Ben ik niet helemaal mee eens. Ziet er wel heel gaaf uit maar interactie met de wereld is er niet. Bij half life Alyx kun je alles oppakken en open doen etc. In RE totaal niet. Horizon doet dat wel veel beterStephaN900 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:08:
[...]
Wel jammer dat er geen trophies zijn. Speel voor t eerst omdat ik wachtte op vr.
Maar wat mij betreft wel de meest immersive VR game die ik tot nu toe gespeeld heb (beter nog dan Horizon),
Dat klinkt wel als stuck pixels.Joziastoemp schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:50:
Ik heb afgelopen vrijdag de headset van @Rivanov kunnen overnemen! Nogmaals hartelijk dank hiervoor!
Heb al wat uurtjes in RE8 gestopt en vind het mega vet. Alleen nu viel me zojuist op dat ik op een volledig zwarte achtergrond vrij veel witte puntjes zie, een soort sterrenhemel idee. Dit is alleen bij mijn linkeroog, bij de rechter is het volledig zwart. Is dit normaal? Dit is niet alleen in game, ook bij het opstarten.
Ik heb em ingewisseld en ben nu geduldig op een nieuwe set aan het wachten, was wel wat bang voor een set die het dan weer heeft (of wellicht zelfs erger).
Even een poll op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...q/stuckdead_pixels_psvr2/
Ziet er naar uit dat de meeste mensen geen last hebben hiervan dus omruilen geeft een goede kans op een goed werkende headset.
Horizon doet de interactie wel beter inderdaad, Maar RE Village is veel meer immersive betrap ik mezelf ook op ik heb m al eens flat uitgespeeld maar het is een compleet andere ervaring geworden echt zeer high end ik ben ook van mening dat het de beste PSVR2 launch title is echt waanzinnig goed gedaanLockeNL schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:19:
[...]
Ben ik niet helemaal mee eens. Ziet er wel heel gaaf uit maar interactie met de wereld is er niet. Bij half life Alyx kun je alles oppakken en open doen etc. In RE totaal niet. Horizon doet dat wel veel beter
Enige minpunt zijn de verplichte thumbstick controls had toch liever movement controls gezien zoals in Horizon.
[ Voor 8% gewijzigd door NightShadow22 op 26-02-2023 15:31 ]
Ok, heb ik eindelijk GT7 gekocht, 110GB aan data gedownload, start ik de game op en kom ik niet verder dan een world map waarin ik een Toyota kan kopen voor het geld wat ik heb, maar racen ho maar. Wil ik racen, moet ik weer betalen. Doe ik iets fout ofzo? Heb net 80 euro voor die game betaald.
Ja er gaat iets niet helemaal goed. Buiten het feit dat 80 euro voor dat spel al teveel is vraagt het spel verder niet om een transactie.Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:10:
Ok, heb ik eindelijk GT7 gekocht, 110GB aan data gedownload, start ik de game op en kom ik niet verder dan een world map waarin ik een Toyota kan kopen voor het geld wat ik heb, maar racen ho maar. Wil ik racen, moet ik weer betalen. Doe ik iets fout ofzo? Heb net 80 euro voor die game betaald.
Heb je al gekeken bij het café? Daar moet je menukaarten doorlopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Marcievg op 26-02-2023 16:16 ]
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik denk dat die de in game aankoop bedoeld bij het tweede, met de credits die je verdiend. Maar wellicht is de discussie handiger in het GT7 topic.Marcievg schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:14:
[...]
Ja er gaat iets niet helemaal goed. Buiten het feit dat 80 euro voor dat spel al teveel is vraagt het spel verder niet om een transactie.
[ Voor 4% gewijzigd door Shinji op 26-02-2023 16:17 ]
Echt heel vaag haha. Ik krijg dus 20000 credits, maar omdat ik een rookie ben mag ik kiezen uit 3 gare auto's om te kopen. Dus ik koop maar de Toyota nogwattes, kan hem mooi bekijken in mijn VR bril..allemaal leuk. Dus ik denk, nou, racen dan....maar ik kan nergens racen lol. Zie ik staan, race with 20 friends of zoiets, klik erop, moet ik 10000 credits betalen om dat te unlockenMarcievg schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:14:
[...]
Ja er gaat iets niet helemaal goed. Buiten het feit dat 80 euro voor dat spel al teveel is vraagt het spel verder niet om een transactie.

Die dingen speel je vanzelf vrij. Kun je via het café wel racen? Eigenlijk kun je alles doen zonder microtransacties maar je speelt gedurende het spel wel van alles vrij.Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:19:
[...]
Echt heel vaag haha. Ik krijg dus 20000 credits, maar omdat ik een rookie ben mag ik kiezen uit 3 gare auto's om te kopen. Dus ik koop maar de Toyota nogwattes, kan hem mooi bekijken in mijn VR bril..allemaal leuk. Dus ik denk, nou, racen dan....maar ik kan nergens racen lol. Zie ik staan, race with 20 friends of zoiets, klik erop, moet ik 10000 credits betalen om dat te unlocken
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Het is een game met progression, en dat is GT altijd al geweest. Hoe je de progressie ervaart (traag, grindy) of net op het goede tempo mag je zelf bepalen. Maar je krijgt dus niet meteen toegang tot een sloot aan auto's en tracks. Na een hele heisa rond launch, vind ik de progressie nu precies goed. Ik heb nooit het gevoel gehad 'te weinig' auto's of tracks te hebben, en zo rol je heel natuurlijk de game in.Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:19:
[...]
Echt heel vaag haha. Ik krijg dus 20000 credits, maar omdat ik een rookie ben mag ik kiezen uit 3 gare auto's om te kopen. Dus ik koop maar de Toyota nogwattes, kan hem mooi bekijken in mijn VR bril..allemaal leuk. Dus ik denk, nou, racen dan....maar ik kan nergens racen lol. Zie ik staan, race with 20 friends of zoiets, klik erop, moet ik 10000 credits betalen om dat te unlocken
Dus inderdaad, je begint met de laagste klasse auto's
Het is wat het is. Ga anders ACC spelen of zo.
Als je even bijleest of wat reviews leest, kom je dat ook makkelijk te weten.
Ik heb buiten het spel zelf (tijdje geleden 40 euro disc versie), niets aan transacties gedaan. Wel de volledige 'campaign' uitgespeeld, en heb toegang tot alle tracks, en een tachtigtal auto's, en dat heeft me niet eens zoveel tijd gekost (ik game echt heel zelden, tenzij ik me kan vastbijten in een game die me echt 'hooked')
[ Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 26-02-2023 16:23 ]
Kwam ik ook achter, er werd verteld om gewend te raken met VR racen, om eerst een cabriolet te proberen, dat je meer van de omgeving ziet, maar die krijg je niet, en kan je ook niet kopenAmos_x schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:22:
[...]
Het is een game met progression, en dat is GT altijd al geweest. Hoe je de progressie ervaart (traag, grindy) of net op het goede tempo mag je zelf bepalen. Maar je krijgt dus niet meteen toegang tot een sloot aan auto's en tracks. Na een hele heisa rond launch, vind ik de progressie nu precies goed. Ik heb nooit het gevoel gehad 'te weinig' auto's of tracks te hebben, en zo rol je heel natuurlijk de game in.
Dus inderdaad, je begint met de laagste klasse auto's
Het is wat het is. Ga anders ACC spelen of zo.
Als je even bijleest of wat reviews leest, kom je dat ook makkelijk te weten.
Ik heb buiten het spel zelf (tijdje geleden 40 euro disc versie), niets aan transacties gedaan. Wel de volledige 'campaign' uitgespeeld, en heb toegang tot alle tracks, en een tachtigtal auto's, en dat heeft me niet eens zoveel tijd gekost (ik game echt heel zelden, tenzij ik me kan vastbijten in een game die me echt 'hooked')

Ook zou ik heel grg met een kart willen racen, maar ook dat gaat nog wele even duren
Ik heb nog nooit in gt7 online geraced maar ondertussen 200+ auto’s enkele dubbel.
Denk dat bepaalde level moet halen eer de online en andere feature’s beschikbaar komen.
Je begint met licenties , missions en cafe menu opdrachten en circuit sp races en dan online.
Je speeld dan features vrij waarvan online 1 van de latere is. Dacht bij 5 en 15?
Ook ben ik aan verdiepen in livery systeem.
Er zijn paar endurance races waar je flink in game credits kan harvesten in Sedena , le mans
Psvr2 afgelopen donderdag besteld maar nog geen bericht van shipping.
Iig kan ik gt7 wel cabrio pakken heb er dozijn. Ook karts.
Denk dat bepaalde level moet halen eer de online en andere feature’s beschikbaar komen.
Je begint met licenties , missions en cafe menu opdrachten en circuit sp races en dan online.
Je speeld dan features vrij waarvan online 1 van de latere is. Dacht bij 5 en 15?
Ook ben ik aan verdiepen in livery systeem.
Er zijn paar endurance races waar je flink in game credits kan harvesten in Sedena , le mans
Psvr2 afgelopen donderdag besteld maar nog geen bericht van shipping.
Iig kan ik gt7 wel cabrio pakken heb er dozijn. Ook karts.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Dus ik heb 80 euro betaald om er achter te komen dat ik niet kan racen?
Dit koker effect is echt heel erg overdreven, logisch ook als je smartphone foto's maakt van 'in' de bril op een afstandje van de lenzen.FMS schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:53:
Wmb is dit meer representatief van wat je echt ziet (van Reddit):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is eigenlijk desinformatie want zo komt het echt niet over bij eigen gebruik. Aan anderen die in dit topic meelezen, laat je niet afschrikken door deze post, want zo erg is het helemaal niet.
Indien je mensen in je omgeving kent die een PSVR2 hebben, ga dan even testen. Of wacht tot wanneer je ze ergens in een mediamarkt kan uittesten.
Het is helemaal in lijn met nagenoeg elke andere headset op de markt. Mirakels moet je niet verwachten. Ik heb enig vergelijkmateriaal van een korte periode met een HTC vive een aantal jaar terug, dus ik moet vergelijken met mijn herinneringen van toen, maar de PSVR2 is eigenlijk volledig volgens mijn verwachting. Zeker niet minder dan bvb die HTC Vive (wat betreft blikveld), en waarschijnlijk nog iets beter.
Een beter blikveld zal je niet kopen voor 600 euro. Geen ervaring met bvb een quest pro, maar daar betaal je dan ook 1800 euro voor. De PSVR2 is een extraatje, een speeltje voor console gamers. In dat opzicht is sony echt wel 'above and beyond' gegaan. Het had ook echt wel een super basic cheap budget VR brilletje kunnen worden met wat pech en een strenge accountant op het project.
Vergeet ook niet de bril zo ver mogelijk terug te schuiven op de 'rail' (bovenste knop) naar je gelaat toe, en echt goed te laten aansluiten. Dit maakt ook een groot verschil voor dit effect. Misschien als je bril er nog tussen moet dat je dan een iets groter 'doos' effect hebt.
De verwachtingen zijn wat mij betreft het grootste discussie punt. Paradoxaal genoeg zijn zij met het minst of geen ervaring in VR het meest kritisch en ontgoocheld. Zij zagen zichzelf al compleet in 'ready player one', met compleet absurde en onhaalbare verwachtingen.
Ik heb hier en daar wel eens een VR bril op gehad, en mijn verwachtingen zijn dan ook compleet in de lijn van wat er al bestaat. En in die context ben ik super tevreden met de PSVR2 en voldoet 'ie (of overstijgt 'ie) volledig m'n verwachtingen.
Zonder twijfel (wat mij betreft) de beste, meest 'casual' high-end VR ervaring op de markt, en zeker voor 600 euro. Gemakkelijk in gebruik, gemakkelijk op te zetten, en door sony fool proof gemaakt. Ik ben best in staat een PC VR setup in te richten. Maar PSVR2 is zoveel gemakkelijker. Zonder frictie. Met een mooie setup guide. Op de PC hang je af van op elkaar werkende abstraction layers, drivers, steam VR, enz..
Daar waar het bij sony verticaal van console tot bril en software uit dezelfde partij komt, en het dus allemaal een stuk beter op elkaar aansluit en als ervaring 100x robuuster voelt dan PC VR.
600 euro is een schijntje in vergelijking met PC VR. Daar reken ik gemakshalve al gevoelsmatig 200 euro van af voor het gebruiksgemak. Tijd en gemak vertaalt zich namelijk ook naar waarde/geld. Ik begrijp dat het op tweakers de gewoonte is om alles af te rekenen op 'harde euro's', 'specs', en compleet uitgepuurde kosten analyses te maken.
Maar ik zie het anders. 600 euro voor een leuk speeltje dat gemakkelijk te gebruiken is. Niet alleen door mezelf, maar ook door kennissen, vrienden en familie voor een aantal leuke momentjes? Schijntje...
Zeer tevreden dus hier.
Nu nog iets meer variatie in de games!
Dude.. kijk eens verder dan je neus lang is. Je hebt binnen no-time een collectie wagens vrijgespeeld.Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:45:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt helemaal. Ik reken mijzelf ook tot die groep ontgoochelden. Maar je kunt ook niet ontkennen dat dit ook enigszins in de hand geholpen is door de video's die voorafgaand aan release zijn verschenen. Geen enkele reviewer/influencer heeft hierbij vermeld; let op! Zo ziet de game er niet uit wanneer je zelf speelt! Nee, daar komen ze nu mee..Amos_x schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:46:
[...]
De verwachtingen zijn wat mij betreft het grootste discussie punt. Paradoxaal genoeg zijn zij met het minst of geen ervaring in VR het meest kritisch en ontgoocheld. Zij zagen zichzelf al compleet in 'ready player one', met compleet absurde en onhaalbare verwachtingen.
Ik heb hier en daar wel eens een VR bril op gehad, en mijn verwachtingen zijn dan ook compleet in de lijn van wat er al bestaat. En in die context ben ik super tevreden met de PSVR2 en voldoet 'ie (of overstijgt 'ie) volledig m'n verwachtingen.
Alsof ze er maar vanuitgaan dat iedereen die interesse heeft in de PSVR 2, al VR ervaring heeft / had en dus van te voren wist hoe het er uit zou zien.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee. Je hebt 80 euro betaald om te leren racen.Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:45:
Race lijnen te leren. Leren hoe je bochten moet nemen. Leren hoe verschillende auto's reageren.
En zo meerdere licenties te behalen.
Dan kan je ook nog lekker je menu books door.
En zo de geschiedenis van auto merken ontdekken. De Japanse klassiekers. De muscle cars van america. Porche etc.
En zo krijg je vanzelf meer en meer auto's
Dan dan kan je meer racen en geld verdienen en lekker duiken in de wereld van tuning om je Mazda MX5 van extra power te voorzien etc.
Vergeet ook niet af en toe je olie bij te vullen en je auto's te wassen.
En als je dan genoeg verdiend hebt, dan kan je ook kijken om je droom auto's te gaan verzamelen.
Ik vind het een heerlijke game.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Net de bril kunnen overnemen van iemand. Zal hem vanavond als de kinderen liggen uitproberen. Heb alle demo’s al op downloaden gezet 😬
Zal vanavond wel even mijn ervaring delen.
3 maart Pavlov, kijk ik erg naar uit
Zal vanavond wel even mijn ervaring delen.
3 maart Pavlov, kijk ik erg naar uit
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Inderdaad logisch dat het in het echt er niet zo vervormd uitziet. Als je mijn eerdere post leest dan weet je dat we op dezelfde lijn zitten, ofwel buitengewoon enthousiast over de headset, binnen wat gezien de stand van de techniek en prijskasse verwacht mag worden.Amos_x schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:46:
[...]
Dit koker effect is echt heel erg overdreven, logisch ook als je smartphone foto's maakt van 'in' de bril op een afstandje van de lenzen.
Dit is eigenlijk desinformatie want zo komt het echt niet over bij eigen gebruik. Aan anderen die in dit topic meelezen, laat je niet afschrikken door deze post, want zo erg is het helemaal niet.
De pics uit de Reddit post was met name een reactie op het YT filmpje waar werd gedaan alsof een 2D beeld van GT7 in 720p vergelijkbaar is. Dat is wmb niet zo. Er is namelijk zeker sparke van enige blur aan de randen en schepte op afstand is in mijn ogen helaas niet 720p scherp.
Ik ga zo beginnen met gt7 in de simrig en vr, laat wel weten hoe het gaat. 🚔🚒🚑
In de context van resolutie en onscherpte op de randen kan je idd die pics gebruiken om een idee te geven, en om het af te zetten tegen een normaal 2D beeld op tv, of de stream van de ps5 op de tv als je in VR zit.FMS schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:32:
[...]
Inderdaad logisch dat het in het echt er niet zo vervormd uitziet. Als je mijn eerdere post leest dan weet je dat we op dezelfde lijn zitten, ofwel buitengewoon enthousiast over de headset, binnen wat gezien de stand van de techniek en prijskasse verwacht mag worden.
De pics uit de Reddit post was met name een reactie op het YT filmpje waar werd gedaan alsof een 2D beeld van GT7 in 720p vergelijkbaar is. Dat is wmb niet zo. Er is namelijk zeker sparke van enige blur aan de randen en schepte op afstand is in mijn ogen helaas niet 720p scherp.
Rivanov's opmerkingen in deze thread, tot dan toe voor hij die post hier neerzette, hadden bijna allemaal betrekking op het kijkdoos/tunnel/periscoop effect. En in die context zijn deze foto's ietwat misleidend, naar mijn mening.
EDIT: excuus, ik dacht dus dat ik iemand anders quote. En dat de foto's dus vooral het kijkdoos effect moesten aantonen (een discussie die gelijktijdig liep)
Scherpte, resolutie, kleur, blur aan de randen, OK. Duikbril-effect, niet echt representatief.
Wat mij betreft, valt het enkel op als je er echt op let. Net een beetje de star wars demo gedaan, en wow, als je IN die omgeving staat (nog los van of het een goede game is of niet)... daarbij krijg ik terug die kinderlijke verwondering van toen ik voor het eerst ging gamen.
Deze hobby, gamen, krijgt dan ineens weer een forse injectie van 'nieuw', fun, en het wow-effect, wat ik al heeeel lang niet meer heb gevoeld. Muv die eerste keer VR op een HTC vive dan.
En in GT7 is het zelfs duikbril effect zelfs erg natuurlijk, omdat je daar normaal gesproken een race helm draagt. Je zou kunnen zeggen dat het extra goed het gevoel van de race helm simuleert
Het spoort me zelfs aan om terug met PC VR te beginnen. Enkel zijn daar geen goede headsets aan een betaalbare prijs te krijgen, die niet van Bytedance of Meta af komen, bedraad, zonder gedoe, rechtstreeks op hdmi of dvi...
[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 26-02-2023 18:05 ]
Nee je moet langzaam beginnen in de game en dat begint met je eerste auto te kopen te kiezen uit die 3. Dan kan je een eerste race starten via de menu’s en zo begin je stelselmatig een hele collectie te verzamelen. Na een week heb je al een mooie verzameling.Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:45:
Het volgt eigenlijk een beetje een hele carrière, je begint ook niet direct met 37 auto’s als je net mag leren rijden (tenzij je zeer rijke ouders hebt)
Alles wordt ook zeer duidelijke uitgelegd in de game, soms zelfs veel te veel details in de uitleg naar mijn mening.
Speel gewoon en geniet!
Ik doe een voorspelling... veel te gretig in bochten, ook nog na twee uur.Ton Hasselt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:52:
Ik ga zo beginnen met gt7 in de simrig en vr, laat wel weten hoe het gaat. 🚔🚒🚑
Ik zat jouw stoel (als noob) twee weken geleden
Mijn bestelling van afgelopen woensdag komt eerdaags nog binnen. Ben geneigd het nog een tweede kans te geven om 100% uit te sluiten dat het aan de headset lag of dat het gewoon echt aan mijzelf ligt. 
Hier nog een eerlijke review van GT7 in VR.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IAjbHX21k3]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IAjbHX21k3]
Echt schandalig dat Sony die express verzending met een stevige meerprijs blijft aanbieden IMO.Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:38:
Mijn bestelling van afgelopen woensdag komt eerdaags nog binnen. Ben geneigd het nog een tweede kans te geven om 100% uit te sluiten dat het aan de headset lag of dat het gewoon echt aan mijzelf ligt.
[YouTube]
Ik weet niet of iedereen hem geleverd heeft gekregen met de brightness setting helemaal op 100%, maar bij mij dus wel. Ik weet ook niet of ik de enige ben die daar klaarblijkelijk niet op gelet heeft, dus bij deze:
SPEEL NIET OP FULL BRIGHTNESS
Na 3:dagen genieten van GT toch maar eens verder gekeken dan mijn neus lang is. Ja pun intended. Ik zet-em op pak-em beet 2/3 en voila, dat is écht een stuk beter kijken. Veel pretigger voor de ogen, minder moeite voor die sweetspot zo leek het en daarom zelfs mooier. Maar in ieder geval merkbaar prettiger kijken.
Na 3:dagen genieten van GT toch maar eens verder gekeken dan mijn neus lang is. Ja pun intended. Ik zet-em op pak-em beet 2/3 en voila, dat is écht een stuk beter kijken. Veel pretigger voor de ogen, minder moeite voor die sweetspot zo leek het en daarom zelfs mooier. Maar in ieder geval merkbaar prettiger kijken.
Ja het is gewoon pure oplichterij.schumi1986 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:43:
[...]
Echt schandalig dat Sony die express verzending met een stevige meerprijs blijft aanbieden IMO.
Word het dan daadwerkelijk nog mooier? ik heb vanmiddag de setup nog eens helemaal opnieuw gedaan voor een veel beter resultaat want de eerste avond was ik te gretig en het is al waanzinnig de beeldkwaliteit.VonBraunschweig schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:47:
Ik weet niet of iedereen hem geleverd heeft gekregen met de brightness setting helemaal op 100%, maar bij mij dus wel. Ik weet ook niet of ik de enige ben die daar klaarblijkelijk niet op gelet heeft, dus bij deze:
Net de Godzilla tegen mogen komen in Call of the wild en man man man

Ik heb afgelopen donderdag ook de knoop doorgehakt en de PS5 besteld samen met de PSVR2 + CotM bundle. Primaire reden is dat ik na incidentele momentjes met een VR-set op in het verleden nu ook thuis eens aan de VR wilde en lang twijfelde of ik voor PCVR moest gaan of even op de PSVR2 moest wachten. Omdat de reviews gemiddeld behoorlijk goed zijn nu dus voor dat laatste gekozen, maar ook mede omdat de prijs voor een hele PCVR setup vele malen hoger ligt dan de hele playstation setup, dus iets eenvoudiger instappen zo. Bonus is dat de playstation in de woonkamer wordt aangesloten en mijn vrouw het dan ook wel leuk en interessant vindt om eens mee te doen (PC zou op mijn werkkamer komen).
Na eerdere problemen met de site van Sony waardoor ik niet kon bestellen lukte dat donderdag wel ineens. Levering van beide paketten zou 5 werkdagen zijn, maar tot mijn grote verbazing lag de PS5 na 2 dagen (gister dus) al op de stoep. Op de PSVR2 wacht ik nog, die zal dan hopelijk komende week arriveren. Geeft me wel mooi de gelegenheid om de console vast aan te sluiten en een beetje gewend te raken aan het playstation platform.
Qua VR ga ik de hier genoemde titels (CotM, GT7, RE8, Kayak, etc) zeker uitproberen en benieuwd welke titels er in de toekomst allemaal nog bijkomen. Ik heb Quake puur uit nostalgie ff geinstalleerd, maar zou t erg tof vinden als die op de PS5 tzt ook een VR upgrade krijgt. Mbt GT7 wil ik ook een stoeltje, stuur en pedalen gaan halen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of tips qua stuur e.d., bijv qua compabiliteit met de PS5?
Na eerdere problemen met de site van Sony waardoor ik niet kon bestellen lukte dat donderdag wel ineens. Levering van beide paketten zou 5 werkdagen zijn, maar tot mijn grote verbazing lag de PS5 na 2 dagen (gister dus) al op de stoep. Op de PSVR2 wacht ik nog, die zal dan hopelijk komende week arriveren. Geeft me wel mooi de gelegenheid om de console vast aan te sluiten en een beetje gewend te raken aan het playstation platform.
Qua VR ga ik de hier genoemde titels (CotM, GT7, RE8, Kayak, etc) zeker uitproberen en benieuwd welke titels er in de toekomst allemaal nog bijkomen. Ik heb Quake puur uit nostalgie ff geinstalleerd, maar zou t erg tof vinden als die op de PS5 tzt ook een VR upgrade krijgt. Mbt GT7 wil ik ook een stoeltje, stuur en pedalen gaan halen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden of tips qua stuur e.d., bijv qua compabiliteit met de PS5?
There can be only fun
Goeie tip, ik merkte het bij RE8 ineens toen een grote verlichte muur poster in de tutorial zo fel was dat ik het amper kon lezen wat erop stond, na de brightness omlaag geschroefd te hebben zag ik ineens dat de linker kant van die poster gewoon fel blauw was (dacht dat de poster een geheel witte achtergrond had met full brightness) en kon de afbeelding/text erop ook veel beter lezen.VonBraunschweig schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:47:
Heb het idee dat je veel detail gaat missen in felle beelden als je de brightness op max laat staan.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Nee hoor, op 1 keer 2de na, elke keer eerste. 🏆yinx84 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:34:
[...]
Ik doe een voorspelling... veel te gretig in bochten, ook nog na twee uur.
Ik zat jouw stoel (als noob) twee weken geleden
Kun je dat laatste misschien in spoiler tags plaatsen? Daar ben ik nog niet.. had ik nog niet willen weten.NightShadow22 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:55:
[...]
Word het dan daadwerkelijk nog mooier? ik heb vanmiddag de setup nog eens helemaal opnieuw gedaan voor een veel beter resultaat want de eerste avond was ik te gretig en het is al waanzinnig de beeldkwaliteit.
Net de ****** tegen mogen komen in Call of the wild en man man man![]()
![]()
ik ben echt weggeblazen.
Dat zit in de trailer,het lijkt me niet echt een spoiler met alle respect.yinx84 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:02:
[...]
Kun je dat laatste misschien in spoiler tags plaatsen? Daar ben ik nog niet.. had ik nog niet willen weten.
Ah fair enough dan.. trailer heb ik nooit gezien, maar in dat geval ben ik 't met je eens.NightShadow22 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:04:
[...]
Dat zit in de trailer,het lijkt me niet echt een spoiler met alle respect.
Iemand een idee hoe dit komt?
Ik volg op tv vaak het spel wat bijvoorbeeld mn zoontje speelt op psvr2, gran turismo bijvoorbeeld
Maar de output op mijn tv is nu ineens in een klein vak (niet meer fullscreen dus) met daaromheen allemaal playstation symbolen ..
Geen idee hoe ik het weg krijg.
Ik volg op tv vaak het spel wat bijvoorbeeld mn zoontje speelt op psvr2, gran turismo bijvoorbeeld
Maar de output op mijn tv is nu ineens in een klein vak (niet meer fullscreen dus) met daaromheen allemaal playstation symbolen ..
psn: HertogJack
Ah jij gaat echt helemaal blind ,voor de mensen die dat doen zal ik de post even aanpassen ik ben altijd slecht met de spoiler tag dus pas even het hele verhaal aan.yinx84 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:05:
[...]
Ah fair enough dan.. trailer heb ik nooit gezien, maar in dat geval ben ik 't met je eens.
Mijn excuus
Dat had ik daarnet ook. Geen idee aan wat het ligt. Om het volgen wat er gebeurt, is het geen probleem. Benieuwd of het een instelling is of zoHertogJack schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:05:
Iemand een idee hoe dit komt?
En nu is het ineens weer normaal.. zonder wat gedaan te hebbenAmos_x schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:07:
[...]
Dat had ik daarnet ook. Geen idee aan wat het ligt. Om het volgen wat er gebeurt, is het geen probleem. Benieuwd of het een instelling is of zo
Volgens mij is dat de Tracking Support setting. De camera detecteert die rand en gebruikt het als ankerpunt on beter positie te kunnen bepalen.HertogJack schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:15:
[...]
En nu is het ineens weer normaal.. zonder wat gedaan te hebben
Yep, dat is het idd! Wordt in wat filmpjes op internet benoemd.yinx84 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:17:
[...]
Volgens mij is dat de Tracking Support setting. De camera detecteert die rand en gebruikt het als ankerpunt on beter positie te kunnen bepalen.
Ah nice!
Nu savonds met gedimmed licht werkt het overigens niet altijd even lekker.
Nu savonds met gedimmed licht werkt het overigens niet altijd even lekker.
Vrouw ligt na 1 rondje gt7 in bed na eerst op de bank gelegen te hebben. 🤮😅
Haha, hier precies hetzelfde met de buurman. Hij hield de 2 rondjes Spa niet vol. En als je dan ook nog eens 2x crasht en spint is het nog erger.Ton Hasselt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:24:
Vrouw ligt na 1 rondje gt7 in bed na eerst op de bank gelegen te hebben. 🤮😅
Maar jij hebt nu dus weer een game avond voor jezelf geregeld
quote]Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:38:
[YouTube]
[/quote]
Ik heb bijna hetzelfde! Als ik hier het enthousiasme lees en hoe mensen doorzetten door de ziekte. En de gave momenten die ik wel mee heb gemaakt wil ik bijna weer terug
Mss moet ik de PSVR 1 maar weer is aansluiten en mijn backlog in sessies van 10 min wegspelen.
Geloog trouwens niet dat een andere headset verschil maakt, maar hoor graag wanneer een andere headset totaal anders is
[YouTube]
[/quote]
Ik heb bijna hetzelfde! Als ik hier het enthousiasme lees en hoe mensen doorzetten door de ziekte. En de gave momenten die ik wel mee heb gemaakt wil ik bijna weer terug
Mss moet ik de PSVR 1 maar weer is aansluiten en mijn backlog in sessies van 10 min wegspelen.
Geloog trouwens niet dat een andere headset verschil maakt, maar hoor graag wanneer een andere headset totaal anders is
Dat zou wel een grap zijn. Als we nu beide weer opnieuw gaan proberen.Predje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:34:
quote]Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:38:
[YouTube]
[/quote]

Al is het bij mij dus totaal niet om de ziekte.. ik voel gelukkig niets tijdens VR. Zelfs geen "achtbaan/maag gevoel" in de corkscrew of op Eau Rouge.
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 26-02-2023 19:42 ]
Na 2 weken opbouwen heb je er waarschijnlijk geen last meer van, je hersenen wennen eraan.Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:39:
[...]
Dat zou wel een grap zijn. Als we nu beide weer opnieuw gaan proberen.![]()
Al is het bij mij dus totaal niet om de ziekte.. ik voel gelukkig niets tijdens VR. Zelfs geen "achtbaan/maag gevoel" in de corkscrew of op Eau Rouge.
Je weet waarom ík 'm weg heb gedaan he..Ton Hasselt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:43:
[...]
Na 2 weken opbouwen heb je er waarschijnlijk geen last meer van, je hersenen wennen eraan.
Ga dat niet weer herhalen.. wil mensen niet tot last zijn.
Die duikbrilvisie heb ik nog nooit gehad, ook niet met de psvr1.Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:44:
[...]
Je weet waarom ík 'm weg heb gedaan he..
Ga dat niet weer herhalen.. wil mensen niet tot last zijn.
je ziet op sommige kijkpunten wel dat je een bril op hebt en ziet als je er op let een bril effect maar tijdens het spelen valt dat helemaal weg en zit je compleet in de wereld.Ton Hasselt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:46:
[...]
Die duikbrilvisie heb ik nog nooit gehad, ook niet met de psvr1.
Ik wou echt dat ik dat ook kon zeggen maar het lukt mij maar niet om het weg te filteren.NightShadow22 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:48:
[...]
je ziet op sommige kijkpunten wel dat je een bril op hebt en ziet als je er op let een bril effect maar tijdens het spelen valt dat helemaal weg en zit je compleet in de wereld.
In cotm lukte het iets beter dan in GT7 maar het bleef toch aanwezig.
Ik ga er wel het beste van maken en eerst mijn hersenen trainen om niet ziek te worden, misschien dat ik ze nadien dan nog kan trainen om de zwarte randen weg te denken.
Ik heb zojuist mijn eerste half uurtje met de PSVR2 gespeeld. GT7 uiteraard.
normaal doe ik regelmatig de eerste daily race. Maar dat is nu in een oud rally wagentje, hartstikke leuk natuurlijk, maar dat hobbelen voel je niet dus daar werd ik wel even klein beetje duizelig van. Toen maar overgestapt op wat licenses IA en dat ging prima. Na half uurtje wel gestopt want wil niks forceren, en moe van druk weekend en alleen met de kids thuis en die worden nog wel eens wakker en is niet handig als ik dat mis.
Al me al, het bevalt me prima. Al was het nu wel even zonder mijn bril. Eens kijken of dat ook gaat straks anders wordt het te vermoeiend voor mijn ogen.
normaal doe ik regelmatig de eerste daily race. Maar dat is nu in een oud rally wagentje, hartstikke leuk natuurlijk, maar dat hobbelen voel je niet dus daar werd ik wel even klein beetje duizelig van. Toen maar overgestapt op wat licenses IA en dat ging prima. Na half uurtje wel gestopt want wil niks forceren, en moe van druk weekend en alleen met de kids thuis en die worden nog wel eens wakker en is niet handig als ik dat mis.
Al me al, het bevalt me prima. Al was het nu wel even zonder mijn bril. Eens kijken of dat ook gaat straks anders wordt het te vermoeiend voor mijn ogen.
Ok ok, het is gelukt in GT7 lol. Het lag dus aan mij haha. Ik moest schijnbaar eerst naar mijn garage gaan om mijn auto te aanschouwen, maar dat wilde ik in het begin niet want waarom zou ik mijn nieuwbakken frikandel aanschouwen (Toyota Aqua 😂). Wil irl er niet eens in rijden haha. Maar goed, snob gedrag dus. Dus ok, de garage in en hem dan maar eens 3d aanschouwen en toen was het ineens: podverdomme Yzord, dit is toch wel next level hahahaha. En dat in een Aqua 😅
En toen gingen de magische poorten open en kon ik eindelijk iedereen ff een poepie laten ruiken lol. Maar wat fenominaal zeg. Echt next level VR voor mij. Well done.
En toen gingen de magische poorten open en kon ik eindelijk iedereen ff een poepie laten ruiken lol. Maar wat fenominaal zeg. Echt next level VR voor mij. Well done.
Firewall Ultra lijkt een flink visuele upgrade te worden ten opzichte van Zero Hour. Het is een van de eerste VR games ontwikkeld in UE5: https://www.unrealengine....anchise-on-playstationvr2
Zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Zou mooi zijn als F1 ook vr gaat worden.
Heb hem getest en ben redelijk positief.
Mijn vorige ervaring met VR was de ps vr1. En dat was enkel de eerste maanden.
Setup makkelijk, toen meteen Horizon geprobeerd… Holy shit wat was dit prachtig en ik was echt ongelooflijk onder de indruk, zat echt te lachen zo gaaf vond ik het. Wel merkte ik meteen door de reacties hier wat werd bedoeld met het kijkdoos/duikboot effect. Die koker waar je doorheen keek viel wel meteen op. Maar als je er dan niet meer op let is het er ook amper.
Daarna Cosmonious High geprobeerd en had daar best veel plezier mee, ook mijn dochter van 7 vond dat fantastisch.
Net Star wars geprobeerd, zag er mooi uit aan die bar, maar geen idee wat ik moest doen om verder te komen. Maar grafisch wederom onder de indruk.
Net als laatst song in the smoke rekindled demo gespeeld en toe ging het mis. Ik koos voor lopen met de stick, dat ging Insane snel en binnen no-time misselijk en zweten. Dus maar uitgezet.
Maar wat ik het meest vervelend vond is dat ik heel vaak, bij ieder game uit het spel werd gegooid met de melding dat ie de omgeving niet herkende. Heb de setup voor je omgeving paar keer opnieuw gedaan maar het hielp niet, iemand enig idee wat te doen? Want dit was niet leuk, misschien helpt het om te kiezen voor zittend gamen of zo..
Al met al onder de indruk en dan moet ik nog GT7, RE en het schieten in star wars proberen.
Maar ik baal van die meldingen over de omgeving de hele tijd.
Mijn vorige ervaring met VR was de ps vr1. En dat was enkel de eerste maanden.
Setup makkelijk, toen meteen Horizon geprobeerd… Holy shit wat was dit prachtig en ik was echt ongelooflijk onder de indruk, zat echt te lachen zo gaaf vond ik het. Wel merkte ik meteen door de reacties hier wat werd bedoeld met het kijkdoos/duikboot effect. Die koker waar je doorheen keek viel wel meteen op. Maar als je er dan niet meer op let is het er ook amper.
Daarna Cosmonious High geprobeerd en had daar best veel plezier mee, ook mijn dochter van 7 vond dat fantastisch.
Net Star wars geprobeerd, zag er mooi uit aan die bar, maar geen idee wat ik moest doen om verder te komen. Maar grafisch wederom onder de indruk.
Net als laatst song in the smoke rekindled demo gespeeld en toe ging het mis. Ik koos voor lopen met de stick, dat ging Insane snel en binnen no-time misselijk en zweten. Dus maar uitgezet.
Maar wat ik het meest vervelend vond is dat ik heel vaak, bij ieder game uit het spel werd gegooid met de melding dat ie de omgeving niet herkende. Heb de setup voor je omgeving paar keer opnieuw gedaan maar het hielp niet, iemand enig idee wat te doen? Want dit was niet leuk, misschien helpt het om te kiezen voor zittend gamen of zo..
Al met al onder de indruk en dan moet ik nog GT7, RE en het schieten in star wars proberen.
Maar ik baal van die meldingen over de omgeving de hele tijd.
Nadat ik de eerste rit behoorlijk misselijk werd in gt7, kan ik nu melden dat zelfs de Nürburgring geen greintje onpasselijkheid teweeg brengt.
Het is dus in iedergeval voor mij langzaam opbouwen en gewenning kweken.
Wellicht dat bovenstaande iemand met dezelfde symptomen helpt.
Het is dus in iedergeval voor mij langzaam opbouwen en gewenning kweken.
Wellicht dat bovenstaande iemand met dezelfde symptomen helpt.
@TommyknockerNL bij mij gaat GT7 goed totdat ik bots / crash / achteruit rijd. Net als ik het echt dus
Als ik dan niet meteen stop ben ik echt voor uren klaar.. raar gevoel in mn hoofd dan..
Langzame races vind ik tot nu ook fijner dan met een supersnelle auto.
Gemberthee werkt hier helaas nog niet.
Langzame races vind ik tot nu ook fijner dan met een supersnelle auto.
Gemberthee werkt hier helaas nog niet.
F1 2023 zou eigenlijk wel verplicht VR voor PS5 moeten ondersteunen.Ton Hasselt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:11:
Het zat al in F12022 maar alleen voor PC.
Ik heb F12018 hier nog. Hoef niet elk jaar een nieuwe F1 game.
Wou F12022 hebben, want andere auto's en VR. Maar toen helaas dus alleen VR op de PC.
Dus F12023 word instabuy als die VR op de PS5 biedt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dat lijkt mij een redelijk zekerheidje aangezien ‘22 al in VR speelbaar is voor de PCTon Hasselt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:11:
Ik heb zelf sinds launch day de PSVR2 geleverd gekregen en iedere dag enkele uren gebruikt.
Ik heb dit topic met veel interesse gevolgd en begrijp de teleurstelling van velen. Ik had die namelijk ook. Met specs als 4K, OLED, HDR enz... had ik verwacht de beeldkwaliteit zoals van een TV in VR te kunnen ervaren.
Door Reddit te volgen en de lovende reviews van VR kenners steeg bij mij de verwachting naar een ongekend niveau. Kortom, ik was helemaal mee met de hype train (choo choo) 😎
Echter, na het instellen van de headset en het ervaren van de cinema modus was ik toch teleurgesteld. Ik kreeg die maar niet zo ingesteld dat alles er "scherp" uit ziet. Enkel recht voor mij maar de rest is wat wazig (hoe meer naar de buitenkant, hoe waziger). Ik weet niet of dat altijd zo is ofzo, aangezien ik geen ervaring met VR heb (behalve jaren geleden eens PSVR gespeeld waardoor ik onmiddellijk beslist heb de opvolger daarvan direct te halen, het eerste wow effect sinds ik game 😉).
Maar toen heb ik Kayak VR gespeeld (rustig beginnen) en was weg. Ik zat plotseling in een zwembad met zo een hoog dak ipv in de woonkamer. De dingen waar ik me in cinema mode aan ergerde vielen me niet/amper nog op. Ik zat in een kayak aan de andere kant van de wereld, en liet me meeslepen in die virtuele wereld. Mijn eerste WOW-moment!
Daarna Moss beginnen spelen. Ik zat plots in een reusachtige bibliotheek, daar heb ik enkele minuten verbaasd rond gekeken van verbazing, nog voor ik het boek open deed. Dat alleen al, opnieuw WOW! Dit heb ik dan enkele uren gespeeld zonder iets van problemen. Onder het motto: beetje bij beetje opbouwen en langzaam VR benen kweken (ook al gaat dat niet al zittend).
Dag twee al staand de Star Wars demo gespeeld. Ja raadt het al, opnieuw WOW!
Hiervan niet alleen door de graphische pracht van de wereld waarin je zit, maar vooral door de controllers. Je moet zelf fysiek alle handelingen doen van de wapens en tools die je wil gebruiken. Echt heel cool. Het schieten voelt heel natuurlijk aan en mikken lukt me daardoor een stuk beter dan met joysticks. Dus ja, nog eens WOW!
Dan ook Tantacular gespeeld (puur vanwege een post op Reddit voorbesteld, want ik zat op de hype train 😉). Laat je niet misleiden door de eenvoudige graphics, ik heb hier al veel plezier mee beleefd. Dit is ook de eerste game die ik gespeeld heb waarbij de eye tracking gebruikt wordt. WOW, wat werkt dat goed zeg!
Volgens mij is de reden dat ik in het begin wat teleur gesteld was, dat mijn verwachtingen onrealistisch hoog waren. En dat komt omdat de specs voor een non-VR gamer doen vermoeden TV kwaliteit te krijgen wat graphics betreft. Terwijl die door reviewers wordt vergeleken met andere VR headsets. Dingen als mura, ghosting, god rays, chromatic abberation werden vernoemd bij de reviews. Maar ik kende die termen niet en het leek me ook dingen te zijn die enkel ervaren VR-gamers zouden merken. Niet dus. Nu ik weet wat dat is, en dat het momenteel nog eigen is aan VR, kan ik het begrijpen. Daarom is de tekst dus waziger de rand toe. Fresnel, pancake of een ander soort lenzen, iedere lens heeft zijn voor- en nadelen.
Conclusie tot nu toe: super blij met de totaal nieuwe ervaringen die ik tot nu toe beleefd heb. En ik ga dan ook enkele genres testen die me in 2D koud laten, net vanwege de immersie!
Ik kijk er naar uit om COTM te ervaren 😃
Twijfelaars, niet meer twijfelen. Verwachtingen wat bij stellen en genieten van de ongeëvenaarde ervaring!
Hoe meer mensen nu investeren, des te meer motivatie voor Sony om er veel in te investeren!
Als afsluiter nog een tip/aanrader voor niet VR-veteranen die het even willen testen: begin met iets rustig zoals Kayak om mee te beginnen ipv bijvoorbeeld GT7. Lijkt me beter als instap in verband met de laagdrempeligheid en rustige gameplay. Niemand heeft er baat bij misselijk te worden na de eerste VR-ervaring, wat voor een verkeerd beeld kan zorgen voor het hele VR-gebeuren.
Zo, nu duik ik in de virtuele wereld. Peace!
Ik heb dit topic met veel interesse gevolgd en begrijp de teleurstelling van velen. Ik had die namelijk ook. Met specs als 4K, OLED, HDR enz... had ik verwacht de beeldkwaliteit zoals van een TV in VR te kunnen ervaren.
Door Reddit te volgen en de lovende reviews van VR kenners steeg bij mij de verwachting naar een ongekend niveau. Kortom, ik was helemaal mee met de hype train (choo choo) 😎
Echter, na het instellen van de headset en het ervaren van de cinema modus was ik toch teleurgesteld. Ik kreeg die maar niet zo ingesteld dat alles er "scherp" uit ziet. Enkel recht voor mij maar de rest is wat wazig (hoe meer naar de buitenkant, hoe waziger). Ik weet niet of dat altijd zo is ofzo, aangezien ik geen ervaring met VR heb (behalve jaren geleden eens PSVR gespeeld waardoor ik onmiddellijk beslist heb de opvolger daarvan direct te halen, het eerste wow effect sinds ik game 😉).
Maar toen heb ik Kayak VR gespeeld (rustig beginnen) en was weg. Ik zat plotseling in een zwembad met zo een hoog dak ipv in de woonkamer. De dingen waar ik me in cinema mode aan ergerde vielen me niet/amper nog op. Ik zat in een kayak aan de andere kant van de wereld, en liet me meeslepen in die virtuele wereld. Mijn eerste WOW-moment!
Daarna Moss beginnen spelen. Ik zat plots in een reusachtige bibliotheek, daar heb ik enkele minuten verbaasd rond gekeken van verbazing, nog voor ik het boek open deed. Dat alleen al, opnieuw WOW! Dit heb ik dan enkele uren gespeeld zonder iets van problemen. Onder het motto: beetje bij beetje opbouwen en langzaam VR benen kweken (ook al gaat dat niet al zittend).
Hiervan niet alleen door de graphische pracht van de wereld waarin je zit, maar vooral door de controllers. Je moet zelf fysiek alle handelingen doen van de wapens en tools die je wil gebruiken. Echt heel cool. Het schieten voelt heel natuurlijk aan en mikken lukt me daardoor een stuk beter dan met joysticks. Dus ja, nog eens WOW!
Dan ook Tantacular gespeeld (puur vanwege een post op Reddit voorbesteld, want ik zat op de hype train 😉). Laat je niet misleiden door de eenvoudige graphics, ik heb hier al veel plezier mee beleefd. Dit is ook de eerste game die ik gespeeld heb waarbij de eye tracking gebruikt wordt. WOW, wat werkt dat goed zeg!
Volgens mij is de reden dat ik in het begin wat teleur gesteld was, dat mijn verwachtingen onrealistisch hoog waren. En dat komt omdat de specs voor een non-VR gamer doen vermoeden TV kwaliteit te krijgen wat graphics betreft. Terwijl die door reviewers wordt vergeleken met andere VR headsets. Dingen als mura, ghosting, god rays, chromatic abberation werden vernoemd bij de reviews. Maar ik kende die termen niet en het leek me ook dingen te zijn die enkel ervaren VR-gamers zouden merken. Niet dus. Nu ik weet wat dat is, en dat het momenteel nog eigen is aan VR, kan ik het begrijpen. Daarom is de tekst dus waziger de rand toe. Fresnel, pancake of een ander soort lenzen, iedere lens heeft zijn voor- en nadelen.
Conclusie tot nu toe: super blij met de totaal nieuwe ervaringen die ik tot nu toe beleefd heb. En ik ga dan ook enkele genres testen die me in 2D koud laten, net vanwege de immersie!
Twijfelaars, niet meer twijfelen. Verwachtingen wat bij stellen en genieten van de ongeëvenaarde ervaring!
Hoe meer mensen nu investeren, des te meer motivatie voor Sony om er veel in te investeren!
Als afsluiter nog een tip/aanrader voor niet VR-veteranen die het even willen testen: begin met iets rustig zoals Kayak om mee te beginnen ipv bijvoorbeeld GT7. Lijkt me beter als instap in verband met de laagdrempeligheid en rustige gameplay. Niemand heeft er baat bij misselijk te worden na de eerste VR-ervaring, wat voor een verkeerd beeld kan zorgen voor het hele VR-gebeuren.
PSN: Zwartkijker
Zojuist voor het eerst Daytona gereden in GT VR, in een GT3 bak want sneller heb ik nog niet. Maar toch, met een redelijk vol pak de bocht in hoog aan de buitenkant, schitterend om dan links & naar beneden te kijken en dan, omdat er een gaatje valt...taking the elevator.
Nascar! Wat een game is dit zeg. Pak een track, pak een Porsche en al die verschillende auto's om je heen, echt genieten dit. T300 voelt ook goed, vrij arcade maar dat is eigenlijk wel lekker. Ik moest net een menu boekje met USA musclecars doen...asociaal scheuren gewoon, heerlijk.
Nascar! Wat een game is dit zeg. Pak een track, pak een Porsche en al die verschillende auto's om je heen, echt genieten dit. T300 voelt ook goed, vrij arcade maar dat is eigenlijk wel lekker. Ik moest net een menu boekje met USA musclecars doen...asociaal scheuren gewoon, heerlijk.
En dat voor een zwartkijkerZwartkijker schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:01:
Ik heb zelf sinds launch day de PSVR2 geleverd gekregen en iedere dag enkele uren gebruikt.
Maar het is gewoon lastig uit te leggen.
Het is ook moeilijk te omschrijven wat een ieder ervaart. En hoe zwaar je aan bepaalde minpunten gaat tillen.
Ik kon eerst niet langer dan 15min gamen. Dan werd ik misselijk.
Maar kan nu al langer gamen en dan is het wel echt een ervaring.
Dat wil niet zeggen dat ook ik dacht dat GT7 op PSVR2 scherper uit zou zien>
En ik zit te dromen over wat een PS6 icm PSVR3 zou kunnen doen.
Maar net als ik liever een goede 1080 TV met HDR heb dan een slecht 4k met onrealistiche kleuren.
Geniet ik van de immersie van VR ondanks wat minpunten.
En Dirt Rally 3.0 (of desnoods 2.0 maar denk niet dat die nog een PS5 upgrade krijgt) en ACC alsjeblieft ookTon Hasselt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:11:
Hoe kan je eigenlijk de complete setup opnieuw doen? Ik ga m’n ps5 wellicht eens wat vaker meenemen naar familie of zo. En dan is het wel fijn van de gebruiker gewoon zelf opnieuw die hele setup te laten doen.
Vond het wel een goede guide van Sony zelf, to the point, eenvoudig, grafisch mooi uitgelegd. Scheelt me weer het hele verhaal doen van hoe de bril op te zetten.
Ik zie in card en in settings => accessoires => PSVR2 dat je bepaalde dingen afzonderlijk nog eens kan doorlopen (eyes, of play space, …). Maar graag dus de hele initiële setup opnieuw.
Is er trouwens een manier op die virtuele ‘overlay’ van de controllers te hebben die je zag bij initiële setup, iedere keer als je pass-through doet? Vind het wel wat toevoegen als daar een heldere projectie te zien is van de controllers, ipv dat korrelige beeld van de pass through
Vond het wel een goede guide van Sony zelf, to the point, eenvoudig, grafisch mooi uitgelegd. Scheelt me weer het hele verhaal doen van hoe de bril op te zetten.
Ik zie in card en in settings => accessoires => PSVR2 dat je bepaalde dingen afzonderlijk nog eens kan doorlopen (eyes, of play space, …). Maar graag dus de hele initiële setup opnieuw.
Is er trouwens een manier op die virtuele ‘overlay’ van de controllers te hebben die je zag bij initiële setup, iedere keer als je pass-through doet? Vind het wel wat toevoegen als daar een heldere projectie te zien is van de controllers, ipv dat korrelige beeld van de pass through
Geen idee of je de initiële setup opnieuw kunt doen, maar dat laatste over die controllers kan volgens mij niet, maar ik ben het eens dat het wel handig zou zijn als je bij passthrough view standaard ook die overlay zou krijgen van de controllers.Amos_x schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:26:
Hoe kan je eigenlijk de complete setup opnieuw doen? Ik ga m’n ps5 wellicht eens wat vaker meenemen naar familie of zo. En dan is het wel fijn van de gebruiker gewoon zelf opnieuw die hele setup te laten doen.
Zojuist toen ik m’n controllers wilde pakken in de passthrough view, lichtte er op het witte gedeelte van mijn linker controller allemaal bolletjes op. Vreemd genoeg bij de rechter niet terwijl die er naast lag. Dus de functionaliteit zit er kennelijk wel “soort van” in?Kalder schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:35:
[...]
Geen idee of je de initiële setup opnieuw kunt doen, maar dat laatste over die controllers kan volgens mij niet, maar ik ben het eens dat het wel handig zou zijn als je bij passthrough view standaard ook die overlay zou krijgen van de controllers.
Inmiddels weer anderhalve dag verder en heb nu minder moeite om snel de sweet spot te vinden. De lens schoonmaken hielp ook om het scherper te krijgen en ontdekt dat ik ook aan het wieltje op de achterkant kan draaien om het net wat strakker te krijgen.
Resident Evil verder gedaan. Wat is dat intens! Meerdere keren echt kippenvel gehad en als een bezetene met een mes op die weerwolven in zitten hakken. Alleen jammer dat de trophies niet werken in VR.
Moss ook geprobeerd. Kan lekker zittend op de bank. Had eerst het probleem dat ik niet bij het boek kon zonder zo ver voorover te leunen dat ik buiten de play area kwam. Kwam er daarna achter dat ik met de Option knop de view kon resetten en dan wel dichtbij zat. Lekker ontspannend spel en heel mooi gemaakt.
Puzzling Places demo gedaan. Had nul verwachtingen maar is eigenlijk zo leuk dat ik ‘m heb gekocht.
Kayak had ik ook al gekocht maar dit is de enige waar ik spijt van heb. Begrijp niet helemaal waarom iedereen dit noemt als goed en rustig spel om mee te beginnen aangezien het voor mij de enige game is waarbij ik wel misselijk wordt. Heb dit niet heel lang volgehouden. Het is wel dermate realistisch dat ik net als in het echt onmogelijk in een rechte lijn kan kayakken.
Resident Evil verder gedaan. Wat is dat intens! Meerdere keren echt kippenvel gehad en als een bezetene met een mes op die weerwolven in zitten hakken. Alleen jammer dat de trophies niet werken in VR.
Moss ook geprobeerd. Kan lekker zittend op de bank. Had eerst het probleem dat ik niet bij het boek kon zonder zo ver voorover te leunen dat ik buiten de play area kwam. Kwam er daarna achter dat ik met de Option knop de view kon resetten en dan wel dichtbij zat. Lekker ontspannend spel en heel mooi gemaakt.
Puzzling Places demo gedaan. Had nul verwachtingen maar is eigenlijk zo leuk dat ik ‘m heb gekocht.
Kayak had ik ook al gekocht maar dit is de enige waar ik spijt van heb. Begrijp niet helemaal waarom iedereen dit noemt als goed en rustig spel om mee te beginnen aangezien het voor mij de enige game is waarbij ik wel misselijk wordt. Heb dit niet heel lang volgehouden. Het is wel dermate realistisch dat ik net als in het echt onmogelijk in een rechte lijn kan kayakken.
Final review GT7Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:56:
[...]
Dude.. kijk eens verder dan je neus lang is. Je hebt binnen no-time een collectie wagens vrijgespeeld.
Conclusie even vooraf: Gaaf, echt heel erg gaaf. Het is echt next level gaming voor mij. Het was even zoeken hoe het spel opgebouwd werd want ik was veel te ongeduldig en teleurgesteld in het begin, maar na wat terechtwijzingen op het forum toch het boetekleed aangetrokken en me nederig opgesteld. En voorlopige eindconclusie is toch wel dat dit wel heel erg gaaf is hoor. Zodra je in de auto zit, of het nu in de showroom is of op de baan, je kijkt je ogen uit en wordt helemaal meegezogen in wat het je te bieden heeft. Zeiken om 4k resolutie of duikbril effect valt totaal weg en vanaf moment 1 ben je bezig jezelf te verbeteren. Het is TOTAAL anders dan 2D racen en de 'schommelingen' in je lichaam doen je echt wanen alsof je daadwerkelijk in de auto zit. Ik heb er even geen andere woorden voor dan: yes, eindelijk weer een nieuwe innovatie in gaming. Dit lijkt mij een game die me weer pakt en waarin ik menig uurtjes/dagen in ga stoppen.
En dan nu 'het verhaal haha.
Nadat ik eindelijk GT7 had gescoord en na 110GB aan update naar binnen had getrokken was het dan eindelijk zover. Na vele verhalen en YT filmpjes zou ik dan eindelijk mee mogen maken wat anderen voornamelijk riepen en dat was dat het echt heel gaaf was. Ok, here we go. Ik kruip achter mijn stuur, zet de bril op en begin aan de vele configuraties die ik inmiddels wel kan dromen van het zien van al die YT filmpjes. Cinema mode op full, 120Hz aan en HDR mode op on etc. etc. (zie filmpje die ik eerder hier heb geplaatst). En dan nu opstarten die handel. Het begon imo meteen met de aftiteling (uh what???) en dan ook nog eentje die ik niet kon skippen. Dus ik raakte een beetje geirriteerd (ja ben van nature beetje ongeduldig). Dus eindelijk was dat afgelopen, na duizend keer alle knoppen ingedrukt te hebben. En toen volgde er een filmpje die ik, uiteraard, ook niet kon skippen (GRRRR). Na inmiddels alle tekens van mijn knoppen eraf gewreven te hebben van het geklik erop was dan eindelijk het filmpje ook klaar. Tering jantje, hoe kan je iemand frustreren lol.
Ik 'mocht' op World map klikken en toen werd ik begroet door een dame. En die zei, dus jij bent Yzord, welkom bladiebladiebla. Hup, next, next, next...je kent het wel. En toen zei ze, ga nu naar Used cars. Ik denk, whattuh? Hoezo used cars? Geef me me lambo, nonde......maar nee, ik was een rookie en kon alleen maar kiezen uit drie used cars. Nou vooruit, show me. En toen kreeg ik 3 boodschappenautootjes voorgeschoteld waaronder eentje een Toyota Aqua was die ik maar koos want die had de meeste pk's en punten. Vraag me niet welke de andere twee waren, want ik wilde er niet dood in gevonden worden haha.
En ja, bij deze mijn excuses voor mijn snob gedrag. Het slaat helemaal nergens op, maar mijn kookpunt was nog steeds aan het borrelen want ik wilde zien wat andere me al dagen voor schotelden. Dus hevig geirriteerd kreeg ik mijn tweedehandse boodschappenwagen te zien met daaronder een knop VR showroom. Ik denk, nou vooruit, show me the shizzle. En echt waar, beste lezers, top notch wat je te zien krijgt. Alsof je daadwerkelijk in de showroom naar je eerste autootje staat te kijken nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Maar dan zonder deuken of krassen, maar shiny as hell. De poetsjongens hadden serieus werk afgeleverd om deze sjaggerijn enigszins nog te plezieren. En plots drukte ik op het vierkantje (nadat ik eigenlijk op zoek was naar het rondje) en nondejalle, ik belande ineens in de cockpit en geloof mij, je vergeet alle negativiteit die je hebt gelezen in alle reviews over ghosting, shading, duikbrilling, resolutie en andere vage afkortingen en benamingen (dat ik soms dacht, praat nederlands met me). Het is gewoonweg een parel om naar te kijken. Zoveel detail, kleur, maar vooral het gevoel wat je krijgt als je in de cockpit zit voor de eerste keer. Ik wilde bijna roepen: ja, strik eromheen en meenemen die handel, totdat ik besefte dat het maar een spelletje was haha. Nadat ik klaar was met mij te vergapen aan al die pracht en praal, nam het ongeduld het weer over en besloot dat het klaar was met dat inpalmen en dat er gestampt moest worden.
Dus ik weer terug naar de World map druk zoekende naar de Race knop. Ja, mooi niet dus. Er was wel een knop dat ik met 20 anderen kon gaan racen, dus ik dacht, die moek hebben, dah. Dus ik druk erop en kon kiezen uit meerdere mogelijkheden, maar verdomd, ik moest er weer voor betalen. 10000 pietermannen vroegen ze er voor. Maar die had ik niet meer, want ik had die boodschappenwagen gekocht

Eenmaal daar mijn gal gedumpt werd ik al snel terecht gewezen op mijn ongeduld en op mijn niet zo lange neus. Of ik ff verder wilde kijken dan mijn gok lol. Ik dacht, ok, ligt het dan echt aan mij? Dus nederig mijn frustratie maar ingeslikt, even tot 10000 geteld en de gok maar weer genomen. Dus ik druk op de World map en zie dat er ook een nieuwe locatie was toegevoegd waarvan ik dacht dat ik die al had bezichtigd. En dat was My Garage. Want ik had toch al mijn auto bezichtigd? Maar dat bleek dus nog steeds in de Used cars locatie te zijn geweest. Ja, weet ik veel, best mensen haha. Meestal als je een race game zoekt sta je binnen twee minuten op de racebaan met je lambo. Niet mijn schuld dus
Dus deze nieuwe locatie bezocht en ik moet jullie even schuldig blijven wat ik daar heb mogen aanschouwen. Maar na het bezoek ervan werden er meerde locaties toegevoegd op de World map en yes, ook de mogelijkheid om eens de baan op te gaan met mijn boodschappenwagen. En toen was het moment daar. Ik stond in de rij voor de start en het aftellen begon. Eerste waar ik aan dacht na het rondkijken was, hoe de neuk moet ik winnen met deze auto van al die anderen?? Er zaten al aardige wagens tussen. Maar schijnbaar met nog grotere noobs achter het stuur dan mij haha. Want het licht ging op groen en als rookie hoef je eigenlijk niet veel meer te doen dan de lijn te volgen en te sturen. Het gas ging er eindelijk op en nadat ik het idee had mijn motor op te blazen en een bepaalde vorm van schommelingen in mijn lijf te voelen door de realiteit die je ervaart, reed ik al snel 160km/h de bochten in en verschalkte ik al die andere noobs met mijn Toyota Aqua. Ik zeg, hoe dan??? Ik had mijn eerste pietermannen binnen en mijn harrie stond weer pontificaal omhoog van al het pracht en praal wat ik zojuist had ervaren. Want dit is next level gamen, beste lezers. Dit is de shit voor nu. Ik game al sinds de 286, 386, 486 met turboknop en heb de eerste Voodoo3D kaart in mijn Pentium pc gehad welke mij deed verbazen over de techniek, maar vandaag was er weer eentje om in mijn geheugen op te slaan en op na te kijken in de toekomst. Man man, wat is dit gaaf zeg. je vergeet echt alle negatieve dingen die je maar kan vinden. Mijn game plezier is weer toegenomen en ik kan niet wachten om mijn lambo te innen haha (ja sorry).
Dus maar even pauze om deze review te schrijven. Ik zet mijn bril af en kijk in de spiegel. Mijn ogen zijn rood doorlopen, een afdruk van de bril op mijn gezicht en mijn haren die alle kanten op staan. Ja Yzord, dat wordt knallen de komende weken hahahaha. En ondanks dat ik nu 3 frikandellenauto's in mijn bezit heb kan ik niet wachten om er mee te gaan racen. Hoe kan je je weer kind voelen haha. Het is werkelijk waar een nieuw hoofdstuk in mijn gaming boek. Dat ik zowat 2k euro heb uitgegeven om dit te mogen ervaren ben ik al heel snel vergeten en een nieuw tijdperk vwb gamen in mijn leven heeft zich doen melden. Ik ben dankbaar, maar vooral ook nederig. Het getoonde gedrag in het begin sloeg nergens op en vergalde haast mijn eigen plezier. Een wijze les om uit te leren.
Drums Rock is wel echt een lekkere game om zonder risico op motion sickness even los te gaan haha. Tot nu toe vermaak ik me nog met de demo.
Als je na het VR gamen even met je mobieltje in de hand zit, hele rare gewaarwording. Alsof je je mobieltje in het spel bekijkt.. echt vaag.
Als je na het VR gamen even met je mobieltje in de hand zit, hele rare gewaarwording. Alsof je je mobieltje in het spel bekijkt.. echt vaag.
[ Voor 48% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2023 23:12 ]
Kan niemand van jullie even checken of jullie dit ook hebben. Het moet een klein plekje zijn net onder het symbool van het PlayStation kastje wat je te zien krijgt als je omlaag kijkt in cinematic mode.Jesp_J schreef op zondag 26 februari 2023 @ 01:19:
Zijn er meer mensen die als ze gewoon in playstation homescherm zijn en dan omlaag kijken naar het donker onder het hoofdscherm dat ze een hele kleine hele vage reflectie zien van wat er op het homescherm te zien is. Ik heb het idee dat dit reflectie van het licht van je ogen is wat weer terugvalt op de lens. In games heb je dit soms ook een beetje maar valt eigenlijk alleen op als je er naar zoekt.
Ik heb zojuist met familie een aantal games en een aantal demo's geprobeerd en kom tot de conclusie dat games die werken vanuit intuïtie erg goed werken. Dat wil niet zeggen dat complexere games niet goed kunnen zijn maar daar moet je toch wat tijd in steken en dat is lastig om te doen op een vrienden of familie avondje.
Mijn favorieten tot nu toe in deze setting:
Kayak VR iedereen begrijpt hoe het werkt en is gewoonweg een erg mooie showcase.
De intro van Horizon net zo'n mooie showcase.
Pistol whip mikken en schieten. Speelt super fijn weg en je kan vlotte potjes doen. Erg weinig last van misselijkheid.
Mijn favorieten tot nu toe in deze setting:
Kayak VR iedereen begrijpt hoe het werkt en is gewoonweg een erg mooie showcase.
De intro van Horizon net zo'n mooie showcase.
Pistol whip mikken en schieten. Speelt super fijn weg en je kan vlotte potjes doen. Erg weinig last van misselijkheid.
Ik heb vandaag Puzzling Places en Kayak VR gekocht, beide erg relaxte games die perfect zijn om tussendoor te spelen. Kayak VR ziet er echt super realistisch uit en daarbij had ik wel even een WOW moment toen ik die opstartte. Over de Moss games zit ik nog wat te twijfelen of ik die leuk ga vinden…
Je moet door de deur lopen waarlangs de anderen binnenkomenRawChild schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:12:
[ Voor 67% gewijzigd door SToRM666 op 26-02-2023 23:32 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik heb het precies hetzelfdeYzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:07:
[...]
Final review GT7
Conclusie even vooraf: Gaaf, echt heel erg gaaf. Het is echt next level gaming voor mij. Het was even zoeken hoe het spel opgebouwd werd want ik was veel te ongeduldig en teleurgesteld in het begin, maar na wat terechtwijzingen op het forum toch het boetekleed aangetrokken en me nederig opgesteld. En voorlopige eindconclusie is toch wel dat dit wel heel erg gaaf is hoor. Zodra je in de auto zit, of het nu in de showroom is of op de baan, je kijkt je ogen uit en wordt helemaal meegezogen in wat het je te bieden heeft. Zeiken om 4k resolutie of duikbril effect valt totaal weg en vanaf moment 1 ben je bezig jezelf te verbeteren. Het is TOTAAL anders dan 2D racen en de 'schommelingen' in je lichaam doen je echt wanen alsof je daadwerkelijk in de auto zit. Ik heb er even geen andere woorden voor dan: yes, eindelijk weer een nieuwe innovatie in gaming. Dit lijkt mij een game die me weer pakt en waarin ik menig uurtjes/dagen in ga stoppen.
En dan nu 'het verhaal haha.
Nadat ik eindelijk GT7 had gescoord en na 110GB aan update naar binnen had getrokken was het dan eindelijk zover. Na vele verhalen en YT filmpjes zou ik dan eindelijk mee mogen maken wat anderen voornamelijk riepen en dat was dat het echt heel gaaf was. Ok, here we go. Ik kruip achter mijn stuur, zet de bril op en begin aan de vele configuraties die ik inmiddels wel kan dromen van het zien van al die YT filmpjes. Cinema mode op full, 120Hz aan en HDR mode op on etc. etc. (zie filmpje die ik eerder hier heb geplaatst). En dan nu opstarten die handel. Het begon imo meteen met de aftiteling (uh what???) en dan ook nog eentje die ik niet kon skippen. Dus ik raakte een beetje geirriteerd (ja ben van nature beetje ongeduldig). Dus eindelijk was dat afgelopen, na duizend keer alle knoppen ingedrukt te hebben. En toen volgde er een filmpje die ik, uiteraard, ook niet kon skippen (GRRRR). Na inmiddels alle tekens van mijn knoppen eraf gewreven te hebben van het geklik erop was dan eindelijk het filmpje ook klaar. Tering jantje, hoe kan je iemand frustreren lol.
Ik 'mocht' op World map klikken en toen werd ik begroet door een dame. En die zei, dus jij bent Yzord, welkom bladiebladiebla. Hup, next, next, next...je kent het wel. En toen zei ze, ga nu naar Used cars. Ik denk, whattuh? Hoezo used cars? Geef me me lambo, nonde......maar nee, ik was een rookie en kon alleen maar kiezen uit drie used cars. Nou vooruit, show me. En toen kreeg ik 3 boodschappenautootjes voorgeschoteld waaronder eentje een Toyota Aqua was die ik maar koos want die had de meeste pk's en punten. Vraag me niet welke de andere twee waren, want ik wilde er niet dood in gevonden worden haha.
En ja, bij deze mijn excuses voor mijn snob gedrag. Het slaat helemaal nergens op, maar mijn kookpunt was nog steeds aan het borrelen want ik wilde zien wat andere me al dagen voor schotelden. Dus hevig geirriteerd kreeg ik mijn tweedehandse boodschappenwagen te zien met daaronder een knop VR showroom. Ik denk, nou vooruit, show me the shizzle. En echt waar, beste lezers, top notch wat je te zien krijgt. Alsof je daadwerkelijk in de showroom naar je eerste autootje staat te kijken nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Maar dan zonder deuken of krassen, maar shiny as hell. De poetsjongens hadden serieus werk afgeleverd om deze sjaggerijn enigszins nog te plezieren. En plots drukte ik op het vierkantje (nadat ik eigenlijk op zoek was naar het rondje) en nondejalle, ik belande ineens in de cockpit en geloof mij, je vergeet alle negativiteit die je hebt gelezen in alle reviews over ghosting, shading, duikbrilling, resolutie en andere vage afkortingen en benamingen (dat ik soms dacht, praat nederlands met me). Het is gewoonweg een parel om naar te kijken. Zoveel detail, kleur, maar vooral het gevoel wat je krijgt als je in de cockpit zit voor de eerste keer. Ik wilde bijna roepen: ja, strik eromheen en meenemen die handel, totdat ik besefte dat het maar een spelletje was haha. Nadat ik klaar was met mij te vergapen aan al die pracht en praal, nam het ongeduld het weer over en besloot dat het klaar was met dat inpalmen en dat er gestampt moest worden.
Dus ik weer terug naar de World map druk zoekende naar de Race knop. Ja, mooi niet dus. Er was wel een knop dat ik met 20 anderen kon gaan racen, dus ik dacht, die moek hebben, dah. Dus ik druk erop en kon kiezen uit meerdere mogelijkheden, maar verdomd, ik moest er weer voor betalen. 10000 pietermannen vroegen ze er voor. Maar die had ik niet meer, want ik had die boodschappenwagen gekochtdus mijn irritatielevel was inmiddels weer in het rood geslagen en ramde frusty op de PS knop. Tijd om advies te gaan vragen op het forum.
Eenmaal daar mijn gal gedumpt werd ik al snel terecht gewezen op mijn ongeduld en op mijn niet zo lange neus. Of ik ff verder wilde kijken dan mijn gok lol. Ik dacht, ok, ligt het dan echt aan mij? Dus nederig mijn frustratie maar ingeslikt, even tot 10000 geteld en de gok maar weer genomen. Dus ik druk op de World map en zie dat er ook een nieuwe locatie was toegevoegd waarvan ik dacht dat ik die al had bezichtigd. En dat was My Garage. Want ik had toch al mijn auto bezichtigd? Maar dat bleek dus nog steeds in de Used cars locatie te zijn geweest. Ja, weet ik veel, best mensen haha. Meestal als je een race game zoekt sta je binnen twee minuten op de racebaan met je lambo. Niet mijn schuld dus
Dus deze nieuwe locatie bezocht en ik moet jullie even schuldig blijven wat ik daar heb mogen aanschouwen. Maar na het bezoek ervan werden er meerde locaties toegevoegd op de World map en yes, ook de mogelijkheid om eens de baan op te gaan met mijn boodschappenwagen. En toen was het moment daar. Ik stond in de rij voor de start en het aftellen begon. Eerste waar ik aan dacht na het rondkijken was, hoe de neuk moet ik winnen met deze auto van al die anderen?? Er zaten al aardige wagens tussen. Maar schijnbaar met nog grotere noobs achter het stuur dan mij haha. Want het licht ging op groen en als rookie hoef je eigenlijk niet veel meer te doen dan de lijn te volgen en te sturen. Het gas ging er eindelijk op en nadat ik het idee had mijn motor op te blazen en een bepaalde vorm van schommelingen in mijn lijf te voelen door de realiteit die je ervaart, reed ik al snel 160km/h de bochten in en verschalkte ik al die andere noobs met mijn Toyota Aqua. Ik zeg, hoe dan??? Ik had mijn eerste pietermannen binnen en mijn harrie stond weer pontificaal omhoog van al het pracht en praal wat ik zojuist had ervaren. Want dit is next level gamen, beste lezers. Dit is de shit voor nu. Ik game al sinds de 286, 386, 486 met turboknop en heb de eerste Voodoo3D kaart in mijn Pentium pc gehad welke mij deed verbazen over de techniek, maar vandaag was er weer eentje om in mijn geheugen op te slaan en op na te kijken in de toekomst. Man man, wat is dit gaaf zeg. je vergeet echt alle negatieve dingen die je maar kan vinden. Mijn game plezier is weer toegenomen en ik kan niet wachten om mijn lambo te innen haha (ja sorry).
Dus maar even pauze om deze review te schrijven. Ik zet mijn bril af en kijk in de spiegel. Mijn ogen zijn rood doorlopen, een afdruk van de bril op mijn gezicht en mijn haren die alle kanten op staan. Ja Yzord, dat wordt knallen de komende weken hahahaha. En ondanks dat ik nu 3 frikandellenauto's in mijn bezit heb kan ik niet wachten om er mee te gaan racen. Hoe kan je je weer kind voelen haha. Het is werkelijk waar een nieuw hoofdstuk in mijn gaming boek. Dat ik zowat 2k euro heb uitgegeven om dit te mogen ervaren ben ik al heel snel vergeten en een nieuw tijdperk vwb gamen in mijn leven heeft zich doen melden. Ik ben dankbaar, maar vooral ook nederig. Het getoonde gedrag in het begin sloeg nergens op en vergalde haast mijn eigen plezier. Een wijze les om uit te leren.

Wilde graag met een kart rond racen, maar dat gaat nog een poos duren, ben ik bang.
Ook een klassieke Honda racer, die met de nieuwe update is toegevoegd, was iets waar ik ook door de game was aangetrokken, maar die is zelfs alleen tijdelijk beschikbaar, en tegen die tijd dat ik 17 books in het café heb vol-geraced heb is die al weer weg
Ik snap de opbouw heel goed, en moet je laten zien dat je goed genoeg bent voor de snellere auto's, maar een soort free run met een auto naar keuze (die je niet krijgt, en waarschijnlijk nooit kan kopen) had wel leuk geweest.
kans is groot dat het grinden voor cash te saai en frustrerend gaat worden, en ik na verloop van tijd het op ga geven.
Net nog resident evil gedaan. Ziet er prima uit maar vanaf het punt waar je begint liep ik wat door die donkere struiken, soms kwam ik dan weer bij die auto uit. Komt wellicht door die draai optie, je draait dan zoveel graden ineens naar links of rechts. Waarschijnlijk uiteindelijk 360 graden gedraaid en dus terug gelopen. Maar dat rare draaien plus het lopen geeft toch niet een heel geweldig gevoel op de maag. Is dit draaien minder “schokkerig” te doen? Kijken naar de plek waar je naartoe wil lopen werk ook wel, maar soms moet je verder corrigeren anders sta je achterstevoren in je woonkamer.
Net wel verder gekomen met star wars, maar Holy Shit wat is schieten fantastisch om te doen.
Vond ik op de schietbaan van RE overigens ook.
Daarna weer even horizon gedaan, maar de game maakt het duikbril effect soms zelf erger door wat meer uit te zoomen waardoor je meer zwart ziet rondom om even later weer in te zoomen.
Kan er niks aan doen, maar ik probeer die bril soms nog meer aan de drukken aan voor en achterkant. Ik zie die band rondom toch best wel veel, zeker met horizon.
Grafisch is het enorm vooruit gegaan allemaal, al zien omgeving en objecten er op de achtergrond echt niet scherp uit. Wat wel scherp is is echt prachtig mooi.
Iedere dag maar wat opbouwen want als ik zelf moet lopen word ik toch beetje raar, het warm krijgen met die bril op je hoofd is niet heel fijn.
Volgende week GT 7 en Pavlov 😬
Net wel verder gekomen met star wars, maar Holy Shit wat is schieten fantastisch om te doen.
Vond ik op de schietbaan van RE overigens ook.
Daarna weer even horizon gedaan, maar de game maakt het duikbril effect soms zelf erger door wat meer uit te zoomen waardoor je meer zwart ziet rondom om even later weer in te zoomen.
Kan er niks aan doen, maar ik probeer die bril soms nog meer aan de drukken aan voor en achterkant. Ik zie die band rondom toch best wel veel, zeker met horizon.
Grafisch is het enorm vooruit gegaan allemaal, al zien omgeving en objecten er op de achtergrond echt niet scherp uit. Wat wel scherp is is echt prachtig mooi.
Iedere dag maar wat opbouwen want als ik zelf moet lopen word ik toch beetje raar, het warm krijgen met die bril op je hoofd is niet heel fijn.
Volgende week GT 7 en Pavlov 😬
Ja, ik begrijp je frustratie en ook dat men je probeert te drijven naar het betaalniveau wat ze proberen te triggeren. Maar ik ben Hollander en een rasechte Zeeuw, dus kom maar op met die quests. Het geeft me ook weer de zin om eens iets op te bouwen in een game wat ik al jaren niet meer heb gehad. Dat in combinatie met VR geeft mij weer de drive om alles zo snel mogelijk for free te doen. Tenminste, dat hoop ik dan lol.absrnd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:39:
[...]
Ik heb het precies hetzelfde
Wilde graag met een kart rond racen, maar dat gaat nog een poos duren, ben ik bang.
Ook een klassieke Honda racer, die met de nieuwe update is toegevoegd, was iets waar ik ook door de game was aangetrokken, maar die is zelfs alleen tijdelijk beschikbaar, en tegen die tijd dat ik 17 books in het café heb vol-geraced heb is die al weer weg
Ik snap de opbouw heel goed, en moet je laten zien dat je goed genoeg bent voor de snellere auto's, maar een soort free run met een auto naar keuze (die je niet krijgt, en waarschijnlijk nooit kan kopen) had wel leuk geweest.
kans is groot dat het grinden voor cash te saai en frustrerend gaat worden, en ik na verloop van tijd het op ga geven.
Grappig dat je dat zegt. Ik zit met m'n mobiel in de hand na een binge sessie RE8 en ik dacht letterlijk hetzelfde, voordat ik je post las.CyBeRSPiN schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:09:
Drums Rock is wel echt een lekkere game om zonder risico op motion sickness even los te gaan haha. Tot nu toe vermaak ik me nog met de demo.
Man man man wat is dat spel vet trouwens. Tot nu toe boeit het me zoveel meer dan Horizon. Ben wat meer de ruimte in m'n play area aan het benutten en ook echt een paar stapjes aan het zetten. Zo kun je soms om hoekjes spieken, of opzij stappen om te ontwijken. In het begin vond ik dit eng, maar die barriere die je ziet als je bij de rand van je play area komt vertrouw ik inmiddels wel.
Ja, als je in het menu de instellingen opent dan hoor je ergens een optie te zien om dat aan te passen. Je kunt het dan precies zo instellen dat je normaal, dus niet in schokken, draait.RawChild schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:46:
Net nog resident evil gedaan. Ziet er prima uit maar vanaf het punt waar je begint liep ik wat door die donkere struiken, soms kwam ik dan weer bij die auto uit. Komt wellicht door die draai optie, je draait dan zoveel graden ineens naar links of rechts. Is dit draaien minder “schokkerig” te doen?
De standaard instelling is juist dat schokken omdat mensen dan meestal minder snel motion sick worden.
Best een goed idee (let niet op het gebrekkige Engels
):
Had misschien wel handig geweest als Sony zelf al meteen IR schijners in de headset had verwerkt, zou toch niet echt heel veel gewicht moeten toevoegen lijkt me, die zaklamp die hij hier gebruikt lijkt me wel wat aan de zware kant om aan de headset vast te maken, misschien zou je die aan de band van een koptelefoon kunnen vastmaken, dan rust het gewicht op het midden van de bovenkant van je hoofd en niet op de VR bril.
En wellicht dat gewoon een IR lamp ergens in de speelruimte ook al enorm zal helpen, moet hij alleen niet direct op de headset schijnen denk ik.

Had misschien wel handig geweest als Sony zelf al meteen IR schijners in de headset had verwerkt, zou toch niet echt heel veel gewicht moeten toevoegen lijkt me, die zaklamp die hij hier gebruikt lijkt me wel wat aan de zware kant om aan de headset vast te maken, misschien zou je die aan de band van een koptelefoon kunnen vastmaken, dan rust het gewicht op het midden van de bovenkant van je hoofd en niet op de VR bril.
En wellicht dat gewoon een IR lamp ergens in de speelruimte ook al enorm zal helpen, moet hij alleen niet direct op de headset schijnen denk ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 27-02-2023 01:24 ]
Dame van 90 streept haar bucketlist af en kan nu vredig sterven (zijn haar woorden).
https://www.reddit.com/r/..._talked_about_seeing_the/
https://www.reddit.com/r/..._talked_about_seeing_the/
Als je niet de meest rechtse optie hebt gekozen voor comfort in het begin, dan staat de vignet sterkte aan in de opties. Als je deze uit zet dan zal hij niet automatisch het beeld verkleinen.RawChild schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:46:
Nice, laat ik die IR illuminator nou meegeleverd hebben gekregen bij mijn ATN X-Sight 4K ProKalder schreef op maandag 27 februari 2023 @ 01:21:
Best een goed idee (let niet op het gebrekkige Engels):
[YouTube: How To Play PlayStation VR2 In Dark Room]
Ik zal er van de week eens wat testen mee doen om te kijken of ik de handtracking verbetert kan krijgen. Zou zomaar eens een oplossing kunnen zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Yzord op 27-02-2023 03:38 ]
Haha waar heb je dan een rifle scope voor nodig in Nederland/België?Yzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 03:23:
[...]
Nice, laat ik die IR illuminator nou meegeleverd hebben gekregen bij mijn ATN X-Sight 4K Pro
Ik heb in de corona periode mijn vergunning gekregen om ratten af te schieten bij boerenKalder schreef op maandag 27 februari 2023 @ 03:39:
[...]
Haha waar heb je dan een rifle scope voor nodig in Nederland/België?
Ik heb wel bij de teardown van de controllers gezien dat er IR leds onder het witte plastic van die ringen zitten, dat plastic zal dan wel IR licht doorlaten. Dus lijkt me dat die het sowieso goed moeten doen...Yzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 03:23:
Ik zal er van de week eens wat testen mee doen om te kijken of ik de handtracking verbetert kan krijgen. Zou zomaar eens een oplossing kunnen zijn
Met de controllers heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad, wel af en toe met de tracking van de headset wat problemen in mijn race simulator, vooral dat de headset drift in GT7, zelfs met die optie dat die symbolen rand op de tv verschijnt en die (43") tv zit daar op zo'n 60-70cm afstand van het hoofd, vlak achter mijn wheelbase, dus lijkt me dat hij die prima moet kunnen zien...
Best irritant want soms moet ik echt mijn hoofd draaien om nog vooruit te kijken, even hercentreren door options in te houden verhelpt het dan wel weer, de ene keer doet hij het beter dan de andere, maar weet niet waar dat mee te maken heeft, de muren daar zijn wel best egaal wit en hij maakt de muren ook niet gekleurd bij het scannen van de speelruimte, alleen de hoeken en andere objecten detecteert hij wel maar de muren niet. Weet dus eigenlijk ook niet of een IR lamp daarbij wel gaat helpen, denk dat ik beter iets aan die muren kan ophangen ofzo, dan heeft hij meer punten om aan te ankeren lijkt me.
Zo'n idee had ik al, alleen zat ik meer te denken aan overtollig wild in de natuurgebieden, ik woon vlak bij een bos en hoor ze met enige regelmaat wel schieten 's nachts in het bos.Yzord schreef op maandag 27 februari 2023 @ 03:46:
[...]
Ik heb in de corona periode mijn vergunning gekregen om ratten af te schieten bij boerenik zat thuis en ik wilde wat doen, dus ik dacht ik word rattenvanger. Maar er is niet zo heel veel werk erin helaas. Dus mocht je last hebben van ratten lol.
Maar het spel heeft geen optie teleport voor beweging? Heb vorig jaar kort de Valve Index in bezit gehad. Half-Life Alyx was een geweldige ervaring, maar volgens mij mede dankzij teleport. De Walking Dead echter niet, die trok ik al snel niet meer. Werd er best beroerd van.Uniciteit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 00:48:
[...]
Ja, als je in het menu de instellingen opent dan hoor je ergens een optie te zien om dat aan te passen. Je kunt het dan precies zo instellen dat je normaal, dus niet in schokken, draait.
De standaard instelling is juist dat schokken omdat mensen dan meestal minder snel motion sick worden.
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Iets ophangen lijkt me de beste optie. Die improved tracking zorgt overigens voor dat hij hetgeen op de tv (binnen die gekke rand) negeert, niet dat hij je tv gebruikt voor tracking. Zo heb ik het tenminste begrepen...Kalder schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:40:
[...]
Ik heb wel bij de teardown van de controllers gezien dat er IR leds onder het witte plastic van die ringen zitten, dat plastic zal dan wel IR licht doorlaten. Dus lijkt me dat die het sowieso goed moeten doen...
Met de controllers heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad, wel af en toe met de tracking van de headset wat problemen in mijn race simulator, vooral dat de headset drift in GT7, zelfs met die optie dat die symbolen rand op de tv verschijnt en die (43") tv zit daar op zo'n 60-70cm afstand van het hoofd, vlak achter mijn wheelbase, dus lijkt me dat hij die prima moet kunnen zien...
Best irritant want soms moet ik echt mijn hoofd draaien om nog vooruit te kijken, even hercentreren door options in te houden verhelpt het dan wel weer, de ene keer doet hij het beter dan de andere, maar weet niet waar dat mee te maken heeft, de muren daar zijn wel best egaal wit en hij maakt de muren ook niet gekleurd bij het scannen van de speelruimte, alleen de hoeken en andere objecten detecteert hij wel maar de muren niet. Weet dus eigenlijk ook niet of een IR lamp daarbij wel gaat helpen, denk dat ik beter iets aan die muren kan ophangen ofzo, dan heeft hij meer punten om aan te ankeren lijkt me.
Nee, het VR beeld op de tv negeert hij volgens mij sowieso voor de tracking, maar die rand is juist voor de headset zodat hij zich daaraan makkelijk kan ankeren, net zoals dat hij de ruimte gebruikt om de tracking te regelen, de rand zou dus moeten helpen met de tracking, waarom zouden ze het anders tracking support noemenSkating_vince schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:03:
[...]
Iets ophangen lijkt me de beste optie. Die improved tracking zorgt overigens voor dat hij hetgeen op de tv (binnen die gekke rand) negeert, niet dat hij je tv gebruikt voor tracking. Zo heb ik het tenminste begrepen...
Maar misschien werkt het niet als het beeld niet volledig zichtbaar is voor de headset, mijn stuur zit er namelijk voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 27-02-2023 08:19 ]
Dit is dus de oplossing die ik nodig heb in mn HT room. zwarte tegels, plafond, en zwart steenstrip behang tegen de muren. Tracking is niet altijd geweldig.Kalder schreef op maandag 27 februari 2023 @ 01:21:
Best een goed idee (let niet op het gebrekkige Engels):
[YouTube: How To Play PlayStation VR2 In Dark Room]
Dus wellicht kan een IR ledstrip dus wonderen verrichten. Ik wil geen 25W IR lamp gebruiken, al die warmte.
w00t
Niemand anders die dit ook ziet?Jesp_J schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:19:
[ Jesp_J schreef op zondag 26 februari 2023 @ 01:19]
Zijn er meer mensen die als ze gewoon in playstation homescherm zijn en dan omlaag kijken naar het donker onder het hoofdscherm dat ze een hele kleine hele vage reflectie zien van wat er op het homescherm te zien is. Ik heb het idee dat dit reflectie van het licht van je ogen is wat weer terugvalt op de lens. In games heb je dit soms ook een beetje maar valt eigenlijk alleen op als je er naar zoekt.
Kan niemand van jullie even checken of jullie dit ook hebben. Het moet een klein plekje zijn net onder het symbool van het PlayStation kastje wat je te zien krijgt als je omlaag kijkt in cinematic mode.
Nou, benieuwd of m'n bestelling van afgelopen woensdag, vandaag wél verzonden gaat worden.
Vanavond toch maar even de PlaySeat Challenge incl. Logitech G923 bij een maatje van me ophalen.
Geef ik de bril en mijzelf het nog één kans.
Vanavond toch maar even de PlaySeat Challenge incl. Logitech G923 bij een maatje van me ophalen.
Misschien zit je te dicht op dat scherm, of staat dat scherm te dicht op je hoofd/bril en 'blokkeert dat het zicht' van het scherm naar de grotere ruimte waarom die zich dan gemakkelijker kan richten/tracken?Kalder schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:40:
[...]
Zomaar een idee, want behalve de engineers bij sony weet niemand echt hoe het allemaal precies werkt.
Ik wil de PlayStation i.c.m. PSVR 2 juist op zolder plaatsen zónder TV of andere monitor. Dus volledig stand-alone. Enkel de initiële configuratie dient even op de TV te gebeuren, maar daarna wil ik 'm monitorloos gebruiken. Vorige week stond hij in de woonkamer en werkte het ook gewoon door de TV te ontkoppelen, maar zat ik uiteindelijk nog wel vóór het scherm wat hij mogelijk gebruikt voor tracking. Ben benieuwd of het gaat werken als er helemaal geen monitor in de ruimte staat en hij enkel de muren, plafond en vloer gebruikt.
Tot nu toe een hele fijne ervaring met vr bril..
Ik nam de hype over de scherpte toch al met een korreltje zout en ben zeker positief verrast.
Het valt en staat wel met de instelling en hoe je de set op je hoofd zet, en omdat de set pas sinds kort op de grote knar van oldsmelly gezet wordt, is dat even zoeken naar een juiste routine.
Speel COTM en GT en ik vermaak me prima..
Maar.... ik heb net wel een crash gehad van de set... de set valt uit en je ziet alleen maar een soort streep onder in beeld van links naar recht lopen over de schermen. Moest de scherm aan/uitzetten en toen was het weg.
Hopelijk gaat dit niet te vaak gebeuren.....
Ik nam de hype over de scherpte toch al met een korreltje zout en ben zeker positief verrast.
Het valt en staat wel met de instelling en hoe je de set op je hoofd zet, en omdat de set pas sinds kort op de grote knar van oldsmelly gezet wordt, is dat even zoeken naar een juiste routine.
Speel COTM en GT en ik vermaak me prima..
Maar.... ik heb net wel een crash gehad van de set... de set valt uit en je ziet alleen maar een soort streep onder in beeld van links naar recht lopen over de schermen. Moest de scherm aan/uitzetten en toen was het weg.
Hopelijk gaat dit niet te vaak gebeuren.....
MuziekLiefhebbert
Ik heb na zoveel jaren met pc's genoeg pc schermpjes staan om een klein bedrijfje te beginnen denk ik. Waarmee ik wil zeggen, je hebt vast nog wel een 24 inch 1080p schermpje staan. Ik raad je aan om er iets extern bij te zetten als fall back indien de PSVR2 gaat buggen of eruit klapt, wat altijd kan.Rivanov schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:48:
Ik wil de PlayStation i.c.m. PSVR 2 juist op zolder plaatsen zónder TV of andere monitor. Dus volledig stand-alone. Enkel de initiële configuratie dient even op de TV te gebeuren, maar daarna wil ik 'm monitorloos gebruiken. Vorige week stond hij in de woonkamer en werkte het ook gewoon door de TV te ontkoppelen, maar zat ik uiteindelijk nog wel vóór het scherm wat hij mogelijk gebruikt voor tracking. Ben benieuwd of het gaat werken als er helemaal geen monitor in de ruimte staat en hij enkel de muren, plafond en vloer gebruikt.
Desnoods tweedehands voor 40-50 euro...
Hier op kantoor staan genoeg schermen. Kan er daar altijd één van meenemen.Amos_x schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:57:
[...]
Ik heb na zoveel jaren met pc's genoeg pc schermpjes staan om een klein bedrijfje te beginnen denk ik. Waarmee ik wil zeggen, je hebt vast nog wel een 24 inch 1080p schermpje staan. Ik raad je aan om er iets extern bij te zetten als fall back indien de PSVR2 gaat buggen of eruit klapt, wat altijd kan.
Desnoods tweedehands voor 40-50 euro...
Wat is momenteel de status van jouw bestelling op de site van Sony als ik vragen mag? Ik heb 'm donderdag besteld en volgens de voorwaarden wordt iedere bestelling in principe nog op dezelfde en anders wel op de volgende werkdag verzonden. Mijn PSVR2 staat nog steeds op status 'Bestelling verwerken'. Ik hoop dat deze vandaag iig de status 'Verzonden' krijgt...Rivanov schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:40:
Nou, benieuwd of m'n bestelling van afgelopen woensdag, vandaag wél verzonden gaat worden.
There can be only fun
Ik zit nu ook met de ps5 even in een aparte ruimte/bureau voornamelijk voor VR, en heb het ook zo opgelost. Had nog een LG 24 inch 1080/75 schermpje staan, ooit gekocht voor 90 euro nieuw. Best wel OK scherm eigenlijk.Rivanov schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:01:
[...]
Hier op kantoor staan genoeg schermen. Kan er daar altijd één van meenemen.
Een PS5/PSVR2 combo zonder 'plat' scherm ergens lijkt me moeilijk, al was het maar om even in 2D in de settings te duiken. Of rustig bril te kunnen afzetten, even uitblazen en daarna alles aflsuiten, even in 2D door de store gaan, debuggen, reset, ... noem maar op. Lijkt me toch een edge case zonder scherm.
Verzending Voorbereiden. Maar dat staat hij al sinds donderdag.secret17 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:02:
[...]
Wat is momenteel de status van jouw bestelling op de site van Sony als ik vragen mag? Ik heb 'm donderdag besteld en volgens de voorwaarden wordt iedere bestelling in principe nog op dezelfde en anders wel op de volgende werkdag verzonden. Mijn PSVR2 staat nog steeds op status 'Bestelling verwerken'. Ik hoop dat deze vandaag iig de status 'Verzonden' krijgt...
Woensdagochtend om 11:30 besteld met Express Delivery, waardoor het eigenlijk dezelfde dag verzonden zou worden. Maar dat is een grote scam.
Is er iemand die hier weet hoe je Sony Direct kunt contacten behalve via de chat die überhaupt niet werkt?
Preorder van 15 nov staat nog steeds bij Arvato op “ready for shipping” en bij UPS op “label created”.
@haaymaan zit in dezelfde situatie (nog meer mensen op dit forum?).
Ben het een beetje beu. Zeker als naar mijn idee hier niet meer nog mensen zijn die wachten op hun preorder maar juist op de latere bestellingen.
Preorder van 15 nov staat nog steeds bij Arvato op “ready for shipping” en bij UPS op “label created”.
@haaymaan zit in dezelfde situatie (nog meer mensen op dit forum?).
Ben het een beetje beu. Zeker als naar mijn idee hier niet meer nog mensen zijn die wachten op hun preorder maar juist op de latere bestellingen.