussen is het toerisme daar wel flink teruggelopen: in 2021 was 19% van de Russische hotelboekingen op de Krim. In 2022 was dit 3%, naar 1% dit jaar.

Hotels op de Krim bieden nu kortingen tot 60% aan. Wellicht trekt dit weer wat meer toeristen aan. Icm strikte veiligheidseisen op de Kerch brug (mijn assumptie), kan dit leiden tot files.

Een quote van een Russische die besloot naar de Krim te gaan:
Alyona, a 52-year-old an office manager in a real estate company, plans to return with her family for two weeks this summer. Vacationing in Crimea, she said, renews her for the rest of the year.

“I am not concerned about safety issues. I am sure that Crimea is very well protected, nothing could possibly happen there,” she said. “Yes, I realize that the special military operation is underway and drones attack various cities, even Moscow, and there might be shortages of water or electricity. But somehow, I don’t think something scary could happen in Crimea. Everything will be fine!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Eigenlijk vind ik het wel een goed idee. Laat die Russen maar door. Allemaal vakantie vieren op de Krim.

De reden is dat Putin het dan misschien uit zijn hoofd laat om iets te laten gebeuren met de Zhaporizhzhia NPP. De wind de verkeerde kant op en rijke vakantievierende Moskovieten zitten in de fallout.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:49
Op de Krim zullen niet de rijke Russische toeristen zitten, maar veelal de (onderkant van de) middenklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dan wordt het de vraag hoeveel hij daarom zou geven.

Voorlopig blijft het een file en kom je de Krim niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:28

3raser

⚜️ Premium member

YakuzA schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:45:
[...]

Zie je op die kaart ook de loopgraven die reeds overwonnen zijn? Ik zie namelijk nog geen enkele loopgraaf in teruggewonnen gebied terwijl ik wel eens berichten lees over uitgekamde loopgraven. Die informatie zou best interessant zijn op de kaart om te zien wat de vorderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
3raser schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:31:
[...]

Zie je op die kaart ook de loopgraven die reeds overwonnen zijn? Ik zie namelijk nog geen enkele loopgraaf in teruggewonnen gebied terwijl ik wel eens berichten lees over uitgekamde loopgraven. Die informatie zou best interessant zijn op de kaart om te zien wat de vorderingen zijn.
Dat zie je goed.

Eén lijntje op de kaart staat gelijk aan een linie. Een linie is niet één loopgraaf maar een set aan maatregelen met loopgraven, drakentanden, anti tank walls, artillerie, mijnenvelden en meer. De loopgraven zelf liggen weer 100en meters achter elkaar en alles moet meter voor meter gecleared worden. Dat kost tijd terwijl Oekraïne wordt bestookt met artillerie.

Zodra ze ergens door een linie zijn is dat breaking news en zal je het hier meteen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:12

Kheos

FP ProMod
asing schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:19:
Eigenlijk vind ik het wel een goed idee. Laat die Russen maar door. Allemaal vakantie vieren op de Krim.

De reden is dat Putin het dan misschien uit zijn hoofd laat om iets te laten gebeuren met de Zhaporizhzhia NPP. De wind de verkeerde kant op en rijke vakantievierende Moskovieten zitten in de fallout.
je kunt het ook omdraaien: als er iets gebeurt (Ukraine die zogezegd express een nucleair centrale laat ontploffen om Rusland te kloten) is de verontwaardiging in Rusland des te groter en tegen welke prijs? die vakantie vierende Russen kan Putin toch wel missen want die waren toch niet in zijn leger gestapt.
Putin heeft vast ook zijn 'the book of Lord Shang' gelezen en dan heeft hij nu enkel leger en boeren (en productie om de economie te laten draaien) nodig; al de rest kan hij eigenlijk wel missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

3raser schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:31:
[...]

Ik ken niet exact de criteria voor een loopgraaf om op dit kaartje van deepstate te komen eigenlijk :)

Misschien dat het nog te matchen valt met wat oudere/andere kaartjes zoals:
YakuzA in "Zaporizhzhia front + de Krim"

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 14:49
Kheos schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:35:
[...]
Putin heeft vast ook zijn 'the book of Lord Shang' gelezen en dan heeft hij nu enkel leger en boeren (en productie om de economie te laten draaien) nodig; al de rest kan hij eigenlijk wel missen
Met alleen boeren en een leger ploft alle export in elkaar en is het echt gedaan met dat land. We zijn inmiddels 2500 jaar verder en zelfs de Russische economie is wat complexer dan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De zoveelste hit op deze locatie. Geen beelden nog gezien.

