[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 244 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.106.949 views

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rektorlaunch
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-10-2023
Dear moonboys, alle eerlijke posts over lange leertijden en aantal keer goed de mist in gegaan waren als een steun in de rug om te lezen terwijl ik met "leergeld" eerst 500% in een paar trades te pakken had maar in mijn achterhoofd donders goed wist dat het grootste gedeelte hiervan met enorm veel geluk en teveel leverage mee stappen op een boot omhoog was. Om dit vervolgens vlak voor die berichten op een zelfde manier in stapjes kwijt te zien raken, terug te willen verdienen, nog meer kwijt te raken en echt te "leren" door het te verliezen.

Nu ben ik iets kalmer een positie aan het intekenen en zoekende naar feedback. Feedback aan jezelf geven is niet heel waardevol. Daarom een accountje buiten m'n echte tweakers account aangemaakt. Geen Roellie of verwijderd69 maar dat is aan de afbeelding wel te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJlozWUdxmEksYM0pZj7MxicuLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Kp8VbNrnIH0rFmkGyatOMjC.png?f=fotoalbum_large

Met mijn nog niet bestaande analyse skills ben ik op bovenstaande posities uitgekomen.
Een short op $25.192 met een trailing stop van $337,5.
Met het idee dat als de koers op 25.656 uitkomt de weerstand is doorbroken, mijn positie geen zin meer heeft en dit verder door kan stijgen richting 28k.

Een long op $23.643,5 met ook een trailing stop van $337,5.
Dit omdat de koers nogal grote bewegingen zal kunnen maken morgen voor die echte door de weerstand heen beukt, met deze entry heb ik een RRR van 3 en kan ik al een TP onder de 25k plaatsen.

Het gaat mij niks verbazen als heren zoals onder andere @Taro en @YES bij het zien denken "OMG, wat voor gepruts kijk ik naar" maar dat is ook exact de reden van mijn post. Feedback en gedachtengang bij het zien wordt enorm gewaardeerd en leer ik en eventueel anderen juist enorm van waardoor het minder gepruts word.

Mand

[ Voor 1% gewijzigd door Rektorlaunch op 19-02-2023 14:18 . Reden: Snel typen zie ik eigen tikfoutjes niet meer door ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 17:30
anti elppa schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:47:
[...]

ik schaarde jou ook niet bij die luier lui hoor. Ik heb zelf ook best leuke winsten met shitcoins gepakt. Maar ook een aantal keer gruwelijk bagholder geworden. Gaat mij erom (en dat is elke cycle) dat er mensen komen die lukraak van alles op pikken en denken binnen 3 maanden miljonair te zijn. Oja en BTC is te duur, dus dat werkt niet meer.... 8)7 :?
Dus zeg maar strontvliegen die af komen op zo'n luier.
Hey dat ben ik tot een half jaar geleden.
Sorry en ik zal (proberen) het niet meer (te)doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:50
moshimoshi schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:35:
[...]

Poor man’s thinking. Al het geld in je bezit, is geld dat je kunt gebruiken.
Gebruiken kan je het zeker, maar als jij bv even 50k a 100k aan gereserveerde belastinggeld in crypto steekt en dat is dan ineens 10k waard, ga ik je wel uitlachen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:17

Darrell

Fiat moonboy

knakworst schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:34:
Mijn eierstokken verwachten dat BIFI gaat knallen.
Als Link dan gelijktijdig een retrace doet is mijn plannetje alsnog gelukt.

ICP blijft ook lekker gaan. Was about time...

[ Voor 9% gewijzigd door Darrell op 19-02-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:49
heel leuk die DOT en LIT, maar winst nemen durf ik niet :7

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

resusaapje

h less

Kol Nedra schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:46:
heel leuk die DOT en LIT, maar winst nemen durf ik niet :7
Leuk huh. Heb ik bij LIT wel gedaan. Is ook maar een klein potje. Bij DOT niet, want die staat (bewust) heulmoal vast

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Rektorlaunch schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:39:
Feedback aan jezelf geven is niet heel waardevol. Daarom een accountje buiten m'n echte tweakers account aangemaakt.
Ik wil niet vervelend doen, maareh, met een tweede account kan je dus juist wel feedback aan jezelf geven 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
Darrell schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:23:
[...]

ICP blijft ook lekker gaan. Was about time...
Bij ICP mag je dat pas zeggen bij een x20.. in ieder geval in mijn situatie.

Enige voordeel is dat het nu zo weinig waard is dat ik er ook niet veel meer op kan verliezen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Nopheros schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:53:
[...]

Enige voordeel is dat het nu zo weinig waard is dat ik er ook niet veel meer op kan verliezen. *O*
Same here. Ach, nog 8 jaar wachten tot het vrijkomt.

Gak ligt wel iets lager bij mij. Rond de 50.

[ Voor 6% gewijzigd door Darrell op 19-02-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:07

NeoflexNL

Forever young

Jullie nemen even wat winst met DOT?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Myn4ReUnFv7KLk9LMEW6s361_hw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/xB5A1tXIFqlTCIYFaFpJ1rLA.gif?f=user_large

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Lezen is een kunst... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Nopheros schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:53:
[...]

ICP heb ik de GAK rond de 6 door in de diepten van de bear bij te kopen. Stoploss eronder en het is voor mij een altijd prijs trade.

Ik heb dit aangedurfd omdat ICP een coin is die helemaal stukgemaakt was door FTX.

[ Voor 8% gewijzigd door merauder op 19-02-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:09
merauder schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:20:
[...]

ICP heb ik de GAK rond de 6 door in de diepten van de bear bij te kopen. Stoploss eronder en het is voor mij een altijd prijs trade.

Ik heb dit aangedurfd omdat ICP een coin is die helemaal stukgemaakt was door FTX.
Netjes. Ik koop niet meer bij op m'n slechte trades.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Dear moonboys, alle eerlijke posts over lange leertijden en aantal keer goed de mist in gegaan waren als een steun in de rug om te lezen terwijl ik met "leergeld" eerst 500% in een paar trades te pakken had maar in mijn achterhoofd donders goed wist dat het grootste gedeelte hiervan met enorm veel geluk en teveel leverage mee stappen op een boot omhoog was. Om dit vervolgens vlak voor die berichten op een zelfde manier in stapjes kwijt te zien raken, terug te willen verdienen, nog meer kwijt te raken en echt te "leren" door het te verliezen.

Nu ben ik iets kalmer een positie aan het intekenen en zoekende naar feedback. Feedback aan jezelf geven is niet heel waardevol. Daarom een accountje buiten m'n echte tweakers account aangemaakt. Geen Roellie of verwijderd69 maar dat is aan de afbeelding wel te zien.

[Afbeelding]

Met mijn nog niet bestaande analyse skills ben ik op bovenstaande posities uitgekomen.
Met het idee dat als de koers op 25.656 uitkomt de weerstand is doorbroken, mijn positie geen zin meer heeft en dit verder door kan stijgen richting 28k.

Dit omdat de koers nogal grote bewegingen zal kunnen maken morgen voor die echte door de weerstand heen beukt, met deze entry heb ik een RRR van 3 en kan ik al een TP onder de 25k plaatsen.

Het gaat mij niks verbazen als heren zoals onder andere @Taro en @YES bij het zien denken "OMG, wat voor gepruts kijk ik naar" maar dat is ook exact de reden van mijn post. Feedback en gedachtengang bij het zien wordt enorm gewaardeerd en leer ik en eventueel anderen juist enorm van waardoor het minder gepruts word.

Mand
Heel goed dat je dit post, niet alleen voor jezelf, maar ook voor de afwisseling en het leereffect op anderen.

Paar dingen:
  • Je channel is gebaseerd op twee raakpunten en niet geweldig veel candles
  • Support en resistance aanduiden op basis van trendlijnen (dus de boven- en onderkant van het channel) is vrij arbitrair, de meeste traders tekenen s/r levels op basis van historische PA, interactie, volume
  • Heb je ook andere tijdframes gebruikt om je huidige levels te rechtvaardigen? Ben je bijvoorbeeld op de 1d begonnen en heb je eea gefinetuned op een lager frame?
  • Wat is je horizon, hoe lang wil je in positie zitten en komt dit overeen met je 4h? Je analyse voelt LTF aan terwijl je op de 4h chart. Met andere woorden, je scenario's kunnen langer gaan duren dan je denkt
  • Heb je gekeken naar volumeprofielen, points of control en dat op verschillende tijdframes?
Kijk eens op rond de 34 minuten in onderstaande video en check hoe ver Chris naar links scrollt als hij setups intekent.

https://www.youtube.com/live/gl7SVJUnFMY?feature=share

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Fuck.

Coin Bureau is bearish

:'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://s3.remitano.com/uploads/post/cover_image/5154/normal_20201119_211129.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Goed zo. One does not simply bull run.

En we hebben de jaarlijkse voorspellingen nog te halen. 12k in maart en dan 120k volgend jaar maart zodat "crypto" weer in het nieuws kan komen als optie waarmee je in een jaar je geld kan vertienvoudigen, waardoor er genoeg brandstof zal zijn voor een verdere stijging naar 500k in het jaar daarna omdat iedereen en z'n hond instapt.

Je mag me tegen die tijd quoten als dit echt gebeurt.

Als we in 2025 op iets minder dan -273k dollar zitten dan mag dat natuurlijk ook.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Nopheros schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:31:
[...]

Netjes. Ik koop niet meer bij op m'n slechte trades.
Het ligt eraan.

ICP is best wel dikke tech, en vond het voor rond de $4 een koopje. Zeker als je ziet waar het vandaan komt. Ik zie waar het schip strand en stap er uit als het echt nergens meer heengaat.

Heb zelf nog maar enkele shitcoins waarvoor ik exit liquidity zoek. Zo ben ik ook eens goed rekt gegaan op USTC. Idee is PF op te ruimen en voor 90%/95% in BTC te gaan. Goed uitgedachte langs werken voor mij beter dan wat voor shitcoin dan ook.

BSC rugpull meuk neem ik dan wel weer mijn verlies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Nieuwe poging in de maak

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Exact op de 1W MA200 afgeketst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfcdFWH0YrX10a2zFO5elB6sOtE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4jCUOBDcPPtjMKUAlHc8iccG.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
GerjanT schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:39:
[...]

Technisch gezien is het wel geld van jou, het is je reserveringsruimte, waar je je betaalde
box 1 op terug krijgt. Ben vooral benieuwd hoe hij het richting de belastingdienst verantwoord, want het staat “normaal” op een geblokkeerde rekening
staat niet op een geblokkeerde rekening hoor.
Ik krijg gewoon mijn facturen betaald, daarnaast heb ik een zwik kosten en die van elkaar afgetrokken is mijn winst. Over die winst moet ik belasting betalen (heel simpel gezegd).
Daarom reserveer ik elke maand geld, maar dat is niet geblokkeerd hoor, dat kan ik gerust op rood of zwart zetten (maar gaan we niet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 12:24

troje

was here!

Moesten er wat shorts geliquideerd worden of was dit een fat finger?

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

ybos schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:27:
[...]

Ik krijg gewoon mijn facturen betaald, daarnaast heb ik een zwik kosten en die van elkaar afgetrokken is mijn winst. Over die winst moet ik belasting betalen (heel simpel gezegd).
Daarom reserveer ik elke maand geld, maar dat is niet geblokkeerd hoor, dat kan ik gerust op rood of zwart zetten (maar gaan we niet doen)
Ik heb ook wel eens zitten dubben met dit potje, bijvoorbeeld in stable rente laten trekken.. besloten om het niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
ybos schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Ik heb serieus overwogen om mn belastingreservering (ZZP) in DOT te stoppen, puur voor staking maar dat vind ik toch te gek.
Merk ook op dat veel staking wordt bekostigd vanuit het minten van extra coins. Pure inflatie, dus.
Da’s nog viezer dan fiat aanhouden.

Zelf ga ik zometeen zoveel mogelijk fiat omzetten in een liquide pool van gemiddeld 6%. Alaaf!

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

troje schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:28:
Moesten er wat shorts geliquideerd worden of was dit een fat finger?
Dat was zo'n staafje die je bij BIFI verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6YUf4Kk94jo5fJerd6_tztPyok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/jPuCVtZUroMytWDgj5hzieq8.gif?f=user_large

Acties:
  • +51 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Mand
Heb wel een paar tips:

1. Fuck fiat.
2. Fuck trading.
3. Koop Bitcoin.
4. HODL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Poging tot 25k op een zondagmiddag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Hey. Weer terug. Welkom.

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:41:
[...]

Heb wel een paar tips:

1. Fuck fiat.
2. Fuck trading.
3. Koop Bitcoin.
4. HODL.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tf0ztKZXL83kSP4qDZAbuftcg44=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/1LtDPllR8YfCzZGFWbRwhXwX.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:55
merauder schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:20:
[...]

Stuk gemaakt door FTX?
Heb ik wat gemist?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

Heb wel een paar tips:

1. Fuck fiat.
2. Fuck trading.
3. Koop Bitcoin.
4. HODL.
Dit is toch ook goud hè!

Verwijderd420.69 komt ff een berichtje droppen en iedereen plust hem als een stel hipster moonboys die zichzelf staan af te juinen bij de Bruna.

Mooi, ik doe mee :Y

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik kan Tweakers.net gewoon niet in de stake laten.

Was een beetje overspannen, erg vermoeid de laatste tijd. Bij de dokter geweest, bleek dat ik leverstenen had. Noh nooit van gehoord, ik zei al bedoel je geen nierstenen?

Nee waren echt leverstenen. Operatie gehad, bleken moonrocks te zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1k-QjfMVAf9UkVvIOPsc04MlanE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q8dzkBRwcVj5kLSucBZrkKSL.png?f=user_large

Dusja, opzich wel weer bullisch.

Maar heb me de laatste weken amper met cypto bezig gehouden, op zich wel eens lekker hoor.

Maar toen kwam het; de houtpellet prijzen zijn gekelderd, mijn eerste gedachte was meteen om dat te delen in het pelletkachel topic... Kut is ook zo, zit niet meer op Tweakers...

Toen kwam ik erachter dat je gewoon met 1 druk op de knop een wachtwoord reset kunt doen.

Haha. Ponzi.

Maar dacht: dan kom ik hier ook nog wel even dag zeggen, zo ben ik dan ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:46
ybos schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:27:
[...]

Dan vraag ik me af of we over hetzelfde spreken. De belastingdienst hanteert de volgende voorwaarden en ik vraag me af of er een crypto-broker is die het aanbiedt zoals Degiro of BrandNewDay:
15.2.1 Soorten lijfrenten en voorwaarden voor aftrek
Om aftrek te krijgen moet de lijfrente voldoen aan bepaalde voorwaarden. Aan welke voorwaarden de lijfrente moet voldoen, is afhankelijk van de instelling waar u de lijfrente hebt afgesloten en het soort lijfrente. Het kan gaan om:

een lijfrenteverzekering bij een levensverzekeringsmaatschappij
een lijfrenterekening bij een bank
een lijfrentebeleggingsrecht bij een beleggingsonderneming of beheerder van een beleggingsinstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

GerjanT schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:01:
[...]

Dan vraag ik me af of we over hetzelfde spreken. De belastingdienst hanteert de volgende voorwaarden en ik vraag me af of er een crypto-broker is die het aanbiedt zoals Degiro of BrandNewDay:

[...]
Dit is echt heul wat anders.

Als zzp'er kan je kiezen of je je inkomstenbelasting obv een schatting met een voorlopige aangifte vooruit betaald, of dat je na het boekjaar je definitieve aangifte betaald.

[ Voor 14% gewijzigd door NeoflexNL op 19-02-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Daar gaat de bifi raket. Die is ook blij om @Verwijderd weer terug te zien.

[ Voor 54% gewijzigd door Darrell op 19-02-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Heb wel een paar tips:

1. Fuck fiat.
2. Fuck trading.
3. Koop Bitcoin.
4. HODL.
Ik heb een t-shirt van je laten maken. Slaap er elke nacht in. Stinkt nu wel een beetje. Niet erg toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7iMT-AvWxaSBk67t5WUtxierH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jslTrUInwrxadN2Q8AzFbXLB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Darrell schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:06:
Daar gaat de bifi raket. Die is ook blij om @Verwijderd weer terug te zien.
Daarvoor kwam ik idd ook nog ff terug; binnen nu en 2 weken gaat BIFI door de 1k.

Heb daarover een visioen gehad afgelopen donderdag.

Maar hodl. BIFI moet je pas verkopen in de bullrun wanneer iedereen doorkrijgt dat er maar 80k supply is en hij naar 250k gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:46
NeoflexNL schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:06:
[...]

Dit is echt heul wat anders.

Als zzp'er kan je kiezen of je je inkomstenbelasting obv een schatting met een voorlopige aangifte vooruit betaald, of dat je na het boekjaar je definitieve aangifte betaald.
Maar als ZZP-er mag je evengoed niet zelf bepalen waar je de jaarruimte of reserveringsruimte stalt. Daar zijn dezelfde voorwaarden op van toepassing als iemand die “gewoon” loonbelasting betaald

[ Voor 10% gewijzigd door GerjanT op 19-02-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troje

troje

was here!

Boem. Gaat hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 06:15
Mooi dat Jaapio op tijd terug is voor de 25k babe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is dit voor manupilatie op de rustdag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

knakworst schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:34:
Mijn eierstokken verwachten dat BIFI gaat knallen.
En BIFI moon. Jomanda eierstokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• merauder
elektriekert schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Stuk gemaakt door FTX?
Heb ik wat gemist?
Dit schijnt de situatie te zijn:

https://medium.com/coinmo...computer-icp-886c8fe22737

ICP begon vanaf november ook aan een reversal omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FriezNL
  • Laatst online: 06:37
Dit is toch wel een prachtige zondag, weer boven de 25k en @Verwijderd komt weer buurten. Nu @Gelukszoekr nog terug en ik ga serieus een traantje wegpinken. Prachtig prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
[...]

Heb wel een paar tips:

1. Fuck fiat.
2. Fuck trading.
3. Koop Bitcoin.
4. HODL.
precies ook mijn manier! fiat is de grootste scam aller tijden!

WB trouwens, hoop dat je snel opknapt van de operatie! Mooi dat de houtpellets prijzen naar beneden zijn gegaan, opzich logisch vanwege zachte winter. Maar is het in lente/zomer niet nog goedkoper? Ik ga mijn hout voorraat in de lente inkopen zodat ik de winter goedkoop doorkom :)

[ Voor 33% gewijzigd door Kol Nedra op 19-02-2023 17:34 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:52
zenith schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:16:
Wat is dit voor manupilatie op de rustdag
De bulls willen een goede weekly close om fomo aan te wakkeren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

baba420 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:15:
Mooi dat Jaapio op tijd terug is voor de 25k babe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpJwKZf-r98zeIGdBRAQHDVRKA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EngT7FpPIPiBn2xT8IydvNgT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

knakworst schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:20:
[...]

En BIFI moon. Jomanda eierstokken.
Het laat zich raden wat Jomanda met een knakworst zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDGOtJctyaZmEvwa2G0VR1vwceg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EQSmn8QvYiEm0fpDnYe2pfG3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 13:08
Je mist het pas als je het kwijt bent. Heerlijk dat je er weer bij bent want mijn humor - noch van de anderen - werden gewaardeerd in dit topic! En dan ben ik de leukste thuis, dus bedenk je even hoe mijn leven eruit ziet(daar is die aardbeving niets bij)

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Kol Nedra schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:26:
[...]

precies ook mijn manier! fiat is de grootste scam aller tijden!

WB trouwens, hoop dat je snel opknapt van de operatie! Mooi dat de houtpellets prijzen naar beneden zijn gegaan, opzich logisch vanwege zachte winter. Maar is het in lente/zomer niet nog goedkoper? Ik ga mijn hout voorraat in de lente inkopen zodat ik de winter goedkoop doorkom :)
Heb niet echt een operatie gehad hoor, was meer een geintje om het ijs te breken vanwege mijn beschamende afwezigheid en lamlendig zielige vertrek. Lichamelijk 100% in orde, alleen geestelijk zeer onstabiel als altijd.

De enige operatie hier is operatie lambo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
GerjanT schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:01:
[...]

[...]
Het is geen reservering voor de FOR oid, gewoon reservering inkomstenbelasting. dus in 2022 elke maand bedrag gereserveerd dat ik ergens in juni 2023 moet betalen. Die pot staat nu door de inflatie gewoon te verdampen. En inmiddels ook aan het reserveren voor IB 2023, al met al staat er toch redelijk wat geld niks te doen. Zou mooi zijn als je dat redelijk risicoloos aan t werk zou kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
GerjanT schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:13:
[...]

Maar als ZZP-er mag je evengoed niet zelf bepalen waar je de jaarruimte of reserveringsruimte stalt. Daar zijn dezelfde voorwaarden op van toepassing als iemand die “gewoon” loonbelasting betaald
Zie mijn post hierboven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:18
Kol Nedra schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:21:
Ben een beetje aan het ''leren/info vergaren'' over belasting box 3 vanaf 2026...... Daar wordt je niet blij van -O-
Kijk hier eens.

Wat ik me afvraag is of crypto's in box3 worden belast als "spaargeld" of als "beleggingen".

Indien spaargeld: dan fictief 0% rendement
Indien beleggingen, dan fictief 5,53% rendement

Ik vermoed dat als crypto's worden gezien als beleggingen, dat er dan heel veel bezwaar gaan maken. Want cryptomunten worden door de meeste mensen gezien als geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:45

Coldcat

HODL

stuffie123 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:06:
[...]

Kijk hier eens.

Wat ik me afvraag is of crypto's in box3 worden belast als "spaargeld" of als "beleggingen".

Ik vermoed dat als crypto's worden gezien als beleggingen, dat er dan heel veel bezwaar gaan maken. Want cryptomunten worden door de meeste mensen gezien als geld.
BTC misschien wel, maar niemand kan me overtuigen dat al die shitcoins als geld gezien worden. Helemaal niet als Security Token, dan is wel degelijk een belegging.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
ybos schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:03:
[...]
Zou mooi zijn als je dat redelijk risicoloos aan t werk zou kunnen zetten.
En toen dacht je aan crypto? :o

De bullrun is begonnen _/-\o_

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Numbers schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:08:
[...]
En toen dacht je aan crypto? :o

De bullrun is begonnen _/-\o_
Ik dacht "we zitten min of meer op de bodem, dan in staking drukken kan redelijk risicoloos".
Maar durfde het toch niet aan, en daar nu spijt van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
MrMrq schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:31:
[...]

Merk ook op dat veel staking wordt bekostigd vanuit het minten van extra coins. Pure inflatie, dus.
Da’s nog viezer dan fiat aanhouden.

Zelf ga ik zometeen zoveel mogelijk fiat omzetten in een liquide pool van gemiddeld 6%. Alaaf!
Zolang muntjes als doge hun waarde houden ben ik daar niet zo bang voor. Ik ziet niet zo diep in de materie maar weet wel dat de hoeveelheden die daarmee vrijkomen gigantisch zijn. Als dat stabiel blijft, zal t met staking ook wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:46
Heey, welkom terug! *O* _/-\o_
2. Fuck trading.
Ok je mag weer gaan... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

[...]

Kijk hier eens.

Crypto valt onder overige beleggingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:15
Die 25k is een taaie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
zo, dca in de pocket :7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCC8HfcXJTXRKbJTmOhfkOpwJUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xrxCGNExitN0U2ff6LgEL8s.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
NeoflexNL schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:15:
[...]

fake crypto crap toch? crypto heeft geen waarde volgens 95% van de bevolking

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/seniorresident.com/wp-content/uploads/2018/05/I-was-told-there-would-be-lambos.jpg?ssl=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Ah, vandaar die rode palen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Classic!! Maar idd die 25k is zwaar. Als ie ooit breekt.....

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
ybos schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:10:
[...]

Ik dacht "we zitten min of meer op de bodem, dan in staking drukken kan redelijk risicoloos".
Maar durfde het toch niet aan, en daar nu spijt van :P
Met de kennis van nu, is terug kijken makkelijk. Er had ook zomaar een extra spike omlaag kunnen zijn en je jaaropbrengst aan staking was teniet gedaan.

Crypto is een van de meest risicovolle beleggingen.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Kol Nedra schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:43:
[...]

fake crypto crap toch? crypto heeft geen waarde volgens 95% van de bevolking
De belastingdienst denkt daar helaas anders over.. het is maar goed dat ze die staking percentages niet als uitgangspunt nemen voor het fictieve rendement 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:52
NeoflexNL schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:59:
[...]

De belastingdienst denkt daar helaas anders over.. het is maar goed dat ze die staking percentages niet als uitgangspunt nemen voor het fictieve rendement 7(8)7
Rendement? Wat is dat?
Sta nog goed onderwater.
Hoop dat het aftrekbaar is van de belasting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffie123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:18
[...]

En dollars ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

Net als reserve VVE. Gegarandeerd gaat dat doorgehaald worden bij de rechter. Stel je hebt alles in stablecoins?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rektorlaunch
Jedi_Pimp schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:40:
  • Je channel is gebaseerd op twee raakpunten en niet geweldig veel candles
Bedankt voor je feedback en positieve reactie, dat stuk van DoopieCash heb ik met interesse bekeken.
Dat klopt, dat deed ik puur voor het visuele aspect waarin ik kon zien waar candles van dezelfde grote uit zouden komen om mijn stop-loss te plaatsen.
  • Support en resistance aanduiden op basis van trendlijnen (dus de boven- en onderkant van het channel) is vrij arbitrair, de meeste traders tekenen s/r levels op basis van historische PA, interactie, volume
Dat was bekend inderdaad, die had ik in mijn hoofd uit eerdere getekende en deed daarin de aanname dat de resistance zo rond 25.200 bij iedereen bekend zijn.
Support zag ik wel als stijgende lijn/trendlijn. Als fixed lijn zou ik op 23.700 uitkomen. Op basis van jouw feedback raad jij aan om die als vaste punt te houden tot een hoger punt de support is? i.p.v meebewegende (trend)lijn
  • Wat is je horizon, hoe lang wil je in positie zitten en komt dit overeen met je 4h? Je analyse voelt LTF aan terwijl je op de 4h chart. Met andere woorden, je scenario's kunnen langer gaan duren dan je denkt
Tijdsframe maakt mij niet zo uit. Doe daarin wel de aanname dat de kosten van in positie zitten niet zo exorbitant zijn dat het m'n rendement opvreet maar terwijl ik dit type bedenk ik me wel dat dit een bonte aanname kan zijn.
  • Heb je gekeken naar volumeprofielen, points of control en dat op verschillende tijdframes?
Ik heb gekeken naar welke bij welke punten een spike in volume was
waarvan ik dacht dit duidt op dat hier veel shorts en/of TP geplaatst staan (resistance) of Long en/of SL (support).
Heb je hier aanvulling op om deze informatie beter te benutten?
Points of control zijn mij (nog) niet bekend en ga ik googlen.
Heb wel een paar tips:

1. Fuck fiat.
2. Fuck trading.
3. Koop CreamPie Bitcoin.
4. HODL.
Dat blijft ook de hoofdmoot, heb CreamPie Bitcoin ge-DCA'd van april 2020 tot ergens in de bullrun en vervolgens gemiddelde aankoopbedrag in de bear omlaag gebracht door gestaffelde limit orders.

Daar is een klein beetje budget van overgebleven van orders die niet zijn gehit op 14,13 en 11k.

In de 2017 Bull wel eens wat boomertraden gedaan door in alts te handelen om mijn aantal btc te verhogen.
Het rendement door simpele fundamentele analyse en een beetje buy the rumour sell the news toepassen was leuk en heb m'n aantal btc er mee verdubbeld, maar alleen te doen door de hele dag nieuws te vergaren. Dat woog niet op tegen dat beetje rendement destijds.

