Ik vermaak me bijzonder goed met deze demo! Ik denk dat ik het tot de release wel blijf spelen, ook al speel ik eigenlijk zelden met Jin/Kazuya/Paul/Nina. Ik heb in het verleden een aantal keer een pre-release versie van TEKKEN games mogen spelen en die voelden en zagen er nooit zo compleet uit als deze demo.
De graphics zijn dik in orde, maar in het heetst van de strijd heb je daar geen oog voor en gaat het erom hoe strak en stabiel de game draait. Ook dat zit goed in elkaar, en die ene framerate drop bij "fated interactions" is niet hinderlijk.
De Story Mode ziet er indrukwekkend uit. Dat het eerste hoofdstuk met zo'n episch gevecht tussen Jin en Kazuya begint, maakt mij benieuwd wat we nog meer kunnen verwachten in de Story Mode. Het is ook heel duidelijk dat meer personages dan ooit een betekenisvolle rol in de Story Mode gaan spelen wat niet altijd het geval was. TEKKEN heeft een enorme lore, maar het kwam in het verleden niet altijd goed naar voren in de games.
Over lore gesproken, Arcade Quest spreekt me erg aan. Niet dat we in Nederland ooit echt een arcadehal cultuur hebben gehad zoals in de VS/Azie, maar sommige interacties in Arcade Quest doen me op fijne wijze denken aan de (offline) fighting game cultuur in Nederland.
Ik ben nog niet overtuigd van Super Ghost Battle. Mijn Ghost blijft lage aanvallen opeten. Maar ik heb de game nog niet gespeeld met de verbeteringen van versie 1.000.002.
Ik vond het ook interessant dat het hoofdmenu van de demo zo inzichtelijk maakt wat we precies aan modes en content kunnen gaan verwachten. Zo zien we bijvoorbeeld dat de Character Episodes nu uit 5 gevechten bestaan i.p.v. een enkele match in TEKKEN 7.