Na een aantal dagen motion sickness van Moss en Job Simulator (terwijl dit toch hele kalme en statische games zijn), gisteren op aansporen van mijn vriendin toch met CotM begonnen. Ik ben sowieso jaloers op haar, want zij kan gewoon alle spellen 3 uur achter elkaar spelen en nergens last van hebben
Anyway, gewoon nul last met Horizon! Ik kan na een uur spelen de headset afzetten, en geen problemen hebben. Wel met de comfort settings aan, met als enige aanpassing dat ik loop in de richting waar ik naar kijk. Maar ik was positief verrast, omdat ik niet had verwacht dat dit zo goed zou gaan
Wij zijn allebei ontzettende Horizon fans, met samen meerdere honderden uren in beide maingames, dus CotM valt helemaal in ons straatje, maar wat een ontzettende toffe game is dit. Ik ben echt helemaal weggeblazen door de kwaliteit van de graphics, en hoe immersive de hele ervaring is. De machines voelen een stuk groter aan dan in de third person view van de maingames. Ik sta regelmatig in de klimhal, en het klimmen voelt daadwerkelijk voor een deel aan alsof ik zelf ben aan het klimmen (voor zover dat kan als je je benen niet kunt gebruiken

). Als ik mijn lichaam een beetje meedraai met hoe ik een beweging in het echt zou maken, heb ik hetzelfde gevoel bij het maken van een lastige pas als wanneer ik zelf aan het klimmen ben.
De combat is ook erg leuk om te doen, en kan op momenten best hectisch zijn, maar dat draagt alleen maar bij aan de ervaring. Tot nu toe is mijn tussentijdse conclusie dat hier veel meer van mag komen