Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
NightShadow22 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:23:
[...]

Trucje werkt niet meer je moet hem nu gewoon normaal kopen werkte alleen gisteren.

@Kalder vraagje ik frustreer me echt helemaal dood, in de actie druk ik elke keer per ongeluk op de ps home knop en vervolgens zie je dan het menu, maar ook het walking dead menu nou vervolgens druk ik netjes het home menu weg en druk ik op resume game en begint elke keer het level overnieuw inplaats van gewoon verder te kunnen, weet jij hoe je dit kan voorkomen toevallig?
Is mij nog niet overkomen, misschien dat je per ongeluk op restart gedrukt hebt? Ik vind het menu van de game wel een beetje lastig te bedienen omdat het heel dichtbij zit en je met de controllers moet richten.

Bij RE8 had ik in het begin ook dat ik vaak per ongeluk op de PS knop drukte, maar dat gebeurt steeds minder vaak bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 09:08 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Is mij nog niet overkomen, misschien dat je per ongeluk op restart gedrukt hebt? Ik vind het menu van de game wel een beetje lastig te bedienen omdat het heel dichtbij zit en je met de controllers moet richten.

Bij RE8 had ik in het begin ook dat ik vaak per ongeluk op de PS knop drukte, maar dat gebeurt steeds minder vaak bij mij.
Ja echt super irritant zo dichtbij en echt niet responsive ook dat menu.... het is me gister avond voor het eerst gelukt om de eerste area af te maken en anderhalf uur door te spelen tot ik terug wou om te saven maar overlopen werd door een horde en in alle paniek mn revolver zo ver weggooide dat hij kwijt was😅🤣......en dood!

Daarna werd ik weer ziek maar kon langer spelen doormiddel van locomotion op free movement te zetten, nog een noob vraag welke optie schakeld dan in dat als ik mn eigen lichaam draai , ik de kant op loop waar ik heen draai? Ben er achter ook bij Re8 dat alles wat met de analog mij ziek maakt en dat alleen Call of the mountain dat niet doet ivm controller locomotion en het wapperen met de handen langs het lichaam om te lopen.

Er zou ook een optie moeten zijn om te kunnen lopen zonder analog stick maar ook deze kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 21:11
Weerz schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:57:
Merk wel dat het afstellen ook nog ff beter moet. Heb geen bril dagelijks en prima ogen.
Merkte met aflezen op korte afstanden bij beide spellen in aflezen van wapens op je handen blurry waren en ik het niet kon lezen.
Wat betreft de blurriness of objecten die je dichtbij je hoofd houdt ingame heeft hiermee te maken:

Wikipedia: Vergence-accommodation conflict

Dit effect zal na 1-2 weken minder worden waardoor objecten dichtbij scherper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 12:12
Dacht gister even Hogwarts te spelen met de bril op. Lekker afgesloten. Probleem is dat als ik mijn ogen beweeg het scherm in de hoeken (denk aan de minimap) niet scherp wordt, maar pas als ik mijn hoofd draai.

Heeft dat met Foveated te maken? En klopt het dat een 2d game dan niet je ogen trackt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Workingtitle schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:53:
Dacht gister even Hogwarts te spelen met de bril op. Lekker afgesloten. Probleem is dat als ik mijn ogen beweeg het scherm in de hoeken (denk aan de minimap) niet scherp wordt, maar pas als ik mijn hoofd draai.

Heeft dat met Foveated te maken? En klopt het dat een 2d game dan niet je ogen trackt?
Nee, heeft te maken met de lenzen. Is altijd bij VR omdat je in de hoeken minder pixels hebt per oppervlakte (plat scherm wordt geprojecteerd op een bolvorm zegmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
BarôZZa schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:58:
[...]

Nee, heeft te maken met de lenzen. Is altijd bij VR omdat je in de hoeken minder pixels hebt per oppervlakte (plat scherm wordt geprojecteerd op een bolvorm zegmaar)
Heeft het ook niet te maken met het type lens dat is gebruikt?

w00t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Ja echt super irritant zo dichtbij en echt niet responsive ook dat menu.... het is me gister avond voor het eerst gelukt om de eerste area af te maken en anderhalf uur door te spelen tot ik terug wou om te saven maar overlopen werd door een horde en in alle paniek mn revolver zo ver weggooide dat hij kwijt was😅🤣......en dood!

Daarna werd ik weer ziek maar kon langer spelen doormiddel van locomotion op free movement te zetten, nog een noob vraag welke optie schakeld dan in dat als ik mn eigen lichaam draai , ik de kant op loop waar ik heen draai? Ben er achter ook bij Re8 dat alles wat met de analog mij ziek maakt en dat alleen Call of the mountain dat niet doet ivm controller locomotion en het wapperen met de handen langs het lichaam om te lopen.

Er zou ook een optie moeten zijn om te kunnen lopen zonder analog stick maar ook deze kan ik niet vinden.
Ik was gister dood gegaan, en dan kun je kiezen om opnieuw te beginnen of dat je voortgang blijft en je loot blijft liggen en je die weer moet oppakken. Dat de eerste keer gedaan, maar toen begon ik zonder wapens en na een half uur was ik weer dood, toen restart gedaan en het eerste huis dat je tegenkomt in het tweede level volledig doorzocht waar ik iets van 24 shotgun shells gevonden had, maar toen was ik ook weer een half uur verder en toen werd ik moe, heb nu voor het eerst in mijn leven de standby mode van de PS gebruikt om niet mijn voortgang te verliezen, vanmiddag ga ik weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:24:
[...]

Ik was gister dood gegaan, en dan kun je kiezen om opnieuw te beginnen of dat je voortgang blijft en je loot blijft liggen en je die weer moet oppakken. Dat de eerste keer gedaan, maar toen begon ik zonder wapens en na een half uur was ik weer dood, toen restart gedaan en het eerste huis dat je tegenkomt in het tweede level volledig doorzocht waar ik iets van 24 shotgun shells gevonden had, maar toen was ik ook weer een half uur verder en toen werd ik moe, heb nu voor het eerst in mijn leven de standby mode van de PS gebruikt om niet mijn voortgang te verliezen, vanmiddag ga ik weer verder :)
Console is al 2,5 jaar oud en je hebt nog nooit standby gebruikt? Wromnie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Ace schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Console is 2,5 jaar oud en je gebruikt geen standby? Wromnie? :?
Omdat ik het niet nodig had? Waarom dat ding in stand by laten als je hem net zo goed uit kunt zetten? Ik heb nu voor het eerst een reden om de standby te gebruiken want ben normaal niet van de games waarbij je niet tussentijds kan opslaan maar vind deze vr game wel erg leuk.

En hij gaat regelmatig automatisch op stand by als ik de tv uit zet, maar vind dat niet nodig dus zet hem liever gewoon helemaal uit, maar nu heb ik voor het eerst een reden om hem in stand by te laten... Ik zou liever gewoon de game kunnen opslaan en de PS uit zetten, maar dat gaat bij deze game niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:24:
[...]

Goed idee ga ik ook doen in het vervolg, niet om je lastig te vallen maar vind het ook nergens duidelijk op internet enig idee hoe ik die manier van movement aanzet dat met het lichaam draaien gewoon draaien is en ik kan lopen zonder analog stick of is die verplicht?

Door locomotion op free te zetten kan ik wel bukken door zelf te bukken etc en gaat alles een stuk fijner alleen die analog stick blijft een complete mindfuck / ziekmaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:39:
[...]

Goed idee ga ik ook doen in het vervolg, niet om je lastig te vallen maar vind het ook nergens duidelijk op internet enig idee hoe ik die manier van movement aanzet dat met het lichaam draaien gewoon draaien is en ik kan lopen zonder analog stick of is die verplicht?

Door locomotion op free te zetten kan ik wel bukken door zelf te bukken etc en gaat alles een stuk fijner alleen die analog stick blijft een complete mindfuck / ziekmaker.
Volgens mij zul je daar aan moeten wennen, voor zover ik weet kun je alleen bij Horizon lopen door de controllers te bewegen. Bij RE8 zit je ook vast aan de stick. Je kunt wel iets instellen met dat je hoofd de richting bepaald ofzo maar heb daar niet echt mee geëxperimenteerd

Persoonlijk heb ik het draaien op hoeken van 30 graden gezet, aangezien ik van smooth turning kots misselijk wordt, maar met snap turning heb ik nergens last van. Overigens moet de eerste game nog komen die snap turning in stappen van 22,5 graden doet zodat je ook 45 graden gedraaid kunt staan ipv alleen 30, 60 of 90 etc, vaak kun je wel 45 in stellen maar vind dat eigenlijk een te grote stap

Ze zouden beter de stappen kunnen noemen als 1/12e van een cirkel of 1/8e of 1/16e etc

[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Volgens mij zul je daar aan moeten wennen, voor zover ik weet kun je alleen bij Horizon lopen door de controllers te bewegen. Bij RE8 zit je ook vast aan de stick. Je kunt wel iets instellen met dat je hoofd de richting bepaald ofzo maar heb daar niet echt mee geëxperimenteerd

Persoonlijk heb ik het draaien op hoeken van 30 graden gezet, aangezien ik van smooth turning kots misselijk wordt, maar met snap turning heb ik nergens last van.
Ik vind snap zo irritant en immersie brekend maar mss moet ik me er maar overheen zetten dan en dat toch maar eens proberen.

De headset locomotion instellen op free movement is wel een goede! dan kan je gewoon zelf met je lichaam bukken en doen speelt veel beter.

Vanavond nog maar eens proberen door de eerste area met de blue house te komen zonder aan het eind in het paniek te raken haha, shotgun gelanceerd, revolver weg dus heb maar gewoon de game gestopt daarna al kon ik mn side quest inleveren en terug met de boot naar de bus .

Alle lepels en flessen waren ook op en ik werd achterna gezeten door een zeer gemotiveerde horde die me tot de boot aan toe volgde :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
FireStarter schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:17:
[...]

Heeft het ook niet te maken met het type lens dat is gebruikt?
Niet zo lang we platte schermen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://vr-expert.com/wp-content/uploads/2022/04/Quest-2-Pro-Leak-VR-Expert-4.jpg

Er zijn minder pixels per oppervlakte in de hoeken ten opzichte van het midden omdat het midden meer parallel loopt aan het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
NightShadow22 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:47:
[...]

Ik vind snap zo irritant en immersie brekend maar mss moet ik me er maar overheen zetten dan en dat toch maar eens proberen.
Dat soort games kan ik enkel met 'snap' spelen. Als je zelf fysiek niet draait is het laten voorbijglijden van een omgeving gewoon niet synchroon met wat je evenwichtsorganen zien/verwachten, dus gegarandeerd voel je dat als misselijkmakend aan.

Het is ook anders dan een panning shot op tv of cinema, omdat je daar naar een scherm kijkt, beperkt groot in je gezichtsveld, en je rondom nog vaste referenties ziet/waarneemt, waardoor je brein begrijpt dat je stilzit.

Zie het zo, je wordt ook niet misselijk van voor een slideshow te zitten, en telkens foto's voorgeschoteld te krijgen vanuit een ander standpunt. Beetje dit idee

Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/53606b87e4b0cd20800155cb/1403817086410-U8X3EKZDPPXPIVX12ZSG/image-asset.jpeg?format=750w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Amos_x schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Dat soort games kan ik enkel met 'snap' spelen. Als je zelf fysiek niet draait is het laten voorbijglijden van een omgeving gewoon niet synchroon met wat je evenwichtsorganen zien/verwachten, dus gegarandeerd voel je dat als misselijkmakend aan.

Het is ook anders dan een panning shot op tv of cinema, omdat je daar naar een scherm kijkt, beperkt groot in je gezichtsveld, en je rondom nog vaste referenties ziet/waarneemt, waardoor je brein begrijpt dat je stilzit.

Zie het zo, je wordt ook niet misselijk van voor een slideshow te zitten, en telkens foto's voorgeschoteld te krijgen vanuit een ander standpunt. Beetje dit idee

[Afbeelding]
Goed voorbeeld en bedankt voor de uitgebreide uitleg toch weer wat geleerd!

Ik ga me vanavond toch maar eens aan snap wagen dan gewoon even aan wennen denk ik :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
NightShadow22 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:47:
[...]

De headset locomotion instellen op free movement is wel een goede! dan kan je gewoon zelf met je lichaam bukken en doen speelt veel beter.

Vanavond nog maar eens proberen door de eerste area met de blue house te komen zonder aan het eind in het paniek te raken haha, shotgun gelanceerd, revolver weg dus heb maar gewoon de game gestopt daarna al kon ik mn side quest inleveren en terug met de boot naar de bus .

Alle lepels en flessen waren ook op en ik werd achterna gezeten door een zeer gemotiveerde horde die me tot de boot aan toe volgde :+ :+
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, en weet niet hoe praktisch het is, maar zou je de armbewegingen van CotM kunnen nabootsen terwijl je met de analoge stick vooruit loopt? Dus je armbewegingen hebben nul effect in het spel, maar kunnen misschien wel je hersenen foppen :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43
Overigens hoor ik wel dat je met wat ervaring wel VR-benen kunt ontwikkelen. Ik merk zelf in ieder geval dat ik nu een paar weken verder (waarbij ik echt maximaal 90 minuten per keer, een paar keer per week heb kunnen spelen) dat het allemaal al een stuk soepeler gaat.

Saints & Sinners speel ik nu zo soepel met snap-turning op 22 graden (dus 4 snaps om een kwartslag te draaien) dat ik langzaamaan weer overweeg snap-turning weer uit te zetten.

Toen ik dat deed op dag 1 bij de demo van Star Wars werd ik er wel echt onwel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Kazu schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:05:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, en weet niet hoe praktisch het is, maar zou je de armbewegingen van CotM kunnen nabootsen terwijl je met de analoge stick vooruit loopt? Dus je armbewegingen hebben nul effect in het spel, maar kunnen misschien wel je hersenen foppen :+
Haha is mischien het proberen waard, je kan het zo gek niet bedenken maar zou kunnen, ook even proberen vanavond :+

Creatief 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbaman
Kazu schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:05:
[...]

Dat kan zeker, je loopt alleen wel een 98% risico om er als een malloot uit te zien, maar dat was bij VR toch al vrijwel gegarandeerd 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Robbaman schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:07:
[...]

Dat kan zeker, je loopt alleen wel een 98% risico om er als een malloot uit te zien, maar dat was bij VR toch al vrijwel gegarandeerd 🤣
Hahaha, boeiend, daar zie je toch zelf niets van :*)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbaman
Kazu schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Hahaha, boeiend, daar zie je toch zelf niets van :*)
Haha, true :)

Maar desondanks, ik woon aan een bosrand waar mensen vaak hun hond uitlaten en heb aan die kant een vrij grote schuifpui. Ik heb me toch al een paar keer afgevraagd wat mensen wel niet moeten denken als ze mij (vooral 's avonds als het buiten donker maar binnen juist licht is) als een malloot zien wapperen en duiken met zo'n toeter op m'n kop 🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NightShadow22
Robbaman schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:07:
[...]

Haha ik woon in een huis met een raam aan de hoofdstraat met veel mensen die passeren dus zou onderhand na een maand wel als de buurt clown bekend staan :+ :+

Die ene gek uit het dorp die de hele tijd voor de tv ligt te rollen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
de tijd dat de WII net uit was en nog vrij onbekend was voor sommige mensen, toch meermaals mensen raar zien doen en als je dan geen tv zag duurde het best lang voordat je de link legde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
BarôZZa schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:58:
[...]

wel echt zuur. Want dat maakt het voor mij niet aantrekkelijk om games met belangrijke informatie in de hoeken 2d te spelen met de bril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 14:32
Gisteren besteld, vandaag al binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
Workingtitle schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:20:
[...]

wel echt zuur. Want dat maakt het voor mij niet aantrekkelijk om games met belangrijke informatie in de hoeken 2d te spelen met de bril.
Wie weet wat de toekomst brengt. Voor nu is het in VR nog een ding, maar met Oled is het waarschijnlijk wel mogelijk om (deels) curved schermen te maken die dit effect minimaliseren.

Voor nu moet ik bekennen dat ik het effect niet dusdanig erg vind dat ik me er echt aan stoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Voel me echt dom om dit te vragen, maar waar kan ik GT7 races in VR doen? 8)7
Ik zie echt werkelijk nergens de optie om dit te doen, behalve de VR showroom van mijn garage. Nergens in de opties van de game staat iets over VR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:32
s0kkie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:21:
Voel me echt dom om dit te vragen, maar waar kan ik GT7 races in VR doen? 8)7
Ik zie echt werkelijk nergens de optie om dit te doen, behalve de VR showroom van mijn garage. Nergens in de opties van de game staat iets over VR.
Zodra je gaat racen ga je vanzelf in VR, de menu's etc zijn gewoon in cinematic mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

Shinji schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:21:
[...]

Zodra je gaat racen ga je vanzelf in VR, de menu's etc zijn gewoon in cinematic mode.
Ah oke, ik ging wel een race in maar ik deed al exit toen de teller nog niet op 0 was voor dat je zelf mag besturen omdat ik dacht dat het niet werkte :P
Thanks voor je hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 23-03-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:32
s0kkie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Ah oke, ik ging wel een race in maar ik deed al exit toen de teller nog niet op 0 was omdat ik dacht dat het niet werkte :P
Volgens mij ergens bij 1 of 2 seconden springt die over, ik las hier laatst dat je dat eerder kan doen want zo laat vind ik irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Robbaman schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:48:
[...]

Wie weet wat de toekomst brengt. Voor nu is het in VR nog een ding, maar met Oled is het waarschijnlijk wel mogelijk om (deels) curved schermen te maken die dit effect minimaliseren.

Voor nu moet ik bekennen dat ik het effect niet dusdanig erg vind dat ik me er echt aan stoor.
ja ik lig dan achterover op de bank en met mijn hoofd op een kussen. Als je dan ook je koptelefoon nog over die bril heen hebt, is het heel irritant om elke keer je hoofd te moeten draaien om de minimap te zien. Vooral in hogwarts waarin ik constant op de minimap navigeer. Kan wel maximaal uitzoomen maar dan nog moet ik mijn hoofd draaien. Anders is bepaalde tekst niet leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
Workingtitle schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:43:
[...]

ja ik lig dan achterover op de bank en met mijn hoofd op een kussen. Als je dan ook je koptelefoon nog over die bril heen hebt, is het heel irritant om elke keer je hoofd te moeten draaien om de minimap te zien. Vooral in hogwarts waarin ik constant op de minimap navigeer. Kan wel maximaal uitzoomen maar dan nog moet ik mijn hoofd draaien. Anders is bepaalde tekst niet leesbaar.
Ah ja, ik realiseerde me even niet dat je het over cinematic mode had. In VR draai je constant met je hoofd en als dat mogelijk is, dan is het vaak ook gewoon minder comfortabel om dingen helemaal in het hoekje van je zichtveld te lezen en draai je eigenlijk vanzelf je hoofd wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:39
Ben op zoek naar een iets langere versie verlengkabel dan 2m.
Lees internationaal dat een 3M zou moeten werken en sommige dit succesvol draaien, beschikbaarheid in Nederland is weinig of ik zoek niet goed.

Heb deze gevonden en lijkt me me qua specs goed, ze hebben ook een 4 a 5 meter.

https://www.kabeldirect.n...-gen-2-3-meter-zwart.html

Redelijk prijskaartje, maar wellicht wel de oplossing voor wat extra meters.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Weerz schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:46:
Ben op zoek naar een iets langere versie verlengkabel dan 2m.
Lees internationaal dat een 3M zou moeten werken en sommige dit succesvol draaien, beschikbaarheid in Nederland is weinig of ik zoek niet goed.

Heb deze gevonden en lijkt me me qua specs goed, ze hebben ook een 4 a 5 meter.

https://www.kabeldirect.n...-gen-2-3-meter-zwart.html

Redelijk prijskaartje, maar wellicht wel de oplossing voor wat extra meters.
Ik heb begrepen dat je juist geen actieve verleng kabels kunt gebruiken, zag het in een van de eerste videos die dat teste, maar die had er maar 1 dus misschien dat het aan zijn kabel gelegen heeft, maar ik zou eerst even uitzoeken of een actieve kabel wel kan, want er gaat niet een standaard voltage door de usb, het voltage wat gebruikt wordt (weet niet meer precies hoeveel volt) wordt normaliter in USB standaarden nooit gebruikt van wat ik begrepen heb, dus daar zou misschien een conflict kunnen ontstaan waardoor hij niet of niet goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Amos_x schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:35:

Rest alleen de vraag, voor 'peace of mind', had ik nu beide nodig? ps4 addon, en ps5 addon? Vanwege dat slotje op de ps5 add-on die er eerst wel stond en na het kopen van de ps4 addon niet meer.

Acht, ik leer het vast nooit, die store. |:(
Ik heb dezelfde fout gemaakt deze week, ps5 tourist add-on gekocht ipv de ps4 versie.
Even overdag een mailtje naar Sony support sturen en binnen een dag reactie dat het geld wordt teruggestort binnen enkele werkdagen. De ps4 tourist versie gekocht en daarna kon ik de ps5 game downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
willem100 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Ik heb dezelfde fout gemaakt deze week, ps5 tourist add-on gekocht ipv de ps4 versie.
Even overdag een mailtje naar Sony support sturen en binnen een dag reactie dat het geld wordt teruggestort binnen enkele werkdagen. De ps4 tourist versie gekocht en daarna kon ik de ps5 game downloaden
Gelukkig doen ze er zo te horen niet moeilijk over en zijn ze waarschijnlijk op de hoogte van de fout in de store, want de PS5 zou nooit de add on als koopbaar moeten hebben gehad aangezien er maar 1 PS5 versie van de game is waar de add on al bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
iemand van hier al een bril gekocht zoals in dat filmpje? ik zou het ook wel willen testen bij bijvoorbeeld die walking dead game. Waar heb je die bril dan gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Gelukkig doen ze er zo te horen niet moeilijk over en zijn ze waarschijnlijk op de hoogte van de fout in de store, want de PS5 zou nooit de add on als koopbaar moeten hebben gehad aangezien er maar 1 PS5 versie van de game is waar de add on al bij zit.
Maar dat is niet de add on, de fout is dus dat die PS5 patch je gratis de tourist edition gaf nja 10tje maar dus zonder de basegame.

Zo hebben ik en velen beide chapters voor 49euro gekocht.

Terwijl die nu gewoon voor 50 euro los staat.

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 23-03-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Bij donkere beelden heb ik ook wel heel veel "ruis" in het scherm, is dat dan dat mura effect?

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
interesssant maar niet zaligmakend ben ik bang. Het 'probleem' zit hem inherent in de gebruikte pentile OLED schermen, die gebruiken inderdaad meer groene subpixels om meer herlderheid te verkrijgen. als je deze groene subpixels dus gaat dimmen om het mura-effect weg te krijgen, gaat je hele kleurbalans en de helderheid naar de galemiezen (zoals hij ook stelt in de video).

wellicht dat ze het in heel donkere scenes wat kunnen tweaken, maar ik zie het niet helemaal verdwijnen.

Dit valt allemaal binnen de afweging kosten/baten of voor- en nadelen voor een headset van 600 euro.

Voor mij is de immersie in de meeste games dikke prima waardoor ik die nadeeltjes vaak niet meer zie (chromatic abberation, duikbril, mura), maar ze komen soms inderdaad naar voren. Ik zie het niet als een probleem, het hoort er een beetje bij. Sony heeft -IMHO- de juiste afwegingen gemaakt. Het is een hele dikke headset voor 'slechts' 600 euro.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:07:
[...]

Maar dat is niet de add on, de fout is dus dat die PS5 patch je gratis de tourist edition gaf nja 10tje maar dus zonder de basegame.

Zo hebben ik en velen beide chapters voor 49euro gekocht.

Terwijl die nu gewoon voor 50 euro los staat.
Je kreeg toch juist alleen de ps5 game gratis als je de 10 euro add on voor de ps4 had gekocht? De add on voor de ps5 zou niet moeten bestaan want sommige mensen hebben nu 20 euro betaald (terwijl ze de originele game al hadden) omdat ze bij de ps5 add on niet de game konden downloaden maar gelukkig geeft Sony je dus wel het geld terug als je erom vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:36:
[...]

Je kreeg toch juist alleen de ps5 game gratis als je de 10 euro add on voor de ps4 had gekocht? De add on voor de ps5 zou niet moeten bestaan want sommige mensen hebben nu 20 euro betaald (terwijl ze de originele game al hadden) omdat ze bij de ps5 add on niet de game konden downloaden maar gelukkig geeft Sony je dus wel het geld terug als je erom vraagt.
Nee ik had de PS5 upgrade gedownload en dan begon hij automatisch de base game Tourist edition / Aftershock te downloaden.

Haha maakt ook allemaal niet zo uit, maar dat was m vandaar dat die nu ook helemaal niet meer werkt op de PS Store wel vreemd dat hij nog vindbaar is je zou toch denken dat ze zoiets wel even binnen een dagje oplossen, Bundle is ook pas net weer online gezet echt heel raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Lenzen besteld bij VR Optician (deutsche gründlichkeit zo te zien).

Zat te twijfelen om voor de optie Zeiss Duravision Blue te kiezen die het blauwe licht eruit filtert, heb het uiteindelijk maar niet gedaan want ik neem aan dat je dan een toch iets fletser beeld krijgt (zoals op je telefoon met blue light filter)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:44:
[...]

Nee ik had de PS5 upgrade gedownload en dan begon hij automatisch de base game Tourist edition / Aftershock te downloaden.

Haha maakt ook allemaal niet zo uit, maar dat was m vandaar dat die nu ook helemaal niet meer werkt op de PS Store wel vreemd dat hij nog vindbaar is je zou toch denken dat ze zoiets wel even binnen een dagje oplossen, Bundle is ook pas net weer online gezet echt heel raar.
Ja er is vanalles verkeerd gegaan tijdens de launch op PlayStation... Maar goed, problemen worden opgelost dus als iemand teveel heeft betaald kan die contact opnemen en zal je wel geholpen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:49:
[...]

Ja er is vanalles verkeerd gegaan tijdens de launch op PlayStation... Maar goed, problemen worden opgelost dus als iemand teveel heeft betaald kan die contact opnemen en zal je wel geholpen worden.
Zeker! , haha van mij zullen ze in iedergeval niet horen :X vind t wel mooi zo was weer een week met aardig wat aanvullingen voor de Libary vanavond maar eens in RE4 duiken na een goed potje Saints & Sinners 2023 beloofd een prachtig jaar voor ons te worden >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:49:
[...]

Sorry bij voorbaat, maar als je beide hebt gekocht, welke kan je dan eventueel laten terug betalen? De PS5 add-on toch, correct? Misschien toch maar eens proberen. Om het principe... die tien euro maakt nu ook het verschil niet maar het late een zure nasmaak na, omdat het niet nodig was geweest als hun store een beetje correct in elkaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Amos_x schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:04:
[...]

Sorry bij voorbaat, maar als je beide hebt gekocht, welke kan je dan eventueel laten terug betalen? De PS5 add-on toch, correct? Misschien toch maar eens proberen. Om het principe... die tien euro maakt nu ook het verschil niet maar het late een zure nasmaak na, omdat het niet nodig was geweest als hun store een beetje correct in elkaar zit
Als je de base game al had die 10 euro upgrade, maar mocht je gewoon de hele versie overnieuw hebben gekocht voor de volle prijs zou ik die laten refunden als ik jou was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:55
Ace schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:48:
Lenzen besteld bij VR Optician (deutsche gründlichkeit zo te zien).

Zat te twijfelen om voor de optie Zeiss Duravision Blue te kiezen die het blauwe licht eruit filtert, heb het uiteindelijk maar niet gedaan want ik neem aan dat je dan een toch iets fletser beeld krijgt (zoals op je telefoon met blue light filter)?
Hier zijn ze exact na 3 weken binnen gekomen en ik kan je verzekeren dat het echt beter werkt dan mijn vari-focus bril (die regelmatig erg vuil is en je er pas achter komt als je de PSVR2 opzet)

Prima kwaliteit, mooi hoesje en snoepjes zijn al op….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Amos_x schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:04:
[...]

In ieder geval 1 van de 2, had je het origineel wel? De upgrade zou normaliter 10 euro gekost moeten hebben als je de ps4 versie van de game had zonder de dlc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalder

Voor de geïnteresseerde, de demo van C-Smash is blijkbaar beschikbaar

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 23-03-2023 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het visuele stijltje is tof, doet me ook een beetje denken aan Wipeout. Kan ook in co-op en versus. Geen idee hoe diepgaand de gameplay is of hoe lang dit leukt blijft maar het heeft wel mijn interesse gewekt. De volledige game kom in juni uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Het was deze week de ps4 tourist upgrade. Met de ps5 tourist update werkte hij niet en kon je (zoals enkele) dus alsnog de ps4 update eerst kopen.

Maar werkt het nu nog via deze weg ? Iemand op het werk vraagt er nu naar aan mij, maar lullig als die geld uitgeeft en het niet meer werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Workingtitle op 23-03-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Workingtitle schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:33:
Het was deze week de ps4 tourist upgrade. Met de ps5 tourist update werkte hij niet en kon je (zoals enkele) dus alsnog de ps4 update eerst kopen.

Maar werkt het nu nog via deze weg ? Iemand op het werk vraagt er nu naar aan mij, maar lullig als die geld uitgeeft en het niet meer werkt.
De exploit is gedicht en het was de PS5 tourist upgrade die gratis de download voor de complete game zonder basegame gaf.

Nu kan je collega beter de bundel kopen voor 60, of anders chapter 1 los voor 50 mocht hij de basegame niet hebben, anders de upgrade voor een 10tje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:42:
[...]

De exploit is gedicht en het was de PS5 tourist upgrade die gratis de download voor de complete game zonder basegame gaf.

Nu kan je collega beter de bundel kopen voor 60, of anders chapter 1 los voor 50 mocht hij de basegame niet hebben, anders de upgrade voor een 10tje.
Je kunt ook nog voor 40 de base game kopen voor de ps5 zonder de dlc/add on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

John Linneman van DF is enthusiast over C-Smash:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:03:
[...]

Je kunt ook nog voor 40 de base game kopen voor de ps5 zonder de dlc/add on
Ohja scherp, zit de hele tijd met de tourist edition in mn hoofd omdat het de eerste keer is dat ik de game op mn hd heb staan.

Idd voor 40 heb je de standard ps5 versie 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:36
Shinji schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Volgens mij ergens bij 1 of 2 seconden springt die over, ik las hier laatst dat je dat eerder kan doen want zo laat vind ik irritant.
Dat kan idd eerder viel mij laatst op, toevallig ontdekt maar het lijkt meer een trucje bij custom races. Ik weet niet of het de bedoeling was en of onderstaande compleet is, maar zo doe ik het nu (omdat ik graag customraces rij met een gridstart, en idd liever direct in VR zit dan eerst in 2D je wagen te zien staan op de grid).

Na het kiezen van de track en daarna custom race (rechtsonder) kun je direct eeder opgeslagen instellingen laden (laps, weer, gridstart enz), maar je kan dat ook 1 scherm later doen, vlak voor je de race gaat starten. Wanneer ik dan instellingen laad die ik eigenlijk voor een ander circuit had opgeslagen, en daarna linksonder op de groene startbutton klik zit ik daarna direct in VR in de wagen op de grid te wachten op de start.

Da's wel zo lekker, zo'n 4/5 seconden voordat je gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
maupie1967 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Hier zijn ze exact na 3 weken binnen gekomen en ik kan je verzekeren dat het echt beter werkt dan mijn vari-focus bril (die regelmatig erg vuil is en je er pas achter komt als je de PSVR2 opzet)

Prima kwaliteit, mooi hoesje en snoepjes zijn al op….
En hoe is de pasvorm van de voorzet lenzen? Komt er veel millimeter bij waardoor je de bril dus verder van je ogen af moet zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
kazuka schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:30:
[YouTube: C-Smash VRS - Playable Demo and Street Date Announcement | PS VR2 Games]

Het visuele stijltje is tof, doet me ook een beetje denken aan Wipeout. Kan ook in co-op en versus. Geen idee hoe diepgaand de gameplay is of hoe lang dit leukt blijft maar het heeft wel mijn interesse gewekt. De volledige game kom in juni uit.
Cosmic Smash vond ik gaaf, maar deze valt hard tegen. Sowieso heb ik niet genoeg ruimte ervoor, sloeg bij de lamp van het platfond. Je moet ook te grote bewegingen maken imo.

Cosmic Smash was meer laidback en de visuals (met lichteffecten, de glasachtige blokken) en soundeffects tijdens het spelen waren beter. In C-Smash ziet alles er plat uit. Quest graphics. Voor de rest is de audio wel redelijk, muziek wel tof (Ken Ishii is een held, ooit nog in Taiwan tegen het lijf gelopen).

Vergelijking:

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 23-03-2023 20:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:55
Jesp_J schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:06:
[...]

En hoe is de pasvorm van de voorzet lenzen? Komt er veel millimeter bij waardoor je de bril dus verder van je ogen af moet zetten?
Er komt circa 3 a 4 mm bij en pasvorm is perfect, komt voor mij dichter bij dan met de bril.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vybW-oRNYOdCFjuXQXj4Uxg4ehk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gh5hab8MgpDNrTzorLz8qf51.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 23:12

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Wat heeft jullie voorkeur bij saints and sinners, staan of zitten als je speelt?

Vandaag twee tenen gebroken (auw). Ga het spel waarschijnlijk 1x spelen dus wil graag de beste ervaring. Als dat staand is zal ik nog even moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Elias2020 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:00:
Wat heeft jullie voorkeur bij saints and sinners, staan of zitten als je speelt?

Vandaag twee tenen gebroken (auw). Ga het spel waarschijnlijk 1x spelen dus wil graag de beste ervaring. Als dat staand is zal ik nog even moeten wachten.
Staand, de bewegingen werken ook totaal niet lekker zittend..... Beterschap! mss beter even afwachten tot je weer lekker kan bewegen, is nogal een intense game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 23:12

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

NightShadow22 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:12:
[...]

Staand, de bewegingen werken ook totaal niet lekker zittend..... Beterschap! mss beter even afwachten tot je weer lekker kan bewegen, is nogal een intense game.
Thanks! Was er al bang voor.

Heb helaas bijna alle zittende games al gespeeld (behalve Demeo, misschien toch maar kopen nu), dus dat wordt dan komende weken RE4 en Uncharted 4 denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Elias2020 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Heb helaas bijna alle zittende games al gespeeld (behalve Demeo, misschien toch maar kopen nu), dus dat wordt dan komende weken RE4 en Uncharted 4 denk ik.
Je kan het altijd proberen hoor, het gaat om je eigen plezier natuurlijk he en de games bieden die mogelijkheid wel aan natuurlijk dus mocht je even strugglen gewoon jezelf comfortabel maken en gaan voor je eigen afleiding en plezier tijdens je herstel, vervelend man! maar gaat zeker goedkomen :*)

Gewoon ff proberen mocht het je wel liggen dan gewoon lekker genieten en later weer op volle kracht verder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
Elias2020 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Je kunt het ook prima zittend spelen, alleen moet je dan bukken met een knopje, soms zijn deurtjes en lades lastig te openen, maar ik heb mezelf aangeleerd om achteruit te lopen bij open maken van dingen en bij deuren kun je ook vooruit lopen. Alleen soms kom je een beetje lastig bij je wapens omdat je tegen je bank aan komt bijvoorbeeld, als je dan rechtop gaat zitten lukt het beter maar meestal heb ik daar zelf niet echt last van en anders doe ik even wat rechter zitten en lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Ik heb bij mijn nieuwe headset op een zwart scherm drie groene (dode) pixels, allemaal in mijn linker lens. Nu dat ik de laatste dagen Saints & Sinners en Resident Evil 8 heb gespeeld, valt het me op dat ik ze ook zie in donkere omgevingen die niet volledig zwart zijn en daardoor valt het dus best wel op. Ik denk dus dat ik deze headset ook maar weer ga retourneren en laat vervangen. Drie keer is scheepsrecht hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
kazuka schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:30:
[YouTube: C-Smash VRS - Playable Demo and Street Date Announcement | PS VR2 Games]

Ik had nog aardige verwachtingen van deze game als leuke game om met vrienden zo nu en dan even te spelen, maar ik vind de demo wel echt een afknapper zeg.

Het lijkt alsof ze er, ondanks de lage visuele eisen, maar 30fps van hebben gemaakt en dan via frame interpolation 120fps van hebben gemaakt ofzo. De ghosting in dit spel is extreem. Zelfs in het menu, waar nog weinig spectaculairs gebeurd, als je met je hoofd draait, dan wordt tekst een hele streep over je scherm.

Al met al hebben ze nog een flinke boel bij te schaven voordat dit spel in juni uitkomt als ze mensen willen overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Robbaman schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:40:
[...]

Ik had nog aardige verwachtingen van deze game als leuke game om met vrienden zo nu en dan even te spelen, maar ik vind de demo wel echt een afknapper zeg.

Het lijkt alsof ze er, ondanks de lage visuele eisen, maar 30fps van hebben gemaakt en dan via frame interpolation 120fps van hebben gemaakt ofzo. De ghosting in dit spel is extreem. Zelfs in het menu, waar nog weinig spectaculairs gebeurd, als je met je hoofd draait, dan wordt tekst een hele streep over je scherm.

Al met al hebben ze nog een flinke boel bij te schaven voordat dit spel in juni uitkomt als ze mensen willen overtuigen.
Ja ze gebruiken 60fps met re-projection naar 120fps, net zoals bijvoorbeeld Horizon en GT7 maar voor dit type game lijkt me dat ook niet wenselijk. Op Twitter heeft de dev al wel aangegeven te gaan kijken naar 90fps maar ze wilden bij de launch van de demo niet teveel stress op de servers leggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:04
Inmiddels alweer een 2 weken de VR2 in bezit. En wat heb ik hier een plezier mee. Geen last van misselijkheid meer ( in het begin heel even ).
Gran Turismo 7 echt zoveel meer fun mee in VR. Speel dagelijks wel 1 a 1,5 uur.
Maar wat ik nu ook doe is normale games en oa films op Netflix, HBO Max etc. kijken met de bril op. Dan het idee in een bioscoopzaal te zitten. Gewoon lekker achterover op de bank leunen, hoofd tegen kussen aan die de bril dan tegenhoud zodat hij niet al te strak hoeft. Dan kan ik zo 2 uur een film kijken zonder dat ik last krijg van afdrukken in mn gezicht. Dit in combinatie met een Bose QC25 hoofdtelefoon die perfect onder de bril past. Heerlijk! ( wel al klachten gekregen dat mensen aanbelden en ik niet thuis zou zijn :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:16
Mastergo schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:18:
Inmiddels alweer een 2 weken de VR2 in bezit. En wat heb ik hier een plezier mee. Geen last van misselijkheid meer ( in het begin heel even ).
Gran Turismo 7 echt zoveel meer fun mee in VR. Speel dagelijks wel 1 a 1,5 uur.
Maar wat ik nu ook doe is normale games en oa films op Netflix, HBO Max etc. kijken met de bril op. Dan het idee in een bioscoopzaal te zitten. Gewoon lekker achterover op de bank leunen, hoofd tegen kussen aan die de bril dan tegenhoud zodat hij niet al te strak hoeft. Dan kan ik zo 2 uur een film kijken zonder dat ik last krijg van afdrukken in mn gezicht. Dit in combinatie met een Bose QC25 hoofdtelefoon die perfect onder de bril past. Heerlijk! ( wel al klachten gekregen dat mensen aanbelden en ik niet thuis zou zijn :) )
Heb normale games even geprobeerd maar zelfs mijn oude standaard 4k tv blijft een stuk relaxter. Ook films en series kan ik me bijna niet voorstellen dat dat een fijne manier is om te kijken met de resolutie van de psvr2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Beetje aan het rondsnuffelen voor accessoires voor de VR2.
Iemand die een VR mat heeft/gebruikt om zo tijdens het spelen referentie in de kamer te hebben in waar hij staat/is?

In Nederland niet echt veel verkocht/gebruikt in wat ik kan vinden.
In de VS zweren ze erbij :9

Heb de verlengkabel die eerder is aangegeven van 2M maar besteld. Gezien de 3M weinig over te vinden is.
Ook daar helaas enkele VS versies waar men aangeeft dat ze werken, maar die zijn in Nederland niet beschikbaar.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbaman
kazuka schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Ja ze gebruiken 60fps met re-projection naar 120fps, net zoals bijvoorbeeld Horizon en GT7 maar voor dit type game lijkt me dat ook niet wenselijk. Op Twitter heeft de dev al wel aangegeven te gaan kijken naar 90fps maar ze wilden bij de launch van de demo niet teveel stress op de servers leggen.
Dat zou goed kunnen, maar het is natuurlijk niet slim. Ik zal niet de enige zijn die schrikt van de demo en hem een aantal plaatsen naar beneden schuift op z'n wishlist. Ze hadden denk ik dan toch beter wat langer kunnen wachten of de demo servers wat kunnen uitbreiden en meteen een verpletterende indruk kunnen achterlaten.

Dit spel leent zich m.i. niet voor re-projection en zou bovendien ook relatief makkelijk 90fps+ aan moeten kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Weerz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:00:
Beetje aan het rondsnuffelen voor accessoires voor de VR2.
Iemand die een VR mat heeft/gebruikt om zo tijdens het spelen referentie in de kamer te hebben in waar hij staat/is?

In Nederland niet echt veel verkocht/gebruikt in wat ik kan vinden.
In de VS zweren ze erbij :9

Heb de verlengkabel die eerder is aangegeven van 2M maar besteld. Gezien de 3M weinig over te vinden is.
Ook daar helaas enkele VS versies waar men aangeeft dat ze werken, maar die zijn in Nederland niet beschikbaar.
Haal zoals ik al eerder tegen je gezegd had (maar geen reactie op kreeg dus weet niet of je het gezien hebt) in ieder geval niet zomaar een actieve usb verlengkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Robbaman schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Dat zou goed kunnen, maar het is natuurlijk niet slim. Ik zal niet de enige zijn die schrikt van de demo en hem een aantal plaatsen naar beneden schuift op z'n wishlist. Ze hadden denk ik dan toch beter wat langer kunnen wachten of de demo servers wat kunnen uitbreiden en meteen een verpletterende indruk kunnen achterlaten.

Dit spel leent zich m.i. niet voor re-projection en zou bovendien ook relatief makkelijk 90fps+ aan moeten kunnen lijkt me.
De game ziet er zo eenvoudig uit in de promotie filmpjes dat ik enorm verbaasd ben dat het niet gewoon (zonder trucjes) 120fps is... Moet toch makkelijk kunnen met zo'n game als C Smash

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 09:20
Zo, na weken hier (en op Reddit) meelezen en twijfelen zojuist de PS VR2 besteld!

Voor mij de eerste keer VR en ik ben echt heel benieuwd wat ik er zelf van ga vinden (en of ik er tegen kan).

Zeker na alle teleurstellingen van non-VR gamers in het begin (die onrealistische verwachtingen hadden van de beeldkwaliteit), het geneuzel over mura/duikbril/sweet spot en de vele motion sickness/vr-legs spookverhalen :+

Ik heb al wel besloten te beginnen met de demo van Puzzling Places, dat lijkt me de meest rustige ervaring kijkend naar de beschikbare demo's, en vanuit daar maar even verder kijken hoe het bevalt en hoe het voelt.

Ik heb naast de demo's overigens GT7, RE:Village en S&S Chapter 1 ook al liggen!

Over dingen als gember thee en het gebruik van een ventilator om motion sickness te verminderen ben ik nog in dubio :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Kalder schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:07:
[...]

Haal zoals ik al eerder tegen je gezegd had (maar geen reactie op kreeg dus weet niet of je het gezien hebt) in ieder geval niet zomaar een actieve usb verlengkabel.
Excuus, wel gezien niet gereageerd.
Maar degen die ik melde heb ik idd niet gehaald.
Heb degene gehaald die @B-Bandit had aangegeven in het topic en hem succesvol heeft getest.
Een 2M gezien er geen 3M versie van is. Wellicht net genoeg, we gaan het zien vanavond.

[ Voor 7% gewijzigd door Weerz op 24-03-2023 13:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
ChuckBartowski schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:06:
Zo, na weken hier (en op Reddit) meelezen en twijfelen zojuist de PS VR2 besteld!

Voor mij de eerste keer VR en ik ben echt heel benieuwd wat ik er zelf van ga vinden (en of ik er tegen kan).

Zeker na alle teleurstellingen van non-VR gamers in het begin (die onrealistische verwachtingen hadden van de beeldkwaliteit), het geneuzel over mura/duikbril/sweet spot en de vele motion sickness/vr-legs spookverhalen :+
Laat je niet beïnvloeden, ga er zelf in en vorm je eigen meningen. Probeer dat allemaal uit je hoofd te zetten en er 'fris', als nieuw en naïf mee aan de slag te gaan. Niet gemakkelijk, maar gewoon proberen.
Over dingen als gember thee en het gebruik van een ventilator om motion sickness te verminderen ben ik nog in dubio :9
Ouwe wijven BS. Placebo, kies maar. Verlies hier je tijd niet aan, VR is op zich al een drempel omdat je je toch afsluit en met extra hardware aan de slag moet (wel veel verbeterd sinds PSVR1). Dus als je daar ook nog allemaal aan moet denken, kan je op een bepaald moment gewoon beter een andere hobby zoeken :+

Nee even serieus, gewoon rustig opbouwen, en opbouwen met statische 'attractie' games. Type 'ballenkraam/schietstand' (pistol whip, ...) of statisch diorama (moss, demeo) of zaken zoals die drummer game (opnieuw, hoe je zit en waar je naar kijkt komt overeen met hoe je zelf in de ruimte plaatsneemt, je omgeving wordt gewoon gesubstitueerd door iets anders...)

GT7 is de bom, op zich 100% genoeg reden om een PSVR 2 te bezitten, als racen en wagens je ding zijn.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
RozeDwergbanaan schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Heb normale games even geprobeerd maar zelfs mijn oude standaard 4k tv blijft een stuk relaxter. Ook films en series kan ik me bijna niet voorstellen dat dat een fijne manier is om te kijken met de resolutie van de psvr2.
Hiervoor kan je dus de controller evt voor gebruiken, die dan het geluid doorlaat via de ingebouwde microfoon. Wel handig voor dingen als een deurbel.

[ Voor 7% gewijzigd door Workingtitle op 24-03-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Amos_x schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:53:

Nee even serieus, gewoon rustig opbouwen, en opbouwen met statische 'attractie' games. Type 'ballenkraam/schietstand' (pistol whip, ...) of statisch diorama (moss, demeo) of zaken zoals die drummer game (opnieuw, hoe je zit en waar je naar kijkt komt overeen met hoe je zelf in de ruimte plaatsneemt, je omgeving wordt gewoon gesubstitueerd door iets anders...)
Thanks! Dat was inderdaad ook precies mijn plan, ik zag van die drummer game ook een demo langskomen, die ga ik samen met Puzzling Places als eerste doen!

Moss/Pistol Whip lijken me ook erg geschikt (en gaaf), maar ik wil graag eerst een idee hebben of het wat voor me is voor ik allemaal geld aan games ga uitgeven en de bril alsnog retour gaat... wat dat betreft zijn GT7 en RE:Village ideaal, die wilde ik sowieso zonder bril al spelen namelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Overigens vandaag de bril om 10:30u besteld met standaard levering en om 17:00u bericht dat het verzonden is.

Die 12 euro voor express verzending kan je dus beter in je zak steken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
ChuckBartowski schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:12:
Overigens vandaag de bril om 10:30u besteld met standaard levering en om 17:00u bericht dat het verzonden is.

Die 12 euro voor express verzending kan je dus beter in je zak steken ;)
Veel plezier er mee. Benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-08 21:49
ChuckBartowski schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:06:

Ik heb al wel besloten te beginnen met de demo van Puzzling Places, dat lijkt me de meest rustige ervaring kijkend naar de beschikbare demo's, en vanuit daar maar even verder kijken hoe het bevalt en hoe het voelt.

Ik heb naast de demo's overigens GT7, RE:Village en S&S Chapter 1 ook al liggen!

Pavlov is een aanrader als je van shooters (a la Counter-Strike) houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:11
Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Iemand nog een tip qua headset/buds met 3.5 mm jack? Zit te twijfelen om de Pulse aan te schaffen, maar wellicht zijn er betere/goedkopere opties voor de PSVR2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinezNL
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-01-2024
emiel74 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:56:
Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Iemand nog een tip qua headset/buds met 3.5 mm jack? Zit te twijfelen om de Pulse aan te schaffen, maar wellicht zijn er betere/goedkopere opties voor de PSVR2.
Je kunt alle headsets aansluiten. Of er ook betere goedkopere zijn weet ik niet. Ik ken van goedkopere alleen qware en die zou ik niet aanraden. Heeft slechte verbinding voor de mic. Mensen horen je slecht.
Ik gebruik een audeze lcd1 of beyerdynamic dt 990 pro, tenzij ik een mic nodig heb dan gebruik ik iPhone oortjes (niet ideaal maar niet zo vaak nodig dat ik nog een headset ga kopen). Geluid van audeze is top maar is wel stuk duurder dan een pulse. Audeze heeft ook met mic. Geen ervaring met die modellen zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door MartinezNL op 24-03-2023 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:11
MartinezNL schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:13:
[...]

Je kunt alle headsets aansluiten. Of er ook betere goedkopere zijn weet ik niet. Ik ken van goedkopere alleen qware en die zou ik niet aanraden. Heeft slechte verbinding voor de mic. Mensen horen je slecht.
Ik gebruik een audeze lcd1 of beyerdynamic dt 990 pro, tenzij ik een mic nodig heb dan gebruik ik iPhone oortjes (niet ideaal maar niet zo vaak nodig dat ik nog een headset ga kopen). Geluid van audeze is top maar is wel stuk duurder dan een pulse. Audeze heeft ook met mic. Geen ervaring met die modellen zelf.
Bedankt voor de tip! Een mic is niet vereist, het gaat me meer om de output. Die is niet al te best met de meegeleverde buds. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:33
emiel74 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:56:
Ik heb de Pulse en zou deze wel kunnen aanraden. Het sluit je af van je omgeving en je komt er lekker mee in het spel. Ik heb geen andere headsets geprobeerd maar bij de release werd deze goed beoordeeld.
De mic op deze headset is met een knop uit te schakelen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalder
emiel74 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor de tip! Een mic is niet vereist, het gaat me meer om de output. Die is niet al te best met de meegeleverde buds. ;)
Als je opzoek gaat naar een over ear koptelefoon moet je er wel rekening mee houden dat je boven je oren maar weinig ruimte hebt ivm de headband van de VR2, dus als je een koptelefoon met grote oor schelpen hebt kunnen ze nog wel eens moeilijk zijn om passend te krijgen met de VR2, ik merk als ik mijn Sony WH-1000XM3 gebruik dat ik de koptelefoon nog net op krijg met de VR2, maar de schelpen komen wel tegen de band van de VR wat soms weleens vervelend is.
De 3D Pulse heb ik ook en die past wel beter maar ik vind het geluid van de XM3 veel beter. Dus als ik niet in de woonkamer speel (waar ik mijn 5.1 surround speakers gebruik) of gewoon als ik stil wil zijn gebruik ik het liefst die XM3, alleen voor party chat is die Pulse wel handig aangezien hij een aantal handige knoppen heeft en je de mic makkelijk aan/uit kan zetten.
De XM3 is alleen een bluetooth koptelefoon (niet ondersteund op PS5) maar kun je ook bedraad aansluiten maar is al wel vrij prijzig, maar je kunt voor niet al te gekke prijzen best wel goeie niet-draadloze koptelefoons krijgen.

Ik zou zeggen: Loop eens een MediaMarkt of iets dergelijks binnen en test een paar koptelefoons.
Geluid is zeer persoonlijk, en vooral jij moet er tevreden mee zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 25-03-2023 02:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Kalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 02:30:
[...]

Als je opzoek gaat naar een over ear koptelefoon moet je er wel rekening mee houden dat je boven je oren maar weinig ruimte hebt ivm de headband van de VR2, dus als je een koptelefoon met grote oor schelpen hebt kunnen ze nog wel eens moeilijk zijn om passend te krijgen met de VR2, ik merk als ik mijn Sony WH-1000XM3 gebruik dat ik de koptelefoon nog net op krijg met de VR2, maar de schelpen komen wel tegen de band van de VR wat soms weleens vervelend is.
De 3D Pulse heb ik ook en die past wel beter maar ik vind het geluid van de XM3 veel beter. Dus als ik niet in de woonkamer speel (waar ik mijn 5.1 surround speakers gebruik) of gewoon als ik stil wil zijn gebruik ik het liefst die XM3, alleen voor party chat is die Pulse wel handig aangezien hij een aantal handige knoppen heeft en je de mic makkelijk aan/uit kan zetten.
De XM3 is alleen een bluetooth koptelefoon (niet ondersteund op PS5) maar kun je ook bedraad aansluiten maar is al wel vrij prijzig, maar je kunt voor niet al te gekke prijzen best wel goeie niet-draadloze koptelefoons krijgen.

Ik zou zeggen: Loop eens een MediaMarkt of iets dergelijks binnen en test een paar koptelefoons.
Geluid is zeer persoonlijk, en vooral jij moet er tevreden mee zijn.
Mee eens, een over ear met de VR2 kan problematisch zijn. Ik gebruik mijn Audeze Penrose en die past er ook net over, maar houdt niet over. Daarnaast moet ik deze best oprekken om over de VR2 band te krijgen. Ook moet ik deze van schuin achteren over de VR2 band manoeuvreren. Eventueel kan ook de Penrose eerst en dan de VR2, maar dan zit die laatste weer niet super vast qua positie. Maar voor mij geen andere keus qua headset, want earbuds doen mij zeer na 1.5 uur en komen qua kwaliteit totaal niet in de buurt van de Penrose. Dan maar iets meer discomfort met opzetten, maar zonder goed geluid kan ik niet. Denk dat qua headsets de Pulse 3d het meest compatible is qua pasvorm, omdat Sony hier mogelijk al rekening heeft gehouden met de VR2. Gelukkig is die headset ook niet al te duur.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weerz
Hier zelfde ervaring met de steelseries arctis 7+.
Past allemaal net waar de VR wel op een bepaalde manier op het hoofd moet zitten.
Helaas is het geluid van dit soort aangegeven headsets zo goed dat je dan vaak niet naar minder wilt(persoonlijke keuze natuurlijk).

Heb zelf gekeken naar wat draadloze earbuds die geschikt zijn voor de PS5. Kom je uit op de JBL of Razor, waar Razor ook een PlayStation licentie heeft. Maar durf het toch (nog)niet aan om die te halen met het risico dat je een stap terug doet in audio. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:16
Vind het zelf toch wel teveel gedoe om mn duurdere koptelefoon met draad aan te sluiten. Mn oude Sony gold/platinum(?) Werkt prima, ook al is het geluid wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
RozeDwergbanaan schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:17:
Vind het zelf toch wel teveel gedoe om mn duurdere koptelefoon met draad aan te sluiten. Mn oude Sony gold/platinum(?) Werkt prima, ook al is het geluid wat minder.
Ik heb zoiets van, je bent toch al tethered aan je PS5 met een kabeltje, en dat kabeltje van de koptelefoon hangt meestal op mijn rug dus het zit niet in de weg ofzo, het is maar één kleine handeling die je er extra voor nodig hebt. Maar moet toegeven ik zet het liefst helemaal geen koptelefoon op en speel het liefst in de woonkamer met 5.1 surround over de speakers wat uitstekend samenwerkt met VR zolang je multichannel LPCM hebt, om de een of andere reden doen Dolby en DTS alleen stereo in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
Kalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Ik heb zoiets van, je bent toch al tethered aan je PS5 met een kabeltje, en dat kabeltje hangt meestal op mijn rug dus het zit niet in de weg ofzo, het is maar één kleine handeling die je er extra voor nodig hebt. Maar moet toegeven ik zet het liefst helemaal geen koptelefoon op en speel het liefst in de woonkamer met 5.1 surround over de speakers wat uitstekend samenwerkt met VR zolang je multichannel LPCM hebt, om de een of andere reden doen Dolby en DTS alleen stereo in VR.
Speel ook veel op de 5.1, dan heb je in ieder geval nog het gevoel dat je aan het gamen bent. Met de koptelefoon af en toe op echt helemaal op te gaan in de immersie, maar dat is soms iets to much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:04
Een goede hoofdtelefoon met noice canceling die prima past zowel over als onder de VR2:
Bose QC25 (bekabeld ) of QC35 ( draadloos bluetooth ) . Heb ze beide maar gebruik de 25 ( deze is bekabeld). Zijn niet de goedkoopste maar ik heb er al jaren plezier van ( zeker met een vlucht in het vliegtuig ideaal dat noice canceling ).

Heb verder een vraag over een game:
Walking Dead Saints & Sinners VR. Is deze game de moeite waard?
Begrijp alleen de ps5 versie niet.
Je hebt Chapter 1 en Chapter 2.
Klopt het als ik de PS4 versie koop met beide delen dat ik een free upgrade krijg naar ps5 en VR2?
Zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:36
Ik heb de Pulse headset maar gebruik nu toch liever de meegeleverde earbuds, ook al is het geluid niet heel goed. De hoofdband van de PSVR2 zit lager op de achterkant van je hoofd dan bij de PSVR1, en de Pulse headset past er nu net wel/net niet goed overeen. Met de 1e PSVR zat de combi bij mij als gegoten, nu met de PSVR 2 helaas niet. Bij mij lukt het nét, maar de oorschelpen zitten niet precies op m'n oren zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Klaar met Horizon. Ben fan van de andere games dus voor mij was het een no-brainer. Echt tof om in VR in die wereld rond te lopen en vooral klimmen. Het bezoekje aan de Metal Devil was letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt :P

Als ik minpunten moet noemen zijn het de pijl en boog die soms finnicky is en niet altijd de pijl goed pakt bij het laden. wat mij ook opviel is dat je vaak de details in de omgeving zag laden als je wat sneller om je heen keek, dat leidde soms af. Maar het is wel veruit de mooiste VR game op dit systeem. Ik ben er zo'n 15 uur mee bezig geweest (ook wat tijd aan de challenges gespendeerd) en dat vind ik een mooie lengte voor een AAA VR game, langer hoeft van mij ook niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Zo, hij is binnen! Na het instellen gestart met de demo van Drums Rock. Toen ik eindelijk doorhad hoe ik m'n drumstokken vast kon blijven houden (knop inhouden) 8)7 realiseerde ik me al snel dat ik me in tijden niet zo vermaakt heb _/-\o_

Daarna nog even een puzzel gedaan in Puzzling Places en in Cinema Mode even gekeken hoe het is met video's/flat games. Astro's Playroom spelen op die manier vond ik echt prima te doen.

Mijn verwachtingen waren inmiddels zo naar beneden bijgesteld (door alles wat ik gelezen heb de afgelopen tijd) dat ik echt heel erg blij verrast ben :D

En ja: ik zie dat door de lenzen het aan de buitenkant minder scherp is, ik begrijp nu wat er met mura wordt bedoeld en dat er inderdaad een beperkte sweet-spot is. Maar ondanks dat ik erg goed ga op grafische pracht heb ik me daar letterlijk geen seconde aan kunnen storen.

Het apparaat zit ook echt enorm lekker, en ik heb hem echt heel eenvoudig weer scherp bij opnieuw opzetten. Na alles wat ik gelezen had over het vinden van de sweet spot zag ik daar best wel tegenop, maar ik vind het echt heel simpel in de praktijk...

Nu even pauze omdat ik letterlijk ben vergeten te eten en blijkbaar die bril al 2u op had... :o vanavond of morgen maar eens voorzichtig iets proberen dat niet stationair is, heb tot nu toe nog geen enkel ongemak gehad in ieder geval.

Wat wel opviel: de doos was volgens mij al open geweest, de bril zat ook niet helemaal netjes in het zakje en er zat behoorlijk wat stof enzo op. Daarnaast was 1 controller vol, en de andere op 30 procent. Dus ik vermoed een (prima werkend) retour exemplaar, weet nog niet wat ik daarvan vind en wat ik daarmee doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
ChuckBartowski schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:49:
...

Het apparaat zit ook echt enorm lekker, en ik heb hem echt heel eenvoudig weer scherp bij opnieuw opzetten. Na alles wat ik gelezen had over het vinden van de sweet spot zag ik daar best wel tegenop, maar ik vind het echt heel simpel in de praktijk...

...
Ik heb zelf nog best wel moeite met de sweetspot vast te houden, vinden is vrij eenvoudig maar volgens mij mis ik een centimeter van mijn voorhoofd ofzo want hij zakt iedere keer bij de voorkant omlaag, als ik mijn hoofd stil houd merk ik zelfs dat hij langzaam naar beneden zakt als ik hem niet heel strak aandraai. Anders zit hij binnen 5 minuten weer buiten de sweetspot en zodra ik er hoofd bewegingen bij begin te maken zakt hij helemaal snel af, afhankelijk van hoe strak hij zit gaat dat sneller of langzamer maar om de sweetspot vast te houden moet ik hem toch wel zo vast draaien dat ik er naderhand hoofdpijn van krijg :-( en ja ik probeer de achterkant zo laag mogelijk te doen, maar door overtollig haar blijft hij daar ook niet echt geweldig zitten tenzij ik hem dus heel strak vast zet

Ik hoop dat er een alternatief padding rubber te krijgen zal zijn op den duur waardoor de headset uit zichzelf wat hoger bij mijn ogen blijft zitten.

Zal ook eens kijken of zo'n top head strap misschien nog helpt, zal eens aan iemand vragen om even een simpele band met klittenband te maken zodat ik die aan de linker en rechter kant van de headset kan vast maken en hij hopelijk wat minder weg zakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 25-03-2023 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Ik heb zelf nog best wel moeite met de sweetspot vast te houden, vinden is vrij eenvoudig maar volgens mij mis ik een centimeter van mijn voorhoofd ofzo want hij zakt iedere keer bij de voorkant omlaag, als ik mijn hoofd stil houd merk ik zelfs dat hij langzaam naar beneden zakt als ik hem niet heel strak aandraai. Anders zit hij binnen 5 minuten weer buiten de sweetspot en zodra ik er hoofd bewegingen bij begin te maken zakt hij helemaal snel af, afhankelijk van hoe strak hij zit gaat dat sneller of langzamer maar om de sweetspot vast te houden moet ik hem toch wel zo vast draaien dat ik er naderhand hoofdpijn van krijg :-( en ja ik probeer de achterkant zo laag mogelijk te doen, maar door overtollig haar blijft hij daar ook niet echt geweldig zitten tenzij ik hem dus heel strak vast zet

Ik hoop dat er een alternatief padding rubber te krijgen zal zijn op den duur waardoor de headset uit zichzelf wat hoger bij mijn ogen blijft zitten.
Hier hetzelfde tenzij ik m zo strak aandraai dat het gewoon echt pijn doet.

Dat je gewoon letterlijk dat zwarte plastic stuk wat schuift in je voorhoofd voelt drukken......zeer irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Hier hetzelfde tenzij ik m zo strak aandraai dat het gewoon echt pijn doet.

Dat je gewoon letterlijk dat zwarte plastic stuk wat schuift in je voorhoofd voelt drukken......zeer irritant.
Ja ik vind het wel raar, want bij de VR1 had ik hier totaal geen last van, vaak hoefde ik die zelfs helemaal niet aan te draaien zolang ik geen hele actieve games ging spelen. Maar ja die had dan ook eigenlijk helemaal geen sweetspot, of zo groot dat het er niet meer toe doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 25-03-2023 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Kalder schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Ja ik vind het wel raar, want bij de VR1 had ik hier totaal geen last van, vaak hoefde ik die zelfs helemaal niet aan te draaien zolang ik geen hele actieve games ging spelen. Maar ja die had dan ook eigenlijk helemaal geen sweetspot, of zo groot dat het er niet meer toe doet.
Las idd ook dat de Vr1 veel fijner zit....wel zonde man ik hoop ook op een snelle oplossing en anders iets third party je zou toch denken dat dat binnenkort wel eens moet komen want er zijn wel al veel andere third party goodies uit.
Pagina: 1 ... 52 ... 67 Laatste