Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrPieper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Pfff, ik heb nu last van het beeld dat heel lichtjes steeds beweegt met alles van links naar rechts en beneden naar boven.. Ook gewoon in het hoofdscherm van playstation.. oftwewel staat niet volledig stil zoals het hoort.. Dit merk ik ook enorm met spelen.. Hebben meerdere mensen hier last van ? Weet iemand wat dit kan zijn?

[ Voor 49% gewijzigd door DrPieper op 01-04-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Had ik toevallig deze week ook een keer. Kon het niet verklaren. Was wel weg na reboot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:04
kaos001 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:22:
Hebben jullie nog steeds zoveel plezier als bij de release? Zo ja/nee, waarom wel/niet? Welke games?
Ben oprecht geïnteresseerd namelijk. :)

(ik droom erevan dat ik een PS VR2 koop, dus moet ergens een teken aan de wand zijn ofzo :7)
Jep, door dat ding ben ik weer veel meer aan het gamen, dat was de laatste jaren vooral racen, en met GT7 ben ik nog lang niet klaar. Zo ontzettend goed en het kost naast bakken tijd (heerlijk die regen vandaag:) ook bakken extra poen. Mn racerig was al te groot en had z'n eigen kamertje verdiend, dus een 2e T300 gekocht en op mn oude wheelstand gezet - toevallig ook uit de PS3 tijd - heel leuk maar de standaardpedalen toch maar vervangen door veel betere (T-lcm) die weer niet lekker op de wheelstand passen, dus daar komt een nextlevel 2.0 voor in de plaats, die tzt ook weer uitgebreid kan worden enz enz.

Heerlijk verslavend, dan gaat bij mij de rem eraf. GT7 heeft net een nieuwe update gehad, o.a. de physics zijn (imo) erg verbeterd met een sterkere en vooral veel gedetailleerdere FFB. Dus ja, de PSVR2 en hetzelfde bedrag voor al die extra's is het mij nu zeker waard, ik heb in al die jaren racen nog nooit zoveel lol gehad.

Edit: stijlfoutjes, en na twee en half uur Albert Park heb ik er weer zin in zeg, Gr. 1 endurace in die Japanse open wheeler met halo, dat voelt al behoorlijk F1.

[ Voor 9% gewijzigd door VonBraunschweig op 02-04-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
DrPieper schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:50:
Pfff, ik heb nu last van het beeld dat heel lichtjes steeds beweegt met alles van links naar rechts en beneden naar boven.. Ook gewoon in het hoofdscherm van playstation.. oftwewel staat niet volledig stil zoals het hoort.. Dit merk ik ook enorm met spelen.. Hebben meerdere mensen hier last van ? Weet iemand wat dit kan zijn?
Had ik ook. Was inmiddels wat donkerder geworden in de kamer, lampen aan loste het bij mij op. Heb ook het idee dat het eerder gebeurt als ik mijn tv aan heb (ondanks de randen rond het scherm) dan met de tv uit. Maar dat kan ook nog toeval zijn (dat het die keren dat het gebeurde mijn tv aan stond).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Roodaap schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:14:
[...]

Had ik ook. Was inmiddels wat donkerder geworden in de kamer, lampen aan loste het bij mij op. Heb ook het idee dat het eerder gebeurt als ik mijn tv aan heb (ondanks de randen rond het scherm) dan met de tv uit. Maar dat kan ook nog toeval zijn (dat het die keren dat het gebeurde mijn tv aan stond).
Ik heb in mijn woonkamer aan de rechterkant een kale egale muur, merkte dat wanneer ik naar rechts keek soms de tracking niet helemaal goed ging. Heb nu op die muur een paar stukjes zwart plakband geplakt en het heeft zeker geholpen! Wordt tijd dat ik iets aan die muur ga hangen... Mijn mancave (wat in mijn geval mijn hele huis is) kan wel wat versiering gebruiken 😂

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Laatst online: 10-09 21:45
Woensdag rond 14.00 heb ik de PSVR2 besteld. Tot op de dag van vandaag nog steeds geen verzendbevestiging ontvangen. Normaal was levering in 2 dagen met express-zending maar dus nog niets binnen.
Vrijdag met Sony chat contact gehad maar kon me ook weinig vertellen buiten het ticket een niveau hoger escaleren. pff. Had toch liever dat Sony ook via retailers hier ging. Dan had ik dit weekend kunnen spelen. Hopelijk tegen volgend weekend wel binnen.

Bij de PSVR1 had ik bij spellen met veel beweging vaak last van duizeligheid. Iron Man VR was zeer lastig. Maar op een gegeven moment (na een week) kon ik wel sessies van 15 minuten aan. Ik denk ook dat beeldkwaliteit niet hielp omdat het vrij blurry was. Gelukkig is dat nu een stuk beter maar kan niet wachten om mijn VR legs te trainen. Doelstelling is 30min Pavlov zonder problemen.

Games waarin je stilstaat zoals Beat Saber of met Teleport optie waren nooit een probleem. Jammer dat Beat Saber nog niet uit is.
Kalder schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:28:
[...]

Ik heb in mijn woonkamer aan de rechterkant een kale egale muur, merkte dat wanneer ik naar rechts keek soms de tracking niet helemaal goed ging. Heb nu op die muur een paar stukjes zwart plakband geplakt en het heeft zeker geholpen! Wordt tijd dat ik iets aan die muur ga hangen... Mijn mancave (wat in mijn geval mijn hele huis is) kan wel wat versiering gebruiken 😂
Interessant. Achter mij heb ik eigenlijk niets hangen. Bank is wel lang en er staan ook 2 speakers wat hoger aan de uiteindes dus misschien helpt dat wel. Links bank met daarachter gordijnen. Rechts is het open met genoeg meubels en andere zaken. Lijkt me voldoende voor inside out tracking.

[ Voor 58% gewijzigd door Elazz op 02-04-2023 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Kalder schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:28:
[...]

Haha jij ook al van die kale muren in huis, hier nog zo een met een mancave die het gehele huis beslaat :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:27:
[...]

Haha jij ook al van die kale muren in huis, hier nog zo een met een mancave die het gehele huis beslaat :X
Hier en daar hangt wel wat aan mijn muren, maar heb nog wel wat ruimte op de muren om wat moois aan te hangen :) probleem is dat wat ik mooi vind om aan de muur te hangen meestal niet overeen komt met de goedkope kunstwerkjes die je bij de Ikea voor een habbekrats mee neemt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:51:
[...]

Hier en daar hangt wel wat aan mijn muren, maar heb nog wel wat ruimte op de muren om wat moois aan te hangen :) probleem is dat wat ik mooi vind om aan de muur te hangen meestal niet overeen komt met de goedkope kunstwerkjes die je bij de Ikea voor een habbekrats mee neemt 😅
Haha same! kost al gauw bedragen met een paar nullen, dan maar een keer replicas ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Verzendbevestiging ontvangen. Denk dat express - standaard zending hetzelfde wordt behandeld als ik ook zo reviews lees van direct.playstation.com
Nu is het wel grappig dat op het moment ik een bericht kreeg van support via mail het binnen 10 minuten werd geregeld.

Support proces is AI chat (uitleg en info geven) --> human chat (uitleg en info geven, controle of ze iets kunnen zien, vervolgens forward naar echte support) --> human support mail (oplossing of verduidelijking vraag) --> juiste afdeling support en werk van ticket. Dit proces lijkt relatief vlot binnen kantooruren want als ik weekend nie mee tel was er binnen een halve dag een oplossing. Maar ze stoppen om 18:00 en niets op zaterdag / zondag.

Hoe dan ook verwacht ik deze morgen. Ben benieuwd. Zal van het weekend beginnen aan een review die ik continue ga bijwerken met ervaringen van nieuwe games. Heb zelf enkel nog GT7 (hopelijk niet te snel misselijk). Zal ook Star Wars en Synth Riders spelen (ter opwarming).

VR legs goed trainen en vervolgens Pavlov en RE8 spelen. Volgende maand haal ik Creed (had ik ook op PSVR) dus dan zal dat een leuke vergelijking zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Elazz op 03-04-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Elazz schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:19:
Verzendbevestiging ontvangen. Denk dat express - standaard zending hetzelfde wordt behandeld als ik ook zo reviews lees van direct.playstation.com
Nu is het wel grappig dat op het moment ik een bericht kreeg van support via mail het binnen 10 minuten werd geregeld.

Support proces is AI chat (uitleg en info geven) --> human chat (uitleg en info geven, controle of ze iets kunnen zien, vervolgens forward naar echte support) --> human support mail (oplossing of verduidelijking vraag) --> juiste afdeling support en werk van ticket. Dit proces lijkt relatief vlot binnen kantooruren want als ik weekend nie mee tel was er binnen een halve dag een oplossing. Maar ze stoppen om 18:00 en niets op zaterdag / zondag.

Hoe dan ook verwacht ik deze morgen. Ben benieuwd. Zal van het weekend beginnen aan een review die ik continue ga bijwerken met ervaringen van nieuwe games. Heb zelf enkel nog GT7 (hopelijk niet te snel misselijk). Zal ook Star Wars en Synth Riders spelen (ter opwarming).

VR legs goed trainen en vervolgens Pavlov en RE8 spelen. Volgende maand haal ik Creed (had ik ook op PSVR) dus dan zal dat een leuke vergelijking zijn.
Wel even je geld terugvragen voor de niet express shipping al gaat het maar om een symbolisch bedrag, en nooit meer in de express scam van Direct trappen.... ze zouden die optie echt eens moeten weghalen het komt eigenlijk gewoon neer op ordinaire diefstal en false advertising van een dienst die ze niet verlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 09:01
Vanmiddag voor het eerst Pavlov gedaan. Toch wel een aantal keer flink moeten lachen. Het concept van FPS toch weer volledig opnieuw uitgevonden. Waar je voorheen op een knopje klikt voor een reload, ben je nu aan het kloten en in de volle stress aan het proberen om een reload voor elkaar te krijgen :D .

Het feit dat 'mouse sensitivity' ook niets meer uitmaakt is ergens ook heerlijk, en een knopje voor bukken bestaat ook niet, gewoon zelf op de grond hurken.

Game mode waarbij je een soort Among Us speelt is ook vermakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
Waarom doen tweakers , gamekings en gamer.nl eigenlijk geen VR reviews? een beetje vreemd voor game outlets de Amerikaanse outlets doen ze wel.

Had wel een Saints & sinners review verwacht bv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Elazz schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:57:

Games waarin je stilstaat zoals Beat Saber of met Teleport optie waren nooit een probleem. Jammer dat Beat Saber nog niet uit is.
Ik kan je van harte Synth Riders aanraden, als je Beat Saber leuk vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Elazz schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:19:

Tip in GT7: Gebruik eerst banen met nauwelijks hoogteverschillen, zoals bijvoorbeeld Sardegna Road en niet meteen de Nordschleife pakken. Niet te snelle auto pakken. Liefst een open auto of als het een gesloten auto is, geen raamband. Dit vernauwt je blik en maakt de kans op motion sickness groter. Bij de start en na een pitstop naar voren blijven kijken totdat je in VR zit, anders is je centering verkeerd. Voor de rest veel plezier. Ik vind VR meer toevoegen dan een stuur en pedalen. Beide is natuurlijk nog beter. :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
thunder8 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:27:
[...]

Tip in GT7: Gebruik eerst banen met nauwelijks hoogteverschillen, zoals bijvoorbeeld Sardegna Road en niet meteen de Nordschleife pakken. Niet te snelle auto pakken. Liefst een open auto of als het een gesloten auto is, geen raamband. Dit vernauwt je blik en maakt de kans op motion sickness groter. Bij de start en na een pitstop naar voren blijven kijken totdat je in VR zit, anders is je centering verkeerd. Voor de rest veel plezier. Ik vind VR meer toevoegen dan een stuur en pedalen. Beide is natuurlijk nog beter. :P
Ik voelde vooral het effect van te hard 'doorhangende' wagens, links/rechts. Dus standaard auto's met standaard ophanging die fel doorhangen. Het verschil tussen de oriëntatie van de horizon en hoe je zelf (stil) zit, deed me in m'n eerste sessies wel wat kriebelen in de buik, zeg maar. En erg lang hoef ik daarna ook niet meer door te rijden.

Nu gaat het beter, en merk ik er weinig meer van.

Die corkscrew op laguna seca is zelfs zonder VR legs niet echt misselijkmakend. Meer een pretpark/rollercoaster vibe. Maar dat continue hellen van de horizon deed het 'm bij mij.

Dus inderdaad, vlakke baan, hard afgeveerd, en gaan. Open dak, waarom niet, maar daar had ik er geen enkele van denk ik. Je kan wel die music challenges doen, daar zit een cabrio tussen. Of die 'missions'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 14:32
thunder8 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:27:
[...]

Goede tips en onthoud ik als ik ook GT7 in VR2 ga spelen.

Verder wil ik ook racestuur halen maar ondanks dat men mij hier in deze thread heeft overtuigd dat de Trustmaster T300 RS beter is dan de Logitech G29 lees ik op uitvoering: Thrustmaster T300 RS GT Zwart dat ook de T300 luidruchtig kan zijn en verder plastic aanvoelt. Is dit herkenbaar of zijn de reviews te negatief?

Is aanname correct dat de T300 lekker gevoelig reageert op miniscule bewegingen naar links of rechts waardoor auto ook direct naar links of rechts gaat (dus niet zoals vroeger dat auto pas reageerde als stuur meer dan 90 graden was gedraaid)?

En weet iemand betaalbare loadcell pedalen die geschikt zijn voor de T300?

PS: Vooralsnog wil ik voor de T300 gaan, vanuitgaande dat de reviews n te kritisch beeld geven....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ruben26 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:15:
[...]

Verder wil ik ook racestuur halen maar ondanks dat men mij hier in deze thread heeft overtuigd dat de Trustmaster T300 RS beter is dan de Logitech G29 lees ik op uitvoering: Thrustmaster T300 RS GT Zwart dat ook de T300 luidruchtig kan zijn en verder plastic aanvoelt. Is dit herkenbaar of zijn de reviews te negatief?

Is aanname correct dat de T300 lekker gevoelig reageert op miniscule bewegingen naar links of rechts waardoor auto ook direct naar links of rechts gaat (dus niet zoals vroeger dat auto pas reageerde als stuur meer dan 90 graden was gedraaid)?

PS: Vooralsnog wil ik voor de T300 gaan, vanuitgaande dat de reviews n te kritisch beeld geven....
Ik heb verder geen ervaring met de T300, daar kan ik dan ook niet verder op ingaan. Maar de G29 die gear driven is, die maakt toch wel een takkeherrie als die los gaat qua feedback. De T300 is volgens mij belt driven, dus het meeste geluid daar zal mogelijk alleen de fan zijn, dat is vaak beter te doen dan het geklak van die gears. Ik heb zelf Fanatec. Eerste de CSL Elite +, die fan hoorde je heel zachtjes af en toe. Nu een GT DD Pro en die is compleet stil.

De benodigde stuuruitslag kan je vaak instellen. Des te kleiner de getallen ingame, des te heftiger reageert het stuur op jouw bewegingen. Ik heb met een F1 stuur op mijn Fanatec base de uitslag op slechts 280 graden staan, zodat ik max uitslag heb, zonder te hoeven overpakken. Dat is dan ook weer heel persoonlijk.

Loadcell pedalen T300, geen idee, daar kan je beter vragen over stellen in het juiste topic: Racesturen, servo's en pedalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Amos_x schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:14:
[...]

Ik voelde vooral het effect van te hard 'doorhangende' wagens, links/rechts. Dus standaard auto's met standaard ophanging die fel doorhangen. Het verschil tussen de oriëntatie van de horizon en hoe je zelf (stil) zit, deed me in m'n eerste sessies wel wat kriebelen in de buik, zeg maar. En erg lang hoef ik daarna ook niet meer door te rijden.

Nu gaat het beter, en merk ik er weinig meer van.

Die corkscrew op laguna seca is zelfs zonder VR legs niet echt misselijkmakend. Meer een pretpark/rollercoaster vibe. Maar dat continue hellen van de horizon deed het 'm bij mij.

Dus inderdaad, vlakke baan, hard afgeveerd, en gaan. Open dak, waarom niet, maar daar had ik er geen enkele van denk ik. Je kan wel die music challenges doen, daar zit een cabrio tussen. Of die 'missions'.
Die helling zou je mogelijk kunnen tackelen door je hoofd wat te kantelen, zodat de horizon weer gelijk loopt. ;) Denk dat daar ook veel problemen mee voorkomen kunnen worden. Denk ook dat veel mensen vergeten dat je met VR meer je hoofd moet bewegen, zoals je in het echt ook zou doen. We zijn allemaal door de TV geconditioneerd om ons hoofd zoveel mogelijk recht te houden, om het noodzakelijke beeld te zien. En laat dat nu juist met VR een issue kunnen worden qua motion sickness. Altijd kijken naar de plek waar je naar toe wil. Door de bocht kijken, niet naar de kerb blijven staren. Maar ben geen expert, dus kan er naast zitten qua mening.

Ik merk nog wel wat "buikgevoel" bij bepaalde circuits, vooral als het hard naar beneden en naar boven gaat. Lago Maggiore naar die enorm laag liggende hairpin is net een rollercoaster. Nordschleife is ook leuk voor even. Mooiste met VR is dat nu pas ziet hoe erg het naar boven en beneden gaat. Dat heb je in 2d gewoon niet door. Als je in Spa tegen Eau Rouge aan kijkt in real life, lijkt het echt een muur van asfalt dat bijna verticaal naar boven lijkt te gaan. Dat zie je op TV gewoon niet terug. Met VR kom je daar wel een stuk dichter bij de werkelijkheid. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

NightShadow22 schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:01:
Waarom doen tweakers , gamekings en gamer.nl eigenlijk geen VR reviews? een beetje vreemd voor game outlets de Amerikaanse outlets doen ze wel.

Had wel een Saints & sinners review verwacht bv.
Bij Tweakers omdat ze een gebrek aan capaciteit hebben. Ze hebben nu alleen @Tweakjur voor de game reviews volgens mij. Als je in je eentje alle nieuwe games moet reviewen dat is echt niet te doen. Dus ze maken nu keuzes. Wel de bril reviewen maar de games even laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:33:
[...]

Bij Tweakers omdat ze een gebrek aan capaciteit hebben. Ze hebben nu alleen @Tweakjur voor de game reviews volgens mij. Als je in je eentje alle nieuwe games moet reviewen dat is echt niet te doen. Dus ze maken nu keuzes. Wel de bril reviewen maar de games even laten voor wat het is.
Ik snap het dat wist ik niet, worden anders wel heel erg intense dagen voor @Tweakjur idd😅

[ Voor 19% gewijzigd door NightShadow22 op 04-04-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Er zijn ook (nog) maar een beperkt aantal mensen met een VR2 headset wat het reviewen van deze games ook niet snel interessant voor websites zal maken.

Deze VR2 headset stormt af op een grote flop 1. Door het gebrek aan goede games en 2. Door de PSVR2 exclusief te blijven verkopen via hun website met een ongekend slechte klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
schumi1986 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:17:
Er zijn ook (nog) maar een beperkt aantal mensen met een VR2 headset wat het reviewen van deze games ook niet snel interessant voor websites zal maken.

Deze VR2 headset stormt af op een grote flop 1. Door het gebrek aan goede games en 2. Door de PSVR2 exclusief te blijven verkopen via hun website met een ongekend slechte klantenservice.
Ik weet nog een heel snel kanaal om aan PSVR 2 te komen. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Rivanov schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:26:
[...]

De PSVR heeft jou iig een hele mooie simrig opgeleverd om lekker 2D verder te racen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
schumi1986 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:38:
[...]

De PSVR heeft jou iig een hele mooie simrig opgeleverd om lekker 2D verder te racen :p
Met een hogere FOV. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amos_x

En eigenlijk heb ik daar geen probleem mee. Jammer voor wie andere ervaringen zocht/wou, maar PSVR2 staat voor mij bijna gelijk aan een GT7 accessoire. Zoals een racewheel. Een "600 euro kostende game" zou je kunnen zeggen.

En dat is voor mij prima want GT7 is een ongezien ervaring in VR, misschien wel 1 van de beste triple AAA ervaringen in VR naast HL Alyx. Want wat stelt de rest van mainstream VR voor in de consumer space? Wat lokaal draaiende budget games in een underpowered Quest 2? En de enthousiastelingen die VR flightsim spelen op PC.

Dus, GT7 is zowat de enige bereikbare, eenvoudige triple AAA ervaring op de markt. Voor PC VR moet je eerst de PC bij elkaar zien te krijgen. Prijs? Zelfbouw?? En een hoop gedoe met alles configureren.

Met de PS5 ga je mediamarkt binnen, koop je een PS5, en (hopelijk) binnenkort wel een PSVR2. 1 kabel inpluggen en klaar ben je Barrier to entry = 10x minder hoog.

TLDR, GT7 hebben we al. De PSVR2 ook. Dat nemen ze ons niet meer af. Dus zolang de hardware blijft werken zal het me worst wezen als het een flop wordt. Mijn 'ervaring' is 'binnen'. Alle andere software op dit moment beschouw ik als een leuke extra.

Enkel nog beat saber, en dan ben ik 100% tevreden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Amos_x schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:15:
[...]

En eigenlijk heb ik daar geen probleem mee. Jammer voor wie andere ervaringen zocht/wou, maar PSVR2 staat voor mij bijna gelijk aan een GT7 accessoire. Zoals een racewheel. Een "600 euro kostende game" zou je kunnen zeggen.

En dat is voor mij prima want GT7 is een ongezien ervaring in VR, misschien wel 1 van de beste triple AAA ervaringen in VR naast HL Alyx. Want wat stelt de rest van mainstream VR voor in de consumer space? Wat lokaal draaiende budget games in een underpowered Quest 2? En de enthousiastelingen die VR flightsim spelen op PC.

Dus, GT7 is zowat de enige bereikbare, eenvoudige triple AAA ervaring op de markt. Voor PC VR moet je eerst de PC bij elkaar zien te krijgen. Prijs? Zelfbouw?? En een hoop gedoe met alles configureren.

Met de PS5 ga je mediamarkt binnen, koop je een PS5, en (hopelijk) binnenkort wel een PSVR2. 1 kabel inpluggen en klaar ben je Barrier to entry = 10x minder hoog.

TLDR, GT7 hebben we al. De PSVR2 ook. Dat nemen ze ons niet meer af. Dus zolang de hardware blijft werken zal het me worst wezen als het een flop wordt. Mijn 'ervaring' is 'binnen'. Alle andere software op dit moment beschouw ik als een leuke extra.

In alle opzichten is het ook voor een tevreden gebruiker zoals jou geen goed vooruitzicht als dit een flop zou worden, of je moet over 10 jaar nog rondjes willen rijden in GT7 terwijl GT9 al op de deur klopt.

Ook voor mij zijn enkel racegames genoeg om een PSVR2 te kopen, de headset kost immers een schijntje t.o.v mijn simrig maar dan moet er wel meer als enkel GT7 en F123? Beschikbaar komen. Want hoe leuk Arcade racers zoals GT7 en F123 ook zijn, uiteindelijk verlang ik toch naar echte sim racegames om met een bezweet en voldaan gevoel na een paar uur uit mijn stoel te stappen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
schumi1986 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:17:
[...]

In alle opzichten is het ook voor een tevreden gebruiker zoals jou geen goed vooruitzicht als dit een flop zou worden, of je moet over 10 jaar nog rondjes willen rijden in GT7 terwijl GT9 al op de deur klopt.

Ook voor mij zijn enkel racegames genoeg om een PSVR2 te kopen, de headset kost immers een schijntje t.o.v mijn simrig maar dan moet er wel meer als enkel GT7 en F123? Beschikbaar komen. Want hoe leuk Arcade racers zoals GT7 en F123 ook zijn, uiteindelijk verlang ik toch naar echte sim racegames om met een bezweet en voldaan gevoel na een paar uur uit mijn stoel te stappen :)
Eens, ik zou het ook jammer vinden als dit de laatste VR headset van PlayStation zou zijn, hoewel ze hem theoretisch wel ook gewoon op een eventuele PS6 zouden kunnen ondersteunen en ervoor zorgen dat je er ook PS6 games op kan spelen, vraag is alleen of PlayStation genoeg winst eruit kan halen zodat ze niet compleet de stekker eruit trekken, denk dat ze wel verwacht hadden dat er meer animo voor was, hopelijk komt dat vanzelf zodra er een paar echt gave AAA games voor komen en ze hem wat goedkoper kunnen aanbieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik vind GT7 ook geweldig icm de PS VR2 maar ik vind dat niet de enige AAA game op de PS VR2. Ik vind Horizon Call of the Mountain toch ook zeker een AAA game. En Kayak VR is visueel ook heel mooi.

Ik heb op het moment (nog) niet veel tijd gehad om te (VR) gamen maar als ik hem gebruik vind ik die 2 games toch echt geweldig om te doen.

En er komen ook nog wel wat andere top VR games aan voor de PS VR2. Behemoth ziet er iig heel vet uit. En ik verwacht straks toch ook wel een F1 game voor de PS VR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kalder schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:11:
[...]

De game ziet er zo eenvoudig uit in de promotie filmpjes dat ik enorm verbaasd ben dat het niet gewoon (zonder trucjes) 120fps is... Moet toch makkelijk kunnen met zo'n game als C Smash
Vandaag is er een update uit die van de C-Smash demo in elk geval een native 90fps game maakt, ipv 60fps reprojection. Ga hem van het weekend eens proberen, lijkt me dat het een veel betere ervaring biedt nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

Met dat deel over direct ben ik het helemaal eens. Maar kwa games vind ik COTM , RE8 & Saints & Sinners toch echt wel triple A games en heel unieke ervaringen. Het is ook nog vroeg in de lifecycle van de headset he ik bedoel mn PS5 vond ik aan het begin ook maar teleurstellend maar 2023 begint toch echt volop goed na 2 jaar het beestje in huis te hebben..... De Series X daarintegen hapt toch echt stof. En wat je zegt over de reviews ben ik het oneens bij marketing en iets tofs maken hoort gewoon een rough start en zo word VR natuurlijk nooit wat we willen dat het word als de outlets er geen eens aandacht aan besteden terwijl het toch grote potentie heeft!

Het is geen denderend commercieel succes inderdaad en het blijft een niche maar er gaan denk ik nog wel wat mooie titels uitkomen uiteindelijk...... ben nu bezig met RE4 en die Vr mode moet toch wel een waar spektakel worden want flat is het al insane!. Mocht je gelijk hebben vind ik het wel heel jammer ik wacht voor mijn definitieve oordeel de komende zomer af en de grote state of play word daar niks bijzonders aangekondigd dan begin ik mij inderdaad toch ook zorgen te maken en te twijfelen over mn aankoop maar voor nu heeft Sony nog mijn voordeel van de twijfel met deze omdat de tech gewoon rete goed is !. Vanwaar eigenlijk deze change of heart? ik dacht eerder te vernemen dat je toch best blij met je headset was?

[ Voor 10% gewijzigd door NightShadow22 op 04-04-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Jesp_J schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:54:
Ik vind GT7 ook geweldig icm de PS VR2 maar ik vind dat niet de enige AAA game op de PS VR2. Ik vind Horizon Call of the Mountain toch ook zeker een AAA game. En Kayak VR is visueel ook heel mooi.

Ik heb op het moment (nog) niet veel tijd gehad om te (VR) gamen maar als ik hem gebruik vind ik die 2 games toch echt geweldig om te doen.

En er komen ook nog wel wat andere top VR games aan voor de PS VR2. Behemoth ziet er iig heel vet uit. En ik verwacht straks toch ook wel een F1 game voor de PS VR2.
Ja maar Kayak is niet echt een game, meer een soort van experience / virtual vacation gewoon om even te relaxen.

Behemoth ben ik ook zeer hyped over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Rivanov schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:26:
[...]

Je hebt m toch niet weer weggedaan? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
NightShadow22 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:05:
[...]

Je hebt m toch niet weer weggedaan? :o
Zie V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Nuff said hehe, Maarja ik begrijp je wel als je hem alleen maar voor GT7 gebruikt en het al niet zo lekker werkte in combi met je rig en de 3 schermen ivm de tracking.

[ Voor 34% gewijzigd door NightShadow22 op 04-04-2023 20:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Zowel hier als op budgetgaming valt het op dat er een paar zijn die de Psvr2 nu al een flop vinden.
Uitermate grappig als je bedenkt dat het toestel pas een maand uit is en de userbase van de PS5 allesbehalve groot te noemen is. Wat mij betreft, rekening houdend met die zaken vind ik het juist beter meevallen dan verwacht. De eerste PSVR kon een veel grotere userbase aanspreken en verkocht desondanks slechts evengoed zijn eerste maand.

Dat sommigen hun verwachtingen tegenvallen kan ik nog begrijpen, maar het negativisme echt niet.

Ikzelf ben uitermate tevreden en heb sinds lang niet meer zo veel gegamed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Ekfad schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:44:
Zowel hier als op budgetgaming valt het op dat er een paar zijn die de Psvr2 nu al een flop vinden.
Uitermate grappig als je bedenkt dat het toestel pas een maand uit is en de userbase van de PS5 allesbehalve groot te noemen is. Wat mij betreft, rekening houdend met die zaken vind ik het juist beter meevallen dan verwacht. De eerste PSVR kon een veel grotere userbase aanspreken en verkocht desondanks slechts evengoed zijn eerste maand.

Dat sommigen hun verwachtingen tegenvallen kan ik nog begrijpen, maar het negativisme echt niet.

dus dit....ik vind het ook op muiterij uitkomen beestje staat pas in het begin van zn lifecycle en zoals iedere console product etc heeft het gewoon tijd nodig en het starters aanbod vind ik toch echt wel heel goed gedaan.

Alleen COTM,RE8 en Saints & Sinners (GT7 weet ik niks over racen intresseerd mij weinig maar lijkt me op deze manier dan wel heel tof )maken het al waard het is een volwaardige attractie on demand gewoon zo poef in je huiskamer en het beestje heeft veel potentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:44:

Jup. Dat had ik ook eerder vermeld in een vorige post van mij. Het gerucht gaat dat ze er de eerste maand bijna 300.000 hebben verkocht. En dat is maar via 1 kanaal. (PlayStation direct) Terwijl de eerste bril 915.000 stuks verkocht heeft in 5 maanden tijd en die was via elke retailer te krijgen.

En door het nieuwsbericht van Bloomberg (geschreven door een anti Sony journalist) denken mensen ineens dat het een flop is. Misschien moet iedereen niet teveel uitgaan van geruchten in de markt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:48:
[...]

Jup. Dat had ik ook eerder vermeld in een vorige post van mij. Het gerucht gaat dat ze er de eerste maand bijna 300.000 hebben verkocht. En dat is maar via 1 kanaal. (PlayStation direct) Terwijl de eerste bril 915.000 stuks verkocht heeft in 5 maanden tijd en die was via elke retailer te krijgen.

En door het nieuwsbericht van Bloomberg (geschreven door een anti Sony journalist) denken mensen ineens dat het een flop is. Misschien moet iedereen niet teveel uitgaan van geruchten in de markt....
Die hater zit er elke keer naast, is gewoon pure fraude op geen een feit gebaseerd zijn artikelen gewoon een thrill seeker en een clout chaser.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

NightShadow22 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:05:
[...]

Die hater zit er elke keer naast, is gewoon pure fraude op geen een feit gebaseerd zijn artikelen gewoon een thrill seeker en een clout chaser.
Precies, na zijn vorige bericht heeft Sony ook direct een statement geplaatst. Echt bizar dat hij nog steeds artikelen voor Bloomberg mag schrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 23:07:
[...]

Precies, na zijn vorige bericht heeft Sony ook direct een statement geplaatst. Echt bizar dat hij nog steeds artikelen voor Bloomberg mag schrijven.
Vind het ook bizar en Sony reageerd echt niet zomaar daar hebben ze totaal geen reden voor alleen als het uitkomt op puure leugens en waanzin zoals hij zijn artikelen presenteert

Wss een MS shill :+. Ik zou ook boos zijn als ik alleen een Series X had staan , de enige reden waarom dat bakbeest hier nog staat zijn Hellblade 2, Perfect Dark,Avowed,Fable,Starfield en Stalker 2 als ze ooit hun beloftes gaan nakomen maar verder wat een scam is dat gamepass is gewoon een samenraping van alles wat mediocre is bij mekaar ze hebben zelfs Team Ninja zo ver gekregen om hun ziel te verkopen en het misbaksel wat zigzelf Wo Long noemt uit te brengen. Meer exlusieve controllers dan games hebben ze daar bij MS

Ik hoop ook ten zeerste dat de deal word geblokkeerd zou heel slecht nieuws zijn voor de innovatie in de wereld van games, Sony is nog de enige die triple A single player based story driven experiences brengt en dat is zeer belangrijk......Sinds Fortnite & COD ging het helemaal bergaf met gaming en de kwaliteit ervan alleen Sony kan dat redden.

[ Voor 49% gewijzigd door NightShadow22 op 05-04-2023 20:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elazz
Heb mijn ps vr2 binnen. En moest toch maar om middernacht opzetten. Had ik beter niet gedaan na een lange dag en flink gesport :p

Hoe dan ook lijkt Star Wars wel geinig. Heb de demo gespeeld maar door onoplettendheid geen idee wat ik moest doen. Stond ik daar maar naast die gast met 6 ogen. Uiteindelijk bar verlaten en wapens gevonden. Een simpele shooter was voldoende. Heb geen verhaal nodig want wil vooral spelen in VR in plaats van wachten.

Even smooth locomotion ingeschakeld en daar begon het :p in ieder geval is het een stuk beter als op ps vr2 dus denk wel dat ik eraan ga kunnen winnen. Ben niet misselijk geworden maar het voelde ook niet aangenaam. Dat is al beter dan op de eerste Vr headset. Zal mijn VR legs gaan trainen.

Synth riders maar gekocht. Deze ga ik leuk vinden. Jammer dat mijn benen me vertelden te gaan zitten. Zal van het weekend meer spelen.

Visueel is het veel beter. Neem wel je tijd om de headset goed op te zetten en let goed op de instructies. Was eerst blurry maar na wat finetunen was tekst lekker scherp. Niet zo scherp als op een 4K tv maar één generatie verschil met andere headsets. Op alle vlakken beter dan de ps Vr.

Unboxing en setup heeft een kwartier max geduurd.

Zal het een succes zijn. Dat hangt af van de games. Voorlopig goed maar er moet meer bijkomen natuurlijk. Als ze op zijn minst upgrades van de bestaande library snel kunnen pushen zal dat al fijn zijn. Er zijn genoeg games die goed waren maar wegens resolutie, graphics en controls het niet altijd fijn was. Dat is allemaal opgelost met de vr2.

Nu maar slapen en zien welke games ik ga moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43
Elazz schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:33:
Even smooth locomotion ingeschakeld en daar begon het :p in ieder geval is het een stuk beter als op ps vr2 dus denk wel dat ik eraan ga kunnen winnen. Ben niet misselijk geworden maar het voelde ook niet aangenaam. Dat is al beter dan op de eerste Vr headset. Zal mijn VR legs gaan trainen.
Haha, ja als je Star Wars zonder hulpmiddelen als eerste speelt terwijl je al moe bent kan dat wel een aanslag zijn ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 09:20
Omdat er een soort lijmvlek op mijn lens zat (in het hoekje, eerder niet opgemerkt) heb ik de bril retour gedaan.

Maandagmiddag door UPS opgehaald bij de aflever locatie, vanochtend rond 07:00 uur verwerkt en geld retour. Keurig!

Meteen een nieuwe besteld en dit keer inclusief COTM!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 07:41
[...]

Zelf heb ik twee weken terug de T300 RS GT gekocht in combinatie met de Thrustmaster T-LCM Loadcell Pedalen.

Eigenlijk zonder enige kennis van zaken maar wel na het lezen van de ervaringen hier op dit forum.
Er lijkt een consensus te zijn dat de T300 beter is dan de G29 en dat was voor mij de reden om voor de T300 RS GT te gaan. Deze is zowat de middenweg qua kwaliteit en betaalbaarheid.

Na 2 weken heb ik nog geen spijt.
Zo luidruchtig vind ik het stuur eigenlijk niet (zoals aangegeven in sommige reviews), en als het al wat lawaai maakt dan heb ik er mij nog niet aan gestoord: de audio van de game overtreft dit (ik speel zonder headset). Ik ben een leren stuur gewoon in mijn echte wagen, de T300 heeft dit niet. Zou leuk zijn geweest mocht dit wel zo zijn, ik begrijp de commentaren die zeggen dat het wat plastiek is, maar eerlijk gezegd, ook hier heb ik me er nog niet aan gestoord.

Omdat er ook consensus lijkt te bestaan dat de loadcell pedalen beter zijn dan degene die standaard bij de T300 worden geleverd heb ik ze er direct bij gekocht. Ook hier geen spijt. Deze pedalen geven het gevoel van echte pedalen zoals ik ze gewoon ben. Momenteel 189 euro bij Amazon, wat me betaalbaar lijkt.

GT7 spelen met stuur (en psvr2) is zo anders als gewoon op een plat scherm met controller. Ik ben niet echt een racer qua games (laatste GT was nog tentijde van PS2), maar nu met die bril en het stuur vind ik het zeker de moeite.
GT7 stond eigenlijk niet op de planning toen ik mijn psvr2 aanschafte, maar gaandeweg toch overtuigd bij het volgen van dit forum. Inderdaad, tweakers is schadelijk voor de portemonnee :+
Ach ja, we leven maar 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 14:01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Je zou nog een leren stuurhoes kunnen overwegen.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 14:32
fre_ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:40:
[...]

Zelf heb ik twee weken terug de T300 RS GT gekocht in combinatie met de Thrustmaster T-LCM Loadcell Pedalen.

Eigenlijk zonder enige kennis van zaken maar wel na het lezen van de ervaringen hier op dit forum.
Er lijkt een consensus te zijn dat de T300 beter is dan de G29 en dat was voor mij de reden om voor de T300 RS GT te gaan. Deze is zowat de middenweg qua kwaliteit en betaalbaarheid.

Na 2 weken heb ik nog geen spijt.
Zo luidruchtig vind ik het stuur eigenlijk niet (zoals aangegeven in sommige reviews), en als het al wat lawaai maakt dan heb ik er mij nog niet aan gestoord: de audio van de game overtreft dit (ik speel zonder headset). Ik ben een leren stuur gewoon in mijn echte wagen, de T300 heeft dit niet. Zou leuk zijn geweest mocht dit wel zo zijn, ik begrijp de commentaren die zeggen dat het wat plastiek is, maar eerlijk gezegd, ook hier heb ik me er nog niet aan gestoord.

Omdat er ook consensus lijkt te bestaan dat de loadcell pedalen beter zijn dan degene die standaard bij de T300 worden geleverd heb ik ze er direct bij gekocht. Ook hier geen spijt. Deze pedalen geven het gevoel van echte pedalen zoals ik ze gewoon ben. Momenteel 189 euro bij Amazon, wat me betaalbaar lijkt.

GT7 spelen met stuur (en psvr2) is zo anders als gewoon op een plat scherm met controller. Ik ben niet echt een racer qua games (laatste GT was nog tentijde van PS2), maar nu met die bril en het stuur vind ik het zeker de moeite.
GT7 stond eigenlijk niet op de planning toen ik mijn psvr2 aanschafte, maar gaandeweg toch overtuigd bij het volgen van dit forum. Inderdaad, tweakers is schadelijk voor de portemonnee :+
Ach ja, we leven maar 1 keer.
Toevallig gisteren beiden op mijn wishlist gezet bij amazon.nl en denk er nog maandje over na. Waarschijnlijk neem ik dezelfde gok die jij al gemaakt hebt. Dank voor je gedeelde ervaring. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De nieuwe No Man's Sky update heeft de VR beeldkwaliteit sterk verbeterd:
VR Improvements:
> MOVABLE WRIST PROJECTORS
> The high-tech projector interfaces for accessing menus in VR can now be grabbed and moved, allowing full custom control over their position. Reattach the wrist projectors to any location around your hand or Multi-Tool.
>
> **Introduced a significant improvement to image quality in PSVR2.**
>
> Fixed an issue that caused visual glitches in particle rendering in VR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonBraunschweig
[...]

Ik heb al jaren een T300 voor voornamelijk DiRT Rally op PS4 met een beamer, heerlijk scheuren. Dat ding bevalt me zo goed dat ik voor de PS5 in de woonkamer nu een 2e heb gekocht. Het stuur en de motor voelen zeker niet als plastic aan, en draaien is sturen dus geen enkele deadzone. De standaardpedalen zijn niet best, maar het stuur zelf wel. Goede grip, goede buttonindeling (belangrijk in VR) en prima metalen shifters op het stuur.

Vooral als rallyfan is-ie interressant door de uitbreidingsmogelijkheden, bv van Sparco, officiele producent van racegear met 1:1 replica's zoals een groot rallystuur en een echt hele goede schakelbak, de Sparco mod+. In sequential mode op de DIN connector van de T300 aansluiten en rammen maar, dat ding is er gemaakt voor. Geen klikjes maar een keiharde metalen klonk, bijzonder goed voor een consolestuur.

En loadcelpedalen, de T-lcm pedalenset van Thrustmaster zelf. Alleen het rempedaal heeft een loadcell, maar gas en koppeling voelen ook lekker stevig met een goede weerstand. Nu ik vooral GT7 speel in de snellere bakken heb ik de pedalensets omgewisseld, de standaardpedalen van de T300 dat ging bij mij niet meer - vooral omdat ik die T-lcm pedalen gewend ben. Het voelde direct stukken beter maar ik heb nog niet geprobeerd iets te veranderen voor GT7.

Ten slotte: hij kan luidruchtig worden na lang gebruik, maar alleen de fan en tijdens het racen niet hoorbaar. Als ik even stop dan blaast-ie nog even door, niets mis mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Amos_x schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:15:
[...]

Precies dit. Ik kocht de 1e PSVR na 1 jaar voor 249 euro vooral in de hoop WipEout in VR te kunnen spelen en ik doe dat nog steeds - de laatste weken wat minder natuurlijk. De game was perfect geport, gewoon niets op aan te merken als WipEout fan sinds de PS1.

De 2e PSVR bestelde ik wel direct, GT7 kocht ik pas nadat bekend werd dat deze bij launch volledig in VR te spelen is - en weer zo goed, GT7 in VR (met stuur uiteraard) is helemaal te gek, Polyphony nailed it wat mij betreft.

Dus ja, een soort speciale accessoire voor net die game. Men koopt ze voor boerderijsimulators, waarom niet voor racesimulators. Ik heb nog een Hotas 4, dus met Aces of Thunder, Project Wingman en hopelijk Ace Combat volledig in VR vind ik het wel best.

Ok, en een nieuwe MotorStorm. En F1 2023. Ik verwacht nog genoeg goede games maar ben nu met GT7 eigenlijk al dik tevreden. Zo leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
VonBraunschweig schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:19:
[...]

Ten slotte: hij kan luidruchtig worden na lang gebruik, maar alleen de fan en tijdens het racen niet hoorbaar. Als ik even stop dan blaast-ie nog even door, niets mis mee.
Tijdens echt racen hoor je ook wel wat mechanische geluiden vermoed ik, dus dat mag geen probleem zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:58
Ik heb nooit race games gespeeld, maar sinds ik de PSVR2 heb speel ik eigenlijk niets anders dan GT7 (met een oude T300 en een oude race stoel), het spel is ook gewoon leuk nu en het is echt tof om een race te rijden in een dikke gt3 op Spa bijvoorbeeld.

Ik hoop dat er ook een goed rally spel naar de PSVR2 komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 12:12
Ruben26 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:57:
[...]

Toevallig gisteren beiden op mijn wishlist gezet bij amazon.nl en denk er nog maandje over na. Waarschijnlijk neem ik dezelfde gok die jij al gemaakt hebt. Dank voor je gedeelde ervaring. (y)
Bij Coolblue (andere sites ook?) Kan je gewoon de t300 testen 30 dagen en binnen die tijd retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-09 17:04
Bij Eneba heb je nu een 50 euro network card voor 42,90 euro. Toch weer 7,10 euro extra.
Heb Walking Dead Saints & Sinnders ervan gekocht. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Mastergo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:19:
Bij Eneba heb je nu een 50 euro network card voor 42,90 euro. Toch weer 7,10 euro extra.
Heb Walking Dead Saints & Sinnders ervan gekocht. Ben benieuwd.
Vage site. Ik gooi zo'n 50 euro PSN tegoed in m'n winkelmandje. Volgens de store 16% korting en kom je op 42 euro rond. Zit hij in je mandje, heb je opeens servicekosten zodat hij 53 euro nogwat kost. Jaja. Goeie deal boys. :P

Oh, als ik daarna die MYSTERYEGG code toepas wordt hij maar liefst 49,75. Nou nou! Die site zit zo brak in elkaar dat ik daar geen kwartje winst ga proberen te pakken. Knudde! }:O

[ Voor 15% gewijzigd door spaceboy op 06-04-2023 16:11 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
spaceboy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:08:
[...]

Vage site. Ik gooi zo'n 50 euro PSN tegoed in m'n winkelmandje. Volgens de store 16% korting en kom je op 42 euro rond. Zit hij in je mandje, heb je opeens servicekosten zodat hij 53 euro nogwat kost. Jaja. Goeie deal boys. :P

Oh, als ik daarna die MYSTERYEGG code toepas wordt hij maar liefst 49,75. Nou nou! Die site zit zo brak in elkaar dat ik daar geen kwartje winst ga proberen te pakken. Knudde! }:O
Is niet waar, die site is super maak ik al jaren gebruik van voor codes als de Series X weer eens aanmag scheelt een hoop met de latijns amerikaanse keys.

Alleen maar hulde voor Eneba nog nooit problemen meegehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
spaceboy schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:08:
[...]

Vreemd heb 42,90 betaald voor 50 euro tegoed. Geen idee waar het bij jou mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Mastergo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:48:
[...]

Vreemd heb 42,90 betaald voor 50 euro tegoed. Geen idee waar het bij jou mis gaat?
Mss even kijken of hij niet de verkeerde aanbieder heeft gekozen, dat stuk is wel veranderd recentelijk omdat je van die betaalde promoties hebt en de rest daar dan onder komt te staan in de keuzes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
martijn k. schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:34:
Ik heb nooit race games gespeeld, maar sinds ik de PSVR2 heb speel ik eigenlijk niets anders dan GT7 (met een oude T300 en een oude race stoel), het spel is ook gewoon leuk nu en het is echt tof om een race te rijden in een dikke gt3 op Spa bijvoorbeeld.
GT7 blijft heel dik in VR ja. Ik heb zojuist m'n eerste online race in GR3 gewonnen (Sport mode) met een Porsche 911 RSR. :D Heerlijke wagen trouwens :)

Eerst een kwartiertje kwalificeren. Toen de race begon had ik mezelf tot mijn verbazing als eerste gekwalificeerd. De kwalificatierondjes behoeften voor m'n gevoel nog wat verbetering, maar uiteindelijk op 0.050 1e geworden.

De eerste 2 rondjes waren nog best spannend, want de nummer 2 was redelijk in m'n nek aan het hijgen. Daarna kon ik mezelf van hem losweken en liep mijn voorsprong rondje na rondje uit. Na 12 rondes en de laatste 2 op een ronde gezet te hebben kwam ik als eerste over de streep. En ik moet zeggen, met redelijk klamme handjes :+

Ik merkte aan mezelf dat ik halverwege de match in een soort flow / trance kwam. Bij het aanrijden van de bocht in de diepte kijken waar ik heen moest, en na het uitrijden van de bocht langzaam m'n hoofd richting het rechte stuk buigen. Klinkt wat zweverig, maar de bochten regen zich aaneen, en ik voelde me een beetje als Max die het rondje met Jos reed in de Renault op Spa; zonder de ogen te knipperen een subliem rondje rijden. Het zal in werkelijkheid een stuk minder goed geweest zijn, maar zo voelde het iig wel :P :+
Ik hoop dat er ook een goed rally spel naar de PSVR2 komt...
Ik hoop stiekem dat F1 2023 naar de PSVR2 komt. De Formule 1 wagen in GT7 rijden is echt heel vet. Ik heb alleen ergens wel het gevoel dat GT7 wellicht zelfs nog beter is in VR door de afwisseling van voertuigen en diverse klassen races.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Denman schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 00:01:
Ik hoop stiekem dat F1 2023 naar de PSVR2 komt. De Formule 1 wagen in GT7 rijden is echt heel vet. Ik heb alleen ergens wel het gevoel dat GT7 wellicht zelfs nog beter is in VR door de afwisseling van voertuigen en diverse klassen races.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik neem toch wel aan dat ze de VR2 gaan ondersteunen bij F1 23, op de PC heeft F1 er ook al ondersteuning voor, dus denk dat ze die mode ook wel naar de PS VR2 porten, hopelijk met veel optimalisaties en foveated rendering.
Zou in ieder geval een enorme gemiste kans zijn als ze het niet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 07-04-2023 03:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Ik kan me weer afmelden uit dit topic.. :+
Heb m’n PSVR 2 én PS5 van de hand gedaan.

Het ga jullie goed! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Gisteren Les Mills Bodycombat gekocht nadat ik er aardig wat goede dingen over gelezen had. Synth Riders en Pistol Whip hebben me al aardig wat spierpijn opgeleverd in bepaalde spiergroepen... en aangezien ik regelmatig hardloop dacht ik wel dat ik het wel even zou doen.

Niet dus :+

Ik kan vandaag amper m'n armen optillen na twee "light intensity" work-outs. Het zit wel erg goed in elkaar, want de in-game coaches herinneren je echt heel effectief steeds op je houding en techniekdingetjes tijdens de work-out.

Fitness is echt wel een ligitieme use case voor VR, dat had ik al door na Synth Riders. LM Bodycombat is een mooie, laagdrempelige manier om een paar keer per week een work-out te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Mastergo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:48:
[...]

Ik ben er nog een keer serieus ingedoken. Ik kan een 50 euro PSN kaart nu kopen voor 42 euro. Echter, bij afrekenen komt er wel 3,30 bij aan transactiekosten. Om dat te proberen te omzeilen heb ik zelfs een account aangemaakt (incl. 2FA en de hele shit) maar ook dan, als je geld op je Eneba wallet wilt storten moet je voor 50 euro 3,30 aan transactiekosten betalen. Voor iDeal. Op zich kan ik dus voor 45,30 euro nu 50 euro tegoed kopen. Maar de manier vind ik nog steeds twijfelachtig.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:42
yinx84 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:00:
Gisteren Les Mills Bodycombat gekocht nadat ik er aardig wat goede dingen over gelezen had. Synth Riders en Pistol Whip hebben me al aardig wat spierpijn opgeleverd in bepaalde spiergroepen... en aangezien ik regelmatig hardloop dacht ik wel dat ik het wel even zou doen.

Niet dus :+

Ik kan vandaag amper m'n armen optillen na twee "light intensity" work-outs. Het zit wel erg goed in elkaar, want de in-game coaches herinneren je echt heel effectief steeds op je houding en techniekdingetjes tijdens de work-out.

Fitness is echt wel een ligitieme use case voor VR, dat had ik al door na Synth Riders. LM Bodycombat is een mooie, laagdrempelige manier om een paar keer per week een work-out te doen.
Krijg je niet een ontzettend bezweet hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
edwinvdteems schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:26:
[...]

Krijg je niet een ontzettend bezweet hoofd?
Zeker wel. Maar heb hier gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43
yinx84 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:28:
[...]

Zeker wel. Maar heb hier gelukkig geen last van.
Hmm.. ik vind bij Pistol Whip soms al dat als je genoeg modifiers aan zet (vengeance en bullet hell vooral), dat je het dan al aardig warm kunt krijgen. Ik vind het persoonlijk toch niet heel fijn als de band van de PSVR helemaal nat wordt van de zweet...

Maar wel goed om te zien dat die Les Mills 'game' goed werkt. Het leek me een beetje een gimmick, niet verwacht dat mensen er echt positief over zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Robbaman schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:57:
[...]

Hmm.. ik vind bij Pistol Whip soms al dat als je genoeg modifiers aan zet (vengeance en bullet hell vooral), dat je het dan al aardig warm kunt krijgen. Ik vind het persoonlijk toch niet heel fijn als de band van de PSVR helemaal nat wordt van de zweet...

Maar wel goed om te zien dat die Les Mills 'game' goed werkt. Het leek me een beetje een gimmick, niet verwacht dat mensen er echt positief over zouden zijn.
Ik had nog nooit van Les Mills gehoord voordat ik over de game las op reddit. Ze bieden verschillende pakketten met work-outs (Bodycombat is er èèn van) waarbij ze gebruik maken van standaard kickbox/MMA technieken. Volgens mij is dit hun volledige Bodycombat pakket, maar dan interactief. Je moet ala Beat Saber targets uit de lucht meppen. Dat kan een punch, cross, uppercut etc zijn afhankelijk van welke 'stance' de oefening heeft. Visueel zie je of je je target hard en accuraat genoeg raakt. Als je hun aanwijzingen aanhoudt (buikspieren, bilspieren aanspannen) dan voel je direct dat je effectief bezig bent. Tussendoor moet je ook obstakels ontwijken ala Pistol Whip waardoor je automatisch squat of je linker- en rechter buikspieren aan het werk zet.

Het zal geen vervanging zijn voor personal training of de sportschool, maar voor tussendoor is het erg leuk :)

Edit: hier is de thread die me over de streep trok: https://www.reddit.com/r/...mdts/les_mills_bodycombat

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 07-04-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 07:01:
Ik kan me weer afmelden uit dit topic.. :+
Heb m’n PSVR 2 én PS5 van de hand gedaan.

Het ga jullie goed! ;)
Waarom heb je het zo snel weg gedaan? Als ik vragen mag? Jij leek er zo van te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

yinx84 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:05:
[...]

Ik had nog nooit van Les Mills gehoord voordat ik over de game las op reddit. Ze bieden verschillende pakketten met work-outs (Bodycombat is er èèn van) waarbij ze gebruik maken van standaard kickbox/MMA technieken. Volgens mij is dit hun volledige Bodycombat pakket, maar dan interactief. Je moet ala Beat Saber targets uit de lucht meppen. Dat kan een punch, cross, uppercut etc zijn afhankelijk van welke 'stance' de oefening heeft. Visueel zie je of je je target hard en accuraat genoeg raakt. Als je hun aanwijzingen aanhoudt (buikspieren, bilspieren aanspannen) dan voel je direct dat je effectief bezig bent. Tussendoor moet je ook obstakels ontwijken ala Pistol Whip waardoor je automatisch squat of je linker- en rechter buikspieren aan het werk zet.

Het zal geen vervanging zijn voor personal training of de sportschool, maar voor tussendoor is het erg leuk :)

Edit: hier is de thread die me over de streep trok: https://www.reddit.com/r/...mdts/les_mills_bodycombat
Ik heb een paar jaar Body Combat in de sportschool gedaan en ondanks dat je nergens tegenaan slaat of schopt, is het zeker wel een effectieve trainingsmethode, zeker qua cardio. Destijds wisselden ze met muziek ook de intensiteit tussen de verschillende oefeningen af. Bijna aan het eind zat altijd een hoge snelheid "Muay Thai" track (vaak met hardcore of metal) met heel veel knietjes en ellebogen. Kan mij voorstellen dat dit met VR2 ook goed te doen is. Nadelen van dit soort trainingen zonder begeleiding, is dat je met verkeerd bewegen je blessures kan oplopen. Bijvoorbeeld met stoten je arm overstrekken of met hoekstoten je voeten te veel vastzetten op de grond, waardoor de druk op je knieën te hoog wordt. Daarnaast zweet ik als een otter tijdens trainen en dat lijkt mij icm met een VR-headset niet zo heel erg fijn. Ben ook benieuwd of ze elke 13 weken met een nieuw programma komen qua lessen in VR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
spaceboy schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:08:
[...]

Ik ben er nog een keer serieus ingedoken. Ik kan een 50 euro PSN kaart nu kopen voor 42 euro. Echter, bij afrekenen komt er wel 3,30 bij aan transactiekosten. Om dat te proberen te omzeilen heb ik zelfs een account aangemaakt (incl. 2FA en de hele shit) maar ook dan, als je geld op je Eneba wallet wilt storten moet je voor 50 euro 3,30 aan transactiekosten betalen. Voor iDeal. Op zich kan ik dus voor 45,30 euro nu 50 euro tegoed kopen. Maar de manier vind ik nog steeds twijfelachtig.
Zie dat de prijzen nu ook hoger zijn. Gister was de card 40 euro + 2,90 euro extra kosten.

Begonnen met Walking Dead: Saints & Sinners. Hij is goed!

[ Voor 4% gewijzigd door Mastergo op 07-04-2023 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 10:07:
[...]

Waarom heb je het zo snel weg gedaan? Als ik vragen mag? Jij leek er zo van te genieten.
Sinds ik de complete simrig heb (waar de PSVR2 zelfs de aanleiding toe was) heb ik ‘m niet meer aangeraakt. En ben overgestapt op hoogwaardigere pedalen, die niet op een console werken. En als je eenmaal de spullen hebt waarmee je fatsoenlijk “echte” race sims kunt spelen, dan geniet dat m’n voorkeur t.o.v. die enkele keer GT 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
Elias2020 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:00:
Wat heeft jullie voorkeur bij saints and sinners, staan of zitten als je speelt?

Vandaag twee tenen gebroken (auw). Ga het spel waarschijnlijk 1x spelen dus wil graag de beste ervaring. Als dat staand is zal ik nog even moeten wachten.
Zitten kan prima als je op een stoel zonder leuningen zit zodat jeje wapens kan pakken aan de zijkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
Mastergo schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:44:
[...]

Zitten kan prima als je op een stoel zonder leuningen zit zodat jeje wapens kan pakken aan de zijkant.
Op een bankstel gaat het ook uitstekend, alleen soms als je een beetje ingezakt zit moet je soms door de bank heen grijpen om bij je wapens te kunnen, een andere oplossing is gewoon even rechtop zitten.

Behalve dat ik, wanneer ik lang sta, last krijg op verschillende plekken in mijn lichaam, zal ik ook maar gewoon toegeven dat ik te lui ben om actief te gaan staan bij de games, ik heb nog geen enkele game staand gespeeld :+ , maar heb ook geen games waar je niet kunt bukken met een knopje, dus heb tot op heden nog niet hoeven staan eigenlijk.

Ouderwets gamen doe ik ook niet staand, dus ik heb er 0,0 moeite mee om te zitten, is het misschien minder immersive op die manier? Mogelijk, maar ik stel me gewoon voor dat ik in een lopende robot zit, ik voel mijn VR lichaam toch al niet dus het maakt me ook niet uit dat mijn houding niet overeen komt.

Nou moet ik zeggen het scheelt wel enorm dat je in Saints & Sinners alle voorwerpen op telepathische wijze naar je handen toe kunt stralen. Alleen soms die laag gelegen laatjes kunnen nog weleens lastig te openen zijn, ook schieten ze bij mij vaak ineens weer dicht zodra ik de handgreep los laat...

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 07-04-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:39:
[...]

Op een bankstel gaat het ook uitstekend, alleen soms als je een beetje ingezakt zit moet je soms door de bank heen grijpen om bij je wapens te kunnen, een andere oplossing is gewoon even rechtop zitten.

Behalve dat ik, wanneer ik lang sta, last krijg op verschillende plekken in mijn lichaam, zal ik ook maar gewoon toegeven dat ik te lui ben om actief te gaan staan bij de games, ik heb nog geen enkele game staand gespeeld :+ , maar heb ook geen games waar je niet kunt bukken met een knopje, dus heb tot op heden nog niet hoeven staan eigenlijk.

Ouderwets gamen doe ik ook niet staand, dus ik heb er 0,0 moeite mee om te zitten, is het misschien minder immersive op die manier? Mogelijk, maar ik stel me gewoon voor dat ik in een lopende robot zit, ik voel mijn VR lichaam toch al niet dus het maakt me ook niet uit dat mijn houding niet overeen komt.

Nou moet ik zeggen het scheelt wel enorm dat je in Saints & Sinners alle voorwerpen op telepathische wijze naar je handen toe kunt stralen. Alleen soms die laag gelegen laatjes kunnen nog weleens lastig te openen zijn, ook schieten ze bij mij vaak ineens weer dicht zodra ik de handgreep los laat...
Hoe doe ik dat? ik word zo moe van bukken en sprokkelen ik speel echt helemaal bewegend alsof ik erin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:59:
[...]

Hoe doe ik dat? ik word zo moe van bukken en sprokkelen ik speel echt helemaal bewegend alsof ik erin zit.
Wat je kunt doen is je hand in de richting van een item te houden, zodra je iets kan pakken verschijnt er dan iets van een cirkeltje bij hetgeen je kunt oppakken door op de grijp knop te drukken (L1/R1), weet alleen even niet meer zeker of dat cirkeltje een hulpmiddel was dat je aan kon zetten in de settings, maar als het goed is opent je character zijn hand zodra je naar iets wijst wat je kunt oppakken. Als je dan op de grijp knop drukt zou het automatisch naar je hand moeten vliegen (vanaf beperkte afstand natuurlijk, maar eigenlijk altijd wel genoeg om niet te hoeven bukken)

Dit werkt overigens niet met de deurtjes en lades.

[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 07-04-2023 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:07:
[...]

Wat je kunt doen is je hand in de richting van een item te houden, zodra je iets kan pakken verschijnt er dan iets van een cirkeltje bij hetgeen je kunt oppakken door op de grijp knop te drukken (L1/R1), weet alleen even niet meer zeker of dat cirkeltje een hulpmiddel was dat je aan kon zetten in de settings, maar als het goed is opent je character zijn hand zodra je naar iets wijst wat je kunt oppakken. Als je dan op de grijp knop drukt zou het automatisch naar je hand moeten vliegen (vanaf beperkte afstand natuurlijk, maar eigenlijk altijd wel genoeg om niet te hoeven bukken)

Dit werkt overigens niet met de deurtjes en lades.
Harstikke bedankt! ga ik proberen.

Always dropping knowledge die @Kalder _/-\o_ :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
NightShadow22 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:59:
[...]

Het is wel goed om je te realiseren, dat als er wel een echte zombie invasie komt, je dan dus niet voorbereid bent en het waarschijnlijk niet zult overleven.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:33
Heb eergisteren mijn voorzetlenzen binnen gekregen(wel AliExpress), hier merk ik dat de toegevoegde dikte een belemmering is, het zorgt ervoor dat ik de bril niet sluitend kan dragen en de sweetspot is nu nog iets lastiger te vinden helaas!

Zal dus denk ik toch maar lenzen in moet houden bij het vr’en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Bowen_HAFX schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:41:
[...]

Het is wel goed om je te realiseren, dat als er wel een echte zombie invasie komt, je dan dus niet voorbereid bent en het waarschijnlijk niet zult overleden.
Haha nee ik doelde op het automatisch scavengen van spulletjes ik doe dat allemaal zo heel uitgebreid manual en Kalder legde een manier uit waarop dat wat praktischer gaat hehe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Ik heb er inmiddels een paar uur achterop zitten en ben echt aan het twijfelen om die retour te sturen of niet.
Het is een geweldig apparaat maar free motion games, daar ga ik toch echt voor moeten trainen kwam ik al snel achter. Gisteren op retour knop gedrukt want de hoeveelheid games die ik comfortabel kan spelen is vrij gering. Echter nu weer helemaal aan het twijfelen pff.

Ik heb de Star Wars Demo gespeeld. Hierin kan ik perfect teleport gebruiken zonder last te hebben van iets. Het ziet er niet super uit maar het speelt wel lekker weg. Ik blijf maar denken hoe leuk het was om een blaster in je handen te hebben en met je linkerhand af te koelen. De feedback in de controller en triggers heb ik nog nooit zo realistisch gevoeld. Zelfs de VR arena's waar je een plastic geweer moet gebruiken voelt minder realistisch. Verder is interactie met je items zeer goed. Het voelt zo natuurlijk. Het spel kost 50 euro en is ongeveer 4u lang. Dan ben ik er in 1 weekend doorheen. Moest het 2x zo lang zijn was ik er al minder over aan het denken.

Synth Riders gekocht. Eerste indruk was niet fijn. In tegenstelling tot Beat Saber waar enkel de voorwerpen naar je toe vliegen beweegt hier de volledige omgeving naar je toe. Dit triggerde mijn balansorganen. Heb 1 song gespeeld en het daarbij gelaten. Gisteren maar opnieuw geprobeerd en voelde eigenlijk een stuk beter. Ik speelde veel meer levels en een glimlach verscheen op mijn gezicht. De beweging van de omgeving wende ik namelijk vrij snel aan tot ik het eigenlijk niet door had --> Er ontstond een sprankel hoop.

Van C-smash is er ook een demo. Ook dit viel mee (heb zo'n 20min gespeeld). Registratie was goed. Links en rechts bewegen doe je met de analog sticks. Er viel me iets op. Zowat een derde van het scherm wordt gevignet bij het bewegen. Ineens een stuk minder last maar nog wel een gevoel dat er iets niet klopt. Ook hier zag ik wel potentieel in om er niets van te voelen. Jammer dat vignetting niet instant waardoor de eerste halve seconde het een beetje verwarrend is. Misschien dat er settings zijn voor alle locomotion games. Dat zou denk ik al veel helpen. In beweging veel vignetting en een minder 3D effect. Bij stilstaan terug volledig beeld.

De echte uitdaging kwam met GT7. Zonder het voelen van G-krachten had ik al een slechte ervaring gehad met een racesetup. Maar misschien is het VR+controller beter. Fiat 500 race --> Ideaal om mee te starten. Tot mijn verbazing zit ik in een Porsche 911 en race ik tegen kleine wagentjes (geen wagenrestricties en had niet goed opgelet). Als dit maar goed eindigt. 1 lap op geringe snelheid en het was tijd om te stoppen. Ik was niet misselijk. Ook niet super. Ook hier dus potentieel. De game ziet er geweldig uit. Niet zo scherp als op TV maar grafisch veel beter dan al die andere games. Het interieur zag er uitstekend uit en oriëntatie op de baan is naar mijn mening veel beter dan in 2D.

Het probleem zit er echter in de prijs. 650 euro (met oplader) is veel geld. Niet dat ik het niet kan missen maar vind het zonde gezien de tijd die ik moet steken om eerst volledig gewend te zijn. Tegelijkertijd wil ik tussendoor ook gewoon lekker spelen en is de vraag of ik niet beter moet wachten tot later dit jaar of volgend jaar zodat zowel games als apparaat goedkoper zijn? Het aanbod voor mij is ook karig (teleport movement). Het liefst zag ik een demo van iedere game maar dat is dus niet het geval jammer genoeg om te weten of ik lang of snel eraan kan wennen.

Wat andere zaken mbt de headset.

De field of view is iets hoger maar het lijkt nog steeds also je een helm op hebt. Dit is geen probleem als de games die je speelt leuk zijn. Dan vergeet je het.
Neem je tijd om de headset optimaal in te stellen. De sweetspot is klein maar die is er wel. Goed gekalibreerd en over het algemeen is beeld scherp. Pixels kun je wel zien maar daar moet je nu wel je best voor doen in tegenstelling tot VR1.
Controllers zijn geweldig. Voelt goed aan en naar mijn gevoel ideaal formaat. Zelfs groot. Als je echt grote handen hebt misschien wat minder fijn --> wie weet komt er een alternatief. Batterijduur kan beter maar ben dat probleem niet tegengekomen. Oplaadstation lijkt wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Laatst online: 14-09 08:57
Elazz schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:14:
Ik heb de Star Wars Demo gespeeld. Hierin kan ik perfect teleport gebruiken zonder last te hebben van iets. Het ziet er niet super uit maar het speelt wel lekker weg. Ik blijf maar denken hoe leuk het was om een blaster in je handen te hebben en met je linkerhand af te koelen. De feedback in de controller en triggers heb ik nog nooit zo realistisch gevoeld. Zelfs de VR arena's waar je een plastic geweer moet gebruiken voelt minder realistisch. Verder is interactie met je items zeer goed. Het voelt zo natuurlijk. Het spel kost 50 euro en is ongeveer 4u lang. Dan ben ik er in 1 weekend doorheen. Moest het 2x zo lang zijn was ik er al minder over aan het denken.
Diverse reviews geven een lengte van 10 uur aan voor de campagne. Begreep dat originele spel 3 a 4 uur was, maar met de dlc dit dus veel langer is. DLC campagnes schijnen ook veel beter te zijn dan initiële gedeelte. Heb het spel zelf nog niet, maar ben dit in meerdere reviews tegen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Roodaap schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:42:
[...]

Diverse reviews geven een lengte van 10 uur aan voor de campagne. Begreep dat originele spel 3 a 4 uur was, maar met de dlc dit dus veel langer is. DLC campagnes schijnen ook veel beter te zijn dan initiële gedeelte. Heb het spel zelf nog niet, maar ben dit in meerdere reviews tegen gekomen.
Ah heb inderdaad gekeken naar de Quest versie. Dit zal eerder 10u zijn inderdaad. Dat maakt het dan toch interessant want dan ben ik er eerder een weekend of 2 / 3 mee zoet. In ieder geval zit ik weer terug in het kamp houden. Ik blijf aan de games denken :p Had het al zo netjes ingepakt :p

Ook zojuist gezien dat After the Fall Teleport besturing heeft. Weet iemand of dat goed speelt / werkt? Op steam zie ik wel goede reviews van gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:40
Ik heb de fysieke versie van Star Wars gekocht laatst voor 38 euro.
Heb het nu 3,5 uur gespeeld en 3 missies gedaan. Volgens mij kun je die in 1,5 uur doen, maar ik verken nogal graag om alle geheimen enzo te vinden. Ben ook een aantal keer dood gegaan, speel op normaal.
Ik kan de moeilijkheid ook omlaag zetten maar vind de uitdaging wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Qweridee schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:24:
Heb eergisteren mijn voorzetlenzen binnen gekregen(wel AliExpress), hier merk ik dat de toegevoegde dikte een belemmering is, het zorgt ervoor dat ik de bril niet sluitend kan dragen en de sweetspot is nu nog iets lastiger te vinden helaas!

Zal dus denk ik toch maar lenzen in moet houden bij het vr’en
Je bent niet alleen als het een troost mag wezen. Hier exact dezelfde ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Elazz schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:08:
[...]

Ah heb inderdaad gekeken naar de Quest versie. Dit zal eerder 10u zijn inderdaad. Dat maakt het dan toch interessant want dan ben ik er eerder een weekend of 2 / 3 mee zoet. In ieder geval zit ik weer terug in het kamp houden. Ik blijf aan de games denken :p Had het al zo netjes ingepakt :p

Ook zojuist gezien dat After the Fall Teleport besturing heeft. Weet iemand of dat goed speelt / werkt? Op steam zie ik wel goede reviews van gebruikers.
Ik twijfel ook elke dag.
Heb er nog weinig tijd in zitten. Merk dat ik na een dag werken lekker op de bank wil hangen, Hogwarts uitgespeeld nu Ragnarok aan het spelen en de VR2 echt maar 5 uur aangestaan sinds ik heb 3 weken geleden gehaald heb.

Houden, verkopen, houden, verkopen. Ik wacht nog even 2, 3 maanden tot een Sony state of play. Als daar nog goede games worden aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Workingtitle schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:54:
[...]

Ik twijfel ook elke dag.
Heb er nog weinig tijd in zitten. Merk dat ik na een dag werken lekker op de bank wil hangen, Hogwarts uitgespeeld nu Ragnarok aan het spelen en de VR2 echt maar 5 uur aangestaan sinds ik heb 3 weken geleden gehaald heb.

Houden, verkopen, houden, verkopen. Ik wacht nog even 2, 3 maanden tot een Sony state of play. Als daar nog goede games worden aangekondigd.
Ik merk ook dat ik een drempel over moet om de headset op te zetten, maar wanneer ik hem eenmaal op heb kan ik er wel echt van genieten.
Vooral GT7 blijft fantastisch in VR met een race setup.
Maar inderdaad wanneer ik moe ben, ben ik ook veel minder geneigd om de headset op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Is er een goede manier om de headset met meerdere mensen te gebruiken? Mijn vriendin of vrienden willen het ook eens proberen maar om nou elke keer weer de hele kalibratie door te moeten is ook jammer.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 07:41
Marvin. schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:49:
... om nou elke keer weer de hele kalibratie door te moeten is ook jammer.

Hoe doen jullie dit?
Het zou handig geweest zijn mocht je meerdere profielen kunnen instellen.
Maar eerlijk gezegd, zoveel tijd neemt het niet in beslag om de stand van de lenzen aan te passen...
Via het snelmenu > zichtbaarheid aanpassen.

Als je éénmaal weet op welke stand de lenzen moeten staan voor jouw ogen, of die van je vriendin, is dat rap aangepast.
Bij mij is dat bv. op 5 van de 6 van de streepjes.
Binnen de 10 seconden is dat aangepast.
Ik check het regelmatig omdat ik soms bij het vastnemen van de bril per ongeluk aan die draaiknop ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Marvin. schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:49:
Is er een goede manier om de headset met meerdere mensen te gebruiken? Mijn vriendin of vrienden willen het ook eens proberen maar om nou elke keer weer de hele kalibratie door te moeten is ook jammer.

Hoe doen jullie dit?
Wel eye tracking uitzetten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
Kalder schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:49:
[...]

Ik merk ook dat ik een drempel over moet om de headset op te zetten, maar wanneer ik hem eenmaal op heb kan ik er wel echt van genieten.
Vooral GT7 blijft fantastisch in VR met een race setup.
Maar inderdaad wanneer ik moe ben, ben ik ook veel minder geneigd om de headset op te zetten.
Ja ik snap idd wat je bedoelt met die drempel. Als ik een drukke werkdag heb gehad, heb ik ook niet altijd zin om de VR set op te doen. Want ja, het is toch wel intensiever dan flat gaming. Maar de laatste tijd ga ik dan überhaupt niet meer gamen en blijf ik lekker lui op de bank hangen :+

En als ik het dan toch probeer, dan ben ik op de een of andere manier vrij snel uitgekeken op flat games. Want dan denk ik er aan hoe moddervet Pavlov, Pistol Whip en met name GT7 zijn. Maar eerlijk gezegd kan dat ook komen door een gebrek aan aanbod "goede" non-VR games. Ik heb bijvoorbeeld wel de indruk dat Diablo IV de eerste game gaat zijn die me iets van de PSVR2 kan gaan weghouden. Of dat doet FIFA 23 ook als m'n vaste teamgenoten online zijn voor een paar potten Pro Clubs online. Dan beleef ik daar ook goed plezier aan.

Anderzijds het afgelopen weekend weer geweldig lol gehad met Pavlov in TTT mode. Dus al met al nog 100% blij met mijn PSVR2 :D

Ik ben wel een persoon die van progression / XP houdt, en dat biedt Pavlov helemaal niet. Dus in dat opzicht ben ik wel benieuwd wat Firewall Ultra gaat betekenen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we ook weer uit de wereld halen dat de psvr 2 slecht verkoopt en een flop is:

https://www.tweaktown.com...-psvr1-headset/index.html
Sony's PlayStation VR2 may not be attracting mainstream gamers en masse, but the new headset is actually selling at a more rapid pace than its predecessor.
Overigens gebruikt deze persoon geen nieuwe data, maar gebruikt de data uit het gerucht (300.000 stuks) tegenover de data van de psvr1. En komt tot dezelfde conclusie als wat ik hier al eerder heb aangegeven dat die 300.000 stuks binnen een maand gewoon prima verkopen zijn.

De quest 2 (meest verkochte headset) had 1 miljoen stuks in het eerste kwartaal verkocht.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

PSVR2 tech talk over Horizon COTM met de developers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:12:
Kunnen we ook weer uit de wereld halen dat de psvr 2 slecht verkoopt en een flop is:

https://www.tweaktown.com...-psvr1-headset/index.html

[...]

Overigens gebruikt deze persoon geen nieuwe data, maar gebruikt de data uit het gerucht (300.000 stuks) tegenover de data van de psvr1. En komt tot dezelfde conclusie als wat ik hier al eerder heb aangegeven dat die 300.000 stuks binnen een maand gewoon prima verkopen zijn.

De quest 2 (meest verkochte headset) had 1 miljoen stuks in het eerste kwartaal verkocht.
We zien vanzelf of het voldoet aan Sony haar verwachtingen wanneer er nieuwe games worden gemaakt voor de headset.

Ik had van de week een vriend hier die speelde voor het eerst met de VR.. Kwam redelijk overeen met mijn bevindingen. TWD is een goeie complete game

Hij is fan van Horizon maar vond de game op VR niet leuk. Zelf moet ik zeggen dat het ook eigenlijk een veel te dure tech demo is voor mij.. Dus daar mag Sony zeker nog stappen in maken

Voor de rest na een uur spelen vond die de headset ook niet echt lekker zitten meer op de voorkant.. Dikke streep op ze hoofd :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Is er recent al iets 'nieuw' verschenen in de store? Na een aantal recente 'miskopen' wegens toch niet helemaal mijn ding/geen annuleringsbeleid zoals steam, voornamelijk RE8 en TWD, heb ik een beetje een rem gezet op nieuwe games kopen.

Maar dat is volledig mijn fout, gewoon niet mijn type game.

Laatst nog die drum game gekocht (goed voor een paar nummertjes). En verder vooral GT7 voor de weinige momenten dat ik me kan motiveren om de VR op te zetten. In principe ben ik nog steeds erg tevreden, al was het maar voornamelijk voor GT7.

Maar ik hoop dat er binnenkort nog wat aankondigingen zijn. Beat saber zou leuk zijn.

Ik hoop dat VR ontwikkelaars eindelijk eens een richting kiezen die verenigbaar is met het medium. De meeste gamers willen geen uren in die bril doorbrengen. Maar VR games op dit moment zijn ofwel ultra budget/cheap ogende tech demo's. Ofwel een enkele triple (1) AAA mooi afgewerkte game die veel te lang is (COTM)

Er moet meer nadruk liggen op heel erg korte, maar wel adembenemende en indrukwekkende VR experiences. Geen vijf jaar ontwikkeltijd, maar korte impactvolle tech demo's met een snelle turnover, een leuke ervaring (attractie) voor de gamer en een gezond businessmodel voor de developer.

En dan denk ik vooral aan sim-achtige physics gebaseerde games wat GT7 in pure essentie eigenlijk ook is, en dingen als pistol whip en synth rider.

Vooral sim games zijn redelijk goed VR te maken. Twee camerastandpunten renderen in je sandbox, beetje oppoetsen en je bent er.

Maar goed, developers zijn altijd geobsedeerd door 'zo veel mogelijk willen bieden', wat uiteindelijk een mooi aanbod, kwaliteit, en variatie in de weg staat.

En de meeste gamers zijn er ook schuldig aan, want die willen 'zoveel mogelijk uren voor hun 'hard verdiende centen'... (ik kan die calimero-uitspraak bijna niet meer zien of horen :') :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:42
Amos_x schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:29:
Is er recent al iets 'nieuw' verschenen in de store? Na een aantal recente 'miskopen' wegens toch niet helemaal mijn ding/geen annuleringsbeleid zoals steam, voornamelijk RE8 en TWD, heb ik een beetje een rem gezet op nieuwe games kopen.

Maar dat is volledig mijn fout, gewoon niet mijn type game.

Laatst nog die drum game gekocht (goed voor een paar nummertjes). En verder vooral GT7 voor de weinige momenten dat ik me kan motiveren om de VR op te zetten. In principe ben ik nog steeds erg tevreden, al was het maar voornamelijk voor GT7.

Maar ik hoop dat er binnenkort nog wat aankondigingen zijn. Beat saber zou leuk zijn.

Ik hoop dat VR ontwikkelaars eindelijk eens een richting kiezen die verenigbaar is met het medium. De meeste gamers willen geen uren in die bril doorbrengen. Maar VR games op dit moment zijn ofwel ultra budget/cheap ogende tech demo's. Ofwel een enkele triple (1) AAA mooi afgewerkte game die veel te lang is (COTM)

Er moet meer nadruk liggen op heel erg korte, maar wel adembenemende en indrukwekkende VR experiences. Geen vijf jaar ontwikkeltijd, maar korte impactvolle tech demo's met een snelle turnover, een leuke ervaring (attractie) voor de gamer en een gezond businessmodel voor de developer.

En dan denk ik vooral aan sim-achtige physics gebaseerde games wat GT7 in pure essentie eigenlijk ook is, en dingen als pistol whip en synth rider.

Vooral sim games zijn redelijk goed VR te maken. Twee camerastandpunten renderen in je sandbox, beetje oppoetsen en je bent er.

Maar goed, developers zijn altijd geobsedeerd door 'zo veel mogelijk willen bieden', wat uiteindelijk een mooi aanbod, kwaliteit, en variatie in de weg staat.

En de meeste gamers zijn er ook schuldig aan, want die willen 'zoveel mogelijk uren voor hun 'hard verdiende centen'... (ik kan die calimero-uitspraak bijna niet meer zien of horen :') :r )
Het een sluit het ander niet uit. Studio's maken games die in hun straatje vallen.

Wat ik zelf hoop is dat er meer normale games een VR mode krijgen, zoals bij GT en RE, maar ook Tetris Effect en Rez Infinite (beiden fantastische VR games, voor als je ze nog niet hebt).

Grote games puur voor VR zijn gewoon zeldzaam omdat de afzetmarkt kleiner is, dus financieel een groot risico

Maar voor de rest zitten we nog in de launchfase, dus dan zijn er altijd weinig games. Op de VR1 waren op een gegeven moment meer dan genoeg games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30
-knip- geen v&a, ook geen verwijzingen.

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 11-04-2023 14:33 ]

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Even een korte vraag, maar als je via PlayStation.nl een psvr2 koopt, krijg je dan naast de bestelbevestigingsmail ook een mail met de PDF-factuur van de psvr2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
8x4 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:23:
Even een korte vraag, maar als je via PlayStation.nl een psvr2 koopt, krijg je dan naast de bestelbevestigingsmail ook een mail met de PDF-factuur van de psvr2?
Nee, vond ik ook vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
dglavimans schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:21:
[...]

We zien vanzelf of het voldoet aan Sony haar verwachtingen wanneer er nieuwe games worden gemaakt voor de headset.

Ik had van de week een vriend hier die speelde voor het eerst met de VR.. Kwam redelijk overeen met mijn bevindingen. TWD is een goeie complete game

Hij is fan van Horizon maar vond de game op VR niet leuk. Zelf moet ik zeggen dat het ook eigenlijk een veel te dure tech demo is voor mij.. Dus daar mag Sony zeker nog stappen in maken

Voor de rest na een uur spelen vond die de headset ook niet echt lekker zitten meer op de voorkant.. Dikke streep op ze hoofd :p
Ik snap niet wat mensen hadden verwacht van COTM...... Blijft mijn favoriete game tot nu toe fijne compacte prachtige ervaring leuke 12 uur ingestoken en kwa controls de best of the best dat kan ik van de rest nog niet zeggen.

Vind TWD helemaal geweldig maar het blijft me ziek maken graag meer games met handjes naast het lichaam wapperen om te bewegen en free locomotion.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Al komt er geen enkele game meer uit voor psvr2, ik hou hem, alleen maar voor gt7, de rest is bonus.
Mijn psvr1 doe ik ook niet weg, zelfs niet voor de nieuwprijs, hou ik lekker voor de heb. 😅
Pagina: 1 ... 54 ... 67 Laatste