Je verwacht het wel.
Is gelijk het laatste beetje ‘slecht nieuws’ wat er over is gebleven toch? Moon soon!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Zo te zien totaal geen invloed
En perfect nieuws. Weg met die troep
En perfect nieuws. Weg met die troep
[ Voor 40% gewijzigd door anti elppa op 18-01-2023 20:23 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Verklaart dat de dip eerder vandaag?
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Ik had weer wat nieuwe flufjes op Bitvavo staan, snel naar BTC omgezet en ergens anders heen gestuurd. Morgen zal Bitvavo wel van zich laten horen...
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Dit was voor mij zo'n beetje het bearish news dat het minste impact zou hebben. Deze zal wel aardig ingeprijst zijn.
Maar nu Bitvavo, gaan die knakkers het redden, of zijn hun laatste uren geslagen?
Maar nu Bitvavo, gaan die knakkers het redden, of zijn hun laatste uren geslagen?
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Nee dat kan niet, dan zou er met voorkennis gehandeld worden.. onmogelijk, geen manipulatie in crypto! Het zijn geen stonkstroje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:20:
Zero.
Ik denk dat die meer in lijn zat met de DOW die op hetzelfde moment 300 punten verloortroje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:20:
Het zal me verbazen als bitvavo dit met eigen middelen op kan vangen.
Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.
Die accountant of boekhouder of wat is het van Bitvavo zegt zelf dat Bitvavo gezond genoeg zou moeten zijn om dit te kunnen overleven. Dus we gaan het zien. Zou jammer zijn als Bitvavo omvalt. Maar ik heb er niet meer of minder om dus voor mij maakt het gelukkig niet uit.
Was wel te verwachten dit nieuws. Eerst bieden ze 70% aan bij Bitvavo en dan nu dit. Goed. Inderdaad, het nieuws dat je wist dat zou komen is eindelijk hier. En zo heb je elke cycle wel weer van die 'nieuwsberichten' waar we later weer van kunnen roepen 'Weet je nog toen?' en dan onder het genot van een biertje er smakelijk om lachen.
Was wel te verwachten dit nieuws. Eerst bieden ze 70% aan bij Bitvavo en dan nu dit. Goed. Inderdaad, het nieuws dat je wist dat zou komen is eindelijk hier. En zo heb je elke cycle wel weer van die 'nieuwsberichten' waar we later weer van kunnen roepen 'Weet je nog toen?' en dan onder het genot van een biertje er smakelijk om lachen.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Als ze het overleven dan zou ik een nieuw hoofd risico analyse zoeken.
Laat maar komen. 14k order staat nog steeds.Gelukszoekr schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:13:
[...]
Genesis failliet dus, succes @zwembroek! Wie weet terug naar de 16k en lager...
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
SPX begint ondertussen weer te bouwen.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Als ze het overleven dan heeft hij z'n werk dus heel goed gedaan.troje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:29:
Stakingproducten aanbieden, waarmee dikke winsten zijn gemaakt. En het overleven als het geleende geld niet terugkomt. Lijkt me een puik staaltje risico management.
Ze hebben het volgens mij netjes aangepakt door de mensen die hun funds wilden staken akkoord te laten gaan met een overeenkomst waarin stond dat de funds dan uit beheer werden gegeven. De risicomanager heeft dat prima aangevlogen.troje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:29:
Sociaal gezien hebben ze een mooi statement afgegeven door zelf het bedrag bij te willen leggen. Zakelijk gezien waren ze daartoe niet verplicht. En dat kan ook gevolgen hebben voor de mensen die niet mee deden aan het stakinggebeuren. En daar had de risicomanager wel iets van mogen vinden. Maar aan de andere kant: Het laten klappen is voor niemand goed, dus bijleggen en vertrouwen creëren is het beste dat je richting de toekomst kunt doen. Kost ze nu tientallen of honderden miljoenen, maar die goodwill verdien je de komende 5-10 jaar dan ook wel minimaal weer terug.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Da’s ietwat kort door de bocht :-))Gelukszoekr schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:36:
[...]
Als ze het overleven dan heeft hij z'n werk dus heel goed gedaan.
Stakingproducten aanbieden, waarmee dikke winsten zijn gemaakt. En het overleven als het geleende geld niet terugkomt. Lijkt me een puik staaltje risico management.
Bitvavo kan dit alleen overleven als de eigenaren het grootste deel hiervan uit eigen middelen bij gaan passen. Lijkt me niet de meest elegante manier van risk mitigation. Verder volledig eens!
Verwijderd
Toch mooi om te zien dat een simpele boerenlul als ik succesvoller is in crypto dan een professioneel bedrijf.
Ik zie dat wel als een compliment.
Mijn dag is weer gemaakt
Ik zie dat wel als een compliment.
Mijn dag is weer gemaakt
Bitvavo heeft dit inderdaad netjes gedaan tot nu toe qua communicatie. Daarnaast is het ook wel tot zekere hoogte de verantwoordelijkheid van de gebruiker om de kleine lettertjes te lezen als je je funds gaat staken.Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:36:
[...]
Ze hebben het volgens mij netjes aangepakt door de mensen die hun funds wilden staken akkoord te laten gaan met een overeenkomst waarin stond dat de funds dan uit beheer werden gegeven. De risicomanager heeft dat prima aangevlogen.
Sociaal gezien hebben ze een mooi statement afgegeven door zelf het bedrag bij te willen leggen. Zakelijk gezien waren ze daartoe niet verplicht. En dat kan ook gevolgen hebben voor de mensen die niet mee deden aan het stakinggebeuren. En daar had de risicomanager wel iets van mogen vinden. Maar aan de andere kant: Het laten klappen is voor niemand goed, dus bijleggen en vertrouwen creëren is het beste dat je richting de toekomst kunt doen. Kost ze nu tientallen of honderden miljoenen, maar die goodwill verdien je de komende 5-10 jaar dan ook wel minimaal weer terug.
Enige wat beter had gekund is dat ze dit vanaf het begin beter "lending hadden kunnen noemen want dat is wat het in principe ook is. Je geeft namelijk akkoord dat jouw funds worden uitgeleend aan een 3e partij (in dit geval Genesis/DCG.
Het is niet zo dat jouw coins via Bitvavo zelf on-chain werden gestaked.
Koers lijkt zich er weinig van aan te trekken. Tuurlijk was dit risico ingeprijst, maar dit verbaast me toch wel
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ff op de afbeelding uit de quote klikkenYES schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:52:
[...]
Wel handig om te melden over welke munt/pair je het hebt
Nee man, ik en mijn boelish matties gaan die short van taro hunte jongehVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:59:
We gaan echt keihard down de drain straks.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij leggen ze het risico niet bij de klanten neer, maar is er juist geen risico omdat ze voldoende achter de hand hebben om te voldoen aan 100% dekking van alle gestalde gelden.moshimoshi schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:57:
[...]
Ja, maar het klopt fundamenteel niet dat ze het risico van die overige 30% bij alle klanten neerleggen. De 30% moet in mijn ogen komen van de klanten die hun coins gestaked hadden via Bitvavo.
Ik vraag me oprecht af wat daar vreemd aan is. Ik verwacht van een broker dat ze mij te allen tijde kunnen betalen als ik daar om vraag en dan maakt het me niet uit of dat geld ergens op een bankrekening staat, gestaked is of dat de directeuren hun bonus terug moeten geven, zo lang die 100% dekking er maar is.Door bovenstaande vermenging daalt de betrouwbaarheid en hebben ze het concept van dekking losgelaten. Het is een beetje een fundamentele kwestie, maar door zo te handelen blijkt dat ze gewoon alles op één hoop gooien.
Bovendien, hebben deze klanten willens en wetens bij Genesis gestaked of juist bij Bitvavo en hebben zij dat geld weer ergens neergezet waar ze meer dachten terug te krijgen?
Je merkt terecht op dat dit een fundamentele kwestie is, die wat mij betreft ook niet tot in den treure uitgesproken hoeft te worden. Het enige waar we van mening verschillen is dat ik de open communicatie als iets positiefs ervaar en denk dat het allemaal zo'n vaart niet loopt gezien hetgeen ze uitgesproken hebben (en dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het stallen van mijn eigen geld op een ledger), en dat jij je blijkbaar stoort aan de communicatie en de wijze van bedrijfsvoering. So be it
https://www.hln.be/buiten...g-van-witwassen~a8d3ed05/
Was dit het nieuws?
En dan nog wat van Genesis erbij.
Was dit het nieuws?
En dan nog wat van Genesis erbij.
:strip_exif()/f/image/AvUemqjLgtvfqdNUYUgpYfs5.jpg?f=fotoalbum_large)
U said it. Wen $1K p.p. injection? Pump it. PM to set timeanti elppa schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:16:
[...]
Nee man, ik en mijn boelish matties gaan die short van taro hunte jongeh
Excellence does not require perfection.
That’s the spirit!anti elppa schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:16:
[...]
Nee man, ik en mijn boelish matties gaan die short van taro hunte jongeh
Ik doe mee! Net een ‘long’ geopend..
:strip_exif()/f/image/YOVf2YKlnnZx6AAgbIuqjBrR.jpg?f=fotoalbum_large)
UberLurker Departement #GG.
Zeggen jullie het even als jullie longs bijna geliquideerd worden? Dan weet ik dat ik de TP nog een extra 200 lager kan zetten om die liquidatiecandle mee te pakken.
17kTaro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:31:
Zeggen jullie het even als jullie longs bijna geliquideerd worden? Dan weet ik dat ik de TP nog een extra 200 lager kan zetten om die liquidatiecandle mee te pakken.
Nice, thx, ik zat toch al aan 16.8k te denken
Sta nu op 178%. Ga er wel eerder uit. Maar sub 20k zie ik niet snel gebeuren.Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:33:
[...]
Nice, thx, ik zat toch al aan 16.8k te denken
* Stukfruit zijn aardbeikleurige short gaat ook nog steeds mee 
Dat was vanmiddag wel even schrikken.

Dat was vanmiddag wel even schrikken.
Dat zit wel Schnorr.
Genesis en Grayscale hebben dezelfde moedermaatschappij. Grayscale is een trust,. Kan de moedermaatschappij nu BTC gaan dumpen uit die trust (rekening houdend met de hoge premium, voordat de verplichtingen 1:1 zijn met de BTC holdings kunnen ze volgens mij 100K+ BTC dumpen) om een faillissement van de gehele DCG group te voorkomen?
Netjes!anti elppa schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:35:
[...]
Sta nu op 178%. Ga er wel eerder uit. Maar sub 20k zie ik niet snel gebeuren.
Ik sluit deze short rond 20.5k als het lukt, daarna eerst even aankijken. Staat nu op +3,6%.
Haha prachtig verhaal in deze docu,
De mondiale prijs van Olie wordt bepaald door de futurehandel in olie die geleverd word in Cushing. Een shithole redneck dorp in Oklahoma.
Nu woont daar een boer die met z'n drone foto's maakt van de daken van deze opslag. De daken zitten dicht, maar de daken bewegen een klein beetje mee met de hoeveelheid olie in de silo zit. Aan de hand van de schaduw die de rand van de silo geeft op het dak kan je berekenen hoe vol de silo zit. Dit is voor future traders voorkennis op wat de officiele instantie een dag later bekend maakt.
En zo hebben de foto's die deze boer maakt impact op de grootste futures markt ter wereld

Mand!
De mondiale prijs van Olie wordt bepaald door de futurehandel in olie die geleverd word in Cushing. Een shithole redneck dorp in Oklahoma.
Nu woont daar een boer die met z'n drone foto's maakt van de daken van deze opslag. De daken zitten dicht, maar de daken bewegen een klein beetje mee met de hoeveelheid olie in de silo zit. Aan de hand van de schaduw die de rand van de silo geeft op het dak kan je berekenen hoe vol de silo zit. Dit is voor future traders voorkennis op wat de officiele instantie een dag later bekend maakt.
En zo hebben de foto's die deze boer maakt impact op de grootste futures markt ter wereld

Mand!
