Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:37
First post vul ik later in/aan

Er zijn op dit moment drie modellen in de Edge 40 lijn, de Edge 40, Edge 40 Pro en de Edge 40 Neo.

De Edge
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9Rj7rrcogiViiuVK15k86GU3D4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xZOUMAhXXBpxZCofQLrDlwzl.png?f=user_large

De Neo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1mUWQfjFYN3Kh7ee_92JkLrmqk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bkYmKv6dCjr6dwSHarpGEkjq.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDF_LERGoqlcnxbNaqoSu1EQSO4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ReBf2AXQ6kychP3AIGUgPTyZ.png?f=user_large

De Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azN6ubbQ3TgROValAXO5qCKtrp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OdxEoQcwovdFQKfkEJtl4fVr.png?f=user_large

De Motorola Edge 40 Pro is in April 2023 gelanceerd als een toestel die prima kan meekomen met de highend modellen. In een review zal ik hierop nog terugkomen, want hij heeft me zeker verrast op een aantal vlakken.

Het update beleid is tegenwoordig voor een high end toestel gemiddeld tot goed te noemen. 2 OS upgrades en 3 jaar patches. Overigens is dit in de praktijk eens in de 2 maanden.

Het toestel kwam met Android 13 en zal dus nog Android 15 krijgen.

De batterij van het toestel is Li-Po met een capaciteit van 4600 mAh en kan laden op 125 watt.

[ Voor 128% gewijzigd door Brotuck op 10-02-2024 10:31 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Toch maar een Edge 40 serie topic gestart omdat er best wel flink wat nieuwe zaken in de toestellen gestopt zijn. Zelf heb ik een Edge 40 Pro gekocht een paar maanden geleden, ben er erg tevreden over overigens.

Zelf ben ik minder blij met de lange pauzes tussen de updates, dus ik was vanavond aan de hobby geslagen en heb handmatig Android 14 erop gezet.

[ Voor 25% gewijzigd door Brotuck op 06-02-2024 21:37 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:07

Lief Adje

Love is in the air

Goed plan!
Ota A14 zojuist beschikbaar gekomen, goede timing ;)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Lief Adje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:38:
Goed plan!
Ota A14 zojuist beschikbaar gekomen, goede timing ;)
En ik neem aan dat je nog op de RETEU channel zit ?
Ik had zelf het Retail channel actief gemaakt en de firmware gedownload en geinstalleerd.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Brotuck schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:39:
[...]

En ik neem aan dat je nog op de RETEU channel zit ?
Ik had zelf het Retail channel actief gemaakt en de firmware gedownload en geinstalleerd.
Klopt reteu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik denk dat het niet veel uitmaakt verder, maar ben wel benieuwd of de OTA sneller gaat op dit kanaal. Overigens heb ik gewoon alles beschikbaar in de firmware.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56
Ook via Ota binnen gekregen op mijn 40 Pro.
Tot nu toe veel beter dan de beta op de 30 Ultra.
Alles loopt net iets sneller dan op A13.
Ik hoop dat de batterij ook beter is op A14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hier ook de update! Vanmiddag maar even installeren! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb net de firmware files van het retail en reteu binair vergeleken en die zijn identiek. Het lijkt er dus op dat de update eerst naar het generieke retail channel gaat voordat de andere retail channels gebruikt gaan worden.

En aangezien de files identiek zijn kan ik dus heel makkelijk switchen van channel, maar dat is dus compleet zinloos. Mijn apparaat is gewoon certified.

Mocht er interesse zijn om een howto neer te zetten, dan zal ik wat zaken in dit topic posten.
Maar in essentie zijn het dezelfde stappen als die je kan vinden op XDA onder de conversie van X40 (chinees) naar 40 Pro (europa)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Als ik de meegeleverde lader gebruik, komt mijn snelheid (vanaf 14%) niet hoger dan 50 Watt. Op zich snel genoeg, maar niet wat je zou verwachten van een 120 Watt lader.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Sinds A14 is het lock screen "stuk"
Niet meer aan te passen, Motorola support geeft aan dat het in een volgende update weer terug zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Lief Adje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:35:
Sinds A14 is het lock screen "stuk"
Niet meer aan te passen, Motorola support geeft aan dat het in een volgende update weer terug zou moeten komen.
Geef eens een voorbeeld ? Ik kan van alles doen ermee

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Brotuck schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:07:
[...]

Geef eens een voorbeeld ? Ik kan van alles doen ermee
Een whatsapp bericht gelezen markeren via het lock screen kan bv niet meer(quick actions oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Lief Adje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:09:
[...]

Een whatsapp bericht gelezen markeren via het lock screen kan bv niet meer(quick actions oid)
hier wel, zou het met de factory reset te maken hebben ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier werkt het ook en heb geen factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Brotuck schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 18:03:
[...]

hier wel, zou het met de factory reset te maken hebben ?
Voorheen kon ik de melding ingedrukt houden en kreeg dan de opties, met een beweging kon je dit dan doen.
Nu moet ik de melding selecteren en krijg dan de opties, is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Lief Adje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:15:
[...]

Voorheen kon ik de melding ingedrukt houden en kreeg dan de opties, met een beweging kon je dit dan doen.
Nu moet ik de melding selecteren en krijg dan de opties, is mee te leven.
Heb je dit gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSkSiO7dSqvzzXZMs6QzGGaPIQE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pDt95bXa30VdLW7KvwMGy1UT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9XeYUT0hwdg2gAnLNA7-Ccr_LU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DfpwDEoRYBrPtnNQyhjiZs6d.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Ja de bubbels gebruik ik, alleen is de manier hoe het werkt nu beperkter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Die Android 14 upgrade heeft het toestel toch wel een zetje in de goede richting gegeven wat mij betreft.
Wat me erg opvalt is de SOT van het toestel, zelfs op 165 Hz is het gewoon goed.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Ik ben ook positief over de update! Alles voelt ook net wat sneller en vloeiender aan. Qua batterij merk ik geen verschil.

Dat ik het toestel net had, vorig jaar mei/juni, vond ik de batterij erg tegenvallen. Het lijkt erop alsof de batterij steeds beter wordt. De capaciteit is nu echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik lees op het XDA forum dat sommige toestellen ineens "not certified" zijn na de android 14 update. Zelfs heb ik er geen last van, maar wellicht even checken ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Beste Moto bezitters. Een vriendin van mij heeft nu de edge 40 en wil bestaande foto's overzetten naar de beschermde omgeving. Er is echter geen context menu optie om een foto daarheen te verplaatsen (of terug naar de 'normale' omgeving), kan dat uberhaupt niet of moet dat via een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
LaTiNo156 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:41:
Beste Moto bezitters. Een vriendin van mij heeft nu de edge 40 en wil bestaande foto's overzetten naar de beschermde omgeving. Er is echter geen context menu optie om een foto daarheen te verplaatsen (of terug naar de 'normale' omgeving), kan dat uberhaupt niet of moet dat via een andere manier?
Je kan het toch overzetten naar de beveiligde map in Google foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
LeStef schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:41:
[...]

Je kan het toch overzetten naar de beveiligde map in Google foto's?
Dat is een alternatief, maar niet het gewenste. De bedoeling is om de camera ook in de beveiligde omgeving te gebruiken en dat alle foto's ook automatisch daar belanden.
Dat werkt prima, maar omdat er foto's zijn overgezet van de vorige telefoon moeten die ook nog verhuizen naar de gallery in de beveiligde omgeving.

Bij samsung en Oppo kun je ze er naartoe verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

De maart update voor de 40 pro komt hier net binnen!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCVq1ySZMtWkmBcqtUeZDtf_w-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xmiaSYTca0Vwzyeo0eXgaMpY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
In het Retail kanaal dus geen OTA te bekennen. Dus ik heb vanmorgen een bootloader unlock gedaan en hem terug gezet naar reteu. Helaas is dit gelijk aan een factory reset, dus ik ben weer even aan het instellen...

De OTA kwam wel direct binnen..... :)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb de geruchten gelezen over de volgende Motorola Edge 50 Pro, het lijkt erop dat er geen top CPU in komt helaas. Als dat zo is weet ik nog niet of ik er iets mee zou doen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Brotuck schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:50:
Ik heb de geruchten gelezen over de volgende Motorola Edge 50 Pro, het lijkt erop dat er geen top CPU in komt helaas. Als dat zo is weet ik nog niet of ik er iets mee zou doen.
Zou me sterk verwonderen maar langs de andere kant ook weer niet gezien de 50 Fusion een SD uit de 6 serie krijgt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
LeStef schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:57:
[...]

Zou me sterk verwonderen maar langs de andere kant ook weer niet gezien de 50 Fusion een SD uit de 6 serie krijgt. 8)7
https://www.phonearena.co...-specs-confirmed_id156616

Eerst zien dan geloven, maar als dit klopt dan heb je een middenklasse telefoon ipv een high end

Er komt kennelijk wel een ultra model met de beste processor

[ Voor 18% gewijzigd door Brotuck op 29-03-2024 16:22 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Brotuck schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:29:
[...]

https://www.phonearena.co...-specs-confirmed_id156616

Eerst zien dan geloven, maar als dit klopt dan heb je een middenklasse telefoon ipv een high end

Er komt kennelijk wel een ultra model met de beste processor
De Edge 50 Ultra krijgt de Snapdragon 8s Gen 3, dat is een iets minder krachtige variant van de Snapdragon 8 Gen 3. Er komt dus geen versie met de absoluut beste processor.
De Ultra krijgt naar verluidt ook 3 50MP camera's waarvan de derde een telelens met 3x zoom is.

https://www.gsmarena.com/...oom_camera-news-62214.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
RepareerDroid schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:45:
[...]
De Edge 50 Ultra krijgt de Snapdragon 8s Gen 3, dat is een iets minder krachtige variant van de Snapdragon 8 Gen 3. Er komt dus geen versie met de absoluut beste processor.
De Ultra krijgt naar verluidt ook 3 50MP camera's waarvan de derde een telelens met 3x zoom is.

https://www.gsmarena.com/...oom_camera-news-62214.php
Niet volgens deze site. Leuk al die geruchten!

‘Motorola Edge 50 Ultra gelekt: toptoestel haarscherp afgebeeld’ - https://www.androidplanet...-50-ultra-renders-gelekt/

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Brotuck schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:09:
[...]

Niet volgens deze site. Leuk al die geruchten!

‘Motorola Edge 50 Ultra gelekt: toptoestel haarscherp afgebeeld’ - https://www.androidplanet...-50-ultra-renders-gelekt/
Android Planet baseert zich op androidheadlines. En in dat androidheadlines artikel staat ook gewoon dat het de Snapdragon 8s Gen 3 wordt: https://www.androidheadli...torola-edge-50-ultra.html

Android Planet heeft gewoon die s over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Gebruikt een van jullie Nova Launcher op de Moto? En zo ja, werkt dat soepeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik blijf toch enorme problemen ondervinden met de Edge 40 Pro.
Soms werkt hij 5 tot 7 dagen perfect.
Dan out of the Blue krijg ik freezes, moet ik het toestel herstarten via de aan en uitknop ingedrukt te houden.
Valt uit tijdens de nacht waardoor ik mijn wekker mis.
Wifi verlies, dan weer wel, dan weer niet.
Batterij die na 1u van 100% naar 24% gaat zinder enige reden, komt zelfs niets bij verbruik en wordt hij zeer warm.
Ik heb hem al binnengebracht bij Coolblue maar kwam na 4 dagen terug dat ze de problemen niet kunnen reproduceren.
Deze problemen gebeuren zowel met een schone herstel en instal zonder enige extra apps als met mijn apps.
Er is geen houvast aan. Dan werkt het perfect en de andere keer us hij onbruikbaar...
Ben een beetje ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
LeStef schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:43:
Ik blijf toch enorme problemen ondervinden met de Edge 40 Pro.
Soms werkt hij 5 tot 7 dagen perfect.
Dan out of the Blue krijg ik freezes, moet ik het toestel herstarten via de aan en uitknop ingedrukt te houden.
Valt uit tijdens de nacht waardoor ik mijn wekker mis.
Wifi verlies, dan weer wel, dan weer niet.
Batterij die na 1u van 100% naar 24% gaat zinder enige reden, komt zelfs niets bij verbruik en wordt hij zeer warm.
Ik heb hem al binnengebracht bij Coolblue maar kwam na 4 dagen terug dat ze de problemen niet kunnen reproduceren.
Deze problemen gebeuren zowel met een schone herstel en instal zonder enige extra apps als met mijn apps.
Er is geen houvast aan. Dan werkt het perfect en de andere keer us hij onbruikbaar...
Ben een beetje ten einde raad.
Ik herken echt 0 van jouw problemen. Heb nog nooit zo'n goede telefoon gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Mei 2024 update is uit. Beveiliging en verbeteringen :) (40pro)

[ Voor 6% gewijzigd door Lief Adje op 23-05-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:14
Ik sta op het punt van een Samsung a32 (3jr oud) over te stappen naar de Motorola Edge 40. Ik stoor me aan de traagheid van de Samsung, verder zoek ik een snellere relatief budgetvriendelijke telefoon met draadloos laden. Dus ik kwam bij de Edge 40 uit.

Wat me niet duidelijk is tot wanneer security updates worden ondersteund. Ik lees her en der tot medio 2026, medio 2027 tot begin 2028. Android Versies boeien me niet zo. Eventueel kan ik later altijd nog naar een custom rom kijken volgens mij.

Kan iemand hier een licht op schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
FJP84 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:58:
Ik sta op het punt van een Samsung a32 (3jr oud) over te stappen naar de Motorola Edge 40. Ik stoor me aan de traagheid van de Samsung, verder zoek ik een snellere relatief budgetvriendelijke telefoon met draadloos laden. Dus ik kwam bij de Edge 40 uit.

Wat me niet duidelijk is tot wanneer security updates worden ondersteund. Ik lees her en der tot medio 2026, medio 2027 tot begin 2028. Android Versies boeien me niet zo. Eventueel kan ik later altijd nog naar een custom rom kijken volgens mij.

Kan iemand hier een licht op schijnen?
De Edge 40 heeft ondersteuning tot mei 2026. Eerder waren er berichten dat de ondersteuning 4 jaar zou zijn (tot 2027), maar dat bleek niet te kloppen. De nieuwe Motorola Edge 50 Fusion heeft echter wel 4 jaar ondersteuning tot mei 2028 (maar geen draadloos opladen). De Edge 40 heeft een Mediatek processor dus de kans op custom ROMs is vrij klein. Wil je ondersteuning tot 2028, draadloos opladen en custom ROM mogelijkheden dan kom je bij de nieuwe Edge 50 Pro uit. Of meer binnen budget een Google Pixel 7a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
RepareerDroid schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:54:
[...]
De Edge 40 heeft ondersteuning tot mei 2026. Eerder waren er berichten dat de ondersteuning 4 jaar zou zijn (tot 2027), maar dat bleek niet te kloppen. De nieuwe Motorola Edge 50 Fusion heeft echter wel 4 jaar ondersteuning tot mei 2028 (maar geen draadloos opladen). De Edge 40 heeft een Mediatek processor dus de kans op custom ROMs is vrij klein. Wil je ondersteuning tot 2028, draadloos opladen en custom ROM mogelijkheden dan kom je bij de nieuwe Edge 50 Pro uit. Of meer binnen budget een Google Pixel 7a.
Draadloos laden heb ik al los gelaten. Ik zag bij de Edge 40 neo dat bluetooth niet altijd even stabiel was bij en dat dit vooral te merken is bij bellen in de auto of Android auto. Iemand soortgelijke ervaringen? Nu dus aan het kijken naar de Edge 50 Fusion of toch weer een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Misschien niet helemaal on topic. Maar ik ben blijf nieuwsgierig naar de Motorola Edge 50 Fusion of Pro versie. Er zit een behoorlijk prijsverschil in van 250. De Fusion zou ik denk.ik als los toestel aanschaffen, de Pro icm.een tweejarig abonnement.

Mijn vraag: is de Pro echt nog een stap beter dan de Fusion en de meerprijs waard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LeStef
Ik heb mijn 40 Pro teruggekregen uit reparatie en alles blijkt nu perfect te werken dus een blije gebruiker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vanaf maandag ook een Edge gebruiker. De 50 Pro. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
De Edge 40 pro bevalt me nog zo goed dat ik niet naar de 50 ga kijken voorlopig. :)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
LeStef schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 06:59:
Ik heb mijn 40 Pro teruggekregen uit reparatie en alles blijkt nu perfect te werken dus een blije gebruiker hier.
Geen OnePlus 12 meer?
Brotuck schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:36:
De Edge 40 pro bevalt me nog zo goed dat ik niet naar de 50 ga kijken voorlopig. :)
De 40 Pro is een stuk sneller dan de 50 Pro (Snapdragon 8 Gen 2 vs Snapdragon 7 Gen 3), dus dat lijkt me ook totaal overbodig. Zelfs de Edge 50 Ultra met een Snapdragon 8s Gen 3 is nog iets trager dan de Edge 40 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
LeStef schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 06:59:
Wat was er uiteindelijk mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
RepareerDroid schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:15:
[...]
Geen OnePlus 12 meer?

[...]
Goh, die Color OS blijft me toch enorm storen. Toestel voelt daardoor slomer dan de 40 Pro.
Edge 50 Ultra steekt wel mijn ogen uit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
pjot1 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:22:
[...]

Wat was er uiteindelijk mis mee?
Geen flauw idee eerlijk gezegd, een goei 2 weken weggeweest en volgens Coolblue hebben ze een update uitgevoerd |:( .
Mijn toestel was helemaal up to date. 100 keer gereset ( bij wijze van spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
RepareerDroid schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:15:
[
De 40 Pro is een stuk sneller dan de 50 Pro (Snapdragon 8 Gen 2 vs Snapdragon 7 Gen 3), dus dat lijkt me ook totaal overbodig. Zelfs de Edge 50 Ultra met een Snapdragon 8s Gen 3 is nog iets trager dan de Edge 40 Pro.
Ook UFS4.0 van de 40 Pro tegenover UFS2.2 op de 50 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De 50 Ultra vs 40 Pro is dus puur meer opslag (1TB) en een Bluetooth versie hoger.
Overigens is de 50 Ultra al op ebay te vinden voor 620 euro.....

https://www.ebay.nl/itm/1...37&customid=&toolid=10049

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Maandag in afwachting van de Edge 50 Pro en lees op reddit steeds meer over issues qua oververhitting, trage camera, toetsenbord dat niet lekker werkt, of overlays die blijven hangen. 🤞 We gaan het zien.

Ondanks dat ik ben voorzien van in ear buds (Trueshift 2) en noice cancelling koptelefoon (Soundcore Q35) ben ik wel benieuwd naar de Bose Quietcomfort 2 die erbij geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Denk dat qua chipset niets verschil zit tussen de 40 Pro en 50 Ultra, ik bedoel het zijn verschillende chipsets maar tussen de 8S Gen 3 en 8 Gen 2 zit niet veel verschil in snelheid, zullen elkaar waard zijn. Misschien is de nieuwste dat net iets zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Eerste indruk van de Edge 50 Pro is goed. Ik had als test even voicemail gebeld. Ik vind het belvolume nogal hard en kreeg het niet zachter. Iemand dezelfde ervaring met de Edge serie en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vraagje. Ik heb de Gmcam mod geïnstalleerd. Ik zie in het scherm dan het volgende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6FmKYbNyezE7Krt7BLTbr3qXBg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wwoy6fI2XgNLwmouvYSqsT4Z.png?f=user_large

Nu heeft de Edge 50 Pro drie lenzen met o.a. een telelens met 3x optische zoom

Ik heb het idee dat de 0.6, 1.0 en 2.7 de lens selectie is. Maar wat is de 1x en 2x daaronder? Ik kan die nog uitbreiden naar 10x en hoe kan ik gebruik maken van de 3x optische zoom of andere geformuleerd zoomen zonder achteruit te gaan in kwaliteit door de digitale zoom?

[ Voor 21% gewijzigd door FJP84 op 09-06-2024 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
FJP84 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:39:
Vraagje. Ik heb de Gmcam mod geïnstalleerd. Ik zie in het scherm dan het volgende.

[Afbeelding]

Nu heeft de Edge 50 Pro drie lenzen met o.a. een telelens met 3x optische zoom

Ik heb het idee dat de 0.6, 1.0 en 2.7 de lens selectie is. Maar wat is de 1x en 2x daaronder? Ik kan die nog uitbreiden naar 10x en hoe kan ik gebruik maken van de 3x optische zoom of andere geformuleerd zoomen zonder achteruit te gaan in kwaliteit door de digitale zoom?
0.6 is de ultragroothoek lens, 1.0 de hoofdcamera en 2.7 de telelens. De 2 daaronder is de digitale zoom(2x). 1x is de standaard enkel optische stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
RepareerDroid schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:33:
[...]
0.6 is de ultragroothoek lens, 1.0 de hoofdcamera en 2.7 de telelens. De 2 daaronder is de digitale zoom(2x). 1x is de standaard enkel optische stand.
Dank. Als ik standaard opties voor portret kies krijg ik dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1TWZyYcMJIDAg_Cu0ko8E63M9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r9AlNviRfrTkAKsalHYdhH9w.png?f=user_large

3x digitale zoom dus, met minimaal 1.5x. Heb je tips dit anders in te stellen maar wel met dat subtiele bokeh effect? Telelens gebruiken zonder de digitale zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 22:45

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Weet iemand waar ik die 50 Ultra eens kan bekijken/vasthouden? Bij de MediaMarkt alleen maar de goedkopere Motorola toestellen gezien.

Heb nu een Pixel 6 Pro en vind die best zwaar qua gewicht. Hecht veel waarde aan een goede camera, maar de toestellen met topcamera's (zoals de Galaxy S23 Ultra) zijn alleen maar groter en zwaarder.

De Edge 50 Ultra lijkt dan opvallend licht te zijn als ik de cijfers hier op Tweakers mag geloven.

Pixel 6 Pro: 210 gram
Galaxy S23 Ultra: 234 gram
Edge 50 Ultra: 186 gram

[ Voor 58% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 10-06-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Brave_Sir_Robin schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:53:
Weet iemand waar ik die 50 Ultra eens kan bekijken/vasthouden? Bij de MediaMarkt alleen maar de goedkopere Motorola toestellen gezien.

Heb nu een Pixel 6 Pro en vind die best zwaar qua gewicht. Hecht veel waarde aan een goede camera, maar de toestellen met topcamera's (zoals de Galaxy S23 Ultra) zijn alleen maar groter en zwaarder.

De Edge 50 Ultra lijkt dan opvallend licht te zijn als ik de cijfers hier op Tweakers mag geloven.

Pixel 6 Pro: 210 gram
Galaxy S23 Ultra: 234 gram
Edge 50 Ultra: 186 gram
Ik heb de Edge 50 Pro. Zelfde gewicht volgens mij en ligt zeer prettig in de hand. Voelt lichter aan dan de Samsung A32 die ik hier voor had. Zeker lichter dan de Samsung a55 die ik laatst even vast had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Zijn er bij de Edge 40 ervaring met de Gcam mod?

Ik heb verschillende versies geprobeerd op de Edge 50 pro, alleen lukt filmen in 4k fps niet met de main camera lens 1.0x. Het lukt wel met de 0.6x en 2.7x lens.

4k 30fps en FHD 60fps werkt ook bij elke lens.

Verder lukt het niet goed om macro foto's te maken.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje een Edge 40 Pro, ben nog niet uitgebreid met de camera bezig geweest. Maar macro foto's vielen me in positieve zin op. Wat gaat er bij jou niet goed?

Ik heb op KPN wifi verbindingen problemen met apps, zoals buienradar, bankieren, buienalarm en F1TV. Die starten niet op, alsof ze geen verbinding kunnen leggen.
Browsen via Chrome, Firefox, deurbel bekijken werkt wel.
Switchen naar mobiele data lost het op. En het is altijd met dezelfde apps en bij 3 mensen met een Kn verbinding getest.
Iemand enig idee? Op Ziggo of werk wifi werkt alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Glacier schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:37:
Ik heb sinds een tijdje een Edge 40 Pro, ben nog niet uitgebreid met de camera bezig geweest. Maar macro foto's vielen me in positieve zin op. Wat gaat er bij jou niet goed?
Op de Motorola camera app werkt het wel, met ik vind die app te overgesatureerd. Met de Gcammod werkt het nu wel. Ik kwam erachter dat als ik de groothoek (0,6x) selecteer ik heel goed macrofoto's kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Ik mag over een tijdje weer een nieuwe telefoon uitzoeken bij het verlengen van mijn abonnement .
Nu is mijn oog dus gevallen op de Edge 40. Mooie telefoon die ook nog eens draadloos laden ondersteunt, ik heb al meerdere Motorola's gehad en vind de zaklamp en camera gestures altijd erg handig.

Vroeg me alleen af of hij ook een Always On Display heeft of dat het scherm alsnog telkens op zwart gaat en alleen actief wordt als je een melding krijgt. Of is daar ook nog een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vlassie1980 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:48:
Ik mag over een tijdje weer een nieuwe telefoon uitzoeken bij het verlengen van mijn abonnement .
Nu is mijn oog dus gevallen op de Edge 40. Mooie telefoon die ook nog eens draadloos laden ondersteunt, ik heb al meerdere Motorola's gehad en vind de zaklamp en camera gestures altijd erg handig.

Vroeg me alleen af of hij ook een Always On Display heeft of dat het scherm alsnog telkens op zwart gaat en alleen actief wordt als je een melding krijgt. Of is daar ook nog een workaround voor?
Voor zover ik weet geen AOD. Ik heb de Edge 50 Pro. Ik kwam van Samsung maar mis het AOD niet. Een keer tikken op het scherm is voldoende en je kan instellen dat de randen in een bepaalde kleur oplichten bij verschillende type melding. Dat ziet er wel geinig uit als de telefoon met scherm naar beneden ergens op ligt.

[ Voor 49% gewijzigd door FJP84 op 21-08-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
FJP84 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 13:42:
[...]

Voor zover ik weet geen AOD. Ik heb de Edge 50 Pro. Ik kwam van Samsung maar mis het AOD niet. Een keer tikken op het scherm is voldoende en je kan instellen dat de randen in een bepaalde kleur oplichten bij verschillende type melding. Dat ziet er wel geinig uit als de telefoon met scherm naar beneden ergens op ligt.
Thanks! Dat vermoeden had ik al.
Ik had eerst de Edge 20 en die had het volgens mij ook niet, maar ik twijfelde even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francis998
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 17:00
Ik heb even dit topic doorzocht, ik ben op zoek naar een schermbeschermer voor mijn moto edge 40. Ik heb nu een hidrogel beschermer die zowel de voorkant als de zijden(tot aan de achterkant) beschermt. Deze heb ik in het buitenland laten plaatsen, maar deze begin nu aan zijn levenseinde te komen.

Ik vroeg me dus af welke schermbeschermer de mensen die deze telefoon hebben aanraden en die niet loslaat i.c.m. een hoesje(het liefst gewoon in Nederland te koop, dus niet aliexpress) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

francis998 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:13:
Ik heb even dit topic doorzocht, ik ben op zoek naar een schermbeschermer voor mijn moto edge 40. Ik heb nu een hidrogel beschermer die zowel de voorkant als de zijden(tot aan de achterkant) beschermt. Deze heb ik in het buitenland laten plaatsen, maar deze begin nu aan zijn levenseinde te komen.

Ik vroeg me dus af welke schermbeschermer de mensen die deze telefoon hebben aanraden en die niet loslaat i.c.m. een hoesje(het liefst gewoon in Nederland te koop, dus niet aliexpress) ?
Deze gebruik ik :
S.E voor Motorola Edge 40 Pro... https://www.amazon.nl/dp/B0C81TYB83?ref=ppx_pop_mob_ap_share
Blijft goed zitten, blijft een beetje flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inmiddels de Edge 40 ontvangen en in gebruik.

Mooi toestel, ben nu bezig om alle maandelijkse updates te doen en straks ook de update naar Android 14.
Valt wel op dat hij bij het draadloos laden erg warm wordt. Verder is de standaard hard case die wordt meegeleverd niet ideaal omdat de knoppen niet zijn beschermd. Ik zoek meer een transparante plastic cover die wat flexibeler is. Hebben jullie daar een goede suggestie voor?

Verder bevalt hij prima, iets kleiner dan mijn Redmi Note 12 Pro maar verder prima en mooi scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:44
spijtig dat er geen topic is voor de edge 50 pro

heb een abonnement genomen bij orange met de edge 50 pro

hoop dat ik er geen spijt van ga hebben :X

de laatste update is van juli,klopt dat want las ergens dat de augustus update uitgerold is ?
bij mij is deze nog niet binnen helaas

hoe zit het met updates bij motorola ?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Vincent91 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:20:

de laatste update is van juli,klopt dat want las ergens dat de augustus update uitgerold is ?

Waarschijnlijk komt het ergens deze maand uit

Ik heb geen Motorola meer als main toestel, maar van wat ik zie bij mensen die ik ken loopt Motorola vaak net wat achter.

Dus bi-monthly patches, maar dan krijg je een juli patch in augustus bijvoorbeeld.

Ik heb een Motorola (andere model) als extra toestel, daar gaat het ook zo en kreeg ik de Juli patch 3 weken terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 12-09-2024 15:49 ]

• Brotuck
De 40 Pro heeft inmiddels LineageOS officiele ondersteuning, dus die gaat eindelijk naar maandelijkse updates. Overigens gebruik ik hem niet meer omdat ik een ander toestel heb die veel betere foto's maakt.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
is circle to search al beschikbaar op de motorola's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Vincent91 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:20:

"Motorola maakt net als ander fabrikanten de keuze om dit elke maand te doen, per twee maanden of per kwartaal. Dit hangt sterk af van welk model je gebruikt en wanneer hij uitgekomen is. "
Bron: https://mijnmoto.nl/blog/...pdate-beveiligingsupdate/

De midrange modellen krijgen meestal 2-maandelijkse updates, in ieder geval de eerste 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
RepareerDroid schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:05:
[...]
"Motorola maakt net als ander fabrikanten de keuze om dit elke maand te doen, per twee maanden of per kwartaal. Dit hangt sterk af van welk model je gebruikt en wanneer hij uitgekomen is. "
Bron: https://mijnmoto.nl/blog/...pdate-beveiligingsupdate/

De midrange modellen krijgen meestal 2-maandelijkse updates, in ieder geval de eerste 2 jaar.
Ik denk dat dit niet klopt want bij het instellen kreeg ik de juni en juli update aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik heb net de november security update geïnstalleerd op mijn 40 Pro. Zou de volgende update Android 15 zijn?

• FJP84
Ik heb sinds gisteren Android 15 op de Edge 50 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 23:32
Een quote van mij zelf uit een ander topic over Android 15 update.

Motorola Edge 50 Pro Android 15 update niet installeren:
https://gathering.tweaker...message/81571456#81571456
Myliobatis schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:08:
Zijn er sowieso niet veel problemen met de software van de Motorola's reeks? Niet alleen Pro?

Ook in de reviews van GSMArena die ik later las.
https://m.gsmarena.com/mo..._50_neo-review-2754p5.php

Ik twijfel door al deze berichten voor het houden van een Edge 50 Fusion of Neo (beide besteld, gekozen voor de Neo, compact en plat scherm)

Camera zouden ook op de Fusion en Neo haperen. Met wat korte tests is dit mij nog niet echt opgevallen, m.u.v. wat haperingen bij bewegende onderwerpen en switchen van camera.

Op Reddit lees Ik vele berichten over slechte software, slecht update beleid.

Deze telefoon reeks had ik al lange tijd op het oog.

Hoe is de ervaring daar voorheen mee met de Pro?
Op Reddit veel negatieve berichten over de camera app.

Iemand hier wellicht ervaringen met een Edge 50 (bv de Neo of een van de anderen) met de stabiliteit van de software? Echt brekende bugs?

En een slechte camera app? Er zou volgens berichten veel lag zijn, missende foto's, vast lopende camera?

Of is dit toch alsnog opgelost in een update?

De telefoons staan ook in verschillende BBG waarin dit niet naar voren komt.

Gezien hoe rustig dit topic is en geen nieuw topic voor de 50 serie lijken de telefoons niet echt populair?

[ Voor 15% gewijzigd door Myliobatis op 07-02-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik heb de Pro. Geen noemenswaardige bugs.

Heel soms lijkt de browser Chrome te hangen en dan popt het toetsenbord niet op. Alle apps sluiten en weer door.

Ik vind het niet storend en ook al weer lang niet meegemaakt.

Deze week ook beveiligingspatch voor januari 2025 ontvangen. Ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
FJP84 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:30:
Ik heb de Pro. Geen noemenswaardige bugs.

Heel soms lijkt de browser Chrome te hangen en dan popt het toetsenbord niet op. Alle apps sluiten en weer door.

Ik vind het niet storend en ook al weer lang niet meegemaakt.

Deze week ook beveiligingspatch voor januari 2025 ontvangen. Ik vind het prima zo.
Dank je! Las dat je zelf soortgelijke vragen had vooraf als ik bij de aanschaf van de 50 Pro.
Eigenlijk sinds die tijd dus geen noemenswaardige problemen met de software.

Ook wat betreft de trage stock camera of missende foto's niet ervaren?
Las dat je de GCam mod gebruikt, daar was ik ook al in gaan lezen.

Er zijn best veel verschillen in reacties qua problemen merk ik, ook op Reddit/Lenovo forums. Lastig wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Myliobatis schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:45:
[...]

Dank je! Las dat je zelf soortgelijke vragen had vooraf als ik bij de aanschaf van de 50 Pro.
Eigenlijk sinds die tijd dus geen noemenswaardige problemen met de software.

Ook wat betreft de trage stock camera of missende foto's niet ervaren?
Las dat je de GCam mod gebruikt, daar was ik ook al in gaan lezen.

Er zijn best veel verschillen in reacties qua problemen merk ik, ook op Reddit/Lenovo forums. Lastig wel!
Klopt. Gcam mod werkt prima alleen 4k 60fps video niet. Dat doet de stock camera wel, maar kwaliteit niet voldoende vlot. Stock camera vind ik niet vervelend langzaam, maar vooral overgesatureerd.

Over het algemeen zeer tevreden met mijn keuze. Fijn toestel in de hand, ruim snel genoeg voor mij (hele stap voorwaarts na Samsung A32) mooie foto's met Gcammod en heerlijk snel op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
FJP84 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:16:
[...]

Klopt. Gcam mod werkt prima alleen 4k 60fps video niet. Dat doet de stock camera wel, maar kwaliteit niet voldoende vlot. Stock camera vind ik niet vervelend langzaam, maar vooral overgesatureerd.

Over het algemeen zeer tevreden met mijn keuze. Fijn toestel in de hand, ruim snel genoeg voor mij (hele stap voorwaarts na Samsung A32) mooie foto's met Gcammod en heerlijk snel op te laden.
Fijn om ook iets positiefs te lezen
Op de Motorola Reddit worden berichten vaak overladen met hoe goed de camera's zijn qua hardware maar dat de software camera app ontzettend slecht zou zijn.

Ik kom ook van een oude Samsung af, waaraan je merkt dat alles nogal traag is.
Voor mij zou het dus ook een hele stap voorwaarts zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Iemand hier ervaring met een screen protector voor de Edge 50 Neo?

Kan er enkele vinden via Google dan wel verschillende op Amazon, maar het wordt er niet duidelijker op tussen alle protectors.

Lokale GSM winkel had niet specifiek een beschikbaar voor de 50 Neo, wel iets wat ongeveer gelijk is. Vlakke scherm maakt het iets makkelijker daarin.

Vb.
https://www.smartphonehoe...25.html?idSH00081109d11=&

Of
https://www.telefoonhoesj...Zwarte-Randen-Gehard-Glas

Winkel gaf geen garantie dat die past met een case.

Via Amazon lees ik van deze positieve ervaringen
https://www.amazon.nl/Pro...mglas-Folie/dp/B0DN1YYWSY

Via Reddit kwam ik nog als tip tegen om anders uit te wijken naar een protector van de Xiaomi 13 of 14 die maat is zo goed als hetzelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door Myliobatis op 26-02-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Android 15 is beschikbaar voor de Edge 40 Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Lief Adje schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:01:
Android 15 is beschikbaar voor de Edge 40 Pro!
Hier is nog geen update beschikbaar. Wel vorige week een beveiligingspatch geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik heb sinds een aantal dagen 15 erop staan. Het loopt nog steeds lekker vlot en er zijn wat kleine visuele wijzigingen. Verder nog geen bijzondere of gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
pjot1 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:27:
[...]

Hier is nog geen update beschikbaar. Wel vorige week een beveiligingspatch geïnstalleerd.
Ik heb hem sinds maandag binnen. Heb wel het idee dat de batterij iets harder gaat. Verder geen noemenswaardige verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb nu al een paar maanden, dat 1 keer per maand MotoApps met de "maandelijkse app voorkeuren komt. Deze moet je doorlopen en hij installeert ongewenste apps zoals Temu. Daarna kun je de apps weer verwijderen. Echter een maand later begint die ellende opnieuw.

Nu is er op Reddit een heel topic over dit probleem, waar zelfs het team van Motorola reacties op gegeven heeft. Echter ontwijken zij iedere keer het probleem en zeggen dat het een onderdeel van de patch is.

Heeft iemand een idee hoe deze onzin te stoppen is? Toen het voor het eerst was kon je de MotoApps uitschakelen. Dit werkt inmiddels ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 17-09 19:38
Heb de Moto Edge 40 Pro nu bijna 2 jaar. Het eerste jaar veel last gehad van een snel leeg lopende batterij. Of een telefoon die vast liep midden in de nacht en uitviel waardoor mijn wekker niet meer afging.

Nu eindelijk zijn die problemen opgelost door updates. Maar ben blij dat ik binnenkort kan verlengen met een ander toestel. Ook onder andere dat Android 16 niet wordt gebracht op deze telefoon. En inderdaad de apps die ongevraagd toegevoegd worden met updates.

Voor mij geen Motorola meer in de toekomst.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Erazzzer schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:07:
Ik heb nu al een paar maanden, dat 1 keer per maand MotoApps met de "maandelijkse app voorkeuren komt. Deze moet je doorlopen en hij installeert ongewenste apps zoals Temu. Daarna kun je de apps weer verwijderen. Echter een maand later begint die ellende opnieuw.

Nu is er op Reddit een heel topic over dit probleem, waar zelfs het team van Motorola reacties op gegeven heeft. Echter ontwijken zij iedere keer het probleem en zeggen dat het een onderdeel van de patch is.

Heeft iemand een idee hoe deze onzin te stoppen is? Toen het voor het eerst was kon je de MotoApps uitschakelen. Dit werkt inmiddels ook niet meer.
Ik kon de laatste keer ook nog steeds alle apps uitzetten. Alleen bij de eerste pagina aan apps moest dat via long press en dan deselecten en daarna door de vinkjes uit te zetten. Ze proberen je wel om de tuin te leiden...niet zo netjes.
Pagina: 1