Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-06 17:45
NightShadow22 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:19:
[...]

Ik snap niet wat mensen hadden verwacht van COTM...... Blijft mijn favoriete game tot nu toe fijne compacte prachtige ervaring leuke 12 uur ingestoken en kwa controls de best of the best dat kan ik van de rest nog niet zeggen.

Vind TWD helemaal geweldig maar het blijft me ziek maken graag meer games met handjes naast het lichaam wapperen om te bewegen en free locomotion.
Ikzelf meer een echte first party effort tegenover de techdemo die het eigenlijk is? Ook niet veel in mij schreeuwt die game op te pakken nu tegenover andere VR games die ik in bezit heb

Bij TWD heb ik geleerd dat ik wel moet staan anders maakt het mij vrij misselijk.. Maar het is gewoon echt leuk om huizen in te sluipen en dingen te scavegen

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04:43
dglavimans schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:41:
[...]

Ikzelf meer een echte first party effort tegenover de techdemo die het eigenlijk is? Ook niet veel in mij schreeuwt die game op te pakken nu tegenover andere VR games die ik in bezit heb

Bij TWD heb ik geleerd dat ik wel moet staan anders maakt het mij vrij misselijk.. Maar het is gewoon echt leuk om huizen in te sluipen en dingen te scavegen
Ieder zn ding inderdaad, Mijn ervaring als echt grote Horizon fan was een dik avontuur met prachtige omgevingen ik ben het ook niet eens met het feit dat mensen zeggen dat het te veel klimmen is etc er zit flink wat actie in en ook het verhaal vond ik tof het had van mij niet echt veel anders gehoeven en vind het persoonlijk wel een volwaardige game.

TWD is echt super tof inderdaad en wel veel completer vind die persoonlijk zelfs toffer dan RE8 en grafisch wel een van de beste mss wel de beste game op de VR2 .

Weet iemand toevallig of Switchback al is gepatched of duurt dat nog wel even?
dglavimans schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:41:
[...]

Call of the mountain is zeker geen tech demo. Het is een volledige game van 10 tot 14 uur. Een tech demo zie ik toch echt als een game die max een uurtje zou duren om de tech te demonstreren. Call of the mountain is zoveel meer dan dat.

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-05 15:32
Twd?
Oh, the walking death 😅😅😅

[Voor 81% gewijzigd door Ton Hasselt op 12-04-2023 17:49]

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:51
Met welke TWD moet ik beginnen? Saint en sinners? Is die ook leuk voor de psvr2?

Every magical journey begins with a single step

• NightShadow22
Bowen_HAFX schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:14:
Met welke TWD moet ik beginnen? Saint en sinners? Is die ook leuk voor de psvr2?
Je hebt part 1 en 2 en ja die zijn super.

Heten allebei Saints & sinners alleen heet deel 2 Retribution

[Voor 12% gewijzigd door NightShadow22 op 12-04-2023 22:00]

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 19:46
Ha allen, mag ik vragen of jullie risico's of bezwaren zien in tweedehands een PS vr2 te kopen? Ik vind de nieuwprijs wat hoog voor de beperkte tijd dat ik ermee zal spelen. Dus tweedehands lijkt mij schappelijker. Alleen ik lees van alles over dode pixels of niet goed kunnen scherpstellen etc. Ook zag ik op Reddit foto's van brillen waar mensen heftig in hadden gezweet. Niet alleen is dat wat ranzig, ook kan dat vocht misschien in het apparaat komen? Daarnaast zal retourneren voor bijvoorbeeld garantie misschien lastiger zijn als je niet zelf de originele koper bent. Strikt genomen gaat de garantie mee over als je tweedehands koopt, maar naar ik begrijp is Sony slecht in communiceren, dus ik zie dit wel fout gaan. Tnx voor jullie reacties alvast.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
Ik heb al bijna 2 weken niet meer met de PSVR2 gespeeld. Binnenkort nog maar eens oppakken, want ik heb nog genoeg om te spelen :p

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PS Access is hands-on gegaan met Firewall Ultra, de eerstvolgende first party game van Sony. Het lijkt me dat de release niet ver weg meer is. Ik denk dat Sony ook wat grotere aankondigingen bewaard voor de aanstaande PS showcase, die volgens een aantal insiders in mei-juni plaats moet gaan vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:34
Ghost babel schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:26:
[...]

Call of the mountain is zeker geen tech demo. Het is een volledige game van 10 tot 14 uur. Een tech demo zie ik toch echt als een game die max een uurtje zou duren om de tech te demonstreren. Call of the mountain is zoveel meer dan dat.
En toch voelt het voor mij als een techdemo, omdat het vooral lijkt te draaien om de VR-tech te demonstreren. Grafisch en handtracking.
Als echte 'game' vind ik het heel licht omdat je vooral aan het klimmen bent en je daar niet echt kan winnen of verliezen. Het is niet spannend op die momenten, er gebeurt niks, als je doodgaat spawn je een seconde terug. Het voelt als opvulling voor de spelmomenten (het schieten met pijl en boog). Maar ook die momenten voelen wat techdemoisch aan omdat ze zo onrails zijn. Puzzles zijn ook enorm simpel (pak object op en leg het ergens anders neer in dezelfde kamer). Dus het komt erop neer dat je geen skill of strategie nodig hebt. Reflexen of brein worden niet op de proef gesteld. Meer een soort walking simulator, je gaat van punt A naar B en kan het niet goed of slecht doen.

Als je niet veel VR ervoor hebt gedaan of een fan bent van Horizon, dan zal het ongetwijfeld wel toffer zijn. Maar ik heb nog nooit een Horizon game gespeeld, ook niet van plan na Call of the Mountain.

[Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 14-04-2023 11:47]

• NightShadow22
BarôZZa schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:47:
[...]

En toch voelt het voor mij als een techdemo, omdat het vooral lijkt te draaien om de VR-tech te demonstreren. Grafisch en handtracking.
Als echte 'game' vind ik het heel licht omdat je vooral aan het klimmen bent en je daar niet echt kan winnen of verliezen. Het is niet spannend op die momenten, er gebeurt niks, als je doodgaat spawn je een seconde terug. Het voelt als opvulling voor de spelmomenten (het schieten met pijl en boog). Maar ook die momenten voelen wat techdemoisch aan omdat ze zo onrails zijn. Puzzles zijn ook enorm simpel (pak object op en leg het ergens anders neer in dezelfde kamer). Dus het komt erop neer dat je geen skill of strategie nodig hebt. Reflexen of brein worden niet op de proef gesteld. Meer een soort walking simulator, je gaat van punt A naar B en kan het niet goed of slecht doen.

Als je niet veel VR ervoor hebt gedaan of een fan bent van Horizon, dan zal het ongetwijfeld wel toffer zijn. Maar ik heb nog nooit een Horizon game gespeeld, ook niet van plan na Call of the Mountain.
Mss omdat je aim assist aan hebt staan, gevechten zijn zeer uitdagend met aim assist off en free locomotion.

Klimmen is soms ook spannend als je onder vuur ligt en wanneer niet een prachtige ervaring met spectaculaire vistas......Puzzlen is saai en haalt het tempo uit games ook bv bij de RE series persoonlijk altijd al een hekel gehad.

Cotm is voor mij een dikke 8.5 / 10..... Dinsdag Burning shores🤤🤤

• NightShadow22
kazuka schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:24:
PS Access is hands-on gegaan met Firewall Ultra, de eerstvolgende first party game van Sony. Het lijkt me dat de release niet ver weg meer is. Ik denk dat Sony ook wat grotere aankondigingen bewaard voor de aanstaande PS showcase, die volgens een aantal insiders in mei-juni plaats moet gaan vinden.

[YouTube: We Played Firewall Ultra And It’s The Ultimate PS VR2 Multiplayer Experience]
Jammer dat het weer alleen mp is net als Pavlov, zou dit graag Pve in een story mode spelen.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 07:04
NightShadow22 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:30:

Cotm is voor mij een dikke 8.5 / 10..... Dinsdag Burning shores🤤🤤
Sorry om dit te melden, maar de release is toch pas woensdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
Mayco schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:42:
[...]

Sorry om dit te melden, maar de release is toch pas woensdag?
Dat is voor mij dinsdag avond om 12 uur haha daarom Di/Wo want om 12 uur is ie beschikbaar :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06 17:57
GT7 is in de aanbieding bij psstore 😁

• MennoE
NOFEAR schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:26:
Ja ik heb hem ook gekocht. Digitaal is een stuk fijner dan dvd vind ik. En met een bon van wissel.nl nog wat korting.

Acties:
  • +1Henk 'm!
NOFEAR schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:26:
Je merkt wel dat PSVR2 de game terug 'hot' maakt. In elk geval willen ze nu even (terecht, geen kritiek) cashen op het succes van die nieuwe game mode en er het maximum uit halen.

Ik heb GT7 vorig jaar ergens op Amazon gekocht voor nog geen 40 euro. Moet het even opzoeken maar staat me iets bij van 39.99 of zo. Op disc. Zo'n beetje de prijs die GT wel heeft na een paar jaar uit te zijn.

Sindsdien heb ik de game nergens, fysiek of in de store, nog gezien aan diepe kortingen. Opnieuw, geen kritiek, wellicht wil Sony ook een beetje af van die verwachtingen als zou elke game na 6 maand voor 15 euro in de budget bak moeten liggen. En die snelle kortingen devalueert wel een beetje de IP's en top games uit top studios. Noem het de nintendo aanpak, waar Mario ook bijna nooit voor diepe kortingen is te krijgen.

Het viel me ook op dat ik vorig jaar Ratchet and Clank voor ps5 nog regelmatig aan 29-35 euro zag (disc) en nu al lang niet meer zo goedkoop gezien.

GT7 is wel duidelijk die 59 euro waard trouwens. Maar ik had het misschien niet gekocht aan die prijs als ik het niet eerst kan kunnen proberen. Het is pas als je het zelf speelt, dat je beseft wat voor hoogstaande Quality game het wel is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-06 21:20
MennoE schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:42:
[...]

Ja ik heb hem ook gekocht. Digitaal is een stuk fijner dan dvd vind ik. En met een bon van wissel.nl nog wat korting.
Op een DVD past maar 4gb hè, dus daar gaan games toch vrijwel niet meer oppassen.

We gebruiken al ruim 10 jaar blu-rays trouwens haha.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Workingtitle schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:37:
[...]

Op een DVD past maar 4gb hè, dus daar gaan games toch vrijwel niet meer oppassen.

Zelfs de PS3 gebruikte al blu rays :+ (dus zeg maar rustig 17 jaar)

[Voor 4% gewijzigd door Kalder op 16-04-2023 17:58]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• NightShadow22
Kalder schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:38:
[...]

Zelfs de PS3 gebruikte al blu rays :+ (dus zeg maar rustig 17 jaar)
:+ :+ :+ Ghehehe

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MennoE
Workingtitle schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:37:
[...]

Haha. Ik dacht dat alleen films op blu-ray gingen. Nu ben ik gelijk ontmaskerd als niet-tweaker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NightShadow22
MennoE schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:27:
[...]

Haha. Ik dacht dat alleen films op blu-ray gingen. Nu ben ik gelijk ontmaskerd als niet-tweaker.
Het zijn allemaal maar grapjes, kan iedereen overkomen een typo :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 14:37
Gisteren op een feestje naar zon VR ruimte geweest waar ze o.a. de htc vive pro gebruikten. Wel leuk om het verschil te merken tussen de verschillende headsets (en hoe goed de psvr2 is). Nu snap ik ook eindelijk waarom mensen de psvr2(2) zo goed vinden zitten want deze waren echt vrij oncomfortabel.

• NightShadow22
RozeDwergbanaan schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:23:
Gisteren op een feestje naar zon VR ruimte geweest waar ze o.a. de htc vive pro gebruikten. Wel leuk om het verschil te merken tussen de verschillende headsets (en hoe goed de psvr2 is). Nu snap ik ook eindelijk waarom mensen de psvr2(2) zo goed vinden zitten want deze waren echt vrij oncomfortabel.
No pun intended maar nog meer oncomfortabel dan de VR2 dus? want die vind ik al niet zo fijn.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
Zijn er hier mensen die Tetris Effect Connected hebben? Ik blijf er erg goed dingen over lezen... schijnt de ultieme 'experience' game te zijn. Maarja, 40 euro is echt wel veel geld voor Tetris...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:34

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

yinx84 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:14:
Zijn er hier mensen die Tetris Effect Connected hebben? Ik blijf er erg goed dingen over lezen... schijnt de ultieme 'experience' game te zijn. Maarja, 40 euro is echt wel veel geld voor Tetris...
Heb ik en vind het erg tof. Disc versie gekocht op Vinted voor een tientje en dan daarna kan je upgraden voor de volledige versie voor nog een tientje.

XSX: Dampeti ——- PS5: roelinhetdoel ——- SW 1420-0062-2265

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
NightShadow22 schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:42:
[...]

No pun intended maar nog meer oncomfortabel dan de VR2 dus? want die vind ik al niet zo fijn.
Ik vond de psvr1 en 2 nooit bijzonder zitten maar deze dingen waren gewoon stukken plastic die tegen je hoofd gedrukt werden met klittenband. Dan is de psvr2 wel echt een verademing.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BarôZZa
yinx84 schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:14:
40 euro is niet veel voor de perfecte game die je eindeloos kan spelen. Muziek visuals, haptics en dergelijke zijn allemaal een stuk intenser dan de meeste games.

Het ligt er ook wel aan hoe goed je bent of wil worden met Tetris. Als je alleen maar bouwt met 1 rij aan de rechterkant open en wacht op het langwerpige blokje, dan zal het snel saai worden. Sommige mensen gebruiken niet eens de hold button. Ga oor combo's(3-4 wide gaps), T-spins, optimale Zone-scores, snel leren stacken etc en je bent wel even zoet.

Tetris is net zoiets als Street Fighter: enorm diep met allerlei technieken, setups etc. Maar als je je er niet in verdiept, dan is het net zoiets als Street Fighter is voor een button masher. De bonus modes zijn ook leuk.

Bron: mezelf, geloof dat ik top 40 wereldwijd stond bij Tetris Effect op de PS4, even #1 op de Oculus Quest 8) .

Op de PSVR2 is het ook erg fijn. Op de PS4 speelde ik het liever op de tv dan in VR, bij de PS5 is de VR versie veel toffer.

[Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 17-04-2023 16:45]

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59

PSN id: NL_SToRM

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:11
wie heeft er al een goede opbergkoffer gekocht voor de vr2? ik wil er ook effe 1 bestellen

• Ton Hasselt
harrybeuker schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:05:
wie heeft er al een goede opbergkoffer gekocht voor de vr2? ik wil er ook effe 1 bestellen
Niet opbergen, spelen en wel nu 😤
harrybeuker schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:05:
Ik ga de witte doos die erbij zat gebruiken, prima opbergdoos, alleen heb ik hem tot op heden nog niet opgeborgen want speel er erg graag GT7 mee :+

• Workingtitle
Kalder schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:04:
[...]

Ik ga de witte doos die erbij zat gebruiken, prima opbergdoos, alleen heb ik hem tot op heden nog niet opgeborgen want speel er erg graag GT7 mee :+
Vind die witte doos ook best een fijne doos. Berg hem hier na het spelen altijd in op.
Laat jij je bril los liggen? Zou toch aanraden hem stofvrij na het spelen op te bergen.
Workingtitle schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:18:
[...]

Vind die witte doos ook best een fijne doos. Berg hem hier na het spelen altijd in op.
Laat jij je bril los liggen? Zou toch aanraden hem stofvrij na het spelen op te bergen.
Nee, hij ligt in de simulator, af en toe een doekje er overheen als hij stoffig wordt, heb geen zin om hem iedere dag in en uit te moeten pakken.

Kalder schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:04:
[...]

Idem hier. Wou eerst ook een 'shell' of hardcase (koop ik eigenlijk veel te vaak voor m'n gear, heb er zo een paar voor de DS controllers), maar het is uiteindelijk niet nodig. Veel heb ik de PSVR2 nog niet buitenshuis meegenomen, en daar zou die doos in principe ook prima voor zijn.

Doe je zelf wel een plezier en knip die 'uitplooiende' flappen wel even door. Niet 'afknippen', maar er voor zorgen dat ze niet meer dichtplooien. Vermijdt veel gehannes met het openen, open houden, en opbergen.

• Ton Hasselt
Kalder schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:26:
[...]

Nee, hij ligt in de simulator, af en toe een doekje er overheen als hij stoffig wordt, heb geen zin om hem iedere dag in en uit te moeten pakken.
Die van mij ligt ook altijd in de simrig, tenzij ik er mee speel.

• NightShadow22
Ton Hasselt schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:54:
[...]

Niet opbergen, spelen en wel nu 😤
Ik schaam me echt die van mij ligt ook al een maandje of anderhalf in de kast :+

Ik had helemaal vr beentjes gekweekt en dacht wel even een andere game te kunnen spelen 2 weken lang en daarna begon het weer helemaal overnieuw met dat ziek worden sindsdien schrikt het me af :+ maar ik moet er snel weer aan gaan geloven want elke dag denk ik aan Saints N Sinners 8)7

• Workingtitle
Nou voor de liefhebber. Die van mij staat te koop in de bazaar :)

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 18:27
Workingtitle schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:50:
Nou voor de liefhebber. Die van mij staat te koop in de bazaar :)
Toch maar niet gewacht tot de State of Play? :P

PS5 PSN: UnrealKazu

• Yzord
  • Laatst online: 06-06 16:49
We zijn nu twee maanden verder en ik ben toch wel een beetje flabbergasted. In die twee maanden zijn er amper VR games uitgekomen en dat voorspelt niet veel goeds voor deze bril. Voor de Quest komen er op goede tempo games uit, maar voor de PSVR2 is het toch echt stilletjes.

Wat denken jullie?
Yzord schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:35:
We zijn nu twee maanden verder en ik ben toch wel een beetje flabbergasted. In die twee maanden zijn er amper VR games uitgekomen en dat voorspelt niet veel goeds voor deze bril. Voor de Quest komen er op goede tempo games uit, maar voor de PSVR2 is het toch echt stilletjes.

Wat denken jullie?
Ik herinner me dat dat bij de psvr1 in het begin ook het geval was, is toch uiteindelijk best nog wel goed gekomen volgens mij. Overigens vond ik Saints en Sinners erg leuk, was geloof ik een maand na release uitgekomen, alleen ja die game was ook al op de VR1 (alleen niet met deze graphics/besturing, zou overigens niet weten hoe je je in de VR1 versie moest verplaatsen)

[Voor 7% gewijzigd door Kalder op 21-04-2023 15:46]

• Yzord
Peaky Blinders zou ook voor de PSVR2 uitkomen (volgens een lijst met games hier ooit gepost). Inmiddels is hij uit, maar niet voor de PSVR2. Ik vind het behoorlijk karig en ik beschouw PSVR games die ook voor de PSVR2 te spelen zijn niet als een toevoeging voor deze bril. GT7 was ook een 'oud' spel. Moss ook. Alleen HSCotM is een AAA game (als je er van houdt).

Beetje jammer

Acties:
  • +1Henk 'm!
Yzord schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:51:
Peaky Blinders zou ook voor de PSVR2 uitkomen (volgens een lijst met games hier ooit gepost). Inmiddels is hij uit, maar niet voor de PSVR2. Ik vind het behoorlijk karig en ik beschouw PSVR games die ook voor de PSVR2 te spelen zijn niet als een toevoeging voor deze bril. GT7 was ook een 'oud' spel. Moss ook. Alleen HSCotM is een AAA game (als je er van houdt).

Beetje jammer
Ik gebruik mijn vr het meest met GT7, eigenlijk de laatste dagen niets anders meer gedaan op de PS zowat. Ik vind het echt een wereld van verschil met GT7 op een tv, en heb er ook wel echt voordeel van in de zin dat ik mijn auto veel beter kan voorspellen en de snelheid veel beter in te schatten is, helaas zijn er ook nadelen zoals de gebrekkige UI, zou het fijn vinden om toch ergens de voorsprong en achterstand te kunnen zien van andere spelers, zou prima in een extra schermpje kunnen in dat hud ding waar je tc en fuel map instelt enzo.

En zo'n indicator zoals bij ACC wanneer er een of meerdere autos in de buurt rijden zou ook erg handig zijn in VR, door het duikbril effect is het soms lastig om in de spiegels te kijken en ben je afhankelijk van de radar in de hud.

[Voor 10% gewijzigd door Kalder op 21-04-2023 16:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yzord
Kalder schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:56:
[...]

Ik gebruik mijn vr het meest met GT7, eigenlijk de laatste dagen niets anders meer gedaan op de PS zowat. Ik vind het echt een wereld van verschil met GT7 op een tv, en heb er ook wel echt voordeel van in de zin dat ik mijn auto veel beter kan voorspellen en de snelheid veel beter in te schatten is, helaas zijn er ook nadelen zoals de gebrekkige UI, zou het fijn vinden om toch ergens de voorsprong en achterstand te kunnen zien van andere spelers, zou prima in een extra schermpje kunnen in dat hud ding waar je tc en fuel map instelt enzo.
GT7 is dan ook het enige spel wat mij nog trekt naar de PSVR2. CotM heb ik wel gezien (niet mijn type of game). Kayak vind ik serieus niks aan lol. En bij Pavlov heb ik alleen maar tracking issues.

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:09
Yzord schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:59:
[...]

GT7 is dan ook het enige spel wat mij nog trekt naar de PSVR2. CotM heb ik wel gezien (niet mijn type of game). Kayak vind ik serieus niks aan lol. En bij Pavlov heb ik alleen maar tracking issues.
Ik vermaak mezelf regelmatig met een paar potjes Pistol Whip of als ik tijd en zin heb in een langer potje, dan ga ik voor Saints and Sinners. CotM trekt mij ook niet zo heel erg, vond het persoonlijk te eentonige gameplay, maar op iets van 1 uur in het spel een beetje afgehaakt, misschien dat het later nog beter wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
CotM leek mij vanaf het begin al niets, in eerst instantie dacht ik dat het een experience zou worden, daardoor afgewacht op reviews, en ik kwam snel te de conclusie dat het niet mijn ding zou zijn, hoewel ik horizon games normaal best leuk vind.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yzord
CotM is puur gemaakt voor de visuals. De gameplay zelf is gewoon kleuterschool. Beetje apekooien zeg maar. En horror games moet ik al helemaal niks van hebben. Ben een grote jongen, maar ik hoef al die zut niet in mijn bril te zien lol.

Het is jammer dat ik nu weer in de Steam store aan het struinen ben en dus maar weer met de Index aan de gang ga. Dat deed me toch wel beseffen dat Sony het helemaal verkeerd heeft aangepakt met de PSVR2.
Yzord schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:51:

Beetje jammer
Hoezo is gt7 een oud spel? De game heeft een gratis upgrade gekregen op de psvr2. Naar mijn weten is er geen patch voor de psvr. Het had verder weinig toegevoegde waarde als ze een dedicated gran turismo hadden uitgebracht voor de psvr 2. Dan had iedereen geklaagd dat ze er voor moeten betalen. De ervaring is exact hetzelfde.

Qua releases, in april staat er nog een release gepland (after Life)

In mei staan er 4 games gepland:

Another Fisherman's Tale (PS5) - May 11th
Walkabout Mini Golf (PS5) - May 11th
Humanity (PS5) - May 16th
Hello Neighbor: Search and Rescue (PS5) - May 25th

In juni staat er 1 gepland ( c-smash)

Voor de rest van 2023 staan er momenteel 17 games gepland waarvan wij weten dat die in 2023 uitkomen:

Among Us VR (PS5) - 2023
Beat Saber (PS5) - 2023
Crossfire: Sierra Squad (PS5) - 2023
Firewall Ultra (PS5) - 2023
Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord (PS5) - 2023
Green Hell VR (PS5) - 2023
Hellsweeper VR (PS5) - 2023
Journey to Foundation (PS5) - 2023
Kill It with Fire VR (PS5) - 2023
Nock: Bow + Arrow Soccer (PS5) - 2023
Pixel Ripped 1978 (PS5) - 2023
REZZIL PLAYER (PS5) - 2023
Sushi Ben (PS5) - 2023
Synapse (PS5) - 2023
The Foglands (PS5) - 2023
VR Skater (PS5) - 2023
X8 (PS5) - 2023

En dan staan nog niet eens alle games op deze lijst,, aangezien re4 ook een psvr 2 patch krijgt. Aces of thunder komt er nog aan en behemoth.

Games kosten nu eenmaal tijd om te maken. Hoeveel games had je verwacht in 2 maanden tijd?

In maart zijn de volgende games uitgekomen:

Before Your Eyes (March 10)
The Dark Pictures: Switchback (March 16)
Gorn (March 16)
Startenders: Intergalactic Bartending (March 17, free update for PSVR 1 owners)
The Walking Dead: Saints & Sinners – Chapter 2: Retribution (March 21)
The Last Worker (March 30)

Dat is toch een prima stroom van nieuwe games in 1 maand?

[Voor 9% gewijzigd door Ghost babel op 22-04-2023 10:58]

• Yzord
Ik bedoel met oud spel dat het niet specifiek voor de PSVR2 is gemaakt. Dacht dat dat wel duidelijk was is mijn relaas lol.
Yzord schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:13:
CotM is puur gemaakt voor de visuals. De gameplay zelf is gewoon kleuterschool. Beetje apekooien zeg maar. En horror games moet ik al helemaal niks van hebben. Ben een grote jongen, maar ik hoef al die zut niet in mijn bril te zien lol.

Het is jammer dat ik nu weer in de Steam store aan het struinen ben en dus maar weer met de Index aan de gang ga. Dat deed me toch wel beseffen dat Sony het helemaal verkeerd heeft aangepakt met de PSVR2.
Ik denk dat het grote probleem bij jou is dat je de games die uitkomen niet leuk vindt. Heeft er dus niks mee te maken dat het aanbod karig is. Als je horror games al zut noemt, tja dan heb je in april misschien een tegenvaller gehad, aangezien toen switchback en walking dead 2 uit zijn gekomen.
Yzord schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:04:
Ik bedoel met oud spel dat het niet specifiek voor de PSVR2 is gemaakt. Dacht dat dat wel duidelijk was is mijn relaas lol.
De patch is toch specifiek voor psvr2 gemaakt? Wat is het verschil? Volgens mij is de ervaring bij gt7 ongekend.

Ik merk dat je vanaf het begin van de psvr2 al redelijk negatief bent en soms onrealistische verwachtingen hebt. Er zijn 60 games bij launch beschikbaar maar veel tel je zelf niet mee omdat het ports zijn, of een game die een patch heeft gekregen etc. Misschien moet jij je verwachtingen wat bijstellen en gewoon wachten op games die jij wel leuk vindt.

Want aan het aanbod ligt het echt niet. Je schrijft alleen heel veel games al af.

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 09:50
Yzord schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:04:
https://www.uploadvr.com/...r-psvr-2-claims-director/

Gran Turismo 7 was always designed with VR support in mind, confirms Polyphony Digital CEO Kazunori Yamauchi in a new interview.

Dus als ik dit artikel zo lees is GT7 toch wel zeker specifiek gemaakt voor de PS VR2.

[Voor 14% gewijzigd door Jesp_J op 22-04-2023 11:32]

• Yzord
Ghost babel schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:31:
[...]

De patch is toch specifiek voor psvr2 gemaakt? Wat is het verschil? Volgens mij is de ervaring bij gt7 ongekend.

Ik merk dat je vanaf het begin van de psvr2 al redelijk negatief bent en soms onrealistische verwachtingen hebt. Er zijn 60 games bij launch beschikbaar maar veel tel je zelf niet mee omdat het ports zijn, of een game die een patch heeft gekregen etc. Misschien moet jij je verwachtingen wat bijstellen en gewoon wachten op games die jij wel leuk vindt.

Want aan het aanbod ligt het echt niet. Je schrijft alleen heel veel games al af.
Ik geloof dat mijn review redelijk duidelijk is hoe ik er over denk. Ik ben helemaal niet negatief over de PSVR2 zelf als bril. Wel met hoe Sony hem op de markt heeft gebracht.

Welke onrealistische verwachtingen heb ik dan? Waarom zou ik van de PSVR2 geen dingen mogen verwachten die al jaren aanwezig zijn bij andere brillen? Ik zit al in de VR wereld sinds de Oculus kickstarter (2012) en heb vele brillen gehad en tijdens mijn review kwam ik bepaalde aspecten tegen wat mij weer terug liet denken aan de beginjaren van VR. Maar ik geef ook aan dat Sony met de bril zelf (want daar is helemaal niks mis mee op eventueel de kabel na) een nieuwe standaard heeft gezet voor de consumentenmarkt voor deze prijs.

En vwb de spellen zelf. Mja, daarin kan ik je wellicht gelijk geven, want de meeste spellen zijn idd niet hetgeen waar ik van hou. Maar daar heb ik niet de cijfer van mijn review op beoordeeld. GT7 is zelfs een genre die bij mij een nieuwe genre heeft aangeboord qua interesse. Maar horrorgames liggen mij totaal niet. Ik heb de neiging om meteen uit te halen als ik beslopen wordt en men mij laat schrikken. Lijkt me niet heel prettig voor de controllers, die ik overigens maar bijzonder fragiel vind en van goedkoop plastic is voorzien.

Kijk, als je dat allemaal maar negatief vindt dan vind ik dat je de bedoeling van een reviewer niet snapt. Er zijn gewoon punten aan de PSVR2 waar niet goed over nagedacht is met het oog om de prijs zo laag mogelijk te houden (zover die laag is). Deze punten moeten gewoon bespreekbaar kunnen zijn en ik heb het voordeel de PSVR2 te kunnen vergelijken met andere brillen die ik heb (gehad).

Dus onrealistische verwachtingen? Nee, absoluut niet mee eens. We leven in 2023 waarin de metaverse techniek (wellicht) booming wordt. Handtracking zou inmiddels een uitgemaakte zaak moeten zijn alsmede het aanboren van AAA games (welke FB helaas wel voor elkaar krijgt). Van Sony had ik iets meer verwacht dan CotM alleen als AAA game welke specifiek voor de PSVR2 uit is gekomen. De rest zijn ports of updates op de PSVR games. En daar is op zich niks mis mee hoor, alleen kan je deze niet beschouwen als specifieke PSVR2 game waardoor het algehele aanbod (hard en software) gewoonweg karig is.

Maar dat is mijn mening. Een ieder moet zelf maar bepalen wat hij of zij er van vindt. Ik ben gewoon eerlijk en open geweest hoe ik de PSVR2 op de huidige markt beschouw. En dan ben ik eerder teleurgesteld ipv negatief of onrealistisch.

Fijn weekend 8)
Yzord schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:55:
[...]

Ik geloof dat mijn review redelijk duidelijk is hoe ik er over denk. Ik ben helemaal niet negatief over de PSVR2 zelf als bril. Wel met hoe Sony hem op de markt heeft gebracht.

Welke onrealistische verwachtingen heb ik dan? Waarom zou ik van de PSVR2 geen dingen mogen verwachten die al jaren aanwezig zijn bij andere brillen? Ik zit al in de VR wereld sinds de Oculus kickstarter (2012) en heb vele brillen gehad en tijdens mijn review kwam ik bepaalde aspecten tegen wat mij weer terug liet denken aan de beginjaren van VR. Maar ik geef ook aan dat Sony met de bril zelf (want daar is helemaal niks mis mee op eventueel de kabel na) een nieuwe standaard heeft gezet voor de consumentenmarkt voor deze prijs.

En vwb de spellen zelf. Mja, daarin kan ik je wellicht gelijk geven, want de meeste spellen zijn idd niet hetgeen waar ik van hou. Maar daar heb ik niet de cijfer van mijn review op beoordeeld. GT7 is zelfs een genre die bij mij een nieuwe genre heeft aangeboord qua interesse. Maar horrorgames liggen mij totaal niet. Ik heb de neiging om meteen uit te halen als ik beslopen wordt en men mij laat schrikken. Lijkt me niet heel prettig voor de controllers, die ik overigens maar bijzonder fragiel vind en van goedkoop plastic is voorzien.

Kijk, als je dat allemaal maar negatief vindt dan vind ik dat je de bedoeling van een reviewer niet snapt. Er zijn gewoon punten aan de PSVR2 waar niet goed over nagedacht is met het oog om de prijs zo laag mogelijk te houden (zover die laag is). Deze punten moeten gewoon bespreekbaar kunnen zijn en ik heb het voordeel de PSVR2 te kunnen vergelijken met andere brillen die ik heb (gehad).

Dus onrealistische verwachtingen? Nee, absoluut niet mee eens. We leven in 2023 waarin de metaverse techniek (wellicht) booming wordt. Handtracking zou inmiddels een uitgemaakte zaak moeten zijn alsmede het aanboren van AAA games (welke FB helaas wel voor elkaar krijgt). Van Sony had ik iets meer verwacht dan CotM alleen als AAA game welke specifiek voor de PSVR2 uit is gekomen. De rest zijn ports of updates op de PSVR games. En daar is op zich niks mis mee hoor, alleen kan je deze niet beschouwen als specifieke PSVR2 game waardoor het algehele aanbod (hard en software) gewoonweg karig is.

Maar dat is mijn mening. Een ieder moet zelf maar bepalen wat hij of zij er van vindt. Ik ben gewoon eerlijk en open geweest hoe ik de PSVR2 op de huidige markt beschouw. En dan ben ik eerder teleurgesteld ipv negatief of onrealistisch.

Fijn weekend 8)
Je zegt niet negatief te zijn, maar toch plaats je in je bericht dit soort zinnen:
die ik overigens maar bijzonder fragiel vind en van goedkoop plastic is voorzien.
Ik herken dit zelf helemaal niet overigens. Maar zijn ze bij jou al kapot gegaan dan? Aangezien je ze fragiel vindt.

Je moet een bril beoordelen naar zijn prijs. Je geeft aan dat er over bepaalde dingen niet goed nagedacht is om de prijs laag te houden. Maar dat is toch het hele punt van concessies doen op een bepaald prijspunt? Je kan dan niet alle technieken er in stoppen die je wilt. Zo zou je de bril ook moeten reviewen. De bril is top of the line, maar er zijn bepaalde concessies gedaan om de bril op een bepaald prijspunt te krijgen.

De quest 2 die dezelfde prijs heeft legt het op heel veel punten af. Wat de quest 2 wel heeft is handtracking, maar je gebruikt dat ene voordeel van de quest 2 om de psvr 2 af te branden in je relaas hierboven. Terwijl de psvr2 op alle andere punten de betere is.

En de verwachtingen van AAA games van Sony, tja ze hebben ook maar een beperkt aantal studios (18 dacht ik) en maar een paar die echt gespecialiseerd zijn in vr games. Ze moeten ook de ps5 onderhouden. Er komt binnenkort weer een AAA game uit van Sony voor de psvr2. Maar ook op de ps5 komen er maar een paar AAA games per jaar uit van Sony. Dat bedoel ik met verwachtingen bijstellen.

Voor jou is het aanbod karig, maar dat komt omdat je heel veel games afschrijft. Als reviewer moet je objectief zijn. Voor mensen die nieuw in vr stappen is er een aanbod van 70 games op dit moment. Dat kan je alles behalve karig noemen. Ik vermaak mij met moss 1 en 2, the walking dead 1 en 2, gt7, star wars, call of the mountain, pistol whip, switchback etc. Voor mij alles behalve karig.

Je bekijkt het veel te veel vanuit jezelf, schrijft games af omdat ze al op een ander device uitgebracht zijn of omdat je het genre niet leuk vindt. Dat is voor mij alles behalve een objectieve review.

[Voor 10% gewijzigd door Ghost babel op 22-04-2023 12:17]

• Yzord
Sorry, maar je stelt je echt aan.
de psvr 2 af te branden in je relaas hierboven
Je leeft in een bubble als je serieus niet een kritiekpuntje kan accepteren en dan mijn volledige blik op de PSVR2 laat afhangen op een zin wat bij jou overkomt als het afbranden van de bril.

Ik laat het hier maar bij, want met jou is zo te lezen niet echt een dialoog mogelijk.
Yzord schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:17:
Sorry, maar je stelt je echt aan.

[...]

Je leeft in een bubble als je serieus niet een kritiekpuntje kan accepteren en dan mijn volledige blik op de PSVR2 laat afhangen op een zin wat bij jou overkomt als het afbranden van de bril.

Ik laat het hier maar bij, want met jou is zo te lezen niet echt een dialoog mogelijk.
Het gaat niet alleen om dat zinnetje, dat weet jij ook. Je noemt het totale pakket karig, waar ik dus helemaal niet mee eens ben. Maar goed dat is jouw mening, maar die laatste zin spreekt boekdelen. Je wilt wel je negativiteit hier kwijt. Maar als iemand met argumenten komt waarom diegene denkt dat je geen gelijk hebt dan is er geen dialoog mogelijk..... Nee, ik heb een andere mening die je niet zint...

[Voor 27% gewijzigd door Ghost babel op 22-04-2023 12:34]

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 14:31
Poe poe, hommeles op de zaterdag, exact 2 maanden na release:) Kom op mensen, we zijn allemaal early adopters van het ding en mogen idd allemaal onze eigen mening en verwachting hebben. Ik snap wel dat iemand met al ruim 10 jaar VR brillen op de kop er iets anders in staat dan PSVR only gamers zoals de meesten hier.

Zoals ik. Ik ben nog niet eens gaan staan, geen tijd voor gehad. Geen zin in ook, ik geef de voorkeur aan zitten: racen, vliegen, alles vanuit een cockpit. CotM heb ik wel, maar nog niet gespeeld en met mijn hoogtevrees (af en toe klamme handjes met Ace Combat, ik kon er zelf om lachen) had ik de game beter niet kunnen kopen.

Maar goed, als racefan vind ik dat Sony het dit keer juist wel goed doet. Juist een coole racegame kan als fraai uithangbord dienen voor een nieuwe VR bril, zeker voor consoles. DriveClub was een drama, opnieuw te koop voor 40 euro met minder content en een veel te grote downgrade in de graphics. Zo moest het dus niet.

Dit keer direct bij de release van de bril niets minder dan Gran Turismo volledig in VR en direct goed, daar ben ik als racefan echt heel blij mee. Binnen 2 maanden heb ik nog eens zo'n 600 euro ervoor gezet, niet om het leuk te krijgen maar eerder andersom: ik vind de game zo leuk dat ik er graag het maximale uit wil halen qua fun en immersie. Of ik sneller wordt, geen flauw idee.

Nieuwe NLR wheelstand 2.0, T300 met loadcellpedalen en het standaardstuur (prima ding, nooit vervangen), rocksteady met mn oude comfortabele Ikea Poang erachter met een Hotasje 4 op de leuningen...ik zie het wel zitten deze generatie. GT7 is briljant, F1 2023 zal toch ook wel in VR te spelen zijn of anders wel een andere game van de Codies, Aces of Thunder is officieel aangekondigd, Project Wingman onofficieel, Ace Combat 8 verwacht ik ook zeker in VR, een Starwars game met X-wings en Tie fighters, en hopelijk WipEout Omega. MotorStorm VR, oioioi wat zou dat cool zijn.

Gisteren de Mazda 787B '91 eindelijk kunnen kopen. Wat een beest in VR. Het regent vandaag, aan de slag:)

• Yzord
GT7 is dan ook de enige reden waarom ik de bril op zet de laatste tijd. Andere games hebben mij niet getriggerd om weer de neiging te hebben de game op te pakken. En persoonlijk, en nogmaals persoonlijk, vind ik dat best jammer van een nieuwe release. Ik ben meer van de shooters en had gehoopt dat Pavlov mij aan de PSVR2 zou kluisteren, maar ik heb dus enorme tracking issues. En waarom heb ik die? Omdat ik verwend ben met en door de tracking van de Index controllers. Pavlov met de Index gaat een stuk vloeiender (reloaden, aimen, granaat pakken etc. etc.) met de Index controllers dan met die van de PSVR2. En ja, tijdens een shooter game kan het behoorlijk irriteren als je niet vloeiend kan reloaden of aimen.

• BarôZZa
Yzord schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:35:

Wat denken jullie?
Waar heb jij het over? Op de Quest 2 komt geen drol uit(op low budget meuk na) en de topgames op de PSVR2 zijn nu al beter dan alles dat er op de Quest 2 is.

Kijk naar de lijst bestsellers in de Quest app en het zijn allemaal games uit 2019/2020.

Voor de rest is het de launchperiode, dus tenzij je onder een steen hebt geleefd weet je dat dit standaard is bij elke hardwarelaunch. Raar als dat je verbaast.

• NightShadow22
BarôZZa schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:44:
[...]

Waar heb jij het over? Op de Quest 2 komt geen drol uit(op low budget meuk na) en de topgames op de PSVR2 zijn nu al beter dan alles dat er op de Quest 2 is.

Kijk naar de lijst bestsellers in de Quest app en het zijn allemaal games uit 2019/2020.

Voor de rest is het de launchperiode, dus tenzij je onder een steen hebt geleefd weet je dat dit standaard is bij elke hardwarelaunch. Raar als dat je verbaast.
Vreemd idd...... Alleen TWD, COTM,GT7,RE8 en dan later in het jaar Behemoth zijn al meer top games dan op meeste consoles in een heel jaar uitkomen vooral in een launch periode..... Quest 2 is thrash ziet er niet uit zou ik nog geen stuiver voor willen betalen voor van die low budget games.

• NightShadow22
VonBraunschweig schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:59:
Poe poe, hommeles op de zaterdag, exact 2 maanden na release:) Kom op mensen, we zijn allemaal early adopters van het ding en mogen idd allemaal onze eigen mening en verwachting hebben. Ik snap wel dat iemand met al ruim 10 jaar VR brillen op de kop er iets anders in staat dan PSVR only gamers zoals de meesten hier.

Zoals ik. Ik ben nog niet eens gaan staan, geen tijd voor gehad. Geen zin in ook, ik geef de voorkeur aan zitten: racen, vliegen, alles vanuit een cockpit. CotM heb ik wel, maar nog niet gespeeld en met mijn hoogtevrees (af en toe klamme handjes met Ace Combat, ik kon er zelf om lachen) had ik de game beter niet kunnen kopen.

Maar goed, als racefan vind ik dat Sony het dit keer juist wel goed doet. Juist een coole racegame kan als fraai uithangbord dienen voor een nieuwe VR bril, zeker voor consoles. DriveClub was een drama, opnieuw te koop voor 40 euro met minder content en een veel te grote downgrade in de graphics. Zo moest het dus niet.

Dit keer direct bij de release van de bril niets minder dan Gran Turismo volledig in VR en direct goed, daar ben ik als racefan echt heel blij mee. Binnen 2 maanden heb ik nog eens zo'n 600 euro ervoor gezet, niet om het leuk te krijgen maar eerder andersom: ik vind de game zo leuk dat ik er graag het maximale uit wil halen qua fun en immersie. Of ik sneller wordt, geen flauw idee.

Nieuwe NLR wheelstand 2.0, T300 met loadcellpedalen en het standaardstuur (prima ding, nooit vervangen), rocksteady met mn oude comfortabele Ikea Poang erachter met een Hotasje 4 op de leuningen...ik zie het wel zitten deze generatie. GT7 is briljant, F1 2023 zal toch ook wel in VR te spelen zijn of anders wel een andere game van de Codies, Aces of Thunder is officieel aangekondigd, Project Wingman onofficieel, Ace Combat 8 verwacht ik ook zeker in VR, een Starwars game met X-wings en Tie fighters, en hopelijk WipEout Omega. MotorStorm VR, oioioi wat zou dat cool zijn.

Gisteren de Mazda 787B '91 eindelijk kunnen kopen. Wat een beest in VR. Het regent vandaag, aan de slag:)
Zitten doet wel erg veel af aan de experience.

• NightShadow22
Yzord schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:55:
[...]

Fijn weekend 8)
Is toch jou eigen probleem dat je bang bent aangelegd en niet van horror games houd?

je maakt alle top games tot pulp en vergeet er nog een boel..... heb sowieso al die fobieën nooit gesnapt in gaming ook laatst die nieuwe toevoeging aan Horizon.... iets met verdrinkings angst..... insane :+

En die metaverse stuff maakt het al helemaal een clown comment :+ ...... gaat nooit wat worden die black mirror onzin.

Quest AAA games?? :+ ook nog nooit wat van gehoord of gezien..... alleen maar van die huis tuin en keuken spam op reddit met allemaal van die in een donker schuurtje in elkaar geflanste hobby games.

En verder alleen maar van die games die mechanisch leuk zijn maar verder grafisch inferieur zijn dus totaal afbraak doen aan enige echte daadwerkelijke immersie.

Jij vergeet dat VR2 juist veel mensen die nooit geintresseerd waren in VR waren op Alyx na Vr heeft verkocht ik vond Alyx altijd al intressant maar ga geen 3k+ neertellen voor een en maar een solo game

VR2 heeft veel potentie en wat was er nou op de PS5 te krijgen de eerste 2 jaar ?! vrij weinig...... Series X heeft nog steeds hetzelfde probleem was het niet voor Stalker 2, Starfield en Avowed en Perfect dark stond ie allang te koop..... Dus zo slecht is de VR2 nog helemaal niet we zijn nog geen half jaar verder dus een beetje realisme is wel op zn plaats.

[Voor 14% gewijzigd door NightShadow22 op 22-04-2023 20:02]

• NightShadow22
Ghost babel schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:09:
[...]

Je zegt niet negatief te zijn, maar toch plaats je in je bericht dit soort zinnen:

[...]

Ik herken dit zelf helemaal niet overigens. Maar zijn ze bij jou al kapot gegaan dan? Aangezien je ze fragiel vindt.

Je moet een bril beoordelen naar zijn prijs. Je geeft aan dat er over bepaalde dingen niet goed nagedacht is om de prijs laag te houden. Maar dat is toch het hele punt van concessies doen op een bepaald prijspunt? Je kan dan niet alle technieken er in stoppen die je wilt. Zo zou je de bril ook moeten reviewen. De bril is top of the line, maar er zijn bepaalde concessies gedaan om de bril op een bepaald prijspunt te krijgen.

De quest 2 die dezelfde prijs heeft legt het op heel veel punten af. Wat de quest 2 wel heeft is handtracking, maar je gebruikt dat ene voordeel van de quest 2 om de psvr 2 af te branden in je relaas hierboven. Terwijl de psvr2 op alle andere punten de betere is.

En de verwachtingen van AAA games van Sony, tja ze hebben ook maar een beperkt aantal studios (18 dacht ik) en maar een paar die echt gespecialiseerd zijn in vr games. Ze moeten ook de ps5 onderhouden. Er komt binnenkort weer een AAA game uit van Sony voor de psvr2. Maar ook op de ps5 komen er maar een paar AAA games per jaar uit van Sony. Dat bedoel ik met verwachtingen bijstellen.

Voor jou is het aanbod karig, maar dat komt omdat je heel veel games afschrijft. Als reviewer moet je objectief zijn. Voor mensen die nieuw in vr stappen is er een aanbod van 70 games op dit moment. Dat kan je alles behalve karig noemen. Ik vermaak mij met moss 1 en 2, the walking dead 1 en 2, gt7, star wars, call of the mountain, pistol whip, switchback etc. Voor mij alles behalve karig.

Je bekijkt het veel te veel vanuit jezelf, schrijft games af omdat ze al op een ander device uitgebracht zijn of omdat je het genre niet leuk vindt. Dat is voor mij alles behalve een objectieve review.
Helemaal met je eens zoals meestal..... Maar Switchback is gewoon echt trash tot ze een serieuze graphic overhaul gaan doen die ze wel beloven maar sinds de laatste patch nog steeds niet waar hebben gemaakt
( Staat de studio ook om bekend ) blijft dat gewoon een VR1 game die in de koelkast lag waar ze toch maar graag even op wouden cashen want man man man wat is Switchback toch een zooitje.

Verder alleen maar goede punten aangehaald niet anders gewend.
NightShadow22 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:55:
[...]

Helemaal met je eens zoals meestal..... Maar Switchback is gewoon echt trash tot ze een serieuze graphic overhaul gaan doen die ze wel beloven maar sinds de laatste patch nog steeds niet waar hebben gemaakt
( Staat de studio ook om bekend ) blijft dat gewoon een VR1 game die in de koelkast lag waar ze toch maar graag even op wouden cashen want man man man wat is Switchback toch een zooitje.

Verder alleen maar goede punten aangehaald niet anders gewend.
Ja eens. Ik heb hem gekocht maar ik wacht nog even op de patch. Ik heb goede hoop want rush of blood was echt goed.

• NightShadow22
Ghost babel schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:06:
[...]

Ja eens. Ik heb hem gekocht maar ik wacht nog even op de patch. Ik heb goede hoop want rush of blood was echt goed.
Die zou ik zo graag willen spelen maar heb geen VR1 :'(

Verder no offense hoor, maar vind switchback echt zooooo slecht!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ghost babel schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:39:
[...]

Hoezo is gt7 een oud spel? De game heeft een gratis upgrade gekregen op de psvr2. Naar mijn weten is er geen patch voor de psvr. Het had verder weinig toegevoegde waarde als ze een dedicated gran turismo hadden uitgebracht voor de psvr 2. Dan had iedereen geklaagd dat ze er voor moeten betalen. De ervaring is exact hetzelfde.

Qua releases, in april staat er nog een release gepland (after Life)

In mei staan er 4 games gepland:

Another Fisherman's Tale (PS5) - May 11th
Walkabout Mini Golf (PS5) - May 11th
Humanity (PS5) - May 16th
Hello Neighbor: Search and Rescue (PS5) - May 25th

In juni staat er 1 gepland ( c-smash)

Voor de rest van 2023 staan er momenteel 17 games gepland waarvan wij weten dat die in 2023 uitkomen:

Among Us VR (PS5) - 2023
Beat Saber (PS5) - 2023
Crossfire: Sierra Squad (PS5) - 2023
Firewall Ultra (PS5) - 2023
Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord (PS5) - 2023
Green Hell VR (PS5) - 2023
Hellsweeper VR (PS5) - 2023
Journey to Foundation (PS5) - 2023
Kill It with Fire VR (PS5) - 2023
Nock: Bow + Arrow Soccer (PS5) - 2023
Pixel Ripped 1978 (PS5) - 2023
REZZIL PLAYER (PS5) - 2023
Sushi Ben (PS5) - 2023
Synapse (PS5) - 2023
The Foglands (PS5) - 2023
VR Skater (PS5) - 2023
X8 (PS5) - 2023

En dan staan nog niet eens alle games op deze lijst,, aangezien re4 ook een psvr 2 patch krijgt. Aces of thunder komt er nog aan en behemoth.

Games kosten nu eenmaal tijd om te maken. Hoeveel games had je verwacht in 2 maanden tijd?

In maart zijn de volgende games uitgekomen:

Before Your Eyes (March 10)
The Dark Pictures: Switchback (March 16)
Gorn (March 16)
Startenders: Intergalactic Bartending (March 17, free update for PSVR 1 owners)
The Walking Dead: Saints & Sinners – Chapter 2: Retribution (March 21)
The Last Worker (March 30)

Dat is toch een prima stroom van nieuwe games in 1 maand?
Er zijn voor mij in ieder geval 4 games uit die lijst waar ik wel interesse in heb en nog eentje die er niet bij staat;

Walkabout Minigolf
Lijkt me leuk, hopelijk een offline multiplayer waar je om de beurt een baan kunt doen ofzo (al betwijfel ik of zoiets erin zal zitten)

Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord
Vind het een leuke IP met maar 1 film die er niet had moeten zijn :+ heb alleen nog niet veel van de game gezien, dus weet eigenlijk niet echt wat te verwachten, behalve spoken vangen!

Green Hell VR
Ben eigenlijk niet zo van de survival games maar gek genoeg vind ik het in VR best geinig, voelt logischer om tijdens een survival game virtueel in de wereld van de game te zitten.

Behemoth
Ook geen idee wat ik hiervan moet verwachten, maar de cinematics zagen er indrukwekkend uit, hopelijk is de game dat zelf ook!

Project Wingman (of Ace Combat maar daar is nog niets van bekend)
Straaljager oorlogje spelen in VR is erg leuk, heb Ace Combat op de VR1 weleens gespeeld, speelde wel ok alleen toch wel hele beperkte graphics.

M.a.w. er is best wel aanbod aan games wat mij betreft :*)

Acties:
  • +4Henk 'm!
BarôZZa schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:44:
[...]

En als het al uitkomt op de quest 2 dan zien de graphics er enorm slecht uit. Hier het verschil met Saints and sinners 2:

Acties:
  • +5Henk 'm!

• NightShadow22
Ghost babel schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:10:
[...]

En als het al uitkomt op de quest 2 dan zien de graphics er enorm slecht uit. Hier het verschil met Saints and sinners 2:

[Afbeelding]
Quest 2 is nog net geen gameboy advance :+

Acties:
  • +5Henk 'm!
Inderdaad, die quest is nutteoos voor de 'grotere' games en immersieve 3D ervaringen. Goed voor 'arcade ballenkraam' games. Niets mis mee, zijn persoonlijk mijn favoriete games in VR (beat saber en zo), maar meer wil je echt niet spelen op een quest.

Persoonlijk vind ik VR uitermate geschikt voor games met een enkele centrale gameplay loop, eenvoudige graphics, strak ontwerp. Pistol whip, dat soort. Alles blijft mooi duidelijk, snel, en geen gehannes met klimmen en te veel van je plaats af komen als je in kleinere kamers VR speelt.

Dus zelf heb ik geen problemen met het huidige aanbod of de typische 'indie' VR games. Zolang er ook minstens 1 dikke AAA game is, die ik fijn vind. In dit geval is het GT7. Dus dik prima op het moment.

Nu vind ik persoonlijk het aanbod ook wel karig. En dat is persoonlijk en hangt er maar van af wat je fijn vindt en wat je zoal wil spelen. Ja, je kan een hele thesis opzetten over hoe 60+ games bij launch niet weinig is. En objectief gezien is dat ook zo. Maar daar heb je niets aan als het meeste je ding niet is, dat is ook een feit.

En wij, liefhebbers, kunnen daar allemaal wel begrip voor opbrengen, geduld tonen, en blijven spelen wat er wel is. De casual (en dit wordt hier op tweakers veeeeel te vaak vergeten, je weet wel, mensen die ook andere hobbies hebben), ziet een leuke reclame over psvr2, haalt het ding in huis met een impuls-buy en wil effe cool gamen. Deze zal de huidige library niet appreciëren en het ding zal dan snel ergens in een kast liggen verstoffen.

Zelf heb ik denk ik ook wel alles gekocht wat ik wou proberen, denk ik. En heb minstens twee miskopen, RE8 en TWD. Helemaal mijn ding niet, wegens geen fan van horror en jump scares (wist ik wel, maar me toch laten overhalen door wat ik overal las) Dus nu houd ik de vinger op de knip, want heb er nu wel even genoeg aan uitgegeven. Dat werkt sony zelf in de hand, er zijn niet genoeg demo's.

Ook moet sony dringend eens langs met een zak geld bij de grootste Steam VR hits, om ze naar hun platform te halen.

Ik wacht ook op de volgende hits. Een vlieg game zou fijn zijn. (DCS, Ace combat, ...). Meer arcade games ook ... Dingen zoals wipeout bijvoorbeeld.

Edit: Ik zal het even concreet maken door bij de steam best sellers te spieken:
Star Wars Squadron (komaan!! erg cool!) Assetto Corsa, War thunder, allerhande RTS games (op een slagveld tanks rondsturen in VR), boneworks, Hitman 3, beat saber (komt nog), walkabout mini golf (komt ook nog), superhot VR..

Belangrijk, VR zwaardgevechten! Daar is VR zowat voor gemaakt 8) :D Blade and sorcery, gladius, andere gladiotor games!

En dan: experiences! Toen ik heel even PC VR, had spendeerde ik 3/4 van m'n tijd in experiences (nee geen porn). Google earth VR is geweldig, wat een spektakel om even een half uurtje rond de planeet te zoemen! Sorry, verveelt me nooit.

Welke 'game' was het waar je in een eigen appartement/penthouse vanalles kon inrichten, chillen, minigames... Was dat in steam? of iets van HTC? Waarom niet playstation Home terug opzetten??

360 videos. Tropische stranden, landmarks, gebouwen!

Oh, en dan vergeet ik de meest adembenemende ervaring: Apollo11! Ik was diep geraakt door die VR ervaring, als groot fan van alles wat met die periode en de Apollo missie's verbonden was.

Recreaties van historische steden. Even rondwandelen in 54BC Rome? Pompeii? Die dingen bestaan, ondersteun ze, maak er iets van! Egypte? Desnoods VR modi van de ubisoft games.

[Voor 22% gewijzigd door Amos_x op 24-04-2023 10:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Volgens mij zit de VR markt zelf een beetje in een afwachtende houding momenteel. Meta heeft in een paar studios geïnvesteerd de laatste jaren maar nu hebben ze bijvoorbeeld alweer een derde van het personeel van Ready At Dawn de laan uitgestuurd. Dat was nou juist een studio die fraaie VR games kon maken (de Echo series). Heb het idee dat Zuckerberg niet echt weet welke kant ze nu opmoeten met VR. Half Life Alyx is verder de enige echt AAA full budget game van 12-15 uur lang, de rest zit daar nog altijd een stukje onder. Dat was tot op heden dus echt een uitzondering en niet de nieuwe norm die sommigen wellicht eerder verwacht hadden.

Voor wat betreft de PSVR2 moeten we denk ik vooral niet te snel conclusies trekken. Dit ding moet de komende 6-7 jaar mee, Sony kan moeilijk rond de launch window alles al uitbrengen. Laten we eerst eens kijken hoe het er over een jaar voor staat. 1 van de beste PSVR1 games, Astro Rescue Mission, kwam ook pas 2 jaar na release van de hardware uit. Laten we eens kijken hoeveel spotlight Sony op VR games zet in de komende PS showcases en State of Plays. Ik denk dat we daaruit een betere inschatting kunnen maken over de toewijding van Sony qua software investeringen.

Voor mij is PSVR2 sowieso een toevoeging op mijn PS5, die ik af en toe uit de kast trek als er nieuwe titels uit zijn die mij interesseren. Rond launch heb ik enkel de Moss games, Horizon en GT7 gespeeld en nu ligt ie weer in de kast tot C-Smash, Humanity en Firewall Ultra uit zijn. Ik zal hem denk ik vooral gebruiken als er periodes van droogte zijn qua normale PS5 releases.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:09
En wij, liefhebbers, kunnen daar allemaal wel begrip voor opbrengen, geduld tonen, en blijven spelen wat er wel is. De casual (en dit wordt hier op tweakers veeeeel te vaak vergeten, je weet wel, mensen die ook andere hobbies hebben), ziet een leuke reclame over psvr2, haalt het ding in huis met een impuls-buy en wil effe cool gamen. Deze zal de huidige library niet appreciëren en het ding zal dan snel ergens in een kast liggen verstoffen.
Ik denk eigenlijk dat jij als liefhebber het juist verkeerd om ziet v.w.b. de casual. Voor jou valt de game-lineup tegen, deels omdat alle echte toppers ook (al eerder) op een ander platform uitgekomen zijn. Die mening valt natuurlijk heel goed te billijken. Echter voor mijzelf, een casual die nog nooit eerder een VR-bril aangeschaft heeft, is de lineup juist vrij fors.

Alle toppers van de Quest, Occulus, etc, die nu op de PSVR2 uitkomen zijn voor mij allemaal nieuw. De 'casual' die een reclame gezien heeft en de PSVR2 in huis haalt gaat lekker Moss spelen, en Star Wars Tales of the Galaxy.

Nogmaals, vanuit jouw perspectief kan ik me enige teleurstelling over de lineup best begrijpen, maar ik denk dat dit voor veel beginners juist niet zal gelden. Bovendien denk ik dat als VR ooit echt groot wil worden met de lineup, dan moeten we echt af van exclusives. De afzetmarkt is gewoon niet zo groot, als we die dan ook nog eens kunstmatig gaan beperken, dan gaat het op lange termijn helemaal nergens heen natuurlijk.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Robbaman schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:01:
[...]

Ik denk eigenlijk dat jij als liefhebber het juist verkeerd om ziet v.w.b. de casual. Voor jou valt de game-lineup tegen, deels omdat alle echte toppers ook (al eerder) op een ander platform uitgekomen zijn. Die mening valt natuurlijk heel goed te billijken. Echter voor mijzelf, een casual die nog nooit eerder een VR-bril aangeschaft heeft, is de lineup juist vrij fors.
Bedankt voor dit perspectief, heel leerzaam. Een valide punt natuurlijk.

Het leek me dat een casual minder snel geneigd zou zijn om 'los te gaan' in de store. Terwijl het voor een enthousiast toch al iets meer gebruikelijk is om redelijk snel te spenderen voor software.

Maar je hebt een punt als je zegt dat de hele library nieuw is voor wie zonder veel voorkennis en ervaring instapt.
Nogmaals, vanuit jouw perspectief kan ik me enige teleurstelling over de lineup best begrijpen, maar ik denk dat dit voor veel beginners juist niet zal gelden. Bovendien denk ik dat als VR ooit echt groot wil worden met de lineup, dan moeten we echt af van exclusives. De afzetmarkt is gewoon niet zo groot, als we die dan ook nog eens kunstmatig gaan beperken, dan gaat het op lange termijn helemaal nergens heen natuurlijk.
Teleurstelling is ook niet per se de juiste beschrijving. Dat was eerder een andere user in dit topic. Ik vermaak me nog prima eigenlijk, maar merk wel dat m'n smaak vrij nauw is, en dat het dan toch snel op houdt.

Sim, en arcade voornamelijk. En ook al is het nu inderdaad wel prima, soms had ik toch iets meer afwisseling gewild. Maar dat heet verwend zijn :+ ;) Nu vooral GT7, die drum-game, en pistol whip... En een afwachtende houding omwille van die twee miskopen die niet te retourneren zijn in de ps store.

En inderdaad, we moeten naar minder exclusives, net omwille van de beperkte afzetmarkt. Dus daarom had ik net veel sneller ports wilen zien van de 'simpele' games die het op andere platformen goed doen. Zoals super hot VR, maar van die game is de studio 'dood'. Dus dat heb je dan ook alweer.

De passieve experiences zijn trouwens erg makkelijk op je platform te krijgen. Zet het open voor youtube 360 videos, en je hebt al meteen heel was (passieve) afwisseling. Soms wil ik me gewoon 'verwonderen' aan het in een andere locatie te zijn. Maar ik begrijp dat dit een hele kleine niche is. Maar wel makkelijk aan te bieden lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!
kazuka schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:35:
Half Life Alyx is verder de enige echt AAA full budget game van 12-15 uur lang, de rest zit daar nog altijd een stukje onder. Dat was tot op heden dus echt een uitzondering en niet de nieuwe norm die sommigen wellicht eerder verwacht hadden.
Ik focus niet op duurtijd, en het bepaalt totaal niet of ik iets een AAA ervaring vind of niet. Liever 4u een echte top ervaring, vooral in VR waar lange duurtijden gewoon niet zo belangrijk zijn, of zelfs als negatief beschouwd worden. Je zit toch uren met dat ding op je hoofd.

Ik vind het heel arbitrair om HL Alyx (wat inderdaad een top game is) als maatstaf te poneren, inclusief duurtijd, voor een AAA VR ervaring. Ik vind bvb 30 minuten in GT7 of MSFS2020 ('repetitief') meer AAA dan een verhalende VR ervaring. Het gaat over de impact, en de kwaliteit van het aangebodene, niet duurtijd.

Voor mij dan...

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:05
VonBraunschweig schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:59:
Ik ben nog niet eens gaan staan, geen tijd voor gehad. Geen zin in ook, ik geef de voorkeur aan zitten: racen, vliegen, alles vanuit een cockpit. CotM heb ik wel, maar nog niet gespeeld en met mijn hoogtevrees (af en toe klamme handjes met Ace Combat, ik kon er zelf om lachen) had ik de game beter niet kunnen kopen.
Interessant. Heb je het idee dat je veel mist als je je beperkt tot zittend spelen? Ik heb wel interesse in VR-ontwikkelingen, maar zie mezelf niet in de kamer staan rondlopen en -zwaaien met een helm op...

Acties:
  • +2Henk 'm!
RonnnL schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:33:
[...]

Interessant. Heb je het idee dat je veel mist als je je beperkt tot zittend spelen? Ik heb wel interesse in VR-ontwikkelingen, maar zie mezelf niet in de kamer staan rondlopen en -zwaaien met een helm op...
Ik heb daar geen last van, de meeste games hebben ook een knopje om te bukken en je kunt meestal lopen/draaien met de knuppeltjes dus dat hoef je dan sowieso niet zelf te doen, daardoor hoef je dus niet zelf te bukken en kun je in de game wereld omdraaien terwijl je in real life blijft zitten. Alleen dat draaien terwijl je lichaam blijft zitten "kan" een heftig effect hebben op motion sickness, hiervoor zijn er eigenlijk altijd wel accessibility settings zoals snap turning (draaien in stappen van bv 30 graden) waardoor je minder last zou moeten krijgen van motion sickness (het blijft hoe dan ook per persoon zeer verschillend, de een heeft er extreem veel last van, de ander totaal niet, gelukkig schijn je er wel aan te kunnen wennen, maar daar gaat bij de een veel meer tijd overheen dan bij de ander, en als je het geen 30 minuten volhoudt, worden de sessies al snel erg kort dus dan wen je er ook automatisch minder snel aan dan wanneer je langere sessies kan volhouden)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 14:31
RonnnL schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:33:
[...]

Geen idee of ik wat mis, ik heb het simpelweg nog niet geprobeerd. De sensecontrollers liggen keurig in het oplaadstation onder de TV achter glas te wachten tot ze aan de beurt zijn. Ik heb de 2 plastic bolletjes van de polsbandjes zodanig laten hangen dat het net grote ogen zijn, en het geheel wat weg heeft van een soort wiite pad die mij al 2 maanden treurig aanstaart vanonder de TV. Hou nou eens op met dat racen...

Op PSVR1 heb ik alleen cockpitgames gespeeld, en eventjes Borderlands maar ook die speelde ik zittend omdat ik geen move controllers had. Dat ging overigens prima, zowel teleporten als vrij bewegend. Ook staand, maar waarom zou je als je toch met de controller speelt.

Met de PSVR2 hoop ik op een Metal Gear of Splinter Cell, dus geen survivalhorror of een actieshooter maar goeie ouwe stealthactie zoals de 1e Metal Gear games. Dat zou ik zeker staand spelen met de sense controllers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 14:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik ben totaal geen fan van horrorgames, maar ik ben dit weekend toch begonnen aan Resident Evil Village.
Voor nu korte sessies, want ik moet nog wennen aan lopen met een stick, maar de ervaring is erg vet.
De graphics zijn echt indrukwekkend, zeer goede HDR ervaring.

Tot nu toe vallen de gevechten mij nog een beetje tegen op "normal", twijfel nog of ik opnieuw begin op easy.
Zijn er hier meer mensen die RE Village in VR hebben uitgespeeld? Wordt de gevechten makkelijker of moeilijker?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• NightShadow22
DaWaN schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:44:
Ik ben totaal geen fan van horrorgames, maar ik ben dit weekend toch begonnen aan Resident Evil Village.
Voor nu korte sessies, want ik moet nog wennen aan lopen met een stick, maar de ervaring is erg vet.

Tot nu toe vallen de gevechten mij nog een beetje tegen op "normal", twijfel nog of ik opnieuw begin op easy.
Zijn er hier meer mensen die RE Village in VR hebben uitgespeeld? Wordt de gevechten makkelijker of moeilijker?
Normal is wel erg makkelijk speel normaal altijd op hardcore maar vond het inderdaad in VR toch anders al is je healthpool wel erg groot dus voor je eigen plezier zou ik zeker niet op easy gaan spelen dan is de hele fun eraf.

Speel hem zelf ook op normal in VR omdat het een stuk intenser is en anders speelt dan flat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
DaWaN schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:44:

Houd hem nog even op normal. Na een aantal uur heb je continu vrijwel genoeg ammo en wordt het een stuk beter. Easy is echt te makkelijk voor de gemiddelde gamer.

• NightShadow22
RozeDwergbanaan schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:20:
[...]

Houd hem nog even op normal. Na een aantal uur heb je continu vrijwel genoeg ammo en wordt het een stuk beter. Easy is echt te makkelijk voor de gemiddelde gamer.
Precies vind sowieso sinds 7 dat het heel slecht is uitgebalanceerd en zeer casual is gemaakt de moeilijkheidsgraad , Hardcore is flat de sweetspot voor mij persoonlijk in VR normal omdat het gewoon wat intenser is en je er toch anders inzit.

Vind pas dat ze bij de huidige 4 remake het echt goed hebben gedaan hardcore is daar echt perfect.

Ga hierna een x voor village of shadows.

[Voor 8% gewijzigd door NightShadow22 op 24-04-2023 21:05]

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-06 17:00
Even over GT7;

- hoe werkt pitten? Het lijkt me zo lang te duren voordat m’n wagen bij de monteurs aankomt. Soms een halve minuut én dan moeten de banden nog verwisseld worden en moet er getankt worden. Ik kan toch gewoon de bandenkeuze aangeven en verder wachten? Er staat alleen een knop ‘niet tanken’, maar dat wil ik niet want er moet juist wel getankt worden;
- en verder; hoe spaar je een beetje je banden 😇 ?
edwinvdteems schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:47:
Even over GT7;

- hoe werkt pitten? Het lijkt me zo lang te duren voordat m’n wagen bij de monteurs aankomt. Soms een halve minuut én dan moeten de banden nog verwisseld worden en moet er getankt worden. Ik kan toch gewoon de bandenkeuze aangeven en verder wachten? Er staat alleen een knop ‘niet tanken’, maar dat wil ik niet want er moet juist wel getankt worden;
- en verder; hoe spaar je een beetje je banden 😇 ?
PD wil de duur van pitstops nog wel eens aanpassen en dan met name het aanrijden, weet niet of ze dat ook doen met de offline races. En je kunt inderdaad altijd eerst de banden kiezen of geen wissel doen en daarna kun je het tanken annuleren of afbreken wanneer je genoeg hebt of gewoon je tank vol laten gooien.
Banden sparen kun je op verschillende manieren doen, minder hard remmen, proberen je stuur input zo min mogelijk te houden en zo soepel mogelijk door de bocht te gaan, trager door de bocht gaan, niet driften, desnoods TC hoger zetten om spinnende banden te voorkomen.

[Voor 8% gewijzigd door Kalder op 25-04-2023 22:02]

• iphonejunky
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:32
Is de PS VR2 ergens ook te huren? Zou hem willen aanschaffen alleen weet niet of ik met mijn motion sickness hier wel plezier aan zal beleven of dat het me zelfs zal helpen vandaar.

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:38
Er zijn een aantal Games in de aanbieding:
  • After The Fall -- €18,59 (-38%)
  • Altair Breaker -- €22,79 (-20%)
  • Job Simulator -- €14,99 (-25%)
  • Vacation Simulator -- €22,49 (-25%)
  • Last Labyrinth -- €26,24 (-25%)
  • Resident Evil Village -- €19,99 (-50%)
  • Synth Riders -- €18,99 (-24%)
  • Tetris Effect -- €29,99 - (-25%)
  • Thumper -- €7,99 (-60%)
  • Demeo -- €29,99 (-25%)
  • The Walking Dead: Saints & Sinners -- €34,99 (-30%)
  • Rez Infinite - €22,49 (-25%)
  • Cosmonious High - €22,49 (-25%)
  • Cities VR - €23,99 (-20%)
  • Fantavision 202X - €14,99 (-50%)
  • Cave Digger 2 - €14,99 (-40%)
Let op: sommige kortingen alleen met PS Plus.

edit: overzicht even volledig gemaakt, met dank aan Reddit

[Voor 83% gewijzigd door ChuckBartowski op 26-04-2023 10:19]

• NightShadow22
iphonejunky schreef op woensdag 26 april 2023 @ 02:21:
Is de PS VR2 ergens ook te huren? Zou hem willen aanschaffen alleen weet niet of ik met mijn motion sickness hier wel plezier aan zal beleven of dat het me zelfs zal helpen vandaar.
https://www.grover.com/nl...UJUYXdD3KOFBoCQEcQAvD_BwE

• NightShadow22
Ghost babel schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:28:
[...]

Pff 92 euro per maand. Dat is prijzig zeg!
Haha is nou ook niet echt een ideal product om te verhuren moet wel wat aan verdiend + gedekt worden denk ik zo.

Ik zou m in het geval van @iphonejunky eerder gewoon kopen met beleid uitproberen en anders retourneren voor een refund..... duure grap idd zo.

[Voor 21% gewijzigd door NightShadow22 op 26-04-2023 15:31]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

iphonejunky schreef op woensdag 26 april 2023 @ 02:21:
Bestel bij Sony. Je krijgt 30 dagen de tijd om het uit te proberen en evt retour te melden, daarna heb je 90 dagen de tijd om hem terug te sturen.
Je krijgt het volledige bedrag terug, ook als je een bundel kocht en de game code al geactiveerd had, ook geen verzendkosten voor retour. (Wel vage manier om via UPS te versturen, kwam ergens bij een vaag gezin in een woonwijk uit die de gang vol had staan met dozen, die werkte als pakketshop voor meerdere bedrijven).
Bewaar wel alle dozen en verpakkingsmateriaal!

Op die manier heb ik het gedaan, helaas ivm motion sickness.
Maar als ik dat niet had, waarschijnlijk ook. Was anders een van de vele gadgets geworden die in een la stof zou gaan happen, iets te duur daarvoor.

[Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-04-2023 15:49]

• iphonejunky
Hey bedankt! Misschien dat ik hem wel gewoon ga kopen en eventueel retour. Ik dacht dat het niet zou mogen ivm met een hygiëne product vandaar dat ik twijfelde
iphonejunky schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:49:
Hey bedankt! Misschien dat ik hem wel gewoon ga kopen en eventueel retour. Ik dacht dat het niet zou mogen ivm met een hygiëne product vandaar dat ik twijfelde
Elk onderdeel van de headset is wel schoon te maken of desnoods te vervangen (al dan niet door PS zelf), ze zullen er niet wakker van liggen als er een oppervlakkig vlekje op de lens zit, of dat je het rubber niet gereinigd hebt, al zou ik het niet tot het uiterste drijven. Maar het rubber, of desnoods de lenzen zijn waarschijnlijk zeer goedkoop om te vervangen. Neem aan dat ze niet direct de terug gestuurde headsets doorsturen naar de volgende klant :+

• MennoE
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:47:
[...]

Bestel bij Sony. Je krijgt 30 dagen de tijd om het uit te proberen en evt retour te melden, daarna heb je 90 dagen de tijd om hem terug te sturen.
Je krijgt het volledige bedrag terug, ook als je een bundel kocht en de game code al geactiveerd had, ook geen verzendkosten voor retour. (Wel vage manier om via UPS te versturen, kwam ergens bij een vaag gezin in een woonwijk uit die de gang vol had staan met dozen, die werkte als pakketshop voor meerdere bedrijven).
Bewaar wel alle dozen en verpakkingsmateriaal!

Op die manier heb ik het gedaan, helaas ivm motion sickness.
Maar als ik dat niet had, waarschijnlijk ook. Was anders een van de vele gadgets geworden die in een la stof zou gaan happen, iets te duur daarvoor.
Dus je zou kunnen bestellen en dan na 30 dagen retour melden, maar dan nog 90 dagen spelen? Dus 120 dagen proberen. Bevalt die na 120 dagen niet dan retour je alsnog, en bevalt die wel dan houd je hem?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

MennoE schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:23:
[...]

Dus je zou kunnen bestellen en dan na 30 dagen retour melden, maar dan nog 90 dagen spelen? Dus 120 dagen proberen. Bevalt die na 120 dagen niet dan retour je alsnog, en bevalt die wel dan houd je hem?
Ja in theorie wel, maar hij moet natuurlijk wel in ongeschonden nieuwstaat weer retour.
Weet niet of ze monitoren of je de set nog gebruikt na het retourmelden, ik verwacht van niet.

• iphonejunky
Hoe ervaren jullie bv Gran Turismo met de normale joystick ipv playseat

• yinx84
iphonejunky schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:54:
Nog steeds een erg gave ervaring! Het gevoel van snelheid is hetzelfde en het speelt gewoon prima. Ik heb alle license tests op goud (incl. Super License tests), gewoon met het controllertje :)

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:58
iphonejunky schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:54:
Nog steeds erg gaaf! Ja, ziet er raar uit omdat wat je dóet niet correspondeert met wat je zíet. Maar het fantastische gevoel van immersie domineert.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:51
ChuckBartowski schreef op woensdag 26 april 2023 @ 07:44:
Er zijn een aantal Games in de aanbieding:
  • After The Fall -- €18,59 (-38%)
  • Altair Breaker -- €22,79 (-20%)
  • Job Simulator -- €14,99 (-25%)
  • Vacation Simulator -- €22,49 (-25%)
  • Last Labyrinth -- €26,24 (-25%)
  • Resident Evil Village -- €19,99 (-50%)
  • Synth Riders -- €18,99 (-24%)
  • Tetris Effect -- €29,99 - (-25%)
  • Thumper -- €7,99 (-60%)
  • Demeo -- €29,99 (-25%)
  • The Walking Dead: Saints & Sinners -- €34,99 (-30%)
  • Rez Infinite - €22,49 (-25%)
  • Cosmonious High - €22,49 (-25%)
  • Cities VR - €23,99 (-20%)
  • Fantavision 202X - €14,99 (-50%)
  • Cave Digger 2 - €14,99 (-40%)
Let op: sommige kortingen alleen met PS Plus.

edit: overzicht even volledig gemaakt, met dank aan Reddit
Aanraders? RE Village heb ik al en TWD ben ik nog met het eerste deel bezig. Thumper heb ik nog van de PS4 kunnen meenemen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• yinx84
B-Bandit schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:48:
[...]

Aanraders? RE Village heb ik al en TWD ben ik nog met het eerste deel bezig. Thumper heb ik nog van de PS4 kunnen meenemen.
Synth Riders, zonder twijfel.
Ik speel voorlopig GT7 op een bureaustoel met controller

Maar het lijkt altijd wel alsof ik te dicht op het stuur zit. Is er een manier om dat te kalibreren? Als ik dan iets voorover leun, en het beeld centreer met de optieknop, en dan terug normaal ga zitten, voelt het al een stuk beter.

Ik kan dan ook een stuk 'rustiger' in de spiegels kijken, waar die voorheen gewoon te 'dicht' stonden en ze moeilijk uit te lezen waren.

Maar het lijkt wel alsof ik dit elke race moet doen. Waardoor je ook even het zicht op de baan kwijt bent. Plus, dan lijkt het vaak alsof ik wat te laag in de wagen zit. Standaard straat-wagens uiteraard, waar ik wel weet hoe het blikveld er ongeveer moet uit zien...

Iemand een idee?

• MartinezNL
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:07
iphonejunky schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:49:
Terugsturen van een matras is zelfs mogelijk als matras uit verpakking is geweest. Die uitsluitingsgrond voor hygiëne zal maar in weinig gevallen haalbaar zijn.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:49
Is het mogelijk om alles in GT7 uit te kopen oid,
zodat ik alle banen en auto's kan racen ?

Ik ben meer een arcade racer, en de hele opbouw van GT7, en de verplichte races die je moet doen om verder te komen is niet mijn ding.
Pagina: 1 ... 55 ... 58 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee