Mosin schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:14:
[...]
Free movement betekent dan staand kijken en lopen met je joystick? Ik ben een noob wat VR betreft, dus vandaar de vraag. Als het duizeligheid kan veroorzaken, dan zal ik zelf ook even moeten opletten.
Nee, ik speel het zittend omdat ik last krijg van langdurig staan (terwijl ik met gemak uren kan lopen, dus ik zal wel een verkeerde sta houding hebben ofzo), en ik kan me zittend niet helemaal fysiek omdraaien (zonder al teveel moeite tenminste) dus ik gebruik het linker knuppeltje om gewoon te lopen, dat gaat prima, waar het fout gaat is met het rechter knuppeltje draaien met de instelling op smooth turning, die moest ik op snap turning zetten, dan schiet hij steeds met stappen van 15/30/45 (instelbaar) graden naar rechts of links bij het draaien, dat helpt dus enorm tegen motion sickness (behalve als je snap turning dan weer op slow instelt, ik zou het op normal of fast laten staan, normal gaat bijna direct en fast gaat echt direct, als je hem op slow zet kun je net zo goed smooth turning weer aan zetten).
Maar ik geloof dat bij RE8 VR de instelling standaard op snap turning staat, ik had het alleen de eerste keer op smooth gezet omdat ik dacht, "Oh wat raar dat draaien in stappen, ik wil het vloeiend hebben, dat is veel immersiver" Ik heb het geweten na een kwartier, werd er vet duizelig van.
Edit oh het ging over Star Wars, daarbij geld eigenlijk hetzelfde maar bij dat spel kun je jezelf eventueel ook verplaatsen door steeds te teleporteren, dan druk je ergens op een kun je richten waar je je naartoe wilt verplaatsen, meestal met een max van iets van 5m per teleport ofzo.
Je hebt in ieder geval bij heel veel games allerlei instellingen om motion sickness te verminderen, dus ik zou gewoon per spel even de instellingen doorlopen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Kalder op 01-03-2023 04:41
]