• bertus133
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-03-2023
mikkelnl schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:07:
[...]

Ik lees op tech sites toch dit:

PS VR2 and Meta Quest Pro use eye tracking to keep track of this so that the user’s peripheral vision is used rather than the titling of the head. As your eyes will focus on one area, the game or software can then ensure it’s not rendering too much.
Precies zoals ik in een reactie hierboven uitleg.

Nogmaals de reactie van @AppleFan2007:
"De manier waarop Sony het adverteerde leek het mij dat het deel waar je ogen naar kijken scherper wordt "

Daar zit dus een misinterpretatie. Ze gebruiken de techniek om ervoor te zorgen dat er niet teveel gerenderd hoeft te worden (en de graphics overall kunnen pushen). Niet om scherpte te kunnen garanderen. Nogmaals je blijft met de limitaties van de lenzen en het schermtechniek zitten.

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:01
FireStarter schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:10:
Zweten jullie ook zo erg tijdens Pistol Whip?

Erg vet spel, maar damn ik krijg een nat hoofd erin.
Zelfde versie van psvr1 ??

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:51
mikkelnl schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:07:
[...]

Ik lees op tech sites toch dit:

PS VR2 and Meta Quest Pro use eye tracking to keep track of this so that the user’s peripheral vision is used rather than the titling of the head. As your eyes will focus on one area, the game or software can then ensure it’s not rendering too much.
Het klopt ook wat je zegt het gedeelte waar je met je pupillen naar kijkt wordt scherper gerenderd. Dit kun je ook checken als je iemand anders instructies geeft om ergens op te focussen zonder hun hoofd te bewegen en als je dan meekijkt op je tv scherm dan zul je zien dat waar hij/zij naar kijkt scherper wordt. Zelfs als dit aan de randen van je zicht is in VR.

Wat ook klopt is dat de randen van je zicht in je VR bril wat slechter is als het midden (degene die op tv meekijkt merkt dat niet). Dus het beste is om je hoofd ook een beetje mee te bewegen als je ergens naar kijkt. Dit doe je namelijk in het echte leven ook. Je gaat in het echte leven bijvoorbeeld ook niet met je pupillen helemaal naar rechts om iets aan de rechterkant scherper te zien. Dat is gewoon niet comfortabel.

Dus laat de foveated rendering gewoon zijn werk doen doormiddel van de eyetracking maar probeer dit wel zoveel mogelijk rond het midden van je zicht te houden en ga niet het uiterste randen van je lenzen opzoeken want dan loop je tegen technische limitaties van de lenzen aan.

En ik blijf het zeggen zorg ervoor dat je eigen zicht optimaal is en gebruik lenzen indien nodig

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:34
bertus133 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:17:
[...]

Precies zoals ik in een reactie hierboven uitleg.

Nogmaals de reactie van @AppleFan2007:
"De manier waarop Sony het adverteerde leek het mij dat het deel waar je ogen naar kijken scherper wordt "

Daar zit dus een misinterpretatie. Ze gebruiken de techniek om ervoor te zorgen dat er niet teveel gerenderd hoeft te worden (en de graphics overall kunnen pushen). Niet om scherpte te kunnen garanderen. Nogmaals je blijft met de limitaties van de lenzen en het schermtechniek zitten.
Even de definitie van forveated rendering. Bron: Wikipedia
Foveated rendering is a rendering technique which uses an eye tracker integrated with a virtual reality headset to reduce the rendering workload by greatly reducing the image quality in the peripheral vision (outside of the zone gazed by the fovea).[1][2]
het zorgt er dus voor dat het beeld waar je ogen niet op gericht zijn van mindere kwaliteit zal zijn wat dus minder scherp betekent. Verder zou dit moeten uitmaken waar je ogen naar kijken en dat doet het dus niet of toch niet 100%.
Zoals hier ook al aangehaald is is het niet natuurlijk om ergens alleen met je ogen naartoe te kijken maar het toont wel aan dat er niet veel veranderd.
Dit heeft helemaal niets schermtechniek te maken en ook niets met lenzen maar de eye tracking is software

[ Voor 6% gewijzigd door AppleFan2007 op 24-02-2023 23:30 ]

• Jesp_J
AppleFan2007 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:28:
[...]

[...]

het zorgt er dus voor dat het beeld waar je ogen niet op gericht zijn van mindere kwaliteit zal zijn wat dus minder scherp betekent. Verder zou dit moeten uitmaken waar je ogen naar kijken en dat doet het dus niet.
Dit heeft helemaal niets schermtechniek te maken en ook niets met lenzen maar de eye tracking is software
Dat doet het dus wel (zie mijn post hierboven) en dat kun je dus checken als je met iemand anders meekijkt op je tv

• AppleFan2007
Jesp_J schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:30:
[...]

Dat doet het dus wel (zie mijn post hierboven) en dat kun je dus checken als je met iemand anders meekijkt op je tv
Tijdens mijn vr sessie werd mijn stuur toch niet veel scherper door ernaar te kijken, meekijken heb ik nog niet kunnen doen.
Morgen eens zien of ik de eye tracking opnieuw kan instellen dat het probleem verhelpt, het kan altijd een bug zijn.

• bertus133
AppleFan2007 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:28:
[...]

[...]

het zorgt er dus voor dat het beeld waar je ogen niet op gericht zijn van mindere kwaliteit zal zijn wat dus minder scherp betekent. Verder zou dit moeten uitmaken waar je ogen naar kijken en dat doet het dus niet.
Aanvullend op hierboven. "reduce the rendering workload". Dat is precies de functie inderdaad. Waar staat het gedeelte over dat waar je naar kijkt dat dat scherp is? Anders zouden ze iets zeggen als: "enhances the sharpness of the area in focus". Foveated rendering is een softwarefunctie. Het is geen auto focus die je in camera's ziet. Daar kan een lens zich (hardwarematig) aanpassen. Foveated rendering kan de lens niet aanpassen en kan niet zomaar extra pixels erbij toveren.

[ Voor 13% gewijzigd door bertus133 op 24-02-2023 23:38 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

AppleFan2007 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:32:
[...]

Tijdens mijn vr sessie werd mijn stuur toch niet veel scherper door ernaar te kijken, meekijken heb ik nog niet kunnen doen.
Morgen eens zien of ik de eye tracking opnieuw kan instellen dat het probleem verhelpt, het kan altijd een bug zijn.
Ik denk dat hier eigenlijk het probleem is dat je verwacht dat iets scherper wordt als je er naar kijkt. Het gaat er juist om dat de dingen waar je niet naar kijkt minder scherp worden.

Je kunt dus bijvoorbeeld wel heel erg focussen op het stuur, maar daar zal die niet scherper van worden. Als je wegkijkt van het stuur, dan zal die minder scherp worden - maar dat merk je niet omdat je er dan niet direct naar kijkt.

Een betere beschrijving is dus misschien wel: de foveated rendering zorgt ervoor dat alles waar je niet naar kijkt minder scherp wordt.

In Kayak VR is dit bijvoorbeeld goed te testen. Als je daar bijvoorbeeld naar een strandbal in het water kijkt en vervolgens weg ergens anders naartoe, dan zie jij in feite niets veranderen qua scherpte. Een andere persoon die op jouw TV meekijkt ziet echter de strandbal minder scherp worden! (En jijzelf hebt dus niets door, want je kijkt niet naar de bal - en zodra je dat wel doet is die direct weer scherp!).

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 24-02-2023 23:37 ]

• AppleFan2007
Uniciteit schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:36:
[...]

Ik denk dat hier eigenlijk het probleem is dat je verwacht dat iets scherper wordt als je er naar kijkt. Het gaat er juist om dat de dingen waar je niet naar kijkt minder scherp worden.

Je kunt dus bijvoorbeeld wel heel erg focussen op het stuur, maar daar zal die niet scherper van worden. Als je wegkijkt van het stuur, dan zal die minder scherp worden - maar dat merk je niet omdat je er dan niet direct naar kijkt.

Een betere beschrijving is dus misschien wel: de foveated rendering zorgt ervoor dat alles waar je niet naar kijkt minder scherp wordt.

In Kayak VR is dit bijvoorbeeld goed te testen. Als je daar bijvoorbeeld naar een strandbal in het water kijkt en vervolgens weg ergens anders naartoe, dan zie jij in feite niets veranderen qua scherpte. Een andere persoon die op jouw TV meekijkt ziet echter de strandbal minder scherp worden! (En jijzelf hebt dus niets door, want je kijkt niet naar de bal - en zodra je dat wel doet is die direct weer scherp!).
Nee het stuur was echt blurry, ik heb er geen beelden van dus kan het niet tonen maar de scherpt kwam alles behalve in de buurt van de baan waar je normaal op focust.
Ik weet ook wel dat je het verschil met voorheen niet ziet als het goed werkt maar ik weet ook als er iets niet uitziet zoals het er zou moeten uitzien.

• AppleFan2007
bertus133 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:34:
[...]

Aanvullend op hierboven. "reduce the rendering workload". Dat is precies de functie inderdaad. Waar staat het gedeelte over dat waar je naar kijkt dat dat scherp is? Anders zouden ze iets zeggen als: "enhances the sharpness of the area in focus". Foveated rendering is een softwarefunctie. Het is geen auto focus die je in camera's ziet. Daar kan een lens zich (hardwarematig) aanpassen. Foveated rendering kan de lens niet aanpassen en kan niet zomaar extra pixels erbij toveren.
Dus volgens jou krijgen we dan een scherm dat blurry is waar je helaas niks van kan zien?
Het is toch wel degelijk de bedoeling dat het punt waar je naar kijkt scherp(er) gerenderd is tegenover de rest.
Dat is dus wat ik niet zag op mijn stuur, dat was blurry terwijl de baan waar je normaal op focust wel scherp gerenderd kon zijn. De ene tracking kon dus niet goed volgen of werkt gewoon niet zo goed.

• Jesp_J
AppleFan2007 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:32:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem in GT7 als jij hier aangeeft maar toen mijn buurman het ook even wilde proberen had ik de kans om mee te kijken op mij tv en daar zag ik het toch duidelijk een stuk scherper worden als ik vroeg aan hem om naar zijn stuur te kijken. Dus ik wist dat het dan niet kon liggen aan de eyetracking. Daarna dacht ik nog even aan dat mijn headset misschien niet helemaal goed was. Maar uiteindelijk bleek gewoon dat ik mijn lenzen moest indoen en dat loste het gewoon op.

Hier nog een linkje naar een fragment van Digital Foundry met uitleg en bewijs van de werking van Foveated Rendering in de PS VR2.

https://youtube.com/clip/...BqbCjjBrFxfhs2wCQJsKmjgMp

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Klopt het dat je in re8 niet rond kunt kijken door je hoofd te draaien, maar met de joystick moet doen?

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je negeert nu eigenlijk de hele uitleg, maar het antwoord op de hoe de foveated rendering werkt is toch echt "ja" - en niet 'nee' omdat je een stuur niet scherp genoeg vindt. ;)
het stuur was echt blurry, ik heb er geen beelden van dus kan het niet tonen maar de scherpt kwam alles behalve in de buurt van de baan waar je normaal op focust.
Ik weet ook wel dat je het verschil met voorheen niet ziet als het goed werkt maar ik weet ook als er iets niet uitziet zoals het er zou moeten uitzien.
Om door te gaan over dat jouw stuur niet scherper werd... misschien is dat gewoon hoe het ontwerp/design van het stuur is? Lagere kwaliteit textures? Er zijn ook zat 'normale 2D games' met hele goede graphics, maar waarvan ik dan denk "oh, de bladeren op de bomen zijn dan wel weer low-quality".

Of misschien wordt het stuur wel scherper, maar is het stuur gewoon nog meer blurry als je er niet naar kijkt. Zeg maar van 'heel erg blurry' naar 'blurry'. :)

Eye tracking opnieuw instellen kan in ieder geval geen kwaad als je denkt dat het niet werkt ;)

Het kan ook nog zijn dat je simpelweg wat slechter ziet van dichtbij en dat je een bril op moet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 24-02-2023 23:46 ]

• Daashaasmartijn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:53:
[...]

Hahaha hier ook schuldig aan aardig wat games die ik heb gekocht:

- Horizon
- Moss book 1 en 2
- zombieland
- pistol whip
- star wars
- upgrade van rez infinite

Ik twijfel nog over Jurassic World.
Hahaha das bijna ook wat ik heb! Lache!
Ja over jarrusic world twijfel ik ook omdat ik geen video ervan kan kijken. Maar ga wel even kijken op youtube ofzo. En dan toch maar halen denk.

• bertus133
AppleFan2007 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:44:
[...]

Dus volgens jou krijgen we dan een scherm dat blurry is waar je helaas niks van kan zien?
Het is toch wel degelijk de bedoeling dat het punt waar je naar kijkt scherp(er) gerenderd is tegenover de rest.
Dat is dus wat ik niet zag op mijn stuur, dat was blurry terwijl de baan waar je normaal op focust wel scherp gerenderd kon zijn. De ene tracking kon dus niet goed volgen of werkt gewoon niet zo goed.
Hoe haal je dat uit mijn reactie 8)7 ? Dat is namelijk precies wat ik bedoel! Ik denk echt dat je een bril nodig hebt, want je hebt overduidelijk moeite met lezen. Heb je al het fragment of blogpost gevonden waar Sony liegt over foveated rendering en scherpte?

• AppleFan2007
Uniciteit schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:45:
[...]

Je negeert nu eigenlijk de hele uitleg, maar het antwoord op de hoe de foveated rendering werkt is toch echt "ja" - en niet 'nee' omdat je een stuur niet scherp genoeg vindt. ;)

[...]

Om door te gaan over dat jouw stuur niet scherper werd... misschien is dat gewoon hoe het ontwerp/design van het stuur is? Lagere kwaliteit textures? Er zijn ook zat 'normale 2D games' met hele goede graphics, maar waarvan ik dan denk "oh, de bladeren op de bomen zijn dan wel weer low-quality".

Of misschien wordt het stuur wel scherper, maar is het stuur gewoon nog meer blurry als je er niet naar kijkt. Zeg maar van 'heel erg blurry' naar 'blurry'. :)

Eye tracking opnieuw instellen kan in ieder geval geen kwaad als je denkt dat het niet werkt ;)

Het kan ook nog zijn dat je simpelweg wat slechter ziet van dichtbij en dat je een bril op moet doen.
Ik begrijp volledig hoe forveated rendering werkt, de delen waar je niet naar kijkt worden minder scherp gerenderd op kracht te besparen, tot daar zijn we allemaal mee. Het punt waar wel elkaar telkens verliezen door verkeerde verwoording of verkeerd te begrijpen is dat het punt waar ik naar keek was absoluut niet scherp, er was geen enkel detail te zien terwijl dit wel was als ik recht op de baan keek.
Dit kan dus liggen aan oftewel de eye-tracking die niet optimaal werkt of gekalibreerd is of zoals je net toevoegde en waar ik nog niet aan gedacht had is dat de texturen van het stuur wat lager zijn.
Mijn ogen die slecht zijn ga ik niet volledig uitsluiten maar dat lijkt me wel het laatste probleem aangezien ik nog nooit problemen heb gehad en vorig jaar ben ik nog getest geweest en toen geen problemen.
Jesp_J schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:45:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem in GT7 als jij hier aangeeft maar toen mijn buurman het ook even wilde proberen had ik de kans om mee te kijken op mij tv en daar zag ik het toch duidelijk een stuk scherper worden als ik vroeg aan hem om naar zijn stuur te kijken. Dus ik wist dat het dan niet kon liggen aan de eyetracking. Daarna dacht ik nog even aan dat mijn headset misschien niet helemaal goed was. Maar uiteindelijk bleek gewoon dat ik mijn lenzen moest indoen en dat loste het gewoon op.

Hier nog een linkje naar een fragment van Digital Foundry met uitleg en bewijs van de werking van Foveated Rendering in de PS VR2.

https://youtube.com/clip/...BqbCjjBrFxfhs2wCQJsKmjgMp
Ik ga het morgen eens uittesten met mijn broer en hem naar het stuur laten kijken. Misschien dat zo duidelijker wordt wat er gaande is.
Hij had vandaag al even met mij meegekeken maar is daar minder gevoelig voor en ziet zo een dingen niet dus aan hem kan ik het niet vragen.

Edit: na het bekijken van het filmpje kan ik alleen maar concluderen dat dat niet de ervaring is die ik vandaag beleefd heb.
Ik ben er nu wel van overtuigd dat het erin zit en dus ook zoals geadverteerd door Sony maar eerst opnieuw kalibreren zal uitwijzen of het ook bij mij werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door AppleFan2007 op 25-02-2023 00:16 ]

• AppleFan2007
bertus133 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:50:
[...]

Hoe haal je dat uit mijn reactie 8)7 ? Dat is namelijk precies wat ik bedoel! Ik denk echt dat je een bril nodig hebt, want je hebt overduidelijk moeite met lezen. Heb je al het fragment of blogpost gevonden waar Sony liegt over foveated rendering en scherpte?
Je geeft toch letterlijk aan dat er nergens staat dat het gedeelte naar waar je kijkt scherp is.
Dus als je naar iets kijkt moet het niet scherp zijn, dat is toch wat ik concludeer van jouw opmerking.

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-12 13:18
Wowzers. GT 7 kwam vanavond eindelijk tot leven, ik ben verkocht. Ik heb de game pas 2 weken, 3e dag VR en vanavond toch eens even m'n best gedaan om eindelijk een GT3 bak te kunnen aanschaffen, Een Nissan GTR Nismo.

Ik heb jarenlang Project Cars 2 gespeeld op een scherm van 2 en een halve meter en voornamelijk in GT3 wagens omdat ik dat nu eenmaal heerlijk racen vind. Mooie bakken van mooie merken.

En net dus voor het eerst in VR. Gewoon een Arcade race met andere GT3 wagens. Die snelheid, die heerlijke herrie van een racewagen en GT's fraaie fantasy tracks met die hoogteverschillen...en alle hud info gewoon uit, weg met die onzin. Racen.

Ja dit is het wel voor mij. Nooit een GT fan geweest maar dit is echt heel leuk. Headset goed opzetten, goed afstellen, doublecheck en beeld nog een keer goed rechtzetten, het is geen PSVR1 idd. Alle hud info weg en handen aan het stuur. En racen maar.

Ik moet de Nordschleife nog unlocken, en ga dat nu met veel plezier doen. Even een menu boekje, dan weer in de Nissan, menuboekje, Nismo, Nordschleife.

Freude am fahren

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Er zijn hier vast ook brildragers, past de PSVR goed over je bril heen? En werkt het verder ook goed? Kun je de lenzen van de PSVR bijvoorbeeld dicht genoeg bij je ogen brengen?

Nu heb ik zelf een bril voor veraf, zou ik de PSVR mischien ook zonder bril kunnen gebruiken. Mijn telefoon scherm kan ik zonder bril ook beter zien dan met :P

Hoop dat de PSVR 2 in de toekomst in winkels komt te liggen en dat er dan hier en daar testopstellingen zijn. Volgens mij heb ik dat destijds bij de PSVR1 wel gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 25-02-2023 00:28 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• bertus133
AppleFan2007 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:07:
[...]

Je geeft toch letterlijk aan dat er nergens staat dat het gedeelte naar waar je kijkt scherp is.
Dus als je naar iets kijkt moet het niet scherp zijn, dat is toch wat ik concludeer van jouw opmerking.
Nogmaals. Scherpte is van meerdere dingen afhankelijk. Ogen, lenzen, schermresolutie.
We zijn het erover eens dat het scherm een 'lage' resolutie heeft, dat zeg je immer zelf al: "Je merkt de lage resolutie maar daar kan je snel aan wennen".

Dan komen we op lenzen uit. Die kunnen zichzelf niet aanpassen en zijn vervormd, dus heb je in het midden van de lens altijd het scherpste resultaat.

We geven aan dat foveated rendering (nogmaals zonder R), een software functie is die ervoor zorgt om een bepaalde grafische fideliteit te waarborgen door de workload aan te passen op basis van waar je naar kijkt.

Als jij met een zogenaamde speciale foveated bril naar een stukje van een HD scherm kijkt, wordt dat stukje niet ineens 4K.

Foveated rendering kun je blijkbaar ook niet door hebben. Om als voorbeeld de calibratie te nemen waarbij je naar de rondjes kijkt en er een geluidje speelt. Het geluidje speelt al nog voordat je door hebt dat je naar het rondje kijkt. Zo snel werkt het. Dat je stuur niet scherper wordt lijkt mij een beperking van de game of de assets van die auto i.c.m. jouw verwachtingen. Niet een verkeerde presentatie van Sony. Hier laat ik het verder bij! Hoop dat je morgen meer succes hebt! ;)

• Ton Hasselt
Chaoss schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:26:
Er zijn hier vast ook brildragers, past de PSVR goed over je bril heen? En werkt het verder ook goed? Kun je de lenzen van de PSVR dicht genoeg bij je ogen brengen?

Nu heb ik zelf een bril voor veraf, zou ik de PSVR mischien ook zonder bril kunnen gebruiken. Mijn telefoon scherm kan ik zonder bril ook beter zien dan met :P
Volgens mij wel.

• Ton Hasselt
VonBraunschweig schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:20:
Wowzers. GT 7 kwam vanavond eindelijk tot leven, ik ben verkocht. Ik heb de game pas 2 weken, 3e dag VR en vanavond toch eens even m'n best gedaan om eindelijk een GT3 bak te kunnen aanschaffen, Een Nissan GTR Nismo.

Ik heb jarenlang Project Cars 2 gespeeld op een scherm van 2 en een halve meter en voornamelijk in GT3 wagens omdat ik dat nu eenmaal heerlijk racen vind. Mooie bakken van mooie merken.

En net dus voor het eerst in VR. Gewoon een Arcade race met andere GT3 wagens. Die snelheid, die heerlijke herrie van een racewagen en GT's fraaie fantasy tracks met die hoogteverschillen...en alle hud info gewoon uit, weg met die onzin. Racen.

Ja dit is het wel voor mij. Nooit een GT fan geweest maar dit is echt heel leuk. Headset goed opzetten, goed afstellen, doublecheck en beeld nog een keer goed rechtzetten, het is geen PSVR1 idd. Alle hud info weg en handen aan het stuur. En racen maar.

Ik moet de Nordschleife nog unlocken, en ga dat nu met veel plezier doen. Even een menu boekje, dan weer in de Nissan, menuboekje, Nismo, Nordschleife.

Freude am fahren
Ik ga morgen beginnen met gt7 in vr.
Uiteraard met de simrig. 🏎

• Jesp_J
Er zijn hier vast ook brildragers, past de PSVR goed over je bril heen? En werkt het verder ook goed? Kun je de lenzen van de PSVR bijvoorbeeld dicht genoeg bij je ogen brengen?

Hoop dat de PSVR 2 in de toekomst in winkels komt te liggen en dat er dan hier en daar testopstellingen zijn. Volgens mij heb ik dat destijds bij de PSVR1 wel gezien.
Zoals ik het lees en ervaren heb moet je je bril voor veraf juist gebruiken bij VR omdat de lenzen ervoor zorgen dat je ogen op veraf focussen. Zelfs (of beter gezegd juist) voor de dingen die je van dichtbij ziet in VR.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
En dat klopt ook. Zo dichtbij kunnen je ogen ook helemaal niet scherpstellen. De lenzen maken het tot "veraf".
Mensen met enkel een leesbril hebben dus juist mazzel, want die hoeft dus niet op.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 23:10
mikkelnl schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:20:
[...]

Je beschrijft exact wat er aan de hand is bij velen vermoed ik. De beelden die we zagen zijn super scherp, terwijl in de bril je simpelweg een lagere resolutie hebt, een waas, en niet alles is scherp.

Dat laats is mijn grootste ergernis: het midden van je view is prima scherp, kijk je ietsjes weg van het midden, wordt het blurry. Dus je moet in VR eigenlijk heel de tijd je hoofd bewegen als je een beetje opzij wil kijken, dat is onnatuurlijk.

Half uurtje Moss gedaan, dat is wel echt mooi gemaakt moet ik zeggen. Ik denk dat de rustige/statische games meer voor mij zijn, want Star Wars snap ik HELEMAAL niks van.
Als je de demo van Star Wars bedoeld, je kan het café uit langs de deur waar die blauwe alien langs komt. Dan kom je buiten en kan je naar een kist lopen met wapens. Als je op kruisje drukt kan je zweven met een jetpack of zo en daar verder.

• X-t-r-e-m-e
FireStarter schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:10:
Zweten jullie ook zo erg tijdens Pistol Whip?

Erg vet spel, maar damn ik krijg een nat hoofd erin.
Haha had ik ook, spel vandaag gekocht. Gelijk een workout, wel een vet spel 😃
Je kan het dodgen uitzetten maar dat hoort erbij, kennelijk staat het spel bekend om de workout van je benen.

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023
AppleFan2007 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:44:
[...]

Mij valt het foveated rendering me echt totaal niet op, overal waar ik kijk lijkt het ongeveer even scherp te zijn m.u.v. de uiterste randjes van het scherm.

Wat ik wel heel erg duidelijk zie, vooral in GT7, is dat er nogal een behoorlijk noise effect plaats vind op het beeld, dat vind ik wel wat minder, en soms ook dat je van andere auto's een ghost-achtig effect ziet, dat heeft volgens mij te maken met hoe de game zijn 120Hz bereikt, volgens mij door 60fps op beide schermen te hebben met een offset ertussen van een halve frame, dus eerst wordt een beeld links gerenderd, dan precies op de helft van wanneer links de volgende frame zou komen komt het beeld rechts in beeld, waardoor je 60fps per oog hebt maar wel kunt spreken van 120fps wanneer je beide schermen combineert, zodra de beelden tegelijk zouden verschijnen zou het wel gewoon 60fps zijn, maar denk dat het ghosting effect daarvandaan komt.

Maar het is echt gewoon een geniaal spel om in VR te spelen met een stuurtje of desnoods zelfs controller.
Had vandaag ook helemaal geen last meer van motion sickness, maar toen ik daar wel last van had gister, was ik ook erg moe, dat zal ook niet meegeholpen hebben, maar het was ook weer niet heel ernstig, na een kwartiertje de Star Wars demo gespeeld te hebben met free movement was ik velen malen duizeliger tot bijna misselijk aan toe. RE8 ging zelfs een stuk beter ook met free movement, dus het ligt ook vooral aan het spel, maar wat het dan precies is waardoor ik in RE8 minder last had dan in SW? Geen idee.
Wel raad ik iedereen aan om niet geheel free movement aan te zetten maar in ieder geval het draaien op vaste hoeken te gebruiken, dat je dus niet vloeiend draait met het knuppeltje maar met stappen van bijv 30 of 45 graden, dat helpt enorm, lopen gaat meestal wel ok, bij mij in ieder geval.
(edit: als je zittend speelt tenminste, wanneer je staand speelt kun je zoals @Uniciteit hieronder aangeeft misschien het best gewoon met je lichaam draaien om de motion sickness te vermijden, dan moet je alleen wel rekening houden met het kabeltje, dat je niet steeds de kabel om jezelf heen wikkeld of erover struikelt en er vooral niet op gaat staan en vervolgens je voet draait, dat vinden zulke dunne kabeltjes absoluut niet leuk)

[ Voor 31% gewijzigd door Kalder op 25-02-2023 12:04 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kalder schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 01:56:
[...]

Wel raad ik iedereen aan om niet geheel free movement aan te zetten maar in ieder geval het draaien op vaste hoeken te gebruiken, dat je dus niet vloeiend draait met het knuppeltje maar met stappen van bijv 30 of 45 graden, dat helpt enorm, lopen gaat meestal wel ok, bij mij in ieder geval.
Wat bij mij ook erg helpt is, weliswaar wel volledig vrij draaien (dus niet ik te stappen), maar de joystick helemaal niet gebruiken voor het draaien van je speler.

Wil je ergens naartoe? Dan draai ik gewoon met mijn hele hoofd en lichaam in die richting zoals je in het echt ook doet. En dan dus alleen de linkerstick gebruiken om naar voren te lopen.

Ik denk dat het helpt omdat de camera dan nooit sneller draait dan zoals het in het echt gaat en omdat je mentaal gezien ook niet onverwacht beweegt (los van het naar voren lopen).

• Kalder
Uniciteit schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 02:24:
[...]

Wat bij mij ook erg helpt is, weliswaar wel volledig vrij draaien (dus niet ik te stappen), maar de joystick helemaal niet gebruiken voor het draaien van je speler.

