Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !ceman7
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:11
Ace schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:46:
Ik vind het wel een beetje vreemd dat wanneer ik het 2d scherm goed recht voor me zet (via options knop ingedrukt houden) voor een race in GT7 dat hij na de race toch een stukje verschoven lijkt?

Ik speel met de TV uit en een stuur.

Is dat toch een soort van drift, meer mensen hier last van?
Ik herken dit, het beeld past zich aan naar de laatste kijk richting. Dus als je vlak voor de overgang naar rechts kijkt, kalibreert ie het beeld na de overgang op die plek rechts. Vooruit blijven kijken dus :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
Hier hetzelfde als @haaymaan en @Bexxerz: status ook veranderd naar morgen aflevering. Ben benieuwd. Was onderweg en halverwege van @MacorgaZ de zijne over te kopen. Toch maar afgebeld. Wel mooie 2TB SSD bij @Emrawww gekocht en deze net geïnstalleerd in de PS5.

Nou wachten op morgen dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Voor degene die mijn review over GT7 en de PSVR2 nog niet hadden gelezen, kijk dan snel hier :)

Hiermee komt de live review bijna tot zijn einde. Ik gaf deze bril de beoordeling goed na 2 dagen ermee gespeeld te hebben, maar na het spelen van GT7 ben ik geneigd om deze te veranderen naar uitstekend. Want ik denk persoonlijk dat GT7 de game is welke de bril daadwerkelijk tot zijn recht doet komen.

Horizon CotM is een goede A+ game welke graphics zeker laat zien waartoe de bril in staat is, maar de fingertracking en specifieke eigenaardigheden brachten mij tot de beoordeling goed. Want persoonlijk vind ik Horizon overbelicht (wat natuurlijk wel bij te stellen is) en doet de hand/fingertracking mij een beetje terug denken aan de developer Oculus uit 2013. Maar GT7 heeft mij overtuigd en de bril (wel zonder de fingertracking, want niet nodig) dusdanig op de kaart gezet waar de wow factor zeker aanwezig is.

Maar voordat ik over ga naar mijn eindoordeel heb ik besloten nog een game te reviewen en jullie mogen mij zeggen welke jullie liever zien. Is het Kayak (welke mij persoonlijk niet trekt), Tetris, Pistolwhip of Moss? Of is er een ander spel welke graphics zo mooi is dat ik deze gespeelt moet hebben? Zolang het maar geen horror game is haha.

Tevens wil ik aangeven da tik nu wel begrijp waarom de PSVR games niet compatible zijn. We zijn daar voornamelijk afhankelijk van de ontwikkelaars welke een update uit moeten brengen. En wat zou jij doen als ontwikkelaar? Een gratis upgrade uitbrengen of wellicht toch een nieuwe game voor de PS5 waar men weer aan kan verdienen.

In ieder geval vond ik het leuk om weer eens een paar dagen in de weer te zijn. Het heeft wat gekost, maar het was elke cent dubbel en dwars waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

dangerpaki schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:41:
Ik vind het zeer bijzonder dat er een coating op de lenzen zit en je deze daardoor niet mogen poetsen met vloeistof. Er zit tegenwoordig op elke scherm een coating. Nog ergens anders gelezen dat je die niet naar poetsen met iets nats. Ik hoop niet dat dat iets zegt over de kwaliteit coating die Sony gebruikt heeft.
Ik heb mijn VR2 al een keer schoongemaakt met glasreiniger en dat ging prima.
Ace schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:46:
Ik vind het wel een beetje vreemd dat wanneer ik het 2d scherm goed recht voor me zet (via options knop ingedrukt houden) voor een race in GT7 dat hij na de race toch een stukje verschoven lijkt?

Is dat toch een soort van drift, meer mensen hier last van?
Ja GT7 doet dat bij mij ook, na het eindigen van de race. Oplossing is vooruit blijven kijken of de options knop weer even ingedrukt houden.
amahusu schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:28:
Wat zijn hier de ervaringen met het wennen? Want als het echt afhangt van zoveel mogelijk blijven spelen en dan wen je er vanzelf aan, dan gaat het em voor mij helaas niet worden :(
Ik kon de eerste keer ook maar 20 minuten spelen, maar nu kan ik prima sessies van 90 minuten aan.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

dangerpaki schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:22:
Hier hetzelfde als @haaymaan en @Bexxerz: status ook veranderd naar morgen aflevering. Ben benieuwd. Was onderweg en halverwege van @MacorgaZ de zijne over te kopen. Toch maar afgebeld. Wel mooie 2TB SSD bij @Emrawww gekocht en deze net geïnstalleerd in de PS5.

Nou wachten op morgen dan maar.
Kunnen jullie eindelijk aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:47
Tip voor als je morgen niet thuis bent om pakket in ontvangst te nemen. In de UPS app / website kun je aangeven dat je geen handtekening hoeft te zetten en de bezorger het pakket gewoon kan achterlaten.

Op eigen risico natuurlijk. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2023 21:48 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Rivanov schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:47:
Tip voor als je morgen niet thuis bent om pakket in ontvangst te nemen. In de UPS app / website kun je aangeven dat je geen handtekening hoeft te zetten en de bezorger het pakket gewoon kan achterlaten.

Op eigen risico natuurlijk. ;)
Of een briefje op de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:15
Met pay pall betaald dus verzekerd
Anders met credit card gedaan ook verzekerd

Dus mocht die niet aankomen of zo geen zorgen voor mij

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik moet wel zeggen, om de headset goed in de sweetspot te houden, moet ik hem toch best stevig aandraaien, dan voel ik vooral de voorkant van de band tegen mijn voorhoofd drukken na een tijdje en krijg daar dan ook wel lichtelijk hoofdpijn van, als ik aan dat rubber met mijn vingers ga voelen zit er ook eigenlijk helemaal niets achter zo lijkt het, daar hadden ze best een kussentje onder mogen verwerken.
Ik kan hem wel iets losser zetten, maar dan zit ik iedere keer mijn headset omhoog te duwen omdat hij toch een stukje zakt na wat hoofdbewegingen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Rivanov schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:56:
[...]

Je kunt je bestelling niet annuleren. Je zult het moeten laten bezorgen en dan weigeren aan de deur, of retour aanvragen na levering.
Ik heb een virtuele creditcard bij Bunq. Dus ik kan de transactie altijd terugboeken. Retourlogistiek mag Sony dan zelf fixen, dat is als ze het überhaupt al hebben verzonden... Ik snap niet dat dit soort grote bedrijven met Arvato en DigitalRiver in zee gaan. Er zijn zo veel betere e-fulfilment service providers dan deze twee grote amateurs.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Yzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:37:
Voor degene die mijn review over GT7 en de PSVR2 nog niet hadden gelezen, kijk dan snel hier :)

Maar voordat ik over ga naar mijn eindoordeel heb ik besloten nog een game te reviewen en jullie mogen mij zeggen welke jullie liever zien. Is het Kayak (welke mij persoonlijk niet trekt), Tetris, Pistolwhip of Moss? Of is er een ander spel welke graphics zo mooi is dat ik deze gespeelt moet hebben? Zolang het maar geen horror game is haha.
Doe jezelf een lol en doe pistol whip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
vaagisdenaam schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Met een doekje voor het zweet :p

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
vaagisdenaam schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Ja uit de games die hij noemt lijkt me dat dan nog de leukste haha, maar het is niets voor mij, ik kijk uit naar Saints & Sinners en Switchback VR, maar die komen rond dezelfde tijd uit, denk dat ik toch voor Saints & Sinners ga, heb van Chapter 1 wat van een playthrough gezien, en dat ziet er echt gaaf uit eigenlijk! Normaal heb ik niet zoveel met zombie games (behalve TLOU(niet echt zombies maar toch) en Days Gone), en heb nooit echt naar the Walking Dead gekeken op tv, maar vond dit er echt gaaf uit zien, vooral omdat het in VR is en je echt best veel interactie lijkt te hebben.

Denk dat de eerste VR game die ik aanschaf na de VR2 gekocht te hebben wel binnenkort Resident Evil Village gaat worden, kost niet bizar veel voor zo'n uitgebreide game (alleen jammer dat ik de sale vlak voor de release gemist heb, nu is hij weer €40 ipv 20 online, maar op disc is hij nog wel iets goedkoper te vinden), alleen denk dat ik wel hulp nodig ga hebben van guides, want ben zo slecht in het oplossen van die Resident Evil puzzels, had er bij RE7 ook behoorlijk moeite mee, maar heb die uiteindelijk niet uitgespeeld omdat ik het nogal stressvol vond en het met de dualshock imo niet echt heel lekker speelde, buiten dat was ook gewoon het beeld niet erg indrukwekkend.

Mijn enige games die ik nu heb zijn GT7 (erg gaaf, ga ik zeker vaker spelen in VR) en No Man's Sky (niet echt mijn ding, ooit eens gekocht om uit te proberen), dus heb wel behoefte aan iets anders leuks in VR naast racen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 27-02-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
@Rivanov en @Ton Hasselt: deze vriend is morgen gewoon thuis hehehe

Iemand trouwens deze (of soortgelijke kabel) al geprobeerd om op te laden? Zitten magneetconnectoren bij dus hoef je niet steeds USB-C in en uit te pluggen. Een USB-A die naar 2 USB-C split die weer met magneetjes te verbinden zijn aan de controllers. Als iemand soortgelijke betere alternatieven kent hoor ik het uiteraard ook graag.

Had zitten kijken naar de losse laders maar die hebben allemaal een eigen stroomvoorziening terwijl ik juist de stroom via de USB van de PS5 wil laten lopen zodat de controllers niet eindeloos van stroom voorzien worden (op de PS5 kun je instellen hoe lang je stroom hebt aan de USB poorten na het in standby zetten van de PS5).
Daarnaast wil ik mijn headset en controllers bewaren in een opbergdoos tegen de stof. Dus die losse laders zijn niet handig in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kalder schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:00:
Ik moet wel zeggen, om de headset goed in de sweetspot te houden, moet ik hem toch best stevig aandraaien, dan voel ik vooral de voorkant van de band tegen mijn voorhoofd drukken na een tijdje en krijg daar dan ook wel lichtelijk hoofdpijn van, als ik aan dat rubber met mijn vingers ga voelen zit er ook eigenlijk helemaal niets achter zo lijkt het, daar hadden ze best een kussentje onder mogen verwerken.
Ik kan hem wel iets losser zetten, maar dan zit ik iedere keer mijn headset omhoog te duwen omdat hij toch een stukje zakt na wat hoofdbewegingen.
Ik ga binnenkort dit proberen

https://www.reddit.com/r/...is_makes_it_so_much_more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ok, Pistolwhip, Kayak VR en die cactus game (was gratis lol) gekocht. Kayak meer gekocht omdat het een NL onderneming is en ik graag dit soort devs support. Hou persoonlijk helemaal niet van kayakken haha. En Pistolwhip om mijn live review een passend einde te geven.

En die cactus game, ja, die is gratis, dus why not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-12-2024
Hier nog steeds "Verzending voorbereiden". Donderdag besteld met Express levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gertjun schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:48:
Hier nog steeds "Verzending voorbereiden". Donderdag besteld met Express levering
Dan kun je ‘m morgen verwachten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Grr deze week kids vrij vakantie .
Vrijdag weekje Oostenrijk wintersport
Ga niet veel van kunnen genieten .

Welke spellen voor jong en oud zijn aan te raden ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Hier is de status van mijn bestelling sinds gisteravond ook gewijzigd naar Verzending voorbereiden; standaard levering en besteld op donderdag(avond). Ben voorzichtig optimistisch, want er is beweging en ik zie hierboven hetzelfde bij andere mensen. Let's wait and see...

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
BurnsMM schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:58:
Ik begrijp niet dat psdirect (als enige verkoper van een product, geen andere optie) voor een fatsoenlijk aftercare zorgt.

Mijn PSVR2 is kwijt bij UPS. Maar UPS neemt alleen actie bij een claim van de verzender. Probeer dat maar eens te regelen bij PSdirect. Probeer al de hele dag contact te krijgen via chat. Gewoon onmogelijk en UPS kan niets, terwijl zij het product kwijt zijn geraakt na de eerste aflever poging.
Op een ander forum gelezen dat de succes rate om iemand vast te krijgen groter is als je via de engelse site gaat (wel in het Engels dan). Dus misschien dat even proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
Voor de mensen die naarstig contact zoeken met Sony Nederland omtrent hun bestelling, hier misschien nog wat interessante info over hun Nederlandse vestiging, wat onderaan de mails staat die je van ze krijgt (het stuk dat je zelden leest):

Deze e-mail is verzonden namens Sony Interactive Entertainment Network Europe Limited (SIENE). SIENE is een in het Verenigd Koninkrijk geregistreerd bedrijf onder registratienummer 06020283, met als vestigingsadres 10 Great Marlborough Street, Londen, W1F 7LP. Als je in de Europese Economische Ruimte woont, handelt SIENE via zijn Nederlandse vestiging geregistreerd op Olympia 1, 1213NS Hilversum onder vestigingsnummer 000051647869. Deze e mail is verzonden vanaf een adres dat alleen wordt gebruikt voor het verzenden van berichten. Reageer niet op dit bericht. Neem voor vragen contact op met de klantenservice. De contactgegevens staan op https://playstation.com/support/

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Geronimous schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:17:
[...]

Er is dus een update nodig, geen enkele PSVR game zal werken zonder dat. Dat is wat anders dan PS4 games op de PS5, dus ik kan het geen backwards compatibility noemen :)

nieuws: Sony bevestigt: PSVR-games niet speelbaar op PSVR2
Is er inmiddels iemand ergens op het WWW die bijhoudt welke PSVR spellen met een PSVR2 update komen? Eigenlijk net zoals als een Steam Deck compatible lijst :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
UPS! _O_
Zojuist afgeleverd.

Terwijl T&T nog op gisteren staat. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLrwAnBqGPLXUhKfo7fIk3hqouE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3O1ntuie3fsvk0ajQymOzrZf.png?f=user_large

[ Voor 80% gewijzigd door Rivanov op 28-02-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGumble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:23
Na vanaf dag 1 (21 feb) op 'ready for shipping'/'label created' gestaan te hebben, is nu de status gewijzigd naar 'In transit'. Hij zou einde van de dag aan moeten komen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Die van mij (vrijdagmiddag voor 16.00 besteld) is vanochtend veranderd in bestelling voorbereiden. Dus hopelijk morgen binnen, al zal dat wel weer te rooskleurig gedacht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:00:
UPS! _O_
Zojuist afgeleverd.

Terwijl T&T nog op gisteren staat. 8)7

[Afbeelding]
Top, gefeliciteerd. Lekker gamen maar! 8)

There can be only fun

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:40
Carel schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:58:
[...]

Is er inmiddels iemand ergens op het WWW die bijhoudt welke PSVR spellen met een PSVR2 update komen? Eigenlijk net zoals als een Steam Deck compatible lijst :)
Bryan Paul van PSVR2 Without Parole houdt een lijst bij op zijn Discord kanaal die hij regelmatig update:

2MD VR FOOTBALL (Truant Pixel)
$3.99 Upgrade Charge | February 22

AFTER THE FALL (Vertigo Games)
Free Upgrade | February 22

ALVO (Mardonpol)
Upgrade Charge: TBD | Release Date: TBD

BEAT SABER (Beat Games)

CAVE DIGGER 2: DIG HARDER (VR Kiwi)
Free U[grade | Release Date TBD

CREED: RISE TO GLORY CHAMPIONSHIP (Survios)
$19.99 Upgrade Charge | April 4

D-DAY ENHANCED (Strange Games)
Free Upgrade | Release Date: Q1 2023

DROPSHIP COMMANDER (Strange Games)
Free Upgrade | Release Date: February 22

GORN (Free Lives)

HELLO NEIGHBOR: SEACH & RESCUE (tinyBuild Games)

JOB SIMULATOR (Owlchemy Labs)

KIZUNA AI: TOUCH THE BEAT (Gemdrops Inc)

THE LIGHT BRIGADE (Funktronic Labs)

MOSS (Polyarc)
No Option to Upgrade | Release Date: February 22

MOSS BOOK 2 (Polyarc)
No Option to Upgrade | Release Date: February 22

NFL PRO ERA

NO MAN'S SKY (Hello Games)

PISTOL WHIP (Cloudhead Games)

PUZZLING PLACES (Realities.IO)

RC AIRPLANE CHALLENGE (Strange Games Studio)
Free Upgrade | Release Date: Q1 2023

REZ INFINITE (Enhance Games)
$9.99 Upgrade Charge | Release Date: February 22

SAINTS & SINNERS: CHAPTER 1 (Skydance Interactive)
Free Upgrade | Releasing March 21

SAINTS & SINNERS: CHAPTER 2 (Skydance Interactive)
Upgrade Charge: TBD | Release Date TBD

SONG IN THE SMOKE: REKINDLED (17bit)

STARTENDERS (Foggy Box Games)

SUICIDE GUY (Chubby Pixel) - UNDETERMINED
Upgrade Charge: TBD | Release Date TBD

SURV1V3 (Candymakers)
Upgrade Charge TBD | Release Date TBD

SWORDSMAN VR (Sinn Studio)
Free Upgrade (For 3 Months) | Release Date: February 22

SYNTH RIDERS: REMASTERED (Kluge Interactive)

TALE OF ONOGORO (Amata)

TETRIS EFFECT: CONNECTED
$9.99 Upgrade Charge | Release Date: February 22

THUMPER
$4.99 Upgrade Charge | Release Date: February 22

VACATION SIMULATOR (Owlchemy Labs)

WANDERER (Mighty Eyes)
Upgrade Charge TBD | Release Date TBD

ZENITH THE LAST CITY (Ramen VR)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 12:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Na mijn initiële teleurstelling in de psvr2 toch besloten deze nogmaals uit de verpakking te halen en een 2e kans te geven. De teleurstelling zat hem voornamelijk in het feit dat ik vrijwel direct een onprettig gevoel kreeg in GT7. Na daar wat over gelezen te hebben was het ook niet realistisch te verwachten dat ik gelijk full speed rondjes kon rijden, daar is gewenning voor nodig, de zgn VR legs.
Deze keer ook een tip meegenomen over het goed opzetten van de headset, namelijk de band zo’n beetje in je nek en de voorkant hoog op je voorhoofd. Het geheel zat gelijk een stuk meer comfortabel. GT7 opnieuw opgestart en besloten zo langzaam mogelijk een rondje te rijden. Ik had het idee dat dit lekker ging dus daarna een stuk vol gas, het leek me ook verstandig in de bochten mee te gaan hangen, net als in het echt. Vervolgens maakte ik iets heel merkwaardigs mee, het was alsof ik daadwerkelijk zijdelingse krachten ervaarde, moeilijk te omschrijven maar ik dacht heel even dat ik in een bewegingssimulator oid zat en moest me eraan herinneren dat mn stoel gewoon stil staat. Een aparte ervaring.
Helaas hield ik het nu niet veel langer vol maar het ging al beter dan de eerste keer.
Alhoewel ik in eerste instantie dacht, dit onprettige gevoel weegt niet op tegen de eventuele voordelen van spelen in VR heb ik die mening bijgesteld. Ik kan me inbeelden dat als je GT7 in VR kunt spelen zonder je onprettig te voelen je deze manier van spelen boven een tv verkiest, het is een compleet andere ervaring en niet zomaar een gimmick. Ook de autos bekijken in VR is de moeite waard, het gevoel van schaal is iets wat je moet ervaren, alsof ik daadwerkelijk een viper gt3 aan het bekijken was, het benaderd de realiteit een heel eind. Lang verhaal kort, ga de psvr2 in ieder geval nog een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:40
Heb met GT7 gelukkig geen onprettig gevoel.

Elk andere game zoals RE: Village waarbij je moet lopen dmv het stickje dan sta ik meteen de tollen op mn benen, dat kan mn brein nog niet aan.

psn: HertogJack

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rivanov
Oke, ik moet ook mijn mening bijstellen / herzien. Zojuist m'n PSVR2 een tweede kans gegeven en nu i.c.m. PlaySeat Challenge en Logitech G923.

HOLY-SHIT. Is dat even een compléét andere beleving dan met de DualSense controller. Waar ik vorige week met de controller echt niets voelde in m'n maag, wanneer ik bijvoorbeeld Eau Rouge op vloog, had ik dat nu wél! Het feit dat je je armen in de game precies ziet bewegen zoals jij je eigen armen voelt bewegen, brengt zóveel meer immersie.

En dat ik nu m'n verwachtingen sinds vorige week heb bijgesteld, let ik ook minder op de grafische imperfecties.

Dju, kost het me toch nog geld. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
HertogJack schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:56:
Heb met GT7 gelukkig geen onprettig gevoel.

Elk andere game zoals RE: Village waarbij je moet lopen dmv het stickje dan sta ik meteen de tollen op mn benen, dat kan mn brein nog niet aan.
Ik speel voornamelijk RE8 en heb het echt even te ver gepushed. Twee avonden achter elkaar drie uur gespeeld (met af en toe pauzes). Na de tweede avond was ik zo misselijk dat ik de ochtend daarna het nog steeds voelde. Komende twee dagen neem ik even pauze en ga daarna wat beter gedoseerd verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 01:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Rivanov en het kijkdoos- / duikbrileffect? Merk je verschil met je andere exemplaar? Of was het puur je eigen verwachtingsmanagement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:18:
@Rivanov en het kijkdoos- / duikbrileffect? Merk je verschil met je andere exemplaar? Of was het puur je eigen verwachtingsmanagement?
Was puur mijn eigen verwachtingsmanagement. ZIe het nog steeds, maar nu ik weet hoe ik met de VR bril "om moet gaan" stoort het me nu op één of andere manier minder. Krijg m'n sweet spot ook veel sneller gevonden.
Dus of er misschien toch iets "mis" was met m'n vorige headset, I don't know.

Maar het zal hoofdzakelijk komen door het feit dat ik nu beter wist wat me te wachten stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is er trouwens een setting in GT7 dat je NIET achteruit wilt kunnen of wilt rondtollen bij een crash? Liefst heb ik dan gewoon even zwart beeld en weer een reset op de baan. Van achteruit of andere onverwachtse bewegingen krijg ik direct last.
Misschien moet ik gewoon beter leren rijden :P Maat bij sommige van die Oval races wordt ik gewoon van de baan geramd soms..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
Gister After the Fall gekregen om te reviewen.. Best een leuke game en ook weer crossplay!

Ik moet zeggen dat de games die ik tot nu toe heb geprobeerd op de PSVR2 echt wel compleet voelen. Had dat niet zo verwacht eigenlijk maar alles heeft crossplay en word lekker gespeeld en speelt ook nog eens goed

Alleen jammer dat de headset zo oncomfortabel zit als wat bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:59:
[...]

Dan kun je ‘m morgen verwachten.
Dat klinkt goed, maar hoe kom ik dan aan trackingsgegevens. Zolang die bij PS direct als “Verzending voorbereiden” staat krijg ik geen mail, noch kan ik op de PS Direct pagina iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gertjun schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Dat klinkt goed, maar hoe kom ik dan aan trackingsgegevens. Zolang die bij PS direct als “Verzending voorbereiden” staat krijg ik geen mail, noch kan ik op de PS Direct pagina iets vinden
Die krijg je waarschijnlijk vanavond, wanneer je status naar Verzonden gaat in PS Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:52:
[...]

Die krijg je waarschijnlijk vanavond, wanneer je status naar Verzonden gaat in PS Direct.
Fingers crossed dan, toevallig dat morgen een dag is waarbij ik misschien wel thuis kan zijn om het te ontvangen, dus zou mooi zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:20:
Is er trouwens een setting in GT7 dat je NIET achteruit wilt kunnen of wilt rondtollen bij een crash? Liefst heb ik dan gewoon even zwart beeld en weer een reset op de baan. Van achteruit of andere onverwachtse bewegingen krijg ik direct last.
Misschien moet ik gewoon beter leren rijden :P Maat bij sommige van die Oval races wordt ik gewoon van de baan geramd soms..
Anders even je ogen dicht doen met een crash

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

of niet crashen ;-)

Maar idd. Begin nu beetje bij beetje te wennen aan VR.
Maar op het moment dat ik Crash.....dat voelt te realistisch aan

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 13:45
DarkSide schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:27:
of niet crashen ;-)

Maar idd. Begin nu beetje bij beetje te wennen aan VR.
Maar op het moment dat ik Crash.....dat voelt te realistisch aan
Ik vraag me nu oprecht af of dit een voor- of een nadeel gaat zijn mocht je ooit in het echt in een auto ongeluk terecht komen, en hier helemaal aan gewend bent :+

Niet dat ik je dit toewens, natuurlijk...

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb de headset even zonder contactlenzen geprobeerd (heb maar -1.5) en het is niet te doen.

Zodra deze inserts beschikbaar komen stap ik over. Medio maart.

Ook interessant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RVWYtn_oCrv9G_7mmd8z7noR_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OGUDTmVoGqrPCFRbxSow1Qe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFiAyaJPn1kLIWwWtTt-UW_u-20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7r8jOIjZ3q0bp35yYez6RuTl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door FMS op 28-02-2023 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Out for delivery Sweet dus Onderweg als het meezit !

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Zien jullie ook een soortgelijke vlekje onder in het donkere gedeelte in het GT7 menu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IenNJvOIUPRNGW7DUPZaJJ_zvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUTDigABvy3NMF2YUNmCxDbR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam dit tegen in een topic op Reddit en ik zie ook een kleine spot onderin als het beeld donker is en het beeld bovenin helder. Ik vroeg me ook al af of iedereen dit heeft en het gewoon bij de PS VR2 hoort.
https://www.reddit.com/r/..._on_the_screen_that_moves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Tweakjur schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:19:
[...]

Zeker. Maar ons exemplaar is een tijdje kwijt geweest (pakket stond bij een totaal ander bedrijf) dus we hebben wat meer vertraging dan normaal. Ik denk dat de review vrijdag online komt.
Heeft Tweakers een of meerdere headsets ter beschikking?

Ik ben erg nieuwsgering naar of er paneelverschil bestaat in de mate van het Mura effect. Op Reddit lees ik diverse posts waar mensen een headset van een vriend oid proberen en melden dat het Mura effect meer of minder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:19:
[...]

Was puur mijn eigen verwachtingsmanagement. ZIe het nog steeds, maar nu ik weet hoe ik met de VR bril "om moet gaan" stoort het me nu op één of andere manier minder. Krijg m'n sweet spot ook veel sneller gevonden.
Dus of er misschien toch iets "mis" was met m'n vorige headset, I don't know.

Maar het zal hoofdzakelijk komen door het feit dat ik nu beter wist wat me te wachten stond.
Heb zelf inmiddels de PSVR2 nog eens opgehad bij een vriend.
Ik kan in ieder geval zeker zeggen dat er niets mis was met de vorige headset.

Wel hilarisch dat je nu om bent :D

Ik ga mijn verwachtingen ook maar bijstellen en gewoon de games met max comfort settings en korte sessies spelen. Hopelijk krijg ik dan toch VR benen. NB bij de volgende systemseller stap ik wel weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik hoop eigenlijk dat er een rally spel komt voor PSVR2, dat was een van de beste ervaringen die ik had met PSVR1.

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 28-02-2023 12:02 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Sweet net afgeleverd geen handtekening hoeven te geven ..

Goed uitpakken en spelen !!

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Jesp_J schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:52:
Zien jullie ook een soortgelijke vlekje onder in het donkere gedeelte in het GT7 menu?

[Afbeelding]

Ik kwam dit tegen in een topic op Reddit en ik zie ook een kleine spot onderin als het beeld donker is en het beeld bovenin helder. Ik vroeg me ook al af of iedereen dit heeft en het gewoon bij de PS VR2 hoort.
https://www.reddit.com/r/..._on_the_screen_that_moves
Ik heb hier geen last van.
Als je met 1 oog tegelijk kijkt zie je het dan alleen links, alleen rechts, of bij allebei tegelijk?
Ik vermoed dat het een defect schermpje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Valt me nu op, dat wanneer de Motion Controllers in je “view” liggen je een rode cirkel in je VR beeld hebt.

Hebben jullie dit ook? Moet ze echt volledig uit m’n tracking beeld leggen, wanneer ik ze niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:12:
Valt me nu op, dat wanneer de Motion Controllers in je “view” liggen je een rode cirkel in je VR beeld hebt.

Hebben jullie dit ook? Moet ze echt volledig uit m’n tracking beeld leggen, wanneer ik ze niet gebruik.
Die rode cirkel betekent volgens mij dat je buiten je speelruimte bent, dus even speelruimte opnieuw instellen denk ik, en je kunt ook de gevoeligheid op low zetten, dan heb je wat meer ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kalder schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:15:
[...]

Die rode cirkel betekent volgens mij dat je buiten je speelruimte bent, dus even speelruimte opnieuw instellen denk ik, en je kunt ook de gevoeligheid op low zetten, dan heb je wat meer ruimte
Nee, dit is een andere rode cirkel. Ik ken de “out of area” markering. Ik zie het dus als ik een game aan het spelen ben.

Dit is echt een “rode vlek” op de plek waar de Motion controller ligt. Alsof het soort van straling is.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 28-02-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Nee, dit is een andere rode cirkel. Ik ken de “out of area” markering. Ik zie het dus als ik een game aan het spelen ben.

Dit is echt een “rode vlek” op de plek waar de Motion controller ligt. Alsof het soort van straling is.
Ja dat herken ik, had het gister met GT7 spelen met de DualSense in mn handen en de controllers lagen op 1-1,5meter voor me op tafel.
Dacht ook dat het met de out or area te maken had, maar denk dat het idd een marker is van "daar liggen je controllers"..

Vind het sowieso wel voor verbetering vatbaar dat GT7 niet duidelijk maakt dat de VR sense controllers NIET ondersteund zijn. Ben ook bang dat ze wel aan blijven staan en je dus na een GT7 sessie ineens met een half lege accu van je VR controllers zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
Ook hier eindelijke binnen!

Net alleen de setup even snel gedaan. Meteen proberen om het ding perfect op te zetten obv de tips die ik eerder zag voorbij komen. Volgens mij redelijk goed gelukt.
In de periferie wordt het beeld inderdaad iets waziger. Ik zie inderdaad ook de 'haze' over het scherm, maar dit valt weg op het moment dat ik er niet op concentreer.

Heel vet!!! Vanavond als de kinderen slapen maar aan de gang met wat demo's en kijken welk spel ik eerst ga kopen.

Enige: die oordoppen erbij zitten voor geen meter (wel karige kwaliteit van de in-ear rubbertjes, had echt wel een 2 euro meer aan uitgegeven kunnen worden)

@FMS zijn dat fotos van je eigen kabel? Heb jij een verlengkabel? Hoe lang is die en werkt dat zonder problemen? Ik kan namelijk wel een verlengkabel gebruiken om het net wat meer ruimte te geven (en mooi weg te werken).

Zijn er anderen die een verlengkabel gebruiken? Zo ja, hoe lang en welke?

[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 28-02-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

dangerpaki schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:26:

@FMS zijn dat fotos van je eigen kabel? Heb jij een verlengkabel? Hoe lang is die en werkt dat zonder problemen? Ik kan namelijk wel een verlengkabel gebruiken om het net wat meer ruimte te geven (en mooi weg te werken).

Van Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun

Net alleen de setup even snel gedaan. Meteen proberen om het ding perfect op te zetten obv de tips die ik eerder zag voorbij komen. Volgens mij redelijk goed gelukt.
In de periferie wordt het beeld inderdaad iets waziger. Ik zie inderdaad ook de 'haze' over het scherm, maar dit valt weg op het moment dat ik er niet op concentreer.

Heel vet!!! Vanavond als de kinderen slapen maar aan de gang met wat demo's en kijken welk spel ik eerst ga kopen.

Enige: die oordoppen erbij zitten voor geen meter (wel karige kwaliteit van de in-ear rubbertjes, had echt wel een 2 euro meer aan uitgegeven kunnen worden)

Klopt het dat je dus de avond voor bezorging je status ziet veranderen van "Verzending voorbereiden" naar "Verzonden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@Gertjun Mijn status ging inderdaad gisteren van "Ready for shipping" naar "in transit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 15:38

Tweakjur

Redacteur
FMS schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:54:
[...]

Heeft Tweakers een of meerdere headsets ter beschikking?

Ik ben erg nieuwsgering naar of er paneelverschil bestaat in de mate van het Mura effect. Op Reddit lees ik diverse posts waar mensen een headset van een vriend oid proberen en melden dat het Mura effect meer of minder is.
Nee, wij hebben er eentje. Ik heb dat ook gelezen, inderdaad. Je kunt het wel zien, maar in onze bril is dat wel echt als je er specifiek op let. In echte VR-games zie ik het niet/nauwelijks. In de Cinematic mode is het wel duidelijker.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjun
dangerpaki schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:33:
@Gertjun Mijn status ging inderdaad gisteren van "Ready for shipping" naar "in transit"
Dat klinkt als een status van UPS en niet van PS Direct. Ik kan alleen mijn status bij PS Direct bekijken en daar staat al 3-4 dagen “Verzending voorbereiden”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Tweakjur schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:35:
[...]

Nee, wij hebben er eentje. Ik heb dat ook gelezen, inderdaad. Je kunt het wel zien, maar in onze bril is dat wel echt als je er specifiek op let. In echte VR-games zie ik het niet/nauwelijks. In de Cinematic mode is het wel duidelijker.
Zou het interessant vinden om te lezen over de theorie. Of het überhaupt mogelijk is. En zo ja, misschien een idee om onderling een soort test te organiseren. Ik woon in Utrecht en sta daar voor wel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 20:26
Aw ik wou ook zo’n soort magsafe ding hebben maar lees op reddit dat het uw usb c kan fryen. Dus maar beter niet doen. Ging wel handig zijn, soms heb ik het gevoel dat ik heel die ps5 mee ga trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30

Echt? Ik vind de oordoppen juist van prima kwaliteit, zitten goed en komt aardig geluid uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
@Gertjun ik heb eigenlijk alleen nog maar gekeken naar de gegevens bij Arvato en UPS.

@creapYYY heb altijd problemen gehad met in-ears, alhoewel de AirPods Pro prima past.

Iemand nog technisch iets te onderbouwen voor een eventuele verlengkabel voor de headset? Ik zat zelf te bedenken dat als er 4K@120hz over gaat dat je dus een verlengkabel moet hebben die dat ook minstens aankan. Ik kan dat niet goed vinden welke specificaties je verlengkabel dan aan zou moeten voldoen. Maar ik dacht als je een USB type C verlengkabel hebt die USB 3.2 gen 2x2 ondersteunt dat je dan echt wel goed zit. Alleen daar kan ik alleen maar korte verlengkabels van vinden. Iemand tips?

EDIT: waarom ik over die verlengkabels om het technische vraag: ik zie dan een sporadische type C USB 3.2 gen 2 kabel die vervolgens zegt 4k@60hz. Maar dan ga je die 4K@120hz niet halen op de headset lijkt me

[ Voor 13% gewijzigd door dangerpaki op 28-02-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik gebruik m'n Penrose X over m'n PSVR 2. Zit gewoon perfect.

Het zal wel placebo effect zijn, maar het lijkt alsof ik nu wel veel sneller m'n sweet spot gevonden krijg dan met m'n vorige bril. Het zal wel niet. Zal meer komen dat ik me de afgelopen dagen méér met VR heb bezig gehouden dan al in m'n hele leven vóór afgelopen woensdag. :+
Dus heb alle video's / how-to's etc gelezen m.b.t. deze bril. Alle do's en don't. En merk inderdaad, na wat "doorzetten" dat je door de grafische imperfecties heen kunt kijken en juist kunt genieten van hetgeen dat wél in je beeld komt.

Waar ik overigens vorige week totaal geen motion sickness voelde toen ik GT 7 enkel met controller speelde, voel ik dat nu wel degelijk met de PlaySeat Challenge en G923. Met name op Lago Maggiore bij de "dip" in de hairpin voel ik het toch wel iedere rond even licht in m'n hoofd. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 15:38

Tweakjur

Redacteur
FMS schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Zou het interessant vinden om te lezen over de theorie. Of het überhaupt mogelijk is. En zo ja, misschien een idee om onderling een soort test te organiseren. Ik woon in Utrecht en sta daar voor wel open.
Moeten we dan later een keer doen. Voor de review zelf gaat dat niet meer lukken.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Heeft iemand een idee of er Nederlandse winkels/webshops zijn die opzet lenzen op sterkte voor de VR2 (gaan) verkopen? Ik kan met Google niets Nederlands vinden en eigenlijk overal waar ik keek waren ze nog niet officieel uit en kon je ze alleen pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Nou wel even wennen wordt snel duizelig van dat ding
maar zal wel even wennen zijn

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:13
@Rivanov mooi om te horen dat je er nu wel tevreden mee bent!
Bij een nieuw tech speeltje is er altijd een "leren kennen" fase vind ik.
Zelf vind ik de sweet spot nu ook een stuk sneller dan in het begin.

Ow man, na zo veel moois over de GT7 ervaring te horen kriebelt het nu ook bij mij om nog een investering te doen (stuurtje en zo). Zal dat niet snel doen hoor. Maar is het wel de moeite voor niet-autofan? De ervaring lijkt me echt super!

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:26:

Het zal wel placebo effect zijn, maar het lijkt alsof ik nu wel veel sneller m'n sweet spot gevonden krijg dan met m'n vorige bril. Het zal wel niet. Zal meer komen dat ik me de afgelopen dagen méér met VR heb bezig gehouden dan al in m'n hele leven vóór afgelopen woensdag. :+
Dus heb alle video's / how-to's etc gelezen m.b.t. deze bril. Alle do's en don't. En merk inderdaad, na wat "doorzetten" dat je door de grafische imperfecties heen kunt kijken en juist kunt genieten van hetgeen dat wél in je beeld komt.

Waar ik overigens vorige week totaal geen motion sickness voelde toen ik GT 7 enkel met controller speelde, voel ik dat nu wel degelijk met de PlaySeat Challenge en G923. Met name op Lago Maggiore bij de "dip" in de hairpin voel ik het toch wel iedere rond even licht in m'n hoofd. :+
Misschien had je gewoon even wat bezinning nodig en die playseat kan ook geen kwaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik moet toch wel zeggen dat wanneer je langdurig de bril op hebt hij toch wel pijnlijk begint te worden. En vannacht heb ik bij Kayak voor het eerst hoofdpijn geconstateerd. Niet dat dat door Kayak kwam, maar wellicht omdat ik er al enige tijd de bril op had. De rubberen flapjes begonnen ook langzamerhand mijn ogen te vervelen.

Als er een aftermarket gasket komt dan koop ik die zsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Kalder schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Ik heb hier geen last van.
Als je met 1 oog tegelijk kijkt zie je het dan alleen links, alleen rechts, of bij allebei tegelijk?
Ik vermoed dat het een defect schermpje is.
Ik zie het met beide ogen. Als ik 1 oog dicht doe (maakt niet uit welke) dan zie ik het nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joziastoemp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Predje schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Heb zelf inmiddels de PSVR2 nog eens opgehad bij een vriend.
Ik kan in ieder geval zeker zeggen dat er niets mis was met de vorige headset.

Wel hilarisch dat je nu om bent :D

Ik ga mijn verwachtingen ook maar bijstellen en gewoon de games met max comfort settings en korte sessies spelen. Hopelijk krijg ik dan toch VR benen. NB bij de volgende systemseller stap ik wel weer in.
Goed om te horen want die headset heb ik nu haha! Heb nog een bestelling onderweh waarvan ik alsnog twijfel om die bril ook te testen. Maar denk dat ik de moeite niet ga nemen. Heb eigenlijk vrij weinig last van dingen als mura etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Jesp_J schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:05:
[...]

Ik zie het met beide ogen. Als ik 1 oog dicht doe (maakt niet uit welke) dan zie ik het nog steeds.
Dan zal het denk ik geen scherm defect zijn, aangezien het anders wel heel toevallig moet zijn dat je het bij beide ogen/schermen ziet...
Zou niet weten wat het dan zou kunnen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Heeft er iemand al ervaring met het terugsturen van een Horizon Call of the Mountain bundle met gebruikte voucher code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:57
Ekfad schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Op een ander forum gelezen dat de succes rate om iemand vast te krijgen groter is als je via de engelse site gaat (wel in het Engels dan). Dus misschien dat even proberen?
Via PSdirect UK eindelijk iemand te pakken gekregen. Dus bedankt voor de tip. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Maar kunnen ze je ook helpen vanuit de UK?

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:26:

Laguna Seca Corkscrew is ook een leuke ;)

Mijn eerste keer spelen met PSVR2 voelde ook lichtjes teleurstellend, maar vanaf de keren daarna vind ik het alsmaar leuker worden. Ik heb ook geen probleem met de sweet-spot vinden. Ik pak de PSVR2 ook veel sneller op om even wat te spelen in vergelijking met de PSVR1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

2022-11-15 10:05: Pre-order geplaatst (PSVR2 Horizon bundel + PSVR2 Charging Station)
2023-02-14: Bedrag afgeschreven
2023-02-22: Officiële release datum niks geleverd.
2023-02-24: PSVR2 Charging Station geleverd
2023-02-23: PSVR2 Bundel Status Bestelling verwerken
2023-02-28 13:30: PSVR2 Bundel Status Verzending voorbereiden
2023-02-28 17:22: Verzonden met PostNL

Wat een slechte release zeg... Ik hoop maar dat de PSVR2 zoveel indruk op mij kan maken dat ik vergevingsgezind ben.

[ Voor 2% gewijzigd door Ram-G-maN op 28-02-2023 17:57 . Reden: Tijd van verzending toegevoegd ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Nou, ik zit nog altijd zonder VR2. Zonder een bezorger aan de deur te hebben gehad (ook geen bel gehoord), veranderd de status weer naar 'laatste poging niet gelukt'.
Weer gebeld met de klantenservice. Ik laat hem nu afgeven op een ophaalpunt in de buurt. Volgens heb zou dat vandaag of morgen lukken.

Met afstand de slechtste bezorgervaring in tijden dit...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Yzord schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:59:
Ik moet toch wel zeggen dat wanneer je langdurig de bril op hebt hij toch wel pijnlijk begint te worden. En vannacht heb ik bij Kayak voor het eerst hoofdpijn geconstateerd. Niet dat dat door Kayak kwam, maar wellicht omdat ik er al enige tijd de bril op had. De rubberen flapjes begonnen ook langzamerhand mijn ogen te vervelen.

Als er een aftermarket gasket komt dan koop ik die zsm.
Ik merk dat ik ook hoofdpijn krijg van de headset wanneer ik hem strak genoeg heb zitten om de sweetspot op de goede hoogte te houden, zet ik hem wat losser dan zakt hij steeds na een aantal hoofdbewegingen een stukje naar beneden waardoor ik niet meer in de sweetspot zit en ik constant de headset omhoog moet duwen.
Onder het rubber wat op je voorhoofd zit, zit bij mij volgens mij ook helemaal niets achter, een kussentje daarachter zou wel geholpen hebben denk ik, ik ga eens kijken of ik iets dat de druk een beetje verminderd kan vinden om tussen mijn voorhoofd en de headset te plaatsen zodat hij wel wat strakker kan zonder dat ik er hoofdpijn van krijg.

Alle ideeën zijn welkom!

Ik zit zelf te denken aan zo'n gel kussentje zoals wat er op sommige muismatten zit of in sommige fietszadels met gel, alleen hoe ik zoiets vind in de juiste maat? Geen idee...

Edit: Zou het trouwens niet mogelijk zijn om dat rubber eraf te halen (weet niet of dat makkelijk gaat) en daaronder iets van demping ertussen te proppen?

[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 28-02-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:57
vdr01 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:35:
Maar kunnen ze je ook helpen vanuit de UK?
PSdirect kan ook niets meer dan je T&T uitlezen (ja dat weet ik zelf ook wel).

Maar het wordt nu doorgestuurd naar de afdeling die contact gaan opnemen met UPS.
Dus afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijacker80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-05 23:08
Jesp_J schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:31:
Heeft er iemand al ervaring met het terugsturen van een Horizon Call of the Mountain bundle met gebruikte voucher code?
Ik heb mijn bundel gisteren ingeleverd bij een UPS punt, en deze is einde van de ochtend vandaag al op de bestemming aangekomen. Als ik meer weet laat ik het hier wel weten.
Status op de playstation pagina is nog: Retour Gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
hijacker80 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:52:
[...]

Ik heb mijn bundel gisteren ingeleverd bij een UPS punt, en deze is einde van de ochtend al op de bestemming aangekomen. Als ik meer weet laat ik het hier wel weten.
Status op de playstation pagina is nog: Retour Gestart
Hier hetzelfde, vrijdag verstuurd en vandaag op plaats van bestemming aangekomen.
Ben benieuwd naar je update ook! Hopelijk hebben we snel een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Kalder schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Ik merk dat ik ook hoofdpijn krijg van de headset wanneer ik hem strak genoeg heb zitten om de sweetspot op de goede hoogte te houden, zet ik hem wat losser dan zakt hij steeds na een aantal hoofdbewegingen een stukje naar beneden waardoor ik niet meer in de sweetspot zit en ik constant de headset omhoog moet duwen.
Onder het rubber wat op je voorhoofd zit, zit bij mij volgens mij ook helemaal niets achter, een kussentje daarachter zou wel geholpen hebben denk ik, ik ga eens kijken of ik iets dat de druk een beetje verminderd kan vinden om tussen mijn voorhoofd en de headset te plaatsen zodat hij wel wat strakker kan zonder dat ik er hoofdpijn van krijg.

Alle ideeën zijn welkom!

Ik zit zelf te denken aan zo'n gel kussentje zoals wat er op sommige muismatten zit of in sommige fietszadels met gel, alleen hoe ik zoiets vind in de juiste maat? Geen idee...

Edit: Zou het trouwens niet mogelijk zijn om dat rubber eraf te halen (weet niet of dat makkelijk gaat) en daaronder iets van demping ertussen te proppen?
Is er heel makkelijk af te halen,maar weet niet of het na het aanbrengen van de demping nog past. YouTube: iFixit's PS VR2 Teardown- A $550 Compromise

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:54:
[...]

Is er heel makkelijk af te halen,maar weet niet of het na het aanbrengen van de demping nog past. YouTube: iFixit's PS VR2 Teardown- A $550 Compromise
Was net de teardown van Sony aan het kijken en ziet er inderdaad heel eenvoudig uit om dat rubber los te maken, vraag me alleen af hoe ik het er daarna ooit weer in krijg aangezien het allemaal rubber is en het mij lijkt dat dat niet echt eenvoudig is om terug vast te klikken... :X
Een teardown met reassembly zou wel fijn zijn, heeft die video van iFixit dat wel?
* Kalder gaat even kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 28-02-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Kalder schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Alle ideeën zijn welkom!

De helm aan de achterkant lager dragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Kalder schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:56:
[...]

Was net de teardown van Sony aan het kijken en ziet er inderdaad heel eenvoudig uit om dat rubber los te maken, vraag me alleen af hoe ik het er daarna ooit weer in krijg aangezien het allemaal rubber is en het mij lijkt dat dat niet echt eenvoudig is om terug vast te klikken... :X
Een teardown met reassembly zou wel fijn zijn, heeft die video van iFixit dat wel?
* Kalder gaat even kijken.
Nog geen reassembly,maar wel word er uitgelegd dat het rubber er redelijk makkelijk terug op te zetten is via die soort haakjes die je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wist ik dus serieus niet. Vanavond maar eens proberen hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:09:

[Twitter]
haha.
Dit is wel grappig. Helaas niet alle vingers. En het is niet altijd even goed.
Maar vind het wel grappig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
SToRM666 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:03:
[...]

De helm aan de achterkant lager dragen?
Die doe ik al extra laag, veel lager gaat niet, maar dat helpt ook niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
NightShadow22 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:09:
[...]

Nog geen reassembly,maar wel word er uitgelegd dat het rubber er redelijk makkelijk terug op te zetten is via die soort haakjes die je ziet.
Ik wil toch even afwachten totdat iemand anders die rubbers heeft losgemaakt en zijn ervaring horen over hoe het terug te plaatsen is. Wil niet de eerste zijn die het probeert en het vervolgens niet meer vast krijgt of nog erger dat ik het sloop bij het losmaken... Maar voor zover ik kan vinden is er nog niemand geweest die dat gedaan heeft behalve Sony zelf en misschien iFixit.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 28-02-2023 15:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:09:

[Twitter]
Klopt, dat doet ie in de openingsscene van Horizon in de kano. Maar bij mij flippen m'n vingers dan af en toe. Hou dan de controller gewoon vast, maar zie in-game ineens twee vingers opgestoken. Of m'n duim die ineens opgestoken wordt.

Overigens m'n eerste kopstoot is een feit.
Wilde in GT 7 VR Showroom even m'n velgen van dichtbij bekijken.. maar toen kwam ik de G923 tegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Klopt, dat doet ie in de openingsscene van Horizon in de kano. Maar bij mij flippen m'n vingers dan af en toe. Hou dan de controller gewoon vast, maar zie in-game ineens twee vingers opgestoken. Of m'n duim die ineens opgestoken wordt.

Overigens m'n eerste kopstoot is een feit.
Wilde in GT 7 VR Showroom even m'n velgen van dichtbij bekijken.. maar toen kwam ik de G923 tegen. :+
Over kopstoten gesproken, op de PSVR had je de game "headmaster", hilarische game! Hopelijk komt die ook naar de psvr2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@B-Bandit Werkt jouw verlengkabel nog steeds zonder problemen op de PSVR2? Heb er namelijk ook een nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Overigens werkt Cinematic Mode ook alleraardigst. Had toen straks WRC Generations getest in Cinematic Mode met Screen Size op standje Max. Wow, was ook best indrukwekkend. Alsof je voor een 100" scherm zit met je neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:44
dangerpaki schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:26:
@B-Bandit Werkt jouw verlengkabel nog steeds zonder problemen op de PSVR2? Heb er namelijk ook een nodig.
Yes alles tot nu toe kunnen spelen! 2x verlengen werkte niet...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb die ook besteld, werkt hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagunaloire
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 16:48
Is er iemand die hem hier weg doet en ik de bril kan overnemen?
Stuur me maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Hoe spelen mensen Pavlov? In de PS store staat dat ie pas 3 maart uitkomt?
Pagina: 1 ... 38 ... 67 Laatste