Het is me opgevallen dat o.a. sommige character episodes ook enorme spoilers bevatten. Misschien wel zo aardig als we allemaal de eerste week(?) eventuele spoilers in een [spoiler] tag zetten

Zo te zien is de beste optie een besloten Player Match sessie met een passcode of elkaar als TEKKEN 8 Friend toevoegen en daarna uit te nodigen. Ik zie geen optie om willekeurige mensen op naam of ID uit te nodigen.
emcore schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:03:
Al een uurtje of 2 gespeeld maar als absolute beginner (Tekken 2, 3 TTT en 4 gespeeld maar dat is eeuwen geleden) is het wel even wennen aan de juiste manier om aanvallen uit te voeren.
Vooral het verschil tussen een witte pijl en een donkere pijl vind ik maar lastig. Wit zou betekenen dat je hem kort moet indrukken, maar als ik dat doe activeert de aanval niet. Hou ik hem langer ingedrukt dan juist wel, maar dat zou juist het donkere pijltje moeten zijn 🧐.
Daarnaast combo’s, wordt even wennen. Een voorbeeldje waar ik ruim een kwartier mee aan het prutsen was (en nog niet uitgevonden heb) was een combo waarbij aanval 1 eindigde met een donkere pijl en aanval 2 start met een witte pijl in dezelfde richting. Dan moet je kennelijk een bepaalde tijd de knop vasthouden, op tijd loslaten en meteen weer indrukken. Mijn motoriek is niet meer wat het geweest is haha.
Dit zijn overigens geen klachten, integendeel, het moet niet te makkelijk zijn. Ik moet denk ik nog wat aan mijn timing werken =)
Tot nu toe alleen de arcade quest gedaan, ik begreep dat online niet altijd even goed werkte bij de launch vannacht, maar ik ga mij daar als noob sowieso nog niet aan wagen. Heeft iemand hier al online geprobeerd?
Even uit m'n hoofd zijn er geen aanvallen waarbij je de eerste input ingedrukt moet houden, volgens mij is het altijd de tweede input ingedrukt houden. Misschien is het mijn automatisme, maar ik denk er niet bij wanneer ik wel en wanneer ik niet een knop ingedrukt moet houden.
De online mode heeft wat kuren, maar dat ligt deels dat de game massaal gespeeld wordt op dag 1. Het is ook afwachten hoeveel invloed het inschakelen van cross-platform play heeft.
jellybrah schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:11:
Wat is die online lounge raar, of ligt het aan mij? Je kunt iedereen die je rond ziet lopen NIET direct uitdagen. Iedereen in de lounge lijkt dat probleem te hebben. Je kunt alleen random quick fights aanzetten.
Ok je moet samen dus naar een arcade kast lopen en daar gaan zitten. Dan moet je eerst de CPU training ingaan en daarna word je tegenstander die dus tegenover je is gaan zitten gelinkt... lekker omslachtig Capcom
Overigens is Tekken ball mode online ook mogelijk!
Bandai Namco

Als je zo snel mogelijk een online tegenstander wilt vinden, kan je beter Ranked Match of Player Match spelen. Ik ben het wel met je eens, hier zit nog wel verbetering in. Maar ik verwacht wel dat er updates zullen volgen met verbeteringen aan de online modes.
Timbox88 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:30:
Hoe werkt die ranking online eigenlijk? Heb je per character een andere rank?
En ik ben dan nu tweede dan ofzo, na eerste potje ranked online, maar zag ook iets van 'Tekken Pwr' ofzo, punten die omhoog gingen. Had er iets van 5000, mn tegenstander 20.000. Wat is dit dan?
Wat @
laugh zei, iedere personage heeft zowel online als offline een rank wat een vertegenwoordiging zou moeten zijn van hoe goed je met die personage bent. Maar omdat de game gloednieuw is, hebben veel van de echt goede spelers nog een lage rank. En je hebt ook mensen die gewoon niet zo vaak online spelen, wat ook een vertekent beeld kan geven.
Tekken Prowess is een indicatie van al je vaardigheden, grotendeels gebaseerd op de personage waar je de hoogste online rank mee hebt. De exacte rekensom van dit nummer is nog niet helemaal duidelijk. Hoe hoger, hoe beter je zou zijn.
Je rank, maar ook door de sterkte van je verbinding, of je cross-platform play aan hebt staan en mogelijk ook op basis van het continent waar je je bevindt. Het ligt er ook deels aan welke online mode je speelt.
D3ft0n3 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:44:
Ben nog een beetje aan het twijfelen of ik de controller blijf gebruiken of ga switchen naar toetsenbord. Heb het idee dat mn movement inputs daar wat preciezer op zijn. Hier mensen met ervaring met beiden en advies?
Het is pure persoonlijke voorkeur. Sommige mensen zweren bij arcadesticks, andere bij specifiek PlayStation controllers. Een pro-speler die ik ken is na 20 jaar een arcadestick overgestapt naar een hitbox (enigzins vergelijkbaar met een toetsenbord). Je hebt op dit moment misschien nog het voordeel dat je je spiergeheugen een richting kunt opsturen.
Wat je zelf wilt, al is Arcade Quest misschien het beste begin als je nieuw bent met Tekken of een beetje verroest. Sommige prospelers die ik ken hebben alleen Practice Mode en Ranked Match aangeraakt.