[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.107.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hele zooi andere hebben diezelfde wiskundige schaarste als Bitcoin. En onafhankelijk hoe die ontstaan is, momenteel is 90%+ van het gebruik van Bitcoin, speculatie.

Dat Altcoins op en neer gaan is duidelijk. Maar zonder altcoins, zonder de DeFi hype, zonder NFT hype, zonder meme coins, waren veel mensen al lang interesse in crypto verloren, en dat is dan dus inclusief Bitcoin. Andersom hebben altcoins Bitcoin nodig als de rots in de branding achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:57
Mooie die wilde gedachten. Iemand moet de eerste zijn(BTC), maar dat betekent toch niet dat andere crypto per definitie inferieur zijn?
Er is toch ook meer dan een type jeans, auto merk etc.

Altijd mooi, maar een markt hoort concurrentie te hebben om uiteindelijk te floreren.

We zien het over 1,5 jaar in de volgende halving ;)

[ Voor 8% gewijzigd door keanu_ op 26-12-2022 22:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
keanu_ schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:47:
Mooie die wilde gedachten. Iemand moet de eerste zijn(BTC), maar dat betekent toch niet dat andere crypto per definitie inferieur zijn?
Jawel.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

Vis

En toch zal Bitcoin met Proof of Work op de lange termijn steeds centraler worden.
De inflatie zal welliswaar afnemen door de halvings waardoor schaarste toeneemt, steeds meer miners zullen uit gaan omdat het qua difficulty en kosten niet meer de moeite is om te minen, de grootste en rijkste mining farms op de aardkloot die het kunnen opbrengen om de kosten te betalen van het minen zullen dan overblijven. Soort van Amazon en Google monopolie posities.
Lijkt me niet de wens van Satoshi ...
Bovendien gaat de hele energie transitie nog een grote rol spelen wat betreft minen denk ik.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:33:
Hele zooi andere hebben diezelfde wiskundige schaarste als Bitcoin. En onafhankelijk hoe die ontstaan is, momenteel is 90%+ van het gebruik van Bitcoin, speculatie.
Maar die hele zooi andere coins hebben niet het netwerk van Bitcoin waarin transacties beveiligd worden met onwerkelijke hoeveelheden energie :) Als je dat verschil niet wilt erkennen, prima hoor. Bitcoin en de eerste beste BEP20 token gewoon over 1 kam scheren kan ook natuurlijk.

En ja momenteel is Bitcoin bovenal speculatie. Echter kan dat prima een fase zijn waarin we ons momenteel bevinden omdat er in rijke en fatsoenlijk bestuurde Westerse landen nog altijd geen noodzaak is voor een decentrale peer to peer valuta uit handen van overheden.

Zulke dingen kunnen echter ook snel veranderen. Bijvoorbeeld door oorlogen of onfatsoenlijk bestuur.

Kijk, Bitcoin kan net zo goed naar 0 gaan in de komende 10 jaar. Alles is mogelijk tenslotte, ik zou er niet eens heel vreemd van opkijken. Ik verwacht echter van niet. Ik ben van mening dat dit nog maar het absolute begin is op de levensweg van Bitcoin. Echter kan ik daar gruwelijk naast zitten, maar ach, dan is er voor mij verder ook weinig aan de hand.
Dat Altcoins op en neer gaan is duidelijk. Maar zonder altcoins, zonder de DeFi hype, zonder NFT hype, zonder meme coins, waren veel mensen al lang interesse in crypto verloren, en dat is dan dus inclusief Bitcoin. Andersom hebben altcoins Bitcoin nodig als de rots in de branding achtig iets.
Tja, dat heb ik vaker gelezen. Maar vooralsnog begint en eindigt iedere grootschalige crypto run met de bubble burst cycles van Bitcoin.

Dat mensen, instituten en bedrijven op dat feestje voor miljarden aan slingertjes en vlaggetjes met allerlei toffe usecases en blauwe logo's aan ophangen moeten zij weten.

Ondertussen stack ik nog steeds sats en geen NFT'S, meme coins of DeFi protocollen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:56:
[...]
En ja momenteel is Bitcoin bovenal speculatie.
[...]
Pffft, zegt iemand met een eigen Bitcoin node en easy toegang tot instant lightning betalingen... We hebben het niet allemaal zo goed als jou...

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:09
keanu_ schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:47:
Bitcoin heeft iets dat volgens mij geen enkele andere crypto heeft. Namelijk een centraal sturend orgaan.

Kijk deze even;

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:56:
[...]

Maar die hele zooi andere coins hebben niet het netwerk van Bitcoin waarin transacties beveiligd worden met onwerkelijke hoeveelheden energie :) Als je dat verschil niet wilt erkennen, prima hoor. Bitcoin en de eerste beste BEP20 token gewoon over 1 kam scheren kan ook natuurlijk.
Hiermee zeg je gewoon dat Bitcoin de grootste is omdat het de grootste is. Ja no shit sherlock natuurlijk. Als Doge de grootste was, ging meeste energie naar Doge PoW. (Om wat olie op het vuur te gooien, voordeel van Doge is dat die een realistischere langetermijns systeem heeft als Bitcoin, met dalende inflatie, maar die nooit nul bereikt).

(Ik zal maar niet de discussie beginnen over PoS vs PoW).
Ik heb ook hele rants gelezen over hoe alles exponentieel groeit, hoe technologie verouderd is nog voor het gereleased is, en dat daarom het nooit beter kan worden Bitcoin. Laten we het erop houden dat ik hem niet snapte. Dus ik blijf maar lekker op mijn Windows 95 laptop dit tikken :P

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 26-12-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:08:
[...]

Hiermee zeg je gewoon dat Bitcoin de grootste is omdat het de grootste is. Ja no shit sherlock natuurlijk. Als Doge de grootste was, ging meeste energie naar Doge PoW. (Om wat olie op het vuur te gooien, voordeel van Doge is dat die een realistischere langetermijns systeem heeft als Bitcoin, met dalende inflatie, maar die nooit nul bereikt).

(Ik zal maar niet de discussie beginnen over PoS vs PoW).
Maar waarom is Bitcoin de grootste dan? Omdat er blijkbaar veel mensen er gebruik van willen maken en op willen speculeren :)

Hell, kijk naar de staat van de wereld en de prijs van 1 Bitcoin, de hashrate en non custodial wallets. Het lijkt erop dat ik niet de enige ben die er iets in ziet _O-

Ja, DOGE is solid. Voor eeuwig grofweg iedere minuut 10k DOGE erbij zonder hardcap.

Maar succes ermee, ik heb mijn vrouw wijn gevoerd en ga nu nog even wat andere dingen doen :+

Fijne kerstavond nog d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Dat doet ie nou altijd. Zodra hij een discussie drijgt te verliezen vertrekt ie naar z'n denkbeeldige vrouw. Zo jammer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:32:
Dat doet ie nou altijd. Zodra hij een discussie drijgt te verliezen vertrekt ie naar z'n denkbeeldige vrouw. Zo jammer weer.
Ben alweer terug, waar hadden we het ook alweer over?

Owja, DOGE :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTEkMxFmhf_llWppZOQMRAD5c78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OoOXP7biCXL73teNgJyh2pq1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:27:
[...]

Maar succes ermee, ik heb mijn vrouw wijn gevoerd en ga nu nog even wat andere dingen doen :+
Toch wel n uur zoet mee geweest zie ik, respect! _/-\o_

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Waar blijft die moonshot dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 10:17
Ergens Q4 '24 - Q2 2025?

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:46

Deze trekpop van Putin (en voormalig President) slaat wel vaker wartaal uit maar volgens mij is het wel zijn officiële account. 8)7

Wat betreft crypto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TFUVWLK-CLW9gbaG_yD0744v_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Av55bVxadEw2VRUB4QxdrozU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Alpina schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 07:31:
[Embed]

Deze trekpop van Putin (en voormalig President) slaat wel vaker wartaal uit maar volgens mij is het wel zijn officiële account. 8)7

Wat betreft crypto:

[Afbeelding]
Inderdaad een handpop. Niets om serieus te nemen dus.

Crypto-puntje 10 is sowieso onzin omdat de waarde van die CBDC gelijk zou moeten zijn (voor zover ik weet) omdat we na zo'n crash anders qua hoeveelheid werk dat het is net zo goed zouden kunnen overstappen op een totaal ander systeem met andere onderliggende waarde, zoals Bitcoin.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:27:
[...]

ik heb mijn vrouw wijn gevoerd en ga nu nog even wat andere dingen doen :+
Op een gegeven moment kom je op een punt in je relatie dat je ze moet drogeren. Die van mij drinkt niet dus doe ik zo nu dan een paar drupjes GHB door de Coca Cola.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:57
zwembroek schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:57:
[...]

Op een gegeven moment kom je op een punt in je relatie dat je ze moet drogeren. Die van mij drinkt niet dus doe ik zo nu dan een paar drupjes GHB door de Coca Cola.
Om het on topic te maken:

https://coinmooner.com/coin/global-human-being-ghb

Graag gedaan! :9

Stack Sats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Gelukszoekr schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:06:
[...]

Bitcoin heeft iets dat volgens mij geen enkele andere crypto heeft. Namelijk een centraal sturend orgaan.

