Taro schreef op zondag 19 februari 2023 @ 09:42:
[...]
In het midden of eind van de bullrun klopt dat. Maar als dit het begin is én je in staat bent om tijdig je winst te pakken, dan hoor je bij die 0,1% die er mega winsten mee kan maken.
Wat dan ook meespeelt is dat je aan de ene kant bijv. +10% pakt bij Coin A, Coin B +9% doet en die ook wil hebben, terwijl je gewoon tevreden met je huidige holdings moet zijn. Wat ik wel regelmatig denk: Die xx Euro op de rekening, als ik die er nu ook in druk, dan heb ik daar morgen ook +9% op. Maar dan is het eind zoek

Het zoeken naar pareltjes is een grote uitdaging met ruim 22.500 coins (op Coinmarketcap). Ik denk dat bijna iedereen die nu nog actief is in de crypto space wel eens droomt over een coin die een x1000 of meer doet. Vorige bull gingen de verhalen rond over een persoon die (multi)miljonair geworden is door Shiba Inu. Echter loop je een gigantisch risico door in alle(!) coins te investeren, hopende dat er één een moonshot doet.
Ik stel mijzelf de volgende vragen (in willekeurige volgorde)
1. Heeft de coin potentieel een toegevoegde waarde?
2. Hoe ziet de chart eruit? Is een trendreversal aanstaande of net geconformeerd?
3. Heeft de coin hype potentie?
4. Heeft de coin een eerdere bullmarket meegemaakt?
5. Hoe zijn de levels opgebouwd?
6. Hoe is het volume van de coin?
7. Hoe is de marketcap versus circulating supply opgebouwd?
Uiteindelijk ben ik er nooit op uit om een bodem te vissen. We weten namelijk dat de bodem van vandaag, morgen nog eens een extra -50% kan doen.
Microcaps laat ik even buiten beschouwing. Dat is m.i. echt high risk high reward.
Als alle signalen op groen staan dan investeer ik in de coin. Waarbij ik direct verkooporders plaats op hogere levels. Zo stel ik mijn initiële investering veilig, maar houd wel een 'gratis' coins over. Het levert mij uiteindelijk geen lambo op. Ik vind het prima dat ik het met een Audi RS6 moet doen.
Zit ik 100% van de tijd goed? Nee, zeker niet. Heb ik kansen gemist door een verkeerde inschatting? Ja, absoluut. Denk ik ooit: "wat als ik destijds geen winst gepakt had, kon ik dan een lambo kopen"? Ja, zeker.