Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Hebben jullie ook dat als je bij Star Wars naar een lamp op tafel kijkt en je dan zorgt dat die lamp een beetje bovenaan je blikveld is en de onderkant is dan gericht op een donkere vloer. Dat je dan een heel doffe reflectie van die lamp in de onderkant van je zicht hebt (op de donkere vloer dus). Volgens mij is dit de reflectie van het licht van de lamp via mijn oog weer op de lens van de VR bril. Als ik mijn hand namelijk voor de lamp hou dan is de reflectie weg.

Ik zie deze reflectie ook in het PlayStation menu (je kunt ook de kleur van de reflectie zien veranderen als je naar een andere tab gaat).

Is dit normaal in VR en kun je dit ook nog een beetje weg tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divitiae
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Vandaag hoopte ik mijn PS VR2 op te halen bij het UPS pakketpunt van de plaatselijke Jumbo.

Wat blijkt, na getekend te hebben en de doos aan te nemen: een bijzonder lichte doos! Ik kon door het gat van de doos zien dat hij leeg was…

Er zit een dubbele laag tape aan de onderkant van de doos (dus niet op het verzendlabel zelf).

Uiteraard meteen een mail naar Sony verstuurd met foto’s en uitleg. Maar dit lijkt lastig te worden om te bewijzen dat ik het niet zelf was.

Heeft iemand ervaring hiermee? Enige tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb ook zojuist weer 2 uur aan één stuk met de VR bril zitten spelen. De enige games waar ik misselijk van wordt zijn degene waarbij ik zelf moet lopen, maar als ik dan het draaien aanpas zodat dit met stappen gaat, dan wordt ik niet misselijk.

Ik heb de volgende games gespeeld:
- Horizon: heel gaaf, maar ik vind 70e toch wat te duur.
- Puzzling Places: vind ik wel erg vermakelijk om zo af en toe te doen. Het ziet er ook wel goed uit :)
- RE8: ziet er goed uit, maar ik heb het om den duur maar uitgezet, ik wilde niet schrikken :p
- GT7: super vet, echt een system seller voor VR vind ik.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Valt nog mee eigenlijk, had na de berichten hier slechter beeld verwacht haha.

Weet iemand eigenlijk of de VR2 ergens te testen is aankomende week? bij een winkel zoals Mediamarkt ofzo? of soms heeft playstation van die popups met dit soort launches bijv op utrecht centraal ofzo. Kan niet echt wat vinden nog.

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
Casual_T schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:11:
Vandaag sessie twee gedaan met Horizon. Blijf het toch best wel vermakelijk vinden. Niet te lange sessies, gewoon max een uurtje is prima te doen. Merk ook dat de misselijkheid vooral komt bij het abrupt draaien etc. Merk ook dat ik rustig lopen wat fijner vind.

Hoe doen jullie dat met opbergen? Ik neem aan dat het steeds loshalen van de usb-c kabel niet enorm veel kwaad kan?
Ik was gister ook aardig ziek, en moest er eerst om lachen toen ik het las maar ben begonnen met een half uur voor het spelen 2 kopjes gember thee te drinken en heb vanmiddag 2 uur Horizon en een uurtje Re Village gespeeld zonder problemen....kon langer maar mn benen werden moe want speel standing.

Echt een aanrader RE Village man man man woorden kunnen het niet omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elias2020 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:07:
Even een paar dagen terug gelezen.

Gekeken naar de hoeveelheid orderstatus berichten zitten alle mensen die enthousiast zijn nu met hun bril op en iedereen bij wie het tegen valt zit op tweakers.

Edit; ohja of niet want ik ben enthousiast en zit op tweakers.
Om voor mezelf te speken: zeer onder de indruk van VR (had geen ervaring). Simpele setup, Horizon en GT7 echt mooi.
Maar helaas heb ik last van motion sickness, daar kan de VR2 niks aan doen.
Ik ga het nog wel een kans geven of ik er aan kan wennen.
GT7 gaat goed tenzij ik bots/crash en achteruit ga. Zelfde met kayakken, achteruit kayakken of tegen een rots aan botsen is bijna instant misselijk.

Jaloers op iedereen die hier geen last van heeft. Gister vriend over de vloer, heeft 2u lang alles gespeeld en 0 last van misselijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:31:
[...]

GT7 gaat goed tenzij ik bots/crash en achteruit ga. Zelfde met kayakken, achteruit kayakken of tegen een rots aan botsen is bijna instant misselijk.

Jaloers op iedereen die hier geen last van heeft. Gister vriend over de vloer, heeft 2u lang alles gespeeld en 0 last van misselijkheid.
Rustig opbouwen. Niet spelen tot je weer ziek wordt. Maar gewoon een minuut of 10-15 voor een paar dagen, en dan steeds wat langer. En zeker in het begin proberen dingen te doen die het niet triggeren.
Op die manier heb je de grootste kans dat je er vrij snel aan went.

Je hersenen moeten wennen aan bewegen zonder dat ze voelen dat ze bewegen. Loop maar eens achteruit dan voel je dat je hersenen anders aanvoelen dan als je vooruit loopt. Gewoon omdat je zenuwen dara dat minder gewend zijn. Bij VR verwachten ze dat je dat voelt, en omdat dat niet gebeurt denken ze dat het niet goed is.

(ik ben een leek, maar iemand heeft het mij ooit zo gezegd. Geen idee of het klopt, maar ik vond het wel logisch :) )

[ Voor 20% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-02-2023 17:42 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SToRM666
[...]

