Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:46:
[...]
Je zegt dat je liever met overheidsinstanties te maken wil hebben die gebonden zijn aan duidelijke regelgeving in plaats van te antwoorden op de vragen van je bank.
De topicstarter zei dit ook.
Dat lijkt me toch niet heel moeilijk te regelen als je dat echt wil?
Ik denk dat sommige mensen het echt verkeerd zien, terwijl ik ook begrijp dat die vragen vervelend zijn want het is 'jouw geld'
In principe ben je geen verdachte, maar de bank stelt je vragen.
Ik denk dat je antwoord redelijk naief is.. De betreffende transacties worden letterlijk "verdachte transacties" genoemd. Aangezien het mijn rekening nummer is, ben ik daarmee verantwoordelijk voor de verdachte transacties. Logischerwijs schept dat een werkveld waarin ik ook een potentiele verdachte ben in dit , danwel het vervolg, onderzoek.
Even een kleine
" what if..."
Als er uit het onderzoek komt dat mijn antwoorden als "zwak" worden beoordelijk, zullen de gegevens doorgestuurd worden naar de overheidsinstanties en ga ik van potentiele verdachte naar een verdachte.
Jij stelt voor om de vragen gewoon, naar waarheid, in te vullen. K, Wat als ik dat netjes doe. Ik maak printouts, dump mn CSV bestanden met transacties etc. , alle data gaat zo naar de bank. Stel, de bank vind 1 of andere airdrop die met een scam te maken heeft, of afkomstig is van een wallet die gelinkt wordt met Noord Korea. Of ik heb ERCs gekocht van een ICO die achteraf een scam bleek te zijn
**..
De bank zou er voor kunnen kiezen om deze transactie aan te melden bij de FUI en de DNB.
De FUI zal een onderzoek naar mij starten, en daarbij alle beschikbare data gebruiken. (lees; mijn gehele crypto history van 10+ jaar).
** = Ja, ik begrijp dat het gekke voorbeelden zijn, ik heb geen idee of ze waar zijn maar mijn punt is dat ik al 10+ jaar in Crypto zit en mijn gehele history zichtbaar wordt als ik alles stuur naar de bank.
Het bovenstaande kan misschien vergezocht overkomen, maar mijn punt is dat de bank deze twijfels niet weg neemt. Ze schieten met een groot kanon op een mug, en dreigen daarbij ook nog nog het opzeggen van de klant relatie zonder dat ze wijzen op de rechten van de klant. zoals bijv;
- Wat is de minimale tijdspan die noodzakelijk is? 1 maand? 1 Jaar? ( er bestaat ook nog niets als een verplichte bewaar termijn?)
- Ben ik verplicht om
alle data aan te leveren?
- Kan ik me ook beroepen op bepaalde rechten?
Begrijp me niet verkeerd, de bank is in dit geval de "messenger".
De regering is de gene die het braafste jongentje van de EU-klas wil zijn.
De regering zorgt voor deze enorme druk bij de banken dmv extreem hoge boetes
Wij, de simpele klanten van de bank, hebben wel een betere grip op onze zaken bij de bank. Wij kunnen onze rekening leeg maken bij de bank. Wij kunnen melkaar wijzen op de extreme gevaren van bijv een TMNL.
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:35:
[...]
En begrijp me niet verkeerd, als ze me dingen vragen, van mij mogen ze het weten. Het kost me hoogstens tijd. Ik vind het persoonlijk nogal typisch dat mensen wel 3 pagina's op tweakers kunnen schrijven over hoe onterecht het wel niet is en dat ze alles netjes hebben gedaan, maar niet op de vragen van de bank kunnen / willen antwoorden.
In mijn situatie is het geen kwestie van tijd.. in mijn situatie ben ik op zoek gegaan naar mijn rechten en plichten.
Het is overduidelijk gebleken dat de bank bewust met een sleepnet door mijn data heen gaat, om te voorkomen dat ze een boete krijgen van de staat. En daar pas ik voor.. Waar houdt het op?