Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alle beetjes helpen:

/edit:
https://www.ukrinform.net...-feodosia-area-media.html
It is noted that Oleg Kryuchkov, the so-called adviser to the Russian-controlled "head of Crimea", said that "two morning trains were canceled due to damage to the railway track."

[ Voor 64% gewijzigd door YakuzA op 21-06-2023 09:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gezien alle aanvallen op rails en opslagplaatsen, vraag ik me af in hoeverre de russen nog in staat zijn om hun bevoorrading op peil te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:25

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik zou niet de russische officier die eindverantwoordelijk voor de logistiek in UA willen zijn nee. De meeste grote depots zijn nu wel een keer geraakt denk ik, als ik naar het kaartje dat @YakuzA had gepost kijk: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/d355d037a07524954b3ff38154a1a0f3ac72cd85/?url=https%3A%2F%2Fnitter.nl%2Fpic%2Forig%2Fmedia%252FFzIRQHXXoAAzFBM.jpg YakuzA in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:17
Heeft UA vandaag een flinke push gedaan? Ik zie dat Liveuamap de RU grens op sommige stukken bijna 10km heeft verschoven? Ze zitten op open terrein opeens voorbij de lijn Robotyne…

Zou mooi zijn maar ik lees er weinig over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eqe6gjzLE4kQ_6XKNiHn4dafSUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMF78XhgWYdS2t40dTg14hIW.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zo te zien nemen ze de ‘aanvallen in de richting van’ uit dat telegram bericht aardig serieus.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Rene schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:34:
Heeft UA vandaag een flinke push gedaan? Ik zie dat Liveuamap de RU grens op sommige stukken bijna 10km heeft verschoven? Ze zitten op open terrein opeens voorbij de lijn Robotyne…

Zou mooi zijn maar ik lees er weinig over.

[Afbeelding]
het gerucht: 'UA in Robotyne' heb ik ook langs zien komen. Maar even wachten op bevestiging.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tens schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:41:
[...]

het gerucht: 'UA in Robotyne' heb ik ook langs zien komen. Maar even wachten op bevestiging.
De geruchten bron is (mede) Prigozhin lijkt het? :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:49:
[...]

De geruchten bron is (mede) Prigozhin lijkt het? :+
[Twitter]
Ik denk dat hij overdrijft, en de plaatsen waar nu gevochten wordt, alvast aan UA geeft, zodat hij dat kan gebruiken om weer over de MoD te klagen.

Als het klopt, dan zal UA het gauw genoeg bevestigen, want dat hebben ze tot nu toe steeds gedaan. Tot die tijd geloof ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:10:
[...]

Ik denk dat hij overdrijft, en de plaatsen waar nu gevochten wordt, alvast aan UA geeft, zodat hij dat kan gebruiken om weer over de MoD te klagen.

Als het klopt, dan zal UA het gauw genoeg bevestigen, want dat hebben ze tot nu toe steeds gedaan. Tot die tijd geloof ik het niet.
We zullen het zien over 48u. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zoveel bruggen zijn daar niet tussen de Krim en Cherson, dit is toch wel weer een nieuwe dilemma voor RF:
Anoniem: 27535 in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M6"

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Het lijkt erop dat de Russen zenuwachtig beginnen te worden over hun kleine 'overge-engineerde' leegstroming van het Kakhovka resevoir...

Video included.
We zullen zien wat er van komt. Maar dat het serieus begint te worden, komt van steeds meer bronnen, want ook 'Reporting from Ukraine' begint er melding over te maken, maar dan een meer oostelijke positie.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
21 Jun: NICE. Russians Were NOT PREPARED FOR THIS ATTACK | War in Ukraine Explained

Vanaf 2:45, maar de rest is ook interessant en kort genoeg om even te kijken.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Freakertje schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:07:
Het lijkt erop dat de Russen zenuwachtig beginnen te worden over hun kleine 'overge-engineerde' leegstroming van het Kakhovka resevoir...
[Twitter]
Video included.
We zullen zien wat er van komt. Maar dat het serieus begint te worden, komt van steeds meer bronnen, want ook 'Reporting from Ukraine' begint er melding over te maken, maar dan een meer oostelijke positie.
[YouTube: 21 Jun: NICE. Russians Were NOT PREPARED FOR THIS ATTACK | War in Ukraine Explained]
Vanaf 2:45, maar de rest is ook interessant en kort genoeg om even te kijken.
We zullen het zien, sowieso moet UA daar wel druk blijven zetten (echt of dummy), anders verhuizen al die RU troepen die daar zijn naar het Zaporizhzhia front.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UA lijkt forse druk op de russische verdedigingslinies te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Logistiek, logistiek, logistiek.
Het wordt steeds duidelijker dat UA is overgeschakeld van het Charkiv scenario naar het Cherson scenario.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 19:30
RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:20:
Logistiek, logistiek, logistiek.
[Embed] Het wordt steeds duidelijker dat UA is overgeschakeld van het Charkiv scenario naar het Cherson scenario.
Snap nog steeds niet dat mensen een Kharkiv scenrio verwachten, want het is een totaal andere setting, dit is eerder D-day, waar ze pas na ~2 maanden een beetje van het strand af waren, dat heb je nou eenmaal met een ingegraven tegenstander op vlak terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dakka schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Snap nog steeds niet dat mensen een Kharkiv scenrio verwachten, want het is een totaal andere setting, dit is eerder D-day, waar ze pas na ~2 maanden een beetje van het strand af waren, dat heb je nou eenmaal met een ingegraven tegenstander op vlak terrein.
Nouja UA hoopte er ook wel degelijk op. In de eerste dagen werd anders gevochten met veel verliezen tot gevolg en ook Zelenskyi heeft toegegeven dat het niet zo loopt als verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
dakka schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:34:
[...]

Ah, ook net geluisterd naar de Veldheren podcast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:36:
[...]

Nouja UA hoopte er ook wel degelijk op. In de eerste dagen werd anders gevochten met veel verliezen tot gevolg en ook Zelenskyi heeft toegegeven dat het niet zo loopt als verwacht.
"Nouja UA hoopte er ook wel degelijk op." did they though? want ik heb echt nergens een statement gezien in de trant van "dit gaan we even snel doen" of "we verwachten niet veel tegenstand van de vijand", voornamelijk veel armchair generals die dachten dat leopards en Bradleys onverwoestbaar waren.

En wat Zelensky zij is een beetje uit verband gerukt naar mijn mening, die verwachting kwam niet vanuit UA zelf maar de media.

Hij zij: "Some people believe this is a Hollywood movie and expect results now. It's not," wat er op neer komt "nee het gaat niet zo snel als dat jullie verwachten, want jullie hebben te veel films gekeken", maar daar heeft de BBC met koeienletters van gemaakt: "Zelensky admits slow progress"
Requiem19 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Ah, ook net geluisterd naar de Veldheren podcast? :P
Nee, niet eens :P gewoon minimale kennis hebben van dit soort dingen.

Dit offensief kan rustig nog weken duren totdat ze een speer door de linies heen krijgen, en als ze eenmaal een corridor of 2 hebben, het bulk van de troepen er doorheen pompen die nu nog op de "zijlijn" staan.

De situatie op een schaal van dag tot dag te vergelijken geeft gewoon een slecht beeld, vooral op de eerste dagen, op de eerste dag van operation overlord (d-day) waren er ook 10.000 verliezen voor wat, 4-5 vierkante kilometer(te veel verliezen voor zo weinig grond zou je zeggen), en daarna verspreid over 25 dagen, nog eens ~10.000 verliezen.

Die dingen wetend bij elkaar, kan ik niks anders dan opmaken dat hoe het tot nu in UA verloopt, gewoon geheel in verwachting met het soort scenario is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dakka schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:26:
[...]

"Nouja UA hoopte er ook wel degelijk op." did they though? want ik heb echt nergens een statement gezien in de trant van "dit gaan we even snel doen" of "we verwachten niet veel tegenstand van de vijand", voornamelijk veel armchair generals die dachten dat leopards en Bradleys onverwoestbaar waren.
Snel was niet de verwachting, maar ze zijn de afgelopen weken wel degelijk van strategie veranderd. Zie ook de berichten recent over een operationele herevaluatie. Zelfs Def Mon, doorgaans een van de meest conservatieve en rationele analisten, gaf aan dat het aanvankelijk niet helemaal volgens plan verliep.
En wat Zelensky zij is een beetje uit verband gerukt naar mijn mening, die verwachting kwam niet vanuit UA zelf maar de media.

Hij zij: "Some people believe this is a Hollywood movie and expect results now. It's not," wat er op neer komt "nee het gaat niet zo snel als dat jullie verwachten, want jullie hebben te veel films gekeken", maar daar heeft de BBC met koeienletters van gemaakt: "Zelensky admits slow progress"
[...]
Van wat ik begrijp heeft hij het wel degelijk zo gezegd, zie de quote van de BBC
President Volodymyr Zelensky has acknowledged battlefield progress has been "slower than desired"
Dit is overigens wat anders dan het doemdenken over wat vernietigde Bradleys. Tegenslag hoort er ook bij. Juist het reageren op omstandigheden heden is belangrijk, en een initiële tegenslag bepaalt niet de uitkomst van het offensief. We zien nu juist weer wat meer bemoedigende signalen mbt attrition en het targetten van de aanvoerlijnen, zoals hierboven aangegeven. Maar er mag best geconstateerd worden dat het niet allemaal van een leien dakje gaat. Recent zagen we ook iemand van de Oekraïense veiligheidsdienst die min of meer werd weggehoond nadat hij riep dat alles nog altijd volgens plan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
YakuzA schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:18:
[...]

We zullen het zien, sowieso moet UA daar wel druk blijven zetten (echt of dummy), anders verhuizen al die RU troepen die daar zijn naar het Zaporizhzhia front.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Zo zal het uiteindelijk, verwacht ik, ook het geval zijn met de RU verdediging.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-05 17:21

Falcon10

Hit it i would !

Verschiet eigenlijk van het feit dat nu pas ( als podcast van de veldheren er notie over maakt ), bepaalde mensen weten dat D-Day een hele tijd niet veel verder dan de Normandische stranden of 20-30 km landinwaarts is uitgevochten tijdens de eerste 2-3 maand na de landingen.

Ter vergelijk : Caen lag maar op 20 km van Sword Beach, en pas een maand na de landingen heeft men dat kunnen bevrijden.
Saint Lo : 40 km van Omaha Beach, 1,5 maand na de landingen.
Bayeux, raar genoeg op 25 km van Omaha Beach, daags na de landing.
Cherbourg, 50 km van Utah Beach, ook bijna een maand.
Maar je ziet dat men dus makkelijk een maand nodig had om maar 20 a 40 km te heroveren.

Had deels te maken met de bockage in Normandie waar de Duitsers ideale verschuilplaatsen hadden. En dat mag je 1 op 1 vergelijken met de ingegraven Russen momenteel in de bosjes.
Dus geef het offensief even respijt. Eenmaal die loopgraven uitgerookt, kan het wel eens opeens een opmars worden tot op de Krim.

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon10 op 22-06-2023 18:48 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ah we gaan een amfibische landing met bijbehorende problematiek vergelijken met een land offensief….

Om maar niet te spreken over de verschillende factoren die invloed hebben 80 jaar later.

Daar verschiet ik inderdaad wel een beetje van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 16:12
Ik lees hier vee over de ‘zware verliezen’ maar buiten die ene ambush waarbij bradleys en leopards sneuvelden heb ik nog weinig westers materieel voorbij zien komen. Ja diezelfde leos en bradeys een keer of 100. Soviet materieel is natuurlijk ook wel een groot dee van de veriezen, maar heb het idee dat het niet mega veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

saikol schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:13:
Ik lees hier vee over de ‘zware verliezen’ maar buiten die ene ambush waarbij bradleys en leopards sneuvelden heb ik nog weinig westers materieel voorbij zien komen. Ja diezelfde leos en bradeys een keer of 100. Soviet materieel is natuurlijk ook wel een groot dee van de veriezen, maar heb het idee dat het niet mega veel is.
Er zijn naast het ene incident met het 47ste nog wel een aantal keren Bradleys en Leopards verloren gegaan, net als een groot aantal westerse MRAPs. Maar feit blijft inderdaad dat het overgrote deel van het westerse spul nog gewoon achter de hand gehouden wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Logistics, logistics, logistics:

Afbeeldingslocatie: https://nitter.nl/pic/orig/media%2FFzPktGqWYAATnEK.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 22-06-2023 21:15 . Reden: Plaatje ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:53:
Logistics, logistics, logistics:
[Embed]
En daar zien we Dzhankoy, Yakumyvka, Chaplynka als hubs.. Allemaal plaatsen waar UA al ervaring heeft met het raken ervan. Chaplynka ligt ook binnen HIMARs range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
Falcon10 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:38:
Verschiet eigenlijk van het feit dat nu pas ( als podcast van de veldheren er notie over maakt ), bepaalde mensen weten dat D-Day een hele tijd niet veel verder dan de Normandische stranden of 20-30 km landinwaarts is uitgevochten tijdens de eerste 2-3 maand na de landingen.
Ik wil voor mezelf nog steeds duidelijk maken dat ik letterlijk niets van die podcast heb gehoord (ooit)! :P
Voor mij was het puur een logische vergelijking die bij me op kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 15:04:
Snel was niet de verwachting, maar ze zijn de afgelopen weken wel degelijk van strategie veranderd. Zie ook de berichten recent over een operationele herevaluatie. Zelfs Def Mon, doorgaans een van de meest conservatieve en rationele analisten, gaf aan dat het aanvankelijk niet helemaal volgens plan verliep.
Dat het niet volgens plan verloopt is de standaard. Geen enkel plan overleeft contact met de vijand. Het was extreem raar geweest als men níet had hoeven herevalueren. Ze hadden dan stug kunnen door gaan en dan hadden we een soortgelijk scenario gehad als Rusland wat een jaar nodig heeft om Bakhmut te veroveren; die hebben hun plan níet aangepast en daardoor zichzelf stuk gebeten op een plek waar ze nauwelijks iets hebben kunnen winnen.

Het is net een IT project; wendbaarheid en je aan de realiteit aanpassen is belangrijker dan gewoon stug je plan door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 15:45
Het is op dit moment nog de vraag of de Oekrainers het uberhaupt tot de zwaarste linies weten te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:38

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zo enorm kapot zag die brug er nu ook weer niet uit.
https://mil.in.ua/en/news...e-was-blown-up-in-crimea/

Wat ik dan weer niet begrijp, zorg dan dat die brug echt goed kapot is. Ik begrijp ook wel dat je die Storm Shadow dingen niet in oneindige voorraad hebt liggen, maar 2 of 3 hadden de klus wel wat permanenter geklaard.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 08:31

TrekDr0p

QR niet scannen

PLAE schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:37:
Het is op dit moment nog de vraag of de Oekrainers het uberhaupt tot de zwaarste linies weten te schoppen.
Ik blijf nog steeds van mening, dat die vraag niet of ze er komen maar wanneer ze er komen.
Als je ziet hoeveel kapot gaat van de Russen hier, natuurlijk ook van de UA, kan je bijna niet anders verwachten dan dat ze er gewoon gaan komen.

Het herevalueren is alleen maar goed, zoals hierboven ook al wordt aangeduid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
Kuusj schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Wat ik dan weer niet begrijp, zorg dan dat die brug echt goed kapot is. Ik begrijp ook wel dat je die Storm Shadow dingen niet in oneindige voorraad hebt liggen, maar 2 of 3 hadden de klus wel wat permanenter geklaard.
Als je daar een tank of een zware vrachtwagen vol mensen of materieel overheen rijdt, doet die geheid *knak*

Die hele brug sectie moet worden vervangen, en dat gaat maanden duren.

[ Voor 5% gewijzigd door dakka op 23-06-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

De vraag is waarom je dat zou willen *in je eigen land*
Wanneer het Ukrainse leger het hele land weer onder controle heeft dan wil je ook graag dat het land weer een beetje normaal kan opereren. Als je dan moet kiezen tussen de brug nú voor de indringer onbruikbaar maken of de brug permanent voor iedereen onbruikbaar maken dan weet ik wel waar de voorkeur ligt.....

Hij is nu een paar maanden onbruikbaar voor zwaar vervoer. Wat voor Ukraine precies is wat nodig is. Sla je die hele brug aan puin dan kun je er van uit gaan dat je het een paar jaar zonder zult moeten doen. Niet echt ideaal, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Dat linkje verwoordt precies mijn gedachte bij het verhaal dat hier Storm Shadows gebruikt zouden zijn.

De schade lijkt wel wat groter dan we destijds bij Kherson zagen, maar met het verschil in lading (GMRLS 90 kg, Storm Shadow 450 kg volgens wiki) zou ik een groter verschil verwachten.

Overigens lijken er inderdaad twee raketten te zijn gebruikt, de tweede miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:32
Tsja, er wordt gewerkt aan het front. Kost gewoon tijd. We zijn verwend met kharkiv destijds.

Persoonlijk baal ik dat ze de Russen zoveel tijd hebben meten geven om de defensieve posities te versterken.... En dat er nu toch enige vorm van luchtsteun is bij de Russen (ka52) waar de UFA geen goed antwoord op heeft.

En al die ellende die soldaten moeten verdragen voor hun leiders ( lees: aan de ene kant het vechten voor behoud van je land, en aan de andere zijde een dictator en troepen in je nek die je dwingen te vechten).

Zouden ze niet beter meer energie steken in eventuele toekomstige deserteurs?? Ik kan me voorstellen dat Russen geen groot bezwaar hebben tegen overgave aan een land wat goed zorgt voor hun gevangene?

[ Voor 13% gewijzigd door wowly op 23-06-2023 13:30 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Had er iemand al logistiek geroepen?
According to unconfirmed information, in #Henichesk, the base of the Russian National Guard was hit. Lights went out in some houses and mobile communications deteriorated.

The occupation authorities also }report explosions in #Skadovsk.

Russian propagandists write that the Armed Forces of Ukraine have been attacking warehouses and dispositions of Russian troops for several days now.
beeld van de explosie in Henichesk in tweet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:13:
Had er iemand al logistiek geroepen?
Nee, goed dat je het zegt. O-) :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Meer beeld van Henichesk
Is al geoconfirmed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed nieuws. Uiteraard gaat dit veel langer duren, en net als met de Antonovsky brug kan UA er altijd nog een Storm Shadow op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:31:
[Twitter] Goed nieuws. Uiteraard gaat dit veel langer duren, en net als met de Antonovsky brug kan UA er altijd nog een Storm Shadow op gooien.
Gaat er voornamelijk om dat er flink grotere explosieve ladingen gebruikt worden. Zoals ik al bijna een jaar geleden steeds zei, die GMLRS raketten hebben veel te weinig explosieve lading voor de taak. Daarom duurde het zo lang voordat de brug echt onbruikbaar werd. Met de snelheid waarmee ze aankomen, gaan de meeste raketten door het wegdek heen. Dat is niet anders met Storm Shadow. Maar die laten wel een beduidend groter gat achter met de explosie. :P

Maar een van de twee passages de Krim op die er bijna drie weken uitlicht is natuurlijk goed. :)
Vraag me alleen nu al af of je die brug daadwerkelijk wel helemaal wil vernietigen en niet de Russen bezig wil houden met reparaties. Mede omdat mochten de Oekrainers doorbreken en de Russen zich terug moeten trekken op de Krim, het wel heel vervelend zou zijn als die brug opeens vernietigd zou worden met een enorm salvo aan raketten, waarna de Russen de brug niet meer over kunnen. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het ponton ligt er al naast, dus het blijkt wel dat ze haast hebben met weer een beetje doorstroming krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.nl/pic/orig/media%2FFzT7qhLX0AE4zCS.jpg

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Langzaam maar zeker..
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1672290838599090199?t=KrKVGXp5kQMrK3JBImrH5Q&s=19]

Omdat embedden niet mag:
Russian sources:
Today ZSU advanced to Rabotino by 1.5 km.

Originele russische bericht in tweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Robotyne:

[Twitter: https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1672374555405344769]
Ukraine seems to use aviation and intense artillery fire in Robotyne, where there was a breakthrough of the first Russian defensive lines about 24 hours ago

This evening Ukrainians were allegedly 1.5 km from the city center

From Robotyne to Tokmak it is less than 30 km.

[ Voor 64% gewijzigd door XWB op 24-06-2023 00:49 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar het gedoe met Wagner is ook goed nieuws voor dit front
Het is te hopen dat dit akkefietje nog even voort blijft duren en UA er gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Oekraïne zou nu heel snel moeten schakelen en de resterende logistieke punten in de bezette gebieden vernietigen. Als de frontlinies zonder munitie komen te zitten - al is het maar kortstondig - dan kan er misschien ergens een doorbraak geforceerd worden.

[ Voor 38% gewijzigd door XWB op 24-06-2023 11:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:20:
Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar het gedoe met Wagner is ook goed nieuws voor dit front
[Embed] Het is te hopen dat dit akkefietje nog even voort blijft duren en UA er gebruik van kan maken.
Ik wel. :P
En het is best een probleem omdat alle treinen met materiaal voor een flink deel van de Russische strijdkrachten, via de garnizoensstad Rostov lopen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Zou het? :o

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zeg alleen dat het niet de eerste keer is dat russische kanalen zoiets roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beetje bij beetje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 25-06-2023 13:25 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Work in progress:

Wel een hele nieuwe balk in de lengte.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 25-06-2023 13:52 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het valt mij op dat we nu geregeld video's zien waarin meerdere voertuigen worden vernietigd. Een tijdje terug 5 stuks artillerie, gisteren zag ik een filmpje met 5 grads, en nu dit. Je mag puur op die beelden geen conclusies trekken, maar je gaat bijna denken dat het russisch leger behoorlijk last van attritie heeft in de afgelopen weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Russian terrorist Guzenko "13th" says the Russian company that was pulled from the area of Antonovsky Bridge (where Ukrainians are getting a foothold now) was destroyed by a Ukrainian surprise attack in another location. He says the company lost most of its equipment in the flood and was not prepared for combat. Result: 24 people remained alive from the whole company.

Guzenko's words should be taken with a grain of salt, however.
Voor wat het waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

"In the last week, enemy activity on the Dnipro in the area of the Antonovskyi bridge has grown abnormally. The intensity of crossings to our shore along the shallowed river has increased manifold. Today we have to state that Ukrainians has entrenched itself on the left bank and is trying to expand the foothold. Our groups from this zone are evacuated with fighting so that they are not cut off from the main forces."
Lijkt er inderdaad op dat de russen simpelweg totaal onvoorbereid zijn. Eens kijken hoe lang UA dat kan blijven bespelen.

Edit, aanvulling:
Also Russian channel Two Majors (who initially reported about the Russian withdrawal) gave an update this morning.

"The problem of the enemy landing has not been resolved. Fights are going on, our motorized units are suffering losses in terms of equipment. Dropping a bomb in Voronezh was no problem for RuAF, but responding to requests to bomb the area near the Antonivskyi bridge is an impossible task."

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 26-06-2023 11:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zat er al even aan te komen:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.nl/pic/orig/media%2FFzis2EjWAAMoB6Y.jpg
qua ligging was die onverdedigbaar geworden voor RF.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 26-06-2023 12:38 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:36:
Zat er al even aan te komen:
[Twitter][Afbeelding]
qua ligging was die onverdedigbaar geworden voor RF.
Beeld
Doet vermoeden dat het front alweer een stukje verder ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
RoD schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Beeld
[Embed] Doet vermoeden dat het front alweer een stukje verder ligt.
Dit beeld is wel treffend: een groepje mannen ogend als op leeftijd, matig fit, matig verzorgd, uitgeblust. Het enige energiek ogende op de foto is de blauwe tape.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 26-06-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:39:
[...]

Dit beeld is wel treffend: een groepje mannen ogend als op leeftijd, matig fit, matig verzorgd, uitgeblust. Het enige energiek ogende op de foto is de blauwe tape.
Tijd voor rotatie :)

Maar goed, om Rivnopil is heel hard gevochten. Ze hebben bijna aan maand gestreden om dit dorpje in handen te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 26-06-2023 14:19 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FznBxQsXgAAAeVm?format=jpg&name=large
Klein berichtje, maar wel weer de zoveelste keer dat de rails worden beschadigd. Voor de duidelijkheid, Aksyonov is de door rusland geïnstalleerde gouverneur van de Krim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is blijkbaar nog niet afgelopen, het bridgehead is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
They also speculate about a new planned Ukrainian landing operation near Nova Kakhovka.
Volgens mij heeft Oekraïne helemaal geen middelen om een grote oversteek te organiseren, ik vraag mij nog steeds af wat wij hier zien gebeuren?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Velyka Novosilka axis update:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzqPiVQWcAEte-m?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

In de categorie open deuren :)
Damage to the Chonhar bridges, which connect the temporarily occupied Crimea with mainland Ukraine, has significantly complicated the logistics of the Russian military.

The UK Ministry of Defense said this in a new intelligence update published on Twitter
https://www.ukrinform.net...oops-uk-intelligence.html

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:39:
[...]

Volgens mij heeft Oekraïne helemaal geen middelen om een grote oversteek te organiseren, ik vraag mij nog steeds af wat wij hier zien gebeuren?
Geen idee. Dat is het mooie eraan :)

Verder weer een aantal rear strikes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
RoD schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Geen idee. Dat is het mooie eraan :)

Verder weer een aantal rear strikes
[Embed]
Volgens mij heeft UKR wel diverse pontonbruggen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nimflix schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:54:
[...]

Volgens mij heeft UKR wel diverse pontonbruggen gekregen.
Zeker waar. Maar een logische strategie is dat niet, althans voor zover wij als armchair generals kunnen zien.

Verder, bevestiging van ru kant mbt rear strikes:

One of the Russian-imposed leaders in occupied Zaporizhzhia region, Vladimir Rogov, reports that explosions have been heard in the city of Polohy. On Telegram he has suggested that three explosions were heard near the train depot there. He stated that he had no information yet on any damages or casualties. The claims have not been independently verified.

There are reports of explosions being heard in occupied Melitopol. Vladimir Rogov, one of the Russian-imposed leaders in the region, has said on Telegram it is “loud”, and the work of air defence.

Bron: Guardian liveblog

Edit: beelden uit Melitopol
[Twitter: https://twitter.com/NOELreports/status/1673995805189976070] Gezien de explosies, waarschijnlijk een munitiedepot.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 28-06-2023 12:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

RoD schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:56:
Zeker waar. Maar een logische strategie is dat niet, althans voor zover wij als armchair generals kunnen zien.
Één van de onderdelen van shaping attacks is het dwingen van de verdediger om zijn troepen zo te verspreiden dat doorbraak overal een gelijke kans heeft. Deze overtocht zorgt er daarmee voor dat de russen verplicht zijn meer troepen naar die regio te verplaatsen wat verzwakking van de rest van het front betekend.

Als overal even veel troepen zouden zijn zou de kans op doorbraak in de Kherson regio enorm klein zijn en dus zijn er veel Russische troepen daar weg gehaalt. De kans op doorbraak is nu een klein beetje groter geworden en dus moeten er weer troepen terug.

Daarnaast wordt de stationering van reserve troepen een stuk lastiger als ze rekening moeten houden met een kans (hoe klein ook) op een aanval in het westen. Er van uit gaande dat Rusland rekening houdt met een aanval door het centrum zullen de reserve troepen een heel stuk verder moeten reizen naar het westelijk "front" (als je het zo al kunt noemen ;) )

Alles bij elkaar is ieder prikje op een plek waar Rusland het niet verwacht een complicatie voor de verdediging. Zelfs een landing op Kinburn Split zou daar aan bij dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Croga schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Één van de onderdelen van shaping attacks is het dwingen van de verdediger om zijn troepen zo te verspreiden dat doorbraak overal een gelijke kans heeft. Deze overtocht zorgt er daarmee voor dat de russen verplicht zijn meer troepen naar die regio te verplaatsen wat verzwakking van de rest van het front betekend.

Als overal even veel troepen zouden zijn zou de kans op doorbraak in de Kherson regio enorm klein zijn en dus zijn er veel Russische troepen daar weg gehaalt. De kans op doorbraak is nu een klein beetje groter geworden en dus moeten er weer troepen terug.

Daarnaast wordt de stationering van reserve troepen een stuk lastiger als ze rekening moeten houden met een kans (hoe klein ook) op een aanval in het westen. Er van uit gaande dat Rusland rekening houdt met een aanval door het centrum zullen de reserve troepen een heel stuk verder moeten reizen naar het westelijk "front" (als je het zo al kunt noemen ;) )

Alles bij elkaar is ieder prikje op een plek waar Rusland het niet verwacht een complicatie voor de verdediging. Zelfs een landing op Kinburn Split zou daar aan bij dragen.
toon volledige bericht
Ik ben het helemaal met je eens, ik betwijfel echter of ze daarvoor pontonbruggen gebruiken. Tot nu toe lijken ze gebruik te maken van speedboten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

RoD schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:15:
Ik ben het helemaal met je eens, ik betwijfel echter of ze daarvoor pontonbruggen gebruiken. Tot nu toe lijken ze gebruik te maken van speedboten.
Er was sprake van dat er al wat tanks over gezet waren. Ik weet niet of die op een speedboot gaan :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Croga schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:32:
[...]

Er was sprake van dat er al wat tanks over gezet waren. Ik weet niet of die op een speedboot gaan :-D
Dat zeiden de russen, maar afaik zijn daar nooit beelden van geweest. Of ik heb het gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:00
Croga schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:32:
[...]

3 stuks met een pontje. Dat is wat ik ergens las.

Ze maken gebruik van de situatie. Met de dambreuk zijn zo goed als alle laat gelegen stellingen van de Russen verzopen dus de weerstand is daar niet zo hoog.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

In Russische kanalen ja. Zoals RoD ook terecht aangeeft: eerst een stuwmeertje zout, dan beelden, daarna pas voor waarheid aannemen :)
Vergeet niet dat in de ogen van de Russen een Volvo en een Traktor ook tanks zijn ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Freakertje op 28-06-2023 18:45 ]

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Freakertje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:44:
In Russische kanalen ja. Zoals RoD ook terecht aangeeft: eerst een stuwmeertje zout, dan beelden, daarna pas voor waarheid aannemen :)
Vergeet niet dat in de ogen van de Russen een Volvo en een Traktor ook tanks zijn ;)
Ja en nee.

Zolang de Russen iets in hun voordeel kunnen spinnen doen ze dat. Een vernietigd Westers wapen wordt een week lang vanuit verschillende hoeken en kwaliteiten getoond alsof het er 7 of meer zijn. Liefst een Leopard uiteraard, maar een Bradley doet het ook goed.

Zodra het bericht negatief is voor de Russen dan zijn de Russische kanalen redelijk accuraat. Dus als ze ergens verslagen zijn en dat melden ze, dan mag je aannemen dat het klopt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 22:35
Bijzonder. Was hij niet dood verklaard in de media afgelopen weken? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Update van vanavond
Dat ru dat bridgehead niet weg krijgt, blijft opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:17
RoD schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:45:
Update van vanavond
[Embed] Dat ru dat bridgehead niet weg krijgt, blijft opvallend.
Tja, als je met een pantservoertuig je eigen troepen overhoop knalt zul je de vijand niet snel verslaan. :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ru blijft maar counteraanvallen doen, en blijft falen. Geeft hoop dat er aan russische kant veel verliezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De Russen hebben natuurlijk hetzelfde probleem, namelijk dat ze door de mijnenvelden moeten om een tegenaanval uit te kunnen voeren.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Zou mooi zijn als ze er toch wat hebben geraakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

user109731 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:05:
[Twitter]
[Twitter]
Zou mooi zijn als ze er toch wat hebben geraakt...
Lijkt er wel op, dit komt van de russen zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:40
RoD schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:04:
[...]

[Embed]
De helikopters zijn best een probleem in de aanval van Oekraïne. Als ze niet meer veilig zijn in Berdyansk dan moeten ze een ander vliegveld opzoeken om te tanken en te stallen.. minder effectieve vliegtijd om vanachter het front aanvallen uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dangerousp schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:14:
[...]

De helikopters zijn best een probleem in de aanval van Oekraïne. Als ze niet meer veilig zijn in Berdyansk dan moeten ze een ander vliegveld opzoeken om te tanken en te stallen.. minder effectieve vliegtijd om vanachter het front aanvallen uit te voeren.
Zeker. Dus ik hoop dat dit positieve effecten gaat hebben op de offensieve opties van UA.

Verder, een nieuwe dag, met nog steeds een intact bridgehead
En de afleidingsmanoeuvre lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

dangerousp schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Dat zag je idd ook al met de Ka-52's die vanaf Berdiansk opereerden.
Die hadden daar vandaan al external fuel tanks nodig om meer tijd zinnig aan het front te besteden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:23:
[...]

Dat zag je idd ook al met de Ka-52's die vanaf Berdiansk opereerden.
Die hadden daar vandaan al external fuel tanks nodig om meer tijd zinnig aan het front te besteden.
Als dat zo is, dan staan ze in principe nergens veilig, lijkt mij? Om ze operable te houden is het vereist om ze op een vliegveld te zetten dat UA zou kunnen raken. En doorgaans heeft UA snel door waar ru de boel parkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De helikopters waren een tijd geleden al zichtbaar op satellietbeelden van de luchthaven in Berdyansk. Als wij dat kunnen zien, dan UA al helemaal. Dergelijke strikes zaten er aan te komen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fyhr7wzWIAAYj48?format=jpg&name=large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 15:19
XWB schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:00:
De helikopters waren een tijd geleden al zichtbaar op satellietbeelden van de luchthaven in Berdyansk. Als wij dat kunnen zien, dan UA al helemaal. Dergelijke strikes zaten er aan te komen.
Is wel wat tricky, je moet er een dure Storm Shadow (Of Trochka-U?) op af sturen, en een helikopter is geen statisch object. Hoe real-time kunnen ze kijken of de heli's er staan, en die raketten hebben op die afstand ook een behoorlijke tijd in vlucht. En dat zijn dure missers als de heli's net op pad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SiErRa schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:08:
[...]
Is wel wat tricky, je moet er een dure Storm Shadow (Of Trochka-U?) op af sturen, en een helikopter is geen statisch object. Hoe real-time kunnen ze kijken of de heli's er staan, en die raketten hebben op die afstand ook een behoorlijke tijd in vlucht. En dat zijn dure missers als de heli's net op pad zijn.
Het zit net buiten de Himars range, en daarom parkeren de Russen ze ook daar.

Fallbacks worden Taganrog of Dzankoi als ze in Berdiansk niet meer veilig staan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
SiErRa schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:08:
[...]

En toch lijkt het vanochtend gebeurd te zijn, zie user109731 in "Zaporizhzhia front + de Krim"

Ik denk dat Oekraïne gewoon een goed moment uitkiest, bijvoorbeeld wanneer de helikopters moeten bijtanken en munitie inladen.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 30-06-2023 11:16 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 15:19
XWB schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:16:
[...]

En toch lijkt het vanochtend gebeurd te zijn, zie user109731 in "Zaporizhzhia front + de Krim"

Ik denk dat Oekraïne gewoon een goed moment uitkiest, bijvoorbeeld wanneer de helikopters moeten bijtanken en munitie inladen.
Snap ook wel dat ze het risico durven te nemen, omdat de heli's problemen geven bij het offensief. Ik begin wel het idee te krijgen dat UK zijn hele voorraad van de Storm Shadows heeft geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blijkbaar 1 storm shadow onderschept bij Berdiansk:

en nog een filmpje omdat het kan :)

de 'some' is misschien 1 en de 6 zou ik ook niet zo snel geloven ;)

[ Voor 70% gewijzigd door YakuzA op 30-06-2023 12:38 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Das een aardige klap:

https://nitter.nl/NOELreports/status/1674740356833837058#m

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 30-06-2023 14:01 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:25

_Eend_

🌻🇺🇦

Een bijzondere doelkeuze voor een Iskander, maargoed, het is nu voor de verandering eens een militair doelwit zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
XWB schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:16:
[...]

Ik heb niet het idee dat de heli's vernietigd zijn :/ . Tenminste, ik kan het niet opmaken uit de tweets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

asing schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:11:
[...]

Ik heb niet het idee dat de heli's vernietigd zijn :/ . Tenminste, ik kan het niet opmaken uit de tweets.
ik zie ook geen helicopters bij de doelwitten staan:
https://www.ukrinform.net...depot-near-berdiansk.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ondersteunende faciliteiten uitschakelen is een stuk minder lastig qua timing en precisie en zorgt er, mede omdat je ook laat merken dat die helikopters daar niet veilig staan, natuurlijk alsnog wel voor dat ze die elders (verder van het front) moeten stationeren, waardoor ze hopelijk minder effectief gaan zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Orion84 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:03:
Ondersteunende faciliteiten uitschakelen is een stuk minder lastig qua timing en precisie en zorgt er, mede omdat je ook laat merken dat die helikopters daar niet veilig staan, natuurlijk alsnog wel voor dat ze die elders (verder van het front) moeten stationeren, waardoor ze hopelijk minder effectief gaan zijn.
Ik heb liever dat ze die helicopters aan puin schieten dan dat ze een eindje verder gezet moeten worden. Dat laatste is alleen maar lastig voor de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:43
Uit eerdere twitter berichten zag je al dat Oekraine vooral op de piloten aan het mikken was en niet zozeer op de helikopters :
RoD schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:04:
[...]

[Embed]
'They aim at personel' En de 'it could have been worse' aan het eind geeft wel aan dat er ook echt iets geraakt is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een nieuwe dag, een nieuwe bridgehead update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:40
RoD schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:16:
Een nieuwe dag, een nieuwe bridgehead update
[Embed]
Bijna al het nieuws over het bruggenhoofd komt van de Russische kant. Ik ben benieuwd hoe de Oekraïne het omschrijft. Is slight succes optimistisch of pessimistisch..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:26

Bereken je warmteverlies

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste