Vreemd. Misschien dat @INNO3D hier nog iets over heeft te zeggen? Misschien dat er in de fabriek iets is misgelopen.ECP0WERS schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:49:
Vandaag mn 4080 Super van Inno3D maar eens open gemaakt. De kaart liep vrij warm (56°c op maar 220-250w). Ik had de kaart RMA kunnen sturen maar wilde niet zonder kaart en verder lijkt deze kaart een redelijk exemplaar te zijn.
Ik was verbaasd te zien dat de thermal pads schots en scheef op de kaart zaten. Op de Geheugen chips zaten 2 verschillende pads (witte en grijze) en zat er echt heel veel thermal paste op de GPU.
Hoe dan ook, ik heb er een kryosheet op geplaatst en de pads vervangen door Arctic TP-3 1.0mm en 1.5mm. resultaat is dat ik nu ruim onder de 50°c graden blijft op 350w-370w. Blij met het resultaat.
Ik snap dat dit een "instapmodel" is waarop een waterblok is geplaatst, maar voor 1199€ had ik toch wat meer verwacht. (Hogere power limit, betere kwaliteit pads/paste)
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro