Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:27
dangerpaki schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:57:
Mooi om te zien dat de PSVR2 nog echt leeft.

Voor mij helaas niet weggelegd. Begin bij het opzetten meteen al te boeren en koppijn te krijgen. Dat ding staat hier in een doos na 5x gebruikt te zijn.

Is er met de komst van de adapter nog andere zaken behalve gamen waar je de PSVR2 voor kunt gebruiken op de PC behalve gamen?

Anders gaat ie bij mij de deur uit.
Voor mij het zelfde, na een paar keer spelen klaar mee.
Maar dat komt meer omdat het gewoon een gedoe is, ding aansluiten, tafel aan de kant etc.

Best wel wat leuke spelletjes gezien op zich, Horizon ook al is het normaal niet mijn game. dat muis spelletje enzo.
Maar pff hele tijd zo gedoe ding weer opnieuw kalibreren, salon tafel aan de kant etc. allemaal geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
WaterFire schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Mag ik vragen welke games je gespeeld hebt?
Er zit een wezenlijk verschil in direct GT7 races spelen of helemaal stilzitten zoals Puzzling Places, Towers Powers of Ghost Signal bijvoorbeeld.
Ik houd racen ook geen drie ronden vol, Ultrawings 2 zet ik al uit na het opstijgen maar ik speel heel veel andere games die geen first person zijn of waarbij je in plaats van vrij rondloopt vaste stappen zet.

Maar voor sommigen is het nu eenmaal niet weggelegd..
Niet veel geprobeerd. Resident evil geprobeerd. Maar reactie bij mij was zo dat ik het na een paar keer niet wilde proberen. En dat ik de tijd ook niet had/heb om de gewenning te onderhouden. Dus staat intussen te koop bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 10:14
VRider SBK Is nu te koop voor PS5 en PSVR 2. Prijs: 49,99 euro, geen demo.

Edit: gameplay video met de tutorial bij 1e keer opstarten

YouTube: VRider SBK #psvr2

[ Voor 115% gewijzigd door VonBraunschweig op 28-06-2025 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een psvr2 die zelden wordt gebruikt. Nu kocht ik uit nieuwsgierigheid ook een Meta Quest 3. Dat is toch een veel meer laagdrempelige VR-bril dan de psvr2. De voornaamste voordelen:
- Geen Playstation nodig, dus ook in bijvoorbeeld je slaapkamer de bril gebruiken.
- Geen draad.
- Geen controllers nodig voor bijvoorbeeld besturing in menu's. Dat kan gewoon met handherkenning. Dat is heel fijn, want dan kan je gewoon een film kijken met enkel de bril en hoef je niet ook de controllers te pakken en steeds bij je te houden.
- Passthrough, waardoor je ook je omgeving blijft zien. Dat werkt echt verrassend goed en maakt dat ik niet de hele tijd het gevoel heb dat er iemand in de kamer is gekomen die mij aanstaart.
- Niet die harde plastic achterkant. Die knelde bij mij en zou niet fijn liggen.

Misschien is het nog de nieuwigheid van het apparaat, maar ik kan mij best voorstellen dat ik deze vaker ga gebruiken dan de psvr2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja dat kan ik mij goed voorstellen, ik heb zelf een psvr2 sinds launch, maar gebruik hem zelden. Is toch "werk" om het elke keer op te zetten, ook als vrienden het willen spelen is het altijd weer een dingetje om alles juist in te stellen.

Zijn wel een paar toffe games hoor en heb ook geen spijt van mijn aankoop:
- resident evil village en resident evil 4 zijn echt top
- synapse
- GT7
- Moss

en ik zal er vast wel een paar vergeten, maar gebruik hem nu eigenlijk alleen af en toe voor gt7 en beat saber. Beat saber lijkt mij beter om gewoon op de quest te spelen.

Ik snap dat het moeilijk is om te ontwikkelen voor de psvr aangezien de userbase zo klein is, maar je mag toch wel verwachten van sony dat ze iig de volgende porten:
- astrobot (psvr1 en dan gelijk de nieuwe dit was echt mijn favoriete psvr ervaring)
- resident evil 7

En als het even kan wat andere first party games:
- ratchet and clank
- the last of us/uncharted

Ik heb geen idee wat de ontwikkelingskosten zijn, maar als ze het met resident evil kunnen snap ik niet waarom het met andere games niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-07 17:26
Hallo mede virtuele realiteit tweakers✌️,

Ik heb sinds gisteren een psvr2 headset.
Betreft een retourdeal van Amazon.

Heb er GT7 ff mee gespeeld. Won de 1e race zelfs🏆🫢😂
Heb mijn psplus abbo voor 4 dagen geupgrade naar Premium om een aantal VR spellen te kunnen spelen.

Ben mezelf langzaamaan aan het laten wennen en gaat prima.

Het mura effect heb ik geconstateerd doch is wat mij betreft minimaal en niet storend.

Doch...lol
Er is 1 ding.
Dat het lijkt alsof ik door een bril kijk met vieze glazen.
Viel vooral op als ik op het hoofdmenu ben van de ps5.

Ik ben bezig geweest met schoonmaken van de lensen.
De 1e x niet echt verschil makend. ( Ik ken gewoon niet goed schoonmaken😱🤣 )

De 2e x euhm...heb nog niet getest of dat wel geholpen heeft hahaha maar kom er wel achter.

Maar goed.
Ik vraag mij af of dat effect normaal is.
Tijdens het daadwerkelijke gamen heb ik er geen last van ofzo maar het roept wel die vraag op.

Heb gegoocheld natuurlijk en kwam er niet echt uit.
Denk dat dit effect valt onder ' clouding ' ?
Heb gelezen dat sommige units last kunnen hebben van interne condens problemen of zoiets? Echt,ik ben een enorme leek wat dit betreft.🥺😉😂

In elk geval.
Euhm.
Psvr2 is mijn ding op dat effect na.

Hopelijk weet iemand wat dit effect is en of dat normaal is of niet.

Bij voorbaat dank!

Zometeen ga ik ff kijken of mijn schoonmaakactie gisteren heeft geholpen en kom er dus nog op terug.

Zonnig en vrolijk weekend iedereen!

Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:06
djaxelb schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:42:

Heb mijn psplus abbo voor 4 dagen geupgrade naar Premium om een aantal VR spellen te kunnen spelen.

Het mura effect heb ik geconstateerd doch is wat mij betreft minimaal en niet storend.

Doch...lol
Er is 1 ding.

De 2e x euhm...heb nog niet getest of dat wel geholpen heeft hahaha maar kom er wel achter.

Maar goed.
Tijdens het daadwerkelijke gamen heb ik er geen last van ofzo maar het roept wel die vraag op.

Heb gelezen dat sommige units last kunnen hebben van interne condens problemen of zoiets? Echt,ik ben een enorme leek wat dit betreft.🥺😉😂

In elk geval.
Euhm.

Bij voorbaat dank!

Zometeen ga ik ff kijken of mijn schoonmaakactie gisteren heeft geholpen en kom er dus nog op terug.

Dennis
De lenzen van de psvr2 zien er vreemd genoeg altijd uit alsof ze vies zijn. Dat krijg je niet weg, is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 15:29
djaxelb schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:42:

Doch...lol
Er is 1 ding.

Maar goed.

In elk geval.
Euhm.

Bij voorbaat dank!

Dennis
Ik zou heel erg voorzichtig zijn met het schoonmaken van de lenzen, pas op met vloeistoffen.
Als je toch nat wil poetsen, dan alleen beetje water voorzichtig, geen chemische brillendoekjes etc daar tast je de bescherming van de lens mee aan.

Sowieso een tip:
Als je brildrager bent bestel dan opzetlenzen op sterkte, zo niet bestel dan piano lenzen zonder sterkte.
Hierdoor houd je je PSVR2 lenzen beschermt en schoon.
Die opzetlenzen kun je nog zo vervangen als ze beschadigen.
Ik heb ze van VR Optician.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
MennoE schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:53:
[...]

De lenzen van de psvr2 zien er vreemd genoeg altijd uit alsof ze vies zijn. Dat krijg je niet weg, is mijn ervaring.
Bedankt voor je reactie !
Ik heb al zoiets van, dat mijn ogen spelen spelletjes en mijn brein heeft zoiets van, ja ik weet het niet. lol
Kortom een kwestie van gewenning.

Komt wel goed, lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djaxelb
Crusader1978 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 21:41:
[...]

Ik zou heel erg voorzichtig zijn met het schoonmaken van de lenzen, pas op met vloeistoffen.
Als je toch nat wil poetsen, dan alleen beetje water voorzichtig, geen chemische brillendoekjes etc daar tast je de bescherming van de lens mee aan.

Sowieso een tip:
Als je brildrager bent bestel dan opzetlenzen op sterkte, zo niet bestel dan piano lenzen zonder sterkte.
Hierdoor houd je je PSVR2 lenzen beschermt en schoon.
Die opzetlenzen kun je nog zo vervangen als ze beschadigen.
Ik heb ze van VR Optician.
Bedankt voor je reactie ! En tip !
Had ik ook al bedacht om aan te schaffen om de lenzen te beschermen.
Ben soieso voorzichtig wat apparatuur betreft en helemaal een VR device.

Heb spul wat ik ook voor mijn TV gebruik gebruikt voor de lenzen.
Ziet er prima uit.
Denk dat ik gewoon moet wennen aan kijken naar een menu vanuit een VR omgeving of nee in een VR omgeving en dat het ziet alsof ik door een bril daarnaartoe kijk an mij ligt lol 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:38
Nog iets meer dan een week wachten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuwcOjUQ37cS2DvX5_0cITUxS14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V51sr5GQFrvKEGJm0BoMVBIy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
Klopt het dat ik hem nog niet kan kopen? Ik krijg dan een melding “Er is iets fout gegaan” als ik aan winkelmandje wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:38
Ja, ik krijg dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Idem hier. Na "toevoegen" moest ik opnieuw inloggen, een sms verificatie code invoeren en opnieuw een console pairen, normaal vraagt de app dat niet.

De website van de game zelf geeft alleen aan "release imminent" maar geen datum. Wel een nieuwe trailer:

YouTube: Aces of Thunder - Official Single Player Campaign Reveal Trailer | V...

[ Voor 54% gewijzigd door VonBraunschweig op 23-08-2025 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
https://amzn.eu/d/hC7EgbJ

Hotas 4 nu voor 69,99
Besteld voor Aces of Thunder
Game on !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
mv_ak schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:55:
https://amzn.eu/d/hC7EgbJ

Hotas 4 nu voor 69,99
Besteld voor Aces of Thunder
Game on !
Ik ben benieuwd of dat er mee gaat werken overigens. Ik heb hem ook besteld, staat al wat langer op mijn lijstje. Hij wordt wel pas 22 september bezorgd zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Shinji schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:38:
[...]

Ik ben benieuwd of dat er mee gaat werken overigens. Ik heb hem ook besteld, staat al wat langer op mijn lijstje. Hij wordt wel pas 22 september bezorgd zie ik nu.
Hier idem 22 september. En laten we hopen idd dat het out-of-the-box werkt. Wat is een flightsim zonder lolknuppel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
mv_ak schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:51:
[...]

Hier idem 22 september. En laten we hopen idd dat het out-of-the-box werkt. Wat is een flightsim zonder lolknuppel?
Het idee is denk ik juist dat je dat met de controllers van de psvr2 na kan doen. Maar wellicht werkt het allebei.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Shinji schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 18:54:
[...]

Het idee is denk ik juist dat je dat met de controllers van de psvr2 na kan doen. Maar wellicht werkt het allebei.
De game pagina op PSN geeft aan:

Hotas ondersteuning
PSVR2 Sense controllers optioneel
Dual Sense controller vibration optioneel

Volgens mij is iedereen vrij om te kiezen hoe men speelt. Met de controller, met de Sense controllers waarbij je een hotas simuleert, of met een echte hotas.

Ik heb nog een Hotas 4 voor Ace Combat VR op PS4. Hij wordt op PS5 direct herkend en werkte ook prima met UltraWings. Bedenk wel voordat je hem koopt dat het een vrij groot ding is dat je niet zomaar voor je op schoot zet, ook niet met een plankje. Door de manier waarop je de hotas vast moet houden komt RSI wel heel snel om de hoek kijken.

Het beste is om een Hotas 4 los te koppelen, het snoer tussen beide delen is zo'n 60 cm lang. Ik heb ze bevestigd voor op de leuningen van een comfortable Ikea stoel, precies zodat m'n rechterarm op de stoelleuning rust en m'n hand precies op de 'handpalmsteun' van de hotas zelf rust. Dat laatste was geen kattepis: ik had de rechter stick aanvankelijk op dezelfde hoogte gemonteerd als de linker throttle, dat zag er mooier uit. De rechter stick zat hierdoor wel iets te hoog waardoor mijn pols blijkbaar niet in de juiste hoek de stick bediende. Gevolg: flinke pijn binnen 5 minuten, echt heel snel.

Na opnieuw monteren en even goed passen en meten had ik gelukkig nergens meer last van. Het heeft er ook mee te maken dat je alle vliegbewegingen met je rechterpols uitvoert, ook de roerfunctie: je kan de Hotas 4 in elke stand (dus tijdens links/rechts rollen en stijgen/dalen) ook nog een stukje naar links of rechts 'twisten' zodat je tegelijk het roer gebruikt. Dat kan ook met een onhandige dualbutton op de throttle maar dan stuur je weer met 2 handen en dat voelt niet zo intuïtief zoals met de rechter stick.

Enfin, dat u het weet. Een Hotas 4 speelt fantastisch maar pas op voor RSI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:11
Helaas..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05YvgE-qtzzEFA4zBCCi37GmfbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5ZnMIPD9HXc7HZZnrdWNMOb.jpg?f=fotoalbum_large

Stuur allemaal die HOTAS maar weer retour.

[ Voor 35% gewijzigd door WaterFire op 27-08-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
WaterFire schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 11:39:
[...]

Helaas..
[Afbeelding]

Stuur allemaal die HOTAS maar weer retour.
Hoezo? Ik maak nergens uit jou screenshot op dat die niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43
Shinji schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:05:
[...]

Hoezo? Ik maak nergens uit jou screenshot op dat die niet gaan werken.
Ik vermoed dat hij doelt op het feit dat de release-datum weggehaald is en er nu gewoon "2025" staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Robbaman schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 12:08:
[...]

Ik vermoed dat hij doelt op het feit dat de release-datum weggehaald is en er nu gewoon "2025" staat
Ja, dat viel me op, maar snap niet helemaal waarom de HOTAS dan terug moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Lekker bezig Sony. Aces of Thunder is compleet foetsie in de PSN store. Nergens meer te bekennen. Alle Hotas weer retour afzender, het is helaas niet anders:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
https://www.youtube.com/p...osiqNNzJAILoV-LyFlarArYMU

Blijkbaar was het een foutje en was het nooit de bedoeling op 2 september te releasen.

[edit]
en ondertussen komt de HOTAS morgen binnen. Denk dat Thrustmaster van de voorraad HOTAS 4 af wilde, dus in de aanbieding en even gevraagd of ze Aces of Thunder in de etalage willen zetten zodat het wat sneller gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Shinji op 27-08-2025 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
Aces of Thunder staat weer op PSN (althans in de app, daar was het even niet te vinden), nu met de tekst "released 28/10/2025". De website van de game zelf heeft nog geen exacte datum.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste