Anders ff knokken?Linksquest schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:56:
Oke, misschien een keer een avondje proberen of het werk zoals we zouden willen.
Mijn user: Alucard
[ Voor 4% gewijzigd door jellybrah op 16-02-2024 22:55 ]
Anders ff knokken?Linksquest schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:56:
Oke, misschien een keer een avondje proberen of het werk zoals we zouden willen.
[ Voor 4% gewijzigd door jellybrah op 16-02-2024 22:55 ]
Sorry, lag al in bed, ochtend dienstjellybrah schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:55:
[...]
Anders ff knokken?europe 1 > lounge 3
Mijn user: Alucard
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Aanstaande dinsdag om 9:00 Nederlandse tijd live te volgen via Twitch en YouTube.Demonitzu schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:56:
Op dinsdag 20 februari worden de details van de aankomende 1.02.01 update onthuld. Behalve de eerder genoemde bugfixes zal de game microtransacties in de vorm van "TEKKEN Shop" krijgen.
Ik vermoed zelf dat dit met de winkel in de TEKKEN Fight Lounge te maken heeft en het slechts om cosmetische content zal gaan zoals customizations voor personages en avatars.
Mooi die enige reactie tot nu toe onder de YT videoDemonitzu schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:55:
[...]
Aanstaande dinsdag om 9:00 Nederlandse tijd live te volgen via Twitch en YouTube.
De presentatie heeft als thema "Post-release Roadmap" wat doet vermoeden dat er meer dan alleen de TEKKEN Shop gepland staat. Misschien krijgen we ook de eerste echte gameplaybeelden van Eddy.
Wellicht een mix, cosmetics met ingame currency en cosmetics met alleen €€€.Demonitzu schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:44:
Ik zag gisteren meer van dat soort reacties staan, maar die zijn blijkbaar verwijderd. Terecht, want we kunnen er nog niets zinnigs over zeggen. Er zullen ongetwijfeld meer van dat soort negatieve reacties gaan volgen ongeacht de exacte details.
Als het beperkt blijft tot cosmetische content die je niet nodig hebt om de game te kunnen spelen, dan vind ik het prima. Meer dan prima als het ook mogelijk zou zijn om de in-game Fight Money te kunnen gebruiken.
Nee, het werkt hier primaLinksquest schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:09:
Heb vandaag de hele tijd deze melding als ik online wil vechten.
[Afbeelding]
Jullie ook dat probleem?
Geen idee maar is dat nu een permanente lobby of moment opname van gister?Demonitzu schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:04:
[...]
Nee, het werkt hier prima
Ik heb in Player Match een lobby geopend met de naam "Tweakers" als iemand wilt spelen.
Moment opname. Ik had de lobby na een uur verwijderd nadat er niemand op af kwam.jellybrah schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:13:
[...]
Geen idee maar is dat nu een permanente lobby of moment opname van gister?
TEKKEN ShopDemonitzu schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 14:55:
[...]
Aanstaande dinsdag om 9:00 Nederlandse tijd live te volgen via Twitch en YouTube.
De presentatie heeft als thema "Post-release Roadmap" wat doet vermoeden dat er meer dan alleen de TEKKEN Shop gepland staat. Misschien krijgen we ook de eerste echte gameplaybeelden van Eddy.
[ Voor 1% gewijzigd door Demonitzu op 20-02-2024 15:33 . Reden: Verduidelijking van Story Mode Expansions ]
Dit is waar we op wachten, waarom denken ze dat een tournament mode met de huidige lounge niet zou werken? Ik snap dat het niet veel word gebruikt in Tekken 7 zonder lounge maar in 8... echt wel.Demonitzu schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:52:
[...]
Nieuwe features
- Er wordt gewerkt aan een online Practice Mode voor vrienden
- Een Tag mode zal niet toegevoegd worden; zal teveel vergen van de huidige hardware
- Mogelijkheid om de personage in het hoofdmenu te wijzigen (al mogelijk met mods op PC)
- Er komt een Photo Mode zodat spelers hun aangepaste personages nog beter kunnen delen
- Er wordt gekeken naar extra online modes zoals een soort online Team Battle met 3/5 spelers
- De online Tournament Mode uit TEKKEN 7 werd weinig gebruikt en zit daardoor niet in TEKKEN 8
- Er komt een Ghost VS Ghost mode waarbij je gedownloade Ghosts tegen elkaar kan laten spelen
- DLC personages krijgen een Character Episode (in TEKKEN 7 was dit niet het geval)
- Spelers die een bepaalde DLC personage niet gekocht hebben kunnen wel hun Character Episode spelen(!)
Het zal wel grotendeels met het kostenplaatje te maken hebben. Dat het met de lounge wel zou werken, blijft een enorme gok. Ik denk dat de opzet in TEKKEN 7 met teveel wachttijd en te weinig beloning gepaard gaat. De opzet van de Single Elimination bracket was verder ook erg beperkt. Ik kan het ze zelf niet kwalijk nemen dat ze de gok niet durven te nemen, mijn ervaring met TEKKEN 7 is dat ik zelden tegenstanders kon vinden voor Tournament mode en eigenlijk deels vergeten was dat die mode er wasjellybrah schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:32:
[...]
Dit is waar we op wachten, waarom denken ze dat een tournament mode met de huidige lounge niet zou werken? Ik snap dat het niet veel word gebruikt in Tekken 7 zonder lounge maar in 8... echt wel.
En tag battle kan niet vanwege ... hardware? vaag
Denk niet dat iedereen via de 'avatar hub' (arcade hub? met je mini fig in zo'n stad) online speelt, daar zou een aparte lounge (net als beach-battles) voor tourneys best wel interessant zijn, maar ergens is het wel vaag dat online het niet kan, als de hele offline arcade bestaat uit volledig tournament in elke speelhaljellybrah schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:32:
[...]
Dit is waar we op wachten, waarom denken ze dat een tournament mode met de huidige lounge niet zou werken? Ik snap dat het niet veel word gebruikt in Tekken 7 zonder lounge maar in 8... echt wel.
En tag battle kan niet vanwege ... hardware? vaag
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Correctie: de DLC personages krijgen niet hun eigen Character Episode, maar hun eigen uitbreiding op de Story Mode (The Dark Awakens) waarin vertelt wordt hoe de DLC personages gezamenlijk in het verhaal van TEKKEN 8 passen.Demonitzu schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:52:
[...]
- DLC personages krijgen een Character Episode (in TEKKEN 7 was dit niet het geval)
- Spelers die een bepaalde DLC personage niet gekocht hebben kunnen wel hun Character Episode spelen(!)
[...]
Er staat ook een disconnect rate bij spelers, kun je daar niet iets aan zien?laugh schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:55:
Persoonlijk ben ik zelf niet positief over de cash shop toevoeging.
Het is cosmetisch en je hoeft het niet te kopen. Maar toch knaagt het dat ze er nu mee komen, en niet transparant waren vóór de launch naar de klanten en reviewers. Dat is niet oké, ook niet als ik een grote fan ben van het spel.
Het rage quit/plug probleem wordt in de toekomst iets gedaan aan bans en blacklists. Maar dat is allemaal actie achteraf. Tot die tijd heeft een ragequitter al tig matches beïnvloed.
Per direct moet er een loss en min punten worden toegekend aan de ragequitter (en niet een win bij de overige player tegen boosting). En bij herhaling pas maatregelen zoals de ban. Het toekennen van de loss en minpunten hebben we geen advocaat voor nodig en ook geen reports. Het is ook de standaard in competitive games.
Tot die tijd zullen die ragequits door blijven gaan, en de meesten er mee weg komen.
De disconnect rate hadden wel al in T7. Maar ook toen had je zat pluggers met 0-4% rate.jellybrah schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:28:
[...]
Er staat ook een disconnect rate bij spelers, kun je daar niet iets aan zien?
Ik heb overigens niet anders dan 0% gezien
Dat schijnt een bug te zijn dat je bij vrijwel iedereen 0% ziet. Deze mogelijke bug is echter niet officieel bevestigd.jellybrah schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:28:
[...]
Er staat ook een disconnect rate bij spelers, kun je daar niet iets aan zien?
Ik heb overigens niet anders dan 0% gezien
Zonder reports blijft het in veel gevallen een welles/niettes verhaal en helpt het om de grootste overtreders op te laten vallen tussen de duizenden spelers. Ik denk dat het lastig is om geautomatiseerd punten af te trekken en "false positives" volledig uit te sluiten, dus dat zal wel handmatig gaan?laugh schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:55:
[...]
Het rage quit/plug probleem wordt in de toekomst iets gedaan aan bans en blacklists. Maar dat is allemaal actie achteraf. Tot die tijd heeft een ragequitter al tig matches beïnvloed.
Per direct moet er een loss en min punten worden toegekend aan de ragequitter (en niet een win bij de overige player tegen boosting). En bij herhaling pas maatregelen zoals de ban. Het toekennen van de loss en minpunten hebben we geen advocaat voor nodig en ook geen reports. Het is ook de standaard in competitive games.
Tot die tijd zullen die ragequits door blijven gaan, en de meesten er mee weg komen.
False positives kan je nooit volledig uitsluiten. Maar ik denk met een een slim algoritme kan je de 99% er echt uitpikken.Demonitzu schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:46:
[...]
Dat schijnt een bug te zijn dat je bij vrijwel iedereen 0% ziet. Deze mogelijke bug is echter niet officieel bevestigd.
[...]
Zonder reports blijft het in veel gevallen een welles/niettes verhaal en helpt het om de grootste overtreders op te laten vallen tussen de duizenden spelers. Ik denk dat het lastig is om geautomatiseerd punten af te trekken en "false positives" volledig uit te sluiten, dus dat zal wel handmatig gaan?
Laat maar weten wanneer je on bent, doen we er een paar! @laugh is ook wel in voor wat potjes, maar hij is wel de eindbaas..Lapras schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:14:
Ik heb hem ook aangeschaft. Ik moet eerst nog even oefenen, want ben enorme beginner, maar ik speel graag eens wat potjes mee.
Heb je een PSN id of tekken id?Lapras schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:45:
Yes, lijkt me mooi. Hoe vind ik jullie?
Nog niet gekeken, ga zo even kijken, beloofd.jellybrah schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:34:
Iemand online vanavond?
Heb @Demonitzu toegevoegd.
@Linksquest een ID gevonden?
heb em naar je gestuurdLinksquest schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:34:
[...]
Nog niet gekeken, ga zo even kijken, beloofd.
Goed idee, ik zal meteen even een mooi overzicht lijstje maken waar iedereen de lijst in kan toevoegen. Kom er zo meteen op terug.jellybrah schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:48:
hmm, nu er geen echte Tweakers lobby of wat dan ook is. Is het een idee om wat Tekken ID's in de opening post te zetten?
[ Voor 16% gewijzigd door Linksquest op 26-02-2024 11:24 ]
[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 26-02-2024 13:25 ]
Ik heb daar ook moeite mee gehad, en uiteindelijk met veel dom geluk is het gehaald. Ik speelde wel met Law.HollovVpo1nt schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:37:
Zijn hier Bryan mains? Het lukt mij nauwelijks om een QCB1 tornado te doen na een B2,3 screw. Iemand tips?
b+2,3 is geen bestaande aanval van Bryan. Welke aanval bedoel je?HollovVpo1nt schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:37:
Zijn hier Bryan mains? Het lukt mij nauwelijks om een QCB1 tornado te doen na een B2,3 screw. Iemand tips?
Correctie, B2,4Demonitzu schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:07:
[...]
b+2,3 is geen bestaande aanval van Bryan. Welke aanval bedoel je?
[ Voor 46% gewijzigd door HollovVpo1nt op 26-02-2024 20:37 ]
Op Counter Hit? Of nabij een muur? Op normale hit zonder muur gaat dit nooit connecten
Normal hit. De volle combo is:Demonitzu schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:50:
[...]
Op Counter Hit? Of nabij een muur? Op normale hit zonder muur gaat dit nooit connecten
Ik zie net een typo iddHollovVpo1nt schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:35:
Heb de mensne in de docs toegevoegd, behalve @GMacD, jouw tekken id vindt die niks op
Ik ben online
Ps: in de form kun je niet meerdere platforms selecteren, ik heb T8 op Series en PS5. Geen idee waarom, want het is crossplay
Goede review!, alles mooi uitgeschreven.Demonitzu schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:36:
Ah in een combo, dat was niet helemaal duidelijk. De timing is inderdaad behoorlijk pittig. Ik merk dat ie bij mij wat makkelijker connect als ik me concentreer op het geluid van de laatste hit van b+2,4 en de qcb beweging voor mij gevoel iets later doe dan ik eigenlijk zou willen. Hij lukt me 4 van de 10 keer op dit moment.
PS: ik heb een review van de game geschreven en o.a. op Tweakers gezet. Hij is een beetje langdradig, maar ik denk dat ik niets vergeten ben te benoemen.
[ Voor 3% gewijzigd door jellybrah op 27-02-2024 10:23 ]
Heb het in het overzicht aangepastGMacD schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:12:
[...]
Ik zie net een typo idd
4nam-AmJa-eLE2
Dit moet het zijn
Teambattle is inderdaad iets dat ik ook mis.jellybrah schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:22:
[...]
Goede review!, alles mooi uitgeschreven.
Persoonlijk vind ik dat er wel modes bij hadden gemogen zoals bijv. tekken force mode, off en online teambattle, een beter uitgewerkte arcade mode en zoals je al zegt meer customization.
Al met al nog steeds een dikke 9,5
Vanavond ben ik online btw, even kijken wie er dan zijn!
Dat is een goeie aanvulling, bedankt!laugh schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:22:
@Demonitzu Had even snel een kijkje genomen. Volgens mij heb je vrijwel alle aspecten benoemd.
Bij het online gedeelte heb je de FT2 niet benoemd. Dit is uiteraard geen forced FT2, maar optioneel en infinite rematch is niet meer mogelijk in ranked. Goed of slecht, meningen verschillen hierover. One and done is heel gebruikelijk, en kan vervelend zijn.
Het grootste probleem in dit spel is het pluggen/ragequit. Winstreaks gaan verloren, geen penalty en geen werkende disconnect ratio.
Het is nog niet veel inderdaad, het is exact dezelfde content die te zien was bij de aankondiging van de Tekken Shop. Een tot twee keer per maand zal er nieuwe content aan de shop toegevoegd worden.Lapras schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:46:
Is die Tekken store nou nog zo goed als leeg, of mis ik iets? Niet dat ik van plan was iets aan te schaffen, maar ik had meer opties verwacht.
TEKKEN Coins | Prijs in euro |
---|---|
500 | 4,99 |
1050 | 9,99 |
2120 | 19,99 |
3210 | 29,99 |
5500 | 49,99 |
Ik geef om die cosmetische uitbreidingen niks, raar maar waar. Wel zal ik de season pas 1 pakken voor de extra personages.Lapras schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:23:
Inderdaad. Totdat er een goede muay thai outfit komt. Zo simpel ben ik ook wel weer.
Misschien dat ze dat via de seizoenspass doen toevoegen.jellybrah schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:15:
Ik verwachtte ook nieuwe stages, meer soundtracks, homescreen aanpassing. Het blijft bij wat kostuums? Wat karig. Al dan niet bij een gratis update of via de shop.
Volgens de officiele website blijft het niet bij customizations en avatar skins.jellybrah schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:15:
Ik verwachtte ook nieuwe stages, meer soundtracks, homescreen aanpassing. Het blijft bij wat kostuums? Wat karig. Al dan niet bij een gratis update of via de shop.
Ik denk dat nieuwe stages en soundtracks meer bij traditionele DLC past. De homescreen aanpassing zou in een gratis update volgen, zo klonk het althans.In the TEKKEN SHOP, you can obtain various customization items such as popular legacy costumes for playable characters and avatar skins for specific characters. We plan to add new categories and items every month.
[ Voor 4% gewijzigd door Demonitzu op 29-02-2024 15:39 ]
[ Voor 29% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-03-2024 11:01 ]
Die rage art zou gedelete moeten wordenHollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:42:
Ben een beetje gestrand in Flame Ruler rank. Ik merk dat ik T8 nog iets te veel als T7 speel. Ik word nu helemaal afgemaakt door mensen die het heat systeem volledig benutten.
Moet er ook bij zeggen dat er ook wel echt heel heel wat frustrerende shenanigans zijn in dit spel. De 50/50s na een heat engager zijn bij sommige characters matig en bij sommigen is het gewoon zowat guaranteed damage Waarbij je maar de schade moet beperken.
De -frames on block Bij een rage art is ook veel minder gewonen in Tekken 8.. 15 frames. Je moet wel een hele snelle launcher hebben om rage arts te punished in tekken 8 en voor mijn main heb ik maar één 14frame punisher, Jet Upper. Als je die niet perfect timed kan je zelf weer gepunished worden.
Je merkt daarmee dat wanneer iemand low health heeft, de risk/reward balans wel weinig risk, veel reward is. Je kunt je heat spammen en redelijk ongestraft een rage art gokken.
Als je in Tekken 7 iemand rage art blokte kon je rustig naar de Albert Heijn boodschappen doen, koken, eten en daarna nog een punish doen. Maar ik Tekken 8 is die window echt zo klein. Het is mij niet gelukt om consistent in die window the punishen.
Vind 't een super leuk spel hoor! Maar echt aanzienlijk moeilijk om Bryan main te zijn in T8 dan T7
Maar waarom perse voor een launcher gaan als de tegenstander nog maar weinig health heeft? Misschien is punishen met bv. 2,3 al voldoende? Je kan er af en toe ook gewoon een Snake Edge tegenaan gooienHollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:42:
[..]
De -frames on block Bij een rage art is ook veel minder gewonen in Tekken 8.. 15 frames. Je moet wel een hele snelle launcher hebben om rage arts te punished in tekken 8 en voor mijn main heb ik maar één 14frame punisher, Jet Upper. Als je die niet perfect timed kan je zelf weer gepunished worden.
[..]
Bedoel je de launch edition?Demonitzu schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:00:
[...]
Als iemand trouwens nog interesse heeft in de Collector's Edition van TEKKEN 8, die is in een maand tijd al 50-70 euro goedkoper geworden in Nederland. De standaard editie is inmiddels ook al voor zo'n 52 euro te vinden.
Nee, er is blijkbaar ook een standaard editie die de meeste winkels eigenlijk niet verkopen. De standaard editie heeft geen folded box, corporation stickers en metal plate. De Launch Edition is nu in sommige winkels voor 59,99 i.p.v. 67,99 te vinden.
Bedoel je deze toevallig met standaard edition?Demonitzu schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:24:
[...]
Nee, er is blijkbaar ook een standaard editie die de meeste winkels eigenlijk niet verkopen. De standaard editie heeft geen folded box, corporation stickers en metal plate. De Launch Edition is nu in sommige winkels voor 59,99 i.p.v. 67,99 te vinden.
Ik heb de launch edition voor PC, maar had liever een normale case gehad.Demonitzu schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:24:
[...]
Ja, die bedoel ikLinksquest schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:37:
[...]
Bedoel je deze toevallig met standaard edition?
[Afbeelding]
Die is wel vetjellybrah schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:41:
[...]
Ik heb de launch edition voor PC, maar had liever een normale case gehad.
Ook nog geen enkele vette steelbook gezien, nothing beats my TTT2![]()
https://www.ebay.ph/itm/385436656705
Leuk idee! I'm in!jellybrah schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:00:
Nu het mooie weer in aantocht is, iemand in voor een fysiek Tekken tournament ergens in de lente/zomer?
Al dan niet met een EVO of ander online tournament wat tussendoor bekeken kan worden?
Zomaar even een idee!
[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-03-2024 14:55 ]
Haha dan iets via discord ofzo?HollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:13:
[...]
Leuk idee! I'm in!
Misschien eerst een online toernooitje proberen 😜
Rage triggert in Tekken 8 vanaf 25% Health/ 45 Health. Geen van Bryan z'n punish strings doet zo veel damage. 3,2 is 27 damage.Demonitzu schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:00:
[...]
Maar waarom perse voor een launcher gaan als de tegenstander nog maar weinig health heeft? Misschien is punishen met bv. 2,3 al voldoende? Je kan er af en toe ook gewoon een Snake Edge tegenaan gooien
[ Voor 15% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-03-2024 15:43 ]
Ja joh, gewoon ff Jet Upper doenlaugh schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:35:
@HollovVpo1nt Ja je moet de Jet Upper doen. Jij kan gelukkig launchen op 14f. Op Steve kan ik niet eens een rage art launchen.
Ik heb zelf geen last van rage art, behalve dat de game balancing een grote grap is. Alleen maar elden ring boss na elden ring boss die je moet verslaan.
Je zult zelden tegen over een tegenstander staan die exact 45 HP overhoudt, het is vrijwel altijd minder. Soms is die punisher gewoon voldoende. Maar als de timing je een keer niet meezit (of er is 2+ frames lag), dan moet je misschien overwegen om geen Jet Upper te doen.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:41:
[...]
Rage triggert in Tekken 8 vanaf 25% Health/ 45 Health. Geen van Bryan z'n punish strings doet zo veel damage. 3,2 is 27 damage.
De enige 2 manieren om na een Rage art block (15f) echt serieuze schade te doen is een Jet Upper (14f), misschien een UF2223 ~ Heat Burst, weet niet zeker of Heat Burst raakt.
Ik vind dat daarmee een tegenstander met Rage, gezien de damage boost, relatief ongestraft weg komt met een Rage attack die geblokt wordt. Iig tegen Bryan. Als je nog een heat meter hebt en je zit in Rage, dan heb je een extra sterkte Heat Burst achter de Hand die je redelijk ongestraft kunt gebruiken (behalve bij een whif), daarna nog een Heat Smash die je redelijk ongestraft kunt gebruiken en je hebt ook nog eens je rage.
Hahha Snake Edge
Demonitzu schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:30:
[...]
dan moet je misschien overwegen om geen Jet Upper te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-03-2024 13:10 ]
Is dit je eerste Tekken? Dan is het zeker moeilijkLapras schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:52:
Ik ben er sporadisch - zit nog middenin de groene ranks. Ik ken maar één character - mijn eigen - dus ik word nog door allerlei strings verrast. Neemt niet weg dat het allemaal erg mooi is.
Ik heb ooit Tekken 3 veel op een emulator gespeeld, maar enkel tegen de CPU. Dus dit is mijn eerste inderdaad. Eerste fighting game sinds Soul Calibur 4 eigenlijk.jellybrah schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Is dit je eerste Tekken? Dan is het zeker moeilijk
Ik speel Tekken al vanaf deel 2 en veel moves zijn gelijk gebleven of ietwat aangepast en dat scheelt denk ik al de helft van de leertijd..
Ik denk als je met ieder karakter even 15 minuten in practice pakt dat je al een stuk beter weet wat je kunt blocken, punishen of welke string je kunt verwachten.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 08-03-2024 11:34 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Deze deel ik zelf ook, maar ook dat tropische level in Tekken 3 vond ik altijd wel leuk.Demonitzu schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:29:
Ik zou zelf graag Ogre's stage uit Tekken 3 terug willen zien, maar met een wall break/floor break naar de Mexican Temple stage (ook Tekken 3).
Ik ben een nieuwe speler, heb geen ervaring met T7 n daarvoor, maar rage art is toch niet zo moeilijk om te punishen? Een grab is gegarandeerd succesvol na een geblokte rage art, en de andere speler is dan meestal zo low health dat die grab vrijwel altijd ook een KO is. In mijn ervaring iig. Met gewoon op de bank spelen met vrienden. Aan het begin van de avond leek rage art heel goed, maar na een tijdje gebruikte we het nauwelijks meer vanwege block > grab > KO.jellybrah schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:54:
[...]
Die rage art zou gedelete moeten worden![]()
Echt het is zo cheap. Het is wel te baiten maar vaak kunnen ze het zo timen dat zelfs bij een 10 frame jab ze gewoon met nog een beetje armor de rage art raken. Frustrerend wel.
Alleen heat zou veel beter en eerlijker zijn, maar ook dat zou generfd moeten worden.
Het is zeker makkelijk te punishen, liever nog met een launcher en dat lukt ook prima. Ik denk dat jij uitgaat van een random rage art. In de hogere ranks gooien ze die eruit na een combo, of getimed precies op het moment dat je een ietwat langzame move uitvoert die ze herkennen. EN er zit armor op. Met voldoende health raken die dus gegarandeerd. Bij de pros levert het ook genoeg frustratie op.BurrowedLurker schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 02:38:
[...]
Ik ben een nieuwe speler, heb geen ervaring met T7 n daarvoor, maar rage art is toch niet zo moeilijk om te punishen? Een grab is gegarandeerd succesvol na een geblokte rage art, en de andere speler is dan meestal zo low health dat die grab vrijwel altijd ook een KO is. In mijn ervaring iig. Met gewoon op de bank spelen met vrienden. Aan het begin van de avond leek rage art heel goed, maar na een tijdje gebruikte we het nauwelijks meer vanwege block > grab > KO.
[ Voor 3% gewijzigd door jellybrah op 12-03-2024 07:10 ]
Na een combo is een rage art toch niet gegarandeerd lijkt me? Het is mij nog nooit overkomen dat je in of na een combo geraakt wordt door een rage art, tenzij je niet blockt. Of zijn er combo’s waarin je de rage art kan hitten als onderdeel van de combo? Dat zou wel heel frustrerend zijn. Dat je geraakt wordt door een rage art omdat je in een move zit… ja dat is heel irritant maar wel onderdeel van de mind game, dan was die move dus niet safe op dat moment.jellybrah schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:09:
[...]
Het is zeker makkelijk te punishen, liever nog met een launcher en dat lukt ook prima. Ik denk dat jij uitgaat van een random rage art. In de hogere ranks gooien ze die eruit na een combo, of getimed precies op het moment dat je een ietwat langzame move uitvoert die ze herkennen. EN er zit armor op. Met voldoende health raken die dus gegarandeerd. Bij de pros levert het ook genoeg frustratie op.
Zoals ik al zei moet/kan je die baiten maar sommige lui weten dit in hun speelstijl te integreren. Dat maakt ze aan de ene kant beter, aan de andere kant is het cheap want het doet simpelweg teveel damage.
[ Voor 14% gewijzigd door BurrowedLurker op 12-03-2024 11:38 ]
Hmm geen 9 of 10 hit combo maar een goede string of een wall hit. Het lijkt vrij makkelijk voor ze om dan de rage art gratis te raken. Het klinkt zelfs al cheap om te gaan leren om je rage art te rakenBurrowedLurker schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:34:
[...]
Na een combo is een rage art toch niet gegarandeerd lijkt me? Het is mij nog nooit overkomen dat je in of na een combo geraakt wordt door een rage art, tenzij je niet blockt. Of zijn er combo’s waarin je de rage art kan hitten als onderdeel van de combo? Dat zou wel heel frustrerend zijn. Dat je geraakt wordt door een rage art omdat je in een move zit… ja dat is heel irritant maar wel onderdeel van de mind game, dan was die move dus niet safe op dat moment.
Overigens snap ik de frustratie wel, het kan een beetje cheap zijn. Online win ik af en toe eens tegen spelers die duidelijk beter zijn in fundamentals, maar die er dan toch intrappen. Het voelt dan wel een beetje als een cheap victory, maar aan de andere kant denk ik ook; het hoort er bij en ze moeten er ook mee leren omgaan.
Wat mij betreft zou het wel beperkt mogen worden tot 1x per match ipv 1x per ronde. Dan kan het ook niet zo gespammed worden en wordt het ook tactischer/moeilijker te voorspellen wanneer je opponent het gaat inzetten.jellybrah schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:07:
[...]
Hmm geen 9 of 10 hit combo maar een goede string of een wall hit. Het lijkt vrij makkelijk voor ze om dan de rage art gratis te raken. Het klinkt zelfs al cheap om te gaan leren om je rage art te raken![]()
Ik merk ook dat bij 70 of 80% je al een rage art kan doen![]()
Al met al zie ik dit systeem liever verdwijnen dan er mee om te moeten gaan. Fundamentals vind ik dan toch leuker.
Blijkbaar zijn er in het verleden meerdere rechtszaken gespannen door mensen die een online ban hadden gekregen en die zouden per land soms in hun recht hebben gestaan doordat er onvoldoende bewijs zou zijn dat deze online ban terecht zou zijn. In die context denk ik dat het toekennen van minpunten ook gepaard zou moeten gaan met voldoende bewijs dat dit terecht zou zijn.laugh schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 15:55:
[...]
Op 6 april vind Somnio 5 in Eindhoven plaats met o.a. een TEKKEN 8 toernooi plaats. Vanaf volgende maand zullen er meer toernooien volgen in de Benelux o.a. vanwege de start van de TEKKEN World Tour 2024.jellybrah schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:00:
Nu het mooie weer in aantocht is, iemand in voor een fysiek Tekken tournament ergens in de lente/zomer?
Al dan niet met een EVO of ander online tournament wat tussendoor bekeken kan worden?
Zomaar even een idee!
Er is een ingame report functie, maar wat ze willen is dat je via X/Twitter en dan #T8_report met player naam en regio informatie de report uitbrengt. Laten we eerlijk hier zijn, geen enkel spel doet het op zo een manier.Demonitzu schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:11:
Blijkbaar zijn er in het verleden meerdere rechtszaken gespannen door mensen die een online ban hadden gekregen en die zouden per land soms in hun recht hebben gestaan doordat er onvoldoende bewijs zou zijn dat deze online ban terecht zou zijn. In die context denk ik dat het toekennen van minpunten ook gepaard zou moeten gaan met voldoende bewijs dat dit terecht zou zijn.
TEKKEN 8 zou diverse nieuwe tools hebben gekregen waarmee wel voldoende bewijs zou kunnen worden verzameld. Ik denk dat ze eerst voorzichtig kijken of hun aanpak en systeem naar wens werkt, voordat ze er echt mee aan de slag zullen gaan.
Vet! Met een paar vrienden heb ik wel interesse (hun in SSB en ik in tekkenDemonitzu schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:11:
Op 6 april vind Somnio 5 in Eindhoven plaats met o.a. een TEKKEN 8 toernooi plaats. Vanaf volgende maand zullen er meer toernooien volgen in de Benelux o.a. vanwege de start van de TEKKEN World Tour 2024.
Sorry, zie nu pas je bericht, zit in de nachtdiensten en lag rond die tijd op de bank proberen wat voor te slapen voor de eerste nacht.jellybrah schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:01:
@Lapras
@BurrowedLurker
@Linksquest
Of iemand anders nog online vanavond?
Wellicht kan ik de beginners iets leren oid?
Ow ik voel mij vrij wat te leren. Heb de game expres twee weken niet aangeraakt. Het is mijn eerste Tekken sinds deel 3 en ik merkte dat ik compleet werd opgezogen door alles dat er te leren valt. Buiten een 140 uur aan Street Fighter 6 geen fighting game ervaring de laatste 20 jaar. En dat wilde ik de eerste maand blijkbaar zo snel mogelijk in halen met flink wat minder uurtjes slaap dan normaal. Maar vette game.jellybrah schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 19:01:
@Lapras
@BurrowedLurker
@Linksquest
Of iemand anders nog online vanavond?
Wellicht kan ik de beginners iets leren oid?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq