Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56
ArcticWolf schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:22:
[...]

In het begin vond ik het update beleid ook vreselijk omdat er erg veel bugs waren. Maar nu echt een fijn toestel en om de 2 maanden nog wel software/security updates (zoals belooft).
Vind ik ook van. Ik ergerde me in het begin enorm aan het updatebeleid maar uiteindelijk werkt het toestel perfect en heb ik vrede met +- om de twee maanden een security update zoals beloofd.

Toestel is gewoon goed, al lonk ik onbewust naar de Edge 40 pro... Maar uiteindelijk, waarom zou ik switchen, mijn 30 Ultra blijft gewoon snel en qua batterijduur is hij ook fantastisch.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:37:
[...]

Vind ik ook van. Ik ergerde me in het begin enorm aan het updatebeleid maar uiteindelijk werkt het toestel perfect en heb ik vrede met +- om de twee maanden een security update zoals beloofd.

Toestel is gewoon goed, al lonk ik onbewust naar de Edge 40 pro... Maar uiteindelijk, waarom zou ik switchen, mijn 30 Ultra blijft gewoon snel en qua batterijduur is hij ook fantastisch.
ArcticWolf schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:22:
[...]

In het begin vond ik het update beleid ook vreselijk omdat er erg veel bugs waren. Maar nu echt een fijn toestel en om de 2 maanden nog wel software/security updates (zoals belooft).
En hoe staat het dan nu met de kwaliteit van de camera? Dit was toch het paradepaardje maar leek in het begin toch wat tekort te schieten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
13art schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:50:
[...]

[...]

En hoe staat het dan nu met de kwaliteit van de camera? Dit was toch het paradepaardje maar leek in het begin toch wat tekort te schieten.
Ik heb de Fusion, vind de camera voor de prijs/kwaliteit echt prima te noemen. Heb nog wat voorbeelden in het topic staan.

ArcticWolf in "[Motorola Edge 30 serie] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 30-11-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:50:
[...]

[...]

In gewoon daglicht valt deze zeer goed mee, ook in het donker is het een verbetering tegenover in begin maar geen flagship kwaliteit. Paradepaardje is een beetje mislukt 8)7
Maar verder is het toestel gewoon goed en snel, mijn is al ruime tijd bug free

[ Voor 4% gewijzigd door LeStef op 30-11-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenP89
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-12-2023
Joeneunited schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:14:
[...]

Ik kom ook van een OP3, vond hem ook te groot (en te lomp). Heb gekozen voor de de Edge 30 Fusion.
Wat is voor jou een reden om voor de Edge 40 of Edge 40 Neo te kiezen? Qua processor wel een stukje minder dan de 30 Fusion, maar qua batterij wel wat meer mAh. Ook las ik wat over (nieuwe) bloatware bij de Edge 40 Neo?
Ik ben er zeer blij mee, mooi toestel en handzaam. Enige minpuntje schijnt het updatebeleid te zijn, maar daar merk je verder toch weinig van bij het dagelijks gebruik, dat is dan weer een voordeel :D
Ik vond precies hetzelfde over de OP3. Mooi toestel, maar het is zo enorm groot en lomp.
De Edge 40 (neo) is IP68 en heeft mijn voorkeur en nieuwere Bluetooth. Behalve de wintermaanden ben ik een fanatiek wielrenner en mijn OP1 heeft daarmee denk ik wel geleden. Nu wil ik daar geen risico mee lopen :D. Ook dat het toestel nieuwer is ( en het updatebeleid is al niet zo goed :P ). Of is het toch de moeite waard om voor de 30 Fusion te gaan en is de de IP68 tov IP52 te verwaarlozen met bijvoorbeeld fietsen?

[ Voor 3% gewijzigd door StevenP89 op 01-12-2023 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Ik kreeg net een Motorola invite voor opt-in voor het testen van nieuwe software Europe. Misschien Android 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De Edge 30 Ultra als backup phone mee naar een feestje. Wat eerste opvalt is dat hij toch een stuk sneller/snappier aanvoelt als de S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:40:
De Edge 30 Ultra als backup phone mee naar een feestje. Wat eerste opvalt is dat hij toch een stuk sneller/snappier aanvoelt als de S23+
Niet moeilijk, de Samsung schil is en blijft zwaar. Minder dan vroeger maar nog steeds. Zelfde met Color OS/ Oxygen, hebben betere hardware maar voelen toch net trager. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
13art schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:40:
Heftig feestje dan zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha valt mee, Trance feestje. Transmission in Gelredome. Maar met zakkenrollers weet je maar nooit. Die zijn op elk feest tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
13art schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:27:
[...]

Haha valt mee, Trance feestje. Transmission in Gelredome. Maar met zakkenrollers weet je maar nooit. Die zijn op elk feest tegenwoordig.
Was na een tijd de S23+ gebruikt te hebben 0ositief verrast over de E30U.

Reageert lekker vlot, videos zijn redelijk ok. Geluid niet slecht maar kan beter. Alleen bij foto's echt wel even de AI instellingen uit moeten zetten want anders duurt het maken van een foto in een donkere omgeving een eeuwigheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pvij3kQMyT-Xe_2f4waqGodfonc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pD6sDSdJ7yZgyAMt93rrwAuG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Voor de gebruikers onder ons... Precies een jaar geleden had ik een Edge 30 Ultra en irriteerde ik me aan de camera (is nu jiet meer nodig want ik heb een losse systeemcamera).

Hoe zit het met de accu?

In het begin kreeg ik rond de 9 uur sot, maar na een paar weken ging dat naar 5-6 uur..

Is er ook al een glazen screen protector die wel goed plakt? Ik had er een clearplex screen protector op zitten, maar dat voelde niet bepaald lekker.

En tot slot de updates... Op welke Android versie zit de E30U nu?

Edit: ik zie dat de 40 Pro ook te koop is voor 669 euro... En met een flinke accu boost volgens gsmarena.. Lastig dit 😅

[ Voor 10% gewijzigd door Knamix op 04-12-2023 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:37
Ik heb de Edge 40 Pro net een paar dagen in bezit en wat vooral erg opviel was de 125W lader. Maar verder ben ik eigenlijk erg tevreden over het hele toestel. Toch maar eens een Edge 40 topic openen denk ik. Ik heb de blauwe gekocht voor 700 euro, die was bij Lenovo in de aanbieding. Geen verkeerde prijs dacht ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Brotuck schreef op maandag 4 december 2023 @ 16:42:
Ik heb de Edge 40 Pro net een paar dagen in bezit en wat vooral erg opviel was de 125W lader. Maar verder ben ik eigenlijk erg tevreden over het hele toestel. Toch maar eens een Edge 40 topic openen denk ik. Ik heb de blauwe gekocht voor 700 euro, die was bij Lenovo in de aanbieding. Geen verkeerde prijs dacht ik.
Zit er een standaard screen protector op?

Met de afgeronde randen weerhoudt me dat een beetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Knamix schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:09:
[...]

Zit er een standaard screen protector op?

Met de afgeronde randen weerhoudt me dat een beetje..
Er zit in de doos een hoesje voor de achterkant bij, ik heb geen screenprotector gezien.
Op zich wel heel netjes gedaan, inclusief de 125 watt lader.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik vreet screenprotectors door de schuine randen. Ook een Edge 40 Pro. Als iemand nog een goede weet houd ik me aanbevolen!

@Knamix
Heb nu een half jaar deze telefoon en ik moet zeggen dat het een degelijk toestel is. Die randen hield mij ook tegen maar had toch de gok genomen. Heb hiervoor alleen maar Sony's gehad maar deze komt zeker robuuster over. Ik werk in de bouw dus hij maakt zeker wat mee!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
pjot1 schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:15:
Ik vreet screenprotectors door de schuine randen. Ook een Edge 40 Pro. Als iemand nog een goede weet houd ik me aanbevolen!

@Knamix
Heb nu een half jaar deze telefoon en ik moet zeggen dat het een degelijk toestel is. Die randen hield mij ook tegen maar had toch de gok genomen. Heb hiervoor alleen maar Sony's gehad maar deze komt zeker robuuster over. Ik werk in de bouw dus hij maakt zeker wat mee!
Thanks voor de info!

Ik heb eigenlijk altijd standaard een screen protector op me telefoons (ik werk ook in de bouw), maar zelfs een haarkrasje kan mij mateloos gaan irriteren..

En met de schuine randen zijn er geen glazen protector beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:16:
[...]

Thanks voor de info!

Ik heb eigenlijk altijd standaard een screen protector op me telefoons (ik werk ook in de bouw), maar zelfs een haarkrasje kan mij mateloos gaan irriteren..

En met de schuine randen zijn er geen glazen protector beschikbaar :(
Wel deels, en met een hoesje sluit je wel zo goed als alles af. Maar als je deze 0,01mm scheef plakt dan hecht deze niet goed waarbij de screenprotector bij het minste of geringste breekt.

Heb nu zo'n TPU screenprotector en die bevalt tot nog goed en is tot de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
pjot1 schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:23:
[...]

Wel deels, en met een hoesje sluit je wel zo goed als alles af. Maar als je deze 0,01mm scheef plakt dan hecht deze niet goed waarbij de screenprotector bij het minste of geringste breekt.

Heb nu zo'n TPU screenprotector en die bevalt tot nog goed en is tot de rand.
Heb je een link? Ik heb nu bijvoorbeeld een S23 Ultra met een Clearplex protector (beetje rubberachtig), maar ik vind dat geen fijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 4 december 2023 @ 18:27:
[...]

Heb je een link? Ik heb nu bijvoorbeeld een S23 Ultra met een Clearplex protector (beetje rubberachtig), maar ik vind dat geen fijn gevoel.
Volgens mij was het deze. https://www.gsmpunt.nl/sc...ctor-ultra-clear-duo-pack

Maar voelt inderdaad wel een beetje rubberachtig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 22:36
ipv een koopadvies post ik het hier, omdat ik geinteresseerd ben in een Motorola. Is wat anders dan iedereen die een iPhone of Samsung heeft. Budget circa 350 euro.
30 Fusion: https://tweakers.net/pric...edge-30-fusion-zwart.html
Edge 40: https://tweakers.net/pric...torola-edge-40-zwart.html
Edge 40 neo: https://tweakers.net/pric...la-edge-40-neo-zwart.html

De Fusion is krachtiger en ietsje kleiner +GG5, maar heeft een slechtere batterij, geen IP68 en ouder.
De echte verschillen kan ik niet duidelijk vinden tussen de edge 40 en neo. Kan iemand mij dat vertellen en welke keuze dan beter is?

Wat vind ik belangrijk:
- toch wel IP68 vanwege buitensporten door weer en wind
- vormgeving maar dat hebben ze allemaal. Ik hoef geen halve portemonnee in mijn broekzak.
- batterij, maar allemaal snel oplader van 68w.

Mijn gebruik is normaal. Internet, Whatsapp, Youtube, ViaPlay. Niet gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Focus89 schreef op zondag 10 december 2023 @ 11:17:
ipv een koopadvies post ik het hier, omdat ik geinteresseerd ben in een Motorola. Is wat anders dan iedereen die een iPhone of Samsung heeft. Budget circa 350 euro.

De Fusion is krachtiger en ietsje kleiner +GG5, maar heeft een slechtere batterij, geen IP68 en ouder.
De echte verschillen kan ik niet duidelijk vinden tussen de edge 40 en neo. Kan iemand mij dat vertellen en welke keuze dan beter is?

Wat vind ik belangrijk:
- vormgeving maar dat hebben ze allemaal. Ik hoef geen halve portemonnee in mijn broekzak.

De Fusion krijgt nog minder dan 2 jaar aan beveiligingsupdates, de Edge 40 iets minder dan 2.5 jaar en de Edge 40 Neo nog bijna 3 jaar.
De Edge 40 heeft vergeleken met de Neo een snellere processor, snellere opslag en 15W draadloos opladen.
Batterijduur is van alle 3 trouwens vrij matig.

Als je langer updates wilt is de 40 Neo dus de betere keus, en wil je meer snelheid dan moet je gaan voor de 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Batterijgebruik van de 30Ultra blijft gewoon goed. Opvolger zal de 40 Pro zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25qWyGpmY4cTouAUvqmscyHm7so=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tCmd2bxo0wfiJlWtMsWRo9z6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
@pjot1 heeft de Edge 40 Pro een screen protector op het scherm? Ik weet dat de Edge 30 ultra een vooraf geïnstalleerde screen protector heeft, maar dit kan ik niet over de 40 pro vinden.

Ondertussen wel dit gevonden...zie reacties!

https://www.amazon.com/dp...o2ov_dt_b_product_details

Dit gaat over de Edge+, maar heeft dezelfde scherm als de Edge 40 Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
LeStef schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:25:
Batterijgebruik van de 30Ultra blijft gewoon goed. Opvolger zal de 40 Pro zijn.

[Afbeelding]
Ik zie dat de Edge 40 Pro nu nog maar 669 euro is bij amazon.nl

Dit was ook bij Belsimpel, maar ze hebben de prijs weer omhoog gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:32:
@pjot1 heeft de Edge 40 Pro een screen protector op het scherm? Ik weet dat de Edge 30 ultra een vooraf geïnstalleerde screen protector heeft, maar dit kan ik niet over de 40 pro vinden.

Ondertussen wel dit gevonden...zie reacties!

https://www.amazon.com/dp...o2ov_dt_b_product_details

Dit gaat over de Edge+, maar heeft dezelfde scherm als de Edge 40 Pro :)
Nee, dat heeft de Edge 40 Pro niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 13:47

Wat vind ik belangrijk:

De Edge 40 Neo heeft een accu van 5000 mAh ipv. 4400 mAh, misschien nog interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
RepareerDroid schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:20:
[...]

De Fusion krijgt nog minder dan 2 jaar aan beveiligingsupdates, de Edge 40 iets minder dan 2.5 jaar en de Edge 40 Neo nog bijna 3 jaar.
De Edge 40 heeft vergeleken met de Neo een snellere processor, snellere opslag en 15W draadloos opladen.
Batterijduur is van alle 3 trouwens vrij matig.

Als je langer updates wilt is de 40 Neo dus de betere keus, en wil je meer snelheid dan moet je gaan voor de 40.
Joeneunited schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:11:
[...]

De Edge 40 Neo heeft een accu van 5000 mAh ipv. 4400 mAh, misschien nog interessant.
Dank voor de reacties! Dan neig ik toch naar de Edge 40 met de volgende redenen:
- Fusion heeft nog maar 2 jaar updates en is wel erg minimaal
- Edge 40 is sneller dan de Neo
- Edge 40 is iets korter dan de Neo, al is het minimaal
- De 40 Neo heeft een zwaardere accu, maar in de vergelijking komt de Edge 40 er beter uit ( behalve met video's kijken )https://tweakers.net/pricewatch/compare/1981446;1929004/
- Edge 40 is circa 60 euro goedkoper.
- 0,5 jaar minder beveiligingsupdates moet ik dan op de koop toenemen. Hopelijk kan ik die later nog handmatig ergens vandaan plukken installeren.

De Neo heeft Bluetooth 5.3 ( Edge 40 5.2 ) en Wi-Fi 6E ( Edge 40 WiFi 6 ). Maakt dit een heel groot verschil als jullie moeten kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Focus89 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:00:
[...]

[...]
De Neo heeft Bluetooth 5.3 ( Edge 40 5.2 ) en Wi-Fi 6E ( Edge 40 WiFi 6 ). Maakt dit een heel groot verschil als jullie moeten kiezen?
Nee, het zijn vooral theoretische verbeteringen. De apparaten waarmee je verbindt moeten het ook ondersteunen (dat zijn er nu nog relatief weinig) en ook dan is het nog maar de vraag of je er in de praktijk veel aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
@LeStef als veteraan Edge 30 Ultra gebruiker... is de automatische licht sensor op de motorola al opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Knamix schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:20:
@LeStef als veteraan Edge 30 Ultra gebruiker... is de automatische licht sensor op de motorola al opgelost?
Het is al beter maar nog steeds niet wat het moet zijn, ik denk dat Motorola het nooit onder de knie gaat krijgen.
Overdag all good maar 's avonds durft hij u nog verblinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LeStef schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:41:
[...]

Het is al beter maar nog steeds niet wat het moet zijn, ik denk dat Motorola het nooit onder de knie gaat krijgen.
Overdag all good maar 's avonds durft hij u nog verblinden 8)7
idd, soms echt last van lasogen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De Edge 40 Pro heeft de lichtsensor onder controle in ieder geval. Vind hem zelfs vaak net te laag en pas hem ietsje aan.

Ik ben overigens erg benieuwd of en hoe de impact gaat zijn op de batterij icm de 125 watt lader. Want ja het toestel word warm, maar na 15 minuten koppel ik hem alweer af eigenlijk. Dus hij is maar voor een relatief korte periode warm.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 10:49
Ik heb met de Edge 30 Ultra niet direct een probleem als de omgeving donker is, maar bij 'avondlicht' heb ik het issue dat het scherm soms continu van helderheid schommelt zonder op de houden (op 10 seconden van lichter naar wat donkerder en omgekeerd), en dat is echt vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Ik krijg net een update binnen van 1.4 Gb met enkel de security update van december.
Groot voor enkel een update lol

Edit: net Android 14 binnen gekregen. Op het eerste zicht niet veel anders maar toestel is precies slomer, misschien een dag of twee uitzitten tot alles zich heeft gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-8LvM-P6BOBEqublVAtpNQApIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yg3yx0FCIBP3iGlVxBzBFyhP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door LeStef op 20-12-2023 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-09 13:30
Nu al Android 14?
Dat is snel!