En wat is je observatie?

Om voor mezelf te speken: zeer onder de indruk van VR (had geen ervaring). Simpele setup, Horizon en GT7 echt mooi.

Bij Horizon dan zeker het draaien in stapjes aanzetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 19:34
Divitiae schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:21:
Vandaag hoopte ik mijn PS VR2 op te halen bij het UPS pakketpunt van de plaatselijke Jumbo.

Wat blijkt, na getekend te hebben en de doos aan te nemen: een bijzonder lichte doos! Ik kon door het gat van de doos zien dat hij leeg was…

Er zit een dubbele laag tape aan de onderkant van de doos (dus niet op het verzendlabel zelf).

Uiteraard meteen een mail naar Sony verstuurd met foto’s en uitleg. Maar dit lijkt lastig te worden om te bewijzen dat ik het niet zelf was.

Heeft iemand ervaring hiermee? Enige tips?
Die had je beter kunnen weigeren, met als zending incompleet/beschadigd maar met een beetje geluk gaat dit middels gewicht tracking wel gefixt worden.

Als die met gewicht op afleverpunt is geweest zal die daar ontvreemdt zijn.

Succes met de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

[...]

Herkenbaar hoor. De eerste dag was ik echt ziek na een uurtje (kayak, horizon en gt7). De tweede dag kon ik horizon 10 min spelen en gisteren een kwartiertje. Was nog niet bekend met VR en las dit de heftigste games zijn om mee te beginnen.

Gisterenavond een uurtje Moss gedaan en nergens last van. Ga horizon gedurende twee weken elke dag een kwartiertje spelen. Als je goed doseert en luistert naar je lichaam wen je eraan en kan je tzt probleemloos spelen. Dat lees ik tenminste overal.

Vind de ervaring heel intens, word werkelijk waar de game in gezogen! Daar wil ik zeker meer van. Maar kan me ook voorstellen dat niet iedereen bepaalde sacrifises wil maken om het toch te kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Elias2020 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:09:
[...]

Herkenbaar hoor. De eerste dag was ik echt ziek na een uurtje (kayak, horizon en gt7). De tweede dag kon ik horizon 10 min spelen en gisteren een kwartiertje. Was nog niet bekend met VR en las dit de heftigste games zijn om mee te beginnen.

Gisterenavond een uurtje Moss gedaan en nergens last van. Ga horizon gedurende twee weken elke dag een kwartiertje spelen. Als je goed doseert en luistert naar je lichaam wen je eraan en kan je tzt probleemloos spelen. Dat lees ik tenminste overal.

Vind de ervaring heel intens, word werkelijk waar de game in gezogen! Daar wil ik zeker meer van. Maar kan me ook voorstellen dat niet iedereen bepaalde sacrifises wil maken om het toch te kunnen spelen.
Ik zou toch eens gember proberen werkt perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

kleine update live review eindelijk racesim bij elkaar geracet haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sta je of zit je? Het scheelt echt een hele hoop als je gaat staan. Als ik ga zitten krijg ik er last van, maar als ik sta heb ik echt nergens last van. Je hersenen vinden het dan minder erg als je naar voren beweegt dan wanneer je zit.

Op het moment dat je een beetje onwel gaat voelen direct stoppen. En op een later tijdstip weer proberen en het rustig opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

NightShadow22 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:30:
[...]

Ik zou toch eens gember proberen werkt perfect.
Wat eet je precies dan? Gewoon een rauwe stronk kauwen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zo irritant, nu heb ik mijn racesim bij elkaar, maar nog geen GT7 op disc. En nu is het weekend en kan ik gewoon niet wachten grr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:40:
[...]

Wat eet je precies dan? Gewoon een rauwe stronk kauwen? :P
Nee gember thee gewoon van de supermarkt je kan elk merk pakken het liefst gewoon alleen gember smaak geen fusions etc.

Dan 2 koppen drinken een half uurtje voor het spelen en je hebt nergens last van als het goed is ik las het zelf ook pas gisteren dus heb het vandaag gedaan omdat ik gister ochtend en avond echt flink ziek werd na best korte sessies, misselijk het zweet brak me uit etc en vandaag zo op deze manier 3 uur gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33
Yzord schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:52:
Zo irritant, nu heb ik mijn racesim bij elkaar, maar nog geen GT7 op disc. En nu is het weekend en kan ik gewoon niet wachten grr
Digitaal kopen. Race games zijn bij uitstek ideaal digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Exact de zelfde setup als jij heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ton Hasselt schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:57:
[...]

Exact de zelfde setup als jij heb ik.
Ja heb hemel en aarde moeten verschuiven om de Logitech stuur te vervangen voor de Thrustmaster 300, maar het was het waard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

giantgiantus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:56:
[...]

Digitaal kopen. Race games zijn bij uitstek ideaal digitaal.
Ja klopt, maar digitaal is hij meteen 80 euro lol. Maar ik vrees dat ik dat maar gewoon ga doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:20
Vandaag pistol whip aangeschaft. Wat is dat tof zeg. Damski! Maar ook moeilijk. Haal de eerste level nog niet eens (op easy) 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Yzord schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:07:
[...]

Ja heb hemel en aarde moeten verschuiven om de Logitech stuur te vervangen voor de Thrustmaster 300, maar het was het waard haha
Oh, ik dacht dat je de g923 had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ton Hasselt schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:12:
[...]

