Numbers schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:55:
[...]
Maar hoe bepalen jullie de levels waarop je een deel verkoopt? Ik zat nu terug te kijken naar voorgaande bulls, maar dan gaan BTC en ETH bijvoorbeeld nog heel wisselvallig in percentages omhoog. Ik weet dat niemand het vast kan pinnen, maar ben benieuwd naar andere visies. Kijken jullie naar het tijdsverloop van de bull run (na x maanden zoveel eruit) of naar de stijging?
Dat is voor iedereen anders. Dat heeft te maken met je gemiddelde inkoopprijs, hoe erg je vertrouwen hebt in een project of er teveel emotioneel bij betrokken bent geraakt. Hier zijn dus niet echt standaard grafieken voor.
Wat altcoins betreft zou ik altijd goed proberen bij te houden wat ze doen, en of je nog steeds denkt dat hier een goede toekomst in zit. Ik vind dat je moet bereid zijn deze met verlies te verkopen om je verlies te beperken, en geld vrij te maken voor wat anders. Sterker nog, ik denk dat ik vaker altcoins met verlies dan met winst heb verkocht. "Je verliest niet zolang je niet verkoopt" is kletskoek
Wat Bitcoin betreft, en waarschijnlijk ook Ethereum. Van deze coins mag je verwachten dat de groei er nog lang niet uit is. Bitcoin is de essentie van crypto in de meest pure vorm, en zolang je vertrouwen hebt in een toekomst met crypto hebt dan is het eigenlijk een kwestie van tijd voor je hiermee weer in de plus gaat staan.
Als je inderdaad denkt dat Bitcoin een toekomst heeft dan zijn dit wel de momenten om je gemiddelde inkoopprijs te verlagen. Die gemiddelde aankoopprijs is leuk, voor jezelf, maar ook hier zou ik niet teveel waarde aan hechten. Hoe langer je een asset hebt, hoe minder relevant dit is.
Wat verkopen betreft, tot nu toe zitten er elke keer wel duidelijke cycles in crypto. De Bitcoin halving is hier altijd wel belangrijke. in theorie werkt het goed op voorhand levels te zetten waar je een deel gaat uitcashen. Bijvoorbeeld 10% op 30k, 10% op 40k etc. Wat je ook kan doen is handelen op sentiment. Als je merkt dat iedereen het weer over crypto gaat hebben dan wil je gaan nadenken over verkopen