Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

SilencerNL

No remorse

Mijn lenzen waren een beetje vettig ofzo vanuit de verpakking, en door het zweten tijdens Pistol whip moesten ze echt even schoongemaakt worden.

Mooie microvezel doekjes besteld hiervoor (draag geen bril, dus die had ik niet). Werken echt heel goed, lenzen zijn perfect schoon nu! Hele fijne doekjes! Voor geïnteresseerden: https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:43
FMS schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:50:
Hoe spelen mensen Pavlov? In de PS store staat dat ie pas 3 maart uitkomt?
Volgens mij kan het via een US account, ik wacht wel even tot de 3e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
Dank @B-Bandit en @vaagisdenaam

Kwam deze discussie nog tegen waar zelfs langere kabels het wel doen.

Eens kijken of ik ook iets kan scoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03
Zo, klaar voor vandaag. Letterlijk. :+
319km op de klok gezet vandaag.

Net de GT1 Extra Menu gedaan met de Porsche 918 Le Mans op Daytona en Saint-Croix. Moet nu enkel Suzuka nog, maar dat trok ik even niet meer. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
dangerpaki schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:25:
@Gertjun ik heb eigenlijk alleen nog maar gekeken naar de gegevens bij Arvato en UPS.

@creapYYY heb altijd problemen gehad met in-ears, alhoewel de AirPods Pro prima past.

Iemand nog technisch iets te onderbouwen voor een eventuele verlengkabel voor de headset? Ik zat zelf te bedenken dat als er 4K@120hz over gaat dat je dus een verlengkabel moet hebben die dat ook minstens aankan. Ik kan dat niet goed vinden welke specificaties je verlengkabel dan aan zou moeten voldoen. Maar ik dacht als je een USB type C verlengkabel hebt die USB 3.2 gen 2x2 ondersteunt dat je dan echt wel goed zit. Alleen daar kan ik alleen maar korte verlengkabels van vinden. Iemand tips?

EDIT: waarom ik over die verlengkabels om het technische vraag: ik zie dan een sporadische type C USB 3.2 gen 2 kabel die vervolgens zegt 4k@60hz. Maar dan ga je die 4K@120hz niet halen op de headset lijkt me
Waarom hebben jullie een verlengkabel nodig, zitten jullie in de tuin of zo. 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Nou hier ook weer voortgang in de bestelling: PSVR2 inmiddels verzonden en in transit. Wordt morgen dus verwacht. Helaas ben ik dan zelf niet thuis maar mijn vrouw wel dus moet goedkomen. So far so good, ze liggen nog op schema… :)

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 14:19
secret17 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:24:
Nou hier ook weer voortgang in de bestelling: PSVR2 inmiddels verzonden en in transit. Wordt morgen dus verwacht. Helaas ben ik dan zelf niet thuis maar mijn vrouw wel dus moet goedkomen. So far so good, ze liggen nog op schema… :)
Is de status zojuist veranderd bij je of al eerder op de avond? Die van mij staat al een paar dagen op verzending voorbereiden. Express verzending van de donderdag (voor 16:00) geplaatste bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
secret17 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:24:
Ga je morgen binnen krijgen, veel speelplezier. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
The Jackel schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:34:
[...]

Is de status zojuist veranderd bij je of al eerder op de avond? Die van mij staat al een paar dagen op verzending voorbereiden. Express verzending van de donderdag (voor 16:00) geplaatste bestelling.
Ik heb gekozen voor standaard verzending. Hij ging gisteren naar status ‘verzending voorbereiden’ en zonet rond 18:00 naar ‘verzonden’. Bij UPS stond’ie daarna eerst nog op zending ontvangen maar inmiddels net op ‘in transit’ met verwachte levering morgen.

There can be only fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:11
Na een paar dagen met de VR gespeeld te hebben (vooral gt7) ben ik klaar voor de volgende stap. Stuurtje en playseat.. Even een vraag aan de kenners. Voor welke kan ik het beste gaan.

1) Logitech G29
2) Logitech 923
3) Thrustmaster T248
Ik weet er zijn betere en duurdere stuurtjes, maar deze kan ik alle op MP voor rond de 200 euro aan komen. Ben een beginner, dus lijkt mij voorlopig een van deze de juiste stap te zijn. Voor een playseat (weinig ruime) zat ik te kijken voor een playseat challenge actifit of een Next Level Racing GT Lite. (beiden zelfde prijs) Andere opvouwbare stoelen zijn volgens mij groter.
Kan iemand mij hier wat tips geven voor een setup voor een beginner die gewoon wat wil racen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
secret17 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:40:
[...]

Ik heb gekozen voor standaard verzending. Hij ging gisteren naar status ‘verzending voorbereiden’ en zonet rond 18:00 naar ‘verzonden’. Bij UPS stond’ie daarna eerst nog op zending ontvangen maar inmiddels net op ‘in transit’ met verwachte levering morgen.
Bedankt voor de update! Dan zal ik nog minimaal een dag langer moeten wachten. Ga wel een klacht indienen over de express verzending (kies ik normaal nooit voor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
Ton Hasselt schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:24:
[...]

Waarom hebben jullie een verlengkabel nodig, zitten jullie in de tuin of zo. 🤤
Hahaha. In mijn geval hangt de tv netjes tegen de muur en staat al het apparatuur een aantal meter verder in een kast uit het zicht. Dus daarom een verlengkabel nodig om een beetje normaal op de bank te kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
harley2009 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:46:
Na een paar dagen met de VR gespeeld te hebben (vooral gt7) ben ik klaar voor de volgende stap. Stuurtje en playseat.. Even een vraag aan de kenners. Voor welke kan ik het beste gaan.

1) Logitech G29
2) Logitech 923
3) Thrustmaster T248
Ik weet er zijn betere en duurdere stuurtjes, maar deze kan ik alle op MP voor rond de 200 euro aan komen. Ben een beginner, dus lijkt mij voorlopig een van deze de juiste stap te zijn. Voor een playseat (weinig ruime) zat ik te kijken voor een playseat challenge actifit of een Next Level Racing GT Lite. (beiden zelfde prijs) Andere opvouwbare stoelen zijn volgens mij groter.
Kan iemand mij hier wat tips geven voor een setup voor een beginner die gewoon wat wil racen..
Ikzelf heb de logitech g 923 en de playseat evolution pro, geloof me, is echt perfect om te racen.
Natuurlijk heb je altijd nog beters, maar dan ben je algauw duizend(en) euro's verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_pack
  • Laatst online: 14-09 20:43
harley2009 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:46:

1) Logitech G29
2) Logitech 923
3) Thrustmaster T248
Heb zelf de playseat challenge en g29, als je eenmaal zit zie je niet meer dat het er uit ziet als een campingstoel, en hij is wat vrouwvriendelijker doordat hij makkelijk op te ruimen is.

Stuurtje heeft genoeg force feedback, alleen de pedalen voelen niet echt realistisch naar mijn idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
double_pack schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:56:
[...]

Heb zelf de playseat challenge en g29, als je eenmaal zit zie je niet meer dat het er uit ziet als een campingstoel, en hij is wat vrouwvriendelijker doordat hij makkelijk op te ruimen is.

Stuurtje heeft genoeg force feedback, alleen de pedalen voelen niet echt realistisch naar mijn idee
De g 923 heeft betere pedalen (rem).
Maar je kan ook de logitech pro pedalen eraan koppelen.
Of je kan een ander veersetje aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ton Hasselt op 28-02-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ton Hasselt schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:55:
[...]

Ikzelf heb de logitech g 923 en de playseat evolution pro, geloof me, is echt perfect om te racen.
Natuurlijk heb je altijd nog beters, maar dan ben je algauw duizend(en) euro's verder.
De playseat evolution pro is toch vrij Locht? Of is zo iets makkelijk in te klappen?
De playseat is zoals ze zeggen soort camping stoel. +/_ Minuutje werk om op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
harley2009 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:59:
[...]

De playseat evolution pro is toch vrij Locht? Of is zo iets makkelijk in te klappen?
De playseat is zoals ze zeggen soort camping stoel. +/_ Minuutje werk om op te ruimen.
Kun je inderdaad inklappen, maar zit alsof je in een racestoel zit, echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb momenteel de PlaySeat Challenge en Logitech G923 te leen van een vriend van me. Prima combi opzich, al ga ik zelf in ieder geval niet voor de Logitech. Heb vroeger de G25 gehad en die maakte al een bak herrie waar de vrouw des huizes niet blij van werd (met name in de avond). Enkele jaren later met de G923 is er nog niets veranderd. Dat is het nadeel van deze systemen met tandwielen, rammelt als een gek. Dus dan kun je beter voor de Thrustmaster T300 gaan.

Ik ga dus sowieso zelf voor een belt-driven. Het liefst heb ik de Fanatec DD Pro aangezien die ook direct geschikt is voor m’n Xbox (met het juiste stuur). Ben ik met één wheelbase klaar voor al m’n systemen.

Alleen nog bedenken waar ik het op ga monteren. Alu-rig heeft de voorkeur maar kent ook z’n prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 28-02-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:08:
Heb momenteel de PlaySeat Challenge en Logitech G923 te leen van een vriend van me. Prima combi opzich, al ga ik zelf in ieder geval niet voor de Logitech. Heb vroeger de G25 gehad en die maakte al een bak herrie waar de vrouw des huizes niet blij van werd (met name in de avond). Enkele jaren later met de G923 is er nog niets veranderd. Dat is het nadeel van deze systemen met tandwielen, rammelt als een gek. Dus dan kun je beter voor de Thrustmaster T300 gaan.

Ik ga dus sowieso zelf voor een belt-driven. Het liefst heb ik de Fanatec DD Pro aangezien die ook direct geschikt is voor m’n Xbox (met het juiste stuur). Ben ik met één wheelbase klaar voor al m’n systemen.

Alleen nog bedenken waar ik het op ga monteren. Alu-rig heeft de voorkeur maar kent ook z’n prijs.
Kijk ook eens nar de logitech pro dd.
Als je je tandwielen zo hoort gaan hou je waarschijnlijk niet de juiste raceline aan 🤔 echt waar.

[ Voor 5% gewijzigd door Ton Hasselt op 28-02-2023 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ton Hasselt schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:10:
[...]

Kijk ook eens nar de logitech pro dd.
Als je je tandwielen zo hoort gaan hou je waarschijnlijk niet de juiste raceline aan 🤔 echt waar.
Nog duurder dan de Fanatec DD en niet uitwisselbaar tussen systemen.

Maar er is een mooi simrig en sturen topic. ;)
Voordat we hier compleet off-topic gaan.

Rigs, cockpits en wheelstands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joziastoemp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Bij mijn bestelling staat inmiddels. Verzending voorbereiden, ik heb echter geen huisnummer erbij staan. Ben dus benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. -knip- geen V&A op het forum...

[ Voor 28% gewijzigd door Geronimous op 01-03-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
Ik heb inmiddels een T300 RS GT. Fijn stuurtje. Maar de in elkaar gebeunde rig, bestaande uit een klein schooltafeltje van mijn zoon met daarop wat MDF platen met lijmklemmen bevestigd ziet er natuurlijk niet uit :X

Niet dat dat nou heel veel uitmaakt in VR. Maar het heeft qua comfort (hoogte, bureaustoel die rolt, moeizaam uitstappen) toch z’n beperkingen. Ik neig daarom ook naar een Playseat Challenge. Is dat voldoende stoel voor een T300? Meer dan 200 wil ik er sowieso niet aan uitgeven, en ik twijfel er eigenlijk een beetje aan of het überhaupt waard is. Maar ja dat deed ik laatst ook bij de T300 en we weten hoe dat af liep :+

Overigens zonder spijt, geweldige meerwaarde voor de immersion zo’n stuurtje :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Denman schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:27:
Ik heb inmiddels een T300 RS GT. Fijn stuurtje. Maar de in elkaar gebeunde rig, bestaande uit een klein schooltafeltje van mijn zoon met daarop wat MDF platen met lijmklemmen bevestigd ziet er natuurlijk niet uit :X

Niet dat dat nou heel veel uitmaakt in VR. Maar het heeft qua comfort (hoogte, bureaustoel die rolt, moeizaam uitstappen) toch z’n beperkingen. Ik neig daarom ook naar een Playseat Challenge. Is dat voldoende stoel voor een T300? Meer dan 200 wil ik er sowieso niet aan uitgeven, en ik twijfel er eigenlijk een beetje aan of het überhaupt waard is. Maar ja dat deed ik laatst ook bij de T300 en we weten hoe dat af liep :+

Overigens zonder spijt, geweldige meerwaarde voor de immersion zo’n stuurtje :D
Zeker een stoel aanschaffen, zit zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
Vandaag 2 IR schijnwerpers getest in mijn HT room.

Helaas nog steeds tracking issues.
Ik zie met de passtrough de ruimte zeer goed.

In Moss als ik zit in mijn stoel dan krijg ik om de paar minuten een pop-up vanwege issues.
Heeft iemand nog tips?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Gebruik je de enhanced tracking optie. Dus de extra rand om je TV heen?

Heb je genoeg licht in de kamer? En ook niet teveel direct licht op de headset?

Hier gaat het nog goed moet ik zeggen.
Nog niet gehad dat ik er uit gegooid werd.
Speel meestal ook met de TV uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Hahaha.

Net even de demo van RE geprobeerd. Ben heel erg gevoelig voor wagenziekte. Ik kwam tot het schieten met een wapen. Maar elke keer met lopen en draaien was het kortsluiting in mn hoofd. Dat wordt taai oefenen. Toch wat meer van de rustigere spellen waarbij je meer stilstaat gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 16-09 06:47
DarkSide schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:40:
Gebruik je de enhanced tracking optie. Dus de extra rand om je TV heen?

Heb je genoeg licht in de kamer? En ook niet teveel direct licht op de headset?

Hier gaat het nog goed moet ik zeggen.
Nog niet gehad dat ik er uit gegooid werd.
Speel meestal ook met de TV uit.
Ik heb geen TV maar een wit 150” projector scherm :)

Ik wil PSVR spelen waar de PS5 altijd staat in de HT room. 4K op 150” is erg goed te doen met flat games.
Deze kamer doet zijn naam eer aan. Zwarte tegels, zwart plafond. Donker behang.

Niet ideaal uiteraard wellicht voor tracking, wel voor films en flat games.

Als ik alle lampen op Max zet, dat zijn er 11 stuks, dan nog geeft ie problemen. Al moet ik zeggen in de pass through mode, dat die 2 IR lampen meer doen dan die 11 hue spots.

Maar dat frame gebruik ik wel in de projectie.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben blij dat ik de VR2 eerst geprobeerd heb...man, wat word ik misselijk zeg! Ik was aan het kijken of het een mooie aanvulling was voor mijn sim rig, en ja dat is zo, maar ik kan er dus niet heel goed tegen! Laguna Seca in GT7 in een sim rig is een drama!

Zijn er manieren om dit tegen te gaan (had al reisziektepillen ingenomen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
FireStarter schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:37:
Vandaag 2 IR schijnwerpers getest in mijn HT room.

Helaas nog steeds tracking issues.
Ik zie met de passtrough de ruimte zeer goed.

In Moss als ik zit in mijn stoel dan krijg ik om de paar minuten een pop-up vanwege issues.
Heeft iemand nog tips?
Heb je veel kale/egale muren? Als je tijdens het instellen van de speelruimte bij dat scannen, veel plekken hebt die hij niet met blauwe driehoekjes vult, zijn dat allemaal plekken waar hij zich niet op kan ankeren, hij ankert zich dus het best als je bijvoorbeeld behang aan de muur hebt met patroontjes o.i.d., je kunt natuurlijk ook dingen aan de muur gaan hangen (of er tegenaan zetten) zodat hij meer anker punten heeft waarmee hij zijn positie kan bepalen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

FireStarter schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Ik heb geen TV maar een wit 150” projector scherm :)

Ik wil PSVR spelen waar de PS5 altijd staat in de HT room. 4K op 150” is erg goed te doen met flat games.
Deze kamer doet zijn naam eer aan. Zwarte tegels, zwart plafond. Donker behang.

Niet ideaal uiteraard wellicht voor tracking, wel voor films en flat games.

Als ik alle lampen op Max zet, dat zijn er 11 stuks, dan nog geeft ie problemen. Al moet ik zeggen in de pass through mode, dat die 2 IR lampen meer doen dan die 11 hue spots.

Maar dat frame gebruik ik wel in de projectie.
Ah ok.
Volgens mij is teveel licht ook niet goed.
Maar denk dat het mogelijk allemaal te "plat" is. Dus geen goed onderscheid om te tracken.
pilskes schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:54:
Ik ben blij dat ik de VR2 eerst geprobeerd heb...man, wat word ik misselijk zeg! Ik was aan het kijken of het een mooie aanvulling was voor mijn sim rig, en ja dat is zo, maar ik kan er dus niet heel goed tegen! Laguna Seca in GT7 in een sim rig is een drama!

Rustig opbouwen.
Zelf ook heel veel last gehad. Maar begin al langzaam wat te wennen.
Ga dit weekend wel gemberthee halen om te kijken of dat een beetje extra helpt.

Maar waar ik eerst niet eens 5km haalde in de daily marathon.
Zit ik nu op 200km voordat ik er mee moet stoppen.

Maar als ik in horizon via touw naar beneden glij en dan in 1x stop op het plateau.
Dan vlieg ik zowat door de TV heen naar voren ;)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
dangerpaki schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:49:
Hahaha.

Net even de demo van RE geprobeerd. Ben heel erg gevoelig voor wagenziekte. Ik kwam tot het schieten met een wapen. Maar elke keer met lopen en draaien was het kortsluiting in mn hoofd. Dat wordt taai oefenen. Toch wat meer van de rustigere spellen waarbij je meer stilstaat gok ik.
Had je toevallig smooth turning aan gezet? Draaien in stappen van zoveel graden helpt namelijk heel goed bij mij, ik had RE8 ook eerst met smooth turning geprobeerd en werd daar best snel duizelig van, de volgende keer dat ik het speelde had ik het op stappen van 30° graden ingesteld en ik had gelijk geen last meer van motion sickness. Er zijn geloof ik ook nog andere instellingen die je kunt veranderen die ook zouden kunnen helpen tegen motion sickness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Kalder schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:10:
[...]

De demo, alleen ik had free movement aangezet en werd daar na een kwartier toch echt behoorlijk duizelig van, veel erger dan bij RE8 met free movement.
Free movement betekent dan staand kijken en lopen met je joystick? Ik ben een noob wat VR betreft, dus vandaar de vraag. Als het duizeligheid kan veroorzaken, dan zal ik zelf ook even moeten opletten.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:38:
[...]

Ja. Erg leuk om te doen. Als je een star wars fan bent dan is dit een must have.
Dat klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Jesp_J schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:52:
Ik kwam dit tegen in een topic op Reddit en ik zie ook een kleine spot onderin als het beeld donker is en het beeld bovenin helder. Ik vroeg me ook al af of iedereen dit heeft en het gewoon bij de PS VR2 hoort.
https://www.reddit.com/r/..._on_the_screen_that_moves
Ja ik heb het ook, ik gok dat het de reflectie is van de eye tracking camera's.
Vooral goed zichtbaar wanneer het beeld bovenin helder is en onderin donker.
Vind het verder niet echt storend want het zit voor mij buiten mijn blikveld de meeste tijd (zie het alleen als ik er écht op let).
Ik snap nu trouwens ook wat mensen met het duikbril effect bedoelen, als je snel rondkijkt om objecten te zoeken dan ervaar je het. In GT7 tijdens het racen heb ik er totaal geen last van.

[ Voor 11% gewijzigd door DaWaN op 01-03-2023 00:18 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:54
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:08:

Ik ga dus sowieso zelf voor een belt-drivenHet liefst heb ik de Fanatec DD Pro aangezien die ook direct geschikt is voor m’n Xbox (met het juiste stuur). Ben ik met één wheelbase klaar voor al m’n systemen.

Een Fanatec DD Pro is juist niet belt driven :p

Een Fanatec DD Pro is Direct Drive, wat nog een pak beter en stiller is tov belt driven.

Toch ga ik het nogmaals herhalen : voor GT7 zou ik niet een Fanatec DD Pro kopen. Dit stuur komt in GT7 namelijk helemaal niet tot zijn recht vanwege de belabberde force feedback in GT7.

koop een T300 als je enkel GT7 gaat spelen. Mocht je toch voor een DD Pro gaan omdat je ook graag andere race games wilt ontdekken (ACC :D) koop je beter de losse base met een stuur naar wens (het stuur in de bundel is namelijk van slechte kwaliteit) , het loadcell pedaal en de boost kit.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi1986 op 01-03-2023 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Mosin schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:14:
[...]

Free movement betekent dan staand kijken en lopen met je joystick? Ik ben een noob wat VR betreft, dus vandaar de vraag. Als het duizeligheid kan veroorzaken, dan zal ik zelf ook even moeten opletten.
Nee, ik speel het zittend omdat ik last krijg van langdurig staan (terwijl ik met gemak uren kan lopen, dus ik zal wel een verkeerde sta houding hebben ofzo), en ik kan me zittend niet helemaal fysiek omdraaien (zonder al teveel moeite tenminste) dus ik gebruik het linker knuppeltje om gewoon te lopen, dat gaat prima, waar het fout gaat is met het rechter knuppeltje draaien met de instelling op smooth turning, die moest ik op snap turning zetten, dan schiet hij steeds met stappen van 15/30/45 (instelbaar) graden naar rechts of links bij het draaien, dat helpt dus enorm tegen motion sickness (behalve als je snap turning dan weer op slow instelt, ik zou het op normal of fast laten staan, normal gaat bijna direct en fast gaat echt direct, als je hem op slow zet kun je net zo goed smooth turning weer aan zetten).
Maar ik geloof dat bij RE8 VR de instelling standaard op snap turning staat, ik had het alleen de eerste keer op smooth gezet omdat ik dacht, "Oh wat raar dat draaien in stappen, ik wil het vloeiend hebben, dat is veel immersiver" Ik heb het geweten na een kwartier, werd er vet duizelig van.

Edit oh het ging over Star Wars, daarbij geld eigenlijk hetzelfde maar bij dat spel kun je jezelf eventueel ook verplaatsen door steeds te teleporteren, dan druk je ergens op een kun je richten waar je je naartoe wilt verplaatsen, meestal met een max van iets van 5m per teleport ofzo.

Je hebt in ieder geval bij heel veel games allerlei instellingen om motion sickness te verminderen, dus ik zou gewoon per spel even de instellingen doorlopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 01-03-2023 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
[...]

Nog even op terug komen. Zeker een mooie racestoel, maar de ruimte is te beperkt bij mij. En ik race hooguit 1 uurtje per dag. Dus voor race stoel wordt het de playseat® challenge actifit.

Voor race stuur twijfel ik enorm.
Als ik op YouTube de vergelijking video's kijk van de Logitech 923 of de Thrustmaster T248. (beiden hebben hun minpunten)
Dan kiezen ze op het eind toch bijna allemaal voor de Thrustmaster 248..
Ik kan vandaag de Logitech 923 2e hands op MP ( 13 maanden oud) ophalen voor 200 euro, en ik kan een nieuwe Thrustmaster 248 kopen voor 229.. Ik weet het zijn luxe keuzes, maar niettemin wil ik achteraf geen spijt hebben van mijn keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
harley2009 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 05:57:
[...]

Nog even op terug komen. Zeker een mooie racestoel, maar de ruimte is te beperkt bij mij. En ik race hooguit 1 uurtje per dag. Dus voor race stoel wordt het de playseat® challenge actifit.

Voor race stuur twijfel ik enorm.
Als ik op YouTube de vergelijking video's kijk van de Logitech 923 of de Thrustmaster T248. (beiden hebben hun minpunten)
Dan kiezen ze op het eind toch bijna allemaal voor de Thrustmaster 248..
Ik kan vandaag de Logitech 923 2e hands ophalen voor 200 euro, en ik kan een nieuwe Thrustmaster 248 kopen voor 229.. Ik weet het zijn luxe keuzes, maar niettemin wil ik achteraf geen spijt hebben van mijn keuze..
Zelf ben ik voor de T248 gedaan (tweedehands). Heel fijn stuur, maar als je slapende kinderen hebt dan maken de flippers wel echt veel geluid. Persoonlijk stoort het me niet, maar als de kleintjes slapen voelt het toch ongemakkelijk haha.

De sweet spot vinden gaat overigens steeds sneller! Ik wil voor comfort wel kijken naar een headband. Heb best veel druk op mijn voorhoofd.

Merk wel dat ik het vermoeiender vind dan op de TV gamen. Nu ik een beetje verkouden ben, heb ik minder zin in zo'n bril op mijn hoofd en het scherm zo dichtbij haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
schumi1986 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:20:
[...]

Een Fanatec DD Pro is juist niet belt driven :p

Een Fanatec DD Pro is Direct Drive, wat nog een pak beter en stiller is tov belt driven.

Toch ga ik het nogmaals herhalen : voor GT7 zou ik niet een Fanatec DD Pro kopen. Dit stuur komt in GT7 namelijk helemaal niet tot zijn recht vanwege de belabberde force feedback in GT7.

koop een T300 als je enkel GT7 gaat spelen. Mocht je toch voor een DD Pro gaan omdat je ook graag andere race games wilt ontdekken (ACC :D) koop je beter de losse base met een stuur naar wens (het stuur in de bundel is namelijk van slechte kwaliteit) , het loadcell pedaal en de boost kit.
Haha je hebt gelijk. Bedoelde meer te zeggen; minimaal belt-driven en liefst direct drive. Ik weet dat de DD GT niet helemaal tot z’n recht komt in GT7, maar als ik een stuur koop wil ik dat deze direct crossplatform werkt tussen m’n PS5, Series X en PC. Kan dan tegen de tijd dat de nieuwe Forza uitkomt, simpelweg een Xbox-ready wheel kopen en erop zetten.

Met alle andere stuurtjes moet je weer met een Drivehub gaan werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kalder
Kalder schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Ik merk dat ik ook hoofdpijn krijg van de headset wanneer ik hem strak genoeg heb zitten om de sweetspot op de goede hoogte te houden, zet ik hem wat losser dan zakt hij steeds na een aantal hoofdbewegingen een stukje naar beneden waardoor ik niet meer in de sweetspot zit en ik constant de headset omhoog moet duwen.
Onder het rubber wat op je voorhoofd zit, zit bij mij volgens mij ook helemaal niets achter, een kussentje daarachter zou wel geholpen hebben denk ik, ik ga eens kijken of ik iets dat de druk een beetje verminderd kan vinden om tussen mijn voorhoofd en de headset te plaatsen zodat hij wel wat strakker kan zonder dat ik er hoofdpijn van krijg.

Alle ideeën zijn welkom!

Ik zit zelf te denken aan zo'n gel kussentje zoals wat er op sommige muismatten zit of in sommige fietszadels met gel, alleen hoe ik zoiets vind in de juiste maat? Geen idee...

Edit: Zou het trouwens niet mogelijk zijn om dat rubber eraf te halen (weet niet of dat makkelijk gaat) en daaronder iets van demping ertussen te proppen?
Ok, ik was de hoofdpijn zat dus heb een nieuw en schoon super zacht pluizig/donzig schoonmaak doekje gepakt (gemaakt van hoofdzakelijk polyester), een paar keer omgevouwen in éen richting, het overlappend deel vast geplakt zodat het niet uitrolt wanneer het aan de headset hangt (met iets te goede medische tape, weet niet of ik dat doekje nog makkelijk uitelkaar krijg haha maar ja was maar een schoonmaak doekje), en vervolgens met goede elektrische isolatietape die geen lijmresten achterlaat aan mijn headset vast geplakt, en ja die tape plakt aardig aan het doekje, heb alleen aan de zijkanten de tape helemaal eromheen gewikkeld, ik wilde niet met mijn voorhoofd tegen die tape komen, dus heb vooraan alleen maar de bovenkant van het doekje op 3 plekken vast geplakt aan de headset en tot op heden laat het nog niet los.

En ik moet eerlijk zeggen, het verricht wonderen voor wat betreft de hoofdpijn bij een wat meer aangespannen headset om de sweetspot goed vast te houden. Ook is het gelijk een stuk luchtiger dus krijg er ook niet zo'n heet voorhoofd van.
Het ziet er nu alleen nogal uit als een lifehack, maar het doet precies wat ik wou en brengt ongepland ook nog extra comfort met zich mee! :*)

Alleen de bril komt nu wel iets verder van mijn gezicht af te zitten maar voorheen kon hij niet helemaal achteruit op mijn hoofd, dus hij kon nu nog een klein stukje achteruit alleen net niet zover als zonder het doekje. Misschien moet ik het doekje iets dunner maken door een deel eraf te knippen ofzo dan zou de bril ook weer wat dichter bij mijn hoofd staan.

Zodra ergens betere padding beschikbaar komt speciaal voor de PSVR2 zal ik zoiets wel aanschaffen uiteindelijk, maar ik kon nog niets vinden.

(Zal straks wel even een foto maken voor de giggles :+ ) Aub:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgfOFORDiqifGkPaOq-0gB8fBqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sl4vG8rkSAUjOeS2uYQUIQd3.jpg?f=fotoalbum_large
B) :+

[ Voor 37% gewijzigd door Kalder op 01-03-2023 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Is de Playseat Challenge met gemonteerd stuur en al een beetje goed in te klappen? Of moet je dan de hele handel eerst loskoppelen?

Overigens, vrijdag komt hier in Nederland Pavlov beschikbaar. Reddit is hier echt compleet lyrisch over... schijnt een beetje CoD/Counter-Strike te zijn. Heb er nu zoveel goeds over gehoord dat ik 'm gelijk ga proberen, ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Playseat challenge werkt prima met stuur.
Je hoeft hem niet elke keer los te koppelen en te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
DaWaN schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:17:
[...]

Ja ik heb het ook, ik gok dat het de reflectie is van de eye tracking camera's.
Vooral goed zichtbaar wanneer het beeld bovenin helder is en onderin donker.
Vind het verder niet echt storend want het zit voor mij buiten mijn blikveld de meeste tijd (zie het alleen als ik er écht op let).
Ik snap nu trouwens ook wat mensen met het duikbril effect bedoelen, als je snel rondkijkt om objecten te zoeken dan ervaar je het. In GT7 tijdens het racen heb ik er totaal geen last van.
Blijft toch vreemd dat buiten jij en ik er nog niemand iets over heeft gezegd op dit forum. Ik merk ook dat het vlekje de kleur overneemt van wat er bovenin het scherm wordt afgespeeld. Dus reflectie is ook mijn eerste gedachte. Had niet gedacht aan de camera die voor de eyetracking wordt gebruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:40
yinx84 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:18:
Is de Playseat Challenge met gemonteerd stuur en al een beetje goed in te klappen? Of moet je dan de hele handel eerst loskoppelen?
Je schroeft het plateau van het stuur iets los en klapt deze wat naar binnen zodat je stuur ongeveer tegen de rugleuning aan kan wanneer je de stoel inklapt. En het plateau met pedalen schroef je even los om in te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Kalder schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:46:
[...]

Had je toevallig smooth turning aan gezet? Draaien in stappen van zoveel graden helpt namelijk heel goed bij mij, ik had RE8 ook eerst met smooth turning geprobeerd en werd daar best snel duizelig van, de volgende keer dat ik het speelde had ik het op stappen van 30° graden ingesteld en ik had gelijk geen last meer van motion sickness. Er zijn geloof ik ook nog andere instellingen die je kunt veranderen die ook zouden kunnen helpen tegen motion sickness.
Had inderdaad die smooth turning aangezet. Zal eens in de instellingen kijken en zien of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

dangerpaki schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:15:
[...]

Had inderdaad die smooth turning aangezet. Zal eens in de instellingen kijken en zien of dat uitmaakt.
Smooth turning in combinatie met fysiek ronddraaien werkt bij mij goed. Ik gebruik zelden de controller stick om te draaien, alleen dus vooruit lopen. Houd wel rekening met het snoer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:15
Nou vr2 uitgepakt gespeeld / uitgeprobeerd
Kids vinden het super
Moet jongste wel begeleiden maar een leuke toevoeging .
Hoop wel dat er snel wat meer spellen uitkomen
Ook voor kids jongens en meisjes en verschillende leeftijden . En wat educatiefs ook . Is wel super leuk
Een open wereld met avatars en missies zou ook

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
pilskes schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:54:

Ik had het ook even en dacht ow nee
Even dat ik duizelig werd . Schrok er ook even van
Maar toen ging het weer . Focussen op een punt en dan tot rust proberen te komen. Maar zijn vast tal van andere manieren om het zelf ook zonder meds onder controle te krijgen . Met wat training kan je het hopelijk onder controle krijgen en heb je er minder last van .

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Raoul.TLS de VR2 is voor 12 jaar en ouder, weet niet precies waarom, maar zal een reden hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

De motion sickness is hier na een weekje al veel minder. Speel elke dag een klein uurtje games als Moss en Tetris. Horizon gaat maximaal een kwartiertje goed, beetje bij beetje krijg ik steeds meer VR benen.

[Boomer modus aan:] Ben zelf wat terughoudend met kinderen het laten proberen, de aanbevolen leeftijd is 12 jaar en ouder. Het is nog onbekend wat voor effect het op de ontwikkeling van de ogen heeft op die leeftijd las ik, daarom is Nintendo bijvoorbeeld nog erg terughoudend met VR. Kinderen geven ook pas laat aan wanneer het allemaal teveel is, wil misselijke en duizelige motion sickness kids voorkomen [/Boomer modus uit.]

[ Voor 10% gewijzigd door Elias2020 op 01-03-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Ok Zoon is 13 jaar ander 2 jonger maar zal hun gebruik zo minimaal mogelijk houden .
Af en toe mag even onder begeleiding maar niet al teveel

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:50
Na een weekje twijfel ik nog enorm of ik 'm zal houden, en ik neig naar retour sturen.

Foveated rendering
Ik zal het wel verkeerd bergepen hebben, maar ik ging er van uit dat waar ik op focus (dus met ogen, niet met hoofd), dat dat scherp zou zijn. In (mijn) werkelijkheid is alleen het absolute midden van de headset scherp en al heel snel daar naast wordt het wazig. Alle mogelijke aanpassingen gedaan, maar krijg de sweetspot dus niet groter helaas.

Motion sickness
Beweging = meteen naar gevoel, wat soms uren aanhoudt. Vooral beweging zoals rijden (gt7) of free roam. En om nou alles met teleporten te spelen, dat is niet fijn. Het argument 'trainen' en 'kwestie van wennen' zie ik niet zo zitten want ik heb gewoon niet de tijd om regelmatig te gamen.

Dus, netto houd ik dan volgens mij over spellen als Moss en ritme games: Moss-type spellen zijn erg leuk hoor, maar dan is het wel een heel dure gadget.

Maar goed, ik twijfel dus nog, want de immersie is wel echt heel gaaf en ik wil het ook graag, maar bovenstaande twee dingen wegen erg zwaar, en ik zie niet hoe ze 'minder' kunnen worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
mikkelnl schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:23:
Na een weekje twijfel ik nog enorm of ik 'm zal houden, en ik neig naar retour sturen.

Foveated rendering
Ik zal het wel verkeerd bergepen hebben, maar ik ging er van uit dat waar ik op focus (dus met ogen, niet met hoofd), dat dat scherp zou zijn. In (mijn) werkelijkheid is alleen het absolute midden van de headset scherp en al heel snel daar naast wordt het wazig. Alle mogelijke aanpassingen gedaan, maar krijg de sweetspot dus niet groter helaas.

Motion sickness
Beweging = meteen naar gevoel, wat soms uren aanhoudt. Vooral beweging zoals rijden (gt7) of free roam. En om nou alles met teleporten te spelen, dat is niet fijn. Het argument 'trainen' en 'kwestie van wennen' zie ik niet zo zitten want ik heb gewoon niet de tijd om regelmatig te gamen.

Dus, netto houd ik dan volgens mij over spellen als Moss en ritme games: Moss-type spellen zijn erg leuk hoor, maar dan is het wel een heel dure gadget.

Maar goed, ik twijfel dus nog, want de immersie is wel echt heel gaaf en ik wil het ook graag, maar bovenstaande twee dingen wegen erg zwaar, en ik zie niet hoe ze 'minder' kunnen worden :(
Dat van Foveated Rendering is inderdaad een misinterpretatie en heeft Sony ook wat verkeerd uitgelegd / toegelicht. Echter, ik heb ook her en der gelezen dat de "techniek" hiervoor pas heel laat bij developers terecht is gekomne waardoor veel games hier nog geen goed gebruik van maken. Mogelijk komt dit in de toekomst dus nog wel bij nieuwe games en/of via patches van bestaande games.

V.w.b. motion sickness; dit verschilt helaas per persoon en sommige mensen komen hier ook niet overheen. Ik heb hier gelukkig geen last van. Gisteravond nog 1,5 aan één stuk geraced, zonder een centje "pijn".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J

Foveated rendering
Met Foveated Rendering wordt het beeld waar je naar kijkt inderdaad in hogere resolutie gerenderd maar doordat de lenzen buiten de sweetspot een slechter beeld geven ga je die hogere resolutie buiten de sweetspot niet (zo goed) zien. De resolutie is wel zeker hoger en dat kun je op je tv ook goed zien.

Draag je ook een bril of lenzen (voor zicht van veraf) of weet je zeker dat je ogen nog goed zijn. Want bij mij werd de sweetspot wel groter nadat ik mijn lenzen indeed.

Ikzelf heb mijn headset nu ter vervanging gestuurd ivm de vlek die ik onderin zie wanneer er heldere content boven en donkere content onderin de headset wordt weergegeven (bijvoorbeeld bij cinematic mode of het menu van GT7). Het lijkt iets van reflectie te zijn. Omdat ik bijna niemand hoor over dit probleem denk ik toch dat het mijn headset is en ik hoop dat een vervangend exemplaar dit niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Ik ga misschien in sommige hun ogen een zeer belachelijke vraag stellen, maar:

Als ik de PSVR2 wil kopen via Duitsland en ik kies voor de versie met het Horizon spel. Is de code voor het spel dat erbij is dan neutraal zodat ik het spel ook via Belgische Playstation Store kan toevoegen aan mijn account?

(Wil eventueel de PSVR2 later kopen op het moment dat die bij de MediaMarkt in Duitsland beschikbaar is, heb nog kortingscodes O-) )

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Inmiddels is de PS5 binnengekomen, samen met PSVR2 vorige week besteld. Gisteravond alles aangesloten en alle demo's gedownload. Alles ingesteld en PSVR2 lijkt goed te werken. Kwaliteit van cinematic mode is prima, vergelijkbaar met de bios.
Rustig begonnen met de Drums Rock demo. Wat een leuk spel is dit zeg. Geen last van wagenziekte omdat je stil zit. Leuke uitdaging, zelfs al op medium. Ik denk dat ik deze wel ga aanschaffen, 20EUR op PSN.
Heb de bril bijna 4 uur opgehad. Wel wat druk op het voorhoofd. Ik denk dat ik ook maar iets ga verzinnen, misschien een fleece hoofdband gebruiken of een doekje erin plakken. Er zal hier vast nog wel iets voor op de markt komen.
Zijn er mensen die NMS al hebben uitgeprobeerd? Deze is vandaag nog in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

NMS heeft wmb een patch nodig. Het is nu echt te blurry. Kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisGTI
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 11:20

Foveated rendering

Motion sickness

Ik heb hem om exact deze redenen gisteren teruggestuurd. Erg mooie tech, maar niet voor mij helaas. Ik had er elke keer echt ontzettend lang last van ook. En daar vind ik het een te dure gadget voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:26

Major_ton

Shoot!

Heeft iemand hier al ervaring met het retourneren van de psvr2 CotM bundel? Wat doet Sony als de code al gebruikt is? Ik heb er uiteraard geen problemen mee als ze het bedrag terugstorten minus de kosten van het spel, maar ik ben even benieuwd of ze überhaupt een retour accepteren met gebruikte code.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Major_ton schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:01:
Heeft iemand hier al ervaring met het retourneren van de psvr2 CotM bundel? Wat doet Sony als de code al gebruikt is? Ik heb er uiteraard geen problemen mee als ze het bedrag terugstorten minus de kosten van het spel, maar ik ben even benieuwd of ze überhaupt een retour accepteren met gebruikte code.
Kan gewoon terug en dan leggen ze er een nieuwe voucher in voor de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:26

Major_ton

Shoot!

Predje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Kan gewoon terug en dan leggen ze er een nieuwe voucher in voor de volgende.
Bedankt voor je reactie.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
Ik heb de PSVr 2 teruggestuurd. Is nu gearriveerd maar nog geen enkele follow-up email ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-12-2024
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Die krijg je waarschijnlijk vanavond, wanneer je status naar Verzonden gaat in PS Direct.
Helaas pindakaas, status op PS Direct nog steeds "Verzending Voorbereiden". Die express verzending heb je dus ook geen drol aan, zijn al bijna een week verder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gertjun schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Helaas pindakaas, status op PS Direct nog steeds "Verzending Voorbereiden". Die express verzending heb je dus ook geen drol aan, zijn al bijna een week verder 8)7
Dat was al heel erg duidelijk gemaakt de afgelopen dagen. Ben er zelf vorige week ook ingetrapt. ;)
Woensdag besteld - Dinsdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:57:
[...]

Dat was al heel erg duidelijk gemaakt de afgelopen dagen. Ben er zelf vorige week ook ingetrapt. ;)
Woensdag besteld - Dinsdag in huis.
Ik had dan ook even het forum moeten checken voordat ik ging bestellen :X Als het wel gewoon binnen 2 dagen was gebeurd dan was het mij die 11 euro wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Gertjun schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Heb precies hetzelfde. Ik heb na lang wachten contact gehad met playstation support. De extra kosten voor de express verzending krijg ik retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
KoensSocialL schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:04:

Als ik de PSVR2 wil kopen via Duitsland en ik kies voor de versie met het Horizon spel. Is de code voor het spel dat erbij is dan neutraal zodat ik het spel ook via Belgische Playstation Store kan toevoegen aan mijn account?

(Wil eventueel de PSVR2 later kopen op het moment dat die bij de MediaMarkt in Duitsland beschikbaar is, heb nog kortingscodes O-) )
Geen stomme vraag en misschien dat iemand dit heeft gedaan al maar zover ik weet zijn Playstation codes regio gebonden dus gaat dit niet zonder Duits psn account aan te maken.

Je zou wel een Duits psn account kunnen maken en die als hoofd instellen op de PS5 maar of je dat wilt voor 1 spel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
willem100 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:29:
...
Zijn er mensen die NMS al hebben uitgeprobeerd? Deze is vandaag nog in de aanbieding.
Ik vind NMS er erg tof uitzien, maar ik werd al gauw duizelig, vooral van het (per ongeluk) gebruik van de Jetpac. Wat ik wel lastig vond was dat je weer helemaal opnieuw de besturing moet leren. Eigenlijk wel logisch, net als in RE, je moet echt dingen met je handen doen. Maar dan kan het bijvoorbeeld best lang duren voordat je doorkrijgt dat je uit je ruimteschip kan komen door het "dak" open te duwen :+

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:10
dglavimans schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:06:
[...]

Geen stomme vraag en misschien dat iemand dit heeft gedaan al maar zover ik weet zijn Playstation codes regio gebonden dus gaat dit niet zonder Duits psn account aan te maken.

Je zou wel een Duits psn account kunnen maken en die als hoofd instellen op de PS5 maar of je dat wilt voor 1 spel..
De tegoed codes zijn land gebonden, maar voor zover ik weet zijn de game codes meestal iets ruimer, bijvoorbeeld Europa.
Maar misschien hangt dit af van game tot game dus je bent nooit echt zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Zojuist PS5 uit voorraad besteld via Bol CoolBlue. Disk versie, levering morgen en geen bundel. Terwijhl ik een paar dagen geleden hier nog meldde te wachten op de slim versie. Niets veranderlijker dan een mens.

Edit: oops, door teveel enthousiasme verkeerde topic gepost. Sorry. Maar nu ben ik dus wel in de markt voor een PSVR2 @Rivanov _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door vdr01 op 01-03-2023 13:23 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
vdr01 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:19:
Zojuist PS5 uit voorraad besteld via Bol. Disk versie, levering morgen en geen bundel. Terwijhl ik een paar dagen geleden hier nog meldde te wachten op de slim versie. Niets veranderlijker dan een mens.
Dit is PSVR 2 topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
[...]

Hoeveel ruimte neemt een playseat evolution pro in beslag als je hem opvouwt/inschuif? En is deze dan ook een verhevte hanteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
harley2009 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Hoeveel ruimte neemt een playseat evolution pro in beslag als je hem opvouwt/inschuif? En is deze dan ook een verhevte hanteren?
Ik heb het even voor je nagemeten en mijn playseat challenge (niet de pro dus) is ingeklapt met T300 stuur en pedalen.
123cm hoogste punt
57cm breedste punt
44cm diepste punt

[ Voor 5% gewijzigd door Jesp_J op 01-03-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Jesp_J schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb het even voor je nagemeten en mijn playseat challenge (niet de pro dus) is ingeklapt met T300 stuur en pedalen.
123cm hoogste punt
57cm breedste punt
44cm diepste punt
Top. Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:22
harley2009 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Een Playseat Evolution kan je wel inklappen om bv te versturen of te verhuizen, maar dat mechanisme is niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Kost ook wat tijd.

Volgens mij kan je een PS Challenge wel heel snel in en uitklappen, mocht dat de bedoeling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik merk dat velen op zoek zijn naar GT7. Bij gamemania hebben ze deze tweedehands voor 39 euro liggen. Arnhem heeft er 7 op voorraad. Doe er je ding mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

KoensSocialL schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:04:

Kan je gewoon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 21:27
Yes, ook besteld vandaag, zo'n zin in!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Wat de aankoop van GT7 betreft: doe jezelf een plezier en koop het digitaal. Het is imo het exact juiste spel dat je altijd gemakkelijk wil opstarten zonder gedoe met dics. Mijn collectie is 95% fysiek maar voor GT7 bewust een uitzondering gemaakt.

Moet overigens toegeven dat het elke keer wel ergens een teleurstelling is om van de vr bril naar een high end OLED te gaan. That 4k... First world problems. :>

[ Voor 26% gewijzigd door FMS op 01-03-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
VonBraunschweig schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Een Playseat Evolution kan je wel inklappen om bv te versturen of te verhuizen, maar dat mechanisme is niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Kost ook wat tijd.

Volgens mij kan je een PS Challenge wel heel snel in en uitklappen, mocht dat de bedoeling zijn.
Argh, dat laat me toch wel heel erg twijfelen om een PS Challenge te halen. Heb een opbergkamer waar ik 'm zou kunnen storen en makkelijk vandaan zou kunnen toveren.

Tempting, tempting...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:56
Zojuist even kayak vr: mirage gespeeld en daar krijg je echt een wow gevoel van. Zeer mooie wereld en realistisch. Ondanks het duikbril effect heb ik hier meer het gevoel er echt in te zitten vergeleken met GT7.
Ik zou er uren kunnen in doorbrengen gewoon stilzittend en kijken naar de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Zojuist de Playseat® Challenge ActiFit en de Thrustmaster T248 besteld.. Een ander stoeltje werd toch wel erg krap, en de ruimte hebben we daar niet voor. En het opruimen gaat stuk sneller..

Vrijdag wordt deze bezorgd, kan ik zaterdag vol aan de bak met de VR en GT7..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 19:14
Maandag 15.00 besteld.. toen hier gelezen dat psdirekt drama was maar.. . Vandaag om 16.30 bezorgd en redelijk op de hoogte gehouden. T kan dus toch.. gt7 ff opgehaald bij gamemania en de bril ingesteld. En controllers in de lader. Straks eens even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
benmoei schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:50:
Maandag 15.00 besteld.. toen hier gelezen dat psdirekt drama was maar.. . Vandaag om 16.30 bezorgd en redelijk op de hoogte gehouden. T kan dus toch.. gt7 ff opgehaald bij gamemania en de bril ingesteld. En controllers in de lader. Straks eens even kijken
Het kan dus toch snel 😃 Hier nog steeds geen verzendbevestiging gehad en donderdag besteld voor 16:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
Ik had wel de express levering gedaan.. dat scheelt wellicht .
Om de bril op te bergen gebruik ik n helmzak die je voor n euro bij de motorzaak haalt. Ging bij de psvr1 ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
benmoei schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:55:
Om de bril op te bergen gebruik ik n helmzak die je voor n euro bij de motorzaak haalt. Ging bij de psvr1 ook goed
Nee maakt niks uit. Ik heb donderdagochtend rond 10 uur besteld met express levering, en nog steeds status "Verzending voorbereiden" op PS Direct. Om moedeloos van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
benmoei schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:55:
Ik heb ook via express verzending besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Gezien de levertijd van de Wheelbase 8nm, maar alvast de bestelling geplaatst voor het volgende:
  • Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm)
  • CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2
  • QR1 Wheel-Side (ClubSport Quick Release Adapter)
  • CSL Elite Pedals V2
  • CSL DD Table Clamp (voor wanneer ik het tijdelijk aan m'n bureau wil plaatsen)
Dan als frame ga ik voor de TREQ One waarschijnlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
Frustrerend idd. Ik had overigens niet de bundel en met creditcard betaald. Mocht dat iets uitmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Gertjun schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:57:
[...]

Nee maakt niks uit. Ik heb donderdagochtend rond 10 uur besteld met express levering, en nog steeds status "Verzending voorbereiden" op PS Direct. Om moedeloos van te worden
Is de status nog steeds verzending voorbereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
benmoei schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:17:
Frustrerend idd. Ik had overigens niet de bundel en met creditcard betaald. Mocht dat iets uitmaken..
Ik heb ook geen bundel besteld alleen betaald via paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
The Jackel schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Is de status nog steeds verzending voorbereiden?
Yes, nog steeds inderdaad. Zojuist nog gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Gertjun schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:20:
[...]

Yes, nog steeds inderdaad. Zojuist nog gecheckt.
Hier ook nog geen verandering van de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JagsandAlfas
  • Laatst online: 02-03-2023
The Jackel schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Hier ook nog geen verandering van de status.
Eveneens donderdag(23 februari) besteld. Ik vermoed dat de PSVR2 vanuit de UK komt, vandaar de wachttijd van 5 dagen.
Dus normaal zouden we dan uiterlijk vrijdag 3 maart de zending ontvangen. (Zes werkdagen)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rivanov schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:16:
Gezien de levertijd van de Wheelbase 8nm, maar alvast de bestelling geplaatst voor het volgende:
  • Gran Turismo DD Pro Wheel Base (8 Nm)
  • CSL Elite Steering Wheel McLaren GT3 V2
  • QR1 Wheel-Side (ClubSport Quick Release Adapter)
  • CSL Elite Pedals V2
  • CSL DD Table Clamp (voor wanneer ik het tijdelijk aan m'n bureau wil plaatsen)
Dan als frame ga ik voor de TREQ One waarschijnlijk. :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/12b8sb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
yinx84 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:31:
[...]

Argh, dat laat me toch wel heel erg twijfelen om een PS Challenge te halen. Heb een opbergkamer waar ik 'm zou kunnen storen en makkelijk vandaan zou kunnen toveren.

Tempting, tempting...
Heb hem gewoon in de woonkamer staan, plaats zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benmoei
Zin in Pavlov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Zin in Lara Croft in vr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Die van mij is net veranderd in verzonden en meegegeven aan PostNL. Vrijdagmiddag besteld met normale verzending. Helaas niet thuis morgen, dus bezorgdag veranderd naar vrijdag.
Pagina: 1 ... 39 ... 67 Laatste