Schijnt dat er een flinke bug in de stappenteller zat. Volgens berichten op Reddit nog niet opgelost 🙃
Vraagje. Mijn vriendin is ook aan het kijken naar een smart/sport watch. We zitten te kijken naar een gtS 4 of gts3.
Weet iemand of de gts 4 ook Zepp OS v3 heeft?
Weet iemand of de gts 4 ook Zepp OS v3 heeft?
Mijn vrouw heeft de GTS4 en die draait onder ZEPP OS v3.5FJP84 schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:51:
Vraagje. Mijn vriendin is ook aan het kijken naar een smart/sport watch. We zitten te kijken naar een gtS 4 of gts3.
Weet iemand of de gts 4 ook Zepp OS v3 heeft?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
https://us.amazfit.com/bl...active-and-healthy-living
Eens kijken of het wat toevoegt t.o.v. de GTR4 die ik nu heb.
Eens kijken of het wat toevoegt t.o.v. de GTR4 die ik nu heb.
Het is uiteindelijk de Amazfit Active geworden (2e kansje). Mooie korting erop en er zijn gebruikssporen gevonden.A3-D schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:55:
[...]
Mijn vrouw heeft de GTS4 en die draait onder ZEPP OS v3.5
Betere nieuwe sensoren in ieder geval en ZeppOs laatste versie.FJP84 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:33:
https://us.amazfit.com/bl...active-and-healthy-living
Eens kijken of het wat toevoegt t.o.v. de GTR4 die ik nu heb.
YouTube: Amazfit Active 2 In-Depth Review // Too Good To Be True?Frank Brouwers schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:32:
[...]
Betere nieuwe sensoren in ieder geval en ZeppOs laatste versie.
En dat voor die prijs
Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe de Active 2 zich verhoudt tot de Balance.florijn11 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:04:
[...]
YouTube: Amazfit Active 2 In-Depth Review // Too Good To Be True?
En dat voor die prijs
"When you grow up your heart dies"
Gebruikt iemand toevallig de premium features van Zepp? Ik zag nu een 14d trial en 40EUR korting op jaarabonnement, neerkomend op 2,50EUR/mnd. Vroeg me of of het wat toevoegt?
Er is weer een nieuwe update voor de Balance uitgebracht.
Hier nog niet beschikbaar, maar zal spoedig het geval zijn vermoed ik.
Hier nog niet beschikbaar, maar zal spoedig het geval zijn vermoed ik.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
:strip_exif()/f/image/yQmBHWfxWvd0DUoE7NqEkZUy.webp?f=fotoalbum_large)
zou op 27.02 hier beschikbaar zijn
nog niets binnen
[ Voor 7% gewijzigd door Frank Brouwers op 28-02-2025 15:29 ]
Hier ook nietOokmooi schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:11:
Vooralsnog niets ontvangen
Ik zou graag zien dat we Curve niet meer nodig hebben om met de Balance te kunnen betalen.
"When you grow up your heart dies"
Verwijderd
Ik heb de Active 2 een paar dagen geleden gekocht. Qua features voor die prijs echt fantastisch. De eerste indruk rondom data en correcte metingen is helaas niet zo goed.florijn11 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:04:
[...]
YouTube: Amazfit Active 2 In-Depth Review // Too Good To Be True?
En dat voor die prijs
Hardlopen zat vandaag gemiddeld 10 slagen verschil met een Apple Watch 10 met Polar H9 borstband. Op de Apple Watch was mijn gemiddelde nacht HRV vandaag zeer laag tegenover gisteren met -20ms, op de Active 2 zat er 2ms verschil in tegenover gisteren. Stappen wijken ook flink af. Draag beide horloges de hele dag en gisteren 1500 verschil op 11000 stappen.
Ik hoop echt dat het beter wordt want verder ben ik erg tevreden. Maar de sensoren lijken toch nog niet betrouwbaar genoeg. Overigens heb ik deze Apple Watch een tijd naast een Garmin Epix Pro gedragen en die waren het qua data en waarden erg met elkaar eens, het is de Active die afwijkt.
Ook de nieuwe UI van de Zepp app voor het Home deel vind ik erg goed (en heel goed afgekeken van Whoop
Prijs is ongelooflijk. Meestal zorgen firmware updates bij nieuwe modellen voor verbetering van de prestaties van de sensoren. Nog even het voordeel van de twijfel. Met de T Rex 3 heeft Amazfit laten zien dat betrouwbaarheid van sensoren van de nieuwe modellen echt wel op orde is. Zelfs de YouTube wetenschappelijke recensie was lovend.Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:49:
[...]
Ik heb de Active 2 een paar dagen geleden gekocht. Qua features voor die prijs echt fantastisch. De eerste indruk rondom data en correcte metingen is helaas niet zo goed.
Hardlopen zat vandaag gemiddeld 10 slagen verschil met een Apple Watch 10 met Polar H9 borstband. Op de Apple Watch was mijn gemiddelde nacht HRV vandaag zeer laag tegenover gisteren met -20ms, op de Active 2 zat er 2ms verschil in tegenover gisteren. Stappen wijken ook flink af. Draag beide horloges de hele dag en gisteren 1500 verschil op 11000 stappen.
Ik hoop echt dat het beter wordt want verder ben ik erg tevreden. Maar de sensoren lijken toch nog niet betrouwbaar genoeg. Overigens heb ik deze Apple Watch een tijd naast een Garmin Epix Pro gedragen en die waren het qua data en waarden erg met elkaar eens, het is de Active die afwijkt.
Ook de nieuwe UI van de Zepp app voor het Home deel vind ik erg goed (en heel goed afgekeken van Whoop).
YouTube: Amazfit T-Rex 3 Scientific Review (Garmin Alternative, And Cheap!)
[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 02-03-2025 08:14 ]
Hier ook niet 🙃Ookmooi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:44:
Hier nog altijd geen update te zien
Nu m'n trouwe gts2e de geest gegeven heeft ben ik op zoek naar een (liefst zwarte) gts4.
Ben nogal fan van het rectangle design, jammer dat rond de trend is...
Heeft iemand een gouden tip waar deze nog voor een normale prijs te vinden is, of een waardig alternatief?
Of iemand die em van de hand wil doen? 🤭
Ben nogal fan van het rectangle design, jammer dat rond de trend is...
Heeft iemand een gouden tip waar deze nog voor een normale prijs te vinden is, of een waardig alternatief?
Of iemand die em van de hand wil doen? 🤭
https://www.decathlon.nl/...5bPrWlAKFD3xoCoOYQAvD_BwEjastas schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:39:
Nu m'n trouwe gts2e de geest gegeven heeft ben ik op zoek naar een (liefst zwarte) gts4.
Ben nogal fan van het rectangle design, jammer dat rond de trend is...
Heeft iemand een gouden tip waar deze nog voor een normale prijs te vinden is, of een waardig alternatief?
Of iemand die em van de hand wil doen? 🤭
https://www.amazon.nl/Ama...ijduur/dp/B0B8CTWDGC?th=1
[ Voor 5% gewijzigd door Frank Brouwers op 05-03-2025 09:45 ]
Noem me een zeikerd; maar van mij hoeft er niet gemeld te worden dat jullie nog geen update beschikbaar hebben.
Om weer even ontopic te gaan:
Ik heb nu zo'n 2.5 jaar de GTR4 (september 2022 besteld) en tot eigenlijk vorige week zeer tevreden.
Sindsdien heb ik dat, ondanks dat de batterij nog vol genoeg is, dat het horloge spontaan uitvalt.
Voordat hij weer aan wil moet hij eerst aan de lader. Vanochtend was hij uitgevallen met nog ongeveer 85% acculading.
Vervolgens begon het horloge op 0% met laden, en met sprongen van 6-8% was het in een minuut of 4-5 weer op 100%...
Herkent iemand dit probleem? Heb Amazfit al een mail gestuurd, maar verwacht weinig nuttige reactie omdat de garantie er al af is...
Heb al een fabrieksreset gedaan eergisteren maar dat heeft het dus helaas niet verholpen.
Om weer even ontopic te gaan:
Ik heb nu zo'n 2.5 jaar de GTR4 (september 2022 besteld) en tot eigenlijk vorige week zeer tevreden.
Sindsdien heb ik dat, ondanks dat de batterij nog vol genoeg is, dat het horloge spontaan uitvalt.
Voordat hij weer aan wil moet hij eerst aan de lader. Vanochtend was hij uitgevallen met nog ongeveer 85% acculading.
Vervolgens begon het horloge op 0% met laden, en met sprongen van 6-8% was het in een minuut of 4-5 weer op 100%...
Herkent iemand dit probleem? Heb Amazfit al een mail gestuurd, maar verwacht weinig nuttige reactie omdat de garantie er al af is...
Heb al een fabrieksreset gedaan eergisteren maar dat heeft het dus helaas niet verholpen.
Ik probeer mensen op de hoogte te houden van aangekondigde en uitgerolde firmware updates van de laatste modellen zoals de Balance. Skip the post als het je niet boeitSibrand schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:20:
Noem me een zeikerd; maar van mij hoeft er niet gemeld te worden dat jullie nog geen update beschikbaar hebben.
Om weer even ontopic te gaan:
Ik heb nu zo'n 2.5 jaar de GTR4 (september 2022 besteld) en tot eigenlijk vorige week zeer tevreden.
Sindsdien heb ik dat, ondanks dat de batterij nog vol genoeg is, dat het horloge spontaan uitvalt.
Voordat hij weer aan wil moet hij eerst aan de lader. Vanochtend was hij uitgevallen met nog ongeveer 85% acculading.
Vervolgens begon het horloge op 0% met laden, en met sprongen van 6-8% was het in een minuut of 4-5 weer op 100%...
Herkent iemand dit probleem? Heb Amazfit al een mail gestuurd, maar verwacht weinig nuttige reactie omdat de garantie er al af is...
Heb al een fabrieksreset gedaan eergisteren maar dat heeft het dus helaas niet verholpen.
Wat betreft je "ontopic" vraag: dat lijkt me een hardware probleem. Kennelijk een batterij die aan het einde van zijn levenscyclus is. Wel snel na 2,5 jaar. Heb ik nog nooit meegemaakt. Ben al aan mijn 10e of 11e Amazfit model bezig. Maar dat zegt niets. Van de ondersteuning hoef je niet veel te verwachten. Wat customersupport heeft Amazfit geen goede naam. Je zou het nog in het Amazfit topic van Reddit kunnen proberen. succes! En anders over naar de Balance of de Active 2 (99,-). Van de laatste verschijnen veel goede reviews.
https://www.reddit.com/r/amazfit/
Sibrand, ik wilde je even melden dat ik nog altijd geen update heb ontvangen.
Schaamteloze reclame voor mijn advertentie voor een gebruikte GTR4 😉:
https://tweakers.net/aanb...t-gtr-4-zilver-zwart.html
https://tweakers.net/aanb...t-gtr-4-zilver-zwart.html
firmware update 3.25.12.3 komt nu binnen 
https://www.chinesesmartw...5-12-3-fixes-sleep-issue/
/f/image/ebQZtaAk4iyFPpRbUYYmx1yw.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/4dnzSrqNFKipktvLSKz0lFF7.webp?f=fotoalbum_large)
https://www.chinesesmartw...5-12-3-fixes-sleep-issue/
/f/image/ebQZtaAk4iyFPpRbUYYmx1yw.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/4dnzSrqNFKipktvLSKz0lFF7.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 134% gewijzigd door Frank Brouwers op 18-03-2025 20:31 ]
review: Amazfit Active 2 en T-Rex 3 - Veel horloge voor weinig geld
Uitgebreid review op Tweakers over Active 2 en T Rex 3
Uitgebreid review op Tweakers over Active 2 en T Rex 3
een vraagje aan amazfit gebruikers.
Ik ben in het bezit van een amazfit 2 fit premium.
Nu blijft het 'always on screen' optie om de haverklap gewoon uit te gaan. Mis ik iets? waarom vertoont het horloge dit gedrag? ik moet meerdere keren per dag het horloge terugzetten in de instellingen op 'always on'.
Ik ben in het bezit van een amazfit 2 fit premium.
Nu blijft het 'always on screen' optie om de haverklap gewoon uit te gaan. Mis ik iets? waarom vertoont het horloge dit gedrag? ik moet meerdere keren per dag het horloge terugzetten in de instellingen op 'always on'.
Herken ik niet, misschien een factory reset? Wil nog weleens helpen. Als het in de software zit wordt het wellicht bij de volgende firmware update gerepareerd. AON is wel een batterij killer 😉
Ik heb net een jaar de Balance maar de 2 ziet er qua specs ook goed uit. Ik vraag mij af of ze nu eindelijk bloeddruk wereldwijd gaan implementeren. Ik heb geen zin om eerst een account in Azië aan te maken om die functie te krijgen.
"When you grow up your heart dies"
Ben ook benieuwd, account in Azië is idd niet tof. Ik denk dat de Balance 2 qua sensoren en andere hardware gelijk staat aan T Rex 3. Daar ben ik erg tevreden over. De verschillen tussen Balance en Balance 2 lijken mij nu niet zo groot om over te stappen.sjaool schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:26:
[...]
Ik heb net een jaar de Balance maar de 2 ziet er qua specs ook goed uit. Ik vraag mij af of ze nu eindelijk bloeddruk wereldwijd gaan implementeren. Ik heb geen zin om eerst een account in Azië aan te maken om die functie te krijgen.
Balance 2
https://www.notebookcheck...levensduur.1016209.0.html
https://www.notebookcheck...levensduur.1016209.0.html
[ Voor 4% gewijzigd door Frank Brouwers op 18-05-2025 10:14 ]
Heeft iemand tips voor een flexibel opbouwend hardloopschema.
De Zeppcoach is leuk, alleen ik vind het irritant dat die vaste dagen plant die na mijn weten niet handig aan te passen zijn of herplant worden.
Alternatief of obv een bestaand hardloopschema zelf sjablonen aan te maken of per training de interval in te stellen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
De Zeppcoach is leuk, alleen ik vind het irritant dat die vaste dagen plant die na mijn weten niet handig aan te passen zijn of herplant worden.
Alternatief of obv een bestaand hardloopschema zelf sjablonen aan te maken of per training de interval in te stellen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Ik beschouw Zepp coach als een gimmick. Ik heb 50 jaar wegatletiek ervaring en ik kom nog uit een tijd dat je zelf je trainingsschema's opstelde. Per doel/afstand zijn er veel schema's op internet te vinden op basis van je gewenste eindtijd of je huidige niveau. Ik heb geleerd om naar mijn lichaam te luisteren qua trainingsbelasting. Je smartwatch is een waardevolle ondersteuning omdat daarmee via data onderbouwd wordt wat je meestal zelf al voelde. Als je lekker loopt dat zie je dat meestal ook terug in de data zoals hartslag, tempo en cadans. Het bijhouden van je gegevens is nu uitermate simpel. Ik gebruik ook de volledige versie van Strava en daardoor krijg je een mooi overzicht. Vroeger ging dat in een schriftje, later in Excel en nu in de app. Gemak dient de mens.FJP84 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:06:
Heeft iemand tips voor een flexibel opbouwend hardloopschema.
De Zeppcoach is leuk, alleen ik vind het irritant dat die vaste dagen plant die na mijn weten niet handig aan te passen zijn of herplant worden.
Alternatief of obv een bestaand hardloopschema zelf sjablonen aan te maken of per training de interval in te stellen.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Vanuit artikel linken ze ook door naar EoL lijst:
https://src.zepp.com/updates/index.html
Gtr4 officieel EoL, meeste watches maar een ondersteuning van 2 jaar. Dat moet toch echt beter kunnen, ik ga niet elke 2 jaar en nieuwe watch kopen (en watches worden nog verkocht dicht tegen of zelfs na EoL).
https://src.zepp.com/updates/index.html
Gtr4 officieel EoL, meeste watches maar een ondersteuning van 2 jaar. Dat moet toch echt beter kunnen, ik ga niet elke 2 jaar en nieuwe watch kopen (en watches worden nog verkocht dicht tegen of zelfs na EoL).
🇧🇪 🔋| Marstek Venus E v3 - EMS 148, VNS 119, BMS 113, comms 202506241541 | CT003 - FW V118, comms 202409090159 | App Android v1.6.65
2 jaar is voor een horloge ook wel heel erg kort. Niet dat het daarna niet meer werkt maar toch. Ook is Amazfit niet zo heel erg scheutig met updates vind ik tenminste.runob schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:35:
Vanuit artikel linken ze ook door naar EoL lijst:
https://src.zepp.com/updates/index.html
Gtr4 officieel EoL, meeste watches maar een ondersteuning van 2 jaar. Dat moet toch echt beter kunnen, ik ga niet elke 2 jaar en nieuwe watch kopen (en watches worden nog verkocht dicht tegen of zelfs na EoL).
"When you grow up your heart dies"
Is het middels curve mogelijk te betalen met een balance? Kun je dan je rekening koppelen aan je curve account? Of moet dit via creditcard?
Dat begrijp ik. Maar doelde eigenlijk meer aan de curve zijde. Moet je dan geld op je curve kaart zetten of deze linken aan je creditcard?
mijn oude oneplus watch 1 was overleden en op zoek naar een alternatief. vele sites en ervaringen doorgenomen en kwam steeds weer uit bij de amazfit.
Een geheel uitgebreide watch is niet echt noodzakelijk maar betalen met een watch was een uitgangspunt en kwam dan steeds uit bij de active 2 premium en de balance.
Echter vond ik de prijs van de balance net weer iets te hoog voor waar ik de watch gebruikt.
Tot ik vandaag weer eens bij Amazon keek en daar de balance voor een tweede kans voor €126 en zo goed als nieuw ,de verpakking zou beschadigd zijn.
Dit was een nobrainer e n dus besteld.
Komt woensdag binnen , we zijn benieuwd.
voor wie ook twijfelt, er zijn er nog een aantal voor die prijs.
https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1
Ron
Een geheel uitgebreide watch is niet echt noodzakelijk maar betalen met een watch was een uitgangspunt en kwam dan steeds uit bij de active 2 premium en de balance.
Echter vond ik de prijs van de balance net weer iets te hoog voor waar ik de watch gebruikt.
Tot ik vandaag weer eens bij Amazon keek en daar de balance voor een tweede kans voor €126 en zo goed als nieuw ,de verpakking zou beschadigd zijn.
Dit was een nobrainer e n dus besteld.
Komt woensdag binnen , we zijn benieuwd.
voor wie ook twijfelt, er zijn er nog een aantal voor die prijs.
https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1
Ron
Weet wel dat je voor betalen met watch je curve nodig hebt (zelf geen ervaring mee):
https://uk.amazfit.com/pages/zepp-pay
https://uk.amazfit.com/pages/zepp-pay
🇧🇪 🔋| Marstek Venus E v3 - EMS 148, VNS 119, BMS 113, comms 202506241541 | CT003 - FW V118, comms 202409090159 | App Android v1.6.65
Heb een Curve kaartrunob schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:16:
Weet wel dat je voor betalen met watch je curve nodig hebt (zelf geen ervaring mee):
https://uk.amazfit.com/pages/zepp-pay
Nieuwe Balance 2
https://www.amazon.nl/Ama...prefix=%2Caps%2C84&sr=8-1
YouTube: Amazfit Balance 2 In-Depth Review (Garmin SHOULD Be Worried!)
https://www.amazon.nl/Ama...prefix=%2Caps%2C84&sr=8-1
YouTube: Amazfit Balance 2 In-Depth Review (Garmin SHOULD Be Worried!)
[ Voor 11% gewijzigd door Frank Brouwers op 26-06-2025 15:13 ]
Iedereen wacht op de XTFrank Brouwers schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:18:
Iemand de Balance 2 al aangeschaft?
Ik nietRepareerDroid schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:45:
[...]
Iedereen wacht op de XT: https://www.notebookcheck...tch-gespot.1028934.0.html
Gisteren de nieuwe Balance 2 binnen gehad. Ik kon het toch niet laten en de Balance 1 was eigenlijk nog niet aan vervanging toe en de T Rex 3 bevalt ook nog steeds goed. Maar toch.... ik ben blij dat de Balance 2 helemaal rond is. Ik kan nog niet wennen aan de achthoekige vorm van de T Rex 3. Vind rond toch mooier.
Volgens goed gebruik een mooie verpakking en twee siliconen bandjes, lava en zwart. Lava is exact dezelfde kleur als de lava band van de T Rex 3. Materiaal voelt iets stugger aan. Na uitpakken de installatie die probleemloos verloopt. Veel instellingen van de Balance en de T rex 3 worden overgenomen. Wat rest is het inrichten vaan de kaarten, menu en de instellingen van de workouts. Maar dat is inmiddels routinewerk. Uiterlijk ziet de 2 er premium uit. Grijze aluminium kast, mooie degelijke knoppen en saffier glas. Laatste is wel gevoelig voor vingerafdrukken. Heb een screenprotector besteld. OS versie is inmiddels 5.0, maar dat verschilt niet merkbaar veel met de software van de T Rex 3. Voor de liefhebbers van BT calling nu twee speakers beschikbaar. De test van lichaamsfuncties in de Balance 1 is vervallen. Was ook een omslachtige procedure met dubieuze scores.
Vanmorgen eerste workout gedaan en dat verloopt allemaal soepel. De Balance 1 heeft een iets meer zakelijke uitstraling, de Balance 2 ziet er iets sportiever uit maar dat komt ook door de lava kleur band. De T Rex 3 is duidelijk groter en zwaarder.
Er is een vervanger voor readiness aangekondigd: de body battery. Zou een betere inschatting van conditie en trainingsbelasting moeten geven. Zit nu nog niet in de software maar wel in de software van de Helio strap. https://www.notebookcheck...n-10-dagen.1043480.0.html
Prijsniveau ligt rond de 290,-. Lijkt me redelijk in verhouding tot Garmin, Coros en andere A-merken
:strip_exif()/f/image/DVxslmQulkB9km75M5Hx5NBk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJYZkAo4PPBAv7L6CqtfgGkS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/41RGGIjtuL4xXSrFvavtzLrB.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens goed gebruik een mooie verpakking en twee siliconen bandjes, lava en zwart. Lava is exact dezelfde kleur als de lava band van de T Rex 3. Materiaal voelt iets stugger aan. Na uitpakken de installatie die probleemloos verloopt. Veel instellingen van de Balance en de T rex 3 worden overgenomen. Wat rest is het inrichten vaan de kaarten, menu en de instellingen van de workouts. Maar dat is inmiddels routinewerk. Uiterlijk ziet de 2 er premium uit. Grijze aluminium kast, mooie degelijke knoppen en saffier glas. Laatste is wel gevoelig voor vingerafdrukken. Heb een screenprotector besteld. OS versie is inmiddels 5.0, maar dat verschilt niet merkbaar veel met de software van de T Rex 3. Voor de liefhebbers van BT calling nu twee speakers beschikbaar. De test van lichaamsfuncties in de Balance 1 is vervallen. Was ook een omslachtige procedure met dubieuze scores.
Vanmorgen eerste workout gedaan en dat verloopt allemaal soepel. De Balance 1 heeft een iets meer zakelijke uitstraling, de Balance 2 ziet er iets sportiever uit maar dat komt ook door de lava kleur band. De T Rex 3 is duidelijk groter en zwaarder.
Er is een vervanger voor readiness aangekondigd: de body battery. Zou een betere inschatting van conditie en trainingsbelasting moeten geven. Zit nu nog niet in de software maar wel in de software van de Helio strap. https://www.notebookcheck...n-10-dagen.1043480.0.html
Prijsniveau ligt rond de 290,-. Lijkt me redelijk in verhouding tot Garmin, Coros en andere A-merken
:strip_exif()/f/image/DVxslmQulkB9km75M5Hx5NBk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJYZkAo4PPBAv7L6CqtfgGkS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/41RGGIjtuL4xXSrFvavtzLrB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Frank Brouwers op 12-07-2025 10:31 ]
Ik vind het een mooi horloge alleen de bandjes van de originele Balance vind ik mooier en comfortabeler dan die siliconen bandjes.Frank Brouwers schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:37:
Gisteren de nieuwe Balance 2 binnen gehad. Ik kon het toch niet laten en de Balance 1 was eigenlijk nog niet aan vervanging toe en de T Rex 3 bevalt ook nog steeds goed. Maar toch.... Volgens goed gebruik een mooie verpakking en twee siliconen bandjes, lava en zwart. Lava is exact dezelfde kleur als de lava band van de T Rex 3. Materiaal voelt iets stugger aan. Na uitpakken de installatie die probleemloos verloopt. Veel instellingen van de Balance en de T rex 3 worden overgenomen. Wat rest is het inrichten vaan de kaarten, menu en de instellingen van de workouts. Maar dat is inmiddels routinewerk. Uiterlijk ziet de 2 er premium uit. Grijze aluminium kast, mooie degelijke knoppen en saffier glas. Laatste is wel gevoelig voor vingerafdrukken. Heb een screenprotector besteld. OS versie is inmiddels 5.0, maar dat verschilt niet merkbaar veel met de software van de T Rex 3. Vanmorgen eerste workout gedaan en dat verloopt allemaal soepel. De Balance 1 heeft een iets meer zakelijke uitstraling, de Balance 2 ziet er iets sportiever uit maar dat komt ook door de lava kleur band. De T Rex 3 is duidelijk groter en zwaarder.
Er is een vervanger voor readiness aangekondigd: de body battery. Zou een betere inschatting van conditie en trainingsbelasting moeten geven. Zit nu nog niet in de software maar wel in de software van de Helio strap. https://www.notebookcheck...n-10-dagen.1043480.0.html
Prijsniveau ligt rond de 290,-. Lijkt me redelijk in verhouding tot Garmin, Coros en andere A-merken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Je bent echt een liefhebber Frank
Mooie foto's
Mooie foto's
Die Balance 2 is toch wel heel mooi hoor alleen jammer dat Amazfit nog geen overeenkomst heeft gesloten met Spotify helaas.
Amazfit smartwatches zijn mijn guilty pleasure. Elke keer als er een nieuwe uitkomt denk ik, "deze sla ik over" maar na een paar dagen ga ik toch weer voor de bijl.
Er is een app voor de balance 2: spotifyer, die een work around biedt voor synchronisatie spotify playlists. Overeenkomst zal wel heel veel geld kostenRobertJonkers schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:55:
Die Balance 2 is toch wel heel mooi hoor alleen jammer dat Amazfit nog geen overeenkomst heeft gesloten met Spotify helaas.
Oh echt? Dat wist ik niet. Dan wordt het wel weer een interessant horloge 👌Frank Brouwers schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:13:
[...]
Er is een app voor de balance 2: spotifyer, die een work around biedt voor synchronisatie spotify playlists. Overeenkomst zal wel heel veel geld kosten
Nieuwe firmware voor de Balance 2 binnen: 3.16.0.3
[ Voor 21% gewijzigd door Frank Brouwers op 21-07-2025 21:44 ]
https://www.chinesesmartw...e-2-heres-the-difference/
Balance 2 XT aangekondigd. Goedkopere versie van Balance 2. Scheelt 100,- en de verschillen vallen mee op het eerste zicht.
Balance 2 XT aangekondigd. Goedkopere versie van Balance 2. Scheelt 100,- en de verschillen vallen mee op het eerste zicht.
Bloeddruk meting beschikbaar op de Balance 2, maar niet in Europa.
https://www.chinesesmartw...oring-in-limited-rollout/
https://www.chinesesmartw...oring-in-limited-rollout/
[ Voor 25% gewijzigd door Frank Brouwers op 24-07-2025 20:56 ]
Amazfit confirms more smartwatches on the way in 2025: T-Rex 4? Falcon 2?
https://www.chinesesmartw...in-2025-t-rex-4-falcon-2/
https://www.chinesesmartw...in-2025-t-rex-4-falcon-2/
Balance 2 update
:strip_exif()/f/image/f2lbMigNk8OA8SXcakcexOse.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.chinesesmartw...em_rkaq9VOyn5sY5OKu07H0aA
:strip_exif()/f/image/f2lbMigNk8OA8SXcakcexOse.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.chinesesmartw...em_rkaq9VOyn5sY5OKu07H0aA
[ Voor 25% gewijzigd door Frank Brouwers op 16-08-2025 10:31 ]
Meer mensen last dat de Balance sinds gisteren niet meer synchroniseert?
Nieuwe update Balance 2 met biocharge functie.
https://www.chinesesmartw...firmware-update-3-22-0-4/
https://www.chinesesmartw...firmware-update-3-22-0-4/
[ Voor 54% gewijzigd door Frank Brouwers op 30-08-2025 11:12 ]
Vraagje. Mijn GTR 4 vertoont sinds kort irritant gedrag, uit het niets start het horloge willekeurig workouts op. Workout detectie staat uitgeschakeld. Ik heb het horloge ook meerdere keren opnieuw opgestart. Geregeld ook snachts volledig uitgezet omdat ik hem af doe en het op mijn nachtkast leg maar het groene sensor lampje blijft branden.
Herkenbaar en iemand een oplossing?
Herkenbaar en iemand een oplossing?
Al een factory reset gedaan? Is meestal een laatste redmiddel als herstarten niet meer helpt. Wel weer alles opnieuw instellen danFJP84 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:34:
Vraagje. Mijn GTR 4 vertoont sinds kort irritant gedrag, uit het niets start het horloge willekeurig workouts op. Workout detectie staat uitgeschakeld. Ik heb het horloge ook meerdere keren opnieuw opgestart. Geregeld ook snachts volledig uitgezet omdat ik hem af doe en het op mijn nachtkast leg maar het groene sensor lampje blijft branden.
Herkenbaar en iemand een oplossing?
Dank ik zal het eens proberen binnenkortFrank Brouwers schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:38:
[...]
Al een factory reset gedaan? Is meestal een laatste redmiddel als herstarten niet meer helpt. Wel weer alles opnieuw instellen dan
Duurt lang deze keerFrank Brouwers schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:50:
Nieuwe firmware Balance 2 aangekondigd:
https://www.chinesesmartw...em_96cC9764A5vtnG9SHTjW6Q
Ik heb sinds kort een balance 2 komende vanaf een Suunto Race. Met de Suunto gebruikte ik heel veel de navigatie functie om te navigeren tijdens een trailrun of wandelen. Daar kon je tijdens het hardlopen echt goed te route bekijken ( links of rechtsaf) met gedetailleerde info. Gisteren met de balance 2 geprobeerd. Wat mij opviel is dat het moeilijk bruikbaar is tijdens het hardlopen omdat de kaart niet stabiel blijft richting de route maar een beetje gaat driften (draaien). Pas als je stil staat kan je de juiste richting bekijken. Heeft denk ik te maken met de gevoeligheid van het (digitale) kompas. Doe ik iets verkeerd of is dit een eigenschap van het horloge?
Wat ik verder zie is dat de route op hetzelfde niveau zit als de Suunto. En dat is een compliment. Hartslag van de optische hartslagmeter is beter dan die van de Suunto Race al had de balance 2 het gisteren ochtend moeilijk ivm de kou.
Wat ik verder zie is dat de route op hetzelfde niveau zit als de Suunto. En dat is een compliment. Hartslag van de optische hartslagmeter is beter dan die van de Suunto Race al had de balance 2 het gisteren ochtend moeilijk ivm de kou.
[ Voor 15% gewijzigd door jebice op 22-11-2025 12:19 ]
Geen ervaring met navigatie tijdens het hardlopen, helaas. GPS en HR zijn inderdaad supergoed. (ondanks de koujebice schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:11:
Ik heb sinds kort een balance 2 komende vanaf een Suunto Race. Met de Suunto gebruikte ik heel veel de navigatie functie om te navigeren tijdens een trailrun of wandelen. Daar kon je tijdens het hardlopen echt goed te route bekijken ( links of rechtsaf) met gedetailleerde info. Gisteren met de balance 2 geprobeerd. Wat mij opviel is dat het moeilijk bruikbaar is tijdens het hardlopen omdat de kaart niet stabiel blijft richting de route maar een beetje gaat driften (draaien). Pas als je stil staat kan je de juiste richting bekijken. Heeft denk ik te maken met de gevoeligheid van het (digitale) kompas. Doe ik iets verkeerd of is dit een eigenschap van het horloge?
Wat ik verder zie is dat de route op hetzelfde niveau zit als de Suunto. En dat is een compliment. Hartslag van de optische hartslagmeter is beter dan die van de Suunto Race al had de balance 2 het gisteren ochtend moeilijk ivm de kou.
Nieuwe firmware Balance 2, 3.35.2.2
https://us.amazfit.com/blogs/product-update
https://us.amazfit.com/blogs/product-update
[ Voor 40% gewijzigd door Frank Brouwers op 31-12-2025 11:34 ]
Wederom nieuwe firmware 3.39.0.4 Balance 2
[ Voor 13% gewijzigd door Frank Brouwers op 09-02-2026 11:39 ]
Het blijkt wel dat Amazfit de eerste Balance alweer vergeten is.Frank Brouwers schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:38:
Wederom nieuwe firmware 3.39.0.4 Balance 2
"When you grow up your heart dies"
https://www.zepp.com/src/security-updatessjaool schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:47:
[...]
Het blijkt wel dat Amazfit de eerste Balance alweer vergeten is.
Verwacht niets meer. Een watch gaat echt wel langer mee dan dat, maar dit is wat je krijgt voor deze price point zeker.
De GTR 4 werkt gelukkig wel nog gewoon met de zepp app, dat ze de functionaliteit niet aktief uit zetten.
🇧🇪 🔋| Marstek Venus E v3 - EMS 148, VNS 119, BMS 113, comms 202506241541 | CT003 - FW V118, comms 202409090159 | App Android v1.6.65
De Balance 2 is alweer behoorlijk lang uit (bijna EOL misschien
) en dan is er nu toch een review van Tweakers.net.
"When you grow up your heart dies"
Nieuwe firmware update voor de Balance 1. Goed werk van Amazfit.
https://www.chinesesmartw...w-features-optimizations/
https://www.chinesesmartw...w-features-optimizations/
[ Voor 50% gewijzigd door Frank Brouwers op 29-05-2026 14:17 ]
Mooi. Het is nog een aardige update ook. Het gaat om versie 3.28.8.1. Ik heb hem nog niet en draai nu nog op 3.26.4.1.Frank Brouwers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:30:
Nieuwe firmware update voor de Balance 1. Goed werk van Amazfit.
https://www.notebookcheck.net/Amazfit-Balance-gets-first-big-software-update-in-months.1306132.0.html
"When you grow up your heart dies"
Gisteren binnen gekregen.sjaool schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:24:
[...]
Mooi. Het is nog een aardige update ook. Het gaat om versie 3.28.8.1. Ik heb hem nog niet en draai nu nog op 3.26.4.1.
https://www.notebookcheck.net/Amazfit-Balance-gets-first-big-software-update-in-months.1306132.0.html
Dan zal hij hier binnenkort ook wel binnen komen. Ik ben allang blij dat ze de eerste Balance niet vergeten zijn. Dat is weer wat extra levensduur qua gebruik. Voorlopig update ik nog niet. Dat wordt dan de Balance 3 of Balance 4.
"When you grow up your heart dies"
Nieuwe firmware Balance 2 ook weer binnen.
Nu ook in de pre-order, de Balance 3 en Balance Ultra. De prijs is behoorlijk gestegen en het design is minder mooi, vind ik tenminste.
Balance Ultra €599,90
Balance 3 €369,90
Balance Ultra
Balance 3
Balance Ultra €599,90
Balance 3 €369,90
Balance Ultra
Balance 3
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 02-06-2026 22:55 ]
"When you grow up your heart dies"
Vind ik ook, is vooral op de doelgroep hyrox gericht. Grotere opslagcapaciteit ingebouwde zaklamp en screen van 3000 nits. Dat zijn zowel de verschillen. Geen reden om over te stappen lijkt me. De Balance 2 wordt ook software matig goed ondersteund.sjaool schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:51:
Nu ook in de pre-order, de Balance 3 en Balance Ultra. De prijs is behoorlijk gestegen en het design is minder mooi, vind ik tenminste.
Balance Ultra €599,90
Balance 3 €369,90
[Afbeelding]Balance Ultra [Afbeelding]Balance 3
https://www.chinesesmartwatches.com/amazfit-balance-3-vs-balance-2-whats-the-difference/?fbclid=IwY2xjawSNNcZleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeP53OYlb21ExhXVx60RIivJauYxccKa1QkWB7WDlPd06UCL99Yf1HwAGUGTs_aem_HwNvr89-pSxitfvO_A-iZQ
[ Voor 18% gewijzigd door Frank Brouwers op 03-06-2026 18:30 ]
Aj, ik hoopte nog dat de Balance 3 een mooie upgrade zou zijn voor de GTR4 ergens dit jaar. Maar prijs en vooral design vallen me toch tegen. Ik neig nu naar de active 3 pro of active max, al moet ik ik qua design daar ook wat aan wennen, maar prijsstelling is prima.
Dat gezegd hebbende.
De Active Max spreekt me qua donker design meer aan maar heeft geen saffier glas. De Active 3 heeft dat wel maar ik vind het stainless steel kleurtje wat minder. Waar mijn twijfel dan zit je of de Active Max niet te dik wordt als dagelijks horloge bijv icm mouwen van overhemd. Iemand ervaring met de Active Max?
Dat gezegd hebbende.
De Active Max spreekt me qua donker design meer aan maar heeft geen saffier glas. De Active 3 heeft dat wel maar ik vind het stainless steel kleurtje wat minder. Waar mijn twijfel dan zit je of de Active Max niet te dik wordt als dagelijks horloge bijv icm mouwen van overhemd. Iemand ervaring met de Active Max?
[ Voor 47% gewijzigd door FJP84 op 14-06-2026 14:22 ]
Mijn GTR4 heeft het onlangs begeven. Ik ben voor de Active 3 Premium gegaan aangezien die wat meer op hardlopen gericht is en qua formaat beter past op mijn smalle polsen dan de Active Max. De Balance 3 is volgens mij nog groter dan de Active Max (en ook een stuk duurder). Ik had wel liever een compleet zwarte versie van de Active 3 gezien, maar grijs/zilver is wel weer eens iets anders. Als het goed is komt het horloge morgen binnen, ben benieuwd hoe de single-band GPS zich verhoudt tot de dual-band GPS die de GTR4 had.
Mocht je wat foto's (om de pols) kunnen delen zou dat top zijn. Verder ben ik benieuwd hoe je de dikte van het horloge ervaart t.o.v. de GTR4Horinees schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:18:
Mijn GTR4 heeft het onlangs begeven. Ik ben voor de Active 3 Premium gegaan aangezien die wat meer op hardlopen gericht is en qua formaat beter past op mijn smalle polsen dan de Active Max. De Balance 3 is volgens mij nog groter dan de Active Max (en ook een stuk duurder). Ik had wel liever een compleet zwarte versie van de Active 3 gezien, maar grijs/zilver is wel weer eens iets anders. Als het goed is komt het horloge morgen binnen, ben benieuwd hoe de single-band GPS zich verhoudt tot de dual-band GPS die de GTR4 had.
Ik heb sinds kort in het meldingen scherm van mijn samsung telefoon staan
Balance xx% opladen
Houd Zepp aan om de juiste functionaliteit van het apparaat te garanderen
Kan je dat niet uitzetten, ik hoef echt niet de hele tijd te zien hoeveel accu mijn horloge nog heeft.
(je kan uiteraard alle meldingen van de Zepp app uitzetten in je telefoon.. maar misschien dat er in de Zepp app iets verborgen zit)
Balance xx% opladen
Houd Zepp aan om de juiste functionaliteit van het apparaat te garanderen
Kan je dat niet uitzetten, ik hoef echt niet de hele tijd te zien hoeveel accu mijn horloge nog heeft.
(je kan uiteraard alle meldingen van de Zepp app uitzetten in je telefoon.. maar misschien dat er in de Zepp app iets verborgen zit)
[ Voor 3% gewijzigd door Flipmo op 17-06-2026 08:16 ]
ik heb toen bij meldingen Voorgrondservices uitgezet. Er staan ook twee meldingen bij mij Balance 46% opladen en Balance 38% opladen. Die heb ik ook uitgezet. Deze melding kwam bij mij naar voren na de firmware-update.Flipmo schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:16:
Ik heb sinds kort in het meldingen scherm van mijn samsung telefoon staan
Balance xx% opladen
Houd Zepp aan om de juiste functionaliteit van het apparaat te garanderen
Kan je dat niet uitzetten, ik hoef echt niet de hele tijd te zien hoeveel accu mijn horloge nog heeft.
(je kan uiteraard alle meldingen van de Zepp app uitzetten in je telefoon.. maar misschien dat er in de Zepp app iets verborgen zit)
Ik kan trouwens niet echt goed uit de voeten met Hybridcharge. Ik heb die nog geen een keer boven de 50% gehad. Heel demotiverend.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 17-06-2026 16:58 ]
"When you grow up your heart dies"
De dikte ervaar ik niet heel anders dan de GTR4. Wel is de grijze/zilvere kleur even wennen na 2 volledig zwarte horloges (GTR4 en Stratos 3), net als het iets kleinere scherm van de Active 3 Premium. Ik heb ook even een foto gemaakt met beide horloges om mijn pols.FJP84 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 16:48:
[...]
Mocht je wat foto's (om de pols) kunnen delen zou dat top zijn. Verder ben ik benieuwd hoe je de dikte van het horloge ervaart t.o.v. de GTR4
:strip_exif()/f/image/id9NtVOir06b5J0tBYFeBspl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F71hjDwL7SD324q1M9zl9p81.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BK4qZGTF11tZIfimN2jyYWL7.jpg?f=fotoalbum_large)
Top bedankt! Ik heb nu ook de zilver zwarte variant van de GTR4. Misschien is de stap naar de Active 4 dan niet zo groot, moet meer aan dat rode/blauwe streepje op de wijzerplaat wennen. Eens kijken nog of het de 3 premium of max gaat worden binnenkortHorinees schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 08:37:
[...]
De dikte ervaar ik niet heel anders dan de GTR4. Wel is de grijze/zilvere kleur even wennen na 2 volledig zwarte horloges (GTR4 en Stratos 3), net als het iets kleinere scherm van de Active 3 Premium. Ik heb ook even een foto gemaakt met beide horloges om mijn pols.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/KN4nCarMI2PysBlUJSZlYEVO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c5U4pTsvOiBLmONrMvAOSeB2.jpg?f=fotoalbum_large)