Ik blijf het een moeilijke keuze vinden. Heb momenteel nog een 1070 die het voor wat ik speel, prima doet. Toch heb ik "zin" in een nieuwe kaart, ik heb een aantal games die ik wil spelen met al z'n "pracht en praal"

.
Van wat ik zie is het kwa prestaties dicht bijelkaar, de 7900 XTX en de 4800, welke het segment is dat ik overweeg. Begin langzaam tot de conclusie te komen dat ik toch nog maar minstens 6 maanden wacht.
Ik ben een klein beetje huiverig nog steeds (ook al zijn er velen inmiddels positief over) voor mogelijke compatabiliteits (driver) issues van AMD met sommige spellen en huidig stroomverbruik, en vind de 4080 simpelweg te duur. (en de 7900 XTX eigenlijk ook wel, maar dit is schijnbaar het "nieuwe normaal")
Bij AMD krijg ik wel het gevoel dat mogelijk over 6 maanden als de "kinderziektes eruit zijn" dat de 7000 serie best wel eens beter kan gaan presteren dan wat we nu zien in de reviews. (en dus betere bang for buck zou worden) En als je de geruchten mag geloven gaat de 4080 mogelijk nog wel wat zakken in prijs. (waardoor het dus ook betere bang for buck wordt)
Ik leun ligt naar de 4080 vanwege RTX, maar vraag mij serieus af hoe belangrijk ik dit ga vinden.
De hype knaagt wel aan me, dus ik ben benieuwd of mijn verstand wint en ik 6 maanden kan volhouden

.