Oh, ik dacht dat je de g923 had.
Nee, want iemand zei dat die beter was en goedkoper. Ja, als zeeuw trigger je me dan wel ja...dus swappen die handel.

Als iemand nog tips heeft hoe Gt7 cheap te scoren, dan hoor ik het graag.

[ Voor 12% gewijzigd door Yzord op 25-02-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Yzord schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:13:
[...]

Nee, want iemand zei dat die beter was en goedkoper. Ja, als zeeuw trigger je me dan wel ja...dus swappen die handel.

40 euro gebruikt bij gamemania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ton Hasselt schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:46:
[...]

40 euro gebruikt bij gamemania
Hmm thanks. Is er nog een demo te downloaden van gt7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:30

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

[...]

Vaak 20-25 euro op Vinted.
Staan er 2 op voor 20 momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door Elias2020 op 25-02-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrazor
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-10-2023
PSVR2 sinds donderdag ochtend in bezit, en hij bevalt mij prima! :)
Voornamelijk Horizon: CoTM gespeeld en al aardig op weg, heerlijk klimmen en klauteren.
Combat is ook wel tof gedaan al voelt het alleen kunnen strafen wat vreemd.

Wel even wennen aan de aparte SDE maar na even spelen valt dat een stuk minder op. ^^
Maar het lijkt erop dat de PSVR2 geen RGB stripe displays heeft wat de aparte SDE lijkt te verklaren.

Zie de tweet van SadlyItsBradley: https://twitter.com/Sadly...?cxt=HHwWgoC91dmYxJwtAAAA

"From microscopic imaging of the PSVR2 OLED displays, it looks like they may be using Samsung’s Diamond Pixel layout.
The image here is probably not clear due to the Crystal diffuser on top of the display which is designed to mitigate the screen door effect."

[ Voor 19% gewijzigd door Wrazor op 25-02-2023 21:03 . Reden: Qoute toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:15
[...]

Ik mis het gedeelte waarom je als een speer die hele setup hebt gekocht en vandaag wat moeite hebt ondernomen om het stuur om te ruilen terwijl je nog niet eens GT7 hebt :p

Edit : als je in de buurt van Eindhoven woont mag je GT7 wel een flinke periode van mij lenen :)

[ Voor 9% gewijzigd door schumi1986 op 25-02-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Iemand trouwens enig idee of je brildoekjes kunt gebruiken om de lenzen schoon te maken? Zat geen microvezeldoekje bij de set dus heb deze gehaald bij de supermarkt, alleen zit nu te twijfelen omdat er wel iets van vetoplossend middel op de doekjes zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Gebruik enkel microvezeldoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
TheDukemaster schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:07:
Iemand trouwens enig idee of je brildoekjes kunt gebruiken om de lenzen schoon te maken? Zat geen microvezeldoekje bij de set dus heb deze gehaald bij de supermarkt, alleen zit nu te twijfelen omdat er wel iets van vetoplossend middel op de doekjes zit.
Zeker niet gebruiken, alleen microvezeldoekjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AXN01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
Wow, wat is dit gaaf. Eerste ervaring met VR ooit, en na sommige iets mindere reacties over de beeldkwaliteit etc de afgelopen dagen, mijn verwachtingen iets bijgesteld,.. maar compleet omver geblazen.

Speel het voornamelijk met mn zoon (10) samen, en we bouwen de sessies elke dag iets meer op qua tijd, het is best intens.

Het is zo verslavend dat ik aardig wat games al gekocht heb haha. :X

We spelen nu: Gran Turismo 7, Horizon Call of the Mountain, Job Simulator, Kayak VR: Mirage, Moss, Moss: Book II, Pistol Whip, Puzzling Places, Star Wars: Tales From The Galaxy’s Edge, The Light Brigade en Thumper

En gepreorderd. PAVLOV, WD Saints and Sinners 2 en Switchback

Ik las dat iemand hier PAVLOV al speelt, maar die released toch pas de 3e, volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
In andere landen, zoals US, is die al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AXN01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
Zag ik inderdaad, maar als ik hem via de US store koop, dan komt hij gewoon in mn NL account?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Net een RE8 sessie van drie uur gehad (met af en toe 5 min pauze). Dat is misschien iets teveel van het goede. Misselijkheid, zeurende benen en rode striem op m'n voorhoofd. Wel erg vet nog steeds, maar ik denk dat ik het wat beter moet doseren.

Tracking begon wel een beetje slechter te worden om èèn of andere reden. Vooral in het laatste uur werd ik geconfronteerd met meldingen dat de camera de play area niet meer herkende. Daar had ik op eerdere avonden met hetzelfde licht geen last van. Heb het laatste kwartier nog zittend gespeeld maar daar kreeg ik dezelfde melding iedere keer als ik naar beneden keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Ton Hasselt schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Hmm ik gebruik microfiber opticare vd kruidvat

Vet oplossend, Anti statisch , streeploos staat er op zijn niet nat ofzo.... doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
NightShadow22 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:17:
[...]

Hmm ik gebruik microfiber opticare vd kruidvat

Vet oplossend, Anti statisch , streeploos staat er op zijn niet nat ofzo.... doe ik iets fout?
Volgens mij zijn die voor brillen.
Ik gebruik die van de psvr1.

[ Voor 4% gewijzigd door Ton Hasselt op 25-02-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
Ton Hasselt schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:18:
[...]

Volgens mij zijn die voor brillen.
Ja brillen beeldschermen etc staat er op.

Gister gebruikt,toch maar weggooien en een ander soort aandschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
NightShadow22 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:19:
[...]

Ja brillen beeldschermen etc staat er op.

Gister gebruikt,toch maar weggooien en een ander soort aandschaffen?
Zou ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
Bedankt,morgen even een normaal microvezel doekje kopen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
Ton Hasselt schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Ik gebruik gewoon de doekjes die je ook bij de opticien krijgt voor je bril; van die ultra zachte microvezeldoekjes. Laatst 2 gratis opgehaald bij de Pearle :).

Edit: ik dacht dat er dus bij PSVR1 ook zo'n doekje bij zat. Als ik op microvezeldoekje zoek op google, dan krijg ik die pluizige dingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Casual_T op 25-02-2023 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Casual_T schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:57:
[...]

Ik gebruik gewoon de doekjes die je ook bij de opticien krijgt voor je bril; van die ultra zachte microvezeldoekjes. Laatst 2 gratis opgehaald bij de Pearle :).

Edit: ik dacht dat er dus bij PSVR1 ook zo'n doekje bij zat. Als ik op microvezeldoekje zoek op google, dan krijg ik die pluizige dingen.
Ik gebruik ook die brillendoekjes. In de handleiding staat 'droge, zachte doek', dus maakt niet uit of je microvezel of brillendoekjes gebruikt, zolang ze maar geen vocht of reinigingsmiddel bevatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Drums Rock is leuk! Is een demo versie van beschikbaar :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Nog een handige troubleshoot om alle instellingen langs te gaan.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Laatst online: 13-09 15:19
Zijn er meer mensen die als ze gewoon in playstation homescherm zijn en dan omlaag kijken naar het donker onder het hoofdscherm dat ze een hele kleine hele vage reflectie zien van wat er op het homescherm te zien is. Ik heb het idee dat dit reflectie van het licht van je ogen is wat weer terugvalt op de lens. In games heb je dit soms ook een beetje maar valt eigenlijk alleen op als je er naar zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Gisteren merkte ik eigenlijk voor het eerst een soort wazig effect om letters heen in RE8. Nadat ik m'n bril had gepoetst en voorzichtig de lenzen van m'n set was het niet weg. Bij nadere inspectie zag ik een soort kringetjes op m'n lens. Ik vermoed dat de lenzen met een zuignap in de bril worden geplaatst.

Ik heb vervolgens een microvezel doekje een beetje klam gemaakt en nog een poging gedaan. Toen had ik er geen last meer van.

Zeer toevallig zag ik kort hierna een post op Reddit van iemand die exact hetzelfde meldde! Nog verontrustender is dat diegene vertelde dat hij dezelfde methode gebruikt heeft, maar dat de vlekken uiteindelijk weer terugkomen. En verdraaid, als ik nu weer met m'n zaklampje kijk zie ik ze weer. Heb de bril nog niet getest of de waas ook terug is.

Weet niet of het ook gewoon toeval is, want ik heb de waas eerder ook niet gezien en misschien ben ik ook wat obsessief. Hebben jullie dit ook?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1WDL8YP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@yinx84 had ik ook, maar toen kwam ik er achter dat de headset nog aan stond en ik op een projectie / reflectie zat te poetsen :')
Zie dat die van jou ook aan staat, lijkt op een lens flare van het beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2023 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Yes had ik ook! Maar dan zie je die reflectie wel bewegen en iets veranderen van vorm als je bril kantelt.

Ik had wel moeite om smeerlaag van de lens af te poetsen. Met alleen een microvezel trok ik alleen maar vettige strepen.

Daarna heel klein beetje brillen vloeistof op een doekje gedaan, voorzichtig gepoetst en sindsdien geen vettigheid meer.

Ik las later pas dat je geen middelen mocht gebruiken |:( de oplossing heeft 3.9% alcohol. Zal niet veel kwaad kunnen, maar ga het niet meer gebruiken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
CyBeRSPiN schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:05:
@yinx84 had ik ook, maar toen kwam ik er achter dat de headset nog aan stond en ik op een projectie / reflectie zat te poetsen :')
Zie dat die van jou ook aan staat, lijkt op een lens flare van het beeld.
Is niet mijn foto :) even uit de reddit thread geplukt.
Binz schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:13:
Yes had ik ook! Maar dan zie je die reflectie wel bewegen en iets veranderen van vorm als je bril kantelt.

Ik had wel moeite om smeerlaag van de lens af te poetsen. Met alleen een microvezel trok ik alleen maar vettige strepen.

Daarna heel klein beetje brillen vloeistof op een doekje gedaan, voorzichtig gepoetst en sindsdien geen vettigheid meer.

Ik las later pas dat je geen middelen mocht gebruiken |:( de oplossing heeft 3.9% alcohol. Zal niet veel kwaad kunnen, maar ga het niet meer gebruiken iig.
Er schijnt een anti-glare coating op te zitten die los kan komen. Aan de andere kant zal het na 1x poetsen niet gelijk weg zijn... is meer een waarschuwing om het er niet na elke sessie op te smeren.

Hoe dan ook ben ik wel gerustgesteld. Net weer even getest, en ik lijk er geen last van te hebben meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
Ik vind het zeer bijzonder dat er een coating op de lenzen zit en je deze daardoor niet mogen poetsen met vloeistof. Er zit tegenwoordig op elke scherm een coating. Nog ergens anders gelezen dat je die niet naar poetsen met iets nats. Ik hoop niet dat dat iets zegt over de kwaliteit coating die Sony gebruikt heeft.

Overigens hier nog stem steeds wachtende op mijn bestelling door de 22e al verstuurd zou zijn maar er alleen nog een label is aangemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Wmb is dit meer representatief van wat je echt ziet (van Reddit):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmLjRSTmKFCyXhRvWAZMPWnLxsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sf7LlI98DEOxyvCTwYKyiypw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7Kqhckq2fkZYjtBvE42ThNkp98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOfmSqDBTQ9aazy4Dop0aYrs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4M4SdTE3Zs5mleUF1-gwO5PGY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahsjSPfKAFmJOKM72rTTyOLk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3I_tbsiV1iQDcIDmeoawozRdnt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGrbj1VSaNXc6OfjL8vTTLBF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgXKR_0IpzjmE-WnUwFMmcy1PY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5qrq5rLZqefh5nyrmnV2nIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAXSqmL6KxLa0fxLSx1qaSWxedk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDQpZ8zdKsb7mtWHgayzLDeD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:39
Uiteindelijk kwam hij op donderdag ochtend binnen, maar vrijdag middag kon ik er pas mee aan de gang.

In 1 woord wauw. Wat een details. Die touwen in call of the mountain alleen al. (Je ziet het pluis). Of het gras. Of het mos.

Dit legt de lat hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:39
Wow, das wel erg crap! Die met de kayak bij de rotsen helemaal. Alsof je door een wc rolletje kijkt ofzo.

Als ik dit ook zo ervaar gaat die direct terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Shinji schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:57:
[...]

Wow, das wel erg crap! Die met de kayak bij de rotsen helemaal. Alsof je door een wc rolletje kijkt ofzo.

Rustig maar, je ziet 2D beelden genomen van de lens. De ervaring is anders, maar ik vind dit toch meer op de real thing lijken dan dat YT filmpje van Gt7 op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
[...]

Ze doelen op de beeldkwaliteit, niet op de rand van de lenzen. Die zie je zeker niet op deze manier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Vandaag ga ik verder met de LIVE review van de PSVR2. GT7 is aan de beurt en ik zal zoveel mogelijk proberen om de juiste instellingen van de bril zelf af te stellen dmv dit filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Racierox schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:03:
[...]

Ze doelen op de beeldkwaliteit, niet op de rand van de lenzen. Die zie je zeker niet op deze manier.
Zie het een beetje alsof je zo een hipster bril (heb ik iro op) op hebt in het echt leven. Maar dan met de zijkanten donker. Het valt echt wel mee. Sowieso vele
Malen beter dan PSVR 1. Ik vind het geweldig. Eerste dag was ik bang dat de sweet spot lastig zou zijn. Maar nu gaat het praktisch meteen goed bij opzetten. Dit was bij PSVR 1 ook wel anders. Met die externe box en multiple kabels ed.

Toen mijn vriendin voor het eerst Pistol Whip ging spellen slaakte ze zo een lief lachje uit, wat super schattig was. Ze deed de bril af en ze gloeide helemaal van geluk. Ze zag er zo blij uit. ‘Oh, dus dit moet ik nu dus doen bij thuiskomst na het werk?!’ 😅

Heel erg tof allemaal. Morgen maar eens GT7 proberen. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
yinx84 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:09:
Net een RE8 sessie van drie uur gehad (met af en toe 5 min pauze). Dat is misschien iets teveel van het goede. Misselijkheid, zeurende benen en rode striem op m'n voorhoofd. Wel erg vet nog steeds, maar ik denk dat ik het wat beter moet doseren.

Tracking begon wel een beetje slechter te worden om èèn of andere reden. Vooral in het laatste uur werd ik geconfronteerd met meldingen dat de camera de play area niet meer herkende. Daar had ik op eerdere avonden met hetzelfde licht geen last van. Heb het laatste kwartier nog zittend gespeeld maar daar kreeg ik dezelfde melding iedere keer als ik naar beneden keek.
Best irritant ook dat elke x als je met free movement te snel een draai doet vervolgens de hele camera naar een random punt terug schiet.

Maar damn Village is wel opeens van een ok game naar iets heel bijzonders gegaan, was echt super dik de getaway scene met Heisenberg dat moment dat die grote reus in de grot naar beneden springt is echt ongekend!

The Duke ziet er ook echt geweldig uit, en die scene dat ze met zn alle een beetje staan te kibbelen over wat ze je gaan aandoen is ook echt wow ! :9~

[ Voor 17% gewijzigd door NightShadow22 op 26-02-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:29
Poh, een stuk beter dan verwacht nog. Ziet er erg mooi uit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
[...]

LOL. Zo ervaarde ik het dus ook inderdaad. Vandaar dat ik 'm weer weg heb gedaan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
Nou, na een weekendje wat uurtjes in de PSVR2 gestopt te hebben ben ik toch wel onder de indruk hoor.

Opvallend is dat het vinden van de sweet spot zoals bij veel anderen hier (en de rest van internet) de 2e dag veel makkelijker leek te gaan. Haast alsof er een software update was gedaan :+
Het blijft af en toe nog wel zoeken hoe "vast" de bril gedaan moet worden, maar als ie eenmaal zit gebeurt er weinig meer mee.

Van het (ook door mij genoemde) duikbril effect merk je bij een intense sessie VR gamen echt nauwelijks tot niets meer. GT7 is echt fantastisch, en hoewel de graphics er niet zo uit zien als op de Youtube filmpjes, is het nog steeds indrukwekkend wat er op het scherm getoverd wordt. Vrijdagavond reed ik in een race over de Nurburgring, en terwijl ik in gevecht was met andere auto's scheen de zon na een bocht, door de bomen m'n gezicht in. Dit voelde zo levensecht, echt bizar. Dat is iets wat je met 2D gamen gewoon niet kan ervaren. En ik vraag me echt af of ik GT7 in 2D nog wel wíl spelen, ook al is dat wél echt 4K en scherp.

Hier ga ik echt nog heel veel plezier aan beleven.

Oh ja, Pistol Whip is een aanrader. Gekocht in een sale (een whopping 3 Euro korting), maar je voelt je echt badass als je dat spel speelt :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Timothy3000 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Poh, een stuk beter dan verwacht nog. Ziet er erg mooi uit allemaal.
Het is echt prima. Em onderschat niet hoeveel je brein op een gegeven moment zelf invult. Het echt daar zijn moet je zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vind de immersie die ik heb bij PSVR2 ook geweldig! Bij GT7 heb ik soms echt het gevoel dat ik in die auto zit.
Ook het vinden van de sweet-spot is eigenlijk geen probleem meer. Het is aanzetten, opzetten en even op de juiste hoogte zetten en dan alles "vast" zetten en het werkt :)
Ik moet wel nog regelmatig het beeld even resetten, maar dat kan ook komen doordat ik op een stoel zit die kan draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 26-02-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

GT7 heeft wel een beetje een waas.
Maar ik kan de 150, 100 en 50 tekens wel goed zien
De marshels langs de baan zijn niet echt scherp.

Cockpit had wel iets scherper gemogen. Maar over het algemeen vind ik het verder scherp genoeg.
Teksten en menu's zijn gewoon scherp.

En ik kan nu al wat langere sessie doen.
En met de porsche 962c door Eeu Rouge.....dat is me toch echt wel een ervaring.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:57:
[...]

LOL. Zo ervaarde ik het dus ook inderdaad. Vandaar dat ik 'm weer weg heb gedaan.
Echt zo’n extreme koker? Ok..
Nav reacties hier ben ik er op gaan letten en dan kun ik idd soms het kijkdoos gevoel krijgen, maar alleen als ik er op let. Gisteren Drums Rock gespeeld en het is me echt totaal niet opgevallen bijvoorbeeld.
Het is wel en gevalletje “what has been seen, can’t be unseen” denk ik, en als je je daar dan aan ergert dan blijft dat zo.
Zal ook aan je anatomie liggen misschien in welke mate je het ervaart.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-02-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Rivanov schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:57:
[...]

Dan zal er toch iets verkeerd zijn geweest aan je instellingen. Dit extreme koker-effect heb ik zelfs nooit ervaren met mijn PSVR1 met een kleinere FOV.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

En een tip voor iedereen. Een lamp om je VR bril netjes op te bergen

https://www.ikea.com/nl/n...amp-veelkleurig-10492479/

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/x8xgXjBg/Screenshot-2023-02-26-at-10-34-07.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
Mijn dochter zoekt een spel, beste te omschrijven als 'Horizon CotM' minus het vechten/spannende. Iets "waarbij je moet lopen en klimmen". Ze vermaakt zich bijv. prima met Cosmonious maar dat is vrij statisch.

Iemand tips? Volgens mij bestaat zoiets nog niet, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:34:

[Afbeelding]
Ik heb gelezen dat met zo'n houder de hoofdbeugel non-stop onder spanning staat. Op den duur schijnt het daardoor 'lam' te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:34:

[Afbeelding]
Vraag me af of dit goed voor OLEDs is, als je de lamp langere periodes aan laat.

Ik wacht nog op een goeie opberg case oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

yinx84 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Ik heb gelezen dat met zo'n houder de hoofdbeugel non-stop onder spanning staat. Op den duur schijnt het daardoor 'lam' te kunnen worden.
En ik lees op Reddit dat mensen geen last hebben met hun Quest, Index of PSVR. Daarbij zou het wel raar zijn want dan zou het ook lam moeten worden als je hem zelf op je hoofd hebt en wij bewegen er ook nog eens flink mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Yzord op 26-02-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joziastoemp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik heb afgelopen vrijdag de headset van @Rivanov kunnen overnemen! Nogmaals hartelijk dank hiervoor!
Heb al wat uurtjes in RE8 gestopt en vind het mega vet. Alleen nu viel me zojuist op dat ik op een volledig zwarte achtergrond vrij veel witte puntjes zie, een soort sterrenhemel idee. Dit is alleen bij mijn linkeroog, bij de rechter is het volledig zwart. Is dit normaal? Dit is niet alleen in game, ook bij het opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

FMS schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Vraag me af of dit goed voor OLEDs is, als je de lamp langere periodes aan laat.

Ik wacht nog op een goeie opberg case oid.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90fTD63B/Screenshot-2023-02-26-at-10-54-50.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me niet voorstellen dat het goed is voor de rubberen rand zo een IKEA lamp. Non stop druk er op en niet de vorm van je eigen gezicht. Tevens geen stof bescherming tenzij je er iets over heen doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Stof lijkt me inderdaad ook een issue. Denk dat ik voor de time being zo iets neem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7p_D9QwqhrhnMggt31_DmJYGI3s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7EzwGp9OyG5qzcaFASWC44Aa.webp?f=user_large

AliExpress shit dus. Maar lijkt functioneel genoeg. Dan de controllers in laadstation.

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 26-02-2023 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:00:
Kan me niet voorstellen dat het goed is voor de rubberen rand zo een IKEA lamp. Non stop druk er op en niet de vorm van je eigen gezicht. Tevens geen stof bescherming tenzij je er iets over heen doet.
Ik wist niet dat je een PSVR2 in de vorm van jouw gezicht kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:04:
[...]

Ik wist niet dat je een PSVR2 in de vorm van jouw gezicht kan krijgen?
Dat wist ik ook niet. Hoe kom je daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Wat anders. Heeft er iemand goede stick caps gevonden? Die van mijn dualsenses lieten op een gegeven moment los.
Zouden die van de switch passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wootism schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Dan zal er toch iets verkeerd zijn geweest aan je instellingen. Dit extreme koker-effect heb ik zelfs nooit ervaren met mijn PSVR1 met een kleinere FOV.
Nee, niet zó erg als op die foto's. Want dat is met een iPhone camera genomen die natuurlijk verder van de lens afstaat dan mijn ogen. Maar ik moest de bril wel dusdanig "hard" tegen m'n hoofd drukken zodat de lens zo dicht als mogelijk voor m'n ogen stond, om het minste duikbril effect te krijgen. Maar dat zorgde er weer voor dat ik 3 uur lang met een rood voorhoofd rond liep en dito hoofdpijn. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Joziastoemp schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:50:
Ik heb afgelopen vrijdag de headset van @Rivanov kunnen overnemen! Nogmaals hartelijk dank hiervoor!
Heb al wat uurtjes in RE8 gestopt en vind het mega vet. Alleen nu viel me zojuist op dat ik op een volledig zwarte achtergrond vrij veel witte puntjes zie, een soort sterrenhemel idee. Dit is alleen bij mijn linkeroog, bij de rechter is het volledig zwart. Is dit normaal? Dit is niet alleen in game, ook bij het opstarten.
Dat had ik inderdaad ook. Ligt dus niet aan jouw ogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De psvr1 heb ik ook al 5 jaar op die manier opgeborgen. Werkt nog allemaal prima hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Iemand al oog stickers gevonden voor op de bril? Maakt je wat menselijker haha

Zoals deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjugqQXhVsn-2g1WZlX-444QcsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/05Dm38OaahLeBs5Q7m8FrkNJ.png?f=fotoalbum_large

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=8PKkmjMfn3Zr

[ Voor 83% gewijzigd door Yzord op 26-02-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StNd
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-08 16:33
Hai allen,
Spelen jullie meestal staan of zittend in games zoals CotM of RE8? Ritmegames zijn beter staand veronderstel ik? GT7 is te verslavend dus nog niet echt tijd kunnen steken in andere games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

StNd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:40:
Hai allen,
Spelen jullie meestal staan of zittend in games zoals CotM of RE8? Ritmegames zijn beter staand veronderstel ik? GT7 is te verslavend dus nog niet echt tijd kunnen steken in andere games.
Ik kan zometeen mijn GT7 disc halen bij Gamemania. Kan ik ook eens aan de slag haha. F1 heb ik nu wel genoeg gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:05:
[...]

Dat wist ik ook niet. Hoe kom je daarop.
Nou je zegt dat de lamp niet de vorm van je gezicht heeft, maar dat maakt toch niks uit? De bril is zo gemaakt dat het de vorm van elk gezicht kan aannemen, dus ook van de lamp en zou dus niks uit moeten maken voor jouw gezicht. Dus ik vernam, uiteraard als grap, dat je een bril op maat zou hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:24:
[...]

De psvr1 heb ik ook al 5 jaar op die manier opgeborgen. Werkt nog allemaal prima hoor.
Prima lekker blijven doen dan. :)
Ik zou liever een kistje zoeken waar alles in past maar dat moet iedereen zelf weten.
Yzord schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:50:
[...]

Nou je zegt dat de lamp niet de vorm van je gezicht heeft, maar dat maakt toch niks uit? De bril is zo gemaakt dat het de vorm van elk gezicht kan aannemen, dus ook van de lamp en zou dus niks uit moeten maken voor jouw gezicht. Dus ik vernam, uiteraard als grap, dat je een bril op maat zou hebben :+
Wanneer die dag in dag uit een groot deel van de tijd op een bepaalde hoofdvorm zit kan ik mij voorstellen dat het effect heeft op het rubber. Maar blijkbaar is dat ver gezocht als ik de reacties lees. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Wanneer die dag in dag uit een groot deel van de tijd op een bepaalde hoofdvorm zit kan ik mij voorstellen dat het effect heeft op het rubber. Maar blijkbaar is dat ver gezocht als ik de reacties lees. ;)
Nou, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben omdat rubber ook 'werkt'. Het kan bijv. uitdrogen. Maar of dat dan specifiek door de lamp komt. Ik denk eerder door de luchtvochtigheid van je kamer. Het fijne weet ik er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
De tv meubel is nog altijd het beste idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Mijn speelruimte voldoet niet aan de 2x2m en heb daarom 'officieel' niet Roomscale. Ik vraag me wel af wat ik dan mis, want RE8 en Horizon spelen prima op èèn plek. Misschien kun je met roomscale fysiek opzij stappen als je aangevallen wordt? Of zijn er belangrijke voordelen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb ook een chaise longe bank en maakt mijn kamer ook wat lastiger voor roomscale.
Maar ik nog prima "rondlopen" en bewegen zonder al te veel belemmering.

Heb hem nu wat groter gezet. Maar loop nergens (letterlijk/figuurlijk) tegen aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yinx84 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:15:
Mijn speelruimte voldoet niet aan de 2x2m en heb daarom 'officieel' niet Roomscale. Ik vraag me wel af wat ik dan mis, want RE8 en Horizon spelen prima op èèn plek. Misschien kun je met roomscale fysiek opzij stappen als je aangevallen wordt? Of zijn er belangrijke voordelen die ik over het hoofd zie?
Job simulator wil niet eens starten als ik die 2x2 meter niet heb. Ik heb er de ruimte niet voor dus de game werkt dan niet. Terwijl het op de psvr1 geen probleem was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Joziastoemp schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:50:
Ik zie dit constant bij beide, schijnbaar is dit "mura", ook bij niet zwart beeld zie ik het. Ik kwam dit tegen: https://imgur.com/a/ggCPcVZ wat iemand anders had gepost en dat is dus wat ik ook zie en het lijkt normaal te zijn. Als je in GT7 eenmaal aan het rijden bent valt het wat minder op, maar wel vaak het idee alsof je door iets vettigs kijkt zeg maar.

Mij viel het dus beetje tegen na alle hype over de scherpte enzo, want dit effect zorgt ervoor dat vrijwel niks er echt scherp uit ziet. De immersie is wel goed, maar dit brengt me regelmatig wel er uit zeg maar, zit nog te twijfelen of ik hem hou of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DaitoX op 26-02-2023 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:00
FMS schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:04:
Stof lijkt me inderdaad ook een issue. Denk dat ik voor de time being zo iets neem:

[Afbeelding]

AliExpress shit dus. Maar lijkt functioneel genoeg. Dan de controllers in laadstation.
ik ga voor deze
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=z8ROHvC223x2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Laatst online: 13:55
@DaitoX Mura is aanwezig, echter hoeft het niet storend te zijn. Dit is vooral afhankelijk of je er op let of niet. Klinkt flauw maar als je je instelt dat je je focus hebt op de game en niet op bepaalde optische effecten dan zal het niet of minder opvallen.

Op moment dat je opgaat in de game dan zullen dit soort zaken minder aanwezig zijn en wat mij betreft is de kwaliteit van de PSVR2 ruim voldoende om dit te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
SgtCaffran schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:12:
@DaitoX Mura is aanwezig, echter hoeft het niet storend te zijn. Dit is vooral afhankelijk of je er op let of niet. Klinkt flauw maar als je je instelt dat je je focus hebt op de game en niet op bepaalde optische effecten dan zal het niet of minder opvallen.

Op moment dat je opgaat in de game dan zullen dit soort zaken minder aanwezig zijn en wat mij betreft is de kwaliteit van de PSVR2 ruim voldoende om dit te bereiken.
Bij GT7 lukt dat nog redelijk als ik eenmaal rij, ook dan zie ik het nog maar is het minder storend. Maar bij Horizon is het constant heel storend aanwezig. Schijnbaar ligt het ook aan de persoon hoeveel je er last van hebben want sommige mensen zien het geheel niet, maar sommige (waaronder ik tot nu toe helaas) hebben hier best veel last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
FMS schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:04:

[Afbeelding]

Ik heb voor de vr1 toendertijd van Decathlon een zak gekocht waar normaal de helm met paardrijden in bewaard wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DaitoX schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:19:
[...]

Bij GT7 lukt dat nog redelijk als ik eenmaal rij, ook dan zie ik het nog maar is het minder storend. Maar bij Horizon is het constant heel storend aanwezig. Schijnbaar ligt het ook aan de persoon hoeveel je er last van hebben want sommige mensen zien het geheel niet, maar sommige (waaronder ik tot nu toe helaas) hebben hier best veel last van.
Ik baal er ook wel van dat ik hier last van heb en het dus altijd zie. Want het is gewoon super immersive in GT 7.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

En mijn VR "zeebenen" beginnen nu ook te groeien.
Kon eerst de tutorial van RE8 niet eens afmaken omdat ik me misselijk voelde.
Maar nu al zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Jeetje RE8 is eng zeg. Eerste play through. Ik ben net aangekomen in het dorpje en word volledig afgeslacht. ;( Intens hoor... poeh

[ Voor 3% gewijzigd door FMS op 26-02-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FMS schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:46:
Jeetje RE8 is eng zeg. Eerste play through. Ik ben net aangekomen in het dorpje en word volledig afgeslacht. ;( Intens hoor... poeh
Zelfde hier, mij net wat te intens en moeilijk. Kan mij voorstellen dat het in VR extra moelijk is vanwege het pakken/laden en herladen van je gun (heb niet de non-vr versie gespeeld).

Vervelendste vind ik wel het gebrek aan save points. Ik kan het echt niet zo lang spelen en het zou fijn zijn als je overal kon saven.

Maar wat mij betreft wel de meest immersive VR game die ik tot nu toe gespeeld heb (beter nog dan Horizon),
Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste