Wel zonde maarja dat krijg je als jan en alleman hun headsets om het minste of geringste gaan retourneren....bv om een dood pixeltje, daar heb je dan uiteindelijk iemand anders mee want weggooien gaan ze ze niet tenzij er echt een serieus defect op zit.ChuckBartowski schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:49:
Zo, hij is binnen! Na het instellen gestart met de demo van Drums Rock. Toen ik eindelijk doorhad hoe ik m'n drumstokken vast kon blijven houden (knop inhouden)realiseerde ik me al snel dat ik me in tijden niet zo vermaakt heb
![]()
Daarna nog even een puzzel gedaan in Puzzling Places en in Cinema Mode even gekeken hoe het is met video's/flat games. Astro's Playroom spelen op die manier vond ik echt prima te doen.
Mijn verwachtingen waren inmiddels zo naar beneden bijgesteld (door alles wat ik gelezen heb de afgelopen tijd) dat ik echt heel erg blij verrast ben![]()
En ja: ik zie dat door de lenzen het aan de buitenkant minder scherp is, ik begrijp nu wat er met mura wordt bedoeld en dat er inderdaad een beperkte sweet-spot is. Maar ondanks dat ik erg goed ga op grafische pracht heb ik me daar letterlijk geen seconde aan kunnen storen.
Het apparaat zit ook echt enorm lekker, en ik heb hem echt heel eenvoudig weer scherp bij opnieuw opzetten. Na alles wat ik gelezen had over het vinden van de sweet spot zag ik daar best wel tegenop, maar ik vind het echt heel simpel in de praktijk...
Nu even pauze omdat ik letterlijk ben vergeten te eten en blijkbaar die bril al 2u op had...vanavond of morgen maar eens voorzichtig iets proberen dat niet stationair is, heb tot nu toe nog geen enkel ongemak gehad in ieder geval.
Wat wel opviel: de doos was volgens mij al open geweest, de bril zat ook niet helemaal netjes in het zakje en er zat behoorlijk wat stof enzo op. Daarnaast was 1 controller vol, en de andere op 30 procent. Dus ik vermoed een (prima werkend) retour exemplaar, weet nog niet wat ik daarvan vind en wat ik daarmee doe.
Mijn vriendin heeft de bril zojuist ook even geprobeerd en die had precies hetzelfde.Kalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:36:
[...]
Ik heb zelf nog best wel moeite met de sweetspot vast te houden, vinden is vrij eenvoudig maar volgens mij mis ik een centimeter van mijn voorhoofd ofzo want hij zakt iedere keer bij de voorkant omlaag, als ik mijn hoofd stil houd merk ik zelfs dat hij langzaam naar beneden zakt als ik hem niet heel strak aandraai.
Afdruk staat nog op d’r voorhoofd...
En veel mensen die het toch niks vinden (of ziek worden) sturen hem ook terug natuurlijk.NightShadow22 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:46:
[...]
Wel zonde maarja dat krijg je als jan en alleman hun headsets om het minste of geringste gaan retourneren....bv om een dood pixeltje, daar heb je dan uiteindelijk iemand anders mee want weggooien gaan ze ze niet tenzij er echt een serieus defect op zit.
Ik kan echt niks ontdekken aan de lenzen, zie geen dode pixels etc.
Liefst heb ik een splinternieuwe, maar dit is wel een prima exemplaar zover ik dat in kan schatten…
Ja ik heb wel hoofdbanden met klittenband gezien die je om de headband van de VR2 kan vast maken, die draag je dan een beetje zoals de bovenkant van een koptelefoon over je hoofd heen en dat zou de VR2 beter draagbaar moeten maken.NightShadow22 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:44:
[...]
Las idd ook dat de Vr1 veel fijner zit....wel zonde man ik hoop ook op een snelle oplossing en anders iets third party je zou toch denken dat dat binnenkort wel eens moet komen want er zijn wel al veel andere third party goodies uit.
Gelukkig weet ik wel iemand die met stoffen werkt en vast wel een enigszins praktische en comfortabele hoofdband met klittenband voor me kan maken voor de VR2, wil hem dan alleen het liefst nog aan de voorkant van de VR2 vastmaken maar wil daar geen agressieve tape of plakkertjes voor gebruiken ivm de troep die het achterlaat (al voorbeelden gezien van banden die met klittenbandstickers aan de voorkant vast zitten, no way jose!), ik heb wel tape die geen lijmresten achterlaat maar dat heeft niet heel veel grip en zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om een extra headband mee vast te zetten, misschien iets om dat plastic vastbinden waar de headset overheen schuift om de juiste afstand voor de ogen te krijgen... Dat beweegt zelf niet dus voordat er dan iets tussen het schuif mechanisme aan de bril kant zit moet je het scherm helemaal naar je toe trekken, dus denk dat ik daar wel mee weg kan komen...
* Kalder gaat straks eens even kijken of die persoon een praktische extra hoofdband wil maken met bij voorkeur dus bevestiging aan de zijkanten en voorkant van de VR2 zonder tape/plakkertjes...
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
als je m opstart in het ps hoofdmenu moet je even helemaal naar links of naar rechts kijken op het volle zwarte beeld kan je ze goed zien, ik heb 2 witte maar zie ze ingame niet, alleen bij the walking dead als alles zwart is bij het opstarten dus stoor me er niet aan.ChuckBartowski schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:19:
[...]
En veel mensen die het toch niks vinden (of ziek worden) sturen hem ook terug natuurlijk.
Liefst heb ik een splinternieuwe, maar dit is wel een prima exemplaar zover ik dat in kan schatten…
Als je geen dode pixels hebt is het het het waard om hem in te ruilen. Alle andere dingen zoals mura, kleine sweetspot, reflectie spot (waarvoor ik in de eerste instantie een vervangend exemplaar voor heb aangevraagd) zijn gewoon dingen die bij de headset horen en bij elke headset aanwezig zijn (en ik kan het weten wat dat was bij ook het gevalChuckBartowski schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:19:
[...]
En veel mensen die het toch niks vinden (of ziek worden) sturen hem ook terug natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Jesp_J op 25-03-2023 19:34 ]
Ik lees wat over te strak aandraaien en kleine sweetspot, dan zet je dat ding waarschijnlijk verkeerd op. De PSVR2 werkt anders dan de eerste PSVR, probeer dit eens:
Hoofdband helemaal uittrekken en achter in je nek leggen, maakt niet uit waar. Niet op je achterhoofd dus. Loslaten en de voorkant van bovenop je voorhoofd naar beneden begeleiden tot het vizier redelijk zit. De band is dan al wat strakker gaan zitten en blijft achteraan onder dat knobbeltje wat iedereen wel heeft.
1x aandraaien, vizier naar je ogen toe en laat hem klikken. Je oogkassen moeten niets raken. Beeld centreren en dan even met 2 handen de headseat nog dat kleine beetje schuiven tot het goed is, en ik draai hem nog een laatste keer aan. Maar nooit tot de laatste tik, dat is te strak en niet nodig.
Doe je dit voor het eerst, wel opnieuw calibreren uiteraard, je zal zien dat je ogen daarbij ook perfect in het midden van die cirkels komen zonder dat je je hoofd een beetje moet draaien of kantelen.
Als alles goed zit en gecalibreerd is, dan is de sweetspot tijdens het gamen ongeveer net zo groot als die cirkel met dots tijdens het calibreren. Vrij groot dus.
De helderheid van het scherm niet op 100% laten maar op ongeveer 2/3 vond ikzelf ook een stuk prettiger.
Hoofdband helemaal uittrekken en achter in je nek leggen, maakt niet uit waar. Niet op je achterhoofd dus. Loslaten en de voorkant van bovenop je voorhoofd naar beneden begeleiden tot het vizier redelijk zit. De band is dan al wat strakker gaan zitten en blijft achteraan onder dat knobbeltje wat iedereen wel heeft.
1x aandraaien, vizier naar je ogen toe en laat hem klikken. Je oogkassen moeten niets raken. Beeld centreren en dan even met 2 handen de headseat nog dat kleine beetje schuiven tot het goed is, en ik draai hem nog een laatste keer aan. Maar nooit tot de laatste tik, dat is te strak en niet nodig.
Doe je dit voor het eerst, wel opnieuw calibreren uiteraard, je zal zien dat je ogen daarbij ook perfect in het midden van die cirkels komen zonder dat je je hoofd een beetje moet draaien of kantelen.
Als alles goed zit en gecalibreerd is, dan is de sweetspot tijdens het gamen ongeveer net zo groot als die cirkel met dots tijdens het calibreren. Vrij groot dus.
De helderheid van het scherm niet op 100% laten maar op ongeveer 2/3 vond ikzelf ook een stuk prettiger.
Iedereen heeft een ander vorm hoofd, er is geen universele pas manier waarop de headset goed zit, wat voor jouw werkt hoeft niet voor een ander te werken... Ik heb nu een tiental aantal uur met de headset op gespeeld en wat ik ook doe er is geen andere mogelijkheid om de sweetspot op de juiste plek te houden dan de headset gewoon zeer strak aan te draaien.VonBraunschweig schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:42:
Ik lees wat over te strak aandraaien en kleine sweetspot, dan zet je dat ding waarschijnlijk verkeerd op. De PSVR2 werkt anders dan de eerste PSVR, probeer dit eens:
Heel fijn dat het bij jou wel goed zit maar je tips hebben echt 0,0 toegevoegde waarde voor mensen die de headset dus niet goed gepositioneerd krijgen zonder hem hard aan te draaien.
Als je mijn berichten gelezen had had je gelezen dat ik de achterkant al zo laag mogelijk probeer te doen, maar dankzij waarschijnlijk een hele oppervlakkige knobbel aan het achterhoofd, een laag voorhoofd en een bos haar blijft hij gewoon niet goed zitten... Ik zou het fijn vinden als die loze tips eens achterwege gelaten worden want het ligt echt niet aan de manier waarop ik hem op zet!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 25-03-2023 23:22 ]
Ik heb hetzelfde. Merkte het ineens veel meer toen ik naar de kapper ben geweestKalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:05:
[...]
Iedereen heeft een ander vorm hoofd, er is geen universele pas manier waarop de headset goed zit, wat voor jouw werkt hoeft niet voor een ander te werken... Ik heb nu een tiental aantal uur met de headset op gespeeld en wat ik ook doe er is geen andere mogelijkheid om de sweetspot op de juiste plek te houden dan de headset gewoon zeer strak aan te draaien.
Heel fijn dat het bij jou wel goed zit maar je tips hebben echt 0,0 toegevoegde waarde voor mensen die de headset dus niet goed gepositioneerd krijgen zonder hem hard aan te draaien.
Als je mijn bericht gelezen had had je gelezen dat ik de achterkant al zo laag mogelijk probeer te doen, maar dankzij waarschijnlijk een hele oppervlakkige knobbel en een bos haar blijft hij gewoon niet goed zitten... Ik zou het fijn zijn als die loze tips eens achterwege gelaten worden want het licht echt niet aan de manier waarom ik hem op zet!
Kalm aan Kalder, ik reageerde ook niet op jou specifiek, het was meer een algemene tip. Veel nieuwkomers, veel mensen lezen dit, misschien dat enkele er wat aan hebben.
Ik heb zelf de eerste 3 dagen dat ding dus verkeerd op gehad en herken veel van die klachten, vandaar dat ik nog eens wat opsom. Zal nog wel eens gebeuren, gewoon negeren dus
Ik heb zelf de eerste 3 dagen dat ding dus verkeerd op gehad en herken veel van die klachten, vandaar dat ik nog eens wat opsom. Zal nog wel eens gebeuren, gewoon negeren dus
Geloof me dat 99% van de VR2 eigenaren hier, ondertussen wel weten hoe ze de headset voor hun ervaring het best moeten opzetten.VonBraunschweig schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:26:
Kalm aan Kalder, ik reageerde ook niet op jou specifiek, het was meer een algemene tip. Veel nieuwkomers, veel mensen lezen dit, misschien dat enkele er wat aan hebben.
Zelfs ik weet het; hard de headset aandraaien.
[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 25-03-2023 23:33 ]
Dit werkt wel, niet geweldig om iets erachter te hangen maar het gewicht soort wel voor goede balans, het schuift nu niet meer. Hoef niet meer om de minuut de sweetspot bij te werken.Corevin schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:11:
[...]
Ik heb hetzelfde. Merkte het ineens veel meer toen ik naar de kapper ben geweestIn een PSVR2 discord zag ik allemaal mensen dingen maken als straps, maar ook counterweights. Ik heb nu een stuk klitteband achterop geplakt, daar bevestig ik tijdens het spelen een zakmestasje aan met gewicht erin zodat de boel naar beneden blijft aan de achterkant. Zo proberen, kijken of het werkt. Uiteraard niet bedoeld als permanente oplossing, maar als tijdelijk tot er wat degelijke third party producten uit zijn.
Ik dacht dat ik de headset goed op had, maar toen merkte ik door S&S dat alle tekst toch nog wazig was en dat het nog veel scherper kon. Ik heb dus ook moeite om ‘m zo op te zetten dat de tekst altijd haarscherp is, maar als ik dan een beetje tegen de headset aan duw dan kan ik dat wel voor elkaar krijgen.
Ik ga het eens uitzoeken, ik had nog gelezen dat je niet perse de schermen zo dicht mogelijk moet zetten om scherp beeld te hebben en dat klopt inderdaad wel.
Ik ga het eens uitzoeken, ik had nog gelezen dat je niet perse de schermen zo dicht mogelijk moet zetten om scherp beeld te hebben en dat klopt inderdaad wel.
PSN id: NL_SToRM
Hard aandraaien is naar mijn idee juist helemaal niet nodig (bij mij dus). Alleen als ik extreem wild doe met Pistol Whip draai ik hem strak(ker) omdat ik dan natuurlijk heel wild beweeg.Kalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:32:
[...]
Geloof me dat 99% van de VR2 eigenaren hier, ondertussen wel weten hoe ze de headset voor hun ervaring het best moeten opzetten.
Die laatste zin was dan ook alleen van betrekking op mijzelfRobbaman schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:58:
[...]
Hard aandraaien is naar mijn idee juist helemaal niet nodig (bij mij dus). Alleen als ik extreem wild doe met Pistol Whip draai ik hem strak(ker) omdat ik dan natuurlijk heel wild beweeg.
Mijn punt is; de headset zit bij iedereen anders want niet iedereen heeft het perfecte hoofd voor de VR2. Gelukkig hebben de meeste er blijkbaar niet veel last van, bij mij is het wel een issue, en ik ben dan nu ook opzoek naar een oplossing in de vorm van een extra band om de headset of iets dergelijks, ik hoop dat er uiteindelijk alternatieven komen voor het rubber wat tegen je voorhoofd zit, iets waardoor de headset iets hoger op het voorhoofd rust, maar volgens mij worden die nog niet gemaakt.
[ Voor 39% gewijzigd door Kalder op 26-03-2023 14:08 ]
Ik gebruik de setup 95% van de tijd zittend met GT7. Waar ik vaak tegenaanloop is dat de headset zijn kader o.i.d. even kwijt is, waardoor je kort uit de race bent.
Vanochtend als test een laken over de tv gehangen en de omgeving/setup opnieuw gescand. Geen issues voor zover.
Ben benieuwd of dit zo blijft, want dat is op dit moment mijn frustratie puntje
Vanochtend als test een laken over de tv gehangen en de omgeving/setup opnieuw gescand. Geen issues voor zover.
Graag hulp, want vind het nergens terug. Vandaag gestart met GT in Vr2, maar heb steeds zijzicht, vb coureur kijkt steeds rechts uit het raam en niet naar voor. Al alles geprobeerd, option menu ingedrukt houden, niets helpt.
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Zelf naar voren kijken?Thiago schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:34:
Graag hulp, want vind het nergens terug. Vandaag gestart met GT in Vr2, maar heb steeds zijzicht, vb coureur kijkt steeds rechts uit het raam en niet naar voor. Al alles geprobeerd, option menu ingedrukt houden, niets helpt.

Dit heb ik ook al een aantal keer gehad, zeer irritant inderdaad.b.o.n.s schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:21:
Ik gebruik de setup 95% van de tijd zittend met GT7. Waar ik vaak tegenaanloop is dat de headset zijn kader o.i.d. even kwijt is, waardoor je kort uit de race bent.
Bij start race naar voren kijken.Thiago schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:34:
Of even je option knop ingedrukt blijven houden, zo reset je jouw positie.
Laat maar weten of het zo lukt?
Net even gechecked met volledig zwarte achtergronden e.d., scherm is 100 procent perfect. Komende week maar even kijken of ik niks geks merk aan de controllers.Jesp_J schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:33:
[...]
Als je geen dode pixels hebt is het het het waard om hem in te ruilen. Alle andere dingen zoals mura, kleine sweetspot, reflectie spot (waarvoor ik in de eerste instantie een vervangend exemplaar voor heb aangevraagd) zijn gewoon dingen die bij de headset horen en bij elke headset aanwezig zijn (en ik kan het weten wat dat was bij ook het geval).
Als mijn vermoeden al klopt (dat het een retour exemplaar is) dan is dat in ieder geval niet vanwege iets met de bril.
AH, ik las je opmerking dan verkeerd. Ik meende dat je probeerde te zeggen dat 99% van de gebruikers weten hoe het moet: hard aandraaien.Kalder schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:00:
[...]
Die laatste zin was dan ook alleen van betrekking op mijzelf![]()
Mijn punt is; de headset zit bij iedereen anders want niet iedereen heeft het perfecte hoofd voor de VR2. Gelukkig hebben de meeste er blijkbaar niet veel last van, bij mij is het wel een issue, en ik ben dan nu ook opzoek naar een oplossing in de vorm van een extra band om de headset of iets dergelijks, ik hoop dat er uiteindelijk alternatieven komen voor het rubber wat tegen je voorhoofd zit, iets waardoor de headset iets hoger op het voorhoofd rust, maar volgens mij worden die nog niet gemaakt.
Beetje als blade runner.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:37:
Was dit al gepost? Komt ook naar de psvr2:
[YouTube: Low-Fi - Official Trailer]
Ok, C-Smash is echt leuk (en intensief)! 
Ik heb er nu ook eens moeite voor gedaan en nu was het beeld echt scherp bij S&S
Ik heb er nu ook eens moeite voor gedaan en nu was het beeld echt scherp bij S&S
Ik heb een zeer kortgeschoren coupe zeg maar. En ook bij mij heb ik steeds een afdruk op het hoofd na het gamen. Twee lijnen, op het stuk boven je voorhoofd (waar het hoort, ik kan 'm prima op de juiste plaats zetten, dus dat is het probleem niet). Ik draai hem ook redelijk strak aan.ChuckBartowski schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:16:
[...]
Mijn vriendin heeft de bril zojuist ook even geprobeerd en die had precies hetzelfde.
Afdruk staat nog op d’r voorhoofd...
Zelfs na een half uurtje zie ik de afdruk al. En dan duurt het nog wel een uurtje voor dat volledig weg trekt. Dus ik ga geen psvr2 gamen als ik weet dat ik daarna nog even weg moet of mensen moet ontmoeten.
Ik heb wel al eens met een (dunne) muts op gespeeld. Ik ga misschien ook even in decathlon kijken of ze niet iets dun en 'ademend' hebben voor op het hoofd.
Dit is wellicht wel een van de redenen dat VR nooit echt kan doorbreken. Wij, tweakers, hebben wel al iets meer geduld en tolerantie voor allerhande techy, nerdy, moeilijke dingetjes. Maar jan modaal zal zich hier echt niet mee inlaten.
De brillen moeten echt nog een stuk lichter en fijner. Maar ook dat is weer een compromis. Nog even los van de prijs, technisch gezien dan. Snazzy labs had daar een goede video over die ik kan aanraden. Het gaat over de aankomende apple headset, maar legt eigenlijk ook mooi de techniek uit achter fresnel en pancake lenzen, en de bijhorende voor- en nadelen.
In het kort, voor pancake brillen moet de helderheid van het scherm drastisch omhoog, en moeten ook de schermen een stuk groter zijn voor eenzelfde FOV. Geen gemakkelijke materie die VR.
Des te meer een reden dat ik sony heel dankbaar ben dat ze hier toch hun nek uitsteken en iets op de markt zetten. Ook al brengt het ze waarschijnlijk niets op, is de afzetmarkt super klein, en de risico's erg groot. Dit hoeven ze echt niet te doen, en net als microsoft hadden ze VR volledig kunnen afschrijven. Gelukkig voor de fans (GT7!) hebben ze het wel nog eens geprobeerd. Misschien een hobby projectje van een van de hoge bazen daar
Kalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:05:
[...]
Als je mijn berichten gelezen had had je gelezen dat ik de achterkant al zo laag mogelijk probeer te doen, maar dankzij waarschijnlijk een hele oppervlakkige knobbel aan het achterhoofd, een laag voorhoofd en een bos haar blijft hij gewoon niet goed zitten... Ik zou het fijn vinden als die loze tips eens achterwege gelaten worden want het ligt echt niet aan de manier waarop ik hem op zet!!!
Inderdaad, het mag iets kalmer. Jammer, want ik ken je vooral als heel constructief en meedenkend in dit topic. Ik begrijp je frustratie, en je valt wellicht net buiten de Gauss curve voor het hoofd waarop de PSVR2 is ontworpen, maar de post van @VonBraunschweig is echt wel goed, ik heb 'm dan ook een +1 gegeven.Kalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:32:
[...]
Geloof me dat 99% van de VR2 eigenaren hier, ondertussen wel weten hoe ze de headset voor hun ervaring het best moeten opzetten.
Ik heb ook een probleem dat de PSVR2 duidelijk voor aziaten is ontwikkeld. M'n neusbrug raakt het harde plastic van de 'duikbril' als ik 'm dichter op m'n gezicht schuif (hard randje aan de onderkant in het midden), en zo vind ik de controllers ook wel een stuk te klein voor m'n erg grote handen, wat vooral in pistol whip niet comfortabel is. Ik krijg m'n handen er niet mooi rond, waardoor het niet aansluit en het nogal krampachtig voelt, en ik nogal moet 'zoeken' naar de trigger.
Dit topic is er trouwens niet enkel voor de PSVR2 eigenaren. Die weten inderdaad echt wel hoe het moet, daar ben ik het zeker eens. Ik merk dat er af en toe wel nieuwe gebruikers hier in het topic binnen komen. Erg weinig, maar toch. Ik probeer als het kan bijvoorbeeld ook af en toe een beginnende VR gamer gerust te stellen, of af te brengen van het fixeren op bijzaken en inherente nadelen en zorgen dat ze focussen op de experience. Of hoe je rustig opbouwt.
Dus wat @VonBraunschweig meldt, is exact hoe je de bril moet opzetten, en dat is wel degelijk nuttige informatie voor de beginnende PSVR2 gamer. Het heeft me ook even geduurd voor ik de handeling goed onder de knie had. Na verloop van tijd komt het zonder nadenken.
Je moet hem inderdaad bijna opzetten als een lasbril. In het begin zo hoog mogelijk op het voorhoofd en zo laag mogelijk onder de knobbel, en 'm dan laten zakken terwijl je de knop aandraait, maar liever mikken op 'te hoog' aanzetten, dan 'te laag'
Het werkt niet voor jou, dat begrijp ik, en dat is zeker jammer. Hopelijk komt er snel een aftermarket van straps en hulpstukken, van professionele en kwalitatieve verkopers. Die bestaan ook voor quest 2 en zo. Dus ik hoop het alvast. Lijkt me een stuk makkelijker dan zelfs iets te fabriceren.
Als het een pixelperfect exemplaar is zou ik hem gewoon houden, kans bestaat dat je een exemplaar terugkrijgt met dode pixels.ChuckBartowski schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:49:
Wat wel opviel: de doos was volgens mij al open geweest, de bril zat ook niet helemaal netjes in het zakje en er zat behoorlijk wat stof enzo op. Daarnaast was 1 controller vol, en de andere op 30 procent. Dus ik vermoed een (prima werkend) retour exemplaar, weet nog niet wat ik daarvan vind en wat ik daarmee doe.
Ik vermoed dat er een hoop perfecte headsets geretourneerd worden, simpelweg omdat niet iedereen tegen VR kan.
Dan raakt de headset zijn tracking kwijt. Je kunt "advanced tracking" aanzetten op je TV mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.b.o.n.s schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:21:
Zorg verder voor een goed verlichte kamer. Hoe meer decoratie er in je kamer staat; hoe beter.
Kale ruimtes met egale muren zijn voor de PSVR2 niet ideaal.
Recht vooruit kijken tijdens het starten van de race, in GT7 wordt iedere keer als je een race start de positie van je hoofd opnieuw ingesteld. Als het nog mis gaat, even game op pauze zetten, recht vooruit kijken en de options knop ingedrukt houden.Thiago schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:34:
Met betrekking tot het behouden van de sweet spot: ik heb daar ook last van.
Bij mij zakt de headset ook iets naar beneden en blijft dan op mijn neus rusten.
Niet echt een ramp, maar het kussen op je voorhoofd zou wel iets meer opvulling kunnen gebruiken.
Bij mij is het rubberen kussen al een soort 'geplet' t.o.v. een nieuwe headset.
Hopelijk komt er een 3rd party kussen en/of opvulling beschikbaar, dan ga ik dat zeker proberen.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Zoiets: https://www.decathlon.nl/...quafreeze-wit/_/R-p-12137, niet thermisch, maar wel bedoeld om onder een fietshelm te dragen bvb.Amos_x schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:57:
[...]
Ik heb wel al eens met een (dunne) muts op gespeeld. Ik ga misschien ook even in decathlon kijken of ze niet iets dun en 'ademend' hebben voor op het hoofd.
Vreemd, recht vooruit kijken en de optionbutton ingedrukt houden zou het moeten oplossen. Het gebeurd bij mij sinds dit weekend geregeld, maar dat is omdat ik nu ivm endurance races de HUD aan heb staan. Bij het uitrijden van de pits bijvoorbeeld, je checked nog snel even iets en eenmaal terug in VR zit ik compleet verkeerd. Inmiddels wel aangeleerd om dan stokstijf vooruit te kijken, of snel de optionbutton gebruiken.Thiago schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:34:
Ik had een ander, deels vergelijkbaar probleem na de installatie van de laatste firmware waarna je de hele setup opnieuw moet doen: de virtuele coureur zat niet meer op dezelfde plek als ik (meestal wat schuin, soms alleen de benen, meestal het virtuele stuur niet meer recht voor me, en soms zelfs tot een halve kwartslag gedraaid). Ik kon het compenseren door er rekening mee te houden en spelen met de option button, maar dat werd ik al gauw zat.
Uiteindelijk de hele VR setup incl. scannen van de ruimte opnieuw gedaan en daarbij de advanced tracking aangezet, dat geeft een kader om het beeld op je TV scherm dat als een soort anker werkt voor de headset. Daarna geen problemen meer, behalve dus wanneer ik bij de overgang naar VR beeld niet recht vooruit kijk.
Werkt die option button ingedrukt houden wel bij het kijken naar het 2D bioscoop scherm?
Krijg de C-smash demo niet aan de praat. Kom telkens op zwart scherm na het inscannen van de kamer door de psvr2. Jammer. Heb het al opnieuw geïnstalleerd en de PS5 uit en aan gezet.
Edit: save files verwijderen heeft geholpen.
Edit: save files verwijderen heeft geholpen.
[ Voor 11% gewijzigd door RozeDwergbanaan op 28-03-2023 21:24 ]
Heeft iemand wellicht de oplossing op het volgende:
SETUP: PS5 >TV (LG C2) > Soundbar (JBL Bar 9.1)
1. Als ik een game speel met de VR2 headset op en de meegeleverde oordopjes in dan komt het geluid altijd ook over de soundbar/TV.
2. Wanneer ik met de VR2 headset een andere media app open (Youtube/Netflix/HBO/Pime/etc) dan komt het geluid enkel over de oordopjes en niet over de tv/soundbar.
Is er ook een optie dat ik zelf kies waar het geluid uit komt? Ik heb dit namelijk nog niet kunnen vinden in de instellingen.
2e vraag: Ik game vaak als vriendin niet thuis ligt en de kleine een middagdutje doet of 's avonds op bed ligt. Ik kan echter nergens vinden hoe ik het omgevingsgeluid over de oordoppen kan inschakelen zodat ik de deurbel en babyfoon kan horen. Waar kan ik deze instelling vinden?
1. Als ik een game speel met de VR2 headset op en de meegeleverde oordopjes in dan komt het geluid altijd ook over de soundbar/TV.
2. Wanneer ik met de VR2 headset een andere media app open (Youtube/Netflix/HBO/Pime/etc) dan komt het geluid enkel over de oordopjes en niet over de tv/soundbar.
Is er ook een optie dat ik zelf kies waar het geluid uit komt? Ik heb dit namelijk nog niet kunnen vinden in de instellingen.
2e vraag: Ik game vaak als vriendin niet thuis ligt en de kleine een middagdutje doet of 's avonds op bed ligt. Ik kan echter nergens vinden hoe ik het omgevingsgeluid over de oordoppen kan inschakelen zodat ik de deurbel en babyfoon kan horen. Waar kan ik deze instelling vinden?
Settings>Devices>Audio Devices>Sidetonenamo_h schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:11:
Je hebt wel gelijk, voor nieuwe VR eigenaren kan het misschien wel een handige tip zijn.Amos_x schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:15:
[...]
[...]
Inderdaad, het mag iets kalmer. Jammer, want ik ken je vooral als heel constructief en meedenkend in dit topic. Ik begrijp je frustratie, en je valt wellicht net buiten de Gauss curve voor het hoofd waarop de PSVR2 is ontworpen, maar de post van @VonBraunschweig is echt wel goed, ik heb 'm dan ook een +1 gegeven.
Ik heb ook een probleem dat de PSVR2 duidelijk voor aziaten is ontwikkeld. M'n neusbrug raakt het harde plastic van de 'duikbril' als ik 'm dichter op m'n gezicht schuif (hard randje aan de onderkant in het midden), en zo vind ik de controllers ook wel een stuk te klein voor m'n erg grote handen, wat vooral in pistol whip niet comfortabel is. Ik krijg m'n handen er niet mooi rond, waardoor het niet aansluit en het nogal krampachtig voelt, en ik nogal moet 'zoeken' naar de trigger.
Dit topic is er trouwens niet enkel voor de PSVR2 eigenaren. Die weten inderdaad echt wel weten hoe het moet, daar ben ik het zeker eens. Ik merk dat er af en toe wel nieuwe gebruikers hier in het topic binnen komen. Erg weinig, maar toch. Ik probeer als het kan bijvoorbeeld ook af en toe een beginnende VR gamer gerust te stellen, of af te brengen van het fixeren op bijzaken en inherente nadelen en zorgen dat ze focussen op de experience. Of hoe je rustig opbouwt.
Dus wat @VonBraunschweig meldt, is exact hoe je de bril moet opzetten, en dat is wel degelijk nuttige informatie voor de beginnende PSVR2 gamer. Het heeft me ook even geduurd voor ik de handeling goed onder de knie had. Na verloop van tijd komt het zonder nadenken.
Je moet hem inderdaad bijna opzetten als een lasbril. In het begin zo hoog mogelijk op het voorhoofd en zo laag mogelijk onder de knobbel, en 'm dan laten zakken terwijl je de knop aandraait, maar liever mikken op 'te hoog' aanzetten, dan 'te laag'
Het werkt niet voor jou, dat begrijp ik, en dat is zeker jammer. Hopelijk komt er snel een aftermarket van straps en hulpstukken, van professionele en kwalitatieve verkopers. Die bestaan ook voor quest 2 en zo. Dus ik hoop het alvast. Lijkt me een stuk makkelijker dan zelfs iets te fabriceren.
Ik ben dit laatst tegen gekomen;
https://www.studioformcre...svr2-deluxe-comfort-strap
Denk dat ik deze ga bestellen maar laat hem dan naar een vriend van mijn ouders uit de US sturen die eind april naar Nederland komt, aangezien ze aangeven dat als je naar Europa laat verzenden er mogelijk nog VAT/taxes bij komen, waarvan ik niet weet wat dat zou kosten, ook heb ik niet echt al te beste ervaringen met bestellen uit landen buiten de EU, dus doe het dan liever zo.
Bovendien hebben ze een levertijd van 7-14 dagen dus zou er dan toch al een tijd op moeten wachten, kan nog wel even zonder, dan maar wat hoofdpijn lijden na het spelen in VR, mijn lifehack die ik een poosje geleden hier gepost had helpt in ieder geval een beetje alleen moet ik die iedere keer los maken als ik een vriend wil laten spelen en daarna weer bevestigen, zo'n hoofdband zou een stuk makkelijker zijn.
M.b.t. vraag 1. Gamen en video's bekijken hebben hun eigen geluidsinstellingen zover ik goed ben geinformeerd.namo_h schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:11:
GT7 ID: ONYX_PdeG69
TV op mute zetten.namo_h schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:11:
Of uit zetten. Ik zet mijn tv nooit meer aan. Wel effe opletten hoe je HDMI instellingen met de tv staan anders gooit de PlayStation de tv alsnog aan.
Met de pits is irritant. Moet ook echt aan wennen dan in de juiste positie te blijven.VonBraunschweig schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:24:
[...]
Vreemd, recht vooruit kijken en de optionbutton ingedrukt houden zou het moeten oplossen. Het gebeurd bij mij sinds dit weekend geregeld, maar dat is omdat ik nu ivm endurance races de HUD aan heb staan. Bij het uitrijden van de pits bijvoorbeeld, je checked nog snel even iets en eenmaal terug in VR zit ik compleet verkeerd. Inmiddels wel aangeleerd om dan stokstijf vooruit te kijken, of snel de optionbutton gebruiken.
Ik had een ander, deels vergelijkbaar probleem na de installatie van de laatste firmware waarna je de hele setup opnieuw moet doen: de virtuele coureur zat niet meer op dezelfde plek als ik (meestal wat schuin, soms alleen de benen, meestal het virtuele stuur niet meer recht voor me, en soms zelfs tot een halve kwartslag gedraaid). Ik kon het compenseren door er rekening mee te houden en spelen met de option button, maar dat werd ik al gauw zat.
Uiteindelijk de hele VR setup incl. scannen van de ruimte opnieuw gedaan en daarbij de advanced tracking aangezet, dat geeft een kader om het beeld op je TV scherm dat als een soort anker werkt voor de headset. Daarna geen problemen meer, behalve dus wanneer ik bij de overgang naar VR beeld niet recht vooruit kijk.
Werkt die option button ingedrukt houden wel bij het kijken naar het 2D bioscoop scherm?
Een paar keer gehad. Voor mij werkt de pass-through button aan en uitzetten, dus dat je heel even de omgeving ziet en meteen weer terug.MartinezNL schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:18:
[...]
Met de pits is irritant. Moet ook echt aan wennen dan in de juiste positie te blijven.
Ik heb bijna elke dag wel de VR bril op, het blijft echt genieten. Ik heb alleen een irritatie puntje en dat zijn de earbuds —> het maakt niet uit welke rubberen dopjes ik erop doe, ze blijven uit m’n oren vallen en ook vind ik het geluid erg zacht.
Heeft iemand hier een tip met goede earbuds voor mij? (Ik heb de SteelSeries headset al, dus ben echt op zoek naar “oortjes”)
Heeft iemand hier een tip met goede earbuds voor mij? (Ik heb de SteelSeries headset al, dus ben echt op zoek naar “oortjes”)
Ik zweer zelf bij Bose Soundsport oordopjes. Let wel op dat die veel geluid doorlaten. Bewuste designkeuze omdat je dan tijdens het hardlopen het verkeer nog kan horen. Maar die klemmen zich ook vast in je oorschelp en zitten erg comfortabel. Zijn ook best prijzig.biertje79 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:03:
Ik heb bijna elke dag wel de VR bril op, het blijft echt genieten. Ik heb alleen een irritatie puntje en dat zijn de earbuds —> het maakt niet uit welke rubberen dopjes ik erop doe, ze blijven uit m’n oren vallen en ook vind ik het geluid erg zacht.
edit n.a.v. de comment van FireStarter hier onder.. ik heb geen idee hoe het zit met vertraging. Ik deelde alleen m'n ervaring met oordopjes
[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 28-03-2023 13:02 ]
Ik gebruik Airfly icm Beats Pro.biertje79 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:03:
Je hoort wel dat is een kleine vertraging inzit. Maar in game niet storend.
w00t
Afgelopen paar avonden heb ik TWD:S&S een aantal kansen gegeven, maar het is toch niet voor mij. Het ziet er schitterend uit en het op zombies inhakken is fantastisch, maar ik heb geen klik met de gameplay er omheen. Ik geloof dat ik èèn van de weinige ben, want heel Reddit is er compleet lyrisch over.
'Junk' verzamelen vind ik vervelende klus die je non-stop moet blijven doen. Soms kom je 'special' dingen tegen of dingen die je echt mee wil nemen (medicijnen, verband, eten/drinken) en dan zit je rugzak weer vol. In je basis kun je zien hoeveel/welke onderdelen er nodig zijn om iets te maken... daar aan kun je zien dat je uren troep moet zeulen om bij de coole dingen te komen. En als je iets cools hebt gemaakt, dan gaat het nog binnen x-keren gebruiken stuk, dus je moet ook echt blijven verzamelen.
Daarnaast vind ik de interactie met de characters niet echt immersive. Gisteren sloop ik een huis binnen dat krioelde van bewakers. Ik schoot er èèn van dood, waarna ik verwacht had dat iedereen het gehoord zou hebben en zou gaan zoeken... maar tot mijn verbazing gebeurde er niets. Zelfs diegene in een kamer naast me deed niets. Dat wetende heb ik ze èèn voor èèn kunnen afknallen zonder problemen. Er zit gewoon weinig spanning in op die manier.
De nadruk ligt voor mijn smaak iets te veel op survival. Ik heb liever een wat meer lineaire game met af en toe wat scripted events er tussendoor. Gelukkig heb ik er maar een tientje voor betaald vorige week door die screw-up in de store
'Junk' verzamelen vind ik vervelende klus die je non-stop moet blijven doen. Soms kom je 'special' dingen tegen of dingen die je echt mee wil nemen (medicijnen, verband, eten/drinken) en dan zit je rugzak weer vol. In je basis kun je zien hoeveel/welke onderdelen er nodig zijn om iets te maken... daar aan kun je zien dat je uren troep moet zeulen om bij de coole dingen te komen. En als je iets cools hebt gemaakt, dan gaat het nog binnen x-keren gebruiken stuk, dus je moet ook echt blijven verzamelen.
Daarnaast vind ik de interactie met de characters niet echt immersive. Gisteren sloop ik een huis binnen dat krioelde van bewakers. Ik schoot er èèn van dood, waarna ik verwacht had dat iedereen het gehoord zou hebben en zou gaan zoeken... maar tot mijn verbazing gebeurde er niets. Zelfs diegene in een kamer naast me deed niets. Dat wetende heb ik ze èèn voor èèn kunnen afknallen zonder problemen. Er zit gewoon weinig spanning in op die manier.
De nadruk ligt voor mijn smaak iets te veel op survival. Ik heb liever een wat meer lineaire game met af en toe wat scripted events er tussendoor. Gelukkig heb ik er maar een tientje voor betaald vorige week door die screw-up in de store
[ Voor 7% gewijzigd door yinx84 op 28-03-2023 13:16 ]
Ik twee tientjes, ps4 en ps5 add-onyinx84 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:13:
En ben het grotendeels wel eens met jouw analyse verder. Weer een beetje een miskoop voor mezelf gedreven door hype, net zoals RE8. Ik ben blijkbaar niet echt aangetrokken door verhalende AAA games in VR. Maar meer door sim games, experiences, behendigheidsgames... Dingen die je een uurtje kan doen en dan genoeg.
Die vlieg-game kan niet snel genoeg komen. Insta-buy en dat is wel volledig mijn ding. Hoef ik zelfs geen demo voor te spelen. Ook al zou ie erg matig zijn (wat ik niet verwacht), dan nog vind ik het vast prima.
Ik speel momenteel het meeste S&S en C-Smash. Bij die laatste kun je in de demo ook multiplayer doen, wat wel erg goed werkt. Wel grappig dat je bijvoorbeeld gewoon naar elkaar kan zwaaien en dergelijke.
Je moet bij het slaan wel goed uitkijken dat er niets in de buurt staat, want je slaat er geheid tegenaan, ik zat al eens tegen de muur en ik heb de tafel ook al geraakt
Je moet bij het slaan wel goed uitkijken dat er niets in de buurt staat, want je slaat er geheid tegenaan, ik zat al eens tegen de muur en ik heb de tafel ook al geraakt
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 28-03-2023 13:58 ]
Bedankt voor je reactie, dus als ik het goed begrijp kan ik elke soort/merk earbuds gebruiken zolang ik er een Dongle bij koop?FireStarter schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:24:
[...]
Ik gebruik Airfly icm Beats Pro.
Je hoort wel dat is een kleine vertraging inzit. Maar in game niet storend.
Heeft iemand enig idee wat een goede Dongle is of zit hier geen verschil in?
Ik heb een Creative BT-W3 adapter voor mijn Sony WH-1000XM3. Ben er zelf erg tevreden over.biertje79 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:39:
[...]
Bedankt voor je reactie, dus als ik het goed begrijp kan ik elke soort/merk earbuds gebruiken zolang ik er een Dongle bij koop?
Heeft iemand enig idee wat een goede Dongle is of zit hier geen verschil in?
Merk je met zo'n dongle geen vertraging? Ik heb de XM4 eens getest op mijn laptop gewoon via Bluetooth, en merkte vooral in menus dat er toch een aardige vertraging in zat.ChuckBartowski schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:25:
[...]
Ik heb een Creative BT-W3 adapter voor mijn Sony WH-1000XM3. Ben er zelf erg tevreden over.
Ik sluit hem wanneer ik hem gebruik altijd met een draadje aan in de headset. (Het maakt overigens een enorm verschil of ik de XM4 dan aan of uit zet, als ik hem aan zet is het geluid echt nog velen malen beter, zelfs zonder noise cancelling)
[ Voor 23% gewijzigd door Kalder op 29-03-2023 12:24 ]
Ik heb pre_cies hetzelfde gedaan inderdaad haha. Zelfs nadat ik hier alle vragen daaromtrent had gelezenAmos_x schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:44:
[...]
Ik twee tientjes, ps4 en ps5 add-onHad geen zin in een heen en weer mailen en gedoe met mijn account voor een schamele 10 euro. Playstation moet echt eens een soort steam-refund gaan implementeren. Zelfs als ze het extra "streng" maken, bijvoorbeeld max. 0 uur spelen. (ipv max 2 uur spelen bij steam). Inderdaad, je kan het dan niet even proberen, maar je kan op zijn minst wel een klungelige aankoop (verkeerde versie, weet ik het) gemakkelijk ongedaan maken als je het op tijd beseft. Gezien de staat van hun store zijn ze daartoe bijna moreel verplicht

Ook dezelfde gedachte over het geen zin hebben in gedoe voor een tientje. Maar, toch even een Googletje gedaan en het refundfomulier gevonden en ingevuld dat ik per ongeluk de PS5 versie had gekocht. Volgende dag kreeg ik netjes een mail en dat ze de PS4 versie hadden gerefund. Dus nu heb ik én de full PSVR2 game upgrade, én de PS5 tourist edition DLC.
EDIT: Ik ben overigens compleet verslaafd aan het spel.. Heerlijke sfeer en leuk concept.
Right up my alley
[ Voor 7% gewijzigd door Ken. op 29-03-2023 12:41 ]
Heb gisteren Synth Riders gekocht. Echt fantastisch! Nog veel leuker dan Pistol Whip, waar ik al snel op uitgekeken was. Aan de hand van de trailer is het moeilijk inschatten of het wat is en was er al een tijd over aan het twijfelen daarom. Hij is nu in de aanbieding dus toch maar gedaan en absoluut geen spijt.
Het lijkt vet moeilijk als je de trailer bekijkt, maar eenmaal in het spel is het zeer intuïtief.
Het lijkt vet moeilijk als je de trailer bekijkt, maar eenmaal in het spel is het zeer intuïtief.
Als er al vertraging is heb ik het in ieder geval nog nooit echt opgemerkt. Ik heb deze specifieke adapter gekocht omdat iemand in het PS5 topic deze ook naar tevredenheid gebruikte voor zijn Airpods Max.Kalder schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:22:
[...]
Merk je met zo'n dongle geen vertraging? Ik heb de XM4 eens getest op mijn laptop gewoon via Bluetooth, en merkte vooral in menus dat er toch een aardige vertraging in zat.
Ik sluit hem wanneer ik hem gebruik altijd met een draadje aan in de headset. (Het maakt overigens een enorm verschil of ik de XM4 dan aan of uit zet, als ik hem aan zet is het geluid echt nog velen malen beter, zelfs zonder noise cancelling)
Dat headset aan vs. uit bedraad was mij ook al bekend ja!
Ik vind het draagcomfort niet ideaal met de XM3 en de PSVR2, als ik mijn strap aan de achterkant wat hoger op mijn hoofd zet dan valt hij er precies overheen en dan is het perfect, maar het draagt iets prettiger als die strap wat lager staat en dan sluiten de oordoppen niet goed aan op mijn oren.
Hele setup opnieuw uitvoeren (incl inscannen ruimte) heeft geholpen, waarvoor dank!VonBraunschweig schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:24:
[...]
Vreemd, recht vooruit kijken en de optionbutton ingedrukt houden zou het moeten oplossen. Het gebeurd bij mij sinds dit weekend geregeld, maar dat is omdat ik nu ivm endurance races de HUD aan heb staan. Bij het uitrijden van de pits bijvoorbeeld, je checked nog snel even iets en eenmaal terug in VR zit ik compleet verkeerd. Inmiddels wel aangeleerd om dan stokstijf vooruit te kijken, of snel de optionbutton gebruiken.
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Horizon COTM, kom ik er pas na 3 boss fights verder achter dat je meer damage kan doen als je de pijl verder naar achter trekt
zo dom haha
Eerste 2 fights duurde zo lang met alleen maar 4 damage per pijl
kreeg er lamme armen van

Eerste 2 fights duurde zo lang met alleen maar 4 damage per pijl

[ Voor 5% gewijzigd door s0kkie op 29-03-2023 21:02 ]
Ondertussen horizon en Resident Evil uitgespeeld. Wat was die laatste vet zeg. Had nooit gedacht dat ik avonden achter elkaar urenlang vr zou spelen. Op sommige momenten super spannend/naar en op andere momenten een visueel spektakel, met name sommige boss fights. Maar ja, wat ga ik nu doen? De grote games zijn een beetje op en iets zoals saints & sinners lijkt me dan toch weer wat minder boeiend. Ben bang dat ik weer even wat 'flat' moet gaan gamen
Hier ook sinds begin deze week klaar met horizon. Was een leuk avontuur.kazuka schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:38:
Klaar met Horizon. Ben fan van de andere games dus voor mij was het een no-brainer. Echt tof om in VR in die wereld rond te lopen en vooral klimmen. Het bezoekje aan de Metal Devil was letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt
Als ik minpunten moet noemen zijn het de pijl en boog die soms finnicky is en niet altijd de pijl goed pakt bij het laden. wat mij ook opviel is dat je vaak de details in de omgeving zag laden als je wat sneller om je heen keek, dat leidde soms af. Maar het is wel veruit de mooiste VR game op dit systeem. Ik ben er zo'n 15 uur mee bezig geweest (ook wat tijd aan de challenges gespendeerd) en dat vind ik een mooie lengte voor een AAA VR game, langer hoeft van mij ook niet.
Ik ga me de komende tijd eens vermaken met die challenges en ook naar wat andere games kijken. Lijkt me wel leuk als ze hier nog extra adventures aan gaan toevoegen of tzt met een nieuwe VR variant gaan komen.
There can be only fun
En af en toe wisselen naar die kruisboog die die bommetjes lanceert, die doen vaak behoorlijk damage maar je moet wel ff goed mikkens0kkie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:02:
Horizon COTM, kom ik er pas na 3 boss fights verder achter dat je meer damage kan doen als je de pijl verder naar achter trektzo dom haha
Eerste 2 fights duurde zo lang met alleen maar 4 damage per pijlkreeg er lamme armen van
There can be only fun
Saints and Sinners vind ik zelf veel leuker dan RE8, vooral omdat ik niet steeds YouTube nodig heb om verder te komen en vind het ook veel meer immersive/interactief. Vind het loot en craft systeem ook wel geinig! Het pakt me in ieder geval veel meer dan RE8, vooral tijdens de cutscenes voelde ik me behoorlijk "disconnected" zeg maar...RozeDwergbanaan schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:36:
Ondertussen horizon en Resident Evil uitgespeeld. Wat was die laatste vet zeg. Had nooit gedacht dat ik avonden achter elkaar urenlang vr zou spelen. Op sommige momenten super spannend/naar en op andere momenten een visueel spektakel, met name sommige boss fights. Maar ja, wat ga ik nu doen? De grote games zijn een beetje op en iets zoals saints & sinners lijkt me dan toch weer wat minder boeiend. Ben bang dat ik weer even wat 'flat' moet gaan gamen
Ik wacht ook wel op de volgende 'must have'.
GT7 blijft een constante, en kan je niet echt op uitgekeken raken. Af en toe eens een paar rondjes rijden, steeds anders, steeds variatie... Een 'nog een race' type game.
De kleinere experiences zijn tof, maar blijven me niet trekken. Af en toe wel, maar niet iets wat je telkens wil doen (kayak, pistol whip). Maar op zich ben ik tevreden met die games, ze doen wat ze moeten doen, ze zijn goed, en meer gericht op actie/skill en arcade fun.
Vind op zich die kleine games vaak wel iets te duur voor wat ze zijn. Op zichzelf is het prima, maar als je even gulzig door de store gaat, en vanalles koopt omdat je immers nog een prille library moet opbouwen met iets of wat variatie, tel je gemakkelijk snel 100 euro neer voor wat kleinere experiences.
Onlangs nog die drum game gekocht. Vermakelijk, maar opnieuw, enkel voor af en toe eens een nummertje. Het wil duidelijk gelijkaardig zijn aan beat saber. Maar er is maar 1 beat saber. Die game is perfect, enen niet voor niets de referentie in het genre.
Daarom wacht ik met ongeduld op beat saber. Die game moet in elke VR library. Eenvoudig qua opzet, moeilijk qua uitvoering, gewoon de perfecte VR game.
Hot shot VR is er ook zo een, maar die komt nooit naar PSVR2.
Verder zie ik wat anime style covers in die PSVR2 library, maar daar blijf ik ver van weg, helemaal mijn ding niet. Idem met lange verhalende AAA games in VR. Dus blijft er niet zoooo veel over eigenlijk.
Dus tja, vooral wachten op beat saber en die ace of thunder game.
Voor die drum game, kleine tip:
bij het inladen, best rechtstaan, en dan pas gaan zitten. Soms staat het drumstel veel te ver naar beneden, en dat krijg je in settings op geen enkele manier op de goede hoogte. Vaak stel ik dan de play area terug in, of herlaad ik de game.
Nog een tip, als je grote handen hebt, stel je de controls zo in dat de drum sticks default in de handen blijven (zonder R2/L2). In een normale is het game geen probleem om die af en toe aan te klikken, maar als je grote handen hebt, is het niet comfortabel om die buttons continu in te drukken. De game is meteen een stuk relaxter zo.
dit is exact de informatie die ik had kunnen gebruiken ivm die ps4-ps5 TWD add-on. Op 7:32, het "three dot menu". De versies van een game zitten verborgen achter die drie dots.
GT7 blijft een constante, en kan je niet echt op uitgekeken raken. Af en toe eens een paar rondjes rijden, steeds anders, steeds variatie... Een 'nog een race' type game.
De kleinere experiences zijn tof, maar blijven me niet trekken. Af en toe wel, maar niet iets wat je telkens wil doen (kayak, pistol whip). Maar op zich ben ik tevreden met die games, ze doen wat ze moeten doen, ze zijn goed, en meer gericht op actie/skill en arcade fun.
Vind op zich die kleine games vaak wel iets te duur voor wat ze zijn. Op zichzelf is het prima, maar als je even gulzig door de store gaat, en vanalles koopt omdat je immers nog een prille library moet opbouwen met iets of wat variatie, tel je gemakkelijk snel 100 euro neer voor wat kleinere experiences.
Onlangs nog die drum game gekocht. Vermakelijk, maar opnieuw, enkel voor af en toe eens een nummertje. Het wil duidelijk gelijkaardig zijn aan beat saber. Maar er is maar 1 beat saber. Die game is perfect, enen niet voor niets de referentie in het genre.
Daarom wacht ik met ongeduld op beat saber. Die game moet in elke VR library. Eenvoudig qua opzet, moeilijk qua uitvoering, gewoon de perfecte VR game.
Hot shot VR is er ook zo een, maar die komt nooit naar PSVR2.
Verder zie ik wat anime style covers in die PSVR2 library, maar daar blijf ik ver van weg, helemaal mijn ding niet. Idem met lange verhalende AAA games in VR. Dus blijft er niet zoooo veel over eigenlijk.
Dus tja, vooral wachten op beat saber en die ace of thunder game.
Voor die drum game, kleine tip:
bij het inladen, best rechtstaan, en dan pas gaan zitten. Soms staat het drumstel veel te ver naar beneden, en dat krijg je in settings op geen enkele manier op de goede hoogte. Vaak stel ik dan de play area terug in, of herlaad ik de game.
Nog een tip, als je grote handen hebt, stel je de controls zo in dat de drum sticks default in de handen blijven (zonder R2/L2). In een normale is het game geen probleem om die af en toe aan te klikken, maar als je grote handen hebt, is het niet comfortabel om die buttons continu in te drukken. De game is meteen een stuk relaxter zo.
dit is exact de informatie die ik had kunnen gebruiken ivm die ps4-ps5 TWD add-on. Op 7:32, het "three dot menu". De versies van een game zitten verborgen achter die drie dots.
[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 29-03-2023 23:59 ]
Hebben jullie nog steeds zoveel plezier als bij de release? Zo ja/nee, waarom wel/niet? Welke games?
Ben oprecht geïnteresseerd namelijk.
(ik droom erevan dat ik een PS VR2 koop, dus moet ergens een teken aan de wand zijn ofzo
)
(ik droom erevan dat ik een PS VR2 koop, dus moet ergens een teken aan de wand zijn ofzo
Zeker! Maar daar moet wel bij gezegd worden dat ik niet super veel tijd heb om te spelen. Vanwege het feit dat je je afsluit van de wereld speel ik eigenlijk alleen wanneer ik alleen ben (of m'n vrouw naar bed is), wat dus vooral betekent dat ik een paar keer per week een paar uurtjes kan spelen.kaos001 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:22:
Hebben jullie nog steeds zoveel plezier als bij de release? Zo ja/nee, waarom wel/niet?
(ik droom erevan dat ik een PS VR2 koop, dus moet ergens een teken aan de wand zijn ofzo)
Daarnaast is dit de eerste VR die ik daadwerkelijk gekocht heb, dus ik heb niet zo'n last van het feit dat veel games al bestonden op andere platforms. Al met al heb ik met de set aan games die ik graag wil proberen genoeg om nog weken/maanden vooruit te kunnen
Ja, zeker als je interesse hebt in gt7 is het een echte aanrader.kaos001 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:22:
Hebben jullie nog steeds zoveel plezier als bij de release? Zo ja/nee, waarom wel/niet? Welke games?
(ik droom erevan dat ik een PS VR2 koop, dus moet ergens een teken aan de wand zijn ofzo)
Ik heb er sinds ik 'm heb al bijna dagelijks mee gespeeld, als ik er tijd voor had 
Ik heb volgens mij nu al meer met de PSVR2 gespeeld dan dat ik ooit met de PSVR1 gespeeld heb.
Ik heb volgens mij nu al meer met de PSVR2 gespeeld dan dat ik ooit met de PSVR1 gespeeld heb.
Heb in het PS3 tijdperk stuur, pedalen en stand gehad. Ontzettend veel uur ingepompt en daarom ook overdosis GT gehadMartinezNL schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:02:
[...]
Ja, zeker als je interesse hebt in gt7 is het een echte aanrader.
Toch maar even nachtje over slapen hoor, is me nogal wat.
Bij twijfel altijd doen.kaos001 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:06:
[...]
Heb in het PS3 tijdperk stuur, pedalen en stand gehad. Ontzettend veel uur ingepompt en daarom ook overdosis GT gehadHeb GT7 wel gehad toen het uitkwam, maar ondanks de vele beteringen (ik vind het echt een super goed spel), voelde het niet nieuw genoeg voor me. Nu is VR natuurlijk wel een heel ander verhaal, maar dan moet ik los van de VR2 set ook nog een race-rig bouwen, want alles oder nichts natuurlijk.
Ja ik speel GT7 nog steeds vrij regelmatig. Ik ga dat spel ook nooit meer op een plat scherm spelen.kaos001 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:22:
Horizon:COTM moet ik nog aan beginnen, moet mijn kamer nog verbouwen om eraan te kunnen beginnen. Maar ik vermaak mij nog met GT7 dus nog niet aan toegekomen

Absoluut, heb zelfs Hogwarts Legacy al een maand niet meer gespeeld daardoor. VR gaming is echt next level en als je (net als ik) nog niet eerder een VR headset hebt gehad dan is er een shitload aan games beschikbaar. RE Village was fenomenaal, Horizon COTM ook. Maar tevens Moss en de wat meer “tussendoor” games als Pistol Whip en Synth Riders zijn geweldig. En uiteraard GT7, dan wil je niet meer op een flatscreen racen.kaos001 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:22:
Ik vind Puzzling Places nog altijd erg leuk als tussendoortje
Ik ben inmiddels een paar weekjes vrijwel alleen maar Pistol Whip aan het doen. Gewoon even een half uurtje per dag. Nadat ik een paar arcade levels op easy had gedaan om een feeling te krijgen voor het ritme en spel, daarna de twee campaigns gespeeld. Die kunnen al best wel intens zijn en, nadat ik mezelf had voorgenomen om bij het bukken te squatten (om er meteen een kleine workout van maken), bij sommige vooral in de bovenbenen 
Maar inmiddels ben ik de arcade levels alleen maar op hard aan het doen, en man, dan is het wel echt een pareltje. Lekkere muziek, en op hard is het net als Guitar Hero dat je dan pas echt in het ritme komt omdat alle enemies op de maat van de muziek binnen komen. Dual wield is leuk, maar ik vind het pas echt tof om single wield ala John Wick door de levels te gaan. Twee handen op een controller, en gaan met die banaan!
Dus voor mij is de aanschaf het nog steeds meer dan waard. Ik heb me heel goed vermaakt met CotM, maar dat zeg ik als fervent Horizon-fan en klimmer, dus ik ben bevooroordeeld. Daarnaast heb ik ook nog Tentacular liggen, maar die heb ik nog steeds niet echt aangeraakt vanwege Pistol Whip.
Maar inmiddels ben ik de arcade levels alleen maar op hard aan het doen, en man, dan is het wel echt een pareltje. Lekkere muziek, en op hard is het net als Guitar Hero dat je dan pas echt in het ritme komt omdat alle enemies op de maat van de muziek binnen komen. Dual wield is leuk, maar ik vind het pas echt tof om single wield ala John Wick door de levels te gaan. Twee handen op een controller, en gaan met die banaan!
Dus voor mij is de aanschaf het nog steeds meer dan waard. Ik heb me heel goed vermaakt met CotM, maar dat zeg ik als fervent Horizon-fan en klimmer, dus ik ben bevooroordeeld. Daarnaast heb ik ook nog Tentacular liggen, maar die heb ik nog steeds niet echt aangeraakt vanwege Pistol Whip.
PS5 PSN: UnrealKazu
Voor mij is de PSVR2 (en de PSVR1 destijds) wel echt een apparaat dat soms voor een langere tijd in de kast gaat omdat er op momenten goede reguliere PS5 games uit zijn en ik dan na een paar maanden hem weer pak als er leuke nieuwe VR games zijn.
Zo heb ik sinds release GT7, Moss Book I en II en Horizon (uit)gespeeld maar ligt ie de komende tijd weer in de kast omdat ik druk zal zijn met RE4, de Horizon uitbreiding, Jedi Survivor en FFXVI. Daarna slinger ik hem vast weer aan maar het is geen apparaat dat ik wekelijks ga gebruiken.
Zo heb ik sinds release GT7, Moss Book I en II en Horizon (uit)gespeeld maar ligt ie de komende tijd weer in de kast omdat ik druk zal zijn met RE4, de Horizon uitbreiding, Jedi Survivor en FFXVI. Daarna slinger ik hem vast weer aan maar het is geen apparaat dat ik wekelijks ga gebruiken.
Hier ben ik dus ook een beetje bang voor. Horizon en GT7 lijken me geweldig, maar GT7 is alleen tof met stuur (imo) en Horizon heb je nog wel een keer uitgespeeld. Dan vind ik zo'n bedrag stiekem toch best een beetje veelkazuka schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:10:
Voor mij is de PSVR2 (en de PSVR1 destijds) wel echt een apparaat dat soms voor een langere tijd in de kast gaat omdat er op momenten goede reguliere PS5 games uit zijn en ik dan na een paar maanden hem weer pak als er leuke nieuwe VR games zijn.

Ik speel (nog) niet op hard, maar wat je zegt van het ritme is waar. Ik ben niet super goed met ritme games, maar toen ik eenmaal had aangevoeld dat vijanden binnenkomen op het ritme van de muziek, en ook de kogels afgeschoten worden op het ritme van de muziek, vind je onbewust een 'flow' in de game. Heel cool vind ik, opnieuw omdat ik normaal geen held ben in ritme games.Kazu schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:33:
En als die flow eenmaal 'klikt' is het super gamen zo. Ook het 'bukken' of links rechts ontwijken doe je dan ook op het ritme, wat wel veel helpt met het ontwijken van die kogelregen die je soms ziet. Je moet dan gewoon zorgen dat je hoofd op elke beat ergens anders staat, en je parallel concentreren op het schieten/mikken
Maar ik merk wel dat ik toch mentaal wat fris moet zitten voor die game. Als ik te moe ben, kom ik totaal niet in die flow

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 30-03-2023 14:21 ]
Als ik richting het einde van een gamesessie meerdere keren nog nieteens voorbij de eerste 30 seconden van een level kom is dat voor mij ook altijd een teken dat het wel mooi is geweest. Je kunt dan door blijven vechten, maar daar heb je alleen jezelf meeAmos_x schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:20:
[...]
Ik speel (nog) niet op hard, maar wat je zegt van het ritme is waar. Ik ben niet super goed met ritme games, maar toen ik eenmaal had aangevoeld dat vijanden binnenkomen op het ritme van de muziek, en ook de kogels afgeschoten worden op het ritme van de muziek, vind je onbewust een 'flow' in de game. Heel cool vind ik, opnieuw omdat ik normaal geen held ben in ritme games.
En als die flow eenmaal 'klikt' is het super gamen zo. Ook het 'bukken' of links rechts ontwijken doe je dan ook op het ritme, wat wel veel helpt met het ontwijken van die kogelregen die je soms ziet. Je moet dan gewoon zorgen dat je hoofd op elke beat ergens anders staat, en je parallel concentreren op het schieten/mikken![]()
Maar ik merk wel dat ik toch mentaal wat fris moet zitten voor die game. Als ik te moe ben, kom ik totaal niet in die flow![]()
Ik kwam er vorige week ook via een trophy achter dat ze ook bonuspunten geven als je je wapen herlaadt op de maat van de muziek. Maar dat gaat me meestal nog wel even een stap te ver
PS5 PSN: UnrealKazu
Vandaag the Last Worker binnengekregen op disc, maar heb hem inmiddels digitaal gekocht. (nu 15,99 in de store), heel gave game 
Game is ongebruikt en dus nog in seal.
Mocht iemand hem graag op Disc hebben, hoor ik het wel, was zelf 32 euro kwijt incl verzenden.
Game is ongebruikt en dus nog in seal.
Mocht iemand hem graag op Disc hebben, hoor ik het wel, was zelf 32 euro kwijt incl verzenden.
[ Voor 9% gewijzigd door AXN01 op 30-03-2023 18:21 ]
Gisteren de knoop doorgehakt en een PSVR2 besteld bij PlayStation. Gekozen voor express levering in de hoop dat ie voor het weekend nog binnen komt. Momenteel staat m’n bestelling nog op ‘Bestelling Verwerken’. Hoop nog op een mailtje vandaag dat ie onderweg is maar heb m’n twijfels. Wat zijn jullie ervaringen hier qua levertijd?
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Paar weken geleden in de ochtend besteld met normale levering. Werd de volgende dag afgeleverd.WinterBase schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:38:
Gisteren de knoop doorgehakt en een PSVR2 besteld bij PlayStation. Gekozen voor express levering in de hoop dat ie voor het weekend nog binnen komt. Momenteel staat m’n bestelling nog op ‘Bestelling Verwerken’. Hoop nog op een mailtje vandaag dat ie onderweg is maar heb m’n twijfels. Wat zijn jullie ervaringen hier qua levertijd?
Dat is netjes, thanks. Nou hopelijk lukt het dan nog voor het weekend voor die 12 euro extraemiel74 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:47:
[...]
Paar weken geleden in de ochtend besteld met normale levering. Werd de volgende dag afgeleverd.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Denk dat je hem heel snel zal hebben, verkopen vallen zwaar tegen voor Sony, zijn er maar 250k verkocht terwijl ze op 2 milj hoopte.. dus zullen er veel op voorraad hebben nog.WinterBase schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:38:
Zullen de prijs flink omlaag moeten gaan gooien anders gaan ontwikkelaars geen games meer maken voor VR 2 zometeen.
Playstation 5
Helemaal waar. Soms kom ik er in het begin al achter dat het niets wordt die dag. Afsluiten en iets rustiger spelen dan ...Kazu schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:09:
[...]
Als ik richting het einde van een gamesessie meerdere keren nog nieteens voorbij de eerste 30 seconden van een level kom is dat voor mij ook altijd een teken dat het wel mooi is geweest. Je kunt dan door blijven vechten, maar daar heb je alleen jezelf mee
Dit weekend even proberenIk kwam er vorige week ook via een trophy achter dat ze ook bonuspunten geven als je je wapen herlaadt op de maat van de muziek. Maar dat gaat me meestal nog wel even een stap te ver
Vreemde uitspraak. In essentie is het in auto's rondjes draaien op een track. Wat moet er nieuw aan zijn dan? Vanaf de PS3 zag Gran Turismo er echt wel al goed uit, zou vandaag nog kunnen meekomen.kaos001 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:06:
[...]
Heb in het PS3 tijdperk stuur, pedalen en stand gehad. Ontzettend veel uur ingepompt en daarom ook overdosis GT gehadHeb GT7 wel gehad toen het uitkwam, maar ondanks de vele beteringen (ik vind het echt een super goed spel), voelde het niet nieuw genoeg voor me. Nu is VR natuurlijk wel een heel ander verhaal, maar dan moet ik los van de VR2 set ook nog een race-rig bouwen, want alles oder nichts natuurlijk.
Alle moderne aspecten van een racer zaten in die game. Aan dat soort games valt gewoon niet veel meer te verbeteren, behalve incrementele verbeteringen. Als 1 type game last heeft van de wet van remmende voorsprong dan zijn het wel race games. GT5 en 6 zijn al erg mooi, GT7 is gewoon iets mooier.
Race games zijn ook erg "clean" qua looks, en het verschil in actie tussen 5000 polygons of 50000 valt gewoon minder op.
Maar dan doe je jezelf en GT7 echt te kort en vraag ik me af hoe lang je er mee hebt gespeeld. Het zit gewoon zo enorm goed in elkaar. Alles bestond eerder in een of andere vorm al, maar nu is het verfijnd. GT7 combineert GT6 en GT sport. Sport mode zit er standaard in.
Tja, fifa verandert jaar op jaar ook niet of nauwelijks.
Het moet misschien je game zijn, maar GT7 is een game in m'n library die er altijd op dag 1 komt, en blijft. Meer hoeft het niet te zijn voor mij.
En net PSVR2 is nu precies wat er helemaal nieuw aan is. GT sport VR tellen we even niet mee, want dat heeft bijna niemand gespeeld, en stelde ook niets voor. GT1 tot GT6, geen VR, GT7, volledig in VR. Nieuw dus...

Mijn playseat staat opgeborgen want geen plaats om 'm te gebruiken op dit moment, maar zelfs met controller is het een top ervaring. De VR maakt het voor mij helemaal af, het "in" de game/auto zitten... Een stuur/cockpit is beter natuurlijk, maar ook met controller kan je er helemaal in op gaan en van genieten
[ Voor 7% gewijzigd door Amos_x op 30-03-2023 22:21 ]
Lijkt me vrij logisch als dat ding nergens verkrijgbaar is en er vrijwel niks aan marketing gedaan wordt. Zeker met een lastig product als VR dat je echt moet ervaren en de bijbehorende hoge prijs.Stylze schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:26:
[...]
Denk dat je hem heel snel zal hebben, verkopen vallen zwaar tegen voor Sony, zijn er maar 250k verkocht terwijl ze op 2 milj hoopte.. dus zullen er veel op voorraad hebben nog.
Zullen de prijs flink omlaag moeten gaan gooien anders gaan ontwikkelaars geen games meer maken voor VR 2 zometeen.
Verwijderd
2 miljoen stuks in 1 maand tijd is totaal niet realistisch. Dus dat zal de forecast van Sony ook niet geweest zijn voor de eerste maand. Vorige maand hebben ze met de ps5 een verkooprecord gehaald in de usa (600K), wereldwijd hebben ze 1,3 miljoen ps5 consoles verkocht in een maand. En dat is een hoop, dat de psvr2 meer zou verkopen dan een record maand van de ps5 lijkt mij dus ook niet juist.Stylze schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:26:
[...]
Denk dat je hem heel snel zal hebben, verkopen vallen zwaar tegen voor Sony, zijn er maar 250k verkocht terwijl ze op 2 milj hoopte.. dus zullen er veel op voorraad hebben nog.
Ter vergelijking de psvr1 verkocht in 5 maanden tijd 915.000 stuks.
Het stuk van Bloomberg is overigens geschreven door Takashi Mochizuki, die heel veel clickbate artikelen maakt en erg anti-Sony is.
Dus als je het in perspectief zet is 270.000 in een maand tijd volgens mij prima als je naar de verkoop van de psvr1 kijkt. Als dit maandelijks doorzet kom je op 1,3 miljoen stuks na 5 maanden, dus meer dan de psvr1.
Reactie van Sony na 2 weken:
Blijkbaar willen ze minimaal die 5 miljoen halen over de gehele lifetime. Psvr1 heeft er 3 jaar over gedaan om die 5 miljoen te halen.“We are very excited to launch VR2 for PS5,” Hiroki Totoki said on Monday at the Technology, Media & Telecom Conference in San Francisco. “VR 1, we sold over five million units, and I think we have a good chance to exceed that amount with PlayStation VR 2.”
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uO8QUsbMfpeUHJCd2coV8A8O.jpg?f=user_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2023 08:08 ]
Als je een artikel leest, lees hem dan ook even goed.Stylze schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:26:
[...]
Die 2 miljoen gaat over de verkopen het eerste jaar. Dus tot 22 februari 2024. Nu heeft Sony die verwachtingen al bijgeschaafd aan de hand van de pre-orders naar 1.5 miljoen.
Die 270.000 zijn inderdaad de verkopen tot nu toe (uitgelekt, nog niet bevestigt door Sony).
Wat wel de verwachting is is dat die 1.5 miljoen dus lastig gehaald zal worden binnen het eerste jaar.
Iemand tips om de play area goed in te stellen wanneer je de PSVR 2 gebruikt, zittend in een triple monitor simrig? Wat ik nu doe is als volgt:
- Bij instellen van Play Area geef ik aan dat ik sta
- Vervolgens ga ik naast m'n simrig staan en scan ik zoveel mogelijk van alles om de simrig heen én de simrig zelf
- Vervolgens ga ik zitten in de simrig en geef ik aan dat ik zit
Echter, de play area is alsnog veel te klein waarbij ik direct de "out of area" lijnen krijg als ik maar een beetje naar rechts of links hang met m'n hoofd
Het scannen terwijl ik in de simrig zit, gaat niet lekker i.c.m. de sidemonitors. Die lijken niet opgepikt te worden door de camera van de PSVR 2 en hierdoor kan ik de play area niet goed instellen.
Iemand een vergelijkbare opstelling die dit goed voor elkaar heeft gekregen?
- Vervolgens ga ik naast m'n simrig staan en scan ik zoveel mogelijk van alles om de simrig heen én de simrig zelf
Echter, de play area is alsnog veel te klein waarbij ik direct de "out of area" lijnen krijg als ik maar een beetje naar rechts of links hang met m'n hoofd
Het scannen terwijl ik in de simrig zit, gaat niet lekker i.c.m. de sidemonitors. Die lijken niet opgepikt te worden door de camera van de PSVR 2 en hierdoor kan ik de play area niet goed instellen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het ligt aan niet aan de game (zie mijn opmerking dat ik het een super goed spel vind), het ligt aan het feit dat ik verzadigd ben. Zelfde verhaal met Pro Evolution Soccer. Jarenlang gespeeld, ook toernooien meegespeeld in het land, al met al duizenden uren. Heb van beide games gewoon letterlijk een overdosis gehad.Amos_x schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:19:
[...]
Vreemde uitspraak. In essentie is het in auto's rondjes draaien op een track. Wat moet er nieuw aan zijn dan? Vanaf de PS3 zag Gran Turismo er echt wel al goed uit, zou vandaag nog kunnen meekomen.
Alle moderne aspecten van een racer zaten in die game. Aan dat soort games valt gewoon niet veel meer te verbeteren, behalve incrementele verbeteringen. Als 1 type game last heeft van de wet van remmende voorsprong dan zijn het wel race games. GT5 en 6 zijn al erg mooi, GT7 is gewoon iets mooier.
Race games zijn ook erg "clean" qua looks, en het verschil in actie tussen 5000 polygons of 50000 valt gewoon minder op.
Maar dan doe je jezelf en GT7 echt te kort en vraag ik me af hoe lang je er mee hebt gespeeld. Het zit gewoon zo enorm goed in elkaar. Alles bestond eerder in een of andere vorm al, maar nu is het verfijnd. GT7 combineert GT6 en GT sport. Sport mode zit er standaard in.
Tja, fifa verandert jaar op jaar ook niet of nauwelijks.
Het moet misschien je game zijn, maar GT7 is een game in m'n library die er altijd op dag 1 komt, en blijft. Meer hoeft het niet te zijn voor mij.
En net PSVR2 is nu precies wat er helemaal nieuw aan is. GT sport VR tellen we even niet mee, want dat heeft bijna niemand gespeeld, en stelde ook niets voor. GT1 tot GT6, geen VR, GT7, volledig in VR. Nieuw dus...![]()
Mijn playseat staat opgeborgen want geen plaats om 'm te gebruiken op dit moment, maar zelfs met controller is het een top ervaring. De VR maakt het voor mij helemaal af, het "in" de game/auto zitten... Een stuur/cockpit is beter natuurlijk, maar ook met controller kan je er helemaal in op gaan en van genieten
Mijn punt is dus ook dat GT voor mij persoonlijk gewoon een gesloten hoofdstuk is. Ik heb niet meer de lol van vroeger omdat ik het véél te veel gedaan heb. Wat natuurlijk jammer is, want zo loop ik wel die VR ervaring mis. Ben ook erg zwart/wit in die dingen. Als we gaan racen moet het goed en niet met een controller.
Kun je niet de middelste monitor aansluiten op je PS5 en de tracking assist aanzetten? Zodat die border wordt getoond die de headset als ankerpunt kan gebruiken.Rivanov schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:21:
Iemand tips om de play area goed in te stellen wanneer je de PSVR 2 gebruikt, zittend in een triple monitor simrig? Wat ik nu doe is als volgt:
Yep. Ik ook. Die speel ik nadat ik helemaal 'opgefokt' ben van dat andere tussendoortje Synth Riders.SToRM666 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:47:
Ik vind Puzzling Places nog altijd erg leuk als tussendoortje
Ik wil eerst de the Witcher 3 uitspelen en dan n T300 en stuurstandaard halen voor Gran Turismo sport via de TV en Gran Turismo 7 via de VR2. Speel nl sinds ik de VR2 heb altijd parallel 2 spellen (daarvoor 1voor1).
Ik heb een redelijk kleine ruimte waar mijn playseat midden in staat. Heb de ruimte gewoon staande gescand. Na scannen zelf nog wat weggehaald en toegevoegd. Kan gewoon staande (horizon) spelen als zittende in de playseat zonder iets aan te passen. Meestal zit ik al als ik de ps5 en PSVR aan zet, kijk dan beetje rond en hij herkent altijd de ruimte (die dus ruim om de playseat heen zit). Er is geen reden om aan te geven dat je zittend speelt volgens mij. Pakt ie dan niet automatisch dat ronde speelveld om je heen?Rivanov schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:21:
Ik kwam er ook achter dat het niet uit maakt hoe je hem in stelt, je kunt staand kiezen en vervolgens gewoon gaan zitten bij de meeste games.Roodaap schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:05:
[...]
Ik heb een redelijk kleine ruimte waar mijn playseat midden in staat. Heb de ruimte gewoon staande gescand. Na scannen zelf nog wat weggehaald en toegevoegd. Kan gewoon staande (horizon) spelen als zittende in de playseat zonder iets aan te passen. Meestal zit ik al als ik de ps5 en PSVR aan zet, kijk dan beetje rond en hij herkent altijd de ruimte (die dus ruim om de playseat heen zit). Er is geen reden om aan te geven dat je zittend speelt volgens mij. Pakt ie dan niet automatisch dat ronde speelveld om je heen?
Door staand te kiezen kun je de speelruimte veel groter maken waardoor je niet meer steeds tegen die limieten zit en je dat raster te zien krijgt.
Hier GT7 ook binnen, mijn eerste keer Gran Turismo en gelijk in VR
Heel vermakelijk!
Vind het erg tof (ipv beperkend) dat je echt alles moet gaan vrijspelen/verdienen, daardoor blijf je waarschijnlijk terugkomen.
Inmiddels ook alle demo's gespeeld. Nu maar eens kijken wat ik ga doen... sowieso een "grotere" singleplayer (SS: C1 en RE:Village heb ik liggen) en maar eens nadenken over wat kortere experiences voor tussendoor (naast GT7).
Thumper heb ik gekocht voor 5 euro en tot nu toe half uurtje geprobeerd, kwam er nog niet echt lekker in.
Weet niet of die Rythm games iets voor me zijn, maar als ik er eentje koop dan zal het wss Pistol Whip zijn. Ik vind het namelijk enorm gaaf om met blasters rond te schieten in Star Wars. Pavlov moet er eigenlijk ook gewoon komen...
Dit is voor mij ook gelijk het grootste nadeel: geen refund opties en beperkte demo's... Song in the Smoke is bijv. totaal niks voor mij kwam ik achter, gelukkig via de demo, en niet na 30 euro uitgegeven te hebben.
Vind het erg tof (ipv beperkend) dat je echt alles moet gaan vrijspelen/verdienen, daardoor blijf je waarschijnlijk terugkomen.
Inmiddels ook alle demo's gespeeld. Nu maar eens kijken wat ik ga doen... sowieso een "grotere" singleplayer (SS: C1 en RE:Village heb ik liggen) en maar eens nadenken over wat kortere experiences voor tussendoor (naast GT7).
Thumper heb ik gekocht voor 5 euro en tot nu toe half uurtje geprobeerd, kwam er nog niet echt lekker in.
Weet niet of die Rythm games iets voor me zijn, maar als ik er eentje koop dan zal het wss Pistol Whip zijn. Ik vind het namelijk enorm gaaf om met blasters rond te schieten in Star Wars. Pavlov moet er eigenlijk ook gewoon komen...
Dit is voor mij ook gelijk het grootste nadeel: geen refund opties en beperkte demo's... Song in the Smoke is bijv. totaal niks voor mij kwam ik achter, gelukkig via de demo, en niet na 30 euro uitgegeven te hebben.
Mijn sim-rig staat buiten mijn play area.Rivanov schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:21:
Iemand tips om de play area goed in te stellen wanneer je de PSVR 2 gebruikt, zittend in een triple monitor simrig?
Ik ga er simpelweg in zitten en dan komt er een pop-up dat ik buiten de play area zit.
Vervolgens kies ik voor de optie "Zittend spelen" een play area.
Dan krijg ik gewoon een tijdelijke cirkel om mij heen.
De advanced tracking staat aan op mijn main monitor.
Werkt voor mij prima in ieder geval
Dat heb ik ook. Maar omdat m'n sidemonitors dan zwart zijn, lijkt dat niet lekker te gaan.yinx84 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:35:
[...]
Kun je niet de middelste monitor aansluiten op je PS5 en de tracking assist aanzetten? Zodat die border wordt getoond die de headset als ankerpunt kan gebruiken.
Zo doe ik dat ook. En in eerste instantie lijkt die cirkel ook groot genoeg te zijn, maar tijdens de game kom ik aan de zijkant vrij snel "out of area".DaWaN schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:50:
[...]
Mijn sim-rig staat buiten mijn play area.
Ik ga er simpelweg in zitten en dan komt er een pop-up dat ik buiten de play area zit.
Vervolgens kies ik voor de optie "Zittend spelen" een play area.
Dan krijg ik gewoon een tijdelijke cirkel om mij heen.
De advanced tracking staat aan op mijn main monitor.
Werkt voor mij prima in ieder geval
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gewoon staande een ruime area om de rig heen tekenen, eventueel door objecten heen (je zit immers toch) en die gebruiken. Zitten of staan maakt niet uit.Rivanov schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:29:
[...]
Dat heb ik ook. Maar omdat m'n sidemonitors dan zwart zijn, lijkt dat niet lekker te gaan.
[...]
Zo doe ik dat ook. En in eerste instantie lijkt die cirkel ook groot genoeg te zijn, maar tijdens de game kom ik aan de zijkant vrij snel "out of area".
Klopt. Zo doe ik het ook al sinds release.Roodaap schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:47:
[...]
Gewoon staande een ruime area om de rig heen tekenen, eventueel door objecten heen (je zit immers toch) en die gebruiken. Zitten of staan maakt niet uit.
Maar op één of andere manier lijkt dat toch niet lekker te werken met al die schermen om mij heen.
Enfin, zal het vanavond of in het weekend nog wel eens proberen.
Heb je de mogelijkheid de schermen wat van je af te plaatsen? Ik vermoed dat de tracking niet zo goed werkt als je dicht op de schermen zit.Rivanov schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:59:
[...]
Klopt. Zo doe ik het ook al sinds release.
Maar op één of andere manier lijkt dat toch niet lekker te werken met al die schermen om mij heen.
In mijn rig kan ik mijn scherm wat verder weg zetten met één handeling en dat doe ik altijd als ik in VR ga racen.
Dat denk ik inderdaad ook ja, mijn scherm in mijn rig zit aan een arm aan de muur die alle kanten op kan.DaWaN schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:57:
[...]
Heb je de mogelijkheid de schermen wat van je af te plaatsen? Ik vermoed dat de tracking niet zo goed werkt als je dicht op de schermen zit.
In mijn rig kan ik mijn scherm wat verder weg zetten met één handeling en dat doe ik altijd als ik in VR ga racen.
Als de TV recht achter mijn wheelbase hangt en dus best dichtbij zit heb ik ook problemen met de tracking in GT7, als ik de TV naar achter tegen de muur zet en iets omhoog doe zodat ook het stuur niet meer voor het beeld zit, werkt de tracking echt veel beter!
Nope. Schermen zitten aan de Unified Triple Monitor mount vast. Die kan ik niet verplaatsen.DaWaN schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:57:
[...]
Heb je de mogelijkheid de schermen wat van je af te plaatsen? Ik vermoed dat de tracking niet zo goed werkt als je dicht op de schermen zit.
![]() | ![]() |
Hoe gaat het bij jullie met Pavlov?
Net weer even kort gespeeld. Ik kom offline bij zowel Zombie waves als degene met human bots echt max 3 minuten ver op Easy haha.
Daarna even online gespeeld. TTT kennelijk, maar had niet door hoe het precies werkte. Los van dat er dus 2? van de 10 traitors waren, maar wat als ik de verkeerde neer schiet b.v. ?
Degene die pavlov spelen, welke gamemode doen jullie ?
Net weer even kort gespeeld. Ik kom offline bij zowel Zombie waves als degene met human bots echt max 3 minuten ver op Easy haha.
Daarna even online gespeeld. TTT kennelijk, maar had niet door hoe het precies werkte. Los van dat er dus 2? van de 10 traitors waren, maar wat als ik de verkeerde neer schiet b.v. ?
Degene die pavlov spelen, welke gamemode doen jullie ?
Is het bij jullie ook zo dat buiten de stapt in het midden (zeg ongeveer 25% van het totale beeld) het beeld naar buiten toe alleen maar waziger wordt?
Ik merk bv als ik de eerste Horizon game speel op cinema met het beeld op een klein formaat ingesteld dat het sowieso gewoon verlies van details geeft in de verte die ik op mn oude fullHD TV gewoon op 2.5 m wel zie.
Ik heb alle tips gevolgd en de headset zo optimaal mogelijk opgezet. Maar beter dan dit krijg ik het niet. Ervaren anderen dit ook zo?
Ik merk bv als ik de eerste Horizon game speel op cinema met het beeld op een klein formaat ingesteld dat het sowieso gewoon verlies van details geeft in de verte die ik op mn oude fullHD TV gewoon op 2.5 m wel zie.
Ik heb alle tips gevolgd en de headset zo optimaal mogelijk opgezet. Maar beter dan dit krijg ik het niet. Ervaren anderen dit ook zo?
Wat je zou kunnen doen, en misschien gaat dit alweer een beetje ver, maar dat is een soort van referentie borden over je monitoren kunnen hangen.Rivanov schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:09:
[...]
Nope. Schermen zitten aan de Unified Triple Monitor mount vast. Die kan ik niet verplaatsen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Als je even allerlei verschillende figuurjes qua vorm en grootte in zwart wit uitprint, op karton plakt en vervolgens deze kartonnen borden over je monitoren hangt, dan heeft de psvr2 een goed referentie kader. Je zou dit even makkelijk kunnen maken met Visio of PowerPoint bijvoorbeeld.
Ik zou dan gewoon voor de seated optie kiezen.
Als de schermen uitstaan/zwart zijn en grotendeels het beeld van de inside out tracking cameras vullen, dan is er geen enkele referentie en krijg je dus problemen.
Hopelijk heb je er iets aan.
Edit
Zoiets dus:
:strip_exif()/f/image/PmCqzAff04dAmCfJA8uLoD44.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Bowen_HAFX op 01-04-2023 09:49 ]
Every magical journey begins with a single step
Mooie setup.Rivanov schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:09:
[...]
Nope. Schermen zitten aan de Unified Triple Monitor mount vast. Die kan ik niet verplaatsen.
[Afbeelding] [Afbeelding]