Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vanuit RU units berichten dat de 1e linie gepasseerd is bij Robotyne:

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De eerste linie is dan ook niet bedoeld om lang stand te houden in dit systeem van de Russen. (WO1 stijl) Maar binnen 24 uur is alsnog snel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[Twitter: https://twitter.com/parrot_soldier/status/1666760851938848768]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyGGKWIWIAIhF6G?format=jpg&name=medium
Begint er steeds meer op te lijken dat dit de belangrijkste aanvalsrichting wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aanvulling van nog een russische bron
Fingers crossed dat UA vandaag door de verdediging breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:32:
De eerste linie is dan ook niet bedoeld om lang stand te houden in dit systeem van de Russen. (WO1 stijl) Maar binnen 24 uur is alsnog snel.
Dat kwam laatst nog aan bod bij Veldheren, de bedoeling is om de tegenstander gevangen te houden tussen de eerste en tweede linie. Benieuwd of Oekraïne nou ook vast komt te zitten tussen de linies.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor wat het waard is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het gaat door, wederom russische bron:
Dit is ten westen van Orikiv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:44
De Volkskrant heeft inmiddels ook e.e.a opgepikt:
https://www.volkskrant.nl...eopard-2-gezien~bdcd2124/

Achter een paywall, dus even wat relevante stukken:
Militaire analisten houden er rekening mee dat er vooral langs de zuidelijke linie tussen Kamjanske (aan de Dnipro-rivier) en Voehledar flink gevochten gaat worden. Bij een doorbraak op deze linie kan het Oekraïense leger mogelijk een opmars maken richting de bezette stad Melitopol en uiteindelijk ook een aanval inzetten op de Krim.
Het offensief is begonnen, zegt oud-commandant van de Nederlandse landstrijdkrachten Mart de Kruif. ‘Sterker nog, we kunnen zeggen dat we de beginfase van het offensief al voorbij zijn. In de afgelopen weken had Oekraïne al operaties diep achter het front om logistieke knooppunten uit te schakelen. Over de hele breedte van het front begint nu de volgende fase: de gevechten op en rond loopgraven.’

Bij de aanval van Oekraïne worden naar alle waarschijnlijkheid ook de nieuw geleverde westerse tanks ingezet. Donderdag publiceerde een pro-Russisch Telegram-kanaal enkele beelden van een Leopard 2-tank. Op de dronebeelden is een kolonne van vijf voertuigen te zien, waaronder twee Leopard 2-tanks. De legervoertuigen zijn woensdag ingezet nabij het plaatsje Orichiv in de provincie Zaporizja. De locatie van de beelden is geverifieerd en er zijn geen aanwijzingen dat er met de beelden is geknoeid.
Oud-commandant De Kruif denkt een Leopard 2A4 te zien, maar durft dat niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bevestiging van UA-kant mbt de twee aanvalsrichtingen:
Blijf het toch vreemd vinden dat ze alles zo snel aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkstyle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06-2024
RoD schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:47:
[Twitter] Blijf het toch vreemd vinden dat ze alles zo snel aankondigen.
Zou de oorlog niet allang gewonnen zijn als Oekraine gewoon niks naar buiten bracht? niks over een offensief, of wanneer ze Leopards zouden inzetten, verassen is de beste aanval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
RoD schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:47:
[Twitter] Blijf het toch vreemd vinden dat ze alles zo snel aankondigen.
als ze op twitter melden dat ze begonnen zijn zullen de Russen dat echt onderhand wel door hebben. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:34

_Eend_

🌻🇺🇦

walkstyle schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:34:
[...]

Zou de oorlog niet allang gewonnen zijn als Oekraine gewoon niks naar buiten bracht? niks over een offensief, of wanneer ze Leopards zouden inzetten, verassen is de beste aanval?
De informatieoorlog is minstens net zo belangrijk als de oorlog op de grond. UA doet dat heel goed, met een complete informatiestilte schieten ze niets op, ze moeten de oorlog 'levend' houden bij het thuisfront en de bondgenoten om de steun voor deze oorlog hoog te houden.

Al die geruchten over een offensief kunnen ook verwarring zaaien bij de Russen, want ze zien aanvallen op verschillende plekken maar weten niet waar en wanneer het offensief start.

Sowieso, wanneer er een roedel Leopards en Challengers door de Russische linies heen slaat weten de Russen ook wel hoe laat het is. Bovendien is het lastig om (grote) troepenverplaatsingen verborgen te houden, zeker in deze tijd. En OSINT (social media, nieuws, etc) zal vast niet de enige bron van inlichtingen zijn. Complete radiostilte zou voor UA alleen maar nadelig zijn imo.

offtopic:
Verassen is meestal niet goed, verrassen wel :P

[ Voor 20% gewijzigd door _Eend_ op 08-06-2023 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dit is een primaire aanval. Hoe weet ik dit, nou Leopard 2 tanks zijn gesignaleerd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyHDkO1WAAEktkD?format=jpg&name=large

En eentje is geraakt. -O-
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/946282910988783637/1116401370346573924/image.png?width=1920&height=837

Lijkt erop dat de vlammen uit de toren kwamen. Dus het munitie rek. Gelukkig is dat wel gescheiden van de bemanning. Die kunnen dus nog leven en de tank zou in theorie nog te repareren kunnen zijn. Maar voor nu is het een Leopard2A4 minder. Iets dat natuurlijk de komende uren of zelfs dagen, constant in propaganda te zien zal zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:08
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:36:

[...]

Lijkt erop dat de vlammen uit de toren kwamen. Dus het munitie rek. Gelukkig is dat wel gescheiden van de bemanning. Die kunnen dus nog leven en de tank zou in theorie nog te repareren kunnen zijn.
Dit wil ik op zich nog wel even uitlichten, want dat wordt nog wel eens vergeten, geloof ik. Een deel van het voordeel van dit nieuwere materieel is ook gewoon dat het bij een voltreffer lang niet altijd gelijk permanent gesloopt is.

En misschien nog belangrijker: de overlevingskansen van de crew liggen veel hoger dan bij dat oude Soviet-spul. Dat wil zeggen dat er minder slachtoffers vallen, dus later weer inzetbaar in ander of gerepareerd materieel, minder attrition in de Navo-getrainde brigades en meer mannen en vrouwen die later weer thuis komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walkstyle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-06-2024
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:36:

En eentje is geraakt. -O-
[Afbeelding]

[Embed]
[Twitter]
Lijkt erop dat de vlammen uit de toren kwamen. Dus het munitie rek. Gelukkig is dat wel gescheiden van de bemanning. Die kunnen dus nog leven en de tank zou in theorie nog te repareren kunnen zijn. Maar voor nu is het een Leopard2A4 minder. Iets dat natuurlijk de komende uren of zelfs dagen, constant in propaganda te zien zal zijn.
Jammer zo weinig informatie, mijn vragen die in me opkomen:
- Heeft die hiervoor nog succes geboekt?
- Hoe hebben ze de Leopard neergehaald?
- Wat is de schade, wellicht kon die nog rijden?

Hopelijk horen we dit allemaal later nog, hoeveel Leopards heeft Oekraine nu eigenlijk? (+ wat nog komt deze/volgende maand?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
Is iets uit Berdyansk het Zaporizhzhia front?

[Twitter: https://twitter.com/Roadster1978/status/1666904082458501131]

Videos en filmpjes in de tweet, de Russische logistiek wordt hard geraakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RHoU0OimiQjtEpXpgVuguHqc-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIey2KHTbzp5Fdy42T3bnldX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door asing op 08-06-2023 23:38 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:42
walkstyle schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 20:41:
[...]

Jammer zo weinig informatie, mijn vragen die in me opkomen:
- Heeft die hiervoor nog succes geboekt?
- Hoe hebben ze de Leopard neergehaald?
- Wat is de schade, wellicht kon die nog rijden?

Hopelijk horen we dit allemaal later nog, hoeveel Leopards heeft Oekraine nu eigenlijk? (+ wat nog komt deze/volgende maand?)
Hoewel een westerse tank betreft blijft het "1" tank. Er zullen er echt wel meer gesloopt worden de komende maanden. Als er een t72 kaput gaat zijn deze vragen ook niet relevant. Probeer niet te focusen op ohjee leopard kapot dat is echt mega erg, Dit ga je de komende maanden nog wel meer zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De nachtelijke summary:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

asing schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 23:36:
Is iets uit Berdyansk het Zaporizhzhia front?
Wmb wel, want het is met elkaar verbonden. UA pusht op het Zapo front en probeert ondertussen aanvoerlijnen te blokkeren, en Berdyansk is daar onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Wmb wel, want het is met elkaar verbonden. UA pusht op het Zapo front en probeert ondertussen aanvoerlijnen te blokkeren, en Berdyansk is daar onderdeel van.
wmb is het voornamelijk omdat Berdiansk in de 'provincie' Zaporizhzhia ligt :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:42:
[...]

wmb is het voornamelijk omdat Berdiansk in de 'provincie' Zaporizhzhia ligt :)
Het gaat lichtelijk richting een metadiscussie, dus hierna houd ik er over op, maar wmb is het minder interessant wat de grenzen van de oblast zijn, en interessanter welke plaatsen verband houden met welk front. Ik kijk vooral naar welke plaatsen bijdragen aan de push richting het zuiden, om de landbrug met de Krim af te sluiten.

Vanaf de stad Donetsk wordt dat weer een ander verhaal.

In plaatjesvorm wat ik bedoel, met in het groen de belangrijkste aanvalsroutes van UA vs de aanvoerlijnen van rusland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltO_SsKBwHcqdKOeytSB2kEXBkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViXaXZXc1Jf74yW3Nl44zUKv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ze zijn iig geolocated aan de noordzijde van het dorp.
Toch weer opvallend dat dit soort beelden uitkomen. Dit is of een grote fout, of het zijn al oude beelden en UA is al verder opgerukt. Er zijn geruchten dat UA het dorp al controleert, dat zou betekenen dat de russen het toch al weten, dus dan kan je deze beelden plaatsen.

Afwachten dus maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bonus:
[Twitter: https://twitter.com/markito0171/status/1667120995595845633?t=VNq--601I-57zw_anbANfg&s=19] Als dit nou overal gebeurt, zijn we gauw klaar.

Voor de duidelijkheid, dit was dus een paar dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Moet zeggen dat ik het wel erg netjes vind dat Deepstatemap nog geen weergaves geeft van verschuivingen ivm opsec:
https://deepstatemap.live/en#11/47.5531/35.9706

Jammer voor ons, maar wel beter als het niet overduidelijk zo op een kaartje te vinden is.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 12:56

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

RoD schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:40:
[Embed] Ze zijn iig geolocated aan de noordzijde van het dorp.
Wat ik mij afvraag, hoe zijn deze beelden in vredesnaam geschoten? De camera beweegt wel heel erg goed met de soldaat mee, alsof je een third person shooter aan het spelen bent... Deze techniek heb ik nog niet eerder gezien. het doet mij zelfs twijfelen of de beelden wel echt zijn.

Nogmaals kijkend, dat ding op zijn helm zal allicht een drone aansturen die de exacte bewegingen van de 'pointer' op zijn helm volgt ofzo? Ik doe hier een volslagen aanname.
- dank je @Orion84, dat verklaart het één en ander :) Geen achtervolgende drone dus, maar nog niets iets geavanceerder.

[ Voor 20% gewijzigd door Freakertje op 09-06-2023 15:31 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Freakertje schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:27:
[...]

Wat ik mij afvraag, hoe zijn deze beelden in vredesnaam geschoten? De camera beweegt wel heel erg goed met de soldaat mee, alsof je een third person shooter aan het spelen bent... Deze techniek heb ik nog niet eerder gezien. het doet mij zelfs twijfelen of de beelden wel echt zijn.
360° camera op zijn helm, die er automatisch zo'n beeld van maakt waarbij je de mount van de camera niet meer ziet.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 09-06-2023 15:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Let op, slechts één bron (Noelreports) die ik heb gevonden die hier melding van maakt en zijn bron wordt er niet bij vermeld. Het lijkt op die paniekzaaiende Russen in hun Telegram channels. Om die reden drop ik de bron hier ook nog niet rechtstreeks, omdat ik het nog niet voldoende vertrouw.

De melding is dat het UA 10th Army Corps in beweging zou zijn gekomen richting de Robotyne-Verbove linie (ZZO van Orikhiv). Mogelijk gaan we morgen dus meer horen vanaf die plek. Mogelijk was het weer Russische 'Intelligence'. Tijd zal het leren. Ik doe het bericht nu af als 'misschien is daar nu iets gaande waar we morgen aandacht voor hebben'.

Wie meer info/bronnen heeft, vul vooral aan / sabel dit gerucht vooral neer ;)

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Freakertje schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:23:
De melding is dat het UA 10th Army Corps in beweging zou zijn gekomen richting de Robotyne-Verbove linie (ZZO van Orikhiv).
Dat is een reservebrigade, is dat goed of slecht nieuws?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:04
XWB schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:43:
[...]

Dat is een reservebrigade, is dat goed of slecht nieuws?
Dat is normaal. De frontlinie (ingezette) zijn al bezig, reserve troepen zijn nodig om een overwicht te creëren. Goed of slecht nieuws is afhankelijk van het resultaat van een eventuele aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:32
In veldheren zeiden ze laatst in de trant van : met je reserves creeër je lokaal overwicht en win je een slag / de oorlog.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Reporting from Ukraine bevestigd een soort van de claim van gisteren. Hij loopt altijd wel wat achter op de feiten, maar dit is een nieuwe indicatie van wat er gaande is. Ik begin al wat meer vertrouwen te krijgen in 'dit verhaal'.

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UA blijft doorgaan met langeafstandsaanvallen in het achtergebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nie per se veel nieuws, maar ik vind dit altijd wel een prettige mapmaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Het lijkt erop dat UA Robotyne al voorbij is:

[Twitter: https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1667549792547885056]

Twitteraar Guido gaat zover door te stellen dat ze al bij Tokmak zijn en 25 km zijn doorgedrongen.

Nu is Guido niet de betrouwbaarste bron (*kuch*) maar als dit klopt dan denk ik dat we van een snel succes mogen spreken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

asing schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:29:

[Twitter]

Twitteraar Guido gaat zover door te stellen dat ze al bij Tokmak zijn en 25 km zijn doorgedrongen.

[Twitter]

Nu is Guido niet de betrouwbaarste bron (*kuch*) maar als dit klopt dan denk ik dat we van een snel succes mogen spreken.
Mja, ik heb het ook voorbij zien komen, maar besloot het niet te posten. Pas als meer kanalen het posten, dan wordt het mijns inziens geloofwaardig. Het zou zogenaamd van russische Telegram-kanalen komen plus wat gesprekken met UA-soldaten. Dat laatste geloof ik sowieso niet, ivm opsec. Althans, zo'n repost-kanaal zou dan heus niet de eerste zijn die dit nieuws bracht.

Desalniettemin hoop ik dat het klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Update, Def Mon zegt er het volgende over:
Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:35
(Edit: Die Guido) Klinkt als een aandachttrekker die die tweet over de 2e linie ten zuiden van tokmak heeft gelezen, wat waarschijnlijk de 2e linie in het zuiden in de richting van tokmak betekende.

[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 10-06-2023 17:58 ]

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dit soort berichten zal je nu weer zien opduiken als 'zie je wel, Oekraine liegt net zo hard' terwijl het een gast op zolder is met een te actieve fantasie. Die ook al keer op keer is gewezen hierop maar gewoon doorgaat en met z'n claims steeds weer een massa nieuwe mensen ertoe brengt het te delen. Want er is een grote honger naar berichten dat Rusland verslagen is, iets dat we (bijna) allemaal willen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:29:

[Twitter]
Deze tweet is verwijderd helaas.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Nou, niks helaas, want voor zover ik (en anderen hierboven ook al) kon beoordelen, was er geen ruk van waar :/ Ik was na een lange dag vrijwilligerswerk buiten inderdaad niet scherp genoeg dat dit niet over Guido, maar over Maks 23 ging. Excuus @Apache4u . Dus m.b.t. die tweet van Guido:
Er schijnt hier wel een hoop te gebeuren, maar dat er dan ook gelijk wonderen gebeuren, dan zou ik inderdaad eerst meerdere bronnen willen hebben die hetzelfde roepen, liefst met bewijs. Tot die tijd: niet te stellig zijn, anders ben je zo je geloofwaardigheid kwijt (behalve dan bij mensen die alles voor zoete koek slikken).

[ Voor 76% gewijzigd door Freakertje op 10-06-2023 19:24 ]

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

MrOleo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:57:
(Edit: Die Guido) Klinkt als een aandachttrekker die die tweet over de 2e linie ten zuiden van tokmak heeft gelezen, wat waarschijnlijk de 2e linie in het zuiden in de richting van tokmak betekende.
Guido is een zelfverklaarde voormalig AIVD agent. De AIVD zegt hem niet te kennen, en ik geloof de AIVD wel. Want iemand die ooit bij zo'n club heeft gewerkt is meestal wat voorzichtiger en subtieler, breed uitmeten dat je bij de AIVD hebt gewerkt is not done in dat wereldje, tenzij je een redelijk publieke functie had. Woordvoerder of directeur ofzo.

Alleen al daar om zou ik zijn tweets lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Freakertje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:03:
Nou, niks helaas, want voor zover ik (en anderen hierboven ook al) kon beoordelen, was er geen ruk van waar :/ Er schijnt hier wel een hoop te gebeuren, maar dat er dan ook gelijk wonderen gebeuren, dan zou ik inderdaad eerst meerdere bronnen willen hebben die hetzelfde roepen, liefst met bewijs. Tot die tijd: niet te stellig zijn, anders ben je zo je geloofwaardigheid kwijt (behalve dan bij mensen die alles voor zoete koek slikken).
Als je goed oplet zie je dat ik de tweet van Maks 23 quote. Die schrijft over Robotyne. Als jij me kunt aanwijzen waar anderen hierboven vertellen dat die tweet onzin bevat, graag. Met “helaas” bedoel ik uiteraard dat het jammer is dat de tweet verwijderd moest worden ivm foutieve informatie. Niet dat ik het jammer vind dat tweets met foutieve informatie verwijderd worden. Ik dacht dat dat wel duidelijk was.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Zie thread voor meer. Flinke explosie, die hebben ze goed geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zuidelijk en westelijk van Lobkove:

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Uitschakeling van een Russische colonne:

Het waren blijkbaar versterkingen:

[ Voor 32% gewijzigd door XWB op 11-06-2023 01:29 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Updates van het front:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FySapwoWAAIqzJY?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FySZmrYXwAInoNE?format=jpg&name=small

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blahodatne hoogst waarschijnlijk bevrijd:
Afbeeldingslocatie: https://nitter.nl/pic/orig/media%2FFyVOaXGXoAI8-Sj.jpg
https://deepstatemap.live/en#11/47.7940/36.8231

[ Voor 36% gewijzigd door YakuzA op 11-06-2023 12:06 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het tempo lijkt er nu goed in te zitten, we zien berichten elkaar relatief snel opvolgen, sneller dan in de eerste dagen van het counteroffensief. Dat lijkt de geruchten te ondersteunen dat de eerste en mogelijk tweede defensielinies in de Tokmak-richting zijn gevallen. Allemaal nog premature conclusies natuurlijk, maar wetende dat het begin het zwaarst is, en als je een eerste gat in de verdediging hebt geslagen het makkelijker wordt, lijken de berichten dit te ondersteunen.

Bemoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook interessant:
Dit was waarschijnlijk dus gisteren al.

Edit: en Storozheve is waarschijnlijk ook bevrijd. Als je op de map kijkt dan kunnen de russen dat sowieso niet houden, maar russische bronnen hebben het zelf ook al aangegeven:
[Twitter: https://twitter.com/Militarylandnet/status/1667813487291031552]

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 11-06-2023 12:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Er is ook een video van de bevrijding van Blagodatne:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

russische oorlogsblogger:
De ontwikkelingen van de afgelopen 48h geven me weer Kharkiv offensive vibes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Ten westen van de frontlinie wordt ook vooruitgang geboekt, ik vermoed dat Oekraïne langs de rivier wil oprukken om de flanken te beschermen.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ltohka1yvc5b1.jpg
https://www.reddit.com/r/...ainian_gains_in_the_west/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:27:
Ten westen van de frontlinie wordt ook vooruitgang geboekt, ik vermoed dat Oekraïne langs de rivier wil oprukken om de flanken te beschermen.

[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/...ainian_gains_in_the_west/
Vermoed dat daar RU zal terugvallen naar de linies bij Vasilivka/Pidhirne.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nice :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyWJt4VWAAAwWvX?format=jpg&name=medium
Gepost door Igor Girkin (het Twitter-account, niet de oorlogscrimineel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm er lijkt een tweede explosie te zijn. Edit, even deze post een beetje opschonen.

Dus, twee explosies waarschijnlijk :) Eentje in de buurt van Melitopol, en eentje in de buurt van Kerch, waarbij beide de aanvoerroutes van/naar de Krim blokkeren.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 11-06-2023 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beelden van Neskuchne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Ook opmerkelijk: Blahodatne (en dus wellicht ook Neskuchne) zijn bevrijd door troepen die geen onderdeel zijn van de offensieve brigades.

Wat betekent dat precies, voeren deze brigades geen offensieve acties uit dan?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:55:
Ook opmerkelijk: Blahodatne (en dus wellicht ook Neskuchne) zijn bevrijd door troepen die geen onderdeel zijn van de offensieve brigades.

[Twitter]

Ik interpreteer dit als: deze brigade maakt geen onderdeel uit van de speciaal getrainde brigades voor het counteroffensief. Met andere woorden, die houdt Oekraïne nog achter de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Twitter]

De ‘offensieve brigades’ zijn die 9 nieuwe.
Verder betekent het niet echt iets.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kleine update, weer van russische bron
[Twitter: https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1667926622383620098]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyWqatHXoAMxPYA?format=jpg&name=medium
UA staat dus alweer zuidelijker.

Wat ik al zei, Kharkiv vibes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45

[Twitter]

Het is ook gewoon een switch in modus van defensief naar offensief (kan ook zijn non-defensief), dus opportunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:58
FlowSnake schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:16:
[...]

Het is ook gewoon een switch in modus van defensief naar offensief (kan ook zijn non-defensief), dus opportunity.
Kan ook gewoon clean-up crew zijn, of bewegende defensieve linies achter de offensieve troepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:05
Sir_Lion schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:39:
[...]

Kan ook gewoon clean-up crew zijn, of bewegende defensieve linies achter de offensieve troepen.
Zoiets zal het wel zijn. Ik verwacht dat het vooral wordt benoemd om aan te geven dat dit troepen zijn die dit stuk onder controle zullen houden, maar dat het geen troepen zijn die door zullen pushen naar het volgende dorp.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:15

rapture

Zelfs daar netwerken?

[Twitter]

Als een ordinaire Oekraïense brigade terrein kan winnen (tegen een snelheid dat voor de russen onvoorstelbaar is), laat staan wat er gebeurt als de speciaal getrainde brigades los gelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:32
rapture schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:23:
[...]

Als een ordinaire Oekraïense brigade terrein kan winnen (tegen een snelheid dat voor de russen onvoorstelbaar is), laat staan wat er gebeurt als de speciaal getrainde brigades los gelaten worden.
Niet perse, kan zijn dat de offensieve brigade al verder doorgetrokken is en (meeste) Russen dit gebied al verlaten hebben.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UA claimt Makarivka te hebben ingenomen. Dat is net wat zuidelijker dan Blahodatne. Tempo zit er goed in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Def Mon merkt op dat er geen schoten hoorbaar zijn in die video van Blahodatne, vermoedelijk omdat de AFU al verder opgerukt is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Nu ook met een Oekraïense vlag:

[ Voor 53% gewijzigd door XWB op 11-06-2023 19:59 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
Denk dat de radiostitle nu wel aardig voorbij is gezien de vele updates die er nu van het front komen. Begint er nu positief uit te zien.

Er zijn ook beelden van een drone operator vrij gegeven die na het raken van een doelwit even zijn emoties laat gaan.

Mooi om te zien hoe het counter offensief vanuit alle kanten nu opbloeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Samenvatting van de afgelopen 24 uur, waarbij we informatie waarschijnlijk vertraagd hebben binnengekregen. Levadne lijkt nu wat steviger bevestigd te zijn als bevrijd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyXB76FWIAEczUu?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Iemand een idee wat het doel van het Velyka Novosilka front zou kunnen zijn? Van daaruit gaat de AFU niet richting Tokmak neem ik aan, maar welke grote stad ligt wel op die route?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
XWB schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:22:
Iemand een idee wat het doel van het Velyka Novosilka front zou kunnen zijn? Van daaruit gaat de AFU niet richting Tokmak neem ik aan, maar welke grote stad ligt wel op die route?
Je moet niet in steden denken, maar in militaire doelen. Aangezien er niets in de buurt is, zou ik denken dat het alleen zorgt voor afleiding en het nog dunner spreiden van troepen zodat ergens een zwakke plek ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 10:28
XWB schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:22:
Hoe is de ligging van die regio? Als het hoog en droog ligt, dan kan het vooral voor tactische doelen dienen. Waar de Russen vooral op dorpjes en steden focussen, want dat rapporteert beter aan het hoger management, werd er van de week in Reporting from Ukraine uitgelegd dat Oekraïne liever focust op hoger gelegen grond om betere posities te veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 16:40
En daarnaast: De steden zijn alleen maar interessant omdat het logistieke knooppunten zijn op de landbrug naar de Krim en het bezette deel van Cherson (oblast). Wanneer het lukt de zee van Azov te bereiken zonder dat soort bolwerkjes tegen te komen, dan verliezen ze hun militaire nut (want hoeveel logistiek blijft er nog over zonder verbinding met Rusland) zonder dat je er een (gevaarlijke) bestorming voor nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

rapture schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:23:
[...]

Mwa, ik zou die ‘ordinaire brigade’ met 9 jaar gevechtservaring niet onderschatten.
Tov de nieuw gevormde brigades die ‘alleen’ een paar maanden training hebben geeft dat wel iets extra’s denk ik? :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Russian lines continue to fall apart. The town Storozheve as well as Levadne have been liberated. Ukrainian forces already hammering Russian troops in Makarivka and Urozhaine.

With this situation unfolding it is likely that there is no serious Russian presence at Novodarivka and Rivnopil, unless they want to be encircled.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3F_CoPILGfZ0YnlAwnjJswnjIt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PesiqEM2xowhc8UoXmAUWkD7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door asing op 11-06-2023 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/parrot_soldier/status/1667979093147525120?s=20] UA gaat door met aanvallen op de russische aanvoer en versterkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
RoD schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:59:
[Embed] UA gaat door met aanvallen op de russische aanvoer en versterkingen.
https://twitter.com/NOELr.../1667988523457101824?s=20
Gaat er heftig aan toe, niet voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:15

rapture

Zelfs daar netwerken?

YakuzA schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:03:
[...]

Mwa, ik zou die ‘ordinaire brigade’ met 9 jaar gevechtservaring niet onderschatten.
Tov de nieuw gevormde brigades die ‘alleen’ een paar maanden training hebben geeft dat wel iets extra’s denk ik? :)
The 68th Jaeger Brigade "Oleksa Dovbush" (Ukrainian: 68-ма окрема єгерська бригада імені Олекси Довбуша) is a brigade of the Ukrainian Ground Forces formed in 2022.[2]
Wikipedia: 68th Jaeger Brigade (Ukraine)
Opgericht op April 8, 2022 om precies te zijn. Dat is geen oude eenheid die al 9 jaren gevochten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Wargonzo maakt zich serieus zorgen......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIeEfyqruuF1xeyHFJZmYFDnrx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cN2REqx69hXx7mkcLJbZurlH.jpg?f=fotoalbum_large

Deepstate map voor duiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76cq7N6u8bRt8iF0yXHOBWskXXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LghUvv90glAlBfu9JlY5UqZq.png?f=fotoalbum_large

Ik weet natuurlijk niet wat Wargonzo weet, maar over het algemeen zijn Russische milbloggers wel correct als het om hun verlies gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

onkl schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:02:
En daarnaast: De steden zijn alleen maar interessant omdat het logistieke knooppunten zijn op de landbrug naar de Krim en het bezette deel van Cherson (oblast). Wanneer het lukt de zee van Azov te bereiken zonder dat soort bolwerkjes tegen te komen, dan verliezen ze hun militaire nut (want hoeveel logistiek blijft er nog over zonder verbinding met Rusland) zonder dat je er een (gevaarlijke) bestorming voor nodig hebt.
An sich hoef je die nog niet eens te bereiken. Wanneer je Rozivka, Bilmak of ergens ertussen weet te geraken, dan heb je de spoorverbinding al afgesneden, samen met één van de twee directe (snel)wegen van oost naar west. Dan maak je het de Russen ook al wat lastiger mee.

Maar misschien vonden ze het ook wel gewoon een vervelende naar het noorden uitstekende puist in het langgerekte front. Allicht komen we het wel nooit te weten waarom precies daar.

Edit - Zoals in deze post het plaatje van de Russische verdediging laat zien, kent dit gebied ook een beperkte fortificatie. Pas na Staromlynivka hebben ze één serieuze verdedigingslinie opgetuigd. En laat nu net stomtoevallig net ten zuidoosten daarvan die dam zijn opgeblazen. Toeval? Of begonnen de Russen hem te knijpen?

[ Voor 19% gewijzigd door Freakertje op 12-06-2023 00:20 ]

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Eerste beeld uit Storozheve:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyZmYhCX0AEwVKu?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/NOELreports/status/1668133287762571264

En een video:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:32
Freakertje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:02:
[...]

Edit - Zoals in deze post het plaatje van de Russische verdediging laat zien, kent dit gebied ook een beperkte fortificatie. Pas na Staromlynivka hebben ze één serieuze verdedigingslinie opgetuigd. En laat nu net stomtoevallig net ten zuidoosten daarvan die dam zijn opgeblazen. Toeval? Of begonnen de Russen hem te knijpen?
Inderdaad, meeste defensive lines liggen zuidelijker Bron. Ben benieuwd of ze dat richting Bilmak gaan of wat anders. Toch maar hoogte kaartje er maar weer bijhalen, ze gebruiken dat wel echt in hun voordeel:

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Novodarivka is bevrijd idd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyaKhbPXsAA6QQG?format=png&name=900x900

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En dat betekent natuurlijk dat de AFU alweer zuidelijker staat. Alle ogen vandaag op Staromlynovka,waar de russen een verdedigingslinie hebben. Sommige russische bronnen melden al dat er gevochten wordt. Fingers crossed dat ze die pakken zonder veel te verliezen.

Edit, de linies lijken iets ten zuiden van het dorp te zitten volgens de kaart van Nathan Ruser. https://nrg800.users.eart...iew/russianfortifications

Mochten die worden doorbroken geeft het de optie om door te stoten naar Mariupol of Tokmak/Melitopol vanaf de flanken aan te vallen.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 12-06-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mbt de gevechten, bekende russische milblogger meldt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:57:
Mbt de gevechten, bekende russische milblogger meldt:
[Embed]
staromylnivka ligt echt een flink stuk zuidelijker:
https://deepstatemap.live/en#12/47.7339/36.8184

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, eerst Staromaiorske, ik was even in de war met de namen. Daar wordt dus gevochten, maar russen melden al over advances naar Staromlynivka. De vraag is of het klopt, maar het is niet onmogelijk als de russen zich terugtrekken naar de verdedigingslinie bij Staromlynivka.

Ik ben benieuwd, gedurende de dag zal het wel duidelijker worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Ja, eerst Staromaiorske, ik was even in de war met de namen. Daar wordt dus gevochten, maar russen melden al over advances naar Staromlynivka. De vraag is of het klopt, maar het is niet onmogelijk als de russen zich terugtrekken naar de verdedigingslinie bij Staromlynivka.

Ik ben benieuwd, gedurende de dag zal het wel duidelijker worden.
Jup. Zullen het zien, kunnen daar natuurlijk ook gewoon Russen zijn die op elkaar schieten.
3e linie heeft vast instructies om iedereen neer te schieten die terug trekt.

Zo te zien is Rivnopil ook een kwestie van tijd, de enige doorgaande weg daaruit is naar Staromaiorske, dat nu al onder vuur ligt.
Als ze daar niet terug trekken zijn ze defacto omsingeld als ze niet over open velden heen willen vertrekken.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 12-06-2023 11:18 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 13:13
Als ze daar bij heorhiivka door de verdedigingslinie breken dan gaan de flood gates echt open. Dan kun je honderden voertuigen naar binnen rushen en een gigantische pincer movement doen om zo goed als het volledige zuiderlijke front van achteren aan te vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dimitri heeft het bericht van WarGonzo vertaald. Het gaat dus om de direction, niet het dorp zelf (vooralsnog)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyaU3wbX0AA3vdq?format=png&name=900x900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:13
RoD schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:29:
Dimitri heeft het bericht van WarGonzo vertaald. Het gaat dus om de direction, niet het dorp zelf (vooralsnog)
[Afbeelding]
Vooral die laatste alinea zou weleens doorslaggevend kunnen zijn. De informatie naar de hogere legerleiding is bagger, tel daarbij op dat het hele hoofdkwartier ook is opgeblazen en de chaos is (hopelijk) compleet.

Ik hoop daadwerkelijk dat niemand die lui kan en wil aansturen en dat het 1 grote chaos voor Rusland gaat worden. Dan kan RU lekker in zijn update schrijven dat alles prima verloopt totdat UA opeens aan de zee van Azov staat en heel het front oprolt (al zijn we zover nog lang niet).

Het zou wel een strak plan zijn als ze de Krim brug onder vuur nemen en zo snel mogelijk opblazen als ze zover gekomen zijn.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rene schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:35:
[...]
Het zou wel een strak plan zijn als ze de Krim brug onder vuur nemen en zo snel mogelijk opblazen als ze zover gekomen zijn.
Ik ben er nog niet zo uit wat het beste is.

Zolang de weg-brug beschikbaar is, kunnen ook de Russische burgers daar gewoon weg komen. Dat zal het vervolg weer 'makkelijker' maken.
Aan de andere kant geeft opblazen idd het voordeel dat er flink minder re-supply mogelijk is voor het leger.

(de rail-brug mogen ze in beide gevallen wel ASAP afschrijven, daar heb ik niet zoveel twijfel over.)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 12-06-2023 11:57 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog twee russische kaarten
Deze zijn al verouderd, want de meest recente bevrijdingen staan er niet op, maar het toont wel de aanvalsrichtingen van gisteravond.

Met de bevrijding van Novodarivka en vermoedelijk Levadne, blijft Rivnopil niet houdbaar voor de russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:54:
Nog twee russische kaarten
[Embed] Deze zijn al verouderd, want de meest recente bevrijdingen staan er niet op, maar het toont wel de aanvalsrichtingen van gisteravond.

Met de bevrijding van Novodarivka en vermoedelijk Levadne, blijft Rivnopil niet houdbaar voor de russen.
Rivnopil heeft volgens Google maps maar 1 grote uitgaande weg:
YakuzA in "Zaporizhzhia front + de Krim"
Die is dus idd onhoudbaar als UA al zo ver 'zuidelijk' is.

PSN

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste