[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.107.856 views

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

miikebtc schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:35:
[...]

Mooi voorbeeld inderdaad! De enige manier waarop ik momenteel in aanraking kom met NFT's is ook in relatie tot gaming. Namelijk op het platform Sorare, een fantasy-football spel met een gaming (a la fantasy sports) en collectability element (a la Panina plaatjes).

Kort samengevat - en ik hoop niet dat dit overkomt als een shill - Je koopt een NFT van een speler en vormt van 5 spelers een team. Hiermee speel je ieder weekend mee in toernooien tegen teams van anderen. Op basis van de prestaties in real life scoren je spelers een x-aantal punten. Behaal je daarmee een bepaalde plek op de ranglijst, win je een nieuwe speler of een andere prijs (o.a. Ethereum of tickets voor wedstrijden, etc.). Zodra je een NFT van een speler hebt, blijven de scores na bijvoorbeeld een transfer naar een andere club ook gelden. Per seizoen worden er door het platform een x-aantal NFT's per speler gemint, waarbij er verschillende niveaus qua rarity zijn. Deze kunnen door het gebruik van de blokchain ook buiten het platform worden verkocht, al is de collectability nog niet dermate ontwikkeld dat dit tot nu toe ook echt toegevoegde waarde heeft.

Al met al is de vraag inderdaad in hoeverre het NFT-element op de lange termijn echt een probleemoplossende usecase is, hoewel hier in het geval van collectability natuurlijk wel iets voor te zeggen valt. Al denk ik wel dat als je kijkt naar de populariteit van fantasy-sports games het een enorme potentie heeft, zo is vorig jaar de unieke editie van een van de topspelers (Erling Haaland voor de voetbalvolgers) voor meer dan 600k geveild.

In deze context zal de potentie ook afhangen van hoe het collectability element zich ontwikkelt. Dat geldt denk ik echter voor de gehele NFT-wereld.
Leuke post! Ik heb Sorare toen het net uitkwam even geprobeerd maar kon er niet lekker in komen. Maar dat lag aan mij, de "game" heeft een geweldig potentieel maar is voor mij iets teveel P2W. Maar het is wel erg leuk om te proberen een mooie cent te verdienen.

En je hebt gelijk, dit is absoluut geen probleem oplossende use-case, maar als we die definitie gaan loslaten op elke crypto, dan kan er een streep door heel veel verschillende cryptocoins, ook in de top 100, zelfs in de top 10. :P

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:44:
[...]

Zolang je ze maar vertrouwt en ze niet al te goede vriendjes zijn >:)
Opa en oma in een lambo verdwenen richting Toromolinos

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:25
BTC100K2021 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:46:
[...]

"Was dat stomme rotjong toch nog ergens goed voor 🤑"

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BTC100K2021 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:43:
[...]

Je kunt de seed ook door drie verschillende tatoeëerders in drie delen onder je oksel, onder je voet én aan de binnenkant van je anus laten zetten. Nog veiliger.

Edit: sorry voor bovenstaande :+
Hoezo sorry, ik vind het een geweldige tip! _/-\o_ Vooral die laatste optie klinkt zeer bijzonder, ik zal eens kijken of er een tattoeerder te vinden is die dit bij deze boomer wil zetten. En daarna 2 spiegeltjes kopen om het zelf uit te kunnen lezen.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

croc schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:29:
[...]

Het helpt als je het artikel leest alvorens te commenten :)
Done
Not all information will be accurate.
:9

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Wat dat betreft heb ik eigenlijk nog een tip: je zou een passphrase ('25e woord') kunnen toevoegen en die nog zelf bewaren. Dan kunnen ze, ook al hebben ze de delen stiekem bij elkaar gelegd, alsnog niet erbij, omdat ze je passphrase nog missen. Let op: resulteert wel in een nieuwe private key/wallet/etc. Bijkomend voordeel nog: mocht je ooit een inbreker hebben die je dwingt je Ledger te ontgrendelen, dan kun je op de Ledger ervoor kiezen de PIN in te voeren van je wallet *zonder* passphrase als misleiding.
Thanks voor de aanvullingen!

Alleen, sommige mensen ken je al zo lang, dat als die je zouden belazeren, dan baal je meer van de relatie met diegenen die je vanaf dat moment niet meer hebt dan van het geld. Tevens zijn dit mensen uit de categorie, als ze het geld nodig hebben is 1 belletje genoeg en dan verkoop ik al mijn crypto voor ze, en dat zouden ze andersom ook doen.

Daarnaast, mijn crypto is spielerij voor de meesten hier en de mensen waar ik het over heb, die weten dat ik mijn hele leven al een simpele boerenlul ben die niet plots miljoenen in crypto heeft zitten :).

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BTC100K2021 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:46:
[...]

_O- Ik zou me helemaal rot lachen :).

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:59
Ngangatar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:40:
Vrijdag mijn Ledger binnen, leuk om daar nu wat beter over na te gaan denken.

Inmiddels 2 personen ingelicht dat ze aankomend weekend een item krijgen wat bij hen in de kluis mag. Voor de nieuwsgierigen hier, maar ik vermoed dat bijna iedereen hier deze of een soortgelijke methode toepast:
  • Seed phrase verdeel ik in 3 stukken.
  • Bij mij thuis leg ik deel 1 & 2 in de kluis.
  • Bij adres 2 leg ik deel 2 & 3 in de kluis.
  • Bij adres 3 leg ik deel 1 & 3 in de kluis.
Mocht er nu diefstal, brand of wat dan ook aan de hand zijn, een inbreker heeft niets aan de 2/3 van de seed phrase, en ikzelf ben nog altijd in staat om op basis van de overgebleven items mijn seedphrase te achterhalen.

Bijkomend voordeel, en ja daar schuilt ook een risico, degenen die mijn andere 2 items hebben met mijn seedphrase, kunnen in geval van mijn overlijden, samen mijn seedphrase combineren.

Maar vrijdag eerst maar eens beginnen met ETH en BTC over te zetten en vervolgens de coins waarvan ik de staking rewards niet op vind wegen tegen evt risico's. Daarna gaan denken over evt staking via de ledger. Stapje voor stapje.

Leuk, weer een stukje leerproces en bewustwording.
Hier hoop ik eerdaags ook een ledger te kunnen scoren middels een BF deal (in de hoop dat ze daaraan doen...).
Heb jij je seed gewoon op papier staan? Zo ja, niet bang voor brand/waterschade? Ook een kluis kan niet alles tegen houden namelijk.
Ik ga zelf waarschijnlijk voor dit ding om m'n seed op te 'schrijven'.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• vickypollard
Remy!!!! schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:57:
[...]

Hier hoop ik eerdaags ook een ledger te kunnen scoren middels een BF deal (in de hoop dat ze daaraan doen...).
Heb jij je seed gewoon op papier staan? Zo ja, niet bang voor brand/waterschade? Ook een kluis kan niet alles tegen houden namelijk.
Je hebt tal van die dingen. Ik heb zelf deze https://www.blockplate.com/ (en dan meerdere van de 24-woord versie). Maar je hebt bijvoorbeeld ook nog deze: https://cryptosteel.com/ (hoewel ik daarbij wat horrorverhalen heb gelezen over onzorgvuldig openmaken en dat alles dan op de grond ligt)

[ Voor 7% gewijzigd door vickypollard op 16-11-2022 10:11 ]

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 11:07

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik ram de seed gewoon met een slagletter op een paar rvs carrosserie ringen.

Deze: https://www.conrad.nl/nl/...rgrootte-6-mm-800125.html

[ Voor 43% gewijzigd door T-8one op 16-11-2022 10:13 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Remy!!!!
vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:10:
[...]

Je hebt tal van die dingen. Ik heb zelf deze https://www.blockplate.com/ (en dan meerdere van de 24-woord versie). Maar je hebt bijvoorbeeld ook nog deze: https://cryptosteel.com/ (hoewel ik daarbij wat horrorverhalen heb gelezen over onzorgvuldig openmaken en dat alles dan op de grond ligt)
Daar had ik ook naar gekeken, maar die blockplate vond ik iets te lomp en de cryptosteel nogal prijzig.

• vickypollard
Remy!!!! schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:11:
[...]

Daar had ik ook naar gekeken, maar die blockplate vond ik iets te lomp en de cryptosteel nogal prijzig.
Die blockplate is kleiner dan je zou denken hoor :*) Het is ook niet dat je ze bij je draagt of zo. En qua prijs: tja, ligt eraan hoeveel je beschermt :P Op een gegeven moment wordt het verwaarloosbaar.

Maar ieder z'n voorkeur uiteraard.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 07:37

MicroWhale

The problem is choice

Ah, te gek! Nog een excel-guru... of is dit java? of javascript? php? *;

[ Voor 7% gewijzigd door MicroWhale op 16-11-2022 10:14 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:51
[...]

Of je timmert je seed gewoon in je fiets of op n metalen plaatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMYOhm7UoKasZHxvLoqjE_ssAug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xoi9g0pm8ceed6l240pS4Kt1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lul ook zomaar wat

• Remy!!!!
vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:13:
[...]

Die blockplate is kleiner dan je zou denken hoor :*) Het is ook niet dat je ze bij je draagt of zo. En qua prijs: tja, ligt eraan hoeveel je beschermt :P Op een gegeven moment wordt het verwaarloosbaar.

Hij oogt erg lomp, maar als ik de specificaties zo bekijk valt het wel mee idd.
Maar het enige 'nadeel' van de blockplate oplossingen waar je je woorden volledig opschrijft, is dat het misschien iets sneller duidelijk is dat het een seedphrase is, bij die Cryo Dot is het best onduidelijk mocht iemand dat ding toevallig vinden (wel even merken e.d. eraf schuren...)

• vickypollard
Remy!!!! schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:15:
[...]

Hij oogt erg lomp, maar als ik de specificaties zo bekijk valt het wel mee idd.
Maar het enige 'nadeel' van de blockplate oplossingen waar je je woorden volledig opschrijft, is dat het misschien iets sneller duidelijk is dat het een seedphrase is, bij die Cryo Dot is het best onduidelijk mocht iemand dat ding toevallig vinden (wel even merken e.d. eraf schuren...)
Dat is dan wellicht wel weer zo, hoewel ik denk dat dat wel echt een laatste beetje hoop is op dat moment :P Iemand die herkent dat een blockplate een seed phrase bevat, is waarschijnlijk ook nieuwsgierig genoeg om wat te doen met die Cryo Dot.

• Remy!!!!
vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:18:
[...]

Dat is dan wellicht wel weer zo, hoewel ik denk dat dat wel echt een laatste beetje hoop is op dat moment :P Iemand die herkent dat een blockplate een seed phrase bevat, is waarschijnlijk ook nieuwsgierig genoeg om wat te doen met die Cryo Dot.
Ja dat is ook zo, en ach, zo ieder z'n eigen methode (y)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Zoiets zal er hier ook wel komen, maar nee, ik ben niet bang voor brand of waterschade, juist omdat ik die verdeling aanbreng van diverse locaties.

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWAPR96-BxRoBDltBSDtxLfBoTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CA8B3toiJtoalyJBO00HrO78.jpg?f=user_large

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-11 23:00

NeoflexNL

Forever young

Wel cool die blockplates. Nadeel vind ik wel dat ALS ze 'm vinden, dat het ook wel heel erg aantrekkelijk is om er wat mee te doen. Het impliceert direct dat er wat te halen valt.. Dat is met die Cryo Dot waarschijnlijk wat minder, en met een inlegvelletje in een boek in de boekenkast waarschijnlijk nog minder.. Brand en waterschade zijn inderdaad dan minder leuk..

Voor mij voelt spreiden met locaties inderdaad het veiligste.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:13:
[...]

Bij nader inzien, ik ga het gewoon in leer verwerken, daarvoor heb ik alles al in huis vanwege een hobby. Alleen brand is dan een issue, maar dat gaat never noooit niet gebeuren op 2 plaatsen tegelijk zonder dat ik zelf ook geroosterd zal worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmD5QqXekaEkNjV-TPLN_hR7kck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eY70Qm5RaJLyqXYVwAEeyEsX.png?f=user_large

• vickypollard
NeoflexNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:22:
Wel cool die blockplates. Nadeel vind ik wel dat ALS ze 'm vinden, dat het ook wel heel erg aantrekkelijk is om er wat mee te doen. Het impliceert direct dat er wat te halen valt.. Dat is met die Cryo Dot waarschijnlijk wat minder, en met een inlegvelletje in een boek in de boekenkast waarschijnlijk nog minder.. Brand en waterschade zijn inderdaad dan minder leuk..

Ik heb mijn 3 blockplates ook verspreid over verschillende locaties. Deze bevatten elk maar een deel van mijn seed phrase.

• Remy!!!!
NeoflexNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:22:

Mocht ik hem binnen hebben, dan weet ik al een paar plekken waar inbrekers nooit komen zonder het huis te slopen, dus ach het zal wel :P

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:06
Ik meld me hier ook even. Ben al jaren geïnteresseerd in crypto, maar pas sinds afgelopen juni echt ingestapt. Gezien de recente ontwikkelingen ga ik ook een hardware wallet aanschaffen. Mijn plan is om de seed phrase in drie stukken te verdelen, en ze als volgt op te slaan:

deel 1 en 2: In een kluis op een externe locatie.
deel 2 en 3: In een kluis in mijn eigen beheer
deel 1 en 3: In een encrypted file

De kluis op externe locatie is ook voor de eigenaar ervan toegankelijk, maar zij zullen altijd een deel van de seed missen. Nou vertrouw ik ze wel, maar niet perse iedereen die bij die kluis kan in het geval dat ze overlijden. Mocht iemand die encrypted file weten open te breken, zullen ze ook altijd nog de fysieke kluis te pakken moeten krijgen. De combinatie van de encrypted file en mijn eigen kluis geeft me altijd toegang tot de volledige seed, dus ik ben op deze manier niet afhankelijk van anderen. Mocht ik zelf komen te overlijden, dan is de encrypted file niet nodig, maar kunnen de nabestaanden de seed phrase samen stellen met de delen in de fysieke kluizen. Nu nog zorgen voor een documentje waarin staat uitgelegd wat ze allemaal moeten doen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door swbr op 16-11-2022 10:30 ]

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• vickypollard
swbr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:24:
Ik meld me hier ook even. Ben al jaren geïnteresseerd in crypto, maar pas sinds afgelopen juni echt ingestapt. Gezien de recente ontwikkelingen ga ik ook een hardware wallet aanschaffen. Mijn plan is om de seed phrase in drie stukken te verdelen, en ze als volgt op te slaan:

...
Ik zou iets minder specifiek zijn over waar je het hebt liggen. Just to be sure :)

• swbr
vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:25:
[...]

Ik zou iets minder specifiek zijn over waar je het hebt liggen. Just to be sure :)
Haha, ik lurk nog niet lang genoeg om voldoende paranoïde te zijn.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• miikebtc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-01-2023
Ngangatar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:45:
[...]

Leuke post! Ik heb Sorare toen het net uitkwam even geprobeerd maar kon er niet lekker in komen. Maar dat lag aan mij, de "game" heeft een geweldig potentieel maar is voor mij iets teveel P2W. Maar het is wel erg leuk om te proberen een mooie cent te verdienen.

En je hebt gelijk, dit is absoluut geen probleem oplossende use-case, maar als we die definitie gaan loslaten op elke crypto, dan kan er een streep door heel veel verschillende cryptocoins, ook in de top 100, zelfs in de top 10. :P
Helemaal mee eens. Is inderdaad absoluut P2W, maar dan valt er inderdaad een leuk centje mee te verdienen.
Inmiddels zijn er 180.000 gebruikers (even uit mijn hoofd) en hebben ze ook de rechten voor de NBA en MLB binnen. Dus dat potentieel word denk ik alleen maar groter. We gaan het zien!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:17
shovelhead1340 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:14:
[...]

Of je timmert je seed gewoon in je fiets of op n metalen plaatje

[Afbeelding]
Goede tip.

Heb drie delen van mijn seed vanochtend op drie fietsen bij Eindhoven Centraal geslagen. De kans dat de eigenaren op één adres wonen is verwaarloosbaar.

Waterdicht plan

Maktub

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

https://www.lookintobitco...ts/bitcoin-funding-rates/

Gaan we vandaag een verdieping lager?

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:51
MrMrq schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:35:
[...]

Goede tip.

Heb drie delen van mijn seed vanochtend op drie fietsen bij Eindhoven Centraal geslagen. De kans dat de eigenaren op één adres wonen is verwaarloosbaar.

Waterdicht plan
Ik heb zojuist 367 fietsen gestolen in Eindhoven..... Bahamas here I come!!

Ik lul ook zomaar wat

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

MrMrq schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:35:
[...]

Goede tip.

Waterdicht plan
_O-

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik hoop het, hij moet de 16550 aantikken en dan is er weer een deal rond. Duurt al een paar dagen nu.....

• Waah
  • Laatst online: 05-11 14:15
Gewoon een engels boekje maken, en daar de woorden van je seedphrase in verwerken. De correcte locatie van die woorden geef je aan andere mensen :+

hebben ze het boekje nodig om te ontgrendelen.

Heb er 5 seconden over nagedacht, dus vast een slecht idee

• vickypollard
Waah schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:33:
Gewoon een engels boekje maken, en daar de woorden van je seedphrase in verwerken. De correcte locatie van die woorden geef je aan andere mensen :+

hebben ze het boekje nodig om te ontgrendelen.

Heb er 5 seconden over nagedacht, dus vast een slecht idee
Zou wat zijn als Satoshi de seed phrase voor z'n 1 miljoen BTC verwerkt heeft in zo'n verhaaltje dat gewoon bekend is op het internet

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:17
vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:35:
[...]

Zou wat zijn als Satoshi de seed phrase voor z'n 1 miljoen BTC verwerkt heeft in zo'n verhaaltje dat gewoon bekend is op het internet
Een soort whitepaper, bedoel je?

Maktub

• vickypollard
MrMrq schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:37:
[...]

Een soort whitepaper, bedoel je?
Kwam de whitepaper niet voor de implementatie? Alsnog niet uit te sluiten natuurlijk >:)

• Waah
  • Laatst online: 05-11 14:15
[...]

Ik zie een soort "ready player one" verhaal aankomen. Waarin Mark Zuckerberg dan duidelijk de bad guy is waar de film/het boek voor waarschuwt.

• Error404!
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-11 11:18
CHZ to the moon

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 21:11

Bever!

3

Kan ook niet meer inloggen in ftx, is dat bij jullie ook zo?

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11 03:13
[...]

Technisch gezien zou het kunnen dat hij een seed phrase heeft gebruikt, en pas veel later seedphrases in de cryptoverse heeft geintroduceerd en satoshi dus een pseudoniem is van 1 van de devs die daar 'aan werkten'. Maar realistisch gezien, heeft hij geen seedphrase voor die 1 mil btc.

[ Voor 7% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 16-11-2022 12:59 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:41
[...]

Wat dat betreft heb ik eigenlijk nog een tip: je zou een passphrase ('25e woord') kunnen toevoegen en die nog zelf bewaren. Dan kunnen ze, ook al hebben ze de delen stiekem bij elkaar gelegd, alsnog niet erbij, omdat ze je passphrase nog missen. Let op: resulteert wel in een nieuwe private key/wallet/etc. Bijkomend voordeel nog: mocht je ooit een inbreker hebben die je dwingt je Ledger te ontgrendelen, dan kun je op de Ledger ervoor kiezen de PIN in te voeren van je wallet *zonder* passphrase als misleiding.
Heb dat nooit begrepen eigenlijk. Met dat '25th word' creëer je toch nieuwe adressen, waar ook weer een 24w seed aan hangt? Of krijg je die niet te zien en heb je voor altijd een jouw ledger nodig?
T-8one schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:11:
Ik ram de seed gewoon met een slagletter op een paar rvs carrosserie ringen.

Deze: https://www.conrad.nl/nl/...rgrootte-6-mm-800125.html
Effe iemand met een 3d printer lief aankijken: blockmit

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:06
@Taro Ik kreeg net een appupdate van Hi.com waarbij je nu echt de kaarten kan aanvragen. Ik had al m'n bedenkingen, maar zoals je weet probeer ik dit soort dingen wel graag uit. En toen zag ik dat je het topic zelf had gesloten vanwege wat red-flags.

Kan je deze nog wat toelichten? Je kan er vanuit gaan dat nu ze binnenkort écht kaarten gaan uitgeven er nog wel wat vragen hier voorbij gaan komen. Ik help graag mee in het creëren van awareness, maar het is natuurlijk wel sterk als we dat doen op feiten dan op geruchten

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Gelukszoekr
In een dramatisch jaar voor Bitcoin, en crypto in het algemeen trekt Plutus zich hier weinig van aan.
Zoals te zien is over het afgelopen jaar PLU vs BTC

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xJ7T2LW/PLUBTC.png

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:02

knakworst

Get more sats!

De kluis op externe locatie is ook voor de eigenaar ervan toegankelijk, maar zij zullen altijd een deel van de seed missen. Nou vertrouw ik ze wel, maar niet perse iedereen die bij die kluis kan in het geval dat ze overlijden. Mocht iemand die encrypted file weten open te breken, zullen ze ook altijd nog de fysieke kluis te pakken moeten krijgen. De combinatie van de encrypted file en mijn eigen kluis geeft me altijd toegang tot de volledige seed, dus ik ben op deze manier niet afhankelijk van anderen. Mocht ik zelf komen te overlijden, dan is de encrypted file niet nodig, maar kunnen de nabestaanden de seed phrase samen stellen met de delen in de fysieke kluizen. Nu nog zorgen voor een documentje waarin staat uitgelegd wat ze allemaal moeten doen ;)
Het is een gecalculeerd risico. Ik heb iets soortgelijks.
Met een seedphrase van 12 woorden moet je dit niet doen. Dat is 4^2048. Dat is riskant.

Met 24 woorden ontbreken er 8. 8^2048 is niet superveilig. Maar ook niet gelijk gekraakt. Maar al met al wel een goede oplossing. Ik werk ook met verzegelde enveloppen en controleer af en toe.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Gelukszoekr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:05:
@Taro Ik kreeg net een appupdate van Hi.com waarbij je nu echt de kaarten kan aanvragen. Ik had al m'n bedenkingen, maar zoals je weet probeer ik dit soort dingen wel graag uit. En toen zag ik dat je het topic zelf had gesloten vanwege wat red-flags.

Kan je deze nog wat toelichten? Je kan er vanuit gaan dat nu ze binnenkort écht kaarten gaan uitgeven er nog wel wat vragen hier voorbij gaan komen. Ik help graag mee in het creëren van awareness, maar het is natuurlijk wel sterk als we dat doen op feiten dan op geruchten
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73445808

Ik stel voor dat zodra die kaart echt in onze handen is (of virtueel in de app) we gaan vragen te heropenen. Anders heb je eerst een voltijd medewerker nodig om de referrals te verwijderen.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:08
Doe anders gewoon even nog een dikke rode candle naar 13/14K ipv dat achterlijke slow bleeden

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Gelukszoekr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:13:
In een dramatisch jaar voor Bitcoin, en crypto in het algemeen trekt Plutus zich hier weinig van aan.
Zoals te zien is over het afgelopen jaar PLU vs BTC

[Afbeelding]
Plan B zou hier een mooie analyse op los kunnen laten :+

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 23:17

Recente ontwikkeling is dat je BTC nu nog maar de helft waard is en dus besluit je het veilig op te bergen 8)7

• keepitfrosty
  • Laatst online: 05-11 16:31
Bever! schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:46:
Kan ook niet meer inloggen in ftx, is dat bij jullie ook zo?
Werkt super hier

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
knakworst schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:19:
[...]

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73445808

Ik stel voor dat zodra die kaart echt in onze handen is (of virtueel in de app) we gaan vragen te heropenen. Anders heb je eerst een voltijd medewerker nodig om de referrals te verwijderen.
& @Gelukszoekr
-> Ik zal hier verder niet inhoudelijk op ingaan, maar laten we dat inderdaad opnieuw bekijken als het geen invite only (lees: referralinkomsten en mogelijk dus dubbele agenda's...) meer is.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-11 01:16
Verkocht! Als het dipt, dan koop ik het terug...

• swbr
knakworst schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:15:
[...]

Het is een gecalculeerd risico. Ik heb iets soortgelijks.
Met een seedphrase van 12 woorden moet je dit niet doen. Dat is 4^2048. Dat is riskant.

Met 24 woorden ontbreken er 8. 8^2048 is niet superveilig. Maar ook niet gelijk gekraakt. Maar al met al wel een goede oplossing. Ik werk ook met verzegelde enveloppen en controleer af en toe.
Dat zet me wel aan het denken. Als één van beide fysieke kluizen gecompromitteerd is, weet ik dat vrij snel en kan ik actie ondernemen. Voor die encrypted file is maar de vraag of ik weet dat die in verkeerde handen is gevallen. Er is dan wel een dubbele laag beveiliging, eerst zal de encryptie van die file gebroken moeten worden, daarna kan de seed pas gebruteforced worden, maar toch. Als je niet in de gaten hebt dat iemand die file heeft, ga je ook geen maatregelen treffen en heeft een eventuele aanvaller alle tijd van de wereld. Die file zou je dan offline moeten opslaan op meerdere usb sticks o.i.d en regelmatig controleren of het bestand nog leesbaar is, en indien nodig opnieuw aanmaken op een nieuwe stick.
chielsen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:38:
[...]

Recente ontwikkeling is dat je BTC nu nog maar de helft waard is en dus besluit je het veilig op te bergen 8)7
Het gaat me niet om de waarde van mijn BTC nu, maar om de waarde van mijn BTC in de toekomst. Aangezien ik niet trade met het grootste gedeelte van m'n pf, is het een no-brainer om daarvoor het risico van een omvallende exchange te vermijden.

[ Voor 16% gewijzigd door swbr op 16-11-2022 13:49 ]

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Licko

ZVDK

chielsen schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:38:
[...]

Jij gaat er dus vanuit dat BTC van hier alleen nog maar minder waard wordt? Alles al verkocht?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:40

YES

Moderator General Chat
Licko schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:46:
[...]

Jij gaat er dus vanuit dat BTC van hier alleen nog maar minder waard wordt? Alles al verkocht?
Ik denk dat hij de timing vreemd vind omdat het minder waard geworden is (ergo: waarom zou je, je er nu druk om maken, en niet later als het weer meer waard is). Ik vind de timing prima. Het beste moment om je BTC/crypto écht goed veilig op te slaan was gisteren, het op één na beste moment is nu.

[ Voor 14% gewijzigd door YES op 16-11-2022 13:51 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
Ik zelf denk tijdens een bullrun totaal niet aan beveiliging en de sats liggen dan vrij voor het oprapen door mijn hele huis heen, ik ben dan veel te druk met lambo's uitkiezen om aan beveiliging te denken.

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:53
Grappig, al die methoden om je 24 woorden herkenbaar "veilig te stellen". Behalve met de 2 uit 3 methode blijft het inderdaad oersimpel om een "gevonden" stalen lijst met 24 woorden te koppelen aan een crypto wallet (adoptie, iemand?)

Ik heb wel een lijstje van 24 codes maar dat zijn woorden in een boek. Een blaadje waarin de codes uit een online boek staan en een digitaal online bestand (in wachtwoordkluis) met de codes uit een fysiek boek. Er staat natuurlijk nergens bij welk boek (maar zorg ervoor dat beide boeken precies bepaald zijn in je hoofd, druk, uitgever enz. anders kloppen de paginanummers niet.)

Fikt de boel inclusief boek af, dan ligt de code voor het online boek op een externe lokatie. Succes met zo'n briefje.
Haal je het boek uit mijn kast (op zich al een prestatie tussen de rest), succes met het kraken van mijn wachtwoordkluis.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

Wiley99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:01:
Grappig, al die methoden om je 24 woorden herkenbaar "veilig te stellen". Behalve met de 2 uit 3 methode blijft het inderdaad oersimpel om een "gevonden" stalen lijst met 24 woorden te koppelen aan een crypto wallet (adoptie, iemand?)

Ik heb wel een lijstje van 24 codes maar dat zijn woorden in een boek. Een blaadje waarin de codes uit een online boek staan en een digitaal online bestand (in wachtwoordkluis) met de codes uit een fysiek boek. Er staat natuurlijk nergens bij welk boek (maar zorg ervoor dat beide boeken precies bepaald zijn in je hoofd, druk, uitgever enz. anders kloppen de paginanummers niet.)

Fikt de boel inclusief boek af, dan ligt de code voor het online boek op een externe lokatie. Succes met zo'n briefje.
Haal je het boek uit mijn kast (op zich al een prestatie tussen de rest), succes met het kraken van mijn wachtwoordkluis.
Daarom gebruiken ze de boormachine methode, ook met 1 werkende knie kun je dan het juiste boek er bij pakken voor ze

• Wiley99
BTC100K2021 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:03:
[...]
Daarom gebruiken ze de boormachine methode, ook met 1 werkende knie kun je dan het juiste boek er bij pakken voor ze
Ja, helemaal waar, maar dat geldt ook voor alle andere methodes. En ik vind het een redelijk n=1 fud verhaal. Dan zou geen enkele miljonairsvillawijk veilig zijn.
Het gaat natuurlijk om het bewaren van je seed phrase, niet over het voorkomen van de gevolgen van een grote bek over je rijkdom

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

Wiley99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:06:
[...]

Ja, helemaal waar, maar dat geldt ook voor alle andere methodes. En ik vind het een redelijk n=1 fud verhaal. Dan zou geen enkele miljonairsvillawijk veilig zijn.
Het gaat natuurlijk om het bewaren van je seed phrase, niet over het voorkomen van de gevolgen van een grote bek over je rijkdom
Het beste is dan om een extra ledger te hebben die je onder enige druk kan overhandigen met daarop een fractie van de echte ledger.

Zij tevreden, jij blijft leven.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ok...

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

Genesis zou voor 175 miljoen rekt zijn gegaan met FTX. Gemini wordt hierdoor ook geraakt, zij zijn weer klant van Genesis.

• sjorremans
BTC100K2021 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:14:
[...]

Genesis zou voor 175 miljoen rekt zijn gegaan met FTX. Gemini wordt hierdoor ook geraakt, zij zijn weer klant van Genesis.
Ja lekker domino effect.. wat ook effect gaat hebben op greyscale.. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Domino
sjorremans schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:16:
[...]

Ik weet van niks, ik flikker er alleen waardeloos fiat in weet je nog?

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

sjorremans schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:16:
[...]

Ja, Grayscale valt onder dezelfde moedermaatschappij als Genesis (Digital Currency Group). Hebben 633.000 BTC onder beheer. Dat zou een gezellige market sell zijn, kunnen we daadwerkelijk op 0,06 inkopen :o

[ Voor 16% gewijzigd door BTC100K2021 op 16-11-2022 14:19 ]

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 19:56
DNB doet even een 'How can I make this about me': https://www.nu.nl/economi...-in-nederland-actief.html

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
Domino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:18:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-Wx62wZ2T2mNrgmhtHjejV9HIw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8aZQiroHWwOVTtpfsFhwhZZ4.jpg?f=user_large

Zero.

• sjorremans
Domino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:18:
[...]

Grayscale is de grootste BTC holder op dit moment... en die gaan in de problemen komen door de bedrijven die hierboven genoemd worden

• Wiley99
BTC100K2021 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:07:
[...]

Het beste is dan om een extra ledger te hebben die je onder enige druk kan overhandigen met daarop een fractie van de echte ledger.

Zij tevreden, jij blijft leven.
Yup. Maar dat is weer wat anders dan het onderwerp waarop ik reageerde. Het ging niet om het vinden van een usb stick van een bekend merk maar om het bewaren van 24 (of 12) woorden. Dat geldt voor alle zelfbeheerportemonnaies met zaadzinsdelen.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
sjorremans schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:20:
[...]

Grayscale is de grootste BTC holder op dit moment... en die gaan kunnen in de problemen komen door de bedrijven die hierboven genoemd worden
Ftfy

Zero.

• Wiley99
Kol Nedra schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:59:
Dit klinkt iig goed, Gemini is volgens mij ook gevestigd in Amerika
That didn't age well...
Ik heb daar 1,5 jaar geleden KYC gedaan en ook geen problemen mee gehad. echter gebruik ik het niet veel omdat ik de interface niet fijn vind! Ik hou het bij Kraken :)
Gelukkig maar, dan.

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

BTC hing nog aan de 16.6 maar is nu los... en bounce...

[ Voor 17% gewijzigd door JDx op 16-11-2022 14:32 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-11 15:12
BTC100K2021 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:18:
[...]

Ja, Grayscale valt onder dezelfde moedermaatschappij als Genesis (Digital Currency Group). Hebben 633.000 BTC onder beheer. Dat zou een gezellige market sell zijn, kunnen we daadwerkelijk op 0,06 inkopen :o
Meteen maar even een order klaar gezet, je kan nooit weten :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeZ3JsCCSvbpqIe9LYYnqvhQX5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h6Gy4cCp0dLoRgYcS6WTPlOV.png?f=user_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• vickypollard
Domino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:04:
[...]

Heb dat nooit begrepen eigenlijk. Met dat '25th word' creëer je toch nieuwe adressen, waar ook weer een 24w seed aan hangt? Of krijg je die niet te zien en heb je voor altijd een jouw ledger nodig?
Met een '25th word' creëer je inderdaad een nieuwe set adressen (vandaar ook de waarschuwing van mij erbij). Dit moet je dus al doen voordat je crypto gaat overzetten.

Het 25e woord kies je, in tegenstelling tot de overige 24 woorden, helemaal zelf (maximaal 100 tekens).

Je krijgt dan eigenlijk twee dingen op je Ledger:
  • Een wallet op basis van je 24 woorden
  • Een wallet op basis van je 25 woorden
Voor beide wallets stel je een aparte PIN in. Afhankelijk van de PIN die je invoert, opent de juiste wallet.

De voordelen:
  • Het 25e woord biedt extra veiligheid, omdat het iets is wat alleen jij kent; het komt niet voor in de standaard woordenlijst voor BIP-39
  • Je kunt het 25e woord nog opslaan op een aparte plek, bijvoorbeeld in een password manager.
  • Je hebt 'plausible deniability'. Als iemand een pistool tegen je hoofd zet en zegt dat je je Ledger moet openen, voer je simpelweg de PIN in van je wallet op basis van 24 woorden. Daar zou je wat crypto op kunnen zetten die je kunt missen. Op de wallet op basis van 25 woorden heb je je echte hoeveelheid crypto gezet. Hier weet de overvaller dan niks van. Ook als de overvaller je 24-woorden seed phrase opeist, kun je die gerust geven, want hij weet niks van je 25e woord.
Uiteraard moet je dan geen transacties gaan doen tussen die twee wallets, want dan kan iemand ze meteen aan elkaar linken :)

Lees hier meer: https://www.ledger.com/ac...advanced-security-feature

[ Voor 10% gewijzigd door vickypollard op 16-11-2022 14:47 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11 03:13
vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:42:
[...]

Met een '25th word' creëer je inderdaad een nieuwe set adressen (vandaar ook de waarschuwing van mij erbij). Dit moet je dus al doen voordat je crypto gaat overzetten (of je moet het daarna nog eens overzetten).

Het 25e woord kies je, in tegenstelling tot de overige 24 woorden, helemaal zelf (maximaal 100 tekens).

Voor beide wallets stel je een aparte PIN in. Afhankelijk van de PIN die je invoert, opent de juiste wallet.

De voordelen:
  • Het 25e woord biedt extra veiligheid, omdat het iets is wat alleen jij kent; het komt niet voor in de standaard woordenlijst voor BIP-39
  • Je kunt het 25e woord nog opslaan op een aparte plek, bijvoorbeeld in een password manager.
  • Je hebt 'plausible deniability'. Als iemand een pistool tegen je hoofd zet en zegt dat je je Ledger moet openen, voer je simpelweg de PIN in van je wallet op basis van 24 woorden. Daar zou je wat crypto op kunnen zetten die je kunt missen. Op de wallet op basis van 25 woorden heb je je echte hoeveelheid crypto gezet. Hier weet de overvaller dan niks van. Ook als de overvaller je 24-woorden seed phrase opeist, kun je die gerust geven, want hij weet niks van je 25e woord.
Uiteraard moet je dan geen transacties gaan doen tussen die twee wallets, want dan kan iemand ze meteen aan elkaar linken :)

Toevoeging: Je kan uiteraard meerdere '25e woorden' hebben (en dus meerdere wallets uit dezelfde basis 24 woorden) en die 25e is geen 'word' maar een passphrase (een zin dus, die ook uit 1 woord mag bestaan).

Je hebt je nepwallet met 1% van je PF op je ledger met pincode 2648 je hebt je passphrased wallet op je ledger met 9% van je PF met pincode 9736 en je hebt je echte wallet passphrase in je hoofd met de overige 90% (ergens je passphrase encrypted hebben kan handig zijn ja) maar dit zou kwa plausible deniability genoeg moeten zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 16-11-2022 14:52 ]

• vickypollard
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:49:
[...]

Toevoeging: Je kan uiteraard meerdere '25e woorden' hebben (en dus meerdere wallets uit dezelfde basis 24 woorden) en die 25e is geen 'word' maar een passphrase (een zin dus, die ook uit 1 woord mag bestaan)
Ja, ik ging mee met '25e woord' omdat het steeds zo genoemd wordt, maar Ledger heeft het terecht over 'passphrase', wat de lading beter dekt.

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 14:37
Wiley99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:01:

Leuk. En als er met jou iets gebeurt?

• YES

YES

Moderator General Chat
croc schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:56:
[...]

Dan neemt de schaarste van (verhandelbare) BTC weer toe.

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 16-11-2022 14:57 ]

• Domino
vickypollard schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:42:
[...]

Met een '25th word' creëer je inderdaad een nieuwe set adressen (vandaar ook de waarschuwing van mij erbij). Dit moet je dus al doen voordat je crypto gaat overzetten.

De voordelen:

Ik snap het, heb net ook wat zitten stoeien met de ledger. Maar waar ik nog niet uit ben, die adressen welke gecreëerd zijn door de 24+passphrase: die moet je altijd terugzetten middels de 24+1 methode? Of is er een 'normale' 24w seed phrase (uiteraard onbekend, want niet getoond door de ledger) aan gekoppeld die op een of andere manier een afgeleide is van de 24+1?

Daarnaast is het ook oppassen dat je die '24+1' adressen weer uit ledger live verwijderd. En dat je diezelfde adressen ook weer moet importeren/aanmaken als je ooit die coins wil verkopen oid.

• vickypollard
Domino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:00:
[...]

Ik snap het, heb net ook wat zitten stoeien met de ledger. Maar waar ik nog niet uit ben, die adressen welke gecreëerd zijn door de 24+passphrase: die moet je altijd terugzetten middels de 24+1 methode? Of is er een 'normale' 24w seed phrase (uiteraard onbekend, want niet getoond door de ledger) aan gekoppeld die op een of andere manier een afgeleide is van de 24+1?
Nee, de adressen van 24 woorden en 24+passphrase staan volledig los van elkaar. (je moet dus altijd herstellen met 24+passphrase als je dat adres wilt)

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 16-11-2022 15:12 ]

• sjorremans
Nog maar een keer de support van de 16.3/16.4K testen dan? :+

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

Daar is Gemini al met een poging tot damage control

[ Voor 16% gewijzigd door BTC100K2021 op 16-11-2022 15:16 ]

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BTC100K2021 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:14:
[...]

Bij WC Eend hadden ze het niet verwacht. Zo zie je maar, niet alles wat op internet staat. is waar 8)

https://www.gemini.com/earn

Why choose Gemini?
Gemini is one of the safest cryptocurrency exchanges where you can buy, sell, store, and earn interest on bitcoin and other cryptocurrencies.

Industry-leading security
Gemini is a New York trust company regulated by the New York State Department of Financial Services (NYSDFS). We are subject to the capital reserve requirements, cybersecurity requirements, and banking compliance standards set forth by the NYSDFS and the New York Banking Law—on par with traditional financial institutions.

• Gelukszoekr
Mooi dit wel. Alle hens aan denk voor veel gecentraliseerde crypto bedrijven. Het enige dat ze kunnen doen is vetgedrukt benoemen dat ze liquide en solvabel zijn. En dan maar hopen dat alle klanten ze op hun blauwe ogen geloven.

Een deel doet dat natuurlijk niet, en geef ze eens ongelijk. Waardoor ze in de problemen komen zonder dat er in de kern een probleem is/was.

• BTC100K2021
  • Nu online

BTC100K2021

Ondertussen, ik met mijn Coinbase aandeeltjes

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/6WUQ-FozHdnzwKN7t31bJWPbdxI=/0x0:900x500/1400x1050/filters:focal(450x250:451x251)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/6438793/this-is-fine.jpg

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wiley99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:06:
[...]

Ja, helemaal waar, maar dat geldt ook voor alle andere methodes. En ik vind het een redelijk n=1 fud verhaal.
N=2. Behalve die Fries heb je ook nog een Spanjaard.
https://www.ad.nl/binnenl...ca00dea34189c4e&auth_rd=1

https://www.newsweek.com/...ry-cryptocurrency-1645550

• YES

YES

Moderator General Chat
Gelukszoekr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:21:

Een deel doet dat natuurlijk niet, en geef ze eens ongelijk. Waardoor ze in de problemen komen zonder dat er in de kern een probleem is/was.
En bij elke (grote, ogenschijnlijk stabiele) echange/platform die omvalt groeit die groep waarschijnlijk op andere exchanges, waardoor daar het risico op liquiditeitsproblemen toeneemt, enzovoort.

Als alles exchanges er een potje van hebben gemaakt kan er nog een leuk domino effect ontstaan.

Overigens zijn een aantal DEX'en ook mooi in waarde gestegen sinds FTX begon te wankelen volgens mij.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Het woord 'verzamelaar' vind ik ook altijd zo mooi; ik verzamel digitale munten..

Goed excuus ook voor een aantal lelijke bagholds die ik heb. Ik ben gewoon een liefhebber!

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:28
NeoflexNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:35:
[...]

Het woord 'verzamelaar' vind ik ook altijd zo mooi; ik verzamel digitale munten..

Goed excuus ook voor een aantal lelijke bagholds die ik heb. Ik ben gewoon een liefhebber!
"Een fanatieke verzamelaar van cryptomunten"

Wat een bewoording _O-

• knakworst

knakworst

Get more sats!

NeoflexNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:35:
[...]

Die Feathercoins, HTMLcoins, superbitcoins, het zijn gewoon NFT voorlopers. Eigenlijk zouden die pareltjes geoon heel veel geld waard moeten zijn. Hodl.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

knakworst schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:41:
[...]

Die Feathercoins, HTMLcoins, superbitcoins, het zijn gewoon NFT voorlopers. Eigenlijk zouden die pareltjes geoon heel veel geld waard moeten zijn. Hodl.
HTML coin ja, daar noem je wat... De emotionele waarde die ik bij mijn verzameling heb, is niet in geld uit te drukken!

• vickypollard
Nopheros schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:39:
[...]

"Een fanatieke verzamelaar van cryptomunten"

Wat een bewoording _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2G31hB6SONEHyfxCKvQMXJ5P8xQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/thCfndV8rg8kgS10BvbDdT4e.png?f=user_large

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:32

resusaapje

h less

Waar heb je die foto van mij gevonden?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Wiley99
N=65 miljoen (ruw aantal Spanjaarden plus Nederlanders, waar ik die Fries (sic) dan even toe reken, sorry als dat niet mag). n = 2.
croc schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:56:
[...]

Dan weten mijn erfgenamen welke boeken het zijn en waar die codes te vinden zijn.

@knakworst Oeps, kans op n > 2 opeens gestegen.

Maar goed, mijn oplossing is alleen maar bedoeld om 2 mogelijke problemen te verhelpen:
1. iemand "vindt" (mijn) 24 woorden en denkt, laat ik die eens in een nieuwe cryptowallet typen
2. mijn huis fikt af en ik ben mijn 24 codes en (>24) boeken kwijt.

• Gelukszoekr
De weekly close, boven de 420 slowchat pagina zit er in elk geval nog wel in

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Hierbij een oprechte waarschuwing, van een oude Crypto rot
Dit gaat heel snel heel ugly worden;
FTX Schulden:
$220 miljoen aan BlockFi,
$200 miljoen aan Genesis
$50 miljoen aan LayerZero
$800 miljoen aan Tether.
USDC en ook BUSD. Vallen allemaal in de eerste categorie bedrijven met een schuld van FTX ter waarde van $5 miljard.

Die gaan er allemaal last van krijgen.
Maar het meeste de "Goede" Handelsbeurzen, want die krijgen straks al die uitbetalingsverzoeken en moeten dit met harde EURO's of en DOllars gaan betalen. Want al die BTC worden doodleuk naar Binance of COinbase gestuurd voor uitbetaling, dus die mogen de gaten gaan betalen. Dat gaan ze echt niet lang doen lol. Zie bijv ook het verzoek van Binance om nu Crypto te kopen..... Ze hebben geld nodig en snel.

Nee ik blijf effe w2eg uit deze markt alles op de Bank, want als die fout gaat, is echt alles weg wat je online hebt staan, simpelweg omdat niemand meer uitbetaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Thommie.nl op 16-11-2022 16:01 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
Gelukszoekr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:00:
De weekly close, boven de 420 slowchat pagina zit er in elk geval nog wel in
420 =/= }:O

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Gelukszoekr schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:21:
Ze zouden niet in de problemen mag komen bij een 'bankrun' ze zijn tenslotte geen bank. Als ze dit wel doen dan waren ze aan het speculeren met de coins van een ander.

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
moshimoshi schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:02:
[...]

Ze zouden niet in de problemen mag komen bij een 'bankrun' ze zijn tenslotte geen bank. Als ze dit wel doen dan waren ze aan het speculeren met de coins van een ander.
Het is zelfs veel erger, FTX heeft mensen BTC verkocht die helemaal geen BTC waren maar fake BTC.
Al die fake BTC rouleert nu in Crypto.

• Gelukszoekr
moshimoshi schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:02:
[...]

Het zijn geen banken, maar er is wel een verdienmodel. Neem Crypto.com. Waarschijnlijk hebben ze alle coins wel gedekt. Maar als er geen activiteit meer is, waar gaan ze al hun kosten van betalen?

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 11:07

T-8one

take it easy, take a sisi

Thommie.nl schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:04:
[...]

Het is zelfs veel erger, FTX heeft mensen BTC verkocht die helemaal geen BTC waren maar fake BTC.
Al die fake BTC rouleert nu in Crypto.
Als mensen dat allemaal op gaan eisen, stijgt de prijs toch? ;)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Pagina: 1 ... 105 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!