En die bonus is alleen voor gas en elektra bij een ander?elektriekert schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:43:
Ik kreeg een weekje geleden een belletje van mijn dynamische energieleverancier. Om nog even na te vragen of ik de gasaansluiting ging laten afsluiten vanwege warmtepomp of dat ik voor gas ging overstappen naar een andere leverancier.
Deze vraag had ik natuurlijk al in de app beantwoord en uiteraard probeerde hij nog advies te geven![]()
Een vast contract vond hij toch een vreemde keus want dynamisch wordt nu jaar rond geschat op 1,16€/m3 voor gas.
Toen heb ik hem gevraagd of dat ik door een hoge welkomstbonus van 275€ en een relatief laag gasverbruik onder de 0,90€/m3 voor gas zit.
Volgens hem kan dat bijna niet met zo'n hoge accijns op gas.
Nouja, dan niet hè
De welkomstbonus maakt het heel interessant om voor gas dan alsnog vast te gaan.
Gas Innova en Elektra bij Zonneplan.Simpel360 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:11:
[...]
En die bonus is alleen voor gas en elektra bij een ander?
Ik heb een EV met 72kWh netto batterij en 8,4kWp zonnepanelen.
Onlangs voor mijn ouders een nieuw energiecontract geregeld via VEH,
Huidig contract loopt tot en MET 31-12, dit ook bij de aanmelding ingevuld.
Nu krijgen ze een contract met als startdatum 31-12. Vorig jaar gebeurde dit ook al en bij navraag zou het geen invloed hebben op de welkomst bonus van de leverancier daarvoor. Het was toen wel goed gegaan met de bonus.
Bij de nieuwe leverancier kan ik wel de startdatum aanpassen dus ik ga deze naar 01-01-26 zetten.
Nu krijgen ze een contract met als startdatum 31-12. Vorig jaar gebeurde dit ook al en bij navraag zou het geen invloed hebben op de welkomst bonus van de leverancier daarvoor. Het was toen wel goed gegaan met de bonus.
Bij de nieuwe leverancier kan ik wel de startdatum aanpassen dus ik ga deze naar 01-01-26 zetten.
Zouden de computers met oud en nieuw ook dronken zijn, dat ze t standaard veranderen? Of zou er nog een mens aanwezig moeten zijn bij een overgang en zijn die er gewoon niet na middernacht die dag ?
Volgens mij is het standaard dat de laatste dag en eerste dag op dezelfde datum staan.elektriekert schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:16:
Onlangs voor mijn ouders een nieuw energiecontract geregeld via VEH,
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Hopelijk zit ik hier goed, mijn vraag is hoe je tegenwoordig het beste energiecontract kan vinden met al die dingen waar je tegenwoordig rekening mee moet houden zoals TLK, TLV, transportkosten, leverkosten en weet ik wat meer.
Is dat gewoon een kwestie van onderstaande cijfers in een energiecontract prijsvergelijker stoppen?
En zo ja, welke prijsvergelijker dan?
En hoor ook wel eens van mensen die elektra en gas bij verschillende partijen afnemen, zijn dat speciale gevallen of is dat ook nog iets waar je serieus naar moet kijken?
Is dat gewoon een kwestie van onderstaande cijfers in een energiecontract prijsvergelijker stoppen?
En zo ja, welke prijsvergelijker dan?
- Verbruik (hoog): 900 kWh / jaar
- Verbruik (dal): 2000 kWh / jaar
- Teruglevering (hoog): 4800 kWh / jaar
- Teruglevering (dal): 2000 kWh / jaar
- Gas: 1660 m3 / jaar
En hoor ook wel eens van mensen die elektra en gas bij verschillende partijen afnemen, zijn dat speciale gevallen of is dat ook nog iets waar je serieus naar moet kijken?
Verschillende partijen is een keus, kan je gewoon voor elk het beste voor jou uitzoeken. Ik ben met gas weggegaan en stap nu jaarlijks over. Voor stroom gewoon variabel gebleven, en zit op oude contractvoorwaarden die mogelijk goed uitkomen vanaf 2027.Vliegvlug schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:38:
[...]
Dit topic is iets beter geschikt voor jouw vraag: Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topicVliegvlug schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:38:
Hopelijk zit ik hier goed, mijn vraag is hoe je tegenwoordig het beste energiecontract kan vinden met al die dingen waar je tegenwoordig rekening mee moet houden zoals TLK, TLV, transportkosten, leverkosten en weet ik wat meer.![]()
En zo ja, welke prijsvergelijker dan?Of ga ik me dan enorm in de vingers snijden?
- Verbruik (hoog): 900 kWh / jaar
- Verbruik (dal): 2000 kWh / jaar
- Teruglevering (hoog): 4800 kWh / jaar
- Teruglevering (dal): 2000 kWh / jaar
- Gas: 1660 m3 / jaar
Daar staat in de TS al veel info over de vragen die je stelt.
In de laatste paar berichten staan misschien enigszins vergelijkbare situaties en kun je kijken of de adviezen die zij krijgen ook bij jou passen.
En anders stel je de vraag daar en er lezen altijd mensen mee die je nog verder willen helpen.
Aangezien de meterstandne toch moeten worden doorgegeven (analoge meter) zet ik hem gewoon op de 01-01-26VidaR-9 schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:14:
[...]
Volgens mij is het standaard dat de laatste dag en eerste dag op dezelfde datum staan.
Let op:
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.
Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.
Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden