[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.107.813 views

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:04
mijn Jade kaart is nu bijna aan Ruby kaart geworden :+

nothing stops this train

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iqbxKZJx_-boSBS1z9A8xo-AZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uYgI0NqIaWPnKCAfDjCIPMgS.png?f=fotoalbum_large

Punt is een beetje dat zelfs als je goed voorspeld dat het nog lager gaat dat niet betekend dat je dan ook op het laagste punt inkoopt. Als bovenstaande persoon gespreid had ingelegd had hij uiteindelijk meer winst gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Nopheros op 13-11-2022 12:34 ]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:31
T-8one schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:25:
Eens, of mensen gaan toch inzien dat enkel BTC een serieuze currency is en de rest vooral geprint.
ETH blijft toch beter liggen of heb ik wat gemist?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02:09
Kol Nedra schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:33:
mijn Jade kaart is nu bijna aan Ruby kaart geworden :+
Hier ook... Hodlen we hem hier samen doorheen?

• Kol Nedra
Nopheros schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:33:
[Afbeelding]

Punt is een beetje dat zelfs als je goed voorspeld dat het nog lager gaat dat niet betekend dat je dan ook op het laagste punt inkoopt. Als bovenstaande persoon gespreid had ingelegd had hij uiteindelijk meer winst gehad.
daarom is DCA ook zo krachtig! bodem vissen is meer geluk hebben.
natuurlijk kunnen we lager, maar durf jij je inleg te verkopen op dit punt?
Ik sta echt flink onder water, leuk is anders maar ik lig er echt niet wakker van.
blijf netjes elke maand inleggen en ik zie wel wat er over 10+ jaar van over is. Zelf denk ik dat ik wel in de winst ga staan, je geld op de bank laten staan voor 10 jaar is zeker een big NO!

neem je eigen koers en hou eraan, mijn koers is vooral BTC, als 2e divident aandelen en daarna komt wat andere crypto

nothing stops this train

• Kol Nedra
AlterBridge schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:37:
[...]

Hier ook... Hodlen we hem hier samen doorheen?
Ik hou het vast, het is zodanig weg dat de restant ook wel naar 0 mag gaan :z
wel heb ik mijn cashback van CRO verkocht voor KAVA --> naar Kraken gestuurd en staat nu daar in staking

nothing stops this train

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Kol Nedra schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:38:
[...]

Ik sta echt flink onder water, leuk is anders maar ik lig er echt niet wakker van.
blijf netjes elke maand inleggen en ik zie wel wat er over 10+ jaar van over is. Zelf denk ik dat ik wel in de winst ga staan, je geld op de bank laten staan voor 10 jaar is zeker een big NO!

neem je eigen koers en hou eraan, mijn koers is vooral BTC, als 2e divident aandelen en daarna komt wat andere crypto
Het meest belangrijke is je aan je plan houden. Door DCA toe te passen koop je ook een deel op de bodem in. Maar ook een deel te hoog.

Als je altijd de DCA strategie volgt, maar stopt bij een sterke daling dan heb je het nadeel van wel duur inkopen, maar de absolute koopjes missen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 11:07

T-8one

take it easy, take a sisi

hoevenpe schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:35:
[...]

ETH blijft toch beter liggen of heb ik wat gemist?
wat bedoel je met beter liggen? :?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
AlterBridge schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:21:
@Taro ik wil Bitvavo leegtrekken. Jij koopt daar geloof ik ook wat spot. Stuur je dat van daar naar je ledger en werkt dat (veilig) met het verifiëren van je ledger adres? Of gebruik je een omweg via bv Binance?
Ja, ik stuur vanaf zowel Bitvavo als Binance naar de Ledger. Maar als je van bijv. Bitvavo naar Binance stuurt moet je ook het adres verifiëren, linksom of rechtsom moet je die stappen dus uitvoeren.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:31
T-8one schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:41:
wat bedoel je met beter liggen? :?
Herinner me dat een tijd terug BTC ongeveer 20k en ETH 1k deed, dat is nu 16k en 1,2k.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Nopheros
Kol Nedra schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:38:
[...]

Na vele jaren traden weet ik van mezelf dat nu verkopen voor mij persoonlijk altijd resulteert in minder BTC. Dus nee ik durf nu niet meer te verkopen.

Ik heb wat ETH en BNB verkocht (achteraf veel te weinig) toen BTC rond de 60k hing maar voor de rest is het HODL.

M'n gemiddelde aankoopprijs was iets van 7k voor BTC, inmiddels is dat iets van 12k á 14k door bij te kopen. Helaas wat te vroeg bijgekocht maar ik gelooft dat BTC ooit weer omhoog gaat dus ik overleef het wel. Daarnaast heb ik nog een leuk bedrag op exchanges gezet, voor mochten we nog lager gaan..

• T-8one

T-8one

hoevenpe schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:43:
[...]

Herinner me dat een tijd terug BTC ongeveer 20k en ETH 1k deed, dat is nu 16k en 1,2k.
Hahh, ik had het niet over traden ;)

In mijn ogen is ETH geen echte currency, helemaal nu ze tegenwoordig POS gebruiken. ;)
Is vooral een principe kwestie.
ETH is leuk omdat er vrij veel mee kan, maar puntje bij paaltje betwijfel ik of ETH echt toegevoegde waarde heeft als currency.

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:13
Net 'De Slag om de Schelde' uitgekeken, nu even checken hoe het met 'De Slag om de Crypto' gaat.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:48

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:22:
[...]

Volgens jouw definitie ben ik een behoorlijk ambigu individu. Heel vaak slim geweest, maar ook heel vaak dom. Middel ik dan uit op normaal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eI3TMfduwyY1stVYuUIVodbeY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXVHo28gHVMlc5v91JhR9mre.jpg?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Nopheros
Pelox schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:57:
[...]

I'm just here for the memes en lil bubble video's :9

[ Voor 23% gewijzigd door Nopheros op 13-11-2022 12:59 ]

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:17
Gelukszoekr schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:56:
[...]

Als je doelt op regulering. Dat gaat er komen. Of we nu willen of niet. Laten we hopen dat regulering zal zorgen voor een wat veiligere omgeving zonder dat de kernwaarde van Bitcoin teveel onder druk komen te staan
idd. Zeker dit soort FTX bagger helpt daar alleen maar aan mee. Vroeger was ik heel erg anti regulering, tegenwoordig ben ik veel meer voorstander. Ligt er natuurlijk wel aan hoe ze dat gaan invullen.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:30
Niet in bezit van ledger en daar is mijn hoeveelheid crypto wat mij betreft te klein voor. Ik wil eea weghalen bij onder andere cdc, alles omzetten naar btc (via cdc exchange?) en dan naar een relatief veilige defi Wallet zetten. Welke defi Wallet schatten jullie nu even goed genoeg om het te stallen?

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-11 23:00

NeoflexNL

Forever young

pixels66 schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:11:
Niet in bezit van ledger en daar is mijn hoeveelheid crypto wat mij betreft te klein voor. Ik wil eea weghalen bij onder andere cdc, alles omzetten naar btc (via cdc exchange?) en dan naar een relatief veilige defi Wallet zetten. Welke defi Wallet schatten jullie nu even goed genoeg om het te stallen?
Kan ook een software wallet doen als exodus ofzo he.. weinig poespas

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Kol Nedra schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:39:
[...]

Ik hou het vast, het is zodanig weg dat de restant ook wel naar 0 mag gaan :z
wel heb ik mijn cashback van CRO verkocht voor KAVA --> naar Kraken gestuurd en staat nu daar in staking
Ik doe ook mee.. the dead or the gladioles!

Alle cashback staat trouwens op de DeFi wallet, met 28 unstake tijd.. :/

[ Voor 9% gewijzigd door NeoflexNL op 13-11-2022 13:23 ]

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Slonzo schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:12:
[...]

Binance? Ik heb daar een BTC withdrawal al >20 uur in Processing :/
Kraken maar is er al lang door inmiddels.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50pvWs9B1wOqbDDvJeBbNqoaQDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Tn9hbjyavmzGYLeUtblFskl.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd voor nieuwe.. :'(

Volgende keer zet ik er ftx op..

Zero.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Dan moet je wel rennen met die boze meute achter je aan.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Pelox
zwembroek schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:30:
[...]

Dan moet je wel rennen met die boze meute achter je aan.
Mooi! Kan ik wat pr's verbeteren!

Zero.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Jedi_Pimp schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:22:
[...]

Ik wil geen moraalridder uithangen, maar wat is precies de toegevoegde waarde van het label 'dom' voor mensen die zijn blijven zitten? Je eigen gedrag, waarden en normen op anderen projecteren draagt toch niet heel veel bij aan een goed gesprek, me dunkt.

Jij hebt naar de markt gekeken, de macro in ogenschouw genomen en actief daar naar gehandeld. Goed gedaan. Iemand anders heeft wellicht een totaal andere beleggingshorizon, heeft geen zin om actief transacties te doen en DCA'd alleen maar. Die persoon heeft dan inderdaad een lager rendement dan iemand die op 40k eieren voor zijn geld heeft gekozen. Het is pas dom onverstandig als je je life savings in een risicovolle belegging dumpt omdat je verblind bent door greed. In zo'n situatie zou ik persoonlijk ook niet het label dom gebruiken.

Volgens jouw definitie ben ik een behoorlijk ambigu individu. Heel vaak slim geweest, maar ook heel vaak dom. Middel ik dan uit op normaal?
Soms is het best verwarrend hoe schijnbaar slimme mensen, schijnbaar domme posts kunnen plaatsen.

Zo aanmatigend soms zelfs, dat ik er moeite mee heb. Soms veranderen mensen wanneer er een paar keer iets goed gaat, ik heb dat vaker zien gebeuren. Vreemd fenomeen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Patvs120
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 19:00
Ik gebruikte de FTX app (niet FTX Pro, maar normale FTX) enkel als
nieuwsapp voor dagelijks lezen crypto nieuws.

Weet iemand een goede alternatieve app hiervoor? Die continue alle recente nieuws-artikelen deelt rondom crypto?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Patvs120 schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:41:

Weet iemand een goede alternatieve app hiervoor? Die continue alle recente nieuws-artikelen deelt rondom crypto?
Dit is 1 van mijn nieuws bronnetjes
https://cryptopanic.com/

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:09

CoinGecko heeft ook een nieuws sectie onder de explore tab.

Daarnaast volg ik de Daily Ape via Telegram voor een handig overzicht van al het nieuws. Link naar website; https://thedailyape.notio...727c0433a962e897ef43efb7e

Voor de rest vind ik vooral Twitter enorm handig om op de hoogte te blijven van alles en nieuwe inzichten te krijgen. Al hoewel dat de laatste dagen bijna een fulltime job is geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door jvel92 op 13-11-2022 13:56 ]

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Dat het bedrag het nu niet veel waard is, is geen goed excuus imo.

Als je wilt dat je coins veilig staan totdat het wel een mooi bedrag is dan wil je toch niet een risico lopen dat het in de tussentijd verdampt door een hack of andere vorm van sluiting van de exchange? Dan kan je ze me maar beter nu al op een Ledger o.i.d. knallen i.p.v. achter denken "had ik maar".

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:13

Ik gebruik krakapi app op Android voor nieuws lezen.

In het verleden heel veel gebruikt, toen kraken nog geen eigen app had. Nu stukken minder en heeft alleen lezen toegang voor mijn kraken account. Maar werkt volgens mij ook zonder key.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter

Interessante thread: https://twitter.com/_Checkmatey_/status/1591727461762756609.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dus zo schuift men met geldstromen tussen Alameda en deze drie. Her en der lees ik de suggestie: om zo hun proof of reserve aan te kunnen tonen. Als dat zo is: kijk ons even een flinke voorraad hebben om vertrouwen te wekken naar het publiek is dat wel sluw.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11 13:34
Aka als je coins op 1 van bovengenoemde 3 exchanges hebt staan is het wellicht tijd om je eens goed achter de oren te krabben. Better safe than sorry toch?

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 22:52
:P

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• jvel92
Zou me op dit moment je niet te veel focussen op de te betalen fees. Prioriteit zou zijn om snel mogelijk je crypto in een eigen beheer in een eigen wallet te hebben. Het alternatief is dat je mogelijk niet meer bij je crypto kan.

Op het Bitcoin netwerk heb je geen DeFi. Als je je Bitcoin naar een DeFi wallet stuurt dan is dat bijvoorbeeld WBTC of renBTC. Dit brengt weer extra risico's met zich mee. Alameda Research/FTX is bijvoorbeeld een investeerder in het Ren Protocol, waar renBTC op draait.

Bij voorkeur voor BTC een wallet aanmaken op het Bitcoin netwerk en daar je BTC naar toesturen. Dat brengt het minste risico met zich mee.

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:32
Vanavond maar eens m’n gate account leeg halen dan.. wel een gedoe zeg.

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01:42
Don Guacamole schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:12:
[...]

Vanavond maar eens m’n gate account leeg halen dan.. wel een gedoe zeg.
Vanmorgen al aangegeven maar was allemaal oke ;)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Iedereen en zijn / haar moeder hier met een wallet heeft een hardware wallet. Over software wallets spreekt de onvolprezen TS niet.
Zijn daar redenen voor? Software wallets ten alle tijden vermijden?

==
hoi

• Nopheros
Eusebius schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:18:
Iedereen en zijn / haar moeder hier met een wallet heeft een hardware wallet. Over software wallets spreekt de onvolprezen TS niet.
Je kunt prima een metamask of truswallet gebruiken maar die hebben nou éénmaal een hoger risico. Laatst las ik nog een bericht van iemand die 3x een bericht kreeg om de transactie goed te keuren (wallet verbonden met een website). Even later kwam hij erachter dat hij daarmee al z'n funds naar een onbekende wallet had gestuurd. Manipulatie is makkelijker te doen op die manier.

Kan verder net zo veilig zijn als je goed oplet maar wel met een hoger risico.

Persoonlijk vind ik het verder niet echt nodig om alle funds van exchanges te halen, beetje overdreven.

1. Binance is een erg veilige exchange.
2. Als je meer dan 1k á 2k op exchanges heb staan verspreid het dan over meerdere exchanges.
3. Heb je tokens die je wilt houden voor de komende 2 á 5 jaar zet ze dan op een hardware wallet.

[ Voor 20% gewijzigd door Nopheros op 13-11-2022 14:26 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Software wallets kennen een aantal nadelen, waaronder:
  • Updates met daarin mogelijke malafide aanpassingen of 3rd party tooling
  • OS met mogelijke lekken
  • Maken van backups van de private key
  • Toegang tot de PC/laptop
  • Niet op reis/afstand te gebruiken
  • Etc.
Sommige hiervan spelen uiteraard ook voor hardware wallets. Daarnaast moet je vaak per coin een aparte wallet installeren. Of je gebruikt software die een aantal coins combineert, maar daarmee neem je ook een risico.

Een hardware wallet neemt je veel moeite uit handen.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Taro schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:25:
[...]

Software wallets kennen een aantal nadelen, waaronder:
  • Updates met daarin mogelijke malafide aanpassingen of 3rd party tooling
  • OS met mogelijke lekken
  • Maken van backups van de private key
  • Toegang tot de PC/laptop
  • Niet op reis/afstand te gebruiken
  • Etc.
Sommige hiervan spelen uiteraard ook voor hardware wallets. Daarnaast moet je vaak per coin een aparte wallet installeren. Of je gebruikt software die een aantal coins combineert, maar daarmee neem je ook een risico.

Een hardware wallet neemt je veel moeite uit handen.
Je kan met bijvoorbeeld een Exodus toch wel overal inloggen en transferren?

Edit: ik heb altijd laptop mee op reis, dat maakt mijn opmerking misschien wat gekleurd.

[ Voor 5% gewijzigd door NeoflexNL op 13-11-2022 14:31 ]

• paul-s83
  • Nu online
Ik zou waar mogelijk altijd een hardware wallet gebruiken. En als je toch in het BSC shitcoin casino terecht bent gekomen, en daarom Metamask e.g. gebruikt, dan is de combinatie tussen een software wallet en een Ledger ook altijd mogelijk.

Met al dit gedoe ook maar weer een de Ledger afgestoft. Kom alleen tot de ontdekking dat destijds de Ledger met een usb-A kabel werd geleverd maar de Macbook die ik tegenwoordig in gebruik heb alleen usb-c heeft _O-

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door NeoflexNL op 13-11-2022 14:31 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Edit: NVM ivm NVM bericht :)

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 13-11-2022 14:32 ]

• AlterBridge
Sinds mei 2021 in Crypto. Afgelopen juli een Ledger gekocht en zojuist mijn eerste test transactie gedaan 8)

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W87P_nMquN6wHpkfWUlKQHOvQfM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H4OBZkSt3lojLDuFN9kcBtEM.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Pelox
AlterBridge schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:31:
Sinds mei 2021 in Crypto. Afgelopen juli een Ledger gekocht en zojuist mijn eerste test transactie gedaan 8)
Spannend he :9

Zero.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:44

YES

Moderator General Chat
Op de één of andere manier blijf ik het altijd spannend vinden als ik dingen verplaats, gewoon de angst dat je toch ergens iets verkeerd doet met kopiëren/plakken of zo. :D

• jvel92
Nopheros schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:21:
[...]
Persoonlijk vind ik het verder niet echt nodig om alle funds van exchanges te halen, beetje overdreven.

2. Als je meer dan 1k á 2k op exchanges heb staan verspreid het dan over meerdere exchanges.
3. Heb je tokens die je wilt houden voor de komende 2 á 5 jaar zet ze dan op een hardware wallet.
Het wel of niet van een exchange afhalen is risicomanagement vraagstuk. Er kleven weinig risico's aan het weghalen van je crypto van de exchanges. Mits je je eerst verdiept in de materie, maar dat is een risico dat je zelf kunt controleren.

Laat je je crypto op de exchanges staan, dan ben je op dit moment overgeleverd aan de grillen en emoties van de overige marktdeelnemers. Dat is een risico dat je zelf niet kunt controleren. Als er 's nachts op een veilig gewaande exchange een bankrun ontstaat, ben je de volgende ochtend waarschijnlijk te laat.

Op dit moment is het een game of hot potato. Waarom zou je als laatste de heette hete aardappel willen vasthouden?

Exchanges worden altijd als veilig bestempeld, totdat ze het niet zijn. FTX had bijvoorbeeld ook een veilige reputatie. Zou mijn handen bijvoorbeeld niet in het vuur durven te steken voor Binance. Soms is de aanval de beste verdediging.

Bedragen zijn relatief en je moet het zien in verhouding tot je eigen netto vermogen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

paul-s83 schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:29:
[...]

Met al dit gedoe ook maar weer een de Ledger afgestoft. Kom alleen tot de ontdekking dat destijds de Ledger met een usb-A kabel werd geleverd maar de Macbook die ik tegenwoordig in gebruik heb alleen usb-c heeft _O-
Haha herkenbaar! Misschien is dit ook iets voor jou?
https://shop.ledger.com/products/ledger-otg-kit

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01:42
YES schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:44:
[...]

Op de één of andere manier blijf ik het altijd spannend vinden als ik dingen verplaats, gewoon de angst dat je toch ergens iets verkeerd doet met kopiëren/plakken of zo. :D
Hebben ze bij crypto.com zelfs nog last van ;)

Vaste adressen staan er meestal wel in, Bitvavo naar Ledger of Kraken naar de Trezor bijvoorbeeld.
Een nieuwe route doe ik ook nog altijd eerst met een klein bedrag. En een paar keer dubbelchecken idd…

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-11 01:16
Of deze: https://www.action.com/nl...VzbNUgnIKzssaAh6ZEALw_wcB

2 euro bij de Action...

Dan bespaar je 13 euro = 14.4 Matic ...

[ Voor 26% gewijzigd door _Gast_ op 13-11-2022 15:21 ]

• Sjuul100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-05 00:15
Nopheros schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:21:
[...]

Wat zei FTX een week geleden?

• Nopheros
Sjuul100 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:23:
[...]

Wat zei FTX een week geleden?
Zou ik zo niet precies weten, in iedergeval geen bewijs dat ze 69 miljard aan crypto hebben opgeslagen. :P

Zeg ook verder niet dat Binance 100% veilig is, kan best misgaan. Echter heb ik er genoeg vertrouwen in om er een klein deel van m'n crypto te laten staan om mee te traden.

[ Voor 26% gewijzigd door Nopheros op 13-11-2022 15:28 ]

• Sjuul100
Slonzo schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:09:
Nieuwe bankrun bij CDC nu? Lekkere self fulfilling prophecy zo.
Ja, ik snap dat mensen het daar nu weghalen

• Sjuul100
zwembroek schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:18:
Ik verwacht een dezer dagen sowieso een enorme short squeeze.
Wacht maar tot iemand erachter komt dat Tether geen 100% dekking heeft

• Nopheros
Sjuul100 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:30:
[...]

Dat is bekend, veel zit in vastgoed bijv. en 100% dekking hebben ze niet..

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 12:35
Wie zit ook op de twitter space van Mario Nawfal?
Wat een gekte

• AlterBridge
Het is gelukt! Veel te lang mee gewacht, maar dit geeft denk wat rust en versterkt de Diamond hands die ik al heb. Wel een gek idee dat er nu zoveel op een stickie staat.

Even een vraagje voor mijn medetweakers. Ik kan Eth gewoon op het Eth netwerk de ledger opgooien? En er zal niets wijzigen aan de chain bij het afronden van de merge in 2023 waar ik dan rekening mee moet houden?

[ Voor 5% gewijzigd door AlterBridge op 13-11-2022 15:37 ]

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

keanu_ schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:34:
Wat een gekte
Een bak ellende is het..

Ik weet niet wat we gaan meemaken de komende weken, maar dat het achteraf hele mooie kansen waren kan ik me maar zo voorstellen...

• Sjuul100
Malarky schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:39:
Crypto.com wallets gisteren om 13:30
[Afbeelding]

En vandaag om 11:30 (22 uur later)
[Afbeelding]

Via https://portfolio.nansen.ai/dashboard/crypto.com.

De leegloop van USDC en BTC is toch wel begonnen, dat zijn de assets die ik primair monitor. Eens kijken wat er morgen over is van die 51.836 bitcoins)
En nu alweer een paar procent minder, het gaat snel. Er is een run gaande daar. Eind deze week is het weg met dit tempo.

• Gelukszoekr
keanu_ schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:34:
Wat een gekte

• AlterBridge
Sjuul100 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:37:
[...]

En nu alweer een paar procent minder, het gaat snel. Er is een run gaande daar. Eind deze week is het weg met dit tempo.
Waarom zou je op Crypto.com assets hebben die niet staked staan? Dus dan is het net zoals bij mij toch niet weg te trekken nu? Of mis ik iets?

Handelen met een stack liquide BTC doe je vanwege de fees sowieso niet bij die toko.

• Sjuul100
Haal nu je geld weg bij crypto.com!

https://mobile.twitter.co...tatus/1591803227003129858

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nog een keer :S

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Oke, ik ben weg.. ik heb m'n ori 3500 euro stake toch weggehaald.

Nu ongeveer 660 euro in btc gezet en naar de ledger.. heel erg zuur maar die CRO gaat echt decimeren zo.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

AlterBridge schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:41:
[...]

Waarom zou je op Crypto.com assets hebben die niet staked staan? Dus dan is het net zoals bij mij toch niet weg te trekken nu? Of mis ik iets?

Handelen met een stack liquide BTC doe je vanwege de fees sowieso niet bij die toko.
Als je stake langer dan 6 maanden staat trek je het er zo uit.

Dat zojuist dus gedaan.

• Sjuul100
NeoflexNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:46:
[...]

Dat zojuist dus gedaan.
Heel verstandig, over een week bestaat crypto.com niet meer met dit tempo,er is daar iets gaande.

• AlterBridge
NeoflexNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:46:
[...]

Dat zojuist dus gedaan.
Ik heb die fixed terms in de app =(… Nog een kleine maand volhouden.

• Gelukszoekr
.

[ Voor 99% gewijzigd door Gelukszoekr op 13-11-2022 15:54 ]

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:25

Darrell

Fiat moonboy

Haha, klinkt als die shills die hier wel eens voorbij komen.

Koop nu coin x. Geen tijd om het toe te lichten maar kopuh kopuh kopuh.

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Sjuul100 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:30:
[...]

Aan de andere kant heet de dollar ook geen dekking….

• Nopheros
Gelukszoekr schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:52:
[...]

Ik denk ik doe ook ff een waarschuwing op de Official Crypto.com Telegram group.
Krijg direct een ban voor FUD verspreiden :')

Misschien is het fud en is er niks aan de hand. Dan nog kan zo'n selloff problemen veroorzaken, en dan snap ik niet waarom je dit risico zou willen nemen. Maarja, wie ben ik...
Niet dat ik vind dat je perse gebanned had moeten worden maar FUD verspreiden is natuurlijk wel de exact juiste term. Net zoals in dit topic gebeurd op dit moment.

• AlterBridge
AlterBridge schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:36:
[...]

Even een vraagje voor mijn medetweakers. Ik kan Eth gewoon op het Eth netwerk de ledger opgooien? En er zal niets wijzigen aan de chain bij het afronden van de merge in 2023 waar ik dan rekening mee moet houden?
Iemand :$ ?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ja, kan je doen. En mocht er ooit een netwerk upgrade oid plaatsvinden, dan zorgt Ledger voor een update van de software of firmware.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Kan ik ergens een long openen op Ledger stonks? :+

• Nopheros
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zfZefA_yFA5KXuvuDv2c2FlulY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uzpy591eB9c7exLEVknmeWgH.png?f=fotoalbum_large

Als ik het crypto nieuws lees en het sentiment in dit topic en andere plekken dan zitten we nu toch eindelijk wel in "Despair" zou ik zeggen?

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:26

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:25

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dv1Mh4olKDj82ea_fNz6f8cvKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BPyIIWKHW2sFULEKSaRXZ7Wg.gif?f=user_large

• T-8one

T-8one

Kim.com heeft ook nog wat in de melk te brokkelen?

Hij heeft mij ooit geblokt omdat ik bch grapjes maakte.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Nopheros schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:04:
[Afbeelding]

Als ik het crypto nieuws lees en het sentiment in dit topic en andere plekken dan zitten we nu toch eindelijk wel in "Despair" zou ik zeggen?
Dit is wel het sentiment waar velen van ons een jaar geleden op 'hoopten'

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11 18:19

Ryan1981

Je ne sais pas

YouTube: FTX Bankruptcy Explained!

Vond deze wel grappig

• paul-s83
  • Nu online
_Gast_ schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:11:
[...]

Of deze: https://www.action.com/nl...VzbNUgnIKzssaAh6ZEALw_wcB

2 euro bij de Action...

Dan bespaar je 13 euro = 14.4 Matic ...
Goedkoop is duurkoop, heb al een fatsoenlijke adapter van Anker gekocht.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Denk niet dat Crypto.com op hele korte termijn kapot gaat. In tegenstelling tot FTX zijn er hele grote hoeveelheden user funds locked. Oftewel een bankrun is simpelweg onmogelijk gemaakt.

Tenzij ze echt heel veel tekort komen en niet meer kunnen betalen wat er nog flexibel in de wallets zit, maar voorlopig is er nog 2 miljard + aanwezig.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Malarky schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:10:
Denk niet dat Crypto.com op hele korte termijn kapot gaat. In tegenstelling tot FTX zijn er hele grote hoeveelheden user funds locked. Oftewel een bankrun is simpelweg onmogelijk gemaakt.

Tenzij ze echt heel veel tekort komen en niet meer kunnen betalen wat er nog flexibel in de wallets zit, maar voorlopig is er nog 2 miljard + aanwezig.
Dat dachten we vorige week over FTX ook. Daarnaast is de shitcoin CRO ook niets meer waard. Er staat nog veel SHIB op de balans, een short daar zal ook wonderen doen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Is dit een goed moment om vol in NFT's te stappen?

• BTC100K2021
  • Laatst online: 07:26

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Malarky schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:10:

De gemiddelde Crypto.com gebruiker is ook niet zo bezig met veiligheid volgens mij, als je ziet welk aandeel SHIBA heeft in de funds dan weet je al dat het voornamelijk moonboys zijn daar.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Coldcat schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:18:
[...]

Dat dachten we vorige week over FTX ook. Daarnaast is de shitcoin CRO ook niets meer waard. Er staat nog veel SHIB op de balans, een short daar zal ook wonderen doen.
Die SHIB is van klanten, niet van de exchange zelf. Dus SHIB shorten zal alleen maar invloed op klanten hebben en mogelijk zelfs het tradevolume verhogen met voordeel voor de exchange.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Hopelijk zet deze rode candle even goed door. Dan kan ik de rest ook inkopen en van de exchanges afhalen.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Coldcat schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:18:
[...]

Nee ik heb ook heel lang bij FTX gezeten (tot vorige week zondag), maar bij FTX was je niet om te staken of om te locken en hun withdrawal fees waren de allerlaagste in de markt. Zelfs veelal gratis op ETH na. En ze verwerkten normaliter ook altijd razendsnel

Oftewel, FTX had het wel heel makkelijk en goedkoop gemaakt voor haar gebruikers om - even - elders te kijken. Daarom verdween bij FTX ook 6 miljard in 2 dagen en bij een Crypto.com slechts enkele miljoenen vandaag (tot zover).

Ik denk dat heel veel gebruikers (ik ken er al een aantal en hier op Tweakers melden zich er al een paar) stuck zitten met locked/stacked funds. Die willen wel weg, maar kunnen niet weg. Dat is dus anders dan bij FTX.

• Vis
  • Laatst online: 07:23

Vis

Taro schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:22:
Hopelijk zet deze rode candle even goed door. Dan kan ik de rest ook inkopen en van de exchanges afhalen.
Ik verwacht niet dat we op een zondag een nieuwe low gaan zetten. Geef het tot morgenmiddag, dan sla ik ook mijn slag en transfer ik het grootste gedeelte weg bij Binance.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• jvel92
Malarky schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:23:
[...]

Nee ik heb ook heel lang bij FTX gezeten (tot vorige week zondag), maar bij FTX was je niet om te staken of om te locken en hun withdrawal fees waren de allerlaagste in de markt. Zelfs veelal gratis op ETH na. En ze verwerkten normaliter ook altijd razendsnel

Oftewel, FTX had het wel heel makkelijk en goedkoop gemaakt voor haar gebruikers om - even - elders te kijken. Daarom verdween bij FTX ook 6 miljard in 2 dagen en bij een Crypto.com slechts enkele miljoenen vandaag (tot zover).

Ik denk dat heel veel gebruikers (ik ken er al een aantal en hier op Tweakers melden zich er al een paar) stuck zitten met locked/stacked funds. Die willen wel weg, maar kunnen niet weg. Dat is dus anders dan bij FTX.
De gemiddelde Crypto.com gebruiker volgt het crypto nieuws en ontwikkelingen wellicht ook wat minder op de voet dan een trader, die er vaak bovenop zit.

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:32
Zo, net op marktplaats een zo goed als nieuwe ledger gekocht, ideaal, scheelt toch weer een hoop gedoe met zelf zo’n nieuwe seed phrase verzinnen! En is nog goedkoper ook!

• Vis
  • Laatst online: 07:23

Vis

:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXWOehHofRnn3dQ5-K4VDCvDY00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIYciNO8ulYwc4AyGkdF3Cla.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

Vandaag een prachtige dag gehad met mijn ouders en gezin in een dierentuin. Zodra je offline bent is het net alsof die crypto helemaal niet bestaat, echt apart.

Op een gegeven moment zaten we lekker een bakje koffie te drinken, kinderen een slush puppy. Op de achtergrond was het verblijf van de ijsberen te zien. Super rustig in het park, echt een mooie dag.

Zie ik in de verte opeens een stier over het hek springen, het verblijf van de beren in. Hij neemt een beer op zijn hoorns. De beer vliegt door de lucht, maakt een 3 dubbele salto en landt op zijn poten, compleet ongedeerd. Voor ik met mijn ogen kan knipperen komen er 2 andere beren aanrennen... De stier staat standvast, schud met zijn kop, blaast woest wolken uit zijn neus en begint met zijn voorpoot over de grond te slepen, neemt een aanloop en springt zo weer dat verblijf uit. De beren compleet in de war achterlatend.

Het hele voorval duurde nog geen 30 seconden, voor ik iets kon zeggen was het al gebeurd...

Meteen een plukje Bitcoin gekocht natuurlijk.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:25
Markt is saai. Doe eens iets.
Pagina: 1 ... 94 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!