Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-05 19:08
nieuwe firmware met coach functie. Ik heb hem nog niet maar het komt eraan.

Nog steeds niet binnen, iemand wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcZ89bAvSZuklArjy61nvtKS1TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWmvwHv2GCs3ckTmGM3y6GGq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Frank Brouwers op 12-05-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Komt nu binnen, nu aan het downloaden, grote update 34,54 mb. Coach functie ziet er goed uit!

[ Voor 20% gewijzigd door Frank Brouwers op 17-05-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt er alleen niet zo veel aan als de hartslagsensor niet betrouwbaar is. Dat is zo jammer want het zijn echt super horloges qua bang for buck :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-05 21:03
Je kunt er een hartslag band op aansluiten dan werkt het toch optimaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
XeNeRgY schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:42:
Je hebt er alleen niet zo veel aan als de hartslagsensor niet betrouwbaar is. Dat is zo jammer want het zijn echt super horloges qua bang for buck :-(
In deze firmware is de HR registratie (HR algoritme) ook verbeterd. Ik merk het aan mijn T Rex 2 die ook HR algoritme update heeft gehad. Veel beter!

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 17-05-2023 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
florijn11 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:46:
Je kunt er een hartslag band op aansluiten dan werkt het toch optimaal?
correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:07
Ben beetje aan het kijken voor een upgrade van m'n Xiaomi Mi band 7.
Nu is er een mooie aanbieding voor de GTR4 Grey.
Daar zit een nylon strap bij, zijn er mensen die deze uitvoering hebben, en hoe bevalt de strap?
Wat voor sluiting zit er precies op?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertJonkers
  • Laatst online: 27-04 09:14
Ik heb de uitvoering niet, maar wel zo'n strap voor mijn horloge. Zit echt heerlijk! Ik vind ze persoonlijk beter dan de rubberen straps welke op termijn met warm weer bij mij begonnen te schuren.
Ze zitten vast met klittenband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben een fan van rubberen bandjes dus kan daar niet mee helpen.

Verder is het vooralsnog helaas vooral een downgrade t.o.v. mijn oude bip. Minder batterijduur. Slechter qua iphone-berichten doorgeven. Dagen ipv weken batterijduur is voor mij een zwaar minpunt. Ik wil niet nadenken over de batterijduur...

Extra functies zoals betere slaapritme-detectie, hartslag, fietsroute, etc vind ik amper relevant of kan de telefoon zelf beter die toch nodig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
F_J_K schreef op zondag 9 juli 2023 @ 00:25:
Ik ben een fan van rubberen bandjes dus kan daar niet mee helpen.

Verder is het vooralsnog helaas vooral een downgrade t.o.v. mijn oude bip. Minder batterijduur. Slechter qua iphone-berichten doorgeven. Dagen ipv weken batterijduur is voor mij een zwaar minpunt. Ik wil niet nadenken over de batterijduur...

Extra functies zoals betere slaapritme-detectie, hartslag, fietsroute, etc vind ik amper relevant of kan de telefoon zelf beter die toch nodig is.
Ik haal met de GTR 4 10-14 dagen. Elke dag workout en GPS gebruik. Geen continue HR monitoring, geen slaap of stress monitoring. Geen AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Frank Brouwers schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:26:
[...]

Ik haal met de GTR 4 10-14 dagen. Elke dag workout en GPS gebruik. Geen continue HR monitoring, geen slaap of stress monitoring. Geen AOD.
Oh, hier idem. Maar dat vind ik dus oncomfortabel weinig. Zou misschien anders voelen als ik van iets als een Apple Watch zou komen die het nog geen dag volhoudt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
F_J_K schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:59:
[...]

Oh, hier idem. Maar dat vind ik dus oncomfortabel weinig. Zou misschien anders voelen als ik van iets als een Apple Watch zou komen die het nog geen dag volhoudt :P
;) snap ik, maar 1x in de 14 dagen een uurtje aan de oplader vind ik wel comfortabel hoor. Blijft een fijne watch. Regelmatig updates en mooie look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:11
Wat is jullie ervaring met de hartslag meter en sport tracking na die update van mei? Ik ben opzoek naar een mix van smartwatch en het kunnen bijhouden van bijvoorbeeld hardlopen en fietsen, is deze watch daar geschikt voor of kan ik beter naar bijvoorbeeld een Garmin kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-04 12:55
@juiced01
Ik gebruik de GTS3 en die werkt perfect qua hartslag en hardlopen.
Ik loop op de band, en bij een HR van boven de 120 begint ie loop afstanden te meten.
En het PAI systeem dat Amazfit gebruikt werkt zeer verslavend.... Ik probeer dat altijd boven de 100 te houden. Ideaal.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
juiced01 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:47:
Wat is jullie ervaring met de hartslag meter en sport tracking na die update van mei? Ik ben opzoek naar een mix van smartwatch en het kunnen bijhouden van bijvoorbeeld hardlopen en fietsen, is deze watch daar geschikt voor of kan ik beter naar bijvoorbeeld een Garmin kijken?
Werkt nu een stuk beter, heb een tijd lang externe HR band gebruikt, nu niet meer omdat de verschillen verwaarloosbaar zijn. Externe band blijft wel iets sneller reageren op wisselingen in tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
juiced01 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:47:
Volgens mij zijn de GTR 4, T Rex 2 of de Cheetah ideale watches voor lopen en fietsen. Eigenlijk zijn het smart fitness trackers. Apple watch en Huawei zijn klonen van je smartphone. Alle smartphonefuncties zijn uitvoerbaar op de watch. Dat heeft Amazfit dus niet. Maar wel de essentiele functies zoals notificaties en voor de liefhebber bluetooth calling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brknbrkn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:51
Net update 3.24.1.1 binnengehaald op m'n GTS4. Ben benieuwd naar de Zepp Coach, net ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
brknbrkn schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:20:
Net update 3.24.1.1 binnengehaald op m'n GTS4. Ben benieuwd naar de Zepp Coach, net ingesteld.
Duurt even voordat de coach je patronen herkent. In het begin geeft de coach hoge waardes aan en denkt dat je teveel traint. Zegt dan dat je moet rusten ;) Na een aantal cycli van een week normaliseert dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:59

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sinds een paar dagen een GTR4 hier. Zeer blij mee! Is het echter mogelijk om notifications met actions te sturen? Ik gebruik Home Assistant en zou graag actionalble notifications willen gebruiken...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
NeFoRcE schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:19:
Sinds een paar dagen een GTR4 hier. Zeer blij mee! Is het echter mogelijk om notifications met actions te sturen? Ik gebruik Home Assistant en zou graag actionalble notifications willen gebruiken...
Nee, volgens mij niet. Amazfit is wel bezig met de ontwikkeling van Zepp OS 3.0. Misschien dat in dit soort functies voorzien wordt. Veel plezier met je GTR 4!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Besloten om binnenkort de GTR2 te vervangen met de GTR4. Het feit dat eerder alleen de zwart/zilver combi beschikbaar heeft me er nog altijd van weerhouden. Nu is de grey versie (full black) ook beschikbaar, en ik vind deze wel de mooiste. Nylon bandje heb ik nu ook op de GTR2 wat is zeer comfortabel vind.

GTR2 krijgt ook geen updates meer en ben wel uitgekeken op de looks met de witte markeringen.

Wat ik me afvraag is het volgende. Op mijn GTR2 heb ik twee hele kleine beschadigingen op het zwarte frame. Ik vroeg me af of krasjes op het zilveren gedeelte minder opvallen en toch slimmer is om voor de zilver/zwart te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:54:
Besloten om binnenkort de GTR2 te vervangen met de GTR4. Het feit dat eerder alleen de zwart/zilver combi beschikbaar heeft me er nog altijd van weerhouden. Nu is de grey versie (full black) ook beschikbaar, en ik vind deze wel de mooiste. Nylon bandje heb ik nu ook op de GTR2 wat is zeer comfortabel vind.

GTR2 krijgt ook geen updates meer en ben wel uitgekeken op de looks met de witte markeringen.

Wat ik me afvraag is het volgende. Op mijn GTR2 heb ik twee hele kleine beschadigingen op het zwarte frame. Ik vroeg me af of krasjes op het zilveren gedeelte minder opvallen en toch slimmer is om voor de zilver/zwart te gaan.
Ik heb de GTR 2 classic (staal) en de GTR 4 zilver. Beide modellen zijn niet erg gevoelig voor beschadigingen. Als je absoluut safe wil zijn kies voor de nieuwe Cheetah Pro met titanium case en gorilla glas. Ik heb hem sinds een paar weken en ben er erg tevreden over. Wel wat duurder (299,-) dan de GTR 4 greyAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zk0CJSQzWKqGEM0nPl6JqldsvEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k99nKgrOF2tA6Wpp9QDKgqna.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet in Nederland verkrijgbaar maar wel bij Amazon.de
https://www.amazon.de/dp/...Z2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Frank Brouwers schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Ik heb de GTR 2 classic (staal) en de GTR 4 zilver. Beide modellen zijn niet erg gevoelig voor beschadigingen. Als je absoluut safe wil zijn kies voor de nieuwe Cheetah Pro met titanium case en gorilla glas. Ik heb hem sinds een paar weken en ben er erg tevreden over. Wel wat duurder (299,-) dan de GTR 4 grey.
Nog niet in Nederland verkrijgbaar maar wel bij Amazon.de
Dank voor de tip. Ik ga voor de looks en het wordt de race track grey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:28:
[...]

Dank voor de tip. Ik ga voor de looks en het wordt de race track grey.
Succes met de GTR 4 race track grey. Qua functionaliteiten en software gelijk aan de Cheetah Pro. Bij laatste firmware update is de coach functie toegevoegd. Het nylon bandje van de Cheetah wat ook bij de race track grey zit vind ik fijn. Een vooruitgang t.o.v. siliconen bandjes. Zweet wordt goed geabsorbeerd en het droogt snel en reukloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-04 08:28
Gisteren de GTR 4 in ontvangst mogen nemen. Eerste indruk: solide en mooi vormgegeven horloge. Weegt niet veel. Scherm is duidelijk afleesbaar. Over de accuduur kan ik nog niet al te veel zeggen; maar het lijkt er op dat deze (inderdaad) lang mee gaat.

Ik heb de versie met het bruin (nep) lederen bandje. Graag zou ik ergens het nylon 'race track grey' bandje willen bestellen. Maar deze kan ik zo 1-2-3 niet vinden. Namaak bandjes op Ali zijn er genoeg - maar niet de originele of gelijkende.

Iemand enig idee waar ik de originele zou kunnen halen? Of iemand die 'm wil verkopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:24
flrs schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:15:
Gisteren de GTR 4 in ontvangst mogen nemen. Eerste indruk: solide en mooi vormgegeven horloge. Weegt niet veel. Scherm is duidelijk afleesbaar. Over de accuduur kan ik nog niet al te veel zeggen; maar het lijkt er op dat deze (inderdaad) lang mee gaat.

Ik heb de versie met het bruin (nep) lederen bandje. Graag zou ik ergens het nylon 'race track grey' bandje willen bestellen. Maar deze kan ik zo 1-2-3 niet vinden. Namaak bandjes op Ali zijn er genoeg - maar niet de originele of gelijkende.

Iemand enig idee waar ik de originele zou kunnen halen? Of iemand die 'm wil verkopen?
Accuduur is bij mij meer dan 14 dagen en dan gebruik ik m dagelijks met voornamelijk default configuratie.

Ik heb dat bandje nieuw liggen voor je. Ik heb bij aanschaf van de GTR 4 namelijk gelijk een ander bandje mee besteld. Mag je zo hebben van me als jij de verzendkosten betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flrs
qwasd schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Accuduur is bij mij meer dan 14 dagen en dan gebruik ik m dagelijks met voornamelijk default configuratie.

Ik heb dat bandje nieuw liggen voor je. Ik heb bij aanschaf van de GTR 4 namelijk gelijk een ander bandje mee besteld. Mag je zo hebben van me als jij de verzendkosten betaald.
Dat is alleraardigst van je O+ ! Ik stuur je een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
qwasd schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Welk ander bandje heb je gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
FJP84 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:51:
[...]

Welk ander bandje heb je gehaald?
Deze en nog een paar van Ali zoals deze die erg fijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik heb deze besteld voor mijn Cheetah Pro. Fijn om mee te sporten. Neemt transpiratie goed op en is snel droog zonder geurtjes.

https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flrs
In m’n zoektocht naar een nieuw bandje kwam ik deze site tegen: veel aanbod.

https://cnswatchbands.com/

Maar dankzij Qwasd inmiddels voorzien :)

[ Voor 17% gewijzigd door flrs op 13-08-2023 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 19:40

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Providentia schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:42:
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik ook een smart watch wil nemen. De voornaamste reden dat ik het tot nu toe nog niet heb gedaan is vanwege privacy overwegingen. Ik heb niet zo veel zin om al mijn data aan al dan niet discutabele partijen te sturen.

Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er opties om uberhaupt geen data te versturen bij dit model?
Niet het hele topic doorgelezen op zoek naar een eventueel antwoord, maar je kan perfect je watch data in eigen beheer houden door de app GadgetBridge te gebruiken.

https://gadgetbridge.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertJonkers
Frank Brouwers schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:15:
Ik heb deze besteld voor mijn Cheetah Pro. Fijn om mee te sporten. Neemt transpiratie goed op en is snel droog zonder geurtjes.

Ik heb er daar een paar van besteld. Na elke keer sporten in de wasmachine ermee en weer klaar voor de volgende keer. Super fijne bandjes inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brknbrkn
De Amazfit Cheetah Square is aangekondigd, met MaxTrack technologie. Vraag me af wat los van dat het verschil is met een GTS4..

https://www.amazfit.com/products/amazfit-cheetah-square

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
brknbrkn schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:29:
De Amazfit Cheetah Square is aangekondigd, met MaxTrack technologie. Vraag me af wat los van dat het verschil is met een GTS4..

https://www.amazfit.com/products/amazfit-cheetah-square
In elk geval het uiterlijk. Ik vermoed dat er van binnen dezelfde sensoren inzetten als de gewone cheeta. Het lijkt een beetje op een kleine versie van de Apple Watch ultra. Vind het persoonlijk jammer van de gekozen kleur, anders had ik hem zeker geprobeerd. Nu twijfel ik nog. En de betrouwbaarheid van de hartslag sensor en gps blijft bij Amazfit helaas nog steeds achter. Dat laat me ook nog twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
XeNeRgY schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

In elk geval het uiterlijk. Ik vermoed dat er van binnen dezelfde sensoren inzetten als de gewone cheeta. Het lijkt een beetje op een kleine versie van de Apple Watch ultra. Vind het persoonlijk jammer van de gekozen kleur, anders had ik hem zeker geprobeerd. Nu twijfel ik nog. En de betrouwbaarheid van de hartslag sensor en gps blijft bij Amazfit helaas nog steeds achter. Dat laat me ook nog twijfelen.
HR sensor betrouwbaarheid is verbeterd bij de laatste firmware update GTR 4 en T Rex 2. Merk niet veel verschil met een externe band en de sensor van de watch. Hooguit de snelheid waarmee gereageerd wordt op interval versnellingen.
GPS is super betrouwbaar bij de modellen met dualband: GTR 4, T Rex 2 en Cheetah Pro kan ik ik uit eigen ervaring beoordelen. fix in 5 seconden en goede registratie van gelopen workouts. Ik loop vooral in open gebied en bos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
@Frank Brouwers ik lees inderdaad in reviews dat de HR verbeterd is. Ik heb nu een Amazfit GTR mini (ook even een GTS4 gehad) en het begint al met rust hartslag. Die is 56 gisteren, terwijl mijn Garmin 48 aangeeft (ik draag ze beide in de nacht). Ik wissel al jaren af met Apple (beste HR sensor) en Garmin en mijn rust hartslag is al jaren tussen de 45-50 op die horloges. Dan is 56 gewoon fors hoger. Terecht of niet, maar dan begint bij mij de twijfel al en vertrouw ik er niet meer op.

Met sporten inderdaad geen problemen als je een borstband gebruikt. Dat doe ik bij Garmin en Apple ook gewoon om zeker te zijn van de waarden. Helaas ondersteunt de GTR mini dat niet ondanks Zepp 2.0 .

De GPS op de GTS4 op beste accuracy week behoorlijk af met Garmin (Fenix 7) op dual band. Nu maken mij de lijntjes op de kaart niet zo veel uit maar er zat rond de 200m verschil in op 10 afstand. Dat scheelt fors in pace. Ook springt de pace te veel op en neer waardoor interval op pace niet lukt. Dat lukt bij andere horloges zonder dual band ook niet dus het is geen schande alleen ze adverteren wel met 99.9% accuracy en ‘best in class’ etc.

Kijk ook maar eens de review van chase the summit op YouTube over de Cheetah. Die heeft hetzelfde.

Begrijp me niet verkeerd. Voor een horloge van rond de 200€ heb je heel veel bang for buck en werken GPS en HR best prima. De Amazfit horloges in het segment 300€ moeten concurreren met de Apple Watch en Garmin Venu/FR255 en dan moeten dit soort dingen wel wat beter om mee te kunnen doen. Als Amazfit dat nog een beetje verbetert hebben ze echt een top horloge. Nu weerhoudt het me nog van de definitieve overstap.

Ik ga de Cheetah Square wel kopen want ik hoop dat het verbeterd/goed genoeg is. Vind het hele gave horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
@Frank Brouwers way is jouw ervaring met updates? Komen er nu nog (na ongeveer een jaar) updates uit voor de GTR4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
XeNeRgY schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 06:35:
@Frank Brouwers way is jouw ervaring met updates? Komen er nu nog (na ongeveer een jaar) updates uit voor de GTR4?
Updates blijven regelmatig komen voor zowel de GTR 4, T Rex 2 en Cheetah. Voor de T Rex 2 staat deze week een grote update gepland van Zepp os 1.0 naar 2.0! Amazfit richt wel de aandacht op de meest recente modellen. Ze luisteren nu beter naar de feedback van klanten als het gaat om functionaliteiten. Op facebook zijn een aantal actieve groepen rondom outdoor sport en sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
@Frank Brouwers Ik heb vandaag nog een test gedaan bij krachttraining om een voorbeeld te geven wat er bij mij (kan ook aan mijn pols liggen) mis gaat qua HR-sensor. Ik heb vergeleken met mijn Garmin Fenix 7S met Polar H9 borstband.

Workout was ongeveer 1 uur krachttraining (Squat, Bench Press, Pull ups etc.)
Ik begin altijd met 5 minuten warmlopen op de loopband op rustig tempo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JdvBODGqCjzLCSOhYd_CpYOMVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTUSJrAZelkG6hGijStKKAK6.jpg?f=fotoalbum_large

Wat opvalt:
- de GTR heeft een hele hoge hartslag bij de 5 min warmup (dit hoort rond de 130-134 te zijn)
- de GTR mist vrijwel alle pieken in de hartslag (20-25 slagen te laag) zie blauwe streep als ijkpunt 140bpm
- in de rust momenten zit de hartslag ongeveer rond Garmin maar wijkt toch snel 5-8 slagen af

Ik denk overigens dat bij het warmlopen spraak is van een cadence lock (hartslag gelijk aan cadans).

De GTR mini is een eenvoudigere versie van de GTR4. Ik vermoed dat ze wel dezelfde sensoren gebruiken. Helaas geen borstband ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
XeNeRgY schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:48:
@Frank Brouwers Ik heb vandaag nog een test gedaan bij krachttraining om een voorbeeld te geven wat er bij mij (kan ook aan mijn pols liggen) mis gaat qua HR-sensor. Ik heb vergeleken met mijn Garmin Fenix 7S met Polar H9 borstband.

Workout was ongeveer 1 uur krachttraining (Squat, Bench Press, Pull ups etc.)
Ik begin altijd met 5 minuten warmlopen op de loopband op rustig tempo.

[Afbeelding]

Wat opvalt:
- de GTR heeft een hele hoge hartslag bij de 5 min warmup (dit hoort rond de 130-134 te zijn)
- de GTR mist vrijwel alle pieken in de hartslag (20-25 slagen te laag) zie blauwe streep als ijkpunt 140bpm
- in de rust momenten zit de hartslag ongeveer rond Garmin maar wijkt toch snel 5-8 slagen af

Ik denk overigens dat bij het warmlopen spraak is van een cadence lock (hartslag gelijk aan cadans).

De GTR mini is een eenvoudigere versie van de GTR4. Ik vermoed dat ze wel dezelfde sensoren gebruiken. Helaas geen borstband ondersteuning.
Dank voor je uitgebreide beschouwing van de HR functie/sensor en het testwerk. Ik ben het met je eens dat Amazfit in vergelijking met Garmin, Apple en andere duurdere merken (Polar) er niet als beste uitkomt. Blijft staan dat ze werken aan productverbetering en willen concurreren met o.a. Garmin. Ik ben inmiddels aan mijn achtste Amazfit bezig (GTR1,2,3,4, Stratos 3, T Rex Pro en T Rex 2, en sinds kort de Cheetah Pro). Er is duidelijk sprake van een goede ontwikkeling. Veel hangt ook af van wat je wil. Ik heb nooit een smartwatch a la Apple of een watch met Wear OS gewild. Ik hoef geen smartphone op mijn pols. Batterijduur van Amazfit is onovertroffen. Mijn T Rex 2 haalt 12-14 dagen met elke dag workout met GPS gebruik. Ik ga voor een smart fitness tracker/sport watch. Ik beoefen twee sporten: hardlopen en wandelen. 3 hardloopsessies per week en vier wandelsessies. Totaal tussen 60-80 km per week. Beiden met GPS . gebruik. Het is vooral duurwerk wat ik doe, nauwelijks interval. Gelet op mijn leeftijd (68) liggen de PR's al heel lang achter me. De marathon in 2.58 en 10 EM in 56 haal ik al lang niet meer ;) . Ik heb vanwege mijn lange atletiek verleden goed intuïtief leren lopen op hartslag. In mijn beste tijd waren er nog geen HR sensoren of ze waren net in opkomst. Vanwege het duurwerk dat ik doe is mijn HR registratie achteraf meer een bevestiging van wat ik tijdens training al ervaren heb. Het explosieve intervalwerk doe ik niet meer. Wel (zo snel mogelijke) duurlopen. Dus gelet op mijn omstandigheden voldoet Amazfit volledig aan mijn verwachtingen. Elke keer als er een nieuw model uitkomt ga ik voor de bijl, behalve bij de T Rex Ultra die vond ik met 500,- te weinig onderscheid bieden t.o.v. de T Rex 2.
Synchronisatie met Strava verloopt goed en notificaties komen goed binnen. BT-calling heb ik uit staan, wel zie ik als er gebeld wordt en kan ik de oproep negeren. Continue HR en slaap registratie staat ook niet aan.

Conclusie: Prijs kwaliteit verhouding Amazfit is goed, kwaliteitsverbetering wordt aan gewerkt, PR, customersupport en gezonde leefstijl promotie heeft de aandacht. Voor fanatieke amateurs (zoals ik) voldoet dit. Voor ambitieuze en professionele sporters blijft Garmin waarschijnlijk altijd wel op 1 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Mooi om te lezen en gaaf dat je zo actief bent. Ik hoop dat ook nog te kunnen zijn als ik jouw leeftijd mag bereiken. Jouw PRs ga ik in elk geval nooit meer halen ben ik bang :)

Het is denk ik ook van belang hoe strikt je precies kijkt en wat de verwachtingen zijn. Ik ben het met je eens dat het horloge grotendeels voldoet en eigenlijk mis ik ook niks op mijn niveau van activiteit. Ik ben alleen een ontzettende zeurpiet rondom betrouwbaarheid van data/sensoren.

Ik heb ook al meerdere Amazfits gehad maar loop na een tijdje toch tegen de grenzen van de nauwkeurigheid aan. Hopelijk is dat een stuk beter geworden want ik gebruik maar 2% van de features van mijn Garmin die 4x zo duur is. Dus best bereid om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Van een overstap naar Cheetah Pro, Round of Square ga je volgens mij geen spijt krijgen. Succes met de besluitvorming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik zag de racetrack grey op Amazon voor onder de 200EUR. Er staat bij dat het versie 2166 is. Is dit de juiste versie?

Elders is de racetrack grey weer minder goed beschikbaar en het prijsverschil met de zwart/aluminium variant behoorlijk groot geworden.

Keuzes, keuzes, want die zwart/aluminium versie heeft bij dagelijks gebruik toch ook wel een mooie en wat meer nette uitstraling.

[ Voor 53% gewijzigd door FJP84 op 26-08-2023 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:41:
Ik zag de racetrack grey op Amazon voor onder de 200EUR. Er staat bij dat het versie 2166 is. Is dit de juiste versie?

Elders is de racetrack grey weer minder goed beschikbaar en het prijsverschil met de zwart/aluminium variant behoorlijk groot geworden.

Keuzes, keuzes, want die zwart/aluminium versie heeft bij dagelijks gebruik toch ook wel een mooie en wat meer nette uitstraling.
Klopt, mooie uitstraling ook naar het werk. Ik gebruik de GTR 4 silver en de GTR 2 classic voor meer "zakelijk" gebruik. Cheetah Pro en T Rex 2 voor sport en fitness. Succes met kiezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Frank Brouwers schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

Klopt, mooie uitstraling ook naar het werk. Ik gebruik de GTR 4 silver en de GTR 2 classic voor meer "zakelijk" gebruik. Cheetah Pro en T Rex 2 voor sport en fitness. Succes met kiezen ;)
Silver it is. Dinsdagavond komt hij binnen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Frank Brouwers schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

Even een klein vraagje. Aangezien ik vooral de PAI score gebruik om mij in beweging te houden. Wordt deze ook gesynchroniseerd tussen de verschillende Amazfit horloges?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:50:
[...]

Even een klein vraagje. Aangezien ik vooral de PAI score gebruik om mij in beweging te houden. Wordt deze ook gesynchroniseerd tussen de verschillende Amazfit horloges?
Ja, de PAI score wel, de stappen en de coach functie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik heb een extra laadkabel voor de GTR2 is deze compatible mrt de GTR4 of kan deze mee in de verkoop van de GTR2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:24:
Ik heb een extra laadkabel voor de GTR2 is deze compatible mrt de GTR4 of kan deze mee in de verkoop van de GTR2?
nee, is niet compatibel met de GTR 4, kan mee in de verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Horloge is binnen. Dik tevreden met de looks. Het aluminium oogt wat donkerder/sportiever dan gedacht.

Laatste update staat erop en nu de nieuwe functies t.o.v. de GTR uitproberen.

Eens kijken of die pomodoro op het werk goed te gebruiken is en of ik me aan het schema van de zepp coach kan gaan houden.

Twijfel of ik deze net als de GTR2 met MTB ga dragen, misschien toch met iets van een pols/zweetband eroverheen ter bescherming. Iemand anders de GTR4 al met MTB gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:11:
Horloge is binnen. Dik tevreden met de looks. Het aluminium oogt wat donkerder/sportiever dan gedacht.

Laatste update staat erop en nu de nieuwe functies t.o.v. de GTR uitproberen.

Eens kijken of die pomodoro op het werk goed te gebruiken is en of ik me aan het schema van de zepp coach kan gaan houden.

Twijfel of ik deze net als de GTR2 met MTB ga dragen, misschien toch met iets van een pols/zweetband eroverheen ter bescherming. Iemand anders de GTR4 al met MTB gebruikt?
Op Amazon heb je voor 10,- een bescherm case voor de GTR 4. Kun je gebruiken voor MBT, beschermt tegen de grove inbreuken van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:18
Hoe is het gesteld met de GPS / HR? Ik zie veel verschillende meningen. Ik ben aan het kijken voor een hardloop horloge die wel goede looks heeft, maar niet moet onderdoen voor mijn apple iphone 12 (die ik dan thuis kan laten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Frank Brouwers schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

Op Amazon heb je voor 10,- een bescherm case voor de GTR 4. Kun je gebruiken voor MBT, beschermt tegen de grove inbreuken van buitenaf.
Dank. Ik heb er een besteld. Even kijken of het er makkelijk op maar ook weer af gaat, zodat het een kleine moeite is om de cover erop te klikken bij bootcamp en MTB, maar dagelijks zonder te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:14:
[...]

Dank. Ik heb er een besteld. Even kijken of het er makkelijk op maar ook weer af gaat, zodat het een kleine moeite is om de cover erop te klikken bij bootcamp en MTB, maar dagelijks zonder te gebruiken.
Heb er eerder ervaring mee en het is heel soepel en makkelijk op en af te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
kwdtje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:30:
Hoe is het gesteld met de GPS / HR? Ik zie veel verschillende meningen. Ik ben aan het kijken voor een hardloop horloge die wel goede looks heeft, maar niet moet onderdoen voor mijn apple iphone 12 (die ik dan thuis kan laten ;))
GPS is super, fix in 5 seconden en 5 satellieten. HR kun je over discussiëren. gebruik bij lange duurlopen is goed en degelijk. Bij interval training wil de HR sensor nog wel eens traag reageren. Ik heb een tijd een externe HR band gebruikt maar de gebruik al weer een hele tijd niet meer. De cheetah pro of de T rex 2 zal zeker voldoen aan je verwachtingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Frank Brouwers op 29-08-2023 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:18
Die vind ik alleen niet mooi maar spuug lelijk haha.

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
kwdtje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:53:
Die vind ik alleen niet mooi maar spuug lelijk haha.

Bedankt voor je reactie
Cheetah Pro ziet er al beter uit toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40LXmBsu3kt4AyrPmkczu8hIoZw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nP1Ma7ybEXhLLpOsZjwxsZTn.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:13
Hoewel de diving mode wel in veel reviews genoemd wordt, kom ik nergens tegen wat deze functie nu daadwerkelijk inhoud.
Is er iemand die daar duidelijkheid in kan verschaffen?
Ik kan me haast niet voorstellen dat het te gebruiken is als duik computer, maar dat zou het horloge wel extra interessant maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank Brouwers
weer nieuw model, ze zetten er vaart achter bij Amazfit ;)
Lijkt erop dat Balance de nieuwe naam is voor de GTR lijn.
https://www.amazfit.com/products/amazfit-balance

[ Voor 20% gewijzigd door Frank Brouwers op 02-09-2023 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb nu een GTR4 maar de Balance lijkt dus ook Zepp Pay te ondersteunen. Curve kaart toevoegen en dan ook betalen met een rare handbeweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
qwasd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:24:
[...]

Ik heb nu een GTR4 maar de Balance lijkt dus ook Zepp Pay te ondersteunen. Curve kaart toevoegen en dan ook betalen met een rare handbeweging.
Ja, bij elk nieuw model ook nieuwe features. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJonkers
Ben benieuwd naar de prijs van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
RobertJonkers schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:04:
Ben benieuwd naar de prijs van deze.
The Amazfit Balance is now available via the official Amazfit website, with prices starting from $229.99 USD / €249.90.

https://de.amazfit.com/products/amazfit-balance

[ Voor 8% gewijzigd door qwasd op 01-09-2023 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
qwasd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:10:
[...]

The Amazfit Balance is now available via the official Amazfit website, with prices starting from $229.99 USD / €249.90.

https://de.amazfit.com/products/amazfit-balance
Er komt wel steeds meer betaalde features. Begon met de watchfaces, nu slaap begeleiding, AI coaching en dat zal wel niet het laatste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:40
Het lijkt erop dat de slaapbegeleiding ook iets van AI gebruikt. Ik vermoed dat dat ergens in de cloud draait (API's van openAI bijvoorbeeld) en dan kost het hun ook geld per keer dat de gebruiker het gebruikt.

In die zin begrijp ik goed dat ze er geld voor vragen.

Weet iemand of direct bij Amazfit bestellen goed werkt? De Balance vind ik er erg mooi uitzien (beter dan de gtr 4) maar is nu alleen bij Amazfit duitsland te koop lijkt het.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
WoutervOorschot schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:58:
Het lijkt erop dat de slaapbegeleiding ook iets van AI gebruikt. Ik vermoed dat dat ergens in de cloud draait (API's van openAI bijvoorbeeld) en dan kost het hun ook geld per keer dat de gebruiker het gebruikt.

In die zin begrijp ik goed dat ze er geld voor vragen.

Weet iemand of direct bij Amazfit bestellen goed werkt? De Balance vind ik er erg mooi uitzien (beter dan de gtr 4) maar is nu alleen bij Amazfit duitsland te koop lijkt het.
Ik koop altijd bij een reseller met goede service en aftersales zoals Amazon of Belsimpel. Amazon.de is altijd snel met nieuwe modellen. Over aftersales bij Amazfit heb ik in het verleden veel kritiek gehoord. Heb het idee dat het nu wel beter is. O.a ook door actieve groep op FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Frank Brouwers schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:09:
[...]

Er komt wel steeds meer betaalde features. Begon met de watchfaces, nu slaap begeleiding, AI coaching en dat zal wel niet het laatste zijn.
Zag hem net langskomen. Had ik toch 2 weken moeten wachten met bestellen, al ben ik zeer tevreden met de GTR4. Zou wel mooi zijn als de GTR4 naar Zepp OS 3.0 geüpgraded wordt, maar dat zal wel niet gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:12:
[...]

Zag hem net langskomen. Had ik toch 2 weken moeten wachten met bestellen, al ben ik zeer tevreden met de GTR4. Zou wel mooi zijn als de GTR4 naar Zepp OS 3.0 geüpgraded wordt, maar dat zal wel niet gebeuren....
Als je bij Amazon gekocht hebt kun je nog terug sturen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoutervOorschot
Ik kon niet wachten en heb de Balance besteld bij amazfit Duitsland. Ben benieuwd, ik heb nu de stratos en die is best langzaam (en zwaar beschadigd) ondertussen.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
@WoutervOorschot ik stond op het punt om de Cheetah round te bestellen...maar ik wacht nog even.
Vind de Balance ook net iets netter staan qua stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Frank Brouwers schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:50:
[...]

Als je bij Amazon gekocht hebt kun je nog terug sturen ;)
Haha ja die gedachte is even opgekomen, 30d bedenktijd via Bol. Maar goed zo kunnen we dan de gang blijven denk ik.

En om het wat te relativeren:
- De GTR4 is al een mooie upgrade t.o.v de GTR2, al was met name de look & feel de reden van de overstap.
- Valt qua prijs mooi onder mijn eigen gestelde budget van 200EUR. Vandaar ook uiteindelijk gekozen voor Superspeed black,
- GTR4 look en feel precies wat ik zoek. Met name het contrast tussen aluminium en zwarte details komt mooi tot zijn recht als balans tussen klassiek en sportief.

De NFC met Zepp Pay, lijkt me wel een mooie feature maar vooralsnog te beperkt in NL. Eens kijken hoe de line up er over een paar jaar weer bij staat. En waar je dan allemaal periodiek voor moet betalen.

Het nylon bandje ziet er bij de Balance wel goed uit. Zonder zo'n plastic connector. Hopelijk gaan de custom straps dit principe overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:50:
[...]

Haha ja die gedachte is even opgekomen, 30d bedenktijd via Bol. Maar goed zo kunnen we dan de gang blijven denk ik.

En om het wat te relativeren:
- De GTR4 is al een mooie upgrade t.o.v de GTR2, al was met name de look & feel de reden van de overstap.
- Valt qua prijs mooi onder mijn eigen gestelde budget van 200EUR. Vandaar ook uiteindelijk gekozen voor Superspeed black,
- GTR4 look en feel precies wat ik zoek. Met name het contrast tussen aluminium en zwarte details komt mooi tot zijn recht als balans tussen klassiek en sportief.

De NFC met Zepp Pay, lijkt me wel een mooie feature maar vooralsnog te beperkt in NL. Eens kijken hoe de line up er over een paar jaar weer bij staat. En waar je dan allemaal periodiek voor moet betalen.

Het nylon bandje ziet er bij de Balance wel goed uit. Zonder zo'n plastic connector. Hopelijk gaan de custom straps dit principe overnemen.
Is ook zo, je hebt helemaal gelijk. Je niet elke keer laten meeslepen door nieuwe modellen met meer mogelijkheden die je waarschijnlijk niet gebruikt. Ik heb bij Amazon voor mijn Cheetah Pro ook een zwart nylon bandje gekocht zonder plastic connector. Vond dat ook niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Frank Brouwers schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:13:
[...]

Is ook zo, je hebt helemaal gelijk. Je niet elke keer laten meeslepen door nieuwe modellen met meer mogelijkheden die je waarschijnlijk niet gebruikt. Ik heb bij Amazon voor mijn Cheetah Pro ook een zwart nylon bandje gekocht zonder plastic connector. Vond dat ook niet mooi.
Heb je een link? Ik had evende oude van mijn gtr2 gepast, die volgens mij ook wat uitgerekt is. En dat zit toch wel prettiger dan een siliconen bandje. Maar vanwege de esthetiek toch nog het siliconen bandje in gebruik. Ik moet dan ook zo'n losse connector halen of zitten die erbij?

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 03-09-2023 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:32:
[...]

Heb je een link? Ik had evende oude van mijn gtr2 gepast, die volgens mij ook wat uitgerekt is. En dat zit toch wel prettiger dan een siliconen bandje. Maar vanwege de esthetiek toch nog het siliconen bandje in gebruik. Ik moet dan ook zo'n losse connector halen of zitten die erbij?

Zitten geen plastic connectoren bij, wel quick release pinnetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Dank! Hier helaas al de eerste gebruikerssporen. Was even wat in de tuin tussen de struiken aan het weghalen. Nu een lichte beschadiging rechts tussen scherm en zwarte rand.

Lijkt gelukkig steeds minder op te vallen (alles went ) en het licht moet er wel precies goed op schijnen, maar toch even zuur. Ga er nog maar vanuit dat het nog waterdicht is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNKRCvrhsQqQpWbQODkBaYJZ5H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zaw6wyE4bRZ8iuxv5asNGNqF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:31:
Dank! Hier helaas al de eerste gebruikerssporen. Was even wat in de tuin tussen de struiken aan het weghalen. Nu een lichte beschadiging rechts tussen scherm en zwarte rand.

Lijkt gelukkig steeds minder op te vallen (alles went ) en het licht moet er wel precies goed op schijnen, maar toch even zuur. Ga er nog maar vanuit dat het nog waterdicht is.
[Afbeelding]
Dat is minder! Maar als je het niet weet zie je het niet 😉 als ik ga klussen doe ik de T Rex 2 aan 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
WoutervOorschot schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:03:
Ik kon niet wachten en heb de Balance besteld bij amazfit Duitsland. Ben benieuwd, ik heb nu de stratos en die is best langzaam (en zwaar beschadigd) ondertussen.
En, is ie al binnen? 🤪
Zag dat de uitvoering met de nylon strap nu op Amazon staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutervOorschot
Helaas nog niet, de bestellingsbevestiging was direct binnen maar heb nog niets gehoord van verzending. Het zou in 2 tot 5 werkdagen verzonden worden dus ik maak me nog niet druk.

Ik heb overigens de zwarte/donkergrijze gekocht.

Hallo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WoutervOorschot
Update: de balance is binnen. Past goed, vandaag eens spelen met alle instellingen.

Ziet er erg mooi uit, het touchscreen en de animaties reageren en voelen ook soepel. Flink verschil tov de stratos.

Ben benieuwd naar hoe het scherm in de zon en met sporten werkt, en of ik het een always on wil zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDOOXyOPvE_-4hVPIAJrqXQd1VY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/By4EpYkVAcsyfVQQumG6lnNI.jpg?f=fotoalbum_large

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
WoutervOorschot schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:19:
Update: de balance is binnen. Past goed, vandaag eens spelen met alle instellingen.

Ziet er erg mooi uit, het touchscreen en de animaties reageren en voelen ook soepel. Flink verschil tov de stratos.

Ben benieuwd naar hoe het scherm in de zon en met sporten werkt, en of ik het een always on wil zetten.

[Afbeelding]
Mooie watch. Amazfit heeft officieel bevestigd dat de GTR lijn beëindigd is en dat de Balance de opvolger is.
Ik doe het voorlopig met mijn Cheetah Pro, T Rex 2 en GTR 4 . Al blijft het elke keer wel verleidelijk als een nieuw model uitkomt. Ik snap dat de overgang van Stratos naar Ballance groot is. Mijn ervaringen in de zon en met sporten en de schermen van Cheetah en t Rex 2 zijn bijzonder goed. Veel plezier met de Ballance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
Er lag nog een pakketje in de brievenbus. Blijkbaar krijg je er ook een rood bandje bij (misschien alleen voor vroege bestellingen?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghC_LtHlXSojhmyGmCbcSEaHBbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwhgcbSENxaXC9PfQ3wseTCB.jpg?f=fotoalbum_large

Het is niet heel duurzaam hoe amazfit steeds nieuwe devices uitbrengt en de oude dan behoorlijk snel afschrijft inderdaad. Maar het blijft redelijk onweerstaanbaar door de prijs/kwaliteit verhouding. En je verliest natuurlijk ook geen functies, de stratos bijvoorbeeld werkt nog precies zoals een paar jaar geleden.

Hallo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Frank Brouwers schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:59:
[...]

Mooie watch. Amazfit heeft officieel bevestigd dat de GTR lijn beëindigd is en dat de Balance de opvolger is.
Ik doe het voorlopig met mijn Cheetah Pro, T Rex 2 en GTR 4 . Al blijft het elke keer wel verleidelijk als een nieuw model uitkomt. Ik snap dat de overgang van Stratos naar Ballance groot is. Mijn ervaringen in de zon en met sporten en de schermen van Cheetah en t Rex 2 zijn bijzonder goed. Veel plezier met de Ballance!
Dan verwacht ik ook geen updates meer voor de GTR4 die ik net een week heb 8)7 . Niet dat het veel uitmaakt. Het werkt prima voor wat ik er mee doe. Bovenal is het ook maar gewoon een horloge, en een mooie nog steeds. Genoeg features op fitnesstracking om meer uit te proberen en er ook meer uit te halen.

Mooi horloge, die Balance overigens, ik ga denk ik maar weer voor de Balance 3 over een paar jaar :)

Vraag: is het in de zepp app mogelijk om die tegel van Aurora te verbergen? Zit nogal in de weg. Of is er een alternatieve app om te gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door FJP84 op 08-09-2023 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Frank Brouwers schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:59:
[...]

Ik heb de GTR 2e en al in geen tijden meer een update gezien. De thermometer die erin zit zou ooit uitgelezen moeten kunnen worden in de app en een ECG kunnen worden geïmporteerd. Beide functies werken dus niet.

Verder ben ik nog steeds tevreden met dit horloge dus een upgrade zit er voorlopig niet in.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
@WoutervOorschot zijn de betaalde opties erg opdringerig, of makkelijk uit te schakelen/weg te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
hansie_k schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:46:
@WoutervOorschot zijn de betaalde opties erg opdringerig, of makkelijk uit te schakelen/weg te halen?
Makkelijk weg te halen, je kunt ze uit je snelkoppelingslijst halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
sjaool schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 01:41:
[...]

Ik heb de GTR 2e en al in geen tijden meer een update gezien. De thermometer die erin zit zou ooit uitgelezen moeten kunnen worden in de app en een ECG kunnen worden geïmporteerd. Beide functies werken dus niet.

Verder ben ik nog steeds tevreden met dit horloge dus een upgrade zit er voorlopig niet in.
Ik gebruik de GTR 2 classic ook nog steeds, idd geen updates meer. Dat kan Amazfit nog verbeteren. Alle aandacht gaat uit naar nieuwe modellen en de introductie van nieuwe functies zoals in de Ballance nu de lichaamsscores zoals BMI, vetpercentage, spiermassa, visceraal vet etc. Leuk maar niet genoeg om te upgraden. Die scores leest mijn smartscale uit en worden in de Zepp app gesynchroniseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutervOorschot
hansie_k schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:46:
In de zepp-app staan ze wel maar die gebruik ik niet zoveel. Op het horloge moet je echt specifiek naar de coach app gaan. Die app vertelt dan dat je het eerst via de zepp app moet aanzetten (waar je een trial/abo moet afsluiten).

Dus nee, pas zodra je apps met betaalde functies opent zou je het kunnen zien, geenszins opdringerig.

Hallo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brknbrkn
Ik vind het vervelend dat de Fall Detection functie in mijn GTS 4 nooit is released. Terwijl dit wel zo werd gecommuniceerd dat dit zou gebeuren in een update.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
Na bijna 10 jaar een Suunto Ambit 3 gebruikt te hebben, overweeg ik nu een overstap naar een betaalbaardere optie en kwam daarbij op de Amazfit horloges uit.

Ik twijfel enorm tussen de GTR4 limited edition of de nieuwe Balance en hoop eigenlijk dat jullie met persoonlijke ervaringen me een eindje in de goede richting kunnen duwen.

TicWatch 5 Pro is ook nog een optie (helaas, niet voor iOS)

Voornamelijk casual gebruik en moet ook een beetje zakelijk ogen (al doen ze dat beiden prima in mijn optiek).

[ Voor 7% gewijzigd door A3-D op 21-09-2023 15:58 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:57:
Na bijna 10 jaar een Suunto Ambit 3 gebruikt te hebben, overweeg ik nu een overstap naar een betaalbaardere optie en kwam daarbij op de Amazfit horloges uit.

Ik twijfel enorm tussen de GTR4 limited edition of de nieuwe Balance en hoop eigenlijk dat jullie met persoonlijke ervaringen me een eindje in de goede richting kunnen duwen.

Voornamelijk casual gebruik en moet ook een beetje zakelijk ogen (al doen ze dat beiden prima in mijn optiek).
Beiden voldoen. Ik zou gaan voor de Balance, meest recente software en uitgebreide functionaliteiten. Ik heb de GTR 4 en die voldoet uitstekend voor business. Ben zeer tevreden over Amazfit, gebruik nu de TRex2, Cheetah Pro en de GTR 4. Soms ook nog de GTR 2 classic. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
A3-D schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:57:

Eens met @Frank Brouwers . Ik zou ook voor de Balance gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Duidelijk, zojuist de Balance besteld en dus even afwachten....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:13:
Duidelijk, zojuist de Balance besteld en dus even afwachten....
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:11
Ik zit ook te kijken naar een opvolger van mijn Active 2, ik heb geen zin om elke dag mijn horloge op te laden dus Samsung valt af en zo kwam ik bij Amazfit terecht. Hele mooi klokjes en ook een mooie accuduur, ik twijfel tussen de de GTR4 of de Balance. Ik neig naar de Balance vanwege de software updates etc.

Sowieso zitten er voor de kids ook mooie klokjes bij maar ik weet niet of je taal op Nederlands kan instellen?

@WoutervOorschot en @A3-D waar hebben jullie de Balance besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Freezhost schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:21:
Ik zit ook te kijken naar een opvolger van mijn Active 2, ik heb geen zin om elke dag mijn horloge op te laden dus Samsung valt af en zo kwam ik bij Amazfit terecht. Hele mooi klokjes en ook een mooie accuduur, ik twijfel tussen de de GTR4 of de Balance. Ik neig naar de Balance vanwege de software updates etc.

Sowieso zitten er voor de kids ook mooie klokjes bij maar ik weet niet of je taal op Nederlands kan instellen?

@WoutervOorschot en @A3-D waar hebben jullie de Balance besteld?
Ik heb hem zojuist ontvangen via Amazon en ben hem nu aan het updaten. Erg mooie klok en je kunt de taal gewoon op Nederlands instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:11
@A3-D Heb je de zwart of grijze variant? De zwarte is nu namelijk 281 euro bij Amazon. Ben ook wel benieuwd hoe die grijze er in het echt uit ziet en of dat bandje lekker zit

[ Voor 10% gewijzigd door Freezhost op 25-09-2023 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
Freezhost schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:08:
@A3-D Heb je de zwart of grijze variant? De zwarte is nu namelijk 281 euro bij Amazon. Ben ook wel benieuwd hoe die grijze er in het echt uit ziet en of dat bandje lekker zit
Ik heb de grijze besteld, met name omdat die wat goedkoper was en omdat ik goede verhalen hoorde over het bandje. Die zit prima en door de klittenband kan ik hem dus ook lekker strak om mijn pols doen zodat de metingen over het algemeen wat stabieler zullen zijn.

Voor nu bevalt het bandje prima, misschien dat ik later nog een leren of siliconen bandje erbij bestel.

Misschien dat topicstarter @Frank Brouwers de titel kan aanpassen naar algemeen Amazfit? We gaan nu namelijk off-topic met de Balance in plaats van de GTR4 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door A3-D op 25-09-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
A3-D schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:14:
[...]

Ik heb de grijze besteld, met name omdat die wat goedkoper was en omdat ik goede verhalen hoorde over het bandje. Die zit prima en door de klittenband kan ik hem dus ook lekker strak om mijn pols doen zodat de metingen over het algemeen wat stabieler zullen zijn.

Voor nu bevalt het bandje prima, misschien dat ik later nog een leren of siliconen bandje erbij bestel.

Misschien dat topicstarter @Frank Brouwers de titel kan aanpassen naar algemeen Amazfit? We gaan nu namelijk off-topic met de Balance in plaats van de GTR4 ;)
Titel is achteraf niet meer aan te passen. Ik kan wel de tekst in de inleiding aanpassen. Amazon.de is vaak goedkoper dan amazon.nl. ook met de Balance. Ik daar al vaak besteld o.a. mijn Cheetah Pro.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste