Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56
ArcticWolf schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:00:
Net de Android 13 update gekregen op m'n Fusion. Adaptive Brightness werkt nu een stuk beter in ieder geval :Y)

1 vraagje, ik deed altijd swipe up @ home screen om de laatst geopende of vaak geopende apps te zien alleen dat werkt nu niet meer, is dit nieuw of een bug?
Dat zou in principe moeten gebleven zijn. Heb je al gekeken naar de instellingen of ze dat tijdens de installatie niet verandert hebben of een herstart van je toestel.
Hier nada op de 30 U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LeStef schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Dat zou in principe moeten gebleven zijn. Heb je al gekeken naar de instellingen of ze dat tijdens de installatie niet verandert hebben of een herstart van je toestel.
Hier nada op de 30 U
Ja maar kan weinig vinden over die swipe up. Deze gaf nog de meeste info:
https://www.skylinestudy....ot-working-on-android-13/

Maar lijkt er een beetje op dat ik niet aan een factory reset ontkom... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ArcticWolf schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:00:
Net de Android 13 update gekregen op m'n Fusion. Adaptive Brightness werkt nu een stuk beter in ieder geval :Y)

1 vraagje, ik deed altijd swipe up @ home screen om de laatst geopende of vaak geopende apps te zien alleen dat werkt nu niet meer, is dit nieuw of een bug?
Hij komt hier nu ook binnen op de Fusion, ik ga het zo even voor je controleren of ik hetzelfde heb. Het is een functie die ik vaak gebruik.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik m'n vinger op het homescreen op aan de onderkant van het scherm omhoog swipe en vasthoud, dan heeft het volgens mij hetzelfde gedrag als voorheen. Bedoel je die gesture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:49:
Als ik m'n vinger op het homescreen op aan de onderkant van het scherm omhoog swipe en vasthoud, dan heeft het volgens mij hetzelfde gedrag als voorheen. Bedoel je die gesture?
Ik swipete voorheen met m'n linker of rechterduim waar dan ook omhoog (op homescreen) en kreeg ik de laatst gebruikte apps te zien. Maar dat doet nu niks meer...
Gebruik wel de 3 button navigatie onderaan, heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik gebaren. Net even de knoppen aangezet (dat is weer even wennen), daar werkt de swipe beweging niet. De vierkante knop doet volgens mij wat de swipe beweging doet/deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:12:
Ik gebruik gebaren. Net even de knoppen aangezet (dat is weer even wennen), daar werkt de swipe beweging niet. De vierkante knop doet volgens mij wat de swipe beweging doet/deed.
Die functie met de vierkante knop bedoelde ik niet (dat je links en rechts kan scrollen voor een app die nog in het geheugen staat) was echt een apart scherm en kwamen de apps bovenin te staan. Vond dat wel handig, hoefde ik de launcher niet door te scrollen.
Zal eens kijken wat de gebaren optie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
ArcticWolf schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Die functie met de vierkante knop bedoelde ik niet (dat je links en rechts kan scrollen voor een app die nog in het geheugen staat) was echt een apart scherm en kwamen de apps bovenin te staan. Vond dat wel handig, hoefde ik de launcher niet door te scrollen.
Hmm ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wat naar mijn idee lijkt op wat jij zegt:

- Van onderin naar boven swipen en dan kom je in het overzicht van recente apps en kan je er door de apps heen swipen.
- Of onderin het scherm vanaf het midden naar links of rechts swipen en dan swipe je ook door de geopende apps heen.
- Teruggaan door naar het midden te vegen van de linker of rechterkant.

Maar dit alles is volgens mij met alleen swipe bediening, niet met de knoppen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
ArcticWolf schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Was dat dan geen settings van de launcher zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Zo iets achtig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0rDQ1ioU8BkbN-nkh7T-XkHOxc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GlpxdwXxqMIkCIsmJNEjvyxR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_F6Kf4yhPot9MKajdJRwWBkm5w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lJlX8yPeu7o614zLcBLSZplq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Als ik hem op de drie knoppen gebruik en op mijn scherm naar boven swipe dan krijg ik gewoon de appdrawer net zoals met gebaren. Bedoel je dat?
Bij die appdrawer kan je inderdaad instellen welke apps boven komen te staan zoals de meeste of laatst gebruikte.
Is het dat wat je wil zeggen?
Hier is het nog op A12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
13art schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:34:
[...]

Hmm ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wat naar mijn idee lijkt op wat jij zegt:

- Van onderin naar boven swipen en dan kom je in het overzicht van recente apps en kan je er door de apps heen swipen.
- Of onderin het scherm vanaf het midden naar links of rechts swipen en dan swipe je ook door de geopende apps heen.
- Teruggaan door naar het midden te vegen van de linker of rechterkant.

Maar dit alles is volgens mij met alleen swipe bediening, niet met de knoppen.
Nee ik snap wat je bedoeld maar die optie was het niet en het wat ook met de 3 knoppen navigatie.
Je swipete naar boven en dan kreeg je de 5 meest gebruikte apps (gewoon als icoontjes) bovenin te zien.
Nu gebeurt er helemaal niks meer als je naar boven swiped.

Ik kan ook geen screenshot meer maken want zit nu al op A13 :+
LeStef schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:34:
[...]

Was dat dan geen settings van de launcher zelf?
Ja dat dacht ik dus ook maar dan is dus nu die optie eruit gehaald in de nieuwe versie. Zal vanavond als ik thuis ben even kijken of ik een screenshot van een oudere versie kan vinden met wat ik bedoel.

edit:
Kan echt niet vinden wat er op lijkt of een screenshot... echt bijzonder weer dit maar goed, wend wel weer zonder deze functie.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 01-06-2023 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Okay toegegeven: Ik ben wel echt blij met de upgrade, de adaptive screen brightness is een stuk beter en de batterij gaat bijna 1,5x zo lang mee... hoe dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
@Motorola NL kunnen we anders A13 niet skippen voor de 30 Ultra en direct naar A14 gaan? Komt waarschijnlijk binnen 3 maanden uit, dan kan ik alvast uitkijken naar juli 2024 om die te downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravioli
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
Uitrol A13 voor de ultra is gestart lees ik op telegram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ravioli schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:24:
Uitrol A13 voor de ultra is gestart lees ik op telegram.
In de EU? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:45
Eerst zien dan geloven, Android 13 is nu al weer 10 maanden uit en nog steeds geen Android 13 op mijn Ultra...
Ik blijf hoe dan ook heel erg teleurgesteld in het updatebeleid van Motorola...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
wimdezoveelste schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:32:
Eerst zien dan geloven, Android 13 is nu al weer 10 maanden uit en nog steeds geen Android 13 op mijn Ultra...
Ik blijf hoe dan ook heel erg teleurgesteld in het updatebeleid van Motorola...
Het is gewoon overduidelijk wat hun bedoelingen zijn: veel verkopen en weinig ondersteunen. Vrij Schaamteloos bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14
LeStef schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:16:
[...]

Het is gewoon overduidelijk wat hun bedoelingen zijn: veel verkopen en weinig ondersteunen. Vrij Schaamteloos bedrijf.
Er zit vooral ook geen logica in de volgorde van uitbrengen van updates. 30 Ultra als topmodel zit nog op android 12, terwijl de 30 Pro al begin april android 13 heeft gekregen.

Mijn 30 Pro heeft in mei ook al de eerste update van 13 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
Volgens MotorolaTom updaten ze de toestellen op basis van hoe lang ze al op de markt zijn, dus ja dat is eerst de oudere toestellen.

Topmodel of niet, doet er schijnbaar niet toe.

Overigens staat nu ook op het forum dat A13 in de UK beschikbaar is. Met natuurlijk weer de geweldige reactie van de moderators... Triest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NntPgYOyOn9DBWGl-8-y6nO_v8w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QhOJCHEscUBpB46ARLjhCf0e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Klopt triestig.
Maar goed liever laat dan niet, Camera krijgt met A13 geen verbeteringen naar het schijnt.
Momenteel krijgt India en UK de A13.
RETEU update zal wel snel volgen veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
lilboogs schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Er zit vooral ook geen logica in de volgorde van uitbrengen van updates. 30 Ultra als topmodel zit nog op android 12, terwijl de 30 Pro al begin april android 13 heeft gekregen.

Ik kreeg gisteren ook de mei security update binnen voor A13 op m'n Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
lilboogs schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Volgorde van uitbrengen toestel lijkt min of meer de strategie te zijn.
Hier overigens nog geen A13 update beschikbaar op de Ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 12:04
13art schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Volgorde van uitbrengen toestel lijkt min of meer de strategie te zijn.
Hier overigens nog geen A13 update beschikbaar op de Ultra.
Dan krijgen we de android 14 update veel sneller aangezien al die vorige toestellen die niet meer krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
Veel sneller, 6 maanden ipv 10 waar de concurrentie updates binnen een paar maanden uitbrengen...
Mei sucurity update heb ik trouwens ook nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5YaLWcmCBRDkYRIq7NSI8J07vI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VO1mmPz77ItGocnszzZvnIpk.png?f=fotoalbum_large

Het ziet er gelukkig goed uit lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4k2iE4atl3OxAJLca2QMzh89vA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CARh3151s6wafSLYfJfNZnaF.jpg?f=fotoalbum_large
De foto's zien er precies net iets beter uit na de camera update van gisteren of ligt het aan mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LeStef schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:32:
[Afbeelding]
De foto's zien er precies net iets beter uit na de camera update van gisteren of ligt het aan mij?
Welke camera modes gebruik jij? Er gaat best wel wat detail/sharpening verloren lijkt het.

Ik heb niet de Ultra maar de Fusion en die lijkt daar toch iets beter mee om te gaan (ok iets meer licht).

Vandaag gemaakt in portret mode:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1d7q5Dt.jpg

Vorige week gemaakt in Pro mode:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hTsg8Lb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb gewoon de auto mode gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LeStef schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 23:17:
Ik heb gewoon de auto mode gebruikt.
Ja die werkt niet helemaal fijn merkte ik een tijdje geleden, die compenseert teveel of probeert teveel te compenseren voor dingen die er niet zijn (scene detectie bv)
De Pro mode laat wel zaken zien die je kan aanpassen (maar het hoeft niet) en die mode compenseert dan ook niet voor zaken die er niet zijn waardoor je naar mijn mening betere foto's krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik ga dit deze avond eens proberen, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Met de pro mode kan je er wat mee spelen maar niet echt wereldschokkend. Fusion heeft blijkbaar betere camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravioli
Volgens mij kunnen we maar blij zijn dat we de update nog niet gekregen hebben...

https://forums.lenovo.com...Edge-30-Ultra/m-p/5232535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
En dan hebben ze er 10 maanden over gedaan....
Echt nooit maar dan ook echt NOOIT meer een Motorola!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Langs de andere kant verbruikt het toestel altijd veel na een major update gedurende enkele dagen tot een week of twee.
We weten ook niet of er iets is misgegaan tijdens de update.
Sommigen hebben een complete reset nodig terwijl anderen dan weer niet.

Één ding is zeker we zullen diezelfde update binnen een week of twee krijgen.

Tweede ding dat zeker is: het is mijn laatste Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ravioli schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:38:
Volgens mij kunnen we maar blij zijn dat we de update nog niet gekregen hebben...

https://forums.lenovo.com...Edge-30-Ultra/m-p/5232535
Na een major update zie je regelmatig dat er problemen optreden. Een factory reset kan dan uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:11
13art schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:29:
[...]

Na een major update zie je regelmatig dat er problemen optreden. Een factory reset kan dan uitkomst bieden.
Ja dat kan wel zo zijn, maar dat kan absoluut niet de bedoeling zijn. Ik gebruik dit toestel professioneel, ik ga echt niet bij iedere major update totaal vanaf scratch opnieuw het toestel configureren, apps downloaden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
fwinters schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:21:
[...]

Ja dat kan wel zo zijn, maar dat kan absoluut niet de bedoeling zijn. Ik gebruik dit toestel professioneel, ik ga echt niet bij iedere major update totaal vanaf scratch opnieuw het toestel configureren, apps downloaden etc.
Mee eens, echter is dit niet alleen een Motorola ding. Problemen na major updates kom je bij elk merk wel tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vaag, ik herken al die problemen niet die hij meldt. Ok ik heb de Fusion met A13, maar batterij verbruik is veel beter geworden en betalen gaat prima met de NFC (in ieder geval met de app van ASN).
Ik krijg ook 3x groen bij de integrity check.

Camera is idd weinig aan gewijzigd, al werkte die al prima bij de Fusion.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Nog steeds geen update. Toch enige troost, ik moest gisteren iemand helpen met een samsung en werd direct kwaad omdat alle samsung rommel zich opdringt, samsung accounts, samsung backups etc en 27 meldingen van samsung dingen dus dat is ook niet alles :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
blinded schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:36:
Nog steeds geen update. Toch enige troost, ik moest gisteren iemand helpen met een samsung en werd direct kwaad omdat alle samsung rommel zich opdringt, samsung accounts, samsung backups etc en 27 meldingen van samsung dingen dus dat is ook niet alles :p
En toch zal ik naar Samsung gaan voor de volgende telefoon.
Nu, dat zal nog even zijn, want ik blijf altijd 3 jaren bij dezelfde telefoon, en moet ook toegeven dat ik geen enkel probleem ervaar met deze telefoon. Ik ben dan ook niet zo veeleisend qua camera en vind het prima.
Het is echter schandalig wat de support op deze telefoon betreft, nooit eerder meegemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door fwinters op 22-06-2023 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
blinded schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:36:
Komt ook een beetje doordat bijna niemand het in het begin aanpakt, mijn partner heeft een Samsung en daar zeikt niks van Samsung zelf, tenzij ik het bewust aanzet.

Samsung is overigens niet de enige met die issue, maar ik moet wel zeggen dat tegenwoordig zelfs de Pixel telefoons niet meer heilig zijn, laat staan andere merken qua bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Klopt is een beetje zoals Color OS van in begin allemaal afzetten en geen miserie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Nog +- een maand voor de release van Android 14 en deze "flagship" heeft geen Android 13 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
Maar deze flagship heeft al wel de beveiligingsupdate van 1 april..... geen grap.... 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
wimdezoveelste schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:37:
Maar deze flagship heeft al wel de beveiligingsupdate van 1 april..... geen grap.... 😭
We zijn gezegend O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
fwinters schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:54:
[...]

En toch zal ik naar Samsung gaan voor de volgende telefoon.
Nu, dat zal nog even zijn, want ik blijf altijd 3 jaren bij dezelfde telefoon, en moet ook toegeven dat ik geen enkel probleem ervaar met deze telefoon. Ik ben dan ook niet zo veeleisend qua camera en vind het prima.
Het is echter schandalig wat de support op deze telefoon betreft, nooit eerder meegemaakt.
Ben van een Oppo Find 5 (ja lang geleden) naar een Huawei P8 gegaan en daarna een Mate 10 Pro, echt nooit spijt van gehad. Toen was Huawei er niet meer en ben ik voor een S21 gegaan en heb daar altijd spijt van gehad... vond het zonde van de 900 euro destijds, de telefoon hield het nog geen dag vol en werd echt heet in de hand bij gebruik (lag ook wel aan de gebruikte CPU...). Na ~1,5 jaar afgeschreven omdat ik hem liet vallen en te duur is om te repareren.

Had enige hoop op de Fusion 30, toen een hele tijd niet omdat er maar geen update kwam (behalve beveiligingsupdates)... maar sinds de update vind ik het eigenlijk best een prima toestel.

Bij de S21 Ultra zat ook een hardware probleem (lens flaring) die niet opgelost kon worden en daar heb je dan ruim 1100 euro voor betaald... volgens mij hebben ze die bij de S22 Ultra wel weer opgelost (andere lenzen).
M'n telefoon van werk is een Samsung Galaxy A52 en dat ding is zo langzaam dat als ik Outlook open, ik m'n Senseo apparaat aan kan zetten en wanneer er koffie uitkomt de app eindelijk geladen is.

Zowel bij Samsung als Motorola is het (soms) huilen.

Je kan volgens mij nog het beste een (random) midrange telefoon kopen, daar heb je nog de meeste lol van voor het geld (en die krijgen wel updates :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
wimdezoveelste schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:37:
Nou mijn Edge30 Neo heeft nog steeds de security updates van januari.... Topproduct :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-09 13:30
Soundwork schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:04:
[...]

Nou mijn Edge30 Neo heeft nog steeds de security updates van januari.... Topproduct :(
Mijn Edge 30 Neo zit op 1 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Vandaag security update gekregen van 1 mei voor de ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Inderdaad, hier ook ontvangen S3SQS32.16-72-31-4 op mijn Edge 30 Ultra.
BTW, ik heb op mijn Samsung Tab S6 Lite van 2021 Android 13 al 7 maanden draaien!
Waanzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
RamonRJC schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:07:
[...]

Mijn Edge 30 Neo zit op 1 mei.
Ik heb gewoon het idee dat Motorola heel veel Edge 30 Neo modellen niet eens in de update lijst hebben opgenomen. Waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ook de Update van 1 mei binnen.
Dan vrees ik dat A13 nog zeer lang op zich gaat laten wachten.
Weet echt niet waarmee @Motorola NL mee bezig zijn, maar dit voelt een beetje als een slap in the face.
Onaanvaardbaar!
Ding vliegt naar de verkoop, wil niet geassocieerd of iets hebben van dat klucht bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door LeStef op 29-06-2023 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Het is dat ik geen zin heb om mijn bankapps en authenticators opnieuw in te stellen of ik keek ook eens verder |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravioli
In Brazilië is een nieuwe A13 build verschenen, 2 versies nieuwer dan diegene met google certificatie problemen.
Lijkt erop dat ze wegens deze problemen in EU maar even snel een security patch hebben uitgebracht, want de A13 build is ook de mei patch. Schijnbaar kan het dus toch wat 'sneller' gaan...

137-10 ipv 137-8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgS0E9S_0lY5b_GvfmzHoWA_AmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/krviGksxcGFCOAfVe9EZUzSr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Ik verwacht dan dat ze binnenkort ook de eu versie online zetten maar dat ze nu eerst enkele landen het laten proberen.

Als het goed is hebben nu dus China,India en Brazilië de update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
franssnarf schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:45:
Ik verwacht dan dat ze binnenkort ook de eu versie online zetten maar dat ze nu eerst enkele landen het laten proberen.

Als het goed is hebben nu dus China,India en Brazilië de update gekregen.
Hoop het voor jullie, vaak zijn er altijd wel verschillende builds voor de diverse werelddelen vanwege de verschillende radio/modem frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
blinded schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:40:
Het is dat ik geen zin heb om mijn bankapps en authenticators opnieuw in te stellen of ik keek ook eens verder |:(
Nou dat heb ik geweten met hun "fantatische" Rescue applicatie in Windows. Je hele telefoon wordt gewist en backup van je gehele telefoon maakt dat stomme pakket niet. Alleen je telefoonboekje native dialer, foto's/video's op de telefoon en dat is het eigenlijk wel.
Enige "voordeel" is eigenlijk alleen dat ik de security updates tot 1 juni heb. Maar nog steeds A12 en geen A13.
En ik hoop dat OTA update nu wel werkt.

Eind dit jaar komt de Pixel 8 op de markt, ik hoop dat dit een beter toestel wordt, kan weer overstappen naar de Pixel... Waardeloos dat Motorola!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Je kan toch een volledige back up doen via google? Dan pakt het alles mee.
Ik vrees dat de Pixel weer een dooie mus zal zijn met een Tensor 2 chip. Zolang dat ze samenwerken met Samsung zal de chip niet echt verbeteren qua prestaties, hitte en batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
LeStef schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:59:
Je kan toch een volledige back up doen via google? Dan pakt het alles mee.
Ik vrees dat de Pixel weer een dooie mus zal zijn met een Tensor 2 chip. Zolang dat ze samenwerken met Samsung zal de chip niet echt verbeteren qua prestaties, hitte en batterij duur.
De Pixel 8 krijgt een Tensor G3 chipset. Het is inderdaad afwachten of het een drama blijft of dat het verbetert.
Dan de Google One backup/restore. Dat zou inderdaad kunnen maar volgens mij backupped Google One niet alles. Dus als je in MS Authenticator app veel accounts hebt staan, ben je deze alsnog kwijt, en zo geldt dat ook voor andere MFA apps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jr85me8yWfE7PN_vTRus6bf1ls8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KPbcZUGNBazAExy1xhzccyXF.png?f=fotoalbum_large

Zo zo, daar is hij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wel de verbeterde update zo te zien B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier nog niets :? BE

[ Voor 101% gewijzigd door LeStef op 06-07-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Hier ook nog stil (BE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14
Mocht een keer tijden worden. Fijn dat hij inmiddels binnen komt.

Edge 30 Pro hier vanacht al de 2e patch (na de grote android 13 update) ontvangen met beveilingspatch Juni. Lijkt hier nog steeds, zoals beloofd, om de maand een update te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
lilboogs schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:36:

Edge 30 Pro hier vanacht al de 2e update (na de grote android 13 upgrade ontvangen met beveilingspatch Juni. Lijkt hier nog steeds, zoals beloofd, om de maand een update te krijgen.
Ultra blijkt de enige struikel toestel voor Motorola.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Het is blijkbaar weer wat willekeurig wie een update krijgt, op Motorola forum ontkennen de DEV's dat de update aan het rollen is en bestempelen deze als fake. Intussen zijn er een handvol meldingen in EU die een update hebben gekregen. Volgens de DEV's is om het te testen.... Ja mijn voeten, die weten ook niets en laten niets los. Hoe zit het nu @Motorola NL gaan jullie eindelijk eens reageren of blijven jullie die arrogante houding aanhouden? Mensen hebben veel betaald voor jullie zogezegde flagship en verdienen een correcte behandeling. Mijn Ultra staat intussen tekoop en vergeet het maar dat ik of mijn kennissen ooit nog een Motorola kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even wat interne info. De persoon achter Motorola NL werkt ondertussen niet meer voor Motorola. Kortom via die weg hoeven we geen informatie meer te verwachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
Ik heb hem nog niet, zit op de beveiligingsupdate van 1 mei nu, maar dat heb je met het 2-maandelijks update beleid van Motorola....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-09 13:30
Welk toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Edge 30 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hoe bevalt A13?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb hem echt net opgestart (thuis na het werken pas geïnstalleerd) dus vraag het later nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
lilboogs schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:36:

Edge 30 Pro hier vanacht al de 2e patch (na de grote android 13 update) ontvangen met beveilingspatch Juni. Lijkt hier nog steeds, zoals beloofd, om de maand een update te krijgen.
Ik zit met de Fusion nog op de mei patch... (die kreeg ik na de A13 update). Lijkt erop dat Motorola nu toch wel echt de druk voelt mbt update beleid door de (wereldwijde?) druk van klanten.
Als ze willen doorbreken op de markt dan moet dat gewoon echt op orde zijn. En een belofte doen om de 2 maanden is 2 maanden, maar geen 3 of 4... De Fusion was ook lange tijd out of date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
ArcticWolf schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:44:
[...]

Ik zit met de Fusion nog op de mei patch... (die kreeg ik na de A13 update). Lijkt erop dat Motorola nu toch wel echt de druk voelt mbt update beleid door de (wereldwijde?) druk van klanten.
Als ze willen doorbreken op de markt dan moet dat gewoon echt op orde zijn. En een belofte doen om de 2 maanden is 2 maanden, maar geen 3 of 4... De Fusion was ook lange tijd out of date.
Ik denk dat dat schip al lang gezonken is. Moest ik Motorola zijn zou ik aan schade beperking beginnen i.p.v zoveel modellen blijven uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
De Ultra's zullen als eerste geupdated worden, vrees dat de Neo helemaal onderaan staat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Soundwork schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:26:
[...]

De Ultra's zullen als eerste geupdated worden, vrees dat de Neo helemaal onderaan staat :|
M'n Fusion heeft A13 al even, dus de Neo zal de laatste zijn zo te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:05:
[...]

Heb hem echt net opgestart (thuis na het werken pas geïnstalleerd) dus vraag het later nog eens ;)
Zo en wat denk je er van? Lol _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Zo en wat denk je er van? Lol _O-
Hahaha ik zat er al op te wachten.
Tot nu toe bevalt het prima. Ik denk dat ik voorzichtig kan zeggen het op bepaalde punten net wat beter is dan Android 12.
Voor mijn gevoel is het accugebruik een stuk verbeterd. 22 Uur geleden opgeladen tot 100%. Zit nu op 53% en heb reeds 5:46uur screen on time, met één keertje 10 minuten ofzo opladen in de auto, dus dat zal ongeveer +15% zijn ofzo. Dat valt me niet tegen.

Eén vreemde hick-up gehad die ik op A12 niet heb gehad. Nova homescreen deed even niks meer, maar dat was binnen no time ook weer klaar.

Wat ook even wennen is, is dat de het notificatiescherm nu helemaal naar beneden moet om bij het 'tandwieltje' te komen om naar de instellingen te gaan.

Verder zijn sommige dingen net wat mooier voor het oog. Bijvoorbeel bij het afspelen van muziek ziet de notificatie hiervan er een stuk mooier uit dan bij A12. Kortom, esthetisch is het er op vooruit gegaan.

Kan niet zeggen dat ik verder nog echt grote nadelen ben tegen gekomen t.o.v. A12.

Mocht iemand verder nog iets willen weten, laat maar weten (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Kunnen we naar ergens een VPN leggen voor snellere update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
blinded schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:56:
Kunnen we naar ergens een VPN leggen voor snellere update?
Denk niet dat dat veel gaat uitmaken.
Ik zit gewoon in NL, geen VPN en toch de update binnen gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
@13art bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
En? Nog iets anders aan de camera? Ik heb nog steeds het gevoel dat die sensor niet helemaal tot zijn recht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Ik ben 'm geforceerd aan het installeren via de tips op deze forum pagina op Motorola's website:

https://forums.lenovo.com...update/m-p/5234960?page=6

De download lukte, met een gratis file app lukte het me om de data folder van Android te accessen en de zip te verplaatsen, de update werd meteen gevonden. Nu aan het installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
fwinters schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:28:
Ik ben 'm geforceerd aan het installeren via de tips op deze forum pagina op Motorola's website:

https://forums.lenovo.com...update/m-p/5234960?page=6

De download lukte, met een gratis file app lukte het me om de data folder van Android te accessen en de zip te verplaatsen, de update werd meteen gevonden. Nu aan het installeren...
Welk Edge 30 toestel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Soundwork schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:33:
[...]

Welk Edge 30 toestel heb je?
De Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Na android data heb ik niets van folder.
Edit: gelukt, is bezig met installeren.

[ Voor 35% gewijzigd door LeStef op 09-07-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
@LeStef Ik heb hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Gebruik file commander ofzo, dan lukt het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
Ik heb file commander gedownload maar begrij[ er echt niets van, lukt me niet om het bestand te kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Je moet hem eerst toestemming geven. Dan surf je via file commander naar download, selecteer je bestand kopier of knip hem, ga dan naar de Ota file plaats en plak hem daar. Heb dit 3 keer moeten doen voor het wel werkte lol. Kan zijn dat je nog hier en daar een toestemming moet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toettoetdaan schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:32:
[...]

En? Nog iets anders aan de camera? Ik heb nog steeds het gevoel dat die sensor niet helemaal tot zijn recht komt.
Kan ik je niet zo heel veel over zeggen. Heb de camera zowel voor als na de update niet uitgebreid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
LeStef schreef op zondag 9 juli 2023 @ 22:58:
Je moet hem eerst toestemming geven. Dan surf je via file commander naar download, selecteer je bestand kopier of knip hem, ga dan naar de Ota file plaats en plak hem daar. Heb dit 3 keer moeten doen voor het wel werkte lol. Kan zijn dat je nog hier en daar een toestemming moet geven.
Het is me gelukt het bestand in de juiste directory te krijgen maar mijn telefoon ziet helaas nog steeds geen nieuwe update

[ Voor 31% gewijzigd door wimdezoveelste op 10-07-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Zip achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
Had door weergave niet door dat er nog wat achter .zip stond. Dit verwijdert maar nog geen update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAnxJytwZJUPIBB8y32JPyubNDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gpHm5zYoKvFJTxE0chdo6C8V.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wimdezoveelste schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:38:
Had door weergave niet door dat er nog wat achter .zip stond. Dit verwijdert maar nog geen update.
[Afbeelding]
Als ik het goed lees, dan is het /file en niet /files }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
ArcticWolf schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:41:
[...]

Heb net een map file aangemaakt en daar het bestand ingezet, nog steeds niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik ben gewoon met file commander naar naar de Ota file kunnen gaan en hem daar plakken.
Daarna ging ik terug om te checken of er een update was en het werkte na een paar keer.
Ps: Zip moet eraan blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ArcticWolf schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:41:
[...]

Als ik op mijn telefoon kijk, dan zie ik alleen een mapje 'files'. (Geen handmatige update gedaan of mappen aangemaakt dus dit is de standaard map naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ben ik de enige die A13 dat net minder snappy aanvoelt?
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden moeten besproken worden in [Motorola Edge 30 Ultra] Levertijd en prijzen