Kijk deze even;
[YouTube: Why Crypto Won’t See Another Bull Market - Its Changed]
tl;dr? Ik heb niet echt zin om ~6 advertenties te kijken in een video van 32 minuten door ieamand die waarschijnlijk veel geld verdient door negatief gestemde video's te maken over crypto.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 23:14
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:53:
[...]

tl;dr? Ik heb niet echt zin om ~6 advertenties te kijken in een video van 32 minuten door ieamand die waarschijnlijk veel geld verdient door negatief gestemde video's te maken over crypto.
Advertenties? :?
Ik zie geen advertenties...
Er zijn genoeg manieren om die te omzeilen, en om het ontopic te houden noem ik even Brave browser O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfwTS88bNe4Jl028hU7LZDAEuTo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7XbSGjVrAkqLfZEcZ0uTZg5.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

Ik ken niemand die een betere uitleg geeft over het securities en commodities verhaal dan deze vent. Daarnaast is hij mega bullish over een volgende Bitcoin bullrun. Dus er is echt helemaal niets negatief aan deze hele video meneer Pimp. ;) Maar mogelijk zijn altcoins wel fucked.

In other news: https://cointelegraph.com...-like-usdt-in-2023-report

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 10:27
zwembroek schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:09:
[...]

Ik ken niemand die een betere uitleg geeft over het securities en commodities verhaal dan deze vent. Daarnaast is hij mega bullish over een volgende Bitcoin bullrun. Dus er is echt helemaal niets negatief aan deze hele video meneer Pimp. ;) Maar mogelijk zijn altcoins wel fucked.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQi19rLbj186cs7Gh6ULe-SKLEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jn3FTis7NWePdHcz65F7OGec.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:59
[...]

Ben altijd wel benieuwd naar de achterliggende belangen van Youtubers met een dergelijke boodschap. Ze hebben er uiteraard zelf totaal geen financieel belang bij om FUD over alles dat geen BTC is verspreiden :9.

Hoewel alt's vele malen risicovoller zijn dan BTC en/of ETH. Zie ik nu steeds meer mensen hun alt bags dumpen, nadat ze het 95% naar beneden hebben gereden terwijl ze ook nog aan het DCA'en waren in de deze veel belovende techniek en nu besluiten het te dumpen omdat de een na de andere influencer de commodity FUD weer uit de kast heeft getrokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

TL;DR:

Shitcoin / crypto == security omdat er voor bijna iedere coin een centraal uitgeefpunt is. VC's investeren hier graag in omdat ze zo direct geld verdienen omdat het eigenlijk aandelen zijn die door fans van de coins worden opgekocht en de prijs omhoog drijven.

Bitcoin == commodity.

Omdat o.a. de SEC achter securities aan gaat zal straks de meeste aandacht (en investeringsgeld) naar Bitcoin gaan tijdens een volgende bullrun.

Daar zijn inderdaad geen 32 minuten voor nodig om dat uit te leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Stukfruit op 27-12-2022 13:07 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:06:
[...]

TL;DR:

Shitcoin / crypto == security omdat er voor bijna iedere coin een centraal uitgeefpunt is. VC's investeren hier graag in omdat ze zo direct geld verdienen omdat het eigenlijk aandelen zijn die door fans van de coins worden opgekocht en de prijs omhoog drijven.

Bitcoin == commodity.

Omdat o.a. de SEC achter securities aan gaat zal straks de meeste aandacht (en investeringsgeld) naar Bitcoin gaan tijdens een volgende bullrun.

Daar zijn inderdaad geen 32 minuten voor nodig om dat uit te leggen.
Als ik morgen een Bitcoin fork doe, heeft die zolang ik geen premine doe exact hetzelfde systeem als Bitcoin voor uitgeven van muntjes. Zelfs al doe ik een premine, dan nog is het geen centraal uitgeefpunt.

Er zijn natuurlijk zat crypto ICOs geweest die gewoon securities zijn. Hell volgens mij zijn momenteel veruit de meeste DAOs die worden opgezet gewoon securities. Maar er zijn ook zat altcoins die gewoon duidelijk geen security zijn volgens eg de Howey test.

Los daarvan wel grappig dat Bitcoin maxis hun hoop hebben gericht op de SEC om hun bags te boosted :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Moet je nu hetzelfde doen over 2022 en kijken wie er meer inflatie heeft gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Sissors schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:30:
[...]

Moet je nu hetzelfde doen over 2022 en kijken wie er meer inflatie heeft gehad :P
remind me of this tweet in 5 years :D

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je nou nog x50 leverage doen? Kraken max 5 , binance niet meer,
Lbank kan wel maar vind ik te weinig volume en charts die amper kloppen, heellllpp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:05:
Lbank kan wel maar vind ik te weinig volume en charts die amper kloppen, heellllpp
bybit

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:48
Gaan we naar boven? :+

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:35

knakworst

Get more sats!

Je moet in backups denken. Voor als de oudejaarsloterij is uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buks995
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-03 17:02
Op kucoin kan het nog steeds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Aha, dus een misleidende clickbait titel :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Wat een spanning en sensatie de afgelopen week

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sQ7OuUq.png

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 27-12-2022 16:26 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Toch een icoon... :(

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fk_fNJDXoAY-X2n?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fk_fNJAXwAAOzvz?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 01:25
Buks995 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:43:
[...]

Op kucoin kan het nog steeds.
Een x100 zelfs! Mij niet bellen 8)7

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Gaat ie weer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
De 13.6k moet toch een keer aangetikt worden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzZzn8hIF3GbYAH2FdNf6i6BcR8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BRGya9QtLzkTtkR8k9w2lgEG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
Taro schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:45:
[...]

De 13.6k moet toch een keer aangetikt worden...
[Afbeelding]
Van mij hoeft dat niet perse hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02:29
Mini dipje. Saaie range dit. Wanneer echte prijsactie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 10:41
Deman23 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:54:
Mini dipje. Saaie range dit. Wanneer echte prijsactie?
Binnenkort gaat het allemaal de lucht in!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
wortelsky schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:58:
[...]

Binnenkort gaat het allemaal de lucht in!
dit jaar €0 aan vuurwerk, gaat allemaal in mijn hodl potje d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
Van de week een 15.5 testje? En dan vuurwerk omhoog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryderr
PlanR schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:10:
Van de week een 15.5 testje? En dan vuurwerk omhoog :+
Laaste inkoop ordertjes raken van afgelopen fiat airdrop mag best, maar fatsoenlijk, niet te diep, en dan snel weer omhoog. Saaie koersen laatste tijd, maar tevens op randje van de afgrond... ik zie liever de wat veiligere range van 20/21K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:29:
[...]

Als ik morgen een Bitcoin fork doe, heeft die zolang ik geen premine doe exact hetzelfde systeem als Bitcoin voor uitgeven van muntjes. Zelfs al doe ik een premine, dan nog is het geen centraal uitgeefpunt.

Er zijn natuurlijk zat crypto ICOs geweest die gewoon securities zijn. Hell volgens mij zijn momenteel veruit de meeste DAOs die worden opgezet gewoon securities. Maar er zijn ook zat altcoins die gewoon duidelijk geen security zijn volgens eg de Howey test.

Los daarvan wel grappig dat Bitcoin maxis hun hoop hebben gericht op de SEC om hun bags te boosted :P
Tja, het zijn niet mijn woorden. Ik kom niet verder dan shitcoins zijn shit en "HODL" bij alles wat bullish voor Bitcoin lijkt :p

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Er is al een tl;dr gepost zag ik. Desalniettemin vond ik het wel een vermakelijk en leerzame video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 19:14
De koers van Microstrategy is al meerdere keren, zowel bij een op- als neergaande trend, een goede voorspeller geweest van toekomstige prijsactie: we gaan zakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:46
Nog een conflict(je) erbij in de Balkan en we gaan zeker nog lager. Zou eigenlijk niets met de koers te maken moeten hebben. Maar ja de ‘Macrooow’.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek
Kol Nedra schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:02:
[...]

dit jaar €0 aan vuurwerk, gaat allemaal in mijn hodl potje d:)b
Ik haal voor mezelf en mijn dochters een kofferbak vol uit Duitsland. Misschien is het dit jaar voor het laatst. Onbetaalbaar om dit nog een keer legaal met hun af te steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryderr
BTC100K2021 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:34:
De koers van Microstrategy is al meerdere keren, zowel bij een op- als neergaande trend, een goede voorspeller geweest van toekomstige prijsactie: we gaan zakken!
Blijft een dingetje, tenminste hier. 1.5 jaar terug wou ik een bearmarket om ook eens diep erin te duiken en een sporttas te kunnen vullen met waardeloze biljetten. Ik ben een ongeduldig mens, zoveel heb ik in de tussentijd geleerd. Omgerealiseerd verlies doet mij een stuk minder. Ik had het andersom verwacht.. zo zie je, al gaan we naar 6 cent zijn we er op onze eigen manier toch nog beter uitgekomen(die sporttas daar gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:07
Vandaag is de vette compensatie binnengekomen van do kwon, de beloofde airdrop van Luna.
Mocht je destijds ook rekt zijn gegaan in het ust/luna debacle, krijg je nu mooi Luna dust in je Wallet! In de converter ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 19:14
Het aandeel Tesla heeft de Plaid-modus ook aangezet, mooie acceleratie van $310 naar $110 in 3 maanden.

Het zal mij benieuwen of Tesla nog BTC heeft aan het eind van Q4

[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 27-12-2022 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:55
BTC100K2021 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:34:
It is, until it's just another coincidence.

Edit: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Currry schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:56:
[...]

It is until is, until it's just another coincidence.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Avf4De1tl2rnqk0pYjUSOgbyytY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNxJVOVw1r4siFClIl7LVdRs.jpg?f=user_large

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
BTC100K2021 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:57:
Het aandeel Tesla heeft de Plaid-modus ook aangezet, mooie acceleratie van $310 naar $110 in 3 maanden.

Het zal mij benieuwen of Tesla nog BTC heeft aan het eind van Q4
Wat zou eerder waarde 0 hebben? Tesla of BTC?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:22
Geen paniek jongens het is gewoon een fire sale!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSl5g4UgSgWitUG-uocPHP6sB8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeWP72ZxHnkZuwywe0FiUDbn.jpg?f=fotoalbum_large

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Dat China vol ligt met kuchende mensen en vrolijk de grenzen open gooit per januari zal ook heel bevordelijk werken. Maak je maar weer op voor het hele circus.... Benieuwd wat er dan nog van MKB over blijft. Heeft ons bv bijna alle spaargeld gekost om op de been te blijven. Ronde twee gaan we niet overleven.

Dan kan ik wel een BTC moonshot gebruiken :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
sh4d0wman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 04:38:
Dat China vol ligt met kuchende mensen en vrolijk de grenzen open gooit per januari zal ook heel bevordelijk werken. Maak je maar weer op voor het hele circus.... Benieuwd wat er dan nog van MKB over blijft. Heeft ons bv bijna alle spaargeld gekost om op de been te blijven. Ronde twee gaan we niet overleven.

Dan kan ik wel een BTC moonshot gebruiken :P
Van kuchende Chinezen naar een slagveld voor Nederlands MKB - kan je die sprong voorzien van enige toelichting? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-09 06:33
zwembroek schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:41:
Ik haal voor mezelf en mijn dochters een kofferbak vol uit Duitsland. Misschien is het dit jaar voor het laatst. Onbetaalbaar om dit nog een keer legaal met hun af te steken. :)
Verwacht dat het druk wordt bij de winkels hier, je kan beter een uurtje door rijden dan kun je waarschijnlijk een stuk rustiger inkopen doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:19
BiFi moon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
Sol onder de 10 dollar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bagholders: I'm in it for the centralized tech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
knakworst schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:21:
[...]

Bagholders: I'm in it for the centralized tech.
Je zal maar een zakje gekocht hebben voor 250 usd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
Khaelos schreef op woensdag 28 december 2022 @ 02:34:
Geen paniek jongens het is gewoon een fire sale![Afbeelding]
"The times will tell the truths"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Jedi_Pimp schreef op woensdag 28 december 2022 @ 04:55:
[...]
Van kuchende Chinezen naar een slagveld voor Nederlands MKB - kan je die sprong voorzien van enige toelichting? :P
Jazeker, kuch kuch Chinees gaat naar Italie, Italie doet spontaan kuch kuch like it's 2020 en het feest van lockdowns is er weer voor we het weten. Alles is nog in de lucht ;) Deze keer zonder steun want er is geen geld meer.... dus valt er meer om. Maar ja, mijn glas is ook altijd half leeg

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Mooi gemist.. jammer zeg. Wat een groene paal _O-

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16
Pelox schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:37:
[...]

Mooi gemist.. jammer zeg. Wat een groene paal _O-
Alarm ging hier af! Helaas ook al eerder verkocht.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kody Scott
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-08 07:13
Dat alarm van Binance werkt bij mij totaal niet, zijn er werkende alternatieven?

Green candle chaser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
Kody Scott schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:35:
[...]

Dat alarm van Binance werkt bij mij totaal niet, zijn er werkende alternatieven?
Die van bitvavo werkte altijd prima. Maar je moet wel omrekenen naar euro eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Daacuso schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:29:
[...]

Ik heb nog wat bijgekocht laatst.. dit had een mooi moment om te verkopen geweest.. we wachten de volgende natuurlijke groene paal maar weer af.

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Pelox schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:24:
[...]

Ik heb nog wat bijgekocht laatst.. dit had een mooi moment op te verkopen geweest.. we wachten de volgende natuurlijke groene paal maar weer af.
BIFI is er zo een waarvan je altijd wat in de pf moet hebben incl. een aantal sell orders. Ik was gisteren iets té voorzichtig als ik die 600 USD paal zie, maar nu maar weer een buy order plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as_12d58lyHADnyCKLO_OybGxMM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CUcPIzN2y3UFPhG6S0lIRiBi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Stel je voor dat we ooit weer een bull gaan zien.. dan klapt die bifi met honderden per dag omhoog!

hoop ik

[ Voor 11% gewijzigd door Pelox op 28-12-2022 09:50 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Kody Scott schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:35:
[...]

Wel de app rechten geven indien je Android gebruikt.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Taro schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:44:
[...]

BIFI is er zo een waarvan je altijd wat in de pf moet hebben incl. een aantal sell orders. Ik was gisteren iets té voorzichtig als ik die 600 USD paal zie, maar nu maar weer een buy order plaatsen.

[Afbeelding]
Vorige keer had ik inderdaad zoals je eerder riep sell orders er in gezet. Echter verkocht nadat hij te ver weg zakte naar mijn zin. Bodem lijkt inderdaad wel rond die 310,- te liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:59
sh4d0wman schreef op woensdag 28 december 2022 @ 07:32:
[...]

Jazeker, kuch kuch Chinees gaat naar Italie, Italie doet spontaan kuch kuch like it's 2020 en het feest van lockdowns is er weer voor we het weten. Alles is nog in de lucht ;) Deze keer zonder steun want er is geen geld meer.... dus valt er meer om. Maar ja, mijn glas is ook altijd half leeg
Als je drie jaar lang een restrictief Covid-0 beleid hebt gevoerd dan is een kuchende bevolking een logisch gevolg. Immers hebben maar weinig mensen een natuurlijke weerstand kunnen opbouwen in tegenstelling tot andere landen. Vind een herhaling van het 2020 scenario dan ook niet aannemelijk. Ongelooflijk dat het ook alweer bijna drie jaar geleden is toen dat hele circus begon.

Heropening van China kan wel leiden tot het exporteren van aan ander product naar de rest van de wereld: inflatie. Vraag naar energie zal alleen maar toenemen, wat een opdrijvend effect voor de prijzen hier zal hebben. Zonder een inflatiecorrectie op je salaris, is het moeilijk voor te stellen dat men komend jaar voldoende over heeft om te investeren in risk-on assets als crypto.

Zolang je een ruime 4,5% rente (was 0,336% eind 2021) krijgt op 1yr US treasury bills zie ik de bull voor crypto nog niet terugkeren in 2023. Waarschijnlijk wel een mooi jaar om rustig te DCA'en.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
Pelox schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:50:
Stel je voor dat we ooit weer een bull gaan zien.. dan klapt die bifi met honderden per dag omhoog!

hoop ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meYfKIVdlVwLW1JGi77hZ7tjY6Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NaHRKLoaQ3xXWPGkuwEvAw55.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFX
schreef op woensdag 28 december 2022 @ 02:34:
Geen paniek jongens het is gewoon een fire sale![Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snvNEqYrBxsAKHSkqxn6KWLHjsA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yWSabKsmKP69MLzyrjhg6HUJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 07:23

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ondertussen worden de wallets van Alameda leeg getrokken:

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kol Nedra
natuurlijke groei die bifi, heb alweer nieuwe gekocht, mijn sell.order stond op 588 👍

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
firesale bij DOT, Algo en ADA :z

nothing stops this train

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen in 1952:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Qsi1ubOeyf1pKSkRS93HPdAMSs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I4cnYSUoCFjY4W7UZYs2xJnq.jpg?f=user_large

Iets met Proof of Work blabla ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:35
Dat was een hack pump dump trade, ik ben aanzienlijk armer omdat ik niet alert mijn api keys in de gaten heb gehouden ik had ze niet zo lang geleden vernieuwd dus ik dacht loopt wel los niet dus :X .... dus ongewenste market trades via api door derden. Dit is vermoedelijk geen nieuwe hack maar een oude en daarbij mijn fout niet alert api keys te vernieuwen. De kwetsbaarheid lag niet bij mijn exchange maar bij het bot platform dat ik gebruikte. Ik zag het gebeuren wat een stress :X om api keys delete te vinden, terug te traden en portfolio reconstrueren.

Kortom let op mensen wees veilig, en de crypto loopgraven zijn voor mij grim momenteel |:(

Misschien maak ik een topic voor de afhandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
jvel92 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:05:

Als je drie jaar lang een restrictief Covid-0 beleid hebt gevoerd dan is een kuchende bevolking een logisch gevolg. Immers hebben maar weinig mensen een natuurlijke weerstand kunnen opbouwen in tegenstelling tot andere landen. Vind een herhaling van het 2020 scenario dan ook niet aannemelijk. Ongelooflijk dat het ook alweer bijna drie jaar geleden is toen dat hele circus begon.
offtopic:
Inderdaad, ik snap niet zo goed de mate waarin men de heropening zo eenzijdig benadert: "Wat gevaarlijk! Zijn de mensen niet bang?". "De mensen" zijn bang om nog langer met verregaande maatregelen opgescheept te zitten - als er iets gevaarlijk is, is het wel het 3 jaar lang opsluiten van mensen. Bron: ik ben in de regio, en mijn Nederlandse familie en vrienden zijn de enigen die vragen of 'men' hier zich zorgen maakt.

Anyways, ik ben overtuigd van het feit dat een bloeiende Chinese economie goed is voor crypto, uiteindelijk, echter hebben ze op de lange termijn problemen van veel grotere orde. Wat wel positief is, is dat Hong Kong tekenen van crypto 'heradoptie' vertoont - mede als reactie op de centrale rol die Singapore heeft veroverd. Chinezen zouden met de heropening massaal naar HK kunnen komen en als een bepaalde proportie daarvan Bitcoin koopt, wie weet :P [/hopium]

[ Voor 3% gewijzigd door Jedi_Pimp op 28-12-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

EnderQ schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:58:
[...]

Dat was een hack pump dump trade, ik ben aanzienlijk armer omdat ik niet alert mijn api keys in de gaten heb gehouden ik had ze niet zo lang geleden vernieuwd dus ik dacht loopt wel los niet dus :X .... dus ongewenste market trades via api door derden. Dit is vermoedelijk geen nieuwe hack maar een oude en daarbij mijn fout niet alert api keys te vernieuwen. De kwetsbaarheid lag niet bij mijn exchange maar bij het bot platform dat ik gebruikte. Ik zag het gebeuren wat een stress :X om api keys delete te vinden, terug te traden en portfolio reconstrueren.

Kortom let op mensen wees veilig, en de crypto loopgraven zijn voor mij grim momenteel |:(

Spijtig nieuws. Ik hoop dat er iets van compensatie mogelijk is. Welke bot partij betreft het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
EnderQ schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:58:
[...]

En ook altijd je API keys van elkaar scheiden qua rechten.

Lezen mag niet schrijven, schrijven mag niet lezen, enz.

Als een platform hier geen ondersteuning voor heeft dan zou ik er sowieso geen gebruik van maken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:35
knakworst schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:18:
[...]

Spijtig nieuws. Ik hoop dat er iets van compensatie mogelijk is. Welke bot partij betreft het?
Ik ben wat terughoudend om dat op fora te melden zonder harde bewijzen maar de werkwijze lijkt overeen te komen met een recente api api-key hack van een bekend platform is wel te vinden op google. Het kan natuurlijk nog een lokale of andere hack zijn maar dit is onwaarschijnlijk en nu de api keys verwijderd zijn geen vreemde activiteit meer en dat was de enige partij waarvoor ik ze aangemaakt had.

En compensatie ga ik niet van uit omdat er gewaarschuwd was en ik een verkeerde aanname deed wat betreft mijn keys. Voor anderen die dit overkomt api keys deleten kan wel eens niet het handigst zijn voor forensische doeleinden beter op read only (maar wel!! blokkeren!! dus) zetten dan kan er makkelijker of überhaupt op gezocht worden. Ik hoop dat ze een hook hebben met mijn account id...

Oh en ik had ook geen ip whitelist voor api ik vraag me ook hoe dat precies technisch en in praktijk werkt buiten de het duidelijk alleen van bepaalde ip's toegang met de api keys |:(

[ Voor 31% gewijzigd door EnderQ op 28-12-2022 13:50 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ons katje, 4 maanden oud is gisterenmorgen vertrokken en niet meer thuis gekomen. Het is een vrolijk beest. De stemming in huize Roellie80 is dramatisch. Velen zullen denken, het is maar een katje. En dat is ook zo. Toch kan het verlies, of de onzekerheid over zo'n beest in een korte tijd veel emoties losmaken hier in huis. Het is sneu voor m'n zoon, voor m'n vriendin. Maar vooral voor het beest zelf dat voor zover wij weten in de kou en regen in een goot ligt nadat het is aangereden de weg naar huis niet meer weet. En ergens is het ook wel bijzonder, dat in zo'n dichtbevolkt gebied zo'n beest niet ergens opvalt.

Maargoed, misschien ook wel eens goed voor de ontwikkeling van m'n zoon. Dat niet alles in het leven op rolletjes verloopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Gelukszoekr schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:00:

Maargoed, misschien ook wel eens goed voor de ontwikkeling van m'n zoon. Dat niet alles in het leven op rolletjes verloopt.
Ah, je zoontje heeft dus nog nooit in crypto geïnvesteerd.

Balen voor jullie - wellicht komt hij of zij toch nog terug, wonder boven wonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Jedi_Pimp schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:15:
[...]

Ah, je zoontje heeft dus nog nooit in crypto geïnvesteerd.

Balen voor jullie - wellicht komt hij of zij toch nog terug, wonder boven wonder.
Haha nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
knakworst schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:18:
[...]

3Commas vermoed ik. Ze geven overigens zelf aan "Fast and safe" te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:00:
Ons katje, 4 maanden oud is gisterenmorgen vertrokken en niet meer thuis gekomen. Het is een vrolijk beest. De stemming in huize Roellie80 is dramatisch. Velen zullen denken, het is maar een katje. En dat is ook zo. Toch kan het verlies, of de onzekerheid over zo'n beest in een korte tijd veel emoties losmaken hier in huis. Het is sneu voor m'n zoon, voor m'n vriendin. Maar vooral voor het beest zelf dat voor zover wij weten in de kou en regen in een goot ligt nadat het is aangereden de weg naar huis niet meer weet. En ergens is het ook wel bijzonder, dat in zo'n dichtbevolkt gebied zo'n beest niet ergens opvalt.

Jonge katten gaan wel vaker op de struin, hoeft niet automatisch te betekenen dat er ook daadwerkelijk iets is gebeurd, al is die kans natuurlijk wel aanwezig. Onze kat is in zijn jongere jaren wel eens een week op pad geweest. Die kwam gewoon half verwilderd terug.

Hoop dat ie er snel weer is, en zou hem dan ff laten chippen als die mogelijkheid zich voordoet. Als er dan wat gebeurd met het beestje, dan wordt je geïnformeerd door de dierenambulance en zit je niet met die onzekerheid te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
iemand bekend met een dergelijke scam?
mijn zwager heeft de afgelopen maanden (ong tot 9 mnd terug) allerlei shitcoins gekocht, volgens mij via pancake. we praten dan over tientjes werk hier en daar. nu beweerde hij dat het tot 3 ton was gestegen, maar toen hij het wilde omzetten naar BNB, en dan uit cashen, moest hij eerst een fee verhogen, en daarna was zn saldo weg. hij zit in zak en as, omdat ie denkt dat hij 3 ton kwijt denkt te zijn. ik vermoed dat het een soort scam is, waarbij men je laat denken dat je giga winsten hebt, en vervolgens een fee laat betalen en je dan ript. iemand bekend mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:19:
[...]

Jonge katten gaan wel vaker op de struin, hoeft niet automatisch te betekenen dat er ook daadwerkelijk iets is gebeurd, al is die kans natuurlijk wel aanwezig. Onze kat is in zijn jongere jaren wel eens een week op pad geweest. Die kwam gewoon half verwilderd terug.

Hoop dat ie er snel weer is, en zou hem dan ff laten chippen als die mogelijkheid zich voordoet. Als er dan wat gebeurd met het beestje, dan wordt je geïnformeerd door de dierenambulance en zit je niet met die onzekerheid te wachten.
Bedankt voor de hopium. Hij is gechipt

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 14:36
jasper7878 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:19:
mijn zwager heeft de afgelopen maanden (ong tot 9 mnd terug) allerlei shitcoins gekocht, volgens mij via pancake. we praten dan over tientjes werk hier en daar. nu beweerde hij dat het tot 3 ton was gestegen, maar toen hij het wilde omzetten naar BNB, en dan uit cashen, moest hij eerst een fee verhogen, en daarna was zn saldo weg. hij zit in zak en as, omdat ie denkt dat hij 3 ton kwijt denkt te zijn. ik vermoed dat het een soort scam is, waarbij men je laat denken dat je giga winsten hebt, en vervolgens een fee laat betalen en je dan ript. iemand bekend mee?
Dit is vrijwel de meest bekende scam die er is op PCS. Ze airdroppen fake tokens die je niet kan verkopen maar wel een hoge waarden hebben en het moment dat je deze via PCS probeert te swappen wordt heel je PF leeggetrokken via het betreffende smartcontract.

Zuur voor je zwager, maar hopelijk is het dus bij enkele tientjes gebleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jasper7878 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:19:
Erm, een stapel shitcoins... Dus vermoedelijk iets waar weinig handel in is.
Dan krijg je gewoon een kut prijs als je er teveel van in 1 keer probeert om te wisselen.

En in de afgelopen maanden van een paar tientjes tot 3 ton? yeah vast...
300000 Shiba Inu zeker. :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Junia schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:23:
[...]

Dit is vrijwel de meest bekende scam die er is op PCS. Ze airdroppen fake tokens die je niet kan verkopen maar wel een hoge waarden hebben en het moment dat je deze via PCS probeert te swappen wordt heel je PF leeggetrokken via het betreffende smartcontract.

Zuur voor je zwager, maar hopelijk is het dus bij enkele tientjes gebleven ;)
@jasper7878 Wat Junia hier aangeeft inderdaad. Shitcoins icm smartcontract. Eén voordeel: Hij is niet een paar ton kwijt, want dat is het nooit waard geweest.

Pagina: 1 ... 158 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!