Is er recent al iets 'nieuw' verschenen in de store? Na een aantal recente 'miskopen' wegens toch niet helemaal mijn ding/geen annuleringsbeleid zoals steam, voornamelijk RE8 en TWD, heb ik een beetje een rem gezet op nieuwe games kopen.
Maar dat is volledig mijn fout, gewoon niet mijn type game.
Laatst nog die drum game gekocht (goed voor een paar nummertjes). En verder vooral GT7 voor de weinige momenten dat ik me kan motiveren om de VR op te zetten. In principe ben ik nog steeds erg tevreden, al was het maar voornamelijk voor GT7.
Maar ik hoop dat er binnenkort nog wat aankondigingen zijn. Beat saber zou leuk zijn.
Ik hoop dat VR ontwikkelaars eindelijk eens een richting kiezen die verenigbaar is met het medium. De meeste gamers willen geen uren in die bril doorbrengen. Maar VR games op dit moment zijn ofwel ultra budget/cheap ogende tech demo's. Ofwel een enkele triple (1) AAA mooi afgewerkte game die veel te lang is (COTM)
Er moet meer nadruk liggen op heel erg korte, maar wel adembenemende en indrukwekkende VR experiences. Geen vijf jaar ontwikkeltijd, maar korte impactvolle tech demo's met een snelle turnover, een leuke ervaring (attractie) voor de gamer en een gezond businessmodel voor de developer.
En dan denk ik vooral aan sim-achtige physics gebaseerde games wat GT7 in pure essentie eigenlijk ook is, en dingen als pistol whip en synth rider.
Vooral sim games zijn redelijk goed VR te maken. Twee camerastandpunten renderen in je sandbox, beetje oppoetsen en je bent er.
Maar goed, developers zijn altijd geobsedeerd door 'zo veel mogelijk willen bieden', wat uiteindelijk een mooi aanbod, kwaliteit, en variatie in de weg staat.
En de meeste gamers zijn er ook schuldig aan, want die willen 'zoveel mogelijk uren voor hun 'hard verdiende centen'... (ik kan die calimero-uitspraak bijna niet meer zien of horen

)