Edit, beelden
Edit 2, beelden gemaakt van de opslag die is geraakt.

[ Voor 47% gewijzigd door RoD op 04-07-2023 10:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit zou mooi nieuws zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit ziet er weer minder mooi uit :/

[Twitter: https://twitter.com/BarracudaVol1/status/1677619370795606020?s=20]
Tekst: "Failed Ukrainian counter-offensive in the Novodarivka axis on the Velyka Novosilka front line.

In total, 2x tank and 5x MRAPs (M1224 International MaxxPros) were targeted by the Russian Forces."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
RoD schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:16:
Dit ziet er weer minder mooi uit :/

[Embed]
Tekst: "Failed Ukrainian counter-offensive in the Novodarivka axis on the Velyka Novosilka front line.

In total, 2x tank and 5x MRAPs (M1224 International MaxxPros) were targeted by the Russian Forces." [Embed]
In de comments werd al aangegeven dat alle voertuigen van het vrijgemaakte pad afgingen. Het gevolg is dan deze puinhoop.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F0vtQJ3XwAA1Rx9?format=jpg&name=large
Update van Romanov, bekende russische warblogger. Blijkbaar is het bridgehead er nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Deze is ook fijn, filmpje in tweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

+ weer bavovna in de haven van Berdjansk
Foto is van een afstand gemaakt, dus het is niet te zien wat het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

"Our readers report on the situation in Novooleksiivka, where last night there was an explosion at the former coal warehouse of the railway station, which was turned into an ammunition depot by the Russians. The detonation lasted over 3 hours. Now the village is calm, but it is blocked by the Russian military - no one is allowed to enter Novooleksiivka," the statement said.
https://www.ukrinform.net...tion-depot-hit-media.html

Toch iets bijzonders daar gebeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 11-07-2023 15:25 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:52:
+ weer bavovna in de haven van Berdjansk
[Embed] Foto is van een afstand gemaakt, dus het is niet te zien wat het is.
Een tweede reeks explosies
En:

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 11-07-2023 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Na het bericht dat ze ook de Scalp mogen gaan afschieten hadden ze ineens slack in hun voorraadbeheer oid? ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens Reporting from Ukraine hebben ze bij Tokmak eerst een basis aangevallen. Daarna een tijd gewacht, gezien de russen daarna vaak een x aanta conscripts aan laat rukken om de bende op te ruimen.
Daarna volgde clusterminutie volgens hem, waardoor het aantal gewonden/doden dus flink opgelopen is...

YouTube: 11 Jul: Ukrainians Make a Devastating Strike. BEST RUSSIAN GENERALS ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

IJsbeer schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:16:
Volgens Reporting from Ukraine hebben ze bij Tokmak eerst een basis aangevallen. Daarna een tijd gewacht, gezien de russen daarna vaak een x aanta conscripts aan laat rukken om de bende op te ruimen.
Daarna volgde clusterminutie volgens hem, waardoor het aantal gewonden/doden dus flink opgelopen is...

YouTube: 11 Jul: Ukrainians Make a Devastating Strike. BEST RUSSIAN GENERALS ...
Het blijft speculatie denk ik.

Aangezien het onbekend is of cluster munitie überhaupt al geleverd is.
Gezien het transport van die dingen ook wel moeilijk zou worden, aangezien landen die het verdrag hebben ondertekend ook niet als doorvoer land zullen fungeren.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
YakuzA schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:13:
[...]

Het blijft speculatie denk ik.

Aangezien het onbekend is of cluster munitie überhaupt al geleverd is.
Gezien het transport van die dingen ook wel moeilijk zou worden, aangezien landen die het verdrag hebben ondertekend ook niet als doorvoer land zullen fungeren.
Weet niet of het dezelfde YouTube video is, maar er werd aangegeven dat Oekraïne zelf ook clustermunitie heeft. Los van de Amerikaanse levering dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Weet niet of het dezelfde YouTube video is, maar er werd aangegeven dat Oekraïne zelf ook clustermunitie heeft. Los van de Amerikaanse levering dus.
Dat wordt idd gesuggereerd, dat ze hun eigen voorraad op die manier opmaken nu omdat er nieuwe aan zit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er zouden 200 Russen zijn omgekomen bij een aanval in Tokmak volgens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:50
user109731 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:14:
Er zouden 200 Russen zijn omgekomen bij een aanval op Tokmak volgens
[Twitter]
Het kan best kloppen, maar 200 is altijd een verdacht aantal doden. De Russische vrachtcode voor een stoffelijk overschot is "cargo 200",waardoor al veel misverstanden zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:50
-

[ Voor 100% gewijzigd door onkl op 13-07-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

onkl schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:16:
[...]

Het kan best kloppen, maar 200 is altijd een verdacht aantal doden. De Russische vrachtcode voor een stoffelijk overschot is "cargo 200",waardoor al veel misverstanden zijn ontstaan.
Het gaat daadwerkelijk om 200 russen, zo staat in de Oekraïense bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Lijkt erop dat Oekraïne wat terrein heeft veroverd nabij Robotyne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
En we hebben wat beeld van de voortgang rond Robotyne:

Bizar hoeveel kraters er al niet in dat veld zitten. Mooi om te zien dat zo’n mijnenveger gewoon door kan rijden na toch wel een grote explosie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En dan maar wat beschrijvende informatie mbt Robotine.

Vertaling
Robotyne (Роботине)
UKR 65 brigade and 47 brigade, supported by two groups of FS and DF drones, after earlier attacks to the left and right of the village, launched an attack on the village itself yesterday evening. The village itself is defended by the RUS 291 Regiment Zmot. str. supported by the 45th SPECNAZ brigade. After the UKR attack, the northern part goes to the gray zone. Some of the trenches have already been taken over by UKR forces.
Het gaat tergend langzaam, maar terreinwinst is momenteel secundair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Er zou op dit front een dorp zijn bevrijd:

Wel nog even wachten op bevestiging vanuit Oekraïense kant.

[ Voor 17% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 16-07-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

q-enf0rcer.1 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:08:
Er zou op dit front een dorp zijn bevrijd:

[Embed]

Wel nog even wachten op bevestiging vanuit Oekraïense kant.
Dat is wel een dingetje. De russen waren hier hevig aan het verdedigen en dit biedt mogelijkheden om ook de dorpen rondom te bevrijden. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt iets minder positief te zijn al wordt er wel progressie gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nieuwere damage assessment:

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2023 19:52 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:24
Wow die laatste. Vannacht al auto's over dat deel dat 1m verschoven is laten rijden? Ambitieus...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 11:43
caspervc schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Wow die laatste. Vannacht al auto's over dat deel dat 1m verschoven is laten rijden? Ambitieus...
Als het alsnog verder instort is dat natuurlijk ook de schuld van Oekraïene 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

[...]

Neh, helaas... Het gaat over "on the more intact side of the bridge".

Over die andere (kapotte) kant meldt liveuamap:
"One span of the road part of the Crimean bridge is destroyed and cannot be restored - Russian minister
Let's hope so!

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

"A temporary bridge of 250 meters long will be built next to the damaged part of the Kerch Bridge," Vice Prime Minister of the Russian Federation Marat Husnullin said.
:+

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2023 21:00 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan moet er wel serieuze schade zijn, want dat doe je niet zomaar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:56
En dan zodra die tijdelijke brug er ligt of een paar Storm Shadows erop of weer een paar marine drones er tegenaan laten varen. En dan ook het liefst die spoorbrug ook gelijk onder water laten verdwijnen..

Hoe eerder die brug totaal niet meer bruikbaar is, hoe moeilijker die Orcs het krijgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Even aansmeren met asfalt en de weg is als nieuw!! :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tussen Kamianska en Lobkove lijkt UA nu de grey zone te hebben betreden:

https://deepstatemap.live/en#14/47.5268/35.3820

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 18-07-2023 18:01 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er worden mijnen geruimd nabij Robotyne:

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Weer een explosie in Sebastopol
Even wachten op meer bronnen.

[ Voor 33% gewijzigd door mir4dor op 21-07-2023 17:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50
Spoorweg en vliegveld bij Oktiabrskoye geraakt.
https://liveuamap.com/en/...orities-in-crimea-reports

Bij het spoor lijkt de schade beperkt gezien de reactie van het publiek.

vliegveld lijkt een wat groter effect te hebben met secundaire explosies, en evacuaties van het gebied
Evacuation of population in 5kms radius declared due to explosions at ammunition depot in Oktiabrske in occupied Crimea

En weer een beetje nervositeit bij de brug.
Traffic at Kerch bridge has been closed for the 2nd time today
Car traffic through Crimean Bridge temporarily suspended
Drivers were asked to follow the instructions of transport security officers
SIMFEROPOL, July 22. /TASS/. The car traffic through the Crimean Bridge has been temporarily shut down, the official Telegram channel on the situation on the bridge announced Saturday.

"The car traffic over the Crimean Bridge has been temporarily suspended. We ask those who are currently on the bridge to remain calm and to follow instructions of transport security officers," the announcement says.

The cause of the shutdown has not been specified.

Earlier, the authorities developed a memo for drivers with an algorithm of action in case of alarm on the Crimean Bridge. In particular, the drivers are recommended to follow the instructions from the loudspeaker system, stay in the vehicle, make no dangerous maneuvers and head to the exit "while maintaining set speed limit." The drivers are also asked "not to film the event and not to upload such footage to the Internet".

[ Voor 46% gewijzigd door Tens op 22-07-2023 13:13 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tens schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:49:
Spoorweg en vliegveld bij Oktiabrskoye geraakt.
https://liveuamap.com/en/...orities-in-crimea-reports

[Twitter]
[Twitter]
Bij het spoor lijkt de schade beperkt gezien de reactie van het publiek.

vliegveld lijkt een wat groter effect te hebben met secundaire explosies, en evacuaties van het gebied
Wel dikke zwarte rookwolken bij het spoor. Er zal vermoedelijk wel een opslag zijn geraakt die in de buurt van het station stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
XWB schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:01:
Er worden mijnen geruimd nabij Robotyne:

[Twitter]
Lijkt er helaas op dat er nog steeds defensieve linies bijkomen terwijl Oekraïne amper vooruit komt. Dat is wel een dingetje voor de lange termijn. Wat als Rusland sneller dit soort linies kan aanleggen als dat Oekraïne er doorheen kan werken? Dan moet je dus letterlijk kruipen naar de zee…

[ Voor 17% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 22-07-2023 16:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:02:
[...]

Lijkt er helaas op dat er nog steeds defensieve linies bijkomen terwijl Oekraïne amper vooruit komt. Dat is wel een dingetje voor de lange termijn. Wat als Rusland sneller dit soort linies kan aanleggen als dat Oekraïne er doorheen kan werken? Dan moet je dus letterlijk kruipen naar de zee…

[Embed]
De russen zullen hoe dan ook door blijven gaan met het aanleggen van defensieve linies. De vraag is in hoeverre ze die in voldoende mate kunnen blijven bemannen. Er is al eens gesuggereerd dat de russen geen drievoudige linies kunnen bemannen, en dat, als UA er eenmaal door is, er vanuit de tweede en derde linies niet zoveel tegenstand meer te verwachten is. Dat moet natuurlijk eerst maar bewezen worden, maar wel is duidelijk dat UA met de strategie van attritie meer bezig is met het vernietigen van mens en materiaalkracht, en veel minder focust op terreinwinst.

De grote vraag is dus of het ru leger harder slijt dat de UA aanvalsmacht, de komende tijd. Een paar extra loopgraven maak ik mij dan geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 14:31
RoD schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:12:
[...]

en dat, als UA er eenmaal door is, er vanuit de tweede en derde linies niet zoveel tegenstand meer te verwachten is.
Ik heb juist ook heel vaak hier gelezen dat de eerste linie juist bedoeld is als lichte verdedigingslinie en dat het de bedoeling is dat men zich terugtrekt naar de tweede linie waardoor de vijand tussen de 1e en 2e linie vast komt te zitten. Maar so far komt Oekraine nog niet eens door die 1e linie heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:28

_Eend_

🌻🇺🇦

Avalaxy schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:11:
[...]

Ik heb juist ook heel vaak hier gelezen dat de eerste linie juist bedoeld is als lichte verdedigingslinie en dat het de bedoeling is dat men zich terugtrekt naar de tweede linie waardoor de vijand tussen de 1e en 2e linie vast komt te zitten. Maar so far komt Oekraine nog niet eens door die 1e linie heen...
De eerste linie is vaak een licht verdedigde linie, blijkbaar zijn de Russische linies sterk genoeg om een UA aanval te vertragen. Ze hebben afaik nog steeds veel artillerie, veel mijnenvelden en drones die elke aanval vertraagt. Thunder runs zoals vorig jaar zullen we voorlopig niet zien ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Avalaxy schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:11:
[...]

Ze zijn nu ook niet actief bezig om door de lijnen te beuken, dat zou teveel mensenlevens kosten. De bedoeling van attritie is dat het leger op een gegeven moment "op" is. Je kan beter kijken naar hoeveel russisch materiaal op dit moment vernietigd wordt. De effecten hiervan (en die van de aanvallen op de logistiek) worden pas later zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
En weer gedoe in Odessa

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bij Robotyne lijkt het nog steeds vast te zitten:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
YakuzA schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:55:
Bij Robotyne lijkt het nog steeds vast te zitten:
[Twitter]
Is nu al ongeveer een maand zo geloof ik. Blijkt echt een zware noot om te kraken daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Was mogelijk goed raak in de Krim:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
YakuzA schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:21:
[Twitter]
Ik zie in die paar scherven zo snel geen bewijs. Maar het zou mooi zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
YakuzA schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:21:
[Twitter]
Dat zou geweldig nieuws zijn, is me opgevallen dat deze raketten de moeilijkste blijken om neer te halen. Ik ben benieuwd hoeveel Rusland er hier nog van heeft en of er een kans bestaat dat die aanvallen op Odessa hierdoor minder frequent worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Afbeeldingslocatie: https://nitter.nl/pic/orig/media%2FF1zJgfJWAAICHoV.png
drones zijn blijkbaar om de Russische AD bezig te houden volgens Rybar.

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 24-07-2023 15:05 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
YakuzA schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:04:
[Twitter][Afbeelding]
drones zijn blijkbaar om de Russische AD bezig te houden volgens Rybar.
ediot: never mind er staat niet dat ze door eentje zijn afgevuurd.
just checking; kan een SU-24 4 Storm Shadows mee nemen? Heb volgens mij alleen plaatjes gezien met twee.

[ Voor 7% gewijzigd door Tens op 24-07-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Bijzondere route inderdaad. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat wij creatieve oplossingen zien.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F1zQ6_3WIAAWLC1?format=jpg&name=large
https://twitter.com/NOELreports/status/1683452675411660800

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 11:43
Misschien ook wel symbolisch uit de richting van Odessa :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Dit is uit een recente Rybar update:

En nu ook dit:

HIMARS o'clock :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

user109731 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:09:
Dit is uit een recente Rybar update:
[Twitter]
En nu ook dit:
[Twitter]
HIMARS o'clock :)
Je gaat je dan afvragen waarom. Zouden ze kans zien een doorbraak te forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Uitbreiding van de grey zone rond Robotyne?

[Twitter: https://twitter.com/region776/status/1683547582432423936]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F10pmfraAAENj4c?format=jpg&name=small

Een Bradley in diezelfde omgeving:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:50:
[...]

ediot: never mind er staat niet dat ze door eentje zijn afgevuurd.
just checking; kan een SU-24 4 Storm Shadows mee nemen? Heb volgens mij alleen plaatjes gezien met twee.
Aircraft is het meervoud van aircraft :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:45

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Volkskrant Liveblog

Niet heel verrassend, maar hierbij wel formeel vastgesteld:
04:34
IAEA ziet mijnen liggen op terrein kerncentrale van Zaporizja

Het Internationaal Atoomenergieagentschap (IAEA) heeft 'enkele antipersoonsmijnen' gezien op de site van de Oekraïense kerncentrale van Zaporizja, die bezet wordt door Russische troepen. Dat heeft het IAEA maandag gemeld. De kerncentrale van Zaporizja werd in maart vorig jaar ingenomen door het Russische leger.
Uit het feit dat die dingen zelfs rond een kerncentrale worden rondgestrooid maak ik op dat Rusland voor verdediging geen alternatieve smaken meer heeft behalve landmijnen, landmijnen en landmijnen.
'Tijdens een inspectie op 23 juli heeft de ploeg van het IAEA enkele mijnen zien liggen in een bufferzone tussen de binnen- en buitenomheiningen van het terrein', aldus een persbericht.

De explosieve ladingen bevinden zich in een zone die verboden terrein is voor het personeel van de kerncentrale. Over hoeveel mijnen het precies gaat, heeft het IAEA niet bekendgemaakt.

Het agentschap benadrukt dat de aanwezigheid van dergelijke explosieven op de site niet conform de veiligheidsnormen van het IAEA en de richtlijnen voor nucleaire veiligheid is. (ANP/Belga)
Ook hier zien we weer bevestigd dat Rusland marchandeert met internationale afspraken. Een eenduidig slechte buur, voor wie daar nu nog steeds aan mocht twijfelen.

Ook: alle ballen nu op dat landmijnen issue, tackelen we dat dan kan die Russische verdediging best in een kaartenhuis veranderen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog steeds weinig nieuws qua frontverschuivingen, hier een klein nieuwtje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Wat geruchten over activiteit in de buurt van Robotyne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Tevens aan dit front:
Andrii Kovalev, the spokesman of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine, has said that Ukrainian troops had gained ground in the vicinity of Staromaiorske on the southern front.

Source: Kovalev at a briefing, Military Media Center

Quote: "Ukrainian troops had success in the Staromaiorske area on the southern front."

Details: According to Kovalev, the defence forces gain a foothold on the achieved borders.

At the same time, the Russians made unsuccessful attempts to restore the lost position northeast of Robotyne.

Kovalev added that the Russians continue to put up strong resistance, move units, and actively use reserves.
Afbeeldingslocatie: https://img.pravda.com/images/doc/7/6/767e28d-------.avif

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Explosies bij Krasnoperekopsk, gevolgd door activiteit van helicopters. Verder weinig info nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De Special Forces zijn actief in Staromayorske (video in tweet):

[Twitter: https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1684146393605083136]
Ukraine SOF destroy the enemy and capture Russian paratroopers in Staromayorske, Donetsk region.

During the clearing of the settlement, a group of SOF discovered the headquarters documentation of one of the battalions of the 247th VDV Regiment of the Russian Federation.

Also, in the phone of one of the destroyed occupiers, a list was found, in which considerable losses of this unit were recorded.

Earlier, Russian sources wrote that the situation is "complicated" in Staromayorske
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F19Ka_xWIAA_-ai?format=png&name=900x900

[ Voor 81% gewijzigd door XWB op 26-07-2023 12:27 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

disinfo wars:

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Het lijkt er op dat Robotyne onhoudbaar begint te worden voor de Russen:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Papieren verlies lijst bij Staromaiorsk:

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

‘Sources from the pentagon’

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Shabbaman

Got love?

Succesje bij Robotyne:

[Twitter: https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1684263506638405646?t=FGneHYZSlNFjxnVZA1iDrw&s=19]
7 separate motorized brigade with the 78 assault battalion of the Armed Forces of Ukraine have an advance of up to 4-5 km in the direction of Robotyne, Zaporozhzhia

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:52:
‘Sources from the pentagon’
[Twitter]
Zou kunnen, maar het betekent dan dus dat ze verwachten dat het front daar voldoende verzwakt is. Vanuit mijn positie als armchair general vind ik dat nog maar moeilijk inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
RoD schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:05:
[...]

Zou kunnen, maar het betekent dan dus dat ze verwachten dat het front daar voldoende verzwakt is. Vanuit mijn positie als armchair general vind ik dat nog maar moeilijk inschatten.
Ik kan het ook niet inschatten, maar ik ben al blij dat er iets lijkt te gebeuren. Het zou mooi zijn als al die mooie cijfers over vernietigde artillerie en filmpjes van opgeblazen depots er nu eindelijk toe zou leiden dat de Russen op een bepaald deel van het front echt door de voorraad heen zijn.

Makkelijk zal het echt niet worden. Morgen denk ik meer nieuws van de bekende kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:28
Als ik een paar RU kanalen mag geloven is de hel echt compleet losgebroken daar. Kan nog alle kanten opgaan. Of ze staan morgen in Tokmak of met de staart tussen de benen naar de linies van vandaag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
TwingyTwingy schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:40:
Of ze staan morgen in Tokmak of met de staart tussen de benen naar de linies van vandaag.
Niet morgen, maar misschien wel over enkele weken:
Na twee maanden lijkt de hoofdaanval van het Oekraïense offensief te zijn begonnen. De Russen melden grootschalige gevechten in de regio Zaporizja. Amerikaanse legerbronnen bevestigen aan The New York Times dat de grootste Oekraïense aanval tot nu toe gaande is.

Volgens de Amerikaanse bronnen heeft Oekraïne duizenden versterkingen het slagveld opgestuurd. Het Russische leger zegt dat Oekraïne daarbij gebruikmaakt van zeker 100 gepantserde voertuigen die Oekraïne van het Westen heeft gekregen. Daarbij gaat het onder meer om Duitse Leopard-tanks en Amerikaanse Bradley-gevechtsvoertuigen.

Oekraïne zou de VS hebben laten weten dat het de bedoeling is om door te stoten naar Tokmak en als die stad is heroverd naar Melitopol. Oekraïne hoopt dat in één tot drie weken te kunnen bewerkstelligen, aldus The New York Times.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste