Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
robinez schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:24:
Die ps vr2 pc adapter werkt toch echt wel erg goed. Enige punt van aandacht is dat er een line of sight moet zijn tussende ps vr2 controllers en je bluetooth adapter. Als ik de controlers op tafel leg bijvoorbeeld dan valt de verbinding weg., is op zich simpel op te lossen door de usb adapter in een usb verlengkabel wat hoger in de kamer te hangen, maar dat signaal had wel wat sterker mogen zijn.
Dit lijkt me meer een probleem dat bij de adapter zit.
Ik heb alleen een PS5 en deze staat in een trapkast. Ik speel altijd met de deur bijna dicht (op een kier voor de kabel) zonder problemen.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:53
Crusader1978 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:32:
[...]

Dit lijkt me meer een probleem dat bij de adapter zit.
Ik heb alleen een PS5 en deze staat in een trapkast. Ik speel altijd met de deur bijna dicht (op een kier voor de kabel) zonder problemen.
ja, dat is wel waarschijnlijk.
Ik gebruik de Asus BT500 adapter, deze staat als supported bij de psvr2 op de sony site, dus ik had daar iets meer van verwacht en het werkt ook goed, maar dat die die zichtslijn moet houden had ik niet verwacht.

Er zijn overigens wel wat instellingen mogelijk om die bluetooth verbinding te optimaliseren, maar daar moet ik nog induiken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-05 09:59
Veel nieuwe psvr2 gebruikers; beste tip.. de globular cluster.. alles speelt beter als de headset goed en comfortabel zit

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:35
benmoei schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:23:
Veel nieuwe psvr2 gebruikers; beste tip.. de globular cluster.. alles speelt beter als de headset goed en comfortabel zit
Ik weet het: N=1, maar ervaarde je er echt een significant verschil mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56

DaWaN

'r you wicked ??

PaulBloem schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:52:
[...]
Ik weet het: N=1, maar ervaarde je er echt een significant verschil mee?
Ik heb zelf ook de Globular Cluster gekocht en ik vind het wel echt een upgrade.
Mijn originele voorste kussen was ook al totaal geplet.
Grootste voordeel vind ik vooral de hoofdband, hierdoor zakt de headset niet af en blijft hij exact op de sweetspot zitten.
Omdat hij niet meer afzakt hoef ik hem ook niet zo strak meer aan te draaien.
Heb vorige week nog een keer 3 uur aan één stuk gespeeld in comfort.
Wat mij betreft dus echt een aanrader :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34
DaWaN schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:38:
[...]

Ik heb zelf ook de Globular Cluster gekocht en ik vind het wel echt een upgrade.
Mijn originele voorste kussen was ook al totaal geplet.
Grootste voordeel vind ik vooral de hoofdband, hierdoor zakt de headset niet af en blijft hij exact op de sweetspot zitten.
Omdat hij niet meer afzakt hoef ik hem ook niet zo strak meer aan te draaien.
Heb vorige week nog een keer 3 uur aan één stuk gespeeld in comfort.
Wat mij betreft dus echt een aanrader :)
De Sony Pulse3D koptelefoon houdt ook de PSVR2 precies in de sweetspot. Erg prettig inderdaad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:31
Om nog even terug te komen op mijn eerdere bericht over Metro Awakening. Hij is toch best wel vet. Het start wat traag maar als je eenmaal een wapen hebt en wat meer VR dingetjes mag doen wordt het oprecht spannend.

Het beste gevoel is nog wel als je moet sneaken en je iets achter je hoort lopen. Wat ontzettend naar is dat, maar zo vet dat een game dit kan oproepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:37
Hier ook de twijfels ook Metro VR maar tot 17-12 nu ook nog eens in de aanbieding(31,99) Denk dat het toch maar ga doen. Leuk vermaakt voor de kerstvakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:27
Ik krijg over 14 dagen een ps5 van kpn met een 2 jarig abbo, ben van plan ook de vr set aan te schaffen.

Ik zie dat de versie met gratis game uitverkocht is. Wordt deze aanbieding met regelmaat vernieuwd of kan ik beter direct alleen de set aanschaffen? Als de vr set zelf namelijk met regelmatig op uitverkocht staat dan ga ik niet wachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Nopheros schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:57:
Ik krijg over 14 dagen een ps5 van kpn met een 2 jarig abbo, ben van plan ook de vr set aan te schaffen.

Ik zie dat de versie met gratis game uitverkocht is. Wordt deze aanbieding met regelmaat vernieuwd of kan ik beter direct alleen de set aanschaffen? Als de vr set zelf namelijk met regelmatig op uitverkocht staat dan ga ik niet wachten..
Op de PS Direct website van Sony wordt die wel regelmatig vernieuwd. Heb zelf ook na paar dagen toch nog met Horizon kunnen kopen voor dezelfde prijs als zonder.

Spel is het wachten wel waard vind ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaulBloem
Ok even een share tussen het spelen door... voornamelijk vanuit dikke enthousiasme.
Want jozef, wat ben ik blij dat ik eindelijk ben ingestapt op de VR-trein, wat is dit tof zeg!

De holiday-season aanbieding van Sony, samen met een speelsessie bij m'n zwager, hadden me overgehaald. Gelukkig maar.

Dit is echt next-level gaming zeg, ben nog nooit zo enthousiast en verwonderd geweest.
VR is kwalitatief echt dik in orde, we hoeven echt niet meer op de next best thing te wachten.

En gelukkig kon ik voor 6 euro PS Plus Premium nemen tot iende jaar, nice timing!
Dus mooi wat PSVR2 games kunnen uitproberen.

Tot nu toe gespeeld:
- Gran Turismo uiteraard: WOW.. nooit meer dit in 2D. VR is hoe het hoort.
Nu rustig afwachten totdat F1 202X uitkomt met VR voor de Playstation.

Aantal story-driven spellen:
- Walking Dead, Horizon Zero Dawn & Resident Evil Village
Pff met Resident Evil Village heb ik echt twijfel om een donkere kamer in te lopen met een zaklamp.. wat een gevoel wordt er gecreëerd zo zeg. Scary, maar heel tof.

Aantal arcade achtige:
- Pistol Whip
Super tof met een maat erbij om de high scores neer te zetten

Al met al, een ervaring wat meer dan nodig z'n geld heeft waargemaakt.
Hier ga ik zeker mee door, voelt niet als een gadget maar als een ander soort type gamen.

[End of enthusiastic rant]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:14

koboy

Heb een idee voor een icon

Nopheros schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:57:

7 december waren ze weer even op voorraad op playstation direct, een heb ik die van mij besteld. De aanbieding loopt nog tot 2 januari, dus ik zou even wachten en elke dag even kijken.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Voor de liefhebbers. De demo Subside ziet er wel ongelofelijk gaaf uit.
Heb de bril zelf pas een paar weken dus ik hield het niet heel lang vol qua misselijkheid maar wow dit is wel heel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader1978
Vassie18 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:33:
Voor de liefhebbers. De demo Subside ziet er wel ongelofelijk gaaf uit.
Heb de bril zelf pas een paar weken dus ik hield het niet heel lang vol qua misselijkheid maar wow dit is wel heel mooi.
Die misselijkheid had ik ook en ik speel al op VR sinds de PSVR1 uitkwam in 2016.
Volgens mij komt dit door de swim turn optie, daardoor beweegt het beeld wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
Crusader1978 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:55:
[...]

Die misselijkheid had ik ook en ik speel al op VR sinds de PSVR1 uitkwam in 2016.
Volgens mij komt dit door de swim turn optie, daardoor beweegt het beeld wat meer.
Die had ik inderdaad meteen op smooth gezet.
Van de week gewoon weer rustig een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 08:16

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik game ook al af en toe in VR sinds de PSVR1.
Wordt nog altijd snel misselijk, hoopte met de VR2 minder, maar nee hoor net zo erg haha.

Max 30 min spelen voor mij. En mn dochtertje heeft nergens last van, die kan met horizon ook zonder problemen met alle instellingen op vrij rondlopen en draaien spelen. Nou dat is echt insta misselijk voor mij ...

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
voor de fitness achtige vr games zijn er best veel te krijgen, ik heb zelf beat saber, synth riders en less mills boxing. Maar bij al die games ben je afhankelijk van de muziek die erbij zit of muziek packs die je apart moet kopen. Er is echter ook een VR game waarin je ook je eigen muziek kunt gebruiken op de psvr2. Die game heet Powerbeats VR.

Daar kun je door via een usb stick je eigen MP3's in een music folder (of subfolders daarin) zetten, je eigen muziek gebruiken voor die ritme game. Hoe het werkt is dat je eenmalig een map genereert (dat gebeurd automatisch in game) en dan is die voortaan geschikt voor powerbeats vr.

De workouts zijn in 3 intensiteiten te doen, advanced mode is al een behoorlijke workout. Je kunt een additionele download kopen van 2,99 euro, die voegt 22 nieuwe omgevingen toe, en nog beter, deze voegt de optie toe om je eigen omgevingen gebruiken die je download (bijvoorbeeld de skyboxes van google maps).

De instructies hiervoor staan op hun website: https://www.powerbeatsvr....-from-google-street-view/

Dus veel aanpassings mogelijkheden.

De game ziet er als volgt uit:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PowerBeatsVR #psvr2 #fitnessgame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:21
robinez schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:54:
voor de fitness achtige vr games zijn er best veel te krijgen, ik heb zelf beat saber, synth riders en less mills boxing. Maar bij al die games ben je afhankelijk van de muziek die erbij zit of muziek packs die je apart moet kopen. Er is echter ook een VR game waarin je ook je eigen muziek kunt gebruiken op de psvr2. Die game heet Powerbeats VR.

Daar kun je door via een usb stick je eigen MP3's in een music folder (of subfolders daarin) zetten, je eigen muziek gebruiken voor die ritme game. Hoe het werkt is dat je eenmalig een map genereert (dat gebeurd automatisch in game) en dan is die voortaan geschikt voor powerbeats vr.

De workouts zijn in 3 intensiteiten te doen, advanced mode is al een behoorlijke workout. Je kunt een additionele download kopen van 2,99 euro, die voegt 22 nieuwe omgevingen toe, en nog beter, deze voegt de optie toe om je eigen omgevingen gebruiken die je download (bijvoorbeeld de skyboxes van google maps).

De instructies hiervoor staan op hun website: https://www.powerbeatsvr....-from-google-street-view/

Dus veel aanpassings mogelijkheden.

De game ziet er als volgt uit:
[YouTube: PowerBeatsVR #psvr2 #fitnessgame]
toon volledige bericht
Dat ziet er intens uit! Ik speelde vorig jaar regelmatig Les Mills. Soms ging dat zo snel dat ik mijn vr bril een keiharde klap gaf. Dat was best pijnlijk 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacobs11
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-01 15:12
is er een prijs verlaging geweest? lijkt sins eind november overal -200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:32
Jacobs11 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:46:
Daar heeft tweakers iets voor (scrol naar beneden):
uitvoering: Sony PlayStation VR2

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-05 22:42
Jacobs11 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:46:
Sale van PlayStation zelf tot 2 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 08:21
Morgen toch eens VR2 gaan gebruiken, heb sinds ik heb hem gekocht begin december na 1 keer niet meer gebruikt haha.
Heb nu ook een oplaadstation dus dat is wel makkelijk, maar moet er nu toch wel gebruik van gaan maken.

Met gewone controllers vind ik het niet nodig, 1 aan de kabel / lader ligt op de playstation en met de andere spelen.
Maar in dit geval is een oplaadstation wel makkelijk, want ja je heb beide controllers nodig haha.

• Jacobs11
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-01 15:12
Klopt maar vroeg me af waarom en tot hoelang.
TiezZ_BE schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:57:
[...]

Daar heeft tweakers iets voor (scrol naar beneden):
uitvoering: Sony PlayStation VR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Jacobs11 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:07:
Klopt maar vroeg me af waarom en tot hoelang.

[...]
Het is t/m vandaag, dus als je er nog één wilt halen, dan moet je dit dus vandaag doen.

Playstation wil een impuls voor de verkopen van dit apparaat, dus vandaar de tijdelijk verlaagde prijs voor vele webshops. Het gekke was dat de Horizon call of the mountain bundel hetzelfde kostte als de headset zonder spel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
_Heisenberg_ schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Het is t/m vandaag, dus als je er nog één wilt halen, dan moet je dit dus vandaag doen.

Playstation wil een impuls voor de verkopen van dit apparaat, dus vandaar de tijdelijk verlaagde prijs voor vele webshops. Het gekke was dat de Horizon call of the mountain bundel hetzelfde kostte als de headset zonder spel erbij.
Nou ja op zich is het niet zo gek, een pakket aanbieden met een spel erbij(Voor een actie prijs).
Het gekke was dat deze er maar af en toe was, en dan weer een tijdje niet. en dan spontaan ineens effe weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 17:53
Zo, ik heb het besteld :) Ook van de PS plus kortig genoten (5%)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 15:48
Gister met de comfort kit geprobeerd te spelen. Is wel een stuk beter voor het comfort. Al voel ik na langere speelsessies nog steeds een onaangename druk op de neus. Of moeite met het vinden van de sweetspot.. maar als je die eenmaal hebt dan blijft het wel goed gaan. Je moet er wat handigheid in krijgen.

Verder gister de volgende games gedaan, allemaal op hun eigen manier een aanrader:

- Pistol Whip: wát een game is dit! Heerlijke muziek en een mix van Beat Saber en Superhot. Dikke vette aanrader!

- Little Cities: Bigger: leuke, relaxte citybuilder. Zit vrij inituitief in elkaar met de bubbels die je kunt 'poppen'.. Verder leuke immersie dingetjes zoals dat je headset trilt als er een vliegtuigje langs je hoofd passeert of dat er een zwerm met vogels voor je ogen vliegt. Erg leuk!

- Red Matter (1): Deze game ziet er bijna fotorealistisch uit. Je infiltreert een russische basis en doet onderzoek naar.. iets? Vrij mysterieus en je lost puzzels op die erg gaaf in elkaar zitten. Ook de motion tracking is zo goed gedaan en je kunt alles vastpakken en scannen wat je ziet, a la Metroid Prime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDuifff
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 20:46
doobieters schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:08:
Gister met de comfort kit geprobeerd te spelen. Is wel een stuk beter voor het comfort. Al voel ik na langere speelsessies nog steeds een onaangename druk op de neus. Of moeite met het vinden van de sweetspot.. maar als je die eenmaal hebt dan blijft het wel goed gaan. Je moet er wat handigheid in krijgen.
Iedereen heeft een ander gezicht, maar ik voel enkel de druk op mijn neus als ik de bril helemaal naar voren schuif. Heb je geprobeerd om 1 standje verder van je gezicht te gebruiken?

Tijdens mijn zoektocht naar een andere (comfort) kit kwam ik een opmerking tegen van een gebruiker die voorstelde om een hoofd/haar/zweetband te proberen. Mijn vriendin had nog een haarband liggen die ze niet gebruikt en ik moet zeggen dat dit voor mij prima werkt. Het geeft wat meer stabiliteit en als ik zweet dan neemt de band dit op. De band kun je simpel weer wassen en hergebruiken.

Ik speel ook maar sessies van 1 - 3 uurtjes dus misschien is dit niet voor hardcore VR gamers :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 23:22

SD5k

>4&X

Ik heb in December ook de PSVR2 set met Horizon aangeschaft, moet zeggen dat ik na een weekje wennen wel enorm onder de indruk ben, vooral de nieuwe gameplay aspecten die het met zich mee brengt. Ik heb me er een beetje overheen kunnen zetten dat sommige delen van het scherm niet helemaal scherp zijn, maar dit is al een stuk beter zodra je gewend bent je hele hoofd te bewegen in plaats van alleen je ogen. Ik heb ook een setje VR Rock lenzen gekocht zodat ik m'n bril niet hoef te dragen.

Door de huidige sale heb ik al een flink aantal VR games aangeschaft en gespeeld. :)

- The Room VR (uitgespeeld - aanrader, kan niet wachten op de volgende game van deze ontwikkelaar: Ghost Town)
- The 7th Guest VR (uitgespeeld - voorzichtige aanrader, puzzels waren vaak wat te makkelijk)
- Walkabout Mini Golf (voor korte sessies tussendoor - aanrader)
- Synapse (niet uitgespeeld - aanrader)
- Pistol Whip (voor korte sessies tussendoor - aanrader)
- Red Matter (nog niet uitgespeeld, wel duidelijk dat het een ontzettende aanrader is)
- Red Matter 2 (nog niet gespeeld)
- A Fisherman's Tale (nog niet gespeeld)
- A Fisherman's Tale 2 (nog niet gespeeld)
- Resident Evil 8 (klein stukje gespeeld, deze had ik in "2D" al uitgespeeld, dus die bewaar ik voor later)
- Gran Turismo 7 (inmiddels ook een playseat en stuur/pedalen aangeschaft, want behoorlijk bijdraagt aan de ervaring, zegt denk ik genoeg dat dit een enorme aanrader is, ook zonder VR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Moeten jullie vaak de ruimte opnieuw instellen?

Wij gamen met de vr altijd op zo goed als dezelfde plek maar toch krijgen we vaak de melding dat we de ruimte opnieuw moeten instellen

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ja heb ik ook, misschien omdat de ruimte niet helemaal het zelfde is ?.
Ik moet bij mij dan de salon tafel steeds weg zetten(als ik wil spelen), iets wat een kleine klus is eigenlijk. maar toch ook wel weer vervelend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:27
Hier van de week voor het eerst begonnen met vr, geweldige ervaring maar heb heb het nog niet langer dan 10 minuten uitgehouden in RE8.. Vrijwel direct last van motion sickness.

Is Horizon hierin wat beter of geen verschil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Wii4all schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:40:
Moeten jullie vaak de ruimte opnieuw instellen?

Wij gamen met de vr altijd op zo goed als dezelfde plek maar toch krijgen we vaak de melding dat we de ruimte opnieuw moeten instellen
Ik moet dit letterlijk elke keer doen, ik vind het zo irritant dat ik sommige games maar zittend ben gaan spelen. Moet ook de salontafel en de bank iets verschuiven om echt room-scale te kunnen spelen.
Nopheros schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:27:
Hier van de week voor het eerst begonnen met vr, geweldige ervaring maar heb heb het nog niet langer dan 10 minuten uitgehouden in RE8.. Vrijwel direct last van motion sickness.

Is Horizon hierin wat beter of geen verschil?
Horizon is hier naar mijn mening niet veel beter in, maar ik heb beide games pas een half uur gespeeld.

Games waarbij je niet actief rondloopt zijn beter om mee te beginnen, zoals Walkabout Mini Golf of Pistol Whip.

Als je dan games speelt waarbij je wel rondloopt teleport dan zoveel mogelijk en gebruik snap turning in plaats van smooth turning. Het is vooral belangrijk om te stoppen wanneer je motion sickness ervaart en pas weer gaat spelen wanneer dit helemaal voorbij is.

Ik had ongeveer 5 dagen nodig om van de motion sickness af te komen, maar af en toe duikt het nog wel eens op. Zoals toen ik mijn auto een helling af liet rollen in GT7 en op een gegeven moment remde, daar snapten mijn hersenen echt niks van.

[ Voor 26% gewijzigd door SD5k op 08-01-2025 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 17:42
SD5k schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:27:
[...]

Ik moet dit letterlijk elke keer doen, ik vind het zo irritant dat ik sommige games maar zittend ben gaan spelen. Moet ook de salontafel en de bank iets verschuiven om echt room-scale te kunnen spelen.

[...]

Horizon is hier naar mijn mening niet veel beter in, maar ik heb beide games pas een half uur gespeeld.

Games waarbij je niet actief rondloopt zijn beter om mee te beginnen, zoals Walkabout Mini Golf of Pistol Whip.

Als je dan games speelt waarbij je wel rondloopt teleport dan zoveel mogelijk en gebruik snap turning in plaats van smooth turning. Het is vooral belangrijk om te stoppen wanneer je motion sickness ervaart en pas weer gaat spelen wanneer dit helemaal voorbij is.

Ik had ongeveer 5 dagen nodig om van de motion sickness af te komen, maar af en toe duikt het nog wel eens op. Zoals toen ik mijn auto een helling af liet rollen in GT7 en op een gegeven moment remde, daar snapten mijn hersenen echt niks van.
toon volledige bericht
Oh, bijzonder, ook zittend moet ik dit, elke keer als ik hem aan zet. Ik speel alleen GT7 in stoeltje maar moet speelveld elke keer opnieuw instellen, en daarna aangeven dat ik zittend wil spelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Shinji schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:36:
Oh, bijzonder, ook zittend moet ik dit, elke keer als ik hem aan zet. Ik speel alleen GT7 in stoeltje maar moet speelveld elke keer opnieuw instellen, en daarna aangeven dat ik zittend wil spelen. 8)7
Ik kwam er gisteren achter dat je dat wel kunt overslaan, volgens mij druk je dan gewoon op O (circel) om het te annuleren en kun je direct kiezen om zittend te spelen.

Een ding wat ik bij GT7 in de playseat nog wel irritant vind is de knop achterop de headset, het zit net niet helemaal lekker op die manier en het zit soms in de weg wanneer ik met m'n hoofd draai.

[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 08-01-2025 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benmoei
Speelruimte veel groter maken bij het aanpassen werkt bij mij. Stel t vrijwel nooit meer in daarna..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Ik had horizon call of the mountain voor de ps vr2 al een tijdje, maar was nog niet toegekomen aan het spelen
en testen ervan.

Vanmiddag voor het eerst opgestart, nou dat is wel een ervaring zeg, ik kan me voorstellen dat dit de showcase game voor de ps vr2 is. De graphics en gameplay zijn echt van een extreem hoog niveau voor een vr game. Erg lastig om te stoppen met spelen (gelukkig waren de controllers op een gegeven moment op, dus die zijn weer aan het laden).

horizon call of the mountain is echt een Must Have naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:54
robinez schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:07:
Ik had horizon call of the mountain voor de ps vr2 al een tijdje, maar was nog niet toegekomen aan het spelen
en testen ervan.

Vanmiddag voor het eerst opgestart, nou dat is wel een ervaring zeg, ik kan me voorstellen dat dit de showcase game voor de ps vr2 is. De graphics en gameplay zijn echt van een extreem hoog niveau voor een vr game. Erg lastig om te stoppen met spelen (gelukkig waren de controllers op een gegeven moment op, dus die zijn weer aan het laden).

horizon call of the mountain is echt een Must Have naar mijn mening.
De PSVR2 is volgende maand 2 jaar oud, dus dat een game die bij release uitkwam nog steeds de showcase is, is eigenlijk wel jammer. Genoeg om te spelen hoor, daar niet van. Maar (nieuwe) system sellers of showcases? Nah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Sony zou echt eens Valve moeten pushen om HL Alyx uit te brengen voor psvr2.
Batman Arkham Shadow is ook zo'n topper waarvan ik hoop dat het naar ps5 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
WaterFire schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:32:
[...]

De PSVR2 is volgende maand 2 jaar oud, dus dat een game die bij release uitkwam nog steeds de showcase is, is eigenlijk wel jammer. Genoeg om te spelen hoor, daar niet van. Maar (nieuwe) system sellers of showcases? Nah..
Ja ben ik wel met je eens, ik heb de psvr2 nog maar net, dus voor mij is het prima, maar echte system exclusives voor de ps vr2 zijn er nauwelijks op gt7 en horizon na, de rest zijn toch allemaal ook quest games, wel heel mooi, maar gaan zeker niet zover als horizon kwa gameplay controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Cowboy_Henk schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:53:
Sony zou echt eens Valve moeten pushen om HL Alyx uit te brengen voor psvr2.
Batman Arkham Shadow is ook zo'n topper waarvan ik hoop dat het naar ps5 komt
HL Alyx kan je op de PSVR2 spelen dus zie niet echt in waarom ze dat zouden pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Shinji schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:14:
[...]

HL Alyx kan je op de PSVR2 spelen dus zie niet echt in waarom ze dat zouden pushen.
Naar de PS5 bedoel ik dan he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Cowboy_Henk schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:20:
[...]

Naar de PS5 bedoel ik dan he
Maar die druk is er nu af toch? Toen ze nog geen adapter hadden kon ik me voorstellen dat ze die er graag bij zouden hebben. Nu niet meer per se.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0
Shinji schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:17:
[...]

Maar die druk is er nu af toch? Toen ze nog geen adapter hadden kon ik me voorstellen dat ze die er graag bij zouden hebben. Nu niet meer per se.
Maar dan beperk je als nog tot 1 platform met je spel, genoeg die geen goeie gaming pc hebben.
Door het spel ook op de ps5 uit te brengen, in combi met de vr2 krijg je meer gamers die je spel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 10:25
Heb de hoop op Alyx helaas opgegeven. Destijds een stuk gespeeld op de pc in combinatie met de Rift en dat was geweldig. Helaas geen pc en rift meer en Alyx nooit uitgespeeld :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:02
YouTube: Aces of Thunder — World War I Aircraft

WW1 dubbeldekkers, helaas geen info over wanneer we in mogen stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
VonBraunschweig schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:53:

Ik gok over 4 jaar als een exclusive voor de psvr3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 21:33
VonBraunschweig schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:53:

In november/december hadden ze het over februari. Voorlopig hou ik me daar aan vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
harley2009 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:50:
[...]

In november/december hadden ze het over februari. Voorlopig hou ik me daar aan vast
Een bericht van gisteren, "Planned for 2025" :(
Als ze het binnen 4 weken releasen, zouden ze wel specifieker zijn..
RoadToVR

[ Voor 7% gewijzigd door WaterFire op 29-01-2025 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
no mans sky zag ik gister voorbij komen in de ps store voor 19,99
Eigenlijk een must buy

Is nog tot de 13e in de aanbieding.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batteries4ever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-04 16:32
Dank ja Wii4all !
Scheelt me weer even €30, zat al op een aanbieding te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
Dank je voor dit bericht! ik wilde NMS kopen, maar liever in de aanbieding, bij deze dus. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
batteries4ever schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:25:
Dank ja Wii4all !
Scheelt me weer even €30, zat al op een aanbieding te wachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaterFire
batteries4ever schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:27:
Dank je voor dit bericht! ik wilde NMS kopen, maar liever in de aanbieding, bij deze dus. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Tip van de dag: maak van je wishlist games favorieten (hartje) en zet die widget op het PS5 home scherm.. hoef je alleen maar af en toe doorheen te scrollen om de aanbiedingen te zien.
Veel games die eenmaal een keer in de sale hebben gestaan herhalen dat elke zes weken of zo, dus sla ze gerust een keer over, over een tijdje staan ze er 100% nog eens in.

Bij PSprices goed te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lnp-z_ZsDKkJxuHO_KM6Ohhq1E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzA1G5U0BHu0gWj9gzxBulCh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door WaterFire op 12-02-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:34
Sinds kort eigenaar van een PS5, PSVR2 en GT7. Vind het echt geweldig! Hele tijd eigenlijk niet meer gegamed, maar dit is top.

Ga toch nog wel de PS5 Pro ga halen om het maximale uit de GT7 + VR ervaring te halen na het zien van de DF review. Zal wel even wachten op de disk drive worden...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batteries4ever
Ik heb een PS5 Pro + PSVR2 gekocht, naast mijn Quest3. Het bevalt me goed, vooral Horizon: CotM. Ik heb GT7 nog niet geprobeerd, maar ray trackingen lijkt me geen reden €700 uit te geven, ik zu op Zion meinst wat Meer Reviews bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
Was geen beste state of play voor psvr2..

• PaulBloem
benmoei schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 23:54:
Was geen beste state of play voor psvr2..
Niets aangekondigd? Heb het nog niet bekeken, maar als je een korte summary hebt.. .te gek :-)

• WaterFire
.

[ Voor 99% gewijzigd door WaterFire op 13-02-2025 11:37 ]

• WaterFire
PaulBloem schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:24:
[...]
Niets aangekondigd? Heb het nog niet bekeken, maar als je een korte summary hebt.. .te gek :-)
Hier kan je alle trailers apart bekijken. Twee PSVR2 games, The Midnight Walk en Dreams of Another.
Verder allemaal vette trailers hoor, maar alles zo vreselijk meer van hetzelfde..

• PaulBloem
WaterFire schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:36:
[...]

Hier kan je alle trailers apart bekijken. Twee PSVR2 games, The Midnight Walk en Dreams of Another.
Verder allemaal vette trailers hoor, maar alles zo vreselijk meer van hetzelfde..
Ah top, handige link, thanks.
Tja... nog geen exacte datum voor Ace of Thunder dus... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
PaulBloem schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:03:
[...]
Tja... nog geen exacte datum voor Ace of Thunder dus... :-)
Als ze een beetje humor hebben stoppen ze Duke Nukem als piloot in een trailer..

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PSVR2 nu blijvend in prijs verlaagd, 449 EUR:

https://blog.playstation....tation-vr2/?sf276497679=1

En ondersteuning voor hand tracking is toegevoegd.

[ Voor 16% gewijzigd door kazuka op 27-02-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
In de PlayStation Store staat sinds deze week een VR flight simulator te koop met een afbeelding die erg lijkt op Microsofts Flight simulator, maar dat niet is.

Gemaakt door 404 games, geen hotas support, slechts 15 euro, en op zoek naar info kom je al snel bij Reddit:

https://www.reddit.com/r/...ight_simulator_2025_1199/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
VonBraunschweig schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:32:
In de PlayStation Store staat sinds deze week een VR flight simulator te koop met een afbeelding die erg lijkt op Microsofts Flight simulator, maar dat niet is.

Gemaakt door 404 games, geen hotas support, slechts 15 euro, en op zoek naar info kom je al snel bij Reddit:

https://www.reddit.com/r/...ight_simulator_2025_1199/
Hoe rapporteer je zoiets in de PS store? Dit is echt graaien zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:34
Boyangles schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:39:
Ga toch nog wel de PS5 Pro ga halen om het maximale uit de GT7 + VR ervaring te halen na het zien van de DF review. Zal wel even wachten op de disk drive worden...!
Inmiddels de Pro binnen, en vind het in GT7 een beduidende upgrade! Erg blij mee nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonBraunschweig
YouTube: Aces of Thunder on PSVR2 | All You Need To Know!

Gameplay beelden van Aces of Thunder, veel herhaling en veel hebben we al gezien, maar hier en daar ook nieuw beeld. Nog steeds geen info over de releasedatum, maar wat ziet het er toch vet uit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Laatst online: 17:21
VonBraunschweig schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:31:
YouTube: Aces of Thunder on PSVR2 | All You Need To Know!

Gameplay beelden van Aces of Thunder, veel herhaling en veel hebben we al gezien, maar hier en daar ook nieuw beeld. Nog steeds geen info over de releasedatum, maar wat ziet het er toch vet uit zeg.
Heel erg vet. Hopelijk brengen ze ook een demo uit. Ik zal het spel denk ik niet veel spelen, maar het er. Keer ervaren lijkt mij heel gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
https://acesofthunder.net/en/

Ok, nog steeds géén info over de releasedatum, maar de website van Aces of Thunder is zowaar een website geworden.

Edit: en zien wij daar niet een brandende Messerschmitt Schwalbe? Jawohl:)

En best wel vreemd: de site is in 3 talen, rechtsboven kunnen we kiezen uit Engels, Duits...en Russisch?

[ Voor 39% gewijzigd door VonBraunschweig op 22-03-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
VonBraunschweig schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:23:
https://acesofthunder.net/en/

Ok, nog steeds géén info over de releasedatum, maar de website van Aces of Thunder is zowaar een website geworden.

Edit: en zien wij daar niet een brandende Messerschmitt Schwalbe? Jawohl:)

En best wel vreemd: de site is in 3 talen, rechtsboven kunnen we kiezen uit Engels, Duits...en Russisch?
Ik zie op Instagram ook veel meer posts voorbijkomen de laatste dagen!
Zal misschien niet lang duren dan?….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:15
Ik heb vorige week eens geprobeerd mijn PSVR2 aan te sluiten op m'n pc. Mijn RX 6800 heeft namelijk een USB-C aansluiting en zowaar: het werkt zonder de extra adapter! Ook mijn onboard bluetooth van mijn moederbord lijkt het goed te doen met de controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubun2
  • Laatst online: 02-05 16:32
Weet iemand waar ik de psvr2 kan testen? Heb mediamarkt gebeld maar 2 vestigingen in Eindhoven hadden geen showmodel ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
ubun2 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 00:12:
Weet iemand waar ik de psvr2 kan testen? Heb mediamarkt gebeld maar 2 vestigingen in Eindhoven hadden geen showmodel ;(
Bij de Intertoys XL op Heuvelgalerie 1-4 kan je volgens mij nog steeds terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubun2
  • Laatst online: 02-05 16:32
WaterFire schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:17:
[...]

Bij de Intertoys XL op Heuvelgalerie 1-4 kan je volgens mij nog steeds terecht.
Zou mooi zijn, ga morgen informeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
https://acesofthunder.net/en/news/10

Aces of Thunder gaat nog wel even duren. Van de site vandaag nadat ze aankondigen dat de game ook in 2d beschikbaar komt. Blijkbaar enige fuz online.

"VR and flat mode – which is easier to play?
Friends, we are closely monitoring your feedback and see that you are concerned about the effectiveness of pilots with different ways of immersing themselves in the game (pilots with VR devices and those who will use a monitor).

To be clear: in Aces of Thunder, there is only cockpit view and only realistic control options. There is no “mouse aiming” here – the game was planned from the very beginning as a realistic simulator, where all participants are in equally “adult” conditions.

So we do not think that the “flat” mode (without VR) has any noticeable advantage – rather the opposite. The player in VR is better informed about what is happening around them (contacts are more visible, since all game objects and planes have real dimensions, and the perception of distance in VR is more accurate). Although with a large monitor, a good joystick and sufficient experience, the capabilities of players are quite comparable. Nevertheless, we are studying how different devices can affect the balance and its subjective perception.

We want to assure you that we are studying the possibility of implementing matchmaking taking into account the image output option. We are conducting tests, analysing data and will definitely make a decision that will be fair and convenient for all players. Thank you for your passion and your feedback — every comment helps us improve the game. We're on the same wavelength and will make sure to choose the path that serves the best interests of the majority of players."

2025 dus, mits we op dezelfde golflengte zitten.
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste