[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.104.437 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
keanu_ schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:35:
[...]

en als je het op een bepaalde manier bekijkt.. ook zo onverstandig. Als ze binance willen laten omvallen, valt een enorme marktleider om. Dat is 6 cent BTC sws een feit
Dat feit is (helaas voor de opkopers :+) moeilijk hard te maken met een hele lange lijst aan andere platformen die dan de kans krijgen om te groeien.

Een Bybit is nu bijvoorbeeld al een totale kloon van Binance aan het worden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:36
JJ1984 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:30:
Een hardware wallet geeft me echt rust. Al is het alleen maar omdat ik dan niet steeds direct wordt geconfronteerd met mijn (weliswaar nog niet gerealiseerde) verliezen.

Het mooie van dit digitale tijdperk is ook dat je die seed phrase met een paar stukken op de knop overal neer kunt zetten en delen. Raak je ‘em nooit kwijt!
Het eerste deel van je post lijkt serieus, het tweede deel is hopelijk SC humor. Zo niet, dan wil ik nog maar eens waarschuwen dat je je seed phrase NOOIT deelt en liefst ook nooit volledig en integraal op een digitaal medium bewaart, tenzij het ervoor gemaakt is (bijv Bitbox02).

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:36
Slux schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:44:
[...]

Volgens mij kan je het niet allemaal FUD noemen, de dino's bijvoorbeeld een Huoibi, coinbase, kraken, bitstamp zijn niet in het nieuws zoals een binance, binance komt net komt kijken, ik hoop echt dat hij omvalt zal de markt alleen maar goed doen op de LT

Hoop dat iedereen slim genoeg is om hun funds daar weg te halen en niet nog meer REKT gaan dan ze nu al zijn.
Je laatste zin doet voorkomen alsof je begaan bent met de miljoenen mensen die bij Binance funds hebben staan. Je zin met 'ik hoop dat hij omvalt' laat mijn nekharen overeind staan. Na al die ellende van de afgelopen tijd zou je toch niet moeten wensen dat zo velen helemaal of deels rekt gaan alleen maar omdat ze de SC niet lezen of zo superslim zijn als sommige SCers en alles continu koud houden.
Ook als je het zelf veel beter weet dan wens je anderen toch niet hel en verdoemenis. Tenzij je alleen op eigen gewin uit bent. Daar schrik ik wel van, want ik zie dat opeens bij sommigen die ik hier redelijk hoog heb (had?).

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:02
https://www.tradingview.com/symbols/BTC.D/

Alts hebben het even zwaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:08
Wiley99 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:56:
[...]

Je laatste zin doet voorkomen alsof je begaan bent met de miljoenen mensen die bij Binance funds hebben staan. Je zin met 'ik hoop dat hij omvalt' laat mijn nekharen overeind staan. Na al die ellende van de afgelopen tijd zou je toch niet moeten wensen dat zo velen helemaal of deels rekt gaan alleen maar omdat ze de SC niet lezen of zo superslim zijn als sommige SCers en alles continu koud houden.
Ook als je het zelf veel beter weet dan wens je anderen toch niet hel en verdoemenis. Tenzij je alleen op eigen gewin uit bent. Daar schrik ik wel van, want ik zie dat opeens bij sommigen die ik hier redelijk hoog heb (had?).
Als je, zoals @Slux denkt dat Binance niet goed is voor crypto in het algemeen. Dan is een logisch gevolg dat je deze stelling aanneemt. Namelijk "ik hoop echt dat hij omvalt".

Daarmee wens je niemand verliezen toe. Je hebt simpelweg het beste voor met de toekomst van de cryptospace. Dat het omvallen van Binance veel mensen zal raken is een feit. Maar dat is dan meer een bijzaak.

Het heeft ook niet zoveel met slim of niet slim te maken. Als je iets met crypto doet dan heb je ergens meegekregen dat het veiliger is om zelf je coins te bewaren. Of dyor. Zodat je een beetje weet wat je aan het doen bent, en waar je geld in gooit. Daarnaast zijn er de eindeloze berichten in de media dat crypto gevaarlijk is. Dat veel mensen hier niks mee doen is vervelend, maar geen argument om dan maar genoegen te nemen met zaken als jij denkt dat dit niet goed is voor de space over de lange termijn.

Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat Binance zal omvallen. Maar of Binance goed is voor Bitcoin is nog maar de vraag.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:41
Als het allemaal onware FUD is zal Binance er vast alleen maar sterker uitkomen en ook tot de dino’s (ze bestaan nu ook nog maar 5 jaar) gaan behoren. Ik maak er ook nog steeds gebruik van maar heb er toch altijd iets shady aan gevonden (wat niet in crypto)

De mensen die vol tegen de fud in gaan hebben of te veel BNB of alles in busd om de BTC dip te kopen denk ik dan.
Crypto.com en Tether bestaan uiteindelijk ook nog steeds.

Het einde van crypto of BTC naar 6cent mocht Binance vallen vind ik ook wat ver gaan. Maar goed, we gaan het meemaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Een dino in crypto is niet iets ouds. Een dino staat voor "Decentralised In Name Only".

En DCA is....

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
Gelukszoekr schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:40:
Een dino in crypto is niet iets ouds. Een dino staat voor "Decentralised In Name Only".

En DCA is....

:P
We leren elke dag bij 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Als Binance omvalt kan dat onmogelijk goed zijn voor de cryptomarkt. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Voor Bitcoin zal het niet veel uitmaken.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:42
Gebruiken sommige van jullie ook nog iets anders als een hardware wallet?
Trust wallet bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
als Binance valt dan zal bij de volgende halving zeer waarschijnlijk geen nieuwe ATH neergezet worden, dan mogen we denk ik al blij zijn met 45k!

maargoed als Binance omvalt dan kun je BTC ook wel voor 8k kopen 🙃

over 2 dagen komt een fluff BNB uit locked staking, dit verkoop ik voor BTC

[ Voor 15% gewijzigd door Kol Nedra op 17-12-2022 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Wiley99 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:56:
[...]

idd ik hoop niet dat mensen hun geld verliezen en slim genoeg zijn om hun crypto veilig te stellen in deze tijden .

Je nekharen overeind staan van zo opmerking :? hoop niet dat er ooit iemand een scheet naast je laat dan :+ De rest van je verhaal is complete onzin met spinsels, slaan echt nergens op, voor eigen gewin ??

ik zeg dat ik hoop dat mensen slim genoeg zijn om hun geld daar weg te halen en dat ik hoop dat een Binance omvalt, daar hoeven je nekharen echt niet overeind van hoeven te staan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
r6aw schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:51:
Trust Wallet gebruik ik wel, maar niet voor BTC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcvpwA3skiJL28LyzLGgf8EpSeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ogjuPouDNfPSahsQbU6eVlo.jpg?f=fotoalbum_large
:+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Binance valt niet om joh.
Bitvavo ook niet.
Het enige wat omvalt is de weerstand op 17k binnenkort.

Dit is een heerlijke periode waar we tegen het einde van de bearmarket bivakkeren. Nu nog ff genieten van bitcoin en ethereum kopen op dit soort prijsjes want voor je t weet beuken we weer tegen de 69k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Wisten jullie dat Trust Wallet ook van Binance is? 😉

Software wallets zijn net zo bagger als exchanges imo.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Tominatie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:01:
Binance valt niet om joh.
Bitvavo ook niet.
Het enige wat omvalt is de weerstand op 17k binnenkort.

Dit is een heerlijke periode waar we tegen het einde van de bearmarket bivakkeren. Nu nog ff genieten van bitcoin en ethereum kopen op dit soort prijsjes want voor je t weet beuken we weer tegen de 69k
Denk het ook niet maar hoop het wel :P

Het is wachten op de next best thing exchange, zo is het altijd al gegaan in cryptoland, vandaag is Binance hot morgen is het weer een andere, zo was eerst een Huobi de grootste BTC holder en coinbase de grootste exchange 3 jaar later doen ze amper nog mee.

Al die shitshow ponzi/piramide coins die een binance faciliteert en promoot is imo gewoon slecht voor de crypto markt

De laatste paar jaar zijn er geloof ik 20k verschillende coins bij gekomen, slaat echt nergens meer op en is slecht voor crypto imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:52
zwembroek schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:44:
Als Binance omvalt kan dat onmogelijk goed zijn voor de cryptomarkt. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Voor Bitcoin zal het niet veel uitmaken.
Behalve dat je er kunt handelen in crypto, heeft Binance vrij weinig van doen met het hele gedachtegoed waar crypto uiteindelijk voor staat. Ben niet van mening dat Binance op dit moment en in de huidige vorm een netto positieve bijdrage levert aan de cryptomarkt zelf.

Op de korte termijn zal het uiteraard weinig positief zijn. Maar ik geloof dat er genoeg geld aan de zijlijn klaarstaat om een eventuele crash van BTC en ETH te kopen. Voor alt-coins zal het wel huilen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:52
r6aw schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:51:
Als gebruiker van een hardware wallet als Ledger, hoef je niet perse gebruik te maken van de Ledger Live software. Je kunt bijvoorbeeld ook de Ledger koppelen aan een software wallet als Metamask. Voordeel van Metamask is dat het direct wordt ondersteund door vrijwel elke dApp. Door het te koppelen aan je Ledger heb maak je gebruik van extra beveiliging die een hardware wallet biedt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:59
Uiteraard heb ik mijzelf ook een steam serial cadeau gegeven deze week.. CIV VI.

Zojuist een nieuwe godsdienst gecreëerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhaiu8nKfsqestG5fverRsSnJF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYHllkocnBWAeUtR3jOQ7L7d.jpg?f=fotoalbum_large

Jeruzalem is inmiddels bekeerd, gaat goedkomen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
oeffff 🥲

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drIrAG6r7kAymEfEKbrg9g2fChA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzD30Ykz6I5wmBI6A1cG544b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
een goed leesdraadje over Binance:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:43
TLDR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
HODL.

Edit: Uiteraard in eigen beheer.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 17-12-2022 23:35 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
1) Geen audit meer hebben ≠ insolvabel zijn
2) 14 billion withdrawals bij 55 billion reserve ≠ insolvabel zijn
3) Het bedrag van 2.1 billion is wat Binance kreeg voor het dumpen van hun stash aan FTT, het is niet het bedrag aan user funds. User funds lopen geen gevaar bij een clawback van 2.1 billion, als het al dat bedrag gaat zijn. (de waarde van FTT is 3x niks meer)
4) BUSD wordt niet door Binance uitgegeven maar door Paxos.
5) Paxos zijn gereguleerd door NY state department financial services.

News anchors houden van narratives en wat fijner dan om CZ kop van jut proberen te maken. Dus een kortere tl:dr aka mand versie? Funds are safu!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96ZnnB6QhTa2hJcRydEQMXDtBX0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mzj6MKrIOrarlu6N1FXylpcG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJS2mZ5rt5zLHi84idntb9Qmif0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rbizdclQ71kOo7ltVWFY1NCv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

We moeten in mijn optiek ook een beetje lief zijn voor CZ. Deze excentrieke miljardair is misschien zometeen helemaal van streek omdat iedereen zijn exhange loopt te bashen, is ook maar een mens he jongens... Woorden kunnen hard aankomen.

Bitcoin is al gecrashed vanaf de 69k, dan vallen concurenten ineens om, plotseling iedereen Binance onder de loep en dan crashed BNB ook nog eens... Komt de hele meute met allemaal moeilijke vragen en oordelen...

Die arme CZ en al zijn schattige lieve shitcoins... Nee, ik vind het niet leuk voor hem.

We mogen best wat meer respect hebben voor deze man en zijn levenswerk, in mijn optiek. Niet iedereen zet zo succesvol en gedreven een miljardenbedrijf op, dan ben je wel uit goed hout gesneden. Dat overkomt je niet, dan heb je een levensdoel en een winnaarsmentaliteit. Een passie, die je aan het hart ligt, die je niet verkoopt voor een miljardje extra aan dubieuze inkomsten.

Dan ben je een winnaar.

En, niet neerbuigend naar hem toe bedoeld, vooral als je down syndroom hebt is dit een ongekende prestatie. Daar bedoel ik niets negatiefs mee, maar dat maakt de prestatie van CZ toch wel echt extra bijzonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0wfaGlQ6onQVw5zrXlxQOWgRaU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RMUHBsdaESSXQAzeOjJojv22.jpg?f=user_large

Ik ben dan ook van mening dat hij ons vertrouwen wel een klein beetje heeft verdiend met wat hij ons heeft laten zien tot nu toe.

Niet het all-in soort vertrouwen die je vrouw, kind, broer, zus, vader, moeder, oma, of je beste maat van je krijgt natuurlijk.

Maar wees een toffe pik, en laat een geeltje achter voor deze ambitieuze jongeman wanneer je alles wegsluist. Voor al die mooie momenten die je op zijn prachtige exchange hebt mogen beleven.

Ik bedoel; we zijn geen harteloze barbaren of wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
Iemand ervaring met een ledger( of iets anders) bestellen online en bij een hotel laten bezorgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:33

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSRcZqs2CIcxCbuBqm2xJhGKvKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/fo2XTO3X5Uoq6N1Aktpv2OYl.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 1032405 schreef op zondag 18 december 2022 @ 02:18:
We moeten in mijn optiek ook een beetje lief zijn voor CZ. Deze excentrieke miljardair is misschien zometeen helemaal van streek omdat iedereen zijn exhange loopt te bashen, is ook maar een mens he jongens... Woorden kunnen hard aankomen.

Bitcoin is al gecrashed vanaf de 69k, dan vallen concurenten ineens om, plotseling iedereen Binance onder de loep en dan crashed BNB ook nog eens... Komt de hele meute met allemaal moeilijke vragen en oordelen...

Die arme CZ en al zijn schattige lieve shitcoins... Nee, ik vind het niet leuk voor hem.

We mogen best wat meer respect hebben voor deze man en zijn levenswerk, in mijn optiek. Niet iedereen zet zo succesvol en gedreven een miljardenbedrijf op, dan ben je wel uit goed hout gesneden. Dat overkomt je niet, dan heb je een levensdoel en een winnaarsmentaliteit. Een passie, die je aan het hart ligt, die je niet verkoopt voor een miljardje extra aan dubieuze inkomsten.

Dan ben je een winnaar.

En, niet neerbuigend naar hem toe bedoeld, vooral als je down syndroom hebt is dit een ongekende prestatie. Daar bedoel ik niets negatiefs mee, maar dat maakt de prestatie van CZ toch wel echt extra bijzonder.

