AppleFan2007 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 23:44:
[...]
Dus volgens jou krijgen we dan een scherm dat blurry is waar je helaas niks van kan zien?
Het is toch wel degelijk de bedoeling dat het punt waar je naar kijkt scherp(er) gerenderd is tegenover de rest.
Dat is dus wat ik niet zag op mijn stuur, dat was blurry terwijl de baan waar je normaal op focust wel scherp gerenderd kon zijn. De ene tracking kon dus niet goed volgen of werkt gewoon niet zo goed.
Mij valt het foveated rendering me echt totaal niet op, overal waar ik kijk lijkt het ongeveer even scherp te zijn m.u.v. de uiterste randjes van het scherm.
Wat ik wel heel erg duidelijk zie, vooral in GT7, is dat er nogal een behoorlijk noise effect plaats vind op het beeld, dat vind ik wel wat minder, en soms ook dat je van andere auto's een ghost-achtig effect ziet, dat heeft volgens mij te maken met hoe de game zijn 120Hz bereikt, volgens mij door 60fps op beide schermen te hebben met een offset ertussen van een halve frame, dus eerst wordt een beeld links gerenderd, dan precies op de helft van wanneer links de volgende frame zou komen komt het beeld rechts in beeld, waardoor je 60fps per oog hebt maar wel kunt spreken van 120fps wanneer je beide schermen combineert, zodra de beelden tegelijk zouden verschijnen zou het wel gewoon 60fps zijn, maar denk dat het ghosting effect daarvandaan komt.
Maar het is echt gewoon een geniaal spel om in VR te spelen met een stuurtje of desnoods zelfs controller.
Had vandaag ook helemaal geen last meer van motion sickness, maar toen ik daar wel last van had gister, was ik ook erg moe, dat zal ook niet meegeholpen hebben, maar het was ook weer niet heel ernstig, na een kwartiertje de Star Wars demo gespeeld te hebben met free movement was ik velen malen duizeliger tot bijna misselijk aan toe. RE8 ging zelfs een stuk beter ook met free movement, dus het ligt ook vooral aan het spel, maar wat het dan precies is waardoor ik in RE8 minder last had dan in SW? Geen idee.
Wel raad ik iedereen aan om niet geheel free movement aan te zetten maar in ieder geval het draaien op vaste hoeken te gebruiken, dat je dus
niet vloeiend draait met het knuppeltje maar met stappen van bijv 30 of 45 graden, dat helpt enorm, lopen gaat meestal wel ok, bij mij in ieder geval.
(edit: als je zittend speelt tenminste, wanneer je staand speelt kun je zoals @
Uniciteit hieronder aangeeft misschien het best gewoon met je lichaam draaien om de motion sickness te vermijden, dan moet je alleen wel rekening houden met het kabeltje, dat je niet steeds de kabel om jezelf heen wikkeld of erover struikelt en er vooral niet op gaat staan en vervolgens je voet draait, dat vinden zulke dunne kabeltjes absoluut niet leuk)
[
Voor 31% gewijzigd door
Kalder op 25-02-2023 12:04
]