• LeStef
Inderdaad maar is verre van goed. Geregeld een black screen bij het terugvegen van een app. Of openen van een app. Alles voelt net minder snappy aan. Batterij kan ik nog niet veel zeggen, na een major update moet je vaak een paar dagen wachten.
Komt waarschijnlijk allemaal wel goed maar ik ga overstappen naar de Xperia 1V of Pixel 8 Pro en toch geen 40 Pro, wil eens iets anders.
Mijn Ultra staat in de verkoop.

[ Voor 17% gewijzigd door LeStef op 21-12-2023 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Focus89

Wat vind ik belangrijk:

Dank nog voor jullie reactie. Vandaag de Edge 40 aangeschaft en wat voelt het als een premiumtoestel aan en dat voor 300 euro. In tegenstelling tot veel toestellen kunnen er heel veel standaardapps verwijderd worden.

Enige nadeel nog: geen screenprotector aanwezig. Iemand tips voor een gooede screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Proficiat en veel fun ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Oeps A14 was met de Opt-in... NDA mail kwam 2 dagen later, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:14
Hoi,

Ik heb nu sinds een jaar of 2 een Samsung A32 4G (4gb/128gb). Ik begin me meer en meer te irriteren aan de traagheid van de telefoon.

Nu zag ik de Motorola Edge 30 Neo(€225). 5G, erg snel opladen, draadloos opladen, iets compacter, 120hz scherm, 256GB Rom, 8GB Ram

Ik probeer het liefste onder de 250-300EUR te blijven voor een nieuwe telefoon. Is de Motorola een prima upgrade t.o.v. de Samsung?

Het enige wat me vooralsnog weerhoud is het updatebeid van Motorola met ondersteuning tot (en met) 2025. Dat heeft Samsung wel beter op orde, maar de vraag is wat ik daarvan in de praktijk merk.

Dank alvast voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

FJP84 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:43:
Hoi,

Ik heb nu sinds een jaar of 2 een Samsung A32 4G (4gb/128gb). Ik begin me meer en meer te irriteren aan de traagheid van de telefoon.

Nu zag ik de Motorola Edge 30 Neo(€225). 5G, erg snel opladen, draadloos opladen, iets compacter, 120hz scherm, 256GB Rom, 8GB Ram

Ik probeer het liefste onder de 250-300EUR te blijven voor een nieuwe telefoon. Is de Motorola een prima upgrade t.o.v. de Samsung?

Het enige wat me vooralsnog weerhoud is het updatebeid van Motorola met ondersteuning tot (en met) 2025. Dat heeft Samsung wel beter op orde, maar de vraag is wat ik daarvan in de praktijk merk.

Dank alvast voor de reacties
De Edge 30 Neo is zeker een prima toestel. Updatebeleid is inderdaad minder, zo worden updates later en minder frequent uitgerold. Daarbij, het toestel krijgt alleen nog Android 14 aan versie-updates. Je kan evt ook kijken naar een Galaxy A34 of A54, of de OnePlus Nord 3.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:14
Steeffoon schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:04:
[...]

De Edge 30 Neo is zeker een prima toestel. Updatebeleid is inderdaad minder, zo worden updates later en minder frequent uitgerold. Daarbij, het toestel krijgt alleen nog Android 14 aan versie-updates. Je kan evt ook kijken naar een Galaxy A34 of A54, of de OnePlus Nord 3.
Dank ik ben toch wel gecharmeerd van de Edge serie. Mogelijk wordt het tzt de Edge 40. of toch de Edge 30 neo en neem ik hebt gebrek aan de security updates na september 2025 voor lief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Het zijn beide leuke phones uit maar ik zou persoonlijk voor de nieuwe gaan, enkel voor de net iets langere support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik ben overgeschakeld naar Xperia 5V en zal dit forum minder actief volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
LeStef schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:43:
Ik ben overgeschakeld naar Xperia 5V en zal dit forum minder actief volgen.
Na jaren Sony's gehad te hebben overgestapt op de Motorola. Is me nog geen moment tegengevallen. Hoe bevalt de Sony ten opzichte van de Motorola? Vond de bouwkwaliteit van de Sony altijd wel goed maar merk dat de Motorola toch nog een stapje hoger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
pjot1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:09:
[...]

Na jaren Sony's gehad te hebben overgestapt op de Motorola. Is me nog geen moment tegengevallen. Hoe bevalt de Sony ten opzichte van de Motorola? Vond de bouwkwaliteit van de Sony altijd wel goed maar merk dat de Motorola toch nog een stapje hoger is.
Ik heb hem pas een uurtje en net Android 14 op geïnstalleerd dus kan nog niet veel zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
LeStef schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:20:
[...]

Ik heb hem pas een uurtje en net Android 14 op geïnstalleerd dus kan nog niet veel zeggen :)
Ben benieuwd naar je ervaring wat betreft speakers en accuduur!

Wilde het toestel ook halen, maar toch afgehaakt vanwege de hoge prijs en support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Dat was voor mij de reden om voor Motorola te kiezen. Had na een 5I en de 5III ook graag de 5V gehad maar vooral de prijs hield mij tegen. Zeker voor een telefoon die nergens in uit blinkt.

Hopelijk hebben ze de flitser wel wat beter gemaakt. Dat was altijd net een gloeiend luciferpuntje. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
pjot1 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:33:
Dat was voor mij de reden om voor Motorola te kiezen. Had na een 5I en de 5III ook graag de 5V gehad maar vooral de prijs hield mij tegen. Zeker voor een telefoon die nergens in uit blinkt.

Hopelijk hebben ze de flitser wel wat beter gemaakt. Dat was altijd net een gloeiend luciferpuntje. :P
Ik kreeg 280€ inruilwaarde terug voor mijn 30Ultra bij Coolblue dus mijn keuze was snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb de Xperia 5V toch terug gebracht naar de winkel. VOnd hem net te klein en heb de Nothing Phone 2 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
LeStef schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:48:
Ik heb de Xperia 5V toch terug gebracht naar de winkel. VOnd hem net te klein en heb de Nothing Phone 2 genomen.
Welkom bij de club :)

Ik heb een witte 256GB en hoewel het niet de laatste socket is, voelt het toestel toch erh snel en goed aan.

Accuduur is ook meer dan prima met gemiddeld 8 uur SOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Knamix schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Welkom bij de club :)

Ik heb een witte 256GB en hoewel het niet de laatste socket is, voelt het toestel toch erh snel en goed aan.

Accuduur is ook meer dan prima met gemiddeld 8 uur SOT
Ik heb er problemen mee, is naar A14 gegaan maar wilt in de playstore de apps niet tonen en kan ze niet updaten en mijn wifi is een drama. Kan er nu werkelijk niets mee doen. Kan jij mij misschien via pb helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Ondertussen ben ik overgeschakeld naar de Motorola Edge 40 Pro. Mijn Nothing 2 had problemen, kreeg systeem crashes en reboots.
Moet zeggen dat de Edge 40 Pro een waardige opvolger is van de 30 Ultra. Wat een snelheid. Ook de automatische lichtsensoren lijkt aangepakt geweest.
Als er genoeg mensen zijn met een Edge 40 in bezit misschien een topic openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:23
LeStef schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:42:
Ondertussen ben ik overgeschakeld naar de Motorola Edge 40 Pro. Mijn Nothing 2 had problemen, kreeg systeem crashes en reboots.
Moet zeggen dat de Edge 40 Pro een waardige opvolger is van de 30 Ultra. Wat een snelheid. Ook de automatische lichtsensoren lijkt aangepakt geweest.
Ik probeer mijn Xiaomi 14 te verkopen en wilde dan overgaan naar de Edge 40 pro. Alleen, de Xiaomi nog niet verkocht en tot mijn grote schrik is de Edge 40 Pro gigantisch in prijs gestegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
LeStef schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:42:
Al een goede screen protector kunnen vinden of gebruik je dat niet?

Enige reden voor mij om niet voor een Edge 40 pro te gaan is het gemis van een screen protector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Knamix schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:54:
[...]

Enige reden voor mij om niet voor een Edge 40 pro te gaan is het gemis van een screen protector
Ik gebruik dat eigenlijk nooit, mijn Edge 30 Ultra had ook niets op het scherm.
soskes schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:22:
[...]

Ik probeer mijn Xiaomi 14 te verkopen en wilde dan overgaan naar de Edge 40 pro. Alleen, de Xiaomi nog niet verkocht en tot mijn grote schrik is de Edge 40 Pro gigantisch in prijs gestegen.
Zijn momenteel wel te vinden voor rond de 699€ bij Coolblue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:23
LeStef schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:05:
[...]

[...]

Zijn momenteel wel te vinden voor rond de 699€ bij Coolblue :)
Dat is het dus. Enkel nog in 2 winkels te halen voor die prijs, online uitverkocht. Bij Belsimpel.nl hetzelfde.

Dus ik weet niet of ze nog beschikbaar blijven. Is er al iets over een opvolger van de 40 aangekondigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
soskes schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:13:
[...]

Dat is het dus. Enkel nog in 2 winkels te halen voor die prijs, online uitverkocht. Bij Belsimpel.nl hetzelfde.

Dus ik weet niet of ze nog beschikbaar blijven. Is er al iets over een opvolger van de 40 aangekondigd?
Ik vrees dat de opvolger nog lang op zich gaat laten wachten. Meestal worden ze eerst in China gelanceerd om dan 6 of 8 maanden later te lanceren buiten China. Er zijn momenteel zelfs geen geruchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
LeStef schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 21:21:
[...]

Ik vrees dat de opvolger nog lang op zich gaat laten wachten. Meestal worden ze eerst in China gelanceerd om dan 6 of 8 maanden later te lanceren buiten China. Er zijn momenteel zelfs geen geruchten.
De meeste Motorola's verschijnen vrij snel na de Chinese release. Tussen de Chinese Moto G54 release en de Europese zat bijvoorbeeld maar een paar weken (beide in september vorig jaar). Serieuze geruchten zijn bij Motorola ook vaak vrij laat. Ik verwacht de Edge 50 Pro net als de voorganger gewoon in April/Mei in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Niet altijd bij de High-ends, de X40 werd bijvoorbeeld 15 december 2022 in China gelanceerd en de 40 Pro maar pas in April / mei 2023.
Daarom vrees ik dat de opvolger van de 40 Pro niet zo snel op de markt zal komen.

Enkel met de Edge 30 Ultra hadden ze nog geen anderhalve maand later een variant voor de rest van de wereld.
Ik vrees ook dat er gewoon geen 40 Ultra komt, ze hebben al alles uit de kast getrokken voor de Edge 40 Pro, SD8Gen 2, UFS4.0.

Tenzij ze in augustus komen met de 40Ultra met de SD8 gen 3 maar dan hebben ze niets nieuws voor de Edge 50 serie.

Ik ben benieuwd wat het allemaal gaat geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:07

Lief Adje

Love is in the air

Knamix schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:54:
[...]

Ik ben erg tevreden over deze: https://www.amazon.nl/dp/B0C81TYB83
Gaat over de randen heen, blijft wel een beetje stroef aanvoelen.

Android 14 lijkt er ook aan te komen, iemand maakt op het Lenovo forum een melding dat hij deze kreeg aangeboden (Mexico)

[ Voor 12% gewijzigd door Lief Adje op 24-01-2024 17:52 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb de Android 14 versie zelf erop gezet (Edge 40 Pro), had geen zin meer om erop te wachten. Nu alles weer instellen, want het was wel een factory reset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDZgVdIWfFU0JTde4hvoKF_vwe0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B9h35uVGZp23P4cMJwxzJ2kZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Brotuck op 06-02-2024 20:55 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:07

Lief Adje

Love is in the air

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOzrMwH143b_Drg-mqi4LdBsQ8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LziJPfV1hvfKKvATWcpOrKrb.png?f=fotoalbum_large

Ota bij mijn 40pro

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ben benieuwd of de Edge30 Fusion ooit nog een OS update gaat krijgen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Serieus nu net ?? :+

Ik heb trouwens een nieuw topic gemaakt voor de Edge 40
[Motorola Edge 40 serie] Ervaringen & Discussie

Ik moet de eerste topic nog aanvullen

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PaT schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:32:
Ben benieuwd of de Edge30 Fusion ooit nog een OS update gaat krijgen.
De code daarvoor is Tundra toch ?

Ik zie enkel de Januari update van Android 13 staan in de diverse channels

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier komt A14 ook net binnen op de 40 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Brotuck schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:48:
[...]

De code daarvoor is Tundra toch ?

Ik zie enkel de Januari update van Android 13 staan in de diverse channels
Ja, die januari update staat er al op...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Android 14 update voor de Edge 30 Neo is beschikbaar!

Nu aan het downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
LeStef schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:49:
Niet altijd bij de High-ends, de X40 werd bijvoorbeeld 15 december 2022 in China gelanceerd en de 40 Pro maar pas in April / mei 2023.
Daarom vrees ik dat de opvolger van de 40 Pro niet zo snel op de markt zal komen.
nieuws: 'Motorola Edge 50 Pro krijgt laserautofocuscamera's en scherm van 6,7"'
https://www.androidheadli...ola-edge-50-pro-x50-ultra
Officiele aankondiging op 3 april volgens lek dus op schema voor een release in april/mei.
Enkel jammer dat Motorola toch weer voor gebogen schermranden kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik zou weer een generatie kleinere telefoons willen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
RepareerDroid schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 20:16:
[...]
nieuws: 'Motorola Edge 50 Pro krijgt laserautofocuscamera's en scherm van 6,7"'
https://www.androidheadli...ola-edge-50-pro-x50-ultra
Officiele aankondiging op 3 april volgens lek dus op schema voor een release in april/mei.
Enkel jammer dat Motorola toch weer voor gebogen schermranden kiest.
Ik ga dat model toch skippen, nog erger, ik ga mijn Edge40 Pro gewoon verkopen, want Motorola krijgt het niet voor elkaar om de software goed te krijgen.
Soms heb ik 7u SOT en soms 3h, dan is het playsystem die alles leegzuipt, dan weer de CPU?
Rare dingen.
Soms valt hij gewoon uit midden in de nacht zonder enige reden waardoor ik geen wekker heb.
Hiervoor heb ik al een nieuw toestel voor gekregen maar de rest van de problemen blijven bestaan.
Lenovo forum zit vol met allerlei rare problemen waar ze geen antwoord op kunnen bieden....maanden lang.

Edit: probleem gevonden, de Facebook app bleef op de achtergrond maar werken ondanks de beperkingen aangevinkt: batterij beperkt, geen achtergrond. Bleef ze toch wel doorwerken in de achtergrond...

[ Voor 13% gewijzigd door LeStef op 09-03-2024 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonRJC
Beveiligingsupdate van Maart gisteren binnen gekregen op de Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RamonRJC schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:59:
Beveiligingsupdate van Maart gisteren binnen gekregen op de Neo.
Op de Edge ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Hier vannacht op de Edge 30 Ultra ook binnengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Vandaag de update ontvangen van april 2024.
Dit is de snelste update sinds ik het toestel heb, hoe langer, hoe meer up to date Motorola blijft. Ik heb de indruk dat hun software support eindelijk mee is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De Edge 30 Pro die ik hier nog heb liggen krijgt inmiddels geen updates meer sinds het begin van het jaar. Android 14 met de februari patch is de laatste.

Nu heb ik mijn bootloader vrij eenvoudig kunnen unlocken via de officiele site van motorola zelf, maar ik kan nergens een custom firmware vinden. Heeft iemand hier de tip voor mij ?

Het is dus een Pro en geen Ultra model (XT2201-1)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Brotuck : Hier een Edge 30 Fusion, en de laatste update/patch is van 26 juni jl. :?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Brotuck schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:45:
De Edge 30 Pro die ik hier nog heb liggen krijgt inmiddels geen updates meer sinds het begin van het jaar. Android 14 met de februari patch is de laatste.

Nu heb ik mijn bootloader vrij eenvoudig kunnen unlocken via de officiele site van motorola zelf, maar ik kan nergens een custom firmware vinden. Heeft iemand hier de tip voor mij ?

Het is dus een Pro en geen Ultra model (XT2201-1)
Dat is wel bijzonder. Zou die niet gewoon al op Android 15 moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
13art schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:33:
[...]

Dat is wel bijzonder. Zou die niet gewoon al op Android 15 moeten zitten?
Helaas is dit echt de laatste update.

Het toestel is in 2022 uitgekomen met android 12 in februari.
Dus februari 2025 is echt de laatste update.

Gelukkig is het nu verplicht in Europa om langer updates te geven, maar dit toestel komt dus echt in een soort van limbo terecht. Er zijn eigenlijk geen LineageOS versies voor en ook geen custom Roms.
Blijft over om een GSI te installeren, maar dat is me nog niet gelukt.

Erg jammer, want het 144 Hz scherm is erg mooi en met de Q8gen1 Proc erin zou je makkelijk jaren vooruit kunnen. Misschien is het tijd dat ik zelf maar een LineageOS versie ga bouwen ervoor.

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden moeten besproken worden in [Motorola Edge 30 Ultra] Levertijd en prijzen