EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
https://amazfitwatchfaces.com/jee_r schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:45:
Waar halen jullie deze faces?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Is deze bij iedere watch apart te betalen? Of incl. Bij iedere watch
Ik "gebruik" zepp coach. Hoef je niet apart voor te betalen. Ik loop vooral mijn eigen schema's die ik al heel mijn leven gebruik. Uiteindelijk zal AI hier ook wel gangbaar in worden. De database van Amazfit wordt gevuld door de vele gebruikers en die gegevens worden gebruikt in de app (denk ik). Ik kijk soms wat coach voor adviezen geeft. Als je beginnend bent kun je wat hebben aan trainingsschema's voor 5 en 10 kilometer.jee_r schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:37:
Gebruikt er iemand de zepp coach?
Is deze bij iedere watch apart te betalen? Of incl. Bij iedere watch
Momenteel is coach voor zover ik weet beschikbaar op GTR 4 , T Rex 2 en ultra, Cheetah pro en round en de Balance.
[ Voor 8% gewijzigd door Frank Brouwers op 07-01-2024 08:50 ]
[ Voor 141% gewijzigd door rens-br op 07-01-2024 22:52 ]
De taal op de nieuwere modellen is instelbaar op Nederlands. Vanaf GTR 3.jee_r schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:04:
Is iedere amazfit watch in het Nederlands?
BedanktFrank Brouwers schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:50:
[...]
De taal op de nieuwere modellen is instelbaar op Nederlands. Vanaf GTR 3.
Het gaat vooral om je persoonlijke voorkeur. Sommige WF zijn energie verslindend maar dat merk je gauw genoeg
Graag een beetje eigen initiatief. Er is veel informatie beschikbaar, en het is niet de bedoeling dat wij het zoekwerk voor jou gaan doen. Begin eens met de Pricewatch, lees reviews, en als je dan nog specifieke vragen hebt dan kun je ze hier stellen. Dit beetje eigen initiatief wordt hier wel van je verwacht.
https://gadgetsandwearabl...01/09/amazfit-helio-ring/
https://www.amazfit.com/products/amazfit-helio-ring
[ Voor 17% gewijzigd door Frank Brouwers op 10-01-2024 15:13 ]
Ben heel benieuwd naar de prijs en de nauwkeurigheid vergeleken met Oura. Zou zomaar eens een mooie koop kunnen wordenFrank Brouwers schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:43:
The next step in de ontwikkeling van smart devices door Amazfit
https://gadgetsandwearabl...01/09/amazfit-helio-ring/
Ze leggen de lat hoog door te mikken op segment (top) atleten. De data-integratie met bijv. de Cheetah Pro kan best wel eens een unique selling point worden.Aghanim schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:26:
[...]
Ben heel benieuwd naar de prijs en de nauwkeurigheid vergeleken met Oura. Zou zomaar eens een mooie koop kunnen worden
Ik denk (en hoop) dat ze wel iets met de prijs doen om het interessant te maken. De echte atleten zitten bij Whoop en Oura en zullen (voor zover ze dat zelf moeten/mogen bepalen) niet voor een marginaal verschil een grote gok (betrouwbaarheid en bruikbaarheid data) gaan nemen lijkt me.Frank Brouwers schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:01:
[...]
Ze leggen de lat hoog door te mikken op segment (top) atleten. De data-integratie met bijv. de Cheetah Pro kan best wel eens een unique selling point worden.
Geen maandelijks abonnement zou ook een reden kunnen zijn maar ik vermoed dat Amazfit dat, gezien de huidige ontwikkelingen, juist wel zal meenemen in de pricing.
Voor mij persoonlijk: als het duurder dan 200 euro wordt inclusief abonnement geef ik liever iets meer uit aan de Oura ring. Tenzij er unique features in de ring komen die Oura niet biedt (tijd aflezen, betalen etc.).
o.a.
new HR algorithm
cadence assistant
diverse bug fixes
systeemtaal even op engels zetten en dan krijg je de update snel binnen.
[ Voor 26% gewijzigd door Frank Brouwers op 10-01-2024 19:57 ]
Interessante overwegingen, ben benieuwd naar uiteindelijke functionaliteiten en prijsstelling (al dan niet met abonnementen)Aghanim schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:28:
[...]
Ik denk (en hoop) dat ze wel iets met de prijs doen om het interessant te maken. De echte atleten zitten bij Whoop en Oura en zullen (voor zover ze dat zelf moeten/mogen bepalen) niet voor een marginaal verschil een grote gok (betrouwbaarheid en bruikbaarheid data) gaan nemen lijkt me.
Geen maandelijks abonnement zou ook een reden kunnen zijn maar ik vermoed dat Amazfit dat, gezien de huidige ontwikkelingen, juist wel zal meenemen in de pricing.
Voor mij persoonlijk: als het duurder dan 200 euro wordt inclusief abonnement geef ik liever iets meer uit aan de Oura ring. Tenzij er unique features in de ring komen die Oura niet biedt (tijd aflezen, betalen etc.).
https://www.tomsguide.com...dv0_tx6OwX6Ce9sRIGd9sqgzQ
[ Voor 7% gewijzigd door Frank Brouwers op 12-01-2024 12:10 ]
:strip_exif()/f/image/fbAkcfAbdSuhOCDAkTrCOj1M.jpg?f=fotoalbum_large)
Version: 6.3.2.3 Update package size: 214.38MB
[ Voor 12% gewijzigd door Frank Brouwers op 17-01-2024 16:31 ]
Ik zag het al op Reddit, ik hoop dat de eventuele problemen die er waren voor GTR4/GTS4 gebruikers hiermee (deels) opgelost zijn. Mijn vrouw heeft een GTS4 en daar zie ik de update in ieder geval nog niet.Frank Brouwers schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:11:
GTR 4 (and presumably also GTS 4) will receive zeppOs 3.0, initially in the USA... in the image a screenshot leaked online.
[Afbeelding]
Version: 6.3.2.3 Update package size: 214.38MB
https://gadgetsandwearabl...7/amazfit-gtr-4-zeppos-3/
[ Voor 4% gewijzigd door A3-D op 17-01-2024 16:07 ]
The time has come 🙌 #Amazfit #GTR4 & #GTR4LimitedEdition users, step into the future with #ZeppOS 3.0 🤩 It's a big update, so we recommend giving it plenty of time 😉 Check the comments section to see some of what this huge update brings! pic.twitter.com/swJKpSFMm6
— Amazfit (@AmazfitGlobal) 29 januari 2024
[ Voor 10% gewijzigd door Sibrand op 29-01-2024 20:17 ]
Al geïnstalleerd? Hier ook beschikbaar. Zouden de battery drain issues opgelost zijn?Sibrand schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:12:
Grote update voor de GTR4 nu ook voor mij beschikbaar
[Twitter]
Morgen maar eens kijken of ik het al aandurf
Gisteravond geïnstalleerd, zal vandaag eens in de gaten houden wat de batterij doet; nu op 60%FJP84 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:48:
[...]
Al geïnstalleerd? Hier ook beschikbaar. Zouden de battery drain issues opgelost zijn?
Morgen maar eens kijken of ik het al aandurf
Edit op 20:35: 57%. Geen drain
[ Voor 4% gewijzigd door Sibrand op 30-01-2024 20:35 ]
For all those GTR4 owners out there — we have stellar news to share! 📰 We've already started rolling out Zepp OS 3.0 to all GTR4 and GTR4 Limited Edition smartwatches! 🤩⌚️
Not only does this update bring a fresh coat of paint to your watch's software, but also a host of new features, including:
🎨 Redesigned Control Center, Shortcut Cards, and Widgets
🌙 Notification syncing with your phone's Do Not Disturb mode
🧘 Three Breathe app modes: Relax, Sleeping, and Focus
🏃 Zepp Coach updates, including running training plan support
🚴 Support for heart rate belts and cycling power meters
...plus even more features and enhancements!
If you're a GTR4 user and have yet to upgrade, we recommend doing so directly on your watch using Wi-Fi. You can find that menu under Settings > System > Check for Updates on the watch itself.
Also, for those using the blood pressure feature on your GTR4, be sure to recalibrate for accurate measurements!
Fijn dat ook "oudere" modellen upgrades krijgen. Onlangs T Rex 2 en nu de GTR 4. Amazfit lijkt echt iets te doen met feedback.
[ Voor 6% gewijzigd door Frank Brouwers op 30-01-2024 09:09 ]
Te veel aanvragen op hun server?
[ Voor 6% gewijzigd door RF1000 op 30-01-2024 21:01 ]
Heb je systeem/watch taal al op Engels gezet? heeft bij mij een aantal keer gewerkt. Kan het nu niet checken omdat ik mijn GTR 4 onlangs heb verkocht.RF1000 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:01:
Voorlopig nog "couldn't update" 🙁 (GTR4 LE)
Gisteravond kreeg ik ook iedere keer die melding wanneer ik via mijn horloge probeerde te updaten. Via de Zepp app op mijn telefoon (iPhone) bij Profiel > Amazfit GTR 4> Systeemupdate was het wel gelukt. Duurde wel 75 minuten in totaal.RF1000 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:01:
Voorlopig nog "couldn't update" 🙁 (GTR4 LE)
Meestal zit er veel nieuws "under the hood".FJP84 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:31:
Hier staat zeppOS 3.0 er ook op. Nu eens bekijken wat er allemaal nieuw is.
Klopt, die heb ik!Frank Brouwers schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:25:
[...]
Heb je systeem/watch taal al op Engels gezet? heeft bij mij een aantal keer gewerkt. Kan het nu niet checken omdat ik mijn GTR 4 onlangs heb verkocht.
Update 6.3.2.3 is beschikbaar onder Instellingen/Systeem/Controleren op Updates. Hoefde niet op Engels, wel had ik Wifi verbonden met mijn thuisnetwerk.
En, veel verschillen?Rincewind74 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:08:
[...]
Klopt, die heb ik!![]()
Update 6.3.2.3 is beschikbaar onder Instellingen/Systeem/Controleren op Updates. Hoefde niet op Engels, wel had ik Wifi verbonden met mijn thuisnetwerk.
Verder zijn bijna alle icoontjes in het quick menu anders
Nog niks binnen ook niet met systeemtaal engelsA3-D schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:54:
ZeppOS 3.5 voor Balance: https://gadgetsandwearabl...zfit-zepp-flow-assistant/
Hier ook nog niet...we wachten rustig afFrank Brouwers schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:51:
[...]
Nog niks binnen ook niet met systeemtaal engels

Hangt er van af. Mijn T Rex 2 spoel ik soms onder de kraan af als er modder of zand opzit. De anderen zoals de Balance en de Cheetah Pro met een minimaal vochtig doekje. Het scherm maak ik schoon met een brillendoekje.jee_r schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:22:
Op welke manier reinigen jullie de amazfit smartwatch?
Bedankt.
https://gadgetsandwearabl...BGEzebmR0QIK29SIglOPqj5wk
[ Voor 17% gewijzigd door Frank Brouwers op 26-02-2024 08:57 ]
Vraagje: wat is de omtrek van je pols? Ik zit met hetzelfde dilemma namelijkkevkev schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:16:
[...]
Thanks voor jouw reactie. Ik ben (in eerste instantie) eigenwijs geweest en de GTR mini besteld. Met de gedachte: 'wanneer te klein kan deze door naar mijn vrouw'.
Eerste indruk: wat een fijn ding, qua functies niet teveel, qua uiterlijk keurig netjes, maar inderdaad misschien net te klein.
Na 2 dagen dan ook maar de Balance besteld via Amazon.de. Bij het uitpakken voel je gelijk het verschil. Een stuk degelijker. En wat een fijne, mooie uitstraling. Maar ook wat een mogelijkheden om sporten. De komende dagen veel uitproberen en naar wens goed zetten. Volgende week op vakantie en dan eens testen met zwemmen.
En hoe bevalt de Balance? Ben vooral ook benieuwd naar de accuraatheid van de hartslagsensor/ GPS. Ben geen diehard sporter maar wil wel graag inzicht hierin
Do { Ping } while ( LOL )
Ik heb deze en die bevalt me prima voor zakelijk gebruik.c4coupe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:00:
Welk bruin leder bandje kunnen jullie aanraden voor de amazfit balance? Liefst echt leder.
Bedankt.
In Nederland dus ook vandaag, ik kreeg 'm zojuist aangeboden en ben 'm nu aan het downloaden en installeren.Frank Brouwers schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:56:
Zepp OS 3.5 and Zepp Flow rollout schedule revealed
https://gadgetsandwearabl...BGEzebmR0QIK29SIglOPqj5wk
/f/image/Hybnu8CU3UqVBm0Q9pfqjpyU.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door A3-D op 26-02-2024 12:04 ]
Maps en skioorden, nog iets?
jee_r schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:15:
Iemand meer info wat je nu kan met de nieuwe update?
Maps en skioorden, nog iets?
![]() | ![]() | ![]() |
De aanpassing met de mappen is een heel erg fijne update, de rest gaat een beetje langs mij heen....
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_detailsc4coupe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:00:
Welk bruin leder bandje kunnen jullie aanraden voor de amazfit balance? Liefst echt leder.
Bedankt.
https://www.amazon.nl/kwm..._bap_d_grid_rp_0_8_t&th=1
de eerste is van betere kwaliteit: Fossil en ook duurder.
Kan iemand me ook even meegeven waar ik watchfaces download? Meerdere dan in de winkel van zepp zelf,
Internet staat er vol van. Maar het lukt me niet om ze naar de watch te krijgen.
Dank.
Frank Brouwers schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:42:
[...]
https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.nl/kwm..._bap_d_grid_rp_0_8_t&th=1
de eerste is van betere kwaliteit: Fossil en ook duurder.
Via QR code kan je dan installeren
https://amazfitwatchfaces.com/c4coupe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:06:
Hartelijk dank.
Kan iemand me ook even meegeven waar ik watchfaces download? Meerdere dan in de winkel van zepp zelf,
Internet staat er vol van. Maar het lukt me niet om ze naar de watch te krijgen.
Dank.
[...]
Wat ik voorlopig (nog) niet kan vinden.
Mijn agenda meldingen blijven trillen. Ik krijg dit trille' niet uitgezet.
Ik wil dat de horloge enkel trilt bij
Ring
Nest
Home
Sms
Telefoon
Alles daarbuiten moet ze stil blijven. Maar met de agende gesynchroniseerd, krijg ik toch een trillende melding. Sowieso is het nog veel om te ontdekken komende van een vivomove style...
c4coupe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:39:
Super!
Wat ik voorlopig (nog) niet kan vinden.
Mijn agenda meldingen blijven trillen. Ik krijg dit trille' niet uitgezet.
Ik wil dat de horloge enkel trilt bij
Ring
Nest
Home
Sms
Telefoon
Het duurt wel even voordat je alle instellingen van Amazfit in beeld hebt. Gewoon uitproberen er kan weinig fout gaan 😉
Alles daarbuiten moet ze stil blijven. Maar met de agende gesynchroniseerd, krijg ik toch een trillende melding. Sowieso is het nog veel om te ontdekken komende van een vivomove style...
YouTube: Blood pressure on Amazfit Balance
Ik wil mijn bloeddruk ook kunnen aflezen. Ik had gelezen dat dit ging. En je 1 keer om de 28 dagen moest eiken met een echte bloeddrukmeter ofzo.
Maar ook dit vind ik nergens terug. 😥
Volgens mij ook niet aanwezig 🙃c4coupe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:58:
En waar vind ik deze optie?
YouTube: Blood pressure on Amazfit Balance
Ik wil mijn bloeddruk ook kunnen aflezen. Ik had gelezen dat dit ging. En je 1 keer om de 28 dagen moest eiken met een echte bloeddrukmeter ofzo.
Maar ook dit vind ik nergens terug. 😥
Blijkbaar is dit regio gebonden. Hopelijk komt deze functie nog door...
Ik weet dat je die dingen met een korrel zout mag nemen. Maar ik zou de functie toch graag hebben voor een betere opvolgen dan enkel de gewone bloeddruk meter thuis. 🙈
Ik denk dat de bloeddrukmeter thuis beter presteert dan een smartwatch met bloedrukmeting...c4coupe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:52:
[...]
Blijkbaar is dit regio gebonden. Hopelijk komt deze functie nog door...
Ik weet dat je die dingen met een korrel zout mag nemen. Maar ik zou de functie toch graag hebben voor een betere opvolgen dan enkel de gewone bloeddruk meter thuis. 🙈
Welke zouden jullie aanraden (zonder naar prijs te kijken)? Heb zelf een OnePlus telefoon.
Ja akkoord. Maar de app zou vragen om elke maand 1 keer zelf te meten. En naargelang deze waarde gaat hij zo getrouwheids mogelijk zelf de bloeddruk meten.Frank Brouwers schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:08:
[...]
Ik denk dat de bloeddrukmeter thuis beter presteert dan een smartwatch met bloedrukmeting...
Ik hoop toch dat deze functie doorkomt, ze is er maar enkel niet voor ons blijkbaar.
heb beide apps gezien en daar vind ik wel echt dat Garmin een stuk verder is dan Zepp. ook omdat er in Zepp gewoon reclame zit (koop dit muziekje etc)
maar sensoren etc. is dat ook niet minder dan wat Garmin biedt?
De Balance zou ik als B segment zien qua sensoren, de andere Amazfit devices als C segment. Waar Garmin over het algemeen A segment biedt. Als het qua slaap, HR, GPS etc. super betrouwbaar moet zijn zou ik naar Garmin of Apple kijken. Apple is by far de meest betrouwbare data maar heeft weinig mogelijkheden om de data te interpreteren (slaapscores bijvoorbeeld) waardoor je afhankelijk bent van 3rd party apps. Garmin heeft redelijk betrouwbare sensoren en top of the bill data interpretatie (Firstbeat Analytics).gupfishy schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:56:
als je een amazefit vergelijkt met een Garmin. is het dan een beetje b segment tegenover a segment of zie ik dat verkeerd?
heb beide apps gezien en daar vind ik wel echt dat Garmin een stuk verder is dan Zepp. ook omdat er in Zepp gewoon reclame zit (koop dit muziekje etc)
maar sensoren etc. is dat ook niet minder dan wat Garmin biedt?
Maar goed, over het algemeen betaal je dan ook meer. De Vivoactive 5 of Apple Watch SE zitten in hetzelfde segment als de Balance.
Er is een update voor de GTR4 voor Zep OS 3.0 en ik vroeg me af Notify for Amazfit nog werkt met Zep OS 3.0.
De ontwikkelaar reageert niet via Discord helaas.
In deze gedegen test komt de Balance er goed uit in vergelijking met vorige Amazfit modellen. Er is dus verbetering!Aghanim schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:38:
[...]
De Balance zou ik als B segment zien qua sensoren, de andere Amazfit devices als C segment. Waar Garmin over het algemeen A segment biedt. Als het qua slaap, HR, GPS etc. super betrouwbaar moet zijn zou ik naar Garmin of Apple kijken. Apple is by far de meest betrouwbare data maar heeft weinig mogelijkheden om de data te interpreteren (slaapscores bijvoorbeeld) waardoor je afhankelijk bent van 3rd party apps. Garmin heeft redelijk betrouwbare sensoren en top of the bill data interpretatie (Firstbeat Analytics).
Maar goed, over het algemeen betaal je dan ook meer. De Vivoactive 5 of Apple Watch SE zitten in hetzelfde segment als de Balance.
YouTube: Amazfit Balance : Full Scientific Review (Best Amazfit Yet!)
[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 28-02-2024 10:40 ]
We kunnen hier een hele discussie gaan voeren waaruit blijkt dat Garmin toch net wat hoger op de ladder staat dan Amazfit (die ik ook nog eens prima kan onderbouwen) maar gezien de toon van je reactie komt de boodschap toch niet aan denk ik zobrknbrkn schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:53:
Garmin dit Garmin dat, ik heb meerdere Forerunner modellen gehad. Het is al lang niet meer zo dat alleen Garmin zo onderscheidend of nauwkeurig is. De Balance is een mooi voorbeeld dat voor 250eu je een premium watch kan hebben. Het enige mindere van Amazfit in general is het wankele updatebeleid of gebrek aan..
@Frank Brouwers klopt inderdaad. Zeker een mooie verbetering qua HR. De Active schijnt ook wat beter te presteren dan de GTR en GTS4 volgens ChaseTheSummit.
[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 28-02-2024 15:31 ]
Om heel eerlijk te zijn kan ik de hatrslagsensor niet vergelijken. Ik heb geen externe hartslagsensor o.i.d. Ik heb de indruk dat de hartslagsensor het wel redelijk accuraat is met padellen en recreatief zwemmen. Met voetbal draag ik hem niet. En overdag, tijdens werk, zie ik geen gekke uitschieters.Shadow_Agent schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:38:
[...]
Vraagje: wat is de omtrek van je pols? Ik zit met hetzelfde dilemma namelijk![]()
En hoe bevalt de Balance? Ben vooral ook benieuwd naar de accuraatheid van de hartslagsensor/ GPS. Ben geen diehard sporter maar wil wel graag inzicht hierin
GPS gebruik ik hierdoor ook weinig. Weleens voor de gein aangezet bij het recreatief fietsen en wandelen en daar heb ik 1 maal een grote en onverklaarbare afwijking waargenomen met fietsen. Voor de rest niet.
Ik haal er lang niet alles uit wat erin zit en hoop dit in de zomer maar te gaan doen. Ik ben ook geen diehard sporter en wilde ook meer inzicht. Tevens wilde ik een horloge die mij aanspoort iets meer te bewegen overdag. Dit alles krijg ik voldoende.
Qua comfort vind ik hem heerlijk. Ik merk amper dat ik hem draag. En ik droeg nooit horloges. Het bandje is top.
HR is redelijk betrouwbaar zie: YouTube: Amazfit Balance : Full Scientific Review (Best Amazfit Yet!)kevkev schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:51:
[...]
Om heel eerlijk te zijn kan ik de hatrslagsensor niet vergelijken. Ik heb geen externe hartslagsensor o.i.d. Ik heb de indruk dat de hartslagsensor het wel redelijk accuraat is met padellen en recreatief zwemmen. Met voetbal draag ik hem niet. En overdag, tijdens werk, zie ik geen gekke uitschieters.
GPS gebruik ik hierdoor ook weinig. Weleens voor de gein aangezet bij het recreatief fietsen en wandelen en daar heb ik 1 maal een grote en onverklaarbare afwijking waargenomen met fietsen. Voor de rest niet.
Ik haal er lang niet alles uit wat erin zit en hoop dit in de zomer maar te gaan doen. Ik ben ook geen diehard sporter en wilde ook meer inzicht. Tevens wilde ik een horloge die mij aanspoort iets meer te bewegen overdag. Dit alles krijg ik voldoende.
Qua comfort vind ik hem heerlijk. Ik merk amper dat ik hem draag. En ik droeg nooit horloges. Het bandje is top.
De GPS is heel goed, gebruik elke dag de GPS voor workout hiking of running. Snelle fix (3 seconden) en weinig afwijkingen van de route. Ik loop/wandel vooral in open terrein en bos. Mogelijk dat de GPS in steden last heeft van de hoge bebouwing.
https://www.belsimpel.nl/...ail/amazfit-balance-zwart 279,-jake1996 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:26:
Kan iemand de prijspiek van de Balance van 27 februari verklaren? Heb een alert staan op een prijsverlaging, maar dit gaat niet de goede kant op.
amazon.nl 249,-
https://www.amazon.nl/Ama...amazft%2Caps%2C105&sr=8-5
Prijspiek? De prijs bij Amazon is nog steeds dezelfde als wat ik betaald heb in augustus 2023.jake1996 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:26:
Kan iemand de prijspiek van de Balance van 27 februari verklaren? Heb een alert staan op een prijsverlaging, maar dit gaat niet de goede kant op.
Dank, Helaas weiger ik iets via Amazon te kopen vanwege hun praktijken. Belsimpel kan schijnbaar niet goedkoper inkopen..
Ik hoop dat deze snel doorkomt naar de globale versie.Frank Brouwers schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:51:
Bloeddrukmeting op de Balance?
https://gadgetsandwearabl...t-balance-blood-pressure/
Blijkbaar is dit nu alleen op de chinese markt.
Ik kocht deze horloge, ervan uitgaande dat de bloeddruk meting gewoon werkte...
Vanochtend had ik ook dat de helderheid van het scherm niet meer te regelen was. Automatische helderheid werkte ook niet. Dus een fabrieks herstel gedaan en daarna dus de gps problemen.
Heeft mand een idee wat er aan de hand is?
Net nog maar eens voor een derde keer de Balance naar fabriekinstellingen gezet en nu lijkt de gps wel weer normaal te werken. Het zal uiteindelijk denk ik misschien toch iets met een vervuilde a-gps ofzo te maken gehad hebben. Nu maar hopen dat hij het goed blijft doen.
Ik heb dit voor de derde fabrieksherstel dus ook maar in de app doorgestuurd met de hele log erbij. Misschien is het een bug die op kan treden na een reset.
Update: het loopt nog niet erg lekker met het krijgen van een gps fix dus dat kon wel eens terugsturen worden.
[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 15-03-2024 16:49 ]
"When you grow up your heart dies"
Ja, lijkt eerder een hardware probleem. Ik heb met alle drie mijn Amazfit toestellen ( T Rex 2, Cheetah pro en Balance) in 3 seconden een fix en soms binnen alsjaool schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:44:
Ik heb de Balance en nu heb ik het volgende probleem. Ik krijg met geen mogelijkheid een gps fix meer. Ik heb al een paar keer een fabrieks herstel gedaan en de cache van de app geleegd etc. Maar het lukt dus niet. GNSS geeft ook maar matig de satellieten weer. A-gps heb ik ook al handmatig geüpdatet.
Vanochtend had ik ook dat de helderheid van het scherm niet meer te regelen was. Automatische helderheid werkte ook niet. Dus een fabrieks herstel gedaan en daarna dus de gps problemen.
Heeft mand een idee wat er aan de hand is?
edit:
Net nog maar eens voor een derde keer de Balance naar fabriekinstellingen gezet en nu lijkt de gps wel weer normaal te werken. Het zal uiteindelijk denk ik misschien toch iets met een vervuilde a-gps ofzo te maken gehad hebben. Nu maar hopen dat hij het goed blijft doen.
Ik heb dit voor de derde fabrieksherstel dus ook maar in de app doorgestuurd met de hele log erbij. Misschien is het een bug die op kan treden na een reset.
edit:
Update: het loopt nog niet erg lekker met het krijgen van een gps fix dus dat kon wel eens terugsturen worden.![]()
Het "probleem" is zoals het nu lijkt voorbij. Een cold fix duurt wat langer maar als hij eenmaal een fix heeft dan pakt hij hem binnen een paar seconden weer. Ik denk dat de a-gps even in de war lag. Ontvangst van de satellieten in GNSS is verder ook dik in orde.Frank Brouwers schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:34:
[...]
Ja, lijkt eerder een hardware probleem. Ik heb met alle drie mijn Amazfit toestellen ( T Rex 2, Cheetah pro en Balance) in 3 seconden een fix en soms binnen al
Bedankt
bij de speaker zit ruimte waar water ik kan gaan zitten.jee_r schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:47:
Op de amazfit balance staat dat een functie om water af te voeren. De balance is toch waterdicht... waarvoor dient dan deze functie?
Bedankt
Die functie laat de speaker zo trillen, dat het water eruit geduwd wordt.
Het werkt ook echt.
Als je bluetooth bellen inschakelt gebruik je de speaker of als je music op de watch zet en afspeelt.jee_r schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:31:
Ik heb de speaker nog nooit gebruik... Hoe werkt deze? Kan dit geen kwaad voor de speaker dat er water in komt dan?
Nee is die prima voor gemaakt. Geen probleem om gewoon te gaan zwemmen.jee_r schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:31:
Ik heb de speaker nog nooit gebruik... Hoe werkt deze? Kan dit geen kwaad voor de speaker dat er water in komt dan?
Gewoon afvegen met handzeep doe ik nu maar ik denk dat dit niet voldoende is.
Welk product gebruiken jullie? Kan dit ook in een ultrasoon toestel?
Bij het zuiver maken de bandjes loshalen?
Bedankt
Dat is Zepp OS 3.0 lijkt me.FJP84 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:33:
Ik krijg op de GTR4 net update 6.4.0.1 binnen. Zijn er meer die deze versie hebben?
Nee nog niet. De alternatieve apps hebben nog moeite met 3.0
https://www.reddit.com/r/amazfit/s/RbLv6h6BbW
Onderaan batterij fix, ben benieuwd. Sinds zeppos 3 ging hij maar ~week meer mee zonder activiteiten te tracken.
Heb de GTR 4 net een paar dagen. Op mijn telefoon android/samsung geeft de app aan op de vergrendel scherm het volgende aan. : Amazfit GTR 4 87% Opladen en daaronder blijf draaien om een goede werking van het apparaat te garanderen
Wat betekend dat en is dat normaal die melding, gaat in principe om de laatste gedeelte.
Mvg, Anne
Je moet de app op de achtergrond actief houden om notificaties binnen te krijgen. Ik geloof dat je dat in Android kunt instellen. Gebruik zelf de app met een iPhone.Dj Viper schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:47:
Hallo,
Heb de GTR 4 net een paar dagen. Op mijn telefoon android/samsung geeft de app aan op de vergrendel scherm het volgende aan. : Amazfit GTR 4 87% Opladen en daaronder blijf draaien om een goede werking van het apparaat te garanderen
Wat betekend dat en is dat normaal die melding, gaat in principe om de laatste gedeelte.
Mvg, Anne
:strip_exif()/f/image/btZW6lyD4hl917sF2atmAqy6.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.amazfit.com/b...ch-and-foundation-support
Tevens 3 nieuwe watchfaces in de ZEPP store die in het teken staan van de Rotterdam Marathon
Eentje is echt gers omdat daarbij de skyline van Rotterdam voorbij blijft scrollen
https://twitter.com/i/status/1775870943623061614
[ Voor 3% gewijzigd door A3-D op 13-04-2024 12:56 ]
Amazon heeft een enorme 22 mm keuze. Van heel goedkoop tot heel duurFreezhost schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:32:
Iemand ervaring met alternatieve bandjes voor de Balance? Ik heb nu best wel wat irritatie van het silicone bandje en dat had ik bij mijn vorige horloge niet.
Ik heb de Balance met een Amazfit Strap Nylon Series bandje dat erbij geleverd werd. Die werkt met een klittenbandsluiting en zit erg comfortabel. Minder comfortabel is de prijs van €29,90.Freezhost schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:32:
Iemand ervaring met alternatieve bandjes voor de Balance? Ik heb nu best wel wat irritatie van het silicone bandje en dat had ik bij mijn vorige horloge niet.
sjaool schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:35:
[...]
Ik heb de Balance met een Amazfit Strap Nylon Series bandje dat erbij geleverd werd. Die werkt met een klittenbandsluiting en zit erg comfortabel. Minder comfortabel is de prijs van €29,90.
Klopt, ik heb een paar bandjes hier vandaan. Kalfsleer met vlindersluiting voor een euro of 6. Daar komt 2 euro verzending bij tenzij je combineert tot boven 10 euro. In de uitverkoop waren ze iets van 3 euro.c4coupe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:47:
AliExpress alle kleuren en geuren voor nog geen 10euro...
[...]
Ik draag ze al maanden 24/7 zonder problemen, maar YMMV.
Klopt, alleen vind ik die kunststof bevestigingen aan de behuizing niet mooi. Dat is bij de originele bandjes veel mooier en daar betaal je helaas wel de hoofdprijs voor. Bovendien vind ik de klittenbandsluiting van de originele bandje ook veel beter en mooier uitgevoerd.c4coupe schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:47:
AliExpress alle kleuren en geuren voor nog geen 10euro...
[...]
P.S. dan heb ik het natuurlijk wel over de nylon bandjes natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 25-04-2024 08:20 ]
sjaool schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:19:
[...]
Klopt, alleen vind ik die kunststof bevestigingen aan de behuizing niet mooi. Dat is bij de originele bandjes veel mooier en daar betaal je helaas wel de hoofdprijs voor. Bovendien vind ik de klittenbandsluiting van de originele bandje ook veel beter en mooier uitgevoerd.
P.S. dan heb ik het natuurlijk wel over de nylon bandjes natuurlijk.
drfruit schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:29:
Nog even ter verduidelijking, in de bandjes die ik heb van aliexpress zit gewoon een metalen pin en geen kunststof.
Dat deel waar de pinnetjes doorheen gaan is van kunststof bij de AliExpress bandjes. Dit is bij de originele niet zo en ziet er dus veel mooier uit.drfruit schreef op donderdag 25 april 2024 @ 13:29:
Nog even ter verduidelijking, in de bandjes die ik heb van aliexpress zit gewoon een metalen pin en geen kunststof.
Ja, maar dat geldt blijkbaar voor nylon bandjes. Niet voor de leren bandjes die ik heb.sjaool schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:20:
[...]
Dat deel waar de pinnetjes doorheen gaan is van kunststof bij de AliExpress bandjes. Dit is bij de originele niet zo en ziet er dus veel mooier uit.