90% zijn jouw stappen en is en blijft HODL, maar daarnaast heb ik altijd een kleine 10% wat is gebleven voor shitcoins met blauwe logo's, jpeg's of "speelgeld" en daarin heeft (intra)day traden iets "leuks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

knakworst schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Net als reserve VVE. Gegarandeerd gaat dat doorgehaald worden bij de rechter. Stel je hebt alles in stablecoins?
Ja helemaal mee eens maar zo ver zijn ze daar echt nog lang niet. Ze vinden het al heel ingewikkeld om überhaupt een differentiatie te maken. Stablecoins zouden gewoon als valuta moeten worden gezien.

Aangaande de vve reserves heeft het Hof daar in januari een streep door gehaald. Dat zal vermoedelijk wel met meer box 3 ballonnetjes gebeuren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:06

YES

Moderator General Chat

[Afbeelding]

Mand
Hey Jaapio en Roel!
Leuk dat jullie samen terugkomen om een beetje TA te oefenen. Als jullie toch weer onder je individuele accounts willen komen posten is dat ook zeer welkom hoor!

Die short had je aardig ingeschat alleen je had je entry gemist doordat hij op 25.190 is blijven steken volgens mij. Als dat bedrag exact de bovenkant van het door jou getekende channel is/was, dan zou ik een alert hebben ingesteld op Tradingview en zodra die afging even checken of er echt een reject volgt of niet. Dan kan het zijn dat je al wat gezakt bent alvorens je je short opent, maar heb je wel bevestiging.

De long vind ik lastiger, er zijn nog niet echt veel lows na de initiële raket van BTC, dus lastig bepalen wat realistisch is. Als we heel snel richting die 23.643 gaan zou ik dat niet heel positief vinden eigenlijk. Ik zou dan dus ook wel even bevestiging afwachten.

Nadeel van bevestiging afwachten is dat je een mooi entrypunt net kan mislopen doordat het ineens keihard gaat, of dat je gefopt wordt door een fake-out. Nadeel van direct inspringen laat zich wel raden..

Over je chart zelf nog even dan: je channel heeft zowel boven als onder maar twee valide raakpunten in mijn ogen. Je meest linker raakpunt zit midden in de trend omhoog en is puur een close doordat het 21:00 uur werd. Dus ik zou dit channel denk ik sowieso niet gebruikt hebben bij het bedenken van een trade. Overigens moet je dus zeker niet naar mij luisteren aangezien je raakpunt perfect ingeschat was (al ligt daar in de buurt ook de MA 200W, wat een zeer belangrijke indicator is naar het schijnt :) ).
Het is even afwachten wat de huidige candle en de daaropvolgende op de 4h doen, maar er zou hier maar zo een higher low kunnen worden gezet, waardoor de trend wat stijler omhoog loopt dan in jouw channel het geval is.

Ik zou vooral lekker gaan inlezen over resistance, support, MA's, trends, channels, ranges, patronen enzovoort. Vrijwel elke indicator heeft wat spelregels die ze al dan niet geldig maken en dan kan je (wellicht, hopelijk, misschien) nog beter dat soort dingen inschatten en er naar handelen. Je leert/ontwikkelt dan vanzelf ook een beetje een eigen stijl wellicht, doordat je merkt welke indicators je het best in kan schatten en welke minder.

Maar als je echt solide TA wilt leren moet je bij Crypto Arnold zijn. Deze levende legende heeft dit forum inmiddels verlaten omdat wij zijn niveau niet aankunnen en is daarom naar het veel professionelere Fok! overgestapt. Vraag maar rond hier, hij is echt de Master of TA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@Verwijderd is terug. Bullmarket confirmed.

@Rektorlaunch laat die hele TA maar zitten, alles gaat alleen nog maar omhoog vanaf nu. Jaapio is terug!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:45
Zo.. Ik heb maar weer eens een C-merk kratje bier in BTC gestoken.
Ik hoorde van Taro en Jaapio dat het nodig was :7

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Over TA gesproken, mooie horizontale support/resistance lijn te zien op de 4h chart van BTC. Niet mega vaak getest en twee keer er doorheen, maar de aanrakingen zijn er wel exact op. Een stukje naar boven zou je er een zone van kunnen maken maar die candles/wicks variëren zoveel dat het wel erg slordig wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc5mvehpQ0GcINWNQUNuL4EuqDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qXisYIOuYiFY4XALCDy9qkos.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

Kijk hier eens.

Als belegging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 22:09
[...]

Heb wel een paar tips:

1. Fuck fiat.
2. Fuck trading.
3. Koop Bitcoin.
4. HODL.
Welkom terug _/-\o_
elektriekert schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:00:
[...]

Dit is toch ook goud hè!

Verwijderd420.69 komt ff een berichtje droppen en iedereen plust hem als een stel hipster moonboys die zichzelf staan af te juinen bij de Bruna.

Mooi, ik doe mee :Y
Zonder schaamte :P

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rektorlaunch
YES schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:41:

@Rektorlaunch laat die hele TA maar zitten, alles gaat alleen nog maar omhoog vanaf nu. Jaapio is terug!!
Dank _/-\o_ ! Dit is de reactie waar ik naar zoek was. M'n leergeld was te vroeg in positie en gewoon botte pech.

100% PF in long geplaatst en leverage slider naar x100 zonder SL. Zie je bij het biertje op de moon.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen willen Bitcoin.

Dat is teminste wat ik veronderstel als ik kijk naar de koers en de staat van de wereld. Nog nooit zoveel ongein gezien op het wereldtoneel en nog zitten we op ruim 24k.

Het beste wat je denk ik kunt doen is verantwoordelijk sats en goud stacken en bewaren tot je het nodig hebt.

Want waarom zou je kostbare tijd steken in rendement vergaren in een valuta die overduidelijk vergankelijk is?

Geheimpje: fiat is al dood, de meesten beseffen het alleen nog niet.

Bron:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PhVqB7pgGTQM6bXH3qQRRcWPMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jcGGnZKrRcwOhcDSyOqWYSGK.webp?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rektorlaunch
YES schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:37:
[...]

Die short had je aardig ingeschat alleen je had je entry gemist doordat hij op 25.190 is blijven steken volgens mij.
Op Bybit 25.197, daar zou die zijn gevuld. En lijkt het erop dat de positie zou worden gesloten met +23%. Tenzij ik handmatig eerder profit zou nemen.
Dat deze poging gereject werd en gevolgd zou worden door een stapje terug was ik wel vrij zeker van. Maar ik ben me er van bewust dat dit niet op de goede manier is omdat vooral is op basis van gevoel door allerlei losse info (MA 200W, PA in het verleden, etc) die ik tot me heb genomen, in plaats van iets wat ik zelf kan staven en onderbouwen.
[...]

De long vind ik lastiger, er zijn nog niet echt veel lows na de initiële raket van BTC, dus lastig bepalen wat realistisch is. Als we heel snel richting die 23.643 gaan zou ik dat niet heel positief vinden eigenlijk. Ik zou dan dus ook wel even bevestiging afwachten.
Goed om een bevestiging te lezen dat dit door die eerdere candles dus inderdaad wat lastig in te schatten is.

Hoe kijk je er tegen om met het idee van "The trend is your friend" een entry een stukje boven de huidige resistance te plaatsen maar ver genoeg dat die er wel echt doorheen is? Bijv. ~25.600
[...]
Ik zou vooral lekker gaan inlezen over resistance, support, MA's, trends, channels, ranges, patronen enzovoort.
Dat wil ik ook zeker, artikelen op investopedia zijn erg waardevol. Nadeel is wel dat Google je al gauw de rabbit hole richting Madelon Vos/Crypto insider achtige cursusjes intrekt. Hebben jullie daarin aanraders/suggesties?

De Finfluencer op YouTube zal ik later eens bekijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Rektorlaunch schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:30:
[...]

Op Bybit 25.197, daar zou die zijn gevuld. En lijkt het erop dat de positie zou worden gesloten met +23%. Tenzij ik handmatig eerder profit zou nemen.
Dat deze poging gereject werd en gevolgd zou worden door een stapje terug was ik wel vrij zeker van. Maar ik ben me er van bewust dat dit niet op de goede manier is omdat vooral is op basis van gevoel door allerlei losse info (MA 200W, PA in het verleden, etc) die ik tot me heb genomen, in plaats van iets wat ik zelf kan staven en onderbouwen.
Je had de MA 200W wel meegenomen in je idee van de short op die plek dus? Eerlijk gezegd probeer ik ook weer niet te dol te doen met indicatoren. Mijn favorieten zijn horizontale support/resistance, trendlijnen (en evt. ontstane patronen hieruit) en MA's. Zeker de huidige MA waar we mee aan het worstelen zijn is idd een garantie op actie.
Een trade alleen op die MA baseren zou ik alleen kunnen door bevestiging af te wachten. En dan kan je net de boot missen, maar dat is dan maar zo. Taro is volgens mij wat meer bedreven in dat soort trades zonder bevestiging te willen afwachten, al weet ik dat niet zeker.
Goed om een bevestiging te lezen dat dit door die eerdere candles dus inderdaad wat lastig in te schatten is.

Hoe kijk je er tegen om met het idee van "The trend is your friend" een entry een stukje boven de huidige resistance te plaatsen maar ver genoeg dat die er wel echt doorheen is? Bijv. ~25.600
Welke resistance bedoel je precies? Van dat stuk sideways van dit weekend? Ik hecht daar niet zo heel veel waarde aan eigenlijk. Beetje het nadeel van het weekend, vaak is er dan weinig actie en volume en zijn resistance/support levels die dan gemaakt worden ook niet altijd even betrouwbaar volgens mij.

Ik heb zelf een long geopend nadat BTC stuiterde op die horizontale lijn. Ideale entry niet gehaald want ik zag het te laat maar ik zag nog genoeg ruimte. Als de huidige 4h candle over 20 minuten sluit begint zich een higher low af te tekenen. Wel een gokje die long, doordat die horizontale lijn niet echt duidelijk bevestigd was nog en je ook nog niet kan spreken van een higher low. Ik heb diezelfde lijn (nou ja iets eronder) als SL aangehouden. Take Profit heb ik nog niet ingesteld, ga ik denk ik nog wel doen voor ik naar bed ga, dat wordt denk ik ter hoogte van de MA 200W :)
Dat wil ik ook zeker, artikelen op investopedia zijn erg waardevol. Nadeel is wel dat Google je al gauw de rabbit hole richting Madelon Vos/Crypto insider achtige cursusjes intrekt. Hebben jullie daarin aanraders/suggesties?

Ik zit op Telegram in een gratis crypto kanaal *Knip* van DTC Crypto Trading (NL), worden veel charts gedeeld en er zit een website achter waar goede basiskennis/artikelen staan imo.
YouTube ben ik vrij allergisch voor dus daar volg ik niets. Ik merk ook dat ik bij filmpjes voornamelijk erg snel afgeleid ben, kan beter iets lezen. En als je er mee aan de slag gaat, gewoon veel oefenen, proberen toe te passen wat je leest/ziet :)

[ Voor 1% gewijzigd door Taro op 19-02-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Ik keek zojuist even in de brievenbus. Ligt er een dikke envelop van een rare afmeting in, uit New York. Ik denk wat krijgen we nou..

Blijkt van (waarschijnlijk) de curatoren van BlockFi te zijn, hoe ik m'n claim kan indienen in het chapter 11 verhaal. Serieuze shit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Zou mooi zijn trouwens als die 24.2xx nu support blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:50
NeoflexNL schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:23:
Ik keek zojuist even in de brievenbus. Ligt er een dikke envelop van een rare afmeting in, uit New York. Ik denk wat krijgen we nou..

Blijkt van (waarschijnlijk) de curatoren van BlockFi te zijn, hoe ik m'n claim kan indienen in het chapter 11 verhaal. Serieuze shit..
Ik heb laatst ook wat mogen invullen voor de class action suit tegen Atonomi. Geen hoop wat terug maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
[b]Rektorlaunch schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:30:

Jij hebt Nu.nl gelezen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
YES schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:48:
[...]
Een trade alleen op die MA baseren zou ik alleen kunnen door bevestiging af te wachten. En dan kan je net de boot missen, maar dat is dan maar zo. Taro is volgens mij wat meer bedreven in dat soort trades zonder bevestiging te willen afwachten, al weet ik dat niet zeker.
Ik wacht inderdaad niet op bevestiging en ik zit er daarom ook weleens naast. Om frontrunnen en ernaast zitten af te dekken plaats ik voor grotere orders vaak niet 1, maar minimaal 3 orders: 1 er vlak boven, 1 precies op de MA en 1 er een stukje onder. De eerste met de minste inzet, de middelste met iets meer en de laagste met de meeste inzet. Zo verlaag je de GAK als de koers verder daalt, maar ben je eigenlijk altijd aan boord, mogelijk met maar een deel van de gewenste hoeveelheid.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:55:
[...]

Ik wacht inderdaad niet op bevestiging en ik zit er daarom ook weleens naast. Om frontrunnen en ernaast zitten af te dekken plaats ik voor grotere orders vaak niet 1, maar minimaal 3 orders: 1 er vlak boven, 1 precies op de MA en 1 er een stukje onder. De eerste met de minste inzet, de middelste met iets meer en de laagste met de meeste inzet. Zo verlaag je de GAK als de koers verder daalt, maar ben je eigenlijk altijd aan boord, mogelijk met maar een deel van de gewenste hoeveelheid.
Oh, zo heb ik er nog niet vaak naar gekeken, best een interessant idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 04:11
Rektorlaunch schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:30:
[...]

Hebben jullie daarin aanraders/suggesties?
Ik zweer bij dit boek https://www.amazon.com/gp/product/0471295426/
Heb het al eerder aanbevolen :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Vrij netjes weer op de lijn gebounced :) Had mijn SL wel veel te strak op die lijn en dus uitgestopt, gelukkig zelf aan de knoppen nog dus meteen weer aan boord gesprongen toen ie niet verder omlaag leek te willen, iets mooiere entry nu zelfs :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvHv_VaVC9kccIKuBnSyVk5AVyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eROE9co5gl2oST1MUMK9PBZ4.png?f=fotoalbum_large
@Taro welke indicator/settings heb jij voor die 200W MA? Die van mij loopt niet door tot het einde omdat ie blijkbaar alleen bijgewerkt wordt als de week afgerond is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
Lange posts over de stand van de markt , boeken ipv babes. Zit ik nog wel in de SC ?

Moon , lambo , Babes dat was het toch ?

(Overigens, bedankt voor de boekentip & de uitgebreide posts)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
YES schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:12:
@Taro welke indicator/settings heb jij voor die 200W MA? Die van mij loopt niet door tot het einde omdat ie blijkbaar alleen bijgewerkt wordt als de week afgerond is?
Is gewoon de Moving Average indicator met de volgende settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-4yfS43pqZs5360MX7a7nZvURk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/blk8bQrDTdvSx7wkEOmP8aBQ.png?f=user_large

Soms moet je de pagina wel even vernieuwen als de lijn niet helemaal doorloopt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elektriekert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHq9VxIVGnkCcU0uu5plyi6EtJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSbSaOk7ipS6n5OTbjwnOBXG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik twijfel of deze paalplanten nou boelisch zijn of niet, lastig dit.

Ik kwam ze tegen bij GroenRijk :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Nou, en nu door richting die 200W MA dan! SL een stuk ruimer gezet dan de vorige keer, iets meer risico dus. Vanaf 25.250 een trailing stop, al weet ik nog niet of dat echt slim is aangezien er vast wat actie gaat komen daar, misschien beter TP zetten in anticipatie op opnieuw wat resistance...
Aan de andere kant, die MA is op de 4h nu vier keer geraakt en drie keer ook echt getest. Ondertussen higher lows dus de prijs zakt niet zover meer in als voorgaande pogingen. Wie weet komt met de terugkeer van @Verwijderd nu echt die doorbraak met flink volume en een dikke vette groene paal? Ja, daar ga ik gewoon vanuit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT_6GyvglWrb-Qi7KD_ItoIMT7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Me5mDg1ktqPPRTN1ZE9RF6l2.jpg?f=fotoalbum_large
Excuses voor mijn gegoochel Taro, heb niet eens IPA op! :')

[ Voor 197% gewijzigd door YES op 19-02-2023 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 04:11
@YES ik heb een entry op 24394 dus je was net iets scherper, maar inderdaad de "higher lows" zijn veelzeggend. Na zo veel pogingen moet hij toch een keer geven...

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tssss, n00bs, de entry van mijn long lag op 24.780 en ik moet nog 19% goedmaken voor break even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
ScuL schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:29:
@YES ik heb een entry op 24394 dus je was net iets scherper, maar inderdaad de "higher lows" zijn veelzeggend. Na zo veel pogingen moet hij toch een keer geven...
Ja ik zat al op het vinkentouw met een eerdere long die uitgestopt werd door mijn te strakke/domme SL, daardoor was ik er wel als de kippen bij voor een nieuwe long op een mooiere entry :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:30:
Tssss, n00bs, de entry van mijn long lag op 24.780 en ik moet nog 19% goedmaken voor break even :D
Jij hebt buy high, sell low echt tot kunst verheven he :+
Pagina: 1 ... 244 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!