Wil je ergens naartoe? Dan draai ik gewoon met mijn hele hoofd en lichaam in die richting zoals je in het echt ook doet. En dan dus alleen de linkerstick gebruiken om naar voren te lopen.

Ik denk dat het helpt omdat de camera dan nooit sneller draait dan zoals het in het echt gaat en omdat je mentaal gezien ook niet onverwacht beweegt (los van het naar voren lopen).
Dat zou inderdaad ook goed kunnen helpen alleen zittend gaat dat niet ;) ik kan niet langdurig blijven staan, lopen kan ik uren, maar van lang staan krijg ik last, dus dat je VR games ook zittend kunt spelen vind ik ideaal, alleen zou ik bij RE8 nog wel een mogelijkheid willen om te kunnen bukken met een knopje ofzo want dingen die laag zitten zijn nog wel eens heel vervelend om bij te komen, of is die optie er al en heb ik de settings niet goed bekeken? edit: Lees net op internet dat je in het gewone spel bukt door R3 in te drukken, zou goed kunnen dat ik alle knopjes heb geprobeerd behalve die 8)7 morgen nog eens de demo proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 25-02-2023 03:48 ]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

bertus133 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:03:

[...]

Dan mag je laten zien waar Sony dat zegt. Het is trouwens zonder R. Foveated. Naar mijn weten heeft Sony het zo gepresenteerd dat door het tracken van de ogen, ze bepaalde gedeeltes van het beeld in een lagere resolutie kunnen renderen waardoor een hogere fideliteit van graphics mogelijk is. Niet dat het beeld overal waar je kijkt scherp is, immers heb je te maken met de beperkingen van resolutie, lenzen etc.

Wat @AppleFan2007 lijkt te omschrijven is een beperking van de lens. Als ik een zonnebril op doe, kan ik ook onder de zonnebril door kijken. Dan ga ik toch niet klagen bij de winkel dat ze het verkeerd hebben gepresenteerd?
Ok, als ik zo de rest van de reacties lees heb jij vooral moeite met het woord ‘scherpte’ dat gebruikt wordt.
Laten we er vooral geen discussie van maken en gewoon de feitelijke definitie aanhouden van Forveated Rendering

• bertus133
Wootism schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:01:
[...]

Ok, als ik zo de rest van de reacties lees heb jij vooral moeite met het woord ‘scherpte’ dat gebruikt wordt.
Laten we er vooral geen discussie van maken en gewoon de feitelijke definitie aanhouden van Forveated Rendering
Het is foveated, niet foRveated. ;) :>

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 11:36
Ik ben stiekem al aan het kijken wat ik na Horizon en RE8 ga spelen. Op m'n lijstje staan Pistol Whip en beide Moss games. Weet iemand in hoeverre je die games goed zittend kunt spelen? Volgens mij is Pistol Whip wel staand ideaal, maar Moss?

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12

Juist als je een bril voor veraf hebt, dan heb je deze dus nodig bij een VR bril.

Ik heb zelf -6 en -7 glazen. Op zich heb ik er prima mee kunnen spelen. Soms een beetje de bril opnieuw goedzetten en moet ik even 1 oog dicht doen om een tekst te lezen of een object van dichtbij te bekijken. Dat is wel irritant moet ik zeggen. Zit er wel over na te denken om toch van die voorzet lenzen aan te schaffen. Ga in ieder geval nog even proberen met daglenzen of dit nu een verschil maakt. Maar 95% van de tijd heb ik hier geen last van.

Dat gezegd hebbende, dit is wel een hele andere dimensie gamen zeg. Ik ben nu een redelijk eind gevorderd in RE Village en ik kan wel zeggen dat ik niet voor niets gewacht heb.

Tuurlijk als jij jezelf constant verteld dat je een bril op hebt, dan valt het allemaal wel mee. Maar als jij jezelf laat onderdompelen/submersen in de spelwereld, dan is het toch wel redelijk heftig. Niet vaak zo geschrokken tijdens het gamen _/-\o_

Ik vind het persoonlijk RE er geweldig uitzien. De gezichten, de kleuren, de details, allemaal behoorlijk indrukwekkend. De manier van wapens kunnen laden is ook briljant. In volle paniek je wapen laten vallen, omdat laden een handeling is in plaats van gewoon een knopje indrukken. Een zaklamp en pistool vast kunnen houden net zoals in een politieserie. Het is echt cool 8) .

De eerste spelsessie had ik het 20min a 30min volgehouden en toen kreeg ik een zweem van misselijkheid. Ondertussen behoorlijk kunnen opbouwen en gisteren 2 uur gespeeld zonder last te krijgen. Ik moet wel zeggen dat ik ook vrijwel nooit last van wagenziekte krijg, noch misselijk door een attractie (behalve als je extreem had ronddraaid). Dus misschien ben ik ook niet representatief. Je kunt eventueel tijdens het oefenen nog een tabletje tegen wagenziekte nemen, hoewel als je medicijnen moet nemen om te kunnen gamen, dat gaat ook al redelijk ver :).

Er was 1 moment dat er iets onverwachts gebeurde en ik even hetzelfde gevoel in mijn buik als in een achtbaan. Dacht altijd dat dit daadwerkelijk iets fysieks was, blijkbaar niet? :+

Wel fijn dat ik een keer op iets heb gewacht wat niet een overhyped blijjkt te zijn.

Every magical journey begins with a single step

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

FMS schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:09:
Beetje late to the party maar consider my mind blown. Van jet lag naar VR sinds tijden. Zeer onder de indruk. Verwachtingen waren ruimschoots bijgesteld en het is werkelijk fantastisch.
Om hier nog eea aan toe te voegen qua eerste impressies: gisterenavond begonnen met de COTM demo, dan GT7 en daarna klein stukje RE8.

Mijn enige eerdere VR ervaring is met Galaxy Gear en een paar uur in een fancy VR race setup van een vriend. Qua verwachtingen was de hype bij mij even helemaal over de top (vooral na de DF review), daarna is het bijgesteld op met name scherpte – uiteraard zou het geen 4k achtige scherpte kunnen leveren. Doh… Ik begreep ook dat het screendoor- en duikbril effect er zou zijn.

Setup: prima. De wizard doet zijn werk. Ik denk wel dat er meer in zit om direct de scherpte beter te krijgen.

Roomspace: ik game in een niet al te grote kamer maar met de meetlint kom ik echt wel aan de 2x2m. Tot zover lukt het me echter niet om zonder waarschuwing standing te kunnen spelen. Ook zittend vind ik de speelruimte te spastisch met de waarschuwing. Zodra ik bijvoorbeeld mijn hand iets te ver uitsteek in COTM wordt ik uit het spel gehaald. Benieuwd of ze dat softwarematig kunnen verhelpen.

Tracking: lijkt uitstekend.

Beeld: screendoor effect is toch merkbaar aanwezig. Het scheelt zoals velen al zeiden wel of je de sweetspot te pakken hebt. Scherpte in GT7 vind ik meevallen, had wel graag meer scherpte in de verte gezien. Het is in elk geval voor mij geen volledige vervanging van 2D gamen in GT7.
In donkere scenes zie ik ook wat artifacts (is dat het Mura effect?).
Duikbril issues heb ik niet. Ik game nu met lenzen en in mijn sweetspot haal ik de VR lenzen vrij dicht op mijn ogen. Ik kan me goed voorstellen dat als je ze verder van je gezicht af plaatst, dat het duikbrik effect dan groter is.

Misselijkheid: tot nu toe niet tot weinig last. Terwijl ik met reeds bestaande hoofdpijn, jet lag en een glas wijn dik 2.5 uur hebben zitten spelen. Fingers crossed.

Overall denk ik dat ik meer moet stoeien met de instellingen, vooral die van de roomspace. Denk tevens dat het een kwestie is van je brein laten wennen aan de VR ervaring. Ik had gisteren toch wel even een kleine 10min van ultieme immersie die de scherpte en andere niet-natuurlijke afwijkingen deed wegsmelten. Ik heb een paar oprechte wow momenten gehad. Werd er haast emotioneel van. Dat is moeilijk onder woorden te brengen. Al vraag ik me af hoe consistent mijn gebruik over de tijd zal zijn. Een piek aan het begin en dan langzaam aan steeds meer stof laten happen, of wordt het een vast onderdeel van mijn game tijd? Gaan het zien. B)

Heb overigens weer de boot gemist met de charging station. Dan maar zo :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9tK2RtVJQ0TLvE09d9_ZkchXqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gekvx1VSw3sTpH3jzVCxh7lU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door FMS op 25-02-2023 09:13 ]

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Thumper is waanzinnig.

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 09:01
Ik heb deze op de psvr1 gekocht en uiteindelijk niet veel gespeeld. Ik zag de upgrade al staan maar twijfel om hem weer te proberen

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

bertus133 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:24:
[...]

Het is foveated, niet foRveated. ;) :>
Yes I know, maar los daarvan doelde ik puur op de definitie van Forveated Rendering.

• bertus133
Wootism schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:59:
[...]

Yes I know, maar los daarvan doelde ik puur op de definitie van Forveated Rendering.
:') nu ben je gewoon aan het trollen...

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:16
Ik heb destijds de psvr1 gehad, was die qua vr-ervaring beter?

Wat is het duikbril effect wat ik zoveel lees?

De beeldkwaliteit van de 1 was niet super nee, maar, de game-ervaring was echt fantastisch.

Is de opzet dan zo anders of komen desw berichten nu puur doordat veel nieuwe spelers nog niet gewend zijn aan vr?

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 09:01
b.o.n.s schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:13:
Ik heb destijds de psvr1 gehad, was die qua vr-ervaring beter?

Wat is het duikbril effect wat ik zoveel lees?

De beeldkwaliteit van de 1 was niet super nee, maar, de game-ervaring was echt fantastisch.

Is de opzet dan zo anders of komen desw berichten nu puur doordat veel nieuwe spelers nog niet gewend zijn aan vr?
Het duikbrileffect is eigenlijk zoals de naam omschrijft. Als je bril op hebt zie je aan, de zijkanten een zwarte rand omdat je zeg maar langs het scherm kijkt. Als, je een duikbril op hebt kun je ook niet verder opzij kijken dan je vizier.

Dit doet in mijn ogen geen afbreuk aan de ervaring. Als de psvr1 je een mooie ervaring gaf dan is dit zeker een aanrader. De scherpte maakt het al een veel betere ervaring. De graphics zijn er ook op vooruit gegaan en we kunnen nu veel volwaardige spellen verwachten.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 07:38
Gisteren de psvr2 binnen gekregen, na de initiële setup werkte alles prima.
Echter later weer opgestart en nu geeft de PS5 aan dat de bril niet verbonden is en de led op de bril blijft wit knipperen (dus niet solid white zoals zou moeten).
De bril geeft ook geen beeld.

Iemand deze ervaring ook?
Straks maar even bellen met Sony maar het lijkt erop dat hij na 1/2 dag al is afgestorven.

Verwijderd

yinx84 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:25:
Ik ben stiekem al aan het kijken wat ik na Horizon en RE8 ga spelen. Op m'n lijstje staan Pistol Whip en beide Moss games. Weet iemand in hoeverre je die games goed zittend kunt spelen? Volgens mij is Pistol Whip wel staand ideaal, maar Moss?
Moss is vooral een game waarbij je moet zitten.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:39
-Colossalman- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:15:
Gisteren de psvr2 binnen gekregen, na de initiële setup werkte alles prima.
Echter later weer opgestart en nu geeft de PS5 aan dat de bril niet verbonden is en de led op de bril blijft wit knipperen (dus niet solid white zoals zou moeten).
De bril geeft ook geen beeld.

Iemand deze ervaring ook?
Straks maar even bellen met Sony maar het lijkt erop dat hij na 1/2 dag al is afgestorven.
Controller de usb C aansluiting aan de kant van de headset, zit volgensmij ergens aan de onderkant? Zag in een filmpje dat deze makkelijk los schiet

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 16:41
Weet iemand hoeveel The Last Call DLC kost van Star Wars?

Kan het niet ergens vinden ofzo.
Zie trouwens de eerste games al op disk langskomen :)

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:16
Marcievg schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:20:
[...]

Het duikbrileffect is eigenlijk zoals de naam omschrijft. Als je bril op hebt zie je aan, de zijkanten een zwarte rand omdat je zeg maar langs het scherm kijkt. Als, je een duikbril op hebt kun je ook niet verder opzij kijken dan je vizier.

Dit doet in mijn ogen geen afbreuk aan de ervaring. Als de psvr1 je een mooie ervaring gaf dan is dit zeker een aanrader. De scherpte maakt het al een veel betere ervaring. De graphics zijn er ook op vooruit gegaan en we kunnen nu veel volwaardige spellen verwachten.
Het is vooral een kwestie van, damn weer 600e 😁..

Bedankt voor je reply. Ik ga de komende tijd maar eens op zoek goed nadenken om er een te bestellen. Gt7 is mijn daily racer en vond destijds de psvr/gt sport ervaring al erg gaaf.
Zeker nu de volledige game gespeeld kan worden in vr, is het bijna een mustbuy.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
yinx84 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:25:
Beide zijn goed. Van Moss had ik de bundel gekocht, daar zit je idd.

Van Pistol whip begin je wel te zweten, ik iig.

Straks maar met een korte broek en T-shirt spelen met een ventilator op me. Ik heb het gespeeld ongeveer 2 uur na sporten. Wellicht dat m’n hersenen dachten daar gaan we weer :p

w00t

Verwijderd

bertuslambertus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:19:
Weet iemand hoeveel The Last Call DLC kost van Star Wars?

Kan het niet ergens vinden ofzo.
Zie trouwens de eerste games al op disk langskomen :)
Volgens mij zit alle dlc bij de game inbegrepen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

de enhanced editie van Starwars bevat idd de DLC's ook
Geloof dat de basegame iets van 3 a 4 uur speeltijd had. Maar met de DLC(s) op ongeveer 10 uitkwam.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• -Colossalman-
schumi1986 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:18:
[...]

Controller de usb C aansluiting aan de kant van de headset, zit volgensmij ergens aan de onderkant? Zag in een filmpje dat deze makkelijk los schiet
Deze lijkt gewoon vast te zitten. De led van de bril is bij het aanzetten van de ps5 eerst ook gewoon rood. Met de aanknop op de bril gaat hij dan naar blinking white.
Hier blijft hij op hangen.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-11 20:11
-Colossalman- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Deze lijkt gewoon vast te zitten. De led van de bril is bij het aanzetten van de ps5 eerst ook gewoon rood. Met de aanknop op de bril gaat hij dan naar blinking white.
Heb ook ergens gelezen dat het kan helpen de headset opnieuw aan te sluiten maar dan met de usb connector andersom in de PS5 (dus 180 graden draaien). En reboot de PS5 volledig even. Ps de USB C port van de PS5 ff schoon blazen kan mogelijk ook helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door ZeroY85 op 25-02-2023 10:02 ]

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:55
Hierbij ook mijn eerste ervaringen. Donderdag net de bezorging misgelopen maar gisteren toch eindelijk ermee kunnen beginnen. Dit is mijn eerste VR ervaring behalve ooit 5 minuten een demo dus wist niet heel goed wat ik kon verwachten.

Eerst de setup doorgenomen. Heel gaaf hoe je die play area kan maken. Heb gelukkig net die 2x2 meter zonder te hoeven schuiven met meubels.
Het viel me een beetje tegen dat tekst niet altijd scherp is. Het is toch even zoeken naar die sweet spot maar met de vorm van mijn hoofd kan ik ‘m daar niet echt goed op houden. Vooral linksboven is op de een of andere manier net wat minder scherp.
Daarna de Star Wars demo opgestart. Wow, wat een gave eerste ervaring met VR! Beeldkwaliteit is iets minder dan ik had gehoopt maar wat een immersie! Duikbrileffect heb ik ook nauwelijks last van. Beeld is veel groter dan ik had verwacht waardoor ik er echt midden in zit. Al meteen mezelf in mijn gezicht geslagen toen ik wat eten pakte in de game. Voor het eerst in jaren weer met een grote grijns op mijn gezicht in een game gezeten.

Daarna Horizon gedownload en controllers opgeladen. ‘S Middags anderhalf uur Horizon gespeeld. Zo gaaf. Had niet verwacht dat de immersie zo’n verschil maakt met hoe je een game ervaart. Met een boog schieten en hoe je objecten kan oppakken is echt heel cool, of hoe je bijvoorbeeld om een hoekje kan kijken of tussen de kieren van een deur.

Zit nog wel een beetje te prutsen met die sweet spot, ook in Horizon. Had denk ik iets egaal scherper beeld verwacht als bij een tv maar de ervaring is dan weer zoveel beter dat het me eigenlijk niet zo uitmaakt omdat je echt vol in de game wordt gezogen. Het is best wel intensief en na dat gevecht met die 3 vliegrobots was ik ook goed aan het zweten. Ook grappig om te ervaren hoe ik bij het pakken van een appel (als health) mijn mond automatisch open deed :P.

Heb anderhalf uur staand gespeeld zonder pauze en met vignette op low en gelukkig nergens last van, behalve van een paar momenten dat ik wel even wankel op mijn benen stond als ik omlaag een afgrond in keek. Ben blij dat ik dus niet echt gevoelig lijk te zijn voor misselijkheid hierbij.

In Resident Evil de tutorial alvast even gespeeld. Ga er vanmiddag mee verder. Hierbij kan je alleen ‘normaal’ lopen. Dit was even heel raar en voelde ik wel even maar wende al snel dus denk dat het wel goed komt.

Kortom, wat kleine minpunten (kan sweet spot net niet helemaal lekker vinden) maar die worden voor mij ruimschoots overtroffen door de enorme pluspunten (geweldige immersie en ervaring) waardoor ik verwacht heel wat meer uren te gaan VR gamen dan ik van te voren had gedacht.
Moss en de Kayak game wil ik vandaag gaan proberen. Heb nu in ieder geval al een flinke lijst games (Moss, Kayak, Horizon, Resident Evil, Star Wars) die mij elk wel 5 tot 10 uur bezig zullen houden. GT7 ben ik ook benieuwd naar maar ik wacht even de volgende korting weer af.

• -Colossalman-
ZeroY85 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Heb ook ergens gelezen dat het kan helpen de headset opnieuw aan te sluiten maar dan met de usb connector andersom in de PS5 (dus 180 graden draaien). En reboot de PS5 volledig even. Ps de USB C port van de PS5 ff schoon blazen kan mogelijk ook helpen.
Had ik inderdaad al geprobeerd om de usb Connector om te draaien en schoon te blazen. Reboot ook op diverse manieren geprobeerd. Met de vr al aangesloten en later pas aansluiten als de ps5 opgestart is.

• Kalder
-Colossalman- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Ik betwijfel of het zal helpen maar je kan proberen de database opnieuw op te bouwen via het recovery menu, door de PS5 uit te zetten (niet standby) en vervolgens de aan knop ingedrukt houden tot je een tweede piepje hoort. Wellicht dat er voor de headset ook een soort reset plaats vind als je daarvan de aan knop ingedrukt houdt? Maar dat laatste weet ik niet zeker, het ding heeft in ieder geval wel firmware dacht ik dus dat zou je theoretisch gezien op de een of andere manier moeten kunnen updaten/herstellen lijkt me.

• Kalder
Net No Man's Sky geprobeerd maar daar merkte ik na een tijdje toch wel behoorlijke issues met de tracking van vooral de controllers. Verder ziet het er wel een stuk beter uit dan de PS4 versie in de VR1, dat zie je wel aan de resolutie en draw distance, maar het ziet er imo bij lange na niet zo mooi uit als andere games, zelfs Song in the Smoke vond ik een betere grafische stijl hebben hoewel dat ook erg simpel is vond ik dat toch mooier. Verder ook niet echt geïnteresseerd om continu alleen maar dingen te moeten verzamelen, wat je volgens mij hoofdzakelijk aan het doen bent, leuk dat ruimte scheepje maar dat ding besturen ging niet lekker, kwam er later ook achter waarom, hij onthoud de positie waarin je de controller houd wanneer je het stuur knuppeltje vast grijpt en stelt dat vervolgens in als center positie. Op zich lukte het vliegen wel nadat ik dat door had maar vond het alsnog niet fijn sturen, denk dat ik liever met de knuppeltjes op de controller zou kunnen vliegen maar daar zijn geen opties voor.

Denk dat ik deze game niet echt veel meer zal spelen. Maar zit nu echt enorm te twijfelen welke game ik er dan bij moet gaan aanschaffen. Ik heb dus GT7 en No Man's Sky, maar wil naast GT7 een andere game voor VR die me wel zou bekoren.
Ik vond de demo van RE8 wel leuk, maar niet bepaald heel eng ofzo, het zag er wel mooi uit op zich maar je merkt toch wel aan bepaalde dingen dat het een VR port is.
Ik heb even wat beelden van Saints and Sinners bekeken en dat zag er wel echt gaaf uit en ook alsof het veel meer op VR gericht was.
Switchback lijkt me ook gaaf maar die komt pas volgende maand.
Song in the Smoke lijkt me ook wel aardig.
Star Wars werd ik super snel misselijk van, maar misschien is dat beter met snap rotation, dat had ik uit gezet.

Ik hou vooral van avonturen games met veel actie en een leuk verhaaltje, maar behalve in het horror genre is daar geloof ik nog niet zo veel van.

Tips?

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:37:
Net No Man's Sky geprobeerd maar daar merkte ik na een tijdje toch wel behoorlijke issues met de tracking van vooral de controllers. Verder ziet het er wel een stuk beter uit dan de PS4 versie in de VR1, dat zie je wel aan de resolutie en draw distance, maar het ziet er imo bij lange na niet zo mooi uit als andere games, zelfs Song in the Smoke vond ik een betere grafische stijl hebben hoewel dat ook erg simpel is vond ik dat toch mooier. Verder ook niet echt geïnteresseerd om continu alleen maar dingen te moeten verzamelen, wat je volgens mij hoofdzakelijk aan het doen bent, leuk dat ruimte scheepje maar dat ding besturen ging niet lekker, kwam er later ook achter waarom, hij onthoud de positie waarin je de controller houd wanneer je het stuur knuppeltje vast grijpt en stelt dat vervolgens in als center positie. Op zich lukte het vliegen wel nadat ik dat door had maar vond het alsnog niet fijn sturen, denk dat ik liever met de knuppeltjes op de controller zou kunnen vliegen maar daar zijn geen opties voor.

Denk dat ik deze game niet echt veel meer zal spelen. Maar zit nu echt enorm te twijfelen welke game ik er dan bij moet gaan aanschaffen. Ik heb dus GT7 en No Man's Sky, maar wil naast GT7 een andere game voor VR die me wel zou bekoren.
Ik vond de demo van RE8 wel leuk, maar niet bepaald heel eng ofzo, het zag er wel mooi uit op zich maar je merkt toch wel aan bepaalde dingen dat het een VR port is.
Ik heb even wat beelden van Saints and Sinners bekeken en dat zag er wel echt gaaf uit en ook alsof het veel meer op VR gericht was.
Switchback lijkt me ook gaaf maar die komt pas volgende maand.
Song in the Smoke lijkt me ook wel aardig.
Star Wars werd ik super snel misselijk van, maar misschien is dat beter met snap rotation, dat had ik uit gezet.

Ik hou vooral van avonturen games met veel actie en een leuk verhaaltje, maar behalve in het horror genre is daar geloof ik nog niet zo veel van.

Tips?
Als je hersenloos knallen ook leuk vindt. Dan zijn pistol whip en zombieland zeker aanraders.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 14:11
Even een breinbreker. Wanneer ik see through mode gebruik zie ik af en toe een zwarte stip op dezelfde plek van het scherm.

Dit lijkt? Dan een dode pixel? Maar op de camera voorkant? Want wanneer ik kijk in games heb nu echt al wat uren erop zitten zie ik helemaal niks

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-05 08:42
Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat de Resolutie in VR 8 keer hoger moet zijn dan op een tv om dezelfde scherpte te hebben als op een TV. Dus pas als we 32K hebben in VR zijn we er denk ik, moeten ze dan wel nog Videokaarten maken die 32K kunnen renderen.

• X-t-r-e-m-e
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:56:
[...]

Als je hersenloos knallen ook leuk vindt. Dan zijn pistol whip en zombieland zeker aanraders.
Ik vind Pistol Whip staand niet hersenloos hoor, misschien zittend wel.

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Ik vind Pistol Whip staand niet hersenloos hoor, misschien zittend wel.
Ik bedoel meer dat er niet echt een verhaal in zit.

• -Colossalman-
Kalder schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:16:
[...]

Ik betwijfel of het zal helpen maar je kan proberen de database opnieuw op te bouwen via het recovery menu, door de PS5 uit te zetten (niet standby) en vervolgens de aan knop ingedrukt houden tot je een tweede piepje hoort. Wellicht dat er voor de headset ook een soort reset plaats vind als je daarvan de aan knop ingedrukt houdt? Maar dat laatste weet ik niet zeker, het ding heeft in ieder geval wel firmware dacht ik dus dat zou je theoretisch gezien op de een of andere manier moeten kunnen updaten/herstellen lijkt me.
Net geprobeerd, maakte geen verschil.
Ps5 terug gezet naar fabrieksinstellingen en ook dit heeft niet geholpen.
Maandag maar even contact met playstation, de klantenservice zou vanaf 10h beschikbaar moeten zijn op zaterdag maar die geven tot nu toe geen gehoor.
Had mij eigenlijk wat op een vr weekend ingesteld. Nahja, shit happens.
Hopelijk lost Sony dit netjes op

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

b.o.n.s schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:23:
Het is vooral een kwestie van, damn weer 600e 😁..

Bedankt voor je reply. Ik ga de komende tijd maar eens op zoek goed nadenken om er een te bestellen. Gt7 is mijn daily racer en vond destijds de psvr/gt sport ervaring al erg gaaf.
Zeker nu de volledige game gespeeld kan worden in vr, is het bijna een mustbuy.
Ik vind die 600e voor VR heel schappelijk. Ik zie het meer als ander alternatieve soort manier van monitor/tv en dan is 600e een midrange prijs. Voor sommigen zijn midrange monitoren al te duur. Dus die 600e barrier is persoonlijk iets. Maar ja ik cheap ook niet uit op monitor aanschaf maar haal ook niet meer dan nodig is. En voor mij is monitor lange termijn besteding dus ik zie dit in contex of PS generatie cycle van 5+ jaar en ook PSVR gen cycle van 5 jaar een minstens 5jaar investering. Zo upgrade ik PC ook niet elk jaar maar 5 tot 10 jaar. En deze gen stel ik dat ook nog uit. Zit op Zen1
Console gaming is voor mij meer voor het online gamen. En nu komt buiten dat daar VR bij. En door field of view eated rendering voldoet die Vorige gen APU om degelijke visuele ervaring te ervaren waarje zonder foveated rendering veel zwaardere gpu nodig zou moeten hebben voor dezelfde ervaring.

Ik verwacht ook niet dat VR device supergoedkoop iets gaat worden maar instap device zal denk toch al gauw de 249 e aantikken. Dit midrange niet duurste ook niet de goedkoopste en je hebt er door fovrendering geen high-end gpu voor nodig PS5 kan het aan.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:19
-Colossalman- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Maandag maar even contact met playstation, de klantenservice zou vanaf 10h beschikbaar moeten zijn op zaterdag maar die geven tot nu toe geen gehoor.
Je kunt hem beter retourneren en een nieuwe bestellen. Sony PS Store klantenservice is een drama.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:37
-Colossalman- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Via de website retour aanmelden. UPS ticket printen. Vervolgens obscuur punt zoeken om af te geven en dan wachten. Helpdesk niet nodig.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:28
@Timothy3000 Ik wil net zeggen. Ik lees hier steeds dat mensen een nummer hebben die ze bellen. Nou ik heb er geen kunnen vinden van Playstation Direct dan. Alleen maar via de chat "bereikbaar" (eerder onbereikbaar, want is mij niet gelukt om ze daar te spreken).

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:35
Gisteren voor het eerst me de VR kunnen spelen. N a de setup eerst deze aanpassing gedaan. ( YouTube: Change These PSVR2 Settings BEFORE Playing!). (Mis ik nog belangrijke setup instellingen, hoor ik het graag).

Eerst een demo van COTM gedaan (had VR besteld zonder spel). Maar wat een beleving zeg. Wij vrouw en kind zijn alle onder de indruk van deze game. Game gaat er wel komen, maar niet voor het bedrag van 70 euro. Wachten wel tot iets goedkoper wordt.

Daarna GT7 gedaan in VR.. En dat vonden we echt wel een toffe ervaring. Zo leuk dat we besloten hebben om een racestoel en stuurtje aan te schaffen. Vrouw werd wat misselijk, maar mijn zoon en ik hebben nergens last van gehad.
Toen nog even RE8 gedaan. Ook een leuke ervaring, maar nog te weinig om daar iets over te schrijven. (Vanmiddag gaan mijn zoon en ik daar mee verder).

Maar wij zijn zeer tevreden met de VR2, en we gaan hier zeker leuke tijden mee beleven.. Minpuntjes zijn er ook altijd, maar die wegen minder op aan het gehele spel plezier..

• -Colossalman-
Timothy3000 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:05:
[...]

Je kunt hem beter retourneren en een nieuwe bestellen. Sony PS Store klantenservice is een drama.
Dat dan maar gedaan, krijg pas een nieuwe als de oude ontvangen is.
We gaan het zien! Thanks voor jullie hulp bij het troubleshooten!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 16:41
DarkSide schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:50:
de enhanced editie van Starwars bevat idd de DLC's ook
Geloof dat de basegame iets van 3 a 4 uur speeltijd had. Maar met de DLC(s) op ongeveer 10 uitkwam.
Star Wars Tales from Galaxys Edge Enhanced Edition:

https://www.coolshop.nl/p...hanced-edition-vr/23E9JB/

Een fysieke disc _/-\o_

• -Colossalman-
dangerpaki schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:31:
@Timothy3000 Ik wil net zeggen. Ik lees hier steeds dat mensen een nummer hebben die ze bellen. Nou ik heb er geen kunnen vinden van Playstation Direct dan. Alleen maar via de chat "bereikbaar" (eerder onbereikbaar, want is mij niet gelukt om ze daar te spreken).
0207095025 staat bij hiya -goose on the Loose. Maar is wel een playstation nummer volgens mij. Kreeg ik door de troubleshooting te doorlopen.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024
-Colossalman- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:47:
[...]

0207095025 staat bij hiya -goose on the Loose. Maar is wel een playstation nummer volgens mij. Kreeg ik door de troubleshooting te doorlopen.
is gewoon het PS support nummer en daar weigeren ze PS direct klachten te behandelen en word je doorverwezen naar de chat, De PS direct klantenservice bestaat eigenlijk gewoon weg niet.

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14
Nu met de psvr2 in Horizon gespeeld te hebben denk ik dat een 3d film ook wel eens tof zou kunnen zijn. In de bios haatte ik 3d films altijd, maar met de psvr2 zou ik wel weer eens een 3d film willen proberen. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe?

Verwijderd

bertuslambertus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:46:
[...]

Star Wars Tales from Galaxys Edge Enhanced Edition:

https://www.coolshop.nl/p...hanced-edition-vr/23E9JB/

Een fysieke disc _/-\o_
Alleen wel pas levering in april.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 11:36
https://v.redd.it/twp7x107wcka1

Voor iedereen die nog twijfelt aan de kwaliteit.

• Kalder
DannyXP1600 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:14:
Nu met de psvr2 in Horizon gespeeld te hebben denk ik dat een 3d film ook wel eens tof zou kunnen zijn. In de bios haatte ik 3d films altijd, maar met de psvr2 zou ik wel weer eens een 3d film willen proberen. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe?
Nope is op dit moment nog niet mogelijk, maar ik verwacht wel dat er op den duur in ieder geval 360° graden content komt, misschien ook wel in 3D, of 3D blu ray ooit ondersteund worden denk ik niet omdat de PS5 geen 3D TV's meer ondersteund volgens mij, in ieder geval kun je momenteel nog geen 3D of 360° content bekijken in de cinematic mode.

• hijacker80
  • Laatst online: 20-05 23:08
Hier ook de VR bril inmiddels binnen. Alleen merk dat de rechter sense controller niet stabiel is in een spel. Blijft zich verplaatsen (hand in horizon bv). Inmiddels een aantal keer de controller gereset (pin) alleen heeft niet geholpen. Iemand anders nog een tip hiervoor? Geen idee wat je nog meer kan resetten. Bluetooth controller verwijderen ook geprobeert.

• Kalder
Duidelijk een defecte lens inderdaad!

• Kalder
hijacker80 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:33:
Hier ook de VR bril inmiddels binnen. Alleen merk dat de rechter sense controller niet stabiel is in een spel. Blijft zich verplaatsen (hand in horizon bv). Inmiddels een aantal keer de controller gereset (pin) alleen heeft niet geholpen. Iemand anders nog een tip hiervoor? Geen idee wat je nog meer kan resetten. Bluetooth controller verwijderen ook geprobeert.
Misschien proberen de cameras opnieuw te kalibreren, de cameras kijken ook naar de controllers voor de tracking

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:26
Kalder schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:27:
[...]

Nope is op dit moment nog niet mogelijk, maar ik verwacht wel dat er op den duur in ieder geval 360° graden content komt, misschien ook wel in 3D, of 3D blu ray ooit ondersteund worden denk ik niet omdat de PS5 geen 3D TV's meer ondersteund volgens mij, in ieder geval kun je momenteel nog geen 3D of 360° content bekijken in de cinematic mode.
Zou eeuwig zondig zijn. Destijds hebben ze met de ps 4 ook een firmware update uitgebracht voor 3d ondersteuning van blu rays. Theoretisch zou dit nu ook kunnen. Zelf erg verbaasd dat ze dit niet direct ondersteunen. Heb je nu hightech bril en ps 5 en kan je feitelijk meer met de ps vr 1 8)7

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bowen_HAFX schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:25:
[...]

Juist als je een bril voor veraf hebt, dan heb je deze dus nodig bij een VR bril.

Ik heb zelf -6 en -7 glazen. Op zich heb ik er prima mee kunnen spelen. Soms een beetje de bril opnieuw goedzetten en moet ik even 1 oog dicht doen om een tekst te lezen of een object van dichtbij te bekijken. Dat is wel irritant moet ik zeggen. Zit er wel over na te denken om toch van die voorzet lenzen aan te schaffen. Ga in ieder geval nog even proberen met daglenzen of dit nu een verschil maakt. Maar 95% van de tijd heb ik hier geen last van.
Hmm dan lijkt het me slimmer om de set eens ergens te proberen, zou zonde zijn als het ivm de ogen niet bevalt.

Ik heb nu -2 en -3. Maar ik heb een gekke genetische afwijking waarbij mijn lens zakje loszit en dus wegzakt. Ik heb 2 jaar terug een operatie gehad waarbij het lenszakje incl. lens is verwijderd en ik kunstlenzen vast op de ogen heb gekregen.

Zou mooi zijn als Sony de zet alsnog via retailers gaat aanbieden zodat er ook demo's komen. Maar ik denk dat Sony liever rechtstreeks verkoopt :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb me daar ook schuldig aan genaakt. Net als waarschijnlijk 99% van alle andere mannelijke spelers die op dat punt komen :P

• Kalder
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:56:
[...]

Net even wat gezien van Pistol Whip maar dat leek me iets te chaotisch, ook geen fan van de art style.
Zombieland ziet er wel best gaaf uit inderdaad!

The Light Brigade heeft misschien ook wel potentie.
En Pavlov ziet er ook uit als een lekkere shooter...

Damn best veel om uit te kiezen wat mijn interesse wekt, ik denk dat dit in volgorde is van veel interesse in de game tot minder interesse erin;
- Switchback VR (alleen nog niet uit)
- Walking Dead: Saints and Sinners Chapter 1 & 2
- Resident Evil 8
- Zombieland
- Song in the Smoke
- Pavlov
- The Light Brigade
- Demeo

• hijacker80
Kalder schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:35:
[...]

Misschien proberen de cameras opnieuw te kalibreren, de cameras kijken ook naar de controllers voor de tracking
Mja geen enkele optie laat echt de controller opnieuw te kaliberen kwa tracking, geen idee waar.
Zal later nog eens proberen, maar anders kijk ik wel wat playstation zegt

Alles opties aantal keer gedaan, wordt er niet beter van

Ps Vr2 Sense Controller Issue
Here are a few steps you can try to troubleshoot the issue:

1. Check the batteries: Make sure the batteries in the sense controller are fresh and properly installed.

2. Reset the sense controller: To reset the sense controller, press and hold the reset button located on the back of the controller for about 5 seconds. Then, release the button and wait for the controller to reset.

3. Check the connection: Ensure that the sense controller is properly connected to your PS5 console via Bluetooth. Go to the PS5 settings menu and select "Devices" and then "Bluetooth Devices" to check if the controller is connected.

4. Calibrate the sense controller: In some cases, the sense controller may need to be calibrated. To do this, go to the PS5 settings menu and select "Devices" and then "PlayStation VR" and then "PS VR Calibration". Follow the on-screen instructions to calibrate the sense controller.

5. Check for updates: Ensure that your PS5 console and sense controller are up-to-date with the latest firmware updates. You can check for updates by going to the PS5 settings menu and selecting "System Software Update" and "Controller Software Update".

If none of these steps work, you may need to contact Sony support or take your sense controller to a professional for repair.

Hier nog een hele lijst om uit te testen :z
https://mp1st.com/news/ps...t-of-workaround-and-fixes

[ Voor 4% gewijzigd door hijacker80 op 25-02-2023 13:33 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Nou vanochtend eindelijk GT7 gespeeld in de poang stoel met stuur en shifter.
Damn zeg. Het voelt alsof ik in een motion rig zit.
Hoogte aanpassing. Remmen, Gasgeven mijn hersens geven het allemaal door. Terwijl ik gewoon stil zit.

Dit is echt wel even wennen
Rondje nurburgring in een porsche GT3. Dat is toch wel heftige sh*t.

Omgeving ziet er goed uit. Kan prima bochten zien.
Instrumenten voor je zien er een beetje 3d uit. En missen beetje scherpte.

Maar man wat tof.
De auto's om je heen. in de spiegels kijken. Het gevoel van snelheid (iets wat ik nooit goed kon inschatten normaal).

Nu weer even tijd voor pauze. Mijn maag is er nog niet klaar voor een lange race.
Hoop door elke dag beetje zo te gamen dat ik rustig wat kan wennen.
Want zou niet anders meer GT7 willen spelen eerlijk gezegd

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Bij horizon is hij wel heel vaak de tracking compleet kwijt bij mij. Bij andere games heb ik daar geen last van, het gaat vooral mis met de pijlen die je achter je rug vandaan moet halen. Dat zorgt ervoor dat je langer over een eindbaas doet dan nodig is. Volgens mij kan hij de controller ook niet tracken achter je rug, dus wel jammer dat ze hiervoor hebben gekozen bij deze game. Alsnog is de game enorm vermakelijk. Maar voor 70 euro verwacht je dit soort foutjes niet.

Wel opmerkelijk dat ik totaal geen last van misselijkheid heb. Terwijl ik dat bij de psvr 1 elke keer na een half uur heb. Geen idee wat er anders is, wellicht omdat ik nu veel vaker sta. Ik zal dat ook eens proberen met de psvr1, kijken of dat het verschil maakt.

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-12 13:18
DarkSide schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:42:
Nou vanochtend eindelijk GT7 gespeeld in de poang stoel met stuur en shifter.
Damn zeg. Het voelt alsof ik in een motion rig zit.
Hoogte aanpassing. Remmen, Gasgeven mijn hersens geven het allemaal door. Terwijl ik gewoon stil zit.

Dit is echt wel even wennen
Rondje nurburgring in een porsche GT3. Dat is toch wel heftige sh*t.

Omgeving ziet er goed uit. Kan prima bochten zien.
Instrumenten voor je zien er een beetje 3d uit. En missen beetje scherpte.

Maar man wat tof.
De auto's om je heen. in de spiegels kijken. Het gevoel van snelheid (iets wat ik nooit goed kon inschatten normaal).

Nu weer even tijd voor pauze. Mijn maag is er nog niet klaar voor een lange race.
Hoop door elke dag beetje zo te gamen dat ik rustig wat kan wennen.
Want zou niet anders meer GT7 willen spelen eerlijk gezegd
Ha leuk om te lezen. Ook ik zit in een Ikea Poang met een wheelstand en T300 ervoor, en sinds gisteren eindelijk in een GT3 bak, een Nissan GTR Nismo...Gran Turismo VR begint nu pas. Ik moet de Nordschleife nog unlocken, maar net even een race op de Highspeed Ring gedaan en oh oh oh wat is het toch leuk in VR. 280 km/u is toch wat anders dan 150 per uur.

Ik heb geen enkele last van VR ongemak gelukkig, maar dit is echt intens racen dus ik neem nu een break na elke race. Je bent gewoon ook harder aan het werk nu, ook door de spiegels idd maar ik vind dat alleen maar leuker.

• AppleFan2007
Vandaag toch lang kunnen spelen voor de misselijk begin op te treden.
Om nog even op de forveated rendering in te gaan, in cotm geen last van gehad na het herkalibreren en in GT7 is het ook beter maar nog niet optimaal. De resolutie van het scherm spelt wel parten.

Het duikbril effect kan ik niet echt aan wennen maar ook niet het ergste.

• Dantius
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10 18:50
hijacker80 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:23:
[...]

Mja geen enkele optie laat echt de controller opnieuw te kaliberen kwa tracking, geen idee waar.
Zal later nog eens proberen, maar anders kijk ik wel wat playstation zegt

Alles opties aantal keer gedaan, wordt er niet beter van

Ps Vr2 Sense Controller Issue
Here are a few steps you can try to troubleshoot the issue:

1. Check the batteries: Make sure the batteries in the sense controller are fresh and properly installed.

2. Reset the sense controller: To reset the sense controller, press and hold the reset button located on the back of the controller for about 5 seconds. Then, release the button and wait for the controller to reset.

3. Check the connection: Ensure that the sense controller is properly connected to your PS5 console via Bluetooth. Go to the PS5 settings menu and select "Devices" and then "Bluetooth Devices" to check if the controller is connected.

4. Calibrate the sense controller: In some cases, the sense controller may need to be calibrated. To do this, go to the PS5 settings menu and select "Devices" and then "PlayStation VR" and then "PS VR Calibration". Follow the on-screen instructions to calibrate the sense controller.

5. Check for updates: Ensure that your PS5 console and sense controller are up-to-date with the latest firmware updates. You can check for updates by going to the PS5 settings menu and selecting "System Software Update" and "Controller Software Update".

If none of these steps work, you may need to contact Sony support or take your sense controller to a professional for repair.

Hier nog een hele lijst om uit te testen :z
https://mp1st.com/news/ps...t-of-workaround-and-fixes
Het zal je ongetwijfeld al aangeraden zijn, maar er is een functie om een kader om je tv te tonen, en zo tracking te verbeteren voor psvr2. Dat hielp bij mij enorm. Dat al aan staan?

• hijacker80
Dantius schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:09:
[...]

Het zal je ongetwijfeld al aangeraden zijn, maar er is een functie om een kader om je tv te tonen, en zo tracking te verbeteren voor psvr2. Dat hielp bij mij enorm. Dat al aan staan?
Nee dat heb ik nog niet aanstaan, zal ik straks eens proberen. Linker controller doet het prima in kayak of horizon. Rechter of de pointer blijft bewegen (kayak menu) of in horizon hand gaat zijn eigen weg steeds,

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33
Mooi he, dat deze video's nú pas komen..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:48

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Wat bedoel je precies @Rivanov ?
Edit: thanks, dat had ik dus compleet gemist 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door vdr01 op 25-02-2023 16:15 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33
Dat ze nu pas komen met video's "Hoe het er eigenlijk uit ziet in VR"

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• AppleFan2007
Rivanov schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:10:
[...]

Is inderdaad wat laat en dat zou zeker de verwachtingen wat lager gelegd hebben mochten deze video’s er eerder geweest zijn maar ja het is nu eenmaal zo.

• NightShadow22
AppleFan2007 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:14:
[...]

Is inderdaad wat laat en dat zou zeker de verwachtingen wat lager gelegd hebben mochten deze video’s er eerder geweest zijn maar ja het is nu eenmaal zo.
Call of the mountain en RE Village zien er bizar goed uit als je eenmaal de sweetspot hebt gevonden :9~ :9~

Met GT7 niet echt ervaring, maar die video ziet er toch zeker niet slecht uit.

• AppleFan2007
NightShadow22 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:15:
[...]

Call of the mountain en RE Village zien er bizar goed uit als je eenmaal de sweetspot hebt gevonden :9~ :9~

Met GT7 niet echt ervaring, maar die video ziet er toch zeker niet slecht uit.
Cotm heb ik ook eens kunnen proberen en dat ziet er inderdaad zeer goed uit voor vr. RE collage heb ik niet, is ook minder mijn ding zo horror maar in GT7 ziet het er met momenten wat blurry uit.

• NightShadow22
AppleFan2007 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:19:
[...]

Cotm heb ik ook eens kunnen proberen en dat ziet er inderdaad zeer goed uit voor vr. RE collage heb ik niet, is ook minder mijn ding zo horror maar in GT7 ziet het er met momenten wat blurry uit.
Ik moet GT nog proberen op een ander moment, ik zou daar eerst een toffe rig etc voor willen hebben dus dat word later.

• FMS
  • Niet online

FMS

Vind de Vergelijking eigenlijk mank. Is toch appels met peren vergelijken. Screendoor effect zie je in dat filmpje niet en to be honest zou ik willen dat objecten op afstand zo scherp zijn. :S

• Kalder
Rivanov schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:10:
[...]

Ik vind hem toch wel een beetje overdrijven, hij zegt dat je de video op 720p moet zetten en het dan hetzelfde eruit ziet als in VR2 maar ik heb het idee dat het echt niet zó dramatisch is kwa resolutie dan vooral want doordat dit gewoon cockpit view is op een plat scherm zijn andere aspecten juist beter, hoe dan ook, ik blijf GT7 voorlopig met de headset spelen, ik wil eigenlijk niet meer anders, maar er mogen wel een paar kleine toevoegingen bij de settings en de UI wat mij betreft.
Daar heb ik in het GT7 topic een uitgebreidere post over geplaatst.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 25-02-2023 16:28 ]

• vlamingske
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Is hier iemand die look last heeft van de mic die niet wil werken in Pavlov.
Ofwel werkt deze niet of een heel laag volume in de opties van pavlov.
Met anders games geen problem .

Bizar

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:36

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Even een paar dagen terug gelezen.

Gekeken naar de hoeveelheid orderstatus berichten zitten alle mensen die enthousiast zijn nu met hun bril op en iedereen bij wie het tegen valt zit op tweakers.

Edit; ohja of niet want ik ben enthousiast en zit op tweakers.

[ Voor 14% gewijzigd door Elias2020 op 25-02-2023 17:09 ]

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-11 21:55
Vandaag sessie twee gedaan met Horizon. Blijf het toch best wel vermakelijk vinden. Niet te lange sessies, gewoon max een uurtje is prima te doen. Merk ook dat de misselijkheid vooral komt bij het abrupt draaien etc. Merk ook dat ik rustig lopen wat fijner vind.

Hoe doen jullie dat met opbergen? Ik neem aan dat het steeds loshalen van de usb-c kabel niet enorm veel kwaad kan?
Pagina: 1 ... 34 ... 67 Laatste