Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
De prijs van de zwarte Balance is zomaar van 249,- naar 281,- bij Amazon.nl...geen idee waarom, is de zelfde watch.
De prijs van de Cheetah Pro is ook omhoog gegaan.
Op .de is de prijs gelijk gebleven

Iemand hier aanbevelingen voor een screenprotector voor de Balance?
En is het orginele zwarte bandje ergens te krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door hansie_k op 25-09-2023 20:41 ]

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:39
hansie_k schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:38:
De prijs van de zwarte Balance is zomaar van 249,- naar 281,- bij Amazon.nl...geen idee waarom, is de zelfde watch.
De prijs van de Cheetah Pro is ook omhoog gegaan.
Op .de is de prijs gelijk gebleven

Amazon.de: https://www.amazon.de/dp/...Z2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
hansie_k schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:38:
Ik heb deze screenprotector besteld en verwacht ‘m deze week

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:24
Helaas is de zwarte nu uitverkocht bij Amazfit DE dus ik moet even geduld hebben.

@WoutervOorschot en @A3-D zijn jullie nog steeds tevreden?

• Frank Brouwers
Freezhost schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:33:
Helaas is de zwarte nu uitverkocht bij Amazfit DE dus ik moet even geduld hebben.

staat nu weer op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
  • Laatst online: 11:15
Kun je trouwens met ZeppOS al iets van offline Spotify doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Freezhost schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:33:

Ik ben 100% tevreden en heb tot nu toe geen waarneembare problemen ondervonden. Ik ben overigens geen topsporter en ga ook niet tot achter de komma vergelijken of metingen afwijken ten opzichte van andere merken. Dat je voor hetzelfde geld een AW SE kunt kopen doet voor mij niets af aan het plezier wat ik heb van dit horloge. Gisteren een bruin leren bandje ontvangen die ik voor een paar euro via Amazon had besteld. Is voor zakelijk net even wat netter dan de standaard nylon band van de grijze uitvoering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uj2tVHgi92aKQQQdx9vZPPEwdh8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGwVFMlc0fez2yiAI8H51iQJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSqdf6goYbl658f0CdpIZCoPBak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TwMbMLAlSYGWuty9NYH36Eo.jpg?f=fotoalbum_tile
RobertJonkers schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:15:
Nee, er is wel een Remotify app waarmee je het afspelen van muziek op afstand kunt regelen en door afspeellijsten kunt bladeren vanuit de Spotify-app op je telefoon met een Amazfit smartwatch.

Overigens is er recent weer een uitgebreide Amazfit Balance In-Depth Review verschenen op YouTube.

[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 29-09-2023 10:35 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
RobertJonkers schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:15:
Nee, onderhandelingen Amazfit en Spotify zijn mis gelopen. Heeft te maken met rechten en niet met software mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:18:
[...]

Ik ben 100% tevreden en heb tot nu toe geen waarneembare problemen ondervonden. Ik ben overigens geen topsporter en ga ook niet tot achter de komma vergelijken of metingen afwijken ten opzichte van andere merken. Dat je voor hetzelfde geld een AW SE kunt kopen doet voor mij niets af aan het plezier wat ik heb van dit horloge. Gisteren een bruin leren bandje ontvangen die ik voor een paar euro via Amazon had besteld. Is voor zakelijk net even wat netter dan de standaard nylon band van de grijze uitvoering.

[Afbeelding][Afbeelding]

[...]

Nee, er is wel een Remotify app waarmee je het afspelen van muziek op afstand kunt regelen en door afspeellijsten kunt bladeren vanuit de Spotify-app op je telefoon met een Amazfit smartwatch.

Overigens is er recent weer een uitgebreide Amazfit Balance In-Depth Review verschenen op YouTube.
Ziet er mooi uit voor zakelijk.Heb ik bij mijn GTR 2 classic ook gedaan. Gebruik die nog steeds zakelijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8ilXCNqfQ8TiNsFm0lJUCmvuhU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNcfqu1SXc9bSzFes9ff5Wrn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertJonkers
  • Laatst online: 11:15
Frank Brouwers schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:07:
[...]

Nee, onderhandelingen Amazfit en Spotify zijn mis gelopen. Heeft te maken met rechten en niet met software mogelijkheden.
Das jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
@hansie_k kleine update m.b.t. de bestelde screenprotector.

Deze is in diameter te klein waardoor je dus de randen van de protector op het glas ziet zitten. Op zich voor het geld voldoet het voor nu, maar ik ga nog even op zoek naar een betere en hou me natuurlijk aanbevolen als iemand een goede gevonden heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdP1qd55pVXpPjSsVJDfy00lUcw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdePC0xGeJK9sdnp0BvQAxTP.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door A3-D op 30-09-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:37:
@hansie_k kleine update m.b.t. de bestelde screenprotector.

Deze is in diameter te klein waardoor je dus de randen van de protector op het glas ziet zitten. Op zich voor het geld voldoet het voor nu, maar ik ga nog even op zoek naar een betere en hou me natuurlijk aanbevolen als iemand een goede gevonden heeft.

[Afbeelding]
De release van accessoires loopt altijd een beetje achter als er een nieuw model uitkomt. Na verloop van tijd komen dan de artikelen op de markt. Amazon goed in de gaten houden. Vaak loopt de Duitse Amazon iets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Frank Brouwers schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

De release van accessoires loopt altijd een beetje achter als er een nieuw model uitkomt. Na verloop van tijd komen dan de artikelen op de markt. Amazon goed in de gaten houden. Vaak loopt de Duitse Amazon iets voor.
Geloof ik graag, maar adverteer dan niet met een screenprotector specifiek voor de Amazfit Balance denk ik dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Geloof ik graag, maar adverteer dan niet met een screenprotector specifiek voor de Amazfit Balance denk ik dan. ;)
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisLU
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-05 11:44
Iemand enig idee waarom de Balance niet beschikbaar is bij de gekende fysieke winkels in België (Coolblue, Vandenborre, ...)? De overige Amazfit producten zijn er wel.

Voorkeur gaat uit naar de Balance tov GTR4, tenzij iemand hier de GTR4 toch zou aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teutonic Order
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-01 09:56
-

[ Voor 99% gewijzigd door Teutonic Order op 07-11-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutonic Order
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-01 09:56
-

[ Voor 99% gewijzigd door Teutonic Order op 07-11-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-06 09:07
Vraagje: de GTR4 moet ik steeds handmatig extra met BT koppelen om telefoongesprekken te ontvangen. Vooral de notificatie vind ik handig. Neem niet altijd op met het horloge. Maar is het mogelijk deze verbinding standaard actief te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, mijn telefoon staat altijd op stil dus ik heb die notificatie zeker nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:30:
Vraagje: de GTR4 moet ik steeds handmatig extra met BT koppelen om telefoongesprekken te ontvangen. Vooral de notificatie vind ik handig. Neem niet altijd op met het horloge. Maar is het mogelijk deze verbinding standaard actief te hebben?
Bij app instellingen in de Zepp app op groene telefoon icoon klikken en dan kun je selecteren: inkomende oproep met afwijzen of bluetooth gesprek voeren. Dat geeft in de BT instellingen dan 1 of 2 koppelingen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Freezhost schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:29:
Ja daar ben ik ook benieuwd naar, mijn telefoon staat altijd op stil dus ik heb die notificatie zeker nodig
Bij app instellingen in de Zepp app op groene telefoon icoon klikken en dan kun je selecteren: inkomende oproep met afwijzen of bluetooth gesprek voeren. Dat geeft in de BT instellingen dan 1 of 2 koppelingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb de Balance besteld bij Amazon maar hij komt helaas pas vrijdag binnen dus ik moet even geduld hebben. Nu nog op zoek naar een goed passende screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Freezhost schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:33:
Ik heb de Balance besteld bij Amazon maar hij komt helaas pas vrijdag binnen dus ik moet even geduld hebben. Nu nog op zoek naar een goed passende screenprotector.
Vrijdag is het zo ;) succes met de balance en veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-06 09:07
Frank Brouwers schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:54:
[...]

Dank. Maar hoe kun je zorgen dat de 2e koppeling verbonden blijft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Frank Brouwers schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:29:
[...]

Vrijdag is het zo ;) succes met de balance en veel plezier ermee.
Het valt mee, hij wordt vanavond bezorgd :D Ik laat nog weten hoe hij bevalt ten opzichte van de Samsung Active 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:27:
[...]

Dank. Maar hoe kun je zorgen dat de 2e koppeling verbonden blijft?
gebruik je android of iOS? bij mijn iPhone blijft de verbinding in stand. Moet je wel bij BT instelling op de telefoon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Frank Brouwers schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

gebruik je android of iOS? bij mijn iPhone blijft de verbinding in stand. Moet je wel bij BT instelling op de telefoon doen.
Ik heb een iPhone X (iOS 16.7) en heb ook twee verbindingen voor mijn Balance waarvan de één verbonden blijft (genaamd Amazfit Balance) en de andere (genaamd Amazfit Balance-3035) automatisch verbinding maakt wanneer ik ga bellen via het horloge of wanneer ik een oproep binnenkrijg die ik via de Balance kan beantwoorden of weigeren. Die blijft dus niet continu verbonden, en dat hoeft ook niet imho.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7llMmoOPxW7BS1OYnGxEC_QV5Pk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B4oB4p9w2mNVMWWlNEZnfc6M.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kaYCQgjaZRWONkdP0TohnN3Rhw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7ZIMw9DwAvTGCZsWesb4oWSK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSn1g-vtlGy6KXkmz-mdOpsgUgU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/h3r1H0cV5vZv8UuThBKNp77U.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Hierbij mijn eerste indruk, mijn vorige smartwatch was een Samsung Active 2:

Het is een gaaf horloge en het scherm is echt heel goed. Software reageert vlot, wel veel apps dus het is nog even zoeken wat ik ik wel/niet gebruik etc. Widgets e.d. moet ik ook nog even instellen maar de eerste indruk is goed. Misschien is het allemaal wat overweldigend voor mensen waarvoor dit de eerste smartwatch is maar dat een kwestie van wennen.

Zo te zien zijn er Watchfaces genoeg en anders kun je ze kopen of er zelf één maken. Apps is nog wat mager maar ik heb net even de documentatie gelezen en dat ziet er vrij simpel uit dus er komen er vast meer. En de programmeur in mij denkt er over een app voor Home Assistant te maken om de lampen te bedienen.

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb gezien is dat er af en toe wat kleine UI foutjes in zitten en misschien wat vreemde vertalingen maar dat wordt vast wel opgelost. Batterij kan ik nog niets over zeggen maar daar heb ik alle vertrouwen in. Prijs kwaliteit verhouding lijkt mij prima zeker als de prijs op termijn zakt richting de 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Ik heb een iPhone X (iOS 16.7) en heb ook twee verbindingen voor mijn Balance waarvan de één verbonden blijft (genaamd Amazfit Balance) en de andere (genaamd Amazfit Balance-3035) automatisch verbinding maakt wanneer ik ga bellen via het horloge of wanneer ik een oproep binnenkrijg die ik via de Balance kan beantwoorden of weigeren. Die blijft dus niet continu verbonden, en dat hoeft ook niet imho.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dank voor de info, ik gebruik BT bellen niet. Vind praten tegen mijn horloge toch wat akward ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Freezhost schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:57:
Hierbij mijn eerste indruk, mijn vorige smartwatch was een Samsung Active 2:

Het is een gaaf horloge en het scherm is echt heel goed. Software reageert vlot, wel veel apps dus het is nog even zoeken wat ik ik wel/niet gebruik etc. Widgets e.d. moet ik ook nog even instellen maar de eerste indruk is goed. Misschien is het allemaal wat overweldigend voor mensen waarvoor dit de eerste smartwatch is maar dat een kwestie van wennen.

Zo te zien zijn er Watchfaces genoeg en anders kun je ze kopen of er zelf één maken. Apps is nog wat mager maar ik heb net even de documentatie gelezen en dat ziet er vrij simpel uit dus er komen er vast meer. En de programmeur in mij denkt er over een app voor Home Assistant te maken om de lampen te bedienen.

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb gezien is dat er af en toe wat kleine UI foutjes in zitten en misschien wat vreemde vertalingen maar dat wordt vast wel opgelost. Batterij kan ik nog niets over zeggen maar daar heb ik alle vertrouwen in. Prijs kwaliteit verhouding lijkt mij prima zeker als de prijs op termijn zakt richting de 200 euro.
Dank voor je indruk. Batterij gaat goedkomen. 6-9 dagen met redelijk intensief gebruik. AOD is een battery killer evenals het continu monitoren van HR, saturatie e.d. Ik doe elke dag een workout met GPS, soms een paar uur en dat heeft weinig invloed op batterij. De apps zijn simpel, ik vind het ook niet zo handig op je watch. Doe liever iets op mijn smartphone maar dat is persoonlijk. Als je geïnteresseerd bent kun je via deze link informatie krijgen over app ontwikkeling. https://app.slack.com/client/T0335RLM7UG/C032G3K0KGA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een HR band voor de Amazfit dan is de Coospo HS808S een prima betaalbare optie. Heb er zelf eentje besteld via Ali en voor nog geen 17 euro kun je geen miskoop doen imho.

Een review Garmin vs Coospo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFXLORBthJlvpXNV3ZqtdGA_msY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNXLcchFSuFFM0ltfEB2dxqq.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: update 21/10/2023

Binnen een week de HR band ontvangen en werkt als een tierelier! Leek me geen goed idee om met een boks training mijn horloge om te houden en die dus in de tas gelaten. Met de borstband prima de training kunnen registreren en qua afstand met bluetooth geen problemen ondervonden. _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door A3-D op 21-10-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebe Klomp
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik kom van de Stratos (was een oud beestje dat goed werkte) en heb sinds ca. 2 maanden de GTR4.
Nu kon ik bij het oude horloge, makkelijk in de app hardlooptrainingen samenstellen en deze uploaden naar mijn telefoon. Bij de GTR4 is het mij gelukt om een intervaltraining (5 x 8 minuten met 2 minuten rust) in te voeren op het horloge zelf, maar lukt het mij niet om een training in te voeren zoals: 18 minuten hardlopen, 3 rust, dan 12 hardlopen, 3 rust en dan 6 hardlopen en 3 rust.
Op het horloge zelf krijg ik dit niet voor elkaar, maar als ik hem klaar zet in de app (bij trainingsjabloon) geeft hij aan dat dit horloge de training niet kan uploaden.
Iemand hier al ervaring mee? En is er een trucje om dit toch te kunnen?

Ik hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Siebe Klomp schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:35:
Ik kom van de Stratos (was een oud beestje dat goed werkte) en heb sinds ca. 2 maanden de GTR4.
Nu kon ik bij het oude horloge, makkelijk in de app hardlooptrainingen samenstellen en deze uploaden naar mijn telefoon. Bij de GTR4 is het mij gelukt om een intervaltraining (5 x 8 minuten met 2 minuten rust) in te voeren op het horloge zelf, maar lukt het mij niet om een training in te voeren zoals: 18 minuten hardlopen, 3 rust, dan 12 hardlopen, 3 rust en dan 6 hardlopen en 3 rust.
Op het horloge zelf krijg ik dit niet voor elkaar, maar als ik hem klaar zet in de app (bij trainingsjabloon) geeft hij aan dat dit horloge de training niet kan uploaden.
Iemand hier al ervaring mee? En is er een trucje om dit toch te kunnen?

Ik hoor graag.
Ik heb dan wel geen GTR4, maar een Balance, en heb zojuist geprobeerd via de ZEPP app een trainingssjabloon aan te maken. Dat lukt, maar ik kom er nu dus achter dat dit niet mogelijk is voor de Balance? Als ik wil synchroniseren dan krijg ik de melding dat het momenteel geactiveerde apparaat niet wordt ondersteund. Als ik dan kijk naar de lijst van ondersteunde apparaten dan staan daar de GTR4 en de Balance beiden niet bij :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6S12pWB_1ZG4VBuWuK6XZVTspk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bIg7tWEueHzJAXi3mYtdmWdc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xz-vS5_kFMwbv0LnAfV_sAjRgF0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oY3f4DiREhNixpc1pc2DYnn3.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Nu online
A3-D schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Ik heb dan wel geen GTR4, maar een Balance, en heb zojuist geprobeerd via de ZEPP app een trainingssjabloon aan te maken. Dat lukt, maar ik kom er nu dus achter dat dit niet mogelijk is voor de Balance? Als ik wil synchroniseren dan krijg ik de melding dat het momenteel geactiveerde apparaat niet wordt ondersteund. Als ik dan kijk naar de lijst van ondersteunde apparaten dan staan daar de GTR4 en de Balance beiden niet bij :?

[Afbeelding][Afbeelding]
Wel leuk dat daar de nog te verschijnen Active al tussen staat...

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
hansie_k schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:31:
[...]

Wel leuk dat daar de nog te verschijnen Active al tussen staat...
Misschien ook wel de twee nieuwe modellen die zijn aangekondigd voor morgen!

https://gadgetsandwearabl...9NhVtvRcPl3ZCo2mL7svbBJpk

https://www.notebookcheck...rafbeelding.761714.0.html

https://www.amazfit.com/products/amazfit-active-edge

[ Voor 17% gewijzigd door Frank Brouwers op 25-10-2023 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drypants
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb de Amazfit GTR 4 een week gehad en toen bleek dat hij niet waterdicht was. Even mee in de regen gelopen en hij wilde geen verbinding meer maken met mijn telefoon. Ik heb een wat oudere OnePlus 5t. Ik heb maar teruggestuurd dus. Ik vond het wel jammer want het klokje deed het prima verder. Het lukte mij niet om bellen aan de praat te krijgen en ik kreeg even verbinding met Alexa. Dat schijnt in Nederland nog niet te werken Las ik ergens. Nu maar weer even terug naar mijn Mi band 4 die wel waterdicht is en het nog prima doet. Wel wat minder functionaliteit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Drypants schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:26:
Ik heb de Amazfit GTR 4 een week gehad en toen bleek dat hij niet waterdicht was. Even mee in de regen gelopen en hij wilde geen verbinding meer maken met mijn telefoon. Ik heb een wat oudere OnePlus 5t. Ik heb maar teruggestuurd dus. Ik vond het wel jammer want het klokje deed het prima verder. Het lukte mij niet om bellen aan de praat te krijgen en ik kreeg even verbinding met Alexa. Dat schijnt in Nederland nog niet te werken Las ik ergens. Nu maar weer even terug naar mijn Mi band 4 die wel waterdicht is en het nog prima doet. Wel wat minder functionaliteit natuurlijk.
Dat lijkt op een maandagochtend model. Moet natuurlijk niet kunnen. Alexa doet het idd maar in bepaalde landen en niet in Nederland. Om te kunnen bellen moet je twee bt verbindingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-05 14:28
Hallo

Kun je aan de Balance ook een externe Hartslagband koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
florijn11 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:37:
Hallo

Jazeker! Werkt gemakkelijk en prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
florijn11 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:37:
Hallo

Als je even naar boven had gescrold had je het antwoord kunnen vinden: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/76843004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:06
Net de volgende update aangeboden gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAr5yt3UMcjZtkzAv4bhJXBuP8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtPkPdqqd7uVRNjxSt8FShjV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Sibrand schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:35:
Net de volgende update aangeboden gekregen:
[Afbeelding]
Hier ook binnen! Goed dat er ook voor de GTR 4 nog updates komen nu de Balance op de markt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Als het goed is moet er ook een update voor de Balance aankomen volgens dit bericht

Deze nieuwe optie is in ieder geval een hele verbetering als je intervaltrainingen doet:
There’s also the addition of Training Templates support. Users can now customise their workouts in the Zepp App and sync these plans directly to their watch, adding a layer of personalisation to their training regimen.

[ Voor 48% gewijzigd door A3-D op 18-11-2023 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
Update voor de Balance naar 3.15.10.1 zojuist binnengekomen en geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fL-8MzsFE0fB7PTBbHlKFPjkZxw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QcFnksfNmdrdDGiGeMX1XzP4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MJKq95477q6cC-ux5sAy6fUGtc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3kGvdqznFh9FTF5owO69P80e.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nieuwe update GTR 4: 5.0.3.1

The wait is over! 🙌 #UpYourGame with the new software update for your #Amazfit #GTR4 & #GTS4 ⌚⌚ Here's a quick overview of what's in-store:
💗 Get a boost in workout heart rate tracking accuracy, with our new heart rate algorithm.
🙌 Were you getting unusually high heart rate readings while staying still? We took a look & fixed that!
🚶‍♂️ Level-up step-by-step with the Cadence Assistant - complete with custom vibration & sound reminders.
⌚ If you were encountering issues with the display not waking when you raise your wrist, or the always-on display acting up, this update should put that right.
🎵 Music playback should be on-point now, with all your music lists being displayed, and your music files & sound working just right.
And more, including enhancements to sports features like altitude and live broadcast, location & navigation, and potential issues with connections and syncing.
Download the update in the #ZeppApp and check out the full details!

[ Voor 94% gewijzigd door Frank Brouwers op 25-11-2023 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgFSNlQhUSyMa4aiQ-LI5Z2er-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvjOPvX3FHLlu64pp7t0icKp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFm4PURvzkQYq_dZ9UyG6x_7KCE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLAqFMBM6vFBT2F7Wydhz9qG.jpg?f=fotoalbum_tile

Sinterklaas cadeautje :)

[ Voor 31% gewijzigd door Frank Brouwers op 06-12-2023 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florijn11
Voor een echte Amazfit fan🏃🏃
Ben benieuwd naar de accu duur bij gps en hartslagband gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
florijn11 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:43:
Voor een echte Amazfit fan🏃🏃
Ben benieuwd naar de accu duur bij gps en hartslagband gebruik?
Voor workouts gebruik ik Cheetah Pro en T Rex 2 🙈😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
Frank Brouwers schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:58:
[...]

Voor workouts gebruik ik Cheetah Pro en T Rex 2 🙈😂
Wat bhebben die voor voordelen tov deze medernere Balance?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank Brouwers
florijn11 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:04:
[...]

Wat bhebben die voor voordelen tov deze medernere Balance?
Cheetah is super licht en fijn voor het hartlopen. T Rex 2 heeft 4 fysieke knoppen voor alle functies, vind ik fijn voor het wandelen. GPS is bij beide toestellen super goed en ook de HR registratie is verbeterd bij de T Rex 2 sinds de laatste grote firmware update.
De Balance vind ik met afstand de mooiste Amazfit tot nu toe. Dus die gebruik ik "zakelijk" of als ik denk dat de uitstraling van de Cheetah en de T Rex 2 niet zo goed passen bij een bepaalde gelegenheid. Dat had de GTR 4 natuurlijk ook al. Ooit begonnen bij GTR, GTR 2 classic, Stratos 3, T Rex pro, GTR 3, GTR 4, T Rex 2, Cheetah pro en nu de Balance. Zal binnenkort mijn ervaringen delen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florijn11
Dank je ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Op de Balance zit een aantal nieuwe functies o.a. lichaamssamenstelling en NFC chip. Het meten van de lichaamssamenstelling is nog niet gelukt. Je moet een vinger op de crown plaatsen en een vinger op de onderste knop. Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg steeds een foutmelding. Gelukkig heb de Mi body scale en die leest alles perfect uit en synchroniseert met de Zepp app. De NFC chip lijkt een functie waar meer mensen op zitten te wachten. Helaas worden niet alle banken ondersteund. Wel krijg je de mogelijkheid om ergens een rekening af te sluiten met een card erbij die het wel doet. Dat vind ik nu ook weer te omslachtig. Voorlopig net zo snel betaald met de smartphone en heb niet het gevoel dat ik veel mis.
Nu zijn de toevoegingen en de apps niet aan mij besteed. Ik ga gewoon voor een smart fitness tracker en niet voor een cloon van mijn smartphone op mijn pols. Maar dat ligt voor iedereen anders. De watch zelf is een beauty. Strak en mooi vorm gegeven, de standaard watchface is helemaal mijn ding. Sober en duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XnmGj4DEB_YhiEUUZriPb1v8vgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LH1Md491K5QUZwUTB0BqKv2V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Inmiddels ook een special edition voor de liefhebbers.

https://us.amazfit.com/pr...71337f1&mc_eid=a6d23815b5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb ook maar de balance besteld zat nog te twijfelen tussen de balance en gtr4.
Toch maar voor de nieuwe gegaan.
Kom van de eerste gtr vandaan en eigenlijk nog tevreden over, gaat nog steeds 2 a 3 weken mee.
Enigste is hij geeft geen berichten door van de telefoon
De wekker is nog het enigste wat het doet. Een jaar geleden had ik dat ook maar met een update van de app deed ie het weer.
Nu helaas al 4 weken zonder dus nieuwe besteld.
De grijze natuurlijk.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
chucky666 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:08:
Heb ook maar de balance besteld zat nog te twijfelen tussen de balance en gtr4.
Toch maar voor de nieuwe gegaan.
Kom van de eerste gtr vandaan en eigenlijk nog tevreden over, gaat nog steeds 2 a 3 weken mee.
Enigste is hij geeft geen berichten door van de telefoon
De wekker is nog het enigste wat het doet. Een jaar geleden had ik dat ook maar met een update van de app deed ie het weer.
Nu helaas al 4 weken zonder dus nieuwe besteld.
De grijze natuurlijk.
Veel plezier er mee! Zal wel een heel andere ervaring zijn na de GTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenP68
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik wil mezelf een Amazfit cadeau doen, maar ik zit nog te twijfelen. Paar vraagjes;
- GTR4 of Balance? Scheelt zo'n €60.
- Is er een mogelijkheid om GPS files te exporteren? Ik wil ze graag kunnen importeren in Lightroom zodat ik ze kan koppelen met foto's (Geotragging).
-Ik wil 'm ook graag gebruiken bij 't hiken. Ik gebruik, vooral in het buitenland, vaak Komoot. Iemand ervaring met een van de twee icm Komoot?
- Als een trui oid over je horloge zakt, is de GPS ontvangst dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
MaartenP68 schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:57:
Ik wil mezelf een Amazfit cadeau doen, maar ik zit nog te twijfelen. Paar vraagjes;
- Is er een mogelijkheid om GPS files te exporteren? Ik wil ze graag kunnen importeren in Lightroom zodat ik ze kan koppelen met foto's (Geotragging).
-Ik wil 'm ook graag gebruiken bij 't hiken. Ik gebruik, vooral in het buitenland, vaak Komoot. Iemand ervaring met een van de twee icm Komoot?
Ik zou voor de Balance gaan, betere sensoren dan GTR 4.
GPS files zijn via Zepp app te exporteren
Komoot weet ik niet, maar ik denk het wel als je GPX files kunt importeren.
GPS blijft gewoon werken als er kleding overheen zit. Super GPS ontvangst, snelle fix.
Voor hiking is misschien de T Rex 2 ook geschikt, rugged en 4 fysieke knoppen. Voor hiking en wandelen gebruik ik vaak mijn T Rex 2
https://www.amazon.nl/Ama...t+rex+2%2Caps%2C81&sr=8-2

Frank Brouwers in "[Amazfit T-Rex 2] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 5% gewijzigd door Frank Brouwers op 10-12-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Body composition inmiddels aan de praat. Heeft te maken met de juiste positie op de pols. Even wat zoeken en dan werkt het. Na 7 dagen nog 38% batterij dus dat lijkt weer een goede zaak.

• A3-D
MaartenP68 schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:57:
Zonder twijfel, koop de Balance. Het exporteren van GPS files vanaf de Balance weet ik eerlijk gezegd niet, importeren lukt uiteraard wel.

Ik gebruik ook geen Komoot, maar ik ga er zonder meer van uit dat het prima werkt. De Balance en Komoot communiceren prima met elkaar en op de website van Komoot staat alle informatie over de ondersteunde modellen. Met Strava werkt het in ieder geval prima.

Edit: zojuist maar even een Komoot account geregistreerd, toch wel handig voor loop- en wandelroutes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRO3khmS0DSEYdwc7sg2wZm_QGA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nlF5Jm7O36cbbsbI6ljosL7W.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddjhoKeOWSZ1QiJbK39oXXwev7g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qp4UHaw2zmrmq2zLQgkanb8u.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:31:
[...]

Zonder twijfel, koop de Balance. Het exporteren van GPS files vanaf de Balance weet ik eerlijk gezegd niet, importeren lukt uiteraard wel.

Ik gebruik ook geen Komoot, maar ik ga er zonder meer van uit dat het prima werkt. De Balance en Komoot communiceren prima met elkaar en op de website van Komoot staat alle informatie over de ondersteunde modellen. Met Strava werkt het in ieder geval prima.

Edit: zojuist maar even een Komoot account geregistreerd, toch wel handig voor loop- en wandelroutes

[Afbeelding][Afbeelding]
Ga je geen spijt van krijgen, exporteren van GPS files loopt via de Zepp-app: In workout registratie rechtsboven bij de kaart kun je het selecteren. :) Synchronisatie met Strava verloopt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:30
Een en ander gelezen hier, als ik het goed heb dan is de Balance voorzien van de meest accurate/nauwkeurige sensoren. Zit er bv ook een soortement van Move IQ (Garmin) op die je aanspoort om te gaan bewegen ivm te lang stilzitten of staan ? Dit laatste is voor mij vrij belangrijk ivm revalidatie nu waardoor ik nu helaas wat meer thuis zit dan gebruikelijk, verwacht over zo'n 3 maanden weer met trainen (fitness/mtb/gravel) te kunnen gaan beginnen. Tevens vraag ik mij dan af of dat de, Balance door ook voldoende voor geschikt is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
cosmos81 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:35:
Een en ander gelezen hier, als ik het goed heb dan is de Balance voorzien van de meest accurate/nauwkeurige sensoren. Zit er bv ook een soortement van Move IQ (Garmin) op die je aanspoort om te gaan bewegen ivm te lang stilzitten of staan ? Dit laatste is voor mij vrij belangrijk ivm revalidatie nu waardoor ik nu helaas wat meer thuis zit dan gebruikelijk, verwacht over zo'n 3 maanden weer met trainen (fitness/mtb/gravel) te kunnen gaan beginnen. Tevens vraag ik mij dan af of dat de, Balance door ook voldoende voor geschikt is ?
Klopt. Er zit een bewegingsreminder op. (Permanente herinnering) Daarnaast kun je doelen instellen waaraan je herinnerd wordt. Ik kan niet vergelijken met Garmin maar ik denk dat de Balance geschikt is.
Zoals al eerder gezegd is de T Rex 2 wat minder kwetsbaar en geschikt voor het ruige werk (mtb) . Sensoren van de Balance zijn van de volgende generatie en dus beter. T Rex 2 heeft onlangs een grote firmware update gehad waardoor de HR registratie sterk is verbeterd.

[ Voor 13% gewijzigd door Frank Brouwers op 15-12-2023 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Vanmorgen een update voor de Balance ontvangen: 3.16.4.3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYsyUocyike1lyr4TTiyulDAzXs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VzUCWuEyQoR03QOdKzlyBp66.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BMMpzWBDjMRLAZ_4GskrYD17PQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6JacakWloyPafEwAjVTO1SvC.png?f=fotoalbum_tile

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Had een gtr1
Heb een gtr3 pro.
Overmorgen verwacht ik de gtr5/ balance. In midnight black

Heb een paar andere bandjes besteld.
Gewoon om te kijken of dat bevalt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyukTNfgHjR_2BNfpVyNMGrGqUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqQNE8h7ZDVreSgvZR3S6XvH.jpg?f=fotoalbum_large
Voorbeeld bandje, niet Voorbeeld horloge

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 21-12-2023 00:44 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Frank Brouwers
jack zomer schreef op donderdag 21 december 2023 @ 00:43:
Had een gtr1
Heb een gtr3 pro.
Overmorgen verwacht ik de gtr5/ balance. In midnight black

Heb een paar andere bandjes besteld.
Gewoon om te kijken of dat bevalt
[Afbeelding]
Voorbeeld bandje, niet Voorbeeld horloge
Succes met de Balance, ik ben zelf erg gecharmeerd van het bandje van de Balance sunset grey. Net als het bandje van de Cheetah Pro, nylon ,snel drogend en erg comfortabel. Maar voor de midnight black zijn ook genoeg alternatieven zo te zien ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Frank Brouwers op 21-12-2023 09:41 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dat i sunset grey bandje is idd erg mooi. Vond hem niet op Amazon

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Frank Brouwers
jack zomer schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:19:
Dat i sunset grey bandje is idd erg mooi. Vond hem niet op Amazon
Wel op Amazfit global, weet niet of ze ook naar NL verzenden

https://www.amazfit.com/products/amazfit-strap-nylon-series

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-06 20:50
Ik twijfel erg over de aanschaf van een 'ronde' Amazfit. Niet dat er 1 dient te komen, eerder welke.

Ik verwacht niet veel te doen met het horloge. Soms een rondje hardlopen, fietsen of een potje padel monitoren zou leuk zijn.
Bellen/ muziek afspelen doe ik altijd via de telefoon.

Maar mijn polsen zijn wat aan de dunne kant (man), vandaar ook de twijfel tussen de GTR mini en Balance.

Budget? Tja, het liefst zo min mogelijk ;) .

Wat zouden jullie mij adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
kevkev schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:31:
Ik twijfel erg over de aanschaf van een 'ronde' Amazfit. Niet dat er 1 dient te komen, eerder welke.

Ik verwacht niet veel te doen met het horloge. Soms een rondje hardlopen, fietsen of een potje padel monitoren zou leuk zijn.
Bellen/ muziek afspelen doe ik altijd via de telefoon.

Maar mijn polsen zijn wat aan de dunne kant (man), vandaar ook de twijfel tussen de GTR mini en Balance.

Budget? Tja, het liefst zo min mogelijk ;) .

Wat zouden jullie mij adviseren?
Mijn polsen zijn ook erg dun maar de Balance past daar goed bij. GTR mini is wat mij betreft meer een dames horloge ;) Ik denk dat als je het horloge gaat gebruiken voor je sportactiviteiten dat je heel snel de mogelijkheden van de watch en de registratie in de app gaat waarderen. GTR 4 is nog steeds een goede optie en die is wel in prijs gedaald sinds de introductie van de Balance

https://maxict.nl/xiaomi-...m=cpc&utm_source=tweakers

https://www.belsimpel.nl/...lver-zwarte-siliconenband

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 11:29
Ik heb de Stratos 3 en ben er heel tevreden van... Alleen gaat de batterij nu wel maar 2,3 dagen mee. Tijd voor iets nieuws... Of kan je de batterij vervangen?
Is de amazfit balance veel beter dan de Stratos 3?

Iemand raad?

• Frank Brouwers
jee_r schreef op donderdag 28 december 2023 @ 01:06:
Ik heb de Stratos 3 en ben er heel tevreden van... Alleen gaat de batterij nu wel maar 2,3 dagen mee. Tijd voor iets nieuws... Of kan je de batterij vervangen?
Is de amazfit balance veel beter dan de Stratos 3?

Iemand raad?
Ik heb een aantal jaren geleden de Stratos 3 gehad, een heel fijne watch vooral het scherm! Dat vind je nu niet meer in de Amazfit lijn. Gebruik je de Stratos vooral als sportwatch? De Balance is wel next level tov de Stratos. Sensoren zijn sterk verbeterd en het aantal functionaliteiten is sterk uitgebreid. Ook gps is super, batterijduur 7-8 dagen makkelijk haalbaar (zonder AOD). Verder heeft de Balance een mooie zakelijke uitstraling. Als je liever een sportwatch uitstraling hebt dan is er de Cheetah Pro en de T Rex 2. Zitten ongeveer op hetzelfde level als de Balance. Ik denk dat de Stratos al heel lang geen firmware update heeft gehad en dat die ook niet meer zal komen. Batterij kun je bij mijn weten niet vervangen. Succes met kiezen en als je nog vragen hebt laat maar weten.

• jee_r
Ja ik gebruik de Stratos 3 voor sport (lopen).
Verder ook slapen, hart...
Ik denk dat alle nieuwe watches dezelfde en meerdere functies hebben dan de Stratos 3.
Maar welk is het fijnste? Welke gps is het beste?
Bedankt

• Frank Brouwers
jee_r schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:14:
Ja ik gebruik de Stratos 3 voor sport (lopen).
Verder ook slapen, hart...
Ik denk dat alle nieuwe watches dezelfde en meerdere functies hebben dan de Stratos 3.
Maar welk is het fijnste? Welke gps is het beste?
Bedankt
Ik heb en gebruik ze alle drie. Cheetah voor het lopen. Superlicht en fijn nylon bandje. T Rex 2 voor wandelen, heeft vier fysieke bedieningsknoppen en de Balance voor "zakelijk". Gps is van alle drie de modellen super. Fix in 3 seconden en redelijk nauwkeurig.

• jee_r
Waarom wissel je steeds als je met ze alle 3 kan lopen... Dan zou de balance toch ook alles kunnen?

Heeft de balance geen gps?

[ Voor 13% gewijzigd door jee_r op 28-12-2023 18:12 ]

• Frank Brouwers
jee_r schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:49:
Waarom wissel je steeds als je met ze alle 3 kan lopen... Dan zou de balance toch ook alles kunnen?

Heeft de balance geen gps?
Zeker heeft de Balance gps. Wisselen is meer mijn afwijking 😂

• jee_r
Welke is het leukste voor algemeen gebruik?

• Frank Brouwers
Balance 👍 State of the art!

[ Voor 42% gewijzigd door Frank Brouwers op 28-12-2023 19:50 ]

• jee_r
Heeft de balance ook de mogelijkheid om zonder smartphone een gps te gebruiken zoals bij de stratos 3?
Ik lees dat de gps bij de balance alleen werkt via je smartphone... Klopt dit?

Bedankt

• Frank Brouwers
jee_r schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:36:
Heeft de balance ook de mogelijkheid om zonder smartphone een gps te gebruiken zoals bij de stratos 3?
Ik lees dat de gps bij de balance alleen werkt via je smartphone... Klopt dit?

Bedankt
Nee , de gps werkt onafhankelijk van je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Dus met de balance kan je eigenlijk alles wat de andere ook kunnen.
Balance is eigenlijk best voor algemene gezondheid op te volgen maar je kan ook alle sporten ermee uitvoeren en registreren.

De gps werkt hetzelfde als de cheetah pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
jee_r schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:45:
Dus met de balance kan je eigenlijk alles wat de andere ook kunnen.
Balance is eigenlijk best voor algemene gezondheid op te volgen maar je kan ook alle sporten ermee uitvoeren en registreren.

De gps werkt hetzelfde als de cheetah pro?
Klopt, gps is hetzelfde als van de Cheetah Pro. Ik merk geen performance verschillen in de gps van de Cheetah en de Balance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
En een leuke bijkomstigheid, een uitgebreid aanbod van custom made (of self made) watch faces, al dan niet gratis.

Ik maak ze ook zelf voor mijn Balance en qua prijs/kwaliteit is dit mijns inziens een hele goede aankoop. Ik laat me niet zo snel gek maken over precisie en vergelijkingen met Garmin, Suunto, Polar, Samsung en/of Apple.

Voor mij voldoet hij exact wat ik er van verwacht, en zelfs iets meer, ten opzichte van veel andere, duurdere merken.

Persoonlijk zou ik wel een HR band aanraden voor een wat meer exacte waarde ten opzichte van de polsmeting.

[ Voor 10% gewijzigd door A3-D op 30-12-2023 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:53:
En een leuke bijkomstigheid, een uitgebreid aanbod van custom made (of self made) watch faces, al dan niet gratis.

Ik maak ze ook zelf voor mijn Balance en qua prijs/kwaliteit is dit mijns inziens een hele goede aankoop. Ik laat me niet zo snel gek maken over precisie en vergelijkingen met Garmin, Suunto, Polar, Samsung en/of Apple.

Voor mij voldoet hij exact wat ik er van verwacht, en zelfs iets meer, ten opzichte van veel andere, duurdere merken.

Persoonlijk zou ik wel een HR band aanraden voor een wat meer exacte waarde ten opzichte van de polsmeting.
HR band is een goede suggestie al heb ik wel het idee dat met de laatste firmware updates de HR registratie van de watch nauwkeuriger is geworden. Ik vind de HR band tijdens het hardlopen nog steeds niet echt fijn, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Frank Brouwers schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:04:
[...]

HR band is een goede suggestie al heb ik wel het idee dat met de laatste firmware updates de HR registratie van de watch nauwkeuriger is geworden. Ik vind de HR band tijdens het hardlopen nog steeds niet echt fijn, maar dat is persoonlijk.
Ik heb ook niet echt bijzondere afwijkingen met de polsmeting, echter met boksen wordt het omhouden van het horloge wel een dingetje. Dan heb ik de HR band om en blijft het horloge in mijn tas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Je maakt wel een erg scheve vergelijking hierboven in het voordeel van de Balance ;)

De merken die je noemt bieden in het prijs segment van de Balance heel veel features die Amazfit niet biedt of veel minder goed geïmplementeerd heeft.

Goed dat jij je daar niet gek door laat maken maar het maakt dat er in dit prijs segment heel veel leuks te kiezen is.

Voor mij is dat ook de reden dat ik verder kijk dan Amazfit. Vele modellen gehad erg erg veel bang for buck toen ze nog rond de 100-150 kostten. Nu het op 250€ zit komen ze in een ander segment. Dan mag je ook meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Aghanim schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:17:
[...]

Je maakt wel een erg scheve vergelijking hierboven in het voordeel van de Balance ;)

De merken die je noemt bieden in het prijs segment van de Balance heel veel features die Amazfit niet biedt of veel minder goed geïmplementeerd heeft.

Goed dat jij je daar niet gek door laat maken maar het maakt dat er in dit prijs segment heel veel leuks te kiezen is.

Voor mij is dat ook de reden dat ik verder kijk dan Amazfit. Vele modellen gehad erg erg veel bang for buck toen ze nog rond de 100-150 kostten. Nu het op 250€ zit komen ze in een ander segment. Dan mag je ook meer verwachten.
Ik maak nergens een vergelijking, dat doen vele anderen. En blijkbaar werkt dat bij velen als een rode lap op een stier en wordt er achter de komma gekeken om de (vaak duurdere) aankoop te rechtvaardigen }:O

Maar laten we ontopic blijven, dat lijkt me beter.

[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 30-12-2023 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florijn11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
A3-D schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:27:
[...]

Ik maak nergens een vergelijking, dat doen vele anderen. En blijkbaar werkt dat bij velen als een rode lap op een stier en wordt er achter de komma gekeken om de (vaak duurdere) aankoop te rechtvaardigen }:O

Maar laten we ontopic blijven, dat lijkt me beter.
Misschien doe je het onbewust, maar je doet het nu weer. Het gaat namelijk niet over ‘achter de komma’ kijken maar om hele substantiële zaken waar Amazfit niet in dezelfde league speelt als de merken die je net noemt. Dat gebied betreden ze nu wel sinds de Balance (GTR) fors duurder geprijsd is tegenover de 2 en 3. Je lijkt dat te bagatelliseren om je aankoop te verdedigen.

Ik denk dat er voor 250€ hele sterke concurrentie is. Dat was bij 150-180€ zeker anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Aghanim schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:52:
[...]

Misschien doe je het onbewust, maar je doet het nu weer. Het gaat namelijk niet over ‘achter de komma’ kijken maar om hele substantiële zaken waar Amazfit niet in dezelfde league speelt als de merken die je net noemt. Dat gebied betreden ze nu wel sinds de Balance (GTR) fors duurder geprijsd is tegenover de 2 en 3. Je lijkt dat te bagatelliseren om je aankoop te verdedigen.

Ik denk dat er voor 250€ hele sterke concurrentie is. Dat was bij 150-180€ zeker anders geweest.
Ik volg Amazfit al best lang. Ben begonnen met de GTR, daarna Stratos 3, T Rex Pro, GTR 2,3 en 4, T Rex 2, Cheetah Pro en nu ook de Balance. Als ik kijk naar de ontwikkeling die Amazfit doormaakt dan ben ik daar positief over. Zowel op gebied van hardware als op gebied van after sales en PR. Nu wel een andere prijsstelling. In het begin zat Amazfit prijstechnisch aan de onderkant van de markt en nu schuift men meer op naar het midden segment. Lastig om daar een meetlat langs te leggen om het met andere merken te vergelijken. Het aanbod is ook zo groot dat het moeilijk is om alle modellen te vergelijken. Ook per gebruiker zijn er andere verwachtingsprofielen. Wat voor de een belangrijk is, is voor de ander van ondergeschikt belang. (navigatie, BT bellen, app's, GPS, gezondheids monitoring, etc, etc) Dat is van invloed op klanttevredenheid.
De keuze bij Amazfit is inmiddels zo groot dat er altijd wel iets bij zit wat bij de wensen van een klant past. Ik ben in ieder geval (voorlopig ;)) tevreden met de Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
Frank voor al die Amazfits had je ook minstens 2 High ends kunnen hebben of krijg je korting 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
florijn11 schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:33:
Frank voor al die Amazfits had je ook minstens 2 High ends kunnen hebben of krijg je korting 🤪
Dat klopt 8)7 geen korting helaas. Een van mijn rare eigenschappen is merkentrouw ;) Ben ook al aan mijn tiende Toyota of zo bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jee_r

Waar maak je uw faces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Scientific review Balance

YouTube: Amazfit Balance : Full Scientific Review (Best Amazfit Yet!)

Valt niet tegen, HR +/+, slaap -/-, GPS +/+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staat zes posts above.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
🙈👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-06 20:50
Frank Brouwers schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:13:
[...]

Mijn polsen zijn ook erg dun maar de Balance past daar goed bij. GTR mini is wat mij betreft meer een dames horloge ;) Ik denk dat als je het horloge gaat gebruiken voor je sportactiviteiten dat je heel snel de mogelijkheden van de watch en de registratie in de app gaat waarderen. GTR 4 is nog steeds een goede optie en die is wel in prijs gedaald sinds de introductie van de Balance

https://maxict.nl/xiaomi-...m=cpc&utm_source=tweakers

https://www.belsimpel.nl/...lver-zwarte-siliconenband
Thanks voor jouw reactie. Ik ben (in eerste instantie) eigenwijs geweest en de GTR mini besteld. Met de gedachte: 'wanneer te klein kan deze door naar mijn vrouw'.

Eerste indruk: wat een fijn ding, qua functies niet teveel, qua uiterlijk keurig netjes, maar inderdaad misschien net te klein.

Na 2 dagen dan ook maar de Balance besteld via Amazon.de. Bij het uitpakken voel je gelijk het verschil. Een stuk degelijker. En wat een fijne, mooie uitstraling. Maar ook wat een mogelijkheden om sporten. De komende dagen veel uitproberen en naar wens goed zetten. Volgende week op vakantie en dan eens testen met zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
kevkev schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:16:
[...]

Thanks voor jouw reactie. Ik ben (in eerste instantie) eigenwijs geweest en de GTR mini besteld. Met de gedachte: 'wanneer te klein kan deze door naar mijn vrouw'.

Eerste indruk: wat een fijn ding, qua functies niet teveel, qua uiterlijk keurig netjes, maar inderdaad misschien net te klein.

Na 2 dagen dan ook maar de Balance besteld via Amazon.de. Bij het uitpakken voel je gelijk het verschil. Een stuk degelijker. En wat een fijne, mooie uitstraling. Maar ook wat een mogelijkheden om sporten. De komende dagen veel uitproberen en naar wens goed zetten. Volgende week op vakantie en dan eens testen met zwemmen.
Goed om te lezen dat je content bent met de Balance. Veel om te ontdekken en in te stellen. Succes ermee en leuk als je ervaringen deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
Wie verandert zijn scherm? Face?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste