Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:32
A3-D schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:01:
[...]

Ik heb de update gisteren ontvangen en merk niet veel van de doorgevoerde wijzigingen en/of verbeteringen. De nachtmodus is grappig, maar die gebruik ik niet.

Nog steeds erg tevreden met de Balance in ieder geval. _/-\o_
Hier nog steeds geen update, zit nog op versie 3.19.6.5... toch wel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-05 14:10
Freezhost schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:57:
[...]

Raar, meestal vindt de uitrol per land plaats. Heb je de systeemtaal al eens op Engels gezet? Wil nog wel eens de update triggeren. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Freezhost schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:57:
[...]

Hier ook nog niet mogen ontvangen en zit op dezelfde versie. De systeemtaal wijzigen naar Engels heeft niet geholpen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Schijnt een nieuwe update voor de Balance uit te zijn. Kennelijk is de vorige on hold gezet vanwege bugs.
Ga direct even checken. Nog niet beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Frank Brouwers op 19-07-2024 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Ik krijg zojuist de update binnen, heb nu versie 3.21.3.2 daarin zit een fijne verbetering dat als je een notificatie verwijderd op je telefoon hij ook op je horloge verdwijnt en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Freezhost schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:58:
Ik krijg zojuist de update binnen, heb nu versie 3.21.3.2 daarin zit een fijne verbetering dat als je een notificatie verwijderd op je telefoon hij ook op je horloge verdwijnt en andersom.
Hier ook aan het downloaden :) op het oog niet zoveel gewijzigd tov eerdere update.

[ Voor 7% gewijzigd door Frank Brouwers op 27-07-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De afgelopen maand is mijn GTR4 opeens heel snel leeg. Vrijdag volgeladen, zaterdagmiddag 95% accu, en nu is het opeens weer helemaal leeg en uitgevallen.

Laatste firmware (6.4.0.1), en activeren-bij-pols-omhoog staat sinds een paar weken uit, always on staat uit, voice control uit. Hart/slaap/gps/workout wel aan maar dat is altijd al zo.

Herkennen jullie dat? Google laat vooral problemen zien met oudere firmware.

Edit (om niet te kicken): en nu anderhalve dag later nog steeds 95% vol…

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 20-08-2024 18:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Vreemd, zeker als je geen aod aan hebt staan of continue HR. Lichte watchface wil ook nog wel eens voor snelle accu consumptie zorgen. Met de T Rex 2 haal ik 12 dagen met regelmatig gps gebruik. Ook de Cheetah Pro houdt het meer dan 10 dagen uit. Soms lees je wel eens dat energie consumptie bij een firmware update uit de bocht vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nu is het na nog geen twee dagen volkomen leeg, helaas. Terwijl dat bij aanschaf nog geen anderhalf jaar geleden 5 a 10x zoveel was met meer ingeschakelde features dan nu. Ik denk dat ik maar ga kijken naar of iets als een Garmin, of juist bij zulke batterijduur een Apple Watch als opladen iets is om op te letten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
F_J_K schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:48:
Nu is het na nog geen twee dagen volkomen leeg, helaas. Terwijl dat bij aanschaf nog geen anderhalf jaar geleden 5 a 10x zoveel was met meer ingeschakelde features dan nu. Ik denk dat ik maar ga kijken naar of iets als een Garmin, of juist bij zulke batterijduur een Apple Watch als opladen iets is om op te letten.
Al een factory reset uitgevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Frank Brouwers schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Al een factory reset uitgevoerd?
Dat zou je wel verwachten ja. Maar nee :X Nu wel. Eens zien of het helpt, laat ik weten.

Prettige bevinding: de geschiedenis blijft bewaard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

F_J_K schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:54:
Nu wel. Eens zien of het helpt, laat ik weten.
@Frank Brouwers en na factory reset en maandag begin van de avond opladen is de accu nu op 87%. Ik ben blij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06
Net zepp os 3.5 binnen voor GTR 4. Had niet zien aankomen dat ze dat nog gingen doen. Zal wel de laatste major upgrade zijn. Buiten change log op de watch zelf vond ik niet direct online een artikel met de changes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

runob schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:34:
Net zepp os 3.5 binnen voor GTR 4. Had niet zien aankomen dat ze dat nog gingen doen. Zal wel de laatste major upgrade zijn. Buiten change log op de watch zelf vond ik niet direct online een artikel met de changes.
Voor de volledigheid:

Version: 7.6.0.2
Update package size: 26.07MB

Update notes:
The Zepp OS 3.5 upgrade brings a more user-friendly smart experience and more comprehensive sports and health capabilities.
Please note that this version update takes some time, it is recommended to use the watch's Wi-Fi OTA function. Path: Watch Settings > System > Check for Updates.
- Readiness provides a score of your physical and mental state after rest, offering references and suggestions for better starting your new day of work and exercise.
- Zepp OS 3.5 brings Zepp Flow, an intelligent conversation engine, revolutionizing smartwatches with natural language interactions. It quickly comprehends commands to control watch functions and answer queries such as fitness data, weather, music control, phone call and message replises(Android only).
- Heart Rate Variability now supports displaying complete HRV data from last night and weekly trends, providing new data dimensions to optimize training effects and improve overall health.
- Zepp Coach upgrade, supporting 3K, 5K, half-marathon, and full marathon running training plans. If you already have a training plan, please reset it after completion. Path: Zepp App > Workout > Zepp Coach.
- Offline Map Supported. Download path: Zepp App > Profile > Amazfit GTR 4 > App settings > Map > Add to Device. Access path: Go to watch > Settings > Map > Use during workout > turn on.
- Added new App - Heart Rate Push, supported for Heart Rate Push to 3rd-Party devices, including cycling computers or treadmills (supporting Bluetooth broadcast).
- Provides Running Power metric for runners, supports Outdoor running and Track run.
- New sports types for urban athletes: Bouldering, Indoor Rock Climbing and Pickleball.
- Introduced a night display mode, supporting red, orange, and green colors for a comfortable visual experience in darker environments. Enable via: Watch Settings > Display > Night Display, or quickly activate from the control center.
- Sync image messages from apps like WhatsApp to your watch when connected to an Android phone.
- Redesigned the music widget to enhance the music control experience. Long press any widget to enter edit mode and add it.

Het advies wifi te gebruiken kan overigens prima worden genegeerd, Bluetooth was (hier) snel zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:52
Verrassend inderdaad. Staat inmiddels geïnstalleerd op mijn GTR4. Als ik iets geks zie, meld ik het.

• Frank Brouwers
F_J_K schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:25:
[...]

@Frank Brouwers en na factory reset en maandag begin van de avond opladen is de accu nu op 87%. Ik ben blij :)
kijk, dat is nog eens goed nieuws! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

F_J_K schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:25:
[...]
Om nog even over door te gaan: en nu nog steeds 72%. Kortom: iedereen met negatieve ervaringen qua accuduur, doe eens een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
F_J_K schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Om nog even over door te gaan: en nu nog steeds 72%. Kortom: iedereen met negatieve ervaringen qua accuduur, doe eens een factory reset.
Sowieso met problemen is het laatste redmiddel altijd een factory reset 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

F_J_K schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Helaas.. En de volgende middag was 'ie weer leeg. Vrijdagavond weer opgeladen tot 100%, vanmorgen 9u was het nog 76% (so far so good), ergens tussen 11 en 12 was het weer 0%. Factory reset heeft het juist erger gemaakt door alleen de batterijstatusweergave te resetten.

En ik zal er hier verder over stoppen voor het een blog wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
F_J_K schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:59:
[...]

Helaas.. En de volgende middag was 'ie weer leeg. Vrijdagavond weer opgeladen tot 100%, vanmorgen 9u was het nog 76% (so far so good), ergens tussen 11 en 12 was het weer 0%. Factory reset heeft het juist erger gemaakt door alleen de batterijstatusweergave te resetten.

En ik zal er hier verder over stoppen voor het een blog wordt :P
Wat jammer, zag er hoopvol uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-05 21:10
Omdat het scherm van de gtr3 pro niet meer goed reageerde heb ik een Balance gekocht.
Ik merk dat het scherm in AOD flikkert.
Hebben jullie daar ook last van?

https://streamable.com/bh8k2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-05 14:04
akelder schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:51:
Omdat het scherm van de gtr3 pro niet meer goed reageerde heb ik een Balance gekocht.

Nee, dat flikkeren is bij mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

akelder schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:51:

Nee, geen last van. Zie je het normaal ook? Dus niet als je het filmt? Nu lijkt het de refreshrate te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akelder
Ik merk het vooral als het wat donker is.
Als het scherm geactiveerd is zie ik het niet dus alleen in AOD.
Ik heb ook al andere watchfaces geprobeerd.

• Frank Brouwers
Geen last van. Geen problemen in de normale modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akelder
Frank Brouwers schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:57:
Geen last van. Geen problemen in de normale modus?
Nee geen probleem in normale modus.
Het zit waarschijnlijk in de achtergrond van de watchface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
akelder schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:35:
[...]

Nee geen probleem in normale modus.
Het zit waarschijnlijk in de achtergrond van de watchface.
Topic over je probleem op Reddit

https://www.reddit.com/r/...ance_screen_blinking_aod/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Hier komt net een update binnen voor de Balance: 3.22.7.15

[ Voor 16% gewijzigd door Freezhost op 27-09-2024 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Hier ook! 15 minuten download ;)

https://www.chinesesmartw...em_mgtJ-G4V1IuxBed6ZFXi_A

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNhyv0TGk-OFd76fJSRHmWb-ZIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqzdpUDl345BA2f4sVys4qCc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Frank Brouwers op 28-09-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:15
Ik heb de GTR4 en ik krijg met geen mogelijkheid de offline voice commands aan de praat. Ik zie wel het icoontje oplichten maar reageren op een van de voorgeschreven commands ho maar. Zepp flow werkt wel, maar daarvoor heb je je telefoon in de buurt nodig. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Freezhost schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:33:
Hier komt net een update binnen voor de Balance: 3.22.7.15
Het zal wel weer in fases gaan want als ik kijk of er een update is dan heb ik volgens mijn Balane al de laatste versie (3.21.3.2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrones
  • Laatst online: 11:41
Zijn er hier meer mensen die naar het updaten van Android naar versie 15 ook veel meldingen als "Content van gevoelige melding verborgen" te zien krijgen op het horloge? Op mijn vergrendelscherm heb ik inderdaad de content op verborgen staan, maar op een horloge vind ik dat toch anders.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:50:
[...]

Het zal wel weer in fases gaan want als ik kijk of er een update is dan heb ik volgens mijn Balane al de laatste versie (3.21.3.2).
3.22.8.1 komt nu binnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Yep, ik kreeg hem vanmiddag ook en heb hem meteen geïnstalleerd. Nu maar even afwachten wat er allemaal nieuw is en of de slaap tracker beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
This update of Amazfit Balance brings you a new optimized version with the following details. Please note that this version update takes some time, it is recommended to use the watch's Wi-Fi OTA function. Path: Watch Settings > System > Check for Updates. 【New Features】

Activate Zepp Flow to have notifications read aloud without needing to check manually. You can listen to the details of one or multiple notifications swiftly. Additionally, the system can create calendar reminders based on notification content. More personalized settings for Zepp Flow are now available in system settings.

Added Hyrox Race as a new sports mode, with support for recording individual, doubles, and team performances. Path: Workout > More workouts > Indoor workouts > Hyrox Race.

Turn-by-turn prompts are now provided during route navigation, alerting you when to turn or if you deviate from the path, ensuring a smoother navigation experience.

Contour maps are now supported, providing additional information for outdoor activities. Download path: Zepp > Profile > Amazfit Balance > Map > select Contour Maps.

The Notification Center has been upgraded and now supports syncing with the Android notification center to display graphic notifications. New voice-to-text input and an updated keyboard featuring letters, numbers, symbols, and emojis make replying to messages more efficient.

Padel now supports swing recognition, available under Workout > More Workouts > Ball Workouts.

Support for creating and importing training templates for pool swimming and track running.

Personal records now display running, mountaineering, and swimming by type. Running includes outdoor, trail, and track running; mountaineering includes climbing and outdoor hiking; swimming includes pool and open water swimming. 【Optimizations】

Sleep algorithm upgraded for enhanced accuracy in sleep staging.

The most recently used countdown timers will automatically top the list, with up to four displayed for quick access.

Charging animations have been optimized with automatic completion reminders.

Improved the design and user interaction of the sports record display page.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Die kreeg ik afgelopen weekend ook binnen, lijkt dezelfde changelog te zijn als bij de vorige update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
weer een nieuwe update : 3.22.9.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sinds vandaag wordt bij mij fysiek herstel en mentaal herstel niet meer weergegeven op de Balance en in de Zepp app. Klik ik erop in de Zepp app dan crasht deze.

Ik heb de cache van de app al een keer geleegd maar dat heeft niet geholpen. Hebben meer mensen hier last van? Want zaterdag en gisteren werkte alles nog gewoon.

Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd en mijn horloge naar fabriekinstellingen gezet. Maar dat heeft niet geholpen. Maar even afwachten of het zich vanzelf oplost.

edit:

Ik ben gelukkig niet de enige met dit probleem.
Op Reddit zijn er meer met dit probleem.

bron

[ Voor 45% gewijzigd door sjaool op 28-10-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2xxIvKwCvNB9FMtzQ2hx8nvTWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gboM0BG1b1GYXPs13TZmoCAS.jpg?f=fotoalbum_large

https://eu.amazfit.com/pr...-upcycled-silicone-straps

Nieuw gerecycled bandje van Amazfit voor o.a. de Cheetah en Balance.

Goede kwaliteit (zacht) en mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:54
Frank Brouwers schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:44:
[Afbeelding]

https://eu.amazfit.com/pr...-upcycled-silicone-straps

Nieuw gerecycled bandje van Amazfit voor o.a. de Cheetah en Balance.

Goede kwaliteit (zacht) en mooie kleuren.
Ziet er goed uit, welke watchface is dat eigenlijk?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

Ziet er goed uit, welke watchface is dat eigenlijk?
De standaard watchface voor de Cheetah Pro, is er ook voor de Balance. Watchface is helemaal gericht op hardlopen. Vanaf de WF een workout starten en zo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Frank Brouwers schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:04:
[...]

De standaard watchface voor de Cheetah Pro, is er ook voor de Balance. Watchface is helemaal gericht op hardlopen. Vanaf de WF een workout starten en zo. ;)
Aha, gevonden; cool running orange, thanks! _/-\o_

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:33
Hier ook geen score - sinds twee dagen - voor physical and mental readiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Sinds vanochtend werkt bij mij Gereedheid weer. Ik heb de nieuwe Zepp app nog niet binnen. Deze heeft een complete restyling ondergaan. De reacties hierop zijn wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:23:
Sinds vanochtend werkt bij mij Gereedheid weer. Ik heb de nieuwe Zepp app nog niet binnen. Deze heeft een complete restyling ondergaan. De reacties hierop zijn wisselend.
Is even wennen, compleet andere structuur. Ik gebruik de nieuwe app nu een dag of tien maar voelt wel beter aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Frank Brouwers schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:17:
[...]

Is even wennen, compleet andere structuur. Ik gebruik de nieuwe app nu een dag of tien maar voelt wel beter aan.
Ik vind het wel vreemd dat die app zo gefaseerd wordt uitgerold. Ik zit al een tijdje te verversen in de Play Store maar nog steeds niets. :|

Ik lees trouwens net dat de problemen met Gereedheid etc. zouden komen door de overgang naar wintertijd.

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 29-10-2024 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:43:
[...]

Ik vind het wel vreemd dat die app zo gefaseerd wordt uitgerold. Ik zit al een tijdje te verversen in de Play Store maar nog steeds niets. :|

Ik lees trouwens net dat de problemen met Gereedheid etc. zouden komen door de overgang naar wintertijd.
Gefaseerde uitrol geldt ook voor nieuwe firmware. Soms in hetzelfde land of regio verschillen in beschikbaarheid. In dit geval was de app voor iOS eerder dan de app voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
Ik zag wel wat spikes in de slaapgegevens dit weekend met overgang wintertijd en had workouts op zaterdag dubbel erin gezet, maar verder werkt alles. Ook hier geen andere app versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Frank Brouwers schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Gefaseerde uitrol geldt ook voor nieuwe firmware. Soms in hetzelfde land of regio verschillen in beschikbaarheid. In dit geval was de app voor iOS eerder dan de app voor Android.
Even een update van Reddit over de Zepp App update 9.0.5 voor Android.
quote: Amazfit-Bryce
Hey everyone. Version 9.0.5 is rolling out slowly to replace previous versions of 9.0 (and v8.x), and includes some fixes and updates. The previous versions were put on hold in favor of releasing 9.0.5 so that is the next update you should expect. You should all be able to receive the update soon. Thanks for your patience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Flipmo

OMG !!

Ik heb sinds gisteren een hele zooi missende opties in het "pull down menu"
Waar je normaal slaapstand, accu percentage, slaapstand, en al die andere opties verdeelt over 2 pagina's ziet, heb ik nu maar 1 pagina met alleen batterij percentage, zoek telefoon, speaker water afvoer en koptelefoon, alle andere opties zijn verdwenen.

Geen idee hoe dit zo opeens komt, opnieuw opstarten van de telefoon uiteraard gedaan. Alleen nog steeds deze 4 opties.
Factory reset zou natuurlijk een optie kunnen zijn, maar wellicht dat 1 van jullie de gouden tip heeft.

Amazfit Balance gaat het om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Flipmo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:54:
Ik heb sinds gisteren een hele zooi missende opties in het "pull down menu"
Waar je normaal slaapstand, accu percentage, slaapstand, en al die andere opties verdeelt over 2 pagina's ziet, heb ik nu maar 1 pagina met alleen batterij percentage, zoek telefoon, speaker water afvoer en koptelefoon, alle andere opties zijn verdwenen.

Geen idee hoe dit zo opeens komt, opnieuw opstarten van de telefoon uiteraard gedaan. Alleen nog steeds deze 4 opties.
Factory reset zou natuurlijk een optie kunnen zijn, maar wellicht dat 1 van jullie de gouden tip heeft.

Amazfit Balance gaat het om
Als je in het pulldown menu op een icoontje een long press doet dan verschijnt er als het goed is onderin een plus waardoor je kunt toevoegen. Bij de aanwezige icoontjes verschijnt een min om te verwijderen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001

Flipmo

OMG !!

Frank Brouwers schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

Als je in het pulldown menu op een icoontje een long press doet dan verschijnt er als het goed is onderin een plus waardoor je kunt toevoegen. Bij de aanwezige icoontjes verschijnt een min om te verwijderen. Ben benieuwd.
top! dat ik hier niet aan gedacht heb |:(

Nu een aantal icoontjes verwijdert, en alleen diegene die ik regelmatig gebruik toegevoegd.
Tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bij mij is Zepp 9.0 inmiddels binnen. Het is wel even wennen aan de nieuwe interface.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 31-10-2024 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:12:
Bij mij is Zepp 9.0 inmiddels binnen. Het is wel even wennen aan de nieuwe interface.
Klopt, maar ik gebruik hem al een tijdje.Als je alles hebt terug gevonden dan is ie fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:12:
Als je al een Whoop gebruiker was niet. Dit is gewoon een 1 op1 kopie :X

Afbeeldingslocatie: https://funonfoot.com/wp-content/uploads/2022/12/Whoop-4.0-Wrist-Band-and-App-for-Free-Limited-Time-2023.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik kreeg vanochtend update versie 3.23.4.1 binnen voor mijn Balance. Ze zijn de laatste tijd behoorlijk actief met updates.
Version: 3.23.4.1 Update package size: 10.59MB

Update notes: This update of Amazfit Balance brings you a new optimized version with the following details. Please note that this version update takes some time, it is recommended to use the watch’s Wi-Fi OTA function. Path: Watch Settings > System > Check for Updates. 【New Features】

Activate Zepp Flow to have notifications read aloud without needing to check manually. You can listen to the details of one or multiple notifications swiftly. Additionally, the system can create calendar reminders based on notification content. More personalized settings for Zepp Flow are now available in system settings.

Added HYROX race as a new sports mode, with support for recording individual, doubles, and team performances. Path: Workout > More workouts > Indoor workouts > HYROX race.

Turn-by-turn prompts are now provided during route navigation, alerting you when to turn or if you deviate from the path, ensuring a smoother navigation experience.

Contour maps are now supported, providing additional information for outdoor activities. Download path: Zepp > Profile > Amazfit Balance > Map > select Contour Maps.

The Notification Center has been fully upgraded, now supporting the display of notifications with images from the Android notification bar, along with new notification alert animations. A voice-to-text input feature and an updated keyboard with letters, numbers, symbols, and emojis have also been added, making replying to messages more efficient and convenient.

Padel now supports swing recognition, available under Workout > More Workouts > Ball Workouts.

Support for creating and importing training templates for pool swimming and track running. 【Optimizations】

Improved the design and user interface of Notification Center.

Sleep algorithm upgraded for enhanced accuracy in sleep staging.

The most recently used countdown timers will automatically top the list, with up to four displayed for quick access.

Charging animations have been optimized with automatic completion reminders.

Optimized the viewing method for notifications with detail pages, such as the Morning Update, in the Notification Center.

Fixed the issue of occasional health data abnormalities after upgrading.

Fixed the issue where restarting failed in certain scenarios.

Optimize the abnormal problem of swimming trip records.

[ Voor 96% gewijzigd door sjaool op 08-11-2024 08:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frank Brouwers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-04 22:29
Ik ben over een maandje jarig 🤫 en mag mezelf een smartwatch geven...
En mn oog laten vallen op de Balance. Vraagje: is de opvolger al in beeld en moet ik beter nog een paar maanden wachten of kan ik met een gerust hart de huidige watch kopen en blijft deze nog geruime tijd actueel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Pjoromura schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:20:
Ik ben over een maandje jarig 🤫 en mag mezelf een smartwatch geven...
En mn oog laten vallen op de Balance. Vraagje: is de opvolger al in beeld en moet ik beter nog een paar maanden wachten of kan ik met een gerust hart de huidige watch kopen en blijft deze nog geruime tijd actueel?
Ik denk dat pas tweede helft 2025 er een opvolger komt. Dus kun je nog wel ff vooruit. Mooi verjaardagscadeau 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevkev
  • Laatst online: 16-05 14:04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nieuwe update 3.25.5.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Gaat in een rap tempo de laatste tijd.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:20:
[...]

Gaat in een rap tempo de laatste tijd.... _/-\o_
Schijnt dat er een flinke bug in de stappenteller zat. Volgens berichten op Reddit nog niet opgelost 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vraagje. Mijn vriendin is ook aan het kijken naar een smart/sport watch. We zitten te kijken naar een gtS 4 of gts3.

Weet iemand of de gts 4 ook Zepp OS v3 heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
FJP84 schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:51:
Vraagje. Mijn vriendin is ook aan het kijken naar een smart/sport watch. We zitten te kijken naar een gtS 4 of gts3.

Weet iemand of de gts 4 ook Zepp OS v3 heeft?
Mijn vrouw heeft de GTS4 en die draait onder ZEPP OS v3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
https://us.amazfit.com/bl...active-and-healthy-living

Eens kijken of het wat toevoegt t.o.v. de GTR4 die ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
A3-D schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:55:
[...]

Mijn vrouw heeft de GTS4 en die draait onder ZEPP OS v3.5
Het is uiteindelijk de Amazfit Active geworden (2e kansje). Mooie korting erop en er zijn gebruikssporen gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Betere nieuwe sensoren in ieder geval en ZeppOs laatste versie.

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-05 16:27
Frank Brouwers schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:32:
[...]

Betere nieuwe sensoren in ieder geval en ZeppOs laatste versie.
YouTube: Amazfit Active 2 In-Depth Review // Too Good To Be True?

En dat voor die prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe de Active 2 zich verhoudt tot de Balance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Gebruikt iemand toevallig de premium features van Zepp? Ik zag nu een 14d trial en 40EUR korting op jaarabonnement, neerkomend op 2,50EUR/mnd. Vroeg me of of het wat toevoegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Er is weer een nieuwe update voor de Balance uitgebracht.

Hier nog niet beschikbaar, maar zal spoedig het geval zijn vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF3sEMVtGR6x3luJAG5jm1IU20U=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/yQmBHWfxWvd0DUoE7NqEkZUy.webp?f=fotoalbum_large

zou op 27.02 hier beschikbaar zijn ;)

nog niets binnen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Frank Brouwers op 28-02-2025 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ookmooi
Vooralsnog niets ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Hier ook niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik zou graag zien dat we Curve niet meer nodig hebben om met de Balance te kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de Active 2 een paar dagen geleden gekocht. Qua features voor die prijs echt fantastisch. De eerste indruk rondom data en correcte metingen is helaas niet zo goed.

Hardlopen zat vandaag gemiddeld 10 slagen verschil met een Apple Watch 10 met Polar H9 borstband. Op de Apple Watch was mijn gemiddelde nacht HRV vandaag zeer laag tegenover gisteren met -20ms, op de Active 2 zat er 2ms verschil in tegenover gisteren. Stappen wijken ook flink af. Draag beide horloges de hele dag en gisteren 1500 verschil op 11000 stappen.

Ik hoop echt dat het beter wordt want verder ben ik erg tevreden. Maar de sensoren lijken toch nog niet betrouwbaar genoeg. Overigens heb ik deze Apple Watch een tijd naast een Garmin Epix Pro gedragen en die waren het qua data en waarden erg met elkaar eens, het is de Active die afwijkt.

Ook de nieuwe UI van de Zepp app voor het Home deel vind ik erg goed (en heel goed afgekeken van Whoop ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
XeNeRgY schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:49:
[...]

Ik heb de Active 2 een paar dagen geleden gekocht. Qua features voor die prijs echt fantastisch. De eerste indruk rondom data en correcte metingen is helaas niet zo goed.

Hardlopen zat vandaag gemiddeld 10 slagen verschil met een Apple Watch 10 met Polar H9 borstband. Op de Apple Watch was mijn gemiddelde nacht HRV vandaag zeer laag tegenover gisteren met -20ms, op de Active 2 zat er 2ms verschil in tegenover gisteren. Stappen wijken ook flink af. Draag beide horloges de hele dag en gisteren 1500 verschil op 11000 stappen.

Ik hoop echt dat het beter wordt want verder ben ik erg tevreden. Maar de sensoren lijken toch nog niet betrouwbaar genoeg. Overigens heb ik deze Apple Watch een tijd naast een Garmin Epix Pro gedragen en die waren het qua data en waarden erg met elkaar eens, het is de Active die afwijkt.

Ook de nieuwe UI van de Zepp app voor het Home deel vind ik erg goed (en heel goed afgekeken van Whoop ;) ).
Prijs is ongelooflijk. Meestal zorgen firmware updates bij nieuwe modellen voor verbetering van de prestaties van de sensoren. Nog even het voordeel van de twijfel. Met de T Rex 3 heeft Amazfit laten zien dat betrouwbaarheid van sensoren van de nieuwe modellen echt wel op orde is. Zelfs de YouTube wetenschappelijke recensie was lovend.
YouTube: Amazfit T-Rex 3 Scientific Review (Garmin Alternative, And Cheap!)

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 02-03-2025 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38l6QPKl1Cft2NCgnaKUWQrWpO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KN4nCarMI2PysBlUJSZlYEVO.jpg?f=fotoalbum_large

Fijn zacht bandje van Amazfit en bijpassende wijzerplaat van Amazfit: Black Dragon Scale 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
Hier nog altijd geen update te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ookmooi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:44:
Hier nog altijd geen update te zien
Hier ook niet 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Laatst online: 16:33
Nu m'n trouwe gts2e de geest gegeven heeft ben ik op zoek naar een (liefst zwarte) gts4.
Ben nogal fan van het rectangle design, jammer dat rond de trend is...

Heeft iemand een gouden tip waar deze nog voor een normale prijs te vinden is, of een waardig alternatief?

Of iemand die em van de hand wil doen? 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
jastas schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:39:
Nu m'n trouwe gts2e de geest gegeven heeft ben ik op zoek naar een (liefst zwarte) gts4.
Ben nogal fan van het rectangle design, jammer dat rond de trend is...

Heeft iemand een gouden tip waar deze nog voor een normale prijs te vinden is, of een waardig alternatief?

Of iemand die em van de hand wil doen? 🤭
https://www.decathlon.nl/...5bPrWlAKFD3xoCoOYQAvD_BwE

https://www.amazon.nl/Ama...ijduur/dp/B0B8CTWDGC?th=1

[ Voor 5% gewijzigd door Frank Brouwers op 05-03-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
Hier ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
Hier ook nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:55
Noem me een zeikerd; maar van mij hoeft er niet gemeld te worden dat jullie nog geen update beschikbaar hebben.

Om weer even ontopic te gaan:

Ik heb nu zo'n 2.5 jaar de GTR4 (september 2022 besteld) en tot eigenlijk vorige week zeer tevreden.
Sindsdien heb ik dat, ondanks dat de batterij nog vol genoeg is, dat het horloge spontaan uitvalt.
Voordat hij weer aan wil moet hij eerst aan de lader. Vanochtend was hij uitgevallen met nog ongeveer 85% acculading.

Vervolgens begon het horloge op 0% met laden, en met sprongen van 6-8% was het in een minuut of 4-5 weer op 100%...
Herkent iemand dit probleem? Heb Amazfit al een mail gestuurd, maar verwacht weinig nuttige reactie omdat de garantie er al af is...

Heb al een fabrieksreset gedaan eergisteren maar dat heeft het dus helaas niet verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Sibrand schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:20:
Noem me een zeikerd; maar van mij hoeft er niet gemeld te worden dat jullie nog geen update beschikbaar hebben.

Om weer even ontopic te gaan:

Ik heb nu zo'n 2.5 jaar de GTR4 (september 2022 besteld) en tot eigenlijk vorige week zeer tevreden.
Sindsdien heb ik dat, ondanks dat de batterij nog vol genoeg is, dat het horloge spontaan uitvalt.
Voordat hij weer aan wil moet hij eerst aan de lader. Vanochtend was hij uitgevallen met nog ongeveer 85% acculading.

Vervolgens begon het horloge op 0% met laden, en met sprongen van 6-8% was het in een minuut of 4-5 weer op 100%...
Herkent iemand dit probleem? Heb Amazfit al een mail gestuurd, maar verwacht weinig nuttige reactie omdat de garantie er al af is...

Heb al een fabrieksreset gedaan eergisteren maar dat heeft het dus helaas niet verholpen.
Ik probeer mensen op de hoogte te houden van aangekondigde en uitgerolde firmware updates van de laatste modellen zoals de Balance. Skip the post als het je niet boeit ;)

Wat betreft je "ontopic" vraag: dat lijkt me een hardware probleem. Kennelijk een batterij die aan het einde van zijn levenscyclus is. Wel snel na 2,5 jaar. Heb ik nog nooit meegemaakt. Ben al aan mijn 10e of 11e Amazfit model bezig. Maar dat zegt niets. Van de ondersteuning hoef je niet veel te verwachten. Wat customersupport heeft Amazfit geen goede naam. Je zou het nog in het Amazfit topic van Reddit kunnen proberen. succes! En anders over naar de Balance of de Active 2 (99,-). Van de laatste verschijnen veel goede reviews.

https://www.reddit.com/r/amazfit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookmooi
Sibrand, ik wilde je even melden dat ik nog altijd geen update heb ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Laatst online: 18:52
Schaamteloze reclame voor mijn advertentie voor een gebruikte GTR4 😉:
https://tweakers.net/aanb...t-gtr-4-zilver-zwart.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
firmware update 3.25.12.3 komt nu binnen ;)

https://www.chinesesmartw...5-12-3-fixes-sleep-issue/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZQaVK4yqOOAH4Ad1Y7o_WKnlp8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ebQZtaAk4iyFPpRbUYYmx1yw.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vVYVTKRWkfgFERjJQVHWi9UuyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4dnzSrqNFKipktvLSKz0lFF7.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_qxJgCi3WTdqAnqUxNKbkw5vwc=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Qx2sPpbWIhPEDirRLDxZyPY8.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 134% gewijzigd door Frank Brouwers op 18-03-2025 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
review: Amazfit Active 2 en T-Rex 3 - Veel horloge voor weinig geld

Uitgebreid review op Tweakers over Active 2 en T Rex 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
een vraagje aan amazfit gebruikers.

Ik ben in het bezit van een amazfit 2 fit premium.

Nu blijft het 'always on screen' optie om de haverklap gewoon uit te gaan. Mis ik iets? waarom vertoont het horloge dit gedrag? ik moet meerdere keren per dag het horloge terugzetten in de instellingen op 'always on'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Herken ik niet, misschien een factory reset? Wil nog weleens helpen. Als het in de software zit wordt het wellicht bij de volgende firmware update gerepareerd. AON is wel een batterij killer 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb net een jaar de Balance maar de 2 ziet er qua specs ook goed uit. Ik vraag mij af of ze nu eindelijk bloeddruk wereldwijd gaan implementeren. Ik heb geen zin om eerst een account in Azië aan te maken om die functie te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:26:
[...]

Ik heb net een jaar de Balance maar de 2 ziet er qua specs ook goed uit. Ik vraag mij af of ze nu eindelijk bloeddruk wereldwijd gaan implementeren. Ik heb geen zin om eerst een account in Azië aan te maken om die functie te krijgen.
Ben ook benieuwd, account in Azië is idd niet tof. Ik denk dat de Balance 2 qua sensoren en andere hardware gelijk staat aan T Rex 3. Daar ben ik erg tevreden over. De verschillen tussen Balance en Balance 2 lijken mij nu niet zo groot om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Balance 2
https://www.notebookcheck...levensduur.1016209.0.html

[ Voor 4% gewijzigd door Frank Brouwers op 18-05-2025 10:14 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste