Gisteren de nieuwe Balance 2 binnen gehad. Ik kon het toch niet laten en de Balance 1 was eigenlijk nog niet aan vervanging toe en de T Rex 3 bevalt ook nog steeds goed. Maar toch.... ik ben blij dat de Balance 2 helemaal rond is. Ik kan nog niet wennen aan de achthoekige vorm van de T Rex 3. Vind rond toch mooier.
Volgens goed gebruik een mooie verpakking en twee siliconen bandjes, lava en zwart. Lava is exact dezelfde kleur als de lava band van de T Rex 3. Materiaal voelt iets stugger aan. Na uitpakken de installatie die probleemloos verloopt. Veel instellingen van de Balance en de T rex 3 worden overgenomen. Wat rest is het inrichten vaan de kaarten, menu en de instellingen van de workouts. Maar dat is inmiddels routinewerk. Uiterlijk ziet de 2 er premium uit. Grijze aluminium kast, mooie degelijke knoppen en saffier glas. Laatste is wel gevoelig voor vingerafdrukken. Heb een screenprotector besteld. OS versie is inmiddels 5.0, maar dat verschilt niet merkbaar veel met de software van de T Rex 3. Voor de liefhebbers van BT calling nu twee speakers beschikbaar. De test van lichaamsfuncties in de Balance 1 is vervallen. Was ook een omslachtige procedure met dubieuze scores.
Vanmorgen eerste workout gedaan en dat verloopt allemaal soepel. De Balance 1 heeft een iets meer zakelijke uitstraling, de Balance 2 ziet er iets sportiever uit maar dat komt ook door de lava kleur band. De T Rex 3 is duidelijk groter en zwaarder.
Er is een vervanger voor readiness aangekondigd: de body battery. Zou een betere inschatting van conditie en trainingsbelasting moeten geven. Zit nu nog niet in de software maar wel in de software van de Helio strap.
https://www.notebookcheck...n-10-dagen.1043480.0.html
Prijsniveau ligt rond de 290,-. Lijkt me redelijk in verhouding tot Garmin, Coros en andere A-merken
[
Voor 4% gewijzigd door
Frank Brouwers op 12-07-2025 10:31
]