AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Wat denk je van amateurvoetbal? Een paar maatjes van mij gingen regelmatig van het stappen meteen brak door naar het voetbalveld, want aan het einde van de wedstrijd kregen ze handje contantje 1000 euro bij winst, 500 bij gelijk en 300 bij verlies van de lokale coffeshopeigenaar. En dat elke week, het hele team.AvK schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:15:
[...]
Dat geldt in heel veel sporten. Ook binnen de paarden sport bijvoorbeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 20-09-2022 07:15 ]
Je mist het 1e deel van de reclameOekiejoekie schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:11:
Ik moet zeggen dat ik de huidige Jumbo-reclame toch wel wat wrang vind... (Frank Lammers komt thuis. Vrouw vraagt "waar kom jij vandaan ?" Antwoord: "Gewoon even boodschappen doen...")
Als marketingafdeling had ik die toch wel teruggetrokken. Die leent zich wel heel makkelijk voor grapjes met de topman...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Frits van Eerd treedt tijdelijk terug als algemeen directeur van Jumbo. Hij werd vorige week opgepakt als verdachte in een witwasaffaire. Vorig weekend is hij vrijgelaten, maar hij blijft verdachte.
Van Eerd zou hebben besloten om zich terug te trekken in overleg met zijn familie en de raad van commissarissen. "Dit is in het belang van Jumbo en maakt het ook mogelijk voor Frits om zich volledig te concentreren op zijn persoonlijke situatie", schrijft het bedrijf in een persbericht. "De familie Van Eerd, de raad van commissarissen en het directieteam respecteren dit moedige besluit en zeggen hem alle steun toe in de komende periode."
Bron: https://nos.nl/artikel/24...g-als-directeur-van-jumbo
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Duurde nog lang (en nog zijn eigen keuze ook).Herman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:52:
Algemeen directeur van Jumbo, Frits van Eerd, treedt tijdelijk terug:
[...]
Ik denk dat Fritsje er dieper in zit dan wij denken.
Je wordt niet zomaar langer vastgehouden (samen met hoofd verdachte) als tussentijds de rest al "vrij" gelaten is.
[ Voor 7% gewijzigd door jeanj op 23-09-2022 15:08 ]
Everything is better with Bluetooth
Je zou eigenlijk een fly on the wall willen zijn om te horen en zien hoe dat soort dingen gebeuren in een familiebedrijf. Bij een beursgenoteerd bedrijf is het allemaal zakelijk, maar bij een familiebedrijf spelen ook de familiebanden en -belangen er doorheen.Herman schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:52:
Algemeen directeur van Jumbo, Frits van Eerd, treedt tijdelijk terug:
[...]
Dat kun je nu wel denken maar hoeft niet zo te zijn. Het terugtreden kan ook te maken hebben met speculaties die mensen doen zoals hij zal er wel dieper in zitten dan wij denken.schumi2004 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:03:
[...]
Duurde nog lang (en nog zijn eigen keuze ook).
Ik denk dat Fritsje er dieper in zit dan wij denken.
Je wordt niet zomaar langer vastgehouden (samen met hoofd verdachte) als tussentijds de rest al "vrij" gelaten is.
Het brengt vooral rust bij het bedrijf Jumbo. En dat laatste zal de belangrijkste reden zijn. Nu eerst maar wachten waar het OM mee naar buiten komen en wat nu de echte verdenkingen aan zijn adres zijn.
"When you grow up your heart dies"
Nou eerlijk, het is geen hogere wiskunde toch?sjaool schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:35:
[...]
Dat kun je nu wel denken maar hoeft niet zo te zijn. Het terugtreden kan ook te maken hebben met speculaties die mensen doen zoals hij zal er wel dieper in zitten dan wij denken.
Het brengt vooral rust bij het bedrijf Jumbo. En dat laatste zal de belangrijkste reden zijn. Nu eerst maar wachten waar het OM mee naar buiten komen en wat nu de echte verdenkingen aan zijn adres zijn.
Als je maar een katvanger ben dan zit je niet zo lang vast.
Later zullen we er wel achter komen hoe en wat Frits uitgevreten heeft.
Het schijnt nogal een grote zaak te zijn en hij was een direct contact van de hoofdverdachte dan is het logisch dat je langer gehoord wordt. Zolang het OM niets naar buiten brengt weten we ook niets. Dus dat uitvreten is voorbarig. In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar aangezien hij een hoge boom is krijgt hij er extra van langs. Pas als hij in staat van beschuldiging gesteld en veroordeeld wordt wil ik wel met het vingertje gaan wijzen.schumi2004 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:38:
[...]
Nou eerlijk, het is geen hogere wiskunde toch?
Als je maar een katvanger ben dan zit je niet zo lang vast.
Later zullen we er wel achter komen hoe en wat Frits uitgevreten heeft.
En btw ik denk dat deze zaak niet zo zeer om katvangen gaat.
Wat je zeg. Later als het OM of er een rechtzaak komt zullen we meer weten maar alle schijn heeft ie wel tegen.sjaool schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:40:
[...]
Het schijnt nogal een grote zaak te zijn en hij was een direct contact van de hoofdverdachte dan is het logisch dat je langer gehoord wordt. Zolang het OM niets naar buiten brengt weten we ook niets. Dus dat uitvreten is voorbarig. In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar aangezien hij een hoge boom is krijgt hij er extra van langs. Pas als hij in staat van beschuldiging gesteld en veroordeeld wordt wil ik wel met het vingertje gaan wijzen.
Was ook maar een metafoorEn btw ik denk dat deze zaak niet zo zeer om katvangen gaat.
Het is mogelijk dat ze even op hem in hebben moeten pratenschumi2004 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:03:
[...]
Duurde nog lang (en nog zijn eigen keuze ook).
BNR heeft voordat deze zaak speelde een goede podcast serie over de groei van Jumbo gemaakt waarin ze ook met vertrouwelingen van de Van Eerdjes hebben gesproken https://open.spotify.com/show/4wUdN7nu29GZOnpg3KsTilFrame164 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:29:
[...]
Je zou eigenlijk een fly on the wall willen zijn om te horen en zien hoe dat soort dingen gebeuren in een familiebedrijf. Bij een beursgenoteerd bedrijf is het allemaal zakelijk, maar bij een familiebedrijf spelen ook de familiebanden en -belangen er doorheen.
Het gaat juist om het geheel, niet een stukje uit een tekst. Het is in 1 uitgezonden, niet om 19:55u het ene deel, en om 20:15u het ander 😉Frame164 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:30:
[...]
Maar je kunt ook niet verwachten dat iedereen beide delen ziet. Een groot deel van de reclames kom je tegen tijdens het zappen (omdat je wegzapt bij reclames op de zender waar je naar keek).
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voor Van Eerd gaat het om kwartjes relatief gezien, om dan de illegaliteit in te duiken lijkt me zo stompzinnig dat ik het me haast niet voor kan stellen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
De crux zit hem in de laatste zin van het artikel. We weten sowieso al dat er al jaren lang meerdere links tussen Van Eerd en Eggens zijn, ook nadat Eggens' criminele banden bekend waren. Het is dus maar de vraag of het in dit onderzoek blijft bij die ene auto en aanhanger.FirePuma142 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:13:
Blijkbaar gaat het om één Hummer en één trailer die de link vormen tussen Van Eerd en Van E.
Weet iemand trouwens wat het huidige autobedrijf van Eggens is?
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzy op 24-09-2022 11:20 ]
Deze misschien?Jazzy schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:18:
[...]
De crux zit hem in de laatste zin van het artikel. We weten sowieso al dat er al jaren lang meerdere links tussen Van Eerd en Eggens zijn, ook nadat Eggens' criminele banden bekend waren. Het is dus maar de vraag of het in dit onderzoek blijft bij die ene auto en aanhanger.
https://www.eggens-motorenrevisie.nl
/edit:
of deze?:
https://www.detelefoongid...o-s-bv-theo/17233296/5-1/
https://www.bedrijvenarch...heo-eggens-auto-s-bv.html
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 24-09-2022 13:56 ]
Ik weet hoe Google werkt.
Heb het bedrijf gevonden inmiddels via een tip van een andere Tweaker.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzy op 24-09-2022 14:12 ]
Jazzy schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:07:
[...]
Ik weet hoe Google werkt.Die eerste is een andere tak van de familie, het bedrijf uit de andere links is in 2007 al failliet gegaan.
En welk bedrijf is dat dan of mag deze info niet op Tweakers?Heb het bedrijf gevonden inmiddels via een tip van een andere Tweaker.
Niet iedereen heeft toegang tot het artikel, wat is de laatste zin?Jazzy schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:18:
[...]
De crux zit hem in de laatste zin van het artikel. We weten sowieso al dat er al jaren lang meerdere links tussen Van Eerd en Eggens zijn, ook nadat Eggens' criminele banden bekend waren. Het is dus maar de vraag of het in dit onderzoek blijft bij die ene auto en aanhanger.
Zoek even op de titel, staat in allerlei media en niet allemaal achter een paywall. Beetje creatief zijn.DarkFire1985 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:36:
[...]
Niet iedereen heeft toegang tot het artikel, wat is de laatste zin?
Je bedoelt te zeggen dat het onderwerp hier dat ook was is?Jazzy schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:31:
[...]
Zoek even op de titel, staat in allerlei media en niet allemaal achter een paywall. Beetje creatief zijn.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zal waarschijnlijk lastig gaan zonder paspoort? Althans, dat lijkt me de enige praktische reden.Wild Chocolate schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:20:
Frits gaat ook even niet racen:
[Afbeelding]
Twijfelachtig dat het om één Hummer en één trailer zal gaan. Zal vast de enige papieren link zijn wellicht die men kan bewijzen.
Maar anyway, wat moet een rijke succesvolle vent nog met zulke criminele 'vrienden'.... miljarden vermogen, zal vast niet de domste zijn. Ik ben benieuwd wanneer er eens wat officieels gemeld wordt.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Misschien zit ie nog ergens zo diep in (uit het verleden?) dat er moeilijk uit te komen is en deze personen nu willen cashen of wat dan ook.siggy schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:27:
Maar anyway, wat moet een rijke succesvolle vent nog met zulke criminele 'vrienden'.... miljarden vermogen, zal vast niet de domste zijn. Ik ben benieuwd wanneer er eens wat officieels gemeld wordt.
Maar goed, dat is pure speculatie. Wat we inmiddels al 125 reacties aan het doen zijn.
Ik had niet scherp of hij inderdaad een uitreisverbod heeft? Paspoort zal hij ook wel een 2e van hebben... (Net als Nyck de Vries die hem alleen even was vergeten te verlengen en daardoor niet naar de UK konsiggy schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:27:
[...]
Zal waarschijnlijk lastig gaan zonder paspoort? Althans, dat lijkt me de enige praktische reden.
Twijfelachtig dat het om één Hummer en één trailer zal gaan. Zal vast de enige papieren link zijn wellicht die men kan bewijzen.
De tijd zal het leren. Dat er een link is tussen Van Eerd en die autohandelaar is natuurlijk geen verrassing. Hij is tenslotte teammanager geweest van een motocross team wat door Jumbo gesponsord werd. En reken er maar op dat Van Eerd daar zelf dan direct bij betrokken is.
Maar ik acht de kans nog steeds groot, dat er aan de kant van Van Eerd gewoon ter goeder trouw gehandeld is. Zo lang het geld waarmee hij die Hummer en trailer gekocht heeft gewoon in de administratie voorkomt (wit geld is), is er waarschijnlijk niets aan de hand. Dat hij als verdachte gezien wordt en vast heeft gezeten, zegt denk ik niet zoveel over zijn schuldigheid. Zeker bij dit soort financiële fraude-/belastingzaken is het niet raar dat alle betrokkenen flink aan de tand gevoeld worden voordat er afstemming kan plaatsvinden. Daarom wordt er ook overal tegelijk binnengevallen, zodat men niet nog even snel met elkaar hun verklaring kunnen afstemmen.
Het kan natuurlijk ook dat hij wel schuldig is, dat zal gaan blijken. Maar ik kan me ergens niet voorstellen dat Frits van Eerd willens en wetens meewerkt aan witwas praktijken, terwijl zowel hij zelf behoorlijk in de picture staat. En dan ook nog in een (sport)branche waar o.a. door de verdachte heel groot met de naam Jumbo wordt rondgelopen... Àls je zwart geld uitgeeft aan je hobby, dan zorg je dat je dat een beetje uit het zicht doet. Dat zou op zijn zachtst gezegd "een beetje dom" zijn.
Als je miljoenen (miljarden?) hebt, veel weggeeft als sponsorgeld en liefdadigheid, zou je dan echt risico gaan lopen voor een auto en een aanhanger van hooguit een paar ton? Ik deel je vermoeden dat het te goeder trouw is geweest.Wild Chocolate schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:46:
[...]
Ik had niet scherp of hij inderdaad een uitreisverbod heeft? Paspoort zal hij ook wel een 2e van hebben... (Net als Nyck de Vries die hem alleen even was vergeten te verlengen en daardoor niet naar de UK kon).
De tijd zal het leren. Dat er een link is tussen Van Eerd en die autohandelaar is natuurlijk geen verrassing. Hij is tenslotte teammanager geweest van een motocross team wat door Jumbo gesponsord werd. En reken er maar op dat Van Eerd daar zelf dan direct bij betrokken is.
Maar ik acht de kans nog steeds groot, dat er aan de kant van Van Eerd gewoon ter goeder trouw gehandeld is. Zo lang het geld waarmee hij die Hummer en trailer gekocht heeft gewoon in de administratie voorkomt (wit geld is), is er waarschijnlijk niets aan de hand. Dat hij als verdachte gezien wordt en vast heeft gezeten, zegt denk ik niet zoveel over zijn schuldigheid. Zeker bij dit soort financiële fraude-/belastingzaken is het niet raar dat alle betrokkenen flink aan de tand gevoeld worden voordat er afstemming kan plaatsvinden. Daarom wordt er ook overal tegelijk binnengevallen, zodat men niet nog even snel met elkaar hun verklaring kunnen afstemmen.
Het kan natuurlijk ook dat hij wel schuldig is, dat zal gaan blijken. Maar ik kan me ergens niet voorstellen dat Frits van Eerd willens en wetens meewerkt aan witwas praktijken, terwijl zowel hij zelf behoorlijk in de picture staat. En dan ook nog in een (sport)branche waar o.a. door de verdachte heel groot met de naam Jumbo wordt rondgelopen... Àls je zwart geld uitgeeft aan je hobby, dan zorg je dat je dat een beetje uit het zicht doet. Dat zou op zijn zachtst gezegd "een beetje dom" zijn.
Nee, je zit vast omdat ze precies willen weten hoe bepaalde geldstromen geweest zijn. En daar willen ze de antwoorden op hebben voordat betrokkenen/verdachten met elkaar en eventuele anderen hebben kunnen overleggen. Die mogelijkheid hebben de politie en FIOD maar één keer, dus houden ze je vast totdat ze tevreden zijn dat ze voldoende informatie hebben (of denken dat er geen zinnig antwoord meer komt).jadjong schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:56:
Je zit niet een week vast voor een antieke hummer met aanhanger.
De politie mag je vasthouden als ze een redelijke verdenking en een onderzoeksbelang hebben. Dat wil echter nog niet zeggen dat alle betrokkenen ter kwader trouw gehandeld hebben. Als Van Eerd gewoon met wit geld spullen gekocht en bijvoorbeeld gesponsord heeft, en anderen hebben dat vervolgens gebruikt voor hun criminele activiteiten, is Van Eerd wel betrokken, maar niet schuldig aan enig misdrijf.
Er wordt hier nogal vaak de suggestie herhaald dat het langer vasthouden wel op schuld zou wijzen. Maar zo werkt ons rechtssysteem gelukkig niet
EDIT: Daarnaast moet je je realiseren dat er maar een heel klein deel van de informatie naar buiten komt. Die Hummer en aanhanger waren waarschijnlijk makkelijk te achterhalen voor een journalist. Welke informatie de politie en FIOD hebben , weten ze zelf waarschijnlijk pas over een paar maanden. Voor het publiek zal dat waarschijnlijk pas duidelijk worden tijdens een rechtszaak.
[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 27-09-2022 22:25 ]
Zeker niet, wel dat de daadwerkelijke verdenkingen ernstiger zijn dan wat er in de media naar buiten komt. Of die verdenkingen waar zijn mag JoostFrits weten.Wild Chocolate schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:18:
Er wordt hier nogal vaak de suggestie herhaald dat het langer vasthouden wel op schuld zou wijzen. Maar zo werkt ons rechtssysteem gelukkig niet
Precies dat.EDIT: Daarnaast moet je je realiseren dat er maar een heel klein deel van de informatie naar buiten komt. Die Hummer en aanhanger waren waarschijnlijk makkelijk te achterhalen voor een journalist. Welke informatie de politie en FIOD hebben , weten ze zelf waarschijnlijk pas over een paar maanden. Voor het publiek zal dat waarschijnlijk pas duidelijk worden tijdens een rechtszaak.
Het directieteam van Jumbo staat de komende tijd onder leiding van Ton van Veen. De supermarktketen heeft bekendgemaakt dat Van Veen op interim-basis Frits van Eerd vervangt, die zich onlangs tijdelijk terugtrok omdat hij verdachte is in een grote witwaszaak.
Bron: NOS
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
https://fd.nl/bedrijfslev...utohandelaar-krj2ca7WMgVxJumbo had in 2014 al twijfels over gearresteerde autohandelaar
Supermarktconcern weigerde een rekening van Theo E. te betalen vanwege strafrechtelijk onderzoek waarin E. opdook. Toch bleef de nu teruggetreden topman Frits van Eerd daarna zaken met hem doen.
Niet dramatisch allemaal. Maar het verhaal wordt er ook zeker niet beter op.
Het is sympathiek bedoeld, maar paywalls omzeilen is niet toegestaan op GoT.Marcel Br schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:31:
Aub niet linken naar fd.nl, dat zit achter een paywall
[ Voor 24% gewijzigd door NMH op 19-10-2022 21:26 ]
https://www.omroepbrabant...al-in-huis-frits-van-eerd
De Fiod heeft in september honderdduizenden euro's in contanten gevonden bij de inval in het woonhuis van Frits van Eerd in Heeswijk-Dinther. Dat bevestigen meerdere direct betrokkenen bij het witwasonderzoek aan het Financieele Dagblad.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Een paar honderd heb ik inderdaad ook wel contant maar ik ben dan ook geen miljardair. Sterker nog, ik heb meestal een tankbeurt aan contant geld in min portemonnee. Ik heb al twee keer meegemaakt in de laatste jaren dat er pinuitval was en ik alsnog kon betalen met cash. Erg fijn als je niet allerlei fratsen hoeft uit te halen dan. Is me ook al een keer gebeurd bij de AH. De kassa deed het nog wel dus ik kon gewoon afrekenen.DDX schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:36:
Tja waar een normaal persoon paar honderd euro heeft, heeft een miljardair een paar ton liggen.
Dat er contant geld is hoeft niet te betekenen dat het mis is maar ik kan me voorstellen dat ze wel even willen weten waar dat vandaan komt als er zoveel ligt.
Called it btw.Orangelights23 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:37:
Benieuwd hoe Jumbo hier ook mee omgaat. Met iedereen en zijn moeder die gelijk afstand neemt van iemand die wordt verdacht van seksueel overschrijdend gedrag zonder daadwerkelijk veroordeeld te zijn, is witwassen van een hele andere orde. Hier in Denemarken zie je dat dit soort schandalen gelijk zorgen dat iemand op non-actief gesteld wordt en in sommige gevallen aandelen moeten inleveren.
Heeft tonnen aan contanten in zijn huis liggen. Goed dat hij is teruggetreden een tijd terug.
Ik heb het toch ff uitgerekend.DDX schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:36:
Tja waar een normaal persoon paar honderd euro heeft, heeft een miljardair een paar ton liggen.
1 ton per 1 miljard is 100.000 / 1.000.000.000 (*100%) = 0,01%
3.000 euro op 3 ton vermogen is 3000 / 300.000 (*100) = 1%
300 euro is dan 0,1%
Wat een armoedzaaier is die van Eerd toch
Mja geen idee wat ik van dat contant geld moet vinden. Procentueel is het niks, maar in absolute getallen is het wel behoorlijk verdacht. Kan me nog een studiegenoot herinneren waarvan de vader een luxe-product winkel had en de baas van de Belastingdienst kwam langs en die betaalde ook best een aardig bedrag ff contant.
Meerdere tonnen in huis aan cash geld is gewoon verdacht. Veel exclusieve auto's - zeker bij veilingen- gaan ook niet meer handje contantje.
Zou Van Eerd zelf alle Jumbo kassa's legen elke avond?siggy schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:32:
[...]
Mja geen idee wat ik van dat contant geld moet vinden. Procentueel is het niks, maar in absolute getallen is het wel behoorlijk verdacht. Kan me nog een studiegenoot herinneren waarvan de vader een luxe-product winkel had en de baas van de Belastingdienst kwam langs en die betaalde ook best een aardig bedrag ff contant.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Mwah, er zit vaak wel een stukje contant onder tafel bij. Buiten de officiele deal om.Hackus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:40:
Het wil niet zeggen dat hij miljarden op de bank heeft staan !
Meerdere tonnen in huis aan cash geld is gewoon verdacht. Veel exclusieve auto's - zeker bij veilingen- gaan ook niet meer handje contantje.
De 5 vijfjarige ik wilde om die reden altijd kassiere worden.Brent schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:45:
[...]
Zou Van Eerd zelf alle Jumbo kassa's legen elke avond?
Het kan allemaal heel eerlijk zijn dat hij dat heeft liggen, maar in 9 van de 10 gevallen is er toch iets duisters als iemand zo veel heeft liggen. Zeker als hij qua werk niet met zulke hoeveelheden cash werkt. Iemand met een goed lopende markt- of oliebollenkraam kan veel cash goed verklaren (al kan je daar ook steeds vaker pinnen). Maar als je dat niet doet is het inderdaad gewoon verdacht. Ik kan echt geen reden bedenken waarom hij legaal zoveel cash in huis heeft liggen.Hackus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:40:
Het lijkt wel of er een soort fanboys zijn die kromme zaken bij voorbaat een beetje rechtpraten omdat hij sponsor/bekend is.
Ik had je reactie wel eens willen lezen als het om een boer ging.siggy schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:32:
[...]
Mja geen idee wat ik van dat contant geld moet vinden.
Och... Had nooit veel cash in huis. Maar sinds het gedoe in Oekraïne heb ik inmiddels toch een heel ruim maandinkomen liggen.PLAE schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:29:
Het is sowieso bijzonder als je tonnen cash thuis hebt liggen. Ook als CEO van zo’n grote organisatie.
Het lijkt wel of er een soort fanboys zijn die kromme zaken bij voorbaat een beetje rechtpraten omdat hij sponsor/bekend is.
Dat zijn uiteraard geen tonnen. Maar de een is de ander niet. Misschien is ie ook wat paranoïde over de banken.
Dat je niet zomaar even een paar ton uit de muur trekt als appeltje voor de dorst maakt het natuurlijk wel wat apart.
Ik durf hem wel aan dat de gemiddelde boer ook een hele ruime sok in huis heeft liggen.[...]
Ik had je reactie wel eens willen lezen als het om een boer ging.
Moraal van het verhaal: laten we vooral het onderzoek afwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2022 07:45 ]
Speciaal voor jouPLAE schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:29:
Het is sowieso bijzonder als je tonnen cash thuis hebt liggen. Ook als CEO van zo’n grote organisatie.
[...]
Ik had je reactie wel eens willen lezen als het om een boer ging.

Een boer heeft uiteraard al dat contant geld nodig om:
- al die oost-europeanen uit te betalen voor hun prachtige onderkomens
- alle politici uitgebreide dure rondleidingen geven om uit te leggen dat hun export toch echt in het landsbelang is en niet van hunzelf
- Stikstofberekeningen te maken
- Remkes op bezoek
- Alle tractoren voorzien van anti-pollitie geurtjes
- Leefcoaches en psychologen om al die ellende van anderen te kunnen doorstaan
Ik geef duidelijk aan dat het verdacht is..... maar goed....
Een boer is van nature en historie al anti-establishment. Alleen al daarom zou ik er bij een boer niet van opkijken.
FD doet het journalistieke werk waardoor wij steeds weer wat meer informatie krijgen. Dat je een gratis account moet aanmaken om het te kunnen lezen lijkt me niet onredelijk.Marcel Br schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:31:
Aub niet linken naar fd.nl, dat zit achter een paywall
https://fd.nl/bedrijfslev...mbo-topman-frits-van-eerd
https://nos.nl/artikel/24...tief-weg-als-jumbo-topman
[ Voor 54% gewijzigd door PLAE op 07-03-2023 14:13 ]
Wat mij opvalt is het totale gebrek aan communicatie van de kant van Jumbo / de familie Van Eerd. Bij iemand met zo'n publieke verantwoordelijkheid, die tevens de media niet schuwde en dus een publiek persoon was, schreeuwt de situatie om een verklaring. Ook al is dat 'jongens, ik heb verkeerde contacten gehad en heb daardoor verkeerde keuzes gemaakt. Mea culpa'. Ik kan mij niet voorstellen dat de huidige waas van geruchten beter is voor zijn imago, en dat van Jumbo / de familie Van Eerd.
Zolang het onderzoek nog loopt zal hij zeker niks mogen zeggen.Herman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:39:
In december is zijn vader, en grondlegger van het huidige Jumbo, overleden. Behalve aandeelhouder zou hij tot op het laatste moment nog binnen het bedrijf actief geweest zijn. Vanaf september vorig jaar dus zonder 'spin in het web' Frits van Eerd. Nu dus definitief uit beeld binnen de bestuurskamer. Hij blijft echter aandeelhouder. Een complexe situatie dus voor Jumbo.
Wat mij opvalt is het totale gebrek aan communicatie van de kant van Jumbo / de familie Van Eerd. Bij iemand met zo'n publieke verantwoordelijkheid, die tevens de media niet schuwde en dus een publiek persoon was, schreeuwt de situatie om een verklaring. Ook al is dat 'jongens, ik heb verkeerde contacten gehad en heb daardoor verkeerde keuzes gemaakt. Mea culpa'. Ik kan mij niet voorstellen dat de huidige waas van geruchten beter is voor zijn imago, en dat van Jumbo / de familie Van Eerd.
Van wie niet?Arjantje72 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:43:
[...]
Zolang het onderzoek nog loopt zal hij zeker niks mogen zeggen.
Ik kan mij dat niet zo goed voorstellen
Ik denk dat je gelijk hebt. Het zat zo in mijn hoofd maar is nergens op gebaseerdHerman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:19:
[...]
Ik kan mij dat niet zo goed voorstellenWellicht dat het team van advocaten van Frits Van Eerd niet zo blij is als hij een verklaring aflegt. Dan is er het risico dat hij iets zegt dat tegen hem gebruikt kan worden. Maar wanneer je zó negatief in de media belandt, dan kun je overwegen om dit risico te aanvaarden. Verleden heeft getoond dat de publieke opinie best iets kan vergeven wanneer iemand schoon schip maakt
Ik vind sowieso dat als je reacties op bijvoorbeeld nu.nl leest dat er veel mensen het geen probleem vinden wat hij gedaan heeft. En dat terwijl iemand die een paar ton per jaar volkomen legaal verdient wordt afgebrand op diezelfde fora. En als een Marokkaanse puber iets uit een winkel jat hij het land uit moet. Dat zijn dan dezelfde mensen die dat vinden....Herman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:19:
[...]
Ik kan mij dat niet zo goed voorstellenWellicht dat het team van advocaten van Frits Van Eerd niet zo blij is als hij een verklaring aflegt. Dan is er het risico dat hij iets zegt dat tegen hem gebruikt kan worden. Maar wanneer je zó negatief in de media belandt, dan kun je overwegen om dit risico te aanvaarden. Verleden heeft getoond dat de publieke opinie best iets kan vergeven wanneer iemand schoon schip maakt
Contant is helemaal niet verdacht, het is de lobby van de banken die ervoor zorgt dat cashloos de norm wordt, het kost banken namelijk geld. Contant heeft een functie, een die banken liever niet faciliteren omdat het ze geld kost en ze moeten daadwerkelijk geld van de balans afhalen als ze het uitgeven. En zo zijn er meer partijen die baat hebben bij cashloos. Dat Frits meerdere tonnen cash heeft liggen kan prima te verklaren zijn. En als de boekhouding klopt is er niets aan de hand. Dat is in dit geval de vraag uiteraard.Hackus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:40:
Maar cash voorhanden hebben dat is niet verdacht. Dat staat daar helemaal los van.
Interessant boek hierover is :https://www.goodreads.com/book/show/59314672-cloudmoney
Dan bevind je wel een beetje in het afvoerputje van het internetFrame164 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:28:
[...]
Ik vind sowieso dat als je reacties op bijvoorbeeld nu.nl leest dat er veel mensen het geen probleem vinden wat hij gedaan heeft. En dat terwijl iemand die een paar ton per jaar volkomen legaal verdient wordt afgebrand op diezelfde fora. En als een Marokkaanse puber iets uit een winkel jat hij het land uit moet. Dat zijn dan dezelfde mensen die dat vinden....
Als je die plekken vermijdt, dan zijn er nog wel plekken met weldenkende, beschaafde mensen
Grote sommen contant geld zijn echt wel een red flag. Wat wil je er mee doen? Succes als je je nieuwe auto ermee wilt kopen of een huis. En dat wordt straks waarschijnlijk nog strenger:CornermanNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:36:
[...]
Contant is helemaal niet verdacht, het is de lobby van de banken die ervoor zorgt dat cashloos de norm wordt, het kost banken namelijk geld. Contant heeft een functie, een die banken liever niet faciliteren omdat het ze geld kost en ze moeten daadwerkelijk geld van de balans afhalen als ze het uitgeven. En zo zijn er meer partijen die baat hebben bij cashloos. Dat Frits meerdere tonnen cash heeft liggen kan prima te verklaren zijn. En als de boekhouding klopt is er niets aan de hand. Dat is in dit geval de vraag uiteraard.
Maar cash voorhanden hebben dat is niet verdacht. Dat staat daar helemaal los van.
Interessant boek hierover is :https://www.goodreads.com/book/show/59314672-cloudmoney
Veel geld contant in huis hebben liggen is dus wel degelijk verdacht en je moet van goeden huize komen om te onderbouwen dat je dit contante geld op een eerlijke manier verkregen hebt. Dit is bij 'digitaal' (giraal) geld veel eenvoudiger.Nieuw wetsvoorstel contante betalingen tot €3.000
Er is een nieuw wetsvoorstel in de maak om contante betalingen vanaf €3.000 te verbieden. Als de nieuwe wet ingaat mag u aankopen vanaf €3.000 niet meer contant betalen.
Bron: Rijksoverheid
Ik zou zeggen lees het boek en informeer je over de nut en noodzaak van contact geld.
Het is geen red flag als er een prima verantwoording voor is.
Ik ben economisch redelijk goed onderlegd, als ik het zelf mag zeggenCornermanNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:54:
@Herman Het gaat er niet om wat je er wel of niet mee kunt, het gaat er om dat contact geld iets wezenlijk anders is dan giraal geld en het een functie heeft die niet weg te denken is uit de maatschappij. En dat er allerlei redenen zijn om contact geld te omarmen en niet alleen te vertrouwen op giraal geld.
Ik zou zeggen lees het boek en informeer je over de nut en noodzaak van contact geld.
Het is geen red flag als er een prima verantwoording voor is.
Uiteraard kan de FIOD dan een aanknopingspunt hebben, mijn enige punt was dat het niet direct verdacht is. Er goede redenen kunnen zijn om grotere hoeveelheden cash aan te houden en die ook buiten het girale te houden. Het is ook geen filosofische discussie, het zijn gewoon 2 verschillende vormen van geld die om uiteenlopende redenen gebruikt kunnen worden en waar niets crimineels aan hoeft te zijn.Herman schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:06:
[...]
Ik economisch redelijk goed onderlegd, als ik het zelf mag zeggenIk heb dat boek niet nodig om te weten dat contant geld nog wel waarde heeft in de economie. Maar we hebben hier geen filosofische discussie over contant geld, we hebben het over een bestuurder die tonnen contant geld in zijn huis heeft liggen. Dat mag je gerust verdacht noemen
Laten we het zo zeggen: dan heeft de FIOD wel een aanknopingspuntje om even met je te babbelen.
Bij beide kan het net zo goed crimineel zijn, sterker giraal geld is vaker van dubieuze afkomst dan cash tegenwoordig. Simpelweg omdat je in grotere mate steeds minder met cash kan.
Het is gewoon een vorm van geld, is de herkomst prima opgenomen in de boekhouding en te verklaren is het niet dubieus. En niet direct een red flag. Is het nergens in de boekhouding te vinden en de FIOD vind het bij een inval dan is het een red flag. Misschien semantisch maar toch niet onbelangrijk in een discussie over of iets bij aanvang al direct dubieus is. Het heeft een consequentie namelijk.
Waar we van mening op verschillen is dat (een grote hoeveelheid) contant geld in beginsel wel een 'red flag' is. En dat is niet mijn persoonlijke overtuiging maar die van de wetgever. Zie de Wwft er maar op na. Dan zie je dat 'contant' geld toch anders benaderd wordt dan giraal geld. Je kunt het zelf ook testen. Stort eens een ton in contant geld op je betaalrekening en wacht eens hoe lang het duurt voordat de bank contact met je opneemt
Verder is deze discussie niet zo heel relevant in dit topic

In beginsel heb je gelijk, het is niet verboden om tonnen cash in huis te hebben. Als je ze maar netjes elk jaar opgeeft aan de belastingdienst, net als het saldo op je bankrekeningen (maar dat gaat automatisch).CornermanNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:36:
[...]
Contant is helemaal niet verdacht, het is de lobby van de banken die ervoor zorgt dat cashloos de norm wordt, het kost banken namelijk geld. Contant heeft een functie, een die banken liever niet faciliteren omdat het ze geld kost en ze moeten daadwerkelijk geld van de balans afhalen als ze het uitgeven. En zo zijn er meer partijen die baat hebben bij cashloos. Dat Frits meerdere tonnen cash heeft liggen kan prima te verklaren zijn. En als de boekhouding klopt is er niets aan de hand. Dat is in dit geval de vraag uiteraard.
Als Frits de betreffende tonnen gewoon opgegeven heeft, hoeft hij zich dus geen zorgen te maken.
Ik vermoed echter dat hij zich wel enigszins zorgen maakt

als je iets ouds gaat kicken hou het dan wel bij de feiten en maak er geen algemeen bericht van. Er is vooraf al een onderzoek gaande, die hebben besloten in te grijpen. Even makkelijk scoren met : Cash is niet verdacht, gaat nergens overCornermanNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:36:
[...]
Los van het feit dat er geen enkel feit bekend is, wat maakt dit zo interessant dat er een boek van uit moet komen?PLAE schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:49:
Hier moet toch ooit een boek uit voortkomen om van te smullen.
Je kunt altijd zeggen dat je het nog niet in je bezit had op 1 januari. Het enige is de herkomst...Wild Chocolate schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:48:
[...]
In beginsel heb je gelijk, het is niet verboden om tonnen cash in huis te hebben. Als je ze maar netjes elk jaar opgeeft aan de belastingdienst, net als het saldo op je bankrekeningen (maar dat gaat automatisch).
Als Frits de betreffende tonnen gewoon opgegeven heeft, hoeft hij zich dus geen zorgen te maken.
Ik vermoed echter dat hij zich wel enigszins zorgen maakt
De CEO van één van de grootste familiebedrijven van Nederland die na een groei van 400 mio omzet in 2002 naar bijna 10 miljard in 2021 vervolgens op zo'n manier ten onder gaat?Jazzy schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:41:
[...]
Los van het feit dat er geen enkel feit bekend is, wat maakt dit zo interessant dat er een boek van uit moet komen?
Dat is al voordat de feiten bekend zijn smullen.
En een tv serie. Het kan niet anders dan dat producenten er al mee bezig zijn.PLAE schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:49:
Hier moet toch ooit een boek uit voortkomen om van te smullen.
Als het prima is te verklaren is het toch op z'n minst opvallend dat je eigen familie je laat vallen en inruilt voor een "buitenstaander".CornermanNL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:36:
[...]
Ik denk dat die serie heel saai wordt aangezien Van Eerd niet een van de hoofdrolspelers zal zijn. Hij is erbij betrokken maar geen hoofddader wat ik uit begrepen heb. Het kan best zijn dat als alles straks duidelijk is dat hij helemaal niks verkeerds gedaan heeft maar altijd te goeder trouw gehandeld heeft.Frame164 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:59:
[...]
En een tv serie. Het kan niet anders dan dat producenten er al mee bezig zijn.
Al met al duurt het wel erg lang voordat er meer naar buiten komt over deze zaak.
Dit!sjaool schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:18:
Al met al duurt het wel erg lang voordat er meer naar buiten komt over deze zaak.
De man is verdacht gemaakt, vastgezet, heeft hangende de aanklacht geen enkele mogelijkheid om zich te verdedigen en inmiddels zijn we al meer dan een half jaar verder. Schandalig van het OM!
De man zal toch wel de mogelijkheid gehad hebben om zijn advocaat te bellencoelho schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:58:
[...]
Dit!
De man is verdacht gemaakt, vastgezet, heeft hangende de aanklacht geen enkele mogelijkheid om zich te verdedigen en inmiddels zijn we al meer dan een half jaar verder. Schandalig van het OM!
Dergelijke onderzoeken duren nu eenmaal lang, en het OM kan er verder weinig aan doen dat een en ander in de media komt. Volgens mij hebben zij weinig tot geen inhoudelijk informatie over de zaak aan de pers gegeven.
Van Eerd houdt zich even op de achtergrond. Hij wordt gewoon in het wild in Veghel gespot, maar blijft even bewust uit de publiciteit. Jumbo draait gewoon door, Hema draait gewoon door en de familie holding draait ook gewoon door.coelho schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:58:
[...]
Dit!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ten eerste kan het OM daar wel degelijk wat aan doen; gewoon niet iemand arresteren voordat ze de zaak rond hebben. Dat an sich heeft er voor gezorgd dat de pers geïnformeerd werd en dus heeft het OM dat, weliswaar indirect, wel degelijk gedaan.Wild Chocolate schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:13:
Dergelijke onderzoeken duren nu eenmaal lang, en het OM kan er verder weinig aan doen dat een en ander in de media komt. Volgens mij hebben zij weinig tot geen inhoudelijk informatie over de zaak aan de pers gegeven.
Het is van de zotte dat na een arrestatie er zo lang overheen gaat. Een rechter zal dat het OM ook zeker kwalijk nemen als dit ooit voor een rechter komt.
Een dergelijk onderzoek waarvoor men de administratie van verdachten nodig heeft, en waarbij verdachten even niet met elkaar moeten kunnen overleggen, kunnen natuurlijk niet zonder het verrassingseffect van de arrestaties en huiszoekingen. Verdachten worden niet voor niets in beperking gezet...Croga schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:23:
[...]
Ten eerste kan het OM daar wel degelijk wat aan doen; gewoon niet iemand arresteren voordat ze de zaak rond hebben. Dat an sich heeft er voor gezorgd dat de pers geïnformeerd werd en dus heeft het OM dat, weliswaar indirect, wel degelijk gedaan.
Het is van de zotte dat na een arrestatie er zo lang overheen gaat. Een rechter zal dat het OM ook zeker kwalijk nemen als dit ooit voor een rechter komt.
Dat kan helemaal niet, omdat ook de verdachte onderzoekswensen kan indienen. Daarnaast is het voor het onderzoek ook van belang wat de verdachte mededeelt, of wat er bij (digitaal) onderzoek wordt gevonden in het kader van bijvoorbeeld een doorzoeking.Croga schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:23:
[...]
Ten eerste kan het OM daar wel degelijk wat aan doen; gewoon niet iemand arresteren voordat ze de zaak rond hebben.
Ook dat is niet waar. Een redelijke termijn is 2 jaar, maar bij complexe zaken mag dat langer duren. En als het langer duurt, dan betekent dat niet automatisch dat daar gevolgen aan worden verbonden. De context, naast onderzoekscomplexiteit, is ook daar van belang.Het is van de zotte dat na een arrestatie er zo lang overheen gaat. Een rechter zal dat het OM ook zeker kwalijk nemen als dit ooit voor een rechter komt.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik denk dat ik in verhouding tot onze inkomens meer contact thuis heb liggen!AvK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:05:
Lees net dat er in totaal 445.000 Euro aan biljetten van 500 en 200 gevonden zijn. Dat valt mij nog erg mee. Het lijkt mij niet zo gek dat je als miljonair en handelaar / liefhebber van dure auto's een dergelijke hap contant geld in huis hebt........
Verwijderd
Natuurlijk wel… er is geen enkele reden om zulke transacties in contanten af te rekenen, en dan die contanten ook nog aan te houden. Behalve als je niet wilt dat het zichtbaar is.AvK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:05:
Lees net dat er in totaal 445.000 Euro aan biljetten van 500 en 200 gevonden zijn. Dat valt mij nog erg mee. Het lijkt mij niet zo gek dat je als miljonair en handelaar / liefhebber van dure auto's een dergelijke hap contant geld in huis hebt........
En dan ook nog op verschillende locaties bewaard…
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2023 10:11 ]
Zoas ik in het begin van dit topic al eens schreef, als hij het gewoon heeft opgegeven bij zijn belastingaangifte, hoeft hij zich nergens zorgen om te maken...AvK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:05:
Ik vind het altijd wel handig om een euro of 50 in cash te hebben om toch boodschappen te kunnen doen als er een pinstoring is. En ik weet dat boodschappen steeds duurder worden. Maar een volle kar kost nog lang geen 445000 euro.AvK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:05:
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Volgens mij ben je in Nederland standaard een witwasser als je al alleen maar een 200 of 500 biljet in bezit hebt. Als hij het in 50 biljetten had liggen was er een stuk minder aan de hand geweest, zeker met zijn vermogen. Zie: https://www.rabobank.nl/b...ilig-gebruik-contant-geldAvK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:05:
Puur en alleen omdat criminelen sneller geld kunnen verschuiven als het in 200 en 500 biljetten verstuurd wordt, ben jij bijna standaard een crimineel als je zo'n biljet in bezit hebt. En in Oostenrijk betaal je er boven op de berg een biertje mee en niemand die er naar omkijkt. (de 200 versie, zelf getest)
Biljetten van 500 en 200 staan er om bekend om veel te worden gebruikt in de handel inderdaad.AvK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:05:
Maar dan meestal wel in de handel waar er losjes met overheidstoezicht wordt omgegaan.
Sterker nog: Na de apres-ski heb je die 200 euro er ook helemaal doorheen gejaagddehardstyler schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:18:
[...]
Puur en alleen omdat criminelen sneller geld kunnen verschuiven als het in 200 en 500 biljetten verstuurd wordt, ben jij bijna standaard een crimineel als je zo'n biljet in bezit hebt. En in Oostenrijk betaal je er boven op de berg een biertje mee en niemand die er naar omkijkt. (de 200 versie, zelf getest)
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Verwijderd
Niet overdrijven… het is slechts een indicatie.dehardstyler schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:18:
[...]
Volgens mij ben je in Nederland standaard een witwasser als je al alleen maar een 200 of 500 biljet in bezit hebt.
En aangezien die biljetten niet in automaten zitten best een goede, de meeste ervan worden in NL niet gebruikt voor legale transacties.
Voor grotere betalingen is het gewoon geaccepteerd geld, als jij een TV gaat kopen in de Mediamarkt of BCC kun je daar zo 5x500eu voor neerleggen (met een extra bewaker die nog een keer extra je biljet controleert)jeanj schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:40:
Maar als die biljetten niet courant zijn, en dus moeilijk in de bovenwereld uit te geven zijn, hoe kan je ze dan wel gebruiken voor transacties in onroerend goed, autohandel, (onverklaarbare) contante stortingen en sponsorcontracten in de motorcrosssport. (ik quote uit het nu.nl artikel in de TS). Bv Als je iemand sponsort zal ie het willen uitgeven en dan staat die er met 200 en 500 biljetten in zijn handen.
Bij koop/verkoop 2e hands auto's zal dat ook wel zo zijn, en als je dan 2e hands race auto's van 50k+ gaat afrekenen...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is om koffertjes te vullen voor deals onder de tafel. niet normaal dus, want dat is vaak pikzwart geldAvK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:05:
Een TV nog daargelaten, maar daar heb je geen 4 ton voor nodig.YakuzA schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:08:
[...]
Voor grotere betalingen is het gewoon geaccepteerd geld, als jij een TV gaat kopen in de Mediamarkt of BCC kun je daar zo 5x500eu voor neerleggen (met een extra bewaker die nog een keer extra je biljet controleert)
Bij koop/verkoop 2e hands auto's zal dat ook wel zo zijn, en als je dan 2e hands race auto's van 50k+ gaat afrekenen...
Er zullen maar weinig garages zijn die 50k+ cash accepteren...
Wellicht onderlinge handel, maar dan lijkt het al snel van beide kanten geen zuivere koffie.
Hij had wellicht beter een huis in bijvoorbeeld Monaco kunnen kopen, zoals ook veel gebeurt.
De enige keer dat ik een pin storing heb meegemaakt was er een algehele data storing waardoor de kassa's ook uitgevallen waren....Oekiejoekie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:16:
[...]
Ik vind het altijd wel handig om een euro of 50 in cash te hebben om toch boodschappen te kunnen doen als er een pinstoring is. En ik weet dat boodschappen steeds duurder worden. Maar een volle kar kost nog lang geen 445000 euro.
Een pin storing is vaak niet tot 1 winkel gelimiteerd, niet vaak verbonden met de rest van de data, en dus kan cash geld heel makkelijk een goede back-up zijn. Loop je een winkel verder waar de kassa nog wel werkt.Frame164 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:22:
[...]
De enige keer dat ik een pin storing heb meegemaakt was er een algehele data storing waardoor de kassa's ook uitgevallen waren....
Voor elk 500 euro biljet dat je bij bijv. Rabo afstort kun je 5 euro aftikken vanwege de kosten van het onderzoek naar de herkomst van deze biljetten. Dat is alleen al een reden ze niet te willen accepteren. Iemand die zo'n tweedehands auto echt wil zal hem daarom echt niet laten schieten.YakuzA schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:08:
[...]
Voor grotere betalingen is het gewoon geaccepteerd geld, als jij een TV gaat kopen in de Mediamarkt of BCC kun je daar zo 5x500eu voor neerleggen (met een extra bewaker die nog een keer extra je biljet controleert)
Ik denk dat hij zich wel zorgen maakt 😎