[Afbeelding]

Ik ben dan ook van mening dat hij ons vertrouwen wel een klein beetje heeft verdiend met wat hij ons heeft laten zien tot nu toe.

Niet het all-in soort vertrouwen die je vrouw, kind, broer, zus, vader, moeder, oma, of je beste maat van je krijgt natuurlijk.

Maar wees een toffe pik, en laat een geeltje achter voor deze ambitieuze jongeman wanneer je alles wegsluist. Voor al die mooie momenten die je op zijn prachtige exchange hebt mogen beleven.

Ik bedoel; we zijn geen harteloze barbaren of wel dan?
Voor 69% waar dit verhaal. Gerald Cotton daar moeten we respect voor hebben. Een mooie exchange opzetten, als enige de keys hebben en daarna op vakantie in India doodgaan een overlijdenscertificaat kopen in India en als god verder leven op Glimmer island.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Je hebt gelijk ze zijn teveel crypto platforms aan het bashen dat verdienen ze niet.
Heb wat Celsius gekocht als teken van goodwill :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHI5EUkyhrRVnZfALi1tn5xVJwU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsFIpKYz4uPayvb2NJzQbBFW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Alpina op 18-12-2022 07:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:55
Ik zit op dit moment in de Filipijnen en heb aardig wat paginas gemist hier, heb een stukje terug gelezen maar kan niet vinden waarom Binance een probleem zou moeten hebben?

Zitten we weer in de drama queen mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 22:44

NeoflexNL

Forever young

roflexx schreef op zondag 18 december 2022 @ 04:46:
Iemand ervaring met een ledger( of iets anders) bestellen online en bij een hotel laten bezorgen?
Dat wil prima, zeker als je daar langere tijd verblijft. Ik weet je situatie niet, maar als je haast hebt met coins van exchanges af te halen, dan neem je toch even een Exodus wallet?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 12:59
Nopheros schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:38:
Ik zit op dit moment in de Filipijnen en heb aardig wat paginas gemist hier, heb een stukje terug gelezen maar kan niet vinden waarom Binance een probleem zou moeten hebben?

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Nopheros schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:38:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1P5BgNKQXujLrYIb0JHiYYpuKU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wvpIDpxHRQmtleEw1LSjTzA9.png?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nog een indicator die aangeeft dat de bodem kan zijn bereikt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FkO4zw2WQAIMdAU?format=jpg&name=medium

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:56
MrMrq schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:49:

Goed, nu het volgende probleem. Omdat ik van Binance ook geen bevestigingsmails krijg, kan ik ook daar (nog) geen ledger adres verifieren :)
Voor mij werkt het nu wel. Verificatie mails of notificaties die gisteren ik gisteren had moeten ontvangen, zijn echter nooit meer aangekomen.

En ja, dat betekent ook dat mijn sats Binance hebben verlaten. Er staan nog wel wat BUSDs voor de buy orders.

[ Voor 12% gewijzigd door MrMrq op 18-12-2022 10:08 ]

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
Wie rekent vanaf de laatste cycle, komt uit bij november / december 2018 om in 2019 een harde crash te zien met verder een saaie tijd tot 2020 / 2021.

Het vervelende alleen is, is dat veel idioten geld geleend hebben voor een ritje en de rentestanden momenteel weer richting serieuze concurrentiestand.

Qua bodem: ja, dat geloof ik wel. Wen 30k+: wellicht geen eens in 2023 (gebaseerd op de geschiedenis en non Crypto markt) -- tenzij het recessiespook wel opduikt

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 22:41
Heb nu niks meer op Binance en Kucoin, ipv daarvan maar op Kraken gezet. Vind dat exhanges als Kraken en Bitvavo een meer vertrouwd gevoel geven in deze tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
Taro schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:52:
[Twitter]
[Afbeelding]
Persoonlijk denk ik dat alleen nog een black swan event ons onder vorige low brengt. Het negatieve Markt sentiment laat BTC niet meteen 3k dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:56
D_Jeff schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:09:
Wie rekent vanaf de laatste cycle, komt uit bij november / december 2018 om in 2019 een harde crash te zien met verder een saaie tijd tot 2020 / 2021.

Het vervelende alleen is, is dat veel idioten geld geleend hebben voor een ritje en de rentestanden momenteel weer richting serieuze concurrentiestand.

Qua bodem: ja, dat geloof ik wel. Wen 30k+: wellicht geen eens in 2023 (gebaseerd op de geschiedenis en non Crypto markt) -- tenzij het recessiespook wel opduikt
19 was gewoon brut inslaan, niets saai aan

[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 18-12-2022 10:23 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:07
Intelcore schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:10:
Heb nu niks meer op Binance en Kucoin, ipv daarvan maar op Kraken gezet. Vind dat exhanges als Kraken en Bitvavo een meer vertrouwd gevoel geven in deze tijden.
Klinkt als je gevoel volgens. Het is lastig om concrete dingen te vinden. Ik heb alles gespreid (ook aandelen) om het risico te beperken. Celsius is er een van, ftx gelukkig niet. Doet pijn als er eentje omvalt, maar het is maar een deeltje. Hoop wel dat de rest overeind blijft. Die bedrijven zijn nodig om heel het crypto gebeuren zo gebruiksvriendelijk te maken en de drempel laag te houden.

Weet niet hoeveel het waard is, maar bitvavo een garantiestelsel.
Volgens mij geen depositogarantiestelsel. Dusja, als ze omvallen sta je nog steeds met lege handen.

Ik heb al moeite om een chromecast uit te leggen aan mijn schoonouders, laat staan een legder....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[..] Vind dat exhanges als Kraken en Bitvavo een meer vertrouwd gevoel geven in deze tijden.
Bitvavo? Het nieuws wel gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Goede morgen heren :)

Vandaag weer een dagje "Wie vertrouw ik het meest met m'n geld"?

Ik heb een paar BNB gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
keanu_ schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:23:
[...]

Persoonlijk denk ik dat alleen nog een black swan event ons onder vorige low brengt. Het negatieve Markt sentiment laat BTC niet meteen 3k dalen.
Dat heb ik wel vaker gehoord, maar hier zie je bijv. 2 candles incl. wicks die 9k in een week (juni 2022) en 5.6k in een week (november 2022) deden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnCFJHHcsCI7ajx6890SDwhWelc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D7lywM8zxpcDzHvJbmwIaFR5.png?f=fotoalbum_large

3k in een week eraf kan prima, zelf hou ik rekening met 13.6k en laat dat nou exact 3k lager dan de huidige koers liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bitvavo een meer vertrouwd gevoel geven in deze tijden.
Vertrouwen is goed, je eigen private key is beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:52:
[Twitter]
[Afbeelding]
Ik zou nu eerder kijken wat er in de gehele wereld gebeurt, dan naar zo indicator te turen die zegt dat de bodem is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Taro schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:27:
[...]

Las net dat DCG een flink deel van hun shitcoin portfolio aan het dumpen is. Ik heb zo’n vermoeden dat bitvavo behoorlijk rekt zal gaan. Of het de kerst haalt moet ik nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
Slux schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:46:
[...]

Ik zou nu eerder kijken wat er in de gehele wereld gebeurt, dan naar zo indicator te turen die zegt dat de bodem is bereikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KL8071J3YWq-_PTfHxNCjkntKbw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vjLUamuKFf2Pxf8aVSj44dDa.jpg?f=user_large

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Exact, daarom kijk ik ook naar o.a. 13.6k en ga ik er niet van uit dat dit al daadwerkelijk de bodem is :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

ik noem alles tussen de 10 en 20k bodem...kopen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:22
uiteindelijk weet niemand exact de bodem, het is meer hoe je je handel strategie op de dips anticipeert.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• MrMrq
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZr004tgjvgqEF1a325txr_Dcfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CFCfKFbFURLwfhpgajpxt0B.jpg?f=fotoalbum_large

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Die portfolio die DCG aan het dumpen is is wel echt een complete shitcoin fiesta

https://mobile.twitter.co...atus/1604096800646107136/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diMNLzw3cINAISpbauMfsX6OcKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJ76vayD97qmMdEJyJ8dkbZg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 18:07
mannowlahn schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:59:
Die portfolio die DCG aan het dumpen is is wel echt een complete shitcoin fiesta

https://mobile.twitter.co...atus/1604096800646107136/

[Afbeelding]
Ho 'ns...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viba55BE7GjtIg1LDQIg_ShF_SY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iDrPAvMLntUYZMwZOxD3S8Cs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Gelukszoekr schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:28:
Goede morgen heren :)

Vandaag weer een dagje "Wie vertrouw ik het meest met m'n geld"?

Ik heb een paar BNB gekocht
Afbeeldingslocatie: https://im4.ezgif.com/tmp/ezgif-4-b6904e4a5f.gif

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
DOT goedkoop, de onderligging van layer 0 is ongewijzigd, kopen en HODL dus

nfa, ofwel? nah BTC 👍

[ Voor 20% gewijzigd door Kol Nedra op 18-12-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Inmiddels ook gewoon een shitcoin fiesta dip hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
Taro schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:27:
[...]

Vertel? Ik dacht dat ze een soort garantiefonds hebben, geeft een soort veiligheid maar geen idee verder wat het echt voorstelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Intelcore schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:57:
[...]

Vertel? Ik dacht dat ze een soort garantiefonds hebben, geeft een soort veiligheid maar geen idee verder wat het echt voorstelt.
Die laatste zin is denk ik een antwoord op je eigen vraag...

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
NeoflexNL schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:58:
[...]

Die laatste zin is denk ik een antwoord op je eigen vraag...
Daarom hoor ik graag mensen die er wellicht meer van weten :D Het is helaas geen depositogarantiestelsel, dan was het wel een ideale exhange voor langdurige "opslag".

Ik heb er overigens niks op staan nu, alleen op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Intelcore schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:02:
[...]

Daarom hoor ik graag mensen die er wellicht meer van weten :D Het is helaas geen depositogarantiestelsel, dan was het wel een ideale exhange voor langdurige "opslag".

Ik heb er overigens niks op staan nu, alleen op Kraken.
Het stelt niet zoveel voor. Onder bepaalde voorwaarden kan je aanspraak maken op hun garantiepotje. Echter, als Bitvavo zelf in de problemen komt. Wat nu redelijk actueel is, dan kan je gewoon fluiten naar je centen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:37
Madelon, buy the dip, Vos besprak het ook in haar YT video. Al kreeg ik het idee dat ze BitVavo enigszins beschermde en FUD richting Binance gaf. Lekker joh die finfluencers.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:38
Wiley99 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:49:
[...]

Het eerste deel van je post lijkt serieus, het tweede deel is hopelijk SC humor. Zo niet, dan wil ik nog maar eens waarschuwen dat je je seed phrase NOOIT deelt en liefst ook nooit volledig en integraal op een digitaal medium bewaart, tenzij het ervoor gemaakt is (bijv Bitbox02).
Dank voor je ‘bezorgdheid’, maar het was inderdaad een, wellicht slechte, grap.

Overigens vond ik het toch spannend om mijn crypto te verplaatsen. Mijn hart maakt elke keer weer een sprongetje van geluk als het ergens anders is ontvangen. Het gaat immers niet om een paar stuivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57
anti elppa schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:52:
[...]

ik noem alles tussen de 10 en 20k bodem...kopen dus
En wat zou 9k dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Intelcore schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:57:
[...]

Ik heb er gisteren in zowel dit topic als bij het nieuwsitem op de frontpage over geschreven, ik ga dat niet weer opnieuw typen, dat kan je zo terugvinden.

Maar in je eigen reactie zit al "soort garantiefonds" en "geen idee verder wat het echt voorstelt", met andere woorden: je kunt nergens op rekenen, het is geen Nederlandse bank met een garantiestelsel, en een garantiefonds kan nooit dergelijk hoge bedragen dekken. Je mag van nature best wel iets kritischer zijn, anders krijg je een keer keihard een deksel op je neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:55
Teveel fantasie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Vegeta memes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Stovirpi schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:19:
Madelon, buy the dip, Vos besprak het ook in haar YT video. Al kreeg ik het idee dat ze BitVavo enigszins beschermde en FUD richting Binance gaf. Lekker joh die finfluencers.
Idd, zowat al die Nederlandse crypto youtubers en podcasts worden gesponsord door bitvavo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
het 3e dal universum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
Btc en Eth van bitvavo naar exodus verplaatst. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lCqX9ooE64nFicyrkUR48aP6KE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/prUgtlEYE1OYY93aZrjmn4FW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54
Zo na een nachtje slapen toch maar besloten om Bitvavo te verlaten :w

My funds are safu :)

Ws kom ik ook niet meer terug op Bitvavo als het tegen die tijd uberhaupt nog bestaat.

Voorlopig ff aankijken wat de koers gaat doen maar het voelt alsof we nog wel wat dieper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wut...? @Slux heeft zijn brug verlaten? Weer gratis vieze fiat sprokkelen van de argeloze voorbijganger en daarna snel in Bitcoin omzetten want daar zit de B van Bruna in... O+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpooN_05
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-04 19:48
Welke exchange is nog wel betrouwbaar?
Want heb nog wat staan op bitvavo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
SpooN_05 schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:55:
Geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
SpooN_05 schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:55:
Een eigen wallet. In de OP staat het in detail uitgelegd (Ledger, Trezor,...) :)

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
Zijn er ook al mensen die hun account hebben gedelete bij Bitvavo of Binance ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Pinsa schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:28:
Met welk doel?

Ik heb het in ieder geval niet gedaan. Mochten ze toch overleven geen zin om de KYC procedure opnieuw te doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Wat is daar de toegevoegde waarde van?

Ik heb overigens nog steeds funds op Binance en Kraken. Ik laat me niet leiden door ongefundeerde FUD. Als ik (naast Bitvavo, ik zie überhaupt geen reden voor niemand niet om met Bitvavo zaken te doen) één exchange zou moeten aanwijzen die het zwaar gaat krijgen, is het Coinbase wel. Coinbase heeft tegenvallende earnings, er zijn te weinig fee-inkomsten en het aandeel blijft maar tanken (note: ik heb een aantal $COIN).
Public zijn heeft ook zo z'n nadelen: meer transparantie en het gebruik van equity om operations te financieren in tijden van een tankende stock. Anderzijds heeft Coinbase de semi-backing van Circle (en omgekeerd) echter zie ik op korte termijn geen pad tot structurele winstgevendheid. Binance doet het op zo'n beetje alle vlakken beter (innovatie, launchpads/-pools) en heeft geen burdens van public zijn.

Ik denk ook niet dat mensen die roepen "laat 't maar klappen!!!1" doorhebben dat je exchanges nodig hebt om een prijsopdrijvend effect te krijgen. Los van het volatiliteitsaspect dat @Taro al uitgelegd heeft.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ik heb gewoon nog funds op Binance, is daar iets aan de hand dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Numbers
  • Niet online
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:49:
[...]

Signature checks out d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:49:
[...]

Ik ook nog wat ADA en volgens mij wat ETH. Is toch geen drol meer waard. Mijn tijd van overzetten niet waard allemaal. CZ mag die troep hebben van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 17:57

resusaapje

h less

You must be new here

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
Jedi_Pimp schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:45:
[...]

Wat is daar de toegevoegde waarde van?

Ik heb overigens nog steeds funds op Binance en Kraken. Ik laat me niet leiden door ongefundeerde FUD. Als ik (naast Bitvavo, ik zie überhaupt geen reden voor niemand niet om met Bitvavo zaken te doen) één exchange zou moeten aanwijzen die het zwaar gaat krijgen, is het Coinbase wel. Coinbase heeft tegenvallende earnings, er zijn te weinig fee-inkomsten en het aandeel blijft maar tanken (note: ik heb een aantal $COIN).
Public zijn heeft ook zo z'n nadelen: meer transparantie en het gebruik van equity om operations te financieren in tijden van een tankende stock. Anderzijds heeft Coinbase de semi-backing van Circle (en omgekeerd) echter zie ik op korte termijn geen pad tot structurele winstgevendheid. Binance doet het op zo'n beetje alle vlakken beter (innovatie, launchpads/-pools) en heeft geen burdens van public zijn.

Ik denk ook niet dat mensen die roepen "laat 't maar klappen!!!1" doorhebben dat je exchanges nodig hebt om een prijsopdrijvend effect te krijgen. Los van het volatiliteitsaspect dat @Taro al uitgelegd heeft.
Heeft Coinbase het staking niet in eigen beheer? Dus niet ergens anders onder gebracht? Teveel shitzooi gebeurd dit jaar met verschillende exchanges ik krijg er steeds minder vertrouwen in. Je zal je coins ergens moeten kopen maar ze in eigen beheer hebben lijkt deze tijd meer noodzaak als anders.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik snap dat Binance het even lastig heeft. Maar zijn dit soort limieten werkelijk nodig? Het gaat op deze manier maanden duren voor ik alles "geredeemd" heb

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n13BM0q/526326.png

[ Voor 15% gewijzigd door Gelukszoekr op 18-12-2022 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h09Tj5E236-NV2JXmuPthIytbqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjUzhAkEIRElN5vl99wTh1gx.jpg?f=fotoalbum_large

Red red red 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Pinsa schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:19:
[...]

Heeft Coinbase het stacken niet in eigen beheer? Dus niet ergens anders onder gebracht? Teveel shitzooi gebeurd dit jaar met verschillende exchanges ik krijg er steeds minder vertrouwen in. Je zal je coins ergens moeten kopen maar ze in eigen beheer hebben lijkt deze tijd meer noodzaak als anders.
Stacken?

En nee, ik vind niet dat één frauduleuze kerel aan het roer van FTX symbool staat voor een hele rits aan falende CEX's. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik lees nog steeds zo nu en dan mee en lees nu pas het "nieuws" over Binance en Bitvavo.
Note to self, hier vaker lurken.

Het kopen van een externe wallet stond al heel lang op mijn todo list en zelf tijdens de Black Friday dacht ik nog, waarom koop je hem nu niet. Wederom niet gedaan |:(

Sinds vandaag, ✅.

Maar wat ik me afvroeg, er staan enkele voorbeelden in de OP van een externe wallet.
Maar geen voorbeelden van een "goeie" software wallets (of ik kijk er overheen).
Ik meen dat Exodus een veilige software wallet zou zijn.
Bijv. op een ouwe gsm (die je niet gebruikt) maar die nog wel de veiligheidsupdates krijgt. Als je die alleen zou gebruiken met zo'n software app, waarom zou dat niet veilig zijn.

Een vraag die daaruit komt...
Ik heb nog enkele ouwe gsms (Android en IOS) liggen waar ik niets mee doe.
Is er een (open-source) tutorial waar je een ouwe gsm kan flashen naar een veilige cold wallet.

Ik heb te weinig kennis om de software te beoordelen, dus ik durf er geen sats op te zetten. Maar het lijkt me wel een leuk tweaker projectje voor de vakantie.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
Jedi_Pimp schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:44:
[...]

Stacken?

En nee, ik vind niet dat één frauduleuze kerel aan het roer van FTX symbool staat voor een hele rits aan falende CEX's. Maar dat is mijn mening.
Staking excuses, Ik had het niet specifiek alleen over het FTX verhaal, toen Luna klapte zijn er ook een hoop mensen nat gegaan.

Mja no risk no reward :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Nog meer mensen die denken dat het vanaf etenstijd tot in de nacht nog wel eens 10% kan gaan zakken? Dit was afgelopen maandagnachten ook vaak zo.

Maar dit kan ook een placebo gevoel zijn :9

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 18-12-2022 16:06 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
streamnl schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:58:
Ik lees nog steeds zo nu en dan mee en lees nu pas het "nieuws" over Binance en Bitvavo.
Note to self, hier vaker lurken.

Het kopen van een externe wallet stond al heel lang op mijn todo list en zelf tijdens de Black Friday dacht ik nog, waarom koop je hem nu niet. Wederom niet gedaan |:(

Sinds vandaag, ✅.

Maar wat ik me afvroeg, er staan enkele voorbeelden in de OP van een externe wallet.
Maar geen voorbeelden van een "goeie" software wallets (of ik kijk er overheen).
Ik meen dat Exodus een veilige software wallet zou zijn.
Bijv. op een ouwe gsm (die je niet gebruikt) maar die nog wel de veiligheidsupdates krijgt. Als je die alleen zou gebruiken met zo'n software app, waarom zou dat niet veilig zijn.

Een vraag die daaruit komt...
Ik heb nog enkele ouwe gsms (Android en IOS) liggen waar ik niets mee doe.
Is er een (open-source) tutorial waar je een ouwe gsm kan flashen naar een veilige cold wallet.

Ik heb te weinig kennis om de software te beoordelen, dus ik durf er geen sats op te zetten. Maar het lijkt me wel een leuk tweaker projectje voor de vakantie.
Het lijkt mij teveel gedoe.

Of je nu een soft- of hardware wallet gebruikt. De veiligheid is heel eenvoudig, bewaar je seed offline. Een oudere telefoon gebruiken gaat je alleen maar een hoop gedoe en ergernis geven denk ik. Koop een Ledger, die paar tientjes ga je geen spijt van krijgen. Tenminste als je iets van waarde hebt in crypto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

JDx schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:06:
Nog meer mensen die denken dat het vanaf etenstijd tot in de nacht nog wel eens 10% kan gaan zakken? Dit was afgelopen maandagnachten ook vaak zo.

Maar dit kan ook een placebo gevoel zijn :9
Komt allemaal goed. Hier is het zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:09:
[...]

Het lijkt mij teveel gedoe.

Of je nu een soft- of hardware wallet gebruikt. De veiligheid is heel eenvoudig, bewaar je seed offline. Een oudere telefoon gebruiken gaat je alleen maar een hoop gedoe en ergernis geven denk ik. Koop een Ledger, die paar tientjes ga je geen spijt van krijgen. Tenminste als je iets van waarde hebt in crypto.
Ik vroeg me af wat een goeie software wallet zou zijn. Want ik denk als ik dat had geweten, dan had ik vanaf het moment dat ik alleen maandelijks DCA, dat had gedaan.
Ipv alles op Bitvavo en Binance laten staan.

Ik heb er vanmiddag een ledger besteld en ik hoop dat ik hem dinsdag kan ophalen bij de pick-up point.

Maar zoals ik als zei, het lijkt me een leuk projectje voor in de kerstvakantie.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 11:06
knakworst schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:09:
[...]

Komt allemaal goed. Hier is het zondag.
En plus 10 voorspeld voor morgenmiddag. Twijfel niet aan de slimme koppen van t weer

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ryderr schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:26:
[...]

En plus 10 voorspeld voor morgenmiddag. Twijfel niet aan de slimme koppen van t weer
Geen last van hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnDn1qO-2VwzeTP3prMK7q2UYfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vdOBeJ6tiZFilX8n8jODVm2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Waar is die cro shiller eigenlijk gebleven die beweerde dat cro ging moonen bij het wk?

Vandaag laatste dagje en we zitten net aan boven de 5 cent..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gelukszoekr
NeoflexNL schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:47:
Waar is die cro shiller eigenlijk gebleven die beweerde dat cro ging moonen bij het wk?

Vandaag laatste dagje en we zitten net aan boven de 5 cent..
@dhrhagenees.cro

Ik had ook wel wat verwacht van Algo, die hadden ook een grote sponsordeal met dit WK.
Maar volgens de scheids mogen we het hier niet meer over hebben...

Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/CtC8YzqWqgDWJLJAUM/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Gelukszoekr schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:53:
[...]

@dhrhagenees.cro

Ik had ook wel wat verwacht van Algo, die hadden ook een grote sponsordeal met dit WK.

[Afbeelding]
Plusje voor de tag en gifje van 7 minuten oud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:39

Darrell

Fiat moonboy

Gelukszoekr schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:53:
[...]

@dhrhagenees.cro

[Afbeelding]
Was mooi idd. Probeer ik bij mijn vrouw ook regelmatig maar werkt hier niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Ryderr schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:26:
[...]

zou mooi zijn, dan kan die €25 per dag aan stookkosten mooi bespaard worden en bitcoin kopen 👍
Pagina: 1 ... 149 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!