[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.105.027 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

resusaapje

h less

Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:04:
Zo morgen komen ze hier om de spouw vol te blubberen met 1 of t ander gerecycled glas.

Dit is toch niet normaal.

Spouwisolatie kosten 1 ETH ( om het een beetje ontopic te houden. )

[Afbeelding]
Het zonnetje schijnt vandaag! Zelfs al heb je geen zonnepanelen, dat moet haast wel in je stookkosten schelen d:)b

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:04:
Zo morgen komen ze hier om de spouw vol te blubberen met 1 of t ander gerecycled glas.

Dit is toch niet normaal.

Spouwisolatie kosten 1 ETH ( om het een beetje ontopic te houden. )

[Afbeelding]
mooie prijzen, stuk goedkoper dan wat wij betalen.

is nog steeds duur natuurlijk, tijd voor een hout/pellet kachel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:28:
[...]

Ik heb €400 betaald voor een ton pellets, zelfde partij zou me nu €800 kosten. Maar ik vermoed dat richting de zomer die prijzen nog wel afkoelen.

Mocht dat niet het geval zijn dan wordt het duurder stoken, maar nog steeds wel betaalbaar.

Tevens laat ik volgende zomer de betonvloer opspuiten en wordt er hier ook een airco geïnstalleerd.

Dan kan ik volgende winter verwarmen met gas, elektriciteit en pellets in een beter geïsoleerde woonkamer en zal het allemaal wel goedkomen.
houtkachel bij ons toch niet doorgegaan, maar dit gaan we zeker oppakken volgend jaar in de lente/zomer 👍 we willen wel een degelijke kachel namelijk zodat we 20 jaar vooruit kunnen
tevens ook de zonnepanelen

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 24-11-2022 10:39 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Dit is een onderwerp die veel mensen aangaat natuurlijk en ik snap heel erg goed dat @Taro of 1 van zijn collega's de boel hier straks schoonvegen.. Maar mijn laatste bericht hierover dan.

Begin dit jaar betaalde ik 250 euro p/m. Kon niet naar een andere toko, of iets vast laten zetten. Vervolgens stopte mijn contract precies in de beroerde tijd. Ging van 250 naar 550 euro p/m. Om vervolgens nog een paar keer een melding te krijgen dat het te laag was en ik waarschijnlijk bij moest betalen.

Kachel staat hier op 15 als ik er niet ben en 16,5 als ik alleen ben. Maar wanneer mijn kids hier komen dan zet ik hem op 17/17,5 wil toch niet dat ze kou lijden.

Vervolgens was ik gisteren laat thuis en had de kachel nog niet aan gedaan, dus verontschuldigde mij bij mijn kids.. Papa zal de kachel aan doen meiden.. "Och geeft niks" zegt mijn jongste. Bij mama heb ik het op mijn slaapkamer 5 graden..

Nou dat doet dat wel wat met mij, puur omdat mijn ex en haar man naast de schoentjes willen lopen... En geen warmte meer kunnen betalen.

Maar dat men die het goed doet, meerdere HBO diploma's heeft een goeie baan en een niet te hoge hypotheek hierover na moet denken... Gets!

Nou en voor de rest wen moon?

UberLurker Departement #GG.

• resusaapje

resusaapje

h less

Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:41:
Dit is een onderwerp die veel mensen aangaat natuurlijk en ik snap heel erg goed dat @Taro of 1 van zijn collega's de boel hier straks schoonvegen.. Maar mijn laatste bericht hierover dan.

Begin dit jaar betaalde ik 250 euro p/m. Kon niet naar een andere toko, of iets vast laten zetten. Vervolgens stopte mijn contract precies in de beroerde tijd. Ging van 250 naar 550 euro p/m. Om vervolgens nog een paar keer een melding te krijgen dat het te laag was en ik waarschijnlijk bij moest betalen.

Kachel staat hier op 15 als ik er niet ben en 16,5 als ik alleen ben. Maar wanneer mijn kids hier komen dan zet ik hem op 17/17,5 wil toch niet dat ze kou lijden.

Vervolgens was ik gisteren laat thuis en had de kachel nog niet aan gedaan, dus verontschuldigde mij bij mijn kids.. Papa zal de kachel aan doen meiden.. "Och geeft niks" zegt mijn jongste. Bij mama heb ik het op mijn slaapkamer 5 graden..

Nou dat doet dat wel wat met mij, puur omdat mijn ex en haar man naast de schoentjes willen lopen... En geen warmte meer kunnen betalen.

Maar dat men die het goed doet, meerdere HBO diploma's heeft een goeie baan en een niet te hoge hypotheek hierover na moet denken... Gets!

Nou en voor de rest wen moon?
Vroegâh! Zette ik de eth-miner aan. Die genereerde genoeg warmte voor mijn werkkamer en leverde ook nog eens crypto-muntjes met waarde. Aangezien die machine overdag toch aanstaat om met jullie te kletsen heb ik de cijfers op whattomine aangepast, zodat ik alleen rekening hou met de extra mining-kosten. Helaas; kost me nog steeds 4 cent per dag. Dus tja, verwarming aanzetten is gunstiger.

MAAR DAT IS NATUURLIJK NIET BEVORDELIJK VOOR DE ADOPTIE!! :|

Ik bof nog wel een paar jaar met m'n meerjaren contract, waarbij ik vorig jaar nog dacht dat ik verschrikkelijk genaaid werd O-)

Maar ja, warmte, koken, wassen, vervangen en onderhoud, daar ontkom je niet aan. Dus dat gaat wel ten koste van mijn budget dat voor crypto beschikbaar is. De geitenbende is gelukkig goedkoper geworden, dus netto/netto ga ik erop vooruit, maar in fiat is het dramatisch gedaald.

Hoe zit dat bij jullie?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
@jvel92 dit verhaal gelezen en de CRV/USDT koers gisteren gezien? :')

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:38
Als we straks CDBC's hebben. Dan kan de overheid ons controleren, etc. Al je stoutste wappie-scenario's kunnen dan werkelijkheid worden.. Al denk ik dat het wel zal meevalllen.

Ik denk dat Bitcoin een goed alternatief is. Niet als belegging maar als betaalnetwerk. Echter. Wat te doen als ze via deze CDBC's het onmogelijk maken om Bitcoin te kopen..?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Jedi_Pimp
Gelukszoekr schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:56:
Als we straks CDBC's hebben. Dan kan de overheid ons controleren, etc. Al je stoutste wappie-scenario's kunnen dan werkelijkheid worden.. Al denk ik dat het wel zal meevalllen.

Ik denk dat Bitcoin een goed alternatief is. Niet als belegging maar als betaalnetwerk. Echter. Wat te doen als ze via deze CDBC's het onmogelijk maken om Bitcoin te kopen..?
Voor iemand die een goede zak euri heeft verdiend met o.a. PLU maak je soms erg bijzondere posts :P
Hoe zie je dit precies voor je? CBDC gaat naast je rekening courant bij commerciele banken bestaan, het wordt niet louter digitaal centralebankgeld waarmee we kunnen spenderen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Kol Nedra schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:38:
[...]

houtkachel bij ons toch niet doorgegaan, maar dit gaan we zeker oppakken volgend jaar in de lente/zomer 👍 we willen wel een degelijke kachel namelijk zodat we 20 jaar vooruit kunnen
tevens ook de zonnepanelen
Zonnepanelen is een no brainer. Airco eigenlijk ook, enige reden waarom ik voor een pelletkachel ben gegaan is omdat ik dan 100% zeker was dat ons huisje warm zou zijn, zelfs al wordt het -30.

Een houtkachel moet ook gevuld worden, hou daar rekening mee. Je zult in de buurt moeten blijven om het vuurtje aan te houden. En een voorraad hout neemt wat ruimte in beslag. Een pelletkachel mik je vol en daarmee stook je 2 a 3 dagen, bedienbaar via een app. Verder geen omkijken naar, alleen af en toe even asvrij maken.

Enige nadeel is dat wanneer we de Apocalyps in gaan en de stroom uitvalt, je pelletkachel ook niet werkt. Deze verbruikt ook stroom vanwege de ventilatoren. Een houtkachel doet het in die omstandigheden dan weer wel. ;)

Maargoed even met de boormachine op pad en je hebt zo een houtkacheltje gescoord. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:00:
[...]

Voor iemand die een goede zak euri heeft verdiend met o.a. PLU maak je soms erg bijzondere posts :P
Hoe zie je dit precies voor je? CBDC gaat naast je rekening courant bij commerciele banken bestaan, het wordt niet louter digitaal centralebankgeld waarmee we kunnen spenderen.
Het staat er wat vreemd inderdaad :P

Ik was in discussie met een wappie. Die hebben de angst dat we straks alleen nog maar met een CDBC kunnen betalen. Ik probeer dus Bitcoin als alternatief uit te leggen. Niet als investering maar als betaalnetwerk.

Vervolgens komt de opmerking dat overheden via CDBC's het simpelweg onmogelijk kunnen maken Bitcoin te kopen. En dat er straks natuurlijk geen andere betaalmethoden zullen zijn

Dus toen liep ik even vast en kwam ik hier wat verfrissende argumenten halen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Gelukszoekr op 24-11-2022 11:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Maar ontopic: mijn maandelijkse fiat airdrop is aangekomen. En dat terwijl ik geen flikker uitvoer en al 3 dagen wat op tweakers rondhang achter mijn laptop.

Wat een leven.

Nu moet ik het eigenlijk hals over de kop in Bitcoin blaffen volgens de DCA definitie, maar ik ga er dit weekend even rustig voor zitten.

Denk dat ik me even registreer via Bitonic en dan mijn satjes rechtstreeks naar de Trezor laat boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gelukszoekr schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:07:
[...]

Ik was in discussie met een wappie. Die hebben de angst dat we straks alleen nog maar met een CDBC kunnen betalen. Ik probeer dus Bitcoin als alternatief uit te leggen. Niet als investering maar als betaalnetwerk.

Vervolgens komt de opmerking dat overheden via CDBC's het simpelweg onmogelijk kunnen maken Bitcoin te kopen. En dat er straks natuurlijk geen andere betaalmethoden zullen zijn

Beste argument online: direct blokkeren. Isoleren die puinzooi.
Beste argument in real life: direct alle tandjes uit dat smoelwerkje rammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Niks is onmogelijk. In het uiterste geval krijg je een parallele economie. Maar er is altijd wel een land/bank/locatie/mannetje dat je terwille is. Het gaat uiteindelijk niet om de munten, maar wat je met die munten kan doen en dan is (digitale) fiat niet het enige middel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ach en is het dan allemaal slecht? Welnee, ieder nadeel heb zijn voordeel.. Wanneer dikke Plutus dan even met de volgende run een dikke 100x doet, zit ik er in 2025 ook weer warmpjes bij :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dl60qbl_QGZjOPg8sOIKYr6ABk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nNtLGsYoSMgp6jb8NkpPDi4V.png?f=fotoalbum_large

Oh en @resusaapje, voor mij persoonlijk is er wat dat betreft niet veel veranderd. Ik heb het geluk een goeie baan te hebben en een niet al te duur huis te bewonen. Dus het bedrag wat ik maandelijks in de muntjes wou donderen kan gewoon door blijven gaan... Nog andere half jaar jongens en dan dikke priezen! :O

• Gelukszoekr
resusaapje schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:13:
[...]

Niks is onmogelijk. In het uiterste geval krijg je een parallele economie. Maar er is altijd wel een land/bank/locatie/mannetje dat je terwille is. Het gaat uiteindelijk niet om de munten, maar wat je met die munten kan doen en dan is (digitale) fiat niet het enige middel
Dankje d:)b

• Skrunsies
  • Niet online
Oh Roellie, je kan altijd nog het volgende signaal afgeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5xZEYobWuCwAf6KUCHmoYe3B8M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/XkqToL6A9o5BeZiPNnZVt5ML.gif?f=user_large

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:16:
Ach en is het dan allemaal slecht? Welnee, ieder nadeel heb zijn voordeel.. Wanneer dikke Plutus dan even met de volgende run een dikke 100x doet, zit ik er in 2025 ook weer warmpjes bij :7

[Afbeelding]

Oh en @resusaapje, voor mij persoonlijk is er wat dat betreft niet veel veranderd. Ik heb het geluk een goeie baan te hebben en een niet al te duur huis te bewonen. Dus het bedrag wat ik maandelijks in de muntjes wou donderen kan gewoon door blijven gaan... Nog andere half jaar jongens en dan dikke priezen! :O
Sapperdeflap. Betaal jij 550 ekkies aan je energie toko? Hoeveel verbruik je daar netto van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Wanneer ben je een wappie? Als je je zorgen maakt over welke rol CBDC gaat spelen in ons systeem?

• Skrunsies
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:19:
[...]

Sapperdeflap. Betaal jij 550 ekkies aan je energie toko? Hoeveel verbruik je daar netto van?
Sterker nog, het is omdat ik halverwege het jaar alleen ( en de helft van de week met mijn kids ) ben gaan wonen. Maar met de oude gezinssituatie ( met zijn 6 en ) werd ik aangeslagen op 850 eurie 8)7

Zou dan gaan om 2000m3 gas en 4500kwh per jaar... Wordt nu dus een stuk minder..

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:26
CZ had weer een presentatie. Ik weet niet in hoeverre dit een rol speelt, maar de whales bepalen nu eenmaal of we omhoog gaan of niet. Voor ons is het de uitdaging om zoveel mogelijk mee te pikken voordat de whale zijn bek weer dicht klapt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MNgfhm6.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:21:
[...]

Wanneer ben je een wappie? Als je je zorgen maakt over welke rol CBDC gaat spelen in ons systeem?
Als je tegen zowat alles aantrapt waar onze Westerse democratie voor bestaat maar ondertussen wel heerlijk vertoefd en geniet van alle vrijheden.

En ook wel een beetje als je denkt dat Clinton, Soros en Gates Adrenochrome uit babybloed drinken verworven in Oekraïense biolabs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

_Gast_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:23:
CZ had weer een presentatie. Ik weet niet in hoeverre dit een rol speelt, maar de whales bepalen nu eenmaal of we omhoog gaan of niet. Voor ons is het de uitdaging om zoveel mogelijk mee te pikken voordat de whale zijn bek weer dicht klapt.

[Afbeelding]
Gast, da's een croc, geen whale |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:18:
[...]

Oh Roellie, je kan altijd nog het volgende signaal afgeven:

[Afbeelding]
Dat kan. Maar ik probeer die gasten liever te laten zien dat dit een alternatief kan zijn. Het kenmerk van een ponzi is dat we eindeloos nieuwe mensen moeten aantrekken. En als we maar een deel van dit volk, met alle overtuiging die ze meenemen kunnen indoctrineren met ons geloof. Daar heeft straks iedereen hier dan weer profijt van :P

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:26
resusaapje schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:26:
[...]

Gast, da's een croc, geen whale |:(
Het gaat om het principe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]
Nouja, het zijn vaak mensen uit dezelfde hoek. De hoek van, Corona is geen gevaarlijk virus maar een manier om de bevolking van alle vrijheden te beroven. De regering is onbetrouwbaar en handelt enkel in opdracht van het WEF.

En nu dus ook, CDBC's zijn evil omdat dit ook weer een tool is van de machthebbers om de bevolking te sturen en onderdanig te maken voor Klaus.

Nu wil ik hier zeker niet deze rabbithole verder in springen, enkel dat ik denk dat hier voor ons wel kansen liggen om als het op CDBC's aankomt uitleg te geven aan hoe Bitcoin hier een goed alternatief kan zijn

• Skrunsies
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:26:
[...]

Dat kan. Maar ik probeer die gasten liever te laten zien dat dit een alternatief kan zijn. Het kenmerk van een ponzi is dat we eindeloos nieuwe mensen moeten aantrekken. En als we maar een deel van dit volk, met alle overtuiging die ze meenemen kunnen overtuigen. Daar heeft straks iedereen hier dan weer profijt van :P
Ja dat is ook zo, kwa kennis aangaande deze materie zijn jullie een heel stuk verder, mijn antwoord is meestal.. Dat ik ook zo dacht in 2013.. 2014... 2015 etc.. En dan laat ik ze wat schemaatjes uit het verleden zien.. Of sluit ik af met: "Je hoeft niet te investeren in Bitcoin hee, je bent het niet verplicht" ... Maar meestal is men wel gevoelig voor die debit cardjes.. Ach, ik ben er zelf wel achter gekomen dat ik het er met steeds minder mensen over heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-06 20:15
Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:22:
[...]

Sterker nog, het is omdat ik halverwege het jaar alleen ( en de helft van de week met mijn kids ) ben gaan wonen. Maar met de oude gezinssituatie ( met zijn 6 en ) werd ik aangeslagen op 850 eurie 8)7

Zou dan gaan om 2000m3 gas en 4500kwh per jaar... Wordt nu dus een stuk minder..
Ik geef aan iedereen de ongevraagde tip om deze North Face pantoffels te bestellen (https://www.thenorthface....eren-3mkh?variationId=KY4), ze zijn super warm, beetje lelijk, maar als je voeten immers warm zijn dan wordt de rest dat ook in zekere zin. Spaart toch weer een hoop m3 gas uit. Oja, en een houtkachel spaart de rest uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Njet!

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwhalespotter.com.au%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F04%2FW8576a.jpg&f=1&nofb=1&ipt=e817dc939eecbb4d34316c21c305a200a646d707ff8b16b6fae7d7941fd33495&ipo=images

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gelukszoekr schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:26:
[...]

Dat kan. Maar ik probeer die gasten liever te laten zien dat dit een alternatief kan zijn. Het kenmerk van een ponzi is dat we eindeloos nieuwe mensen moeten aantrekken. En als we maar een deel van dit volk, met alle overtuiging die ze meenemen kunnen overtuigen. Daar heeft straks iedereen hier dan weer profijt van :P
Respect voor je diplomatische aanpak, in Friesland pakken we dat anders aan, zoals ook mooi bezongen in ons Friesche volkslied:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
[...]

Ik zou zelf de term wappies niet gebruiken in dit geval. Ik vind het goed dat hier met een critische blik naar word gekeken. Mensen zijn veel te makkelijk tegenwoordig. Het zal wel niet zon vaart lopen, of nee we blijven nog steeds contant geld houden hoor. En voordat je het weet heb je een CO2 budget aan je reet hangen. Het invoeren gaat vaak in kleine stapjes totdat je beseft dat je er vuist diep inzit en niet meer terug kan. Discussies moet je altijd openlijk kunnen blijven voeren zonder dat je voor wappie wordt uitgemaakt. Dat is mijn mening. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:21
Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:16:

[Afbeelding]

Hoe krijg je die met je Plutus kaart betaald? Bij mij staat alleen automatische incasso bij de opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Sahara schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:30:
[...]

Ik geef aan iedereen de ongevraagde tip om deze North Face pantoffels te bestellen (https://www.thenorthface....eren-3mkh?variationId=KY4), ze zijn super warm, beetje lelijk, maar als je voeten immers warm zijn dan wordt de rest dat ook in zekere zin. Spaart toch weer een hoop m3 gas uit. Oja, en een houtkachel spaart de rest uit ;)
Erg lelijk, maar als dat betekent dat je er meer bitcoin voor kan halen eind van de maand… >:)

Ik zit te twijfelen om m’n DCA vandaag te doen. Toch nog wachten op een dippie na de stijging of gewoon denken fuck it.

Ik denk dat het fuck it wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Tominatie schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:33:
[...]

Erg lelijk, maar als dat betekent dat je er meer bitcoin voor kan halen eind van de maand… >:)

Ik zit te twijfelen om m’n DCA vandaag te doen. Toch nog wachten op een dippie na de stijging of gewoon denken fuck it.

Ik denk dat het fuck it wordt.
Moet je even vragen aan @Gelukszoekr, hoe hij om zou gaan met zo'n DCA moment..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1wkrWAuJlAlrUjg8ICH7OKMCLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8yHc7gaUPy4y51qgp1FBPTt5.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
zwembroek schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:31:
[...]

Ik zou zelf de term wappies niet gebruiken in dit geval. Ik vind het goed dat hier met een critische blik naar word gekeken. Mensen zijn veel te makkelijk tegenwoordig. Het zal wel niet zon vaart lopen, of nee we blijven nog steeds contant geld houden hoor. En voordat je het weet heb je een CO2 budget aan je reet hangen. Het invoeren gaat vaak in kleine stapjes totdat je beseft dat je er vuist diep inzit en niet meer terug kan. Discussies moet je altijd openlijk kunnen blijven voeren zonder dat je voor wappie wordt uitgemaakt. Dat is mijn mening. :)
Je hebt gelijk. Voor mij was de term wappie een snelle manier om de context uit te leggen.

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:25
Scary Gil schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:32:
[...]

Hoe krijg je die met je Plutus kaart betaald? Bij mij staat alleen automatische incasso bij de opties.
Zou ik ook wel willen weten 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Scary Gil schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:32:
[...]

Skrunsies in "Plutus.it - Crypto Visa kaart" d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Skrunsies op 24-11-2022 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
[...]

De overheid heeft helemaal geen CDBC's nodig om het kopen en verkopen van BTC onmogelijk te maken. De kwetsbaarheid van BTC (geldt uiteraard ook voor de rest van crypto) zit hem in de infrastructuur om fiat om te zetten naar BTC en andersom. D.m.v. wetgeving kunnen overheden of overijverige bankmedewerkers, het je vrij lastig dan wel onmogelijk maken om het geld van het ene systeem naar het andere te krijgen.

Geheel hypothetisch, maar als bijvoorbeeld de EU besluit dat het voor banken niet meer is toegestaan om transacties te accepteren vanuit exchanges kun je je BTC investering zo goed als volledig afschrijven. Want ongeacht de waarde dat het heeft, je kunt het dan vrijwel niet meer verzilveren.

Als je zin hebt om nog een in konijnhol te duiken: Waarom loopt SBF nog steeds vrij rond op de Bahama's, schrijft de NYT positieve verhalen over hem en wie was na Soros de grootste donateur van de democraten.

• resusaapje

resusaapje

h less

Dacuuu schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:19:
[...]

Ik ken mensen die op $900 en $1100 per maand zitten. Ik heb gehoord van mensen die op het dubbele zitten. En die doen nog eens niks geks, hebben een prima geïsoleerd huis, gaan niet elke dag in bad. Tja...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Gelukszoekr schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:29:
[...]

Nouja, het zijn vaak mensen uit dezelfde hoek. De hoek van, Corona is geen gevaarlijk virus maar een manier om de bevolking van alle vrijheden te beroven. De regering is onbetrouwbaar en handelt enkel in opdracht van het WEF.

En nu dus ook, CDBC's zijn evil omdat dit ook weer een tool is van de machthebbers om de bevolking te sturen en onderdanig te maken voor Klaus.

Nu wil ik hier zeker niet deze rabbithole verder in springen, enkel dat ik denk dat hier voor ons wel kansen liggen om als het op CDBC's aankomt uitleg te geven aan hoe Bitcoin hier een goed alternatief kan zijn
Het zijn juist dit soort platitudes en parallellen (evenals die van @Anoniem: 1032405) waardoor zovelen zijn afgehaakt en niet kritisch durven te zijn. Ik kan op mijn beurt zeggen "het zijn vaak mensen uit dezelfde hoek die ingrijpende maatregelen als de avondklok bagatelliseren net zoals de impact van coronamaatregelen op de jeugd". Je hebt (imo) een plicht om je eigen standpunt te verduidelijken en met mensen in conversatie te treden zonder te pas en te onpas met termen als wappie te strooien. Dat zorgt alleen maar voor meer polarisatie. Ik heb een beetje moeite met het telkens erbij halen van reptielen, Soros en dergelijke - de hoeveelheid mensen die deze dingen echt geloven valt in werkelijkheid enorm mee maar ook dit is een populair narratief van conformistische deugers om een discussie op niveau uit de weg te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Laatst online: 19:21
Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:04:
[...]

Zonnepanelen is een no brainer. Airco eigenlijk ook, enige reden waarom ik voor een pelletkachel ben gegaan is omdat ik dan 100% zeker was dat ons huisje warm zou zijn, zelfs al wordt het -30.

Een houtkachel moet ook gevuld worden, hou daar rekening mee. Je zult in de buurt moeten blijven om het vuurtje aan te houden. En een voorraad hout neemt wat ruimte in beslag. Een pelletkachel mik je vol en daarmee stook je 2 a 3 dagen, bedienbaar via een app. Verder geen omkijken naar, alleen af en toe even asvrij maken.

Enige nadeel is dat wanneer we de Apocalyps in gaan en de stroom uitvalt, je pelletkachel ook niet werkt. Deze verbruikt ook stroom vanwege de ventilatoren. Een houtkachel doet het in die omstandigheden dan weer wel. ;)
Maargoed even met de boormachine op pad en je hebt zo een houtkacheltje gescoord. :+
Ik was lastig en mocht van de vrouw buiten slapen, had gelukkig nog een deken en wat brandhout... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O22AGCtgLh3clLOCdoDGPpunarA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRgA6p7Jz1lqmIfzBPKqky57.jpg?f=fotoalbum_large

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
jvel92 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:39:
[...]

De overheid heeft helemaal geen CDBC's nodig om het kopen en verkopen van BTC onmogelijk te maken. De kwetsbaarheid van BTC (geldt uiteraard ook voor de rest van crypto) zit hem in de infrastructuur om fiat om te zetten naar BTC en andersom. D.m.v. wetgeving kunnen overheden of overijverige bankmedewerkers, het je vrij lastig dan wel onmogelijk maken om het geld van het ene systeem naar het andere te krijgen.

Geheel hypothetisch, maar als bijvoorbeeld de EU besluit dat het voor banken niet meer is toegestaan om transacties te accepteren vanuit exchanges kun je je BTC investering zo goed als volledig afschrijven. Want ongeacht de waarde dat het heeft, je kunt het dan vrijwel niet meer verzilveren.

Als je zin hebt om nog een in konijnhol te duiken: Waarom loopt SBF nog steeds vrij rond op de Bahama's, schrijft de NYT positieve verhalen over hem en wie was na Soros de grootste donateur van de democraten.
‘Verzilveren’

Dat is wel een mooie. Ik snap ook niet dat mensen op dit moment naast Bitcoin ook wat edelmetalen of in ieder geval extra cash in huis hebben. Mooiste voorbeeld vind ik toch wel die Geldmaat. Ik heb toch al regelmatig een storing meegemaakt waarbij ik op dat moment geld nodig had en er ook niet de mogelijkheid was om te pinnen. Sta je dan zonder bier. Geen wereldprobleem uiteraard (alhoewel?) maar het heeft me wel doen beslissen om toch wat extra cash in huis te houden voor een volgende storing. Sowieso afhankelijk van 1 systeem vind ik niet goed. Dus ook daar spreiding. Cash, edemetalen, Bitcoin, betaalrekening. En over een tijdje aanvullend de CBDC waarschijnlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:59:
[...]

Het zijn juist dit soort platitudes en parallellen (evenals die van @Anoniem: 1032405) waardoor zovelen zijn afgehaakt en niet kritisch durven te zijn. Ik kan op mijn beurt zeggen "het zijn vaak mensen uit dezelfde hoek die ingrijpende maatregelen als de avondklok bagatelliseren net zoals de impact van coronamaatregelen op de jeugd". Je hebt (imo) een plicht om je eigen standpunt te verduidelijken en met mensen in conversatie te treden zonder te pas en te onpas met termen als wappie te strooien. Dat zorgt alleen maar voor meer polarisatie. Ik heb een beetje moeite met het telkens erbij halen van reptielen, Soros en dergelijke - de hoeveelheid mensen die deze dingen echt geloven valt in werkelijkheid enorm mee maar ook dit is een populair narratief van conformistische deugers om een discussie op niveau uit de weg te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iAb1jYH8vvBZw5KFFsN4eoD3q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3SDKzlzgj17ZFZZchfjblB2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:22:
[...]

tips die ik je kan geven:
-electrische deken is zeer prettig als je stil op de bank zit
- kijk eens naar ANWB energie, ik heb het vorige week aangevraagd en ben bezig met lid worden, naar verwachting heb ik medio december nieuw contract bij ANWB energie

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Kol Nedra schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:10:
[...]

tips die ik je kan geven:
-electrische deken is zeer prettig als je stil op de bank zit
- kijk eens naar ANWB energie, ik heb het vorige week aangevraagd en ben bezig met lid worden, naar verwachting heb ik medio december nieuw contract bij ANWB energie
Ik betaalde in oktober 130 euro voor een gezin van 5, verwarming staat bij ons uit, jasje aan, dekentjes op de bank. ik ga echt geen 500 per maand betalen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Wowhead schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:12:
[...]

Ik betaalde in oktober 130 euro voor een gezin van 5, verwarming staat bij ons uit, jasje aan, dekentjes op de bank. ik ga echt geen 500 per maand betalen :o
same here, verwarming staat op max 15 graden.
is er niemand thuis dan 13 graden.

gisteren hele dag thuis geweest, gewoon thermo jas aan en muts op, had het iig niet koud :+

als je 3 maanden gaat bezuinigen heb je al een mooie houtkachel bij elkaar gespaard ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kol Nedra op 24-11-2022 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 11:22
Jongens ondanks de crypto (ijsbear) winter moeten we het altijd zonnig blijven bekijken. Ik begin me zelf bijna te schamen voor het feit dat ik het hier zo'n 20 21 c heb :p

Ik denk dat velen hier warmer gezeten hadden als ETH nog PoW was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
Ja kan heel erg hard gaan deze dagen, ik zou het mij niet eens kunnen veroorloven op 1 salaris op het moment om te stoken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:11

NeoflexNL

Forever young

Verwarming uit? Verwarming op 15 graden? Good lord, ik vind dat nogal wat... Ik vind niks akeliger dan een koud huis eerlijk gezegd.

Ik doe een duit in het zakje hoor, ik let echt wel meer op. Houtkachel staat vaker aan waardoor de cv niet aan hoeft te slaan. Volgende maand wordt hier een 9kw monobloc geïnstalleerd, daar hoop ik wel een flinke klapper mee te maken.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Wowhead
NeoflexNL schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:21:
Verwarming uit? Verwarming op 15 graden? Good lord, ik vind dat nogal wat... Ik vind niks akeliger dan een koud huis eerlijk gezegd.

Ik doe een duit in het zakje hoor, ik let echt wel meer op. Houtkachel staat vaker aan waardoor de cv niet aan hoeft te slaan. Volgende maand wordt hier een 9kw monobloc geïnstalleerd, daar hoop ik wel een flinke klapper mee te maken.
Jaloers ik woon in een flatje dus heb geen van deze opties vooralsnog hoewel we nu over aircos aan het discusieren zijn bij de VVE meetings, dus hopelijk snel mogelijk. Maar dan nog geen zonnepanelen op het dak dus volgens mij nog duur stoken dan..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Ja jongens, het is een misselijke geitenbende.

Echter durf ik geen kritiek meer te uitten over het beleid van Europa om onze complete gasvoorziening op rusland te laten leunen, omdat ik bang ben om uitgemaakt te worden voor wappie.

Want dan zouden mijn gevoelens wel eens gekwetst kunnen worden door mensen met een andere mening en god verhoedde dat zoiets verschrikkelijks mij zou overkomen.

Gelukkig hebben we nog onze magische internetmunten, de enige houvast in deze onmogelijke wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 15:58
Wowhead schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:23:
[...]

Jaloers ik woon in een flatje dus heb geen van deze opties vooralsnog hoewel we nu over aircos aan het discusieren zijn bij de VVE meetings, dus hopelijk snel mogelijk. Maar dan nog geen zonnepanelen op het dak dus volgens mij nog duur stoken dan..
Valt wel mee, ik betaal minder dan 0.3 link per dag voor alleen de woonkamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Jedi_Pimp schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:59:
[...]

Zoals je weet ben ik graag kritisch. Ik kan wel eens een post maken over grootschalige misbruik van de term DCA hier :P

Echter, voor mij is een wappie iemand die helemaal niet open staat voor een gezonde discussie, of kritisch naar dingen kijkt, maar komt met complot theorieën, en doemscenario's en dit als absolute waarheid neerzet.

Maargoed, wen Genesis failliet?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Wowhead schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:12:
[...]

Ik snap wat je zegt en begrijp je standpunt ook..

Alleen heeft mijn dochter een slechte schildklier wat mede inhoudt dat haar lichaamstempratuur normaal al lager is dan die van ons allemaal. In de praktijk betekend dat, dat zij nog veel harder werken moet om haar lichaam op tempratuur te krijgen..

Wanneer papa dan de kachel uitzet, puur omdat hij meer muntjes moet kopen, een dikker huis moet hebben en een nog grotere auto om de hele wereld mee te compenseren.. Dan zou ik mijzelf een dikke egoist vinden..

Doet me al zeer genoeg wanneer ik kijk naar haar moeder.. Ach nogmaals ik snap je standpunt wel. Maar ik wil niet dat mijn kids het koud hebben, natuurlijk hebben ze ook een dikkere trui aan ed. Maar het kan en mag niet zo zijn dat ik mijzelf op 1 zet.

Oh en @Kol Nedra, misschien heb ik het fout. Maar jullie hebben toch net een kleine meid gekregen? Natuurlijk werken dikke dekens dan wel en een kruikje.. Maar het kan toch niet zo zijn dat die kleine kou moeten lijden?

[ Voor 9% gewijzigd door Skrunsies op 24-11-2022 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 15:58
Gelukszoekr schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:30:
[...]

Zoals je weet ben ik graag kritisch. Ik kan wel eens een post maken over grootschalige misbruik van de term DCA hier :P
Neem long dan ook meteen mee d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door Nopheros op 24-11-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:31:
[...]

Alleen heeft mijn dochter een slechte schildklier wat mede inhoudt dat haar lichaamstempratuur normaal al lager is dan die van ons allemaal. In de praktijk betekend dat, dat zij nog veel harder werken moet om haar lichaam op tempratuur te krijgen..

Wanneer papa dan de kachel uitzet, puur omdat hij meer muntjes moet kopen, een dikker huis moet hebben en een nog grotere auto om de hele wereld mee te compenseren.. Dan zou ik mijzelf een dikke egoist vinden..

Doet me al zeer genoeg wanneer ik kijk naar haar moeder.. Ach nogmaals ik snap je standpunt wel. Maar ik wil niet dat mijn kids het koud hebben, natuurlijk hebben ze ook een dikkere trui aan ed. Maar het kan en mag niet zo zijn dat ik mijzelf op 1 zet.
Helemaal begrijpelijk, hopelijk kun je nog aanspraak maken op een vergoeding van de energie kosten gebasseerd op medische conditie van familieleden in de naastige toekomst.

Het is rot tijd hopelijk zijn we er snel weer vanaf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

[...]

Wij hebben laatst zo'n elektrische deken besteld omdat mijn vrouw nogal een uniek wezen is en al bevriest bij 35 graden Celsius.

Wellicht is het een optie hier eens naar te kijken? https://nikki.amsterdam/the-plaid/

Is een deken met infrarood techniek en losse accu, zodat je hem gewoon om je heen kunt slaan en niet met snoeren o.i.d. zit. Kun je hem ook meegeven als ze bij haar moeder verblijft :)

Vast wel te bestellen met cashback ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
[...]

Oh en @Kol Nedra, misschien heb ik het fout. Maar jullie hebben toch net een kleine meid gekregen? Natuurlijk werken dikke dekens dan wel en een kruikje.. Maar het kan toch niet zo zijn dat die kleine kou moeten lijden?
die kleine is al bijna 4 hoor ;)
misschien verwar je met iemand anders.
oh en mijn 2 kinderen zijn gelukkig niet koud aangelegd, ze hebben er geen last van, gisteren nog zelfs gevraagd aan ze of ze het koud hadden, antwoord was nee gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:43:
[...]

Wij hebben laatst zo'n elektrische deken besteld omdat mijn vrouw nogal een uniek wezen is en al bevriest bij 35 graden Celsius.

Wellicht is het een optie hier eens naar te kijken? https://nikki.amsterdam/the-plaid/

Is een deken met infrarood techniek en losse accu, zodat je hem gewoon om je heen kunt slaan en niet met snoeren o.i.d. zit. Kun je hem ook meegeven als ze bij haar moeder verblijft :)

Vast wel te bestellen met cashback ;)
Hey dat is een goeie! Thanks d:)b

Die zal ik bestellen en meegeven naar hun moeder toe!
Kol Nedra schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:43:
[...]

die kleine is al bijna 4 hoor ;)
misschien verwar je met iemand anders.
oh en mijn 2 kinderen zijn gelukkig niet koud aangelegd, ze hebben er geen last van, gisteren nog zelfs gevraagd aan ze of ze het koud hadden, antwoord was nee gelukkig
Misschien liet ik mij een beetje teveel gaan, had er inderdaad ineens een beeld bij van een weerloos individuutje die het dan koud zou hebben.. Ach het is gewoon fucked up, denk dat we het daar wel allemaal over eens zijn :Y

Ik heb dit onderwerp zelf aangeslingerd, dus zal hem dan ook zelf maar aflsluiten, scheelt de mods weer een hoop werk.. :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
[...]

Ging over mij misschien. 4 maanden is nog wat jong inderdaad om de kougrens op te zoeken in huis. Als ik alleen ben gaat de thermostaat wel standaard omlaag trouwens. Nog een vast contract tot 2024 dus meer uit solidariteit maar toch. Over 2 jaar zal ik ook bij moeten betalen.
Grootste verschil zit hier toch wel in de zonnepanelen sinds 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Maar het kan en mag niet zo zijn dat ik mijzelf op 1 zet.
Trouwen? O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:47:
Ik heb dit onderwerp zelf aangeslingerd, dus zal hem dan ook zelf maar aflsluiten, scheelt de mods weer een hoop werk.. :w
Misschien kan je nog iets over hypotheken vertellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
Kol Nedra schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:14:
[...]

same here, verwarming staat op max 15 graden.
is er niemand thuis dan 13 graden.

gisteren hele dag thuis geweest, gewoon thermo jas aan en muts op, had het iig niet koud :+

als je 3 maanden gaat bezuinigen heb je al een mooie houtkachel bij elkaar gespaard ;)
Krijg jij dan geen schimmel in huis? De luchtvochtigheid in huis zal enorm zijn. Slecht voor je gezondheid in ieder geval. De vloerverwarming staat hier dag en nacht op 19. Dat is een prima temperatuur. Het huis is verder goed geïsoleerd. Ik werk vaak thuis en ga hier echt niet met een winterjas zitten. Maar het gaat vooral om de gezondheid van mijn gezin. Ik kan mijn twee dochters niet laten verrekken van de kou in een vochtig huis met schimmel. Dan maar wat extra euros stuk slaan. Volgende project is een warmtepomp en dak vol zonnepanelen. In ieder geval niet mee afhankelijk van gas. Waterstof is ook in opkomt en dat zou ik nog liever hebben. Maar voordat waterstof mainstream is zijn we weer 5 jaar verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
^), tuurlijk ik hou wel van schattige aapjes *;
resusaapje schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:57:
[...]

Misschien kan je nog iets over hypotheken vertellen?
_O-

• JW04
  • Laatst online: 20:09
[...]

Als je denkt dat het covid vaccin je vermoord of/en als je denkt dat Oekraïne een groot toneelstuk is of/en als je denkt dat er kinderen 3 km diep in de grond gevangen worden gehouden door de "roverheid".

Ongetwijfeld zijn er toch andere zaken waar deze complotmarmotten op aan slaan, maar mijns inziens zijn deze 3 het grootst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
zwembroek schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:58:
[...]

Krijg jij dan geen schimmel in huis? De luchtvochtigheid in huis zal enorm zijn. Slecht voor je gezondheid in ieder geval. De vloerverwarming staat hier dag en nacht op 19. Dat is een prima temperatuur. Het huis is verder goed geïsoleerd. Ik werk vaak thuis en ga hier echt niet met een winterjas zitten. Maar het gaat vooral om de gezondheid van mijn gezin. Ik kan mijn twee dochters niet laten verrekken van de kou in een vochtig huis met schimmel. Dan maar wat extra euros stuk slaan. Volgende project is een warmtepomp en dak vol zonnepanelen. In ieder geval niet mee afhankelijk van gas. Waterstof is ook in opkomt en dat zou ik nog liever hebben. Maar voordat waterstof mainstream is zijn we weer 5 jaar verder.
Hear hear! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:08
zwembroek schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:58:
[...]

Nee..... geen waterstof. Dan houd je afhankelijkheid van 1 energiesoort.

Het mooie van Electra is dat je kan kiezen hoe je het opwekt _/-\o_
Vandaag met kolen, morgen met gas, overmorgen met zonnepanelen en volgende week met kernfusie.
En verschillende energievormen concurreren met elkaar.

Als je enkel als optie "waterstof" hebt, bepaald de waterstof-fabrikant de prijs, zonder concurrentie. Want met zonnepanelen kan je je huis dan niet verwarmen. En ook niet met kernfusie. Als je electrisch verwarmt kan je kiezen welke energiemix het beste is op elk moment. Wind als het kutweer is, zon als het prachtig weer is.

DAT is het mooie van electrische auto's ook. Niet dat het op zonnepanelen draait, maar dat het op ALLES kan draaien.

Net als Bitcoin. Je hoeft geen mijn in Zuid-Afrika te hebben waar je vader naar diamanten graaft met hulp van kleine kinderhandjes. Je kan het minen in China op een mega-rig, op je desktop-pc vanaf je zolderkamer of vanaf een raspberry pi. That's the beauty of electricity.

Wil je minder afhankelijkheid? Electrify all the things! Want als het Midden Oosten morgen dan de oliepijp dichtdraait, dan koop je gas in van de VS.... Of gebruik je waterstof-reserves om energie te maken (als een soort giga-batterij).

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 24-11-2022 13:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41

Darrell

Fiat moonboy

Arme Taro. Die kan jullie ook nooit eens alleen laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Darrell schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:11:
Arme Taro. Die kan jullie ook nooit eens alleen laten.
Tag hem O-) eens....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
zwembroek schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:14:
[...]

Die draait echt op alles heb ik gehoord...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGxnOkAYDygg8L1mLr3B3F4LBgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Ew84Nyc8FkArje7Hbj5sw1rn.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
Darrell schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:11:
Arme @Taro . Die kan jullie ook nooit eens alleen laten.
FTFY....rent hard weg...doeii...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
zwembroek schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:18:
[...]

FTFY....rent hard weg...doeii...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prONq20t3i-Ap3WU5nZ1o34BbJg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/tRXy3pPgJSpVRUFp29Yze1QV.gif?f=user_large

Acties:
  • +26 Henk 'm!

Hey Taro, even per PB:

Er is weer eens een offtopic festijn in de slowchat. Het was Skrunsies die wéér eens begon. Maar ook Jedi_Pimp rook zijn kans en deed direct weer een duit in het zakje.

Verder valt het mij op dat ik ook vaak de naam Roellie80 lees als het offtopic gaat, die heeft wat sterallures gekregen van zijn positie binnen de Televaag.

Ik ben zelf verder compleet onschuldig, het ligt aan de anderen.

Fijne dag verder, beste mod ever!

[EDIT] Oeps dit moest per PB, balen dit.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1032405 op 24-11-2022 13:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:23:
Hey Taro, even per PB:

Er is weer eens een offtopic festijn in de slowchat. Het was Skrunsies die wéér eens begon. Maar ook Jedi_Pimp rook zijn kans en deed direct weer een duit in het zakje.

Verder valt het mij op dat ik ook vaak de naam Roellie80 lees als het offtopic gaat, die heeft wat sterallures gekregen van zijn positie binnen de Televaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tou_dbB8LaxX-A4D0umgHWwr14I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/n7P935yqnlreH4GEJLj5JQe9.gif?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Anoniem: 1032405 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:23:
Hey Taro, even per PB:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h47VFEZPh9V8_gHrUMXSHlyV8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9WdmH06nddszx7dseWiGuC8g.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray_
  • Laatst online: 15:54
Volgens mij heb ik nog nooit zoveel duimpjes op 1 pagina aan zitten klikken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ray_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:44:
Volgens mij heb ik nog nooit zoveel duimpjes op 1 pagina aan zitten klikken.
Ik heb er maar 2 -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2VXaeJaiMHPS-nSDKkcuuQSKS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBq1DcTWtc0zEC2IyVvO4YIL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ray_
Je moet ze ook wel verdienen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ray_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:53:
[...]

Je moet ze ook wel verdienen natuurlijk.
Speaking of duimpjes. Meende vorig jaar ergens een pagina gezien te hebben waar je de hoeveelheid duimpjes kon zien. Ene jaapio stond toen op 1 volgens mij.

Enig idee waar je die vinden kan ? ( en dan bedoel ik die pagina, jaapio is niet meer :'( )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray_
Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:56:
[...]

Speaking of duimpjes. Meende vorig jaar ergens een pagina gezien te hebben waar je de hoeveelheid duimpjes kon zien. Ene jaapio stond toen op 1 volgens mij.

Enig idee waar je die vinden kan ? ( en dan bedoel ik die pagina, jaapio is niet meer :'( )
Dat was een artikel op de frontpage met een soort community-update. Sinds onze Jaapio is heengegaan is de lol er kennelijk ook van af om dat soort samenvattingen te maken. Kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

Ja RIP jaapio ;( die nieuwe vind ik maar een vreemde snuiter..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ray_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:00:
[...]

Dat was een artikel op de frontpage met een soort community-update. Sinds onze Jaapio is heengegaan is de lol er kennelijk ook van af om dat soort samenvattingen te maken. Kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Misschien dat die jaapio hem zelf gemaakt had :?

Vandaar ook de nummer 1 toen ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:51

YES

Moderator General Chat
[...]

Die Community Update was niet over duimpjes maar over het aantal posts. En wat stelt die Jaapio daar nou helemaal in voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNiw6IGgGaetjRTN1ls0bmpuRmw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u82yiwKLkion7hehO7mQujiz.png?f=fotoalbum_large
Deze is overigens van december 2021, volgens mij was dat de laatste Community Update, gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
YES schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:03:
[...]

Die Community Update was niet over duimpjes maar over het aantal posts. En wat stelt die Jaapio daar nou helemaal in voor:
[Afbeelding]
Deze is overigens van december 2021, volgens mij was dat de laatste Community Update, gek genoeg.
prachtig om te zien dat de meeste in dit lijstje ook hier komen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Hoe komt @Ngangatar daar nou weer op? Die was in 2021 nog maar 2 uurtjes actief _O-

Of had onze boomer zoveel vragen :?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

[Afbeelding]
Top 10 posters die een gesprek met hun werkgever nodig hebben 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Amerikanen gaan aan de kalkoen vandaag, btc koers gelijk zo plat als een dubbeltje..

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:01
Overdag plat en in de nacht omhoog 👍😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

mentalozzie schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:44:
Overdag plat en in de nacht omhoog 👍😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zBe007u-Tl8dQZs_r-ivtyP7n5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/fIMEYOHTyhFCx9jio0O3B4BG.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:51

YES

Moderator General Chat
resusaapje schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:19:
[...]

Gewoon een schaal erbij gekregen hoor })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
YES schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:48:
[...]

Gewoon een schaal erbij gekregen hoor })
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? We krijgen er wel wat bij en wat eenmalige bonussen maar een hele schaal? Een trede is al niet mogelijk. En leek de nieuwe CAO eerst nog wel prima maar met de gegevens van dit moment had er veel meer uit gehaald moeten worden. Ik krijg wel extra ouwe lullen dagen... :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
resusaapje schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:19:
[...]

Eigen werkgever hier, maar het volgen van de koersen kost me meer aan verloren arbeidstijd dan ik ooit kan terugverdienen met crypto :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Skrunsies schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:08:
[...]

Hoe komt @Ngangatar daar nou weer op? Die was in 2021 nog maar 2 uurtjes actief _O-

Of had onze boomer zoveel vragen :?
Seniorenkorting. 2 posts voor de prijs van 1.

• zwembroek
Bybit Announces $100 Million Support Fund for Institutional Clients

https://finance.yahoo.com...on-support-124256040.html

En Metamask past zijn voorwaarden aan en registreert je IP en wallet adres.

https://cryptoslate.com/c...t-metamask-ip-data/?amp=1

[ Voor 65% gewijzigd door zwembroek op 24-11-2022 16:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLnAgEYYEFIZHAIYcvqjZOnc1H4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgdhAgwiM0gCQzY1b4mt6JXj.jpg?f=fotoalbum_large

Dan weten jullie dat alvast.

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:07
Mooi! Heb nieuwe fiat klaar staan :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Volgens mij doet BTC al het hele jaar het tegenovergestelde dus ik ga voor 15% stijging.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

moshimoshi schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:24:
[...]

Volgens mij doet BTC al het hele jaar het tegenovergestelde dus ik ga voor 15% stijging.
Ik hoop het. Iedereen legt een ledger in de aanbieding met bitcoin erop onder kerstboom.

Wel een mooi cadeautje.

[ Voor 6% gewijzigd door Darrell op 24-11-2022 16:29 ]

Pagina: 1 ... 120 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!