Er kwam laatst ergens langs dat bij een faillissement een van de eerste stappen is om alle liquide middelen om te zetten. Dat zou dus inderdaad kunnen gebeuren. Maar dan kiezen ze waarschijnlijk voor een OTC oplossing ipv ze te dumpen op de markt.BTC100K2021 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:36:
Genesis en Grayscale hebben dezelfde moedermaatschappij. Grayscale is een trust,. Kan de moedermaatschappij nu BTC gaan dumpen uit die trust (rekening houdend met de hoge premium, voordat de verplichtingen 1:1 zijn met de BTC holdings kunnen ze volgens mij 100K+ BTC dumpen) om een faillissement van de gehele DCG group te voorkomen?
Dat zou 100% otc zijn. No way op de open marktTaro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:38:
[...]
Er kwam laatst ergens langs dat bij een faillissement een van de eerste stappen is om alle liquide middelen om te zetten. Dat zou dus inderdaad kunnen gebeuren. Maar dan kiezen ze waarschijnlijk voor een OTC oplossing ipv ze te dumpen op de markt.
Een moedermaatschappij laat liever 1 dochter failliet gaan. Daarmee trekken ze namelijk nooit zichzelf mee de schulden in en verzekeren ze zich ervan dat de andere zussen overeind blijven. Ze trekken zoveel mogelijk liquide middelen uit de dochter die ze om laten vallen en gaan verder. Dat is ondernemingsrecht 101BTC100K2021 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:36:
Verwijderd
Context is alles.Oepsje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:44:
[...]
Ze trekken zoveel mogelijk liquide middelen uit de dochter die ze om laten vallen en gaan verder.
Netjes 😉 Waar had je de stoploss op ingesteld ?Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:27:
[...]
In het verleden deden we hier altijd SL's ipv TP's hunten, maar ik vind dit ook prima
[...]
Die van mij is inmiddels gesloten op 21.041
[Afbeelding]
En alle BTC van de Ledger gisteren al verkocht:
[Afbeelding]
Twijfel nu wel wat te doen:
[Afbeelding]
Gaat Bitcoin zo weer terug het kanaaltje in of afketsen op het huidige niveau... Ik kijk het even aan om te bepalen of ik wel/niet weer instap.
Bij de eerdere posities vlak boven het channel dat ik hanteerde. Maar in dit geval geen SL ingesteld, niet handig, weet ik, maar anders was die door de mooie 14:30 wick naar boven uitgestopt en nu nietAmstrike01 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:52:
[...]
Netjes 😉 Waar had je de stoploss op ingesteld ?
/f/image/4AlHXbWWkZOASpkh4rRCvnmc.png?f=fotoalbum_large)
Dit is crypto hé, kans is 99,9% dat de entiteiten/vennootschappen binnen de groep in een web van leningen en ruilhandel van assets aan elkaar verstrikt zitten.Oepsje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:44:
[...]
Een moedermaatschappij laat liever 1 dochter failliet gaan. Daarmee trekken ze namelijk nooit zichzelf mee de schulden in en verzekeren ze zich ervan dat de andere zussen overeind blijven. Ze trekken zoveel mogelijk liquide middelen uit de dochter die ze om laten vallen en gaan verder. Dat is ondernemingsrecht 101
Dit wordt geen A,B,C'tje door 1 werkmaatschappij te laten ploffen en weer door.
Deze is nog mooier, en wat meer ontopic,
Tijdens de corona crisis donderde de olie futures markt in elkaar. Een pro crypro trader ziet het gebeuren en denk, ik grijp m'n kans! Hij koopt voor een paar cent 210k oliecontracten.
Wat deze cryptotrader niet wist is dat wanneer een future tradecontract afloopt je verplicht voor dat geld de vaten letterlijk af te nemen.
Hij ziet het voor zich, er gaan 210.000 vaten olie afgeleverd worden op z'n oprit
Tijdens de corona crisis donderde de olie futures markt in elkaar. Een pro crypro trader ziet het gebeuren en denk, ik grijp m'n kans! Hij koopt voor een paar cent 210k oliecontracten.
Wat deze cryptotrader niet wist is dat wanneer een future tradecontract afloopt je verplicht voor dat geld de vaten letterlijk af te nemen.
Hij ziet het voor zich, er gaan 210.000 vaten olie afgeleverd worden op z'n oprit

Daarom was de prijs zelfs even negatief, iedereen wilde tegen elke prijs zijn contract doorrollen.Gelukszoekr schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:04:
Deze is nog mooier, en wat meer ontopic,
Hij zit het voor zich, er gaan 210.000 vaten olie afgeleverd worden op z'n oprit
Zijn wat Chinese Henk en Ingrids rekt aan gegaan met een beleggingsproduct gelinkt aan de olieprijs.
Vond het wel goed zo 
:fill(white):strip_exif()/f/image/Tn7xwzhK2zqJZUXJUKgAnRkI.png?f=user_large)
Had wel meer verwacht rondom Genesis, maar zat blijkbaar al ingecalculeerd. Straks misschien nog een poging wagen als de 20.9k faalt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Tn7xwzhK2zqJZUXJUKgAnRkI.png?f=user_large)
Had wel meer verwacht rondom Genesis, maar zat blijkbaar al ingecalculeerd. Straks misschien nog een poging wagen als de 20.9k faalt.
Bitvavo bij lezen Genesis bericht op Bloomberg:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nM1uh4hoyBj2c1XCSJH8d9qZ.jpg?f=user_large)
Gelukkig ben ik niet de enige die dit niet altijd doet. Bij een daling verbeter ik vaak mijn positie live om mijn instap prijs te verlagen en te speculeren op een snelle stijging om vervolgens weer te lozen met beetje winst.Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:02:
[...]
Bij de eerdere posities vlak boven het channel dat ik hanteerde. Maar in dit geval geen SL ingesteld, niet handig, weet ik, maar anders was die door de mooie 14:30 wick naar boven uitgestopt en nu niet
[Afbeelding]
Totdat er natuurlijk er echt slecht nieuws komt en je dit niet meer kan goed maken. Voordat je het weet speel je met iets te veel geld. In deze periode was dit zeer lucratief moet ik zeggen.
Verwijderd
Moet je toch sowieso lekker zelf weten? Als ik rekt wil gaan op een x100 dan mag dat.Amstrike01 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:21:
[...]
Gelukkig ben ik niet de enige die dit niet altijd doet. Bij een daling verbeter ik vaak mijn positie live om mijn instap prijs te verlagen en te speculeren op een snelle stijging om vervolgens weer te lozen met beetje winst.
Totdat er natuurlijk er echt slecht nieuws komt en je dit niet meer kan goed maken. Voordat je het weet speel je met iets te veel geld. In deze periode was dit zeer lucratief moet ik zeggen.
Heb zelfs wel eens met een positie op -300% gestaan ofzo.
Gaat niemand wat aan, mijn leven mijn lamme trades.
Elon heeft wel even andere dingen aan zijn hoofd, maar zou toch wel weer een mooie boost geven...
[Twitter: https://twitter.com/BitcoinMagazine/status/1615826246734159890]
[Twitter: https://twitter.com/BitcoinMagazine/status/1615826246734159890]
[ Voor 21% gewijzigd door Taro op 18-01-2023 22:59 ]
Oh... Ivm Genesis of?
4
— CZ 🔶 BNB (@cz_binance) 18 januari 2023
Dit heeft ie in 2021 een keer geroeptoeterd op Twitter, maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom je BTC als betaalmiddel wilt gebruiken voor het kopen van een auto.Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:51:
Elon heeft wel even andere dingen aan zijn hoofd, maar zou toch wel weer een mooie boost geven...
[Twitter]
Gaat ook niet gebeuren komende jaren imo.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Is al tijdelijk mogelijk geweest.Vis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:01:
[...]
Dit heeft ie in 2021 een keer geroeptoeterd op Twitter, maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom je BTC als betaalmiddel wilt gebruiken voor het kopen van een auto.
Gaat ook niet gebeuren komende jaren imo.
En ik moet eerlijk zeggen: Ik heb enkele weken geleden zelf de Binance -> Bitvavo -> EUR -> Tesla route gevolgd, als ik de auto met BTC had kunnen betalen dan had ik dat zeker geprobeerd (mag je van mij ook verwachten natuurlijk
Leuk experiment, maar zou je het niet ontzettend balen vinden als blijkt dat je pak hem beet 3 BTC moest betalen voor een Tesla nu en die 3 BTC in de volgende bullrun x5 a x10 zal gaan?Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:05:
[...]
Is al tijdelijk mogelijk geweest.
En ik moet eerlijk zeggen: Ik heb enkele weken geleden zelf de Binance -> Bitvavo -> EUR -> Tesla route gevolgd, als ik de auto met BTC had kunnen betalen dan had ik dat zeker geprobeerd (mag je van mij ook verwachten natuurlijk), maar ik betwijfel of het simpeler was geweest. Weer een whitelist adres toevoegen, hoeveel BTC moet je exact versturen en rekening houden met de fee, je kunt geen testbetaling doen, etc.
Waarom zou je een knaken Tesla kopen als je ook een Pal-v kan kopen met bitcoin! Voor net geen 26 btc ben je het mannetje.Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:51:
[Twitter]
:strip_exif()/f/image/HT7FaML6hG3rJ8pBB5wWBgaq.webp?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is dat niet relevant, want het gaat om de fiat waarde ten tijde van de aankoop. Of je nu bijv. 3 BTC fiat waarde op de spaarrekening hebt staan en die inzet, of 3 BTC vanaf een exchange verstuurt, het blijft hetzelfde bedrag. BTC kan ook dalen, dan heb je voordeel bij de koop in BTC en kan je later BTC DCA'en met het geld van je spaarrekening.Vis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:11:
[...]
Leuk experiment, maar zou je het niet ontzettend balen vinden als blijkt dat je pak hem beet 3 BTC moest betalen voor een Tesla nu en die 3 BTC in de volgende bullrun x5 a x10 zal gaan?
Tja, vestzak broekzak zou ik zeggen.. leuk als het kan, maar echt toegevoegde waarde heeft het niet imo. De koersdaling die ontstond toen de optie niet meer mogelijk was sloeg dan ook nergens op..Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:16:
[...]
Volgens mij is dat niet relevant, want het gaat om de fiat waarde ten tijde van de aankoop. Of je nu bijv. 3 BTC fiat waarde op de spaarrekening hebt staan en die inzet, of 3 BTC vanaf een exchange verstuurd, het blijft hetzelfde bedrag. BTC kan ook dalen, dan heb je voordeel bij de koop in BTC en kan je later BTC DCA'en met het geld van je spaarrekening.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Het ging toen volgens mij meer om de reden daarachter: De milieuimpact van Bitcoin, dat kon Tesla niet rijmen met hun missie. Daardoor kwam het stroomverbruik van Bitcoin weer extra onder een vergrootglas te liggen.NeoflexNL schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:20:
[...]
Tja, vestzak broekzak zou ik zeggen.. leuk als het kan, maar echt toegevoegde waarde heeft het niet imo. De koersdaling die ontstond toen de optie niet meer mogelijk was sloeg dan ook nergens op..
Als je je volledige vermogen/spaarcenten in crypto hebt zitten snap ik jeTaro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:16:
[...]
Volgens mij is dat niet relevant, want het gaat om de fiat waarde ten tijde van de aankoop. Of je nu bijv. 3 BTC fiat waarde op de spaarrekening hebt staan en die inzet, of 3 BTC vanaf een exchange verstuurt, het blijft hetzelfde bedrag. BTC kan ook dalen, dan heb je voordeel bij de koop in BTC en kan je later BTC DCA'en met het geld van je spaarrekening.
Was in NL niet mogelijk in april 2021 om met btc te betalen, dacht enkel USA. Paar weken later was btc te vies voor tesla.Taro schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:05:
[...]
Is al tijdelijk mogelijk geweest.
En ik moet eerlijk zeggen: Ik heb enkele weken geleden zelf de Binance -> Bitvavo -> EUR -> Tesla route gevolgd, als ik de auto met BTC had kunnen betalen dan had ik dat zeker geprobeerd (mag je van mij ook verwachten natuurlijk), maar ik betwijfel of het simpeler was geweest. Weer een whitelist
De tijd leert of het tij keert
Het was nog erger dan dat. Iedere opslag zat vol en er waren ook geen tankswagens meer te krijgen want die waren ook vol. Dus niet eens laat het maar afleveren, het was verplicht ophalen op een bepaalde locatie. Dus zonder tankwagens te huren die er niet waren en het dan ophalen mocht je flink dokken omdat je een contract niet na kwam. Daarom was de prijs tijdelijk inderdaad negatief. Normaal kan je die contracten gewoon verkopen, maar nu wou niemand ze hebben omdat het om fysiek ophalen ging. Er was ook nog iemand die het ook had gekocht en nog net kon verkopen voor ietjes winst. Die persoon was compleet rekt gegaan als ie er niet vanaf was gekomen. Verder ook wel dom natuurlijk, geld toekrijgen om iets te kopen en dan niet nadenken over waarom je geld toe krijgt.Gelukszoekr schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:04:
Ik ook niet. Harde bounce op 20500. 20700 houdt erg stabiel.anti elppa schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:35:
[...]
Sta nu op 178%. Ga er wel eerder uit. Maar sub 20k zie ik niet snel gebeuren.
Had op 21k al winst gepakt maar nu opnieuw ingestapt met long posities
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik denk dat we na de paniek van gisteren het nieuws oa van de department of justice best als bullish mogen beschouwen.
Ze begonnen de speech met het benoemen dat het voor de hardwerkende burger een veilige omgeving moest zijn om te investeren. Daarnaast moest natuurlijk benoemd worden dat ze criminelen zouden pakken en dat ze geen plek meer hadden in crypto.
De staat Texas heeft groen licht gegeven voor Bitcoin als veilige investering.
Al met al een hele mooie dag lijkt me. Gek dat dit niet in de prijs te zien is. Of ik vat het allemaal verkeerd op.
Ze begonnen de speech met het benoemen dat het voor de hardwerkende burger een veilige omgeving moest zijn om te investeren. Daarnaast moest natuurlijk benoemd worden dat ze criminelen zouden pakken en dat ze geen plek meer hadden in crypto.
Al met al een hele mooie dag lijkt me. Gek dat dit niet in de prijs te zien is. Of ik vat het allemaal verkeerd op.
klopt allemaal, alleen was er gisteren ook het Genesis verhaal die nu voor faillissement gaan.Kenny_026 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:51:
Ik denk dat we na de paniek van gisteren het nieuws oa van de department of justice best als bullish mogen beschouwen.
Vaak ben je te bang hè!anti elppa schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:55:
[...]
klopt allemaal, alleen was er gisteren ook het Genesis verhaal die nu voor faillissement gaan.
wie is er te bang?
Matten!
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
1BTC op @anti elppa
Make me proud boy! #team_rekt
Make me proud boy! #team_rekt
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Jij niet, ik ook niet, het was maar een uitdrukking hè
Misschien @Gelukszoekr dat ie bijna de boot had gemist
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/whepeP9N6qRlJxIfBRBEe0VM.gif?f=user_large)
is een feit, je weet dat Bitcoin meer waard wordtVis schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:11:
[...]
Leuk experiment, maar zou je het niet ontzettend balen vinden als blijkt dat je pak hem beet 3 BTC moest betalen voor een Tesla nu en die 3 BTC in de volgende bullrun x5 a x10 zal gaan?
nothing stops this train
Heeft Coinbase eigenlijk een relatie met Genenis?
Naar mijn weten zakelijk gezien onderling niet. Er zijn wel BTC funds van Grayscale (ook onderdeel van DCG waardoor Genesis in de problemen is gekomen) bij Coinbase gestald.Black-Death schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:40:
welke docu is dit?Gelukszoekr schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:38:
Haha prachtig verhaal in deze docu,
En zo hebben de foto's die deze boer maakt impact op de grootste futures markt ter wereld![]()
[Afbeelding]
Mand!
Overzicht van de verschillende bedrijven onder DCG:Black-Death schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:40:
/f/image/Womzx9d27w5i3jt4ZlP9tTmS.webp?f=fotoalbum_large)
Coindesk wordt waarschijnlijk verkocht voor 200.000.000. Die hebben ze opgepikt voor 500.000. Mooie winst.jvel92 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:26:
[...]
Overzicht van de verschillende bedrijven onder DCG:
[Afbeelding]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
-edit te laat
[ Voor 92% gewijzigd door Gelukszoekr op 19-01-2023 11:00 ]
Ja leek me wel een leuk bedrijfje. Of denk je dat ik er teveel voor heb betaaldzwembroek schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:53:
[...]
Coindesk wordt waarschijnlijk verkocht voor 200.000.000. Die hebben ze opgepikt voor 500.000. Mooie winst.
Ach nou ja… YOLO!
UberLurker Departement #GG.
Wanneer komt de volgende vrije val? Ik voel 'm aankomen, dus zal zo wel omhoog schieten
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ja, valt dus wel mee hier. Ik heb voorlopig een prachtige "buy high" gedaan. Nu wachten op de low...elektriekert schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:07:
[...]
Jij niet, ik ook niet, het was maar een uitdrukking hè
Misschien @Gelukszoekr dat ie bijna de boot had gemist
Donderdag dip dag he!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Schijnen anders goed te vreten te zijn
(gen X ref)
(in de rekteroni wellicht)
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Haha gelijk heb je 😜Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:49:
[...]
Moet je toch sowieso lekker zelf weten? Als ik rekt wil gaan op een x100 dan mag dat.
Heb zelfs wel eens met een positie op -300% gestaan ofzo.
Gaat niemand wat aan, mijn leven mijn lamme trades.
Ik lees hier en daar dat de boel nog steeds afhankelijk is van de FTX en/of Solana koers. Zit mss wel wat in...
[ Voor 10% gewijzigd door _Gast_ op 19-01-2023 12:30 ]
US markten gaan weer eens bepalend zijn voor deze move vandaag. Gaan we daar door met dalen dan zal BTC ongetwijfeld ook verder dalen.
Dow Futures alweer -220 dus rood zal het worden.. De yanks hebben besloten dat deze week einde aan rally isDAMAGE schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:54:
US markten gaan weer eens bepalend zijn voor deze move vandaag. Gaan we daar door met dalen dan zal BTC ongetwijfeld ook verder dalen.

Donkey KongDon Guacamole schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:47:
Geen zorgen, we gaan allemaal lambo:
[Afbeelding]
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Don Guacamole schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:47:
Geen zorgen, we gaan allemaal lambo:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/rgpa3rRrPz9vcmRFQS1tiyVG.jpg?f=fotoalbum_large)
nothing stops this train
Iedereen kan wel een pijltje tekenen..
@Black-Death Iedereen kan een pijltje tekenen, maar het is wel een legit scenario. Of het uitspeelt dat is een tweede. Het gaat er om dat je het kunt herkennen.
Edit: zijn we daar nu mee bezig? Nee want zoals je kunt zien op dat plaatje moet je dan eerst de hele move die we gemaakt hebben verliezen. En dat is nu niet aan de orde.
Edit: zijn we daar nu mee bezig? Nee want zoals je kunt zien op dat plaatje moet je dan eerst de hele move die we gemaakt hebben verliezen. En dat is nu niet aan de orde.
[ Voor 65% gewijzigd door DAMAGE op 19-01-2023 13:38 ]
Ik wil ermee zeggen dat ik de onderbouwing mis.DAMAGE schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:37:
@Black-Death Iedereen kan een pijltje tekenen, maar het is wel een legit scenario. Of het uitspeelt dat is een tweede. Het gaat er om dat je het kunt herkennen.
@Black-Death Heb mijn post ff voor je geedit met wat meer info. Maar voor die chart heb je geen onderbouwing nodig. Alles wat je wilt weten staat in de chart. Maar het is slechts een scenario waar we zoals gezegd nu totaal niet mee bezig zijn. Pas als we de hele move verliezen, dan wordt dat scenario geactiveerd. Dan kun je dus rejecten als je hem verliest. Daar kan je dan een short op inplannen evt. Dat hoeft niet te gebeuren, maar is wel een scenario waar je op kunt inspelen. En gezien de algehele trend nog naar beneden is, is het wel een goede setup.
Edit: Nogmaals en in simpele taal; lang verhaal kort, leuk scenario, kan, maar vergeet het voor nu maar want we zijn daar niet mee bezig
Edit: Nogmaals en in simpele taal; lang verhaal kort, leuk scenario, kan, maar vergeet het voor nu maar want we zijn daar niet mee bezig
[ Voor 15% gewijzigd door DAMAGE op 19-01-2023 13:43 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!